Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-06 11:03
alt-92 schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 14:56:
[...]

XP mode is altijd al van gezegd en duidelijk aangegeven dat dat slechts een hulpmiddeltje is om Brakke Apps(r) iets meer tijd te gunnen voordat ze gemigreerd worden.

XP mode is wat dat betreft niet anders als een 'normale' XP en dus ook gebonden aan een End-of-Life moment.
Dan is het ook logisch dat je dat dan niet in een N+3 versie van Windows terug gaat zien.
Maar voor ons is de windows XP embedded de enige iso die we nog kunnen downloaden, en we hebben ook al geen keys meer in onze MSDN abbo's. Moest toevallig XP hebben. Wat ik nu maar heb gedaan is de XP embedded in hyper-V geladen en daarna middels bios hack "geactiveerd". Niet zo netjes, maar wat moet je anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeezuiper
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:56
Vandaag de RC kandidaat vervangen door de RTM Enterprise editie. Gelijk mijn bestaande Windows 7 verwijderd want ik vind het toch wel prettig werken. De installatie verliep behoorlijk soepel en binnen een kwarties draaide mijn HP 6730 laptop met 4 GB geheugen met Windows 8.

Eerlijk is eerlijk, het ziet er allemaal wel gelikt uit en alles draait lekker vlot. Vooral het opstarten en resumen werkt erg vlot. Wat mijn ook opviel is dat met de RTM versie het grafische boot menu wel goed werkt. Met de RC versie moest ik deze terugzetten naar de text boot omdat dit anders veel te lang duurde.

Voor de rest blijft ik het kansloos vinden dat het startmenu full screen is, maar ja, dat went. Eveneens blijf ik die gestures in de hoeken kansloos vinden, ik kijk nog even aan of ik die uit ga zetten of niet. Wat mij ook opvalt is dat notificaties standaard op de desktop verschijnen en vanuit Metro niet zichtbaar zijn, echt super irritant. Als je bijvoorbeeld vanuit Metro Chrome een bestand download en vervolgens Open klikt krijg je een Warning die je accepteerd maar vervolgens gebeurd er niks. Je moet namelijk terug naar je desktop om verder te kunnen gaan met de installatie. Dit zelfde geldt ook voor bijvoorbeeld Windows notificaties die rechts onderin -op je desktop- verschijnen.

Verder zijn de nieuwe functies zoals de ingebouwde ISO mounter en de uitgebreide file copy handig. Ook is de ingebouwde kalender en mail client handig, zeker omdat deze standaard geïntergreerd zijn met je lock screen.

Voorlopig draait die op mijn laptop prima. Met mijn thuis PC wacht ik nog even voordat ik overstap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yanze schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 09:15:
[...]

Ik heb ook problemen met de People Hub, hij koppelt mijn Facebook, LinkedIn en Twitter niet lekker. Hoe kan ik deze deinstalleren?

edit: al gevonden, even proberen!

To uninstall the Calendar, Messaging, Mail, and People Metro style applications:
•Enter the Start screen
•Right click Calendar, Mail, Messaging, or People
•Click Uninstall
•Click Uninstall

Then you will need to reinstall, which can be done by following these steps:
•Enter the Start screen
•Click Store
•Press Windows key + C to show the Charms bar (if you are using a touchscreen: Touch the right edge of your screen and drag your finger toward the center of your screen to show the Charms bar)
•Click Search
•Type People
•Click Mail, Calendar, Messaging, and People under Recommendations
•Click Install
En?? werkte het bij jou? Bij werkt het.... YEaaaah!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruben.vn
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-06 13:37
Anoniem: 55563 schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 15:16:
In mijn laptop zit een AMD Radeon Mobility HD 4500 GPU en helaas brengt AMD daar zelf geen Windows-8-drivers voor uit. Pas vanaf de 5000-serie wordt in de nieuwe Catalyst-drivers voor Windows 8 ondersteund. Heeft iemand al geprobeerd om een oudere Catalyst (12.6) voor Windows 7 te installeren? Met de standaard driver van Windows 8 wordt de GPU idle vrij warm.
Even geduld, zoals hier te lezen komt de 'legacy' driver later deze maand uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:23
Sc0rPi0N schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 16:16:
Post is je cversion.ini dan

Daar kijkt hij naar.

Niet getest trouwens met de Enterprise Evaluation, maar volgens mij moet dat niet uitmaken.
Stappen uit de TS gevolgd idd. Hij staat nu als volgt bij mij:

[HostBuild]
MinClient=8300.0
MinServer=8508.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vraaag
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Heb hem ook geïnstalleerd.

Heb daarna Classic Shell met SevenVG skin meteen geïnstalleerd. :P

Voelt wel sneller aan dan mijn vorige Windows 7 installatie tot zo ver.

Twee dingetjes:
- Firefox 14.01 crashed vaak.
- Hoe kan ik aanzetten dat Windows vraagt om een bevestiging als je iets verwijderd, dat doet ie nu namelijk niet, das me een beetje teveel van het goeie. :P
http://www.addictivetips....tion-dialog-in-windows-8/

:D

[ Voor 12% gewijzigd door Vraaag op 17-08-2012 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vraaag schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 16:47:
Heb hem ook geïnstalleerd.

Heb daarna Classic Shell met SevenVG skin meteen geïnstalleerd. :P

Voelt wel sneller aan dan mijn vorige Windows 7 installatie tot zo ver.

Twee dingetjes:
- Firefox 14.01 crashed vaak.
- Hoe kan ik aanzetten dat Windows vraagt om een bevestiging als je iets verwijderd, dat doet ie nu namelijk niet, das me een beetje teveel van het goeie. :P
http://www.addictivetips....tion-dialog-in-windows-8/

:D
Ik moet er wel om lachten....wel Windows 8 installeren..maar dan zo snel mogelijk weer meuk installeren die je weer terugbrengt naar 'het oude werken'.
De eerste keer dat een file zonder 'weet u het zeker' werd weggegooit schrok ik ook ff (op Windows), maar ja....jarenlang hebben we ons afgevraagd waarom altijd binnen Windows 30x de 'weet u het zeker' vraag :+ Haalt Microsoft hem weg, is het weer niet goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vraaag
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
TheVMaster schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 16:57:
[...]

Ik moet er wel om lachten....wel Windows 8 installeren..maar dan zo snel mogelijk weer meuk installeren die je weer terugbrengt naar 'het oude werken'.
De eerste keer dat een file zonder 'weet u het zeker' werd weggegooit schrok ik ook ff (op Windows), maar ja....jarenlang hebben we ons afgevraagd waarom altijd binnen Windows 30x de 'weet u het zeker' vraag :+ Haalt Microsoft hem weg, is het weer niet goed...
Ja, ik ben vreselijk. :P

Ach, het ging me niet om het nieuwe uiterlijk, alleen wat eronder zit, en dat voelt wat rapper aan tot nu toe dus ik vind het prima. :)

Firefox blijft crashen en als ik dit bericht type dan lijken de letters te dansen, volgens mij heb ik daar wel is wat over gelezen, even opzoeken.
(ah ja, hardwareversnelling uitzetten in firefox).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vraaag schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 17:01:
[...]

Ja, ik ben vreselijk. :P

Ach, het ging me niet om het nieuwe uiterlijk, alleen wat eronder zit, en dat voelt wat rapper aan tot nu toe dus ik vind het prima. :)

Firefox blijft crashen en als ik dit bericht type dan lijken de letters te dansen, volgens mij heb ik daar wel is wat over gelezen, even opzoeken.
(ah ja, hardwareversnelling uitzetten in firefox).
Ik moet eerlijk zeggen..hoe meer ik er mee werk, hoe sneller ik straks geneigd ben om een Windows 8 tablet te halen :+ dan kan m'n iPad in de verkoop yeaaah!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55563

TheVMaster schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 17:03:
[...]

Ik moet eerlijk zeggen..hoe meer ik er mee werk, hoe sneller ik straks geneigd ben om een Windows 8 tablet te halen :+ dan kan m'n iPad in de verkoop yeaaah!
Toch apart om te zien hoe verschillend mensen Windows 8 ervaren. Ik ben nog steeds geneigd om Windows 7 weer terug te zetten. Zoals ik eerder zei: niet binnen een paar maanden maar toch. Waar ik eerst een Windows-8-tablet als ideaal zag, zie ik mezelf nu juist eerder een Android-tablet kopen. Ik ben gewoon niet gecharmeerd van Metro. Haal ik er te zijner tijd een Asus Transformer bij waar ik standaard mee werk en m'n laptop met dan Windows 7 wordt een soort 'desktop' alleen voor thuis voor het zwaardere werk zoals Photoshop en transcoden van video. En om thuis te downloaden terwijl ik met m'n tablet op pad ben.

Ik blijf serieus benieuwd wat Windows 8 gaat betekenen voor Microsoft en of ze met Windows 9 blijven vasthouden aan Metro en het achterwege laten van het klassieke startmenu. In mijn optiek zou Windows 8 nog steeds standaard de klassieke desktop moeten hebben met Metro als applicatie (of wellicht als een soort VM) voor touch apps, in plaats van andersom. Ik denk dat dat voor de acceptatie van het OS veel beter was geweest. Maar wie ben ik als gewone sterveling tegenover de reus Microsoft...
ruben.vn schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 16:39:
[...]

Even geduld, zoals hier te lezen komt de 'legacy' driver later deze maand uit :)
Dat is goed nieuws! Thanks voor de info. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 55563 op 17-08-2012 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chills
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:22
Ik heb Windows 8 RTM in Dual Boot draaien met Windows 7; hierbij even een kleine waarschuwing / aandacht voor het juist instellen van "File History"

Zojuist kwam ik er achter dat mijn Windows 7 installatie niet meer werkte; constant systeem herstel etc. Geheugen check etc. Wat bleek; ik had in Windows 8 "File History" aangezet en alle data werd naar de Windows 7 Partitie geschreven, waardoor de gehele schijf vol zat.

Oplossing: "File History" uitgezet en de map verwijderd; alles werkt weer naar behoren.
Zal nog eens goed kijken wat de instellingen zouden moeten zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Chills op 18-08-2012 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

ESET Endpoint Security draait er ook op, alleen niet alle opties zijn beschikbaar (Device control en HIPS werken niet).

Advanced Tokens Manager 3.4 is ook gereed, alleen verwijst de downloadlink nog naar versie 3.3, waardoor je de activatie van Windows 8 nog niet kunt backuppen en restoren.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
__fred__ schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 15:57:
Hmmm... Het lijkt erop dat wanneer je een eigen e-mailadres als windows live account hebt, je complete people, mail en comminucatieapp het gewoon niet doet... [...]
Werkt hier wel met een @hccnet.nl MS-account. Alleen de mail werd niet gedaan. Dus heb nog apart als een live account toegevoegd en dan komen de contacts dubbel erin te staan en mag je het syncen dus uit zetten voor dat live account.

[ Voor 28% gewijzigd door Caelorum op 17-08-2012 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-06 10:19

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Hmm, misschien mis ik iets. Bij mij is de store redelijk beperkt. Metrotwit bijvoorbeeld, kan ik helemaal niet vinden in de store. Doe ik iets verkeerd? Het staat me bij dat ik tijdens de release previews een stuk meer kon vinden in de store.

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:24

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Heb een upgrade gedaan van W7Pro naar W8Pro. Nu heb ik een windows.old map van enkele giegs. Kan die zonder meer verwijderd worden ?

Hoop ook dat snel de synaptics W8 drivers komen met gesture support, zodat je over je trackpad kunt swipen ipv met de muis naar linksboven, rechtsboven/onder etc .

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MRELynx schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 22:44:
Heb een upgrade gedaan van W7Pro naar W8Pro. Nu heb ik een windows.old map van enkele giegs. Kan die zonder meer verwijderd worden ?

Hoop ook dat snel de synaptics W8 drivers komen met gesture support, zodat je over je trackpad kunt swipen ipv met de muis naar linksboven, rechtsboven/onder etc .
Die zijn er al ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:24

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Hmmmm en waar kan ik die vinden, heb me rot lopen zoeken, maar niks gevonden. Bij mij werkt alleen de pinch to zoom, maar als ik op mn trackpad van linksmidden naar het midden swipe, gebeurt er niks.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeSitated
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Vandaag even tijd gehad om W8 te installeren en wilde ook gelijk VS2012 express installeren.....

Krijg ik de volgende foutmelding:
"The .Net Framework installed on this machine does not meet the minimum required version: 4.5.50709."

Dus van de site de 4,5 versie gedownload....

Krijg ik de melding:
"Microsoft .NET Framework 4.5 is already a part of this operating system. You do not need to install the .NET Framework 4.5 redistributable."

|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-06 20:50
Anoniem: 55563 schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 17:22:
[...]

Toch apart om te zien hoe verschillend mensen Windows 8 ervaren. Ik ben nog steeds geneigd om Windows 7 weer terug te zetten. Zoals ik eerder zei: niet binnen een paar maanden maar toch. Waar ik eerst een Windows-8-tablet als ideaal zag, zie ik mezelf nu juist eerder een Android-tablet kopen. Ik ben gewoon niet gecharmeerd van Metro. Haal ik er te zijner tijd een Asus Transformer bij waar ik standaard mee werk en m'n laptop met dan Windows 7 wordt een soort 'desktop' alleen voor thuis voor het zwaardere werk zoals Photoshop en transcoden van video. En om thuis te downloaden terwijl ik met m'n tablet op pad ben.
Heel vreemd inderdaad.

Ik ben een vrij overtuigde Apple gebruiker, en heb een iPad (v1.0) en een Galaxy tab, maar sinds ik Win8 DP op mijn Series 7 Slate PC heb draaien is dat toch echt steeds het apparaat wat ik pak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HeSitated schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 23:17:
Vandaag even tijd gehad om W8 te installeren en wilde ook gelijk VS2012 express installeren.....
[verhaal]
Is er toch iets niet helemaal goed gegaan :D Misschien kan je de VS 2012 trial installeren en die er dan weer afgooien. Kan zijn dat die wel fatsoenlijk installeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-05 17:42
Ik vind WIndows 8 op zich goed werken, maar de apps vind ik over het algemeen nog veel te beperkt in functionaliteit/gebruiksgemak. Hier moet wel verbetering in gaan komen.

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ga binnenkort (morgen/overmorgen) maar eens de verschillende guidelines van MS doorlezen wat betreft Windows 8 Apps. Eens zien of er iets in staat wat het onmogelijk maakt om rekening te houden met grotere resoluties. Bijvoorbeeld een andere interface tonen als bijv. resolutie groter is dan 1680x1050 en het scherm fysiek 22" of groter is. Als dat gewoon mogelijk is ga ik nog wat feedback invullen hier en daar er er goed rekening mee houden in mijn eigen te bouwen applicaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Meer mensen problemen waarbij de slaapstand niet werkt op een desktop?
Ik heb de slaapstand & scherm uitschakelen op 5 minuten staan, na 5 min staat het scherm inderdaad uit, maar is de computer nog actief. Ik heb hybrid slaapstand overigens uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:15

RayNbow

Kirika <3

Ik ben momenteel bezig met de evaluatieversie van Windows 8 en besloot maar eens Chrome uit te proberen. Chrome is, helaas, nog net zo slecht met touch-interfaces als voorheen. :X Ik houd het voorlopig dus maar bij IE10 voor m'n tablet.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconxp
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:44
MRELynx schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 22:44:

In Windows 8 zit een cleaner programma wat temp files en oude installatie bestanden inclusief windows.old verwijderd. Net gisterenavond zelf uitgevoerd. Als je zeker weet dat je niet meer terug wilt naar Win7 zou ik het gebruiken. Scheelt toch weer ruimte 8)

http://helpdeskgeek.com/w...isk-cleanup-in-windows-8/

The optie "clean up system files" bevat de windows.old bestanden

[ Voor 9% gewijzigd door falconxp op 18-08-2012 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:42

Res-q

Redder in nood?

HeSitated schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 23:17:

Krijg ik de volgende foutmelding:
"The .Net Framework installed on this machine does not meet the minimum required version: 4.5.50709."

Dus van de site de 4,5 versie gedownload....

Krijg ik de melding:
"Microsoft .NET Framework 4.5 is already a part of this operating system. You do not need to install the .NET Framework 4.5 redistributable."

|:(
Had ik ook met de installatie van sql2012, gebaseerd op vs2012. Oplossing voor mij was het activeren van netfx3 vanaf de command prompt:

dism /online /enable-feature /featurename:NetFx3 /source:d:\sources\sxs
(d is dan de installatie-cd van Win8)

Zie ook deze site: http://www.sqlcoffee.com/Troubleshooting101.htm

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 614

arnoud_h schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 23:36:
[...] maar sinds ik Win8 DP op mijn Series 7 Slate PC heb draaien is dat toch echt steeds het apparaat wat ik pak.
Dat heb ik ook met een Acer W500 met Windows 8. Zalig. Alsof Windows 8 touch er voor gemaakt is. We zijn ook weer bij voorrecht een van de weinige tweakers, die echt al met een Windows 8 tablet gespeeld hebben.
Anderen kunnen nu slechts raden hoe het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
Ik ben direct van de Consumer preview naar de RTM gegaan. Het is zeker wel een verbetering (vooral mbt snelheid en multimonitor). Ik heb het op een Lenovo x220 tablet geinstalleerd en alle drivers ook werkend weten te krijgen (windows 8 beta en windows 7 drivers gemixed).
De officiele win8 drivers zullen binnenkort wel uitkomen denk ik.

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch_warrior
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-05-2023
shoombak schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 08:31:
Ik heb de slaapstand & scherm uitschakelen op 5 minuten staan, na 5 min staat het scherm inderdaad uit, maar is de computer nog actief. Ik heb hybrid slaapstand overigens uitgezet.
Werkt perfect op zowel mijn laptop als op mijn desktop.
Wat gebeurt er als je zelf probeert de pc in slaapstand te zetten? (Bijv. via een sneltoets ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X_lawl_X
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-06 12:39
Ik vind het leuk van de foto app dat deze random foto's laat zien, alleen is het jammer dat het helemaal niet zo random is. Hij toont alleen maar foto's uit één map in de picture library. Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151407

Hehe wordfeud is uit de store in rtm maar via de history kon ik hem gewoon installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-06 14:52

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik wou net Zune installeren om mijn HTC Titan te synchroniseren, maar Zune vereist .NET 3.5 maar die kan dan weer niet geïnstalleerd worden. Als je dan verder gaat dan gaat de installer niet verder omdat ie .NET 2.0 niet heeft ofzo.

:?
Werkt prima. Zorg alleen dat ie ook in slaapstand mag als je media deelt (instelling bij energie instellingen).

[ Voor 50% gewijzigd door CAP-Team op 18-08-2012 14:57 ]

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262853

Ik vind de desktop interface echt super geworden, wel jammer dat de taakbalk (lichtelijk) doorzichtig is, waardoor de kleur anders is dan de venster kleur, ivm de wallpaper die door de taakbalk heen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

CAP-Team schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 14:55:
Ik wou net Zune installeren om mijn HTC Titan te synchroniseren, maar Zune vereist .NET 3.5 maar die kan dan weer niet geïnstalleerd worden. Als je dan verder gaat dan gaat de installer niet verder omdat ie .NET 2.0 niet heeft ofzo.
De Advanced Token Manager had ook .Net 3.5 nodig, maar daar kreeg ik een optie via Windows om het betreffende pakket te downloaden en te installeren, wat ook gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Anoniem: 262853 schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 15:13:
Ik vind de desktop interface echt super geworden, wel jammer dat de taakbalk (lichtelijk) doorzichtig is, waardoor de kleur anders is dan de venster kleur, ivm de wallpaper die door de taakbalk heen komt.
De window borders zouden ook lichtelijk transparant moeten zijn, met een tint (precies zoals met Aero in Windows 7). Maar nieuw in Windows 8 is de 'automatic' tint. Dit past de tint aan op de kleur van de desktop background :)

Afbeeldingslocatie: http://media.askvg.com/articles/images3/Windows_8_Aero_Auto_Colorization.png
(In deze screenshot zijn ze niet transparant, omdat Aero uit staat.)

[ Voor 23% gewijzigd door Zr40 op 18-08-2012 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55563

[...]

Heel vreemd inderdaad.

Ik ben een vrij overtuigde Apple gebruiker, en heb een iPad (v1.0) en een Galaxy tab, maar sinds ik Win8 DP op mijn Series 7 Slate PC heb draaien is dat toch echt steeds het apparaat wat ik pak.
Mijn ideeën over het juiste tablet-OS zijn nog steeds volledig op vooroordelen gebaseerd. Ik heb namelijk nog nooit een tablet gehad dus ik kan helemaal niet oordelen over gebruiksgemak. Android op een telefoon vind ik een erg fijn OS maar voor tablets zou Windows 8 zomaar de betere kunnen zijn. Windows RT is geen optie omdat als ik dan toch een Windows-tablet koop ik wel de mogelijkheid wil hebben om x86-programma's te kunnen draaien. Maar stel dat ik een tablet koop mede als vervanging voor m'n laptop dan wil ik wel een wat groter scherm. Nu heb ik 15,4 inch dus minstens 14 inch zou wel fijn zijn. Maar misschien vind ik dat weer te groot voor onderweg. Dilemma's dus over afmetingen, OS en gebruikswaarde. Ik kijk voorlopig eerst de kat uit de boom tot ik een iets beter idee heb gevormd over wat ik eigenlijk precies wil. Ik kan m'n geld immers maar 1 keer uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zr40 schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 15:56:
[...]

De window borders zouden ook lichtelijk transparant moeten zijn, met een tint (precies zoals met Aero in Windows 7). Maar nieuw in Windows 8 is de 'automatic' tint. Dit past de tint aan op de kleur van de desktop background :)
In de preview kon je inderdaad transparant uit en aan zetten, en dat gelde dan ook voor de taakbalk.
In de RTM zit die optie niet, prima wat mij betreft, maar maak dan alles solid color, dus ook de taakbalk.

Automatic color, werkt inderdaad leuk en daar staat ie ook op, maar door het transparante van de taakbalk is die altijd iets anders van kleur dan de venster borders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Heel vreemd inderdaad.

Haha ja dat heb ik dus ook.
Sinds preview versie al ipad aan de vrouw gegeven.
Heb wel vandaag mijn slate 7 upgraded van 128gb naar 256gb ssd.
Was wel ff kloten om de achterkant eraf te krijgen, heb nu een crucial m4 erin zitten:)
Ook omdat hyperview erg goed werkt op de slate, heb nu virtueel ook windows 7 omdat het kan:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Anoniem: 262853 schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 16:38:
[...]

In de preview kon je inderdaad transparant uit en aan zetten, en dat gelde dan ook voor de taakbalk.
In de RTM zit die optie niet, prima wat mij betreft, maar maak dan alles solid color, dus ook de taakbalk.
In de RTM zit die optie wel! Alleen is het disabled als je werkt met een ongeldige product key (net als in Windows 7).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heeft er al iemand met de mogelijkheid gespeeld om een Custom Refresh Image te maken d.m.v. RecImg commando?

Ik heb er vandaag even naar gekeken, maar eh...wel een heel stoere feature. Je kunt dan gewoon alles installeren, dus inclusief Office, Windows Live Essentials, etc.
Als je vervolgens in Windows 8 een Refresh your pc doet, dan blijven dus (met je custom refresh image) ook al je desktop apps bewaard.

Standaard als je een refresh doet worden wel je Metro apps opnieuw geinstalleerd en ook je data blijft bewaard, maar je desktop apps moet je weer opnieuw installeren.

[ Voor 65% gewijzigd door TheVMaster op 18-08-2012 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-04 01:00
Ik kan het nog niet echt vinden. Of laat ik het zo zeggen, veel websites zijn er best vaag over. Ondersteund de mail app nu eindelijk IMAP & POP3 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeSitated
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Res-q schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 10:31:
Had ik ook met de installatie van sql2012, gebaseerd op vs2012. Oplossing voor mij was het activeren van netfx3 vanaf de command prompt:
Helaas:
"Visual Studio 2012 RTM is only supported on Windows 8 RTM, which includes the correct version of the .NET Framework 4.5. Unfortunately, you will have to wait for Windows 8 RTM but you can continue to use VS2012 RC on the Windows 8 Release Preview."
Reactie van Barry Wang in het Visual Studio Setup and Installation forum

Dan nog maar ff wachten totdat ik W8 kan downloaden (via ActionPack). :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zr40 schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 16:56:
[...]

In de RTM zit die optie wel! Alleen is het disabled als je werkt met een ongeldige product key (net als in Windows 7).
Aan de key zal het niet liggen, TechNet key en 100% geldig.

Release Preview
Afbeeldingslocatie: http://www.winsupersite.com/content/content/143447/before.jpg;pvf4402551975e9e3f

RTM. op mijn laptop
Afbeeldingslocatie: http://www.uploadplaatjes.nl/img/n/662157.png

Kan jij dan vertellen waar ik de aero van de taakbalk kan uitzetten, of als het niet anders is de aero van de vensters aan?

<edit>
Als ik "Automatic color" aanzet, is het gedeelte onder de kleuren helemaal leeg.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 262853 op 18-08-2012 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockmanz
  • Niet online
CAP-Team schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 14:55:

:?

[...]

Werkt prima. Zorg alleen dat ie ook in slaapstand mag als je media deelt (instelling bij energie instellingen).
Bij Programs & Features in de Control Panel kan je klikken op Turn Windows Features on and off, hier staat helemaal bovenaan .net 3.5 waarbij 2.0 en 3.0 inbegrepen is.

Overigens ben ik vrij verbaasd dat Windows 8 zichzelf inlaadt voordat hij de optie geeft om een ander OS te starten, waarna hij gewoon de computer opnieuw start (wel naar het goede OS dan). Verder ben ik over het algemeen wel tevreden met het nieuwe OS. Wat mij wel stoort is de Music App, ik dacht dat dit probleemloos aansloot met WMP maar niets is natuurlijk minder waar. Buiten de interface design problemen kent hij compilations niet, dus voor elke artiest in eenzelfde album is een nieuwe vermelding van dat album, uiterst vervelend om dan een album af te spelen. Gelukkig crasht de app ook na 10 seconden dus alle problemen hoef ik dan niet meer mee te zien. Voor de rest ben ik eigenlijk geen problemen tegengekomen en is het OS een mooie vernieuwing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
  • Laatst online: 18-06 11:46
Ik heb de RTM van Windows al een tijdje draaien en het werkt in principe prima, echter merk ik 1 probleem en dat is vrij hinderlijk.

Als ik de ingebouwde muziek-app gebruik om muziek af te spelen, wordt het geluid gedimd zodra ik uit de muziek-app ga. Dit is helaas niet handmatig recht te zetten op de desktop door middel van de mixer. Het vreemde is dat dit soms wel en soms niet gebeurt. Is dat dimmen eventueel ergens uit te schakelen? Een zoektocht door de app en het configuratiescherm gaf helaas geen mogelijkheden.

Verder is de muziek-app erg mooi trouwens, alleen vind ik het erg jammer dat je geen lijst kunt krijgen met je muziek. Ook is het een beetje jammer dat je voor elk nummer dat je wil afspelen, een 'Now Playing'-playlist moet maken. Ik zou het graag zien zoals iTunes en Spotify: dubbelklikken op een nummer en spelen maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Anoniem: 262853 schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 18:06:
[...]
Kan jij dan vertellen waar ik de aero van de taakbalk kan uitzetten, of als het niet anders is de aero van de vensters aan?
Helaas nog niet. Ik heb zelf nog geen geldige key; ik wacht nog op DreamSpark Premium 8)

[ Voor 5% gewijzigd door Zr40 op 18-08-2012 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zr40 schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 18:19:
[...]

Helaas nog niet. Ik heb zelf nog geen geldige key; ik wacht nog op DreamSpark Premium 8)
Ow, lol... 8)

Nou, dan neem maar van mij aan dat je het vinkje voor transparantie niet (terug) krijgt met je DreamSpark key.. :P

En ter verduidelijking wat ik bedoel, verschillende kleuren door de transparante taakbalk.
Afbeeldingslocatie: http://www.uploadplaatjes.nl/img/n/662194.png

Erg raar dat ze die niet solid hebben gemaakt.. 8)7

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 262853 op 18-08-2012 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Hmm. Misschien de Windows performance rating test even doen? Zoiets moest bij Windows 7 destijds ook als Aero niet aan stond.

Edit: Transparantie zonder blur is erg simpel te berekenen, maar met blur vereist toch hardware acceleratie om het zonder vertraging te doen.

[ Voor 36% gewijzigd door Zr40 op 18-08-2012 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-10-2024

Strunkie

> Post is rechts!

Zr40 schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 18:40:
Hmm. Misschien de Windows performance rating test even doen? Zoiets moest bij Windows 7 destijds ook als Aero niet aan stond.

Edit: Transparantie zonder blur is erg simpel te berekenen, maar met blur vereist toch hardware acceleratie om het zonder vertraging te doen.
Aero bestaat niet en gaat ook nooit meer komen ;w

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Strunkie schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 18:42:
Vreemd dat het in de Release Preview wel aanwezig was dan. Heb je een bron? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-10-2024

Strunkie

> Post is rechts!

Zr40 schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 18:43:
[...]

Vreemd dat het in de Release Preview wel aanwezig was dan. Heb je een bron? :)
1e bron is dat het nergens meer staat in Windows 8.
2e bron is engadget http://www.engadget.com/2012/08/15/windows-8-rtm-whats-new/

Wat je nu alleen nog kan doen is een volledige transparantie.

[ Voor 8% gewijzigd door Strunkie op 18-08-2012 18:47 ]

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

ik vond de theme van de release preview wel mooier dan die van de rtm release.
Nou ja misschien dat die ooit nog als aparte theme beschikbaar komt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Strunkie schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 18:42:
[...]

Dat had ik ook begrepen en vind ik helemaal niet erg, maar zoals mijn laatste plaatje laat zien, waarom de taakbalk dan wel semi transparant.. :X

Anoniem: 262853 in "[Windows 8] Ervaringen & discussies - Deel 3"

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 262853 op 18-08-2012 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpkhakv221999
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-04 04:31
Windows 8 is in zowel een 32-bits als een 64-bits versie te downloaden. Helaas is er, in ieder geval op dit moment, geen trial versie van Windows 8 te downloaden.
Via softpedia.com kun je de 32-bit en 64-bit versie van Windows 8 RTM downloaden. Het gaat om de Enterprise versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

jpkhakv221999 schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 18:55:
[...]

Via softpedia.com kun je de 32-bit en 64-bit versie van Windows 8 RTM downloaden. Het gaat om de Enterprise versie.
Nee, dit lijkt te gaan om de 90-day trial; de versie die je moet verwijderen als je een volledige versie van Windows 8 wil gaan gebruiken.

(Ondertussen zegt de beschrijving daar vrolijk Release Preview 8)7)

[ Voor 7% gewijzigd door Zr40 op 18-08-2012 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryuukami
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-01 00:05
Anoniem: 262853 schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 15:13:
En dat vind ik nu het probleem van Windows 8 jij vind dat doorzichtige niet mooi. Ik vind het toevallig wel mooi
waarom wordt ons de keuze afgenomen om dat zelf in te stellen iedereen werkt op een andere manier waarom niet iedereen ook zelf de keuze laten omdat in te stellen i.p.v. ze in een gesloten Metro interface te duwen
Ik vind het doodzonde dat Aero weg is ik vindt het toevallig wel mooi. In een van de previews hadden ze ook een optie om de taakbalk een andere kleur te geven dan de vensters dat hebben ze er ook weer uitgesloopt wat is er mis met default instellingen maar wel met de optie om ze naar eigen inzicht in te stellen

[ Voor 18% gewijzigd door Ryuukami op 18-08-2012 19:11 ]

Ryuukami

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80487

Ryuukami schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 19:04:
[...]

En dat vind ik nu het probleem van Windows 8 jij vind dat doorzichtige niet mooi. Ik vind het toevallig wel mooi
waarom wordt ons de keuze afgenomen om dat zelf in te stellen iedereen werkt op een andere manier waarom niet iedereen ook zelf de keuze laten omdat in te stellen i.p.v. ze in een gesloten Metro interface te duwen
Ik vind het doodzonde dat Aero weg is ik vindt het toevallig wel mooi. In een van de previews hadden ze ook een optie om de taakbalk een andere kleur te geven dan de vensters dat hebben ze er ook weer uitgesloopt wat is er mis met default instellingen maar wel met de optie om ze naar eigen inzicht in te stellen
Dit is iets wat ik me van Metro uberhaupt afvraag.
Ik ben helemaal voor nieuwe dingen proberen maar mensen die er niets mee kunnen hebben er maar mee te werken ipv dat ze ergens ff een vinkje neerploffen voor een normaal start menu.
Windows 7 kan je helemaal verbouwen als je wil, zonder daarvoor iets te moeten installeren. Ik snap niet waarom dat er zonodig uit moet en men persé moet werken met een interfact waar lang niet iedereen warm van wordt.
Ik noem dat achteruitgang.
Maargoed, schrale troost is al dat er legio bedrijven op ingesprongen zijn om daar een softwarestukje voor te bieden met een best wel spliffy alternatief op het start-menu.

Ik kijk de Release van dit appraat nog mooi even uit de boom, voor het eerst in mn leven. Vooralsnog heb ik technisch weinig motivatie om te upgraden. Men spreekt van een performancewinst maar ik heb een vrij respectabele 16GB 3,4ghz Quadcore SSD machine. Denk niet dat ik verschillen ga merken waar ik over naar mijn moeder ga schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-06 09:44
Zr40 schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 18:57:
[...]

Nee, dit lijkt te gaan om de 90-day trial; de versie die je moet verwijderen als je een volledige versie van Windows 8 wil gaan gebruiken.

(Ondertussen zegt de beschrijving daar vrolijk Release Preview 8)7)
Je kunt de upgrade van 40 euro gebruiken om de trial te activeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Niet als het dezelfde demo is als MSDN: Download Windows 8 Enterprise Evaluation.
The evaluation edition will expire and cannot be upgraded.
To upgrade, the evaluation must be uninstalled and a non-evaluation version of Windows must be re-installed from your original installation media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

adyta schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 18:17:
Ik heb de RTM van Windows al een tijdje draaien en het werkt in principe prima, echter merk ik 1 probleem en dat is vrij hinderlijk.

Als ik de ingebouwde muziek-app gebruik om muziek af te spelen, wordt het geluid gedimd zodra ik uit de muziek-app ga.
Het lijkt dat je soms de app sluit (geluid dimmed) en soms een andere app start (geluid dimt niet)
Druk maar op de windows key terwijl de muziek app open staat. Het geluid blijft doorspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80487 schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 19:41:
[...]
Denk niet dat ik verschillen ga merken waar ik over naar mijn moeder ga schrijven.
Ligt eraan wat je normaal gesproken naar je moeder schrijft :)

Dat je verschil gaat merken, is duidelijk. Zoals ongeveer twee tot anderhalf keer sneller opstarten.
(bij EFI + SSD)
De eerste keer dat je dat ziet is dat gewoon bizar.
Ik dacht ook altijd al dat het als een speer gaat met Windows 7 ie ~13 seconden.
Nu niet meer na Windows 8 te gebruiken ~8 seconden.
HP 8560p laptop / Intel 510 SSD. Ik log direct door zonder wachtwoord (control userpasswords2)
Als je dat eenmaal gewendt bent, dan wil je geen ~5 seconden langer wachten ;)
Zo zijn er nog vele punten waar Windows 8 naar mijn ervaring alle andere besturingssytemen zelfs compleet te kakken (excusez le mot) zet. Maar dat weet je pas nadat je Windows 8 een kans gegeven hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een editor heeft eindelijk ook Windows 8 echt gebruikt:
http://www.theverge.com/2...this-is-my-next-windows-8
If I were a Windows user, the upgrade would be a no-brainer. But I'm not already a Windows user, and I can't wait to get my hands on a Windows 8 device, toss my MacBook Air out a window (or at least into a closet), and finally start working with an OS that gets how we work in 2012.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Laatst online: 15-06 20:50
Anoniem: 151407 schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 16:39:
[...]

Haha ja dat heb ik dus ook.
Sinds preview versie al ipad aan de vrouw gegeven.
Heb wel vandaag mijn slate 7 upgraded van 128gb naar 256gb ssd.
Was wel ff kloten om de achterkant eraf te krijgen, heb nu een crucial m4 erin zitten:)
Ook omdat hyperview erg goed werkt op de slate, heb nu virtueel ook windows 7 omdat het kan:)
Ik heb het 'geluk' dat ik het Nederlandse model met de 64GB SSD heb. Die heb ik vervangen door een 128GB Samsung 830, dat is meer dan genoeg voor Windows 8.

Heb je op de Slate well de touch firmware bijgewerkt met de patch van de Samsung website? Daarmee werkt het touchscreen een stuk beter (vooral rechter clicks en pressure sensitive input met de pen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch_warrior
  • Laatst online: 29-05-2023
Anoniem: 614 schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 22:14:
Een editor heeft eindelijk ook Windows 8 echt gebruikt:
http://www.theverge.com/2...this-is-my-next-windows-8
If I were a Windows user, the upgrade would be a no-brainer. But I'm not already a Windows user, and I can't wait to get my hands on a Windows 8 device, toss my MacBook Air out a window (or at least into a closet), and finally start working with an OS that gets how we work in 2012.
Wow! The Verge is wel zo ongeveer de laatste "onafhankelijke" site waarvan ik positieve berichten over Windows 8 had verwacht. Normaal deugen de meeste aan Microsoft te relateren producten totaal niet volgens de editors van the verge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

arnoud_h schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 22:44:
[...]

Ik heb het 'geluk' dat ik het Nederlandse model met de 64GB SSD heb. Die heb ik vervangen door een 128GB Samsung 830, dat is meer dan genoeg voor Windows 8.

Heb je op de Slate well de touch firmware bijgewerkt met de patch van de Samsung website? Daarmee werkt het touchscreen een stuk beter (vooral rechter clicks en pressure sensitive input met de pen).
Yes heb al maanden windows 8 erop, samsung had een guide ook ervoor op de site staan.
Die touch firmware deed inderdaad wonderen:)
ik heb zelf de //BUILD versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343943

Wat is volgens jullie de meerwaarde van Metro (Apps) op een desktop pc? :?

Kijk, op een tablet is een NU.nl- en Facebook-app handig, maar op een desktop bezoek ik liever de websites. Hetzelfde geldt voor Mail, Messaging, People en Calendar: daar heb ik Outlook of de mailclient van Windows Essentials voor en voor muziek gebruik ik liever MediaMonkey. 8)7 Ook denk ik dat Metro Apps die een port zijn van desktopprogramma's veel functionaliteit gaan missen (denk aan Skype), omdat ze gewoon simpel moeten blijven.

Ik vind Metro echt heel prachtig (Windows Phone-gebruiker hier! O+), maar ik lees veel dat mensen die een poweruser zijn (net als ik), 99% van de tijd in de desktopmodus zitten, en dat vind ik ontzettend zonde. :P De Metro-omgeving is dan niets meer dan een veredelde startmenu waar je alleen komt als je je pc 's ochtends opstart. -O-

Als gebruiker van Windows 7 zie ik dus niet de noodzaak om te upgraden (naast de betere performance en de nieuwe Windows Verkenner natuurlijk), omdat ik die Metro-omgeving toch niet ga gebruiken. ;( Ik heb dan het gevoel alsof ik niet álles haal uit Windows 8, en dat is zonde. }:|

Ik zit voor de komende tijd overigens niet op mijn eigen pc (die in mijn studentenkamer staat) vanwege de vakantieperiode, dus ik kan Windows 8 nog niet testen, vandaar dat ik het hier alvast vraag. :P Maar m'n handen kriebelen wel. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:40
Bij mijn MSDN account via school zie ik alleen de consumer preview.
Hebben andere hem wel via MSDN kunnen downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 343943 schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 23:26:
Wat is volgens jullie de meerwaarde van Metro (Apps) op een desktop pc? :?

Kijk, op een tablet is een NU.nl- en Facebook-app handig, maar op een desktop bezoek ik liever de websites. Hetzelfde geldt voor Mail, Messaging, People en Calendar: daar heb ik Outlook of de mailclient van Windows Essentials voor en voor muziek gebruik ik liever MediaMonkey. 8)7 Ook denk ik dat Metro Apps die een port zijn van desktopprogramma's veel functionaliteit gaan missen (denk aan Skype), omdat ze gewoon simpel moeten blijven.

Ik vind Metro echt heel prachtig (Windows Phone-gebruiker hier! O+), maar ik lees veel dat mensen die een poweruser zijn (net als ik), 99% van de tijd in de desktopmodus zitten, en dat vind ik ontzettend zonde. :P De Metro-omgeving is dan niets meer dan een veredelde startmenu waar je alleen komt als je je pc 's ochtends opstart. -O-

Als gebruiker van Windows 7 zie ik dus niet de noodzaak om te upgraden (naast de betere performance en de nieuwe Windows Verkenner natuurlijk), omdat ik die Metro-omgeving toch niet ga gebruiken. ;( Ik heb dan het gevoel alsof ik niet álles haal uit Windows 8, en dat is zonde. }:|

Ik zit voor de komende tijd overigens niet op mijn eigen pc (die in mijn studentenkamer staat) vanwege de vakantieperiode, dus ik kan Windows 8 nog niet testen, vandaar dat ik het hier alvast vraag. :P Maar m'n handen kriebelen wel. O-)
Wat is er mis dan met een veredeld startmenu? Op je desktop pin je dan gewoon allemaal desktop apps en al die Metro-apps negeer je gewoon.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Psych0r0b0tic0
Metro is inderdaad ook minder nuttig als desktop gebruiker, maar je zult er (denk ik) toch vooral Social, Media en Nieuws applicaties van gebruiken. Tuurlijk zijn er meer dingen die je er zult vinden, maar de insteek is ook dat het niet al te ingewikkelde programma's moeten (of hoeven) te zijn. Dus met de focus op duidelijkheid en snelheid en minder op compleetheid of uitgebreide aanpassingsmogelijkheden.

Toch denk ik dat je voor de meeste programma's als desktop gebruiker zoiezo niet in metro hoeft te zijn. Ik verwacht nog wel van een aantal applicaties een metro-look, maar die zullen nog wel in de desktop blijven. Dan bedoel ik voornamelijk photoshop, videobewerking, 3d modellering. Allemaal technische apps met een poweruser als doelgroep. Metro is meer gericht op consument, waardoor je ook in die richting moet gaan kijken en minder naar de poweruser. Enerzijds wel jammer, want de metro-sfeer raak je dan wel kwijt, maar anderzijds heb je dan wel een goede scheiding tussen bedrijfs of specialisatie applicaties en je persoonlijke applicaties.

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor mijn zakelijke laptop heft metro de meerwaarde dat ik met de mail app all mijn boxen in een app heb.
zelfde geld voor agenda's.
daarnaast is de social media app ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ramon schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 00:16:
[...]
Wat is er mis dan met een veredeld startmenu? Op je desktop pin je dan gewoon allemaal desktop apps en al die Metro-apps negeer je gewoon.
Nou, ik neem aan dat je dus je Startmenu in Windows 7 ook nauwelijks gebruikte? :+ Daar heb ik het dus over. Ik wil juíst Metro gebruiken, omdat ik het zo mooi vind, maar als poweruser op een desktop pc heb ik er dus niks aan. Windows 8 voelt dan heel bloated aan, omdat er gewoon een heel ecosysteem is van het OS dat je niet gebruikt. :{ Geen belangrijke reden om te gaan upgraden dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 343943 schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 00:29:
[...]

Nou, ik neem aan dat je dus je Startmenu in Windows 7 ook nauwelijks gebruikte? :+
Klopt, eigenlijk alleen om type-to-search te doen.
Daar heb ik het dus over. Ik wil juíst Metro gebruiken, omdat ik het zo mooi vind, maar als poweruser op een desktop pc heb ik er dus niks aan.
Wat houdt je tegen om het te gebruiken als je het wíl gebruiken? Ik snap je niet hoor :p Niemand houdt je toch tegen om je mail in Metro te checken? Natuurlijk zijn de apps niet gericht op power-users, dat is logisch. Maar als power-user hoef je toch niet alleen maar power-user-apps te gebruiken? Wees blij dat er een scheiding is, dat je de keuze hebt, en dat je oma straks een simpele app heeft en jij je outlook kan blijven gebruiken, scheelt weer support calls :)
Windows 8 voelt dan heel bloated aan, omdat er gewoon een heel ecosysteem is van het OS dat je niet gebruikt. :{
Dit snap ik ook niet, merk je dat Windows 8 bloated is dan, als je in de desktop zit? Misschien je 'gevoel' gewoon eens loslaten en ervaren?
Geen belangrijke reden om te gaan upgraden dus.
Nee als je Metro niet wilt gebruiken is dát geen reden om te upgraden, maar gelukkig zijn de verbeteringen op de desktop dat wel imho.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Martinspire schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 00:16:
@Psych0r0b0tic0
Metro is inderdaad ook minder nuttig als desktop gebruiker, maar je zult er (denk ik) toch vooral Social, Media en Nieuws applicaties van gebruiken. Tuurlijk zijn er meer dingen die je er zult vinden, maar de insteek is ook dat het niet al te ingewikkelde programma's moeten (of hoeven) te zijn. Dus met de focus op duidelijkheid en snelheid en minder op compleetheid of uitgebreide aanpassingsmogelijkheden.

Toch denk ik dat je voor de meeste programma's als desktop gebruiker zoiezo niet in metro hoeft te zijn. Ik verwacht nog wel van een aantal applicaties een metro-look, maar die zullen nog wel in de desktop blijven. Dan bedoel ik voornamelijk photoshop, videobewerking, 3d modellering. Allemaal technische apps met een poweruser als doelgroep. Metro is meer gericht op consument, waardoor je ook in die richting moet gaan kijken en minder naar de poweruser. Enerzijds wel jammer, want de metro-sfeer raak je dan wel kwijt, maar anderzijds heb je dan wel een goede scheiding tussen bedrijfs of specialisatie applicaties en je persoonlijke applicaties.
Inderdaad. De enige app die ik kan bedenken die ik zou kunnen gebruiken, is eentje van Twitter of een RSS-reader met veel Metro-eyecandy. Maar zelfs voor dat laatste heb ik een extensie voor in Google Chrome, zodat ik makkelijker kan doorklikken bij relevante artikelen.

Ja, ik begrijp wat je bedoelt. Office 2013 is ook gebouwd voor de desktop en die ziet er erg gelikt uit met zijn Metro-look. :9

Maar ik heb eens zitten denken, en de enige meerwaarde van het nieuwe Metro-Startscherm en zijn apps voor een desktop pc die ik kan bedenken, is de synchronisatie met verschillende Microsoftdiensten. Zo is een Word-documentje makkelijker te bewerken op een desktop en kan je die weer onderweg lezen op je tablet of smartphone. Of je wilt wat instellingen veranderen in een app waarbij je nogal wat moet invoeren (RSS-feeds zoeken, contactpersonen invoeren). Als je dat nou doet op je desktop waar je een fijne toetsenbord hebt, is dat meteen bijgewerkt op je tablet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151407 schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 00:26:
Voor mijn zakelijke laptop heft metro de meerwaarde dat ik met de mail app all mijn boxen in een app heb.
zelfde geld voor agenda's.
daarnaast is de social media app ideaal.
Daar hebben de meeste mensen Outlook of de Windows Mail-client voor van Windows Essentials, die beide veel uitgebreider zijn. :)
Ramon schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 00:39:
[...]
Klopt, eigenlijk alleen om type-to-search te doen.

[...]
Wat houdt je tegen om het te gebruiken als je het wíl gebruiken? Ik snap je niet hoor :p Niemand houdt je toch tegen om je mail in Metro te checken? Natuurlijk zijn de apps niet gericht op power-users, dat is logisch. Maar als power-user hoef je toch niet alleen maar power-user-apps te gebruiken? Wees blij dat er een scheiding is, dat je de keuze hebt, en dat je oma straks een simpele app heeft en jij je outlook kan blijven gebruiken, scheelt weer support calls :)
Ja, ik snap wat je bedoelt, maar ik vind het ook moeilijk om mezelf uit te drukken. :'( Het voelt gewoon alsof ik niet volledig kan profiteren van Windows 8, misschien is dat het. Als ik in de desktopmodus zit, mis ik de eyecandy en soepelheid van Metro, maar ik heb wel alle functionaliteiten die ik nodig heb. Als ik voor bepaalde dingen Metro gebruik, heb ik dat mooie wel voor mijn neus, maar is het niet geoptimaliseerd voor de desktop pc en mis ik veel functies. Het is gewoon vlees noch vis, Windows 8. Misschien is dit duidelijker (vind zelf nog steeds van niet hoor :'))? :P

Trouwens, als je zowel Metro Apps als klassieke programma's naast elkaar gebruikt, ben je dan niet steeds heen en weer aan het klikken?
[...]
Dit snap ik ook niet, merk je dat Windows 8 bloated is dan, als je in de desktop zit? Misschien je 'gevoel' gewoon eens loslaten en ervaren?
Nee, maar dat idee heb ik. :P Daarom gaf ik ook net aan dat ik nog niet in de gelegenheid ben om het uit te proberen, vandaar dat ik om jullie ervaring en mening vraag. :)
[...]
Nee als je Metro niet wilt gebruiken is dát geen reden om te upgraden, maar gelukkig zijn de verbeteringen op de desktop dat wel imho.
Ja, hier was ik het al mee eens. :P

Maar je hebt gelijk hoor, ik moet het gewoon eens uitproberen na de vakantie als ik weer in mijn studentenkamertje ben. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Hier ook, hij springt op een soort coma stand, beeldscherm is uit maar de rest v/d computer is nog actief (muis heeft nog stroom, op keyboard kan ik nog numlock aan en uit zetten). Ik krijg m op geen enkele manier er meer uit dus moet ik een harde reset geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-06 12:17
HP EliteBook 8530w.

De Camera app herkent mijn ingebouwde HP webcam niet ("Connect a camera") terwijl bijvoorbeeld Skype de camera wel herkend.

Ik ben al blij dat Skype de cam wel herkend, maar toch. Iemand een suggestie?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125883

@Psych0r0b0tic0: Er zijn ook metro apps die de volledige functionaliteit van hun desktop counterpart meekrijgen of gewoon een metro-versie mee installeren.

Dit is me opgevallen toen ik gisteren Google Chrome for Businesses (msi-installer) installeerde. Na de installatie opent de applicatie zich op de desktop en was er een tile in het start screen bijgekomen zoals verwacht.

Verrassend genoeg start Chrome niet op de desktop wanneer je op die tile klikt, maar krijg je de metro-versie gepresenteerd. Die is exact hetzelfde als de desktop versie en is het layout-gewijs een beetje te vergelijken met de Android versie (zeker wat betreft de incognito window). Alleen delen ze niet dezelfde cache en profile: die worden blijkbaar gescheiden, maar het betekent wel dat metro-apps niet per default vereenvoudigde en minder functionele versies zijn van een 'echt' desktop programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik draai nu al een paar dagen de RTM op mijn netbook en het begint allemaal te wennen. Ik verwacht nog niet dat ik zeer binnenkort mijn hoofdlaptop ga upgraden naar Windows 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Anoniem: 125883 schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 09:26:
@Psych0r0b0tic0: Er zijn ook metro apps die de volledige functionaliteit van hun desktop counterpart meekrijgen of gewoon een metro-versie mee installeren.

Dit is me opgevallen toen ik gisteren Google Chrome for Businesses (msi-installer) installeerde. Na de installatie opent de applicatie zich op de desktop en was er een tile in het start screen bijgekomen zoals verwacht.

Verrassend genoeg start Chrome niet op de desktop wanneer je op die tile klikt, maar krijg je de metro-versie gepresenteerd. Die is exact hetzelfde als de desktop versie en is het layout-gewijs een beetje te vergelijken met de Android versie (zeker wat betreft de incognito window). Alleen delen ze niet dezelfde cache en profile: die worden blijkbaar gescheiden, maar het betekent wel dat metro-apps niet per default vereenvoudigde en minder functionele versies zijn van een 'echt' desktop programma.
Ik heb gisteren ook Chrome for Businesses geïnstalleerd met de MSI-installer maar ik krijg geen metro versie van Chrome als ik op de tile klik... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Heb je Chrome ingesteld als default browser?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

D-TECH schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 09:54:
[...]

Ik heb gisteren ook Chrome for Businesses geïnstalleerd met de MSI-installer maar ik krijg geen metro versie van Chrome als ik op de tile klik... :?
Chrome 21.0.1180.79 m ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:32

Entity

9000rpm

Zojuist ook iets wazigs gemerkt met Gmail in IE10: Ik wilde een mailtje tikken, maar het leek net of IE me niet bij kon houden met typen. Aangeslagen karakters werden constant overgeslagen, niet te doen. In Chrome geprobeerd en daar geen probleem en nu in IE10 hier op GOT ook geen probleem.

Lijkt dus specifiek met de combinatie Gmail/IE10 te maken te hebben. In de release preview had ik ook al problemen, toen kreeg ik een foutmelding dat de RTF editor niet geladen kon worden bij Gmail en waren alle mailtjes die ik verstuurde leeg...

Is Google nu IE10 aan het pesten ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Anoniem: 614 schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 20:52:
[...]

Dat je verschil gaat merken, is duidelijk. Zoals ongeveer twee tot anderhalf keer sneller opstarten.
(bij EFI + SSD)
Ik dacht ook altijd al dat het als een speer gaat met Windows 7 ie ~13 seconden.
HP 8560p laptop / Intel 510 SSD. Ik log direct door zonder wachtwoord (control userpasswords2)
Zo zijn er nog vele punten waar Windows 8 naar mijn ervaring alle andere besturingssytemen zelfs compleet te kakken (excusez le mot) zet. Maar dat weet je pas nadat je Windows 8 een kans gegeven hebt.
Ik kan dat bevestigen. HP EliteBook 8530w met EFI en SSD. Boot/shut stuk sneller dan Windows 7.

Edit: ...en EFI boot is weer net wat sneller dan BIOS boot.

[ Voor 3% gewijzigd door technorabilia op 19-08-2012 10:16 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kraades schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 09:11:
HP EliteBook 8530w.

De Camera app herkent mijn ingebouwde HP webcam niet ("Connect a camera") terwijl bijvoorbeeld Skype de camera wel herkend.

Ik ben al blij dat Skype de cam wel herkend, maar toch. Iemand een suggestie?
Die van mijn zakelijke 8560p laptop werd direct herkend. Als ook de cam van mijn Acer W500.
Zal waarschijnlijk een kwestie van wachten zijn op de Windows 8 driver.
Windows 8 RTM is dan ook pas naar de OEM's verstuurd om drivers te maken/up to date te brengen.
Je kan ook de 'oude' Windows 7 driver proberen of die werkt onder Windows 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Het vreemde is dat de HP webcam applicatie wel werkt. Ook Skype werkt gewoon.
Ook de driver staat genoemd bij "Imaging devices".
Alleen de Windows 8 app "Camera" werkt niet... Die werkt bij jou wel?

Voor de rest werd alles herkend behalve de Ricoh SD kaart lezer...maar dat was altijd al een probleemgevalletje...

[ Voor 55% gewijzigd door technorabilia op 19-08-2012 11:16 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kraades schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 11:10:
Het vreemde is dat de HP webcam applicatie wel werkt. Ook Skype wekt gewoon.
Alleen de W8 app niet... Die werkt bij jou wel?
Yep. Op inmiddels 3 devices met ingebouwde cam.
Wat zegt device manager?

Edit: kan je wel de resolutie aanpassen?
Staat me bij dat de cam op de Acer W500 pas werkte/beeld gaf, toen ik een lagere res selecteerde.
(Ik weet alleen de melding niet meer die de cam app toen gaf. Nu met de RTM werkt de cam app direct op alle beschikbare resoluties.)

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 614 op 19-08-2012 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80487

Anoniem: 614 schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 20:52:
[...]

(bij EFI + SSD)
5 seconden boottime boeit mij echt geen sier. Als ik ergens even uit een raam zit te kijken ben ik dat ook kwijt. Alsmede als ik weer es een CD in de drive laat zitten. Ik zet ook zelden mijn PC aan om er bij te wachten. Als het niet al aan staat, zet ik hem aan en ga ik brood smeren ofzo.
Boeiender is wat het in gebruik doet, en daar zit hem met Metro nou net de crux want ik ga dat niet gebruiken. Ik moet dan dus 3rd party software gaan installeren om de door mijn gewenste werkomgeving in te richten en ik kan me daar weer van voorstellen dat dat weinig toffe dingen doet met performance.
Ik heb metro meerdere uren gebruikt maar het leukerige er aan word hoe ik er ook mee omga onmiddelijk om zeep gehelpt door de realisering hoe bijzonder inefficient het werkt op een desktop. Dus ik zou graag zien wat je definieert als een kans geven. Als ik het "as is" als primair os op mijn pc zet gaat mijn pc het raam uit voor het einde van volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je Chrome insteld als default browser dan start hij (als je op de Metro tile klikt) de Metro versie van Chrome..het (metro) IE icoontje start dan daarentegen de Desktop versie van IE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TheVMaster schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 13:47:
[...]

Als je Chrome insteld als default browser dan start hij (als je op de Metro tile klikt) de Metro versie van Chrome..het (metro) IE icoontje start dan daarentegen de Desktop versie van IE.
Inderdaad. Het was me nog niet eens opgevallen dat het IE tile een ander icoontje heeft gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo
  • Laatst online: 17-06 00:20

danplo

The Force is strong with me

Hoe kan je in de Store snel naar de lijst van de nieuwste apps gaan ?
Nu staat er bij mij alleen steeds "Gratis Favorieten" als knop, maar heel soms staat er ook "Nieuw" eronder, maar die verdwijnt altijd weer na bepaalde tijd.

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 12 Pro Max 256GB / LG OLED C8 65”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
danplo schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 15:57:
Hoe kan je in de Store snel naar de lijst van de nieuwste apps gaan ?
Nu staat er bij mij alleen steeds "Gratis Favorieten" als knop, maar heel soms staat er ook "Nieuw" eronder, maar die verdwijnt altijd weer na bepaalde tijd.
Windows key + Q, dan in search * en op store klikken. Vervolgens sort op newest. Maar wat mij betreft moeten ze hier toch echt nog wel wat aan gaan doen, want ik vind het maar omslachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waarom? Ik ben geen Jehova Getuige :)
Iedereen kan voor zichzelf opmaken of hij/zij voordelen heeft met een upgrade naar Windows 8 in het algemeen. Voor mij is dat zo, voor anderen wellicht niet.

Edit: wellicht moet je je niet zo hard focussen op metro apps en komt het vanzelf.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 614 op 19-08-2012 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo
  • Laatst online: 17-06 00:20

danplo

The Force is strong with me

punisher007 schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 18:49:
[...]

Windows key + Q, dan in search * en op store klikken. Vervolgens sort op newest. Maar wat mij betreft moeten ze hier toch echt nog wel wat aan gaan doen, want ik vind het maar omslachtig.
Bedankt voor de tip ;) en ja dat lijkt me ook, wel vreemd dat er af en toe een "Nieuw" button in de Store staat, maar helaas toch steeds weer weg valt.

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 12 Pro Max 256GB / LG OLED C8 65”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Ik ben inmiddels al dermate gewend aan het sluiten van metro apps door hem "naar beneden te gooien" dat ik dit inmiddels ook al een paar keer op de desktop heb gedaan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Is de store in de RTM niet een beetje basaal en kaal? Het ziet er niet uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
CAP-Team schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 21:03:
Ik ben inmiddels al dermate gewend aan het sluiten van metro apps door hem "naar beneden te gooien" dat ik dit inmiddels ook al een paar keer op de desktop heb gedaan :X
Herkenbaar :) Vervelend om er dan ook weer goed bij te komen (ALT+SHIFT+SPACE) en move of maximize .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
D-TECH schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 21:57:
Is de store in de RTM niet een beetje basaal en kaal? Het ziet er niet uit...
Windows 8 (en dus ook de Store) is nog niet op de markt.
Pas na GA mag je klagen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik ben blij met Windows 8 maar de zoekfunctie mogen ze nog wel even verbeter,

Als ik op de start knop klik en tik calc.exe dan gebeurd er niets, moet echt rekenmachine (NL versie) in tikken wil ik de calculator starten. Sowieso kun je geen commando's in het zoeken gebruiken.

Ook het groeperen vind ik niks, moet de muis gebruiken als ik zoek naar een config dingetje (zal wel een sneltoets voor zijn).

Verder tevreden, een inplace upgrade van Windows 7 gedaan (alle energiebeheer settings moest ik opnieuw instellen) en dat is helemaal goed gegaan. Voordeel is dat je huidige programma's default blijven, scheelt veel instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 23:28

Damian

Insane Obtrusion

Op onze Action Pack Subscription is hij nu ook verschenen.

Twijfel nog of ik hem er op ga zetten :X

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Altijd_Lastig schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 08:42:
Ik ben blij met Windows 8 maar de zoekfunctie mogen ze nog wel even verbeter,

Als ik op de start knop klik en tik calc.exe dan gebeurd er niets, moet echt rekenmachine (NL versie) in tikken wil ik de calculator starten. Sowieso kun je geen commando's in het zoeken gebruiken.

Ook het groeperen vind ik niks, moet de muis gebruiken als ik zoek naar een config dingetje (zal wel een sneltoets voor zijn).

Verder tevreden, een inplace upgrade van Windows 7 gedaan (alle energiebeheer settings moest ik opnieuw instellen) en dat is helemaal goed gegaan. Voordeel is dat je huidige programma's default blijven, scheelt veel instellen.
Als je een snelkoppeling van calc.exe toevoegt aan je startscherm? Of je noemt hem calculator, heb je hem dan wel? Al snap ik niet wat er erg aan is om een andere naam te typen.

Zelf heb ik een toets ervoor op mn toetsenbord zitten en die hele shortcut dus niet nodig haha

Martinspire - PC, PS4, X1

Pagina: 1 ... 5 ... 65 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Windows 8 is alweer een aantal maanden op de markt en is het tijd dat dit algemene Windows 8 topic per 1 januari 2013 worden gesloten.

Bij deze dus het verzoek aan een ieder met issues met Windows 8 om hiervoor vanaf nu een eigen topic aan te maken.