Het gaat me meer over de weg die MS bewandelt, in Win 7 hebben we die 'geweldig nieuwe' feature WinXP-mode, en een versie later is dat er weer helemaal uit. Net zoals ze in Vista (en 7) allerlei Windows Ultimate Extras beloven (wat volgens de reclames in het begin ook echt nuttige apps zouden bevatten), en dan krijg je na veel hangen en wrugen een pokerspelletje en video-achtergrondjes (dreamscene).
Blijkbaar hadden ze een probleem om virtual pc aan de gang te krijgen, en dan wordt dat maar gedropt. Leuk dat er nu Hyper-V is, maar virtualpc had er makkelijk naast kunnen draaien. En zover ik lees op internet kan Hyper-v geen vmc's importeren (maar heb er geen ervaring mee). Uiteindelijk draai ik een Pro(fessional) versie, dan mag je wat meer compatibiliteit verwachten, wij hebben in onze professionele omgeving nou eenmaal een zooi virtualpc's, en dan is iedere workaround dat converteren inhoudt een vrij matige oplossing.
Het is gewoon een compleet zwalkend beleid, er zijn trouwens tig andere voorbeelden te vinden, denk bijv. aan Silverlight (2 jaar geleden was dat nog alles, nu wordt het niet meer ondersteund in de Metro-IE).
Maar goed, heb in de tussentijd in het bios virtualization aangezet, en mag nu het 'hyper-v platform' installeren, dus zal eens gaan testen hoe goed dit gaat met bestaande virtuele machines. En anders wordt het gewoon de computer een nachtje laten stampen om alle vmc's om te zetten naar vmx'en
[
Voor 13% gewijzigd door
sewer op 17-08-2012 12:42
]