Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Lorem_Ipsum schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 15:19:
Kun je eigenlijk ook een upgrade van €15,- kopen met de licentie van een pas aangekochte computer en er gewoon een andere computer met vista of xp mee upgraden?
Kan wel maar mag volgens de voorwaarden waarschijnlijk niet, oftewel het is dan niet veel anders als een download van Usenet

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 15:24:
[...]

Ik zou best nog terug willen, als het alleen maar zou zijn om mijn Kone en mijn X-fi weer draaiend te krijgen.
X-fi werkt hier zonder problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Donstil schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 16:03:
[...]
Kan wel maar mag volgens de voorwaarden waarschijnlijk niet, oftewel het is dan niet veel anders als een download van Usenet
Ehm, het mag gewoon hoor.

EDIT:
Moet ik de Windows 8 upgrade installeren op de in aanmerking komende pc, of kan ik het ook op een andere pc installeren?
De upgradeaanbieding is gebonden aan een Windows 7-pc, gekocht tussen 2 juni 2012 en 31 januari 2013, maar je kan er voor kiezen de aanbieding in te wisselen en de upgrade op elke compatibele Windows-pc met een gekwalificeerd besturingssysteem te installeren.

[ Voor 45% gewijzigd door S_Chief op 27-10-2012 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nutral schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 15:49:
Ik heb op het moment mijn laptop geupgrade naar windows 8, met de nieuwe gestures etc werkt het eigenlijk erg goed met een touchpad, webpagina's wisselen en swipen van uit de kanten levert een aantal nieuwe mogelijkheden op.
Tja, ik wil deze eigenlijk niet meer kwijt ;) (alle knoppen hebben inmiddels een flink aantal meerdere functies bij mij)

Maar zou je niet die nieuwe mousegestures ook aan bestaande muizen kunnen toevoegen (bv. met een progje als dit)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 14:56:
[...]
Al gekeken of er een update voor de mail app is :+
Et voila pop3 en imap support is er ook.
? Ik heb net mail verwijderd en opnieuw geïnstalleerd vanuit de store, maar dan krijg ik gewoon de melding dat POP3 niet ondersteund wordt hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coster1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-07 04:06
Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 15:48:
[...]

Dit ligt natuurlijk niet bij Windows maar bij de fabrikant van je VGA kaart, hebben tijd genoeg gehad om fatsoenlijke Win8 drivers uit te brengen. (net als Nvidia bijvoorbeeld 8) )
Black ops kan ik toevallig nog wel spelen, maar FS2013 O-) niet, dan mist hij het wel, dit spel kon ik wel spelen met Win7..
En nee, in compatibility mode werkt hij ook niet... + dat de driver van m'n videokaart niet verwijderd kan worden, en dus geen andere driver geinstalleerd kan worden. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorem_Ipsum
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-09 13:49
SChief schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 16:04:
[...]

Ehm, het mag gewoon hoor.

EDIT:

[...]
Hmm, klinkt interessant en ik neem aan dat XP gewoon dus tussen die gekwalificeerde versies zit, waarvan ik nog een legale serial + cd heb. Ik ben nu wel sterk aan het overwegen :) Ik heb hiervoor de customer preview nog een tijd gedraaid dat meer dan goed werkte (totdat er geneuzel met drivers was en Photoshop bluescreens ging vertonen, maargoed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Na het lezen van de videoreview vroeg ik mij enkele dingen af:

Hoe gaat Windows 8 om met disc-images? Kun je deze nu openen, naar een USB schijf wegschrijven, aanmaken en wegbranden op DVD?

Hoe gaat Windows 8 met PDF files om? Ik gok dat je deze inmiddels wel kunt openen, maar kun je deze ook bewerken? Samenvoegen?

Als je 6 chatberichten en 12 mails hebt, kun je die in de Metro interface direct in één opzicht zien? Of zie je alleen dat je 6 chatberichten en 12 mails hebt?

Hoe snel openen multimedia bestanden? Is dit in < 50ms? Of is dat net als Windows 7 nog vrij langzaam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-09 13:05

Nutral

gamer/hardware freak

Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 16:04:
[...]

Tja, ik wil deze eigenlijk niet meer kwijt ;) (alle knoppen hebben inmiddels een flink aantal meerdere functies bij mij)

Maar zou je niet die nieuwe mousegestures ook aan bestaande muizen kunnen toevoegen (bv. met een progje als dit)?
Ik vind zelf een muis ook prettiger, maar je kunt op die manier ook achter een laptop met je rechterhand je muis en linkerhand die gestures tussendoor gebruiken. Het is een toevoeging om op een laptop iets draaglijker te kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chills
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:00
Het heeft wat moeite gekost, maar het is toch uiteindelijk gelukt: Windows 8 op mijn iPad 2 !
Afbeeldingslocatie: http://img856.imageshack.us/img856/5861/windows8ipad2kl.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Chills op 27-10-2012 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-09 11:23
Chills schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 16:19:
Het heeft wat moeite gekost, maar het is toch uiteindelijk gelukt: Windows 8 op mijn iPad 2 !
[afbeelding]
Gewoon splashtop/teamviewer neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-09 15:29

Pykow

Angelo OTR

Ik heb een Linksys wusb600n eerste versie en de driver is goed geinstalleerd en hij ziet ook keurig netwerken.

BEHALVE MIJN EIGEN DRAADLOOS NETWERK.

mijn laptop met customer edition windows 8 heeft wel verbinding !!

iemand een oplossing hiervoor ? mijn singaal sterkte is goed, want ik zit normaal altijd draadloos.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pykow schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 16:28:
Ik heb een Linksys wusb600n eerste versie en de driver is goed geinstalleerd en hij ziet ook keurig netwerken.

BEHALVE MIJN EIGEN DRAADLOOS NETWERK.

mijn laptop met customer edition windows 8 heeft wel verbinding !!

iemand een oplossing hiervoor ? mijn singaal sterkte is goed, want ik zit normaal altijd draadloos.
Ik had hetzelfde probleem. Even naar de website van Linksys, en daar versie 2. van de Windows 7 Driver downloaden. Wanneer je die installeert zal je je netwerk weer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 16:32:
[...]

Ik had hetzelfde probleem. Even naar de website van Linksys, en daar versie 2. van de Windows 7 Driver downloaden. Wanneer je die installeert zal je je netwerk weer vinden.
ik heb die gedownload, maar als ik dan mijn driver wil updaten krijg ik steeds de melding dat de nieuwste versie al draait, kan ik dit toch omzeilen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:02

Rub3s

+3 , omdat het kan

laptop: hp 6720s met een intel t5470 processor

Juustem, ik wil mijn laptop ook upgraden naar windows 8 en heb de upgrade-test gedaan. Daar zegt de test dat mijn processor geen 'nx-processor bit' ondersteund.

Hier de uitleg van nx-processor bit:
http://windows.microsoft....ows-8/what-is-pae-nx-sse2

Op deze wiki pagina staat dat mijn processor waarschijnlijk wel nx-processor bit ondersteund:
Wikipedia: List of Intel Core 2 microprocessors

In de bios van mijn laptop kan ik echt totaal niks wijzigen zo lijkt het. Ben ik dan de sjaak, of moet ik het installeren van windows 8 gewoon proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coster1
  • Laatst online: 16-07 04:06
Pykow schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 16:35:
[...]

ik heb die gedownload, maar als ik dan mijn driver wil updaten krijg ik steeds de melding dat de nieuwste versie al draait, kan ik dit toch omzeilen ?
Ik heb dus ook dat probleem bij mijn videokaart, driver verwijderen lukt ook al niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pykow schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 16:35:
[...]

Ja. Zeggen dat je handmatig het stuurprogramma wilt zoeken, dan vervolgens niet in het volgende scherm de folder waar hij staat opgeven, maar op de knop daaronder klikken (in het nederlands " ik wil kiezen uit een lijst..." ). en daar vervolgens op bladeren kiezen en naar de folder gaan waar je hem hebt gedownload, driver aanklikken en gaan :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 16:40:
[...]

Ja. Zeggen dat je handmatig het stuurprogramma wilt zoeken, dan vervolgens niet in het volgende scherm de folder waar hij staat opgeven, maar op de knop daaronder klikken (in het nederlands " ik wil kiezen uit een lijst..." ). en daar vervolgens op bladeren kiezen en naar de folder gaan waar je hem hebt gedownload, driver aanklikken en gaan :-)
Mag ik jou kussen (K) hij doet het bedankt. nu kan ik verder met me drivers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chills
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:00
Nee was Screenshot van mijn PC. ff overgezet naar de foto map; grapje moet kunnen :)

Ben 2 dagen geleden overgestapt van Windows 7 naar Windows 8: upgrade gekocht en clean install met geformateerde partities ging goed. Binnenkort maar eens kijken naar een goede Touchpad om i.p.v. de muis hiermee de pc te bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pykow schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 16:42:
[...]

Mag ik jou kussen (K) hij doet het bedankt. nu kan ik verder met me drivers
Jawel daar doe ik niet moeilijk over. Graag gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rub3s schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 16:38:
laptop: hp 6720s met een intel t5470 processor

Juustem, ik wil mijn laptop ook upgraden naar windows 8 en heb de upgrade-test gedaan. Daar zegt de test dat mijn processor geen 'nx-processor bit' ondersteund.

Hier de uitleg van nx-processor bit:
http://windows.microsoft....ows-8/what-is-pae-nx-sse2

Op deze wiki pagina staat dat mijn processor waarschijnlijk wel nx-processor bit ondersteund:
Wikipedia: List of Intel Core 2 microprocessors

In de bios van mijn laptop kan ik echt totaal niks wijzigen zo lijkt het. Ben ik dan de sjaak, of moet ik het installeren van windows 8 gewoon proberen?
Ik kreeg die melding ook en ik gebruik een q9550.
Ondanks de melding toch maar gewoon geprobeerd en ben verder geen problemen tegengekomen.
Windows 8 draait als een zonnetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:09
Even een vraagje waar kan ej de beveiliging van Smartcarts aan en uit zetten krijg me software van mijn bank niet geinstaleerd , hij zegt dat ik hem moet aan zetten in Configuratie systeem , alleen waar moet ik dat zoeken ....

PS Voor de mensen die willen weten of je met een UPDATE dvd ook een full instal kan doen .... JA dat is te doen heb het net zelf gedaan helemaal weer halal zonder zooi van W7

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:17
Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 16:44:
[...]

Ik kreeg die melding ook en ik gebruik een q9550.
Ondanks de melding toch maar gewoon geprobeerd en ben verder geen problemen tegengekomen.
Windows 8 draait als een zonnetje!
Denk dat je die ook alleen nodig hebt voor Client Hyper-V. Niet 100% zeker of het nog ergens anders voor wordt gebruikt in Win8.

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 14:03
SinergyX schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 15:31:
Kom er nu pas achter dat heel mijn 2de SSD niet meer herkent wordt :X Klein probleempje :P
Klopt, je moet even een letter aan het station geven ;). Had ik ook met mijn 2e HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:15

SomerenV

It's something!

Ik heb sinds vandaag Windows 8 Pro draaien naast Windows 7 Ultimate (dual-boot). Windows 7 staat op C en Windows 8 op B (40GB partitie op de primaire HDD), maar ik vroeg me nu iets af. Om Windows 8 goed te kunnen wil ik uiteraard mijn programma's kunnen testen, maar ik heb geen zin om alles dubbel te installeren. Is het mogelijk om mijn programma's uit Windows 7 draaiende te krijgen op Windows 8 dmv een registratie hack ofzo? Als ik het out-of-the-box probeer krijg ik namelijk een side-by-side configuration error. Heb al wat gezocht op Google maar niet echt een oplossing gevonden. Iemand hier ideeën?

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

MeNTaL_TO schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 15:41:
TWerkte onder Windows 7 64x nog wel (met registryhack en aanpassing van settings).
Het feit dat je het op Win7 al met een registry hack moet laten werken doet eraan denken dat die aftandse samba versie in de O'Play* gewoon niet om kan gaan met óf SMB signing, óf SMBv2.

Denk niet dat je de enige bent trouwens, zelfs NetApp krijgt het voor elkaar om Enterprise Storage omgevingen out of the box met dergelijke crapsettings op te leveren.
Albert020 schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 15:45:
[...]

Heb niks gekocht, alleen even getest maar vind het helemaal niks, had een dualboot gemaakt....
Ik zei ook niets over al dan niet kopen, ik had alleen een idee voor je waar je zonder gevaar een 90 dagen duurtest kan doen zodat je niet meer hoeft te zeggen dat je zonder proberen een miskoop zou kunnen maken.

90 dagen Trial Windows 8 Enterprise bij MSDN
SomerenV schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 17:13: Is het mogelijk om mijn programma's uit Windows 7 draaiende te krijgen op Windows 8 dmv een registratie hack ofzo? Als ik het out-of-the-box probeer krijg ik namelijk een side-by-side configuration error. Heb al wat gezocht op Google maar niet echt een oplossing gevonden. Iemand hier ideeën?
Ligt aan de applicatie, maar meestal niet (dll registraties, .NET dependencies en assembly, of zelfs de C++ runtime kan dwarsliggen).

Dubbel installeren dus :)

[ Voor 20% gewijzigd door alt-92 op 27-10-2012 17:20 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:37

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

ravw schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 17:02:
PS Voor de mensen die willen weten of je met een UPDATE dvd ook een full instal kan doen .... JA dat is te doen heb het net zelf gedaan helemaal weer halal zonder zooi van W7
Klein vraagje stond er nog geen oudere Windows versie op jouw systeem of heb je tijdens de upgrade aangegeven dat de hardeschijf gewist moest worden, dat is namelijk wel een essentieel verschil als je Windows 8 later nogmaals opnieuw wilt installeren bijvoorbeeld op nieuwe hardeschijf of SSD. De vraag is dan moet je dan eerst je oude Windows versie installeren om vervolgens de upgrade van Windows 8 te installeren.

Daarnaast wat wordt er precies gedownload? Is dit een ISO of installatie die je zelf op DVD kunt zetten, om later weer te kunnen gebruiken in een boven genoemde situatie of moet er dan eerst weer gedownload worden?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
_Dune_ schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 17:19:
[...]

Klein vraagje stond er nog geen oudere Windows versie op jouw systeem of heb je tijdens de upgrade aangegeven dat de hardeschijf gewist moest worden, dat is namelijk wel een essentieel verschil als je Windows 8 later nogmaals opnieuw wilt installeren bijvoorbeeld op nieuwe hardeschijf of SSD. De vraag is dan moet je dan eerst je oude Windows versie installeren om vervolgens de upgrade van Windows 8 te installeren.

Daarnaast wat wordt er precies gedownload? Is dit een ISO of installatie die je zelf op DVD kunt zetten, om later weer te kunnen gebruiken in een boven genoemde situatie of moet er dan eerst weer gedownload worden?
Ik heb de "update" DVD versie uit de Winkel voor 54 Euro (pro)
hij vraagt bij instalatie ...
Staat er een oude windows er op JA / NEE Bij nee gaat hij dus naar schijvenbeheer en je kan er een aanwijzen en formatten zelfde als bij Windows 7 , bij JA is denk ik update .... of dingen bewaren

Ja mijn geupdate Windows stond er op Maar ik heb hem schoon geinstaleerd omdat ik nog een 7 gig op mijn SSD had die van Wind.old ... die ik er niet afkreeg
Nu is alles weer lekker schoon .. :)

[ Voor 12% gewijzigd door ravw op 27-10-2012 17:24 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:05

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Eerste minpuntje toch gevonden, als je vanuit een facebook bericht een youtube filmpje aanklikt, gaat hij netjes naar de 'MetroExplorer', nummer speelt. Maar ga je terug naar facebook, stopt het geluid/afspelen. Je bent dus echt verplicht om schermen naast elkaar te laten staan om bv youtube door te laten spelen.
Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 16:03:
[...]

X-fi werkt hier zonder problemen
Console werkt hier maar half (crystalisation) en binnen Metro werkt heel console settings niet (crossover, subboost, in musiccreator werkt custom speaker volume ook niet).

[ Voor 34% gewijzigd door SinergyX op 27-10-2012 17:31 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngamerX
  • Laatst online: 28-09 12:25
Een klein vraagje:

Ik heb momenteel windows 7 home edition.

Als ik nu de windows 8 update versie koop voor pak 'm beet 50 euro, wordt dan alleen mijn besturingssysteem geupdate, of wordt mij cd-key (ook) geupdate, zodat ik eventueel ook een verse volledige windows 8 versie kan installeren zonder te updaten van 7 naar 8?

Naar mijn ervaring blijft er vaak een hoop rommel hangen bij een update van dit formaat, dan heb ik dus liever een versie volledige windows 8 installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:37

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

SinergyX schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 17:27:
Eerste minpuntje toch gevonden, als je vanuit een facebook bericht een youtube filmpje aanklikt, gaat hij netjes naar de 'MetroExplorer', nummer speelt. Maar ga je terug naar facebook, stopt het geluid/afspelen. Je bent dus echt verplicht om schermen naast elkaar te laten staan om bv youtube door te laten spelen.
[...]
Console werkt hier maar half (crystalisation) en binnen Metro werkt heel console settings niet (crossover, subboost, in musiccreator werkt custom speaker volume ook niet).
Klopt, daar kwamen een collega en ik afgelopen week ook achter. Hylarisch toch, :+ het lijkt wel of de nieuwe interface en bijbehorende applicaties niet aan multitasking doet... :?
IngamerX schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 17:33:
Een klein vraagje:

Ik heb momenteel windows 7 home edition.

Als ik nu de windows 8 update versie koop voor pak 'm beet 50 euro, wordt dan alleen mijn besturingssysteem geupdate, of wordt mij cd-key (ook) geupdate, zodat ik eventueel ook een verse volledige windows 8 versie kan installeren zonder te updaten van 7 naar 8?

Naar mijn ervaring blijft er vaak een hoop rommel hangen bij een update van dit formaat, dan heb ik dus liever een versie volledige windows 8 installatie.
Lees de laatste reacties eens.. ;) Met name die van ravw en mijzelf.

[ Voor 29% gewijzigd door _Dune_ op 27-10-2012 17:36 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Ik deed net een restart en toen kreeg ik de melding Error starting operating system.
Daarna met F11 boot device me Samsung 830 SSD aangegeven en toen start hij wel alles op.

Daarnaast start hij zo snel op dat hij in de war raakt met sommige settings.
mijn headset (Logitech G930) moest 2x herstart worden en omdat ik teamspeak opstart tijdens het starten van windows, gaat hij eerst naar metro effect (standaard) dan naar desktop en opent hij teamspeak en daarna weer naar metro.

iemand al een tip hoe je gelijk in desktop mode kan starten.
Verder werkt BF3 het weer (lang leve backups)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe werkt dat eigenlijk met 'TSR' progjes in de Metro-interface? Als ik bv. op de hotkey van Keepass, Evernote, of PhraseExpress druk, popt het desbetreffende scherm dan ook up?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngamerX
  • Laatst online: 28-09 12:25
_Dune_ schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 17:34:
Lol, excuus, was te lui om oudere reacties te lezen.. my bad :>

Maar goed, ik wordt er niet heel veel wijzer uit. Betekend dit nu dat als je nee aangeeft dat je dan gewoon een verse volledige windows 8 installatie uit kan voeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Klopt, daar kwamen een collega en ik afgelopen week ook achter. Hylarisch toch, :+ het lijkt wel of de nieuwe interface en bijbehorende applicaties niet aan multitasking doet... :?
Ik weet ook nog niet of er nu een gedachte achter zit, de desktop IE werkt namelijk gewoon wel doodleuk door :P An sich weinig problemen mee, maar wel irritant, zeker omdat youtube gewoon niet te bedienen is op een 1/10de van je scherm :D (al zou je hem naast je facebook zetten).

[ Voor 3% gewijzigd door SinergyX op 27-10-2012 17:46 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theezeefje
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-09 23:05

theezeefje

Poehee

Nou, hij draait hier ook.
alleen draait ie nog op engels, en krijg met geen mogelijkheid een NL languagepack gedownload.

als ik klik op 'Download and install language pack'
gebeurt er niks.

meer mensen die dit hebben ?

[edit]
Nevermind, na 100x er op klikken kwam er ineens een windowsupdate voorbij. tis al gelukt.....

[ Voor 18% gewijzigd door theezeefje op 27-10-2012 17:57 ]

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
[...]

[...]

Denk dat dit wel even in de Openning van dit topic gezet mag worden dat je met een Upgrade versie dus gewoon een FULL instal kan doen NADAT je de upgrade versie gebruikt heb ..
Weet niet of het zonder ook kan maar dat moet iemand anders maar even uit proberen dat het lukt met een Lege hd en dan gelijk zonder eerst die Win 7 te instaleren of er op hebben staan .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-09 14:24
Vreemd dat ik bij de upgrade advisor gewoon `zomaar` iets in kan vullen, waarna ik vervolgens een code krijg in de mail voor de €14,95 versie. Ik neem toch aan dat ze dit checken achteraf? :?

nog niks geinstalleerd, enkel bekeken of het kon. Iemand die mij wijzer kan maken of er naderhand gekeken zal worden of je een windows 7 pc gekocht hebt tussen die bepaalde periode?
Buy a Windows 7 PC between June 2, 2012 and January 31, 2013. *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Tomino schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 18:07:
Vreemd dat ik bij de upgrade advisor gewoon `zomaar` iets in kan vullen, waarna ik vervolgens een code krijg in de mail voor de €14,95 versie. Ik neem toch aan dat ze dit checken achteraf? :?

nog niks geinstalleerd, enkel bekeken of het kon. Iemand die mij wijzer kan maken of er naderhand gekeken zal worden of je een windows 7 pc gekocht hebt tussen die bepaalde periode?
[...]
ws. kunnen ze aan je huidige windows zien wanneer die geactiveerd is. Misschien dat dit wel problemen gaat opleveren als je je windows 8 gaat activeren (dat dat bijv. alleen kan als er een windows 7 geinstalleerd is die in of na juni geactiveerd is).

Zomaar een gedachte, geen idee of het waar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ravw schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 18:01:
[...]

Denk dat dit wel even in de Openning van dit topic gezet mag worden dat je met een Upgrade versie dus gewoon een FULL instal kan doen NADAT je de upgrade versie gebruikt heb ..
Weet niet of het zonder ook kan maar dat moet iemand anders maar even uit proberen dat het lukt met een Lege hd en dan gelijk zonder eerst die Win 7 te instaleren of er op hebben staan .
Je kunt toch neem ik aan vanuit windows 7 ook een upgrade doen waarbij je kiest voor een schone install? Bij vorige windows-versies deed ie dan een schone installatie en werd je oude windows in een map windows.old bewaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geachte Tweakers,

Ik heb een Asus laptop waar officieel Windows 7 is meegeleverd. Nu kreeg ik gratis een upgrade naar Windows 8 zodra deze uit is. Deze heb ik gisteren geïnstalleerd, maar het bevalt me totaal niet. Nu probeer ik via de f9 recovery de originele Windows 7 er weer op te krijgen, maar hoevaak ik het ook probeer, hij start direct door naar Windows 8, Weet iemand hoe ik de originele Windows 7 recovery kan uitvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W8 is zo een drama, dat ik nu heb besloten Fedora te downloaden en te installeren, ik wil mijn recente pc nu wel eens topprestaties zien leveren.

Wordt vervolgd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Palomar schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 18:18:
[...]

Je kunt toch neem ik aan vanuit windows 7 ook een upgrade doen waarbij je kiest voor een schone install? Bij vorige windows-versies deed ie dan een schone installatie en werd je oude windows in een map windows.old bewaard.
Je krijgt inderdaad 3 opties, waarvan 1 dus inderdaad 'kaal' beginnen is en wordt alles omgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:19
Tomino schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 18:07:

[...]
Het enige dat je krijgt is een promo code, die code is met elke pc aan te vragen. Je zou theoretisch jouw promo code aan je buurman kunnen geven, wordt een beetje lastig om te checken hoe het precies zit denk ik. Daarbij zal het voor Microsoft waarschijnlijk duurder zijn om elke aanvraag te checken met aankoopbon e.d., dan in een klein gevallen die 15 euro gewoon weg te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Palomar schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 18:18:
[...]

daarom heb ik hem ook vanaf 0 geinstaleerd en dus geen Wind.old bestand want die nam bij mij te veel ruimte in en kreeg hem ook niet gedeleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X_lawl_X
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:58
SinergyX schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 17:27:

[...]

Dit ligt aan de app. Het is mogelijk voor apps om geluid door te spelen terwijl deze niet open staan. (e.g. Webradio, Muziek app)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-10-2024

Strunkie

> Post is rechts!

Ik heb nu al 2x gehad dat Windows na het ontwaken ineens mijn user account niet meer kan vinden. Na een reboot vindt die weer alles. Soms houdt Windows ook een wedstrijdje hoe snel kan ik van videokaart wisselen. nVidia VS Intel.

Drivers drivers drivers drivers drivers:
YouTube: Developers

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:36

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Pino112 schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 02:14:
[...]

Nou dat zal wel mooi zijn maar nu is dat echt nog heeel ver weg :+.
Want hoe moet je nu naar je documenten? Via de desktop-layout. Enz enz.
Daar raak je de spijker op zijn kop zodra office 2013 uit is heb je voor kantoorgebruik, browsen en emailen metro apps en dus de oude desktop niet meer nodig voor deze taken. En laten dit nu juist de enige taken zijn die Jan met de Pet op z'nn pc gebruikt. Kortom ik denk dat t snel kan gaan.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 18:31:
W8 is zo een drama, dat ik nu heb besloten Fedora te downloaden en te installeren, ik wil mijn recente pc nu wel eens topprestaties zien leveren.

Wordt vervolgd....
Veel plezier, maar liever niet hier. Da's namelijk zwaar off-topic 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:17
Voor zover ik weet, gaat bij Office 2013 echt niet alles metro app zijn hoor :)

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djankie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-09 22:17
punisher007 schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 18:58:
Voor zover ik weet, gaat bij Office 2013 echt niet alles metro app zijn hoor :)
Ik heb de rtm van office 2013 al draaien, en het is gewoon native desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

Wordt vervolgd....
Succes met je command line! :O _/-\o_

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-04 22:19
Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 18:30:
Nu probeer ik via de f9 recovery de originele Windows 7 er weer op te krijgen, maar hoevaak ik het ook probeer, hij start direct door naar Windows 8, Weet iemand hoe ik de originele Windows 7 recovery kan uitvoeren?
Ja, leuk grapje van Windows 8. Wat hij doet om snel te starten is een image van de kernel maken vlak na het boot; de volgende boot pakt hij dat image en slaat zo een heel stuk van het opstart proces over. Daarom start Windows 8 zo snel.

Met andere woorden, je PC komt ook bij een herstart uit Hybernate; het is helemaal geen clean herstart. Bij Hybernate zorgt de BIOS er voor dat je alleen de vorige sessie kan starten en dus nergens anders van kan booten. Vandaar dat je recovery niet start en je kan ook niet opstarten van USB sticks of van CDs.

Wat je moet doen is het volgende: Ga naar de desktop en druk op Windows+R. Vuld dan in:

shutdown /s /t 0

Druk op enter; nu gaat je PC pas echt uit zonder kernel hybernate. Nu kun je ook weer overal van opstarten. Recovery zou nu ook moeten werken (als de partitie waar dat op staat nog in orde is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

windows 8 is wel aardig en ik zie ook wel dat al die blokjes mijn start button vervangen maar toch mis ik deze als het systeem zichzelf na het starten van een game of programma je in je desktop zit.

OK gewoon kwestie van je windows button drukken maar doet een beetje aan als een extra handeling.

Wat ook drama is dat youtube of bepaalde flash sites niet werken via windows 8 maar wel als je via je desktop gaat en daar opera gebruikt ofzo.

Windows 7 had voor mij al een dikke voldoende van een 8 maar

windows 8 krijgt van mij een 7+ .

Afwachten welke update men brengt na klachten van klanten :)

Heb je problemen download AVG PC tuner kan je 1 keer gebruiken en maakt alles in je systeem
even fris en zal zo 1000 registerproblemen wegpoetsen. Succes 8)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2012 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m1dnigh7
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-09 15:19
Ik heb het net draaien sinds gisteren op m'n Asus n56vz laptop! Ik vind het best aardig werken eigenlijk :)

Enige minpuntje is de drivers van m'n multitouch pad, die werken niet echt heel vlotjes, scrollen gaat eerst gigantisch snel, en als ik dan ff los, en opnieuw scrol ( met twee vingers dus) dan gaat het normaal :)

Anders ben ik echt wel heel blij over dit OS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Laatst online: 30-09 19:48

RMX

Nou, dat was de 5de keer dat de upgrade van W7 naar W8 niet is gelukt.
Bedankt MS voor de duidelijke logs. De moed zakt me helaas in m'n schoenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikvdw
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-04 07:59
Nikvdw schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 12:25:
Is er ergens een rechtstreekse download i.p.v. de upgrade asistant te gebruiken?
Het kan toch niet zijn dat windows8 niet werkt op een top of the line Dell XPS M1530 van 4 jaar oud... Windows 7 draait als een trein..
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pe1dnn schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 19:02:
[...]
Ja, leuk grapje van Windows 8. Wat hij doet om snel te starten is een image van de kernel maken vlak na het boot; de volgende boot pakt hij dat image en slaat zo een heel stuk van het opstart proces over. Daarom start Windows 8 zo snel.

Met andere woorden, je PC komt ook bij een herstart uit Hybernate; het is helemaal geen clean herstart. Bij Hybernate zorgt de BIOS er voor dat je alleen de vorige sessie kan starten en dus nergens anders van kan booten. Vandaar dat je recovery niet start en je kan ook niet opstarten van USB sticks of van CDs.
Het eerste gedeelte van de boot (post bios) doet Win8 niets mee hoor.

Je krijgt gewoon netjes de sneltoetsen te zien, en kan prima in de bios (F2), bootmenu (F12), etc komen.
Na een opstart vanuit een hibernate is dit ook het geval en kan je prima van een ander medium booten.

Wat "weg" is, is de F8 toets om in de boot opties van Windows zelf te komen.
VGA mode
Safe mode
Last config
etc
etc

Dit kon echter pas als eerst de post bios door gelopen was, die per moederbord/bios anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-09 13:10
Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 19:23:
[...]

Het eerste gedeelte van de boot (post bios) doet Win8 niets mee hoor.

Je krijgt gewoon netjes de sneltoetsen te zien, en kan prima in de bios (F2), bootmenu (F12), etc komen.
Na een opstart vanuit een hibernate is dit ook het geval en kan je prima van een ander medium booten.

Wat "weg" is, is de F8 toets om in de boot opties van Windows zelf te komen.
VGA mode
Safe mode
Last config
etc
etc

Dit kon echter pas als eerst de post bios door gelopen was, die per moederbord/bios anders is.
Die is niet weg, het is alleen Shift+F8 geworden. En hij schijnt niet elke keer te werken. Aangeraden wordt om bij een boot/power-on, shift meteen in te drukken en op F8 te rammen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:35

Wordt vervolgd....
Vindt het ook helemaal niks,

Die Metro style van W8 bevalt me voor geen meter,
ook in desktop mode mis ik mijn Gadgets aan de rechter kant !
En W8 is trager dan W7 en bijna alles zit gewoon verstopt.
Je bent dus niet de enigste die het niks vindt, en er zullen meer zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

Albert020 schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 19:28:
[...]

Vindt het ook helemaal niks,

Die Metro style van Windows 8 bevalt me voor geen meter,
ook in desktop mode mis ik mijn Gadgets aan de rechter kant !
Ook is het trager dan Win_7 en bijna alles is gewoon verstopt.
Je bent dus niet de enigste die het niks vindt, en er zullen meer zijn....
Die gadgets zijn in Windows dr al uitgehaald en de mensen die dit niet hadden werden vriendelijk door MS verzocht om de gadget functie eruit te halen; zo lek als een mandje. Daarnaast snap ik niet wat iedereen zo geweldig vind aan die gadgets, zoveel waren er niet eens.

En ja Windows is wennen maar de meeste klagers hebben op dit moment niet langer dan 24 uur Windows 8 gedraaid en zijn dus niet serieus te nemen. Al helemaal niet als je zegt dat je naar Linux of mac overstapt want zo gebruiksvriendelijk zijn die ook weer niet. Als voorbeeld:
Linux -> command line weinig software
Mac -> voor het inschakelen van verborgen bestanden moet je command line gebruiken.

Nee ik ben geen Windows fan maar mensen probeer het toch gewoon en wen er eens aan! :F

----
m1dnigh7 schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 19:07:
Ik heb het net draaien sinds gisteren op m'n Asus n56vz laptop! Ik vind het best aardig werken eigenlijk :)

Enige minpuntje is de drivers van m'n multitouch pad, die werken niet echt heel vlotjes, scrollen gaat eerst gigantisch snel, en als ik dan ff los, en opnieuw scrol ( met twee vingers dus) dan gaat het normaal :)

Anders ben ik echt wel heel blij over dit OS!
Me too :D

Het scrollen gaat idd niet lekker, wat ik je wel wil adviseren om de drivers van de Zenbook te downloaden. Deze zijn net iets beter up-to-data :).
In Windows zelf scrollen gaat prima maar in Metro scrollen is een hel.

[ Voor 45% gewijzigd door Strunkie op 27-10-2012 19:31 ]

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Ben sinds vandaag ook over. De Metro interface is goed te gebruiken, evenals de 'oude' interface. Wat mij alleen wel tegenstaat is dat er nogal gewisseld wordt tussen deze 2. Heb vaak het gevoel dat ik in 2 OS-en zit te werken :S

En dan meteen een vraagje, heeft er iemand al een leuke klok tile gevonden? WIN + C is wel leuk, maar heb liever iets permanents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

agoNITE schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 19:33:
Ben sinds vandaag ook over. De Metro interface is goed te gebruiken, evenals de 'oude' interface. Wat mij alleen wel tegenstaat is dat er nogal gewisseld wordt tussen deze 2. Heb vaak het gevoel dat ik in 2 OS-en zit te werken :S

En dan meteen een vraagje, heeft er iemand al een leuke klok tile gevonden? WIN + C is wel leuk, maar heb liever iets permanents.
http://apps.microsoft.com...1e-47d1-9ea2-f2b2ecbeb979 :P

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Misschien is het al langs gekomen, maar iemand al ervaringen met gamen? Is het het zelfde als win7 qua snelheid of beter? of slechter, daar ben ik eigenlijk wel meest benieuwd naar. Opzich zou het het zelfde moeten zijn want het is natuurlijk gewoon gebouwd op Windows 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-09 11:23
Maar eens de upgrade assistant starten en de download beginnen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat even weten wanneer die begonnen is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Laatst online: 09:05

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Windows 7 Home Premium 64-bits ook geupdate naar Windows 8 Pro. Alles werkte prima, totdat ik de laptop een reboot gaf. Nu werkt Internet geheel niet meer.

Windows meldt zowel bekabeld als via wi-fi dat er een netwerkverbinding met internet toegang is. Netwerk gedeelte werkt, want ik kan prima bij mijn laptop shares komen via mijn PC. Alleen Internet werkt niet..

Heb een upgrade gedaan met behoud van instellingen etc.

Ik had al een suggestie gevonden om een "Netwerkadapter voor Microsoft Kernel foutopsporing" uit te schakelen. Maar helaas.

Iemand een suggestie?

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Hm, betaald en lelijk :p en dan ook nog 2 tiles gebruiken :'(
Hoe kom je aan die link trouwens? Ik kan ze in de Microsoft store niet vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Laatst online: 13:35
agoNITE schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 19:42:
[...]

Zo'n klok heb je nodig als je slechtziende bent ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

SandsOfArrakis schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 19:41:
Windows 7 Home Premium 64-bits ook geupdate naar Windows 8 Pro. Alles werkte prima, totdat ik de laptop een reboot gaf. Nu werkt Internet geheel niet meer.

Windows meldt zowel bekabeld als via wi-fi dat er een netwerkverbinding met internet toegang is. Netwerk gedeelte werkt, want ik kan prima bij mijn laptop shares komen via mijn PC. Alleen Internet werkt niet..

Heb een upgrade gedaan met behoud van instellingen etc.

Ik had al een suggestie gevonden om een "Netwerkadapter voor Microsoft Kernel foutopsporing" uit te schakelen. Maar helaas.

Iemand een suggestie?
Drivers updaten ?!

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

agoNITE schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 19:42:
[...]

c-l-o-c-k typen in de windows store. Die streepjes staan er voor de spelling daarvan. :+

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Strunkie schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 19:45:
[...]

c-l-o-c-k typen in de windows store. Die streepjes staan er voor de spelling daarvan. :+
Had ik natuurlijk wel al gedaan ;) Kwam ook wel een leuke tegen, maar die gebruikt 12-uurs formaat.
Die wou ik dus naar je linken, maar geen idee hoe. Kan geen browser variant vinden van de store ?

Maar via Google gedaan:
The Time

[ Voor 14% gewijzigd door agoNITE op 27-10-2012 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Wolfos schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 14:00:
Ik zou het helemaal nog niet op een Mac installeren. Zoals ik al zei, Apple is slecht in drivers leveren.
Ik draai de RTM (Via Microsoft Action pack) al een tijdje op mijn MacbookPro en werkt prima hoor.
Gewoon de driver geinstalleerd via Bootcamp en later geupdate met Driver Genius.

Osx staat op de SSD en W8 op de HDD, daardoor lijkt alles wat trager te reageren maar dat zal wel door de ouderwetse hdd komen.

De Brightness van het Mac scherm onder 8 werkt niet altijd even lekker maar dat zal vanzelf wel opgelost worden.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Chrome werkt niet het zelfde in de metro interface als in de desktop helaas.
maar wel goed om wat op internet te zoeken. beter dan IE10 omdat je beter me de tabs kan omgaan.
Nadeel als je scherm splits en je doet een fullscreen youtube filmpje, dat je dan de zwarte schijdings teken in het scherm ziet zitten (over je filmpje heen) komen vast nog wel fixes voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Lijkt me sterk dat het daar aan ligt, want eerst werkte het prima. Alleen niet meer na een volledige reboot van Win8. Tijdens de installatie herstarte het ook meerdere keren en toen was het geen probleem. Ik heb Internet werkend gehad na de install. Maar een reboot later was het automagisch verdwenen.

Browser maakt geen verbinding. E-mail idem dito. Andere programmas die gebruik maken van Internet werken dus ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

SandsOfArrakis schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 19:48:
[...]

Lijkt me sterk dat het daar aan ligt, want eerst werkte het prima. Alleen niet meer na een volledige reboot van Win8. Tijdens de installatie herstarte het ook meerdere keren en toen was het geen probleem. Ik heb Internet werkend gehad na de install. Maar een reboot later was het automagisch verdwenen.

Browser maakt geen verbinding. E-mail idem dito. Andere programmas die gebruik maken van Internet werken dus ook niet meer.
Wat levert rechtermuisknop op internet icoon -> problemen oplossen op?

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triesvan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-09 12:34
Iemand anders hier die Opera ook veel slomer vindt onder Windows 8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Strunkie schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 19:50:
[...]

Wat levert rechtermuisknop op internet icoon -> problemen oplossen op?
Het systeem kan geen fout vinden.. Vreemd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joachim
  • Laatst online: 14-10-2024
Heb m'n windows ook geupgrade naar w8 en ben eigenlijk wel tevreden.
Gebruik het op een laptop met een goede touchpad maar vind het met alleen een muis ook goed werken.
Wel jammer dat die tile van chrome zo'n lelijke grijze achtergrond heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

SandsOfArrakis schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 19:56:
[...]

Het systeem kan geen fout vinden.. Vreemd..
Probeer de fixit van deze pagina eens:
How to reset Internet Protocol (TCP/IP)

Of voer de TCP reset handmatig uit ;)

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

agoNITE schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 19:47:
[...]

Had ik natuurlijk wel al gedaan ;) Kwam ook wel een leuke tegen, maar die gebruikt 12-uurs formaat.
Die wou ik dus naar je linken, maar geen idee hoe. Kan geen browser variant vinden van de store ?

Maar via Google gedaan:
The Time
Zoek op "clock tile" in de store.

Afbeeldingslocatie: http://localhostr.com/files/7XKFgrI/Untitled.png

Ook prima te gebruiken als kleine/halve tegel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-12-2023
Je kunt dus gewoon Windows 8 Pro voor 15 euro kopen i.p.v. 30, ongeacht of je je pc/laptop wel of niet recentelijk heb gekocht!! Zonet geprobeerd, via https://windowsupgradeoffer.com/nl-NL mijn gegevens ingevuld, een recent model laptop opgegeven (bijv. dell xps 15 l521x), datum bijvoorbeeld 21 juni 2012 en mijn huidige windows 7 product key. Works like a charm :)

Je krijgt dan vrijwel direct via email een promotiecode die je dan in de upgrade assistant kan invoeren tijdens het betaalproces. En voila, ben nu al W8 aan het downloaden.

Volgens mij is er totaal geen verificatie van de kant van microsoft en vinden ze het wel best, zolang je maar windows 8 installeert ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Davith78 op 27-10-2012 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cervantezz
  • Laatst online: 11-06-2024
Ik heb vandaag Windows 8 gekocht en geinstalleerd op mijn laptop, maar er zijn toch nog wel wat dingen die niet helemaal lekker lopen, wellicht dat mensen hier daarmee kunnen helpen.

- als ik een filmpje kijk in internet explorer en dan swtich naar een ander programma dan stopt het filmpje. dit terwijl ik vaak het geluid wil laten doorlopen terwijl ik bijv. mail check of iets dergelijks. is dit een instelling en zo ja waar kan ik dit aanpassen?
- wat is de makkelijkste methode om tussen programma's te switchen. in de oude windows stonden al mijn programma's onderin de taakbalk maar dat is nu niet meer het geval in de metro omgeving. ik gebruik nu windows tekentje+tab om aan de linkerkant een overzicht met actieve programma's te krijgen, maar dit moet sneller kunnen mijnsinziens.
- sommige programma's lichtten op in de oude windows taakbalk ten teken dat er iets gebeurde (bijv. bij een spelletje als het mijn beurt werd). enig idee of een dergelijke feature ook in de metro omgeving van windows 8 is verwerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Weet iemand of het mogelijk is om tabbladen, of andere links naar internetpagina's, aan het startscherm vast te maken? En zo ja, hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joachim
  • Laatst online: 14-10-2024
TEAMIKKE schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 20:12:
Weet iemand of het mogelijk is om tabbladen, of andere links naar internetpagina's, aan het startscherm vast te maken? En zo ja, hoe?
Ben dat momenteel ook aan het zoeken maar kan denk ik alleen als je ie10 gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe bevalt de hyper-V in Windows 8 eigenlijk? Is het geoptimalisserd voor de desktop, zoals VMWare Workstation, of een identieke kopie van de server versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Strunkie schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 19:58:
[...]

Probeer de fixit van deze pagina eens:
How to reset Internet Protocol (TCP/IP)

Of voer de TCP reset handmatig uit ;)
Geprobeerd, maar biedt ook geen soelaas :(

Hmm ik kan wel sites pingen met het ping commando via de prompt. Maar daar houdt het mee op.

[ Voor 12% gewijzigd door SandsOfArrakis op 27-10-2012 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pff. Vanmiddag Win8 upgrade van Win7 gekocht. Maar elke keer als ik deze wil installeren krijg ik een vage error waar je letterlijk niks aan hebt:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9tU5e.png (Niet mijn foto)

Iemand dit ook gehad en dit opgelost? Redelijk wat mensen hebben hetzelfde probleem. Maar nog geen definitieve oplossing is er gevonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

SandsOfArrakis schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 20:21:
[...]

Geprobeerd, maar biedt ook geen soelaas :(

Hmm ik kan wel sites pingen met het ping commando via de prompt. Maar daar houdt het mee op.
Heb je nog virusscanners of firewalls draaien?
Probeer ook eens zonder Windows firewall.

Kan je wel op je router pagina komen?
Werkt dit: ipconfig /flushdns ?
Heb je custom DNS instellingen ?

Check deze post ook eens:
http://superuser.com/ques...-can-ping-but-no-browsing

[ Voor 24% gewijzigd door Strunkie op 27-10-2012 20:31 ]

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 20:28:
Pff. Vanmiddag Win8 upgrade van Win7 gekocht. Maar elke keer als ik deze wil installeren krijg ik een vage error waar je letterlijk niks aan hebt:
[afbeelding] (Niet mijn foto)

Iemand dit ook gehad en dit opgelost? Redelijk wat mensen hebben hetzelfde probleem. Maar nog geen definitieve oplossing is er gevonden...
Al geprobeerd vanaf de DVD of USB te booten en het zo te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:25
PC en laptop beiden geupgrade. De laptop met behoud van oude Win 7 dingen en pc zonder.
Eerst opgestart via explorer, laten zoeken naar zaken die niet compatible zijn en daarna de installatie laten starten. Na de eerste herstart ging hij vanaf de dvd booten. Ik had vergeten mijn BIOS aan te passen en daar kreeg ik de kans om met mijn upgrade key gewoon een hele clean install te doen, drives te formatteren en echt van 0 af aan te beginnen. Aldus gedaan, want zo'n slechte optie was dat niet.
Hele installatie ging goed, activatie ook en het draait als een zonnetje.
Vreemd, want ik heb elders berichten gelezen dat een clean install met een upgrade key alleen kan als je een registry key aanpast. Ik heb dat niet hoeven doen.

Ik ben wel tevreden over Windows 8. Het ziet er wel goed uit en het werkt op zich best intuitief. Het is alleen even wennen aan de nieuwe interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Strunkie schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 20:28:
[...]

Heb je nog virusscanners of firewalls draaien?
Probeer ook eens zonder Windows firewall.

Kan je wel op je router pagina komen?
Werkt dit: ipconfig /flushdns ?
Heb je custom DNS instellingen ?

Check deze post ook eens:
http://superuser.com/ques...-can-ping-but-no-browsing
Ik heb ESET Smart Security draaien. Deze even uitgeschakeld. Tevens staan de Windows Defender en Firewall uit. Helaas krijg nog steeds de melding "deze pagina kan niet worden weergegeven". Lijkt er toch op dat Win8 niet helemaal lekker is hier... Want met "verbindingsproblemen vaststellen" krijg ik de melding dat de betreffende website niet gevonden kan worden. Ik kan hem wel pingen via de prompt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opposite
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-09 21:53
Wilde ook Windows 8 Pro (Kan gewone Windows 8 nergens vinden in de Windows Store?) downloaden en installeren, stuitte alleen op 2 dingen.

1. Kan je ook anders betalen dan met creditcard? En dan wel de download-versie uiteraard, die €60,- voor een fysieke versie heb ik niet over.
2. Hij gaf aan dat Visual Studio 2010 niet compatible is, hebben meer mensen dit opgemerkt/ervaren? En werkt het bij jullie inderdaad niet of is het loos alarm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

SandsOfArrakis schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 20:35:
[...]

Ik heb ESET Smart Security draaien. Deze even uitgeschakeld. Tevens staan de Windows Defender en Firewall uit. Helaas krijg nog steeds de melding "deze pagina kan niet worden weergegeven". Lijkt er toch op dat Win8 niet helemaal lekker is hier... Want met "verbindingsproblemen vaststellen" krijg ik de melding dat de betreffende website niet gevonden kan worden. Ik kan hem wel pingen via de prompt.
In Windows 7 is dit een bekend probleem als je even Google'd.
Wat vaak de oorzaak was zijn virussen, Firewalls en virusscanners.

Ik denk dat hierin niet zo een groot verschil zit.
Het makkelijkste is natuurlijk een reïnstall, het is maar net de vraag hoe blij je hiervan wordt ?

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

opposite schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 20:36:
Wilde ook Windows 8 Pro (Kan gewone Windows 8 nergens vinden in de Windows Store?) downloaden en installeren, stuitte alleen op 2 dingen.

1. Kan je ook anders betalen dan met creditcard? En dan wel de download-versie uiteraard, die €60,- voor een fysieke versie heb ik niet over.
2. Hij gaf aan dat Visual Studio 2010 niet compatible is, hebben meer mensen dit opgemerkt/ervaren? En werkt het bij jullie inderdaad niet of is het loos alarm?
Ja hoor. Ik heb met PayPal afgerekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Strunkie schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 20:37:
[...]

In Windows 7 is dit een bekend probleem als je even Google'd.
Wat vaak de oorzaak was zijn virussen, Firewalls en virusscanners.

Ik denk dat hierin niet zo een groot verschil zit.
Het makkelijkste is natuurlijk een reïnstall, het is maar net de vraag hoe blij je hiervan wordt ?
Niet echt blij vrees ik. Met Win7 heb ik dit probleem nooit gehad. En die draaide ik destijds vanaf de RC versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:51

Je kan een prepaid credit card gebruiken, zoals de 3v van Visa.

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:48
Is met de WP SDK 7.1.1 update te verhelpen :).

[ Voor 7% gewijzigd door Wietsee. op 27-10-2012 20:42 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-12-2023

Paypal werkt ook via de upgrade assistant. Btw vergeet niet ff een promotiecode op te halen scheelt je weer je weer 15 euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jscholte
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-09 09:55
Davith78 schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 20:10:
Je kunt dus gewoon Windows 8 Pro voor 15 euro kopen i.p.v. 30, ongeacht of je je pc/laptop wel of niet recentelijk heb gekocht!! Zonet geprobeerd, via https://windowsupgradeoffer.com/nl-NL mijn gegevens ingevuld, een recent model laptop opgegeven (bijv. dell xps 15 l521x), datum bijvoorbeeld 21 juni 2012 en mijn huidige windows 7 product key. Works like a charm :)

Je krijgt dan vrijwel direct via email een promotiecode die je dan in de upgrade assistant kan invoeren tijdens het betaalproces. En voila, ben nu al W8 aan het downloaden.

Volgens mij is er totaal geen verificatie van de kant van microsoft en vinden ze het wel best, zolang je maar windows 8 installeert ;)
Hehe net ook even gedaan! Werk idd ook nog, gelijk ook even key aangevraagd voor de hele schoonfamilie ;) 8)

And as final touch god created the Dutch

Pagina: 1 ... 30 ... 65 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Windows 8 is alweer een aantal maanden op de markt en is het tijd dat dit algemene Windows 8 topic per 1 januari 2013 worden gesloten.

Bij deze dus het verzoek aan een ieder met issues met Windows 8 om hiervoor vanaf nu een eigen topic aan te maken.