Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

DDX

Net m'n media center key binnen gekregen, alleen kan ik de 'add features' niet vinden waar ze het hier over hebben:
Follow these steps to add Windows 8 Media Center Pack to your PC running
Windows 8 Pro:
1. Swipe in from the right edge of the screen, and then tap Search. (If
you’re using a mouse, point to the upper-right corner of the screen, and
then click Search).
2. Enter add features in the search box, and then tap or click Settings.
3. Tap or click Add features to Windows 8.
4. Then tap or click I already have a product key.
5. Enter the product key, and then click Next.
6. Read the license terms, select the check box to accept the license
terms, and then click Add features.
Your PC will restart automatically and Windows Media Center will be
available for use.
Ik krijg alleen 'Turn Windows features on or off' scherm waar je onderdelen kan installeren.
Maar niet een scherm waar je media center kan selecteren of key kan invoeren ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DDX schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 22:52:
Net m'n media center key binnen gekregen, alleen kan ik de 'add features' niet vinden waar ze het hier over hebben:

[...]

Ik krijg alleen 'Turn Windows features on or off' scherm waar je onderdelen kan installeren.
Dat probleem had ik in mijn VM ook, maar op de laptop van mijn vrouw (die van mij draait Windows 8 Enterprise) ging het in 1 keer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-09 18:05
heb vanmorgen w8 gekocht, dik tevreden, heb geen clean install gedaan maar vanuit w7 geupgrade maar gekozen om niets van het oude overtenemen. daarna via system clean up de windows.old folder verwijderd en nog wat andere zaken (ben bang dus ook het iso bestand van windows lol)

affijn, geen probleem allemaal gaat lekker en ben er zeer blij mee, wellicht in de toekomst nog een standalone key ga kopen maar dat moet ik nog zien.

wat ik me eigenlijk nu al jaren afvraag he, is het mogelijk om de bibliotheken locatie te wijzigen ? (zoals de download, documenten, muziek etc) ik wil graag dat mijn c drive schoon blijft en er geen bestanden komen te staan. voor het geval dat ik windows format me geen zorgen hoef te maken of er nog belangrijke emails/docu etc op c: staan.

een vraagje aan de belgische tweakers, heeft er iemand onder windows 8 problemen, om telenet email account toetevoegen ? wat ik ook doe het wil niet werken. ik krijg de indruk dat telenet alleen pop3 ondersteund ? en het email prog van w8 bied geen optie daarvoor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online

DDX

TheVMaster schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 22:56:
[...]

Dat probleem had ik in mijn VM ook, maar op de laptop van mijn vrouw (die van mij draait Windows 8 Enterprise) ging het in 1 keer goed.
Ik heb de pro versie erop staan, volgens mijn kan je de enterprise niet voorzien van windowsmedia.
(Iig niet volgens Wikipedia: Windows 8 editions)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgb545
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-09 21:22
DDX schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 22:52:

[...]

Ga naar het zoekscherm, selecteer Instellingen en zoek vervolgens op Functies toevoegen.
Dan kom je in het bedoelde scherm.

Ik zit nog te wachten op m'n media center Key :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikoool
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:23
fuqua schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 22:57:
wat ik me eigenlijk nu al jaren afvraag he, is het mogelijk om de bibliotheken locatie te wijzigen ? (zoals de download, documenten, muziek etc) ik wil graag dat mijn c drive schoon blijft en er geen bestanden komen te staan. voor het geval dat ik windows format me geen zorgen hoef te maken of er nog belangrijke emails/docu etc op c: staan.
Je hebt die verzamelbibliotheken (waar Windows 7 je naartoe leidt vanuit het start menu), daar kan je bepalen welke mappen in die bibliotheken zitten.

Dan heb je nog de standaard mappen zoals C:\Users\x\Documents, die kan je ook wijzigen:
Ga naar c:\Users\x\ en dan is het een kwestie van een rechtermuisklik op de desbetreffende map->eigenschappen->locatie tab

Geen idee of dit in Windows 8 ook zo werkt.

[ Voor 3% gewijzigd door maikoool op 26-10-2012 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online

DDX

Ik heb de engelse versie er hier opstaan, Functies toevoegen geeft ook geen hits dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:03
Plisson schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 22:37:
[...]

Driver voor de ATI Radeon x1650. VEN:1002 & Dev:7291
Ik heb net voor mijn x1950 de Vista64 driver (10-2) geinstalleerd.
De package gedownload van AMD en uitgepakt.
Daarna via de properties van de video kaart gekozen om de driver te updaten.
Handmatig de directory aangewezen waarin ik de drivers had staan en kan nu mijn dual full-HD monitor setup gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgb545
DDX schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 23:03:
Ik heb de engelse versie er hier opstaan, Functies toevoegen geeft ook geen hits dus.
Klik je wel eerst op Settings ? Anders zit je in de Apps te zoeken. Ik heb de NL versie (pro) en hij moet er toch gewoon opzitten ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online

DDX

Ja ik kijk bij settings. (via windowskey-w)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exact
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-09 10:19
Net Windows 8 geïnstalleerd. Wat me meteen opviel was dat mijn draadloos netwerk er niet tussen stond. (Overige draadloze netwerken zijn wel gewoon te vinden, verbinden via hotspot van mijn Android telefoon lukte overigens)
Mijn wireless netwerk is beveiligd met een WPA pre-shared key (WPA2, AES), voor de zekerheid toch ook even veranderd naar een WEP encryptie. Ook daarmee kon ik mijn draadloos netwerk niet vinden.
De router is een Sitecom Wireless Gigabit Router N300 X4 WLR-4000, laptop een Alienware M11x (1e generatie).
Iemand een idee?
(Updates heb ik al wel geïnstalleerd via het vaste netwerk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfjerolfje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-02-2023
hallo, ik heb windows 8 gekocht en gedownload op mijn macbook... een bootable USB drive gemaakt...
boot in de windows installatie, vul de key in en kies mijn vrije lege partitie... hij begint met installeren.. maar als hij zo goed als klaar is krijg ik een fatale foutmelding...

de ene keer is het :
" Windows could not update the computer's boot configuration. Installation cannot proceed"

en de andere keer is het:
"windows could not prepare to boot into the next phase of the installation. to install windows, restart the installation"

na deze laatse foutmelding is er een extra partitie aangemaakt genaamd "EFI". en als ik weer probeer te installeren loopt hij vast bij de 0%... dus formatteer ik de boel maar weer...
i
k heb geen andere hardware op mijn macbook aangesloten...
ik kan er via google niks relevants over vinden...

ik hoop dat iemand er evaring mee heeft en weet wat ik er aan kan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:47
MikeVM schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 22:46:
ik heb hier al op gegoogled, maar ik krijg tegenstrijdige results:

als ik mijn W7 OEM Licentie (notebook) upgrade naar W8, kan ik dan daarna terug overschakelen op mijn oude W7?

en kan ik het ook gebruiken als dual boot?

Alles op eenzelfde toestel natuurlijk.
Neen, er staat zeer duidelijk vermeld dat een upgrade licentie de "oude" licentie laat vervallen. Beter gezegd, je mag je W7 installatie NIET tegelijkertijd met je W8 installatie gebruiken.

Je mag wel je W8 installatie verwijderen en weer op je W7 installatie werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
  • Laatst online: 20-09 17:42
DDX schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 23:08:
Ja ik kijk bij settings. (via windowskey-w)
Vreemd, dan krijg ik een leeg venster :') zo gauw als ik een letter indruk komen er wel resultaten te staan..
Zo lijken er toch nog een aantal bugs in te zitten (wel te verwachten overigens)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 09:49
soulcrusher schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 23:12:
[...]

Vreemd, dan krijg ik een leeg venster :') zo gauw als ik een letter indruk komen er wel resultaten te staan..
Zo lijken er toch nog een aantal bugs in te zitten (wel te verwachten overigens)
Dat is altijd zo geweest. Je moet na windowskey -w nog wel intikken wat je wilt zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online

DDX

Ik krijg dus alleen 2e resultaat :

Afbeeldingslocatie: http://blog.tmcnet.com/blog/tom-keating/assets_c/2012/08/windows-8-add-features-settings-thumb-600x443-11667.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
  • Laatst online: 20-09 17:42
vali schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 23:13:
[...]

Dat is altijd zo geweest. Je moet na windowskey -w nog wel intikken wat je wilt zoeken.
Waarom niet standaard de hele lijst laten zien, is toch niet meer dan logisch?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plisson
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:35
markvl schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 23:06:
[...]

Ik heb net voor mijn x1950 de Vista64 driver (10-2) geinstalleerd.
De package gedownload van AMD en uitgepakt.
Daarna via de properties van de video kaart gekozen om de driver te updaten.
Handmatig de directory aangewezen waarin ik de drivers had staan en kan nu mijn dual full-HD monitor setup gebruiken :)
Begrijp er echt niks meer van, de melding blijft maar komen dat de driver up to date is terwijl het er 1 van Microsoft is :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:05

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

ik moet zeggen dat ik IE 10 toch ook wel fijn vind werken, is razendsnel en bovendien nog minimalistischer dan chrome, zeker omdat het op fullscreen werkt. Wel zijn er nog behoorlijk wat hotkeys om aan te wennen, en die zijn een stuk noodzakelijker op een pc ivm ontbreken touch.

Alt+D tovert de adres bar tevoorschijn
Ctrl+Tab selecteert nieuwe tab

In windows zelf zijn voor de tweakers ook aanraders:
Windows + X geeft de meest gebruikte windows tools (systeem, apparaatbeheer, commandprompt etc)
Windows + R geeft nog steeds het Run commando :)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online

DDX

Je zou het ook via deze manier kunnen activeren :

Afbeeldingslocatie: http://social.technet.microsoft.com/Forums/getfile/152750

Alleen ziet dat deel er bij mij zo uit :

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/34eqjia.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Plisson schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 23:17:
[...]

Begrijp er echt niks meer van, de melding blijft maar komen dat de driver up to date is terwijl het er 1 van Microsoft is :/
Ik zou gewoon even geduld hebben, dit zal zich vanzelf snel op lossen.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triesvan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 25-09 21:19
DeNachtwacht schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 23:19:
ik moet zeggen dat ik IE 10 toch ook wel fijn vind werken, is razendsnel en bovendien nog minimalistischer dan chrome, zeker omdat het op fullscreen werkt. Wel zijn er nog behoorlijk wat hotkeys om aan te wennen, en die zijn een stuk noodzakelijker op een pc ivm ontbreken touch.

Alt+D tovert de adres bar tevoorschijn
Ctrl+Tab selecteert nieuwe tab

In windows zelf zijn voor de tweakers ook aanraders:
Windows + X geeft de meest gebruikte windows tools (systeem, apparaatbeheer, commandprompt etc)
Windows + R geeft nog steeds het Run commando :)
Ik ben ook positief verrast door IE10, alleen moet even afkicken van mijn tabblad gebruik in Opera :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgb545
DDX schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 23:19:
Je zou het ook via deze manier kunnen activeren :

Alleen ziet dat deel er bij mij zo uit :
Hij start dit programma als ik "Fucnties Toevoegen" open :
C:\WINDOWS\System32\windowsanytimeupgradeui.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online

DDX

Die hele .exe staat er bij mij niet eens op, alleen een WindowsAnytimeUpgradeResults.exe die meld 'Thanks, you're all done and your PC is ready to go'

Uit microsoft support forum wel iets over windows 7 :
Contacted Volume Licensing.

It seems that if you use a MAK (multiple activation key) to do your initial install, you're unable to access the "Anytime Upgrade" functionality, this is by design.
Waarschijnlijk is dat in Windows 8 dus ook nogsteeds het geval.
(aangezien ik mijn windows via een kms server heb geactiveerd)

[ Voor 57% gewijzigd door DDX op 26-10-2012 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-09 18:05
maikoool schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 23:03:
[...]

Je hebt die verzamelbibliotheken (waar Windows 7 je naartoe leidt vanuit het start menu), daar kan je bepalen welke mappen in die bibliotheken zitten.

Dan heb je nog de standaard mappen zoals C:\Users\x\Documents, die kan je ook wijzigen:
Ga naar c:\Users\x\ en dan is het een kwestie van een rechtermuisklik op de desbetreffende map->eigenschappen->locatie tab

Geen idee of dit in Windows 8 ook zo werkt.
geweldig ! bedankt hiervoor ik heb gelijk alle mappen naar mn d schijf verplaatst, moest het wel 1 voor 1 doen is het niet mogelijk om die gehele library ineens te doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
DDX schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 23:26:
Die hele .exe staat er bij mij niet eens op, alleen een WindowsAnytimeUpgradeResults.exe die meld 'Thanks, you're all done and your PC is ready to go'

Uit microsoft support forum wel iets over windows 7 :

[...]

Waarschijnlijk is dat in Windows 8 dus ook nogsteeds het geval.
(aangezien ik mijn windows via een kms server heb geactiveerd)
Ik tikte WindowsAnytimeUpgradeResults.exe in en kon die aanklikken hierna kon ik de "product key for Windows Media Center Pack" invoeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Upgrade versie van Windows 8 voor 15 euro kan je gewoon clean installeren. Er wordt niet om een key van een vorige versie gevraagd. Mijn eerste post vanuit Windows 8. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

magnifor schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 23:36:
Upgrade versie van Windows 8 voor 15 euro kan je gewoon clean installeren. Er wordt niet om een key van een vorige versie gevraagd. Mijn eerste post vanuit Windows 8. :)
Als je download is toch gewoon 30 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
magnifor schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 23:36:
Er wordt niet expliciet naar gevraagd als je het runt op een computer met een W7 oid installatie erop. Als je het op een compleet lege schijf zou proberen zal het niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:33

Eagle Creek

Breathing security

Download vanaf windows.nl is 30€, de upgrade als je onlangs een pc met 7 hebt gekocht is 15€.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:48
Kan ik nou clean installen met de 30 euro versie of niet? Echt met formatteren tijdens windows install dus helemaal leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online

DDX

vali schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 23:34:
[...]

Ik tikte WindowsAnytimeUpgradeResults.exe in en kon die aanklikken hierna kon ik de "product key for Windows Media Center Pack" invoeren
Mja schijnbaar mag je dus met een vlk activatie van windows 8 pro dus geen windows anytime gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
tobitronics schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 23:43:
Kan ik nou clean installen met de 30 euro versie of niet? Echt met formatteren tijdens windows install dus helemaal leeg
Als je het via DVD of USB stick doet, kan je kiezen om "niets" te behouden. Voor de rest gebeurt alles automatisch. Ik heb maar 1 partitie dus ik moest niks kiezen, ook heb ik geen scherm gehad om partities te maken of te formatteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
misterdoom schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 23:42:
[...]

Er wordt niet expliciet naar gevraagd als je het runt op een computer met een W7 oid installatie erop. Als je het op een compleet lege schijf zou proberen zal het niet lukken.
De eerste keer dat je een iso aanmaakt heb je misschien win 7 nodig. Maar als je eenmaal de iso gebrand hebt op een dvd kan je vanuit dvd booten. Je kiest dan custom installatie en kan je hdd partitioneren. Zie ook hier:

http://www.davejunia.com/...8-pro-upgrade-experience/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
magnifor schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 23:52:
[...]

De eerste keer dat je een iso aanmaakt heb je misschien win 7 nodig. Maar als je eenmaal de iso gebrand hebt op een dvd kan je vanuit dvd booten. Je kiest dan custom installatie en kan je hdd partitioneren. Zie ook hier:

http://www.davejunia.com/...8-pro-upgrade-experience/
Goed om te weten. Heb ook idd net gemerkt dat alles naar windows.old wordt geschoven. Heb deze dan maar verwijderd nu (nam 33GB in beslag :X )

Ook goed om te horen dat je dus niet eerst Windows 7 moet installeren. Als ze het wel zo zouden doen denk ik dat veel mensen XP => W7 => W8 moeten doen om W8 te installeren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Ik heb de upgrade assistant doorlopen en Windows 8 aangeschaft op een Windows 8 enterprise trial windows. Nu heb ik het icoontje 'Install Windows' op mijn bureaublad, maar hier kan ik niet een ISO uit branden! Ik heb de optie 'create media' niet. Ik kon trouwens de upgrade assistant alleen in compatibility mode starten...

Hoe kan ik alsnog de ISO branden voor future usage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
DDX schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 23:44:
[...]

Mja schijnbaar mag je dus met een vlk activatie van windows 8 pro dus geen windows anytime gebruiken.
Zou wel erg raar zijn.. Ik heb mijn w8 pro van msdn vandaan en daar werkte hij gewoon.

Heb nu mediacenter eindelijk erop :+

[ Voor 6% gewijzigd door vali op 27-10-2012 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Sj44k13 schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 00:04:
Ik heb de upgrade assistant doorlopen en Windows 8 aangeschaft op een Windows 8 enterprise trial windows. Nu heb ik het icoontje 'Install Windows' op mijn bureaublad, maar hier kan ik niet een ISO uit branden! Ik heb de optie 'create media' niet. Ik kon trouwens de upgrade assistant alleen in compatibility mode starten...

Hoe kan ik alsnog de ISO branden voor future usage?
Bij Create Media kan je aanklikken om een .iso te maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
misterdoom schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 00:08:
[...]

Bij Create Media kan je aanklikken om een .iso te maken ;)
Ik heb die hele optie niet... Als ik op install windows klik heb ik alleen de optie, install now o.i.d. en install later from desktop GRR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

Iemand nog een tip hoe ik de x64 versie kan downloaden? Momenteel draai ik de x86 versie en het enige wat ik me kan voorstellen is het installeren van win7 x64.

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Sj44k13 schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 00:09:
[...]

Ik heb die hele optie niet... Als ik op install windows klik heb ik alleen de optie, install now o.i.d. en install later from desktop GRR.
Kan je niet bij install later on desktop, naar je desktop gaan, programma opnieuw laten draaien en dan een ISO of USB stick creëren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Nee, daar start ik van...

Kan het met de winxp sp3 compatibility mode te maken hebben? Zonder die modus start de installer echter niet...

[ Voor 69% gewijzigd door Cobiwan op 27-10-2012 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
  • Laatst online: 27-09 12:14
vali schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 00:05:
[...]

Zou wel erg raar zijn.. Ik heb mijn w8 pro van msdn vandaan en daar werkte hij gewoon.

Heb nu mediacenter eindelijk erop :+
Hahaha, nadat ik zolang heb moeten wachten op mijn code, moet ik zeggen dat het vies tegen valt :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gloriam
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-08 19:01
Ik krijg dit niet meer uit mijn taakbalk:

http://i.imgur.com/IWBgF.png

Weet iemand misschien een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Practics schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 00:18:
[...]

Hahaha, nadat ik zolang heb moeten wachten op mijn code, moet ik zeggen dat het vies tegen valt :'(
Ik denk dat er binnen niet al te lange tijd wel een media center upgrade komt die hem helemaal metro style maakt.

Weet er trouwens iemand een goede torrent metro app? uTorrent was in windows lekker minimalistisch maar een Metro App met Live Tile zie ik ook wel zitten eigenlijk (realtime zien welke torrent bezig is en hoe ver hij is)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klassenoudste
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-09 11:39
Tdocter schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 00:21:
Ik krijg dit niet meer uit mijn taakbalk:

http://i.imgur.com/IWBgF.png

Weet iemand misschien een oplossing?
Rechtermuis op de klok > eigenschappen > invoerindicator > uitschakelen

Edit:
Ben zelf nu een avond bezig met Windows 8. Ben gematigd enthousiast.

Veel van de metro apps die MS heeft meegeleverd zoals de e-mail app werken onbehoorlijk. Zoeken naar email werkt bijvoorbeeld niet bij mij. (iemand een oplossing?)

Ben benieuwd hoe de ervaring is op een touchscreen zoals de Surface (RT). Wil het platform zeker een kans geven.

[ Voor 37% gewijzigd door Klassenoudste op 27-10-2012 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 22:28:
Beste tweakers ik heb wat vragen voor degene die "clean install" hebben gedaan...

Het zit namelijk zo. 2 jaar geleden heb ik bij alternate een pc gekocht met windows 7. Bij de C:\ schijf hebben zij windows 7 geinstallerd , en zij hebben uit de C:\ schijf 12 GB recovery partitie aangemaakt. Partitie heet G:\ Recovery.

Als ik clean install gaat uitvoeren moet ik dan beide partities formateren? of alleen C?
Het liefst wil ik dat beide partities weer samengevoegd gaat worden, maar kan dit?
niemand een oplossing?

Ik ben echt zo slecht met computer :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:46
Niemand een oplossing? Ik krijg w8 er dus niet op.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gloriam
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-08 19:01
Klassenoudste schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 00:25:
[...]

Rechtermuis op de klok > eigenschappen > invoerindicator > uitschakelen
Heel erg bedankt, kon het maar niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Tdocter schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 00:28:
[...]

Heel erg bedankt, kon het maar niet vinden.
Zat er ook naar te zoeken vorige week... Toch maar een bing google search gedaan voor zoiets stoms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-09 08:45
Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 00:27:
[...]

niemand?

Ik ben echt zo slecht met computer :'(
Geduld is een schone zaak. :Y)
Je hoeft alleen de C:\ partitie te formateren. Als je echter C:\ en G:\ wilt samenvoegen via de Windows Setup dien je beide partities te verwijderen en 1 nieuwe partitie (nieuwe C:\) aan te maken.

Morgen ga ik voor de fysieke kopie van Windows 8. Ik weet alleen nog niet of ik voor een upgrade versie (Pro) ga of voor de nieuwe installatie. Ik draai nu Windows 8 RP voor de duidelijkheid. :)

[ Voor 19% gewijzigd door Manuel op 27-10-2012 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

HID-muis
Microsoft

ROCCAT Kone
(standaardtoetsenbord)

Wat klopt hier niet? :D

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Btw het is mij nu opgevallen dat de metro ie10 samenwerkt met de desktop ie10 :D In cp zag ik dit nog niet om eerlijk te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmiddag dan ook maar een sprong in het diepe gewaagd en Win8 Pro update geinstalleerd via een USB stick.

Ik moet toegeven dat het even wennen was maar dat de acceptatieperiode eigenlijk vrij kort duurde. Ja, je moet even zoeken hoe alles te benaderen is in de nieuwe interface maar als je dat eenmaal doorhebt werkt het erg vloeiend. Boottijden zijn met een verse install trouwens retesnel op een SSD.

Enige nadeel vind ik toch wel het Metro - Desktop omgeving wisselen. Het haalt je net allemaal een beetje uit die flow en geeft je toch wel het gevoel dat je met anderhalf OS in de weer bent.

Maar goed, kwestie van gewenning denk ik. Alle hardware werkt, ook de exotische dingen als een M-Audio geluidskaart met de win7 drivers. Gematigd enthousiast door de snelle respons die de interface heeft. Hoop dat dat zo blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Manuel schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 00:31:
[...]

Geduld is een schone zaak. :Y)
Je hoeft alleen de C:\ partitie te formateren. Als je echter C:\ en G:\ wilt samenvoegen via de Windows Setup dien je beide partities te verwijderen en 1 nieuwe partitie (nieuwe C:\) aan te maken.

Morgen ga ik voor de fysieke kopie van Windows 8. Ik weet alleen nog niet of ik voor een upgrade versie (Pro) ga of voor de nieuwe installatie. Ik draai nu Windows 8 RP voor de duidelijkheid. :)

Maar stel dat ik alleen de C:\ partitie gaat formateren! dat betekent dat G:\ gewoon fysiek nog aanwezig toch na de installatie van windows 8 ?
En wat bedoel je precies met verwijderen? Ik dacht dat je alleen in partities kan formateren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien dat mensen die willen weten: vanaf een warez Windows 7 updaten is geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:24

Quad

Doof

Moet zeggen dat Windows 8 en een SSD wel een erg goed huwelijk is, maar dat was Windows 7 ook. Ik vind bepaalde apps toch vrij onzinnig, zo kan ik niet mijn mail (Concepts) toevoegen in de mail app (wel op outlook). De berichten ipv MSN bijvoorbeeld is bijzonder omslachtig en zorgt dat ik op 'meerdere locaties' ben aangemeld.

Voor de rest werkt het nog wel aardig op mijn niet werkende wifi na. Maar dat ligt aan Medion met zijn hotkeys. :').

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:12

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ietswat offtopic (en om dat er nog geen Office 2013 ervaringen topic is).. vanavond de Office 2013 RTM geprobeerd (Technet :P).

Na een uur of wat toch maar weer terug naar Office 2010. Outlook doet niet wat ik wil. Ik heb een Exchange account, een Outlook.com account en een Hotmail account.
Waar Outlook 2010 hier prima mee om kan gaan synct Outlook 2013 maar de helft van mijn contactpersonen. Daarnaast is het ook nog eens baggertraag..

Qua werking zie ik weinig verandering in Word, Excel of Access, de linten hebben een Metro look gekregen, meer niet.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 00:42:
Misschien dat mensen die willen weten: vanaf een warez Windows 7 updaten is geen enkel probleem.
Je weet alleen nooit of MS dat in de toekomst mogelijk gaat blokkeren, want ze hebben wel je (warez) productkey.

http://windows.microsoft....upgrade-assistant-privacy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Ik zag op meerdere forums dat exchange configueren op de email client niet mogelijk is, gek genoeg krijg ik het gewoon werkend.. Het is eigenlijk dezelfde handeling dat ik op mijn wp7 heb gedaan.

Account invoeren
domein naam
webadress /zonder owa erachter
wachtwoord.

Werkt best aardig moet ik eerlijk zijn.. Enige nadeel vind ik wel dat je niet kan slepen. Zou het niet op mijn desktop gebruiken (i.v.m outlook 2010), maar voor mijn surface rt is het wel een uitkomst.

[ Voor 13% gewijzigd door vali op 27-10-2012 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 00:41:

Enige nadeel vind ik toch wel het Metro - Desktop omgeving wisselen. Het haalt je net allemaal een beetje uit die flow en geeft je toch wel het gevoel dat je met anderhalf OS in de weer bent.

Maar goed, kwestie van gewenning denk ik. Alle hardware werkt, ook de exotische dingen als een M-Audio geluidskaart met de win7 drivers. Gematigd enthousiast door de snelle respons die de interface heeft. Hoop dat dat zo blijft.
Klopt eigenlijk ben je ook met 2 verschillende besturingssystemen bezig, maar mijn moeder (die max 1x per week haar laptop aanraakt) heeft meer als voldoende aan de metro omgeving, en maakt het een stuk makkelijker voor haar. Wij tweakers geven inderdaad de voorkeur uit aan de "normale" windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Bomb
  • Laatst online: 27-03-2024
Maar stel dat ik alleen de C:\ partitie gaat formateren! dat betekent dat G:\ gewoon fysiek nog aanwezig toch na de installatie van windows 8 ?
En wat bedoel je precies met verwijderen? Ik dacht dat je alleen in partities kan formateren...
B_ronaldo,

Tijdens een clean install kun je de harde schijven opnieuw indelen als je wilt. Klik bij het kiezen van de schijf op drive opties (advanced) en je hebt de mogelijkheid om dan partities te verwijderen en opnieuw toe te voegen.

Zie http://www.techulator.com...-8-installation-drive.JPG
Als je niets met de partitie van G: doet blijft deze gewoon bestaan.

BTW: Vind de Tweakers.net website er wel rete strak uitzien in de metro modus van IE10. Sowieso zien de websites er beter uit zonder browservenster ed. Het navigeren naar een andere website of je favorieten is wel wat wennen.

[ Voor 19% gewijzigd door James Bomb op 27-10-2012 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

James Bomb schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 00:59:
[...]

B_ronaldo,

Tijdens een clean install kun je de harde schijven opnieuw indelen als je wilt. Klik bij het kiezen van de schijf op drive opties (advanced) en je hebt de mogelijkheid om dan partities te verwijderen en opnieuw toe te voegen.

Zie http://www.techulator.com...-8-installation-drive.JPG
Als je niets met de partitie van G: doet blijft deze gewoon bestaan.
Dank u _/-\o_

Ik ga morgen proberen ik ben benieuwd :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Nu online

painkill

Pain(k)(ill)

Toch wel een erg grappige message na het volledig crashen van windows 8:

https://www.dropbox.com/s...2012-10-26%2023.05.03.jpg

Verder niet grappig want hij heeft zowat al mijn programma's verwijderd, maar goed..

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:52
hoe moet je in W8 iets blocken met je Firewall .. want normaal deed ik dat via start > . > maar die heb je nu niet

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
ravw schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 01:41:
hoe moet je in W8 iets blocken met je Firewall .. want normaal deed ik dat via start > . > maar die heb je nu niet
crtl w, firewall intikken en op instellingen klikken of gewoon naar je control panel gaan ;)

[ Voor 6% gewijzigd door vali op 27-10-2012 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:32
Zo, W8 ook maar eens geinstalleerd. Tis toch gratis :+.

Heb hem op mijn MacBook Pro via VMWare geinstalleerd. Eerste reactie: Ik snap er niks van :').
Nu een beetje aan het rondneuzen en kijken hoe alles werkt.
Snap nog niet hoe je een Metro-app kan afsluiten. Mis het rode kruisje in de rechterbovenhoek.

Heb verder inderdaad ook het gevoel dat je op 1.5OS bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
Pino112 schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 01:48:
Zo, W8 ook maar eens geinstalleerd. Tis toch gratis :+.

Heb hem op mijn MacBook Pro via VMWare geinstalleerd. Eerste reactie: Ik snap er niks van :').
Nu een beetje aan het rondneuzen en kijken hoe alles werkt.
Snap nog niet hoe je een Metro-app kan afsluiten. Mis het rode kruisje in de rechterbovenhoek.

Heb verder inderdaad ook het gevoel dat je op 1.5OS bezig bent.
Apps in metro sluit je niet af, je kunt via links boven en/of onder terug naar je vorige schermen (soort android achtig idee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
  • Laatst online: 13-09 08:27
Zit hier met het volgend dilemma; Een upgrade van Windows XP 32bit naar Windows 8 64 bit is niet direct mogelijk aangezien je dan automatisch de 32bits Windows krijgt toegewezen.

Ik begreep dat de key verder ook geschikt is voor een 64bit versie. Dan zijn er twee opties, of een Windows xp 64 bit dowloaden en activeren met mijn Windows XP 32bits code, en vervolgens upgraden, of een clean install te doen door Windows 8 64bit te downloaden (uit illegale bron?) en te activeren met de gekochte key.

Of is hier een betere oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kutkip schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 01:52:
Zit hier met het volgend dilemma; Een upgrade van Windows XP 32bit naar Windows 8 64 bit is niet direct mogelijk aangezien je dan automatisch de 32bits Windows krijgt toegewezen.

Ik begreep dat de key verder ook geschikt is voor een 64bit versie. Dan zijn er twee opties, of een Windows xp 64 bit dowloaden en activeren met mijn Windows XP 32bits code, en vervolgens upgraden, of een clean install te doen door Windows 8 64bit te downloaden (uit illegale bron?) en te activeren met de gekochte key.

Ik zit met hetzelfde probleem. Ik heb een XP 32bit (in de doos), maar m'n PC draait momenteel op Windows 7 64 bit trial. Nu kan ik Windows 8 64 bit waarschijnlijk wel vanuit die trial downloaden, en vervolgens een clean install doen, maar dan heeft MS mijn legale XP key niet, maar een Windows 7 trial 'key'. Dat zit me toch niet lekker, want je weet niet wat MS in de toekomst daat evt. mee gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 00:41:

Dat is met dit aantal Metro Apps in de Store gewoon niet anders. Zouden ze alleen Metro doen dan zou bijna niemand overstappen. Probleem is gewoon dat ze van developers ineens heel andere programma's vragen (apps) en het kost veel tijd tot developers dat allemaal kunnen & willen.

Je zal zien dat over een jaar vrijwel de meeste soorten Apps wel zijn uitgebracht en de normale desktop steeds meer naar de achtergrond verdwijnt. Totdat dat magische punt komt dat je zelfs als tweaker ineens denkt "hey, nu heb ik de desktop al 3 weken niet meer open gehad".

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 02:02:
[...]

Ik zit met hetzelfde probleem. Ik heb een XP 32bit (in de doos), maar m'n PC draait momenteel op Windows 7 64 bit trial. Nu kan ik Windows 8 64 bit waarschijnlijk wel vanuit die trial downloaden, en vervolgens een clean install doen, maar dan heeft MS mijn legale XP key niet, maar een Windows 7 trial 'key'. Dat zit me toch niet lekker, want je weet niet wat MS in de toekomst daat evt. mee gaat doen.
Ik denk dat het geen probleem zal zijn om vanuit je trial de installatie te draaien. Lijkt mij namelijk zeer sterk dat hun identificatie software nu wel JA roept en ze over een paar weken ineens NEE gaan roepen. Dan krijgen ze een enorme shitstorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

painkill schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 01:39:
Toch wel een erg grappige message na het volledig crashen van windows 8:

https://www.dropbox.com/s...2012-10-26%2023.05.03.jpg

Verder niet grappig want hij heeft zowat al mijn programma's verwijderd, maar goed..
Zit hier al een minuut of 10 alle zin en onzin W8 door te spitten maar deze gaat mn top 3 in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 02:06:
[...]

Ik denk dat het geen probleem zal zijn om vanuit je trial de installatie te draaien. Lijkt mij namelijk zeer sterk dat hun identificatie software nu wel JA roept en ze over een paar weken ineens NEE gaan roepen. Dan krijgen ze een enorme shitstorm.
Ik vermoed het ook niet, maar áls ze het doen staan ze (uiteindelijk) wel in hun recht. Maar sowieso sta ik liever niet geregistreerd als 'witwasser'. Ik heb geen idee of ze wat met die gegevens doen, maar ze hébben ze wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:32
DeNachtwacht schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 02:05:
[...]

Dat is met dit aantal Metro Apps in de Store gewoon niet anders. Zouden ze alleen Metro doen dan zou bijna niemand overstappen. Probleem is gewoon dat ze van developers ineens heel andere programma's vragen (apps) en het kost veel tijd tot developers dat allemaal kunnen & willen.

Je zal zien dat over een jaar vrijwel de meeste soorten Apps wel zijn uitgebracht en de normale desktop steeds meer naar de achtergrond verdwijnt. Totdat dat magische punt komt dat je zelfs als tweaker ineens denkt "hey, nu heb ik de desktop al 3 weken niet meer open gehad".
Nou dat zal wel mooi zijn maar nu is dat echt nog heeel ver weg :+.
Want hoe moet je nu naar je documenten? Via de desktop-layout. Enz enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wij
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-09 21:14

wij

Ik heb vandaag ook de upgrade versie gekocht. Omdat ik graag een verse install wilde heb ik een bootable usb flashdrive gebruikt (aangemaakt met de installation assistent) en gewoon de hdd gewist. Daarna had ik een vreemd probleem met het selecteren van de partitie, wat pas lukte als ik IDE modus gebruik voor de HDD ipv AHCI. Het activeren van de fresh install lukte nadat ik een registerkey had aangepast zoals op deze website is uitgelegd http://forums.mydigitalli...5c0d2f5f7bf81282cb6bcf287 . Daarna besloot ik om dezelfde key ook op mijn andere computer te proberen, dit werkte na een phone activation.

Tot nu toe ben ik tevreden. Devices werden allemaal herkend. Computers voelen snel aan. Het is nu wel even wennen aan de nieuwe interface :)

[ Voor 9% gewijzigd door wij op 27-10-2012 02:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pino112 schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 02:14:
[...]

Nou dat zal wel mooi zijn maar nu is dat echt nog heeel ver weg :+.
Want hoe moet je nu naar je documenten? Via de desktop-layout. Enz enz.
En ook, zoals iemand eerder schreef, Metro Apps: verplichte Chat, e-mail prg ?
Mag/kan ik nog met The Bat werken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misterdoom schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 00:02:
[...]

Goed om te weten. Heb ook idd net gemerkt dat alles naar windows.old wordt geschoven. Heb deze dan maar verwijderd nu (nam 33GB in beslag :X )

Ook goed om te horen dat je dus niet eerst Windows 7 moet installeren. Als ze het wel zo zouden doen denk ik dat veel mensen XP => W7 => W8 moeten doen om W8 te installeren :+
Vanaf XP was W8 trial , dual boot, niet mogelijk. Nu wel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kutkip schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 01:52:

Jammer, het schijnt niet te mogen, je moet een DVD kopen:
Can I upgrade from a 32-bit version of Windows to a 64-bit version of Windows 8?

Yes, but you can't do this using Upgrade Assistant. If your PC has a 64-bit capable processor (CPU) but is currently running a 32-bit version of Windows, you can install a 64-bit version of Windows 8, but you'll need to buy Windows 8 as a DVD.

You also won't be able to keep any files, settings, or apps when you upgrade from a 32-bit to a 64-bit version.
http://windows.microsoft....s-8/upgrade-to-windows-8#

Het zal waarschijnlijk wel te omzeilen zijn, maar dan heb je 30 euro uitgegeven, en ben je alsnog niet legaal bezig.
Wellicht kun je, zoals je schrijft, ergens een XP 64-bit downloaden, maar, behalve de vraag of in dat geval het downloaden van software wél legaal is, is het bovendien niet zeker of je key voor XP 32-bit ook werkt op een XP 64-bit. Bij Vista en hoger (retail) schijnt het te werken, maar, na wat gegoogle, lijkt het mij bij XP niet te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:22

spaceboy

Op grote hoogte

DeNachtwacht schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 02:05:
Ja, daar heb je 'n goed punt. Dat denk ik ook. Ik had bijv. Chrome geinstalleerd maar ik kan er tóch niet tegen dat ik geen kruisje rechtsboven in beeld heb. Gelukkig kun je Chrome dan "Metro-style" of "oldschool" opstarten. Ik ga dus voorlopig nog gewoon direct naar m'n bureablad. Metro? Maybe later... ;)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 15:21
nog 1 verschilletje gevonden met RTM install.
Default staat size of all items nu op 125%, dat was echt 100% vorige install...

kan er niet aan wennen, terwijl juist handig wat groter met huidige resoluties.
maar goed daar hebben we metro voor geloof ik...

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenner
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-09 16:53
weet er iemand of je chatberichen ook op de achtergrond kunt ontvangen? bij de Skype app gaat het zeker, maar niet bij de windows app. als ik bv bij facebook ben aangemeld krijg ik alleen nieuwe chatberichen te zien als ik daadwerkelijk de berichten app van win8 open....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:04

Pykow

Angelo OTR

Ik ga straks W8 halen, omdat ik toch wil weten hoe onze software het doet op de nieuwe OS
en we staan volgende maand op een beurs en het zou mooi zijn als we dan alles getest hebben op Windows 8 ;)

Daarnaast lijkt het me een leuke nieuwe ervaring en zal ik denk ik in de toekomst een touchscreen gaan kopen, zodat ik kan gamen met mijn muis, maar af en toe lekker met de touch aan de slag kan.

ik was in het begin best wel negatief, maar ik hoor goede verhalen en daarom wil ik het gewoon goed proberen en er aan te wennen. De priijs speelt ook een enorme rol want onder de 100 euro heb je een legale windows.

Nou heb ik begrepen dat er maar 3 versies op de markt zijn.
Namelijk RT voor tables, OEM die je alleen bij een nieuwe hardware mag gebruiken en een Upgrade versie.

Klopt dit of bestaat er toch gewoon een volledige versie, want nu moet je bij een crash eerst Windows 7 installeren en daarna Windows 8 upgrade. (mijn pa heeft Windows 8 pro beneden liggen, die je waarschijnlijk maar 1x kan installeren)

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
  • Laatst online: 26-09 09:25
Heeft iemand de windows 8 al gehaald in de winkel?
Ik heb namelijk geen paypal of creditcard (student...) En wil wel graag win 8 draaien! Vandaar dat ik er over zit te denken om win 8 te halen in de winkel, bij de mycom om de hoek hebben ze m al liggen :).

Maar ik vraag me nu af, wat zit er in de box? En kan ik windows 8 installeren zonder dvd? Ik heb hier een laptop waar ik de discdrive uit heb gehaald :) Ik heb niet zo veel zin om dit alleen voor windows 8 helemaal terug te plaatsen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:07
Straks ook maar eens even een dualboot Windows 7/8 maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:57

mrc4nl

Procrastinatie expert

Pykow schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 09:32:
Nou heb ik begrepen dat er maar 3 versies op de markt zijn.
Namelijk RT voor tables, OEM die je alleen bij een nieuwe hardware mag gebruiken en een Upgrade versie.
nou niet helemaal.
RT is een versie voor tablet, dat klopt. is ook niet te koop, en je kan rt ook niet zomaar vervangen
maar dan heb je nog gewoon win 8 , zeg maar de de "home/home premium" versie , bedoeld voor consumenten
win8 pro is de "business" variant, ook voor consumenten te koop
en win 8 enterprice is zeg maar de pro versie met wat extra beheersapplicaties, alleen beschikbaar voor bedrijven.

de upgrade versie is niet anders dan de gewonde disk versie, alleen goedkoper

[ Voor 5% gewijzigd door mrc4nl op 27-10-2012 10:00 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:42

Willybubba

Nut up or shut up.

Gisteravond ook gekocht en geinstalleerd. Positief verrast met de werkbaarheid, gaat snel allemaal, zelfs op mijn niet al te hippe PC.

Wel 1 issue: ik had voorheen al mijn media geshared richting Xtreamer middels SMB, maar de Xtreamer kan mijn PC (en dus de shares) niet meer vinden... Zelfde geldt voor de tabelt (Asus Transformer). Alle instellingen staan nog hetzelfde als dat ze op Win7 stonden (want upgrade) dus ik moet ergens wat over het hoofd zien... Iemand een idee?

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:04

Pykow

Angelo OTR

mrc4nl schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 09:59:
[...]

nou niet helemaal.
RT is een versie voor tablet, dat klopt. is ook niet te koop, en je kan rt ook niet zomaar vervangen
maar dan heb je nog gewoon win 8 , zeg maar de de "home/home premium" versie , bedoeld voor consumenten
win8 pro is de "business" variant, ook voor consumenten te koop
en win 8 enterprice is zeg maar de pro versie met wat extra beheersapplicaties, alleen beschikbaar voor bedrijven.

de upgrade versie is niet anders dan de gewonde disk versie, alleen goedkoper
maar met de upgrade versie (die 50 euro kost bij staples ex btw)
kan ik daarmee ook gewoon een herinstallatie doen als ik windows opnieuw wil installeren in de toekomst ?
eens in de zoveel tijd herinstalleer ik heel mijn systeem, omdat er zoveel troep opzit wat ik niet meer gebruik en het is toch mijn game PC, waar ik alleen maar op game en op youtube zit ;)

kijk als ik deze nu koop kan ik gewoon zeggen. CD erin Boot from disk en Clean install voor een schone installatie dat is voor mij duidelijk, maar wat als ik straks opnieuw wil installeren, moet ik dan eerst clean install W7 doen en daarna W8 erin of kan dat gelijk met W8 ?

ik zag dat MarkC mouse fix het ook al doet onder Windows 8 gelukkig :D

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Laatst online: 16:46
Ik ga nog maar eens een iso branden, kijken wat dat doet, want installatie vanaf usb stick wil dus niet.
Om ondersteund w8 misschien de nieuwe amd a8 gpu niet?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-09 19:07
Quote mezelf maar even.

Iemand anders die bij de upgrade assistent ook de melding kreeg dat er niets kon worden behouden?
Welke stap volgt hier na dan ? Install van Windows 8 en al je toepassingen etc. opnieuw installeren ?
agoNITE schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 18:15:
[...]

Kreeg jij ook dit scherm voor je kon bestellen?
Houd dit nou in dat er een kale install gaat plaatstvinden mocht ik overgaan tot aanschaf?
Afbeeldingslocatie: http://localhostr.com/files/S15niGZ/Windows%208-upgradeassistent.png
Mdehoog schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 09:56:
Heeft iemand de windows 8 al gehaald in de winkel?
Ik heb namelijk geen paypal of creditcard (student...) En wil wel graag win 8 draaien! Vandaar dat ik er over zit te denken om win 8 te halen in de winkel, bij de mycom om de hoek hebben ze m al liggen :).

Maar ik vraag me nu af, wat zit er in de box? En kan ik windows 8 installeren zonder dvd? Ik heb hier een laptop waar ik de discdrive uit heb gehaald :) Ik heb niet zo veel zin om dit alleen voor windows 8 helemaal terug te plaatsen :P
Je zou een prepaid credit card kunnen aanschaffen van € 30,-. Ga ik zelf ook doen.

[ Voor 39% gewijzigd door agoNITE op 27-10-2012 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ik wil hem vanmiddag, ook gaan halen als ik thuis ben die van 30 euro, maar er worden nou zoveel dingen door elkaar gezegd, dat het me niet helemaal duidelijk meer is of je nou gewoon een clean install kan doen met de windows 8 pro versie die je kan downloaden voor 30 euro.

Ik heb nu wel een legale windows 7 er staan, maar wil gewoon een iso branden, booten van iso en dan helemaal opnieuw installeren is dit mogelijk, en zo niet wat is wel mogelijk?

en misschien is het handig dat deze informatie in TS komt te staan? Dan hoeven mensen het niet constant te vragen/blijven vragen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Na een avond met W8 bezig te zijn heb ik nog maar 1 groot punt waar ik minder over tevreden ben:

De Microsoft Touch Mouse zijn gestures werken enkel in de desktop omgeving en niet in Metro. Het enige wat makkelijk gaat is side-way scrollen door effectief van links naar rechts te bewegen op de muis, voor de rest is er geen gebaar die werkt.

Dat vind ik wel spijtig dat ik een metro-app niet kan swipen naar links of rechts van het scherm, ze minimaliseren of dergelijke meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Laatst online: 06:07
Zit er nu een geïntegreerde virusscan in Windows 8 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Albert020 schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 10:35:
Ja, Windows Defender neemt alle functies over van MSE dus heb je geen enkele behoefte om (direct) een anti-virus te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikvdw
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-04 07:59
Ik krijg altijd de melding:
"This PC doesn't meet system requirements"
If you want to install windows 8 , you may have to upgrade some of the hardware in this computer.

(X) Contact your PC manufacturer to see if you can upgrade the system bios.

Ik heb een DELL XPS M1530 laptop met de laatste BIOS (A12) en XD (eXecution Disabled) heb ik al op en af gezet in de BIOS...

Any help please??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Albert020 schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 10:35:
Ja, moet alleen wel "automatisch update" aanstaan, Defender wordt daar door geupdate en heeft geen "eigen" update.

Ik vind dat een groot minpunt want wil automatisch update (van Windows) helemaal niet, dus heb Avast maar weer geinstalleerd, is compleet Win8 compatable nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net windows 8 iso gedownload en een product key gekregen. Hoeveel keer mag ik die installeren? Bij Win7 heb ik dat 4 keer gedaan ofzo tijdens het upgraden van de pc. En moet mijn schuurpc nu een eigen licentie? Of kan ik daar deze ook voor gebruiken?

Ik heb de iso nu in een map staan. Is dat nu zowel de 64 bit als de 32 bits versie?

Voor bovenstaande posters. Ik heb paypal gebruikt en was 15 euro kwijt.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2012 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 11:07:
Net windows 8 iso gedownload en een product key gekregen. Hoeveel keer mag ik die installeren? Bij Win7 heb ik dat 4 keer gedaan ofzo tijdens het upgraden van de pc. En moet mijn schuurpc nu een eigen licentie? Of kan ik daar deze ook voor gebruiken?

Ik heb de iso nu in een map staan. Is dat nu zowel de 64 bit als de 32 bits versie?

Voor bovenstaande posters. Ik heb paypal gebruikt en was 15 euro kwijt.
Je mag een key maar 1 keer gebruiken. Ook de W7-key mag niet meer gebruikt worden indien deze voor de upgrade key gebruikt is van W8.

Als je besturingssysteem 64-bit is wordt de 64-bit versie gedownload, heb je de 32-bit krijg je de 32-bit als download. Wil je switchen moet je ofwel de DVD kopen ofwel eerst een W7 32/64 bit versie installeren en zo de juiste versie downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikvdw
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-04 07:59
Nikvdw schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 10:40:
Ik krijg altijd de melding:
"This PC doesn't meet system requirements"
If you want to install windows 8 , you may have to upgrade some of the hardware in this computer.

(X) Contact your PC manufacturer to see if you can upgrade the system bios.

Ik heb een DELL XPS M1530 laptop met de laatste BIOS (A12) en XD (eXecution Disabled) heb ik al op en af gezet in de BIOS...

Any help please??
Iemand....? Zou graag updaten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
De oplossing van mijn probleem:
Ik ging naar de mail die ik kreeg nadat ik Windows had besteld. Ik klikte op 'If you need to download Windows, write down your new product key and enter it here.' Dan downloadt ie Windows8-setup.exe en daarmee kon ik wel media maken.
Pagina: 1 ... 28 ... 65 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Windows 8 is alweer een aantal maanden op de markt en is het tijd dat dit algemene Windows 8 topic per 1 januari 2013 worden gesloten.

Bij deze dus het verzoek aan een ieder met issues met Windows 8 om hiervoor vanaf nu een eigen topic aan te maken.