Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Corleone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:08
pfranze schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 19:26:
Hoe weet Upgrade Advisor nu welke versie gedownload moet worden, x86 of x64?
Of downloadt hij ze beide in één iso?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

triesvan schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 19:45:
[...]

Ik voel me nu erg dom.. Maar bedankt!
Domme vragen bestaan niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Niet online
24.3 GB vrij op C en toch ´There isn´t enough space on the system partition´ Kijk je naar meer info staat er minimaal 20GB voor 64 bit.

Lastig want ik wilde mijn oude settings overnemen en bijna alle data zitten in users/apps ... Wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, ik stel deze vraag voor mijn broer die zojuist gebruik wilde maken van de kortingscode om W8 voor 15 euro te downloaden. Deze kun je invullen bij de windows 8 upgrade assistent (als je op bestellen klikt dan verschijnt er een balkje waar je de code in kunt vullen). Maar hij heeft toen dus perongeluk de assistent afgesloten. Nu wilde hij dus de code weer invullen, maar dat balkje verschijn dus niet meer :(

Heeft iemand hier ervaring mee, of weet misschien hoe ik hem hierbij kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-10-2024

Strunkie

> Post is rechts!

max3D schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 19:49:
24.3 GB vrij op C en toch ´There isn´t enough space on the system partition´ Kijk je naar meer info staat er minimaal 20GB voor 64 bit.

Lastig want ik wilde mijn oude settings overnemen en bijna alle data zitten in users/apps ... Wat nu?
proberen of je toch ergens nog wat kan weghalen :P

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:03
Beste tweakers,
Ik heb de download versie aangeschaft van Windows 8 pro (upgrade vanaf win7). Ik heb echter gekozen voor directe installatie, niet vanaf een medium. Ik bedenk me echter net dat ik dan geen Windows 8 installatie bestand heb als ik het later opnieuw moet installeren. Hoe gaat dit dan in zijn werk? Ik heb de licentiecode natuurlijk wel uitgeprint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-05 19:52
TheVMaster schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 18:48:
[...]

Hoe bedoel je 'naast elkaar'? Een Metro App op 1/4 van het scherm en dan IE er naast? IE op de desktop of IE in Metro?

Update : Als ik in IE (desktop) een filmpje start (homepage Tweakers, filmpje van Forza Horizon), en dan naar het Start Scherm ga (Metro) dan blijft dat filmpje gewoon doorspelen...ook als ik een Metro App naast m'n desktop (IE) heb dan blijft hij door spelen :)
Je update geeft inderdaad een prima oplossing. Het voelt wel een beetje als een workaround. Zeker omdat ik voorlopig zoveel mogelijk met de metro interface wil werken ipv teruggrijpen naar de desktop.

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK, het probleem gevonden. De apps starten niet... doordat mijn virusscanner Avast (ik vermoed de ingebouwde firewall ofzo) ze blokkeerde. De Avast schilden uitgezet en nu werkt 't :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

-Edwin- schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 19:50:
Beste tweakers,
Ik heb de download versie aangeschaft van Windows 8 pro (upgrade vanaf win7). Ik heb echter gekozen voor directe installatie, niet vanaf een medium. Ik bedenk me echter net dat ik dan geen Windows 8 installatie bestand heb als ik het later opnieuw moet installeren. Hoe gaat dit dan in zijn werk? Ik heb de licentiecode natuurlijk wel uitgeprint.
Inderdaad ben dat ook vergeten te doen, zal niet weten hoe ik nu nog aan een ISO kan komen ? :S

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-09 15:43
Heeft iemand ook problemen met de store updates? Sinds gisteren heb ik 1 app update, maar zodra ik op updates rechts boven aan in de store klikt. laad hij niet door. Zie dan alleen een wit scherm met in het midden het loading teken.

Ook merk ik dat ik geen verbinding meer kan maken met wordament gamen. Zijn de servers overbezet de laatste tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:52
Strunkie schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 19:53:
[...]

Inderdaad ben dat ook vergeten te doen, zal niet weten hoe ik nu nog aan een ISO kan komen ? :S
geen mensen in de buurt die een dvd hebben van windows 8 en die het dan even kunnen branden of op stick kunnen zetten
het gaat uiteindelijk om de code

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:47
[...]

Ik heb daar wel aan gedacht en een ISO gemaakt (was een keuze bij medium). Probeer eens te zoeken op de microsoft site. Misschien een mogelijkheid om een back-up DVD te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

Heeft iemand de MD5 van een pro upgrade (64bit)?

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fikkie007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:35
Hebben meer mensen last dat ze hun Google-account niet toe kunnen voegen? Krijg de melding: kan geen verbinding maken. Controleer of de gegevens juist zijn. De gegevens zijn goed, weet ik zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnD1
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-02 15:14
Fikkie007 schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 20:02:
Hebben meer mensen last dat ze hun Google-account niet toe kunnen voegen? Krijg de melding: kan geen verbinding maken. Controleer of de gegevens juist zijn. De gegevens zijn goed, weet ik zeker.
microsoft filter ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als account waarmee je W8 wilt gaan gebruiken? Lijkt me sterk als dat gaat werken, omdat het geen Microsoft-account is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockmanz
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
[...]

Na aanschaf van de upgrade kreeg ik de bevestigingsmail met daarin een link als je windows wilt downloaden. Ik heb deze zelf niet nodig gehad maar lijkt me wel het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

Gevonden:
http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=262204

Met die exe kan je een installatie CD maken :)

--

Officiële reactie Microsoft service medewerker
De emails voor Media Center worden door een extern bedrijf verstuurd, i.v.m. grote drukte kan het meer dan 24 uur duren voordat je mail krijgt voor Media Center(!!)

[ Voor 52% gewijzigd door Strunkie op 26-10-2012 20:13 ]

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-09 17:42
TheVMaster schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 19:24:
[...]

Sjonge...jonge....kost een OS Upgrade 150 euri dan is het te duur, maar zelfs bij 30 euro is het nog te duur? :+ Ik hoop dat het niet werkt :+ en anders koop je toch volgende maand nog een licentie, of vraag hem voor Sinterklaas/Kerst :)
Ik vind het niet te duur, ik heb gewoon een licentie gekocht. Maar ik vind die single pc licenties een beetje wrang, zeker als je ze met dezelfde account gaat gebruiken. Als je iets uit de windows store koopt mag je dat op al je pc's installeren en gebruiken, maar als het om windows zelf gaat dan moet daar per pc een licentie voor aangeschaft worden. Dat jij graag net zoveel licenties koopt als systemen die je in je bezit hebt moet jij weten, maar ik vind zo'n business model tegenwoordig achterhaald. Dan betaal ik bijvoorbeeld liever 60 euro en mag het dan op al mijn pc's zetten.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InSPiRE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 20:04
SinergyX schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 17:36:
[...]

Was eerder bij Mediamarkt (goed, zo kennisvol zijn ze daar niet), maar daar vertellen ze me opeens dat er geen 'clean install' kan worden gedaan met die digitale pro upgrade (dit scheelt gewoon ruim 100 euro). Toch lees ik zo in dat bericht dat hij het gewoon probleemloos heeft gedaan. Lekker tegenstrijdig :P

Wat is nu trouwens de naam voor de interface geworden? Metro heet het niet meer, maar je wil toch wel dat 'gedeelte' een naampje geven (als je moet wisselen tussen desktop en 'metro' en dit probeert uit te leggen).
RedNas74 schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 17:42:
Clean install werkt idd gewoon met upgrade key. Vanmiddag nog gedaan.
Volgens deze bron moet er wel een windows versie op de computer geinstalleerd zijn om een clean install te kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Niet online
Strunkie schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 19:50:
[...]

proberen of je toch ergens nog wat kan weghalen :P
Duh.... Heb nog een paar giga gevonden maar ook 28,7 GB is niet genoeg kennelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fikkie007
Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 20:04:
[...]

Als account waarmee je W8 wilt gaan gebruiken? Lijkt me sterk als dat gaat werken, omdat het geen Microsoft-account is.
Nee heb een Microsoft-account om in te loggen. Ik wil mijn gmail toevoegen voor de mail en agenda maar geeft dus die foutmelding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermometer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-09 16:36

Thermometer

Whoop Whoop!

Heeft iemand anders ook toevallig bij het upgraden van 7 naar 8 het volgende probleem?

Microsoft Security Essentials moet handmatig worden verwijderd. Maar deze zie ik niet meer in de Software lijst staan. Nu heb ik geprobeerd om dit te volgen, waarbij ik de registersleutels verwijder van MSE, maar kan geen van die sleutels vinden. Heeft iemand toevallig een oplossing zodat de installatie ziet dat MSE wel de-installed is? Bedankt!
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/25rp7kg.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

Sander1991 schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 20:15:
Heeft iemand anders ook toevallig bij het upgraden van 7 naar 8 het volgende probleem?

Microsoft Security Essentials moet handmatig worden verwijderd. Maar deze zie ik niet meer in de Software lijst staan. Nu heb ik geprobeerd om dit te volgen, waarbij ik de registersleutels verwijder van MSE, maar kan geen van die sleutels vinden. Heeft iemand toevallig een oplossing zodat de installatie ziet dat MSE wel de-installed is? Bedankt!
[afbeelding]
Heb je de FixIT gebruikt ?
http://go.microsoft.com/?linkid=9748340

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermometer

Thermometer

Whoop Whoop!

Ja, deze zegt wel "Deze Microsoft Fix it is verwerkt", maar het mocht niet baten. Ook na opnieuw opstarten krijg ik nog steeds de melding. Ook jammer dat je niet kunt zien bij FixIt wat hij precies heeft aangepast.

[ Voor 10% gewijzigd door Thermometer op 26-10-2012 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

Sander1991 schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 20:19:
[...]

Ja, deze zegt wel "Deze Microsoft Fix it is verwerkt", maar het mocht niet baten. Ook na opnieuw opstarten krijg ik nog steeds de melding. Ook jammer dat je niet kunt zien bij FixIt wat hij precies heeft aangepast.
Je moet hem even opnieuw installeren en dan weer verwijderen ;)

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand waar je de promotiecode kunt invullen om de 15 euro korting te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 20:20:
weet iemand waar je de promotiecode kunt invullen om de 15 euro korting te krijgen?
In de upgrade advisitor

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:13

nFo

Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 20:20:
http://www.windowsupgradeoffer.com/nl-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedoel je bij de knop *bestellen*? want volgensmij hoort er dan een invulbalkje tevoorschijn te komen, maar deze verschijnt niet bij mij...

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2012 20:24 . Reden: verduidelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermometer

Thermometer

Whoop Whoop!

Strunkie schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 20:19:
[...]

Je moet hem even opnieuw installeren en dan weer verwijderen ;)
Ah dat is een goeie! Heb het net geprobeerd, maar krijg hem nu niet eens meer installed |:( (zal wel een of ander register iets corrupt zijn geraakt). Ik kwam na googlen op de foutcode bij deze post uit, maar die register keys bestaan niet in mijn systeem. Help :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

Sander1991 schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 20:27:
[...]

Ah dat is een goeie! Heb het net geprobeerd, maar krijg hem nu niet eens meer installed |:( (zal wel een of ander register iets corrupt zijn geraakt). Ik kwam na googlen op de foutcode bij deze post uit, maar die register keys bestaan niet in mijn systeem. Help :X
Even snel een systeem herstel ? :P

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik zit te denken om Windows 8 aan te schaffen, maar mijn laptopje heeft een maximale resolutie van 1200 x 800, wat dus lager is dan de 1366 x 768 die Microsoft aangeeft. Gaan die 166 pixels in de breedte nu echt gemist worden, mis ik bepaalde functionaliteit hierdoor of is het eigenlijk allemaal geen probleem? Ik kon eerlijk gezegd niet exact vinden in dit topic wat het antwoord op mijn vraag is en ook ome Google is niet erg behulpzaam.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 24-09 12:27
Ik heb geen windows 7 en wil windows 8 via bootcamp instaleren.
kan ik dan die download versie kopen van 30 of moet ik een andere versie kopen.
zoja welke? het is me allemaal niet echt duidelijk, ook niet via google.

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfjerolfje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-02-2023
ik installeer windows 8 op mijn SSD maar bij het afronden van de installatie krijg ik deze fatale melding:
"Windows could not update the computer's boot configuration. Installation cannot proceed."

ik krijg het niet gevonden via google...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _matt_
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online

_matt_

Never forget T6

_matt_ schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 18:11:
Even een ander probleem tussendoor; bij mij stopt de installatie na 29%.
(download, installatie met behoud van instellingen.
MSI netbook met W7, ssd en 8Gb ram.
Bekend probleem? oplossing? (opnieuw proberen tot 2x toe hetzelfde probleem.
Oplossing gevonden!:
http://social.technet.mic...55-42a0-b64f-46feee3a1f8e
(Zorg dat je administrator bent)

W8 draait nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PaT schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 20:34:
Ik zit te denken om Windows 8 aan te schaffen, maar mijn laptopje heeft een maximale resolutie van 1200 x 800, wat dus lager is dan de 1366 x 768 die Microsoft aangeeft. Gaan die 166 pixels in de breedte nu echt gemist worden, mis ik bepaalde functionaliteit hierdoor of is het eigenlijk allemaal geen probleem? Ik kon eerlijk gezegd niet exact vinden in dit topic wat het antwoord op mijn vraag is en ook ome Google is niet erg behulpzaam.
Zou moeten werken met die resolutie.

Windows 8 requires a 1024 x 768 minimum resolution for Metro style apps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een tool waarmee ik kan zien of mijn programma's ook op windows 8 draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Niet online
Ah, mijn probleem is helemaal niet dat mijn C-schijf te klein is. Ik heb hem vergroot naar 40 GB free en nog steeds niet goed, MAAR partiton manager ziet ook nog een E: drive die als system gelabeled is (niet boot want dat is C:)

Dus mogelijk wil W8 op die E: installeren, maar hoe krijg ik dat nu opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Aangezien ik nogal fan ben van MCE en ik deze al miste in Windows 8 wil ik deze zo snel mogelijk installeren. Mooi meegenomen dat deze momenteel gratis is (heb de key aangevraagd http://windows.microsoft.com/en-US/windows-8/feature-packs).

Echter kom ik de optie om deze te downloaden niet tegen. Deze zou je moeten krijgen als je zoekt op add features. Maar ik vind alleen de bekende "add features" in het control panel en dat is een andere dan bedoeld door MS. Ik draai een geactiveerde volume licing Windows 8 (van het werk).

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fikkie007
Weet iemand waar de instellingen van je kalender zitten? Ik zie namelijk alle verjaardagen (facebook) in mijn kalender, maar die wil ik niet zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 20:39:
Iemand een tool waarmee ik kan zien of mijn programma's ook op windows 8 draaien?
Voor je de upgrade uitgevoerd wordt krijg je een mooi upgrade rapport van de installer. Buiten dan zou alle software dat draait op Windows 7 ook op Windows 8 moeten draaien (dat is wat mij bij MS vertelt werd door een MS sales, kon dat wel gelijk tegenspreken want Vsphere werkt niet goed onder win 8 )

[ Voor 0% gewijzigd door [Roland] op 26-10-2012 20:57 . Reden: onbedoelde smilie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermometer

Thermometer

Whoop Whoop!

Strunkie schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 20:29:
[...]

Even snel een systeem herstel ? :P
Dat had ook nog gekund idd :p. Na wat aankloten een FixIt gevonden om MSE 1.x te verwijderen, en gek genoeg heeft deze gewerkt! Ookal had ik een 2.x MSE. Bedankt voor je meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:02
InSPiRE schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 20:13:
[...]

[...]

Volgens deze bron moet er wel een windows versie op de computer geinstalleerd zijn om een clean install te kunnen doen.
Het lijkt er dus op dat sommigen oem codes hebben gekregen... Irritante actie. Bij een gecrashte HD mag je therapeutisch 2x Windows installeren. 8)7

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:12

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Altijd_Lastig schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 20:46:
Aangezien ik nogal fan ben van MCE en ik deze al miste in Windows 8 wil ik deze zo snel mogelijk installeren. Mooi meegenomen dat deze momenteel gratis is (heb de key aangevraagd http://windows.microsoft.com/en-US/windows-8/feature-packs).

Echter kom ik de optie om deze te downloaden niet tegen. Deze zou je moeten krijgen als je zoekt op add features. Maar ik vind alleen de bekende "add features" in het control panel en dat is een andere dan bedoeld door MS. Ik draai een geactiveerde volume licing Windows 8 (van het werk).

Iemand een idee?
Als je de key op de juiste plek invult wordt deze daarna automatisch gedownload en geïnstalleerd.
Eigenschappen Deze Computer en dan updaten. Weet zo de exacte benaming niet meer.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beunhaas
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-10-2024
Iemand een idee hoe ik alle programma's van 'windows.old' kan restoren naar Windows 8? Ik heb net Vista geüpgraded naar Windows 8, en alle programma's die op Vista op mijn PC stonden staan nu in windows.old

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-09 12:14
Heb met 2 pc's een gmail email adres gebruikt voor live account, dit werkte perfect en krijg gewoon mijn gmail mail binnen. Dus wss moet je even je gmail account registreren als live account. Dat kan hier: https://accountservices.p...rf&mkt=NL-NL&lc=1043&sl=1

Letop, in webpagina laat die je gmail berichten niet zien, in outlook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manmetdehamer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:43
Zijn er meer mensen die problemen hebben met de link op Microsoft.nl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-09 11:38
Oke dus als ik het goed begrijp kan ik mijn laptop met windows 7 64 bits (en 256 gb ssd ) upgraden naar windows 8 pro voor 29 euro. en kan ik tijdelijk het media center er gratis bij downloaden

Echter wil ik wel een backup op dvd hebben van de installatie disk kan je dat meteen aangeven of moet je daar aparte truuk voor uithalen (heb namelijk geen backup DVD van win 7 dus moet backup van complete pc op ext hd maken )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Het schijnt dat de oude regedit nog werkt wanneer je een update op een schone schijf wilt zetten.
http://www.techbeast.net/...-with-an-upgrade-license/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gameplayer
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-11-2024
Ik heb een SSD met Win7 + programma's en daarnaast een SSD met Steam erop en alle eraan gekoppelde games. Stel dat ik op de eerste SSD een clean install doe met Win8, zou Steam vanaf de tweede SSD dan opnieuw gewoon moeten werken?
Verder twijfel ik nog wat tussen gewoon een upgrade vanaf Win7 (lekker makkelijk) of opnieuw een full install (dit kan geloof ik met de key van een download aanschaf van Win8 van 30eur? Maar kan je dan deze upgrade op een USB stick plaatsen en gebruiken als full install?). Zal er een performance verschil zijn tussen een gewone upgrade of een clean full install inzake opstartsnelheid, algemene snelheid,...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plisson
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:35
Doe ik nu iets verkeerd of is het onmogelijk gemaakt om de display driver te updaten? Krijg telkens deze melding: 'Windows has determined the driver software for your device is up to date'

Hij pakt telkens de 'Microsoft Basic Display Driver'

Bij de consumer preview en RTM versie werkte het nog perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
CAP-Team schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 21:00:
[...]

Als je de key op de juiste plek invult wordt deze daarna automatisch gedownload en geïnstalleerd.
Eigenschappen Deze Computer en dan updaten. Weet zo de exacte benaming niet meer.
Die juiste plek kan mijn zoekscherm dus niet vinden :-)

Onder systeem geen optie om een extra key toe te voegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer nu net windows 8 op mijn asus n55sf te installeren (via 15euro aanbieding). Nadat ik in de Windows 8 upgradeassistent windows 8 pro heb aangevinkt kom ik op een laadscherm waar staat: We bereiden een paar dingen voor; een ogenblik geduld....

Het is echter zo dat dit laadscherm nu al een kwartier bezig is. is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-09 11:38
eh hoe komen jullie legaal aan de 15 euro code ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb mijn laptop een paar maanden terug aangeschaft en heb me toen geregistreerd voor de windows8 aanbieding. Die code kreeg ik vandaag in mijn inbox..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, al mijn apps werken nu prima met uitzondering van de IE metro app; de desktop versie werkt wel. Net ook ontdekt dat je kunt wordfeuden via een W8 app, het moet niet gekker worden, hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred-Erik
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-04 18:51
Je kunt geen apps tegen de zijkant snappen, dus je kunt niet twee apps naast elkaar tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:43
Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 20:36:
[...]

Zou moeten werken met die resolutie.

Windows 8 requires a 1024 x 768 minimum resolution for Metro style apps
Volgens mij werken de Metro apps wel, maar kan je niet de metro apps 'snappen' / twee op een scherm.

Edit: Ninja'd by Fred-Erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0nkeymen
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:44

M0nkeymen

Monkeystyle!

Misschien een stomme vraag maar waar download ik windows 8?
Dit is toch een upgrade versie?

psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:57
M0nkeymen schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 21:25:
Misschien een stomme vraag maar waar download ik windows 8?
Dit is toch een upgrade versie?
Dat doe je vanuit de windows installatie die je wilt upgraden (windows update / windows upgrade anytime).
Overigens heb ik inmiddels W8 Pro ook geinstalleerd in vmware op mijn iMac :D

Eerste indruk is zeer positief, moet echter nog wel ff wennen aan het de apps vanuit metro. (ik zoek steeds het kruisje om af te sluiten etc.)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-08 23:15
Ik zal ook eens mijn ervaringen van vandaag met jullie delen :)

Ik heb een gewone PC met W7 en een netbookje waar oorspronkelijk XP op stond, maar recent OSX 10.6 native op draaide. Dat netbookje is mijn slachtoffer voor vandaag!

Eerst heb ik via mijn MSDN account Windows 8 Enterprise Evaluation English 32-bit gedownload en geinstalleerd. Werkt als een tierelier. Om 12 uur 's nachts wilde ik de download-versie van W8 kopen voor 3 tientjes, maar dat lukte maar niet: je kon alleen maar de DVD-versie kopen in de Microsoft Store.

Vanmorgen kon het dan eindelijk wel, maar enkel de Engelse versie was te downloaden. Ik las in deze thread dat je de Update Assistent moest gebruiken en van daar uit de koop starten. Zo gezegd, zo gedaan, en een ISO binnen gehengeld.

Omdat ik niet direct tot definitief installeren wilde overgaan heb ik een trucje moeten toepassen om niet verplicht te worden het licentienummer in te voeren. Dat zou me nog even wat speelruimte geven. LINK

Inmiddels op mijn werk heb ik een hele ouwe Celeron 331 met 1Gb ram gepakt waar al W8 Release Preview opstond. Deze heb ik met mijn vers gebrande en met trucje aangepaste DVD opgestart en direct alle partities gewist. Daarna de installatie voortgezet en geen problemen: geen nag-screens dat het een update zou zijn, geen vragen om licentiesleutels. Het systeem-scherm dat aangeeft wat je Windows editie is, je Experience Score en licentie gaf aan dat de licentie nog niet was ingevoerd. Hoeveel dagen ik er nog mee zou kunnen voortzetten gaf hij helaas niet aan.

Thuis gekomen m'n netbookje gepakt en de DVD erin. Helaas pindakaas, de DVD was 64-bit! Ja, m'n hoofdpc is ook 64-bit, de Celeron blijkbaar ook, maar m'n Atompje dus niet. In de mail van Microsoft met m'n licentiesleutel zat ook een link om nogmaals de ISO te downloaden. Gedaan en gecheckt: hij is nu wel 32-bit (in de map efi - boot - zit een bestandje dat bootia32.efi heet - dat is bootx64.efi op m'n 64-bit pc).

Ik heb nu goede hoop dat ik m'n netbookje alsnog van een 32-bit W8 kan voorzien. Maar voorlopig ben ik al uit de brand, want omdat het een Enterprise versie is, zijn language packs vrijelijk te downloaden en is mijn Windows 8 Enterprise Evaluation English inmiddels een Windows 8 Enterprise Evaluatie Nederlands geworden, met nog 89 dagen te gaan :)

Nog een klein dingetje: Microsoft heeft in zijn wijsheid besloten dat de minimale resolutie om de Metro apps te kunnen gebruiken, 1024x768 moet zijn. Nu hebben de meeste netbookjes nét een iets lagere resolutie van 1024x600. Hadden ze die 168 pixels dan echt zo hard nodig? Maar niet getreurd, ook daar is een trucje voor!
Ik moest eerst de videodriver updaten: W8 herkende de Intel Mobile 945 graphics kaart niet (!) De resolutie bleef op 800x600 hangen. Op de site van Intel is een driver te downloaden, maar die werkt blijkbaar niet onder Windows 8, maar op een andere plek stond wel een download. Hier het .inf bestand gerechtermuisklikt en geinstalleerd. Poef! 1024x600 resolutie. Maar nog altijd te laag om de Metro apps te openen. Het trucje is om een registry key te wijzigen. Gebruik onderstaande code hiervoor:

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Control\Class\{4d36e968-e325-11ce-bfc1-08002be10318}\0000]
"Display1_DownScalingSupported"=dword:00000001

Sla het op, klik het aan. Er gebeurd nog weinig. Ga naar je bureaublad en kies Scherm resolutie. Ga naar Geadvanceerde opties. Kies tabje Beeldscherm en check of het vinkje weg is bij 'Modi verbergen'. Toepassen/OK. Ga naar het tabje Adaptor en klik op Alle modi weergeven. Nu zouden er 2 nieuwe resoluties moeten verschijnen: 1024x768 en 1152x864. Dubbelklik er op en zie: je scherm is een stuk waziger :) en je kan Metro apps openen!

Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfjerolfje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-02-2023
ik krijg nu aan het eind van de installatie deze foutmelding:
"windows could not prepare the computer to boot into the next phaseof the installation"

word er goed gek van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fakeflamingo
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-09 14:43
Ik kan Windows 8 downloaden voor 15 euro via windowsupgradeoffer.com. Maar ik wil hem niet installeren op mijn net gekochte laptop maar op mijn desktop. is dit mogelijk? er staat Windows 7 Enterprise op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
Plisson schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 21:11:
Doe ik nu iets verkeerd of is het onmogelijk gemaakt om de display driver te updaten? Krijg telkens deze melding: 'Windows has determined the driver software for your device is up to date'

Welke driver zou het dan moeten zijn? Geef anders de VEN en DEV codes door.

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvl
  • Laatst online: 19:12
Ik ben nu ook bezig met installeren, met name om te testen.
Omdat ik mijn bestaande Win7 installatie veilig wilde stellen heb ik geprobeerd om op een lege disk te installeren.

Mijn stappen tot nu toe:
- draai de Upgrade Advisor
- koop de download versie
- download als ISO
- brand de ISO
- haal de HDD met Win7 uit mijn PC en berg die op
- stop er een andere HDD in (zonder bootable Windows partitie)
- boot van DVD
- kies optie 'clean install', gooi de bestaande partities weg en maak nieuwe aan

En de installatie gaat daarna goed. Dus het lijkt erop dat installeren op een PC zonder bestaand OS ook werkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
abusimbal schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 09:39:
Gisteren win8 enterprise trial geinsalleerd op mijn netbook om te testen. Kwam erachter dat apps niet werken (1024x600 resolutie) Moet min. 1024x768 zijn.
Zie de tip in mijn berichtje hier net boven. Werkt alleen met een Intel Mobile Graphics 945. Of eigenlijk: in elk geval niet bij een AMD Radeon HD 6310 die een collega van mij heeft.

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
markvl schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 21:44:
- kies optie 'clean install', gooi de bestaande partities weg en maak nieuwe aan

En de installatie gaat daarna goed. Dus het lijkt erop dat installeren op een PC zonder bestaand OS ook werkt. :)
Same here in vmware :)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
fakeflamingo schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 21:42:
Ik kan Windows 8 downloaden voor 15 euro via windowsupgradeoffer.com. Maar ik wil hem niet installeren op mijn net gekochte laptop maar op mijn desktop. is dit mogelijk? er staat Windows 7 Enterprise op.
Yep, zoals hierboven bij mij was te lezen, heb ik het ook op een 'willekeurige' pc gedownload. De setup start niet direct, maar geeft je de kans een ISO op te slaan en die eventueel op stick of op DVD te zetten. Let wel op dat de versie die je download (32 of 64-bit), dezelfde is als je huidige Windows versie. Tenzij je zoals ik het linkje uit je mail op je andere computer start, dan klopt het natuurlijk altijd.

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triesvan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 25-09 21:19
Damn dankzij Windows 8 nu erg aan het twijfelen of ik de Surface ga halen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

triesvan schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 21:53:
Damn dankzij Windows 8 nu erg aan het twijfelen of ik de Surface ga halen :P
Me too, ben benieuwd offie in A'dam te koop is!

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Strunkie schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 21:54:
[...]

Me too, ben benieuwd offie in A'dam te koop is!
De winkel in Amsterdam op de Kalverstraat kan je niets kopen. Dus ook geen Surface.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Idd, da's gewoon een promotiehok. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

SChief schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 21:56:
Idd, da's gewoon een promotiehok. :P
Je--- wat kansloos, gewoon verkopen daar :P anders was ik wel even langs gegaan om wat fysieke schijfjes op te halen :)

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:58

nwagenaar

God, root. What's the differen

Na 3 uurtjes werken met Windows 8 (ik heb een clean install gedaan), moet ik zeggen dat ik enorm te spreken ben. Okay, het is wat wennen; maar uiteindelijk werkt het behoorlijk vlot. Alleen ik blijf het ontbreken van het start menu een slechte keuze :P

Overigens had ik een issue met de storahci.sys driver tijdens het installeren van de nVidia drivers, de laatste beta verhielp dit probleem. Voor de rest werd alles gedetecteerd en ik stream mij levenloos van de Music app :+

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Strunkie schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 21:57:
[...]
Je--- wat kansloos, gewoon verkopen daar :P anders was ik wel even langs gegaan om wat fysieke schijfjes op te halen :)
Schijfjes heb je toch zat andere winkels voor? :P

Ik wil zo graag aan Windows 8, maar ik kan m'n laptop nu echt niet missen (vooral Office). :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR
  • Laatst online: 11:35

PCR

Windows 8 kan zelf nu ISO's mounten. Mooi! Maar ik krijg wel de foutmelding 'Sorry, there was a problem mounting the file'

De ISO lijkt echter wel goed gemount te worden. Nog meer mensen die dit hebben?

Codedivision | Freedom Internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

Ik had een oude Windows partitie verwijderd na de install, nu werkt Windows 8 niet meer.
Alle oude oplossing met bootrec en opstartherstel werken niet meer :').

Nu Windows 8 dvd downloaden kijken of die nog wat kan recoveren.
Ik vind wel dat ze -te veel- pro functies hebben verwijderd :(

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Niet online
max3D schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 20:40:
Ah, mijn probleem is helemaal niet dat mijn C-schijf te klein is. Ik heb hem vergroot naar 40 GB free en nog steeds niet goed, MAAR partiton manager ziet ook nog een E: drive die als system gelabeled is (niet boot want dat is C:)

Dus mogelijk wil W8 op die E: installeren, maar hoe krijg ik dat nu opgelost?
Het wordt nog erger: als ik dan maar van de DVD boot wordt mijn W8 serienummer niet aanvaard. Dat heb ik geprint en minstens drie keer gecheckt, het staat ook zo op mijn factuur. Toch kom ik niet verder daar.

Wat kan daar nu het probleem mee zijn (en nee nog een keer checken is het niet: iemand anders heeft het ook al intetikt en de twee bronnen, mailtje en copy paste van W8 download zijn identiek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Of niet, had zojuist een melding dat Windows niet geactiveerd was.
Bij het invoeren van de key kwam de melding dat de key wel valid is maar alleen voor een upgrade en niet een clean install ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
max3D schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 22:05:
[...]
Het wordt nog erger: als ik dan maar van de DVD boot wordt mijn W8 serienummer niet aanvaard. Dat heb ik geprint en minstens drie keer gecheckt, het staat ook zo op mijn factuur. Toch kom ik niet verder daar.
Probeer dit eens?

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Bospa01 schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 22:07:
[...]

Bij het invoeren van de key kwam de melding dat de key wel valid is maar alleen voor een upgrade en niet een clean install ...
Check mijn eerdere link. Met een registeraanpassing kan je gewoon verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csharp
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-04-2022
Bospa01 schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 22:07:
[...]

Ik had net hetzelfde probleem, maar na wat Google'n en 1 enkele registerwaarde aan te passen, werkte het plots wel. De reden hiervoor was dat ik Windows 7 niet in UEFI via USB aan de praat kreeg. Ik vond het jammer dat ik het zo moest doen, maar aangezien ik ook echt wel een Windows 7 licentie heb...
(al onthou ik me ervan de link hier te posten, omdat ik niet zeker weet of het toegelaten is)

EDIT: Ahh, het is hierboven al vermeld zie ik.

[ Voor 3% gewijzigd door Csharp op 26-10-2012 22:11 ]

Zenbook UX31A | Nexus 4 | Pipo M9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:46
Ik krijg win8 er ook niet op. Heb een pc met een ssd erin. Vanuit windows 7 de setup gestart. Ik had gekozen om een usb stick te maken bij de aankoop van win8. De setupwizard doorlopen, daarna usb stick verwijderd. De wizard heeft de pc een reboot gegeven en vervolgens hangt hij na het opnieuw starten op het win8 logo.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vredinburgh
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 23-09 15:21
Oke, ik heb vanavond dus even windows 8 geïnstalleerd op mijn Asus N56. Alles ging perfect, ik moest alleen Avira en m'n USB 3 driver deïnstalleren(USB poorten waren na de installatie trouwens meteen weer bruikbaar). Na de installatie een beetje rondgespeeld en een paar games gespeeld. Ging allemaal prima.

Maar toen....
Er waren kennelijk een paar belangrijke updates voor windows, meteen geïnstalleerd dus. Daarna werd zoals verwacht gevraagd om een reboot. Prima, waarom niet?
Tsja, en toen... Telkens als ik nu probeer op te starten gebeurt er niks. Ik kom tot het typische "welkomsgeluidje", ik kan m'n cursor bewegen, maar daar houd het dan ook mee op. Ik heb nog geen recovery-CD kunnen maken of iets dergelijks en safe boot zit er ook niet in. Ik kan dus helemaal niks nu.

Heeft iemand iemand hier toevallig al ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:46
Ik draai hier op een laptop momenteel nog (een legale) Windows Vista Business. Via de website van Microsoft de upgrade assistent gedownload. Als ik deze draai, eindigt deze elke keer met een interne fout en dat er meer info te vinden is in de logboeken. Deze heb ik gevonden, maar wordt er niet veel wijzer van. De foutcode die ik als laatste tegenkom is 0x80070001, maar hierop zoeken op google leverde me niks op icm windows 8 upgrade.
Iemand die me een tip kan geven en verder kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Niet online
Ik zou wel willen maar ik heb geen W8 van MSDN, maar gewoon als upgrade gekocht
(en ze wissen de .iso nadat je hem gebrand hebt, maar goed dat is oplosbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-08 02:56
MathijsR schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 13:12:
@Mouse_NL: Dit bedoel ik niet heel lullig verder, maar eerlijk gezegd hecht ik er niet veel waarde aan dat het bij 1 gebruiker niet lukt om het allemaal voor elkaar te krijgen. Dan zou het de eerder genoemde blogpost dezelfde waarde hebben dat het wel lukt. Ik zou zeggen, bel MS op, je hebt orginele keys dus mag je ook support verwachten.

En Roy, je hebt zeker wel een punt, maar het is en blijft een gok. MS staat (bij mij tenminste) niet erg bekend als een heel erg coulant bedrijf wat dat betreft.

Maar ik ga de gok gewoon nemen vanavond en dan zie ik het wel. In het ergste geval ben ik 30 euro extra kwijt.
Inmiddels ook al geen geluk op mijn Vista Machine. Ik brand nu een DVD en dan proberen vanaf daar te booten Trouwens iemand een idee waar die 2-3 GB staat wat hij als install bestand opslaat? ;w

Iphone 5 -- eerste Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mouse_NL schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 22:12:
[...]

Trouwens iemand een idee waar die 2-3 GB staat wat hij als install bestand opslaat? ;w
De install bestanden worden in de verborgen map C:\ESD opgeslagen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:55
barchettanl schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 21:50:
[...]

Let wel op dat de versie die je download (32 of 64-bit), dezelfde is als je huidige Windows versie. Tenzij je zoals ik het linkje uit je mail op je andere computer start, dan klopt het natuurlijk altijd.
Ik heb tijdens de download nergens kunnen kiezen voor 32 of 64 bits. Die upgrade advisor heeft daar nergens om gevraagd in het installatieproces. Pakt die automatisch de 64 bits versie als je 64 bits W7 hebt draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

hostje schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 22:19:
[...]

Ik heb tijdens de download nergens kunnen kiezen voor 32 of 64 bits. Die upgrade advisor heeft daar nergens om gevraagd in het installatieproces. Pakt die automatisch de 64 bits versie als je 64 bits W7 hebt draaien?
Ja

---

Die recovery tools zijn super cool, binnen no-time een Windows installatie gereset, hersteld (na verwijderen system partitie) waar je in Windows 7 uren mee bezig was is het nu binnen 10 minuten klaar :O!

[ Voor 46% gewijzigd door Strunkie op 26-10-2012 22:20 ]

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvl
  • Laatst online: 19:12
Plisson schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 21:11:

Same here. :(

Volgens de Upgrade Advisor was mijn (oude) Radeon X1950 compatible, en onder RTM had ik full-HD resolutie.
Nu zit ik vast aan de MS-driver met een max. resolutie van 1280x1024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:52
even een vraagje is het mogelijk om die chats berichten nadat je ze uitzet te wissen want nu zie je de laatste 4 a 5 gesprekken groot in beeld komen als je het opvraagt van berichten

En dan vooral in die SKype APP

[ Voor 8% gewijzigd door ravw op 26-10-2012 22:27 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste tweakers ik heb wat vragen voor degene die "clean install" hebben gedaan...

Het zit namelijk zo. 2 jaar geleden heb ik bij alternate een pc gekocht met windows 7. Bij de C:\ schijf hebben zij windows 7 geinstallerd , en zij hebben uit de C:\ schijf 12 GB recovery partitie aangemaakt. Partitie heet G:\ Recovery.

Als ik clean install gaat uitvoeren moet ik dan beide partities formateren? of alleen C?
Het liefst wil ik dat beide partities weer samengevoegd gaat worden, maar kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
max3D schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 22:12:
[...]Ik zou wel willen maar ik heb geen W8 van MSDN, maar gewoon als upgrade gekocht
(en ze wissen de .iso nadat je hem gebrand hebt, maar goed dat is oplosbaar)
Kan gewoon met de normale versie.

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plisson
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:35
barchettanl schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 21:43:
[...]

Welke driver zou het dan moeten zijn? Geef anders de VEN en DEV codes door.
Driver voor de ATI Radeon x1650. VEN:1002 & Dev:7291

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:16

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik draai nu een klein dagje Windows 8 en hoewel ik er nog weinig van snap, vind ik het zelf toch een behoorlijke verbetering. Je krijgt nu in de Metro interface alles direct te zien wat je wil zien (mail, agenda, chatberichten e.d.) zonder dat je een browser of andere programma's op moet starten. Die Live Tiles kende ik al van Windows Phone 7.5 dus misschien dat ik iets eerder gewend ben dan de gemiddelde gebruiker, maar ik gok dat dit OS toch heel snel een groot succes gaat worden.

Dit is stukken gebruiksvriendelijker dan andere OS'en, en bovendien doet Microsoft het heel slim door nu alle tweakers via een goedkoop upgradeprogramma ertoe te bewegen te upgraden. Over 3 maanden zijn wij allemaal gewend en gaat de grote meute wel de volle mep betalen voor het OS. Sowieso zal dankzij de Store een illegale windows versie tot het verleden gaan behoren (kijk bijvoorbeeld naar hoe Steam dat al jaren met games doet). Kortom profiteer ervan zolang het kan ;)

PS voor docenten: aanstaande maandag kan je bij slim.nl een docentlicentie krijgen, prijs nog niet bekend.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Laatst online: 27-09 15:50

MikeVM

- Baloo -

ik heb hier al op gegoogled, maar ik krijg tegenstrijdige results:

als ik mijn W7 OEM Licentie (notebook) upgrade naar W8, kan ik dan daarna terug overschakelen op mijn oude W7?

en kan ik het ook gebruiken als dual boot?

Alles op eenzelfde toestel natuurlijk.

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij surfspot 2 tientjes voor de dvd, verzenden vanaf maandag....
DeNachtwacht schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 22:40:
Ik draai nu een klein dagje Windows 8 en hoewel ik er nog weinig van snap, vind ik het zelf toch een behoorlijke verbetering. Je krijgt nu in de Metro interface alles direct te zien wat je wil zien (mail, agenda, chatberichten e.d.) zonder dat je een browser of andere programma's op moet starten. Die Live Tiles kende ik al van Windows Phone 7.5 dus misschien dat ik iets eerder gewend ben dan de gemiddelde gebruiker, maar ik gok dat dit OS toch heel snel een groot succes gaat worden.

Dit is stukken gebruiksvriendelijker dan andere OS'en, en bovendien doet Microsoft het heel slim door nu alle tweakers via een goedkoop upgradeprogramma ertoe te bewegen te upgraden. Over 3 maanden zijn wij allemaal gewend en gaat de grote meute wel de volle mep betalen voor het OS. Sowieso zal dankzij de Store een illegale windows versie tot het verleden gaan behoren (kijk bijvoorbeeld naar hoe Steam dat al jaren met games doet). Kortom profiteer ervan zolang het kan ;)

PS voor docenten: aanstaande maandag kan je bij slim.nl een docentlicentie krijgen, prijs nog niet bekend.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2012 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
  • Laatst online: 20-09 17:42
Ik heb zojuist mijn windows media center code gekregen, 14 uur na aanvraag voor degene die het willen weten ;)
MikeVM schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 22:46:
ik heb hier al op gegoogled, maar ik krijg tegenstrijdige results:

als ik mijn W7 OEM Licentie (notebook) upgrade naar W8, kan ik dan daarna terug overschakelen op mijn oude W7?

en kan ik het ook gebruiken als dual boot?

Alles op eenzelfde toestel natuurlijk.
Je kunt niet downgraden, je moet dan een clean install van windows 7 doen. Ik neem wel aan dat je kan dual booten..

Edit: Officieel mag je die OEM licentie niet meer gebruiken want windows 8 vervangt die licentie

[ Voor 8% gewijzigd door soulcrusher op 26-10-2012 22:51 ]

iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 27 ... 65 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Windows 8 is alweer een aantal maanden op de markt en is het tijd dat dit algemene Windows 8 topic per 1 januari 2013 worden gesloten.

Bij deze dus het verzoek aan een ieder met issues met Windows 8 om hiervoor vanaf nu een eigen topic aan te maken.