Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McDaBom
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-09 19:49
Heb net de upgradeassistent uitgevoerd en krijg de mogelijkheid bij het afrekenen om een windows-dvd te selecteren. Krijg ik dus alsnog een dvd thuis(met 32 en 64-bit versies hopelijk :D )?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
jaydenjarno schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 21:22:
iemand die weet hoe je die facebook updates kan krijgen in een "live tile"? dus ook de "likes"

en ben ik de enige die aan die reclame moet denken:
"ga met de muis naar de rechterbovenhoek" :D:D
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=icMHuNQnS3A]

Hij blijft geweldig. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04:29
Ramon schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 21:19:

wat voor penalty zou er op moeten staan?
Nou dat bij systemen waar de HD een dikke bottleneck is, het lijkt alsof die klaar is, maar omdat velerlei bibliotheken en caches nog niet in het RAM staan, je gefrustreerd merkt, dat je eigenlijk nog wel even een kop oploskoffie kan gaan zetten. Nee niet waarschijnlijk met de huidige systemen, maar de CPU hoeft niet eens zo heeeel snel te zijn, als je HDD maar ouderwets genoeg is, dan hang je IMO.

@SChief: yup, is leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Haha promocode voor Windows 8 Pro bemachtigen zodat je het kan aanschaffen voor 15 euro is kinderlijk eenvoudig.

Het enige waar ik mee zit zijn de volgende twee dingen:

1. Installatie op macbook pro. apple heeft nog steeds geen drivers uitgebracht voor windows 8 en de vraag is of dat er nog komt.

2. Je schijnt met een upgrade versie alleen een clean install te kunnen doen als er al een windows versie is geïnstalleerd. Moeilijk moeilijk allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjah schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 21:35:
[...]

Nou dat bij systemen waar de HD een dikke bottleneck is, het lijkt alsof die klaar is, maar omdat velerlei bibliotheken en caches nog niet in het RAM staan, je gefrustreerd merkt, dat je eigenlijk nog wel even een kop oploskoffie kan gaan zetten. Nee niet waarschijnlijk met de huidige systemen, maar de CPU hoeft niet eens zo heeeel snel te zijn, als je HDD maar ouderwets genoeg is, dan hang je IMO.
Volgens mij verzin je dit gewoon. Waarom zou kernel hibernation boot kutter zijn dan normale boot, als je een langzame harde schijf gebruikt?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ramon schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 21:42:
[...]
Volgens mij verzin je dit gewoon. Waarom zou kernel hibernation boot kutter zijn dan normale boot, als je een langzame harde schijf gebruikt?
Mja als de bootfiles kleiner zijn dan de gehibernate kernel kan dat wel kloppen, maar ik zou niet weten of er eenv erschil is en of dat verschil dan significant zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04:29
Ramon schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 21:42:
[...]
Klopt zijn gedachtenspinsels, meer niet, ik weet het ook verder niet. Nevermind, ik heb je in dit topic leren kennen als W8-adept, ik wil geen ruzie maken ofzo, is jouw zaak, ik vind het best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sliepie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-09 08:30
magnifor schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 21:41:
Het enige waar ik mee zit zijn de volgende twee dingen:

1. Installatie op macbook pro. apple heeft nog steeds geen drivers uitgebracht voor windows 8 en de vraag is of dat er nog komt.
Heb hier Windows 8 al een paar maanden draaien op mijn rMBP, met de W7 drivers geinstalleerd. Het draait als een zonnetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
12432 schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 21:50:
[...]

Heb hier Windows 8 al een paar maanden draaien op mijn rMBP, met de W7 drivers geinstalleerd. Het draait als een zonnetje :)
Had er al naar gegoogled. Maar voelt toch een beetje aan als een houtje touwtje oplossing. Tot hoelang is het mogelijk om een promocode te gebruiken zodat je W8 voor 15 euro kan aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-09 09:49
moet zeggen dat de eerste indruk erg goed is. had nog helemaal niets gezien of geprobeerd. wel een meer dan basis gebruiker van een pc en alles is vrij logisch. geen rare dingen om iets aan de praat te krijgen. tevens vind ik het erg handig dat je apps kan installeren. kan me voorstellen dat dit voor gebruikers met minder ervaring een hele openbaring zal zijn. ik denk aan mijn moeder die nog nooit een computer heeft aangeraakt, maar een tablet met apps redelijk snapt. eigenlijk doet de pc dit dus nu ook.

eerste indruk: erg goed!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-aul
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-07 16:45
Ik hoor veel mensen lovend praten over de boottime van Windows 8 maar is het niet zo dat hij de PC niet helemaal afsluit wanneer je op shutdown klikt? Op mijn laptop merk ik ook dat het opstarten razendsnel gaat maar wanneer ik shutdown en vervolgens opstart kan ik niet in het bios komen.. Dat lijkt er dus verdacht veel op dat hij stiekem toch in een slaap of sluimerstand gaat. Dat lijkt me op mijn desktop niet heel fijn aangezien ik die gewoon helemaal van de stroom af wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
P-aul schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 22:03:
Ik hoor veel mensen lovend praten over de boottime van Windows 8 maar is het niet zo dat hij de PC niet helemaal afsluit wanneer je op shutdown klikt? Op mijn laptop merk ik ook dat het opstarten razendsnel gaat maar wanneer ik shutdown en vervolgens opstart kan ik niet in het bios komen.. Dat lijkt er dus verdacht veel op dat hij stiekem toch in een slaap of sluimerstand gaat. Dat lijkt me op mijn desktop niet heel fijn aangezien ik die gewoon helemaal van de stroom af wil hebben.
Hij hibernate de kernel. Dus de power gaat er helemaal af. Lees ook:
http://blogs.msdn.com/b/b...t-times-in-windows-8.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Ramon schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 22:06:
[...]

Hij hibernate de kernel. Dus de power gaat er helemaal af. Lees ook:
http://blogs.msdn.com/b/b...t-times-in-windows-8.aspx
Dus hij gaat echt UIT/STROOM ERAF/FINITO wanneer we op Shutdown drukken of blijft hij in feite nog aan? Want van dat hele verhaal begrijp ik ook vrij weinig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ProfoundValue schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 22:15:
[...]

Dus hij gaat echt UIT/STROOM ERAF/FINITO wanneer we op Shutdown drukken of blijft hij in feite nog aan? Want van dat hele verhaal begrijp ik ook vrij weinig..
ja hibernate is opslaan op harddisk, dus de stroom gaat er helemaal af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien is deze vraag al gesteld, maar ik ben het nog niet tegengekomen.

Ik heb op dit moment de RTM van Windows 8 Pro geinstalleerd staan. Heeft iemand al gesprobeerd om met de upgrade key van 30 Euro deze RTM versie (legaal) te activeren? Of weet iemand of dit gaat werken?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2012 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Laatst online: 18-09 08:25
Ondertussen is duidelijk dat er een windowsversie op de PC moet staan om W8 upgrade te installeren. Nu vraag ik me af of deze ook moet geactiveerd zijn. Bij de upgrade installatie "truk" om een clean install te doen van een upgrade versie moest je gewoon 1x installeren zonder key, dan opnieuw installeren met key.

Hoef je de W7 bijvoorbeeld te activeren om W8 te installeren of maakt dat niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:14

Eagle Creek

Breathing security

ProfoundValue schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 22:15:
[...]

Zie:
http://media.ch9.ms/ch9/d...60d/FastBoot_high_ch9.mp4

Feitelijk gaat de laptop in sluimerstand (hibernation). Dit is niet anders dan XP, Vista en 7 waarbij het RAM op de HDD wordt opgeslagen en de pc écht uitgaat en van de stroom uitkan.

In Windows 8 is het uitlezen van dit hibernationbestand nog eens flink onderhanden genomen. Het is dus geen traditionele reboot zoals we die kennen maar een "resume from stand-by (hibernation)". Het is dus niet geschikt als je een nieuwe videokaart wilt installeren (hoewel het me niets zou verbazen als zelfs dat in sommige gevallen zou werken) of service packs / windows updates / etc.

[ Voor 43% gewijzigd door Eagle Creek op 25-10-2012 22:50 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Niet online
Ramon schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 22:18:
[...]

ja hibernate is opslaan op harddisk, dus de stroom gaat er helemaal af.
Das goed om te horen! ;)

@hierboven: Hoe bedoel je dat het niet voor die gevallen geschikt is?

[ Voor 14% gewijzigd door ProfoundValue op 25-10-2012 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 14:03
ProfoundValue schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 21:10:
[...]

Heb zojuist naar 2 gebruikers het volgende geDM'ed:

[...]

Ondertussen ben ik alweer een uurtje/halfuur verder en ik ben nou al verliefd op Windows 8. Met het upgraden en het laten meemigreren ging alles voor zover ik nu kan zien perfect, het OS werkt snel, de gestures om verschillende handelingen te verrichten werken perfect en het allergrootste pluspunt waarvan ik nu ook al kan zien dat het een heel groot voordeel is, is dat de zoekfunctie in Windows 8 zich niet alleen maar beperkt tot het OS, maar ook verder gaat in applicaties en zoals je ziet ben ik al begonnen met het inrichtingen van mijn startscherm ;)

[afbeelding]

En oja, ik heb al een tijdje geleden het nieuwste keyboard van Logitech, de K310 (dat afwasbare keyboard) in gebruik en hierop zitten ook al meteen het nieuwe Windows logo maar ook de sneltoetsen voor de charms en andere Windows 8-gerelateerde functie op en deze werken ook echt perfect!!
Ik zoek me rot, maar kan niet vinden hoe je de tekst zoals 'programma's en 'apps' kan toevoegen aan het startmenu.. ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passeridae
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-08-2020
Kun je het startscherm onderverdelen? Daarin dus mappen maken met daarin icoontjes ed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Passeridae schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 22:52:
Kun je het startscherm onderverdelen? Daarin dus mappen maken met daarin icoontjes ed?
Nee, wel groups.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten_v
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-09 13:08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 14:03

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Niet online
Nismod schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 22:51:
[...]

Ik zoek me rot, maar kan niet vinden hoe je de tekst zoals 'programma's en 'apps' kan toevoegen aan het startmenu.. ??
Je bedoelt die namen die boven de apps staan en hoe ik dit heb gedaan?
Download dan even dit stappenbeschrijvings-bestand (nieuwe en zeer handige app die standaard in Windows 8 zit) en bekijk de instructies die hierbij gegeven zijn. Aan de hand van de screenshots moet je er dan wel uit komen!

http://www.4shared.com/fi...ording_20121025_2254.html?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

(nieuwe en zeer handige app die standaard in Windows 8 zit)
Nieuw?? Problem step recorder (of het pakkende Probleemstappenbeschrijving) zit gewoon in Windows 7 hoor :).

(en dat bestand is niet te downloaden zonder in te loggen)

[ Voor 28% gewijzigd door Eagle Creek op 25-10-2012 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Niet online
Eagle Creek schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 22:57:
[...]

Nieuw?? Problem step recorder zit gewoon in Windows 7 hoor :).
Whoops, mijn fout :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Niet online
Dit bestand kun je trouwens het beste in IE openen, in Chrome werkt 'ie bij mijn iig niet :p
ProfoundValue schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 22:57:
[...]

Je bedoelt die namen die boven de apps staan en hoe ik dit heb gedaan?
Download dan even dit stappenbeschrijvings-bestand (nieuwe en zeer handige app die standaard in Windows 8 zit) en bekijk de instructies die hierbij gegeven zijn. Aan de hand van de screenshots moet je er dan wel uit komen!

http://www.4shared.com/fi...ording_20121025_2254.html

[ Voor 11% gewijzigd door ProfoundValue op 25-10-2012 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McDaBom
McDaBom schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 21:34:
Heb net de upgradeassistent uitgevoerd en krijg de mogelijkheid bij het afrekenen om een windows-dvd te selecteren. Krijg ik dus alsnog een dvd thuis(met 32 en 64-bit versies hopelijk :D )?
Nobody?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Je vraag is anderhalf uur geleden... Zo snel zijn postbodes niet hoor.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triesvan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17:42
Ik heb mijn Windows 7 PC ongeveer een jaar geleden gekocht, als ik nu invul dat ik hem afgelopen maand heb gekocht, kunnen ze dit dan niet controleren en mijn Windows8 Licentie intrekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McDaBom
Senor Sjon schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 23:08:
Je vraag is anderhalf uur geleden... Zo snel zijn postbodes niet hoor.
In de tussentijd zijn er redelijk wat comments geplaatst, dus daar ligt het niet aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Niet online
triesvan schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 23:12:
Ik heb mijn Windows 7 PC ongeveer een jaar geleden gekocht, als ik nu invul dat ik hem afgelopen maand heb gekocht, kunnen ze dit dan niet controleren en mijn Windows8 Licentie intrekken?
Laten we hopen van niet, zij stellen criteria, jij vult iets in op hun website en dan is het hun taak die gegevens te controleren alvorens zij jouw aanvraag goedkeuren. Als zij dit goedkeuren dan zijn zij hiermee ingestemd dus ja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten_v
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-09 13:08
ProfoundValue schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 23:15:
[...]

Laten we hopen van niet, zij stellen criteria, jij vult iets in op hun website en dan is het hun taak die gegevens te controleren alvorens zij jouw aanvraag goedkeuren. Als zij dit goedkeuren dan zijn zij hiermee ingestemd dus ja..
De upgrade kost maar 30 Euro, waarom zou je dan nog willen frauderen voor 15 Euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triesvan
maarten_v schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 23:17:
[...]

De upgrade kost maar 30 Euro, waarom zou je dan nog willen frauderen voor 15 Euro?
Het is toch 15 euro, en dankzij dat bespaarde bedrag ben ik eerder geneigd mijn Vista laptop een 30 euro upgrade te geven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Klopt het trouwens dat je 8 niet meer kunt installeren zonder product key? Ik wilde even een versie van technet als trial op een systeem gooien maar ik kom niet langs de key-dialoog. Zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Niet online
triesvan schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 23:19:
[...]

Het is toch 15 euro, en dankzij dat bespaarde bedrag ben ik eerder geneigd mijn Vista laptop een 30 euro upgrade te geven :P
Wil net zeggen, daarnaast is frauderen wel een heel erg groot woord in dit geval.. we plegen geen bankoverval of doen aan creatief boekhouden hier he.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 10:15
Eagle Creek schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 23:19:
Klopt het trouwens dat je 8 niet meer kunt installeren zonder product key? Ik wilde even een versie van technet als trial op een systeem gooien maar ik kom niet langs de key-dialoog. Zie ik iets over het hoofd?
Dan moet je volgens mij echt een trial versie downloaden waarmee het wel kan. Normaliter moet je inderdaad de key invoeren verplicht.

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

In Windows 7 is dat niet zo. Daar kun je gewoon "skip" kiezen en heb je 30 dagen de tijd. Ik ben nu de Enterprise-versie aan het plukken, wellicht dat het daarin wel mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triesvan
Net even die Upgrade offer aangevraagd, Hopen dat het lukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Niet online
triesvan schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 23:26:
Ik zou meteen even m'n mail checken, de order-code hieruit even kopiëren (tweede code van de twee die je krijgt) en even naar de orderpagina gaan. Mogelijk dat je aanvraag al meteen is goedgekeurd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palmarenko1
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 27-08 17:11
Ik zit met een voor mezelf groot probleem. Ik gebruik via wifi altijd de 5Ghz band omdat de 2.4Ghz band veel maar dan ook veel te traag is (maakt niet uit welk kanaal).
Nu is het problem dat windows 8 blijkbaar geen 5GHz kanalen wil vinden. In de eerste test versie werkte het nog wel, maar in de release preview ook al niet. Ik had dus gehoopt dat het in de retail wel ging werken.
Zijn er nog met dit probleem? Is er een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
  • Laatst online: 29-08 02:56
triesvan schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 23:26:
Hoe kan je dit aanvragen? En wat is het voordeel?

Trouwens wat zijn de betaal mogelijkheden .... ideal CC Paypal?

Iphone 5 -- eerste Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Betalen gaat via CC en Paypal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triesvan
ProfoundValue schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 23:30:
[...]

Ik zou meteen even m'n mail checken, de order-code hieruit even kopiëren (tweede code van de twee die je krijgt) en even naar de orderpagina gaan. Mogelijk dat je aanvraag al meteen is goedgekeurd ;)
Ik heb de code binnen, moet mijn vader morgen even betalen met zijn CC :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
Okay moet ik nog 18 minuten wachten! Iemand een directe link waar hij komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-08 07:18
misterdoom schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 22:43:
Ondertussen is duidelijk dat er een windowsversie op de PC moet staan om W8 upgrade te installeren. Nu vraag ik me af of deze ook moet geactiveerd zijn. Bij de upgrade installatie "truk" om een clean install te doen van een upgrade versie moest je gewoon 1x installeren zonder key, dan opnieuw installeren met key.

Hoef je de W7 bijvoorbeeld te activeren om W8 te installeren of maakt dat niet uit?
Ik heb de installatie bestanden gewoon op een USB stick gezet via de installer, naar mijn W8 Enterprise eval tablet gelopen, daar de SSD gewist, opgestart van de USB stick en na het invullen van de upgrade key ben ik nu gewoon W8 Pro aan het installeren via de advanced setup.

Dat is precies dezelfde procedure als ook voor de Windows 7 upgrades werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:46
Mouse_NL schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 23:42:
[...]

Okay moet ik nog 18 minuten wachten! Iemand een directe link waar hij komt!
Gewoon op de MS website??? Als je hem als doosje wil hebben moet je maar ff naar Informatique gaan, die hebben om 12 uur een windows launch party :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De website heeft een verfrissende nieuwe look gekregen.
http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows/home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djankie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-09 19:25
Als je em upgrade krijg je dan ook je nieuwe upgrade key te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eagle Creek schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 22:48:
[...] In Windows 8 is het uitlezen van dit hibernationbestand nog eens flink onderhanden genomen. Het is dus geen traditionele reboot zoals we die kennen maar een "resume from stand-by (hibernation)". Het is dus niet geschikt als je een nieuwe videokaart wilt installeren (hoewel het me niets zou verbazen als zelfs dat in sommige gevallen zou werken) of service packs / windows updates / etc.
Ik heb geen zin om de blogpost van MS over dit opnieuw te lezen, maar van wat ik heb begrepen is het proces zodanig 'intelligent' dat mocht je hardware hebben verandert alsnog een normale bootprocedure in gang wordt gezet. Het is dus niet zo dat je screwed bent omdat de kernel niet meer kan laden vanuit de hibernation file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
tobitronics schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 23:45:
[...]

Gewoon op de MS website??? Als je hem als doosje wil hebben moet je maar ff naar Informatique gaan, die hebben om 12 uur een windows launch party :+
Neen hoor ik neem de upgrade thuis doosje hoeft niet! Even een USB stick beginnen te zoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-09 07:32

mrc4nl

Procrastinatie expert

kan het nog simpeler? :F

echt lelijk gewoon, een andere website van een ander OS: http://www.ubuntu.com/
veel mooier toch?
anyway, ik hoop over 4 minutjes de donwload versie te kunnen kopen

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-09 12:20

Rudios

Lost in space?

Weet iemand waar die install files staan, ik heb ineens nog maar 500mb vrij op mn 60gig SSD'tje na install van W8 :(

edit: zie nu ineens een map windows.old staan. Is dit veilig om te deleten? Deze is namelijk 18 gig, dus daar zit m'n lost.

Edit 2: Volg deze instructies en het maakt weer 26gig vrij :*)

[ Voor 74% gewijzigd door Rudios op 26-10-2012 00:05 ]

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Caelorum schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 23:49:
[...]

Ik heb geen zin om de blogpost van MS over dit opnieuw te lezen, maar van wat ik heb begrepen is het proces zodanig 'intelligent' dat mocht je hardware hebben verandert alsnog een normale bootprocedure in gang wordt gezet. Het is dus niet zo dat je screwed bent omdat de kernel niet meer kan laden vanuit de hibernation file.
Dat zou sowieso niet het geval zijn. Als je datzelfde geintje zou uithalen met Windows 2000 (die daar gegarandeerd niet tegenkan) zouden er een paar dingen kunnen gebeuren:
- Geen boot
- Blue screen

In beide gevallen kun je met F8 "normaal" booten en zou je geen loop krijgen in je bootproces.

Het is vanzelfsprekend beter als Microsoft dit zelf netjes afvangt en zelf gaat herstarten. Ik neem wel aan dat alle openstaande applicaties en dergelijke dan permanent hun nek omgedraaid worden, maar dan moet je het maar volgens het boekje doen.

Hardwaredetectie is in Windows 8 sowieso veel flexibeler. Anders zou Windows On The Go ook nooit werken.

[ Voor 5% gewijzigd door Eagle Creek op 25-10-2012 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Eagle Creek schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 23:23:
In Windows 7 is dat niet zo. Daar kun je gewoon "skip" kiezen en heb je 30 dagen de tijd. Ik ben nu de Enterprise-versie aan het plukken, wellicht dat het daarin wel mogelijk is.
De Enterprise-versie ratelt lekker door inmiddels.
Mijn pa heeft het nieuws gezien vanavond en wil weten of hij voor drie tientjes ook Windows 8 kan gebruiken :| .

Dus ja.. Dan maar even uittesten of het op zijn pctje draait :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:48
Nou. het is 0:00 uur. Kom maar op met die download. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
zeef schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 00:00:
Nou. het is 0:00 uur. Kom maar op met die download. :)
Dus nog niet Hé echt weer Nederlad!

Ja het is er!

[ Voor 4% gewijzigd door Mouse_NL op 26-10-2012 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passeridae
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-08-2020
Heb je verplicht een MS-account nodig tijdens de installatie? Ik zie geen knop om zit te omzeilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
Mouse_NL schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 00:04:
[...]

Dus nog niet Hé echt weer Nederlad!
Helaas wel..... Via VPN werkt het ook niet, dus de US zit in het zelfde bootje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Passeridae schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 00:06:
Heb je verplicht een MS-account nodig tijdens de installatie? Ik zie geen knop om zit te omzeilen.
Je kunt gewoon zeggen dat je een lokale account wilt gebruiken.

Voor de Store ga je hoe dan ook je Windows ID nodig hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-08 23:15
Is er nog verschil tussen de Pro en de Pro Pack versie? Beiden nog altijd € 59,99 overigens ...

Oh, ik zie het al: Pro Pack is voor Windows 8 (Core?) gebruikers die naar Pro willen overstappen. Even duur als een upgrade van een oudere Windows versie en niet te downloaden (dus ook geen korting).

[ Voor 51% gewijzigd door barchettanl op 26-10-2012 00:16 ]

Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eagle Creek schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 22:48:
[...]

Zie:
http://media.ch9.ms/ch9/d...60d/FastBoot_high_ch9.mp4

Feitelijk gaat de laptop in sluimerstand (hibernation). Dit is niet anders dan XP, Vista en 7 waarbij het RAM op de HDD wordt opgeslagen en de pc écht uitgaat en van de stroom uitkan.

In Windows 8 is het uitlezen van dit hibernationbestand nog eens flink onderhanden genomen. Het is dus geen traditionele reboot zoals we die kennen maar een "resume from stand-by (hibernation)". Het is dus niet geschikt als je een nieuwe videokaart wilt installeren (hoewel het me niets zou verbazen als zelfs dat in sommige gevallen zou werken) of service packs / windows updates / etc.
Nee dit is dus niet waar.
Bij Windows 7 en eerder wordt, als je kiest voor hibernation de hele inhoud van het RAM geheugen naar de harddisk geschreven, waardoor je als je veel in je geheugen hebt staan je soms juist een langzamere boot kan krijgen.
Bij Windows 8 fast boot wordt de kernel, die slechts een paar honderd MB groot is, naar de harddisk geschreven en als je hem dan weer aan zet, wordt die kernel ingeladen en is er daarna nog een klein beetje driver initialisatie.
Je kan bij Windows 8 nog steeds hibernation instellen zoals dat bij 7 en eerder werd gedaan, maar het zijn dus twee verschillende technieken, ook al werken ze hetzelfde. Als jij op 8 voor shutdown kiest, dan wordt bij de volgende boot de kernel hibernation gedaan. Kies je voor restart, dan krijg je ook een "verse start" en wordt het hele proces op de standaard (ouderwetse) manier uitgevoerd. Het is niet geschikt om een nieuwe videokaart te installeren, maar als je het toch doet, gaat er ook niets stuk, omdat het hardware-init deel pas ná het laden van de kernel komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
tobitronics schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 00:07:
[...]

Helaas wel..... Via VPN werkt het ook niet, dus de US zit in het zelfde bootje :+
Ik heb nu de installer .... hij is nu de comptabiliteit aan het bekijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

waar blijft die downloadable upgrade versie van win8 pro?
http://www.microsoftstore...L/pdp/productID.256400400
het is 26 october -O-

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
Passeridae schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 00:06:
Je bent verplicht een licentiecode op te geven tijdens de installatie, die kan je niet overslaan zoals bij 7.
(dus geen Upgrade over de 30-dagen versie heen gooien)

Maar ...

http://www.windowsvalley....ws-8-without-product-key/ ;)

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westlym
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-09 17:47
Mouse_NL schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 00:12:
[...]

Ik heb nu de installer .... hij is nu de comptabiliteit aan het bekijken!
hoezo? dat via de download site van Microsoft? Ik zie nog steeds 60 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Bah, had ik eerst op een 32bit Engels systeem de download van de ISO gedaan, en daarna op een Nederlands 64bit systeem, krijg je dus in beide gevallen de single language versie. Nu moet ik NOG een keer proberen voor de US English versie?

Op zoek naar de language packs voor Pro dan maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
westlym schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 00:12:
[...]

hoezo? dat via de download site van Microsoft? Ik zie nog steeds 60 euro.
Ja gewoon vernieuwen en dan die van 29 euro aanklikken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbitter
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21:55
tobitronics schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 00:07:
[...]

Als je een bevestigings e-mail hebt gekregen met onderwerp "Bedankt voor het bestellen van Windows 8 (bestelnummer ...)" vind je ergens bovenaan instructies ("Schrijf uw nieuwe productcode op en voer deze hier in als u Windows downloadt."), waarbij "hier" verwijst naar een executable. Deze executable downloadt het image en assisteert bij het branden / prepareren van een USB Stick / direct installeren.

Naam van de executable: Windows8-Setup.exe - deze heeft al ruim voor middernacht mijn image gedownload (maar ik wil Windows 7 niet vervangen en heb geen USB stick liggen, dus brand hem even).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:48
Ah, daar is de upgradeassistent. Here we go. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
FRICKIN SPLASH SCREEN GO AWAY. IZ DONT NEED YOUZ, IZ WANT WINDOWZ 8 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Voor mensen met een Samsung notebook die de upgrade willen installeren:

http://www.samsung.com/nl/support/win8upgrade/

Met de SW Update app kun je in 1x alle drivers downloaden voor je notebook, best handig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Ramon schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 00:10:
[...]
Nee dit is dus niet waar.
Bij Windows 7 en eerder wordt, als je kiest voor hibernation de hele inhoud van het RAM geheugen naar de harddisk geschreven, waardoor je als je veel in je geheugen hebt staan je soms juist een langzamere boot kan krijgen.
Bij Windows 8 fast boot wordt de kernel, die slechts een paar honderd MB groot is, naar de harddisk geschreven en als je hem dan weer aan zet, wordt die kernel ingeladen en is er daarna nog een klein beetje driver initialisatie.
Je kan bij Windows 8 nog steeds hibernation instellen zoals dat bij 7 en eerder werd gedaan, maar het zijn dus twee verschillende technieken, ook al werken ze hetzelfde. Als jij op 8 voor shutdown kiest, dan wordt bij de volgende boot de kernel hibernation gedaan. Kies je voor restart, dan krijg je ook een "verse start" en wordt het hele proces op de standaard (ouderwetse) manier uitgevoerd.
Wat bedoel je met:
"Als jij op 8 voor shutdown kiest, dan wordt bij de volgende boot de kernel hibernation gedaan"

[ Voor 7% gewijzigd door Eagle Creek op 26-10-2012 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

hoe kom ik nou aan de download versie van 29. euro? in de store kan ik m niet vinden
doe ik iets fout ofzo?

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-10-2024

Strunkie

> Post is rechts!

Ik draai al vanaf 10 uur w8 pro :O
Gewoon via een eerder gedownloade upgrade assistent.

draait als een zonnetje, gelijk maar even office gekocht, nu maar wachten op die gratis upgrade :-P

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westlym
  • Laatst online: 20-09 17:47
mrc4nl schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 00:21:
hoe kom ik nou aan de download versie van 29. euro? in de store kan ik m niet vinden
doe ik iets fout ofzo?
ik ook niet. ik kan het echt niet vinden. ik gebruik hier telfort. maakt dat iets uit ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees dat je maar 5 upgrades mag kopen (voor $39.99). Ik zou er voor een aantal kennissen ook een paar aanschaffen. Maar hoe gaat de bestelling, via een (live) account, of kun je gewoon NAW-gegevens invoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
Wat moet je bij promotie code invoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
Ik F5 onder IE en Chrome tot ik er bij neer val, maar geen 29,99 hoor ...

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

Mouse_NL schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 00:23:
Wat moet je bij promotie code invoeren?
als je je hebt ingeschreven voor https://www.windowsupgradeoffer.com dan krijg je een kortingscode.

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

barchettanl schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 00:24:
Ik F5 onder IE en Chrome tot ik er bij neer val, maar geen 29,99 hoor ...
schaf dan aan via upgrade assistent, dat kon al vanaf 10 uur ofzo :P
F5 maakt niet uit, die website wordt gecached, moet je control + f5 doen :P

[ Voor 12% gewijzigd door Strunkie op 26-10-2012 00:26 ]

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
mrc4nl schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 00:21:
doe ik iets fout ofzo?
Die op windows.nl? Ik zie hem gewoon staan (onderin 'speciale aanbieding' oid)

[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 26-10-2012 00:28 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
Strunkie schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 00:25:
[...]
schaf dan aan via upgrade assistent, dat kon al vanaf 10 uur ofzo :P
F5 maakt niet uit, die website wordt gecached, moet je control + f5 doen :P
Maar ik wil het niet op -deze- computer installeren, maar op een andere! (waar nu W8 Pro Evaluation op draait)

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Laatst online: 21-09 16:02

painkill

Pain(k)(ill)

Ik ga het gewoon doen, ik ga het avontuur aan, ik ga van Windows 7 ultimate naar win8 pro

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

Hier staat hij bij mij gewoon voor 30 euro:
http://windows.microsoft...._WOL_DIS_ShopHP_FPP_Light

ow dat is nog een splash -.-

[ Voor 11% gewijzigd door Strunkie op 26-10-2012 00:29 ]

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ach je bent een tweaker of niet, ook net me laptop een upgrade gegeven naar windows 8. Gewoon even wennen en dan is het toch allemaal wel weer leuk om mee te spelen. Op het eerste gezicht is hij iig een stukje sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

Ernemmer schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 00:29:
Ach je bent een tweaker of niet, ook net me laptop een upgrade gegeven naar windows 8. Gewoon even wennen en dan is het toch allemaal wel weer leuk om mee te spelen. Op het eerste gezicht is hij iig een stukje sneller.
én als het echt niet went koop je start8 die gewoon perfect je startmenu terug haalt.

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
Ik ben nu bezig met het DL-en

hij geeft aan 17 minuten ..... moet je hierna nog wat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
startmenu is nog niet zo erg, ik startte me aps meestal met de windows key. Wel jammer dat ze dat nu weer hebben onderverdeeld in; Apps, Instellingen en Bestanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
Strunkie schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 00:30:
[...]

én als het echt niet went koop je start8 die gewoon perfect je startmenu terug haalt.
Wat is start8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-09 13:23

SambalBij

We're all MAD here

Strunkie schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 00:30:
[...]

Kopen? We zijn Nederlanders he? ;)

http://classicshell.sourceforge.net/
Gratis :) (open source)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Ja als iso downloaden en op een stickie zetten, dan je pc opstarten en windows 8 installeren. Ook even je code opschrijven of foto maken of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Google :p.
Een app om het Windows 7-startmenu in 8 te installeren. Werkt prima.

http://www.stardock.com/products/start8/

[ Voor 9% gewijzigd door Eagle Creek op 26-10-2012 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
Eagle Creek schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 00:33:
[...]
Een app om het Windows 7-startmenu in 8 te installeren. Werkt prima.
Al veel lovende reacties gelezen en gezien. Is hij ook in het Nederlands?

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

Start8 start op zonder Metro, maar via het startmenu heb je nog wel de mogelijkheid om in Metro te komen.
Alle functies werken -> windows key = startmenu openen.

Niks op aan te merken, geweldige software voor 4.50$

Je kan zelfs alle hot-corners uitschakelen en je transparantie van je taakbalk uitzetten.

echt een musthave.

[ Voor 26% gewijzigd door Strunkie op 26-10-2012 00:39 ]

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

barchettanl schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 00:35:
[...]

Al veel lovende reacties gelezen en gezien. Is hij ook in het Nederlands?
Jep past zich aan a.d.h van je taalpakket.

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
Strunkie schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 00:36:
[...]

Jep past zich aan a.d.h van je taalpakket.
Moet je wachten tot Win8 geinstalleerd is om hem te kopen?

Want ik ga zo WIn8 over mijn heel Win7 gooien .... al mijn bestanden behouden .... btw moet mijn virusscanner er voor installatie vanaf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mouse_NL schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 00:39:
[...]

Want ik ga zo WIn8 over mijn heel Win7 gooien .... al mijn bestanden behouden .... btw moet mijn virusscanner er voor installatie vanaf?
In Windows 8 zit een virusscanner ingebakken...dus die zou ik in ieder geval wel ff deinstalleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

Mouse_NL schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 00:39:
[...]

Je kan hem wel kopen maar ik zal als ik jou was effe wachten met installeren totdat w8 er daadwerkelijk opstaat.
http://www.stardock.com/products/start8/
TheVMaster schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 00:40:
[...]

In Windows 8 zit een virusscanner ingebakken...dus die zou ik in ieder geval wel ff deinstalleren.
Volgens mij zijn er nog niet echt veel virusscanners voor w8.

[ Voor 23% gewijzigd door Strunkie op 26-10-2012 00:43 ]

^ Post is hierboven!

Pagina: 1 ... 23 ... 65 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Windows 8 is alweer een aantal maanden op de markt en is het tijd dat dit algemene Windows 8 topic per 1 januari 2013 worden gesloten.

Bij deze dus het verzoek aan een ieder met issues met Windows 8 om hiervoor vanaf nu een eigen topic aan te maken.