Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mede-auteur:
  • Slapstick
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-04 14:55

Slapstick

Sinds de herfst vorig jaar zijn zogeheten "Massive Open Online Course" of kort gezegd MOOCs sterk opkomend. Er is een grote variatie in de opzet van de cursussen. Zelfs per platform, waar er al verschillende van zijn, kan de opzet nog variëren. De onderwerpen variëren van biologie tot informatica tot geschiedenis en de universiteiten zijn soms gerenommeerde namen, zoals Princeton, Harvard, Stanford, etc.

Over het algemeen kan wel gezegd worden dat de online cursussen van een redelijk niveau en gratis te volgen zijn. Dat de MOOC's qua structuur op die van een open universiteit lijkt maar dat er geen officieel certificaat vanuit de lesgevende instantie komt. Hierop zijn natuurlijk wel uitzonderingen. Het verschil tussen een MOOC en "normale" online cursus is dat bij een MOOC interactie tussen verschillende studenten erg belangrijk is. Vaak worden er discussieplatforms zoals fora of facebookgroepen opgericht en wordt de cursus in een bepaalde tijdsmodule gegeven. Studenten kijken ook bijvoorbeeld elkaars ingeleverde essays na.

Door de grote hoeveelheid studenten die bij deze cursussen zich aanmelden is het voor docenten makkelijker om te zien waar de hyaten zijn bij de leerstof. Stel dat uit een groep van 100 studenten 10 personen een vraag fout doen is dit niet erg opvallend. Is dit 1000 bij 10.000 studenten dan zal dit eerder opvallen. In deze video van één van de oprichters van Coursera (een MOOC platform) wordt dit principe goed uitgelegd.

De drie grootste MOOC platformen zijn op dit moment Coursera, edX en Udacity maar er zijn nog talloze anderen. Via deze website kun je bekijken welke MOOC's op dit moment gegeven worden, welke beginnen en welke in de toekomst zullen komen. Via de Engelstalige wiki kan meer informatie over MOOC's gevonden worden.

MOOC's beginnen zich over de gehele westerse wereld te verschijnen, maar Nederlandse universiteiten zijn een opvallende afwezigheid. Onlangs is wel een item op de NOS geweest over deze MOOC's en hopelijk stappen Nederlandse Universiteiten ook snel in.

Wie iemand hier weleens een cursus gevolgd? Is het wat? En hoe is het niveau? Hoeveel zou jij een certificaat waard vinden?

Lijkt je het principe van MOOC's wat minder en leer je liever op je eigen manier is deze link misschien wel interessant

[ Voor 118% gewijzigd door Slapstick op 23-10-2012 23:45 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:43

Rannasha

Does not compute.

Ik heb de cursus Game Theory gevolgd via die website. Was allemaal goed opgezet en de website werkte goed. Het niveau viel mij een beetje tegen (te makkelijk), maar ik heb een master wiskunde, dus ik ben niet erg representatief voor de gemiddelde persoon van de doelgroep, denk ik.

Achteraf kreeg ik een digitaal certificaat. Het ding lijkt mij vrij nutteloos, omdat er geen verificatie is dat je bent wie je zegt dat je bent en dat je alle opgaven zelfstandig hebt gemaakt. maar ik deed de cursus dan ook gewoon voor de lol, dus dat maakte niet uit.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Om jezelf te ontwikkelen kan het prima, maar je moet niet verwachten dat iemand een certificaat serieus neemt waarop geen enkele controle is.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Voor mij is het dan ook puur voor mijn ontwikkeling en verbreding, maar ben dus bang dat het niveau mogelijk niet heel erg hoog is, dus vandaar dit topic voor ervaringen :)
Ben verder benieuwd hoe zwaar het is, hoe moeilijk de opdrachten zijn, etc.

[ Voor 30% gewijzigd door anandus op 11-08-2012 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Laatst online: 23:43

Rannasha

Does not compute.

anandus schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 11:08:
Voor mij is het dan ook puur voor mijn ontwikkeling en verbreding, maar ben dus bang dat het niveau mogelijk niet heel erg hoog is, dus vandaar dit topic voor ervaringen :)
Ben verder benieuwd hoe zwaar het is, hoe moeilijk de opdrachten zijn, etc.
Lijkt me vrij moeilijk om te voorspellen. Coursera biedt alleen het platform voor de cursussen, het is aan de docenten zelf om een invulling te geven. Niveau zal dus waarschijnlijk sterk varieren van onderwerp tot onderwerp.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_E_O
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-04 08:37
Ik heb de cryptografie-cursus gevolgd en moet zeggen dat het niveau precies goed was voor mij. Iedere week een half tot een paar uurt bezig om de opdrachten te doen. Leuke manier om te leren.

De SaaS-cursus die ik ook gevolgd heb bracht weinig nieuws mbt SaaS-applicaties, maar ik heb goede hoop voor het tweede deel. Ik heb er wel uit meegenomen over BDD, dat ik met behulp van het cursusmateriaal een keer in de praktijk kon brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-07-2020
Ik heb de compiler en cs101 cursus gedaan.

CS101 was zoals ik al verwachte simpel voor iemand met ervaring, heb er in totaal misschien 2 uur aan besteed. Maar de mensen op het forum leken er wel enthousiast over.

Compiler class daar integen was zeer pittig. De eerste opdracht was het bekend raken met de te implementeren taal (COOL). De tweede opdracht was het implementeren van een lexer (jlex / flex). Daarna de parser in bison of antlr. Opdracht drie was het schrijven van een typechecker en opdracht vier het implementeren van de code-generator (MIPS ASM, stack machine). Zeker als je niet bekend bent met de gebruikte tools ben je met de eerste twee als snel 10 uur per stuk bezig, en met de laatste twee richting 20 tot 30 (je moet ook bekend raken met het door hun geleverde framework). Daarnaast komt nog de tijd die je nodig hebt voor het kijken van de video-lectures (stuk of 90 van ~10 minuten gemiddeld) en de tijd voor het maken van de midterm/final (1.5 en 3 uur max), de deduce-its en de quiz.

Het was zeer veel werk, maar zeker wel de moeite waard. Het certificaat heb ik ook, maar het is vrij makkelijk om het te halen zonder iets te leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_E_O
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-04 08:37
Die compiler class klinkt ook leuk, alhoewel ik me eerst eigenlijk met m'n basics of pharmacology en binnenkort hopelijk de basic behavioral neurology moet bezig gaan houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:36
Wat leuk, bedankt voor de informatie! Ik ga die site zeker eens bekijken.

Eentje waar ik onlangs tegenaan liep en wellicht ook vermelden waard, is http://www.khanacademy.org/
Zeker geen hoogstand niveau, eerder middelbare school, Maar ze leggen het wel op een leuke, eenvoudige manier uit hoe van alles werkt. En zo heb je wel meer sites met populaire wetenschappelijke korte cursussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
@segil: www.academicearth.org vind je dan mogelijk ook interessant, online colleges, iets moeilijker dan Khan.
Het interessante van Coursera vind ik echter dat het volledige cursussen zijn, met opdrachten, etc.

Ik ben sinds afgelopen weekend begonnen met 2 cursussen bij Coursera.
Nu ben ik bezig met "Internet history, technology and security", enorm makkelijk, op een zondagmiddag kon ik de eerste 4 weken doen.
En "Algorithms, Part I", gisteren begonnen en al wat moeilijker (vooral omdat Java ervoor nodig is en ik dat nog niet kan, dus probeer dat al doende even erbij te leren :P ).

So far, so good. Kost wel wat tijd (zelfs het makkelijke werk), maar houdt me van de straat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-07-2022

djc

Ik heb compilers gedaan, zie hier een uitgebreide beschrijving van mijn ervaring:

http://dirkjan.ochtman.nl...ompilers-on-coursera.html

Wil denk ik in de toekomst Cryptography doen.

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Even een kick.

Het is nu anderhalve maand verder en ik heb er wat ervaringen mee op kunnen doen.
Ik heb nu twee vakken afgemaakt ('Internet History, Security and Technology' en 'Gamification') en heb er nog een aantal lopen. Ook heb ik mezelf weer bij een aantal vakken uitgeschreven omdat het me teveel tijd kostte.

Ik vind het een leuk en fijn systeem. De moeilijkheidsgraad is wisselend, van zeer makkelijk (zoals eerder genoemde IHST) tot pittig. Maar dit zal ongetwijfeld ook aan je achtergrondopleiding liggen.
(Ik had bijvoorbeeld behoorlijk wat moeite met Machine Learning, vooral omdat ik sinds de middelbare school, 12 jaar geleden, niet echt wiskunde heb gedaan. Hier heb ik mezelf ook weer uitgeschreven tot ik wat meer wiskunde achter de kiezen heb).

De videolectures en leesmateriaal is redelijk. Soms wat beknopt en ik heb het gevoel dat het toch een ingedikte versie van het normale vak is dat je krijgt, maar misschien is dat ook de beste manier voor zo'n online opleiding. De profs wisselen van zeer innemend en boeiend tot suffig en saai. Net als in het echt, zeg maar :P

Huiswerk wordt op drie manieren getest.
Ten eerste zijn er quizzes, met vragen die open of multiple choice (en soms multiple answer) zijn.
Ook zijn er programmeeropdrachten die je moet uploaden en die worden dan geëvalueerd.
En als laatste zijn er geschreven assignments die door je medestudenten worden geëvalueerd aan de hand van een rubric. Zelf dien je ook de asignments van vijf andere medestudenten te evalueren, dit is zeer leerzaam!

Dan heb je nog de forums, waar (afhankelijk van het vak) aardig wordt gecommuniceerd en besproken. Bij sommige vakken is het een groter onderdel van de les dan bij anderen, maar over het algemeen is de community zeer actief. Bijvoorbeeld, in het vak 'History of the world since 1300' zat het forum na 1 á 2 weken op 10.000 posts. Ook als je vragen hebt dan wordt je snel en vaak uitgebreid geholpen. Naast medestudenten heb je vaak ook de TA's (teacher assistents) die op het forum rondstruinen.

Iets wat ik in het begin moeilijk vond om in te schatten was de hoeveelheid tijd die het me kost. Dit kan enorm variëren. Sommige vakken kosten me maar 2 uur per week, bij andere vakken ben ik 6 uur per week bezig. Ook afhankelijk van hoeveel leesmateriaal er naast de viedo's aangeboden worden en hoe uitgebreid het huiswerk is. Ik heb nu een aardige balans gevonden.

Al met al ben ik er zeer tevreden over, ik leer er heel erg veel van (en daar gaat het natuurlijk om) en ik vind het heel erg leuk om te doen.
Zeker voor een gratis initiatief vind ik het van prima kwaliteit.
Ik kan het aanraden.

Overigens hebben een paar weken geleden nog eens 17 andere universiteiten zich aangemeld bij Coursera en is het vakkenaanbod met nog eens 72 vakken uitgebreid :)
djc schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 14:47:
Ik heb compilers gedaan, zie hier een uitgebreide beschrijving van mijn ervaring:

http://dirkjan.ochtman.nl...ompilers-on-coursera.html
Mooi stukje.
Ik heb eenzelfde ervaringen, al heb ik andere vakken gedaan.

[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 01-10-2012 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deWit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-04 13:28

deWit

Niet goed, geld toch kwijt!

Ik ben er mee bekend en volg op het moment de course "Academic Writing". Nu een weekje bezig maar de eerste videolectures zaten goed in elkaar met een aantal leuke eye-openers.

Cool initatief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Writing in the Sciences bedoel je?
Die doe ik ook. Leerzaam, inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deWit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-04 13:28

deWit

Niet goed, geld toch kwijt!

Eeuh, die bedoel ik inderdaad.

Heb me ook ingeschreven voor "A Look at Nuclear Science and Technology!" en "Introductory Human Physiology!" die binnenkort van start gaan, hoop dat die net zo goed in elkaar zitten. So far valt me de tijdsbesteding best mee, zeker omdat het videomateriaal in losse stukjes is kijk je in 10min wel even een videolecture ipv aan 1 lang stuk direct een uur video voor je kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-01 20:02

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Zelf geen ervaring met Coursera, maar wil ik nog wel eens mee bezig. Op dit moment bezig met een aantal cursussen van Udacity, een soortgelijk initiatief :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-04 07:51
Ik ben net aan deze begonnen
https://www.coursera.org/course/inforiskman

Lijkt me wel interessant, sowieso voor algemene kennisuitbreiding, of je er nou een papiertje voor krijgt of niet.
Ik kreeg wel de melding dat er aan het einde van de course een papiertje op naam uit zou komen, wel leuk opzich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
deWit schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 11:05:
[...] zeker omdat het videomateriaal in losse stukjes is kijk je in 10min wel even een videolecture ipv aan 1 lang stuk direct een uur video voor je kiezen.
Ja, het scheelt een hoop dat de video lectures 'hapklare brokjes' zijn.
Ik download vaak lectures en zet ze dan op mijn telefoon om ze in de trein te bekijken (ik forens een uur per dag met de trein), werkt prima, al kan het natuurlijk niet met elk vak.
Zo ben ik in de trein heerlijk nuttig bezig :)
Cloud schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 11:07:
Zelf geen ervaring met Coursera, maar wil ik nog wel eens mee bezig. Op dit moment bezig met een aantal cursussen van Udacity, een soortgelijk initiatief :)
Udacity heb ik ook een stukje gedaan (de Python tutorial, CS101, t/m Unit 4). Ook een mooi initiatief, zeker weten :)

Al vind ik persoonlijk de opzet en structuur bij Coursera fijner.

[ Voor 28% gewijzigd door anandus op 01-10-2012 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc

djc

Ik ben nu Machine Learning aan het doen, ook erg tof. Heb ook wel heel even naar Udacity gekeken, maar toen was ik al met Coursera begonnen, en ik vind de interface van Coursera geloof ik toch beter.

[ Voor 57% gewijzigd door djc op 01-10-2012 16:56 ]

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:24

Sméagol

Master of Mayhem

Ik doe ’t ook nu sinds een maand, maar ’t gaat helaas niet zo lekker, ik doe namenlijk ook sinds een maand een krantenwijk (ik ben echt heel lang werkloos geweest), en ik heb moeite om een normaal ritme op te pakken en toch te displine te hebben er constant achter te zitten. Daarnaast heb ik door een belachelijk domme fout het makkelijkste vak (en de 2de waar ik me voor heb opgegeven) waarschijnlijk gefaald.. Maar misschien valt de schade mee.

Maar. Ik zet door!

Ik heb nou namenlijk het geschikte topic gevonden om te vragen wie me wil helpen met m’n huiswerk! Voor het vak Human-computer interaction moet ik 3 mensen observeren. Aangezien ik een sociaal leven van niks heb (nogmaals ik was heel lang werkloos), wordt ’t lastig om mensen die ik ken te vragen voor dit soort dingen, dus ik ben voornamelijk op internet communities aangewezen, waar ik minder een introvert ben. Dit moet binnen een week gebeuren (het vak is net een weekje bezig), maar ik heb hooguit een uurtje nodig (ik ga eerlijk gezegd uit van half uur). Als mensen me willen helpen hoor ik ’t graag, en dan vertel ik wat meer details. Nou denk ik voor de 1ste week nog wel op de “reguliere” manier aan mensen te komen (of via de community op Coursera zelf, via Skype etc), heb vandaag een oproep geplaats voor al m’n 12 Facebook vriendjes, maar ik heb voor vervolg opdrachten ook mensen nodig, en ’t liefst anderen is de wens volgens mij. Heeft er iemand interesse?
Mensen die ook dit vak doen? Oh overigens, ik zoek mensen omgeving Rotterdam. Ik doe ’t liever op de face-to-face manier dan de webcam manier.

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slapstick

Slapstick

Me, myself or I

Topicstarter
http://www.class-central.com/ en http://gettingsmart.com/b...f-free-elearning-courses/

Deze links passen mooi in dit topic. Er bestaan heel wat meer initiatieven zoals coursera.

:TweakBlog:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik ken dit niet, maar leuk om te horen! Lijkt me wel interessant, maar ik heb weinig tijd. Echter hoor ik jullie praten over de ene meer uren per week dan de ander? Moet je je echt aan het begin van een semester aanmelden en je werk per week doen? Niet je eigen tempo?

Misschien leuk om al die course-aanbieders en andere sites even in de TS te zetten als lijstje. :)

Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Sando schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 01:49:
Ik ken dit niet, maar leuk om te horen! Lijkt me wel interessant, maar ik heb weinig tijd. Echter hoor ik jullie praten over de ene meer uren per week dan de ander? Moet je je echt aan het begin van een semester aanmelden en je werk per week doen? Niet je eigen tempo?
Coursera is volgens mij een vast moment waarop de cursus start en die moet je (v.z.i.w.) inderdaad qua werk bijhouden. Udacity heeft veel open cursussen die je op elk moment kunt starten en de meeste nieuwe cursussen worden ook open, in die zin dat je je eigen tempo aan mag houden.
Misschien leuk om al die course-aanbieders en andere sites even in de TS te zetten als lijstje. :)
Het is misschien wel wat om hier een online university-achtig topic van te maken in plaats van specifiek toegespitst op Coursera ja :) Er is toch veel raakvlak.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Inderdaad, Coursera en edX hebben vaste begintijden voor hun vakken en huiswerk dat je op tijd af moet hebben.
Udacity is een stuk vrijblijvender, kan je op elk moment en op je eigen tempo doen.

Heb de linkjes in de TS gegooid. Als ik binnenkort weer wat tijd heb zal ik even de TS aanpassen om het een algemeen topic te maken :)

[ Voor 15% gewijzigd door anandus op 04-10-2012 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc

djc

Cloud schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 08:42:
Coursera is volgens mij een vast moment waarop de cursus start en die moet je (v.z.i.w.) inderdaad qua werk bijhouden. Udacity heeft veel open cursussen die je op elk moment kunt starten en de meeste nieuwe cursussen worden ook open, in die zin dat je je eigen tempo aan mag houden.
Op Coursera kan je het ook gewoon in je eigen temp doen, alleen krijg je dan geen certificaat aan het einde. En het voordeel van de vaste tijdstippen is wel dat je discussion forums hebt waar iedereen min of meer op hetzelfde moment met dezelfde problemen bezig is, zodat je elkaar kan helpen. Plus dat een beetje deadlines bij mij in ieder geval nogal helpt om het vak ook echt af te maken en niet alleen maar een beetje enthousiast te beginnen en het dan toch maar weer te laten.

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

anandus schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 08:48:
Inderdaad, Coursera en edX hebben vaste begintijden voor hun vakken en huiswerk dat je op tijd af moet hebben.
Udacity is een stuk vrijblijvender, kan je op elk moment en op je eigen tempo doen.
Bij Udacity is het overigens vrij nieuw, ze hadden in eerste instantie maar één open course (CS101), maar proberen nu de meeste nieuwe courses en oudere om te zetten naar dat format :)
Heb de linkjes in de TS gegooid. Als ik binnenkort weer wat tijd heb zal ik even de TS aanpassen om het een algemeen topic te maken :)
Lijkt me een goed plan!
djc schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 09:05:
[...]
Op Coursera kan je het ook gewoon in je eigen temp doen, alleen krijg je dan geen certificaat aan het einde. En het voordeel van de vaste tijdstippen is wel dat je discussion forums hebt waar iedereen min of meer op hetzelfde moment met dezelfde problemen bezig is, zodat je elkaar kan helpen. Plus dat een beetje deadlines bij mij in ieder geval nogal helpt om het vak ook echt af te maken en niet alleen maar een beetje enthousiast te beginnen en het dan toch maar weer te laten.
Dat van het certificaat wist ik inderdaad, en dat is dan toch een kleine afknapper (als je per se eigen tempo wilt). Verder ben ik het geheel met je eens qua deadlines, die helpen je wel degelijk werk gedaan te krijgen. Helaas ben ik mijn courses (wel van Udacity) voor de vakantie gestart waardoor ik toch wat vertraging ben opgelopen. Binnenkort maar eens een voor een afronden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
djc schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 09:05:
[...]
Plus dat een beetje deadlines bij mij in ieder geval nogal helpt om het vak ook echt af te maken en niet alleen maar een beetje enthousiast te beginnen en het dan toch maar weer te laten.
Dat is voor mij ook heel erg het geval.
Het feit dat ik deadlines heb pushen mij om het ook (op tijd) te doen.
Ik kan me voorstellen dat het niet bij iedereen zo werkt, maar in mijn geval wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slapstick

Slapstick

Me, myself or I

Topicstarter
Anandus. Kun je mij medeauteur maken, dan zal ik binnenkort (deze week) TS een grondig updaten aan de hand van wiki en die twee links van mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Done :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

anandus schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 08:48:
Slapstick schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 00:30:
Anandus. Kun je mij medeauteur maken, dan zal ik binnenkort (deze week) TS een grondig updaten aan de hand van wiki en die twee links van mij?
Gaaf d:)b Als ik vakantie heb zal ik even de TS doornemen en kijken of ik ook een interessante minicourse in een week kan doen. :)

[ Voor 25% gewijzigd door Sando op 08-10-2012 00:51 ]

Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Er is laatst ook een onderzoek geweest naar de ontwikkeling van open lesmaterialen in Nederland.
Vooralsnog zullen MOOC's of OER (Open Educational Resources) nog niet echt van de grond komen binnen afzienbare tijd, maar hopelijk over een aantal jaar wel:
Hoewel de OER-ontwikkeling zich in Nederland in een aanloopfase bevindt, verwachten de onderzoekers dat dit in de toekomst zal veranderen. De helft van de bevraagde hogeronderwijsinstellingen geeft aan dat er binnen hun hogeschool of universiteit nog geen sprake is van beleid met concrete activiteiten om de visie op open educational resources te realiseren. Wel geeft 42% aan dat er momenteel beleid wordt ontwikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:38
Opleidingen en cursussen horen in WI. SG->WI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slapstick

Slapstick

Me, myself or I

Topicstarter
Aankomende week mijn eerste cursus afmaken. Statistiek one. Statistiek is voor mij toch al weer een aantal jaren geleden op het hbo en ik wilde deze gewoon weer even ophalen. Niveau was redelijk.

Volgende week klaar met Introduction to Sustainability op Coursera. Nu nog hopen dat ik bij de beste 1% kan komen want lig daarvoor redelijk op schema :).

Edit: En owja, eergisteren de TS wat bijgewerkt :)

[ Voor 7% gewijzigd door Slapstick op 12-10-2012 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ah, Introduction to Sustainability doe ik ook, leuk vak.
Volgens mij is die prof een Australiër gezien z'n accent :P

Het vak heb ik in ieder geval al gehaald. Nadat de cijfers van week 6 terug waren, had ik berekend dat ik die 70% gemiddeld sowieso wel haal, zelfs al doe ik niets meer :P
Ik weet niet of ik bij de 1% zit, ik betwijfel het, de eerste week ging bij mij so-so.

Een ander vak dat ik doe is "History of the world since 1300".

Hierbij is er ook elke week een discussie met profs die gespecialiseerd zijn in het topic/tijdvak van de desbetreffende week. Hiervoor mag je vragen stellen op het forum en daar worden er een paar van uitgekozen.

Werd zowaar mijn vraag gesteld.
Mijn oerhollandse naam werd natuurlijk afgrijselijk uitgesproken :P , maar het was wel tof dat een paar Princeton-profs dan gaan discussiëren over een vraag die je gesteld hebt. Cool :)
Dat laat toch ook de kracht van MOOC zien :)

[ Voor 42% gewijzigd door anandus op 12-10-2012 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slapstick

Slapstick

Me, myself or I

Topicstarter
Grappig. Ik volg ook History of the world. Maar lees slechts het boek en kijk de lectures, vind het het niet waard om daar echt voor te gaan studeren.

En ik hoef bij elke quiz ook nog maar 2 vragen goed te hebben om te kunnen slagen :)

[ Voor 22% gewijzigd door Slapstick op 12-10-2012 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Slapstick schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 19:12:
Grappig. Ik volg ook History of the world. Maar lees slechts het boek en kijk de lectures, vind het het niet waard om daar echt voor te gaan studeren.
Ik weet niet of je de Global Lectures bekijkt, maar mijn vraag werd, zwaar geparafraseerd, gesteld in de Global Lecture met Molly Greene and Anthony Grafton.
Echt 'studeren' doe ik ook niet bij dat vak. Ik volg de lectures, lees het een en ander, maar ik heb de assignment niet gedaan (noch ga ik een toekomstige assignment doen), omdat ik daar gewoon de tijd niet voor heb.
Lectures en lezen alleen al kost mij genoeg tijd.
De assignments lijken me goede training, maar je moet ook de tijd ervoor hebben om het allemaal te doen. als het mijn enige course zou zijn had ik me er wel meer in verdiept.

[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 12-10-2012 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 476843

Erg goed initiatief dat Coursera. Heb me er zelf ook voor ingeschreven al beginnen mijn courses pas volgend jaar. Vroeg me echter af wat de voordelen voor de universiteiten zijn om zoiets gratis te doen, naast aanscherping van het lesmateriaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:18
Ik denk dat een universiteit meewerkt aan Coursera vanuit de wetenschappelijke bevlogenheid van de betreffende hoogleraar. Kennis delen is een waarde die diep in de wetenschap verankerd ligt. Vervolgens moet de bestuurlijke top van de universiteit ook meewerken. Dan spelen zaken als naamsbekendheid en kosten een rol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Inderdaad, dat denk ik ook, naamsbekendheid is belangrijk. Alsmede het interesseren van studenten voor een vakgebied. Meer studenten is uiteindelijk meer geld in het laatje.

Daarnaast kunnen de universiteiten op deze manier ook goed oefenen met het aanbieden van online lesmateriaal, zodat ze zowel hun oncampus-studenten als mogelijk toekomstige offcampus-studenten beter kunnen bedienen in de toekomst.

Ook heeft het te maken met een soort digitale wapenwedloop. Universiteiten willen niet achterblijven vergeleken met andere universiteiten

Verder krijgen universiteiten een bepaald percentage van mogelijke toekomstige inkomsten.
On a different note, gisteren mijn eerste certificaatje binnengehad (nouja, 'state of accomplishment' heet het).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slapstick

Slapstick

Me, myself or I

Topicstarter
En coursera is al verboden in een staat: http://chronicle.com/blog...m_source=wc&utm_medium=en

List of 14 Coursera courses with freely accessible video lectures (no registration required)

Machine Learning - Andrew Ng, Associate Professor
https://class.coursera.org/ml/lecture/preview

Probabilistic Graphical Models - Daphne Koller, Professor
https://class.coursera.org/pgm/lecture/preview

Human-Computer Interaction - Scott Klemmer, Associate Professor
https://class.coursera.org/hci/lecture/preview

Natural Language Processing - Dan Jurafsky, Professor. Christopher Manning, Associate Professor
https://class.coursera.org/nlp/lecture/preview

Algorithms: Design and Analysis, Part 1 - Tim Roughgarden, Associate Professor
https://class.coursera.org/algo/lecture/preview

Cryptography - Dan Boneh, Professor
https://class.coursera.org/crypto-preview/auth/preview

Model Thinking - Scott E. Page
https://class.coursera.org/modelthinking/lecture/preview

Computer Science 101 - Nick Parlante
https://class.coursera.org/cs101/lecture/preview

Automata - Jeffrey Ullman, Professor
https://class.coursera.org/automata/lecture/preview

Introduction to Logic - Michael Genesereth, Associate Professor
https://class.coursera.org/intrologic/lecture/preview

Compilers - Alex Aiken, Professor
https://class.coursera.org/compilers/lecture/preview

Game Theory - Matthew O. Jackson, Professor Yoav Shoham, Professor
https://class.coursera.org/gametheory/lecture/preview

Gamification - Kevin Werbach
https://class.coursera.or...-2012-001/lecture/preview

Machine Learning - Pedro Domingos
https://class.coursera.or...001/lecture/preview/index

[ Voor 81% gewijzigd door Slapstick op 18-10-2012 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Gelukkig is Minnesota daar weer van teruggekomen :) En in januari wordt die wet herzien om rekening te houden met online-dingen.

Zijn er hier mensen die naast Coursera ook iets op edX doen of gedaan hebben?
Ikzelf volg de cursus 6.00x: Introduction to Computer Science and Programming, beetje leren programmeren in Python.

En on a different note: Vandaag mijn tweede 'statement of accomplishment' van Coursera gekregen. Gamification dit keer. Yay.

[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 23-10-2012 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 395864

Als ik nog eens werkeloos word, ga ik de hele dag van die online cursussen doen. Ideaal!

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 395864 op 23-10-2012 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:42

Sebje

Makelaartje

Ik ben aan het denken mijzelf in te schrijven voor de Coursera cursus Introduction to Astronomy. Op zich ben ik best enthousiast, hoewel dit compleet nieuw voor me is, dus ik het lastig vind om een echte verwachting te hebben. Het lijkt me leuk om samen met iemand hier de cursus te volgen. De cursus begint eind november. Wie heeft hier nog meer interesse in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik sta daar ook voor ingeschreven, lijkt me heel leuk :)
Ik (of iemand anders) zal op het forum van dat vak ook wel een Nederlandse studiegroep aanmaken :)

[ Voor 47% gewijzigd door anandus op 23-10-2012 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slapstick

Slapstick

Me, myself or I

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Sebje schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 23:14:
Ik ben aan het denken mijzelf in te schrijven voor de Coursera cursus Introduction to Astronomy. Op zich ben ik best enthousiast, hoewel dit compleet nieuw voor me is, dus ik het lastig vind om een echte verwachting te hebben. Het lijkt me leuk om samen met iemand hier de cursus te volgen. De cursus begint eind november. Wie heeft hier nog meer interesse in?
Zeker interesse, maar ik heb eigenlijk interesse voor zo veel cursussen :+ Weet alleen niet waar ik de tijd vandaan moet halen. Ga me er misschien wel voor inschrijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slapstick

Slapstick

Me, myself or I

Topicstarter
http://www.insidehighered...unveils-oer-search-engine
If you can’t beat them, join them.

That is Pearson’s latest approach to open educational resources (OER) — the free online learning materials that have proliferated over the last decade and a half, posing a threat to traditional publishers.

The education and media company today will unveil Project Blue Sky, a search engine to help instructors locate free materials from popular OER repositories.

Read more: http://www.insidehighered...arch-engine#ixzz2Ba10PfFU
Inside Higher Ed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Sebje schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 23:14:
Ik denk dat ik me ook in ga schrijven, maar wil planningswise wel eerst bepalen of ik die tijd er per week in kan steken. Genoeg dingen op m'n plate wat ik wil / kan / moet doen :+

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indexample
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
ik heb zojuist de cursus Learn To Program: the fundamentals afgerond op Coursera, en dit heeft mij echt enthousiast gemaakt voor programmeren (in python in dit geval).

ik denk dat ik genoeg basics heb geleerd om de potentie te zien en zelf verder te kunnen leren. De cursus is voorbij, maar mijn leertraject is pas net gestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ja, LTP: Fundamentals is een mooi instapcursusje.
Helder en rustig, de basics. Ik vond het een fijne cursus.
Moet wel het eindexamen nog doen, hoe veel tijd was je er ongeveer aan kwijt?

Ik geloof dat ze later in het jaar ook een andere cursus hebben: LTP: Crafting quality code

[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 08-11-2012 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indexample
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
ik deed er 40 minuten over, met alles goed checken etc.

(ik doe tegelijkertijd ook de An introduction to Interactive Programming in Python, die is veel meer praktijk gericht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:51

Tys

Ik heb recentelijk Gamification succesvol afgerond, echt een prima cursus.
Duidelijk, veel video's en de toetsing aan de hand van eigen ideeën is best goed.

De enige nadelen die ik ben tegen gekomen tijdens de cursus waren dat
1) Coursera erg veel onbereikbaar was, traag of je zelfs uit de cursus schopte (met behoud van al behaald punten)
2) Dat de forums die bij de cursus horen echt onleesbaar zijn. Gamification had iets van 70.000 studenten (waarvan er 8.280 het gehaald hebben), dus je kan wel voorstellen wat voor een puinzooi het werd in de forums. En dan heb ik nog niet eens over het gebruik van de verschillende talen.

Het geheel kostte behoorlijk wat tijd nog. Al gauw 3-4 uur per week.

My flight statistics: (444.803km in 120 flights) Next trips: Rome (Italy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Tyson schreef op zondag 11 november 2012 @ 08:54:
Ik heb recentelijk Gamification succesvol afgerond, echt een prima cursus.
Duidelijk, veel video's en de toetsing aan de hand van eigen ideeën is best goed.
Ja, prima cursus :) Leerzaam en professor Werbach geeft uitstekend les.
1) Coursera erg veel onbereikbaar was, traag of je zelfs uit de cursus schopte (met behoud van al behaald punten)
Ikzelf heb daar gelukkig geen last van gehad, en ik zit best veel op Coursera, maar ik heb inderdaad gelezen dat behoorlijk veel mensen er last van hadden.
Coursera draait op Amazon Cloud Services en die zijn berucht vanwege hun slechte uptime, van de zomer was er zelfs een downtime van iets van 2 dagen!
Gelukkig passen veel profs de deadlines aan, dat scheelt, maar fijn is anders natuurlijk.
2) Dat de forums die bij de cursus horen echt onleesbaar zijn. Gamification had iets van 70.000 studenten (waarvan er 8.280 het gehaald hebben), dus je kan wel voorstellen wat voor een puinzooi het werd in de forums. En dan heb ik nog niet eens over het gebruik van de verschillende talen.
Om over de trolls (of het gebrek aan netiquette) nog maar te zwijgen, gelukkig zijn de meeste volwassen genoeg, dat scheelt.
En er wordt wel een beetje gemodereerd, maarja, met (tien)duizenden topics per week is het echt ondoenlijk.
Er is ook wel een upvote/downvote-systeem, maar ik weet niet of dat echt goed werkt.

Er wordt nog druk aan Coursera gesleuteld, dus wie weet wordt er op het forum ook nog het een-en-ander aangepast.

Overigens had ik op Gamification ook een Nederlands topic lopen voor wat lokale communitybuilding.

• anandus
  • Niet online
Er zijn nu ook Nederlandse universiteiten die zich in de wereld van de MOOC's gaan begeven.

Gisteren werd bekend dat TU Delft cursussen op EdX gaat plaatsen en vandaag werd bekend dat Universiteit Leiden op Coursera cursussen gaat plaatsen.

[ Voor 38% gewijzigd door anandus op 21-02-2013 18:38 ]

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik heb Introduction to Astronomy (1) gevolgd bij Coursera en volg nu Algebra (2) en alledrie de docenten vallen erg mee. Leuk om naar te kijken en te luisteren.

Het kan overigens ook echt verkeerd gaan (let ook op de opleiding :D)

Online Class on How To Teach Online Classes Goes Laughably Awry

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:45
Ik ben nu begonnen met de cursus 'Introduction to Computer Networks'. Ik ben echter 1 week geleden ingestapt dus ik vrees dat het certificaat lastig wel erg lastig gaat worden, hoewel ik nu wel in Turbo modus zit.

Wat mij opvalt is toch wel het hoge niveau van het cursusmateriaal, en al mocht het certificaat qua tijd niet lukken. Je doet wel weer een hoop kennis op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Ik ben Information Security and Risk Management in Context aan het volgen.

Ik ben positief over het niveau en de stof. Het komt echt wel in de buurt van universitair niveau.

Toch zitten er wel een aantal nadelen aan. Zo is het flink aanpezen als je bij wilt blijven en je bent een keer ziek of druk op het werk. Dat geldt helemaal voor de (optionele) opdrachten. Een ander nadeel vind ik dat er vrij kort op de nieuwe video's het leesmateriaal voor de week wordt bekend gemaakt waarbij bovendien niet echt lekker wordt aangegeven wat het doel ervan is en hoe diep je het zou moeten kennen. Een paper is wel te lezen, maar een boek van een paar honderd blz is wat veel en het bekijken van een website is op zichzelf nietszeggend.

Het grootste nadeel is echter wel dat er niet iets is als een digitaal dictaat. De video's zijn het hoofdmateriaal en even iets opzoeken is er dus niet bij wat m.i. toch wel een belangrijk punt is van elke vorm van studie. Het opgegeven leesmateriaal dekt dit ook niet af aangezien het puur achtergrond is.

Ik zit in de omstandigheid dat ik het grootste deel van de stof al ken en het meeste vrij passief kan doorlopen. Wel de quizzes inkoppen natuurlijk, want ik ga voor het certificaat :+ De stof die nieuw was was wel leerzaam dus zeker meerwaarde :)

Ik had nog een andere cursus voor ingeschreven, maar dat was echt niet ernaast te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Rechts van de video's staan vaak de transcripts/Powerpoints/uittreksels, misschien dat dat handig is om te downlaoden om dingen terug te zoeken in de video's?

Een hoop punten variëren wel van cursus tot cursus, heb ik gemerkt.

Al is het wél zo dat de meeste cursussen inderdaad de voordelen (redelijk niveau) en de nadelen (moeilijk bijblijven als je een keer ziek bent of er iets tussenkomt, bijv) hebben die je opnoemt.
Soms is het ook onduidelijk of bijvoorbeeld genoemde teksten puur voor de eigen verdieping zijn of dat ze echt noodzakelijk zijn.

Maar dat kan dus zeer variëren van cursus tot cursus.
Sommige cursussen hanteren bijvoorbeeld 'late days' die je kan inleveren om een opdracht wat dagen later in te leveren, andere cursussen hebben zelfs de einddatum van de cursus als uiteindelijke inleverdatum, weer anderen laten je wel iets iets later inleveren, maar geven je dan bijvoorbeeld maar 80% van de credit.
Maar die variatie kan ook komen omdat een hoop scholen nog aan het uitproberen zijn wat voor hen het beste werkt.

Overigens zijn niet alle cursussen van niveau.
Ik doe nu (onder andere) een cursus 'Energy 101' op Coursera en dat is te simpel voor woorden en ook nog slecht gedoceerd. Ik ben er gelukkig niet eens een uurtje per week aan kwijt, maar zelfs dan vraag ik me weleens af of ik niet gewoon mijn tijd verdoe met dat vak :P

[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 23-02-2013 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:45
Problemen zoals hoe om te gaan met inleverdata komt vermoedelijk doordat het een relatief platform is en de onderwijsinstellingen nog aan het worstelen zijn met hoe hiermee om te gaan. Belangrijkste motivatie voor mij om aan Coursera mee te doen is om een bepaalde vorm van discipline ten opzichte van onderwijs op te bouwen. Ik ben namelijk iemand alle kennis hands-on heeft vergaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Dapper! Wat ik tot nu toe van Coursera heb gezien is dat het enorm helpt als je weet hoe je moet studeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
merauder schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 21:01:
Belangrijkste motivatie voor mij om aan Coursera mee te doen is om een bepaalde vorm van discipline ten opzichte van onderwijs op te bouwen.
Ja, dat is voor mij ook een deel van mijn motivatie :)

Ik ben/was echt een ramp qua leren en Coursera/EdX 'forceert' me om alles goed bij te houden (in agenda), aan deadlines te houden (en deze te anticiperen!), tijd in te plannen, prioritiseren, etc.
Veel vallen en opstaan, al begint er nu echt een systeem te komen.

[ Voor 11% gewijzigd door anandus op 23-02-2013 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Ik besloot vandaag eens te gaan kijken wat voor leuks al die nieuwe aangesloten Uni's aanbieden op Coursera. Heb ik me ingeschreven voor meer dan 20 courses (begindatum t/m juni) :X

Ik ben (nu dan) een passieve deelnemer, ik kijk alleen de lectures en ik maak geen opgaven. Wel participeer ik in het forum bij een aantal courses.

Hoe vertalen jullie "courses" eigenlijk naar het Nederlands? Je kan inderdaad zeggen cursus, maar ik heb toch het idee dat het wat meer is dan een cursus omdat onderwerpen vaak wel op een uitgebreide manier van a tot z uiteengezet worden.

Bij sommige courses kan je na de einddatum niet meer bij het archief dus download ik gewoon alle video lectures en upload ik ze naar m'n Google Drive-account zodat ik kan kijken wanneer ik wil (bijv. op m'n telefoon). Alleen jammer dat opslagruimte op Google Drive veel duurder is geworden. Ik betaalde eerst $5 per jaar voor 20GB. Nu hebben ze een plan van 25GB voor $2.49 per maand.

Wel belangrijk is dat je ook hier altijd kritisch moet zijn ten opzichte van de lesstof. In twee courses die ik volg, "Fundamentals of Human Nutrition" en "Nutrition for Health Promotion and Disease Prevention", merk ik dat er van hun "evidence based" richtlijnen vaak weinig waar is en dat ze simpelweg de richtlijnen reciteren die lobbygroepen aan de overheid van de VS opgedrongen hebben. Ontwikkelingen en objectieve richtlijnen uit hedendaags onderzoek negeren ze gewoon. Bij "objectievere" vakken die bijvoorbeeld met programmeren e.d. te maken hebben heb je daar gelukkig weinig last van (denk ik).

De variëteit in profs is ook interessant om te zien. Sommigen zijn idd behoorlijk saai, anderen zijn een tikje excentriek maar hebben een prettige stijl en stem waardoor het toch interessant blijft (bijv. bij "Drugs and the brain").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _starbuck_
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-04 18:49
[b][message=39812234,noline]
Wel belangrijk is dat je ook hier altijd kritisch moet zijn ten opzichte van de lesstof. In twee courses die ik volg, "Fundamentals of Human Nutrition" en "Nutrition for Health Promotion and Disease Prevention", merk ik dat er van hun "evidence based" richtlijnen vaak weinig waar is en dat ze simpelweg de richtlijnen reciteren die lobbygroepen aan de overheid van de VS opgedrongen hebben.
Kun je daar een voorbeeld van geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Een aantal dingen die zo 1-2-3 in me opkomen:

verzadigd vet veroorzaakt hart- en vaatziekten
LDL-cholesterol is slecht en HDL-cholesterol is goed
je moet koolhydraten eten om te overleven
meer dan x aantal gram zout per dag eten is altijd gevaarlijk
supplementen werken niet en zijn gevaarlijk

niets hiervan is waar.

Volgens mij hebben ze ook weinig keus, al wilden ze andere lesstof geven. In één van die courses is de docent geloof ik een RD (registered dietician) en die mogen (voor zover ik weet) ook alleen spuien wat goedgekeurd is door de American Dietetic Association anders volgen er sancties.

In April start er een andere course over voeding (https://www.coursera.org/course/lifenutr). Ik vrees het ergste als ik naar de bibliografie van de docent kijk (ze is blijkbaar een low-fat-aanhanger).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
En hiermee stopt deze discussie hier. Duidelijk een cursus gevolgd die zich op een doelgroep richt waar je zelf niet onder valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Wind je maar niet te veel op hoor, Rakapul. Ik start geen discussie over 't onderwerp, ik geef slechts aan dat het goed is om ook bij Coursera-courses altijd kritisch te blijven.

Je argument over de doelgroep vat ik niet, maar dat hoeft ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
De doelgroependiscussie is nog wel enigszins ontopic en zal ik toelichten, de inhoudelijke discussie niet.

Ik heb beide cursussen even opgezocht en bij de ene staat 'introductory' en bij de andere 'basics'. Het is volstrekt normaal dat bij dergelijke cursussen de algemeen aanvaarde kennis, concepten en normen worden aangehouden. Puur een concensus kwestie.

Wat jij aanbrengt zijn onderliggende wetenschappelijke vragen of twistpunten. Dat kan ook wel in een cursus aan de orde komen, maar dan heb je het dus over een hele andere soort cursus die veel meer op onderzoek is gericht (en qua niveau veel hoger en zwaarder, typisch niet een online cursus). Als uit dergelijk onderzoek blijkt dat de algemeen aanvaarde kennis en normen aangepast dienen te worden dan gebeurt dat op termijn en zal dat ook gelden voor eerder genoemde cursussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthas
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-04 18:10
Sefyu schreef op zondag 24 februari 2013 @ 19:53:
[...] ik geef slechts aan dat het goed is om ook bij Coursera-courses altijd kritisch te blijven.
[...]
Geweldig toch, nét echt college (de vertaling voor courses, die er nog het dichtstbij komt ;))

Als er 1 ding is dat ik heb overgehouden van mijn studie is het wel dat je niet klakkeloos alles voor waar aan moet nemen en dat je altijd kritisch moet blijven.

Ik ben nu zelf aan het kijken bij Coursera naar een paar colleges over sustainability. Hoe ik dat qua tijd ga inpassen, is een tweede.

"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Rukapul schreef op zondag 24 februari 2013 @ 20:08:
De doelgroependiscussie is nog wel enigszins ontopic en zal ik toelichten, de inhoudelijke discussie niet.

Ik heb beide cursussen even opgezocht en bij de ene staat 'introductory' en bij de andere 'basics'. Het is volstrekt normaal dat bij dergelijke cursussen de algemeen aanvaarde kennis, concepten en normen worden aangehouden. Puur een concensus kwestie.

Wat jij aanbrengt zijn onderliggende wetenschappelijke vragen of twistpunten. Dat kan ook wel in een cursus aan de orde komen, maar dan heb je het dus over een hele andere soort cursus die veel meer op onderzoek is gericht (en qua niveau veel hoger en zwaarder, typisch niet een online cursus). Als uit dergelijk onderzoek blijkt dat de algemeen aanvaarde kennis en normen aangepast dienen te worden dan gebeurt dat op termijn en zal dat ook gelden voor eerder genoemde cursussen.
Het is één ding om nuances weg te laten die er in de praktijk weinig toe doen, maar het is wat anders om mythes en misconcepties in stand te houden. M.i. gaat het niet over twistpunten en minder aanvaarde wetenschappelijk standpunten, maar over het gebruik van verouderd en slecht uitgevoerd onderzoek dat slechts nog gebruikt wordt door overheidsorganisaties n.a.v. van gelobby en draaideurpraktijken van big agri en big pharma.

Maar nogmaals: het is niet mijn bedoeling om hierover inhoudelijk een discussie te starten tenminste niet in dit topic). Indien iemand hier op wil reageren, graag in: Voedingskennis en -mythes
Arthas schreef op zondag 24 februari 2013 @ 20:10:
[...]

Geweldig toch, nét echt college (de vertaling voor courses, die er nog het dichtstbij komt ;))

Als er 1 ding is dat ik heb overgehouden van mijn studie is het wel dat je niet klakkeloos alles voor waar aan moet nemen en dat je altijd kritisch moet blijven.

Ik ben nu zelf aan het kijken bij Coursera naar een paar colleges over sustainability. Hoe ik dat qua tijd ga inpassen, is een tweede.
Deze: https://www.coursera.org/course/sustain ?

Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Ik zou bijna expres een half jaar studievertraging op willen lopen om alle interessante courses (actief) te volgen :P

College is wel een goeie ja. Online colleges volgen. Ja, klinkt wel logisch en lekker.

[ Voor 20% gewijzigd door Sefyu op 24-02-2013 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthas
Sefyu schreef op zondag 24 februari 2013 @ 20:21:
[...]

Deze: https://www.coursera.org/course/sustain ?

Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Ik zou bijna expres een half jaar studievertraging op willen lopen om alle interessante courses (actief) te volgen :P

...
En deze: Global Sustainable Energy: Past, Present and Future

Studievertraging loop ik niet meer op gelukkig :)

"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Introduction tot Sustainability is leuk, inderdaad (en ik moet zeggen dat het ook prachtig vormgegeven is, mooie achtergrondfoto's enzo). Ik heb het in de herfst gedaan.
Een mooie introductiecursus over bevolkingsgroei, resourceverbruik, de opwarming van de aarde en meer van dat soort onderwerpen.
Met een gezonde kritische nuance.

Leuke prof ook.

[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 24-02-2013 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vleesjus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-04 13:26

vleesjus

echte vleesjus!

Ben zelf nu 4 weken bezig met https://www.coursera.org/course/crypto

Beetje te laat ingestapt waardoor je gelijk met ruim 2 weken achterstand aan de course begint. Maar tot nu toe bevalt het me goed. De stof is redelijk pittig, de docent racet door de stof heen, maar je steekt er veel van op. En inderdaad zoals een aantal keer hier genoemd het helpt je met wat te doen aan je discipline :)
Elke week weer een uitdaging om op tijd de stof door te nemen en de toets af te ronden.

i7 4790k; 12GB ram; Asrock Z97 Extreme4; 1080ti;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Die crypto cursus heeft wel een goede docent!

Bij de cursus die ik aan het volgen ben is de hoofddocent wel goed, maar de gastdocenten (veelal uit het bedrijfsleven) heel wisselend van prut tot goed.

[ Voor 63% gewijzigd door Rukapul op 25-02-2013 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Ik kreeg gister ook deze e-mail binnen over een course:
At the time that I am typing this to you the Coursera website says that there is 1 day, 6 hours, 55 minutes, and 10 seconds left until the "AIDS" class opens on Monday, Feb 25. (I don't know about you but I am TOTALLY not surprised that a website founded by Stanford University computer professors would embrace precision chrono-technology) :-)

So consider this to be a wake-up call ... School starts tomorrow!! You still have 1 day, 6 hours, 51 minutes and 42 seconds to hit the snooze button on this wake-up call though so feel free to spend the rest of it mentally lazing about.

*I* am spending the day feverishly putting the finishing touches on the class site. I taught online public health classes for several years but never through Coursera so am trying (with less than sterling success, I have to admit) to channel my inner computer god. 'Hmmm.... if I dreamed in zeros and ones where would *I* put the instructions for this activity...' No worries though, even though I am more sciencey than computery it will all come together before the curtain rises -- hang on, let me check ... 1 day, 6 hours, 40 minutes and 51 seconds from now.

See you tomorrow!
-Kimbi Hagen
(principal instructor and part time guest-faculty wrangler for the Coursera "AIDS" class sponsored by Emory University)
Dit enthousiasme voegt voor mij echt wat toe, en dan heb ik nog niet eens de eerste lecture gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Sefyu schreef op zondag 24 februari 2013 @ 00:33:
Wel belangrijk is dat je ook hier altijd kritisch moet zijn ten opzichte van de lesstof. In twee courses die ik volg, "Fundamentals of Human Nutrition" en "Nutrition for Health Promotion and Disease Prevention", merk ik dat er van hun "evidence based" richtlijnen vaak weinig waar is [...]
Voor dat soort dingen zijn de fora heel handig, daar kan je discussies aanzwengelen over dingen waar je kritisch tegenover staat.
Zoals gezegd, net als met echte universitaire colleges, is een gezonde kritische houding noodzakelijk, en daarnaast maken zelfs de beste profs weleens fouten.
Regelmatig mengen de docenten en TA's zich er ook in (mits het een goede discussie is natuurlijk).
Zeker voor dingen die niet zo empirisch te meten zijn, zoals bijvoorbeeld geschiedenis, speelt de helft van het leergedeelte zich af op de fora.

Ik heb gemerkt dat vaak de fora écht een bijgevoegde waarde is.
Het is vaak zeer de moeite waard en zeer leerzaam, dus ik kan je aanraden om daar wat topics te openen en te discussiëren met medestudenten! :)

Het is vaak daarnaast ook interessant om te zien hoe bepaalde dingen vanuit diverse internationale perspectieven gezien worden.

[ Voor 12% gewijzigd door anandus op 25-02-2013 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 507842

Spam is not appreciated here: Het algemeen beleid #verbodenspam

[ Voor 86% gewijzigd door SmartDoDo op 24-03-2013 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:11
Erg cool die site/initiatief zeg :)

Meteen maar aangemeld voor Computer Science 101 (zelf studie), Metadata: Organizing and Discovering Information.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-04 08:37
Vandaag begonnen aan mijn eerste Coursera, namelijk Global Sustainable Energy: Past, Present and Future. Eens kijken of ik de motivatie heb om dit nog naast mijn studie te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
Dit is wel een erg gaaf initiatief! Vandaag ingeschreven voor Gamification, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 284985

Ik ben hier nu bezig met "Designing and Executing Information Security Strategies"

Het is een zeer interessant onderwerp en het gaat mij dan ook vooral om kennisvergaring :)

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 284985 op 30-03-2013 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
Zojuist gestart met Gamification. Nu zie ik de (video)lectures staan en die kan ik ook volgen, maar ik zie bij homework & assignments de melding: Sorry, there is nothing here now. Check back later. Kan iemand me uitleggen wanneer deze er bij gaan komen of dat er de eerste week nog geen opdrachten zijn? Ik mis de planning en daarom is het voor mij nog niet duidelijk wat ik nu precies moet doen. Enkel de lectures kijken?

-EDIT-
Iets met rustig wachten tot je een e-mail ontvangt met relevante informatie over de lessen :)

[ Voor 11% gewijzigd door XeNeRgY op 01-04-2013 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthas
Jefrim schreef op maandag 25 maart 2013 @ 19:03:
Vandaag begonnen aan mijn eerste Coursera, namelijk Global Sustainable Energy: Past, Present and Future. Eens kijken of ik de motivatie heb om dit nog naast mijn studie te doen.
Me too!
Nou ja, eigenlijk afgelopen vrijdag begonnen. Ik moet dit sowieso in de weekenden plannen. Ik hoop wel dat ze zich niet teveel op de VS richten, want ik wil niet gaan onthouden dat een Amerikaan bijna 3x zoveel energie verbruikt dan een Europeaan. Okay, dat nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Ik volg nu (onder meer) de volgende course:

https://class.coursera.org/behavioralecon-001/class/index

A Beginner's Guide To Irrational Behaviour

En ik kan 'm zeker aanraden. Er worden heel veel leuke weetjes gepresenteerd en veel van de informatie is gemakkelijk toepasbaar in de praktijk. Bijvoorbeeld hoe je keuzemogelijkheden zo kunt presenteren dat mensen vrijwel altijd voor een bepaalde optie gaan.

Erg leuke course.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Laatst online: 23-04 10:30
En ik volg momenteel:
https://class.coursera.org/gamification-002/lecture/index

Gamification - ook wel interessant en goed gebracht.
Gaat over het gebruiken van game-design elementen in serieuze applicaties: om zo de gebruiker er meer bij te betrekken.

Ook heb ik me daar ingeschreven in het Signature track - laat toe om een officieler certificaat te behalen.
Bij elk huiswerk / gequoteerde quiz moet je dan wel een zinnetje overtypen en een foto nemen met webcam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magicstar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-04 13:20
Ik volg ook Gamification, vind het wel een leuke manier van les volgen.

Chime, waarom het signature track? Ik kreeg niet echt het idee dat er veel meerwaarde aan zat, ga de certificaten ook zeker niet echt als voor mijn CV zien. jij wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Sefyu schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 21:36:
Ik volg nu (onder meer) de volgende course:

https://class.coursera.org/behavioralecon-001/class/index

A Beginner's Guide To Irrational Behaviour

En ik kan 'm zeker aanraden. Er worden heel veel leuke weetjes gepresenteerd en veel van de informatie is gemakkelijk toepasbaar in de praktijk. Bijvoorbeeld hoe je keuzemogelijkheden zo kunt presenteren dat mensen vrijwel altijd voor een bepaalde optie gaan.

Erg leuke course.
Ja, vreselijk leuke course! Geeft veel inzicht en de prof brengt het heel erg leuk!

Ik heb het ook een paar weken gedaan , maar toen ging ik op vakantie, dus moet nog kijken of ik tijd heb om de laatste paar lectures te volgen.
Maar zeer leuk, inderdaad!

Net ook de laatste quiz van Modern History since 1760 gevolgd, mijn langste course tot nu toe (15 weken/92 videos).

Was ook een zeer leuke course.
magicstar schreef op maandag 29 april 2013 @ 13:01:
[...] ga de certificaten ook zeker niet echt als voor mijn CV zien. jij wel?
offtopic:
Ik heb ze wel op mijn CV staan.
Maar ik ben al een aardig tijdje werkloos dus heb wel een gat op mijn cv. Hiermee (en vrijwilligerswerk) kan ik laten zien dat ik niet lui op de bank zit, maar actief bezig blijf. Al heb ik niet vermeld welke courses ik allemaal gedaan heb (het zijn er nu 15).

Ik weet niet of het slim is, maar ik denk dat het er beter uitziet dan helemaal niets, denk ik?
Mocht ik weer werk hebben enzo, dan is het natuurlijk een ander verhaal.

edit:
Al doe ik het natuurlijk voornamelijk voor mezelf, gewoon om nieuwe dingen te leren :)

[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 29-04-2013 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02:41
Onlangs ingeschreven voor de Data Science course die op 1 mei begint. Ik heb in het verleden al eens een coursera course proberen te volgen echter door een werkgerelateerde training kon ik deze toen niet afmaken.

Ben benieuwd naar de eerste lectures, dat is me tijdens mijn studententijd weinig overkomen ;)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Laatst online: 23-04 10:30
magicstar schreef op maandag 29 april 2013 @ 13:01:
Ik volg ook Gamification, vind het wel een leuke manier van les volgen.

Chime, waarom het signature track? Ik kreeg niet echt het idee dat er veel meerwaarde aan zat, ga de certificaten ook zeker niet echt als voor mijn CV zien. jij wel?
Bwa - prijs viel mee dus ik had zoiets van - waarom niet.

Kan interessant zijn voor mijn cv - ik werk als consultant en dan is zoiets toch wel weer leuk - het zorgt er toch maar weer uit dat je bij potentiele klanten er iets meer uitspringt.
(Alhoewel het hier waarschijnlijk toch weer een paar jaar gaat duren voor ze de term gamification gaan begrijpen :+ )

Cursussen zelf zet ik ook wel op mijn cv, maar dan gewoon als cursus.
Het toont op zijn minst aan dat ik zelf nog wat tijd in mijn ontwikkeling steek en mijn horizon verbreed (recent bvb ook een online cursus van mongodb gedaan)
Soit, als de cursus natuurlijk relevant is voor het werk ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ligt het aan mij of is de website ATM stuck (blijft op loading staan)?

Ik heb overigens inmiddels Introduction to Astronomy en Algebra afgerond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
offtopic:
Hier doet-ie het prima? ctrl-F5, misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

offtopic:
Nou het ligt niet helemaal aan mij, krijg nl. een Failed to load resource: the server responded with a status of 403 (FORBIDDEN) terug
:P

edit:

Opgelost door handmatig naar https://www.coursera.org/account/logout te surfen en opnieuw in te loggen :)

[ Voor 29% gewijzigd door BtM909 op 29-04-2013 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Zijn er nog mensen bezig met cursussen? :)

Het is fijn dat er gedurende de zomer op Coursera nog cursussen lopen. Op EdX nauwelijks, geloof ik.

Ikzelf heb een *onwijs* drukke zomer , volg nu meerdere cursussen tegelijkertijd, moet behoorlijk plannen om het allemaal een beetje soepel te laten verlopen. Houd het allemaal netjes in de agenda bij.
Grappig genoeg heb ik nu meer discipline dan ik ooit eerder heb gehad :P

Sinds ik begonnen ben met de online cursussen heb ik vreselijk veel geleerd, op allerlei gebieden, en mijn kennis en blikveld aanzienlijk verruimd. Ik ben heel blij dat dit bestaat, al had het van mij 15 jaar geleden ook wel mogen bestaan, maarja, beter laat dan nooit :P

De 'score' staat nu op 2 EdX-cursussen en 16 Coursera-cursussen.

Een van de moeilijkste cursussen die ik tot nu toe heb gevolgd is net afgelopen, dit was Introduction to System Biology.
Ben dan ook echt heel erg trots dat ik deze afgemaakt heb (met distinction), want ik heb daar echt flink voor moeten ploeteren. Maar het gevoel van 'accomplishment' bij zo'n cursus is nog nooit zo groot geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik heb dit ook recent ontdekt :) Momenteel sta ik ingeschreven voor Computing for Data Analysis. De voornaamste reden is dat er uitgebreid gebruik wordt gemaakt van R, wat ik zelf gebruik voor mijn werk (analyseren van klinische studies).

Ook sta ik ingeschreven voor Analyzing the Universe en hoop ik nog wat medisch-biologische dingetjes te gaan doen. Gewoon, omdat ik het met mijn medisch-biologische achtergrond leuk vindt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonoKid
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-12-2024
anandus schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 15:18:
Zijn er nog mensen bezig met cursussen? :)

Het is fijn dat er gedurende de zomer op Coursera nog cursussen lopen. Op EdX nauwelijks, geloof ik.

Ikzelf heb een *onwijs* drukke zomer , volg nu meerdere cursussen tegelijkertijd, moet behoorlijk plannen om het allemaal een beetje soepel te laten verlopen. Houd het allemaal netjes in de agenda bij.
Grappig genoeg heb ik nu meer discipline dan ik ooit eerder heb gehad :P

Sinds ik begonnen ben met de online cursussen heb ik vreselijk veel geleerd, op allerlei gebieden, en mijn kennis en blikveld aanzienlijk verruimd. Ik ben heel blij dat dit bestaat, al had het van mij 15 jaar geleden ook wel mogen bestaan, maarja, beter laat dan nooit :P

De 'score' staat nu op 2 EdX-cursussen en 16 Coursera-cursussen.

Een van de moeilijkste cursussen die ik tot nu toe heb gevolgd is net afgelopen, dit was Introduction to System Biology.
Ben dan ook echt heel erg trots dat ik deze afgemaakt heb (met distinction), want ik heb daar echt flink voor moeten ploeteren. Maar het gevoel van 'accomplishment' bij zo'n cursus is nog nooit zo groot geweest :)
Ja! Ik had het al een tijdje in mijn bookmarks staan maar nog niets mee gedaan. Nu zag ik toevallig een introduction to guitar cursus staan en halfslachtig maar ingeschreven.

Gelijk een hele week aan video's, quizes en peer reviews verslonden. Ik ben helemaal verslaafd en zit op mijn honger te wachten tot de volgende les uitkomt, over een paar uurtjes.

Ondertussen wat gezocht tussen nieuwe cursussen. Dit is mijn profiel.

Geweldig platform. Video cursussen zijn totnogtoe heel boeiend en professioneel. Die quizzes en peer reviews zijn erg leuk en er is veel interactie op de fora. Beetje een interactieve TED.

Gebruiken jullie de Coursera "certificates" op jullie CV of laten jullie dit achterwege?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Leuk zeg, heb me opgegeven voor https://www.coursera.org/course/livearthistory. Bij de FAQ staat dit;

Will I get a Statement of Accomplishment after completing this class?

Yes. Students who successfully complete the class will receive a Statement of Accomplishment signed by the instructor.

Je krijgt echt een papieren ding, of digitaal? Neem aan dat je bij de Signature Track wel een papieren certificaat krijgt. Nou, in oktober kijken of ik de course leuk vind. Misschien voor de komende 2 maanden wat vinden, wil alleen niet straks met 2 courses tegelijk zitten én met m'n studie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:25
Je krijgt een downloadbaar PDF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ook bij een signature track, maar dan staat er een specifieke URL op zodat je online kan verifyen dan het certificate geen gephotoshopt ding is.

Maar in principe dus een Pdfje (en die kan je desnoods ook zelf uitprinten ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-04 17:30
Ik heb zelf ook al een paar courses gevolgd op Coursera.
Binnenkort ga ik weer wat leuke cursussen doen:

Neural networks for machine learning
interactive programming in Python
Designing and Executing Information Security Strategies

Overigens lees ik hier meerdere mensen die aangeven het voor de lol te doen en het niet relevant vinden voor een CV. Ik kijk daar zelf toch iets anders tegen aan.

Ik ben het er mee eens dat het niet op een CV hoort te staan in de zelfde categorie als een MBO/HBO/WO/etc diploma. Zelfs onder het kopje certificaten hoort het waarschijnlijk nog niet thuis.
Toch zijn de cursussen van een dermate hoog niveau dat ze best op een CV mogen staan vind ik. Coursera en de andere varianten worden ook steeds bekender. Ik denk zelf dat ik de relevante cursussen die bij de functie zouden passen zeker op mijn CV te zetten. Het laat zien dat je bereidt bent te blijven leren over je vakgebied, dat je innovatieve manieren van kennisvergaring gebruikt en dat je gericht bent op de toekomst. Ik denk daarom zeker dat de courses relevant kunnen zijn voor een CV, alleen niet als een volwaardige opleiding/certificaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Hoe zet jij 't op je CV? Als in, onder welk "kopje"?

Ik heb nu slechts in het algemeen online cursussen (Coursera, edX etc) staan, maar niet specifiek wat.

En zet je alleen die courses erop waar je een certificaat hebt behaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ik denk dat je in principe alle cursussen waarvan jij denkt dat ze een relevante bijdrage hebben aan jouw ontwikkelingen wel zou kunnen noemen. Zou het natuurlijk wel duidelijk maken dat het hier gaat om online cursussen die je simpelweg doet om jezelf te verrijken.

Heb me net op de valreep nog ingeschreven voor https://www.coursera.org/course/modernpostmodern, begint morgen. Lijkt me erg interessant :).
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.