Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-05 16:47
Problemen zoals hoe om te gaan met inleverdata komt vermoedelijk doordat het een relatief platform is en de onderwijsinstellingen nog aan het worstelen zijn met hoe hiermee om te gaan. Belangrijkste motivatie voor mij om aan Coursera mee te doen is om een bepaalde vorm van discipline ten opzichte van onderwijs op te bouwen. Ik ben namelijk iemand alle kennis hands-on heeft vergaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:56
Dapper! Wat ik tot nu toe van Coursera heb gezien is dat het enorm helpt als je weet hoe je moet studeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
merauder schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 21:01:
Belangrijkste motivatie voor mij om aan Coursera mee te doen is om een bepaalde vorm van discipline ten opzichte van onderwijs op te bouwen.
Ja, dat is voor mij ook een deel van mijn motivatie :)

Ik ben/was echt een ramp qua leren en Coursera/EdX 'forceert' me om alles goed bij te houden (in agenda), aan deadlines te houden (en deze te anticiperen!), tijd in te plannen, prioritiseren, etc.
Veel vallen en opstaan, al begint er nu echt een systeem te komen.

[ Voor 11% gewijzigd door anandus op 23-02-2013 21:16 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik besloot vandaag eens te gaan kijken wat voor leuks al die nieuwe aangesloten Uni's aanbieden op Coursera. Heb ik me ingeschreven voor meer dan 20 courses (begindatum t/m juni) :X

Ik ben (nu dan) een passieve deelnemer, ik kijk alleen de lectures en ik maak geen opgaven. Wel participeer ik in het forum bij een aantal courses.

Hoe vertalen jullie "courses" eigenlijk naar het Nederlands? Je kan inderdaad zeggen cursus, maar ik heb toch het idee dat het wat meer is dan een cursus omdat onderwerpen vaak wel op een uitgebreide manier van a tot z uiteengezet worden.

Bij sommige courses kan je na de einddatum niet meer bij het archief dus download ik gewoon alle video lectures en upload ik ze naar m'n Google Drive-account zodat ik kan kijken wanneer ik wil (bijv. op m'n telefoon). Alleen jammer dat opslagruimte op Google Drive veel duurder is geworden. Ik betaalde eerst $5 per jaar voor 20GB. Nu hebben ze een plan van 25GB voor $2.49 per maand.

Wel belangrijk is dat je ook hier altijd kritisch moet zijn ten opzichte van de lesstof. In twee courses die ik volg, "Fundamentals of Human Nutrition" en "Nutrition for Health Promotion and Disease Prevention", merk ik dat er van hun "evidence based" richtlijnen vaak weinig waar is en dat ze simpelweg de richtlijnen reciteren die lobbygroepen aan de overheid van de VS opgedrongen hebben. Ontwikkelingen en objectieve richtlijnen uit hedendaags onderzoek negeren ze gewoon. Bij "objectievere" vakken die bijvoorbeeld met programmeren e.d. te maken hebben heb je daar gelukkig weinig last van (denk ik).

De variëteit in profs is ook interessant om te zien. Sommigen zijn idd behoorlijk saai, anderen zijn een tikje excentriek maar hebben een prettige stijl en stem waardoor het toch interessant blijft (bijv. bij "Drugs and the brain").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _starbuck_
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-05 10:01
[b][message=39812234,noline]
Wel belangrijk is dat je ook hier altijd kritisch moet zijn ten opzichte van de lesstof. In twee courses die ik volg, "Fundamentals of Human Nutrition" en "Nutrition for Health Promotion and Disease Prevention", merk ik dat er van hun "evidence based" richtlijnen vaak weinig waar is en dat ze simpelweg de richtlijnen reciteren die lobbygroepen aan de overheid van de VS opgedrongen hebben.
Kun je daar een voorbeeld van geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Een aantal dingen die zo 1-2-3 in me opkomen:

verzadigd vet veroorzaakt hart- en vaatziekten
LDL-cholesterol is slecht en HDL-cholesterol is goed
je moet koolhydraten eten om te overleven
meer dan x aantal gram zout per dag eten is altijd gevaarlijk
supplementen werken niet en zijn gevaarlijk

niets hiervan is waar.

Volgens mij hebben ze ook weinig keus, al wilden ze andere lesstof geven. In één van die courses is de docent geloof ik een RD (registered dietician) en die mogen (voor zover ik weet) ook alleen spuien wat goedgekeurd is door de American Dietetic Association anders volgen er sancties.

In April start er een andere course over voeding (https://www.coursera.org/course/lifenutr). Ik vrees het ergste als ik naar de bibliografie van de docent kijk (ze is blijkbaar een low-fat-aanhanger).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
En hiermee stopt deze discussie hier. Duidelijk een cursus gevolgd die zich op een doelgroep richt waar je zelf niet onder valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Wind je maar niet te veel op hoor, Rakapul. Ik start geen discussie over 't onderwerp, ik geef slechts aan dat het goed is om ook bij Coursera-courses altijd kritisch te blijven.

Je argument over de doelgroep vat ik niet, maar dat hoeft ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
De doelgroependiscussie is nog wel enigszins ontopic en zal ik toelichten, de inhoudelijke discussie niet.

Ik heb beide cursussen even opgezocht en bij de ene staat 'introductory' en bij de andere 'basics'. Het is volstrekt normaal dat bij dergelijke cursussen de algemeen aanvaarde kennis, concepten en normen worden aangehouden. Puur een concensus kwestie.

Wat jij aanbrengt zijn onderliggende wetenschappelijke vragen of twistpunten. Dat kan ook wel in een cursus aan de orde komen, maar dan heb je het dus over een hele andere soort cursus die veel meer op onderzoek is gericht (en qua niveau veel hoger en zwaarder, typisch niet een online cursus). Als uit dergelijk onderzoek blijkt dat de algemeen aanvaarde kennis en normen aangepast dienen te worden dan gebeurt dat op termijn en zal dat ook gelden voor eerder genoemde cursussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthas
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-04 18:10
Sefyu schreef op zondag 24 februari 2013 @ 19:53:
[...] ik geef slechts aan dat het goed is om ook bij Coursera-courses altijd kritisch te blijven.
[...]
Geweldig toch, nét echt college (de vertaling voor courses, die er nog het dichtstbij komt ;))

Als er 1 ding is dat ik heb overgehouden van mijn studie is het wel dat je niet klakkeloos alles voor waar aan moet nemen en dat je altijd kritisch moet blijven.

Ik ben nu zelf aan het kijken bij Coursera naar een paar colleges over sustainability. Hoe ik dat qua tijd ga inpassen, is een tweede.

"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Rukapul schreef op zondag 24 februari 2013 @ 20:08:
De doelgroependiscussie is nog wel enigszins ontopic en zal ik toelichten, de inhoudelijke discussie niet.

Ik heb beide cursussen even opgezocht en bij de ene staat 'introductory' en bij de andere 'basics'. Het is volstrekt normaal dat bij dergelijke cursussen de algemeen aanvaarde kennis, concepten en normen worden aangehouden. Puur een concensus kwestie.

Wat jij aanbrengt zijn onderliggende wetenschappelijke vragen of twistpunten. Dat kan ook wel in een cursus aan de orde komen, maar dan heb je het dus over een hele andere soort cursus die veel meer op onderzoek is gericht (en qua niveau veel hoger en zwaarder, typisch niet een online cursus). Als uit dergelijk onderzoek blijkt dat de algemeen aanvaarde kennis en normen aangepast dienen te worden dan gebeurt dat op termijn en zal dat ook gelden voor eerder genoemde cursussen.
Het is één ding om nuances weg te laten die er in de praktijk weinig toe doen, maar het is wat anders om mythes en misconcepties in stand te houden. M.i. gaat het niet over twistpunten en minder aanvaarde wetenschappelijk standpunten, maar over het gebruik van verouderd en slecht uitgevoerd onderzoek dat slechts nog gebruikt wordt door overheidsorganisaties n.a.v. van gelobby en draaideurpraktijken van big agri en big pharma.

Maar nogmaals: het is niet mijn bedoeling om hierover inhoudelijk een discussie te starten tenminste niet in dit topic). Indien iemand hier op wil reageren, graag in: Voedingskennis en -mythes
Arthas schreef op zondag 24 februari 2013 @ 20:10:
[...]

Geweldig toch, nét echt college (de vertaling voor courses, die er nog het dichtstbij komt ;))

Als er 1 ding is dat ik heb overgehouden van mijn studie is het wel dat je niet klakkeloos alles voor waar aan moet nemen en dat je altijd kritisch moet blijven.

Ik ben nu zelf aan het kijken bij Coursera naar een paar colleges over sustainability. Hoe ik dat qua tijd ga inpassen, is een tweede.
Deze: https://www.coursera.org/course/sustain ?

Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Ik zou bijna expres een half jaar studievertraging op willen lopen om alle interessante courses (actief) te volgen :P

College is wel een goeie ja. Online colleges volgen. Ja, klinkt wel logisch en lekker.

[ Voor 20% gewijzigd door Sefyu op 24-02-2013 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthas
Sefyu schreef op zondag 24 februari 2013 @ 20:21:
[...]

Deze: https://www.coursera.org/course/sustain ?

Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Ik zou bijna expres een half jaar studievertraging op willen lopen om alle interessante courses (actief) te volgen :P

...
En deze: Global Sustainable Energy: Past, Present and Future

Studievertraging loop ik niet meer op gelukkig :)

"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Introduction tot Sustainability is leuk, inderdaad (en ik moet zeggen dat het ook prachtig vormgegeven is, mooie achtergrondfoto's enzo). Ik heb het in de herfst gedaan.
Een mooie introductiecursus over bevolkingsgroei, resourceverbruik, de opwarming van de aarde en meer van dat soort onderwerpen.
Met een gezonde kritische nuance.

Leuke prof ook.

[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 24-02-2013 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vleesjus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-05 09:35

vleesjus

echte vleesjus!

Ben zelf nu 4 weken bezig met https://www.coursera.org/course/crypto

Beetje te laat ingestapt waardoor je gelijk met ruim 2 weken achterstand aan de course begint. Maar tot nu toe bevalt het me goed. De stof is redelijk pittig, de docent racet door de stof heen, maar je steekt er veel van op. En inderdaad zoals een aantal keer hier genoemd het helpt je met wat te doen aan je discipline :)
Elke week weer een uitdaging om op tijd de stof door te nemen en de toets af te ronden.

i7 4790k; 12GB ram; Asrock Z97 Extreme4; 1080ti;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Die crypto cursus heeft wel een goede docent!

Bij de cursus die ik aan het volgen ben is de hoofddocent wel goed, maar de gastdocenten (veelal uit het bedrijfsleven) heel wisselend van prut tot goed.

[ Voor 63% gewijzigd door Rukapul op 25-02-2013 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Ik kreeg gister ook deze e-mail binnen over een course:
At the time that I am typing this to you the Coursera website says that there is 1 day, 6 hours, 55 minutes, and 10 seconds left until the "AIDS" class opens on Monday, Feb 25. (I don't know about you but I am TOTALLY not surprised that a website founded by Stanford University computer professors would embrace precision chrono-technology) :-)

So consider this to be a wake-up call ... School starts tomorrow!! You still have 1 day, 6 hours, 51 minutes and 42 seconds to hit the snooze button on this wake-up call though so feel free to spend the rest of it mentally lazing about.

*I* am spending the day feverishly putting the finishing touches on the class site. I taught online public health classes for several years but never through Coursera so am trying (with less than sterling success, I have to admit) to channel my inner computer god. 'Hmmm.... if I dreamed in zeros and ones where would *I* put the instructions for this activity...' No worries though, even though I am more sciencey than computery it will all come together before the curtain rises -- hang on, let me check ... 1 day, 6 hours, 40 minutes and 51 seconds from now.

See you tomorrow!
-Kimbi Hagen
(principal instructor and part time guest-faculty wrangler for the Coursera "AIDS" class sponsored by Emory University)
Dit enthousiasme voegt voor mij echt wat toe, en dan heb ik nog niet eens de eerste lecture gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Sefyu schreef op zondag 24 februari 2013 @ 00:33:
Wel belangrijk is dat je ook hier altijd kritisch moet zijn ten opzichte van de lesstof. In twee courses die ik volg, "Fundamentals of Human Nutrition" en "Nutrition for Health Promotion and Disease Prevention", merk ik dat er van hun "evidence based" richtlijnen vaak weinig waar is [...]
Voor dat soort dingen zijn de fora heel handig, daar kan je discussies aanzwengelen over dingen waar je kritisch tegenover staat.
Zoals gezegd, net als met echte universitaire colleges, is een gezonde kritische houding noodzakelijk, en daarnaast maken zelfs de beste profs weleens fouten.
Regelmatig mengen de docenten en TA's zich er ook in (mits het een goede discussie is natuurlijk).
Zeker voor dingen die niet zo empirisch te meten zijn, zoals bijvoorbeeld geschiedenis, speelt de helft van het leergedeelte zich af op de fora.

Ik heb gemerkt dat vaak de fora écht een bijgevoegde waarde is.
Het is vaak zeer de moeite waard en zeer leerzaam, dus ik kan je aanraden om daar wat topics te openen en te discussiëren met medestudenten! :)

Het is vaak daarnaast ook interessant om te zien hoe bepaalde dingen vanuit diverse internationale perspectieven gezien worden.

[ Voor 12% gewijzigd door anandus op 25-02-2013 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 507842

Spam is not appreciated here: Het algemeen beleid #verbodenspam

[ Voor 86% gewijzigd door SmartDoDo op 24-03-2013 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:40
Erg cool die site/initiatief zeg :)

Meteen maar aangemeld voor Computer Science 101 (zelf studie), Metadata: Organizing and Discovering Information.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01-05 14:33
Vandaag begonnen aan mijn eerste Coursera, namelijk Global Sustainable Energy: Past, Present and Future. Eens kijken of ik de motivatie heb om dit nog naast mijn studie te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dit is wel een erg gaaf initiatief! Vandaag ingeschreven voor Gamification, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 284985

Ik ben hier nu bezig met "Designing and Executing Information Security Strategies"

Het is een zeer interessant onderwerp en het gaat mij dan ook vooral om kennisvergaring :)

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 284985 op 30-03-2013 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Zojuist gestart met Gamification. Nu zie ik de (video)lectures staan en die kan ik ook volgen, maar ik zie bij homework & assignments de melding: Sorry, there is nothing here now. Check back later. Kan iemand me uitleggen wanneer deze er bij gaan komen of dat er de eerste week nog geen opdrachten zijn? Ik mis de planning en daarom is het voor mij nog niet duidelijk wat ik nu precies moet doen. Enkel de lectures kijken?

-EDIT-
Iets met rustig wachten tot je een e-mail ontvangt met relevante informatie over de lessen :)

[ Voor 11% gewijzigd door XeNeRgY op 01-04-2013 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthas
Jefrim schreef op maandag 25 maart 2013 @ 19:03:
Vandaag begonnen aan mijn eerste Coursera, namelijk Global Sustainable Energy: Past, Present and Future. Eens kijken of ik de motivatie heb om dit nog naast mijn studie te doen.
Me too!
Nou ja, eigenlijk afgelopen vrijdag begonnen. Ik moet dit sowieso in de weekenden plannen. Ik hoop wel dat ze zich niet teveel op de VS richten, want ik wil niet gaan onthouden dat een Amerikaan bijna 3x zoveel energie verbruikt dan een Europeaan. Okay, dat nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Ik volg nu (onder meer) de volgende course:

https://class.coursera.org/behavioralecon-001/class/index

A Beginner's Guide To Irrational Behaviour

En ik kan 'm zeker aanraden. Er worden heel veel leuke weetjes gepresenteerd en veel van de informatie is gemakkelijk toepasbaar in de praktijk. Bijvoorbeeld hoe je keuzemogelijkheden zo kunt presenteren dat mensen vrijwel altijd voor een bepaalde optie gaan.

Erg leuke course.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Laatst online: 02-05 23:00
En ik volg momenteel:
https://class.coursera.org/gamification-002/lecture/index

Gamification - ook wel interessant en goed gebracht.
Gaat over het gebruiken van game-design elementen in serieuze applicaties: om zo de gebruiker er meer bij te betrekken.

Ook heb ik me daar ingeschreven in het Signature track - laat toe om een officieler certificaat te behalen.
Bij elk huiswerk / gequoteerde quiz moet je dan wel een zinnetje overtypen en een foto nemen met webcam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magicstar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-04 12:48
Ik volg ook Gamification, vind het wel een leuke manier van les volgen.

Chime, waarom het signature track? Ik kreeg niet echt het idee dat er veel meerwaarde aan zat, ga de certificaten ook zeker niet echt als voor mijn CV zien. jij wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Sefyu schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 21:36:
Ik volg nu (onder meer) de volgende course:

https://class.coursera.org/behavioralecon-001/class/index

A Beginner's Guide To Irrational Behaviour

En ik kan 'm zeker aanraden. Er worden heel veel leuke weetjes gepresenteerd en veel van de informatie is gemakkelijk toepasbaar in de praktijk. Bijvoorbeeld hoe je keuzemogelijkheden zo kunt presenteren dat mensen vrijwel altijd voor een bepaalde optie gaan.

Erg leuke course.
Ja, vreselijk leuke course! Geeft veel inzicht en de prof brengt het heel erg leuk!

Ik heb het ook een paar weken gedaan , maar toen ging ik op vakantie, dus moet nog kijken of ik tijd heb om de laatste paar lectures te volgen.
Maar zeer leuk, inderdaad!

Net ook de laatste quiz van Modern History since 1760 gevolgd, mijn langste course tot nu toe (15 weken/92 videos).

Was ook een zeer leuke course.
magicstar schreef op maandag 29 april 2013 @ 13:01:
[...] ga de certificaten ook zeker niet echt als voor mijn CV zien. jij wel?
offtopic:
Ik heb ze wel op mijn CV staan.
Maar ik ben al een aardig tijdje werkloos dus heb wel een gat op mijn cv. Hiermee (en vrijwilligerswerk) kan ik laten zien dat ik niet lui op de bank zit, maar actief bezig blijf. Al heb ik niet vermeld welke courses ik allemaal gedaan heb (het zijn er nu 15).

Ik weet niet of het slim is, maar ik denk dat het er beter uitziet dan helemaal niets, denk ik?
Mocht ik weer werk hebben enzo, dan is het natuurlijk een ander verhaal.

edit:
Al doe ik het natuurlijk voornamelijk voor mezelf, gewoon om nieuwe dingen te leren :)

[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 29-04-2013 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:52
Onlangs ingeschreven voor de Data Science course die op 1 mei begint. Ik heb in het verleden al eens een coursera course proberen te volgen echter door een werkgerelateerde training kon ik deze toen niet afmaken.

Ben benieuwd naar de eerste lectures, dat is me tijdens mijn studententijd weinig overkomen ;)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
magicstar schreef op maandag 29 april 2013 @ 13:01:
Ik volg ook Gamification, vind het wel een leuke manier van les volgen.

Chime, waarom het signature track? Ik kreeg niet echt het idee dat er veel meerwaarde aan zat, ga de certificaten ook zeker niet echt als voor mijn CV zien. jij wel?
Bwa - prijs viel mee dus ik had zoiets van - waarom niet.

Kan interessant zijn voor mijn cv - ik werk als consultant en dan is zoiets toch wel weer leuk - het zorgt er toch maar weer uit dat je bij potentiele klanten er iets meer uitspringt.
(Alhoewel het hier waarschijnlijk toch weer een paar jaar gaat duren voor ze de term gamification gaan begrijpen :+ )

Cursussen zelf zet ik ook wel op mijn cv, maar dan gewoon als cursus.
Het toont op zijn minst aan dat ik zelf nog wat tijd in mijn ontwikkeling steek en mijn horizon verbreed (recent bvb ook een online cursus van mongodb gedaan)
Soit, als de cursus natuurlijk relevant is voor het werk ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ligt het aan mij of is de website ATM stuck (blijft op loading staan)?

Ik heb overigens inmiddels Introduction to Astronomy en Algebra afgerond :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
offtopic:
Hier doet-ie het prima? ctrl-F5, misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

offtopic:
Nou het ligt niet helemaal aan mij, krijg nl. een Failed to load resource: the server responded with a status of 403 (FORBIDDEN) terug
:P

edit:

Opgelost door handmatig naar https://www.coursera.org/account/logout te surfen en opnieuw in te loggen :)

[ Voor 29% gewijzigd door BtM909 op 29-04-2013 15:23 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Zijn er nog mensen bezig met cursussen? :)

Het is fijn dat er gedurende de zomer op Coursera nog cursussen lopen. Op EdX nauwelijks, geloof ik.

Ikzelf heb een *onwijs* drukke zomer , volg nu meerdere cursussen tegelijkertijd, moet behoorlijk plannen om het allemaal een beetje soepel te laten verlopen. Houd het allemaal netjes in de agenda bij.
Grappig genoeg heb ik nu meer discipline dan ik ooit eerder heb gehad :P

Sinds ik begonnen ben met de online cursussen heb ik vreselijk veel geleerd, op allerlei gebieden, en mijn kennis en blikveld aanzienlijk verruimd. Ik ben heel blij dat dit bestaat, al had het van mij 15 jaar geleden ook wel mogen bestaan, maarja, beter laat dan nooit :P

De 'score' staat nu op 2 EdX-cursussen en 16 Coursera-cursussen.

Een van de moeilijkste cursussen die ik tot nu toe heb gevolgd is net afgelopen, dit was Introduction to System Biology.
Ben dan ook echt heel erg trots dat ik deze afgemaakt heb (met distinction), want ik heb daar echt flink voor moeten ploeteren. Maar het gevoel van 'accomplishment' bij zo'n cursus is nog nooit zo groot geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik heb dit ook recent ontdekt :) Momenteel sta ik ingeschreven voor Computing for Data Analysis. De voornaamste reden is dat er uitgebreid gebruik wordt gemaakt van R, wat ik zelf gebruik voor mijn werk (analyseren van klinische studies).

Ook sta ik ingeschreven voor Analyzing the Universe en hoop ik nog wat medisch-biologische dingetjes te gaan doen. Gewoon, omdat ik het met mijn medisch-biologische achtergrond leuk vindt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonoKid
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-12-2024
anandus schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 15:18:
Zijn er nog mensen bezig met cursussen? :)

Het is fijn dat er gedurende de zomer op Coursera nog cursussen lopen. Op EdX nauwelijks, geloof ik.

Ikzelf heb een *onwijs* drukke zomer , volg nu meerdere cursussen tegelijkertijd, moet behoorlijk plannen om het allemaal een beetje soepel te laten verlopen. Houd het allemaal netjes in de agenda bij.
Grappig genoeg heb ik nu meer discipline dan ik ooit eerder heb gehad :P

Sinds ik begonnen ben met de online cursussen heb ik vreselijk veel geleerd, op allerlei gebieden, en mijn kennis en blikveld aanzienlijk verruimd. Ik ben heel blij dat dit bestaat, al had het van mij 15 jaar geleden ook wel mogen bestaan, maarja, beter laat dan nooit :P

De 'score' staat nu op 2 EdX-cursussen en 16 Coursera-cursussen.

Een van de moeilijkste cursussen die ik tot nu toe heb gevolgd is net afgelopen, dit was Introduction to System Biology.
Ben dan ook echt heel erg trots dat ik deze afgemaakt heb (met distinction), want ik heb daar echt flink voor moeten ploeteren. Maar het gevoel van 'accomplishment' bij zo'n cursus is nog nooit zo groot geweest :)
toon volledige bericht
Ja! Ik had het al een tijdje in mijn bookmarks staan maar nog niets mee gedaan. Nu zag ik toevallig een introduction to guitar cursus staan en halfslachtig maar ingeschreven.

Gelijk een hele week aan video's, quizes en peer reviews verslonden. Ik ben helemaal verslaafd en zit op mijn honger te wachten tot de volgende les uitkomt, over een paar uurtjes.

Ondertussen wat gezocht tussen nieuwe cursussen. Dit is mijn profiel.

Geweldig platform. Video cursussen zijn totnogtoe heel boeiend en professioneel. Die quizzes en peer reviews zijn erg leuk en er is veel interactie op de fora. Beetje een interactieve TED.

Gebruiken jullie de Coursera "certificates" op jullie CV of laten jullie dit achterwege?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Leuk zeg, heb me opgegeven voor https://www.coursera.org/course/livearthistory. Bij de FAQ staat dit;

Will I get a Statement of Accomplishment after completing this class?

Yes. Students who successfully complete the class will receive a Statement of Accomplishment signed by the instructor.

Je krijgt echt een papieren ding, of digitaal? Neem aan dat je bij de Signature Track wel een papieren certificaat krijgt. Nou, in oktober kijken of ik de course leuk vind. Misschien voor de komende 2 maanden wat vinden, wil alleen niet straks met 2 courses tegelijk zitten én met m'n studie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:14
Je krijgt een downloadbaar PDF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ook bij een signature track, maar dan staat er een specifieke URL op zodat je online kan verifyen dan het certificate geen gephotoshopt ding is.

Maar in principe dus een Pdfje (en die kan je desnoods ook zelf uitprinten ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-05 16:41
Ik heb zelf ook al een paar courses gevolgd op Coursera.
Binnenkort ga ik weer wat leuke cursussen doen:

Neural networks for machine learning
interactive programming in Python
Designing and Executing Information Security Strategies

Overigens lees ik hier meerdere mensen die aangeven het voor de lol te doen en het niet relevant vinden voor een CV. Ik kijk daar zelf toch iets anders tegen aan.

Ik ben het er mee eens dat het niet op een CV hoort te staan in de zelfde categorie als een MBO/HBO/WO/etc diploma. Zelfs onder het kopje certificaten hoort het waarschijnlijk nog niet thuis.
Toch zijn de cursussen van een dermate hoog niveau dat ze best op een CV mogen staan vind ik. Coursera en de andere varianten worden ook steeds bekender. Ik denk zelf dat ik de relevante cursussen die bij de functie zouden passen zeker op mijn CV te zetten. Het laat zien dat je bereidt bent te blijven leren over je vakgebied, dat je innovatieve manieren van kennisvergaring gebruikt en dat je gericht bent op de toekomst. Ik denk daarom zeker dat de courses relevant kunnen zijn voor een CV, alleen niet als een volwaardige opleiding/certificaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Hoe zet jij 't op je CV? Als in, onder welk "kopje"?

Ik heb nu slechts in het algemeen online cursussen (Coursera, edX etc) staan, maar niet specifiek wat.

En zet je alleen die courses erop waar je een certificaat hebt behaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ik denk dat je in principe alle cursussen waarvan jij denkt dat ze een relevante bijdrage hebben aan jouw ontwikkelingen wel zou kunnen noemen. Zou het natuurlijk wel duidelijk maken dat het hier gaat om online cursussen die je simpelweg doet om jezelf te verrijken.

Heb me net op de valreep nog ingeschreven voor https://www.coursera.org/course/modernpostmodern, begint morgen. Lijkt me erg interessant :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:24
Ik zit inmiddels in de 6e week van Cryptography I. Het is een behoorlijk pittige cursus waar veel wiskunde bij komt kijken en het kost mij best veel tijd, maar de scores tot nu toe zijn dik in orde.
Erg interessant om te zien hoe cryptografie werkt, hoe het wordt gebruikt en hoe het niet moet worden gebruikt, zoals bijvoorbeeld 802.11 WEP, de Russen in de 2e wereldoorlog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik zet, als werkloze werkzoekende, ze op mijn CV, maar vooral om aan te tonen dat ik bezig ben met dingen en niet de hele dag lui met een biertje voor de tv op de bank zit (ofzo :+ ).
Overigens staat er "diverse cursussen", als ik alle cursussen zou noemen die ik gedaan heb zou het nogal veel (loze) ruimte op mijn CV innemen.

Als ik niet werkloos was geweest had ik ze vermoedelijk niet op mijn CV gezet denk ik, tenzij het écht heel werkgerelateerd is.

In september beginnen er trouwens echt veel cursussen, zeg, pfff.
Dat wordt nog moeilijk met uitkiezen :P

[ Voor 29% gewijzigd door anandus op 28-07-2013 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-05 16:41
Sefyu schreef op zondag 28 juli 2013 @ 00:57:
Hoe zet jij 't op je CV? Als in, onder welk "kopje"?

Ik heb nu slechts in het algemeen online cursussen (Coursera, edX etc) staan, maar niet specifiek wat.

En zet je alleen die courses erop waar je een certificaat hebt behaald?
Hangt er een beetje vanaf, "online cursussen" of gewoon "cursussen". Laat ze tijdens een gesprek maar vragen wat het allemaal precies inhoudt. Daarnaast kun je ook bij de cursussen van bijv. Coursera aangeven dat het een Coursera cursus is. Om ze te onderscheiden van "normale" cursussen. Ik gebruik mijn CV voornamelijk om aan te tonen dat ik veel gevarieerde dingen heb gedaan/aan het doen ben en om een gesprek uit te lokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:53
anandus schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 21:16:
Ook bij een signature track, maar dan staat er een specifieke URL op zodat je online kan verifyen dan het certificate geen gephotoshopt ding is.

Maar in principe dus een Pdfje (en die kan je desnoods ook zelf uitprinten ;) )
Wat was ongeveer de reactietijd na het sluiten van de course en het beschikbaar stellen van URL / PDF?

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Hoe lang het ontvangen van een certificate kan duren varieert. Bij sommigen paar dagen tot paar weken. Meestal iets van een weekje of 2. Al heb ik een keer gehad dat het 1 dag later er al was, en bij eentje gehad dat het 2 maanden geduurd heeft.

Certificaten vind je hier:
https://www.coursera.org/account/records

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
  • Laatst online: 07:53
anandus schreef op maandag 29 juli 2013 @ 15:32:
Hoe lang het ontvangen van een certificate kan duren varieert. Bij sommigen paar dagen tot paar weken. Meestal iets van een weekje of 2. Al heb ik een keer gehad dat het 1 dag later er al was, en bij eentje gehad dat het 2 maanden geduurd heeft.

Certificaten vind je hier:
https://www.coursera.org/account/records
Gisteren afgerond en de closure date is vandaag. Maar de harde deadline is 5 augustus.
We wachten af. Ben gewoon benieuwd hoe de signature deelname eruit ziet... ;-)

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryceck
  • Laatst online: 04-05 19:19

Ryceck

Constants and Variables

Goed om te zien dat er ook hier wat aandacht is voor Coursera. Ben er zelf mee in aanraking gekomen een paar maanden geleden omdat ze een "Introduction to Data Science" course aanboden. Deze succesvol afgerond en sindsdien verslingerd aan wat er allemaal aangeboden wordt...

Nu druk bezig met Coding the Matrix (linear algebra met Python) en heb Statistics One en Computing for Data Analysis op de planning staan om te gaan doen omdat deze me ook erg interessant lijken.

Niveau van de cursussen is inderdaad erg verschillend. "Data Science" (University of Washington) had flink wat logistieke problemen met de grading van de opdrachten en het feit dat ze gebruik maakten van externe faciliteiten voor bepaalde opdrachten welke niet goed werkten, nog afgezien van het algemene niveau wat niet extreem hoog lag (Data Science is nogal een breed gebied voor 1 cursus...).
Coding the Matrix (Brown University) daarentegen gaat al beter; compleet geen grading issues of problemen met de opdrachten en het niveau ligt ook wat hoger, werkdruk is ook gelijk meer maar je leert er een hoop van (Python is toch wel mooi :)).
Ben benieuwd naar Statistics One (ben noob in statistiek) en hoop met Computing for Data Analysis aan de gang te kunnen omdat ik benieuwd ben naar wat R allemaal kan en en hoe het werkt.

Mijn ervaring in het algemeen; MOOC is geen platform om expert te worden in een vakgebied, maar je kan heel erg goed snuffelen aan verschillende stukken van de wereld om te kijken of het je ligt.
Het certificaat daarom gebruik ik wel als onderdeel van mijn CV; het geeft aan dat je bereid bent te leren en je te verdiepen in een vakgebied in eigen tijd; hetzelfde dus als een betaalde cursus welke je hebt gevolgd. Ondanks dat het MOOC concept relatief vrijblijvend is leer je er wel degelijk van, en omdat je leert op eigen initiatief pik je het beter op en is het wat mij betreft dus zeker wel relevant om op je CV te plaatsen (mits passend binnen je vakgebied uiteraard).

[ Voor 8% gewijzigd door Ryceck op 29-07-2013 16:13 ]

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Laatst online: 04-05 08:51

Bolletje

Moderator Harde Waren
Zijn er nog mensen die in september of oktober aan een cursus gaan beginnen? Dan starten namelijk weer veel nieuwe cursussen.

Ik heb me nu ingeschreven voor een cursus finance. De meeste stof daarvan zal gesneden koek voor me zijn, omdat ik dat al heb gehad op de universiteit. Desondanks wil ik zo het concept van online learning eens uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sieger
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-07-2017
Ik heb me gister ingeschreven voor "Think Again: How to Reason and Argue" ben benieuwd.

Weet iemand trouwens hoelang cursus materiaaal online blijft?
ik ben namelijk paar maanden geleden begonnen aan gitaar lessen, echter nam de werkdruk op werk toe en heb ik daardoor drie weken van de zes maar echt de cursus kunnen volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Dat verschilt per cursus. Sommige blijven een aantal maanden toegankelijk, sommige sluiten de toegang al af na een week of twee.

Je kan dus het beste alle video's en extra materiaal downloaden zodat je er later nog bij kan.

The DownThemAll-extensie voor Firefox kan een batch-download doen van alle video's (en pdfs e.d).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Bolletje schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 01:11:
Zijn er nog mensen die in september of oktober aan een cursus gaan beginnen? Dan starten namelijk weer veel nieuwe cursussen.
Yups, ik.
Ik heb me bij véél te veel cursussen ingeschreven :P , ik moet volgende week eens kijken naar de cursussen, wat mij het meeste boeit, welke cursussen ik me uit ga schrijven en welke ik daadwerkelijk ga doen. Al ben ik wel heel benieuwd naar de cursussen van Delft op Edx.
Ik heb me nu ingeschreven voor een cursus finance. De meeste stof daarvan zal gesneden koek voor me zijn, omdat ik dat al heb gehad op de universiteit. Desondanks wil ik zo het concept van online learning eens uitproberen.
Houdt er rekening mee dat een hoop cursussen voor het algemene publiek zijn en sommigen dus té makkelijk zijn als je ze al eerder hebt gehad. Waarschijnlijk houd je er al rekenening mee, maar ik wil je alvast behoeden voor mogelijke teleurstelling :P

Overigens hoeft dat niet zo te zijn, hoor, sommige cursussen zijn van een goed fatsoenlijk niveau, maar dat geldt niet altijd.

Ik hoop dat online learning een beetje bevalt :)

[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 30-08-2013 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-05 16:02
Ik heb me naar aanleiding van dit topic ook ingeschreven voor een aantal cursussen, namelijk Think Again: How to Reason and Argue, Microeconomics Principles, Designing and Executing Information Security Strategies en A History of the World since 1300.
History of the world is daarvan nog niet begonnen.
Hoe hoog het niveau is, is lastig in te schatten de eerste dagen. Maar bij "How to reason and argue" moet ik mijn aandacht er wel goed bijhouden merk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Crazyx, verkijk je niet op de tijd die het kan kosten. Uit ervaring weet ik dat het fijner is om minder cursussen helemaal te doen dan meer cursussen niet af te kunnen maken omdat je met tijd in de knoop komt :)
(is dat überhaupt een fatsoenlijke uitdrukking? :P)

Maar als je de tijd en discipline hebt moet je het vooral doen, natuurlijk! :)

[ Voor 13% gewijzigd door anandus op 30-08-2013 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
anandus schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 08:37:
Houdt er rekening mee dat een hoop cursussen voor het algemene publiek zijn en sommigen dus té makkelijk zijn als je ze al eerder hebt gehad. Waarschijnlijk houd je er al rekenening mee, maar ik wil je alvast behoeden voor mogelijke teleurstelling :P

Overigens hoeft dat niet zo te zijn, hoor, sommige cursussen zijn van een goed fatsoenlijk niveau, maar dat geldt niet altijd.

Ik hoop dat online learning een beetje bevalt :)
Snap ik. Er zitten ook grote verschillen tussen universiteiten in de VS, dus het kan ook goed onder mijn niveau zitten. Anderzijds houd ik de stof dan nog een beetje bij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Bolletje schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 23:14:
[...]

Snap ik. Er zitten ook grote verschillen tussen universiteiten in de VS, dus het kan ook goed onder mijn niveau zitten. Anderzijds houd ik de stof dan nog een beetje bij. :)
Ik ben wel benieuwd naar jouw ervaringen! (vooral omdat het waarschijnlijk bekende stof is)
Welke cursus is het precies? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
anandus schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 23:35:
[...]
Ik ben wel benieuwd naar jouw ervaringen! (vooral omdat het waarschijnlijk bekende stof is)
Welke cursus is het precies? :)
Introduction to Finance. Is een redelijk grote course met veel deelnemers. University of Michigan staat op de AACSB-lijst, dus zal niet heel matig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Straks beginnen aan m'n Metadata: Organizing & Discovering Information.

Finance lijkt me overigens ook wel een leuke, straks eens naar even wat meer over lezen.

[ Voor 14% gewijzigd door De_Bastaard op 02-09-2013 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sub0kelvin
  • Laatst online: 10-08-2023
Inmiddels ben ik ook bevangen door Coursera.

Zojuist ben ik gestart met Crypto I, en volgende week begint Functional programming. Daarna Crypto II en Reactive programming, die daar op aansluiten en de kennis vers houden. We zijn met een aantal collega's gestart, dus dat maakt het nog leuker. Iemand hier die ook één van cursussen gaat doen?

Op den duur wil ik het gebruiken als opfrismateriaal voor Statistiek en Machine Learning, maar dat komt later nog wel eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 00:49
Yes, ik ben ook wakker. Ik doe alles in de richting Analytics/Big Data + sommige AI/statistics/math/finance courses.

Waar mogelijk wil ik wel gebruik maken van de mogelijkheid om officiele certificaten te krijgen ($49).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Ben inmiddels bezig met Metadata en moet zeggen dat het toch behoorlijk aanpoten is. Elke week al die filmpjes kijken en dat huiswerk maken ná werktijd is vermoeiender als gedacht :).

Twijfel nog ik me inschrijf voor het een certificaat, wat doen jullie?

[ Voor 17% gewijzigd door De_Bastaard op 17-09-2013 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
Ik zeg doen.

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Config schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 10:05:
Yes, ik ben ook wakker. Ik doe alles in de richting Analytics/Big Data + sommige AI/statistics/math/finance courses.

Waar mogelijk wil ik wel gebruik maken van de mogelijkheid om officiele certificaten te krijgen ($49).
Hoe doe je dat, moet je dat aan het eind van je cursus aangeven ofzo?

• anandus
  • Niet online
gise schreef op donderdag 19 september 2013 @ 12:43:
[...]

Begin van de cursus (er moet tijdens de cursus immers gecontroleerd worden of het daadwerkelijk jij bent die de cursus doet). Niet alle cursussen bieden het aan, overigens.

[ Voor 16% gewijzigd door anandus op 19-09-2013 13:16 ]

• chime
gise schreef op donderdag 19 september 2013 @ 12:43:
[...]

Ik heb het bij gamification es gedaan - daar was toen een termijn van een paar weken dat je daarop kon inschrijven.

Termijn die start bij start cursus.

Ik denk dat de deadline het indienen van de eerste opdracht was, bij elke opdracht daarna is het es lachen voor de webcam en een zinnetje overtypen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-05 22:06
Ik ben wel benieuwd, waarschijnlijk ga ik deze maand ook met één of twee courses beginnen. Lijkt me erg leuk om zo weer iets nieuws te leren.

Wat ik me afvroeg, in hoeverre is het noodzakelijk je échte naam te gebruiken bij Coursera? Ik zou het namelijk graag anoniem doen, maar de vraag is natuurlijk wat er dan op je 'certificaat' komt te staan en hoe nuttig het dan nog eventueel is voor aanvulling op je CV. Hoe denken jullie daarover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Je kan op de fora sowieso anoniem posten, als je wil.
Maar als je je naam op het certificaat wil is het handiger om je echte naam in te vullen, zeker als je een signature track doet.
Of je kan een valse naam gebruiken en je echte naam op een certificaat photoshoppen :P

Of het een aanvulling op je CV is weet ik niet, ikzelf zou ze niet op mijn CV zetten.
Misschien een regel dat ik online cursussen heb gedaan. Zo laat je wel zien dat je in jezelf investeert.
Als ze daar naar zouden vragen zou ik wel wat tekst en uitleg geven.
Het gaat natuurlijk vooral om de kennis die je eruithaalt :)

[ Voor 42% gewijzigd door anandus op 30-09-2013 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-05 22:06
Bedankt, iets om even over na te denken dus.
anandus schreef op maandag 30 september 2013 @ 14:30:
Of het een aanvulling op je CV is weet ik niet, ikzelf zou ze niet op mijn CV zetten.
Misschien een regel dat ik online cursussen heb gedaan. Zo laat je wel zien dat je in jezelf investeert.
Als ze daar naar zouden vragen zou ik wel wat tekst en uitleg geven.
Het gaat natuurlijk vooral om de kennis die je eruithaalt :)
Ik zie het ook niet als directe aanvulling op mijn CV, maar als extra'tje om te laten zien dat ik graag tijd investeer in het leren van nieuwe dingen. Zoals je zelf ook omschreef in dit geval, lijkt me prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:14
Ik zet mijn gevolgde en afgeronde Coursera cursussen wel op mijn CV. Wanneer bedrijven als ING en IBM geinteresseerd zijn in Coursera (en de ING zelfs haar medewerkers aanspoort om Coursera te gebruiken), dan ga ik er vanuit dat dat in z'n algemeenheid iig niet als negatief wordt opgevat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
En zet je dan de specifieke (relevante) cursussen erbij of gewoon iets algemeens als 'online cursussen'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-05 18:49

PcDealer

HP ftw \o/

Ik zou specifieker zijn hoor. De ene online cursus is de andere niet. Ik kan me voorstellen dat "echte" certificaten harder meetellen en je die wat uitgebreider noteert. Alleen het bekijken van een filmpje zou ik maar kort noemen. Ik bedenk me net dat het in mijn geval goed is om alle certificaten apart te noemen in een bijlage.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
Als het relevant is zou ik het durven vermelden - mits het op zijn minst signature track behelst.
Kwestie van wat bewijswaarde te hebben.

Maar het is eerder een interessante voetnoot op je cv, dat je in je eigen tijd ook nog aan jezelf werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
Als MSc van een Nederlandse universiteit wil ik wel even kwijt dat de kwaliteit van het lesmateriaal, de docenten en het huiswerk stukken beter is dan wat ik doorgaans voor mijn neus kreeg. Ik zou dit soort courses niet al te snel verplaatsen naar een voetnoot of slechts een algemene opmerking dat je in je vrije tijd nog doorleert.

Kijk eens naar zo'n course als "Web Intelligence and Big Data" of "Asset Pricing". Die laatste is zelfs een PhD course bij een topuniversiteit. Zolang je niet cheat leer je niet zomaar wat bij maar ben je echt met theorie bezig. Kennis die je je leven lang kunt toepassen i.p.v. die typische bedrijfstrainingen (eigenlijk meer instructies en nadoen) die voor 1 specifieke tool, taal of proces zijn gemaakt (vaak nog met een versienummer erbij). Bij dat soort trainingen vervliegt je kennis in een paar jaar weer.

Ik heb betaalde certificaten van mijn werkgever liggen waarvoor ik veel minder heb hoeven doen dan voor Coursera courses. En die certificaten staan zeer zeker wel op mijn CV, dus waarom dit niet? Okee, je hebt het risico op plagiaat, maar daar zijn proefperioden voor ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Argantonis
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-10-2024
Is er iemand toevallig bezig met Functional Programming van Martin Odersky?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dricus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05 06:48

Dricus

ils sont fous, ces tweakers

@Argantonis: Ik heb de Scala cursus in het afgelopen voorjaar afgerond. Erg goede cursus! Wat ik er vooral goed aan vond was dat Odersky je een solide theoretische basis geeft. Hierdoor wordt het enorm veel makkelijker om ook andere functionele talen te begrijpen. Dat is misschien nog wel het beste aan deze cursus.

Stel niet uit tot morgen wat je vandaag nog tot morgen kunt uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-05 14:37

SmartDoDo

Woeptiedoe

offtopic:
Titelchange op verzoek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Ik volg nu ook "Internet History, Technology​, and Security", wel een leuke op zich. Beetje informeel praat zo'n kerel over het verleden. De eerste quiz ging vooral over de Tweede Wereldoorlog en de Enigma machine. Toch nog wat bijgeleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
IHTS is wel geinig inderdaad, wel beetje errrrg makkelijk voor ons (TCP/IP, OSI-model, etc), maar desalniettemin een leuke cursus, leuk informeel gebracht inderdaad :)
Ik vind dat hij de dingen behoorlijk goed uitlegt, zeker voor mensen die dat allemaal nog niet weten.

Het was mijn allereerste cursus, het begin van een fijne hobby :) En gisteren alweer mijn 32e certificaat ontvangen :P

[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 12-10-2013 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
Social Network Analysis en Machine Learning beginnen nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Ik volg nu onder andere "Nanotechnology: The Basics". Zeker een aanrader! De instructeurs kunnen zeer helder concepten uitleggen en qua inhoud zit het ook goed in elkaar. Wat ke vooral opvalt is dat ze goed weten wat ze willen vertellen en hoe ze het willen vertellen. Je ziet ze niet constant op hun slides kijken omdat ze hun verhaal niet onder de knie hebben, in tegenstelling to bijvoorbeeld de professor van "The Ancient Greeks".

Ik leg nu al makkelijk links tussen technologieën en nieuwsartikelen die ik enkele maanden terug heb gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-04 22:44

Lulukai

God's gift to women

Ik schop dit graag even omhoog. Wie van jullie heeft al MOOCs gevolgd die nuttig zijn voor een zelfstandig ondernemer? Mag iets moeilijker zijn dan Introduction to Finance/Marketing etc

[ Voor 22% gewijzigd door Lulukai op 03-10-2014 16:05 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthas
Lulukai schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 16:01:
Ik schop dit graag even omhoog. Wie van jullie heeft al MOOCs gevolgd die nuttig zijn voor een zelfstandig ondernemer? Mag iets moeilijker zijn dan Introduction to Finance/Marketing etc
Net afgerond: Developing Innovative Ideas for New Companies: The First Step in Entrepreneurship
by Dr. James V. Green

Ik heb geen idee of dit moeilijker is dan jouw voorbeeld. Ikzelf vond het niet erg lastig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-05 12:25
Hangt ervan af wat je relevant vindt voor een zelfstandig ondernemer.

Vakinhoudelijke cursussen kunnen goed zijn om je cv te verbreden, verdiepen of moderniseren, en daarmee je inzetbaarheid goed te houden.

Daarnaast kun je wat leren over sales, boekhouding etc. Maar boekhouding en belastingzaken zijn wel een nationale zaak, je hebt niet zoveel aan een intro over de Amerikaanse belastingwet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:20
Begrijp ik goed dat de courses ook weer verdwijnen op Coursera?

Ik had gedacht dat de cursussen bleven bestaan en dat je dus ook d.m.v. populariteit en ratings een (goede) cursus kon kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ook de MOOCs ontdekt. Moet zeggen dat dit toch wel een erg leuke en handige manier is om aan extra kennis te komen en zelfs een certificaat daarvoor te verkrijgen. Al heb ik geen idee hoe waardevol deze is.

Ik ben nu bij EDX ingeschreven en heb mijn eerste MOOC voltooid (kleine van 5 weken). Met deelnemende universiteiten als TUdelft, Harvard, MIT en deelnemende organisaties als Microsoft en de Linux foundation moet het met kwaliteit toch wel goed zitten.

Microsoft heeft nu leuke serie online staan. https://www.edx.org/xseries/microsoft-exchange-server-2016
5 onderdelen waar je als je een certificaat voor wil wel wat voor moet betalen (50 dollar volgens mij per onderdeel) . Geen idee hoe dit zich verhoud tot "echte" microsoft trainingen maar daar ga ik achter komen.

Dat MS nu ook MOOCs aanbied wilde ik hier even melden, handig voor de tweaker die zijn kennis wil bijspijkeren met een door MS ontwikkelde training voor niet al te veel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justVR
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-05-2024
Ik ben onlangs begonnen met "Functional Programming Principles in Scala" op Coursera.

Hiervoor uiteenlopende courses op EdX gedaan. Daar was ik altijd wel tevreden over. Zijn er mensen met ervaring m.b.t. de Scala course op Coursera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Heb hem al in 2012 gedaan. Niveau vond ik heel goed. Later ook de "reactive programming" (akka) cursus gedaan van EPFL.

Tegenwoordig zijn e een stuk of 5 van die cursussen in een specialization. Ik weet niet of de cursussen nu per stuk kleiner zijn (scala was toen 12 weken lang).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justVR
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-05-2024
t_captain schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 16:50:
Heb hem al in 2012 gedaan. Niveau vond ik heel goed. Later ook de "reactive programming" (akka) cursus gedaan van EPFL.

Tegenwoordig zijn e een stuk of 5 van die cursussen in een specialization. Ik weet niet of de cursussen nu per stuk kleiner zijn (scala was toen 12 weken lang).
Dank voor het delen van je ervaring! Ik ben benieuwd hoe ver ik ga komen in de specialization.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ik heb vaak MOOCs gedaan terwijl ik projectmatig ook met de betreffende technologie werkte. Dan gaan theorie en praktijk mooi samen en is het leeen goed vol te houden.

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Misschien een stomme vraag: ik zie wel veel MOOC cursussen, maar het meeste is of gericht op techniek, of op algemene business dingen.

Ik ga zelf het e.e.a. volgen (Microsoft Data Science), maar mijn vrouw vroeg zich af of er ook typisch vrouwen dingen beschikbaar zijn. Nu in de praktijk kijkt ze youtube filmpjes rondom koken of haken, maar geen idee of er ook MOOC dingen zijn die meer voor een vrouwendoelgroep interessant zijn?

Iemand ervaringen mee?

Ik zie op coursera in ieder geval iets over art, painting...

[ Voor 6% gewijzigd door Motrax op 10-08-2017 14:06 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• t_captain
Als certificering geen zorg is, Udemy heeft een enorme verzameling over allerlei onderwerpen.
Bijvoorbeeld: https://www.udemy.com/cou...ef=home&src=ukw&q=cooking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

t_captain schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 15:03:
Als certificering geen zorg is, Udemy heeft een enorme verzameling over allerlei onderwerpen.
Bijvoorbeeld: https://www.udemy.com/cou...ef=home&src=ukw&q=cooking
Mijn vrouw was niet onder de indruk van het gratis aanbod :o Ze mag lekker zelf verder zoeken...

Vraag over edx: je kan vaak een cursus starten en iets later dokken om het verified te krijgen. Maar kan je ook alles doorlopen, en dan nog een keer starten en dan wel betalen? Probleem is dat ik nog niet weet ik of ik het Microsoft Data Science track volledig wil afmaken, maar als ik het ga afmaken wil ik het officieel doen. Als ik het niet afmaak... wil ik geen cent uitgeven. Lekker makkelijk van mij zelf :X

Als ik het goed lees kan dit wel, maar edx is er zelf niet zo duidelijk over: ze willen natuurlijk dat je voor alle runs betaald. Duuuh.

[ Voor 7% gewijzigd door Motrax op 11-08-2017 08:17 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Motrax schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 08:16:
[...]
Mijn vrouw was niet onder de indruk van het gratis aanbod :o Ze mag lekker zelf verder zoeken...

Vraag over edx: je kan vaak een cursus starten en iets later dokken om het verified te krijgen. Maar kan je ook alles doorlopen, en dan nog een keer starten en dan wel betalen? Probleem is dat ik nog niet weet ik of ik het Microsoft Data Science track volledig wil afmaken, maar als ik het ga afmaken wil ik het officieel doen. Als ik het niet afmaak... wil ik geen cent uitgeven. Lekker makkelijk van mij zelf :X

Als ik het goed lees kan dit wel, maar edx is er zelf niet zo duidelijk over: ze willen natuurlijk dat je voor alle runs betaald. Duuuh.
Is gratis een must? De meeste titels op Udemy kosten pakweg 10 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

t_captain schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 09:18:
Is gratis een must? De meeste titels op Udemy kosten pakweg 10 euro.
Gezien ik net als ZZP'er ben begonnen en er een 60 dagen betalingstermijn is... :+ En mijn vrouw al 10 miljoen hobbies heeft :X

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pabloffan234
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 29-08-2024
kan iemand mij helpen. ik wil graag een online softwaretraining gaan volgen. Ik heb *knip* deze gevonden. maar weet niet of deze goed is. is er iemand die hier al een keer een cursus gevolgd heeft en of deze goed is?

[ Voor 14% gewijzigd door ZieMaar! op 05-05-2023 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retoohs
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 09:13
pabloffan234 schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 10:59:
kan iemand mij helpen. ik wil graag een online softwaretraining gaan volgen. Ik heb deze gevonden. maar weet niet of deze goed is. is er iemand die hier al een keer een cursus gevolgd heeft en of deze goed is?
Wat wil je precies leren?

Zo te lezen biedt dit bedrijf maatwerk e-learning cursussen voor bedrijven om hun personeel te trainen in het gebruik van bepaalde software.

Het lijkt niks te maken te hebben met een training in softwareontwikkeling ( ik weet niet of dat je doel is)

[ Voor 6% gewijzigd door ZieMaar! op 05-05-2023 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pabloffan234
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 29-08-2024
jaa dat was wel mijn doel. moet ik nog even door zoeken denk ik. had het dan verkeert begrepen. dankjewel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retoohs
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 09:13
Het internet staat vol met gratis materiaal voor het leren programmeren. Bijvoorbeeld www.freecodecamp.org. Je zou iets op Udemy (niet gratis maar scheelt niet veel) of youtube kunnen zoeken. JavaScript en Python zijn toegankelijke talen voor beginners.
Het zal niet direct voldoende zijn om je beroep er van te maken (ik weet niet of dat je doel is) maar veel betaalde cursussen zijn dat ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:13

ZieMaar!

Moderator General Chat
Modbreak:zo gaan we geen oud topic kicken. Slotje dus
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.