Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Net ook besteld.. Kan hem overmorgen ophalen in Leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 18:10:
[quote]B0MBACI schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 16:16:
Uw bestelling is verzonden‏ :D

[modbreak]Op de man spelen is niet gewenst.[/]
Excuses aan B0MBACI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist binnen gekregen van Dixons, Het is de versie met de nieuwe firmware E120506a in volledig gesealde verpakking, dus niet die 'oude meuk'.
zie foto
https://anonfiles.com/file/f0d00b287dbfbc6be62fbaa47f7743b7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Ter referentie nog even het een stukje van de kingston site over de firmware update:

Please check your SSDNow for the following number: “E111008a” (see illustration for location).
If you have “E111008a” on your SSDNow and want to improve your drive performance, you should apply this firmware update.
If you DO NOT have “E111008a” on your SSDNow as shown in the illustration, then your drive is up-to-date and you DO NOT need this firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Dynabyte heeft hem volgens de webshop nog op voorraad... bedankt voor de tip, misschien ook maar een gokje wagen met deze SSD. Kan ik een oud PC'tje aardig mee oplappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-08 18:01

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

Topicstarter
Ik ben er nou nog steeds niet uit of ik de gok kan wagen. De firmware upgrade lijkt wel veel goed te doen, maar hoe weten we dit zeker? De tijd afwachten, maar verder...

*edit*
Als ik deze nieuwe review lees neig ik toch wel erg om hem toch maar te halen. Voor zo'n prijsje....

[ Voor 24% gewijzigd door Mu.siQ op 07-08-2012 17:10 ]

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Mu.siQ schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 17:05:
Ik ben er nou nog steeds niet uit of ik de gok kan wagen. De firmware upgrade lijkt wel veel goed te doen, maar hoe weten we dit zeker? De tijd afwachten, maar verder...

*edit*
Als ik deze nieuwe review lees neig ik toch wel erg om hem toch maar te halen. Voor zo'n prijsje....
tja, 61 euro.......waar hebben we t over.

mijn laatste avondje uit was wel even iets duurder.....en morgen moet ik tanken (dat wordt pakweg 75 euro) :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ

Mu.siQ

Topicstarter
Reepje schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 17:13:
tja, 61 euro.......waar hebben we t over.
mijn laatste avondje uit was wel even iets duurder.....en morgen moet ik tanken (dat wordt pakweg 75 euro) :O
Tjah, wat dat betreft. Daarom neig ik er toch naar. Voor zo'n bedrag :9 Maar goed, als die met een jaar nu minder blijkt te zijn...dat zou wel behoorlijk stinken :+

*edit*
De kingston haalt ongeveer 300mb/s leessnelheid. Mijn huidige haalt 400+, ik vraag me af of ik bij een overstap het verschil ga merken? Schrijfsnelheid is dan wel weer hoger

[ Voor 18% gewijzigd door Mu.siQ op 07-08-2012 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micbro777
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-06 09:09
Mu.siQ schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 17:19:
[...]

Tjah, wat dat betreft. Daarom neig ik er toch naar. Voor zo'n bedrag :9 Maar goed, als die met een jaar nu minder blijkt te zijn...dat zou wel behoorlijk stinken :+

*edit*
De kingston haalt ongeveer 300mb/s leessnelheid. Mijn huidige haalt 400+, ik vraag me af of ik bij een overstap het verschil ga merken? Schrijfsnelheid is dan wel weer hoger
Bedenk ook even of je die snelheid wel ten volle kunt gebruiken ;)
Anders koop je straks een snellere versie die kwalitatief misschien even goed is maar een stukje duurder voor niets ;)
Dat zou ook best zonde zijn.

En wat het tanken betreft, als je altijd denkt van"ach een volle tank is ook 75 euro" dan is je geld snel op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Zo, vanmiddag binnengekomen, ingebouwd en een verse OSX install. Het voelt allemaal snel aan.
Een snelle test met black magic speed test gaf 180 MB/s schrijf en 250 MB/s lezen.
Niet super voor SSD geloof ik?

HDD was ongeveer 50/50 voor schrijven en lezen. Weet iemand nog een andere programma voor de Mac om de schijfsnelheid mee te testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:20
In de Pricewatch staat 300MB/s voor lezen en 190MB/s voor schrijven, dan is 250 en 180 niks mis mee.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ

Mu.siQ

Topicstarter
Hahn schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 19:44:
In de Pricewatch staat 300MB/s voor lezen en 190MB/s voor schrijven, dan is 250 en 180 niks mis mee.
Even mijn M4 getest
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/xc39ko.png
Ter vergelijking de Kingston;
Afbeeldingslocatie: http://www.notebookreview.com/assets/65367.jpg

Tjah, wat is merkbaar in dagelijks gebruik a windows, word, muziek en bf3 games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:21
Mu.siQ schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 19:53:
Tjah, wat is merkbaar in dagelijks gebruik a windows, word, muziek en bf3 games?
Exact, daar gaat het om (benchmarks be damned). Zeker op 'n SATA 2.0 aansluiting lijkt deze me snel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mtr33 schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 20:56:
[...]

Exact, daar gaat het om (benchmarks be damned). Zeker op 'n SATA 2.0 aansluiting lijkt deze me snel genoeg.
Net ook even getest (sata-6, image van windows7, ssdtweaker)
Afbeeldingslocatie: http://www.picvalley.net/v.php?p=u/2066/1153786204110583151413444063064lEiFk1s7pxPdta0NxDa.jpg
http://www.picvalley.net/...64lEiFk1s7pxPdta0NxDa.JPG

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2012 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer2
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 16:45
Besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-09 15:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Super om een recente benchmark te zien, daar hebben veel mensen wat aan. echter doe je wel een meting van de sequentiele snelheid, en die is voor SATA300 dus in orde, maar je weet nog vrij weinig nu.
Wat een SSD zo snel maakt tov van een harddisk is zijn extreem lage access time. Dat is bepalend voor het aantal IO operaties per seconde (IOPS). Want als desktop gebruiker doe je maar weinig seq reads, maar juist meer random IO.
Als je wilt weten of een SSD vlot is doe je er beter aan om te kijken naar de IOPS en die wil je dan ook benchmarken.

zou jij of iemand anders de IOPS willen benchmarken?
Want dan zie je het performanceverschil het beste.

Overigens is de SSD nog steeds vlotter dan een harddisk. ;-)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ultraman schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 10:03:
Super om een recente benchmark te zien, daar hebben veel mensen wat aan. echter doe je wel een meting van de sequentiele snelheid, en die is voor SATA300 dus in orde, maar je weet nog vrij weinig nu.
Wat een SSD zo snel maakt tov van een harddisk is zijn extreem lage access time. Dat is bepalend voor het aantal IO operaties per seconde (IOPS). Want als desktop gebruiker doe je maar weinig seq reads, maar juist meer random IO.
Als je wilt weten of een SSD vlot is doe je er beter aan om te kijken naar de IOPS en die wil je dan ook benchmarken.

met welk programma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:21
Iometer of anders AS SSD (in iops mode).
Edit: voor het benchen van SSD transfer speeds kun je het best ATTO gebruiken (minder 'schadelijk').

[ Voor 67% gewijzigd door mtr33 op 08-08-2012 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinwalter
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-09 16:18
Ik heb hem ook gekocht. Wat een verschil tov een HDD.
Even ter informatie. Bij die van mij stond de nieuwste firmware er al op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ

Mu.siQ

Topicstarter
Ultraman schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 10:03:

Ik wil die wel eventjes meten. Voor de duidelijkheid, de M4 heb ik in bezit, de Kingston niet! Die had ik van een review site geplukt. Resultaten zal ik hieronder plempen.

*edit* via AS SSD in iops mode (direct download;http://alex-is.de/PHP/fusion/downloads.php?cat_id=4&file_id=9)
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/344e2dv.png
Crucial M4 64gb firmware 000F

[ Voor 9% gewijzigd door Mu.siQ op 08-08-2012 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:43
En alvast ook even een IOPS bench van een Samsung 830 128GB:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/mEUynRzOcTgsEEZdshCZbI46/full.png

Nu nog wachten op een IOPS bench van de Kingston :p

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze zijn er weer volop bij Dixons zie ik.Het is nu de dagaanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Malantur schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 21:13:
In die Kingston SSDNow V200 zit een JMicron 66x controller. JMicron heeft bij mijn weten nog geen enkele redelijke controller gemaakt, zowat alles is slecht tot miserabel.
JMicron is enkel te vinden in de budget markt.

Daarbij komt dan nog dat Kingston een brakke firmware had, en waarschijnlijk nog steeds heeft. Deze firmware zou data corruptie veroorzaken, dus betrouwbaar kan je de schijven niet noemen.

Qua Write IOPS zou de Kingston 128GB er maar 2500 halen, terwijl Samsung er 30000 haalt. Qua read IOPS is het 36000 tegenover 80000.

Dus zowat alles is in het nadeel van de Kingston, enkel de prijs is voordeliger. Maar toch raad ik aan om bij deze ssd weg te blijven. Intel, Crucial en Samsung hebben betere schijven in hun assortiment.

Persoonlijk zou ik de pricewatch: Samsung 830 series 128GB kopen (wegens de hoogste prestaties per euro verhouding binnen dat prijssegment).
Er zal best wel eens een verkeerde ssd geweest zijn van Kingston , maar in essentie proberen ze naar mijn idee altijd een topprodukt neer te zetten . Dat is goed te zien aan hun eerste serie waarin gewoon een intel ssd zat met XM25 controller . Het is de langstlopende ssd in de endurance tests van extreme forums http://www.xtremesystems....ance-25nm-Vs-34nm/page203

Er is wel wat met die benchmarks aan de hand wat vreemd te noemen is als je vergelijkingen maakt :)
Volgens reviews boot de 470 sneller dan de 830 en M4 , terwijl een ASSSD benchmarks wat anders laten zien

boottimes 830/470 http://www.techspot.com/r...830-ssd-series/page5.html
boottimes M4 http://www.techspot.com/review/402-crucial-m4-ssd/page5.html

Heb een filecopy gemaakt van 22GB van een intel 40 GB die 180 leest naar een ssd array die max 240 schrijft . Hoe kan het dat die volgens windows met 240 MB gemmiddeld kopieert :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/vuwlMVieSPQsXmGwbWgRMS4O/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:43
Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 20:40:
[...]
Er zal best wel eens een verkeerde ssd geweest zijn van Kingston , maar in essentie proberen ze naar mijn idee altijd een topprodukt neer te zetten . Dat is goed te zien aan hun eerste serie waarin gewoon een intel ssd zat met XM25 controller . Het is de langstlopende ssd in de endurance tests van extreme forums http://www.xtremesystems....ance-25nm-Vs-34nm/page203
Nee hoor, dat ging over de Kingston V200.
Maar toen had die nog de brakste firmware known to mankind, en toen waren er geruchten dat er een fout in het ontwerp zat dat niet gefixt kon worden. Dus toen werd er gezegd dat de V200 EOL was wegens fucked up beyond repair.

Echter is er nu een nieuwe firmware voor uit die absoluut niet slecht is. Niet dat de JMicron controller mee kan tussen de betere controllers, maar hij doet het wel aanvaardbaar goed.
Mocht ik niet al een ssd in mijn desktop en laptop hebben steken, dan had ik hem zelf nu ook gekocht omdat hij zo goedkoop staat.
Maar ik ben nog altijd blij met mijn Samsung 830 128GB en Intel 320 80GB.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Bij dezelfde winkels in de aanbieding: pricewatch: OCZ Vertex Plus R2 60GB voor €40.

Die heeft een Barefoot V2 controller, opvolger van de Barefoot uit de Vertex 1 dus. Maar ik vraag me nu af waar je een betere koop aan hebt, de Kingston of de Vertex. De Kingston ziet er nu wel interessant uit.

[ Voor 6% gewijzigd door Mentalist op 08-08-2012 22:33 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:13

NSG

Je weet niks!

60 GB vs 128GB, keuze lijkt me vrij makkelijk gemaakt?

Maar maak regelmatig backups van je belangrijke data ;) Ik heb nog steeds meer vertrouwen in een hardeschijf als een SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Enes_81 schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 22:50:
60 GB vs 128GB, keuze lijkt me vrij makkelijk gemaakt?
Niet als je aan 16GB al genoeg zou hebben. :P

Maar die Vertex is ook 20 euro goedkoper hè. :) Maar ik heb dus de indruk dat JMicron niet meer zoals vroeger een ding is wat je PC regelmatig een paar seconden laat hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Maar als ik dus de benchmark van Eddepet zie is de Kingston sneller dan de M4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-09 19:45
@ hierboven: Ja precies, die conclusie trek ik er ook uit. En samen met het verhaal van Ultraman, zou dit toch een perfecte aankoop moeten zijn? Als we ff de betrouwbaarheid buiten beschouwing laten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-09 15:29
heb nu een paar maanden een Kingston SSD Now van 256GB draaien ( ofja, draaien.. juist niet eigenlijk hé )
vind het lekker vlot werken in mijn XPS 15 ( Core I7, 8GB, GTX 5 Zoveel )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
gebruikershaes schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 00:04:
@ hierboven: Ja precies, die conclusie trek ik er ook uit. En samen met het verhaal van Ultraman, zou dit toch een perfecte aankoop moeten zijn? Als we ff de betrouwbaarheid buiten beschouwing laten..
Als ik de benchmarks zie, is dat gewoon goed.
De betrouwbaarheid van de kingston is ook goed (heb er zelf ook 1 van meer dan 1 jaar oud, geen enkel probleem tegengekomen)

Wat we niet weten: hoe snel slijt deze SSD. Dat was een groot probleem bij de oude firmware. Uit reviews eerder aangehaald lijkt de slijtage niet groot. Maar hoe deze SSD zich in real-life gedraagt, dat moet de tijd uitwijzen.

Maar voor 61 euro val je geen buil aan deze SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Wat mij wel opvalt bij deze Kingston als ik grote bestanden weg schrijf hoor ik toch de ssd geluid maken, bzz bzz geluiden :) Herkent iemand dit en is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Volgens mij is dat 'coil whine' van je moederbord. Ik heb dat bij mijn Intel X-25m ook als ik stroom besparing van de processor uitzet. Het is niet erg, maar wel storend. Heb de Kingston trouwens gekocht voor mijn EEEPC 1000h. Kan goed zien hoe hard de ATOM mij bottleneckt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• accountabc
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-09 22:37
Ik heb er ook maar een besteld voor in m'n laptop. Ben benieuwd of ik verschil merk tussen deze en de Samsung 830 die er nu in zit (en doorschuift naar m'n desktopje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:18

MsG

Forumzwerver

Ook maar 1 besteld. Als arme student vond ik de 830 toch net even te duur aldoor. Nu voor 60 euro inclusief verzending wil ik de gok wel wagen. Weliswaar wat slomer, maar het ging mij vooral om de irritante resonantie van mijn huidige schijf.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ondanks dat ik geen SSD echt nodig heb wachtte ik stiekem tot de 830/M4 rond de 75 euro zou komen. Nu ik hier toch veel positiefs lees begint het toch wel te kriebelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudvandeBeeten
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-10-2024
Een korte vraag. Hoe moet ik de resultaten van de AS SSD Benchmark lezen? Begrijp ik het goed dat de Samsung 830 128GB met een eindscore van 707 beter is dan de Kingston met een score van 518?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ik gok van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudvandeBeeten
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-10-2024
Maar met het schrijven heeft de Kingston SSD weer een betere score?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Staar je niet dood op die cijfertjes, want ze zeggen niet alles.

Het gaat bij een ssd over iops, betrouwbaarheid, en ze mogen niet al te snel langzamer worden door gebruik. Zo gezien is de Samsung heer en meester, de M4 zit daar een beetje onder, en dan helemaal de trap af kom je bij de Kingston terecht.
Of dacht je dat ze daar bij Kingston sinterklaas spelen, en jouw een SSD verkopen net zo goed als de Samsung, maar dan met 40% korting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:32

BLACKfm

o_O

Nou, opzoek naar een SSD voor aan de Autoradio (hangt nu een normale schijf aan, maar dat beweegt en wordt warm. Ding lijkt me goed genoeg om over het algemeen alleen maar te lezen, en af en toe de bieb eens updaten met nieuwe muziek enzo.

Besteld bij mycom, zit toch geen verzendkosten aan, daar ga ik um niet voor ophalen. Als het toch fout gaat krijg ik me geld wel terug.

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
BLACKfm schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 22:07:
Nou, opzoek naar een SSD voor aan de Autoradio (hangt nu een normale schijf aan, maar dat beweegt en wordt warm. Ding lijkt me goed genoeg om over het algemeen alleen maar te lezen, en af en toe de bieb eens updaten met nieuwe muziek enzo.
Mag ik zo vrij zijn te informeren waarom je geen usb stickje daarvoor gebruikt? Die zijn nog goedkoper voor een 64 GB exemplaar. Lijkt me wel net zo makkelijk.

64 GB aan muziek, effen denken....ongeveer 1000 uur muziek. Kan je een flinke trip maken zonder de bieb te verversen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• accountabc
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-09 22:37
Met deze prijs wordt het ook wel interessant om deze SSD in een externe USB 3.0/esata behuizing (à 15 euro) te stoppen. Sneller en goedkoper dan de goedkoopste (usb 2!) 128GB stick in de pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm

BLACKfm

o_O

Reepje schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 22:15:
[...]

Mag ik zo vrij zijn te informeren waarom je geen usb stickje daarvoor gebruikt? Die zijn nog goedkoper voor een 64 GB exemplaar. Lijkt me wel net zo makkelijk.

64 GB aan muziek, effen denken....ongeveer 1000 uur muziek. Kan je een flinke trip maken zonder de bieb te verversen.
Ik heb 2 32GB usb sticks en 2 16gb sticks en 2 16gb SD kaartjes, op zich dus prima opslagmateriaal. Maar een 128gb 'usb stick' koop je niet voor dat geld.

Daarbij gebruik ik nu een 80gb hardeschijf die voor 60gb vol zit (muziek, muziekclips en films). Ik hou niet zo van wisselen - onder het rijden ga ik niet in het handschoenenkastje rommelen - en dan is 128gb in ssd lekker snel en BASS-proof :).

Ik heb het niet getest, maar mijn HD doet er 15 seconden over om een nummer te starten en met een flash stick start het gelijk. Wellicht dat een SSD me de zelfde snelheid bied.

En die 15 seconden maken mij inderdaad wat uit, ook al is het alleen maar tijdens het starten van de motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Ik heb hem ook maar besteld bij MyCom, ben benieuwd. Als de performance na verloop van tijd zou tegenvallen kan ik hem altijd nog in een externe behuizing doen en is het een hele grote/snelle USB "stick".

Ook nog via Shopkorting(.nl) gedaan, 0,85% korting. :P Wie het kleine niet eert.. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phobophile
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 15:36
Reporting for duty: ook ik hem 'm besteld en inmiddels geplaatst. :) Ik ben er wel erg tevreden mee hoor! Ik geloof graag dat er snellere SSD's zijn. Maar in een laptop uit 2010 van €500,- is de grens aan investeringen al snel bereikt. Voor dit bedrag voelt mijn laptopje sneller aan dan de duurdere en veel recentere van mijn pa. Ontzettend fijne upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er ook één besteld. Zal van het weekend wel die benchmarks draaien als de SSD binnen is.

Hij gaat bij mij in een ~4,5 jaar oude pc, dus als ie het na een jaar begeeft is het niet zo'n groot probleem. Het is meer om de levensduur van de pc nog even te rekken. Als ik een compleet nieuwe pc had gekocht was ik denk ik wel voor een Samsung gegaan. Maar in dit geval is alles een enorme verbetering (harde schijf is écht heel traag) en met mijn SATA300 ga ik dat verschil met een Samsung toch niet echt merken verwacht ik.

Ik ben benieuwd :). Bij Dixons was een Kingston 2,5 inch --> 3,5 inch bay trouwens ook maar 5 euro, dus die heb ik er maar bij bestelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Goeie tip, die bracket. Verzending is gratis, dus ik heb er maar 1 nabesteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
Ik heb er net ook een gehaald. Hier de benchmarks.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/LnGBg.png?1

Hoe bekijk ik of het de laatste firmware betreft eigenlijk?
Of is dat de E120506e zoals op de ss staat?

[ Voor 34% gewijzigd door gebruikershaes op 10-08-2012 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:57
Ik ook 1. Computer 5 jaar oud, dit is dus wel een zeer nuttige upgrade daarvoor. Denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Heb hem ook maar gekocht. Ik heb wel een vrij nieuw sata-600-systeem maar vond de 100 euro voor 128 van samsung toch net wat te duur en was van plan die te kopen als die zakte, maar hij ging juist weer wat omhoog aldoor. Bovendien had ik bij een dergelijke prijs weer twijfels over 256GB. Voor 60 een iets minder goede vind ik wel de moeite.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe.i
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-09 13:40
Ook een goede optie om er 2 te kopen en dan in RAID0 te zetten? Lijkt me dat Windows/programma's dan nog sneller opstarten, en het kost maar 120 euro voor 256 gb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fixer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:02

Fixer

FP ProMod
gebruikershaes schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 13:25:
Ik heb er net ook een gehaald. Hier de benchmarks.

[afbeelding]

Hoe bekijk ik of het de laatste firmware betreft eigenlijk?
Of is dat de E120506e zoals op de ss staat?
Ja, dat is inderdaad de laatste firmware versie op dit moment. Zie Kingston's website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vertigoo
  • Laatst online: 17-06 09:30

vertigoo

Welcome to the jungle

boe.i schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 13:32:
Ook een goede optie om er 2 te kopen en dan in RAID0 te zetten? Lijkt me dat Windows/programma's dan nog sneller opstarten, en het kost maar 120 euro voor 256 gb?
Dat moet dan hardwarematig RAID zijn. Het is niet mogelijk windows te installeren op een RAID 0 namelijk. Je kunt er wel softwarematig RAID1 van maken. Hardwarematig RAID wordt enkel geadviseerd met een losse RAID-controller en niet die op je moederbord zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe.i
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-09 13:40
vertigoo schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 13:40:
[...]

Dat moet dan hardwarematig RAID zijn. Het is niet mogelijk windows te installeren op een RAID 0 namelijk. Je kunt er wel softwarematig RAID1 van maken. Hardwarematig RAID wordt enkel geadviseerd met een losse RAID-controller en niet die op je moederbord zit.
Oh, waarom als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:11

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

boe.i schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 13:32:
RAID0 met SSD's moet je eigenlijk niet aan beginnen, tenminste niet als je het niet specifiek nodig bent. Wanneer je SSD's in RAID gaat gebruiken mis je bijvoorbeeld de TRIM functie, na verloop van tijd zal de performance flink degraderen. Je zal dan bijvoorbeeld dan de SSD's anders moeten inrichten, o.a. niet alle ruimte partitiioneren en formateren. Naar mijn idee is dat zonde.

RAID0 is alleen interessant voor hoge doorvoersnelheden bij grote bestanden. Tenzij je continu bestanden vab GB's groot gaat heen en weer copiëren is RAID0 helemaal niet interessant zeker niet als je SSD's gebruikt. SSD'heb je nu om de lage access tijd, wat veel meer betrekking heeft op kleine bestanden.

Voor meer uitleg en informatie wil ik je graag verwijzen naar het grote SSD ervaring topic, deze is tussen de sticky topic's terug te vinden in het sub forum Opslagmedia & I/O Controllers

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vertigoo
  • Laatst online: 17-06 09:30

vertigoo

Welcome to the jungle

boe.i schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 13:42:
[...]

Oh, waarom als ik vragen mag?
Windows wil in principe niet installeren op dynamic disks, de setup werkt dat tegen. Dynamic disks heb je nodig om zaken als RAID0 en 1 te kunnen doen in Windows.

Moederborden met ingebouwde RAID schijnen niet uit te blinken qua betrouwbaarheid. Daarnaast zijn de schijven niet leesbaar in een ander systeem in geval van een disk-of RAID-controller uitval. Meer info: Software Raid (mirror) aanmaken in Windows 7 HP (x64)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm

BLACKfm

o_O

Wat betreft de raid 0 voor SSD heb ik nu al een derde systeem (1x 2 Sandforce 1 64gb SSD, 1x 4 Sandforce 2 SSD's, en nu weer 2 Sandforce 3 SSD's in raid 0) en dat heeft maanden zonder problemen zijn werk gedaan.

De nadelen laat ik dan maar even links liggen.

p.s. Ik heb de SSD vandaag binnen gekregen. Een USB 3.0 as ssd benchmark maakt me in ieder geval niet vrolijk met 150/160 seq. read/write. Maargoed, wordt toch via usb 2.0 aangesloten als externe schijf :) (zie eerdere post).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Ik vraag me nu inderdaad af of dit een kwalitatief degelijk SSD is, de princing is top en de nieuwe modellen zouden duurzaam en snel moeten zijn.

Hopelijk doet Tweakers.net binnenkort weer eens een SSD test waarin deze wordt meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
Fixer schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 13:37:
[...]

Ja, dat is inderdaad de laatste firmware versie op dit moment. Zie Kingston's website.
Ah ok, tnx!

Ik heb de SSD nu een paar uur in gebruik en moet zeggen dat het echt een verademing is tov een normale HDD. Alles werkt supersnel en snappy. Nu maar hopen dat het een tijdje zo blijft en niet te hard achteruit gaat. Maar ook al blijft die een half jaar goed, dan nog vind ik het performance verschil die 60 euro dik waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Bij mij staat er trouwens E120506A ipv e. Bij jullie allemaal E?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Billie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-09 21:43
Moet zeggen dat ik voor de prijs er ook aan zit te denken om er eentje voor mijn netbook te halen :P
Twijfel alleen of die wel betrouwbaar is, en niet ineens straks allemaal kuren krijgt :S

Mijn game PC: http://tweakers.net/gallery/125384?inv_id=19781#tab:inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Willie Billie schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 18:02:
Moet zeggen dat ik voor de prijs er ook aan zit te denken om er eentje voor mijn netbook te halen :P
Twijfel alleen of die wel betrouwbaar is, en niet ineens straks allemaal kuren krijgt :S
Ik heb hem nu 3 dagen draaien en het werkt goed, mijn vergelijking is een normale hd, dan is dit ding super snel.

Of die voor lange tijd betrouwbaar is zal de tijd leren, als je nu een ssd nodig hebt en je wilt geen 100 euro uitgeven maar 60 euro dan doen. Als je zegt ik ga super belangrijke bestanden erop zetten zonder ze te backuppen en als die na 6 maanden ophoud ga ik niet kunnen slapen dan zou ik zeggen neem voor de zekerheid de samsung (=ook die kan begeven).

Per saldo dit ding blijft het doen en indien niet heb je 2 jaar garantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

MsG schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 17:51:
Bij mij staat er trouwens E120506A ipv e. Bij jullie allemaal E?
Ik denk dat de E een vertyping is. Ik heb ook de E120506a versie en de releasenote op de Kingston site spreekt ook van deze versie.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Zo, nu ingebouwd helemaal stock nog. Afbeeldingslocatie: http://s9.postimage.org/83l5eev6n/SSD_1e_benchmark_kaal.png
Afbeeldingslocatie: http://s15.postimage.org/k9ahn4tcb/Crystal_Disk_Mark_1e_benchmark_kaal.png

En dan moet ik in Windows dus de drivers updaten voor de SSD?

[ Voor 37% gewijzigd door MsG op 10-08-2012 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 20:45
Vanmiddag de aankoop uitgesteld tot nu, had ik niet moeten doen. Ze kosten nu weer 78 euro en de levertijd is onbekend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Hier inmiddels vier dagen in gebruik (in een macbook). Geen enkel probleem en systeem is lekker snel nu. Ik haal vergelijkbare waarden als hierboven.

Zeker voor een ouder systeem, waar de levensduur van minder belang is, een nuttige upgrade. Als ze nu alweer duurder zijn was dit zeker een koopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fixer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:02

Fixer

FP ProMod
Tackleberry schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 19:30:
Vanmiddag de aankoop uitgesteld tot nu, had ik niet moeten doen. Ze kosten nu weer 78 euro en de levertijd is onbekend...
Bij de Dixons staat hij inderdaad te koop voor 77,99, maar wanneer je op bezorgen of afhalen klikt, veranderd de prijs weer naar 60,99. Wel is hij op dit moment niet direct leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitflusher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-09 10:12

bitflusher

flushed die *** pc

Ik heb er een voor iemand gekocht om een oude pc op te knappen waar de hd van overleden is. Nu het dilemma .. Ga ik mijn 80 gb intel postville refresh omwisselen voor deze kingston of niet....

Die 40 GB extra is welkom in mijn laptop, de extra snelheid is mooi meegenomen maar de intel heeft zich al bewezen op geboed van betrouwbaarheid....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deraco96
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-04 22:30

deraco96

Altijd.

Bah. Was ik net zo ver om er wel ééntje te willen bestellen, zijn de shops door de voorraad heen. :(
Dan maar weer even wachten, en anders een Samsung.

01101000 01100001 01100100 00100000 01101010 01100101 00100000 01101110 01101001 01101011 01110011 00100000 01100010 01100101 01110100 01100101 01110010 01110011 00100000 01110100 01100101 00100000 01100100 01101111 01100101 01101110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pleefiguur
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-08 22:23
Afbeeldingslocatie: http://www.flickr.com/photos/pleefiguur/7755345038/in/photostream/lightbox/vandaag: met >> drie jaar garantie bij mycom.nl<<. voor 60,99 euro

[ Voor 39% gewijzigd door pleefiguur op 11-08-2012 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-09 11:37
Zijn nu overal in prijs verhoogd. Had al een 830 besteld maar wou deze er eigenlijk ook bij voor de fun maar helaas te laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deraco96
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-04 22:30

deraco96

Altijd.

Zo dacht ik nou ook. Als ik geld of een nieuwe PC heb koop ik toch wel een 'snelle', dan had zo'n één er mooi bijgekund voor de games.

01101000 01100001 01100100 00100000 01101010 01100101 00100000 01101110 01101001 01101011 01110011 00100000 01100010 01100101 01110100 01100101 01110010 01110011 00100000 01110100 01100101 00100000 01100100 01101111 01100101 01101110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Blij dat ik gisteren nog even besteld had.. Vrijdag verzonden. Ik twijfelde nog of ik er 2 moest nemen, hoef ik nu ook niet meer over na te denken. 8)7

Ik zat eerder al een beetje te balen dat ik de Samsung 830 128GB toen niet voor 89 bij de Mediamarkt had gekocht, maar dit is eigenlijk nog een betere deal.

[ Voor 40% gewijzigd door Mentalist op 11-08-2012 04:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bitflusher schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 23:07:
Ik heb er een voor iemand gekocht om een oude pc op te knappen waar de hd van overleden is. Nu het dilemma .. Ga ik mijn 80 gb intel postville refresh omwisselen voor deze kingston of niet....

Die 40 GB extra is welkom in mijn laptop, de extra snelheid is mooi meegenomen maar de intel heeft zich al bewezen op geboed van betrouwbaarheid....
Die benchmarks van die Kinston zijn wel erg mooi , acces times zijn voor read en write 0.0 wat toch wel gelijkwaardig aan de postvilles is. Die hoge write zal best verschil kunnen uitmaken tussen die twee , in theorie zou die wat sneller kunnen zijn . Dan voor 60 euro 128 GB is natuurlijk een koopje :D

Denk zelfs dat een raid setup met die dingen ook lekker kan knallen , voor 120 euro heb je dan een 256 MB snelle storage . Leuk voor een sata 2 bord die dan met twee ssd in raid sata 3 snelheid heeft , op die manier is de behoefte om zo nodig naar sata 3 te upgraden ook minder aanwezig :)

Uitgebreide test tussen verschillende Kinstone ssd http://www.xbitlabs.com/a...x-3k-ssdnow-vplus200.html

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2012 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
En juist daar gaat het NIET over de v200 (wel over de v+200, niet te vergelijken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Heb hem ontvangen, zelfde versie als iedereen. Ik dacht "oei, die zullen ze wel door de brievenbus doen", maar Mycom verstuurde hem gewoon in een doos. Ding zelf zit in een blister. Vind ik prima, waarom zou je veel geld uitgeven aan een dure verpakking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ

Mu.siQ

Topicstarter
Hij is nu bij 4launch 69,90...is nog niet wat die was, maar wie weet komt dat ook weer ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gigi71
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-09 23:21
Ingebouwd in de Compaq laptop van mijn moeder. Windows 7 opnieuw geïnstalleerd en bezig met het installeren van de lange lijst updates. Valt me op dat de fan van de laptop erg veel herrie maakt. Even aan de onderkant van de laptop gevoeld. Die was erg warm. Dekplaatje eraf geschroefd en aan de ssd zelf gevoeld. Die was niet zo maar heet, die was "laat het eitje maar komen" heet.

Ik ben benieuwd of meer mensen dit probleem hebben. Ik heb de ssd er snel weer uitgehaald en nu (tijdelijk?) in een externe behuizing zitten.

@redfoxert - Ik weet zeker dat het de ssd was. Heb vanochtend de laptop een uurtje of twee laten draaien met de normale harde schijf. Dat was geen probleem. Heb 'm nu aanstaan met de ssd er weer in. Ik ben benieuwd. Misschien dat de laptop te veel stroom op de sata connector zet o.i.d?

[ Voor 21% gewijzigd door gigi71 op 12-08-2012 12:53 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
gigi71 schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 12:22:
Ingebouwd in de Compaq laptop van mijn moeder. Windows 7 opnieuw geïnstalleerd en bezig met het installeren van de lange lijst updates. Valt me op dat de fan van de laptop erg veel herrie maakt. Even aan de onderkant van de laptop gevoeld. Die was erg warm. Dekplaatje eraf geschroefd en aan de ssd zelf gevoeld. Die was niet zo maar heet, die was "laat het eitje maar komen" heet.

Ik ben benieuwd of meer mensen dit probleem hebben. Ik heb de ssd er snel weer uitgehaald en nu (tijdelijk?) in een externe behuizing zitten.
Weet je zeker dat het de SSD was die de veroorzaker was? SSD's worden in de regel namelijk helemaal niet zo warm ...

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Kan ook dat de laptop door de SSD sneller werkt waardoor de CPU-belasting hoger was. Dan krijg je ook een hetere laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Als de cpu nu de bottleneck is zou het inderdaad kunnen dat die harder moet werken. Ik heb zelf ook het idee dat de fan in mijn laptop met de SSD vaker op een hogere snelheid draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Maak de fan en koelribben eens goed schoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
gigi71 schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 12:22:
@redfoxert - Ik weet zeker dat het de ssd was. Heb vanochtend de laptop een uurtje of twee laten draaien met de normale harde schijf. Dat was geen probleem. Heb 'm nu aanstaan met de ssd er weer in. Ik ben benieuwd. Misschien dat de laptop te veel stroom op de sata connector zet o.i.d?
Standaard voltage is 5V, lijkt me niet dat daar iets aan te veranderen valt. Als de SSD meer stroom trekt zou je dat ook in de accuduur moeten merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gigi71
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-09 23:21
Ik heb de computer een tijdje aan laten staan zonder iets te doen. Virusscanner disabled. Achtergrondprocessen zoveel mogelijk gestopt. Energie wel ingesteld op maximale prestatie.

Dit zijn na een uur de waardes volgens Speccy (Crystal DiskInfo gaf dezelfde hd temperatuur):

Afbeeldingslocatie: http://s14.postimage.org/hoq3eroal/speccy_kingston.jpg

Ik vind die 55 graden voor de ssd vrij hoog.

Ik heb nog zo'n Kingston. Die ga ik deze/volgende week in mijn server inbouwen (als OS schijf). Daar zit 2 x 140 mm fan voor. Ik ben benieuwd wat die dan doet (en hoe die zich verhoudt met de 2 x Hitachi Deskstar 3 TB 7200) die in de luchtstroom van dezelfde fans zitten.

@eL_Jay hieronder:
Ik heb de temperatuur op zien lopen van 37 naar 55. Hoe warmer hij werd, hoe langer het duurde voordat er weer een graadje bij kwam. Hij voelde ook erg warm aan. Op het internet zijn overigens wel meer verhalen van mensen die last hebben/hadden van een erg warme ssd (bij eentjje werd het door Firefox veroorzaakt ?!?- hier in ieder geval niet, want dat staat er niet op ;-) ). Fan en koelribben zijn niet bijzonder stoffig. CPU temperatuur is ook een stuk lager dat de hdd temperatuur.

[ Voor 25% gewijzigd door gigi71 op 12-08-2012 22:21 . Reden: Reactie op eL_Jay toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
55 graden voor een SSD????? kan niet kloppen lijkt me zo.

Volgens mij zitter er in de meeste SSD's geen sensoren voor de temp.
Voel anders eens aan de SSD, als hij 55 graden wordt dan voel je dat wel ;)
Fluctueert de waarde, want anders is het gewoon een codering.

Niemand zin om een bench te draaien?

[ Voor 20% gewijzigd door eL_Jay op 12-08-2012 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:27

Mavamaarten

Omdat het kan!

eL_Jay schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 22:13:
55 graden voor een SSD????? kan niet kloppen lijkt me zo.

Volgens mij zitter er in de meeste SSD's geen sensoren voor de temp.
Voel anders eens aan de SSD, als hij 55 graden wordt dan voel je dat wel ;)
Fluctueert de waarde, want anders is het gewoon een codering.

Niemand zin om een bench te draaien?
SSD's hebben héél vaak geen temperatuursensors. Voor zover ik weet geven SSD's vaak gewoon iets random door als temperatuur.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-09 19:47
M'n eigen Kingston V+100 heeft gewoon een temperatuursensor. Die geeft 24C aan ongeveer 10 minuten na opstarten, dus vrijwel de ambient temperatuur. Na een aantal uur draaien stijgt het hooguit tot 26C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Mijn Kingston V200 staat op 40 graden. Dit lijkt mij wel wat hoog, dus ik zal in de gaten houden of dit fluctueert.

En inderdaad, na een tijdje standby is het 33 graden. Het wisselt dus wel.

[ Voor 25% gewijzigd door Erapaz op 13-08-2012 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Je moet natuurlijk altijd bekijken wat de temperatuur in de kast is, en wel in de omgeving van de SSD.

Als de kast erg warm is van binnen, EN je SSD hangt ergens bovenin, dan is die warm. Maar als je SSD onderin de kast ligt, zal die heel wat koeler zijn.
Mijn kast is nu 30 graden (weet niet waar de sensor zit, zal wel ergens op het moederbord zijn) en mijn SSD Kingston v+100) ligt op de bodem, en is 24 graden. Dat is tenminste wat de sensoren uitlezen, of dit de echte temperatuur is weet ik niet.

Daarnaast is de v200 volgens de testen niet energiezuinig. Iets dat meer energie verbruikt, wordt ook warmer. Dus logisch dat deze SSD wat warmer is dan zijn collega's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitflusher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-09 10:12

bitflusher

flushed die *** pc

Ik heb net een windows xp + service pack install gedaan. Bij mij wordt de ssd warmer dan de omgeving maar goed beet te pakken met de hand, ergens rond de lichaamstemperatuur.

Op dit moment ligt/hangt de ssd nog los in de kast en is niet omgeven door snel draaiende fans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
In mijn EEE pc wordt de Kingston SSD ongeveer 44 - 46 graden. Dat is dan ook een zeer klein laptopje met weinig ruimte voor koeling. De CPU draait vaak rond de 68 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Sj44k13 schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 17:29:
In mijn EEE pc wordt de Kingston SSD ongeveer 44 - 46 graden. Dat is dan ook een zeer klein laptopje met weinig ruimte voor koeling. De CPU draait vaak rond de 68 graden.
Was dat makkelijk in te bouwen in de eeepc?, want ik heb nog zo een supertraag ding liggen.
Wil mijn SSD in de computer uppen naar 256 GB, kan de oude kingston mooi in de eeepc. Werkt het beter, of is de eeepc gewoon zowiezo te traag.

[ Voor 1% gewijzigd door F_J_K op 15-07-2015 16:55 . Reden: op verzoek van Sj44k13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Reepje schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 18:19:
[...]

Was dat makkelijk in te bouwen in de eeepc?, want ik heb nog zo een supertraag ding liggen.
Wil mijn SSD in de computer uppen naar 256 GB, kan de oude kingston mooi in de eeepc. Werkt het beter, of is de eeepc gewoon zowiezo te traag.
Het inbouwen is in principe heel eenvoudig. Je haalt de achterkant er met een paar schroefjes vanaf, waarna je de hardeschijf bay ook met een paar schroefjes loshaalt.

Je EEEPC zal niet gaan vliegen, zoals een 'normale' pc, maar hij gaat wel sneller. Uit standby komen gaat bijvoorbeeld een stuk vlotter en de laptop start ook sneller op. Het opstarten van de browser gaat nu ook een stuk sneller dan vanaf de HDD, maar dit is dus nog niet zo snel als op mijn desktop pc met een Intel SSD. Dit komt waarschijnlijk door de (erg) trage Atom N270.

Ook kan je mogelijk geen AHCI activeren op je EEEPC... De 1000h heeft in ieder geval die optie niet, waardoor de performance van je SSD mogelijk iets lager is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijne ook binnen. Benchmark resultaten:
Schone installatie Windows Vista 64bit, optimalisatie met SSD Tweaker

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2pzyxb6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
-

[ Voor 98% gewijzigd door Freakster86 op 14-08-2012 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/51544592/Kingston.jpg
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/51544592/Kingston_1.jpg

Verse Windows 7 ultimate, gecloned vanaf een OCZ Vertex 2 64GB(SSD tweaker).

Accestime is niet denderend, was ook al zo met de OCZ. Ligt denk ik aan de AMD chipset, de OCZ zat in een intel laptop(i5/H55 oid) en daar was het aanzienlijk beter.

Edit:
AMD Athlon II X4@3,x GHz op een Asrock 870 Extreme 3 R2.0

[ Voor 8% gewijzigd door Razkin op 14-08-2012 17:00 . Reden: Gegevens toegevoegd ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Dit betreft wel de 64 GB versie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Sj44k13 schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 17:10:
[...]

Dit betreft wel de 64 GB versie :)
Zie 't nu ook ja. Verkeerd gelinkt aan de pricewatch van de buren. Jammer dan.

[ Voor 4% gewijzigd door F_J_K op 15-07-2015 16:55 . Reden: op verzoek van Sj44k13 ]

Pagina: 1 2 Laatste