Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-06 15:46

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

Topicstarter
Hoi,

Ben al een tijdje aan het azen op een 128gb ssd. 64gb die ik nu heb is toch wat aan de kleine kant. Nu schiet opeens deze omhoog in de pricewatch;
pricewatch: Kingston SSDNow V200 128GB

Nu is mijn vraag of dit wel goed kan zijn voor zo'n prijs? Heb nu de Crucial M4 en bevalt mij prima. Gaat de Kingston hetzelfde leveren maar dan groter? Ze zijn bekend met afname van snelheid nadat ze even in gebruik zijn maar dat is verholpen met latere firmware ofzo. Ik weet niet zo goed of deze prijs te mooi is om waar te zijn, wie helpt mij? ;)

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-06 13:18
Denk niet dat die prijs klopt, want er zijn maar 3 winkels die 'm voor €60,99 aanbieden (en alle drie de winkels vallen onder hetzelfde bedrijf volgens mij). De rest biedt 'm voor minimaal €75 aan.

En voor €90-95 heb je ook een Crucial M4 128GB of Samsung 830, die zijn sneller en betrouwbaarder dan deze Kingston.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ

Mu.siQ

Topicstarter
Hahn schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 20:56:
Denk niet dat die prijs klopt, want er zijn maar 3 winkels die 'm voor €60,99 aanbieden (en alle drie de winkels vallen onder hetzelfde bedrijf volgens mij). De rest biedt 'm voor minimaal €75 aan.

En voor €90-95 heb je ook een Crucial M4 128GB of Samsung 830, die zijn sneller en betrouwbaarder dan deze Kingston.
En mag ik vragen waarop jij weet dat kingston minder betrouwbaar is dan de twee andere? Die twee had ik overigens beiden al op mijn lijstje staan, maar deze is zoveel goedkoper op deze manier... Is hij onbetrouwbaarder qua controller? Firmware?
Ik vraag me ook zeer af of ik de hogere snelheid van de andere ssd's ga merken. In de benchmarks wel, maar dagelijks gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Ik heb er 1 besteld, geen geld natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ

Mu.siQ

Topicstarter
Was ook mijn idee, al vind ik kwaliteit ook wel redelijk belangrijk dus wil ik eerst weten of het een beetje knor zit daar mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:22
In die Kingston SSDNow V200 zit een JMicron 66x controller. JMicron heeft bij mijn weten nog geen enkele redelijke controller gemaakt, zowat alles is slecht tot miserabel.
JMicron is enkel te vinden in de budget markt.

Daarbij komt dan nog dat Kingston een brakke firmware had, en waarschijnlijk nog steeds heeft. Deze firmware zou data corruptie veroorzaken, dus betrouwbaar kan je de schijven niet noemen.

Qua Write IOPS zou de Kingston 128GB er maar 2500 halen, terwijl Samsung er 30000 haalt. Qua read IOPS is het 36000 tegenover 80000.

Dus zowat alles is in het nadeel van de Kingston, enkel de prijs is voordeliger. Maar toch raad ik aan om bij deze ssd weg te blijven. Intel, Crucial en Samsung hebben betere schijven in hun assortiment.

Persoonlijk zou ik de pricewatch: Samsung 830 series 128GB kopen (wegens de hoogste prestaties per euro verhouding binnen dat prijssegment).

[ Voor 12% gewijzigd door Malantur op 04-08-2012 21:14 ]

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ

Mu.siQ

Topicstarter
Malantur schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 21:13:
In die Kingston SSDNow V200 zit een JMicron 66x controller. JMicron heeft bij mijn weten nog geen enkele redelijke controller gemaakt, zowat alles is slecht tot miserabel.

Daarbij komt dan nog dat Kingston een brakke firmware had, en waarschijnlijk nog steeds heeft. Deze firmware zou data corruptie veroorzaken, dus betrouwbaar kan je de schijven niet noemen.

Qua Write IOPS zou de Kingston 128GB er maar 2500 halen, terwijl Samsung er 30000 haalt. Qua read IOPS is het 36000 tegenover 80000.

Dus zowat alles is in het nadeel van de Kingston, enkel de prijs is voordeliger. Maar toch raad ik aan om bij deze ssd weg te blijven. Intel, Crucial en Samsung hebben betere schijven in hun assortiment.
Noted. Duidelijk. Dan wacht ik toch op wat centen voor de Crucial of Samsung.Hartelijk dank! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Onbetrouwbaarder? Kom op, als je zóiets zegt, staaf het dan met onderzoeken en resultaten :F Anders zet je een fabrikant alleen maar onnodig in een verkeerd daglicht. Natuurlijk zijn er wel wat gevallen van doodvallerij maar tov OCZ bv valt dat reuze mee.

Langzamer klopt wel, de controllers zijn iets beter geworden maar nog steeds is het geen highend spul. Dat zal het waarschijnlijk ook nooit worden ook. Maar het is in praktisch alle gevallen beter dan een gewone HDD. That said, doorsparen voor een échte SSD zoals hierboven gemeld, onderling zijn de verschillen toch wel behoorlijk groot bij tijden.

[ Voor 15% gewijzigd door Jejking op 04-08-2012 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Voordeel van internet: je kan alles vinden.
Nadeel, je kan vinden wat je wil.

Hier het testoverzicht van 87 ssd door het duitse Chip, zoekt en gij zult de v200 ook daar vinden

http://www.chip.de/besten...SSD--index/index/id/1016/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Reepje schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 21:45:
[...]

Voordeel van internet: je kan alles vinden.
Nadeel, je kan vinden wat je wil.

Hier het testoverzicht van 87 ssd door het duitse Chip, zoekt en gij zult de v200 ook daar vinden

http://www.chip.de/besten...SSD--index/index/id/1016/
Ik heb expres gezocht naar een recente review ivm een firmware upgrade van Kingston, ahh feit is inderdaad dat deze minder is dan de samsungs en crucials maar voor +30% prijsverschil kan ik daar mee leven denk ik, in mijn geval gaat het mijn laptop hd vervangen, feit is dat deze sneller is dan de standaard hd en veeeeeeeeel stiller (waar het mij om gaat).

En dan nog we hebben het over 60 euro.. :) minder dan een 1/2 dag werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:45
Even wat onderzoek gedaan, het lijkt erop dat ik zelfs voor € 60,00 wil ik deze SSD nog niet in bezit krijgen. Voor € 88,00 koop je soms in de aanbieding een Samsung 830 Series 128GB.

[ Voor 24% gewijzigd door Jumpman op 04-08-2012 22:06 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Laatst online: 20-06 10:13
Die Kingstons zijn leuk om eens te kijken wat voor een impact een SSD kan hebben, maar na een halfjaar is het niet meer dan een veredelde harde schijf. De verslechtering van de performance over tijd is ongekend, en om één of andere reden is dat op geen enkele manier te verhelpen (format + Garbage collect mag ook niet baten), dus spaar nog 30 eurootjes en ga voor iets waar je blij mee kan zijn.

In de eerste paar weken zijn ze leuk en snel, maar al snel gaat het heuveltje afwaarts met de prestaties. De enige reden waarom je er misschien eentje wilt kopen, is de leuke kit die je bij een bepaalde versie erbij krijgt, met allemaal leuke, handige tooltjes voor installatie in de laptop. :)

[ Voor 27% gewijzigd door naarden 4ever op 04-08-2012 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
Die review handelt enkel over de aanschafprijs, de sequentiële snelheid (waarbij zelfs het testprogramma niet vermeld wordt) en een stukje over garantie en firmware upgrades. Al bij al staat er zeer weinig in dat een hulp is bij het kopen van een ssd.
Jejking schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 21:18:
Onbetrouwbaarder? Kom op, als je zóiets zegt, staaf het dan met onderzoeken en resultaten :F Anders zet je een fabrikant alleen maar onnodig in een verkeerd daglicht. Natuurlijk zijn er wel wat gevallen van doodvallerij maar tov OCZ bv valt dat reuze mee.

Langzamer klopt wel, de controllers zijn iets beter geworden maar nog steeds is het geen highend spul. Dat zal het waarschijnlijk ook nooit worden ook. Maar het is in praktisch alle gevallen beter dan een gewone HDD. That said, doorsparen voor een échte SSD zoals hierboven gemeld, onderling zijn de verschillen toch wel behoorlijk groot bij tijden.
Ik heb in mei ook een onderzoekje verricht op internet naar de pricewatch: Kingston SSDNow V200 Notebook Upgrade Kit 256GB. Die waren toen gezakt tot 118 euro voor 256GB.

In die tijd was de firmware in ieder geval brak. Als ik het nu lees is het inderdaad een betere firmware voor uit, dus zou deze schijf weer te overwegen zijn.
Een betere review die de vergelijking maakt tussen de firmwares vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:00
Niet doen. Die dingen lopen gewoon niet. Eerder is hier volgens mij ook al een topic over geweest. (Of het was in het grote SSD topic te vinden.. )

Die dingen doen het echt voor geen meter, ze willen er echt vanaf.. Maar ik draai liever een normale HDD dan dit .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ

Mu.siQ

Topicstarter
Hij is inmiddels uit m'n wenslijst verdwenen, hehe. Thanks for the (quick) advice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:00
De V+100 was altijd wel een aardig ding, ik zou kingston in ieder geval niet zomaar als onbetrouwbaar afschrijven.
Voor dit geld is het natuurlijk sowieso interessant, indien groot genoeg voor jouw gebruik altijd beter dan een hdd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Ja, maar dat was "vroeger".
En welke SSD heb ik zelf? De KingstonV+100

Dik tevreden mee.
Alles is relatief. Maar voor 60 euro nu, zou ik geen rommel willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 440041

recente review:https://www.overclockerstech.com/kingston-ssdnow-v200-128gb-review/5/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:00
Probleem met reviews is dat ze niks zeggen over de betrouwbaarheid.

Ik heb een nog langzamere ssd en het verschil hiermee is al zo ontzettend groot met een hdd dat het eigenlijk 'dom' is om geen ssd te nemen, zelfs bij een krap budget.

Nogmaals, voor 50 cent per GB lijkt het mij het overwegen waard en zonder duidelijk bewijs dat ze niet betrouwbaar zouden zijn lijkt het me oneerlijk hem als onbetrouwbaar te bestempelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-06 03:41
1. De 64GB en 128GB versies van deze schijf werden geteisterd door problemen.
2. De 256GB versie die een tijdje geleden 118,- kostte had deze problemen niet
3. Kingston meent dat de nieuwe firmware de problemen oplost, maar voor dat die firmware er was werden 64 en 128GB schijfen zonder vragen verder netjes ingenomen en omgeruild voor v200+ versies. Ik vermoed dat dat nu niet meer het geval is, en of de firmware de problemen inderdaad heeft opgelost is niet bekend.

Het lijkt erop dat de nieuwe revisie (waarschijnlijk allemaal refurbished ingenomen v200's) nu wel goed presteren, maar de vraag is of dit dan die nieuwe revisie is, en zo niet, of de oude revisie nu met die firmware update ook als nieuw presteert.

[ Voor 21% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 05-08-2012 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-04 17:17
Hier nog een review http://www.notebookreview...fault.asp?newsID=6488&p=2.

Firmware upgrade zou de performance problemen moeten oplossen en de prijs is 40% lager dan het vorige model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Uw bestelling is verzonden‏ :D

Als iemand mij over een halfjaar herinnerd dan kan ik aangeven of het een stabiele ssd is. Voorlopig denk ik dat je voor 60 euro niks beters kan kopen :) En als je liever 100 euro wilt uitgeven dan kan je idd beter de 830 of de m4 kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Ik heb hem ook maar besteld. Hij gaat bij mij een in 3 jaar oude macbook, dus als ie over een jaartje versleten is dan is dat niet zo'n groot probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]B0MBACI schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 16:16:

Modbreak:Op de man spelen is niet gewenst.

[ Voor 36% gewijzigd door Edmin op 06-08-2012 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Ondanks dat ik jou niks hoef te bewijzen zal ik het toch maar doen, zie printscreen...

En over BB google maar even, dan snap je precies hoe het zit :)

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/5nnl0j.jpg

:>

[ Voor 16% gewijzigd door Edmin op 06-08-2012 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-06 20:10
Zelf ook eentje besteld bij Mycom en die wordt bij hun in het filiaal afgeleverd. Ik doe hem zelf in mijn laptop ook al heeft deze een msata-slot. Zodra msata-sdd's wat goedkoper zijn, dan steek ik hem wel in mijn tweede desktop. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deraco96
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-04 22:30

deraco96

Altijd.

Zit te twijfelen. Het is een erg goede deal en dan kan ik het geld weer in andere onderdelen steken. Het snelheidsverschil merk ik (waarschijnlijk) niet echt want ik zit toch nog op SATA-300. Slechte verhalen, maar na de firmware-update lijkt hij toch wel redelijk te zijn. Al met al denk ik dat ik komende week er ééntje ga bestellen, ik heb er toch nog wel genoeg vertrouwen in.

01101000 01100001 01100100 00100000 01101010 01100101 00100000 01101110 01101001 01101011 01110011 00100000 01100010 01100101 01110100 01100101 01110010 01110011 00100000 01110100 01100101 00100000 01100100 01101111 01100101 01101110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcelkrell
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-04 20:04
Er is helemaal niets meer mis met deze SSD:

http://www.notebookreview...fault.asp?newsID=6488&p=2

en

http://www.legitreviews.com/article/1980/7/

Deze reviews zijn behoorlijk recent.

[ Voor 11% gewijzigd door Marcelkrell op 06-08-2012 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
  • Laatst online: 11-11-2024
ik zit ook te twijvelen of ik deze ssd ga kopen.
ik wil namelijk mijn 7+- jaar oude pc met sata 300 nog een jaar gebruiken en dan woord die aan de kant gezet als kinder pc.
laatst nog een amd hd6850 gekocht en straks nog upgraden naar windows 8.
raden jullie mij om deze te gaan kopen?

ps: tot ik mijn pc kan gebruiken duurt het ongeveer 2 minuten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Je kunt hem na een jaar weer meenemen naar je nieuwe pc :) (als de SSD het dan nog doet :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ

Mu.siQ

Topicstarter
Wat ontstaat hier nu toch een leuke discussie! Ik wil nog steeds eventjes de kat uit de boom kijken. Van de Samsung en Crucial weten we zeker dat ze het goed BLIJVEN doen, de Kingston is nog altijd maar de vraag. De reviews laten zeker een verbetering zien maar dat is maar over de eerste 24 uur, wel met flink gebruik. Echte zekerheid brengt het nog niet

[ Voor 25% gewijzigd door Mu.siQ op 06-08-2012 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-06 17:04

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Mu.siQ schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 20:59:
[...]

En mag ik vragen waarop jij weet dat kingston minder betrouwbaar is dan de twee andere? Die twee had ik overigens beiden al op mijn lijstje staan, maar deze is zoveel goedkoper op deze manier... Is hij onbetrouwbaarder qua controller? Firmware?
Ik vraag me ook zeer af of ik de hogere snelheid van de andere ssd's ga merken. In de benchmarks wel, maar dagelijks gebruik?
(Zakelijk).
Heb tot nu toe 12 Kingston SSDNow's gehad en alle 12 niet meer herkenbaar door pc wat begint met data corruptie.

Ben nu over naar Patriot Torqx2 (Phison chip) zijn niet super snel maar wel super stabiel, nu zo'n 350 van in bedrijf 0% uitval zowel 32/64 als 128GB modellen.

Kingston was ook niet thuis voor een verklaring waarom ze geen callback gedaan hadden en dat je er zelf achter moet komen dat 2+ maanden daarvoor al problemen bekend waren met deze SSD's.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
raro007 schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 14:42:
ik zit ook te twijvelen of ik deze ssd ga kopen.
ik wil namelijk mijn 7+- jaar oude pc met sata 300 nog een jaar gebruiken en dan woord die aan de kant gezet als kinder pc.
laatst nog een amd hd6850 gekocht en straks nog upgraden naar windows 8.
raden jullie mij om deze te gaan kopen?

ps: tot ik mijn pc kan gebruiken duurt het ongeveer 2 minuten
Iemand anders aanraden blijft toch een gokje met deze SSD.
Ik zit in dezelde situatie, wil de levensduur van de huidige pc nog een jaartje verlengen. Met een goede backup en 3 jaar garantie durf ik dat wel aan. Ik houd er wel rekening mee dat alle data op de schijf op een dag weg kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 455929

Ik zit ook in hetzelfde schuitje. Maja deze SSD is maar liefst 35 euro (~36%!) goedkoper dan de Crucial of de Samsung (128GB). Dat vind ik nogal een groot verschil. Ik denk niet dat ik het verschil in snelheid tussen een Samsung of deze Kingston ga merken in mijn 4,5 jaar oude pc met SATA300.

Zou Kingston echt zulke slechte SSDs blijven verkopen als sommigen schrijven? Ik denk ook dat die 3 jaar garantie me over de streep gaat trekken :)

@prutser001: Was dat voor of na de firmware upgrade?

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 455929 op 06-08-2012 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:40

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Mu.siQ schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 14:49:
Wat ontstaat hier nu toch een leuke discussie! Ik wil nog steeds eventjes de kat uit de boom kijken. Van de Samsung en Crucial weten we zeker dat ze het goed BLIJVEN doen, de Kingston is nog altijd maar de vraag. De reviews laten zeker een verbetering zien maar dat is maar over de eerste 24 uur, wel met flink gebruik. Echte zekerheid brengt het nog niet
Kijk eens naar de Vertex series? Die hebben ook enkel een slechte naam, maar mijn Vertex 1 draait nog steeds probleemloos (naast mijn 2 én 3) en deze Now V200 zal ongetwijfeld een lange tijd aanzienlijk sneller zijn dan mijn Vertex 1.

Soms heb je mazzel mischien, soms niet.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightofn1
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-04 12:51

knightofn1

Don't say that word

op die OCZ dingen zat tenminste nog support, op de v200 zit dat niet meer (ook de reden waarom deze serie zo gedumpt wordt). Er komen geen nieuwe firmwares meer voor uit. Vooral doen als je van gokken houd dus ;)
Genoeg te vinden over de betrouwbaarheid op dit forum over de V200 serie.

[ Voor 9% gewijzigd door knightofn1 op 06-08-2012 16:18 ]

Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
knightofn1 schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 16:17:
op die OCZ dingen zat tenminste nog support, op de v200 zit dat niet meer (ook de reden waarom deze serie zo gedumpt wordt). Er komen geen nieuwe firmwares meer voor uit. Vooral doen als je van gokken houd dus ;)
Maar niemand zit te wachten op nieuwe firmwares toch?
De enige partij die dit constant doet is ocz.

Het is gewoon een middelmatige SSD, met een vrij lage levensduur vergeleken met bijv de M4, maar ook gelijk een stuk goedkoper.

De afweging om 60 euro voor een benedenmaatse ssd uittegeven, of 90 euro voor de beste SSD...ik hoef me geen sekonde te bedenken wat ik wil. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

http://media.kingston.com...120506a_Release_Notes.pdf
Als ik dit zo lees, is er nog geen 3 maanden geleden nog een upgrade uitgebracht.

Iets wat je van een Vertex1/2 (2 is april dit jaar) niet kan zeggen ;)

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-06 20:10
Er staat meerdere keren vermeld in dit topic dat er een nieuwe firmware is uitgekomen die de problemen zou oplossen. Support is er echt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Blijkbaar is dat de grote plus voor deze ssd. Het was bagger, maar met de nieuwe firmware is het stukken beter nu.

(het is alleen te hopen dat de ssd in deze aanbieding deze nieuwe firmware heeft)

[ Voor 27% gewijzigd door Reepje op 06-08-2012 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Reepje schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 16:35:
(het is alleen te hopen dat de ssd in deze aanbieding deze nieuwe firmware heeft)
Kan je toch gewoon zelf updaten? :P Als hij toch leeg is, geen probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightofn1
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-04 12:51

knightofn1

Don't say that word

Goed dan heb ik niets gezegd wat betreft support ;) Ik had mij dan ook gebaseerd op eerdere uitspraken. Het is dus te hopen dat de problemen dan ook daadwerkelijk zijn opgelost.

Herman in "[BBG aanschaf] SSD"
Swordlord in "[BBG aanschaf] SSD"

Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
SinergyX schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 16:41:
[...]

Kan je toch gewoon zelf updaten? :P Als hij toch leeg is, geen probleem :)
Dat geldt wellicht voor jouw, maar is niet zo vanzelfsprekend voor een ander.

Bovendien, misschien kopen mensen deze ssd en denken helemaal niet aan de firmware (of weten niet wat dat is). Hebben ze alles geinstalleerd, komen ze erachter dat er een nieuwe firmware is en kunnen ze opnieuw beginnen.

Maar ja, ik keek even bij de dixons, 11 op voorraad. Er zullen wellicht weinig mensen bediend worden.

Edit. 1 minuut later: nog 1 op voorraad. 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Reepje op 06-08-2012 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Reepje schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 16:45:
Dat geldt wellicht voor jouw, maar is niet zo vanzelfsprekend voor een ander.

Bovendien, misschien kopen mensen deze ssd en denken helemaal niet aan de firmware (of weten niet wat dat is). Hebben ze alles geinstalleerd, komen ze erachter dat er een nieuwe firmware is en kunnen ze opnieuw beginnen.
Maar diverse SSD's hebben firmware updates gehad, dat is niet direct gelinkt aan deze V200 (vertex 4 heeft er 3 gehad in amper 2 maanden).

Zelfde probleem met bv IDE vs AHCI mode wat veel mensen niet weten, maar die enorme impact kan hebben op je performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micbro777
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-06 09:09
Mij lijkt het ook heel belangrijk om af te wegen hoe erg jij het vind om misschien op een dag eens al je data kwijt te zijn?
Maak je regelmatig backups, dan hoeft het totaal geen probleem te zijn als je alles weer terug kunt zetten op de SSD, doe je dit niet, en wil je dit niet doen dan zou ik voor een samsung of intel gaan ;)
Heb nu zelf een corsair GT 60GB in mijn pc zitten en die heeft nog helemaal geen foutmelding of iets gegeven met ook nog snelle performance, maarja misschien betaal je dan wel wat extra.
Als dit een permanente prijs verandering is, zou het ook zo kunnen zijn dat samsung en intel ook vrij snel hierna de prijzen laten zakken en dan heb ik toch echt veel liever een samsung :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Firmware kun je zelf upgraden, er staat een iso op de kingston website.
Als je zelf een SSD kunt inbouwen, kun je ook een cdtje branden en daarvan booten voor een firmware upgrade.
Als hij morgen binnen is ga ik eerst even kijken of de laatste firmware erop staat.
Als je geen gedoe wilt kun je inderdaan beter voor een samsung of intel gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ

Mu.siQ

Topicstarter
Laat het eventjes weten, en ook na een paar dagen gebruik qua snelheid. Ben nu toch wel benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Net ook besteld.. Kan hem overmorgen ophalen in Leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 440041 schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 18:10:
[quote]B0MBACI schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 16:16:

[modbreak]Op de man spelen is niet gewenst.[/]
Excuses aan B0MBACI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zojuist binnen gekregen van Dixons, Het is de versie met de nieuwe firmware E120506a in volledig gesealde verpakking, dus niet die 'oude meuk'.
zie foto
https://anonfiles.com/file/f0d00b287dbfbc6be62fbaa47f7743b7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Ter referentie nog even het een stukje van de kingston site over de firmware update:

Please check your SSDNow for the following number: “E111008a” (see illustration for location).
If you have “E111008a” on your SSDNow and want to improve your drive performance, you should apply this firmware update.
If you DO NOT have “E111008a” on your SSDNow as shown in the illustration, then your drive is up-to-date and you DO NOT need this firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Dynabyte heeft hem volgens de webshop nog op voorraad... bedankt voor de tip, misschien ook maar een gokje wagen met deze SSD. Kan ik een oud PC'tje aardig mee oplappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ

Mu.siQ

Topicstarter
Ik ben er nou nog steeds niet uit of ik de gok kan wagen. De firmware upgrade lijkt wel veel goed te doen, maar hoe weten we dit zeker? De tijd afwachten, maar verder...

*edit*
Als ik deze nieuwe review lees neig ik toch wel erg om hem toch maar te halen. Voor zo'n prijsje....

[ Voor 24% gewijzigd door Mu.siQ op 07-08-2012 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Mu.siQ schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 17:05:
Ik ben er nou nog steeds niet uit of ik de gok kan wagen. De firmware upgrade lijkt wel veel goed te doen, maar hoe weten we dit zeker? De tijd afwachten, maar verder...

*edit*
Als ik deze nieuwe review lees neig ik toch wel erg om hem toch maar te halen. Voor zo'n prijsje....
tja, 61 euro.......waar hebben we t over.

mijn laatste avondje uit was wel even iets duurder.....en morgen moet ik tanken (dat wordt pakweg 75 euro) :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ

Mu.siQ

Topicstarter
Reepje schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 17:13:
tja, 61 euro.......waar hebben we t over.
mijn laatste avondje uit was wel even iets duurder.....en morgen moet ik tanken (dat wordt pakweg 75 euro) :O
Tjah, wat dat betreft. Daarom neig ik er toch naar. Voor zo'n bedrag :9 Maar goed, als die met een jaar nu minder blijkt te zijn...dat zou wel behoorlijk stinken :+

*edit*
De kingston haalt ongeveer 300mb/s leessnelheid. Mijn huidige haalt 400+, ik vraag me af of ik bij een overstap het verschil ga merken? Schrijfsnelheid is dan wel weer hoger

[ Voor 18% gewijzigd door Mu.siQ op 07-08-2012 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micbro777
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-06 09:09
Mu.siQ schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 17:19:
[...]

Tjah, wat dat betreft. Daarom neig ik er toch naar. Voor zo'n bedrag :9 Maar goed, als die met een jaar nu minder blijkt te zijn...dat zou wel behoorlijk stinken :+

*edit*
De kingston haalt ongeveer 300mb/s leessnelheid. Mijn huidige haalt 400+, ik vraag me af of ik bij een overstap het verschil ga merken? Schrijfsnelheid is dan wel weer hoger
Bedenk ook even of je die snelheid wel ten volle kunt gebruiken ;)
Anders koop je straks een snellere versie die kwalitatief misschien even goed is maar een stukje duurder voor niets ;)
Dat zou ook best zonde zijn.

En wat het tanken betreft, als je altijd denkt van"ach een volle tank is ook 75 euro" dan is je geld snel op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Zo, vanmiddag binnengekomen, ingebouwd en een verse OSX install. Het voelt allemaal snel aan.
Een snelle test met black magic speed test gaf 180 MB/s schrijf en 250 MB/s lezen.
Niet super voor SSD geloof ik?

HDD was ongeveer 50/50 voor schrijven en lezen. Weet iemand nog een andere programma voor de Mac om de schijfsnelheid mee te testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-06 13:18
In de Pricewatch staat 300MB/s voor lezen en 190MB/s voor schrijven, dan is 250 en 180 niks mis mee.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ

Mu.siQ

Topicstarter
Hahn schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 19:44:
In de Pricewatch staat 300MB/s voor lezen en 190MB/s voor schrijven, dan is 250 en 180 niks mis mee.
Even mijn M4 getest
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/xc39ko.png
Ter vergelijking de Kingston;
Afbeeldingslocatie: http://www.notebookreview.com/assets/65367.jpg

Tjah, wat is merkbaar in dagelijks gebruik a windows, word, muziek en bf3 games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:34
Mu.siQ schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 19:53:
Tjah, wat is merkbaar in dagelijks gebruik a windows, word, muziek en bf3 games?
Exact, daar gaat het om (benchmarks be damned). Zeker op 'n SATA 2.0 aansluiting lijkt deze me snel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mtr33 schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 20:56:
[...]

Exact, daar gaat het om (benchmarks be damned). Zeker op 'n SATA 2.0 aansluiting lijkt deze me snel genoeg.
Net ook even getest (sata-6, image van windows7, ssdtweaker)
Afbeeldingslocatie: http://www.picvalley.net/v.php?p=u/2066/1153786204110583151413444063064lEiFk1s7pxPdta0NxDa.jpg
http://www.picvalley.net/...64lEiFk1s7pxPdta0NxDa.JPG

[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 440041 op 08-08-2012 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer2
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-05 12:57
Besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-06 15:24

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Super om een recente benchmark te zien, daar hebben veel mensen wat aan. echter doe je wel een meting van de sequentiele snelheid, en die is voor SATA300 dus in orde, maar je weet nog vrij weinig nu.
Wat een SSD zo snel maakt tov van een harddisk is zijn extreem lage access time. Dat is bepalend voor het aantal IO operaties per seconde (IOPS). Want als desktop gebruiker doe je maar weinig seq reads, maar juist meer random IO.
Als je wilt weten of een SSD vlot is doe je er beter aan om te kijken naar de IOPS en die wil je dan ook benchmarken.

zou jij of iemand anders de IOPS willen benchmarken?
Want dan zie je het performanceverschil het beste.

Overigens is de SSD nog steeds vlotter dan een harddisk. ;-)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ultraman schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 10:03:
Super om een recente benchmark te zien, daar hebben veel mensen wat aan. echter doe je wel een meting van de sequentiele snelheid, en die is voor SATA300 dus in orde, maar je weet nog vrij weinig nu.
Wat een SSD zo snel maakt tov van een harddisk is zijn extreem lage access time. Dat is bepalend voor het aantal IO operaties per seconde (IOPS). Want als desktop gebruiker doe je maar weinig seq reads, maar juist meer random IO.
Als je wilt weten of een SSD vlot is doe je er beter aan om te kijken naar de IOPS en die wil je dan ook benchmarken.

met welk programma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:34
Iometer of anders AS SSD (in iops mode).
Edit: voor het benchen van SSD transfer speeds kun je het best ATTO gebruiken (minder 'schadelijk').

[ Voor 67% gewijzigd door mtr33 op 08-08-2012 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinwalter
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-06 13:49
Ik heb hem ook gekocht. Wat een verschil tov een HDD.
Even ter informatie. Bij die van mij stond de nieuwste firmware er al op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ

Mu.siQ

Topicstarter
Ultraman schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 10:03:

Ik wil die wel eventjes meten. Voor de duidelijkheid, de M4 heb ik in bezit, de Kingston niet! Die had ik van een review site geplukt. Resultaten zal ik hieronder plempen.

*edit* via AS SSD in iops mode (direct download;http://alex-is.de/PHP/fusion/downloads.php?cat_id=4&file_id=9)
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/344e2dv.png
Crucial M4 64gb firmware 000F

[ Voor 9% gewijzigd door Mu.siQ op 08-08-2012 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
En alvast ook even een IOPS bench van een Samsung 830 128GB:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/mEUynRzOcTgsEEZdshCZbI46/full.png

Nu nog wachten op een IOPS bench van de Kingston :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ze zijn er weer volop bij Dixons zie ik.Het is nu de dagaanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269504

Malantur schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 21:13:

Persoonlijk zou ik de pricewatch: Samsung 830 series 128GB kopen (wegens de hoogste prestaties per euro verhouding binnen dat prijssegment).
Er zal best wel eens een verkeerde ssd geweest zijn van Kingston , maar in essentie proberen ze naar mijn idee altijd een topprodukt neer te zetten . Dat is goed te zien aan hun eerste serie waarin gewoon een intel ssd zat met XM25 controller . Het is de langstlopende ssd in de endurance tests van extreme forums http://www.xtremesystems....ance-25nm-Vs-34nm/page203

Er is wel wat met die benchmarks aan de hand wat vreemd te noemen is als je vergelijkingen maakt :)
Volgens reviews boot de 470 sneller dan de 830 en M4 , terwijl een ASSSD benchmarks wat anders laten zien

boottimes 830/470 http://www.techspot.com/r...830-ssd-series/page5.html
boottimes M4 http://www.techspot.com/review/402-crucial-m4-ssd/page5.html

Heb een filecopy gemaakt van 22GB van een intel 40 GB die 180 leest naar een ssd array die max 240 schrijft . Hoe kan het dat die volgens windows met 240 MB gemmiddeld kopieert :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/vuwlMVieSPQsXmGwbWgRMS4O/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
Anoniem: 269504 schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 20:40:
[...]
Er zal best wel eens een verkeerde ssd geweest zijn van Kingston , maar in essentie proberen ze naar mijn idee altijd een topprodukt neer te zetten . Dat is goed te zien aan hun eerste serie waarin gewoon een intel ssd zat met XM25 controller . Het is de langstlopende ssd in de endurance tests van extreme forums http://www.xtremesystems....ance-25nm-Vs-34nm/page203
Nee hoor, dat ging over de Kingston V200.
Maar toen had die nog de brakste firmware known to mankind, en toen waren er geruchten dat er een fout in het ontwerp zat dat niet gefixt kon worden. Dus toen werd er gezegd dat de V200 EOL was wegens fucked up beyond repair.

Echter is er nu een nieuwe firmware voor uit die absoluut niet slecht is. Niet dat de JMicron controller mee kan tussen de betere controllers, maar hij doet het wel aanvaardbaar goed.
Mocht ik niet al een ssd in mijn desktop en laptop hebben steken, dan had ik hem zelf nu ook gekocht omdat hij zo goedkoop staat.
Maar ik ben nog altijd blij met mijn Samsung 830 128GB en Intel 320 80GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:27

Mentalist

[avdD]

Bij dezelfde winkels in de aanbieding: pricewatch: OCZ Vertex Plus R2 60GB voor €40.

Die heeft een Barefoot V2 controller, opvolger van de Barefoot uit de Vertex 1 dus. Maar ik vraag me nu af waar je een betere koop aan hebt, de Kingston of de Vertex. De Kingston ziet er nu wel interessant uit.

[ Voor 6% gewijzigd door Mentalist op 08-08-2012 22:33 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-06 09:42

NSG

Je weet niks!

60 GB vs 128GB, keuze lijkt me vrij makkelijk gemaakt?

Maar maak regelmatig backups van je belangrijke data ;) Ik heb nog steeds meer vertrouwen in een hardeschijf als een SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Enes_81 schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 22:50:
60 GB vs 128GB, keuze lijkt me vrij makkelijk gemaakt?
Niet als je aan 16GB al genoeg zou hebben. :P

Maar die Vertex is ook 20 euro goedkoper hè. :) Maar ik heb dus de indruk dat JMicron niet meer zoals vroeger een ding is wat je PC regelmatig een paar seconden laat hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Maar als ik dus de benchmark van Eddepet zie is de Kingston sneller dan de M4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:23
@ hierboven: Ja precies, die conclusie trek ik er ook uit. En samen met het verhaal van Ultraman, zou dit toch een perfecte aankoop moeten zijn? Als we ff de betrouwbaarheid buiten beschouwing laten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-06 13:06
heb nu een paar maanden een Kingston SSD Now van 256GB draaien ( ofja, draaien.. juist niet eigenlijk hé )
vind het lekker vlot werken in mijn XPS 15 ( Core I7, 8GB, GTX 5 Zoveel )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
gebruikershaes schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 00:04:
@ hierboven: Ja precies, die conclusie trek ik er ook uit. En samen met het verhaal van Ultraman, zou dit toch een perfecte aankoop moeten zijn? Als we ff de betrouwbaarheid buiten beschouwing laten..
Als ik de benchmarks zie, is dat gewoon goed.
De betrouwbaarheid van de kingston is ook goed (heb er zelf ook 1 van meer dan 1 jaar oud, geen enkel probleem tegengekomen)

Wat we niet weten: hoe snel slijt deze SSD. Dat was een groot probleem bij de oude firmware. Uit reviews eerder aangehaald lijkt de slijtage niet groot. Maar hoe deze SSD zich in real-life gedraagt, dat moet de tijd uitwijzen.

Maar voor 61 euro val je geen buil aan deze SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Wat mij wel opvalt bij deze Kingston als ik grote bestanden weg schrijf hoor ik toch de ssd geluid maken, bzz bzz geluiden :) Herkent iemand dit en is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Volgens mij is dat 'coil whine' van je moederbord. Ik heb dat bij mijn Intel X-25m ook als ik stroom besparing van de processor uitzet. Het is niet erg, maar wel storend. Heb de Kingston trouwens gekocht voor mijn EEEPC 1000h. Kan goed zien hoe hard de ATOM mij bottleneckt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• accountabc
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-06 10:34
Ik heb er ook maar een besteld voor in m'n laptop. Ben benieuwd of ik verschil merk tussen deze en de Samsung 830 die er nu in zit (en doorschuift naar m'n desktopje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:19

MsG

Forumzwerver

Ook maar 1 besteld. Als arme student vond ik de 830 toch net even te duur aldoor. Nu voor 60 euro inclusief verzending wil ik de gok wel wagen. Weliswaar wat slomer, maar het ging mij vooral om de irritante resonantie van mijn huidige schijf.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ondanks dat ik geen SSD echt nodig heb wachtte ik stiekem tot de 830/M4 rond de 75 euro zou komen. Nu ik hier toch veel positiefs lees begint het toch wel te kriebelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudvandeBeeten
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-10-2024
Een korte vraag. Hoe moet ik de resultaten van de AS SSD Benchmark lezen? Begrijp ik het goed dat de Samsung 830 128GB met een eindscore van 707 beter is dan de Kingston met een score van 518?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ik gok van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudvandeBeeten
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-10-2024
Maar met het schrijven heeft de Kingston SSD weer een betere score?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Staar je niet dood op die cijfertjes, want ze zeggen niet alles.

Het gaat bij een ssd over iops, betrouwbaarheid, en ze mogen niet al te snel langzamer worden door gebruik. Zo gezien is de Samsung heer en meester, de M4 zit daar een beetje onder, en dan helemaal de trap af kom je bij de Kingston terecht.
Of dacht je dat ze daar bij Kingston sinterklaas spelen, en jouw een SSD verkopen net zo goed als de Samsung, maar dan met 40% korting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-06 21:21

BLACKfm

o_O

Nou, opzoek naar een SSD voor aan de Autoradio (hangt nu een normale schijf aan, maar dat beweegt en wordt warm. Ding lijkt me goed genoeg om over het algemeen alleen maar te lezen, en af en toe de bieb eens updaten met nieuwe muziek enzo.

Besteld bij mycom, zit toch geen verzendkosten aan, daar ga ik um niet voor ophalen. Als het toch fout gaat krijg ik me geld wel terug.

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
BLACKfm schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 22:07:
Nou, opzoek naar een SSD voor aan de Autoradio (hangt nu een normale schijf aan, maar dat beweegt en wordt warm. Ding lijkt me goed genoeg om over het algemeen alleen maar te lezen, en af en toe de bieb eens updaten met nieuwe muziek enzo.
Mag ik zo vrij zijn te informeren waarom je geen usb stickje daarvoor gebruikt? Die zijn nog goedkoper voor een 64 GB exemplaar. Lijkt me wel net zo makkelijk.

64 GB aan muziek, effen denken....ongeveer 1000 uur muziek. Kan je een flinke trip maken zonder de bieb te verversen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• accountabc
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-06 10:34
Met deze prijs wordt het ook wel interessant om deze SSD in een externe USB 3.0/esata behuizing (à 15 euro) te stoppen. Sneller en goedkoper dan de goedkoopste (usb 2!) 128GB stick in de pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-06 21:21

BLACKfm

o_O

Reepje schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 22:15:
[...]

Mag ik zo vrij zijn te informeren waarom je geen usb stickje daarvoor gebruikt? Die zijn nog goedkoper voor een 64 GB exemplaar. Lijkt me wel net zo makkelijk.

64 GB aan muziek, effen denken....ongeveer 1000 uur muziek. Kan je een flinke trip maken zonder de bieb te verversen.
Ik heb 2 32GB usb sticks en 2 16gb sticks en 2 16gb SD kaartjes, op zich dus prima opslagmateriaal. Maar een 128gb 'usb stick' koop je niet voor dat geld.

Daarbij gebruik ik nu een 80gb hardeschijf die voor 60gb vol zit (muziek, muziekclips en films). Ik hou niet zo van wisselen - onder het rijden ga ik niet in het handschoenenkastje rommelen - en dan is 128gb in ssd lekker snel en BASS-proof :).

Ik heb het niet getest, maar mijn HD doet er 15 seconden over om een nummer te starten en met een flash stick start het gelijk. Wellicht dat een SSD me de zelfde snelheid bied.

En die 15 seconden maken mij inderdaad wat uit, ook al is het alleen maar tijdens het starten van de motor.

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Ik heb hem ook maar besteld bij MyCom, ben benieuwd. Als de performance na verloop van tijd zou tegenvallen kan ik hem altijd nog in een externe behuizing doen en is het een hele grote/snelle USB "stick".

Ook nog via Shopkorting(.nl) gedaan, 0,85% korting. :P Wie het kleine niet eert.. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phobophile
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-06 10:06
Reporting for duty: ook ik hem 'm besteld en inmiddels geplaatst. :) Ik ben er wel erg tevreden mee hoor! Ik geloof graag dat er snellere SSD's zijn. Maar in een laptop uit 2010 van €500,- is de grens aan investeringen al snel bereikt. Voor dit bedrag voelt mijn laptopje sneller aan dan de duurdere en veel recentere van mijn pa. Ontzettend fijne upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 455929

Ik heb er ook één besteld. Zal van het weekend wel die benchmarks draaien als de SSD binnen is.

Hij gaat bij mij in een ~4,5 jaar oude pc, dus als ie het na een jaar begeeft is het niet zo'n groot probleem. Het is meer om de levensduur van de pc nog even te rekken. Als ik een compleet nieuwe pc had gekocht was ik denk ik wel voor een Samsung gegaan. Maar in dit geval is alles een enorme verbetering (harde schijf is écht heel traag) en met mijn SATA300 ga ik dat verschil met een Samsung toch niet echt merken verwacht ik.

Ik ben benieuwd :). Bij Dixons was een Kingston 2,5 inch --> 3,5 inch bay trouwens ook maar 5 euro, dus die heb ik er maar bij bestelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Goeie tip, die bracket. Verzending is gratis, dus ik heb er maar 1 nabesteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:23
Ik heb er net ook een gehaald. Hier de benchmarks.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/LnGBg.png?1

Hoe bekijk ik of het de laatste firmware betreft eigenlijk?
Of is dat de E120506e zoals op de ss staat?

[ Voor 34% gewijzigd door gebruikershaes op 10-08-2012 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:07
Ik ook 1. Computer 5 jaar oud, dit is dus wel een zeer nuttige upgrade daarvoor. Denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:19

MsG

Forumzwerver

Heb hem ook maar gekocht. Ik heb wel een vrij nieuw sata-600-systeem maar vond de 100 euro voor 128 van samsung toch net wat te duur en was van plan die te kopen als die zakte, maar hij ging juist weer wat omhoog aldoor. Bovendien had ik bij een dergelijke prijs weer twijfels over 256GB. Voor 60 een iets minder goede vind ik wel de moeite.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Pagina: 1 2 Laatste