Het zelfde hier, update is er eindelijk.
Anoniem: 445490
als je hem aan de usb poort gooit op je pc word die dan wel gezien of?Admiral Freebee schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 20:35:
Mijn U is voor de tweede keer defectNa het laden start hij gewoon niet meer op. Hij reageert op niets, buiten het LED'je dat gaat branden als je hem aan de lader hangt.
Vorige keer stond er nog Android 2.3 op, en nu ICS.
Zelfde versie alleen dan voor de Generic NL Xperia U's.Marco schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 23:14:
Welke versie is dat dan?
Want 6.1.1.B.1.10 kreeg ik 2 maanden geleden al via SUS.
Smartphone gekocht in in een webwinkel, unbranded model dus en die kregen als laatste de update naar ICS.

Ik heb gister ook de update er op gezet, maar vind het wat stropig geworden nu
Tevens krijg ik een fout melding als ik in het systeem ga kijken welke apps er actief zijn.
Tevens krijg ik een fout melding als ik in het systeem ga kijken welke apps er actief zijn.

Ik heb nu 6.1.1.B.1.54 erop staan en die loopt erg vloeiend! Heb hem wel geroot en volledig gestript van de bloatware en andere dingen die ik onnodig vond.
Ik heb hem geflasht. Meer info over de FW en ROM is hier te vinden http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2028139
Ik heb hem geflasht. Meer info over de FW en ROM is hier te vinden http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2028139
"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-
Even een vraag omtrent de camera bij duister. Als ik een foto maak in een slecht verlicht kamer bijvoorbeeld, en ik gebruik de flitser erbij, dan ziet de foto eruit op zich scherp uit, maar met een vreselijke witte waas er 'overheen'. De instellingen staan gewoon op standaar zoals ie de fabriek uit komt rollen en ik heb al wat geprobeerd e.e.a. te wijzigen, maar ik kan niet echt verbetering ontdekken.
Hebben jullie er ook last van en hebben jullie tips qua instellingen?
Hebben jullie er ook last van en hebben jullie tips qua instellingen?
I don't know, rocket fire at long range - somehow it lacks that personal touch.
Is het beschermplastiekje al van de lens?
Ik heb sinds 2 weken een Xperia U en sinds een paar dagen ICS eroverheen.
Nu was mijn accu gisteren op 26% en heb ik hem voor het slapen aan de lader gehangen.
Vanochtend koppel ik hem los en wil wat nieuws gaan kijken, staat hij nog steeds op 26%.
Vervolgens kruipt hij over een periode van 5 minuten, zonder aan de lader te hangen, langzaam naar de 100 toe.
Is dit normaal? Dit heb ik niet gezien bij 2.3, en ook niet bij mijn vorige Android (HTC Desire)
Ik kan niks vergelijkbaars vinden met Google..
Nu was mijn accu gisteren op 26% en heb ik hem voor het slapen aan de lader gehangen.
Vanochtend koppel ik hem los en wil wat nieuws gaan kijken, staat hij nog steeds op 26%.
Vervolgens kruipt hij over een periode van 5 minuten, zonder aan de lader te hangen, langzaam naar de 100 toe.
Is dit normaal? Dit heb ik niet gezien bij 2.3, en ook niet bij mijn vorige Android (HTC Desire)
Ik kan niks vergelijkbaars vinden met Google..
You do not fear them? - The Wraith? Naah. Now *clowns*, that's another story.
heb het ook een keer bij 2.3 gezien, dacht dat ie niet aan het laden was, percentage op lockscreen en icoontje in notificatie balk gaf +/-20% aan, na een reboot bleek ie toch vol te zitten.
merk wel dat sinds ik ICS erop heb gezet m'n batterij een stuk sneller leeg is terwijl ik er precies hetzelfde mee doe als met 2.3.7. Wel fijn trouwens dat je nou het percentage kan zien.
Anoniem: 185589
Waar kan je ergens de verschillen tussen 2.3.7 en ICS opzoeken, ik twi jfel nogal om door te gaan.
Als ik update. Moet ik dan terug alles downloaden, instaleren ezn instellen?
Als ik update. Moet ik dan terug alles downloaden, instaleren ezn instellen?
Ook niet. Hij is ondertussen terug naar Sony voor de tweede keer. Had toen ook contact opgenomen met hun support, maar geen enkele tip werkte.Anoniem: 445490 schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 12:12:
als je hem aan de usb poort gooit op je pc word die dan wel gezien of?
Niet te geloven, maar je hebt gelijk. Ik heb de achterkant er afgehaald en er bleek inderdaad nog een stukje beschermfolie voor te zitten. Vanavond maar weer wat shots maken. Thanks.cocico schreef op maandag 10 december 2012 @ 21:05:
Is het beschermplastiekje al van de lens?
Dag allemaal,
Weet iemand een manier om GB terug te flashen zonder de telefoon te hacken?
ICS draad sinds vrijdag maar zo instabiel als de pest. zowel de upgrade als een schone installatie.
Ook heb ik het idee dat zodra ik wifi gebruik dat mijn netwerk er overal uit vliegt. Wifi op de Xperia U uit en iedereen kan het netwerk weer op.
Iemand bekent met deze problemen en het terug zetten van Gingerbread?
thnx alvast voor alle tips!
ICS draad sinds vrijdag maar zo instabiel als de pest. zowel de upgrade als een schone installatie.
Ook heb ik het idee dat zodra ik wifi gebruik dat mijn netwerk er overal uit vliegt. Wifi op de Xperia U uit en iedereen kan het netwerk weer op.
Definitief geen 4.1 voor de Xperia U http://blogs.sonymobile.c...r-2012-xperia-smartphones
het probleem dat ICS niet echt heel erg stabiel is merk ik niet. Alleen dat de m'n telefoon soms ineens rete traag is en dat de batterij als een malle leeg gaat...JopB schreef op maandag 17 december 2012 @ 16:46:
Dag allemaal,
@Jopb: kijk even in het Xperia Neo topic. Een van de laatste posts legt het uit
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
Bij mij gebeurt het ook wel eens dat 'ie niet lijkt op te laden (percentage blijft gelijk). Even rebooten en het is weer goed.
Overigens reageren de drie knoppen onderaan ook niet altijd even goed. Soms moet ik eerst het scherm locken en weer unlocken voor de backtoets reageert en soms moet ik zelfs helemaal rebooten voor ik weer iets met m'n foon kan aanvangen. Weet niet of dat iets softwarematigs is? Er is namelijk wel wat zand in gekomen tijdens mijn vakantie en het probleem trad ongeveer na mijn vakantie op.
Los van deze issues vind ik het wel een fantastische telefoon. Doet alles wat ik wil voor een zeer schappelijke prijs
.
Overigens reageren de drie knoppen onderaan ook niet altijd even goed. Soms moet ik eerst het scherm locken en weer unlocken voor de backtoets reageert en soms moet ik zelfs helemaal rebooten voor ik weer iets met m'n foon kan aanvangen. Weet niet of dat iets softwarematigs is? Er is namelijk wel wat zand in gekomen tijdens mijn vakantie en het probleem trad ongeveer na mijn vakantie op.
Los van deze issues vind ik het wel een fantastische telefoon. Doet alles wat ik wil voor een zeer schappelijke prijs
Voor de mensen die wat meer ruimte willen hebben en hun telefoon zelf willen tweaken. (Uiteraard iedereen hier!
)
Hier een goeie basis: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2048874
Momenteel is de rom maar 54mb groot.

Hier een goeie basis: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2048874
Momenteel is de rom maar 54mb groot.
Ik snap hem niet, de Xperia U/Sola hebben veel krachtigere hardware dan de E/J Zal wel zijn omdat dat nieuwere telefoons zijn. Beetje jammer aangezien de U enzo goede telefoons zijn voor hun prijs.Crim schreef op maandag 17 december 2012 @ 17:13:
Definitief geen 4.1 voor de Xperia U http://blogs.sonymobile.c...r-2012-xperia-smartphones
Yep. En Sony komt met zo'n dom excuus wat nergens op slaat. Ik voel me best wel genaaid met m'n vrij recent gekochte U.
Volgende keer maar een Nexus, en hier de middelvinger voor Sony Mobile, sorry
Volgende keer maar een Nexus, en hier de middelvinger voor Sony Mobile, sorry

[ Voor 16% gewijzigd door spokje op 19-12-2012 23:02 ]
Een toestel uitbrengen in de zomer van 2012 met Android 2.3 is sowieso twijfelachtig. Hetzelfde als nu een PC kopen en Windows Vista er op krijgen. Dus die upgrade (= Android 4.0) had er van het begin al op moeten staan. En was ook al meteen beloofd bij de introductie. Dat het daar meteen bij ophoudt en (nieuwere) toestellen met mindere specs wel worden ge-update is nogal discutabel. Zeker met de door Sony gebruikte compleet onzinnige reden ...
Snap wat je bedoeld, maar je vergelijking is wel krom... Bij een Android toestel (zeker met eigen skin) kan je niet zomaar even de nieuwe versie installeren zoals bij en PC.
Al met al kost het gewoon teveel voor een fabrikant ook te blijven focussen op oude toestellen.
Al met al kost het gewoon teveel voor een fabrikant ook te blijven focussen op oude toestellen.
De reden die ze geven is inderdaad maar wat onzinnig, maar wanneer ze zeggen dat het de meeste gebruikers niets kan schelen krijgen ze heel XDA op hun dak.
Want zo is het namelijk wél. Tweakers, XDA en mensen die weten wat Android is in het algemeen zijn maar een héél klein aandeel van de mensen die een Xperia U kopen. Ik werk bij de grootste telecomretailer in Europa tijdens de vakanties en dan merk je gewoon dat de overgrote meerderheid zijn telefoon (eender welk merk) nog nooit heeft geüpdatet, laat staan weet wat het is.
Een hele update samengooien voor een toestel is een enorm tijdrovend proces, en voor de Xperia U is dit al eens helemaal doorlopen. Op systeemniveau was de update van 2.3 naar 4.0 echt enorm. De Xperia U is helemaal ontworpen rond 2.3, en om dan een update te doen naar een systeem dat zo ingrijpend veel anders is zonder gegevens te verliezen is een hele klus. Hoewel het niet zoveel werk zou zijn als de stap naar ICS is een update van 4.0 naar 4.1 nog altijd veel werk, en dan moet er weer een heel testingproces doorlopen worden. Wanneer maar een erg klein deel van je doelgroep effectief iets geeft om updates, waarom zou je daar dan enorm veel mankracht insteken?
Goed nieuws is wel dat er andere toestellen met dezelfde SoC een update krijgen naar 4.1, wat wil zeggen dat het voor ROM-bouwers (FXP meerbepaald) dus erg makkelijk gaat zijn om Cyanogenmod te porten voor de Xperia U.
Want zo is het namelijk wél. Tweakers, XDA en mensen die weten wat Android is in het algemeen zijn maar een héél klein aandeel van de mensen die een Xperia U kopen. Ik werk bij de grootste telecomretailer in Europa tijdens de vakanties en dan merk je gewoon dat de overgrote meerderheid zijn telefoon (eender welk merk) nog nooit heeft geüpdatet, laat staan weet wat het is.
Een hele update samengooien voor een toestel is een enorm tijdrovend proces, en voor de Xperia U is dit al eens helemaal doorlopen. Op systeemniveau was de update van 2.3 naar 4.0 echt enorm. De Xperia U is helemaal ontworpen rond 2.3, en om dan een update te doen naar een systeem dat zo ingrijpend veel anders is zonder gegevens te verliezen is een hele klus. Hoewel het niet zoveel werk zou zijn als de stap naar ICS is een update van 4.0 naar 4.1 nog altijd veel werk, en dan moet er weer een heel testingproces doorlopen worden. Wanneer maar een erg klein deel van je doelgroep effectief iets geeft om updates, waarom zou je daar dan enorm veel mankracht insteken?
Goed nieuws is wel dat er andere toestellen met dezelfde SoC een update krijgen naar 4.1, wat wil zeggen dat het voor ROM-bouwers (FXP meerbepaald) dus erg makkelijk gaat zijn om Cyanogenmod te porten voor de Xperia U.
De xperia go is toch ook rondom 2.3 gebouwd? en die krijgt wel 4.1 met praktisch dezelfde hardware. En ik gok dat meer mensen een xperia u hebben gekocht dan een Go.
En waarom krijgt een Xperia J in godsnaam de update eerder dan een Xperia S (wat toch wel het sony topmodel was begin dit jaar).
Vind het een beetje jammer allemaal
, ben zelf nog aan het rondkijken naar bijv een Xperia V maar begin hierdoor toch enigzins te twijfelen. ze brengen naar mijn mening ook teveel telefoons uit.
Edit:
Als 4.1 de laatste update is voor de "lower end" telefoons zouk het prima vinden. Dat Project Butter maakt het toch wel iets aangenamer voor velen volgens mij.
En waarom krijgt een Xperia J in godsnaam de update eerder dan een Xperia S (wat toch wel het sony topmodel was begin dit jaar).
Vind het een beetje jammer allemaal
Edit:
Als 4.1 de laatste update is voor de "lower end" telefoons zouk het prima vinden. Dat Project Butter maakt het toch wel iets aangenamer voor velen volgens mij.
[ Voor 14% gewijzigd door Fransfb op 21-12-2012 14:56 ]
De Xperia P krijgt wél een update naar JB. Dat is op scherm en meer ram en een paar extra features na gewoon dezelfde telefoon. De ontwikkelkosten om JB dan ook geschikt te maken voor de U moeten dus al bij al wel meevallen. Enkel in het testen kruipen dan wat resources.Prulleman schreef op donderdag 20 december 2012 @ 22:18:
Snap wat je bedoeld, maar je vergelijking is wel krom... Bij een Android toestel (zeker met eigen skin) kan je niet zomaar even de nieuwe versie installeren zoals bij en PC.
Verder is het ook een keuze van Sony geweest om héél erg véél verschillende toestellen uit te brengen in 2012. Met die keuze komt imho ook de verantwoordelijkheid om goede support te geven.
Ik heb gekozen voor de Xperia U omdat Sony net een goede reputatie had wat betreft het updaten van oudere toestellen. Als de belofte voor ICS er niet was geweest, had ik nooit de U gekocht. In mijn omgeving zie ik toch ook heel wat mensen die hun gsm wél updaten en zelfs custom roms draaien. Mensen gaan toch ook nog vaak af op advies dat wordt gegeven door gadgetfreaks in hun omgeving, en die hechten wel véél belang aan android updates.
Ik veronderstel dat er wel snel een port zal komen van de JB-rom voor de Xperia P voor U, wat voor mij prima is.
Mijn volgende telefoon wordt sowieso een Nexus. Ik hou sowieso wel van dat kale Android.
[ Voor 11% gewijzigd door Teun_2 op 23-12-2012 15:53 ]
Even een snelle vraag: hoe zijn de tiptoetsen onder het scherm van de xperia u?
Zijn deze vergelijkbaar met de xperia s en reageren dus ietsje minder goed, of is dit wel helemaal in orde bij de U?
Edit: En hoe zit het met de 512 MB RAM?Is dit voldoende? Op de HTC Wildfire S van m'n vriendin is dit dramatisch weinig. Is dit met de Xperia U beter doordat de Sony rom wat minder ruimte inneemt? Hoeveel ruimte is er gemiddeld vrij na een schone install?
Zijn deze vergelijkbaar met de xperia s en reageren dus ietsje minder goed, of is dit wel helemaal in orde bij de U?
Edit: En hoe zit het met de 512 MB RAM?Is dit voldoende? Op de HTC Wildfire S van m'n vriendin is dit dramatisch weinig. Is dit met de Xperia U beter doordat de Sony rom wat minder ruimte inneemt? Hoeveel ruimte is er gemiddeld vrij na een schone install?
[ Voor 39% gewijzigd door Blackouts op 05-01-2013 23:01 ]
Maar goed, ik zeg ook maar wat....
Familielid van me heeft deze gsm en gebruik deze nog best vaak om dingetjes voor te doen of uit te leggen.
Tiptoetsen reageer prima en tot nu toe nog geen last gehad van sloom zijn door ruimtegebrek of "out of ram". (Op 2.3.4)
Weet wel dat je met de Xperia U geen extra geheugenruimte hebt. Je kan ongeveer 3,6 gb voor apps, foto's en andere meuk gebruiken. Krapjes, maar maakt het toestel gevoelsmatig wel lekker vlot. Heb bij de Xperia U nog geen vastlopers, hangers of reboots.
Voor ICS kan ik alleen mijn eigen ervaring toepassing. Dat betreft de duurdere Xperia Neo.
Neo is een single core cpu met dezelfde kloksnelheid en zelfde hoeveelheid ram (512 MB). Wanneer de Neo door zn RAM heenzit, maakt deze soms een herstart of wordt erg langzaam. (Andriod 4.0.4)
Tiptoetsen reageer prima en tot nu toe nog geen last gehad van sloom zijn door ruimtegebrek of "out of ram". (Op 2.3.4)
Weet wel dat je met de Xperia U geen extra geheugenruimte hebt. Je kan ongeveer 3,6 gb voor apps, foto's en andere meuk gebruiken. Krapjes, maar maakt het toestel gevoelsmatig wel lekker vlot. Heb bij de Xperia U nog geen vastlopers, hangers of reboots.
Voor ICS kan ik alleen mijn eigen ervaring toepassing. Dat betreft de duurdere Xperia Neo.
Neo is een single core cpu met dezelfde kloksnelheid en zelfde hoeveelheid ram (512 MB). Wanneer de Neo door zn RAM heenzit, maakt deze soms een herstart of wordt erg langzaam. (Andriod 4.0.4)
ik heb laatst bij DX een microSD -. micro usb OTG gekocht, hier is een linkje
Ik heb de U en Ion. De Ion zou iets betere tiptoetsen hebben dan de S, maar zijn imho nog niet goed bruikbaar. Met de U is niets mis mee. 512 MB is inderdaad vrij weinig ja, dat voel je als je ICS draait. Teruggaan naar 2.3.7 of een kale AOSP ICS (zie xda forum) erop zetten is dan wel een oplossing.bramv82 schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 14:31:
Even een snelle vraag: hoe zijn de tiptoetsen onder het scherm van de xperia u?
Ik ben aan het proberen een gloednieuwe xperia U op ICS te krijgen.
Alleen lukt het me niet echt hem in flashmode te krijgen.
-Flashtool geinstalleerd op XP machine (ook op windows 7 64bit geprobeerd)
-uit de driver directory van flashtool
A xperia U sola en P dirver.
Flashmode drivers
Fastboot drivers.
-Start flashtool
-selecteer de ST25i firmware.
-Telefoon uit.
Telefoon aan, volume down knop, (zie de onderste balk heel kort groen knipperen.
-usb eraan.
En dan in plaats van om drivers te vragen, drivers te installeren, boot de telefoon vrij vlot door naar gewone mode. Niks zichtbaar dat hij in een of andere software update mode zit.
flashtool zit ook nog gewoon op de telefoon te wachten.
Ik zie de vraag vaker, maar wat doe ik fout?
(telfoon zou unlockbaar moeten zijn, maar dat heb ik niet gedaan)
Alleen lukt het me niet echt hem in flashmode te krijgen.
-Flashtool geinstalleerd op XP machine (ook op windows 7 64bit geprobeerd)
-uit de driver directory van flashtool
A xperia U sola en P dirver.
Flashmode drivers
Fastboot drivers.
-Start flashtool
-selecteer de ST25i firmware.
-Telefoon uit.
Telefoon aan, volume down knop, (zie de onderste balk heel kort groen knipperen.
-usb eraan.
En dan in plaats van om drivers te vragen, drivers te installeren, boot de telefoon vrij vlot door naar gewone mode. Niks zichtbaar dat hij in een of andere software update mode zit.
flashtool zit ook nog gewoon op de telefoon te wachten.
Ik zie de vraag vaker, maar wat doe ik fout?
(telfoon zou unlockbaar moeten zijn, maar dat heb ik niet gedaan)
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
Je moet de telefoon uit laten staan. Terwijl hij uit staat begin je op volume omlaag te drukken. Zonder volume omlaag los te laten steek je USB in en blijf je volume omlaag inhouden tot je computer het apparaat heeft gevonden. De aan/uit-knop heb je nooit nodig.
Moest je problemen hebben met de drivers: gewoon Sony Update Service installeren, daar zitten alle drivers bij.
Moest je problemen hebben met de drivers: gewoon Sony Update Service installeren, daar zitten alle drivers bij.
[ Voor 17% gewijzigd door AmbroosV op 13-01-2013 17:43 ]
Ook mijn XU is geupdate naar ICS
moet zeggen dat ik er best wel tevreden over ben, hoewel het pas een dag draait. Wel heb ik het idee dat het ietsje logger is dan 2.3.7 maar sommige dingen werken ook weer soepeler. Heb het idee dat ie iets responsiever is, maar het de cpu wel harder moet werken voor sommige taken. Volgens mij ben ik van de continue Wi-Fi (op 2.3.7) disconnects af, en dat vond ik één van de meest storende bugs.
Wat wel leuk is, is dat binnenkort waarschijnlijk de custom rom JellyBam voor de U uitkomt, ze zijn er behoorlijk fanatiek mee aan het sleutelen om hem voor de U geschikt te maken
android 4.1, CM10 en Paranoid Android gecombineerd
Wat wel leuk is, is dat binnenkort waarschijnlijk de custom rom JellyBam voor de U uitkomt, ze zijn er behoorlijk fanatiek mee aan het sleutelen om hem voor de U geschikt te maken
[ Voor 9% gewijzigd door spokje op 23-01-2013 17:53 ]
Anoniem: 206208
Hallo allemaal 
Mijn Xperia U draait android 4.0.4 momenteel. Nu vraag ik me af hoe ik het multitask-scherm oproep.
Dit is 1 keer verschenen maar dit was per ongeluk en ik weet iet hoe ik dit moet oproepen.
Bedankt!
Mijn Xperia U draait android 4.0.4 momenteel. Nu vraag ik me af hoe ik het multitask-scherm oproep.
Dit is 1 keer verschenen maar dit was per ongeluk en ik weet iet hoe ik dit moet oproepen.
Bedankt!
Push-hold van de home key.Anoniem: 206208 schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 14:47:
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
Anoniem: 206208
Dit heb ik ook voor__REMCO__ schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 16:12:
merk wel dat sinds ik ICS erop heb gezet m'n batterij een stuk sneller leeg is terwijl ik er precies hetzelfde mee doe als met 2.3.7. Wel fijn trouwens dat je nou het percentage kan zien.
Thanks
Anoniem: 376449
als ik gebeld wordt en ik neem bv op met hallo...dan hoort de andere aan de lijn mij niet...
zeg ik dan erna nog eens hallo dan horen ze me wel...net alsof er een delay op zit van 5 sec...zijn er nog mensen die dit al hebben voorgehad?
(probleem ligt niet bij de simkaart)
zeg ik dan erna nog eens hallo dan horen ze me wel...net alsof er een delay op zit van 5 sec...zijn er nog mensen die dit al hebben voorgehad?
Anoniem: 500871
help, nooit problemen met wifi gehad en nu sinds gisteren lukt niks meer kan wifi zelfs niet aan vinken,staat direct wifi fout en kan er niks kiezen of aanvinken,help wat kan het probleem zijn,nooit voorgehad en maandag nog op wifi gezeten zonder probs en nu krijg ik opens di wifi fout,kan iemand mij helpen om dit op te lossen of scheelt er iets met mijn gsm? merciekes voor reacties
Is een klassiek probleem van alle Xperia's. Zit er al in sinds de Xperia X10...Anoniem: 376449 schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 14:29:
als ik gebeld wordt en ik neem bv op met hallo...dan hoort de andere aan de lijn mij niet...
Af en toe een . gebruiken kan geen kwaadAnoniem: 500871 schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 21:46:
help, nooit problemen met wifi gehad en nu sinds gisteren lukt niks meer kan wifi zelfs niet aan vinken,staat direct wifi fout en kan er niks kiezen of aanvinken,help wat kan het probleem zijn,nooit voorgehad en maandag nog op wifi gezeten zonder probs en nu krijg ik opens di wifi fout,kan iemand mij helpen om dit op te lossen of scheelt er iets met mijn gsm? merciekes voor reacties
Toestel al opnieuw opgestart?
Anoniem: 35844
Ik heb last van een bug na het installeren van android 4.0.4 en dat is dat WIFI goed werkt maar na paar minuten kantelefoon geen verbinding meer krijgen met internet.
na uitzetten van wifi en weer inschakelen doet hij het weer even ..
wat helpt niet
- factory reset
- support sony (zelfde gelul altijd .. resetten en anders opsturen)
dus ik wil heel graag terug naar 2.3.6 maar heb geen backup. iemand weet waar de officiele firmware 2.3.6/7 te vinden is ?
EDIT : al opgelost door naar ST25i_6.0.B.3.184_Generic_World te flashen
na uitzetten van wifi en weer inschakelen doet hij het weer even ..
wat helpt niet
- factory reset
- support sony (zelfde gelul altijd .. resetten en anders opsturen)
dus ik wil heel graag terug naar 2.3.6 maar heb geen backup. iemand weet waar de officiele firmware 2.3.6/7 te vinden is ?
EDIT : al opgelost door naar ST25i_6.0.B.3.184_Generic_World te flashen
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 35844 op 14-02-2013 08:37 . Reden: oplossing gevonden ]
Ik wil voor moeders een Xperia U kopen (tenzij jullie een beter toestel weten in deze prijsklasse). Ik ben nu alleen aan het kijken of ik met een abonnement eventueel goedkoper uit kan zijn. Alleen kan ik eventuele aanbiedingen niet vinden, de prijzen die ik vind zijn duurder dan dat de Samsung S2 in het begin (1,5 jaar terug) kostte. Weet iemand er toevallig een?
De "eisen" zijn:
- minimaal 150 bel (eventueel 150 bel/sms)
- minimaal 500mb internet
- geen lease toestel
- goedkoper dan huidige sim-only + toestel los (19 euro p/m + 170 euro toestel)
(dit mag ik hier gewoon vragen toch?)
De "eisen" zijn:
- geen lease toestel
Help! Ook mij lukt het niet om te updaten naar android 4. Zowel pc companion als update service geeft aan dat software uptodate is, maar het blijft android 2.3.7. Ook al met Sony wezen chatten; geven aan dat het aan hun server kan liggen. Wordt er simpel van.
Iemand tips? Iets in windows 7 aanpassen of zo?
Iemand tips? Iets in windows 7 aanpassen of zo?
Ooit een handmatige update/root/andere aanpassing aan de software van je U gedaan?
Als dat niet het geval is, welke SI heeft je toestel? Staat aan de achterkant onder de batterij of op de doos, twee keer vier cijfers (1234-5678 bijvoorbeeld).
Als dat niet het geval is, welke SI heeft je toestel? Staat aan de achterkant onder de batterij of op de doos, twee keer vier cijfers (1234-5678 bijvoorbeeld).
Ik zag op de site van KPN http://www.prepaidkorting.nl/algemene-voorwaarden dat dit toestel momenteel een €40,- cashback heeft. Dat maakt deze wel aantrekkelijk. `
Vragen over simlocks e.d. zijn niet toegestaan op GoT, ook eenvoudig na te lezen in Het algemeen beleid.
Vragen over simlocks e.d. zijn niet toegestaan op GoT, ook eenvoudig na te lezen in Het algemeen beleid.
[ Voor 24% gewijzigd door janvanduschoten op 20-02-2013 11:12 ]
Ik weet niet hoe het met KPN zit, maar ik heb mijn Xperia U met een T-mobile prepaidpakket aangeschaft. En bij deze werkte hij ook toen ik mijn oude Vodafone kaartje er in stopte.Hayertjez schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 21:59:
Ik zag op de site van KPN http://www.prepaidkorting.nl/algemene-voorwaarden dat dit toestel momenteel een €40,- cashback heeft. Dat maakt deze wel aantrekkelijk. Is de simlock er makkelijk af te halen?
Wellicht heb je het zelf al gevonden maar je kunt hetzelfde abo nemen dat ik al bijna een half jaar heb. Bij Studentmobiel 275 bel/sms(/MB's) + 500 MB internet voor 16,75 euro p/maand voor een 24 maand contract.
Het abo staat hiertussen:
https://www.studentmobiel.nl/sony-xperia-u
Het abo staat hiertussen:
https://www.studentmobiel.nl/sony-xperia-u
Ik_ben_Mark3 schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 18:11:
Ik wil voor moeders een Xperia U kopen (tenzij jullie een beter toestel weten in deze prijsklasse). Ik ben nu alleen aan het kijken of ik met een abonnement eventueel goedkoper uit kan zijn. Alleen kan ik eventuele aanbiedingen niet vinden, de prijzen die ik vind zijn duurder dan dat de Samsung S2 in het begin (1,5 jaar terug) kostte. Weet iemand er toevallig een?
De "eisen" zijn:
- geen lease toestel
"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"
Hoi, ik wil graag een erg handige app voor je Xperia met jullie delen.
Met MyXperia app kan je gemakkelijk je toestel lokaliseren door een alarm af te laten gaan of zijn positie te bekijken op de plattegrond. Ook kan data wissen of je toestel blokkeren wanneer je 'm hebt verloren.
Link naar de download:
http://forum.xda-develope...ntid=1736783&d=1361088836
Registreer je toestel hier: https://myxperia.sonymobile.com/
Als je de app hebt geinstalleerd kan je 'm vinden onder instellingen > xperia > myxperia
Alle credits gaan naar: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2152042
Met MyXperia app kan je gemakkelijk je toestel lokaliseren door een alarm af te laten gaan of zijn positie te bekijken op de plattegrond. Ook kan data wissen of je toestel blokkeren wanneer je 'm hebt verloren.
Link naar de download:
Als je de app hebt geinstalleerd kan je 'm vinden onder instellingen > xperia > myxperia
Alle credits gaan naar: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2152042
dit werkt idd goed! Had dit al in het Xperia T & V topic gelezen!TheBoess schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 16:11:
Hoi, ik wil graag een erg handige app voor je Xperia met jullie delen.
Link naar de download:
Dank voor je bericht; het gaat om SI 1261-9045.AmbroosV schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 18:20:
Ooit een handmatige update/root/andere aanpassing aan de software van je U gedaan?
Mijn vriendin heeft haar xperia u in september of oktober vorig jaar gekocht en had direct de updaten naar ICS op haar U. Terwijl mijn zus haar xperia u ergens in december heeft gekocht en nog steeds niets heeft.
Si van mijn zus haar toestel is 1261-5179
Het zijn beide unbranded toestellen, gewoon in een winkel gekocht.
Kan ik hier iets aan doen zonder te beginnen met flashen?
Ik wou ergens deze week de Xperia voor mijn ma kopen, maar nu zie ik dat de Aldi ook een gelijkwaardig (?) toestel heeft. Wat zouden jullie doen en waarom? De Xperia kost ongeveer 180 euro en de Wolfgang (Aldi) kost 119 euro.
Ik_ben_Mark3 in "[Wolfgang AT-AS40SE] Nieuwe 4" Android smartphone bij Aldi"
Ik_ben_Mark3 in "[Wolfgang AT-AS40SE] Nieuwe 4" Android smartphone bij Aldi"
Verschillende providers? Anders gewoon geduld..pisart schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 12:32:
Mijn vriendin heeft haar xperia u in september of oktober vorig jaar gekocht en had direct de updaten naar ICS op haar U. Terwijl mijn zus haar xperia u ergens in december heeft gekocht en nog steeds niets heeft.
Hallo,
Ik heb een abbo bij Vodafone.
Heb alle manieren geprobeert, met de sony companion software via de telefoon.
maar ik kan nergens een update krijgen.
Hij zegt steeds dat hij up to date is terwijl ik nog 2.3.7
Iemand een oplossing?
Iemand een oplossing?
Ligt het aan de Xperia als je met Whatsapp geen voorvertoning krijgt bij het maken van een foto? Zodra er een foto via Whatsapp gemaakt wordt, wordt deze direct verstuurd. Met mijn Galaxy SII is dit niet. Het is omslachtig(er) om het via de camera te doen en dan te delen en weet niet waar het verschil vandaan komt. Sony zelf?
Wellicht even handmatig doen? Is hier wel voorbij gekomen. Wat meer werk maar redelijk foolproof geloof ik.SBTweaker schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 10:31:
Hallo,
Iemand een oplossing?
Ik heb sinds een goede maand een Xperia U en ik heb de telefoon een paar dagen gebruikt voor ik de upgrade naar ICS erop heb gezet.
Had ik niet moeten doen. Sindsdien trek ik me de haren uit het hoofd omdat het toestel zo vaak zo traag is.
Alleen al het openen van de contactenlijst duurt soms een halve minuut oid. Idem voor het openen van de SMS-app, of het starten van google maps en navigatie. Of, nog irritanter: soms gaat het zelfs bij het opnemen van een inkomend telefoontje fout en duurt het 15 seconden na het opnemen eer het systeem is bijgebeend en het gesprek initieert.
Fabrieksreset al uitgevoerd, maakt het iets beter, maar lost het hoegenaamd niet op.
Kent er iemand mogelijkheden om hier terug een goede telefoon van te maken? Gaat om een bedrijfstelefoon, dus zowel hem teruggeven als rooten/custom ROM lijkt me niet direct mogelijk. Alhoewel ik nog in de verleiding zou komen om er een custom ROM op te zetten, want zoals het nu is, is het gewoon onwerkbaar.
Had ik niet moeten doen. Sindsdien trek ik me de haren uit het hoofd omdat het toestel zo vaak zo traag is.
Alleen al het openen van de contactenlijst duurt soms een halve minuut oid. Idem voor het openen van de SMS-app, of het starten van google maps en navigatie. Of, nog irritanter: soms gaat het zelfs bij het opnemen van een inkomend telefoontje fout en duurt het 15 seconden na het opnemen eer het systeem is bijgebeend en het gesprek initieert.
Fabrieksreset al uitgevoerd, maakt het iets beter, maar lost het hoegenaamd niet op.
Kent er iemand mogelijkheden om hier terug een goede telefoon van te maken? Gaat om een bedrijfstelefoon, dus zowel hem teruggeven als rooten/custom ROM lijkt me niet direct mogelijk. Alhoewel ik nog in de verleiding zou komen om er een custom ROM op te zetten, want zoals het nu is, is het gewoon onwerkbaar.
ik merk ook dat mijn U aanzienlijk trager is na de update naar ICS. De precieze klachten die jij hebt ervaar ik dan niet (contacten en SMS openen nog prima) maar sommige apps openen idd langzamer. Enige wat ik merk is de telefoon uit/aan zetten en dan gaat alles weer goed.MatthiasDS schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 13:15:
Ik heb sinds een goede maand een Xperia U en ik heb de telefoon een paar dagen gebruikt voor ik de upgrade naar ICS erop heb gezet.
Ik weet niet of het volgende probleem specifiek voor deze telefoon geldt, dat het een algemene Anroid-instelling is of dat het aan de provider Hi ligt, maar ik stel hem toch maar even hier.
Sinds mijn vriendin het toestel gebruikt heeft heeft ze last van het feit dat de standaard browser niet altijd (vaker niet dan wel) de pagina laadt die zij aangeeft in de adres balk. Het werkt alleen goed wanneer ze verbonden is met Wi-Fi. Ik heb voor haar inmiddels Dolphin en Chrome geïnstelleerd, maar ook deze browsers geven vaak hetzelfde resultaat; je ziet de laadbalk even vollopen om vervolgens naar het einde te springen en een blanco pagina te tonen. Refreshen geeft dan hetzelfde resultaat. Haar notificatiebalk geeft toch echt een 'G' weer en de pijltjes daaronder duiden op dataverkeer.
Ik dacht dat alles misschien verholpen zou zijn wanneer ik er ICS op zou gooien en dit heb ik dus gedaan, maar niets blijkt minder waar. Zodra ze niet met Wi-Fi verbonden is, maar gebruik maakt van internet met haar databundel is onderstaand overzicht het geval:
Okay, het is rondom ons huis geen 3G, maar als het apparaat wel constant 'G' weergeeft, dan mag je toch verwachten dat je verbinding hebt?
Sinds mijn vriendin het toestel gebruikt heeft heeft ze last van het feit dat de standaard browser niet altijd (vaker niet dan wel) de pagina laadt die zij aangeeft in de adres balk. Het werkt alleen goed wanneer ze verbonden is met Wi-Fi. Ik heb voor haar inmiddels Dolphin en Chrome geïnstelleerd, maar ook deze browsers geven vaak hetzelfde resultaat; je ziet de laadbalk even vollopen om vervolgens naar het einde te springen en een blanco pagina te tonen. Refreshen geeft dan hetzelfde resultaat. Haar notificatiebalk geeft toch echt een 'G' weer en de pijltjes daaronder duiden op dataverkeer.
Ik dacht dat alles misschien verholpen zou zijn wanneer ik er ICS op zou gooien en dit heb ik dus gedaan, maar niets blijkt minder waar. Zodra ze niet met Wi-Fi verbonden is, maar gebruik maakt van internet met haar databundel is onderstaand overzicht het geval:
- WhatsApp werkt, wat tekst betreft. Gestuurde afbeeldingen kan ze niet downloaden.
- Google Play en Gmail geven de melding: "Verificatie vereist. U moet zich aanmelden bij uw Google-account"
- Standaard browser, Chrome en Dolphin geven voornamelijk blanco paginas weer.
- De Facebook-app meldt: "Netwerkfout" of "Er is iets fout gegaan. Probeer het opnieuw".
Okay, het is rondom ons huis geen 3G, maar als het apparaat wel constant 'G' weergeeft, dan mag je toch verwachten dat je verbinding hebt?
ja, heb je de apn ( bij namen toegangspunten) gecontroleerd?
Er staan er 2 en bij beide zie ik dat Proxy en Poort gevuld zijn, terwijl onderstaand site mij vertelt dat die leeg moeten.Prulleman schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 20:04:
ja, heb je de apn ( bij namen toegangspunten) gecontroleerd?
http://www.hi.nl/Abonneme...ernet/handmatig-instellen
Edit: ik vermoed dat Hi deze instellingen gestuurd heeft bij de eerste keer dat de telefoon met sim opgestart werd. Ik heb:
- Proxy leeg gemaakt i.p.v. '10.10.10.102' of zo.
- Poort leeg i.p.v. '5080'.
- Verificatietype op 'PAP' i.p.v. 'Geen'.
- APN-type 'default' i.p.v. 'default,supl'.
Het lijkt al beter te werken, ondanks slechte verbinding. Thanks!
[ Voor 29% gewijzigd door SindaPaus op 12-03-2013 20:30 ]
Vanmorgen mijn vrouw wakker (ik sta heel vroeg op) omdat het alarm afging en de telefoon slechts na een halve minuut doorhad dat ik toch echt wel op de snoozeknop aan het rammen was.__REMCO__ schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 13:57:
[...]
ik merk ook dat mijn U aanzienlijk trager is na de update naar ICS. De precieze klachten die jij hebt ervaar ik dan niet (contacten en SMS openen nog prima) maar sommige apps openen idd langzamer. Enige wat ik merk is de telefoon uit/aan zetten en dan gaat alles weer goed.
Eens kijken of ik terugkan naar GB, dit is niet houdbaar. Ik had op GB wel een groot probleem met wifi-connectie, die scheen regelmatig te droppen.
Zijn er mensen die een custom ROM op de Xperia U gebruiken? Ik zoek voor mijn vriendin eigenlijk een mooie clean ROM zodat ie weer snel aanvoelt, maar wel met ICS (of JB). Voor ik lukraak dingen ga flashen dacht ik misschien hebben andere tweakers ervaringen / aanbevelingen met andere ROMs flashen op de U.
Anoniem: 455111
ik heb heel lang custom roms gedraaid, stock rom based, cm9 based.
allemaal was het net niet..
nu ben ik weer terug op GB met een paar aanpassingen.
dat draait gewoon veel beter op de xu
als je custom roms wil draaien kun je het beste hier even kijken:
http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=1728
zelf heb ik dan GB-Rocks, die daar ook tussen staat
allemaal was het net niet..
nu ben ik weer terug op GB met een paar aanpassingen.
dat draait gewoon veel beter op de xu
als je custom roms wil draaien kun je het beste hier even kijken:
http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=1728
zelf heb ik dan GB-Rocks, die daar ook tussen staat
Ziezo, gisteren eventjes de tijd genomen om de stock gingerbread build er terug op te flashen.
Wat een verademing. De UI zelf mag iets schokkeriger zijn, de apps starten allemaal onmiddellijk op. Waar ik in ICS 10 seconden mocht wachten op een contactenlijst heb ik die nu in GB in een fractie van een seconde.
Wat een verademing. De UI zelf mag iets schokkeriger zijn, de apps starten allemaal onmiddellijk op. Waar ik in ICS 10 seconden mocht wachten op een contactenlijst heb ik die nu in GB in een fractie van een seconde.
Ik heb net dezelfde problemen, na de laatste update werkt mijn xperia U niet soepel meer.MatthiasDS schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 09:40:
Ziezo, gisteren eventjes de tijd genomen om de stock gingerbread build er terug op te flashen.
Helaas heb ik geen verstand van flashen en andere ROM's er opzetten. Ik zou ook graag terugkeren naar Gingerbread. Is er iemand die mij kan helpen of dit voor mij kan doen? Ik woon in Belgie, Oost-vlaanderen regio Oudenaarde en kan me gemakkelijk verplaatsen. Groetjes, Kurt 0479/073379
Het is een kwestie van het programma Flashtool installeren en het correcte .ftf bestand vinden en de instructies volgen van het programma. Ik snap dat het misschien ingewikkeld lijkt van te voren, maar achteraf zal het vrij simpel blijken.
Flashtool: http://androxyde.github.com/
FTF bestanden [je hebt er maar een nodig]: http://www.xdafileserver....+%28LT25i%29%2FSTOCK+ROMS (deze moet je eerst unzippen)
Hier een guide: Sony Xperia T & Xperia V
Let op dat je wel 'wipe data' moet aanvinken, anders kan je problemen krijgen met instabiliteit.
Flashtool: http://androxyde.github.com/
FTF bestanden [je hebt er maar een nodig]: http://www.xdafileserver....+%28LT25i%29%2FSTOCK+ROMS (deze moet je eerst unzippen)
Hier een guide: Sony Xperia T & Xperia V
Let op dat je wel 'wipe data' moet aanvinken, anders kan je problemen krijgen met instabiliteit.
Anoniem: 513157
Wie kan mij helpen? Ik heb sinds 3 dagen ineens dat mijn telefoon verbinding weg blijft vallen. Als ik de telefoon uit en daarna weer aan zet doet hij het wel even maar kort erna valt de verbinding weer weg. Het is net alsof hij hem zelf uitzet...
Ik heb de telefoon al geupdate naar de meest recente software
ik heb al een telefoon reset gedaan door de batterij en de sim eruit te halen en een half uur zo te laten liggen
de netwerkinstellingen heb ik ook opnieuw ingesteld
tot dusver zonder resultaar
zelfs terug naar fabrieksinstellingen haalt niks uit 
Iemand nog enig idee?
Ik heb de telefoon al geupdate naar de meest recente software
ik heb al een telefoon reset gedaan door de batterij en de sim eruit te halen en een half uur zo te laten liggen
de netwerkinstellingen heb ik ook opnieuw ingesteld
tot dusver zonder resultaar
Iemand nog enig idee?
Lijkt op een foutieve SIM. Ik zou eens een nieuwe SIM-kaart aanvragen bij je provider, dat helpt meestal wel. Zeker als je al een wat oudere SIM hebt, of een grote SIM die bijgeknipt werd.
Ik zou eerst nog iets simpels proberen als de SIM even schoonwrijven met je t-shirt ofzo. Ik had laatst hetzelfde probleem en bij mij hielp het.
De bootloader unlocken op Win8x64 is nogal .... krampachtig, ben na een uur of 2 nog bezig. Jeez... Is het nu echt nodig om dat te doen voor een custom rommetje?
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Deze al gezien? http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2170114SkyStreaker schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 21:38:
De bootloader unlocken op Win8x64 is nogal .... krampachtig, ben na een uur of 2 nog bezig. Jeez... Is het nu echt nodig om dat te doen voor een custom rommetje?
Nee... Was net hierin bezig, die had ik niet gezien in mijn search:
http://forum.xda-develope...p?p=40627085&postcount=45
Edit: LIEVE HELP wat een omweg in Win 8...
Edit 2: Blijkbaar is mijn fout die USB 3.0 poort geweest.....
http://forum.xda-develope...p?p=40627085&postcount=45
Edit: LIEVE HELP wat een omweg in Win 8...

Edit 2: Blijkbaar is mijn fout die USB 3.0 poort geweest.....

[ Voor 46% gewijzigd door SkyStreaker op 23-04-2013 21:54 ]
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Anoniem: 499193
ik heb een klein vraagje ivm de wekker
ik heb mijn wekker ingesteld.
maar deze loopt niet af als mijn gsm uitstaat
ik zet mijn gsm snachts graag af om de batterij te sparen.
is het normaal dat de wekker niet afloopt als de gsm uitstaat?
ik heb mijn wekker ingesteld.
maar deze loopt niet af als mijn gsm uitstaat
ik zet mijn gsm snachts graag af om de batterij te sparen.
is het normaal dat de wekker niet afloopt als de gsm uitstaat?
Ja, dat is normaal 
Je kan ook vliegtuig modus proberen, dan staan alle connecties uit, dan zou ie niet veel stroom moeten verbruiken
Je kan ook vliegtuig modus proberen, dan staan alle connecties uit, dan zou ie niet veel stroom moeten verbruiken
Anoniem: 499193
is wel een serieus nadeel
mijn 7j oude sony doet dit wel
zijn er apps waarbij het wel werkt?
of apps waarbij de gsm in een soort low verbruik modus springt
mijn 7j oude sony doet dit wel
zijn er apps waarbij het wel werkt?
of apps waarbij de gsm in een soort low verbruik modus springt
Nee.. Uit is uit, maar je hebt geen app nodig voor minder gebruik, zoals ik al zei, vliegtuig modus
Mijn vriendin heeft dezelfde ervaringen, de Xperia U is gewoon niet gemaakt om ICS - fatsoenlijk - te draaien.MatthiasDS schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 09:40:
Klopt het dat met de stock Gingerbread ROM het slide lockscreen niet is uit te zetten? (Dus niet het de patroon lock, ik moet nu namelijk eerst ´slide to unlock´ uitvoeren en dan pas het patroon invoeren).
Zo ja, welke custum ROM raden jullie dan aan, want dit is gewoon niet handig.
EDIT
Hahahaha geweldig!
Toch maar een custom ROM erop gegooid (ben daar altijd wel een voorstander van), zit daar ook dat dubbele lockscreen in (GB Rocks v3).
Zucht...... op zoek naar een vanilla ROM.
Zo ja, welke custum ROM raden jullie dan aan, want dit is gewoon niet handig.
EDIT
Hahahaha geweldig!
Toch maar een custom ROM erop gegooid (ben daar altijd wel een voorstander van), zit daar ook dat dubbele lockscreen in (GB Rocks v3).
Zucht...... op zoek naar een vanilla ROM.
[ Voor 26% gewijzigd door J-P op 31-05-2013 22:38 ]
(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ
Zijn hier nog Tweakers die - slechte - ervaringen hebben met Hangouts? De app reageert best traag, berichten worden traag verzonden, scrollen gaat traag enzovoorts.
Anoniem: 398888
Beste Tweakers,
Ik heb een probleem met het laden van mij Xperia U, als ik hem aan de lader gaan geeft mijn mobiel de volgende fout aan ''USB-apparaten uitgeschakeld. Energieverbruik van aangesloten apparaten is te hoog en daarom zijn alle apparaten uitgeschakeld. Verwijder de apparaten en probeer ze één voor één opnieuw aab te sluiten.'' Ik draai verder 4.04 en had er al eerder problemen mee, bijvoorbeeld dat de accu leegliep tijden het opladen.
Bij voorbaat dank,
Stefan
Ik heb een probleem met het laden van mij Xperia U, als ik hem aan de lader gaan geeft mijn mobiel de volgende fout aan ''USB-apparaten uitgeschakeld. Energieverbruik van aangesloten apparaten is te hoog en daarom zijn alle apparaten uitgeschakeld. Verwijder de apparaten en probeer ze één voor één opnieuw aab te sluiten.'' Ik draai verder 4.04 en had er al eerder problemen mee, bijvoorbeeld dat de accu leegliep tijden het opladen.
Bij voorbaat dank,
Stefan
@ Stefan:
Welkom op Tweakers
.
Zo te merken heb je nog niet al teveel post hier gedaan, geeft niet, ga je nog wel leren.
Uit je info op te maken, lees ik dat je Windows XP draait en probeert op te laden via de USB controller.
Even wat info: De USB poort levert max. 500mA. De accu van de Xperia U heeft, uit mn hoofd gezegd 1500mA.
Als je tijdens het laden de gsm even een beetje aan het werk zet, verbruikt de Xperia U meer stroom dan de USB poort van je PC kan bijladen.
Gewoon het stopcontact met de lader gebruiken voor het opladen
.
Dat gaat veel sneller, je accu loopt minder snel leeg en je hebt een Windows foutmelding minder.
Succes !
Aanvulling: Wil je toch persee dingen op je Xperia U zetten en opladen, zet je gsm dan uit. Het geheugen is nog steeds toegankelijk en je accu laadt toch op. Het stopcontact heeft nog steeds duidelijk de voorkeur !
Welkom op Tweakers
Zo te merken heb je nog niet al teveel post hier gedaan, geeft niet, ga je nog wel leren.
Uit je info op te maken, lees ik dat je Windows XP draait en probeert op te laden via de USB controller.
Even wat info: De USB poort levert max. 500mA. De accu van de Xperia U heeft, uit mn hoofd gezegd 1500mA.
Als je tijdens het laden de gsm even een beetje aan het werk zet, verbruikt de Xperia U meer stroom dan de USB poort van je PC kan bijladen.
Gewoon het stopcontact met de lader gebruiken voor het opladen
Dat gaat veel sneller, je accu loopt minder snel leeg en je hebt een Windows foutmelding minder.
Succes !
Aanvulling: Wil je toch persee dingen op je Xperia U zetten en opladen, zet je gsm dan uit. Het geheugen is nog steeds toegankelijk en je accu laadt toch op. Het stopcontact heeft nog steeds duidelijk de voorkeur !
[ Voor 14% gewijzigd door D_Jeff op 04-06-2013 00:06 ]
Iemand ook ervaring met pc companion i.c.m. Windows8? De Xperia U heeft geen problemen om verbinding met pc companion op een Windows7 pc te maken, maar met Windows 8 lukt het niet.
Op XDA gebeuren nog steeds leuke dingen met deze telefoon en ik draai zelf sinds kort een onofficiële CM10.1 (Android 4.2.2) ROM (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2337493). Ik moet zeggen dat het (met deze optimalisaties) lekker loopt en er lekker veel is in te stellen. Ik moet zeggen dat ik nog geen hoogte heb van de batterijduur en dat tethering, bluetooth en de radio niet (goed) werken, maar dat is voor mij niet zo'n probleem.
Idd, en de 10.2 versie is ook uit. Nightly4 build werkt prima, op enkele kleine dingen na (bij mij: camerabeeld 180 graden gedraaid).
Twakkie
Anoniem: 552434
ik kan mijn wifi van mijn xperia wel inschakelen maar niet weer uitschakelen. om het toch uit te schakelen moet ik hem opnieuw opstarten.
Misschien is deze vraag hier al eens gesteld maar kon zo snel het antwoord niet vinden.
Laatst heb ik me telefoon helemaal leeg gegooit en een hard reset gegeven.
Nu merk ik regelmatig dat ik niet meer kan opnemen als ik gebeld word omdat me telefoon helemaal vast loopt... Denk dat het probleem ligt dat het geheugen vol loopt en hem zelf niet leeg gooit ofzo iets...
Het is een volledige stock rom. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Nu merk ik regelmatig dat ik niet meer kan opnemen als ik gebeld word omdat me telefoon helemaal vast loopt... Denk dat het probleem ligt dat het geheugen vol loopt en hem zelf niet leeg gooit ofzo iets...
Heb je Android 2.3 of 4.0?Chris89 schreef op woensdag 13 november 2013 @ 10:58:
Misschien is deze vraag hier al eens gesteld maar kon zo snel het antwoord niet vinden.
Indien 4.0: revert naar 2.3.
Indien 2.3: uhm... minder apps installeren?
Ik heb besloten om gewoon terug de stock 2.3 te draaien en enkel de hoogstnoodzakelijke apps - de rest gaat wel op m'n N7. Tot nu toe draait dit zeer vlot.
Volledig upgedate... Dus waarschijnlijk 4.0
Downgrade zou toch niet een oplossing moeten zijn?
Android 2.3 verbruikt minder geheugen en draait beter dan Android 4.0 op de Xperia U.
Dat zou niet mogen, maar de Sony 4.0 "upgrade" is gewoon onwerkbaar. Het is een pak mooier, maar met momenten zo verschrikkelijk traag dat je je telefoon uit frustratie door het venster zou gooien.Chris89 schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 08:22:
Volledig upgedate... Dus waarschijnlijk 4.0
Er zijn custom Jelly Bean ROM's die iets beter zijn, maar degenen die ik probeerde werden op de duur toch weer allemaal ontstellend traag.
Misschien moet je hopen op een custom KitKat (4.4) ROM, aangezien KitKat is gericht op toestellen met minder geheugen, zoals de Xperia U. Maar dan moeten we al geluk hebben.
Weet iemand waar ik de GB ftf kan vinden? M'n schoonmoeder krijgt mijn oude U en snelheid is voor haar belangrijker dan uiterlijk maar de links in dit topic werken niet...MatthiasDS schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 09:40:
Al eens op het XDA-forum gekeken?__REMCO__ schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 22:41:
[...]
Weet iemand waar ik de GB ftf kan vinden? M'n schoonmoeder krijgt mijn oude U en snelheid is voor haar belangrijker dan uiterlijk maar de links in dit topic werken niet...
Al doende leert men, al draaiende keert men.
Terug naar gingerbread! En wat een verademing!
Nadat ik helemaal gek werd van mijn telefoon na de 4.0 update heb ik nog wat verschillende custom roms geprobeerd 4.1 en nog even 4.4. Helaas geen succes.. 4.1 werd na verloop van tijd net zo traag als 4.0. 4.4 nightly build was veel sneller maar met nog wat bugs waaronder dat mijn scherm niet meer uitging, wat best onhandig is.
Onder 2.3.7 draait alles weer soepeltjes! Wel jammer dat enkele apps en functies (blue tooth tethering) niet werken, en ook het multitasken is een stukje minder. Maar mijn telefoon doet de dingen die hij doet nu gewoon goed zonder vertragingen.
Nadat ik helemaal gek werd van mijn telefoon na de 4.0 update heb ik nog wat verschillende custom roms geprobeerd 4.1 en nog even 4.4. Helaas geen succes.. 4.1 werd na verloop van tijd net zo traag als 4.0. 4.4 nightly build was veel sneller maar met nog wat bugs waaronder dat mijn scherm niet meer uitging, wat best onhandig is.
Onder 2.3.7 draait alles weer soepeltjes! Wel jammer dat enkele apps en functies (blue tooth tethering) niet werken, en ook het multitasken is een stukje minder. Maar mijn telefoon doet de dingen die hij doet nu gewoon goed zonder vertragingen.
Anoniem: 670909
hallo ik heb al een jaar een Sony Xperia U en ik ben dr op vakantie geweest en ik had 6weken fso geen wifi maar nu ik in Nederland ben kn ik de wifi knop niet meer uitzetten wel als hij net is ingeschakeld dan 5min wel maar als ik een uur op mn telefoon ben geweest wil de wifi niet meer uitschakelen als ik de wifi uit wil zetten dan wil dat knopje niet uit hij gaat wel naar de andere kant als ik erop druk maar er gebeurt niks dan heb ik als nog wifi willen jullie me alsjeblieft helpen wil heel graag geen wifi hebben om gewoon op dat knopje drukken niet eerst mn telefoon uit doen en dan weer aan dat kost mn batterij eens help me plas