ICS kan me echt niet bekoren. Heb mij ST25i terug naar 6.0.B.3.184 geflashed. Werkt beter imho.
Bugs. Wifi blijft soms hangen (onmogelijk om aan of uit te zetten) en de batterij-indicator verandert niet als de xperia aan de lader hangt. Verder is de batterijduur onder ics lichtjes afgenomen. GB 2.3.7 voelt ook iets smoother aan om mee te werken.
Begin me ook aardig te storen inmiddels aan de traagheid van ICS en onder andere de bugs. zie inmiddels wel dat de CM9 en AOKP ontwikkeling op gang is dus hopelijk gaat dat een beetje snel. Dan wordt het de bootloader unlocken en daar op over.
Hmm, ik heb wel gemerkt dat ik vrijwel altijd twee keer op het WiFi icoontje moet klikken om het aan te zetten. Maar het werkt wel altijd.FezzFest schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 19:58:
Bugs. Wifi blijft soms hangen (onmogelijk om aan of uit te zetten) en de batterij-indicator verandert niet als de xperia aan de lader hangt. Verder is de batterijduur onder ics lichtjes afgenomen. GB 2.3.7 voelt ook iets smoother aan om mee te werken.
Het probleem van de batterij-indicator ben ik één keer tegengekomen toen er nog GB op stond. Na een keer uit en aanzetten was het terug in orde.
Het is wel zo dat GB iets vlotter aanvoelt, aangezien bepaalde animaties onder ICS wel eens durven haperen.
behalve bovengenoemde problemen tov GB, zijn er ook daadwerkelijk nieuwe functies bijgekomen of positievere ervaringen tov GB?Admiral Freebee schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 09:01:
[...]
Hmm, ik heb wel gemerkt dat ik vrijwel altijd twee keer op het WiFi icoontje moet klikken om het aan te zetten. Maar het werkt wel altijd.
Het probleem van de batterij-indicator ben ik één keer tegengekomen toen er nog GB op stond. Na een keer uit en aanzetten was het terug in orde.
Het is wel zo dat GB iets vlotter aanvoelt, aangezien bepaalde animaties onder ICS wel eens durven haperen.
De camera-applicatie is iets beter en het kunnen sturen van een standaardbericht als antwoord op een oproep die je niet kan aannemen vind ik ook handig. Verder heb ik de indruk dat ik ietsje langer op batterij kan doen, en de extended standby functie is ook handig als je niets wil laten updaten op de achtergrond.
Anoniem: 263719
Voor de geïnteresseerden die in België wonen : http://aldi-bn.aldi.be/al...112012_48_674_9102_5.html
Lijkt me wel goedkoop als ik in de prijsvergelijkers kijk...
Bij The Phone House (en wat andere retailers) is hij zowiezo €199 in België, en hoewel de meningen waarschijnlijk verdeeld zijn blijf ik ervan overtuigd dat The Phone House toch wat handiger is qua reparaties en service...Anoniem: 263719 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 17:31:
Voor de geïnteresseerden die in België wonen : http://aldi-bn.aldi.be/al...112012_48_674_9102_5.html
Maar jup, 't is wel goedkoop.
(en pssst, TPH in België heeft een laagste prijsgarantie: http://www.phonehouse.be/nl/diensten)
[ Voor 8% gewijzigd door AmbroosV op 29-10-2012 17:39 ]
Ik heb sinds een paar dagen ook deze telefoon. Even een korte vraag:
Hebben jullie ook geen email-widget op de XU?
Hebben jullie ook geen email-widget op de XU?
Die kun je wel uit de Playstore halen, toch?
Iets heel anders. Ik blijf last houden van wegvallende verbindingen. Gister was ook m'n telefoon de hele middag offline. Hij lijkt dan gewoon verbinding te hebben, totdat ik probeer te browsen. Daarnaast is m'n telefoon dan ook niet bereikbaar. Ik heb dit zowel met 3G als met Wifi. Telefoon lijkt verbinding te hebben totdat ik iemand wil bellen (of andersom) of wil internetten. Valt toch gemiddeld wel 1x per dag uit. Enige wat helpt is de telefoon opnieuw opstarten.
Net werkte na het inpluggen van de power adapter het touch screen niet meer, waardoor het enige wat hielp de batterij eruit trekken. Toen natuurlijk weer datum enzo resetten (kreeg hij ook niet automatisch door) want de dataverbinding kon weer niet tot stand gebracht worden. Dus maar weer aan en uit.
Dit frustreert me enorm. Ik wil gewoon dat het toestel werkt zoals hij zou moeten werken. Niet 1x per dag wegvallende verbindingen. Het maakt overigens niet uit waar ik ben, overal valt ie soms weg.
Ben ik de enige met dit probleem, of zijn er meerdere mensen?
Iets heel anders. Ik blijf last houden van wegvallende verbindingen. Gister was ook m'n telefoon de hele middag offline. Hij lijkt dan gewoon verbinding te hebben, totdat ik probeer te browsen. Daarnaast is m'n telefoon dan ook niet bereikbaar. Ik heb dit zowel met 3G als met Wifi. Telefoon lijkt verbinding te hebben totdat ik iemand wil bellen (of andersom) of wil internetten. Valt toch gemiddeld wel 1x per dag uit. Enige wat helpt is de telefoon opnieuw opstarten.
Net werkte na het inpluggen van de power adapter het touch screen niet meer, waardoor het enige wat hielp de batterij eruit trekken. Toen natuurlijk weer datum enzo resetten (kreeg hij ook niet automatisch door) want de dataverbinding kon weer niet tot stand gebracht worden. Dus maar weer aan en uit.
Dit frustreert me enorm. Ik wil gewoon dat het toestel werkt zoals hij zou moeten werken. Niet 1x per dag wegvallende verbindingen. Het maakt overigens niet uit waar ik ben, overal valt ie soms weg.
Ik heb alleen af en toe (vooral op de trein) dat ik SMS'jes laat doorkrijg en/of niet bereikbaar zijn. Dit gebeurt echter enkel als ik 3G gebruik, dus ik vermoed dat de telefoon niet agressief genoeg naar 2G terugvalt wanneer de 3G verbinding zwak is.
Dit had ik overigens zowel met GB als ICS.
Dit had ik overigens zowel met GB als ICS.
Heb helaas ook last van de wegvallende verbindingen. Bij mij ook een aantal keer tijdens een telefoongesprek 
Ik heb nadat ik het toestel gekocht heb, vrij snel ICS erop gezet, ST25a_6.1.1.B.1.10 zonder de baseband.
Ik heb begrepen dat de baseband de 3G/Radio firmware is. Misschien dat het daar dus mis gaat.
Ik heb daarna ook nog TheBrainsROM versie erop gezet, maar dat is geen verbetering.
Gezien het bovenstaande wil ik het liefst zo snel mogelijk de volledige update van Sony erop zetten (ST25i_6.1.1.B.1.10). Maar daar kan ik nog geen goede versie van vinden. Wil het liefst de versie die echt direct van Sony komt, zonder Tweaks etc.. Dan weet ik zeker dat ook de goede baseband op mn telefoon komt.
Ik heb nadat ik het toestel gekocht heb, vrij snel ICS erop gezet, ST25a_6.1.1.B.1.10 zonder de baseband.
Ik heb begrepen dat de baseband de 3G/Radio firmware is. Misschien dat het daar dus mis gaat.
Ik heb daarna ook nog TheBrainsROM versie erop gezet, maar dat is geen verbetering.
Gezien het bovenstaande wil ik het liefst zo snel mogelijk de volledige update van Sony erop zetten (ST25i_6.1.1.B.1.10). Maar daar kan ik nog geen goede versie van vinden. Wil het liefst de versie die echt direct van Sony komt, zonder Tweaks etc.. Dan weet ik zeker dat ook de goede baseband op mn telefoon komt.
Twakkie
Ik heb de XU nou ongeveer 2 maanden en vind het een zeer fijn telefoontje voor de prijs. Eerst een Galaxy S1 gehad en die kwam echt mijn strot uit. Hing vaak en super traag. De XU vond ik een stuk sneller en de batterijduur is bij mij 2 dagen (met veel whatsappen,facebook,nu.nl app). Toch hoor ik veel mensen klagen voer de batterijduur maar ik vind dat echt wel meevallen. Wel heb ik een keer gehad dat de 3g uitviel en een tijd niet deed, na vliegtuig stand aangezet en weer uitgezet werkte het weer. Voor de rest prima telefoontje, wacht nog wel op de ICS maar na het lezen van de berichten hier dat je accu sneller leeg is twijfel ik of ik hem wel ga updaten...
Heb ik ook last van. Betekent ook dat auto-sync telkens uitgezet wordt als de verbinding even wegvalt. Ik heb er ook last van wanneer ik navigatie gebruik; als de verbinding even wegvalt, dan heeft google maps ook de neiging om af te sluiten. Heeel irritant.spokje schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:16:
Iets heel anders. Ik blijf last houden van wegvallende verbindingen.
[...]
Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320
Hier kun je een lijstje vinden waarin uitgelegd wordt hoe je kan opzoeken of jou telefoon al de update krijgt:
http://talk.sonymobile.com/message/296750#296750
ik heb vandaag een nieuwe ontvangen en mijn SI nummer staat er nog niet bij...
Daar heb ik zo mijn eigen problemen mee. Ik gebruik mijn telefoon vooral als telefoon. Als ik even wil browsen (hallo NS en vertragingen) schakel ik dataverkeer in. Dat werkt allemaal als een zonnetje. Maar nu het batterij verbruik. Hij staat dus standaard op alleen telefoon. De ene keer haal ik daar makkelijk 4 dagen mee, de andere keer moet hij na 1 dag al aan de lader. Ik draai battery monitor widget en daar is goed te zien hoe hij de ene keer nauwelijks stroom verbruikt, en de andere keer als een gek stroom ligt te zuipen. Laag verbruik ligt rond de 10 mA. En dan besluit de telefoon ineens om naar 60mA te springen. Soms is het na verplaatsen dus misschien gaat er iets de mist in met het zoeken naar andere gsm/3G masten.Deadterrorist22 schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 10:10:
Toch hoor ik veel mensen klagen voer de batterijduur maar ik vind dat echt wel meevallen.
Ik vind het toch belachelijk lang duren voordat we de officiele update hier in Nederland mogen ontvangen. Het is dat ik de telefoons van Samsung, HTC en Apple niet mooi vind. In tegenstelling tot het design van de Sonys maar het liefst zou ik bij de volgende telefoon toch geen Sony meer pakken
Gebruik de Update Service software van Sony. Dan heb je in no-time ICS op je Xperia U. Daarnaast is geduld een schone deugd.
[ Voor 39% gewijzigd door FezzFest op 01-11-2012 14:38 ]
Wanneer ik de Update Service gebruik, geeft ie net als PC Compagnion aan dat de telefoon al beschikt over de laatste software. Dus jammer genoeg moet ik nog even geduld hebben.
zieTheBoess schreef op donderdag 01 november 2012 @ 15:44:
Wanneer ik de Update Service gebruik, geeft ie net als PC Compagnion aan dat de telefoon al beschikt over de laatste software. Dus jammer genoeg moet ik nog even geduld hebben.
__REMCO__ schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 15:29:
Hier kun je een lijstje vinden waarin uitgelegd wordt hoe je kan opzoeken of jou telefoon al de update krijgt:
Dit heb ik dus ookTheBoess schreef op donderdag 01 november 2012 @ 15:44:
Bij mij doet ie het nu
Hij is geupdate, hij lijkt wat trager
[ Voor 23% gewijzigd door koffieprutser op 02-11-2012 19:23 ]
Hier nog steeds niets.koffieprutser schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 19:02:
[...]
Bij mij doet ie het nu, wel slecht van sony dat het voor sommigen 1.5 maand later releast.
Hij is geupdate, hij lijkt wat tragerAl is ie volgens mij stiekem bezig mijn oude apps binnen te halen, dus daar kan het ook aan liggen
Ik had geen zin meer om nog langer te wachten dus ik heb mijn Xperia U via Flashtool geflashed naar ICS. Instructies gevolgd via deze site > http://talk.sonymobile.com/thread/35239
Nadat ik m geflashed had, heb ik een repair via SUS gedaan. (dat werd aangeraden)
Ik moet zeggen dat hij in het begin erg veel lagt, maar nu ik hem langer gebruik wordt dat steeds minder tot geen lags meer. Ik heb verder geen last van slechte wifi, 3g of niet binnenkomende sms'jes wat ik eerder zag langskomen in dit topic. Batterijduur heb ik nog niet getest.
Ik ben tot nu toe tevreden over ICS op mn Xperia U.
Nadat ik m geflashed had, heb ik een repair via SUS gedaan. (dat werd aangeraden)
Ik moet zeggen dat hij in het begin erg veel lagt, maar nu ik hem langer gebruik wordt dat steeds minder tot geen lags meer. Ik heb verder geen last van slechte wifi, 3g of niet binnenkomende sms'jes wat ik eerder zag langskomen in dit topic. Batterijduur heb ik nog niet getest.
Ik ben tot nu toe tevreden over ICS op mn Xperia U.
Ik heb net de xperia U van m'n vrouw even van de ICS update voorzien en eerlijkgezegd ben ik niet echt onder de indruk.... Toen ik bij m'n HTC Desire Z ooit eens via een custom rom naar ICS ging was ik echt onder de indruk, zo'n enorm verschil tov 2.3.7.
Bij de xperia had Sony 2.3.7 al van een eigen stijl voorzien, die al aardig op de ICS controls leek. Nu het ding werkelijk ICS draait is er voor je gevoel dus nauwlijks wat veranderd. Ik zelf ervaar trouwens geen lag zoals sommige andere wel zien.
Ben benieuwd hoe de ervaring van de eindgebruiker wordt...
Bij de xperia had Sony 2.3.7 al van een eigen stijl voorzien, die al aardig op de ICS controls leek. Nu het ding werkelijk ICS draait is er voor je gevoel dus nauwlijks wat veranderd. Ik zelf ervaar trouwens geen lag zoals sommige andere wel zien.
Ben benieuwd hoe de ervaring van de eindgebruiker wordt...
t.k.a. sig space t.e.a.b.
Nu voor €169,95 bij iBood: Klik.
Ik heb hem vandaag gekocht met deze aanbieding
New Xperia U firmware certified [6.1.1.C.1.10]
http://www.xperiablog.net...-6-1-1-c-1-10/#more-11050
73's
http://www.xperiablog.net...-6-1-1-c-1-10/#more-11050
73's
Ik ben benieuwd welke oplossingen deze update biedt.
Deze morgen had ik overigens voor het eerst last van de bug dat je WiFi niet kan uitzetten. Moest de telefoon resetten om het te laten werken. Ook bleef hij heel de tijd zeggen dat ik verbonden was met mijn eigen netwerk, terwijl ik in de trein zat
Deze morgen had ik overigens voor het eerst last van de bug dat je WiFi niet kan uitzetten. Moest de telefoon resetten om het te laten werken. Ook bleef hij heel de tijd zeggen dat ik verbonden was met mijn eigen netwerk, terwijl ik in de trein zat
De kans is klein dat de C-branch beschikbaar komt voor toestellen die nu op een B zitten. Meestal zijn dat regiospecifieke afwijkingen.
Ik heb ook sinds kort(een week) de Xperia U. Prachtig telefoontje en draait op 6.0.B.3.184 (Android 2.3.7). Ik had hiervoor een Xperia Tipo alleen die was iets te klein. En die draaide standaard al op ICS. Maar ik moet zeggen dat ik bepaalde zaken van android 2.3.7 fijner vindt. Alleen de standaard screenshot optie van ICS mis ik.
Dus voorlopig blijf ik lekker met de Xperia U op GB. Verder ook totaal geen problemen met connecties of iets dergelijks.
Dus voorlopig blijf ik lekker met de Xperia U op GB. Verder ook totaal geen problemen met connecties of iets dergelijks.
"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1968719 heb net deze rom geflashed.. is een cm9 rom die op een locked bootloader werkt... echt een geweldige snelheidsverbetering in vergelijking met de officiele ics rom!
Ik snap niet waarom jullie zoveel problemen hebben met deze telefoon.. Het is voor mij een perfect toestel, accu houd het makkelijk een dag vol niks hapert, alles loopt gewoon soepel.
Draai de stock ics rom + smartass governor..
Is een perfect telefoontje.
Mensen die niet tegen problemen aanlopen komen in het algemeen niet op fora. De overgrote meerderheid van de gebruikers heeft dan ook geen problemen. De meeste dingen zijn ook random errors die op te lossen zijn met een volledige reflash (inclusief wipe) of veroorzaakt zijn door een app die echt moeilijk doet.riickeh schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 23:25:
Ik snap niet waarom jullie zoveel problemen hebben met deze telefoon.. Het is voor mij een perfect toestel, accu houd het makkelijk een dag vol niks hapert, alles loopt gewoon soepel.
Heb ook mijn tel inmiddels voorzien van ICS (franse variant) "XperiaU_ICS4.0.4_nu.ftf" en werkt perfect!
Loopt allemaal harstikke soepel en alle functies werken perfect. Voor degene die het bestandje willen hebben kan ik het uploaden.
Loopt allemaal harstikke soepel en alle functies werken perfect. Voor degene die het bestandje willen hebben kan ik het uploaden.
beste gebruikers,
hebben jullie ook last van vage " freezing" ? beeldscherm loopt eff vast?
maak jullie gebruik van app killers, lees namenlijk verschillen berichten dat ze goed zijn maar ook slecht...
voor de rest top toestel, trouwens in de aanbieding 170 prepaid telford
hebben jullie ook last van vage " freezing" ? beeldscherm loopt eff vast?
maak jullie gebruik van app killers, lees namenlijk verschillen berichten dat ze goed zijn maar ook slecht...
voor de rest top toestel, trouwens in de aanbieding 170 prepaid telford
Bij de Xperia U van mijn vriendin gaat het scherm niet uit tijdens het bellen. Is dit een bug of heeft de Xperia U deze feature niet?
Draait Android 2.3.7., PC Companion zegt dat er geen update is.
Draait Android 2.3.7., PC Companion zegt dat er geen update is.
[ Voor 20% gewijzigd door MeltedForest op 02-12-2012 18:12 ]
Nu al zeker 2 maanden op ics aan het draaien updated via sony tool.
Geen bugs ofz tegen gekomen..
Geen bugs ofz tegen gekomen..
ICS is beschikbaar (nu of zeker in de loop van de week) voor alle U's behalve die met T-Mobile NL-branding, by the way. Probeer te updaten via Sony Update Service.
[ Voor 40% gewijzigd door AmbroosV op 02-12-2012 18:37 ]
Klopt helemaal niet. Midden december komt er een schedule, de Xperia's op een NovaThor gaan pas na de T, V en S komen.MrJoker1985 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 13:07:
Ik lees net dit bericht?
http://www.androidplanet....an-update-xperia-s-volgt/
Zou wel mooi zijn.
In de bron van dat nieuwsbericht staat dat in sommige landen de 4.1 update al is uitgekomen, maar daar staat nergens bewijs van. Ook op XDA vind ik er niks over.
Klopt gewoon niet. Bronartikel gaat aangepast wordenMeltedForest schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 13:59:
In de bron van dat nieuwsbericht staat dat in sommige landen de 4.1 update al is uitgekomen, maar daar staat nergens bewijs van. Ook op XDA vind ik er niks over.
Dat is jammer! Werkt nu ook goed met Stock 4.0.4 en heb hem zelf uitgekleed middels Root. Dus werkt harstikke snel en stabiel.
Zie soms dat programma's zomaar opstarten terwijl ik die niet heb gebruikt op dat moment. Zoals Google Play bijv. Is er een programma waarmee ik automatisch opstarten van een app kan blokkeren totdat ik hem handmatig heb opgestart?
En kan ik die illumination balk uitschakelen? Maar dan zonder een programma, maar via systeemtweak? Kan er niks over vinden op het net en XDA.
Zie soms dat programma's zomaar opstarten terwijl ik die niet heb gebruikt op dat moment. Zoals Google Play bijv. Is er een programma waarmee ik automatisch opstarten van een app kan blokkeren totdat ik hem handmatig heb opgestart?
En kan ik die illumination balk uitschakelen? Maar dan zonder een programma, maar via systeemtweak? Kan er niks over vinden op het net en XDA.
[ Voor 16% gewijzigd door H.Boss op 04-12-2012 14:22 ]
Hoe gaat de Play Store anders checken voor updates? Die dingen kan je niet veel aan doen (en kunnen in het algemeen ook niet veel kwaad). Het is zelden dat achtergrondapps effectief iets doen. Meestal staan ze gewoon in het geheugen te wachten zonder iets anders te doen, en dat is dus ook geen probleem.MrJoker1985 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 14:20:
Dat is jammer! Werkt nu ook goed met Stock 4.0.4 en heb hem zelf uitgekleed middels Root. Dus werkt harstikke snel en stabiel.
Dat begrijp ik. Alleen als ik een update wil checken van een bepaalde app, doe ik dat met regelmaat wel manueel indien mogelijk. Maar prima dan is daar niks aan te doen.AmbroosV schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 14:23:
[...]
Hoe gaat de Play Store anders checken voor updates? Die dingen kan je niet veel aan doen (en kunnen in het algemeen ook niet veel kwaad). Het is zelden dat achtergrondapps effectief iets doen. Meestal staan ze gewoon in het geheugen te wachten zonder iets anders te doen, en dat is dus ook geen probleem.
Inmiddels een maand verder en nog steeds geen ics hier. 
Zou het kunnen dat mijn vriendin tele2 heeft en de update provider afhankelijk is misschien ?
Zou het kunnen dat mijn vriendin tele2 heeft en de update provider afhankelijk is misschien ?
De update is beschikbaar voor alle Xperia U's behalve T-Mobile NL-branding (is niet afhankelijk van welke SIM erin zit, gewoon van de winkel waar hij gekocht is). OTA is de update nog niet beschikbaar. Al gechecked met Update Service?taz3d_nl schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 17:20:
Inmiddels een maand verder en nog steeds geen ics hier.
Als de update niet beschikbaar is kan je dan even je SI-nummer (achterkant van het toestel) doorgeven? Zijn twee blokken van vier cijfers, iets in de aard van 1234-5678.
Anoniem: 295693
Bij mij ook nog niet beschikbaar, check via Update Service zegt dat de software up-to-date is.
SI nummer: 1261-9048.
SI nummer: 1261-9048.
Dat is Customized NL (generic dus, voor niet-providergebonden retailers) Black+Pinkcap. Ik vraag na waar de update is!
Dat toestel Black+Pinkcap heeft mijn vriendin ook.AmbroosV schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 20:56:
Dat is Customized NL (generic dus, voor niet-providergebonden retailers) Black+Pinkcap. Ik vraag na waar de update is!
Mijn U is ook nog niet te updaten via SUS. SI nummer is 1261-9047. Toestel is los gekocht dus niet branded oid
Dat is inderdaad Customized NL White. Unbranded generic dus. Voor software hoort die samen met 9048. SI zijn sales items en definiëren zowel de software als de kleur. Het bijhorende customizationnummer dat je kan zien via *#*#SERVICE#*#* > Software Info is hetzelfde voor SI 1261-9047 en -9048__REMCO__ schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 21:48:
Mijn U is ook nog niet te updaten via SUS. SI nummer is 1261-9047. Toestel is los gekocht dus niet branded oid
Dank jeAmbroosV schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 22:08:
[...]
Dat is inderdaad Customized NL White. Unbranded generic dus. Voor software hoort die samen met 9048. SI zijn sales items en definiëren zowel de software als de kleur. Het bijhorende customizationnummer dat je kan zien via *#*#SERVICE#*#* > Software Info is hetzelfde voor SI 1261-9047 en -9048Ik heb een mailtje gestuurd naar mijn contactpersoon binnen Sony Mobile en laat hier zo snel mogelijk iets weten.
Ik heb ook een Xperia U met SI 1261-9047 en bij mij is de update nu beschikbaar. Hij gaf een melding via PC companion.
Dan is de update dus vanaf nu beschikbaar voor alle Generic NL Xperia U's
updates checken via PC Companion/Sony Update Service dus! OTA komt later.
mijne is ook up te datenassifv schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 13:18:
Ik heb ook een Xperia U met SI 1261-9047 en bij mij is de update nu beschikbaar. Hij gaf een melding via PC companion.
Is t verstandig om een "schone installatie" te doen ipv een update?
[ Voor 10% gewijzigd door __REMCO__ op 07-12-2012 15:21 ]
Jup. Je kan een update proberen (heb er nog maar weinig problemen mee gehad), maar in het algemeen is een schone installatie veel beter. Er is heel wat nieuw, ook aan de apps van Sony zelf. Een fout die regelmatig voorkomt is dat de Album-app niet meer werkt na een gewone update, wel na schone install.__REMCO__ schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 15:16:
[...]
mijne is ook up te datenVanaaf maar eens in verdiepen.
Is t verstandig om een "schone installatie" te doen ipv een update?
Mijn U is voor de tweede keer defect
Na het laden start hij gewoon niet meer op. Hij reageert op niets, buiten het LED'je dat gaat branden als je hem aan de lader hangt.
Vorige keer stond er nog Android 2.3 op, en nu ICS.
Het zelfde hier, update is er eindelijk.
Anoniem: 445490
als je hem aan de usb poort gooit op je pc word die dan wel gezien of?Admiral Freebee schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 20:35:
Mijn U is voor de tweede keer defectNa het laden start hij gewoon niet meer op. Hij reageert op niets, buiten het LED'je dat gaat branden als je hem aan de lader hangt.
Zelfde versie alleen dan voor de Generic NL Xperia U's.Marco schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 23:14:
Welke versie is dat dan?
Want 6.1.1.B.1.10 kreeg ik 2 maanden geleden al via SUS.
Smartphone gekocht in in een webwinkel, unbranded model dus en die kregen als laatste de update naar ICS.

Ik heb gister ook de update er op gezet, maar vind het wat stropig geworden nu
Tevens krijg ik een fout melding als ik in het systeem ga kijken welke apps er actief zijn.
Tevens krijg ik een fout melding als ik in het systeem ga kijken welke apps er actief zijn.

Ik heb nu 6.1.1.B.1.54 erop staan en die loopt erg vloeiend! Heb hem wel geroot en volledig gestript van de bloatware en andere dingen die ik onnodig vond.
Ik heb hem geflasht. Meer info over de FW en ROM is hier te vinden http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2028139
Ik heb hem geflasht. Meer info over de FW en ROM is hier te vinden http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2028139
Even een vraag omtrent de camera bij duister. Als ik een foto maak in een slecht verlicht kamer bijvoorbeeld, en ik gebruik de flitser erbij, dan ziet de foto eruit op zich scherp uit, maar met een vreselijke witte waas er 'overheen'. De instellingen staan gewoon op standaar zoals ie de fabriek uit komt rollen en ik heb al wat geprobeerd e.e.a. te wijzigen, maar ik kan niet echt verbetering ontdekken.
Hebben jullie er ook last van en hebben jullie tips qua instellingen?
Hebben jullie er ook last van en hebben jullie tips qua instellingen?
I don't know, rocket fire at long range - somehow it lacks that personal touch.
Is het beschermplastiekje al van de lens?
Ik heb sinds 2 weken een Xperia U en sinds een paar dagen ICS eroverheen.
Nu was mijn accu gisteren op 26% en heb ik hem voor het slapen aan de lader gehangen.
Vanochtend koppel ik hem los en wil wat nieuws gaan kijken, staat hij nog steeds op 26%.
Vervolgens kruipt hij over een periode van 5 minuten, zonder aan de lader te hangen, langzaam naar de 100 toe.
Is dit normaal? Dit heb ik niet gezien bij 2.3, en ook niet bij mijn vorige Android (HTC Desire)
Ik kan niks vergelijkbaars vinden met Google..
Nu was mijn accu gisteren op 26% en heb ik hem voor het slapen aan de lader gehangen.
Vanochtend koppel ik hem los en wil wat nieuws gaan kijken, staat hij nog steeds op 26%.
Vervolgens kruipt hij over een periode van 5 minuten, zonder aan de lader te hangen, langzaam naar de 100 toe.
Is dit normaal? Dit heb ik niet gezien bij 2.3, en ook niet bij mijn vorige Android (HTC Desire)
Ik kan niks vergelijkbaars vinden met Google..
You do not fear them? - The Wraith? Naah. Now *clowns*, that's another story.
heb het ook een keer bij 2.3 gezien, dacht dat ie niet aan het laden was, percentage op lockscreen en icoontje in notificatie balk gaf +/-20% aan, na een reboot bleek ie toch vol te zitten.
merk wel dat sinds ik ICS erop heb gezet m'n batterij een stuk sneller leeg is terwijl ik er precies hetzelfde mee doe als met 2.3.7. Wel fijn trouwens dat je nou het percentage kan zien.
Anoniem: 185589
Waar kan je ergens de verschillen tussen 2.3.7 en ICS opzoeken, ik twi jfel nogal om door te gaan.
Als ik update. Moet ik dan terug alles downloaden, instaleren ezn instellen?
Als ik update. Moet ik dan terug alles downloaden, instaleren ezn instellen?
Ook niet. Hij is ondertussen terug naar Sony voor de tweede keer. Had toen ook contact opgenomen met hun support, maar geen enkele tip werkte.Anoniem: 445490 schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 12:12:
als je hem aan de usb poort gooit op je pc word die dan wel gezien of?
Niet te geloven, maar je hebt gelijk. Ik heb de achterkant er afgehaald en er bleek inderdaad nog een stukje beschermfolie voor te zitten. Vanavond maar weer wat shots maken. Thanks.cocico schreef op maandag 10 december 2012 @ 21:05:
Is het beschermplastiekje al van de lens?
I don't know, rocket fire at long range - somehow it lacks that personal touch.
Dag allemaal,
Weet iemand een manier om GB terug te flashen zonder de telefoon te hacken?
ICS draad sinds vrijdag maar zo instabiel als de pest. zowel de upgrade als een schone installatie.
Ook heb ik het idee dat zodra ik wifi gebruik dat mijn netwerk er overal uit vliegt. Wifi op de Xperia U uit en iedereen kan het netwerk weer op.
Iemand bekent met deze problemen en het terug zetten van Gingerbread?
thnx alvast voor alle tips!
ICS draad sinds vrijdag maar zo instabiel als de pest. zowel de upgrade als een schone installatie.
Ook heb ik het idee dat zodra ik wifi gebruik dat mijn netwerk er overal uit vliegt. Wifi op de Xperia U uit en iedereen kan het netwerk weer op.
Definitief geen 4.1 voor de Xperia U http://blogs.sonymobile.c...r-2012-xperia-smartphones
het probleem dat ICS niet echt heel erg stabiel is merk ik niet. Alleen dat de m'n telefoon soms ineens rete traag is en dat de batterij als een malle leeg gaat...JopB schreef op maandag 17 december 2012 @ 16:46:
Dag allemaal,
@Jopb: kijk even in het Xperia Neo topic. Een van de laatste posts legt het uit
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
Bij mij gebeurt het ook wel eens dat 'ie niet lijkt op te laden (percentage blijft gelijk). Even rebooten en het is weer goed.
Overigens reageren de drie knoppen onderaan ook niet altijd even goed. Soms moet ik eerst het scherm locken en weer unlocken voor de backtoets reageert en soms moet ik zelfs helemaal rebooten voor ik weer iets met m'n foon kan aanvangen. Weet niet of dat iets softwarematigs is? Er is namelijk wel wat zand in gekomen tijdens mijn vakantie en het probleem trad ongeveer na mijn vakantie op.
Los van deze issues vind ik het wel een fantastische telefoon. Doet alles wat ik wil voor een zeer schappelijke prijs
.
Overigens reageren de drie knoppen onderaan ook niet altijd even goed. Soms moet ik eerst het scherm locken en weer unlocken voor de backtoets reageert en soms moet ik zelfs helemaal rebooten voor ik weer iets met m'n foon kan aanvangen. Weet niet of dat iets softwarematigs is? Er is namelijk wel wat zand in gekomen tijdens mijn vakantie en het probleem trad ongeveer na mijn vakantie op.
Los van deze issues vind ik het wel een fantastische telefoon. Doet alles wat ik wil voor een zeer schappelijke prijs
Voor de mensen die wat meer ruimte willen hebben en hun telefoon zelf willen tweaken. (Uiteraard iedereen hier!
)
Hier een goeie basis: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2048874
Momenteel is de rom maar 54mb groot.

Hier een goeie basis: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2048874
Momenteel is de rom maar 54mb groot.
Ik snap hem niet, de Xperia U/Sola hebben veel krachtigere hardware dan de E/J Zal wel zijn omdat dat nieuwere telefoons zijn. Beetje jammer aangezien de U enzo goede telefoons zijn voor hun prijs.Crim schreef op maandag 17 december 2012 @ 17:13:
Definitief geen 4.1 voor de Xperia U http://blogs.sonymobile.c...r-2012-xperia-smartphones
Yep. En Sony komt met zo'n dom excuus wat nergens op slaat. Ik voel me best wel genaaid met m'n vrij recent gekochte U.
Volgende keer maar een Nexus, en hier de middelvinger voor Sony Mobile, sorry
Volgende keer maar een Nexus, en hier de middelvinger voor Sony Mobile, sorry

[ Voor 16% gewijzigd door spokje op 19-12-2012 23:02 ]
Een toestel uitbrengen in de zomer van 2012 met Android 2.3 is sowieso twijfelachtig. Hetzelfde als nu een PC kopen en Windows Vista er op krijgen. Dus die upgrade (= Android 4.0) had er van het begin al op moeten staan. En was ook al meteen beloofd bij de introductie. Dat het daar meteen bij ophoudt en (nieuwere) toestellen met mindere specs wel worden ge-update is nogal discutabel. Zeker met de door Sony gebruikte compleet onzinnige reden ...
Snap wat je bedoeld, maar je vergelijking is wel krom... Bij een Android toestel (zeker met eigen skin) kan je niet zomaar even de nieuwe versie installeren zoals bij en PC.
Al met al kost het gewoon teveel voor een fabrikant ook te blijven focussen op oude toestellen.
Al met al kost het gewoon teveel voor een fabrikant ook te blijven focussen op oude toestellen.
De reden die ze geven is inderdaad maar wat onzinnig, maar wanneer ze zeggen dat het de meeste gebruikers niets kan schelen krijgen ze heel XDA op hun dak.
Want zo is het namelijk wél. Tweakers, XDA en mensen die weten wat Android is in het algemeen zijn maar een héél klein aandeel van de mensen die een Xperia U kopen. Ik werk bij de grootste telecomretailer in Europa tijdens de vakanties en dan merk je gewoon dat de overgrote meerderheid zijn telefoon (eender welk merk) nog nooit heeft geüpdatet, laat staan weet wat het is.
Een hele update samengooien voor een toestel is een enorm tijdrovend proces, en voor de Xperia U is dit al eens helemaal doorlopen. Op systeemniveau was de update van 2.3 naar 4.0 echt enorm. De Xperia U is helemaal ontworpen rond 2.3, en om dan een update te doen naar een systeem dat zo ingrijpend veel anders is zonder gegevens te verliezen is een hele klus. Hoewel het niet zoveel werk zou zijn als de stap naar ICS is een update van 4.0 naar 4.1 nog altijd veel werk, en dan moet er weer een heel testingproces doorlopen worden. Wanneer maar een erg klein deel van je doelgroep effectief iets geeft om updates, waarom zou je daar dan enorm veel mankracht insteken?
Goed nieuws is wel dat er andere toestellen met dezelfde SoC een update krijgen naar 4.1, wat wil zeggen dat het voor ROM-bouwers (FXP meerbepaald) dus erg makkelijk gaat zijn om Cyanogenmod te porten voor de Xperia U.
Want zo is het namelijk wél. Tweakers, XDA en mensen die weten wat Android is in het algemeen zijn maar een héél klein aandeel van de mensen die een Xperia U kopen. Ik werk bij de grootste telecomretailer in Europa tijdens de vakanties en dan merk je gewoon dat de overgrote meerderheid zijn telefoon (eender welk merk) nog nooit heeft geüpdatet, laat staan weet wat het is.
Een hele update samengooien voor een toestel is een enorm tijdrovend proces, en voor de Xperia U is dit al eens helemaal doorlopen. Op systeemniveau was de update van 2.3 naar 4.0 echt enorm. De Xperia U is helemaal ontworpen rond 2.3, en om dan een update te doen naar een systeem dat zo ingrijpend veel anders is zonder gegevens te verliezen is een hele klus. Hoewel het niet zoveel werk zou zijn als de stap naar ICS is een update van 4.0 naar 4.1 nog altijd veel werk, en dan moet er weer een heel testingproces doorlopen worden. Wanneer maar een erg klein deel van je doelgroep effectief iets geeft om updates, waarom zou je daar dan enorm veel mankracht insteken?
Goed nieuws is wel dat er andere toestellen met dezelfde SoC een update krijgen naar 4.1, wat wil zeggen dat het voor ROM-bouwers (FXP meerbepaald) dus erg makkelijk gaat zijn om Cyanogenmod te porten voor de Xperia U.
De xperia go is toch ook rondom 2.3 gebouwd? en die krijgt wel 4.1 met praktisch dezelfde hardware. En ik gok dat meer mensen een xperia u hebben gekocht dan een Go.
En waarom krijgt een Xperia J in godsnaam de update eerder dan een Xperia S (wat toch wel het sony topmodel was begin dit jaar).
Vind het een beetje jammer allemaal
, ben zelf nog aan het rondkijken naar bijv een Xperia V maar begin hierdoor toch enigzins te twijfelen. ze brengen naar mijn mening ook teveel telefoons uit.
Edit:
Als 4.1 de laatste update is voor de "lower end" telefoons zouk het prima vinden. Dat Project Butter maakt het toch wel iets aangenamer voor velen volgens mij.
En waarom krijgt een Xperia J in godsnaam de update eerder dan een Xperia S (wat toch wel het sony topmodel was begin dit jaar).
Vind het een beetje jammer allemaal
Edit:
Als 4.1 de laatste update is voor de "lower end" telefoons zouk het prima vinden. Dat Project Butter maakt het toch wel iets aangenamer voor velen volgens mij.
[ Voor 14% gewijzigd door Fransfb op 21-12-2012 14:56 ]
De Xperia P krijgt wél een update naar JB. Dat is op scherm en meer ram en een paar extra features na gewoon dezelfde telefoon. De ontwikkelkosten om JB dan ook geschikt te maken voor de U moeten dus al bij al wel meevallen. Enkel in het testen kruipen dan wat resources.Prulleman schreef op donderdag 20 december 2012 @ 22:18:
Snap wat je bedoeld, maar je vergelijking is wel krom... Bij een Android toestel (zeker met eigen skin) kan je niet zomaar even de nieuwe versie installeren zoals bij en PC.
Verder is het ook een keuze van Sony geweest om héél erg véél verschillende toestellen uit te brengen in 2012. Met die keuze komt imho ook de verantwoordelijkheid om goede support te geven.
Ik heb gekozen voor de Xperia U omdat Sony net een goede reputatie had wat betreft het updaten van oudere toestellen. Als de belofte voor ICS er niet was geweest, had ik nooit de U gekocht. In mijn omgeving zie ik toch ook heel wat mensen die hun gsm wél updaten en zelfs custom roms draaien. Mensen gaan toch ook nog vaak af op advies dat wordt gegeven door gadgetfreaks in hun omgeving, en die hechten wel véél belang aan android updates.
Ik veronderstel dat er wel snel een port zal komen van de JB-rom voor de Xperia P voor U, wat voor mij prima is.
Mijn volgende telefoon wordt sowieso een Nexus. Ik hou sowieso wel van dat kale Android.
[ Voor 11% gewijzigd door Teun_2 op 23-12-2012 15:53 ]
Even een snelle vraag: hoe zijn de tiptoetsen onder het scherm van de xperia u?
Zijn deze vergelijkbaar met de xperia s en reageren dus ietsje minder goed, of is dit wel helemaal in orde bij de U?
Edit: En hoe zit het met de 512 MB RAM?Is dit voldoende? Op de HTC Wildfire S van m'n vriendin is dit dramatisch weinig. Is dit met de Xperia U beter doordat de Sony rom wat minder ruimte inneemt? Hoeveel ruimte is er gemiddeld vrij na een schone install?
Zijn deze vergelijkbaar met de xperia s en reageren dus ietsje minder goed, of is dit wel helemaal in orde bij de U?
Edit: En hoe zit het met de 512 MB RAM?Is dit voldoende? Op de HTC Wildfire S van m'n vriendin is dit dramatisch weinig. Is dit met de Xperia U beter doordat de Sony rom wat minder ruimte inneemt? Hoeveel ruimte is er gemiddeld vrij na een schone install?
[ Voor 39% gewijzigd door Blackouts op 05-01-2013 23:01 ]
Maar goed, ik zeg ook maar wat....
Familielid van me heeft deze gsm en gebruik deze nog best vaak om dingetjes voor te doen of uit te leggen.
Tiptoetsen reageer prima en tot nu toe nog geen last gehad van sloom zijn door ruimtegebrek of "out of ram". (Op 2.3.4)
Weet wel dat je met de Xperia U geen extra geheugenruimte hebt. Je kan ongeveer 3,6 gb voor apps, foto's en andere meuk gebruiken. Krapjes, maar maakt het toestel gevoelsmatig wel lekker vlot. Heb bij de Xperia U nog geen vastlopers, hangers of reboots.
Voor ICS kan ik alleen mijn eigen ervaring toepassing. Dat betreft de duurdere Xperia Neo.
Neo is een single core cpu met dezelfde kloksnelheid en zelfde hoeveelheid ram (512 MB). Wanneer de Neo door zn RAM heenzit, maakt deze soms een herstart of wordt erg langzaam. (Andriod 4.0.4)
Tiptoetsen reageer prima en tot nu toe nog geen last gehad van sloom zijn door ruimtegebrek of "out of ram". (Op 2.3.4)
Weet wel dat je met de Xperia U geen extra geheugenruimte hebt. Je kan ongeveer 3,6 gb voor apps, foto's en andere meuk gebruiken. Krapjes, maar maakt het toestel gevoelsmatig wel lekker vlot. Heb bij de Xperia U nog geen vastlopers, hangers of reboots.
Voor ICS kan ik alleen mijn eigen ervaring toepassing. Dat betreft de duurdere Xperia Neo.
Neo is een single core cpu met dezelfde kloksnelheid en zelfde hoeveelheid ram (512 MB). Wanneer de Neo door zn RAM heenzit, maakt deze soms een herstart of wordt erg langzaam. (Andriod 4.0.4)
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
ik heb laatst bij DX een microSD -. micro usb OTG gekocht, hier is een linkje
Ik heb de U en Ion. De Ion zou iets betere tiptoetsen hebben dan de S, maar zijn imho nog niet goed bruikbaar. Met de U is niets mis mee. 512 MB is inderdaad vrij weinig ja, dat voel je als je ICS draait. Teruggaan naar 2.3.7 of een kale AOSP ICS (zie xda forum) erop zetten is dan wel een oplossing.bramv82 schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 14:31:
Even een snelle vraag: hoe zijn de tiptoetsen onder het scherm van de xperia u?
Ik ben aan het proberen een gloednieuwe xperia U op ICS te krijgen.
Alleen lukt het me niet echt hem in flashmode te krijgen.
-Flashtool geinstalleerd op XP machine (ook op windows 7 64bit geprobeerd)
-uit de driver directory van flashtool
A xperia U sola en P dirver.
Flashmode drivers
Fastboot drivers.
-Start flashtool
-selecteer de ST25i firmware.
-Telefoon uit.
Telefoon aan, volume down knop, (zie de onderste balk heel kort groen knipperen.
-usb eraan.
En dan in plaats van om drivers te vragen, drivers te installeren, boot de telefoon vrij vlot door naar gewone mode. Niks zichtbaar dat hij in een of andere software update mode zit.
flashtool zit ook nog gewoon op de telefoon te wachten.
Ik zie de vraag vaker, maar wat doe ik fout?
(telfoon zou unlockbaar moeten zijn, maar dat heb ik niet gedaan)
Alleen lukt het me niet echt hem in flashmode te krijgen.
-Flashtool geinstalleerd op XP machine (ook op windows 7 64bit geprobeerd)
-uit de driver directory van flashtool
A xperia U sola en P dirver.
Flashmode drivers
Fastboot drivers.
-Start flashtool
-selecteer de ST25i firmware.
-Telefoon uit.
Telefoon aan, volume down knop, (zie de onderste balk heel kort groen knipperen.
-usb eraan.
En dan in plaats van om drivers te vragen, drivers te installeren, boot de telefoon vrij vlot door naar gewone mode. Niks zichtbaar dat hij in een of andere software update mode zit.
flashtool zit ook nog gewoon op de telefoon te wachten.
Ik zie de vraag vaker, maar wat doe ik fout?
(telfoon zou unlockbaar moeten zijn, maar dat heb ik niet gedaan)
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
Je moet de telefoon uit laten staan. Terwijl hij uit staat begin je op volume omlaag te drukken. Zonder volume omlaag los te laten steek je USB in en blijf je volume omlaag inhouden tot je computer het apparaat heeft gevonden. De aan/uit-knop heb je nooit nodig.
Moest je problemen hebben met de drivers: gewoon Sony Update Service installeren, daar zitten alle drivers bij.
Moest je problemen hebben met de drivers: gewoon Sony Update Service installeren, daar zitten alle drivers bij.
[ Voor 17% gewijzigd door AmbroosV op 13-01-2013 17:43 ]
Ook mijn XU is geupdate naar ICS
moet zeggen dat ik er best wel tevreden over ben, hoewel het pas een dag draait. Wel heb ik het idee dat het ietsje logger is dan 2.3.7 maar sommige dingen werken ook weer soepeler. Heb het idee dat ie iets responsiever is, maar het de cpu wel harder moet werken voor sommige taken. Volgens mij ben ik van de continue Wi-Fi (op 2.3.7) disconnects af, en dat vond ik één van de meest storende bugs.
Wat wel leuk is, is dat binnenkort waarschijnlijk de custom rom JellyBam voor de U uitkomt, ze zijn er behoorlijk fanatiek mee aan het sleutelen om hem voor de U geschikt te maken
android 4.1, CM10 en Paranoid Android gecombineerd
Wat wel leuk is, is dat binnenkort waarschijnlijk de custom rom JellyBam voor de U uitkomt, ze zijn er behoorlijk fanatiek mee aan het sleutelen om hem voor de U geschikt te maken
[ Voor 9% gewijzigd door spokje op 23-01-2013 17:53 ]
Anoniem: 206208
Hallo allemaal 
Mijn Xperia U draait android 4.0.4 momenteel. Nu vraag ik me af hoe ik het multitask-scherm oproep.
Dit is 1 keer verschenen maar dit was per ongeluk en ik weet iet hoe ik dit moet oproepen.
Bedankt!
Mijn Xperia U draait android 4.0.4 momenteel. Nu vraag ik me af hoe ik het multitask-scherm oproep.
Dit is 1 keer verschenen maar dit was per ongeluk en ik weet iet hoe ik dit moet oproepen.
Bedankt!