Xperia Ray met 512mb draait officiele ICS ook soepel, met ditto batterijgebruik.Prulleman schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 15:57:
de nexus s heeft ook gewoon de ICS en JB update gekregen met 512 MB RAM, ook mijn oude HD2 met 512 MB draait redelijk vlot ICS. De budget desire C en One V zelfde verhaal.
Met de beperkte schil van Sony, zou deze update volgens mij geen problemen moeten geven
Op dit forum kan je de status (bijna) van minuut tot minuut volgen
Zijn wel voornamelijk users uit India.
http://talk.sonymobile.co...eria_2012_family/xperia_u
En op xda-developers staat er een rom voor de st25a die met een kleine aanpassing ook te gebruiken is voor de st25i
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1916419
http://talk.sonymobile.co...eria_2012_family/xperia_u
En op xda-developers staat er een rom voor de st25a die met een kleine aanpassing ook te gebruiken is voor de st25i
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1916419
[ Voor 33% gewijzigd door Ricie op 02-10-2012 15:49 ]
De rollout is begonnen dus zijn de eerste echte ftf's niet ver weg en dan kan je veilig flashen met Flashtool zonder unlock of ander gefoefel!
Ik wacht ook rustig op de originele firmware. Maar mocht iemand ongeduldig zijn...
Kon niet langer wachten... heb de ST25a versie zojuist geflasht. Als je t ook wil proberen, lees dan ook post #2 in de thread op XDA. Je moet de optie "exclude baseband" aanvinken. Verder moet je ipv de Back-knop de VOLUME DOWN gebruiken om in Flash mode te gaan.
Eerste indruk is goed, na installatie, wizard etc. een paar minuten gewacht tot alles is ingesteld.
Nu lekker snel
Kan bellen. 3G & Wifi werkt. 3G moest ik echter wel APN handmatig instellen.
Nu verder kijken
Eerste indruk is goed, na installatie, wizard etc. een paar minuten gewacht tot alles is ingesteld.
Nu lekker snel
Nu verder kijken
Twakkie
Zodra er een tft is van de ST25i versie kan je die flashen als je dat wil. Maar volgens mij is er geen verschil, alleen die baseband...
Twakkie
Anoniem: 448060
heb wel gevoel dat het vlotter is idd alleen snap niet dat ze bepaalde apps weer gaan lopen intergreren
Weet iemand trouwens of het mogelijk is de screenshot functie weer terug te krijgen in dat powermenu? vond ik erg handig werken in gingerbread
Hebben jullie er ook last van dat je na het flashen niet meer je device terug ziet op play.google.com ? 
En @Nico: normaal gesproken is het volume down + shutdown... maar het lukt mij ook niet zo 123... hmm... S
En @Nico: normaal gesproken is het volume down + shutdown... maar het lukt mij ook niet zo 123... hmm... S
[ Voor 34% gewijzigd door David Mulder op 03-10-2012 20:40 ]
Je moet zowel de powerknop als volume omlaag ongeveer een seconde volledig samen indrukken. Dus samen beginnen en pas loslaten wanneer je 't geluid hoort/de animatie ziet. Werkt perfect na wat wennen.
Na het flashen had ik hem nog wel op google play staan,, wel als een ST25A ipv I.. Toetsencombinatie werkt wel maar is er ook manier om het weer terug te krijgen als op gingerbread?
heb al eventjes snel op google en sony site gekeken maar kon het niet vinden, maar is de android 4.0 update al uit? er was beloofd dat ie in q3 2012 uit zou komen, vond het raar dat ik er niks over kon vinden. hoop dat jullie meer weten!
alvast bedankt!
edit: sorry stond al eerder vermeld in topic
alvast bedankt!
edit: sorry stond al eerder vermeld in topic

[ Voor 9% gewijzigd door Maxjee op 03-10-2012 22:49 ]
www.presio.nl - Online marketing Leeuwarden
@Nico: Hij staat er ondertussen (gelukkig) ook bij mij bij, duurde alleen een tijdje.
@Questination: Volgens Sony zou de standby batterij duur juist sterk moeten toenemen... zelf niet bewust een verschil opgemerkt, maar heb hem dan ook nog maar net.
Trouwens, leuke tip: Green theme + deze live wallpaper ( Google Play: Fresh Leaves ) of de blauwe theme + deze live wallpaper ( Google Play: Ocean HD ) zien er echt adembenemend uit.
@Questination: Volgens Sony zou de standby batterij duur juist sterk moeten toenemen... zelf niet bewust een verschil opgemerkt, maar heb hem dan ook nog maar net.
Trouwens, leuke tip: Green theme + deze live wallpaper ( Google Play: Fresh Leaves ) of de blauwe theme + deze live wallpaper ( Google Play: Ocean HD ) zien er echt adembenemend uit.
Slurpen dat soort wallpapers niet enorm van de batterij? Dat is voor mij altijd reden geweest om niet te installeren. .
Ik ga thuis eens een volledige wipe doen en de st25I firmware proberen die nu uit is.. heb aardig wat bugs (homescreen draait zelfs als het uit staat , muziekvolume is laag op oordopjes, bij het laden stijgt het percentage niet.. totdat je hem van de stroom afhaalt dan stijgt die ong 2% per paar seconden...)
Werkt niet echt lekker zo.
Werkt niet echt lekker zo.
heb 'm nu een maandje of 2, en ben iha tevreden, ben benieuwd wat ICS gaat betekenen...
heb wel het probleem nog van het audiovolume in video opnames dat extreem laag is voor geluiden van "verderop"... (m'n vorige telefoons hadden daar geen problemen mee).
ander issue-tje, is dat soms foto's kijken via de standaard app, zwart beeld geeft.
batterijduur vind ik erg goed, heb iha de hele dag wifi/internet aan, en dat slurpt echt niet, dat was bij mijn widfire s zeker wel het geval... ook verbinden met wifi/internet gaat snel, en doet het altijd, bij de wildfire s bleef ie wel eens 'hangen', moetst je wifi opnieuw inschakelen, terwijl het wel leek of als ie verbinding had...
verder leuke opties met dlna, ftp via draadloze router is ook erg makkelijk voor het backuppen van foto's , muziek op je telefoon zetten enzo.
processor vind ik zeker goed, tov wildfire s, installeren van apps gaat veel sneller, en lekker veel geheugen voor apps.
heeft iemand een vodafone abo en de juiste instellingen voor mms-en... bij mij gaat het niet lukken, heb via de vodafone site de instellingen wizard gebruikt, helpt niet, op internet wat instellingen gezocht.. ook geen succes...
de APN verwijderd en automatisch de instellingen binnen laten komen... nog geen geluk...en de smartcrew is op vakantie denk ik.. die hadden al een week nodig om na een reminder te melden dat het zo druk is... en nu na ruim 1,5 week nog geen oplossing....
(fijn een abo met onbepertk sms-en en mms-en....zo kan ik het ook ;-) )
een prinstscreen van de instellingen is welkom!
gr.
Wil
heb wel het probleem nog van het audiovolume in video opnames dat extreem laag is voor geluiden van "verderop"... (m'n vorige telefoons hadden daar geen problemen mee).
ander issue-tje, is dat soms foto's kijken via de standaard app, zwart beeld geeft.
batterijduur vind ik erg goed, heb iha de hele dag wifi/internet aan, en dat slurpt echt niet, dat was bij mijn widfire s zeker wel het geval... ook verbinden met wifi/internet gaat snel, en doet het altijd, bij de wildfire s bleef ie wel eens 'hangen', moetst je wifi opnieuw inschakelen, terwijl het wel leek of als ie verbinding had...
verder leuke opties met dlna, ftp via draadloze router is ook erg makkelijk voor het backuppen van foto's , muziek op je telefoon zetten enzo.
processor vind ik zeker goed, tov wildfire s, installeren van apps gaat veel sneller, en lekker veel geheugen voor apps.
heeft iemand een vodafone abo en de juiste instellingen voor mms-en... bij mij gaat het niet lukken, heb via de vodafone site de instellingen wizard gebruikt, helpt niet, op internet wat instellingen gezocht.. ook geen succes...
de APN verwijderd en automatisch de instellingen binnen laten komen... nog geen geluk...en de smartcrew is op vakantie denk ik.. die hadden al een week nodig om na een reminder te melden dat het zo druk is... en nu na ruim 1,5 week nog geen oplossing....
(fijn een abo met onbepertk sms-en en mms-en....zo kan ik het ook ;-) )
een prinstscreen van de instellingen is welkom!
gr.
Wil
Het achtercovertje zit bij mij wel niet erg stevig heb ik gemerkt. Ik heb al een paar keer gehad dat de cover loskwam bij het uit mijn broekzak halen van de telefoon. Dan sta je daar met de cover in je handen, terwijl de rest van de telefoon tegen de korst gaat. Niet echt praktisch

Kan iemand mij vertellen wat de verschillende kleuren combinaties inhouden?
Bij de phoneshop zijn er 3 mogelijkheden:
Black + Pure white
Pure White + Yellow
Black + Pink
Ben voornamlijk benieuwd naar de achterkant van Black + Pure White. Wil namelijk een zwarte achterkant, maar kan dit niet vinden.
Black + Pure white
Pure White + Yellow
Black + Pink
Ben voornamlijk benieuwd naar de achterkant van Black + Pure White. Wil namelijk een zwarte achterkant, maar kan dit niet vinden.
De +kleur toevoeging gaat alleen om het extra bijgeleverde onderkantje. Dus bij de black+purewhite krijg je gewoon een compleet zwarte telefoon met zwart onderkantje. Als extra zit er een witte onderkant bij om te kunnen verwisselen.Mlchel schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 11:06:
Kan iemand mij vertellen wat de verschillende kleuren combinaties inhouden?
Black + Pure white
Pure White + Yellow
Black + Pink
Ah oke dank
. Denk dat dat hem gaat worden dan!
is de officele rom via pc al beschikbaar?
en iemand die toevallig weet waar we stock rom kunnen vinden? wil hem terug flashen batterij slurpt zo bizar hard lijkt me niet in orde.
en iemand die toevallig weet waar we stock rom kunnen vinden? wil hem terug flashen batterij slurpt zo bizar hard lijkt me niet in orde.
ga nu ST25iFirmware 6.1.1.B.1.10 flashen.
deze zou ook hier beschikbaar komen right? (edit not dit is de unbranded franse versie)
eens kijken of we weer batterij slurpie slurpie krijgen en we nu niet zelf apn hoeven in te stellen.
deze zou ook hier beschikbaar komen right? (edit not dit is de unbranded franse versie)
eens kijken of we weer batterij slurpie slurpie krijgen en we nu niet zelf apn hoeven in te stellen.
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 448060 op 05-10-2012 14:19 ]
kijk ook eens wat de edit knop doet, dan hoef je geen 3 posts onder elkaar te maken....
Wat bedoel je met bloatware, meer dan bij gingerbread of meer dan gebruikelijk bij Sony?
Lijkt me dat een officiele (of gelekte) rom altijd gewoon de standaard rommel van de fabrikant bevat, tenzij deze er bewust zijn uitgehaald
Wat bedoel je met bloatware, meer dan bij gingerbread of meer dan gebruikelijk bij Sony?
Lijkt me dat een officiele (of gelekte) rom altijd gewoon de standaard rommel van de fabrikant bevat, tenzij deze er bewust zijn uitgehaald
yup sorry
franse rommel apps in de i software, ik flash hem maar weer terug naar de eerste en wacht wel op de nederlandse versie.
franse rommel apps in de i software, ik flash hem maar weer terug naar de eerste en wacht wel op de nederlandse versie.
Schijnt dat als je 'm naar de Franse versie die nu uit is flashed, aan PCC koppelt en dan op telefoonsoftware repareren klikt hij een verse nieuwe versie op de U zet. Weet niet of het waar is maar als je toch bezig bent...
zal het even proberen :-)
Edit: Wat Richie zegt klopt (zie foto) zal zo vorderingen/veranderingen vermelden.

Edit 2: hij updated hem naar tralalalala

Edit 3: Geen zichtbare veranderingen,
Bloatware apps Allocine - PagesJaunes- JeuxGameloft! Deze drie apps krijg je er extra bij invergelijking bij de eerste die beschikbaar was voor de rest precies hetzelfde.
Nog steeds zelf APN Handmatig instellen helaas.
Ik flash hem weer terug naar die eerste die beschikbaar was, minder troep en ben nog niet van plan me toestel te rooten.
Edit: Wat Richie zegt klopt (zie foto) zal zo vorderingen/veranderingen vermelden.

Edit 2: hij updated hem naar tralalalala

Edit 3: Geen zichtbare veranderingen,
Bloatware apps Allocine - PagesJaunes- JeuxGameloft! Deze drie apps krijg je er extra bij invergelijking bij de eerste die beschikbaar was voor de rest precies hetzelfde.
Nog steeds zelf APN Handmatig instellen helaas.
Ik flash hem weer terug naar die eerste die beschikbaar was, minder troep en ben nog niet van plan me toestel te rooten.
[ Voor 151% gewijzigd door Anoniem: 448060 op 05-10-2012 15:05 ]
Na 2 dagen met de ST25A versie van ICS geen problemen. Alles werkt soepel, batterij gebruik is iets beter geworden. Ik heb mn telefoon altijd snachts aan de lader. Ben volgens mij een gemiddelde gebruiker. Vandaag na 12 uur nog 68% batterij. Dat is heel goed. Was voor ICS meestal rond de 50%.
Heb een nieuwe feature van ICS ontdekt: Extended Standby Mode. Maar eens proberen. Ben alleen bang dat WhatsAppjes dan niet meer binnenkomen?
Heb een nieuwe feature van ICS ontdekt: Extended Standby Mode. Maar eens proberen. Ben alleen bang dat WhatsAppjes dan niet meer binnenkomen?
Twakkie
Heb zelf de franse versie nu draaien.. geroot bloatware verwijdert. en deze mod geinstalleerd : http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1918932 draait goed zo! . Energiegebruik is wel gestegen naar mijn gevoel maar ik houd het nog wel een dag vol.. APN kon ik bij Hi zo herstellen door internet naar 1300 te smsen.
Was vorig weekend was ik in Londen en daar was toen de ICS update beschikbaar voor mijn telefoon om te updaten. Maar helaas had ik geen laptop bij me... Ik dacht ik update hem wel als ik terug ben... Maar terug in nederland meld mijn telefoon dat hij al helemaal up to dat is met android 2.3.7.....
Ik heb mijn geduld niet meer kunnen bewaren en 'm geflashed met de Franse ICS update. De Franse apps verwijderd en ik moet zeggen, draait als een zonnetje
Ik merk echt dat hij stukken sneller is en in tegenstelling wat ik over het algemeen lees dat de batterijduur korter is, is het bij mij langer geworden. Ik heb wel 2 problemen er voor in de plaats gekregen. De eerste is een kleine bug. De agenda items moet ik soms 2 keer selecteren voordat deze zichtbaar zijn. Het tweede probleem is wat groter en vervelender. Het signaal valt soms weg, enige oplossing is dan het herstarten van de telefoon. Dit probleem hadden sommige mensen met GB, ik nu dus met ICS
Tot nu toe 3 keer last van gehad dit weekend.
Heb geen ervaring met het flashen van een Sony toestel (de U is van mijn vrouw en heb zelf een galaxy nexus), maar het kan goed zijn dat de GB radio/baseband niet of minder geschikt is voor ICS. Bij de nexus hoorde bij de Jelly Bean update ook een nieuwe radio, zelfs van 4.0.1 naar 4.0.2-3-4 zat volgens mij elke x een nieuwe radio.
Een paar posts terug werd de tip gegeven om de radio te skippen bij het flashen, maar dan blijf je dus met een oude radio en een nieuwe systeem versie zitten, volgens mij kan je daar wel signal drops van krijgen.
Als ik het mis heb hoor ik het ook graag
Een paar posts terug werd de tip gegeven om de radio te skippen bij het flashen, maar dan blijf je dus met een oude radio en een nieuwe systeem versie zitten, volgens mij kan je daar wel signal drops van krijgen.
Als ik het mis heb hoor ik het ook graag
Bij de Franse versie hoef je de baseband niet te skippen omdat deze firmware voor de st25i is. Ik weet alleen niet zo even waar ik de huidige baseband kan bekijken. Staat zover ik kan zien niet bij "over de telefoon".
Smalbandversie = basebandRicie schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 09:20:
Bij de Franse versie hoef je de baseband niet te skippen omdat deze firmware voor de st25i is. Ik weet alleen niet zo even waar ik de huidige baseband kan bekijken. Staat zover ik kan zien niet bij "over de telefoon".
De smallbandversie is u8500-49020905-P2H_EC01. Volgens mij de GB baseband...
zie hier radio u8500-49020604-R1G_EC14 op 2.3.7 (6.0.B.3.184)
Sinds dit weekend ben ik ook de trotse bezitster van een Xperia U. Prachtig ding, maarrr: ik vind de accu niet om over naar huis te schrijven. Gisteren heb ik hem ongeveer 1 uur actief gebruikt, maar toch is 'ie tussen 6.50 uur en 23.50 uur naar 24% gegaan. Vanochtend zat 'ie zelfs nog maar op 13%, terwijl ik er helemaal niets mee gedaan heb vannacht.
Heb allerlei instellingen aangepast: live wallpaper vervangen door statische wallpaper, pushnotificaties uit, schermhelderheid omlaag geschroefd... zijn er nog meer dingen die ik kan doen? En zou rooten of ICS de accu beter maken?
Heb allerlei instellingen aangepast: live wallpaper vervangen door statische wallpaper, pushnotificaties uit, schermhelderheid omlaag geschroefd... zijn er nog meer dingen die ik kan doen? En zou rooten of ICS de accu beter maken?
waarop heb je 1 uur activiteit gebaseerd? schermtijd in accu detail weergave? dat is redelijk betrouwbaar.
(1 uur vind ik nogal weinig voor nieuw speelgoed
)
Verder moet de accu wellicht nog even ingewerkt worden, de eerste paar cylci zijn meestal niet de beste.
rooten ansich maakt geen verschil, maar je hebt met root rechten meer mogelijkheden zaken aan te passen. Over ICS zijn de meningen nog verdeeld, bij de een lijkt het beter, bij de ander slechter.
Ook kan het een pechdagje zijn, als er een app blijft hangen waardoor je toestel niet meer of minder in deep sleep gaat, dan gaat het ook hard omlaag met de accu. Je kan dit meestal wel checken met deze app: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1179809
(1 uur vind ik nogal weinig voor nieuw speelgoed
Verder moet de accu wellicht nog even ingewerkt worden, de eerste paar cylci zijn meestal niet de beste.
rooten ansich maakt geen verschil, maar je hebt met root rechten meer mogelijkheden zaken aan te passen. Over ICS zijn de meningen nog verdeeld, bij de een lijkt het beter, bij de ander slechter.
Ook kan het een pechdagje zijn, als er een app blijft hangen waardoor je toestel niet meer of minder in deep sleep gaat, dan gaat het ook hard omlaag met de accu. Je kan dit meestal wel checken met deze app: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1179809
Anoniem: 376449
heb em ook gesflashed naar ics
maar de battery is wel redelijk snel leeg nu...dit had ik eigenlijk niet met GB
data staat uit,schermhelderheid staat op het laagste,enz... kan eigenlijk niet nog meer doen om batterij te besparen
waar zie je nu welk apps er draaien? vroeger zat dat bij instellingen...ontwikkeling...actieve sessies...
data staat uit,schermhelderheid staat op het laagste,enz... kan eigenlijk niet nog meer doen om batterij te besparen
waar zie je nu welk apps er draaien? vroeger zat dat bij instellingen...ontwikkeling...actieve sessies...
Je kunt dus ook de pink versie nemen als die ergens goedkoper of eerder beschikbaar is.
Home inhouden volgens mij.Anoniem: 376449 schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 17:33:
heb em ook gesflashed naar ics
Daar stond het al, of niet? Je kunt trouwens in ICS als het goed is in dat menu wat je krijgt als je home inhoudt de apps wegslepen om ze te killen.Anoniem: 376449 schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 19:09:
[...]
heb het al gevonden...onder "apps"
ah dat wist ik niet...bedankt voor de infokoffieprutser schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 19:16:
[...]
Daar stond het al, of niet? Je kunt trouwens in ICS als het goed is in dat menu wat je krijgt als je home inhoudt de apps wegslepen om ze te killen.
is het ook mogelijk om als je een sms intypt, om dan de vibratie bij elke letter die je intypt uit te zetten?
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 376449 op 09-10-2012 06:23 ]
Kun je gewoon via instellingen --> taal en toetsenbord doen (Sony Xperia selecteren) en dan kun je het uitzetten.Anoniem: 376449 schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 19:44:
[...]
ah dat wist ik niet...bedankt voor de info
is het ook mogelijk om als je een sms intypt, om dan de vibratie bij elke letter die je intypt uit te zetten?
Kan dit ook met de knoppen onderin trouwens? (de backknop enzo).
Oké thanks. Gebaseerd op m'n eigen inschatting. Ik heb namelijk de hele dag in de bioscoop gezeten en weinig kunnen spelenPrulleman schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 12:58:
waarop heb je 1 uur activiteit gebaseerd? schermtijd in accu detail weergave? dat is redelijk betrouwbaar.
(1 uur vind ik nogal weinig voor nieuw speelgoed)
Vandaag doet 'ie het beter: 37% bij 27 uur, terwijl 'ie gisteren na 26 uur leeg was.
bedanktrenskerenske schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 15:15:
[...]
Kun je gewoon via instellingen --> taal en toetsenbord doen (Sony Xperia selecteren) en dan kun je het uitzetten.
heb even geen U voor me, maar meestal zit dat bij de geluid opties en dan de checkbox bij "trillen bij aanraking" (wellicht heet die optie anders, maar op mijn nexus met JB staat het er zo)renskerenske schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 15:15:
[...]
Kun je gewoon via instellingen --> taal en toetsenbord doen (Sony Xperia selecteren) en dan kun je het uitzetten.
dat klopt maar dan blijft de vibratie bij het sms'sen nog steeds...die moet je inderdaad dus uitzetten bij taal en invoer...Prulleman schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 16:47:
[...]
heb even geen U voor me, maar meestal zit dat bij de geluid opties en dan de checkbox bij "trillen bij aanraking" (wellicht heet die optie anders, maar op mijn nexus met JB staat het er zo)
Ja, ik had het ook over de laatste vraag (knoppen onderin)
Weet iemand hoe ik mijn berichten(SMS-jes) niet op afzender maar op datum kan sorteren?
Heb deze telefoon afgelopen zaterdag (noodgedwongen) gehaald en ben er best tevreden over. Nog even wachten op de ICS update, maar dat zal ook vast wel goedkomen.
Ik hoop ook stiekem dat er een upgrade naar JB gaat komen, maar anders komt die vast wel via de community (gok ik).
De Illumunation Bar app is echt prima icm deze telefoon, want het ledje dat aan de voorkant zit is echt niet goed te zien...
Wat mij dan wel weer leuk zou lijken, is als de Bar zou oplichten met opladen, maar dat is mss iets teveel gevraagd
Ik hoop ook stiekem dat er een upgrade naar JB gaat komen, maar anders komt die vast wel via de community (gok ik).
De Illumunation Bar app is echt prima icm deze telefoon, want het ledje dat aan de voorkant zit is echt niet goed te zien...
Wat mij dan wel weer leuk zou lijken, is als de Bar zou oplichten met opladen, maar dat is mss iets teveel gevraagd
stuur eens een mailtje naar de developer, kans is redelijk aanwezig dat ie er iets mee doet!Ben.Hahlen schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 09:11:
Heb deze telefoon afgelopen zaterdag (noodgedwongen) gehaald en ben er best tevreden over. Nog even wachten op de ICS update, maar dat zal ook vast wel goedkomen.
Kon niet meer wachten en heb dan gisteren de st25a ICS versie geïnstalleerd. Flashtool is vastgelopen tijdens het flashen, dus ik vreesde al voor het ergste.. Telefoon bleek dan uiteindelijk toch nog op te starten en er staat nu ICS op.
Ik heb soms eens een hapering (die ik niet ondervond met GB) en de telefoon heeft al eens zomaar gereboot. Voor de rest lijkt hij wel normaal te werken. Misschien heeft het iets te maken met de verkeerd gelopen flash, dus zal ik hem vanavond waarschijnlijk eens opnieuw flashen.
Ik heb soms eens een hapering (die ik niet ondervond met GB) en de telefoon heeft al eens zomaar gereboot. Voor de rest lijkt hij wel normaal te werken. Misschien heeft het iets te maken met de verkeerd gelopen flash, dus zal ik hem vanavond waarschijnlijk eens opnieuw flashen.
de ST25I versie was al beschikbaar hoor,,
ik zit zelf er weer aan te denken om terug gaan naar gingerbread... vindt het echt matig draaien
alleen enige jammer is dan dat ik geen tv meer kan kijken via de kpn app
ik zit zelf er weer aan te denken om terug gaan naar gingerbread... vindt het echt matig draaien
alleen enige jammer is dan dat ik geen tv meer kan kijken via de kpn app
Oh, is ICS er al voor de U? En hoe kun je terug naar GB als ICS niet bevalt? Ik twijfel zelf. Ik ben erg tevreden over mijn accuduur nu en ben bang dat dat met ICS weer minder wordt.
Die illumination bar app is geweldig trouwens!
Die illumination bar app is geweldig trouwens!
De uitrol is gestart geweest bij Sony, maar nog maar enkele landen zijn aan de beurt gekomen: bv. Australië en Frankrijk. In Australië is het de st25a versie, die je dan met een flash optie compatibel maakt voor st25i en in Frankrijk was het een st25i versie maar met standaard wat extra bloatware apps.
Ik kan nou niet echt zeggen dat het een geweldige update is.
Sterker nog, ik was eigenlijk liever op GB gebleven.
ik deel die mening ook..vind GB ook beter of misschien is dat maar een gedacht...Marco schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 11:49:
Ik kan nou niet echt zeggen dat het een geweldige update is.
Sinds gisteren de update naar 4.0 uitgevoerd met de bijhorende factory reset.
Geen problemen sindsdien vast gesteld, alles loopt even vlot ( soms vlotter, soms wat langzamer ) als in GB.
constant ong 250mb ram in use en 175 left..
Moest er dan iets zijn... Batterij gaat wat harder, in GB kon ik soms 2 dagen ( max 3 ) met scherm 4u gebruikt
nu na 17u ( waarvan 6 niet gebruikt ) al ongeveer 30 % van batterij af..
maar ga dit bezien hoe dit afgaat, helderheid staat nog redelijk hoog en gsm staat op UTMS/GSM ingesteld.
Loving ICS so far
Geen problemen sindsdien vast gesteld, alles loopt even vlot ( soms vlotter, soms wat langzamer ) als in GB.
constant ong 250mb ram in use en 175 left..
Moest er dan iets zijn... Batterij gaat wat harder, in GB kon ik soms 2 dagen ( max 3 ) met scherm 4u gebruikt
nu na 17u ( waarvan 6 niet gebruikt ) al ongeveer 30 % van batterij af..
maar ga dit bezien hoe dit afgaat, helderheid staat nog redelijk hoog en gsm staat op UTMS/GSM ingesteld.
Loving ICS so far
Hoezo?leducw schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 11:45:
...met de bijhorende factory reset.
Net de U van m'n neefje op die Franse ST25i ICS gezet, werkt erg netjes! Zonder wipe gedaan, dus na de eerste boot had hij tien minuutjes nodig om alles klaar te maken, daarna een reboot. Geen vreemde dingen en duidelijk vlotter dan Gingerbread.
Als je via Pcc of via SUS update krijg je 2 opties :
Gewoon updaten en niets verliezen
Updaten + toestel resetten..
En uit Sony forum geleerd dat dit toch aangeraden is om rare bugs tegen te gaan..
En uit Sony forum geleerd dat dit toch aangeraden is om rare bugs tegen te gaan..
Heb inmiddels clockworkmod recovery erop en deze rom : http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1920082 draait ook wel lekker, ga straks even die Smartassv2 Governor instellen om te zien of dat veel helpt qua accuduur. maar begint nu leuk te worden
.
Vreemd, die opties kreeg ik helemaal niet.leducw schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 16:22:
Als je via Pcc of via SUS update krijg je 2 opties :
Overigens heb ik nog geen vreemde dingen kunnen ontdekken.
't Zal mij benieuwen wanneer de updates nou eens doorgevoerd worden. Net is bekend geworden dat de Xperia U iig geen Jelly Bean krijgt
volgende telefoon wordt een Nexus telefoon. Op m'n Nexus tablet krijg ik tenminste binnen een paar dagen de nieuwste software. Gezeur dit. Duurt ook veel te lang.
We zijn nu al bijna 3 weken verder en ook hier nog steeds geen 4.0 voor een unbranded xperia u.
Hier op de U van mijn moeder ook nog niets binnen, duurt inderdaad allemaal erg lang.
Jammer dat deze telefoon geen 4.1 gaat krijgen want we weten allemaal dat hij dit makkelijk aan kan.
CM10 draait dan ook als een zonnetje bij mij op mijn Galaxy S en die heeft slechts een 1ghz single core...
Jammer dat deze telefoon geen 4.1 gaat krijgen want we weten allemaal dat hij dit makkelijk aan kan.
CM10 draait dan ook als een zonnetje bij mij op mijn Galaxy S en die heeft slechts een 1ghz single core...
Mja ik hoop dat Sony hier nog op terug komt, maar vrees van niet. Naja, over een tijdje toch maar eens rooten dan + custom rom. Waarschijnlijk komen er toch wel ports van de duurdere models naar de U.
Ik heb mijn ST25i kunnen upgraden naar ICS met de Sony Update Service. Clean install gedaan. Eerste indrukken waren positief.
Na een dag gebruik is de batterij opmerkelijk sneller leeg. Met 2.3.7 haalde ik makkelijk een dag gsmplezier. Mijn Xperia U is nu al een uurtje van de lader en de batterij staat op 86%. Nochtans heb ik mijn Xperia U tijdens dit uurtje niet gebruik. Bovendien staat de extended standby optie aan. 14% verliezen op 1u tijd is toch niet normaal? In de achtergrond draait enkel gtalk en gmail (push) + weer (update om de 4u).
Na een dag gebruik is de batterij opmerkelijk sneller leeg. Met 2.3.7 haalde ik makkelijk een dag gsmplezier. Mijn Xperia U is nu al een uurtje van de lader en de batterij staat op 86%. Nochtans heb ik mijn Xperia U tijdens dit uurtje niet gebruik. Bovendien staat de extended standby optie aan. 14% verliezen op 1u tijd is toch niet normaal? In de achtergrond draait enkel gtalk en gmail (push) + weer (update om de 4u).
PC Companion gaf bij mij aan dat er een update was nadat ik hem aan de computer hing afgelopen weektaz3d_nl schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 20:46:
We zijn nu al bijna 3 weken verder en ook hier nog steeds geen 4.0 voor een unbranded xperia u.
Maandag (of dinsdag) krijg ik mijn U binnen. Is het verstandig om gelijk te upgraden naar ICS of toch eerst op 2.3.7 blijven? Ik kom van een Nokia 2700 classic af dus het hele Android is nieuw voor mij dus en 2.3.7 zal voor mij al een hele verbetering zijn tov mijn Nokia
Ik zou eerst checken of je hem al kunt updaten. Na zo'n update moet je namelijk je apps opnieuw downloaden, dus door meteen te updaten bespaar je jezelf wat werk.__REMCO__ schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 14:57:
Maandag (of dinsdag) krijg ik mijn U binnen. Is het verstandig om gelijk te upgraden naar ICS of toch eerst op 2.3.7 blijven? Ik kom van een Nokia 2700 classic af dus het hele Android is nieuw voor mij dus en 2.3.7 zal voor mij al een hele verbetering zijn tov mijn Nokia
Ik kreeg niet de mogelijkheid aangeboden om te resetten, en de meeste van mijn apps waren ook nog gewoon aanwezig (met uitzondering van de Vélo app vreemd genoeg).
ICS gebruikt wel een stuk meer RAM
Ik heb meestal maar een 80MB vrij.
ICS gebruikt wel een stuk meer RAM

Is de Sony Update Service wat anders dan PC Companion?
En moet je voor SUS je toestel rooten? Waar kan ik de SUS vinden?
Misschien een beetje veel vragen
, maar ik zou graag ICS willen draaien op mn Xperia U.
Verder heb ik de Xperia U icm een tmobile prepaidpakket, maakt dit wat uit als je via SUS gaat updaten?
En moet je voor SUS je toestel rooten? Waar kan ik de SUS vinden?
Misschien een beetje veel vragen
Verder heb ik de Xperia U icm een tmobile prepaidpakket, maakt dit wat uit als je via SUS gaat updaten?
Ik bedoelde eigenlijk meer of het verstandig was om uberhaupt te updaten naar ICS. Had het iets duidelijker moeten vragenkoffieprutser schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 15:55:
[...]
Ik zou eerst checken of je hem al kunt updaten. Na zo'n update moet je namelijk je apps opnieuw downloaden, dus door meteen te updaten bespaar je jezelf wat werk.
PC Companion is dat stukje software wat de telefoon vraagt om te installeren als je hem verbindt met je PC. Je kan het vast en zeker ook op de Sony website terugvinden 
Of het verstandig is om up te daten naar ICS weet ik niet goed. De batterijduur is bij mij min of meer hetzelfde gebleven. Er zitten een aantal handige functies in, maar sommige animaties lopen wat minder vloeiend en het RAM gebruik is fors gestegen.
Of het verstandig is om up te daten naar ICS weet ik niet goed. De batterijduur is bij mij min of meer hetzelfde gebleven. Er zitten een aantal handige functies in, maar sommige animaties lopen wat minder vloeiend en het RAM gebruik is fors gestegen.
maandag m'n U binnen gekregen en gelijk alles ingesteld. Nou viel ie gister uit omdat de accu helemaal leeg was dus ging ie aan de oplader. Toen ie weer vol was de telefoon aangezet en toen vielen me met de zwarte achtergrond 2 dode subpixels op...
Ik heb de telefoon via mijn werk gekocht dus gelijk de man van de RMA gemaild dat ik een nieuwe wil (onder het mum van DOA) dus dat is maar hopen. Maar ik heb em aan PC Companion gehangen maar ik krijg niet de vraag om te updaten, de nieuwste versie (2.3.7) is al geïnstalleerd. Ook via SUS zegt ie dat de nieuwste update al geïnstalleerd is
Ook dacht ik dat ik in PC Companion mijn contacten makkelijker kon bewerken dan via de telefoon zelf maar ik kan de optie om contacten te bewerken niet vinden. Wel om ze te importeren vanaf mn pc of oude telefoon maar dat hoeft niet meer (opgeslagen op de SIM en vanaf de SIM geïmporteerd) Kijk ik niet goed of kan dat niet met PC Companion?
Ik heb de telefoon via mijn werk gekocht dus gelijk de man van de RMA gemaild dat ik een nieuwe wil (onder het mum van DOA) dus dat is maar hopen. Maar ik heb em aan PC Companion gehangen maar ik krijg niet de vraag om te updaten, de nieuwste versie (2.3.7) is al geïnstalleerd. Ook via SUS zegt ie dat de nieuwste update al geïnstalleerd is
Ook dacht ik dat ik in PC Companion mijn contacten makkelijker kon bewerken dan via de telefoon zelf maar ik kan de optie om contacten te bewerken niet vinden. Wel om ze te importeren vanaf mn pc of oude telefoon maar dat hoeft niet meer (opgeslagen op de SIM en vanaf de SIM geïmporteerd) Kijk ik niet goed of kan dat niet met PC Companion?
[ Voor 3% gewijzigd door __REMCO__ op 24-10-2012 16:21 ]
http://www.techenclave.co...models-also-in-queue/533/
De U toch nog een update naar JB?
Denk dat dit false is.. Helemaal die date.. early December 2012.. NOPE.
Ik had het ook al opgevangen, het zou kunnen hoor.riickeh schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 23:56:
http://www.techenclave.co...models-also-in-queue/533/
Hmm, wel apart dan om eerst niet te zeggen en nu wel.. Nja we zien t wel binnenkort!AmbroosV schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 00:32:
[...]
Ik had het ook al opgevangen, het zou kunnen hoor.
Ik zie dat de Aldi BE hem vanaf 3 november gaat verkopen voor 179,- .
Is de ICS update voor dit toestel nu aan te bevelen of niet?
Is de ICS update voor dit toestel nu aan te bevelen of niet?
Anoniem: 14383
Voor die prijs heb ik hem (vorige maand) gekocht bij de Media Markt. Maar goed dat het personeel bij de Phonehouse zo ongeïnteresseerd was en niet de moeite nam om mij te helpen. Anders had ik hem daar voor vijftig euro meer gekocht.Davy24 schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 10:50:
Ik zie dat de Aldi BE hem vanaf 3 november gaat verkopen voor 179,- .
Hoe dat zo? Heb ik een aktie gemist?Anoniem: 14383 schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:17:
[...]
Voor die prijs heb ik hem (vorige maand) gekocht bij de Media Markt. Maar goed dat het personeel bij de Phonehouse zo ongeïnteresseerd was en niet de moeite nam om mij te helpen. Anders had ik hem daar voor vijftig euro meer gekocht.
Ik moet zeggen dat ik steeds minder tevreden ben met mijn U. Heb sinds een paar weken een Asus Nexus 7, en als je ziet hoe snel daar alles op werkt is de U maar een traag ding. Ook vallen de dataverbindingen (3g/wifi) hier regelmatig weg en kan ik weer 100x op retry drukken in bijv. de playstore. Steeds meer kleine dingen waar ik me aan erger.
Ook krijgen we de update naar ICS, maar weer niet naar JB terwijl daar juist veel meer winst te behalen is tov Gingerbread (imo). Maar vooral de traagheid van de telefoon is iets waar ik me steeds meer aan erger. Snel vanuit een browser of app terug naar het homescreen is er niet echt bij, moet ie toch ff nadenken, en soms duurt het even voordat alle iconen op de homescreen weer zichtbaar zijn.
Had ik misschien die Nexus 7 toch niet moeten kopen....
één ding is wel zeker, mijn volgende telefoon wordt een nexus-variant. Heb geen zin om opnieuw maanden te moeten wachten tot er een keer een update volgt voor de telefoon.
Edit: Ik weet dat de tel geen 500 euro kost, maar 'slechts' 200. Maarja, smoothness is toch wel iets waar ik veel waarde aan hecht.
Ook krijgen we de update naar ICS, maar weer niet naar JB terwijl daar juist veel meer winst te behalen is tov Gingerbread (imo). Maar vooral de traagheid van de telefoon is iets waar ik me steeds meer aan erger. Snel vanuit een browser of app terug naar het homescreen is er niet echt bij, moet ie toch ff nadenken, en soms duurt het even voordat alle iconen op de homescreen weer zichtbaar zijn.
Had ik misschien die Nexus 7 toch niet moeten kopen....
Edit: Ik weet dat de tel geen 500 euro kost, maar 'slechts' 200. Maarja, smoothness is toch wel iets waar ik veel waarde aan hecht.
[ Voor 6% gewijzigd door spokje op 26-10-2012 16:55 ]
Anoniem: 14383
Geen idee, ze adverteerde er niet mee. En ik kan ook geen afprijs sticker herinneren.