Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www-static.se-mc.com/blogs.dir/0/files/2012/01/xperia-u-black-white-comparison-android-smartphone-940x529.png
Afbeeldingslocatie: http://www-static.se-mc.com/blogs.dir/0/files/2012/01/xperia-u-black-front-side-back-android-smartphone-940x529.png

Sony hoopt in 2012 met de Xperia NXT smartphones de positie in de markt voor telefoons flink te verstevigen. Een van de nieuwe GSM toestellen die deel uit maakt van die next-gen telefoons is de Sony Xperia U die op 26 februari 2012 gepresenteerd werd. Naast de Xperia U zijn er ook de Xperia S en P.

De Sony Xperia U is van de drie telefoons het meest compacte model. Op de lijst met eigenschappen zien we een 3.5 inch display met 854 x 480 pixels resolutie. Ook heeft de Sony Xperia U een 1 Ghz snelle dual-core processor. De camera kan foto's maken met een 5 megapixels resolutie en video's in 720p HD. Het besturingssysteem van deze Sony Xperia U is Google Android, Sony heeft beloofd in het derde kwartaal van 2012 een update naar Android 4.0 Ice Cream Sandwich uit te brengen.

Als extra feature kan de transparante notificatiebalk die op elke Xperia NXT smartphone te vinden is bij de Sony Xperia U van kleur veranderen. Als je bijvoorbeeld een bepaald nummer op je telefoon luistert, of naar foto's kijkt, zal de notificatiebalk qua kleur meeveranderen. Het is dus echt een toestel dat helemaal naar je persoonlijke wensen in te richten is. Bovendien is het echt een toestel voor de muziekliefhebber, de Sony Xperia U heeft een speaker met xLoud technologie voor nog beter geluid. Ook het gehele Sony Entertainment Netwerk is via Music Unlimited met de Sony Xperia U binnen handbereik.

Bron:
http://www.sonyxperiau.com/

Vormgeving
Monoblock

Bediening
Touchscreen
Multi-touch, capacitief
Voice command
Voice dialling

Besturingssysteem
Android 2.3 (Gingerbread) (Update naar 4.0 (Ice Cream Sandwich) beschikbaar in Q3)

Beeldscherm
Auto-rotate
Kleurenbeeldscherm
Resolutie: 854 x 480 pixels
Schermdiagonaal: 3.5 inch
Instelbare schermhelderheid, TFT

Hardware
Camera
Max. resolutie: (camera) 2592 x 1944 pixels, (video) 1280 x 720 pixels
Soort: 5.0 Mpixel camera
Autofocus, digitale zoom, effecten/instelmogelijkheden, flitser, geotagging, kwaliteitsopties, landscape modus, macro modus, portret modus, speciale anti-rode ogen flitsinstelling, video opneemfunctie, zelfontspanner
Geïntegreerde antenne
Haptic feedback: Processor 1 GHz, Dual core
Secundaire camera

Telefonie
Flight mode
Handsfree functie
Trilfunctie

Netwerk
Quad band

Gegevensnetwerk
EDGE
GPRS
HSDPA
HSUPA
UMTS

Personalisatie
Meerdere homescreens
Widgets

Persoonlijk informatiebeheer (PIM)
Agenda
Alarmklok
Calculator
Contactpersonen
Document viewer
Excel-bestanden, PowerPoint-bestanden, PDF-bestanden, word-bestanden
Fototelefoonboek
Herinneringen
Stopwatch & timer
Telefoonboek met bellergroepen
Tijdsnotatie of Klok
Voice memo

Functies
Fotoalbum
Image editor
Java-ondersteuning

Messaging
POP3, SMTP, IMAP4
Instant messaging
Google Talk
MMS
Video MMS
Predictive Text Input
T9
SMS
SMS berichten versturen naar meerdere personen tegelijkertijd, Ontvangen en verzenden van aaneengeschakelde SMS berichten

Internet
Internetbrowser
RSS-lezer
YouTube-ondersteuning

Navigatie
A-GPS
GPS-ontvanger
Ingebouwd navigatiesysteem
Google Maps, Google Maps Navigation, wisepilot

Audio
FM-radio
Stereo, RDS
Monofone beltonen
Polyfone beltonen
MP3 beltonen

Geheugen
Intern geheugen 8GB (4GB gereserveerd voor OS, 2GB voor apps en 2GB voor media)

Aansluitingen
Audio jack-plug
3.5 mm
USB
v2.0, microUSB

Connectivity
Bluetooth
v2.1 + EDR, Advanced Audio Distribution profiel (A2DP)
DLNA-ondersteuning
Synchronisatie
ActiveSync, SyncML
Tethering
WAP
2.0
Wireless Lan (WLAN/WiFi)
802.11 b/g/n
Voeding

Batterij
Li-ion, verwisselbaar

Sensoren
Bewegingsherkenning
Nabijheidssensor

Websites
http://www.sonymobile.com...products/phones/xperia-u/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricie
  • Niet online
Heb het toestel zelf vorige week los gekocht. Had eerst een Blackberry Bold 9780 maar werd helemaal gek van de traagheid van het apparaat. Zijn er nog meer mensen die het toestel hebben gekocht en ervaringen willen delen en/of problemen etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-06 06:29
Ben ook wel benieuwd naar ervaringen. Zoek voor een familielid een telefoon die een beetje anno 2012 is, maar niet teveel kost. Dit leek me wel een goede kanidaat, maar weet niet of dat nu beter is dan een Galaxy Ace II (hij ziet er wel strakker uit in ieder geval).

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricie
  • Niet online
Ik heb helaas geen ervaring met de Galaxy Ace II. Sowieso niet met veel Android toestellen, alleen een beetje met de Xperia S. Vergeleken met de BB Bold 9780 is het een verademing qua snelheid en mogelijkheden. De batterij duur is voor mij ongeveer een dag (6 uur 's morgens van de oplader, rond 11 uur 's avonds er weer op). Daarbij heb ik wel mijn bluetooth de hele dag aan en ben ik nog veel met de instellingen aan het spelen.

Ik kan het niet goed vergelijken met andere Android toestellen maar ik vind dat de apps snel opstarten. Heb wel soms dat wanneer ik terugga naar het startscherm dat de icoontje op het scherm pas 2 seconde later allemaal geladen zijn. Misschien omdat er nog apps op de achtergrond draaien?

Staan nog 2 reviews op de volgende pagina, misschien helpt je dat verder.
pricewatch: Sony Xperia U (ST25i) Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-06 06:29
Heb die net gelezen en dit lijkt me echt een mooi instapmodel (ze komt nog van een dumbphone) voor deze prijs. Als er gebruikerservaringen zijn zal ik ze ook delen.

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 455111

hallo medebezitters

ik heb ook de sony xperia u maar nou kom ik een probleem tegen.
mijn balkje werkt niet meer met foto's enzo dat hij van kleur veranderd, hij blijft op het gewone thema staan(blauw)
wss is dat aan te passen in de instellingen aleen heb ik het nog niet kunnen vinden
zou het ook kunnen komen door de app illumination bar?
ik geloof niet dat hij nu al kapot is, want toen ik em net had(gistere) deed hij het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Anoniem: 455111 schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 17:34:
Ja. ;)

Overigens is sinds gister de nieuwe firmware beschikbaar waardoor de netwerkproblemen opgelost zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddy0519
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 28-02 16:39

freddy0519

It hurts when IP

Prachtig toestel! Het werk zeer snel met de dualcore processor. Alleen jammer dat de witte achterkant rap vuil wordt :(

Al doende leert men, al draaiende keert men.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Marco schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 17:42:
[...]

Ja. ;)

Overigens is sinds gister de nieuwe firmware beschikbaar waardoor de netwerkproblemen opgelost zijn.
oke bedankt, en de firmware verhelpt dat de 3g problemen??
ik gebruik het zelf niet dus zijn er nog andere veranderingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricie
  • Niet online
Marco schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 17:42:
[...]

Ja. ;)

Ik heb zelf geen netwerkproblemen ervaren? Wat hoorde hij niet te doen?

Toen ik de update zag hoopte ik op ICS, maar helaas :( volgens mij is de P eerst aan de beurt en dan pas de U

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Nu online
Bij versie .162 viel bij slechte ontvangst de verbinding helemaal weg, en kwam deze pas weer terug na een reboot.
Soms moest je 5x per uur rebooten, en het heeft bijna 2 maanden geduurd voordat Sony met deze fix kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:55
Heeft er iemand eigenlijk al een FTF getrokken van de Generic NL? Mijn neefje heeft er hier in België net eentje gekocht, en zoals gewoonlijk lopen ze hier weer achter met updates.

* nevermind, met Update Service is de update wel gewoon te doen!

[ Voor 15% gewijzigd door AmbroosV op 02-08-2012 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McOrion
  • Laatst online: 29-05 22:34
Heb de Xperia U nu bijna 2 maanden. Ben er erg tevreden mee, op het bellen na. Soms ben ik onbereikbaar, terwijl dat niet aan de telefoon te zien is. Rebooten helpt dan altijd wel. Hopelijk is dit over met de nieuwe firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-06 21:15
Heb deze net gekocht in the phone house in België, daar kost die €200 los. Eerste indrukken: snel, gedetailleerd, maar niet erg helder scherm en de rand rondom het scherm is me wat te breed. Voor de rest behoorlijk standaard sonygsm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Nu online
Bij de Saturn in Belgie kost 'ie €199,- inclusief gratis koptelefoon à €39,- :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-06 20:57
Mijn vriendin heeft ook dit toestel en heb hem proberen te updaten naar versie .162 maar dit lukt niet.
Ik krijg elke keer de melding dat de nieuwste versie al is geinstalleerd terwijl dit niet zo is.
Het is een unbranded toestel met een vodafone sim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
taz3d_nl schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 22:20:
Mijn vriendin heeft ook dit toestel en heb hem proberen te updaten naar versie .162 maar dit lukt niet.
Ik krijg elke keer de melding dat de nieuwste versie al is geinstalleerd terwijl dit niet zo is.
Probeer de update eens te doen met Update Service:
http://www.sonymobile.com/global-en/tools/update-service/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turralyon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:19
Mijn vriendin en ik hebben dit toestel sinds de releasedag. Nu is mijne probleemloos sinds dag 1. Echter de SXU van mijn vriendin had een niet reagerende balk zo halverwege haar touchscreen. Is het toestel 8 weken voor in de reperatie geweest (dynafix natuurlijk, wie heeft daar ooit positieve ervaringen mee gehad) maar nu werkt het wel naar behoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Heb het toestel sinds vorige week in huis, als onderdeel van een 1-jarig Vodafone-abonnement (wilde niet te lang aan abo vast zitten). Vind het een fijn toestel, een stuk kleiner en handzamer dan de Samsung S2 (die m'n vrouw tegelijkertijd gekocht heeft). Is m'n eerste smartphone, en bevalt me prima tot nu toe.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Afgelopen zaterdag heb ik een Sony Xperia U gekocht. Daarvoor had ik een Samsung Galaxy SII. De Xperia U ligt lekker in de hand. Dit kan je niet van de Galaxy SII zeggen. Ik vind dit toestel van Sony een no-nonsense smartphone: snel genoeg, mooi display en een prima batterijduur (meer dan een dag bij intensief gebruik). Een prijs van €200 is eerlijk voor deze telefoon. Enige minpuntje is dat de behuizing goedkoop aanvoelt (mat plastic). Ze is wel stevig genoeg om een aantal jaren mee te gaan.
Met rooten heb ik me nog niet bezig gehouden. Ik heb wel gelezen dat je de bootloader probleemloos kan unlocken. Sony heeft daar een supportpagina voor.
Wat betreft het updaten van de firmware raad ik aan om geen gebruik te maken van het softwarepakket Sony PC Companion. Gebruik liever de Update Service die AmbroosV reeds vermeld heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
taz3d_nl schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 22:20:
Ik heb hier sinds vrijdag 3.184 draaien. .162 is de vorige-vorige versie denk ik? (3.162 - 3.171 - 3.184)
http://www.xperiablog.net...for-xperia-go-p-and-sola/

[ Voor 213% gewijzigd door Teun_2 op 06-08-2012 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:21
[TAG]Speedy schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 11:54:
Ben ook wel benieuwd naar ervaringen. Zoek voor een familielid een telefoon die een beetje anno 2012 is, maar niet teveel kost. Dit leek me wel een goede kanidaat, maar weet niet of dat nu beter is dan een Galaxy Ace II (hij ziet er wel strakker uit in ieder geval).
Ik heb de u nu een maand of 2. Had een nieuwe nodig, dus in de winkel gestaan en er werd mij ook de ace II voorgelegd. Reden om voor de U te gaan was voor mij design, betere processor en scherm.

Telefoon bevalt me geweldig, scherm is prachtig, toestel is snel en de prijs is gewoon laag. Alleen de grote van het scherm kan niet mee met de grote jongens (wat ik persoonlijk ook eigenlijk wel een voordeel vind).

• Turralyon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:19
Mijn vriendin heeft firmware6.0.b.184 op haar Xperia U en daar heeft ze in tegenstelling tot de vorige firmware constant netwerkverbindingsproblemen. Geregeld valt toestel weer in een geblokkeerde sim, zodat je weer je pincode moet invoeren, voordat je kan bellen. Of dat er totaal geen WiFi verbinding en geen UMTS/GSM mogelijk is. Een herstart en hij doet het wel weer. Maar als die in je tas zit is het erg lastig om constant je bereikbaarheid te checken.

Na het touchscreen debacle en nu dit weer, weet ik nog niet of de volgende telefoon weer een Sony gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

daarnet mijn eerste probleem gehad, mijn baas belde, maar als ik de telefoon opnam gebeurde er niks
zelf kon ik ook niet bellen
zou dat aan de firmware liggen?
anders ga ik hem gelijk updaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leducw
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 25-01 19:35
Beste,

Ik ben ook in bezit van een xperia U. Sinds dag 1 dat ze uit waren in België.
Heb ook de problemen gehad met firmware .162 maar sinds de laatste update naar firmware .184
geen problemen meer gehad met netwerkproblemen.

Voor de rest zeer snel en degelijk toestel, hopen dat ICS begin september uitkomt zoals voorspeld.
En dat deze dan goed draait op xperia U ( op de P heeft dit gezorgd voor veel snellere handelinge enz )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-06 19:54
wie weet hoe je in de standaard mail app van sony standaard de afbeeldingen kan tonen?
Nu moet ik elke keer op 'afb. tonen' klikken. Is er niet ergens een setting waar je de altijd afbeeldingen tonen van deze afzender kan selecteren?

Google heeft me (voor de standaard app) nog niks opgeleverd.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb ondertussen een kleine week deze telefoon, en tot nu toe bevalt hij mij goed. Ik heb alleen regelmatig dat ik de telefoon applicatie niet kan openen. Het vakje rond de shortcut licht wel op, maar er opent niets. Pas wanneer ik eerst het homescreen open of de messaging applicatie kan ik in de telefoon applicatie. Hebben nog meer mensen hier last van? Ik draai al de laatste beschikbare firmware.

Bovendien viel mij op dat de notification LED zéér zwak is. Zelfs bij het opladen. Zo zwak, dat hij eigenlijk niet bruikbaar is buiten in het donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japio_342
  • Laatst online: 03-06 21:20
Hallo,

heb voor mijn dochter de Xperia U gekocht.
Is een mooi en snel toestel.

Vraagje, het scherm lijkt flikkerende dots of lijnen weer te geven, beter te zien op een lichte achtergrond.

Zijn er meer mensen met deze ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Ik heb daar geen last van. Wel kan je onder bepaald licht een patroon van puntjes zien liggen op het scherm. Dit zal van het touchscreen zijn. Flikkerende lijnen van het display zelf lijken mij te wijzen op een defect display of losse kabel.

Het kan wel zijn dat je in zonlicht bij TFT schermen soms ook een soort van flikkering ziet, maar dat ben ik nog niet tegengekomen bij deze telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japio_342
  • Laatst online: 03-06 21:20
Ik heb nog even beter naar het scherm gekeken met een 15X vergrootglas, en zie een patroon van korte vertikale streepjes over het hele scherm op regelmatige afstand (kan ik met het blote oog niet zien, mijn dochter wel).

Vanwege een bewegende achtergrond leek het of deze lijntjes bewegen, maar ze staan stil.

Kan het zijn dat deze streepjes van het touchscreen zijn?

Thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:36
Lijkt me niet, da's een losse module.

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
De puntjes (ik zie ze als puntjes toch :P) van de touchscreenmodule lijken bij mij er meer op te liggen. Ze zitten op gelijke afstand van elkaar.

Edit: als ik er wat beter naar kijk zijn het een soort van kleine verticale streepjes ja.

[ Voor 24% gewijzigd door Admiral Freebee op 03-09-2012 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 455299

Een van de weinige dingen die ik hinderlijk vind van deze telefoon, is wanneer je een lock patroon hebt geconfigureerd, dit altijd getoond wordt wanneer je het scherm aanzet. Op HTC telefoons kun je de timer van de screen timeout apart instellen t.o.v. de timer van het lockscreen. M.a.w. je klunt je scherm na 1 minutt uit laten gaan, maar de lock pas activeren na 30 minuten oid. Heeft iemand toevallig ontdekt of en hoe dt op een Xperia kan?

[ Voor 77% gewijzigd door Anoniem: 455299 op 03-09-2012 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 455299

Anoniem: 455111 schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 17:34:
ik geloof niet dat hij nu al kapot is, want toen ik em net had(gistere) deed hij het wel
Ik gebruik ook de illumination bar maar bij mij werkt de 'ambilight' nog steeds in gallery mode.
Ik heb geen enkele Sony instelling kunnen vinden mbt de lichtbalk (Android 2.3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
De lichtbalk krijg ik ook niet uitgeschakeld, hoewel ik dit wel zou willen. Ik wil hem enkel gebruiken voor notificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Admiral Freebee schreef op maandag 03 september 2012 @ 14:27:
De lichtbalk krijg ik ook niet uitgeschakeld, hoewel ik dit wel zou willen. Ik wil hem enkel gebruiken voor notificaties.
http://www.xperiablog.net...-effect-to-your-xperia-u/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Ja, ik heb er momenteel al een app op staan om de lightbar te gebruiken voor notificaties. Echter heb ik gelezen dat Leds U Ctrl nogal veel CPU en geheugen vreet om de effecten te bewerkstelligen. Dan heb ik liever de lichte app die ik nu draai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnhoofd
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
Mijn ouders hebben sinds vandaag deze telefoon. Tijdens de installatiewizard heb ik alle SIM-contacten geimporteerd van hun vorige toestel, echter bleken de meeste contacten op de telefoon zelf te staan. Geen probleem, dacht ik, dan doe ik die wizard gewoon nogmaals. Die staat immers in het menu. Dus nadat ik alle contacten van de oude telefoon naar de SIM had gekopieerd startte ik de wizard opnieuw, maar helaas kon het niet meer.

Kan ik dit alsnog doen op de een of andere manier? Handmatig is zo'n traag en waarschijnlijk onnodig proces :)

Mvg Stijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Stijnhoofd schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 22:37:
Mijn ouders hebben sinds vandaag deze telefoon. Tijdens de installatiewizard heb ik alle SIM-contacten geimporteerd van hun vorige toestel, echter bleken de meeste contacten op de telefoon zelf te staan. Geen probleem, dacht ik, dan doe ik die wizard gewoon nogmaals. Die staat immers in het menu. Dus nadat ik alle contacten van de oude telefoon naar de SIM had gekopieerd startte ik de wizard opnieuw, maar helaas kon het niet meer.

Kan ik dit alsnog doen op de een of andere manier? Handmatig is zo'n traag en waarschijnlijk onnodig proces :)
Contactenlijst openen > Menu-knop duwen (het rechtse stipje in de balk onderaan) > Importeren > SIM-kaart > ...

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Hoppa, vanaf vanmorgen gaat mijn Xperia U al niet meer aan :/ Hij is opgeladen. De batterij eruithalen helpt niet en ook aan de lader doet hij niet meer dan het LED'je laten branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
When will Xperia U receive ICS?
(Asked by a few of you ☺)
The ICS rollout for Xperia U will kick-off within the next few weeks and rollout gradually – more information to follow soon!
Bron: http://blogs.sonymobile.c...-your-questions-answered/

Ze doen er wel lang over -O- Stiekem hoop ik dat ze dan meteen 4.1 uitrollen, maar ik vrees ervoor.

[ Voor 13% gewijzigd door Teun_2 op 05-09-2012 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricie
  • Niet online
Teun_2 schreef op woensdag 05 september 2012 @ 11:08:
[...]

Bron: http://blogs.sonymobile.c...-your-questions-answered/

Ze doen er wel lang over -O- Stiekem hoop ik dat ze dan meteen 4.1 uitrollen, maar ik vrees ervoor.
Ben bang van niet, aangezien zelfs nieuwe toestellen als de Xperia T eerst nog met ICS worden uitgerold.

Maar wel goed nieuws dat ICS eindelijk is aangekondigd voor de U *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
Ricie schreef op woensdag 05 september 2012 @ 18:01:
[...]

Ben bang van niet, aangezien zelfs nieuwe toestellen als de Xperia T eerst nog met ICS worden uitgerold.

Maar wel goed nieuws dat ICS eindelijk is aangekondigd voor de U *O*
Moet dit goed gaan werken? Ik heb zelf ICS op de tablet maar vind de huidige versie van sony toch beter werken hoor... Ik wacht in elk geval even met de update tot er veel ervaringen zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricie
  • Niet online
Tonkey schreef op woensdag 05 september 2012 @ 18:38:
[...]

Moet dit goed gaan werken? Ik heb zelf ICS op de tablet maar vind de huidige versie van sony toch beter werken hoor... Ik wacht in elk geval even met de update tot er veel ervaringen zijn ;)
Bij de P en S zijn de ervaringen over het algemeen toch redelijk positief dus hoop dat de U versie goed is "gelukt" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalG
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-04-2024
Ik heb een vraagje, ik heb deze net voor mijn vriendin gaan halen, maar ze vindt de iconen van berichten/telefoon etc niet zo mooi ogen als bij een Samsung..

Is er manier om deze aan te passen?

Alsook Jelly Beans draait hier toch op hé? : )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
MetalG schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 13:11:
Ik heb een vraagje, ik heb deze net voor mijn vriendin gaan halen, maar ze vindt de iconen van berichten/telefoon etc niet zo mooi ogen als bij een Samsung..

Is er manier om deze aan te passen?

Alsook Jelly Beans draait hier toch op hé? : )
1: Je kan de icoontjes niet direct aanpassen zonder een aangepaste ROM te installeren of te rooten (en bij allebei verlies je je garantie).

2: Geen Jelly Bean, nog niet. Komt wel nog. By the way, standaard draait Jelly Bean alleen nog maar op Nexustelefoons, je mist dus niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
AmbroosV schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 13:21:
[...]

1: Je kan de icoontjes niet direct aanpassen zonder een aangepaste ROM te installeren of te rooten (en bij allebei verlies je je garantie).

2: Geen Jelly Bean, nog niet. Komt wel nog. By the way, standaard draait Jelly Bean alleen nog maar op Nexustelefoons, je mist dus niets.
Jelly Bean is nog neit aangekondigd. Zelfs ICS is nog niet uitgebracht voor deze telefoon. Voorlopig is enkel 2.3 beschikbaar, al brengt Sony in de volgende weeken wel ICS uit. (zie beetje hoger) Wanneer en of JB dan volgt, weet niemand.

Anoniem: 87302

Ik zoek een goedkope kleine smartphone en twijfel tussen deze, de HTC Desire C/Wildfire S (€195/€130) of een LG L3 400 (€ 70). Is de Sony verrgelijkbaar met de HTC qua snelheid en functionaliteit?

• AmbroosV
Anoniem: 87302 schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 15:27:
Ik zoek een goedkope kleine smartphone en twijfel tussen deze, de HTC Desire C/Wildfire S (€195/€130) of een LG L3 400 (€ 70). Is de Sony verrgelijkbaar met de HTC qua snelheid en functionaliteit?
De Xperia U is veel sneller. De Desire C/Wildfire S hebben allebei een verschrikkelijk verouderde processor, en daar dan nog een zware schil als HTC Sense bovenop maakt het écht langzaam. De Xperia U heeft een vrij goede dualcore aan boord en de software bij Sony is altijd erg licht. Voor mij is deze een nobrainer: Xperia U.

Anoniem: 448060

vind de htc one v toch smoother draaien als de xperia u! heb ze hier alle twee liggen.

op alle twee draaien ze the sims freeplay en op de u lagged die toch wel erg hard terwijl dit op de htc one v niet het geval is!

maybe met ics update dat het beter loopt

• AmbroosV
Anoniem: 448060 schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 18:16:
vind de htc one v toch smoother draaien als de xperia u! heb ze hier alle twee liggen.

op alle twee draaien ze the sims freeplay en op de u lagged die toch wel erg hard terwijl dit op de htc one v niet het geval is!

maybe met ics update dat het beter loopt
De One V is vergelijkbaar met de U qua prestaties, vooral de GPU daarin doet het wat beter dan die in de U. Maar met ICS zal het wel beter worden. De Desire C en Wildfire S zijn echter allebei véél trager.

eerste regel wist ik :-)

en tuurlijk desire c is minder en die wilfire s kunnen we beter maar helemaal niet benoemen wat een ellende is dat ding!

AmbroosV schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 18:38:
[...]

De One V is vergelijkbaar met de U qua prestaties, vooral de GPU daarin doet het wat beter dan die in de U. Maar met ICS zal het wel beter worden. De Desire C en Wildfire S zijn echter allebei véél trager.
Daar ben ik heel benieuwd naar :-) niet zo zeer voormezelf maar omdat ze hier lopen te janken dat ze anders een nieuwe telefoon willen! zo kan je aan de gang blijven.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 448060 op 15-09-2012 19:10 ]

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:25
Ahh fijn om te lezen dat ICS er bijna aankomt. Ik verwacht eigenlijk geen JB voor deze tel, ivm 512 RAM. Maar misschien dat het meevalt? Ik vind persoonlijk 2.3.7 ook al erg lekker vlot werken! Maar ik kwam van een E51 :P heb de U nu een paar maand en vind het een superfijne telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Met ICS krijgen alle NovaThor-toestellen van Sony een nieuwe driver voor de GPU die het een heel stuk beter doet dan de huidige. Aangezien ICS overal HWA gebruikt is dat best wel nice.

Jelly Bean komt ook nog wel hoor. JB is een stuk efficiënter dan ICS, dus JB zou in theorie zelfs vlotter moeten draaien dan ICS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

Ok, dank voor de reacties. Ik neem aan dat de Sony Tipo zo een beetje vergelijkbaar is qua performance met de HTC Wildfire?

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 87302 op 16-09-2012 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Jup, maar aangezien de Tipo op ICS draait en de skin van Sony nog.net wat lichter is denk ik dat de Tipo zelfs nog net wat sneller is dan de Wildfire S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Alleen dan zonder het geheugenmanagementprobleem waarschijnlijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14383

Ik heb deze telefoon nu een paar weken, het is mijn eerste smartfoon dus ik heb verder geen vergelijkingsmateriaal. Er zijn wel twee dingen waar ik mij aan stoor. Dat je die lichtgevende bar niet gewoon uit kan zetten. Erg flashy hoor maar na een dag heb je het wel gezien. Er zijn wel apps die het onderdrukken maar dat vind ik meer een lapmiddel.

Maar wat ik het meest kwalijk vind is dat de GPS compleet niet werkt. Als je op internet gaat zoeken kom je genoeg wanhopige gebruikers tegen die het zelfde hebben. De reactie van Sony is dat het met de volgende softwareupdate verholpen moet zijn (die in augustus uit zou komen....). Ik vind dit zooooo slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Anoniem: 14383 schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 20:42:
Maar wat ik het meest kwalijk vind is dat de GPS compleet niet werkt. Als je op internet gaat zoeken kom je genoeg wanhopige gebruikers tegen die het zelfde hebben. De reactie van Sony is dat het met de volgende softwareupdate verholpen moet zijn (die in augustus uit zou komen....). Ik vind dit zooooo slecht.
Dat is het eerste dat ik daarvan hoor? Op welke buildversie draai je?

6.0.B.3.184 Volgens mij is dat de meest recente. De telefoon ziet 12 satellieten maar kan op geen fixen. Een Sony medewerker reageerde op hun forum dat je de Sony repairtools moet gebruiken maar dat maakte verder geen verschil.

• Tabdroid
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-04-2022
Ik heb deze telefoon nu een maand, en hij werkt prima BEHALVE dat de 'gewone' telefoonverbinding regelmatig wegvalt!
Ik zit momenteel in Frankrijk, en als ik een nummer (in Frankrijk of Nederland) bel dan valt de verbinding na ca. een halve minuut weg. Ik zie dan het opstartschermpje dus het lijkt erop dat er een soort reset heeft plaatsgevonden.
Ik heb de nieuwste build versie (6.0.B.3.184). Tevens heb ik UTMS tijdelijk uitgezet (dus alleen bellen via GSM netwerken) maar dat maakt niets uit.
Zijn er nog meer gebruikers die dit probleem hebben of hebben gehad??
Het is een hele mooie smartphone maar de basisfunctionaliteit (telefoon) moet absoluut probleemloos werken! Nu is het heel vervelend als zo'n verbinding middenin een gesprek ongecontroleerd wordt beëindigd. :(
Ik ben benieuwd of dit een hardware probleem is, in dat geval moet hij retour leverancier (Mediamarkt). Ik heb zo echter het vermoeden dat ik hem dan ongerepareerd retour krijg en dat het toch iets met software/firmware is ...
Iemand een idee??

[ Voor 5% gewijzigd door Tabdroid op 19-09-2012 13:30 ]

• AmbroosV
Tabdroid schreef op woensdag 19 september 2012 @ 13:26:
Ik heb deze telefoon nu een maand, en hij werkt prima BEHALVE dat de 'gewone' telefoonverbinding regelmatig wegvalt!
Ik zit momenteel in Frankrijk, en als ik een nummer (in Frankrijk of Nederland) bel dan valt de verbinding na ca. een halve minuut weg. Ik zie dan het opstartschermpje dus het lijkt erop dat er een soort reset heeft plaatsgevonden.
Ik heb de nieuwste build versie (6.0.B.3.184). Tevens heb ik UTMS tijdelijk uitgezet (dus alleen bellen via GSM netwerken) maar dat maakt niets uit.
Zijn er nog meer gebruikers die dit probleem hebben of hebben gehad??
Het is een hele mooie smartphone maar de basisfunctionaliteit (telefoon) moet absoluut probleemloos werken! Nu is het heel vervelend als zo'n verbinding middenin een gesprek ongecontroleerd wordt beëindigd. :(
Ik ben benieuwd of dit een hardware probleem is, in dat geval moet hij retour leverancier (Mediamarkt). Ik heb zo echter het vermoeden dat ik hem dan ongerepareerd retour krijg en dat het toch iets met software/firmware is ...
Iemand een idee??
Het eerste wat ze gaan doen is de firmware herflashen. Dat flashed ook de baseband opnieuw en in het algemeen zijn dat soort problemen dan wel opgelost. Ik zou het zelf in ieder geval eens proberen, download Update Service en doe een repair van je telefoon. Je bent dan wel al je gegevens kwijt (behalve foto's etc in het grote 4GB-deel).

Als het dan nog problematisch blijft is het hardware, maar dan kan het nog vanalles zijn. Een oudere SIM bijvoorbeeld durft nogal eens problemen te geven in de NovaThor's, maar het kan ook iets aan het toestel zelf zijn.

• Tabdroid
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-04-2022
Bedankt voor de tip!
Aangezien ik hier momenteel een slechte (trage) internetverbinding heb zal ik dat straks als ik weer in Nederland ben eens gaan uitproberen. Ik meld het resultaat wel in dit forum.

*laat maar*

[ Voor 97% gewijzigd door Anoniem: 14383 op 19-09-2012 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Laatst online: 00:05
Zijn er al ervaringen met ICS bekent hier op het forum? zoek namelijk een mooie opvolger voor de wildfire s van mijn vrouw.. Deze steekt er qua prijs en specs ( in de <200 klasse) wel bovenuit naar mijn idee, maar ken de software van sony verder niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Prulleman op 21-09-2012 10:10 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
De ICS upgrade is nog altijd niet uit voor de Xperia U vziw. Ik wacht er wel met smart op :P

Overigens is mijn telefoon vandaag gerepareerd teruggekomen bij de winkel *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
hmmm zo zweren dat ik het in een tweaker review een stuk had gelezen dat ICS klaar stond na het uitpakken en aansluiten... maar heb iets teveel reviews gelezen geloof ik, zal wel een ander toestel zijn geweest...
(kan het ook niet terug vinden :X )

[ Voor 8% gewijzigd door Prulleman op 21-09-2012 13:39 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
vreemd:
It’s worth noting that in order to upgrade, you will need to connect to a PC or Mac – please visit http://www.sonymobile.com/update and follow the instructions.
dit is dus geen OTA update.. maar waarom dan wel een gefaseerde rollout?

op de update pagina staat dan dit:
Latest available software: 6.0.B.3.184
Release date: 2012-08-01

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Prulleman schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 14:16:
vreemd:

[...]

op de update pagina staat dan dit:

[...]
De updatepagina is dus nog niet aangepast. Inderdaad best vreemd, op zich is het logisch dat brandedtoestellen wat later volgen (waarbij sony de aangepaste firmware verspreid). Ik heb een unbranded toestel en nog geen update. Ik hoop dat die wel snel zal komen nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LDVC
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-05 15:11

LDVC

Let's get it over with

Prulleman schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 14:16:
vreemd:

[...]

[...]
Probleem is over het algemeen dat de verschillende telco's de update moeten goedkeuren. Dat geldt ook bij updates die niet OTA verspreid worden. De software wordt vervolgens immers gebruikt op de netwerken van die telco's, ongeacht hoe deze binnenkwam.
Daarnaast zal er wellicht ook wat spreiding nodig zijn om de Sony servers overeind te houden.

Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
LDVC schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 16:21:
[...]

Probleem is over het algemeen dat de verschillende telco's de update moeten goedkeuren. Dat geldt ook bij updates die niet OTA verspreid worden. De software wordt vervolgens immers gebruikt op de netwerken van die telco's, ongeacht hoe deze binnenkwam.
Daarnaast zal er wellicht ook wat spreiding nodig zijn om de Sony servers overeind te houden.
dat is toch nooit het geval bij unbranded toestellen? dat branded altijd later geupdate worden prima, dat was al bij mijn eerste smartphone.

dan zou dus deze pagina op basis van IP wel of geen update moeten laten zien:
http://www.sonymobile.com...software/phones/xperia-u/

Blijf het vreemd vinden, ook dat het geen OTA is, toen ik het toestel voor het eerst aanzette kwam er gelijk een OTA van 27 MB binnen, waarom ICS niet? de SII heeft ook gewoon ICS als OTA gekregen..

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Blijkbaar is er erg veel onduidelijkheid over de updates. Eventjes een overzicht van hoe het werkt:

1. Firmware wordt in een 'master' gemaakt voor BROWN-toestellen (ontwikkelingstoestellen). Wanneer die firmware af is (of bijna af) wordt de certificatieprocedure gestart. Operators en overheden kunnen dan hun testen doen. In sommige landen moeten ook Generics getest worden door de operators afhankelijk van welke afspraken er werden gemaakt!

2. Regionale bureau's en operators laten hun specifieke vereisten weten (apps, branding, ...). Deze vereisten worden dan door teams samengevoegd met de master om een ROM voor één bepaalde customization te maken. Deze worden dan ook nog getest door Quality Control. Hoe sneller de regionale bureau's en/of operators laten weten wat ze willen hoe sneller deze procedure gaat. Voor Nederland moet dus eerst Sony Mobile NL laten weten aan de builders welke onderdelen ze extra willen. Nationale Roaming is bijvoorbeeld een feature die alleen in NL gebruikt wordt, net als de app Burgeralarmen etc.

3. Wanneer alle nodige certificering voltooid werd en er een minimum aan customizations volledig klaar is wordt de deployment gestart, éérst met volledige packages. Deployment is gespreid om serverproblemen te voorkomen.

4. In de dagen na de volledige release via PC Companion en Sony Update Service worden de delta packages gemaakt. Delta packages zijn de packages voor OTA-updates. Deze packages moeten nog wat extra testing doorgaan aangezien een OTA-update riskanter is dan een zogenaamde offline update. OTA is bijna altijd beschikbaar, maar gewoon pas later. Geduld dus!

Dat is in het kort het proces. De stappen verklaren ook waarom unbranded toestellen lang niet altijd sneller zijn dan branded. Het hangt allemaal af van de regionale medewerkers. In Nederland gaat het gelukkig altijd vrij vlot, meestal is Nederland ofwel bij de eerste batch ofwel één à twee weken later. De software is trouwens ook enkel gelinked aan de Customization ID in de software. Oorspronkelijk hoort die samen met de SI op de achterkant (maar is niet hetzelfde). Na één keer flashen met Flashtool is de SI op de achterkant dus niet meer geschikt om te controleren of er reeds updates beschikbaar zijn.

Die pagina op Sony Mobile waar de laatste versie staat is volledig static en wordt meestal pas vernieuwd wanneer de update voor de meeste regio's beschikbaar is.

In het algemeen is het wel normaal dat een updateproces voor het grootste aandeel van de toestellen echt wel enkele weken kan duren. Gewoon wat wachten!

• EthiC
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-06 13:46
Ja, maar niemand heeft hem, of kan hem binnenhalen. Er staat ook een klein detail "We’re kicking-off the rollout today, and ramping it up over the weekend – from mid next week you’ll be able to see software kits as they’re released (customized specific to your operator and handset)". Ook totaal niet misleidend hoor, die post. Wij hebben hier in België enkel unbranded phones (afaik), dan zou je verwachten dat het voor deze direct beschikbaar is niet? Van excited naar dissapointed, again :(.

Iemand ervaring met custom roms op de U?

• spokje
Ah joh, die paar dagen kunnen er ook nog wel bij toch?

• David Mulder
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-08-2021
Weet iemand waar je die bottom caps los kan kopen (in nederland, want ik heb ze alleen op amazon co uk gevonden voor 10 euro per stuk)? En je krijgt er toch maar 1 bij als je hem koopt?

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
GreatSlovakia schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 22:00:
Weet iemand waar je die bottom caps los kan kopen (in nederland, want ik heb ze alleen op amazon co uk gevonden voor 10 euro per stuk)? En je krijgt er toch maar 1 bij als je hem koopt?
http://www.mytrendyphone.nl/shop/sony-xperia-u-199213c1.html

?

• David Mulder
Wat een benaming: "Ondreste Deco Assy" 8)7 Ik zat overal te zoeken op "bottom cap" en dat leverde niks op, 'ns kijken of ik met "Ondreste Deco Assy" nog wat andere winkels kan vinden xD Hoe dan ook, thanks man :D (En weet je toevallig ook nog of je er maar 1 bij krijgt?)

[ Voor 12% gewijzigd door David Mulder op 29-09-2012 22:06 ]

• freddy0519
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 28-02 16:39

freddy0519

It hurts when IP

Klinkt als een spelfout ? :P

Onderste ipv Ondreste 8)7

Al doende leert men, al draaiende keert men.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EelcoG
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-02 15:05
GreatSlovakia schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 22:04:
[...]
(En weet je toevallig ook nog of je er maar 1 bij krijgt?)
Er zit er 1 op je toestel en er zit er 1 bij. Zwart toestel komt met een roze kapje, wit toestel komt met een geel kapje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David Mulder
EelcoG schreef op zondag 30 september 2012 @ 00:25:
[...]

Er zit er 1 op je toestel en er zit er 1 bij. Zwart toestel komt met een roze kapje, wit toestel komt met een geel kapje.
Thanks! En hmm, ze hebben alleen nog maar roze en witte bij de mediamarkt, dus laat ik hopen in dat geval dat er bij de roze een zwarte zit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
GreatSlovakia schreef op zondag 30 september 2012 @ 00:43:
[...]

Thanks! En hmm, ze hebben alleen nog maar roze en witte bij de mediamarkt, dus laat ik hopen in dat geval dat er bij de roze een zwarte zit :+
Bij een zwart toestel zit altijd een zwarte bottom cap. De bottomcaps zijn altijd één in toestelkleur + één andere kleur. Voor de zwarte zit er of wit of roze bij, voor de witte zit er meestal geel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
GreatSlovakia schreef op zondag 30 september 2012 @ 00:43:
[...]

Ik heb ook een roze gekocht, zit een zwarte cap bij. Geen probleem dus ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Is al héél lang zo :P Jammer genoeg heeft Box.com geen gratis desktop-app en is het dus vrijwel useless voor de meeste mensen denk ik zo. In ieder geval voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twak
  • Laatst online: 23:10
AmbroosV schreef op zondag 30 september 2012 @ 23:40:
[...]

Is al héél lang zo :P Jammer genoeg heeft Box.com geen gratis desktop-app en is het dus vrijwel useless voor de meeste mensen denk ik zo. In ieder geval voor mij.
Box Sync is ook beschikbaar voor Windows en OS X.
Inloggen, dan naar My Account > Get Box Sync

Ik weet niet of dat bij de gratis accounts (5Gb) in zit, maar bij de 50Gb-Sony account wel :)

Twakkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
twak schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 09:49:
[...]

Box Sync is ook beschikbaar voor Windows en OS X.
Inloggen, dan naar My Account > Get Box Sync

Ik weet niet of dat bij de gratis accounts (5Gb) in zit, maar bij de 50Gb-Sony account wel :)
Ah dat is nieuw. Toen de actie begon was dat nog niet beschikbaar voor de Personal-accounts! Eens proberen later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-06 08:44
is er iemand die zijn xperia u al heeft geupdate naar ICS?

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
zou wel willen, maar volgens deze pagina is ie nog niet beschikbaar:
http://www.sonymobile.com...software/phones/xperia-u/
(in tegenstelling tot het nieuwsbericht)

Ook lijkt het erop dat het geen OTA update is
(zie deze post: Prulleman in "Sony Xperia U")

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
OTA komt altijd pas ongeveer een weekje na de gewone update voor je regio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
AmbroosV schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 14:18:
OTA komt altijd pas ongeveer een weekje na de gewone update voor je regio.
ondanks deze opmerking:
It’s worth noting that in order to upgrade, you will need to connect to a PC or Mac
?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Ik ben wel eens benieuwd hoe vloeiend ICS zal draaien op de U. Vooral door de berichten dat 512MB RAM eigenlijk niet genoeg zou zijn om alles vlot te draaien.

Desondanks zal ik mij toch niet kunnen inhouden wanneer de update beschikbaar is :P

[ Voor 21% gewijzigd door Admiral Freebee op 01-10-2012 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Prulleman schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 14:29:
[...]

ondanks deze opmerking:

[...]

?
OTA komt nog wel, duurt gewoon wat langer. Via PC updaten is wel altijd betrouwbaarder. Het zou ook nog wel kunnen dat de update naar ICS niet OTA komt aangezien het een vrij diepe update is, maar ik verwacht van wel. Maar opnieuw, hij gaat altijd eerst in PCC/SEUS beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
AmbroosV schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 15:52:
[...]

OTA komt nog wel, duurt gewoon wat langer. Via PC updaten is wel altijd betrouwbaarder. Het zou ook nog wel kunnen dat de update naar ICS niet OTA komt aangezien het een vrij diepe update is, maar ik verwacht van wel. Maar opnieuw, hij gaat altijd eerst in PCC/SEUS beschikbaar zijn.
ok duidelijk, thanks,
Admiral Freebee schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 15:52:
Ik ben wel eens benieuwd hoe vloeiend ICS zal draaien op de U. Vooral door de berichten dat 512MB RAM eigenlijk niet genoeg zou zijn om alles vlot te draaien.

Desondanks zal ik mij toch niet kunnen inhouden wanneer de update beschikbaar is :P
de nexus s heeft ook gewoon de ICS en JB update gekregen met 512 MB RAM, ook mijn oude HD2 met 512 MB draait redelijk vlot ICS. De budget desire C en One V zelfde verhaal.

Met de beperkte schil van Sony, zou deze update volgens mij geen problemen moeten geven

[ Voor 4% gewijzigd door Prulleman op 01-10-2012 15:58 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Mooi zo :) Vanavond eens PCC installeren :P
Heeft overigens iemand ervaring met het later aankrijgen van SMS'jes. Ik krijg regelmatig SMS'jes wat later aan dan normaal. Of zou dit te maken hebben met de gebrekkige 3G dekking tegenover 2G? Ik heb de indruk dat de telefoon vaak net iets te lang blijft vasthouden aan de 3G verbinding.

[ Voor 85% gewijzigd door Admiral Freebee op 02-10-2012 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

is de uitrol al begonnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
anders lees je even de laatste paar posts...
ja de uitrol is volgens sony begonnen, maar nog niemand heeft em

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

didnt see,

al bekend of er andere landen wel al een update gehad hebben?
Pagina: 1 2 3 4 Laatste