[OS 2012] Algemeen topic

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:49
:( :( :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:27
balen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:01
Blijft echt razend knap, ze staan op 70m! Ik ben blij als ik vanaf 10 meter het bord raak

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:35

Fiber

Beaches are for storming.

Van te voren zou hij hier voor tekenen, maar nu is het toch jammer. Hopelijk kan Rick nog brons pakken.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

De achtste en kwartfinale waren zó knap, het is hoe dan ook een geweldig toernooi voor vd Ven. En nog zo jong.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

kenneth schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 16:22:
De achtste en kwartfinale waren zó knap, het is hoe dan ook een geweldig toernooi voor vd Ven. En nog zo jong.
Hij heeft flink potentieel ja :) Nu al een prestatie om enorm trots op te zijn. En hij gaat nog steeds voor brons; dat zou echt geweldig zijn.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Mwa.... als hij in dit Aziatenveld het Goud danwel Zilver had gepakt, dan zou dit voor mij DE gebeurtenis van de OS zijn, Brons smaakt mij toch wat lauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-09 21:21
Niets ten nadele van de prestaties van Van der Ven, maar op deze manier kan darten ook Olympisch worden. :X Het gaat mij 'te makkelijk'. Ze schieten doorgaans acht of hoger en vooral negen en tien, zonder dat ik echt denk, wow.. Vergelijk het eens met sporten waar je eerst tien kilometer je hartslag op tilt mag helpen en daarna nog moet schieten. Mja...ik weet het niet. Knap, maar tegelijk kan ik er niet echt veel mee.

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-09 12:42

ralpje

Deugpopje

Dat turnen mogen ze ook wel afschaffen, trouwens. Daar scoren ze doorgaans 13 of hoger en vooral 14 en soms zelfs 15. Knap, maar ik kan er niet echt veel mee.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Sjah schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 16:25:
Mwa.... als hij in dit Aziatenveld het Goud danwel Zilver had gepakt, dan zou dit voor mij DE gebeurtenis van de OS zijn, Brons smaakt mij toch wat lauw.
Ik tel meer dan tien Aziaten in het hele spelersveld waarvan 3 Zuid-Koreanen (de absolute top), en 3 Chinezen (daarna echt de top). Brons is écht serieus goed in dit spelersveld. En vergeet niet dat hij de favoriet voor het goud eruit geschoten heeft. Ja goud/zilver is leuker, maar wat mij betreft is dit zeker geen lauwe prestatie. :)
Dadona schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 16:29:
Niets ten nadele van de prestaties van Van der Ven, maar op deze manier kan darten ook Olympisch worden. :X Het gaat mij 'te makkelijk'. Ze schieten doorgaans acht of hoger en vooral negen en tien, zonder dat ik echt denk, wow.. Vergelijk het eens met sporten waar je eerst tien kilometer je hartslag op tilt mag helpen en daarna nog moet schieten. Mja...ik weet het niet. Knap, maar tegelijk kan ik er niet echt veel mee.
Dat zwemmen op 50 meter kunnen ze ook wel afschaffen, ze ze zitten allemaal onder in de 25 seconden. Knap, maar ik kan er niets mee. :?

Heb je énig idee hoe moeilijk het is om een gebaksbordje te raken op 70 meter afstand, outdoor (dus mét wind)!?

Ja nogal wiedes, boogschieten is geen sport waarvoor je een enorm uithoudingsvermogen moet hebben. Het is een absolute concentratiesport, net als schieten met kogels.

[ Voor 5% gewijzigd door Cloud op 03-08-2012 16:34 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:01
Dadona schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 16:29:
Wat dacht je dan van de 100m bij atletiek, iedereen in de finale loopt binnen de 10.1, dat is zeker ook veel te makkelijk?

Als je niet constand 9 of 10 scoort bij boogschieten kom je gewoon niet in de finale, het is niet dat het hele deelnemers veld dat gewoon even doet hoor.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
tja, als je 't zo gaat bekijken kan je 't schieten met geweer/pistool, 't paardrijden, 't duiken ook afschaffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Don't feed the obvious troll...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3veNG
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-05-2021

R3veNG

Undercover Belg

Ondertussen is Federer op 1 game van matchwinst tegen Del Potro.

Weet iemand wie of wat bepaalt op welke ondergrond het tennistornooi gespeeld wordt? Hangt het puur af van welke voorzieningen er reeds aanwezig zijn?

CoC: MISSeR | Steam: r3veng

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
de organisatie van de spelen, denk ik/ afhankelijk wat er al aanwezig is vermoed ik zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:47

Sargan

Filmfreak...

Topicstarter
Trouwens dat schieten met het luchtdruk pistool waar Peter Hellenbrand aan mee deed eerder deze week is ook super.
De roos is kleiner dan de punt van een balpen, en hij schoot er deze week precies midden in.

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

OK, gaat Van der Ven het brons pakken? Zou wel formidabel zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

R3veNG schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 16:39:

Weet iemand wie of wat bepaalt op welke ondergrond het tennistornooi gespeeld wordt? Hangt het puur af van welke voorzieningen er reeds aanwezig zijn?
The playing surface of the court varies between Olympic Games. It has been on hard court for every games since 1984 except for the 1992 Olympics (which were on a clay court) and the 2012 Olympics (which were on a grass court).
Zie Wikipedia: Tennis at the Summer Olympics

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Nu raakt hij die X wel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

'We' staan 2-0 voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wow. Federer breekt bij 9-9, Del Potro lijkt uitgeput, en Federer is tot dan toe niet in gevaar geweest op zijn service. Breekt Del Potro terug op love :D

Federer mist wel veel kansen, maar wat een gevecht.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-09 17:10

DefLite

Why so serious?

Zit nu ff judo te kijken... maar tyfus wat een suffe sport. Staan een beetje aan elkaars kleren te trekken en elkaars handen weg te slaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

4-0 voor Rick van der Ven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

DefLite schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 16:44:
Zit nu ff judo te kijken... maar tyfus wat een suffe sport. Staan een beetje aan elkaars kleren te trekken en elkaars handen weg te slaan...
Judo is cool, maar je moet wel weten hoe en wat precies :)

Heb het zelf ook een jaar of 10 gedaan, tot ik moest stoppen wegens tijdgebrek . Nooit verder gekomen dan een groene band overigens, dus zo denderend was ik er nu ook weer niet in :P

Ippon!

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:57

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Damn, hij had hem nu al kunnen hebben :P 4-2

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

De verschillen zijn ook zo ongelofelijk klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Rick wat doe je nou ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Shit, 4-4, het is toch de spanning waardoor het soms mis gaat. het kan nog steeds!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Laatste pijl! Shoot Off!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan

Sargan

Filmfreak...

Topicstarter
Shootoff...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Pppfftt, spannend zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

KOM OP! nog 1x 10!! :o

Ok mijn stream loopt dus achter :P

[ Voor 46% gewijzigd door Angeloonie op 03-08-2012 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Komop laat het NU niet liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
Fiber schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 16:35:
Don't feed the obvious troll...
Obvious troll...tsja, als jij dat zo ziet, beetje jammer...

Het klopt wel dat ik inderdaad wat minder met sporten heb waarin je puur met jezelf bezig bent, in plaats van dat de tegenstander een directe impact op jouw heeft. Dat gaat met deze sport (en sporten als zwemmen, hardlopen, ..) namelijk wat minder op.
Maar verder is dit een sport van voortdurend exact hetzelfde doen en naar mijn idee vrij beperkt in dimensies*. Wisseling van wind kan helpen, maar het zou bijvoorbeeld voor mij wat toevoegen als de target op andere plekken komt.

Maar goed, blijkbaar sta ik hier alleen in hoe ik naar deze sport kijk en veel beter kan ik het ook niet uitleggen. Prima. Helaas lukt het hem tot twee keer niet om de shootout te winnen.

* Dit wil niet zeggen dat het naar mijn idee een makkelijke sport is, maar ik mis balancering, incassering, strategie, ...

[ Voor 4% gewijzigd door Dadona op 03-08-2012 16:57 ]

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan

Sargan

Filmfreak...

Topicstarter
:'( 4e ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
K
U
T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

;(

Mooie prestatie, dat wel, maar toch jammer als je zó dichtbij bent :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Dat de 4e plaats ondankbaar is ben ik het vaak niet zo eensch, nu echter WEL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Kreeg niet echt de indruk dat hij er echt bij was. Stond een paar keer schaapachtig te lachen. Dan ben je imho niet echt serieus bezig.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Jammer, zo ontzettend dichtbij ... desalniettemin een wereldprestatie!

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Zonde, vierde, toch ongelofelijk knap, het scheelt echt niks, maar net de beslissende pijl gaat helaas fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Microkid schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 16:57:
Kreeg niet echt de indruk dat hij er echt bij was. Stond een paar keer schaapachtig te lachen. Dan ben je imho niet echt serieus bezig.
:D

Heb je het toernooi gevolgd? Alle schutters staan continu te lachen. Wat een faalopmerking zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dadona schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 16:55:
[...]

Maar verder is dit een sport van voortdurend exact hetzelfde doen en naar mijn idee vrij beperkt in dimensies*. Wisseling van wind kan helpen, maar het zou bijvoorbeeld voor mij wat toevoegen als de target op andere plekken komt.
Daarom doen ze dit dus ook buiten en niet binnen ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
dat tennis is ook wel spannend trouwens 12-12 nu in beslissende set

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-07 11:23
Sow, Federer en Del Potro maken er wel een marathonpartij van :) 12-12 nu

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Microkid schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 16:57:
Hij had waarschijnlijk nog wat meer moeten lachen, of een biertje drinken. Hoe relaxter je bent hoe beter het gaat in dit soort sporten. Juist door de spanning waren er net een paar fatale missers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
Het lachen snap ik dan weer wel, (te)veel spanning in het lijf is een nadeel bij deze sport.
alt-92 schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 16:58:
[...]

Daarom doen ze dit dus ook buiten en niet binnen ;)
Maar die blijft relatief constant. Kijk naar een watersport als zeilen. Daarin komt veel meer bijeen. Daar moet je voortdurend anticiperen, lezen wat er gaande is. En dit levert zelfs situaties op waarin concurrenten een andere route pakken.

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Dadona schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 17:01:
Het lachen snap ik dan weer wel, (te)veel spanning in het lijf is een nadeel bij deze sport.
[...]
Maar die blijft relatief constant. Kijk naar een watersport als zeilen. Daarin komt veel meer bijeen. Daar moet je voortdurend anticiperen, lezen wat er gaande is. En dit levert zelfs situaties op waarin concurrenten een andere route pakken.
Vandaag toevallig wel, maar als het regent of wat harder waait gaan ze ook gewoon door...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
Maar zie je er dan niets in om de target zelf te verplaatsen? Nu ben je afhankelijk van de (snelle) wisseling in omstandigheden, anders gaat het erom wie het snelst ziet hoe er met (sterke) wint omgegaan moet worden.

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
ik vond hem nu ook redelijk wisselen hoor, maar zo vindt iedereen dat er bepaalde sporten wel/niet thuishoren op de spelen;

Ik vind juist de verschillende disciplines wel hun charme hebben, waarbij juist historische sporten zoals boogschieten waar vroeger ook al toernooien in waren, nog steeds aanwezig zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Mijn voorstel is bewegende targets :P Gewoon zoals op de kermis, van links naar rechts en weer terug, en dan 3x schieten 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan

Sargan

Filmfreak...

Topicstarter
Angeloonie schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 17:07:
Mijn voorstel is bewegende targets :P Gewoon zoals op de kermis, van links naar rechts en weer terug, en dan 3x schieten 8)
En ipv een medaille een grote knuffelbeer als prijs! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Boogschieten gaat inderdaad altijd door. En vergeet niet hoeveel invloed de wind kan hebben op zo'n relatief klein object over een afstand van 70 meter. Maar goed, ik hoef je niet te overtuigen. Het is een geweldig lastige sport, net als 'gewoon' schieten.
Dadona schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 17:06:
Maar zie je er dan niets in om de target zelf te verplaatsen? Nu ben je afhankelijk van de (snelle) wisseling in omstandigheden, anders gaat het erom wie het snelst ziet hoe er met (sterke) wint omgegaan moet worden.
Het is indoor al moeilijk genoeg zo consequent te schieten omdat de meest minimale afwijking al mijlen naast schiet, bij wijze van. Outdoor maakt dat dus al lastiger met die wel degelijk wisselende wind (zowel qua richting als qua kracht).

En ja er zijn ook wedstrijden met wisselende afstanden of zelfs onbekende afstanden. Maar simpelweg niet op de OS. Dat is een keuze, maar maakt de prestatie van deze handboogschieters écht niet minder dan welke andere prestatie op de OS ook. Maar dat is mijn mening.

Bij deze vorm van schieten is de tolerantie voor fouten gewoon veel lager. Je mag eigenlijk niet lager dan een 9 schieten want dan ben je gewoon sterk in het nadeel. Dat is overigens nog erger bij gewoon schieten.

[ Voor 9% gewijzigd door Cloud op 03-08-2012 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

O ja, ik zou zelfs een bewegend target wel stoer vinden... En dat van die eindeloze herhaling, ze zouden het ook direct in één schot kunnen doen, maar zo haal je de toevalsfactor er wat meer uit. En het maakt het kijkgenot wat langer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Kunnen ze bij tennis de shoot-out ook niet invoeren. Dit kan wel doorgaan tot 384 - 386 of zo... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Fiber schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 17:10:
Kunnen ze bij tennis de shoot-out ook niet invoeren. Dit kan wel doorgaan tot 384 - 386 of zo... ;)
Valt wel mee, langste tennismatch ooit was (in de laatste set) 70-68 aldus Wikipedia: Longest tennis match records, maar dat was dan wel verspreid over 3 dagen (hele wedstrijd duurde ruim 11 uur bij elkaar) :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Sargan schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 17:08:
[...]

En ipv een medaille een grote knuffelbeer als prijs! :D
Nee dan wel een echte medaille :P

Maar serieus, dat zou toch niet zo'n slecht idee zijn voor de sport? Lijkt me een stuk uitdagender (niet dat het nu niet uitdagend is btw, ze schieten niet alleen maar in de 10 natuurlijk). Rekening houden met afstand, beweging én wind. Knappe jongen die dan nog 7x achter elkaar 10 schiet :*)

[ Voor 9% gewijzigd door Angeloonie op 03-08-2012 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Fiber schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 17:10:
Zo ken ik er ook wel een paar>> na de verlenging op Ek of Wk, 1 speler per partij mag schieten, jury beoordeelt welke (penalty) het mooist genomen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Angeloonie schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 17:12:
[...]
Maar serieus, dat zou toch niet zo'n slecht idee zijn voor de sport? Lijkt me een stuk uitdagender. Rekening houden met afstand, beweging én wind. Knappe jongen die dan nog 7x achter elkaar 10 schiet :*)
Natuurlijk kunnen ze dat doen, maar dat maakt simpelweg de fouttolerantie gewoon hoger. Je mag dan eens een keer missen, want je tegenstander doet het ook wel. Het maakt de sport op zich niet uitdagender (even uitgaande van allemaal gelijke schutters). Het zou wel lollig zijn, daar niet van :P

Ze kunnen ook een William Tell'tje gaan doen in het vervolg natuurlijk. Dat is ook uitdagend :+

Anyhow, knappe prestatie van Rick van der Ven. Ik hoop dat we hem met nog eens vier jaar extra ervaring op de OS van 2016 weer terug zien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
Cloud schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 17:08:Dat is een keuze, maar maakt de prestatie van deze handboogschieters écht niet minder dan welke andere prestatie op de OS ook. Maar dat is mijn mening.
Uiteindelijk ben je de beste in de klasse en dat is de prestatie. Weliswaar kun je misschien minder allround zijn (meerkampen zijn toch wat anders), maar de prestatie is er inderdaad. Alleen zou ik graag meer zien in de sport. En de target op andere plekken / bewegende target zou daarbij naar mijn idee helpen. Zelf eerst moeten bewegen zou ook kunnen, alleen kom je dan misschien wat dichtbij biatlon. (Hoewel dat geen probleem hoeft te zijn.)

Wat de afwijking betreft, het is dan een kwestie van een kleinere afstand of grotere targets. Het spreekt natuurlijk tot de verbeelding om de scherpschutter te zijn, maar ik vind je nog steeds erg knap als je op een boot het voor elkaar krijgt een target op de boot pal naast je te raken. :)
Persoonlijk vind ik het vooral mooi als je op meerdere vlakken goed moet zijn en een balans moet zoeken. Ga je snel van start of ga je voor het slot. Train je op kracht die je misschien korter vast kunt houden of perfectie in de techniek.

[ Voor 14% gewijzigd door Dadona op 03-08-2012 17:21 ]

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Cloud schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 17:18:
[...]
Ze kunnen ook een William Tell'tje gaan doen in het vervolg natuurlijk. Dat is ook uitdagend...
Of op elkaar gaan schieten, Western style... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

@Dadona
Tja wat moet ik nu zeggen? Handboogschieten is handboogschieten. Dit wat je ziet wordt al eeuwenlang beoefend. Als je gekke dingen met een boog wil zien; ga dan naar het circus of zo.

Ik vind tennis ook retesaai, maar ga ook niet voorstellen dat ze dat met een blinddoek op moeten doen. Of dat ze op moeten slaan op één been. Ja dat zou erg grappig zijn en nóg moeilijker, want nu slaan ze alleen maar heen en weer toch? :) Is ook altijd maar hetzelfde. Ze kunnen ook het pistoolschieten op 250m gaan uitvoeren of achterstevoren gaan roeien (vooruit dus), of synchroonspringen zonder dat de springers elkaar kunnen zien.

Bottomline: ja ze kunnen handboogschieten nog veel moeilijker maken dan het al is, maar dat kan met vrijwel álle sporten. Laat de sporten gewoon voor wat ze zijn. Het is hartstikke moeilijk wat deze mensen doen en naar mijn mening niets minder waard dan welke andere OS-sport dan ook :)

edit:
Ah je vindt vooral de multidisciplinaire sporten 'mooier', nou goed dat kun je vinden :) Maar of je nu je aandacht verdeelt over twee disciplines of je volledige aandacht in één moet stoppen; wat maakt het een beter dan het ander? De hoeveelheid aandacht/inzet die je in je sport stopt, dát is wat telt.
kenneth schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 17:29:
Er zijn 100 miljoen miljard sporten op de Spelen, houd je gewoon bezig met de sporten die je wel leuk vindt d:)b
Amen :)

[ Voor 22% gewijzigd door Cloud op 03-08-2012 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Soms vind je een sport niets, dat kan natuurlijk ook gewoon. Dat heb ik ook met sporten die verder enorm populair zijn (hockey, zwemmen, judo, schermen, weet ik het ... ik kan er gewoon niet naar kijken)

Er zijn 100 miljoen miljard sporten op de Spelen, houd je gewoon bezig met de sporten die je wel leuk vindt d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
Ik had gewoon de hoop dat dit één van de sporten was waarin ze nog wilden tunen en tweaken, zoals ze dat bij sommige sporten doen om het attractiever te maken. Maar inderdaad, ik ga wel weer naar andere sporten kijken.

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:18

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Damn... 17-16

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Dadona schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 17:32:
Ik had gewoon de hoop dat dit één van de sporten was waarin ze nog wilden tunen en tweaken, zoals ze dat bij sommige sporten doen om het attractiever te maken. Maar inderdaad, ik ga wel weer naar andere sporten kijken.
Aan die bogen zelf valt genoeg te tweaken lijkt mij...

17-17 bij het tennis? Kan ik tussendoor boodschappen gaan doen? Of mis ik dan het einde...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Fiber schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 17:40:
[...]

Aan die bogen zelf valt genoeg te tweaken lijkt mij...

17-17 bij het tennis? Kan ik tussendoor boodschappen gaan doen? Of mis ik dan het einde...?
Moet ik je ook vast de uitslag van de finale basketball geven? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Breakpoint nu, het kan ook snel gaan natuurlijk...

En dreamteam USA wint de basketballfinale natuurlijk...

En de break is gemaakt door Federer

Federer naar de finale.

[ Voor 57% gewijzigd door Fiber op 03-08-2012 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan

Sargan

Filmfreak...

Topicstarter
Bij het baanwielrennen nu een Nederlandse op de baan: Willy Kanis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Sargan schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 17:50:
Bij het baanwielrennen nu een Nederlandse op de baan: Willy Kanis.
Ik zag net een Nederlands heren baan ploegje ingemaakt worden door de Russen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-05 17:03
Pffff. ben al dat gezwem nu wel zat....hoeveel disciplines zijn er wel niet?! Zo kan ik ook 20 medailles halen op de Olympische Spelen.

Ok, dat niet...en veel respect voor Phelps et co, maar kom op...enough is enough!

Wellicht dat ze voor atletiek ook wat meer disciplines moeten invoeren: 50m, 60m, 70m, 80m, 90m, 100m, 110m, 120m, 130m, 140m, 150m, 160m, 170m, 180m, 190m en 200m sprint.

Zo, alstublieft meneer Bolt, 16x goud...

[ Voor 33% gewijzigd door AmonTobin op 04-08-2012 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3oC
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-09 10:33
AmonTobin schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 01:05:
Pffff. ben al dat gezwem nu wel zat....hoeveel disciplines zijn er wel niet?! Zo kan ik ook 20 medailles halen op de Olympische Spelen.

Ok, dat niet...en veel respect voor Phelps et co, maar kom op...enough is enough!

Wellicht dat ze voor atletiek ook wat meer disciplines moeten invoeren: 50m, 60m, 70m, 80m, 90m, 100m, 110m, 120m, 130m, 140m, 150m, 160m, 170m, 180m, 190m en 200m sprint.

Zijn in totaal 34 afstand zwem onderdelen (17 vrouwn, 17 mannen) en dan heb je ook nog schoonspringen, synchroon zwemmen etc... :+

https://www.linkedin.com/in/coenversluis || http://www.judovianen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-09 12:42

ralpje

Deugpopje

ah-jeez-not-that-shit-again.jpg

Vandaag nog ff goud en zilver op de 50 vrij en dan zijn jullie er weer vanaf, jongen!

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Ik ben het helemaal met je eens maar die discussie is net al geweest, ik heb van de week in dit topic nog een enorme lijst die op de afgelopen vier OS met zwemmen vier medailles hebben gewonnen :P Anyway ... lees even terug vanaf Smultie in "[OS 2012] Algemeen topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Ik ben het wel met je eens. Wat mij betreft schaffen ze al die rugslagen, schoolslagen, vlinderslagen en wisselslagen gewoon af en doen ze alles vrije slag. Estafettes zijn cool, dus die mogen blijven. Dus dan krijg je iets van: (4x) 50m, (4x) 100m, 200m, 400m vrije slag heren en dames. Langere afstanden zijn saai dus die hoeven van mij ook niet zo... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:23

Bezulba

Formerly known as Eendje

wij krijgen dit natuurlijk ook te zien omdat wij nederlanders goede zwemmers hebben. Als wij goede schutters hadden gehad zouden wij alle schietwedstrijden gezien hebben en zou je zoiets hebben van "pff genoeg geschiet"

als je een sport niet leuk vind, ga je naar de stream en kies je een ander!

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite
  • Laatst online: 29-09 17:10

DefLite

Why so serious?

Heerlijk geroeid door die Denen lekker de Britten afgetroefd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-05 17:03
kenneth schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 10:24:
[...]
Ik ben het helemaal met je eens maar die discussie is net al geweest, ik heb van de week in dit topic nog een enorme lijst die op de afgelopen vier OS met zwemmen vier medailles hebben gewonnen :P Anyway ... lees even terug vanaf Smultie in "[OS 2012] Algemeen topic"
Whoops, sorry...late to the party as usual. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:59

Vos

AFCA

Vrouwen tennis finale...6-0 eerste set Williams.

Zo vaak hetzelfde liedje bij de vrouwen he. En dan hetzelfde willen verdienen als mannen ;).

En bij 6-0 3-0 pakt Sharapova haar eerste game! 6-0 3-1 *O*

[ Voor 17% gewijzigd door Vos op 04-08-2012 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Laatst online: 14:23

Bezulba

Formerly known as Eendje

Vos schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 15:49:
Vrouwen tennis finale...6-0 eerste set Williams.

Zo vaak hetzelfde liedje bij de vrouwen he. En dan hetzelfde willen verdienen als mannen ;).

En bij 6-0 3-0 pakt Sharapova haar eerste game! 6-0 3-1 *O*
dus omdat een betere speelster een slechte dag heeft, mogen ze niet hetzelfde verdienen als de mannen :?

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:59

Vos

AFCA

Bezulba schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 16:06:
[...]

dus omdat een betere speelster een slechte dag heeft, mogen ze niet hetzelfde verdienen als de mannen :?
Dat zeg ik toch niet? Ik doel op het feit dat dit soort wedstrijden in het vrouwen tennis erg vaak voorkomen. Niet deze specifiek. De amusementswaarde en populariteit is minder, wat je terug ziet in tv tijd, bezoekers etc en dus geld.

Zie bijv. dit artikel: http://sport.dejaap.nl/20...nnis-onterecht-evenredig/

[ Voor 25% gewijzigd door Vos op 04-08-2012 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Bouwmeester is ook goed op dreef weer :)

Na een tegenvallende 9e race, voer ze een zeer sterke 10e race, waardoor ze weer op koers ligt voor medailles :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
Zo veel races en uiteindelijk kun je net als bij één losse wedstrijd doodleuk eerste, maar net zo goed vierde worden.

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het jullie ook al opgevallen dat het Nederlandse tafeltennis team Chinezen in hun team hebben? Twee van de drie Nederlandse tafeltennis deelnemers zijn Chinees, Li Jiao is Chinees en Li Jie ook.

Er zit dus maar een Nederlander in dat team, persoonlijk vind ik dat maar raar want zo word Nederland toch niet vertegenwoordigd? China lach ons waarschijnlijk ook gewoon uit want zij China vertegenwoordigt ook indirect Nederland.

Zou zelf liever een meerderheid aan autochtonen in een team zien dat Nederland vertegenwoordigd, dan kun je ook aan de wereld tonen kijk Nederlanders kunnen ook tafeltennissen, nu laat je aan de wereld zien, Chinezen die niet goed genoeg waren voor China zelf spelen wel in buitenlandse teams.

Ik wil hier niet mee discrimineren op afkomst hoor, vooral niet wat betreft Chinezen, maar bij Judo hebben we toch ook niet allemaal Japanners in ons team, lijkt net alsof bijna geen autochtonen Nederlanders ons kunnen vertegenwoordigen in bepaalde sporten en tafeltennis springt me er best wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ze hebben de Nederlandse nationaliteit. Ik zie het probleem niet, want dit gebeurd in elke sport.
Onbekend schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 19:11:
Misschien zijn het gewoon volledige Nederlanders (geboren en getogen in Nederland) met voorouders uit China.
Nee deze dames zijn wel degelijk in China geboren en opgegroeid.

[ Voor 81% gewijzigd door Gunner op 04-08-2012 19:11 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

Misschien zijn het gewoon volledige Nederlanders (geboren en getogen in Nederland) met voorouders uit China.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nope, import (om het maar oneerbiedig te noemen), maar dat is absoluut niet uniek.

Als je kijkt naar (Beach)volleybal is Brazilië zo'n beetje de grootste exporteur van spelers, Georgie had op de laatste spelen ook twee import-Brazilianen opgesteld.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Li Jiao is letter hierheen gehaald door een Nederlandse tafeltennis club, in China was haar al verteld dat ze niet goed genoeg was om internationaal door te breken en toen wou ze dus opgeven, maar toen heeft een Nederlandse club haar hier heen gehaald.

Die andere Li Jie is ook door een Nederlandse tafeltennis club hierheen gehaald, beide dames zijn geboren en getogen in China. De Nederlandse nationaliteit van de dames stel ik ook niet ter discussie, dat is aan de Nederlandse staat, die moeten zelf weten wie ze de Nederlandse nationaliteit geven.

Het zegt wel iets over Nederlanders als er sporters geïmporteerd moeten worden, je ziet dat bij voetbal ook juist, en als voorbeeld neem ik Japanse en Zuid Koreaanse teams, daar vind je geen speler die er niet Aziatische uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 19:21:
Het zegt wel iets over Nederlanders als er sporters geïmporteerd moeten worden
Dude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Laatst online: 14:44
Verwijderd schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 19:07:
Zou zelf liever een meerderheid aan autochtonen in een team zien dat Nederland vertegenwoordigd, dan kun je ook aan de wereld tonen kijk Nederlanders kunnen ook tafeltennissen, nu laat je aan de wereld zien, Chinezen die niet goed genoeg waren voor China zelf spelen wel in buitenlandse teams.
Zo, eerste keer dat je tafeltennis ziet :? We hebben natuurlijk wel topnederlanders gehad, misschien dat je wel eens van Bettine Vriesekoop, Trinko Keen of Denny Heister gehoord hebt?

Er zijn in China zoveel goede tafeltennissers, dat een aantal het in een ander land gaan zoeken (zodat ze dan bijv. toch in een nationaal team kunnen spelen), beetje vergelijkbaar met de schaatser Bart Veldkamp die voor Belgie is gaan rijden.

Maar dit is al heel lang aan de gang.
Het zegt wel iets over Nederlanders als er sporters geïmporteerd moeten worden, je ziet dat bij voetbal ook juist, en als voorbeeld neem ik Japanse en Zuid Koreaanse teams, daar vind je geen speler die er niet Aziatische uit ziet.
Tja, het zegt meer over de populariteit van de sport. Heb het zelf in de jeugd met redelijk succes bespeeld (op landelijk niveau), maar zelfs in de absolute Nederlandse top is maar een enkeling ook echt doorgedrongen tot de wereldtop. Het spelletje wordt simpelweg niet genoeg bespeeld. En in China is het wel populair, en ze hebben ook nog eens bijna 100x zoveel mensen, dus dan wordt het moeilijk :P

[ Voor 26% gewijzigd door sewer op 04-08-2012 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bedoel daarmee dat Nederlanders misschien niet op een hoog niveau kunnen spelen en dat er daarom spelers geïmporteerd worden.

In algemene zin met sport bedoel ik dat dus, maar ik bedoel er niets discriminerend mee, ik zie alleen dat dit iets typische van westerse landen is, zie niet snel een Nederlander voor Aziatische of Afrikaans land spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 19:28:
ik zie alleen dat dit iets typische van westerse landen is, zie niet snel een Nederlander voor Aziatische of Afrikaans land spelen.
Die doen het anders, die halen netzogoed westerlingen binnen totdat ze het spelletje zelf onder de knie hebben.
Bij voetbal - Europese spelers naar Japanse clubs, trainers als Guus Hiddink voor Korea..

Hell, zelfs de Chinezen hebben een Franse (!) coach voor hun baanrenners ingehuurd.

[ Voor 9% gewijzigd door alt-92 op 04-08-2012 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Laatst online: 10:03

wontcachme

You catch me? No you wont

Volgens mij was de commentator van de NOS vanmiddag bij het trampoline springen een beetje verveeld. Op een moment legde hij de punten telling uit en zo van 30 punten maximaal en de jury trekt daar fouten van af. Dus eigenlijk doen ze alleen maar aftrekken. Daarna hoorde je een gniffel van achter de microfoon komen :+ :D

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Over baanrenners gesproken: die Britse meiden gewoon in élke race een WR neerzetten :X 8)7 d:)b 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sewer schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 19:23:
[...]beetje vergelijkbaar met de schaatser Bart Veldkamp die voor België is gaan rijden.
Een gedeelte van Nederland was vroeger samen een land met België, dus dan vind ik Bart Veldkamp huis geen export hoor, ik heb mezelf in Vlaanderen ook nooit buitenlander gevoelt want de culturen verschillen niet zoveel van elkaar.

Maar als een buitenlander een betere trainer zou zijn dan moet je die vooral naar Nederland halen, ik denk dat Nederlands elftal voetbal gewoon nog een Chinese material arts meester* nodig hebben dan gaan die leren hoe ze de volle 100% voor de winst kunnen spelen.

*Shaolin voetbal :) het is een grapje, maar ik bedoel dat de discipline in China en omringend Aziatische landen gewoon veel groter is, het is niet voor niks dat China ook kwa sport tot de top behoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 19:40:
[...]

Een gedeelte van Nederland was vroeger samen een land met België
Af en toe ga ik echt aan de waarde van de rest van je posts twijfelen als je dit soort dingen erbij moet halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Laatst online: 14:44
Verwijderd schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 19:40:
Een gedeelte van Nederland was vroeger samen een land met België, dus dan vind ik Bart Veldkamp huis geen export hoor, ik heb mezelf in Vlaanderen ook nooit buitenlander gevoelt want de culturen verschillen niet zoveel van elkaar.
Je mist het punt. Het gaat er niet om of landen een vergelijkbare cultuur hebben, maar dat de individuele sporter ervoor kiest te 'emigreren' omdat de concurrentie in hun eigen land te sterk is en ze dus vaak niet geselecteerd worden voor EK's, WK's of wereldbekerwedstrijden.

Bart Veldkamp heeft een 'willekeurig' land gekozen waar ze a) geen goede schaatsers hebben op zijn afstanden, en b) het makkelijk is om naar te 'emigreren' (ik zet 'emigreren' tussen apostrofs, omdat hij volgens mij gewoon in Den Haag bleef wonen).

Maar ik weet vrij zeker dat hij niet een Belg geworden is omdat dat ooit samen was met Nederland, of dat de cultuur zo vergelijkbaar is :D

[ Voor 24% gewijzigd door sewer op 04-08-2012 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Tja, bij het voetbal hadden we toch ook zo'n Braziliaan die zo nodig Nederlander moest worden?

Tafeltennis is nou eenmaal een Chinese sport, badminton is ook zo'n sport waar vooral Aziaten goed in zijn. Ik vind het ook niet ideaal, maar heb er ook niet echt moeite mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
Ik weet niet wat voor Veldkamp de overwegingen waren, maar het kan soms ook simpelweg de geboden faciliteiten zijn dat iemand overstag doet gaan. Dat is bijvoorbeeld gebeurd bij die schermster die nu voor Columbia (?) uitkomt, in plaats van Nederland.

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Veldkamp kon in 't Nederlandse veld gewoon niet meer meekomem.
Als je dan toch in een internationaal veld wilt sporten, zul je moeten emigreren.
Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste