iRacing: Seizoen 3 - 2012 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 31 Laatste
Acties:
  • 59.824 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:00

DutchDevil79

I race, therfore I am

Voor mij ging de race best ok. Kon de top 5 wel niet bij houden. Zag Nick en Roope langzaam verdwijnen aan de Horizon. Echter had ik dat ook niet verwacht omdat ik nooit met deze auto rij behalve dan als die met de GoT league gereden word. Frank voor me was iets sneller in het begin maar maakte wat foutjes waardoor ik redelijk bij hem kon blijven. Hij maakte echter een behoorlijke oftrack en kon hem daarna voorbij, waardoor alleen BM en Derx nog vlak achter me zaten. Ik kon echter langzaam een gaatje slaan met BM. En denk dat die daarna wat foutjes ging maken want ik zat ineens een aantal seconde los. Daarna vrij saaie race gehad in men eentje. En zo als 6de gefinisched. Wel als enige zonder een incje te pakken. >:)

Nu vanmiddag en morgen avond maar is gaan spelen met Zolder. Screens en filmpjes zien er iig goed uit. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Ziet er goed uit Zolder, straks maar eens even proberen. Ben alleen bang voor de chicanes die lijken soms wel erg scherp met hoge curbs. Wel goeie inhaal mogelijkheden misschien :)

Setup site is geupdate met zolder voor het geval iemand al setups heeft ;)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:31

Hoogie2004

Whohooooo

Als we de DP nou eens naar Zolder verhuizen (mits hij daar geen ophanging breekt bij een klein hobbeltje...) Er was laatst namelijk al praat over om de DP van Laguna Seca te verhuizen naar een andere baan, omdat ie daar zo fragiel is.

Ik zal de combo deze week eens even proberen, als het jullie wat lijkt.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:50

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Lijkt me een goed plan Hoogie. Ik zag op de foto's en een filmpje wel hoge randen in de chicanes.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

JoepW schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 10:11:
Lijkt me een goed plan Hoogie. Ik zag op de foto's en een filmpje wel hoge randen in de chicanes.
Ja, ik ook. Daarom wil ik het ook eerst even testen. Ik heb dat probleem met de DP niet op heel veel banen, en op Laguna lijkt het echt veel erger als elders, dus we gaan het gewoon even testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Vreemd, ik kom niet in de sessie waar Niel in rijdt. Wil wel even met de Ford of corvette op zolder rijden, sessie staat gewoon open, lang niet vol, geen wachtwoord of niks, maar als ik op de groene knop klik gebeurt er gewoon niks. Service restarten enzo helpt allemaal niet. Dan maar alleen testen :/

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crowke
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-08 14:58
Ik had gisteren een vreemd probleem in de StreetStock (Rookie series).

Als ik in Test ga, vertrek ik met een bandentemperatuur van 41 graden. Wat ik ook doe (20 rondjes rijden, blokkeren, patineren, ...), in het F6 scherm verandert de temperatuur helemaal niet. De tijden die ik rijd zijn ook niet geweldig. Als ik terugkeer naar de pits (of gewoon stop en op Esc druk) en in de Garage kijk, zie ik wel veel hogere bandentemperaturen. Wanneer ik dan terug de baan op ga zie ik in het F6 scherm ook de geupdate temperaturen en rijd ik rondjes die 0.3 seconden sneller zijn.

Is dit een gekend probleem? Ben ik de enige die dit voorheeft of is dit een algemene bug?

Mijn iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Is geen bug, temperaturen kun je alleen in de pits zien, tenzij de auto een display heeft die ze live laat zien (HPD laat bijv de druk zien).

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crowke
NickThissen schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 10:21:
Is geen bug, temperaturen kun je alleen in de pits zien, tenzij de auto een display heeft die ze live laat zien (HPD laat bijv de druk zien).
Dus het F6 scherm is zinloos? Of wordt de slijtage daar wel geupdate?
En mijn betere tijden lagen dus gewoon aan de nieuwe banden die ik kreeg in de pits?

Mijn iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:25

BM

Moderator Spielerij
crowke schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 10:27:
[...]

En mijn betere tijden lagen dus gewoon aan de nieuwe banden die ik kreeg in de pits?
Nutteloos tijdens het rijden wel ja. iRacing update die temperaturen alleen in de pits. Of door de pits rijden genoeg is weet ik niet. Maar tijdens het rijden heb je er niet veel aan :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:58

Niellie41

[object Object]

crowke schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 10:27:
[...]

Als je in de race een pitstop maakt, zie je de waarden van de oude banden in het F6. Zo kan je tijdens de race zien welke aanpassingen je moet/kan maken.
Bij NASCAR mag er geen telemetrie verstuurd worden tijdens het rijden, zoals het bij de F1 wel mag. Wat je dan ziet is dat de crew bij de pitstop de oude banden onderzoekt en dan kijkt wat de coureur fout doet of dat er een aanpassing gemaakt moet worden bij de volgende stop.

[ Voor 25% gewijzigd door Niellie41 op 22-08-2012 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crowke
OK thanks voor de antwoorden! Zo zie je maar dat je B class kan worden en nog steeds volop noob kan zijn :-)

Mijn iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 15:46
Ook met de Williams zie je geen live temperaturen / spanningen in iRacing overigens.
Maar na een pitstop zie je inderdaad de waardes van de vorige set.

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crowke
Niellie41 schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 10:32:
[...]
Bij NASCAR mag er geen telemetrie verstuurd worden tijdens het rijden, zoals het bij de F1 wel mag. Wat je dan ziet is dat de crew bij de pitstop de oude banden onderzoekt en dan kijkt wat de coureur fout doet of dat er een aanpassing gemaakt moet worden bij de volgende stop.
I know, vorige week leidde dat nog tot leuke taferelen in de laatste ronden van de Montreal race in de Nationwide.
Zijn er eigenlijk al plannen (geweest) om Nascar road races te doen binnen iRacing?

Mijn iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Hebben ze wel eens gedaan. Maar ze zijn er helaas mee gestopt omdat 'er te weinig mensen die weken mee doen'.
Maar er zijn genoeg mensen die dat wel willen doen en het is super leuk!

edit:
Vanmorgen nog even op Zolder gereden

Afbeeldingslocatie: http://nielhekkens.nl/iracingpics/Zolder1.jpg
Ben ook gelijk gaan tanken :p

En de kerbs getest:
Afbeeldingslocatie: http://nielhekkens.nl/iracingpics/Zolder2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://nielhekkens.nl/iracingpics/Zolder3.jpg

En die doen het :D

[ Voor 47% gewijzigd door Niellie41 op 22-08-2012 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Hoogie2004 schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 10:12:
[...]

Ja, ik ook. Daarom wil ik het ook eerst even testen. Ik heb dat probleem met de DP niet op heel veel banen, en op Laguna lijkt het echt veel erger als elders, dus we gaan het gewoon even testen :)
Ik denk dat we de DP maar even links moeten laten liggen tenzij iemand een setup vind die dat probleem niet heeft... Tweede rondje stond m'n stuur namelijk weer scheef, had niet eens een curb geraakt alleen even off track geweest :/

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Dat is wel erg jammer. De DP heeft dit pas sinds het NTM volgens mij...

Dan maar een andere auto uitzoeken ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wow zolder is wel damm goed gemaakt seg ... er missen een aantal details, maar met die laag hangende zon met avond setting geeft die de baan ook meteen wat extra dynamiek want imo maakt dit de baan alleen maar moeilijker (insturen bochten) ... ben uiteindelijk met wat aanpassingen aan Nick Leep zijn setup gekomen tot een 1.27.4 maar er zit veel meer in ...., ik zal de setup (vette) bijgevolg even opladen kwestie er nog wat mensen kunnen stoeien :p

edit : zolder kan nog niet opgeladen worden op de setup site, nick ik vermoed gewoon entry bijplaatsen in de DB hiervoor ?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2012 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Niellie41 schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 10:41:
Hebben ze wel eens gedaan. Maar ze zijn er helaas mee gestopt omdat 'er te weinig mensen die weken mee doen'.
Maar er zijn genoeg mensen die dat wel willen doen en het is super leuk!

edit:
Vanmorgen nog even op Zolder gereden

[afbeelding]
Ben ook gelijk gaan tanken :p

En de kerbs getest:
[afbeelding]

[afbeelding]

En die doen het :D
Die betonblokken aan de buitenkant bij T2 zijn ook geen aanrader om over heen te gaan met de Star Mazda.
Toen zijn er ook wat ruggewervels van plek gewisseld :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

curbs raken met de vette was ook x graden krom stuur, dus met een DP is dat daar ook een feest ... nouja het is wel realistisch want irl zie ik ze daar ook niet over vliegen ... alleen zijn het dan enkel de ruggeervels maar niet meteen een krom stuur |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:04

Fuelke

Forza Ferrari

Leuke skin, dacht ff dat iRacing de Ferrari 333 SP had gemaakt ;)

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Fuelke schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 14:29:
[...]

Leuke skin, dacht ff dat iRacing de Ferrari 333 SP had gemaakt ;)
Ooh, als ze die ooit nog eens zouden gaan toevoegen O+ Geweldige auto :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Zo net thuis van werk. Tijd om Zolder te gaan testen. Heb een practise sessie opgezet voor mensen die willen joinen.

:) :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-09 16:23
Aaaaargghhhh... deze avond nog verder werken... iets in mij zegt dat dit niet lang zal duren >:)

Hopelijk toch nog tegen 21u thuis, dan kan ik ipv in m'n kelder ook nog wat op zolder spelen. :+

Kan je eigenlijk over de curbs aan de chicanes zonder schade? Zag tijdens de FIA GT race dat de ferrari's hier toch duchtig gebruik van maakten om snelle rondjes neer te poten. Zou wel leuk zijn dat het op Zolder ook lukt mits de ophanging goed afgesteld is.

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Je kan wel over de kerbs zelf, maar niet over die hobbels naast de kerbs. Dan rijd je de auto helemaal naar de knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:18

Lap in de Ford Mustang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Paar rondjes gedaan in verschillende bolides. Die curbs worden mijn grootste vijand daar, niet normaal...

Verder een super mooie baan qua looks _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
De Lotus is wel heel erg leuk op Zolder hoor :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
BM schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 19:21:
De Lotus is wel heel erg leuk op Zolder hoor :)
Jup, heel vet! Vooral de Alternate layout, die laatste chicane is wel heel erg kut dus heel mooi dat je die kunt overslaan :) Ik kom tot een 1:16.0 op de alternate layout, terwijl mensen het al over 13's hebben 8)7 Heel gaaf zeg!

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Tweet van Steve Myers:
Can't say I don't love the @iRacing community. On vacation and still wrapped up Chevy SS cup car and nationwide Camaro licenses today.
Dus volgend jaar sowieso de 2013 Chevrolet Sprint Cup Car en Camaro voor de Nationwide! _/-\o_
Nu nog de bevestiging van Ford :D

bron: https://twitter.com/iRacingMyers/status/238344994581274624

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08 17:52
Zolder is helemaal goed, voor het vergelijk maar even de Jetta opgestart en na twee rondjes was het of ik gewoon weer in mijn eigen SEAT-cup autootje zat. Heel knap hoe de baan aanvoelt, inclusief de weirde offcamber eerste bocht maar vooral het lastige aanremmen van de Villeneuve-chicane.....levensecht!!

Ook opkomen rechte eind is erg goed......ik vind het een top-release. Nu nog even met een snellere auto proberen, de Lotus was iig best lastig :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-08 09:28
Ik ben ook te spreken over Zolder (net als de rest van het iForum).
Voelt zo goed aan, waanzinnig.

Moet zeggen, de jetta is super hier, de Corvette is soms eng maar wel tof, en de Lotus (op Alternate) is fabelachtig.
Hopelijk snel de BTCC Honda en de McLaren, die worden hier helemaal super.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:57
Hij is echt goed idd! _/-\o_

Ook leuk om al die plekken te zien waar ik normaal langs de baan sta. :)

Nu nog wat sneller erover weten te raggen. :P

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 22:06

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

• josh-hill
Mooiste filmpje van op Zolder dat ik tot nu toe gezien heb. *O*

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Afbeeldingslocatie: http://nielhekkens.nl/iracingpics/TS-header.png

Vandaag hebben we een wachtwoord op de server gezet, na een paar incidenten eerder dit jaar. Het is heel vervelend dat als we aan het racen zijn, dat er dan kinderen langs komen om de boel te verzieken.
Dus hebben we een wachtwoord er op gezet. Hij is niet lastig.

Het wachtwoord is: raaawr

Hoe stel je dit in?
Als het goed is, moet je nu een wachtwoord invullen als je verbind met de TS server.
Daar kan je het wachtwoord dan invullen. Maar je moet dan elke keer doen als je op de server wilt komen.

Een mogelijkheid om het wachtwoord in te stellen (als je geen gebruik maakt van bookmarks) is:
Klik op Connections, dan Connect (of op CTRL + S )
Dan zie je een venster met het ip adres van de server, vul bij password dan het wachtwoord in.
Klik op connect en voila.

Een andere mogelijkheid om het wachtwoord op te slaan is via bookmarks.
Ga naar Manage Bookmarks (Bookmarks > Manage Bookmarks of CTRL + B )
en dan kies je de de Racing Lions server en daar kan je dan het wachtwoord in vullen.
Als dat gebeurd is, klik op Apply of OK en het wachtwoord is opgeslagen.

Zelf kan ik niet testen of het gelukt is, want als admin kan ik altijd op de server.
Dus als jullie niet op TS komen, meld het me dan los ik dat zsm op.

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Omdat we zolder op willen nemen in ons toernooi en omdat de DP snel kapot gaat op Laguna is het dinsdagavond programma gewijzigd:
We rijden de Jetta @ Zolder en de DP @ Infineon Cup.
De DP blijft overigens wel heel op de hogere curbs en dikke bult @ Infineon Cup ;)

• Arfman
  • Laatst online: 14:28

Arfman

Drome!

Joep, is dat voor de funrace van vanavond of wordt dat nog steeds de Corvette?

[ Voor 30% gewijzigd door Arfman op 23-08-2012 14:11 ]

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Vanavond is de Corvette

• Red Baron
Zijn er hier nog mensen met interesse in een race relikwie?
Sinds ik vorige maand een vervangende G27 set heb ontvangen, heb ik dus de vorige set over.
Wellicht is er nog iemand die nog een leuk stuurtje wil en niet het volle pond wil uitgeven aan een nieuwe.

Deze G27 was onder meer goed voor:
- 71 officiële race wins
- 72 poles
- 362 top 5 klasseringen

- 2011 S3 - Star Mazda Div2 kampioenschap
- 2011 S3 - W13 GoT Toernooi kampioenschap
- 2011 S4 - W13 GoT Toernooi kampioenschap
- 2012 S2 - HPD Fixed kampioenschap
- 2012 S2 - W13 GoT Toernooi kampioenschap

Minpuntjes:
- geen Logitech garantie meer
- gas pedaal vereist wat periodiek schoonmaakwerk als de potmeter weer eens begint te spiken

Pluspuntjes:
- orginele doos en toebehoren (o.a. rFactor cd)
- op het gas pedaal probleem na, alles in goede staat
- W13 GoT Toernooi winst bijna gegarandeerd

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/4903492/got/g27_set_640.jpg

Als er hier niemand is zet ik hem wel op V&A of op marktplaats o.i.d., maar waarom niet eerst eens even kijken of er een mede iRacer blij mee te maken is.

• NickThissen
Enige interesse die ik misschien heb is het stuur voor meer knopjes... maar daar wil ik natuurlijk niet veel aan uitgeven, en dan blijf je zitten met een incomplete set, dus dat zal voor jou niet heel interessant zijn. Als ik er meer geld aan ga uitgeven dan ga ik liever meteen voor een nieuwer en/of beter stuur uiteraard. Mocht je hem niet kwijt komen dan weet je me te vinden ;)

Mijn iRacing profiel

• ed-oorklep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:58
Red Baron schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 15:30:
Zijn er hier nog mensen met interesse in een race relikwie?
Sinds ik vorige maand een vervangende G27 set heb ontvangen, heb ik dus de vorige set over.
Wellicht is er nog iemand die nog een leuk stuurtje wil en niet het volle pond wil uitgeven aan een nieuwe.

Deze G27 was onder meer goed voor:
- 71 officiële race wins
- 72 poles
- 362 top 5 klasseringen

- 2011 S3 - Star Mazda Div2 kampioenschap
- 2011 S3 - W13 GoT Toernooi kampioenschap
- 2011 S4 - W13 GoT Toernooi kampioenschap
- 2012 S2 - HPD Fixed kampioenschap
- 2012 S2 - W13 GoT Toernooi kampioenschap

Minpuntjes:
- geen Logitech garantie meer
- gas pedaal vereist wat periodiek schoonmaakwerk als de potmeter weer eens begint te spiken

Pluspuntjes:
- orginele doos en toebehoren (o.a. rFactor cd)
- op het gas pedaal probleem na, alles in goede staat
- W13 GoT Toernooi winst bijna gegarandeerd

[afbeelding]

Als er hier niemand is zet ik hem wel op V&A of op marktplaats o.i.d., maar waarom niet eerst eens even kijken of er een mede iRacer blij mee te maken is.
je hebt pm ;)

flickr iRacing Profiel

• Arfman

Arfman

Drome!

Moest je het stuur niet onbruikbaar maken van Logitech? (stekker erafknippen en opsturen) Dat moest ik altijd doen met spullen die ik nieuw kreeg van ze :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Red Baron
Noop
Behoud u graag uw oude product voor de komende maand, het kan zijn dat wij het oude product moeten komen ophalen.
Als wij na deze tijd nog geen contact met u hebben opgenomen kunt u het defecte product weg doen.

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik heb ff paar rondjes met de Corvette gereden op Zolder op zolder net ;)
Best moeilijk om er een mooi rondje te rijden.
Hier mijn start setup:
http://setups.iracing.nic...es/ViewSetup.aspx?sid=224

[ Voor 76% gewijzigd door JoepW op 23-08-2012 18:26 ]

• gtrNL
Vinden wij als Neder/Belgen wel leuk denk ik zo:
De Belgische Corvette van Selleslagh in wat je bijna de Zolder huiskleuren kunt noemen.

Afbeeldingslocatie: http://www.raceskins.com/wp-content/uploads/2012/08/Showroom-TP3.jpg

Downloaden: http://members.iracing.co.../200/1593366.page#4756305

Nu ook op Twitter dankzij @iRacing - https://twitter.com/iRacing/status/238686651608604673

[ Voor 13% gewijzigd door gtrNL op 23-08-2012 19:24 ]

iRacing Profiel

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Errug mooi. Leuk detail die dirt ;)
Heb wel interesse in die layer O-)

[ Voor 34% gewijzigd door JoepW op 23-08-2012 19:30 ]

• NickThissen
Nice!
Ik vraag me nog altijd af hoe je zoveel detail in je screenshots krijgt. Ik heb laatst eens zo'n metallische skin gedownload, zag er erg goed uit op zijn screenshots maar als ik het probeer lijkt het nergens op, te weinig detail en grijs wordt ineens paars/groen achtig... Voor zover ik kan zien heb ik (in replay mode) alles op max staan maar alsnog ziet het er een stuk minder goed uit dan die screenshots van jou.

Ik ben er vanavond ook bij met de vette, ben benieuwd...

[ Voor 77% gewijzigd door NickThissen op 23-08-2012 19:36 ]

Mijn iRacing profiel

• gtrNL
Disable DXT(n) doet wonderen.
Verder is het een kwestie van heel goed met de camera spelen. Als je de verkeerde hoek kiest (zeker met de belichting op Zolder) dan wordt je skin erg snel erg lelijk.

En veel spelen met layers. Die dirt layer ook, op de template lijkt die auto een zwarte vlek, in het spel is het nauwlijks zichtbaar (in vergelijking). Zelfde met metallic en shadow layers. Gewoon veel proberen.

Laatste trucje, de achterkant van de Vette is hogere resolutie (in verhouding met de rest van de auto). Dus als je daar op focust in je screen lijkt de auto scherper. Van de voorkant is ie veel 'bit-egir' / low-res. http://www.abload.de/img/showroom1f3kxd.jpg

@Joep, ik ga daar even keer mee prutten zodat het wat mooier wordt, daarna zal ik het even online wippen en hier de link delen. Exclusief voor de tweaker community...

En @Nick, bedankt voor de acceptatie op je site. Zal binnenkort even wat sets uploaden voor de V8SC.

iRacing Profiel

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:18
Vlak voor de race nog snel aanpassingen gemaakt aan het differentieel vanwege een tip van een iRacer op het forum. Resultaat: totaal geen tractie meer. Nooit meer luisteren naar de prutsers op de iRacing forums dus :P

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Jammer Dave, want je was weer snel ;)
Ik verprutste de kwali allereerst en vervolgens ook de start. Te veel gas en raakt niet hard iemand en kreeg meteen een zwarte vlag ;(
Gepit voor een nieuwe auto en verder niemand echt meer gezien. Was errug saai. Laatste rondjes van de race op de 9de plek beland ca. 11 sec. achter Ericjooo dus die rondjes dan maar een een F3 gevecht geleverd ;)
Corvette gaat weer de garage in. Zaterdag maar eens zien of ik wat oefen kilometers kan maken met de Lotus @ Mosport en zondag een raceje pikken.

• josh-hill
Was een leuke race. Al een hele tijd niet meer (echt) gereden, maar nu Zolder uit is, tja... dan maak je gewoon tijd! :9

Tot de volgende!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=B938iazw0pY]

Hij flinkt het elke keer weer :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderic
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-09-2024

Roderic

iRacer

Ik vind mijn laatste iRacing video toch wel een stuk spannender. De titel heet dan ook niet voor niks "The most exciting iRacing video ever"

Voor wie hem nog niet gezien heeft:

http://youtu.be/koY3R9c8a6w?hd=1

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
Haha, lol Roderic.

Maar ben het wel eens hoor, Stabiz is de koning van de iVideos (met al het respect).
Die gast heeft zo'n goed gevoel voor drama en camera standpunten.
Op 2 staat voor mij Hompe (die gast in de Simpsons auto). Die kan goed verhalen vertellen in z'n filmpje.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Dat was een grappige race gisteravond :)

Rond 20:00 de PC opgestart en eerst maar eens Zolder gekocht. Toen TeamSpeak geïnstalleerd (ja, lekkere voorbereiding) en de Racing Lions TS gejoined. Paar voorzichtige rondjes gereden met de C6R en uiteindelijk met de setup van Roope een 8e tijd neergezet.

De race verliep in het begin redelijk normaal. Joep totalde z'n auto zo ongeveer op de startlijn (:D, sorry Joep) en ik lag na wat schermutselingen 5e of 6e. Kon het tempo redelijk bijhouden en wist uit de problemen te blijven. Zat in een groepje met Robbert en Paul en we wisselden elkaar redelijk af, al dan niet na foutjes. Schoof nog een plaatsje op doordat Dave er helaas afging.

Helaas hing Paul hem ook in de muur op een gegeven moment en toen reed ik alleen. Robbert zette nog wel druk op me maar op een gegeven moment was ik hem ook kwijt (ongeluk?). Even nog spannend toen iemand achter me de pits inreed en ik de bocht nam (dat gaat nog vaak mis in de toekomst) maar verder redelijk rustig. Ik geloof dat ik toen 4e lag.

Na een tijdje zat ik achter Nick en nog iemand. Die nog iemand ging van de baan in een hoop stof en toen lag ik derde, achter Roope en Nick. De laatste 2 rondes ging Nick nog even rond en zo finishte ik, op bijna een ronde achterstand, 2e achter Roope.

Zo blijkt maar weer dat je prima hoog kunt finishen als je maar uit de problemen blijft. Geen slecht resultaat voor iemand die nooit meer in de C6R rijdt op een nieuw circuit (maar dat was het voor iedereen). In ieder geval veel lol gehad en ik denk dat Zolder echt een superleuk circuit is voor b.v. de Radical (jammer dat daar zo weinig races van zijn). Wel een beetje "stop and go" circuitje, veel rechte stukken en dan chicanes naar mijn idee, maar we zullen zien na wat meer races.

Oh ja, als je mijn pitbox had kon je niet uitrijden zonder de muur te raken :P Dat moet nog even gefixed worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Laatst online: 26-06 09:18
gtrNL schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 01:32:
Haha, lol Roderic.

Maar ben het wel eens hoor, Stabiz is de koning van de iVideos (met al het respect).
Die gast heeft zo'n goed gevoel voor drama en camera standpunten.
Op 2 staat voor mij Hompe (die gast in de Simpsons auto). Die kan goed verhalen vertellen in z'n filmpje.
+1 :p die gast weet ook altijd de juiste surround sounds op zijn video te zetten, waardoor hij de tekortkomingen van iracing uit zijn video's haalt :p

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Ja was leuk gister. Had zelf een 5de starttijd alleen werd ik bij de start door Nick geblocked waardoor ik iets of track ging en meteen ongeveer het halve veld om men oren kreeg. Daarna bijna BM van de baan geramd in de eerste chicane doordat ik zen rempunt verkeerd inschatte. Gelukkig zonder al teveel schade door kunnen rijden. Daarna nog 2 wijd met Eric door de tweede chicane gereden waarbij ik niet veel ruimte liet en zo toch men positie kon behouden. Na al deze schermutselingen kon ik weglopen bij Eric en aanhangen bij BM. Echter stond men stuur wat scheef dus geen aanval gewaagd. Nog wel wat kleine foutjes waardoor ik wat meer afstand had op BM en Arjan. Dacht maar wat eerder te pitten om meteen ff een nieuwe auto te scoren. Dat zou goed gewerkt hebben als ik niet 1 ronde na men pit men auto kapot ree op de 1ste chicane. Dus weer moeten pitten voor auto nr 3. Toen redelijk alleen de race uitgereden op p4 volgens mij.

Maar Zolder is leuk alleen wel erg listig en een echt inc festijn. Moet er nog wel wat oefenen voor ik er een oficiele race ga rijden. Maar zo voor hosted sessies is het een gaaf circuit. :)

Daarnaast gister ook 2 racejes gedaan met de Jetta op Zandvoort. Blijft een mooie combinatie.

Mijn kwalificatie tijd is een 1.57.2 en in een goed rondje zou ik een 1.56 wel kunnen halen. Maar met de Jetta is banden sparen ook zeer belangrijk. In de eerste race starte ik als 2de achter Fabio die een 1.55.9 in kwalificatie had gereden. Kon hem op het begin van de race niet bij houden en hij liep langzaam uit naar een voorsprong van 5 seconde. Echter na 3 kwart van de race begon ik op hem in te lopen. En kon ik aan het einde van de race op 2 seconde van hem finischen op P2. Was jammer dat ik in de laatste ronde nog een foutje maakte anders zat ik er nog dichter op. Wel een PB gereden in de race van 1.56.6.
2de race zaten aardig wat Jetta's in (10) en starte weer als 2de. Hele race op paar tiende van de nr1 gereden maar hij ree een vrij strakke race en kon echt nergens een aanval wagen. Elke keer als die een foutje maakte was dat op een plek waar je hem er niet langs kon zetten. In de laatste ronde met iets meer risico nog wel bijna op start finisch naast hem gekregen maar toch net als 2de geëindigd met maar 0.176 verschil.

Moet zeggen dat er in de Grand Touring cup een stuk netter gereden word dit seizoen. Paar seizoenen geleden ook wel wat racejes in gedaan maar werd toen veel meer gebeukt dan nu het geval is. Rij dit seizoen al aardig wat racejes mee en op 1 of 2 races na gaat alles zeer netjes.

Vanavond rijd de Jetta league op Sebring modified.. Denk dat dat ook wel een leuk circuit is, niet al te groot en paar leuke uitrem punten. Zal denk ik iig wel ff een practise sessie hosten voor de race vanavond.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Tja het is nooit echt mijn race als we de C6R uitlaten :P

Ik had een redelijk goede start en kon Nick voorbij waardoor ik op een 3e stek lag. Helaas verremde ik me iets voor de laatste chicane in de eerste ronde en omdat ik m'n auto niet meteen aan stront wilde rijden op die witte stoepranden besloot ik om dan de chicane maar helemaal te cutten, wat me een lange slowdown opleverde en waardoor ik terugviel naar p5.

Zoals Arfman al zei raakte ik de muur bij het uitkomen van T7.
Ik kon niet met zekerheid voelen dat ik schade had, maar omdat het qua fuel wel zou passen besloot ik maar een vroege stop te gaan maken en een nieuwe auto op te halen.
Helaas was ik iets te enthousiast bij het wegrijden en ging ik te vroeg van de limiter af en kreeg ik een penalty voor speeding in de pits.
Omdat ik de pitstraat nog niet genoeg gezien had reed ik na het inlossen van de penalty ook nog net over het laatste stukje witte lijn heen bij het uitkomen van de pits waardoor ik voor de 3e keer naar binnen kon.

Vandaar was het redelijk saai en kon ik alleen nog een plekje goedmaken op Eric die wel heel erg makkelijk aan de kant spinde >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
Arfman schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 09:24:
...

Na een tijdje zat ik achter Nick en nog iemand. Die nog iemand ging van de baan in een hoop stof en toen lag ik derde, achter Roope en Nick. De laatste 2 rondes ging Nick nog even rond en zo finishte ik, op bijna een ronde achterstand, 2e achter Roope.

...
Die iemand was ik? Ik zat vlak achter Nick op de 3e plek en op een bepaald moment verloren we zo'n 4 seconden omdat we in de 2e chicane aan het sur placen waren (waar ik normaal elke ronde al ongeveer 0.5 sec verloor). Een ronde later nam ik net wat te veel snelheid mee in die chicane en ging achterstevoren. Dat was overigens wel zonder een hoop stof. Ik wachtte nog bij het terug de baan op gaan omdat ik je verwachtte, maar was vergeten dat we de vorige ronde een hoop tijd hadden verloren en je was al voorbij, lol.

[ Voor 10% gewijzigd door josh-hill op 24-08-2012 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
DutchDevil79 schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 09:53:
Ja was leuk gister. Had zelf een 5de starttijd alleen werd ik bij de start door Nick geblocked waardoor ik iets of track ging en meteen ongeveer het halve veld om men oren kreeg.
Dat viel toch wel mee hoor :p Ik had geen super langzame start maar Dave wel dus ik moest ook inhouden. Ik bleef gewoon links rijden zodat je niet aan m'n binnenkant kwam, maar je had gewoon rechts kunnen inhalen denk ik hoor. En daarna sneed je gewoon T1 af omdat je te vroeg stuurde :+

Ik vond het ook wel een leuke race, af en toe wat saai toen ik op P2 lag, Paul was al weg gevallen en Joost viel ook steeds verder terug. Paar keer een black flag gehad waardoor Joost weer voor me kwam, dat was wel leuk, maar ik was hem vaak weer snel voorbij in de laatste chicane. Helaas met 2-3 rondjes te gaan ofzo gespind in T1, niet eens offtrack gegaan of niks maar toch stuur scheef en niet meer te rijden. Duurde 10 seconden voordat ik weer de goeie richting op stond en laatste paar rondjes waren ook drama dus nog tot P5 ofzo terug gevallen :F

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

NickThissen schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 10:38:
[...]

Dat viel toch wel mee hoor :p Ik had geen super langzame start maar Dave wel dus ik moest ook inhouden. Ik bleef gewoon links rijden zodat je niet aan m'n binnenkant kwam, maar je had gewoon rechts kunnen inhalen denk ik hoor. En daarna sneed je gewoon T1 af omdat je te vroeg stuurde :+
Ja ik stuurde niet te vroeg in alleen kreeg ik een bak overstuur omdat ik wat verast werd door je vroege remmen voor die bocht. Maar was de start dus had ik rekening mee moeten houden. En je gooide daarvoor netjes de deur dicht maar ik kon nergens heen omdat er ook mensen naast mij zaten. Is frustrerend voor mij maar gaf jou niet de schuld hoor. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Zo blijkt maar weer dat zo'n race altijd een hoop leuke acties bevat :P
Grappig ook dat (volgens mij) Robbert vlak voor me een foutje maakte bij het aanremmen van een chicane .. en ik er als volleerd no0b gewoon achteraan denderde 8)7 Dan voel je je wel echt heel stom :P

EDIT: ik heb de replay nog wel opgeslagen, misschien dat ik er een keer wat leuke momentjes uit edit en op YouTube zet. Geen beloftes, de spaarzame tijd die ik heb besteed ik liever aan racen, maar dit weekend slecht weer voorspeld dus misschien ... ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Arfman op 24-08-2012 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichardA
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-07-2019
Had graag meegedaan op Zolder....
maar m'n stuur wordt niet meer herkend door m'n PC (fanatec PW GTR3V2)
Heb v/d week juist aparte SSD voor iRacing geinstalleerd (dual boot)
gistermiddag/avond de boel geïnstalleerd, ff getest en werkt prima.
Merkte alleen dat m'n stuur niet goed centreerde. Dus ff stuur de kap vanaf gehaald, om schoon te maken/controleren. niks geks kunnen ontdekken...
Stuur weer aangesloten, en nu reageert ie niet meer
Pedalen worden gewoon herkend in de driver/spelbesturing venster. Stuur geeft géén kik.
Heb al op andere OS geboot en volledig andere PC snel geprobeerd, geen reactie van de USB poort.
Verschillende Drivers geprobeerd, niks geen herkenning door de PC
Als ik de schkelaar omzet, begint hij wel te draaien, maar centreerd niet, draait helemaal door naar links tot tegen de maximale aanslag.
Heb Firmware opnieuw geladen, dat ging (vreemdgenoeg) zonder foutmeldingen.
opnieuw verschillende drivers / USBpoorten / USB kabels / PC's geprobeerd.....niks...

Heeft iemand dit al eerder gehad? weet iets wat ik nog kan proberen?

Zal zometeen maar ff filmpje van maken om naar de support te sturen...

My iRacing Profile | "Doing left turns only, is only half the fun...." | "Right turns are better than Left turns..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Da's raar. Stuur je mail wel naar fanatec benelux. Dat gaat 'sneller' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Laatst online: 16-09 22:25
RichardA schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 12:36:
Had graag meegedaan op Zolder....
maar m'n stuur wordt niet meer herkend door m'n PC (fanatec PW GTR3V2)
Heb v/d week juist aparte SSD voor iRacing geinstalleerd (dual boot)
gistermiddag/avond de boel geïnstalleerd, ff getest en werkt prima.
Merkte alleen dat m'n stuur niet goed centreerde. Dus ff stuur de kap vanaf gehaald, om schoon te maken/controleren. niks geks kunnen ontdekken...
Stuur weer aangesloten, en nu reageert ie niet meer
Pedalen worden gewoon herkend in de driver/spelbesturing venster. Stuur geeft géén kik.
Heb al op andere OS geboot en volledig andere PC snel geprobeerd, geen reactie van de USB poort.
Verschillende Drivers geprobeerd, niks geen herkenning door de PC
Als ik de schkelaar omzet, begint hij wel te draaien, maar centreerd niet, draait helemaal door naar links tot tegen de maximale aanslag.
Heb Firmware opnieuw geladen, dat ging (vreemdgenoeg) zonder foutmeldingen.
opnieuw verschillende drivers / USBpoorten / USB kabels / PC's geprobeerd.....niks...

Heeft iemand dit al eerder gehad? weet iets wat ik nog kan proberen?

Zal zometeen maar ff filmpje van maken om naar de support te sturen...
Welke firmware had je? Ik heb dit keer met beta fw gehad. Toen terug naar 681 en het was weer oke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichardA
Remco Tr schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 13:35:
[...]

Welke firmware had je? Ik heb dit keer met beta fw gehad. Toen terug naar 681 en het was weer oke.
Ik heb probleemloos met de Beta FW742 gereden voordat ik dit probleem had.
Ik zal nog eens proberen met de FW terug te zetten.

Thanks

My iRacing Profile | "Doing left turns only, is only half the fun...." | "Right turns are better than Left turns..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Oeh, heerlijke ontdekking in de Lotus... Meeste setups hebben vaak een heel hoge coast ramp angle (75 in die van Scott Nicol van deze week bijv), maar als je dat terug brengt (40 bijv) dan wordt de auto een heel stuk stabieler als je van je gas af bent! Vooral op Mosport is dat erg fijn, die laatste 4 bochten ofzo ben je alleen maar aan het afremmen dus raak je je gas bijna niet, met de oude setup had ik daar gewoon geen controle en was het puur geluk of ik op de baan bleef of niet. Zelfde in de hairpin berg op. Nu de coast ramp angle naar 40 gezet en het gaat 100 keer beter, auto blijft stabiel en voelt gewoon veel beter aan. Qua tijden zat ik na 3 rondjes op m'n PB (terwijl ik gisteren na 15 rondjes nog niet meer in de buurt was), dus hij wordt er niet langzamer van in ieder geval.

Heb hem geupload... Zeker het proberen waard denk ik :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
RichardA schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 13:42:
[...]

Ik heb probleemloos met de Beta FW742 gereden voordat ik dit probleem had.
Ik zal nog eens proberen met de FW terug te zetten.

Thanks
Bij mij ging het ook hele tijd goed met 742. Toen kwam dat probleem terug naar 681 en nu draai ik weer probleemloos 742.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Mooi spul, dat Fanatec ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ook voorspelbaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ouch...
Afbeeldingslocatie: http://www.nickthissen.nl/Images/Temp/tmp67CC.jpg
Kostte me 100 iR :-(

Nou ja, ik ging er zelf al af, zachtjes de muur in, maar bij het terug de weg op sturen verschijnt die gast ineens 2 seconden achter me (toen ik keek had ik een gat van 8 seconden), hij zal wel aan het blinken zijn geweest vandaar ook zo'n enorme ghost contact. Hij had geen damage maar race over voor mij.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Iemand moet het zeggen natuurlijk ;)

Het valt me gewoon wel op dat er veel van dit soort "vage" problemen zijn en er schijnbaar steeds nieuwe firmwares moeten uitkomen, niet alleen voor de nieuwe CSW lijn maar schijnbaar ook voor de oudere Porsche sturen.
Dan vraag je je toch af of ze dat soort dingen niet te vroeg releasen en zelf te weinig testen o.i.d.

Nou zullen tweakers en de ervaren simracers wel hun weg vinden om het op te lossen al dan niet met behulp van de Fanatec support, maar als gewone consument zit je dan gewoon met een defect stuk hardware waar je weinig/niets meer mee kan.

Het is iets wat zo op het oog minder lijkt te gebeuren met andere merken, zoals Logitech e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Fanatec is gewoon gespecialiseerde simhardware. Je vindt het ook niet in winkels en voordat ik begon met iRacing had zelfs ik* er nog nooit van gehoord. Als gevolg daarvan is de afzetmarkt kleiner en blijft het dus een klein beetje een nicheproduct. Ik moet eerlijk zeggen dat mijn GT3RS V2 prima werkt en, sinds de laatste firmware + iRacing update + FFB setting in de app.ini (volg je het nog? ;)), het gevoel nog nooit zo goed is geweest. Bewijs is de Zolder race van gisteren, ik kon de Corvette blijkbaar zo goed aanvoelen op een totaal nieuw circuit dat ik er, puur door er niet af te gaan, 2e ben geworden.

Dat gezegd hebbende hebben ze wel flink lopen stuntelen met die CSW, leveringsproblemen, website die down ging etcetera. Niet iets wat heel vreemd is als je als klein bedrijf een stuur op de markt brengt wat "the next big thing" is in simracing, maar dat hadden ze kunnen zien aankomen.

*Niet arrogant bedoeld, maar ik speel al Live for Speed sinds de allereerste alpharelease, Richard Burns Rally, Revs! op de C64, dus ik loop best al een tijdje mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
firmware + iRacing update + FFB setting in de app.ini
Deel je settings is met je collega GT3RS v2 eigenaar ajb ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Remco Tr op 24-08-2012 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichardA
Nou email naar support is eruit.... nu maar hopen dat er snel iets aan te doen is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• back2basic
  • Laatst online: 31-03 16:35
Good morning, drivers.
I hope you've got that 'Friday Feeling'! Tonight's race sees us go to Sebring for maneuvers in the dark. Douglas Beard has created some great camera views, so the race video should capture all the action.
The race session will only appear in the League Sessions tab when it's created - at race time. With 70-odd members now, join early to avoid disappointment.
Hope to see you at the race: 20:00GMT
Straks thuis maar even klikkerdeklik .... hey weer een nieuwe track erbij :9

Eens kijken hoe racen in het donker is met de Jetta ...
Heb ongeveer 3 uurtje om te trainen ...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichardA
Ach.... als jij maar blij bent met je onverwoestbare logitech spul....
Wat heb je ook alweer in de aanbieding? 8) ;)

We gaan wel zien hoe het loopt.... had dit weekend toch al andere plannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Jullie hadden mijn bij elkaar geraapte uit hout bestaande sim rig met CSW nog te goed ;)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/22265537/topic_2012_s3/simrig_panos_thumb.jpg
De vertekening komt door het stitchen. Mijn schermen zijn echt recht, hehe

Net mijn PB verbeterd met de Lotus @ Mosport naar 1:05.528 .... Op naar de 1:04 ;)

[ Voor 28% gewijzigd door JoepW op 25-08-2012 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ziet er goed uit Joep!

Star Mazda rijd deze week op die grafbaan van Phillips Island :( Eens kijken of ik nog wat leuks kan vinden voor vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Remco Tr schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 15:46:
[...]

Deel je settings is met je collega GT3RS v2 eigenaar ajb ;)
Kijk ook hier eens:
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/2023748.page

Thnx Hoogie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

back2basic schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 16:29:
[...]

Straks thuis maar even klikkerdeklik .... hey weer een nieuwe track erbij :9

Eens kijken hoe racen in het donker is met de Jetta ...
Heb ongeveer 3 uurtje om te trainen ...
Ik host een 2 uur practise om 8 uur. Kan je iig al oefenen met verkeer.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:04

Fuelke

Forza Ferrari

Wat een knoeiwerk van me in de openingsronden ... mijn excuses aan Pascal. De eerste keer tikte ik hem aan bij het aanremmen voor de Jochen Rindt, gelukkig ging hij niet rond. Ronde of twee later reed ik weer achterin z'n Corvette, bij het uitkomen van de Villeneuve. Pascal vond het veiliger om me te laten voorgaan, ik bedankte daarvoor door vlak voor hem te spinnen in de eerste linkse met nog eens een contact tot gevolg 8)7

Vlak voor mijn pitstop reed ik schade vooraan, nam bijna nog Paul mee toen ik door hem op een ronde gezet werd. Nam net als hem de witte lijn mee bij het uitkomen van de pit en mocht terugkeren voor een stop & go. Twee minuten voor het einde dreunde ik nogmaals de rails in.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Hosted sessie met de Jetta op Sebring by night is up. >:)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed-oorklep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:58
DutchDevil79 schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 20:08:
Hosted sessie met de Jetta op Sebring by night is up. >:)
Denk dat ik t toch nog ff bij Practice in de mazda hou, heb pas n uurtje of 5 ervaring achter de kiezen dus eerst hier maar eens een rondje zonder spinnen proberen te fixen >:)

flickr iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je in iracing ook kiezen tussen harde en zachte banden? ik zou graag het verschil tussen een zachte en harde band wel eens willen testen.

Ben er inmiddels wel achter gekomen dat je ook voor automatische versnellingen kunt kiezen bij de offline practice. Alleen je driving view veranderen in een chase cam is mij nog niet gelukt, er staan wel videos van de chase cam op youtube maar volgensmij is dat echt nep.
In de replay kun je wel je aanzicht veranderen alleen met de game niet.
Waarschijnlijk komt dat er ook niet omdat iracing een echte realischtische sim is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Mijn schuld of niet?
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=JFAh8nEPcqo]
Hij komt langzaam uit een bocht dus ik pak de binnenkant (anders zou ik echt moeten remmen) en hij komt helemaal omlaag.

Hij bood z'n excuses aan (zei dat spotter clear zei en hij daarom gewoon naar binnen kwam), aan de ene kant denk ik achteraf dat het een beetje een dive bomb was maar aan de andere kant zat ik toch echt langs hem en hoeft hij toch niet naar beneden te komen, daar heb je toch ook spiegels voor en niet alleen je spotter..? Of moet ik hier niet induiken?
(Filmpje laat het niet zien maar ik ging de muur in en kon niet meer sturen)

[ Voor 11% gewijzigd door NickThissen op 24-08-2012 23:00 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 22:50:
Kun je in iracing ook kiezen tussen harde en zachte banden? ik zou graag het verschil tussen een zachte en harde band wel eens willen testen.

Ben er inmiddels wel achter gekomen dat je ook voor automatische versnellingen kunt kiezen bij de offline practice. Alleen je driving view veranderen in een chase cam is mij nog niet gelukt, er staan wel videos van de chase cam op youtube maar volgensmij is dat echt nep.
In de replay kun je wel je aanzicht veranderen alleen met de game niet.
Waarschijnlijk komt dat er ook niet omdat iracing een echte realischtische sim is.
Een hoop vragen en je geeft zelf deels antwoorden:
Banden: Je kan de bandenspanning wijzigen. Niet de compound.

In officiele iracing evenementen (P, Q en R) kan je alleen maar rijden met de cockpit view. In replay kan je allerlei cam-standpunten kiezen. In test en in hosted (indien vrijgegeven in de settings) sessies kan je eventueel een roofcam gebruiken.
En een andere cam dan cockpit zal er dan ook niet komen om de reden die je al aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

NickThissen schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 22:59:
Mijn schuld of niet?
[video]
Hij komt langzaam uit een bocht dus ik pak de binnenkant (anders zou ik echt moeten remmen) en hij komt helemaal omlaag.

Hij bood z'n excuses aan (zei dat spotter clear zei en hij daarom gewoon naar binnen kwam), aan de ene kant denk ik achteraf dat het een beetje een dive bomb was maar aan de andere kant zat ik toch echt langs hem en hoeft hij toch niet naar beneden te komen, daar heb je toch ook spiegels voor en niet alleen je spotter..? Of moet ik hier niet induiken?
(Filmpje laat het niet zien maar ik ging de muur in en kon niet meer sturen)
Ik vind het van niet. Je moet in je spiegels kijken als je langzamer rijdt en er komen meerdere auto's aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Nope niet jou schuld Nick, jij zat duidelijk naast hem en zijn spotter had nooit clear mogen zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar als je nou in een test of hosted sessie bent wat is dan de knop om de roofcam in te schakelen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Fuelke schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 19:46:
Wat een knoeiwerk van me in de openingsronden ... mijn excuses aan Pascal. De eerste keer tikte ik hem aan bij het aanremmen voor de Jochen Rindt, gelukkig ging hij niet rond. Ronde of twee later reed ik weer achterin z'n Corvette, bij het uitkomen van de Villeneuve. Pascal vond het veiliger om me te laten voorgaan, ik bedankte daarvoor door vlak voor hem te spinnen in de eerste linkse met nog eens een contact tot gevolg 8)7

Vlak voor mijn pitstop reed ik schade vooraan, nam bijna nog Paul mee toen ik door hem op een ronde gezet werd. Nam net als hem de witte lijn mee bij het uitkomen van de pit en mocht terugkeren voor een stop & go. Twee minuten voor het einde dreunde ik nogmaals de rails in.
Maak je er aub niet druk om, blijft maar een spelletje hoor :P. Als je maar fun gehad hebt. Voor mij was die corvette sowieso een drama.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 00:18:
Maar als je nou in een test of hosted sessie bent wat is dan de knop om de roofcam in te schakelen??
Die is er niet ;) Alleen als je uit de auto bent en je wilt de replay bekijken zou je het kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeeZeiler
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-11-2022
Page Up

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08 17:52
Blijft de vraag: "waarom zou je het willen, je kan deze view verder nergens gebruiken?"

[ Voor 6% gewijzigd door Ericjooo op 25-08-2012 07:08 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Voor degenen met Fanatec wheel en behoefte aan beta-spul:
http://www.911wheel.de/?q=node/8947

Nieuwe firmware voor:
CSR
CSR Elite
911 GT3 RS V2
911 GT2
911 Turbo S

En nieuwe driver (1.40) voor alle fanatec producten :) Wijzigingen aan de driver klinken nou niet echt baanbrekend, dus laat mij de huidige maar lekker houden, werkt namelijk prima :)

[ Voor 21% gewijzigd door Hoogie2004 op 25-08-2012 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Spot on me thinks. >:)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

Hoogie2004 schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 10:33:
Voor degenen met Fanatec wheel en behoefte aan beta-spul:
http://www.911wheel.de/?q=node/8947

Nieuwe firmware voor:
CSR
CSR Elite
911 GT3 RS V2
911 GT2
911 Turbo S

En nieuwe driver (1.40) voor alle fanatec producten :) Wijzigingen aan de driver klinken nou niet echt baanbrekend, dus laat mij de huidige maar lekker houden, werkt namelijk prima :)
Porshe GT3 V2 staat weliswaar in de lijst, maar de download bevat de GT2 firmware, dus dat gaat niet werken. Adviseer dus om met dat stuur even te wachten totdat Thomas weer wakker is geworden :)

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

DirkT schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 11:59:
[...]

Porshe GT3 V2 staat weliswaar in de lijst, maar de download bevat de GT2 firmware, dus dat gaat niet werken. Adviseer dus om met dat stuur even te wachten totdat Thomas weer wakker is geworden :)
Dat is ook lekker handig ja 8)7

Ben aan het twijfelen om toch nog het BMW stuur erbij te halen. Kreeg leuke bonus van de baas omdat mijn nummerplaat uit de trekking kwam deze maand *(is een maandelijkse trekking als je een sticker / logo van de baas op je auto hebt win je), en die 'jackpot' was 8 x niet gevallen, leuk bedrag dus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Pff Bristol blijft toch een lastige baan.
Het is me nog steeds niet gelukt om 20 rondjes achter elkaar te kunnen rijden.

Mijn snelste tijd tot nu toe is een 15.1 met race tape.
Pagina: 1 ... 10 ... 31 Laatste

Dit topic is gesloten.