iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Oeps, misschien toch maar niet de Riley als ik die curbs zie
(hier voor meer plaatjes)
[ Voor 24% gewijzigd door NickThissen op 02-08-2012 21:33 ]
Spa met de Lotus is nog geen feest voor mij, ik snap niet waar jullie de snelheid vandaan halen, kom niet eens onder de 2:10 ???
haha die plaatjes geven al internal server error
[ Voor 35% gewijzigd door dabelg op 02-08-2012 21:59 ]
Was net lekker bezig in de skip
GoTBF3 Race topic! -- Battlelog - Battalion'44 Servers :10Slots Wartide 213.32.98.194:7777 - TDM = 213.32.98.194:7781
Het is niet mijn idee. Mijn races zijn Mustang oP new Hamshire en Street Stock op New Hamshire. Weet niet wie de Riley op Laguna heeft gekozen.enchion schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 20:21:
[...]
@ DD
Je weet nog die testrace op Laguna Seca die we gedaan hadden met de Riley waar de suspension de hele tijd van brak.
Misschien leuk om de Riley op Zolder te doen dan ? , het is jouw race dus zeg het maar.
Ik zal er eens over nadenken en testen ten tijde dat zolder uit is, misschien dat ik hem dan nog wel aanpas.
Ik hou het ff op Jetta @ ZolderEricjooo schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 21:57:
Zolder is snoeihard op de curbs en remmen, is een echte hakken en zagen-baan. Moet je echt een tank voor hebben...haha
Voorzichtig remmen (en laat) met een beetje gas om te stabiliseren als er onrust ontstaat.Ericjooo schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 21:57:
Spa met de Lotus is nog geen feest voor mij, ik snap niet waar jullie de snelheid vandaan halen, kom niet eens onder de 2:10 ???
Het is namelijk een soort Skip met anabole
En je moet klaar zijn met remmen als je instuurt. Heel zachtjes remmen in de bocht kan om wat extra stuur te krijgen.
En tja zachies op het gas.
En de meeste bochten kan je sneller nemen dan je denkt.
Hier een setup waar ik een 2:04.0iets heb gereden en een optimal 2:03.0iets heb.
http://setups.iracing.nic...es/ViewSetup.aspx?sid=206
Ennuh de boel is down
whoehoe, dan heb ik ook eens soort van een race combi gekozen
ps. nog nooit gereden daar trouwens....
[ Voor 9% gewijzigd door derx666 op 02-08-2012 23:31 ]
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Huh?derx666 schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 23:30:
....
whoehoe, dan heb ik ook eens soort van een race combi gekozen
....
Nog eventjes zitten gassen omdat ik het niet kon hebben dat er zo'n gast zit te cheaten met een tijd die van een alien ook nog wel geloofwaardig zou zijn

[ Voor 70% gewijzigd door Red Baron op 03-08-2012 02:45 ]
Ow ja....., heheRed Baron schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 00:18:
Zodat we tegen Derx in de sessie kunnen zeuren over het niet geslaagd zijn van die combi?
....
Late / vroege Nick?

En ja, ik ben ook vroeg. Maar zit niet te racen.
[ Voor 8% gewijzigd door JoepW op 03-08-2012 06:02 ]
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Krijg net de shipping notification van Fanatec en vervolgens ben ik een week weg. Grrrrrr

En btw de formula rim is er niet. Die wordt nagestuurd.

Anoniem: 430491
met die mclaren gaat dit nog ff duren ... mss dat ze nog druk bezig zijn met de vlammen te moddelen die er uit komen tijdens downshiftNiellie41 schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 05:21:
Corvette/Ford GT op Zolder. Een van de beste combinaties imo op Zolder. Kan niet wachten tot ik met de McLaren GT3 over die baan kan rijden!
Ook de CSW gekocht dan? Dacht dat je ging wachten tot de volgende batch, of is dit al een latere batch?JoepW schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 11:35:
Dat zal je altijd zien
Krijg net de shipping notification van Fanatec en vervolgens ben ik een week weg. Grrrrrr![]()
En btw de formula rim is er niet. Die wordt nagestuurd.
Dit is Batch 2.
Ik wist niet dat je mijn adres al had
Zal nog even duren vooraleer ik deze bestel. Zal een mega order worden : nieuwe pc, 80/20 buizen voor frame, 3 schermen en CSW en CSP ...

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby
Cube Nuroad Race (2022)
model is af ze moeten physics nog volledig maken dus ja dat duurt nog even ....Anoniem: 430491 schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 11:49:
[...]
met die mclaren gaat dit nog ff duren ... mss dat ze nog druk bezig zijn met de vlammen te moddelen die er uit komen tijdens downshift
Hoe moet het ook weer met dat aftanken voor de race van de Lotus?
En hoeveel L @ Spa?
81L moet genoeg zijn. Als je erg weinig verbruikt zou 78L ook voldoende zijn.
ARB verhogen? Dan wordt hij alleen maar meer onderstuurt toch? Door de fuel heb je al enorm onderstuur, het laatste wat je wil is nog meer onderstuur? Wat mensen typisch doen volgens mij is juist de ARB aan de achterkant verhogen, en die tijdens de race langzaam weer verlagen terug naar het Q niveau.DutchDevil79 schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 15:58:
Gewoon fuel erbij doen. De set die wij gebruiken is een hoge setup daar hoef je niks aan aan te passen. Hooguit de ARB voor verhogen zodat je later in de race niet een te losse auto hebt.
81L moet genoeg zijn. Als je erg weinig verbruikt zou 78L ook voldoende zijn.
Als je alleen fuel erin gooit wordt hij aan het einde van de race toch niet loose? Dan krijg je gewoon je Q setup terug, behalve oude banden.
Ik heb gewoon fuel erin gegooit (85L en had nog iets van 6-7 L over), verder niks veranderd ook tijdens de race niet, en gewoon rekening houden met het feit dat hij onderstuurd aan het begin. Hij gaat steeds minder ondersturen en aan het eind voelt hij weer net zo goed als je Q set behalve dat je ronde tijden niet meer mogelijk lijken
ARB-voor omhoog geeft meer onderstuur, DD!
Maar volgas Pouhon en Au Rouge kan je wel shaken met 81-85 L.
Ik ga proberen de race van 20:30 te rijden...
Ik doe misschien mee om 20:30
Ik rij met minder directe stuuroverbrenging. Anders sta ik steeds achterstevorenNickThissen schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 17:04:
Eau Rouge kan prima vol gas hoor, ik heb daar de hele race niet gelift, je moet aan het begin gewoon iets beter sturen en meer opletten dat je niet te wijd gaat in de rechterknik (dan kom je links naast de curb en krijg je zwarte vlag). Pouhon kan sowieso niet vol gas, gewoon remmen (best veel aan het begin van de race) en terug naar 4, of zelfs 3 als je te hard erin ging.
Ik doe misschien mee om 20:30
Maar om Au Rouge volgas te halen met volle tank moet ik misschien overpakken
Ruim over de 10 inschrijvingen al voor de Lotus @ Spa

[ Voor 5% gewijzigd door JoepW op 03-08-2012 20:23 ]
Echt een endurance racer. Super makkelijk op 90% van z'n snelheid, maar haal die 100 er maar eens uit.
http://members.iracing.co...onid=6163954&custid=74968
Wel tevree
Wel erg jammer dat Speedy en Derx onderuit gingen.
[ Voor 54% gewijzigd door JoepW op 03-08-2012 21:56 ]
Ze zijn vast niet het snelste, maar ze zijn echt heerlijk stabiel, met andere setups voelt de auto een stuk minder vind ik. Hiermee kun je lekker racen in plaats van de hele race de auto op de baan proberen te houden (dat doen we in de Lotus al genoeg
Opt is nu een 1.01.6 en net in Q een 1.8 gereden.
Als ik nu ook nog eens de gears goed instel kan het nog wel wat harder denk ik, ik gebruik de 7 niet eens op het moment

Eerste paar rondjes als laatste van een groepje van 4-5 man gereden, en zat op een gegeven moment achter John G. Hill van insideSimracing. Ik had al gemerkt dat hij vrij vroeg remde overal, en was in de busstop al een keer wat rechtdoor gegaan om hem niet te raken. Iets later remde hij in La Source (de hairpin voor S/F) wederom zo vroeg, en plepte ik hem aan de binnenkant. Helaas blokkeerde ik iets (misschien net te snel teruggeschakeld) en begon ik iets te glijden. Hierdoor raakte ik net met mn rechterachterwiel de binnenkant van de hairpin, en bij het nemen van eau rouge merkte ik dat het niet goed zat. Stuur en achterwiel ophanging waren scheef. Rustig naar de pits gereden waar ze in 15s tijd ofzo hem weer enigzins gerepareerd hebben. Helaas was hij nogsteeds geen 100%, stuur stond nog zo'n 3-5 graden scheef, maar het ergste was dat het leek als of mijn rechterachterwiel een toe out van +1 of 2 tov links had... Gaf wat vreemd gevoel in de linkerbochten
Toen ik de pits uit reed lag ik 17e. Uiteindelijk toch nog 2 mensen ingehaald, en nog een paar uitvallers waardoor ik nog 13e geworden ben. Mijn pace kwam ongeveer overeen met P8, en met wellicht nog iets oefenen zou ik nog iets sneller kunnen worden. Hopelijk tijd om morgen of zondag nog een race mee te pakken, en daar wel goed te scoren. Ergens tussen P5 en P10 moet wel te doen zijn, en met Nick als onze kopman denk ik dat we zeker leuk in het teamklassement mee kunnen doen.
Cube Nuroad Race (2022)
Jeetje hé, dat eiland doet vreemde dingen met je! Positief over een listige achterwiel aangedreven autoEricjooo schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 01:08:
Wat een leuke auto die Lotus 79 zeg, de eerste auto waarmee ik Spa én leuk én niet zo allejezus lang vind!! Vanavond even een rondje of 20 geprobeerd en na 3 ronden al een 2:05,9 en uiteindelijk een 2:05,2 maar er zit nog wel wat in aangezien mijn optimal een seconde sneller is.....erg gaaf karretje!!
Maar je hebt gelijk wat een fun auto, hè?
Ik heb ook 1 seconde verschil tussen mijn optimal en mijn best, overigens.

Pff... Waar ligt die snelheid dan? Ik zit nog steeds in de 3 zelfs net de setup die clayton ofzo geshared had die 100 keer beter is dan de baseline... Welke gebruik jij?Red Baron schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 01:12:
Jeuh eindelijk een beetje snelheid gevonden in de Williams.
Opt is nu een 1.01.6 en net in Q een 1.8 gereden.
Als ik nu ook nog eens de gears goed instel kan het nog wel wat harder denk ik, ik gebruik de 7 niet eens op het moment
Vakantie tijd Joep? lolJoepW schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 00:12:
Ik ga morgen wel ff snel nog de vette proberen...
Maar heb gister 3 racejes gedaan met de Vette. Eerste was een ramp maar sprong ik in zonder kwalificatie en was in de middag. Ik heb daar 17 incs lopen incaseren door spinners of mesnen die erg vroeg voor men neus remde. Ach ja uit eindelijk vol in een ongeluk gereden voor men neus.
Daarna maar even een kwalificatie neer gezet. En men PB op Watkins Glenn van vorig seizoen ff met een seconde verbeterd. Nu een 1.41.6. Races erna gingen ook een stuk beter. Beide goed mee gekomen met de top rijders en leuk kunnen vechten.
Morgen maar de Lotus79 race van 16:30 mee pakken om puntjes te scoren. Dat zal waarschijnlijk nog steeds de meest bezochte race worden.
Rijd met een setup gebasseerd op de Phillip Island setup van Troy Schulz van vorige seizoen.NickThissen schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 09:57:
[...]
Pff... Waar ligt die snelheid dan? Ik zit nog steeds in de 3 zelfs net de setup die clayton ofzo geshared had die 100 keer beter is dan de baseline... Welke gebruik jij?
Ik heb hem op de setup site gezet
Nu die gearing nog goed zetten en dan hoop ik wel een 1.6 te kunnen doen eigenllijk

Snap er niet veel van. Bij Dashboard staat overal rating None...? En ja ik heb al een paar keer Request update gedaan, veranderd niet veel...JoepW schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 13:39:
Grappige Alien watcher voor iRacing: http://iralien.juelps.de
Ah, na een hele tijd heb ik nu een rating van 97.765 voor de HPD en 98.554 voor de SM. De rest nog steeds None. Hmm ik dacht dat ik in de HPD toch dichter bij de aliens zat dan in de SM...
[ Voor 23% gewijzigd door NickThissen op 04-08-2012 15:03 ]
Ook meteen nog even in racefuel getest, en daar reed ik het eerste volle rondje een 2:04.8, dus ook daarmee kan ik wel redelijk mee vooruit. Hopelijk gaat het goed morgen.
Cube Nuroad Race (2022)
Ik was ook meteen sneller (met jouw setup Derx): 2:03.632
Ik zit tussen de 2.5 en 3 % lager dan de WR's.NickThissen schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 14:42:
[...]
Snap er niet veel van. Bij Dashboard staat overal rating None...? En ja ik heb al een paar keer Request update gedaan, veranderd niet veel...
Ah, na een hele tijd heb ik nu een rating van 97.765 voor de HPD en 98.554 voor de SM. De rest nog steeds None. Hmm ik dacht dat ik in de HPD toch dichter bij de aliens zat dan in de SM...
En als er None staat kan je er wel op klikken en dan verschijnen er details per Track.
[ Voor 61% gewijzigd door JoepW op 04-08-2012 17:30 ]
Als ik de site goed begrepen heb word elk kwartier de tijden opgehaald, en elke 2 uur de verschillen tov de WRs berekend. Zou dus maximaal 2 uur mogen durenNickThissen schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 14:42:
[...]
Snap er niet veel van. Bij Dashboard staat overal rating None...? En ja ik heb al een paar keer Request update gedaan, veranderd niet veel...
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

En inderdaad.....best wel trots op

[ Voor 28% gewijzigd door Ericjooo op 04-08-2012 20:58 ]
Ben bang dat de Lotus morgen niks meer wordt. Misschien 's avonds maar om half 5 zal vast niet lukken... Helaas. Ach, aardig aantal punten zijn al binnen dus misschien ook maar beter.
[ Voor 45% gewijzigd door NickThissen op 04-08-2012 22:09 ]

Toevallig vanochtend die afstand geschoten, damn dat is ver....Ericjooo schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 10:55:
Hee Frank, even off-topic: doe jij over vier jaar ook mee op de Olympische spelen?? Twee boogschieters voor Nederland moet toch ook kunnen.....haha

http://members.iracing.co...onid=6178642&custid=61620
Kwam wel bijna maar 20 meter ver, zie replay van de start:
http://dl.dropbox.com/u/1...ch%20-%20close%20call.rpy
[ Voor 20% gewijzigd door Hoogie2004 op 05-08-2012 17:15 ]
Cube Nuroad Race (2022)
Nu alleen nog hopen dat ik niet crash tijdens de start en dan zou er een leuke uitslag uit moeten kunnen komen denk ik.
Er is ook nog een broadcast van de eerste SOF race om 19:15:
http://www.apexracingleague.com/content.php?14-videos
En Derx suc6 met de herkansing.
Ik kan echt niet meer rondkomen met die auto (niet dat ik daarvoor snel was, maar nu is het helemaal verschrikkelijk..)
Anoniem: 430491
daarnet eens de vette los gelaten op wkg .... met de fixed setup maar want ken die wagen totaal niet ...reed stabiel 1.43 hoog rond ... dan maar eens wat afgetankt een dat ging meteen richting 1.42.6 .... mss toch maar eens overschakelen dan en de gt serie beginnen rijden... race in SM zal niet meer lukken wegens te veel animo rond mij (2 hyper kids die de nodige aandacht vragen
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 430491 op 05-08-2012 18:36 ]
[ Voor 10% gewijzigd door Hoogie2004 op 05-08-2012 19:34 ]
Was echt een bizarre situatie. Ik volgde de livestream en had eigenlijk al door dat het fout moest gaan met Rocco, hij had grote moeite het ding op de baan te houden door schade, wat doe je dan nog op de baanRed Baron schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 20:05:
Zucht... ik lag dus voor de gast die 3e wordt![]()
http://members.iracing.co....do?&subsessionid=6179671

Met als gevolg dat jij en nog 3 anderen en Rocco zelf erafvliegen
Hopelijk gaat je 2e race beter Paul.
#Edit: Ben de 2e race even aan het volgen, start weer een massacrash met 10 auto's ofzo, gelukkig kwam Paul goed weg. Ligt nu 5e
[ Voor 10% gewijzigd door Hoogie2004 op 05-08-2012 21:39 ]
Cube Nuroad Race (2022)
Toch netjes een derde plekderx666 schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 21:49:
Net 3e in de 20:30 race met de Lotus79. Als 3e gestart, maar ene Audrius was zonder te qualificeren ingestapt, en een klap sneller dan de rest. Ik heb de hele race TK Yasagac achter me aan gehad, maar kon hem op zo'n 5 seconden achter me houden. Enige jammere is dat ik geen 2:04 kon rijden in de race. Denk dat ik teveel op Spa gereden heb deze week, op een gegeven moment ga ik dan (denk ik) forceren, en dan red ik het niet meer. Maargoed. Nu iig nog 80 punten ipv maar 60. Denk wel dat ik volgende week alleen op Zondag rij. Lukt het in de SOF race niet, dan de race erna maar...
Alleen SOF racen ga ik niet aan beginnen, ik doe zeker mee als het uitkomt, maar als ik op woensdag tijd en zin heb om te rijden ga ik me niet zitten vervelen omdat ik meer punten wil halen in de SOF race. Als je dan eruit geknikkerd wordt in de SOF race baal je nog tien keer erger, daar heb ik gewoon geen zin meer in. Wat boeien die punten nou uiteindelijk het gaat toch om het plezier? Ik heb meer plezier als ik in een race op woensdag de hele race moet blijven pushen en daarmee kan winnen dan als ik op zondag ergens in het midden rond rij en toch geen kans maak op de winst en puur en alleen voor de punten rij...
Ik baal gewoon dat ik in de SOF race die ellende bij de start had. Volgende week kijken dat ik een iets betere Q rij...
Cube Nuroad Race (2022)
Overigens mogen ze Mid-Ohio wel van de kalender halen, want je kan er totaal niet inhalen. Heb de race zitten kijken, maar geen enkel echt gevecht om positie, meer treintje rijden...
Cube Nuroad Race (2022)
Mid-Ohio is niks als bochten, of lang recht stuk zonder echte rem-zone. Inhalen is dus gewoon uitgesloten... Normaal heb je tenminste nog ergens een bocht waar je echt iemand kan uitremmen ofzo.derx666 schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 22:06:
Is dat niet zo met alle F1 races ?
1:17.1, maar in de 16 moet goed te doen zijn. Kwam er alleen niet uit. 15 zal wel piece of cake worden voor de aliens ben ik bang... Wel leuke baan maar T2 is echt heel erg dodelijk zeg...
[ Voor 37% gewijzigd door NickThissen op 05-08-2012 23:02 ]

http://members.iracing.co...onid=6180860&custid=61620
Thanks, ik had er een hard hoofd in na dat drama in de eerste race, maar door die start crash won ik al 2 plekjes van 8 naar 6 en wat later maakte Joao een foutje waar ik hem in kon halen en uiteindelijk op p5 eindigen voor 230 punten en waarmee ik nu 8e sta deze week. (4e van de non-pro's)Hoogie2004 schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 22:06:
Mooie race Paul, prima 5e plek.
Overigens mogen ze Mid-Ohio wel van de kalender halen, want je kan er totaal niet inhalen. Heb de race zitten kijken, maar geen enkel echt gevecht om positie, meer treintje rijden...
Is ook zo. Ik heb eens een dwc race gekeken en is net zo'n optocht als in het echt.derx666 schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 22:06:
Is dat niet zo met alle F1 races ?
Op Mid-Ohio kan je bij de hairpin en na het lange rechte stuk iemand uitremmen.
Als je ziet hoe dicht tijden in de top split bij elkaar zitten is het niet zo verwonderlijk dat je weinig inhaal acties ziet. Mensen rijden op de limiet en zolang er geen fouten gemaakt worden gebeurt er weinig.
Omdat het inhalen al redelijk lastig is probeert iedereen ook een zo goed mogelijke startplek in de Q te krijgen, dus dan zit het veld ook al wel aardig gesorteerd op (race)pace.
Als je dan soms eens een pro zoals Jake Stergios mee ziet doen zonder Q dan rijd hij toch wel redelijk makkelijk naar voren toe, ook op banen die wat minder duidelijke inhaal plekken hebben.
Ik zelf had gister een aardig productieve race dag.
In de top split van de Lotus (Lotus79 op Spa) mee gedaan en starte als 10de van de 25 man. Had in de qualynet voor de race nog even een mooi rondje eruit weten te persen (2.02.0 rondje). Waardoor ik dus op p10 mocht starten. Bij de start zag ik naast me een auto al niet weg komen. Wou Derx nog waarschuwen maar was al te laat voor hem en hij belande dus in de chaos daardoor. Zelf geen last van gehad omdat het naast me gebeurde. Echter in de bocht na Eau Rouge ging het voor me mis. Iemand had een tank slapper en ik kon hem net ontwijken echter kreeg ik wel een tikje van achter waardoor ik het gras in ging. Gelukkig geen voelbare schade opgelopen en men weg kunnen vervolgen op P12 dacht ik. Daarna werd het een uitval wedstrijd voor me waardoor ik aardig wat plekken goed kon maken en zo op P7 kwam. Daar heb ik heel de race rond gereden. Had wel iemand voor me die ik kon hebben echter was die op de rechte stukken een stuk sneller (Minder vleugel denk ik) en kon ik nergens een fatsoenlijke poging wagen. Wel frustrerend omdat ik alleen al in de busstop al een halve seconde op hem won. Ach ja P7 was genoeg voor 156 punten dus ik mag niet klagen.
Later ook nog de high SOF race van de GT challenge gedaan (Corvette op Watkins Glenn). Daar startte ik als 12de in de top split. Race ging zeer lekker en kon na een paar plekjes verloren te hebben bij de start chaos al snel wat mensen inhalen en lekker vechten met wat man om me heen. Ree de hele race op P7 rond daarna.Had iemand achter me die net kon aanhaken maar ook niet meer. Altijd wel gat van +/- 2 seconde dus wel druk maar hoefde niet op men spiegels te letten. In de laatste ronde nog 2 plekken kado gehad door een crash en zo dus netjes als 5de geëindigd. Zeker voor mijn pace het maximaal haalbare.
Tussen door trouwens ook nog een paar racejes mee gedaan met de Jetta op New Hamshire. Is wel een zeer leuke combinatie. Echt lekker close racen en vechten om posities. Heb deze week volgens mij 5 racejes gedaan daar en alle waren zeer vermakelijk. Wel een keer van de baan getikt maar ja dat is ook close racen. De Jetta met NTM is zeker een verbetering. En af en toe wat FWD racen is wel leuk voor de afwisseling.
Dit topic is gesloten.