iRacing: Seizoen 3 - 2012 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 31 Laatste
Acties:
  • 59.535 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• back2basic
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 31-03 16:35
Gisteravond voor het eerst op een 3de plek geëindigd in de Skip :P

Ik heb nog 2 rondes als 2de gereden maar door 2 stomme off tracks weer op de 3de plaats terecht gekomen.

http://members.iracing.co...onid=6179831&custid=93578

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-05 10:48

DutchDevil79

I race, therfore I am

Gefeliciteerd. Ervaring helpt veel bij de Skip. :) Nu op naar de eerste overwinning.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 430491

Mooi @B2B, op naar het hoogste treetje ... ik hoopte vandaag een SM raceje meet te pakken maar de prive omstandigheden hebben er al anders over gestemd .... morgen zal ook krap worden voor de race op VIR :( .... deze begon toch om 20u ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-05 14:59

derx666

mecker ende blaet

Gefeli b2b. Nette rondetijd ook. Nu jej best gaan doen om je irating omhoog te krikken zodat je in de hogere splits komt. De beste manier hiervoor is winnen :)

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crowke
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-04 19:33
Om in Oval een beetje op te klimmen zonder al te veel content te moeten kopen dacht ik om in de Rookie Streetstock D4.0 te worden om zo in de C-class Streetstock de MPR te kunnen halen en uiteindelijk in B te gaan racen met gekochte content.

Maar om die SR verder omhoog te krikken in de Rookie-class vergt toch echt wat kunde. Tenzij je vanuit de pits vertrekt en 20 minuten hersenloos rondjes gaat rijden kom je steeds in één van volgende scenario's terecht:

1. Je vertrekt ergens vooraan waarna ze je in 50% van de gevallen dwarsduwen
2. Je vertrekt middenin en je komt terecht in een gigacrash
3. Je vertrekt achteraan en vlak voor je gaan ze dwars waarbij je ze niet meer kan ontwijken

Redelijk frustrerend :-)

Mijn iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-05 10:45
Hersenloos rondrijden is het idee. Vervelend, klopt, maar de races zijn niet zo lang en met even doorbijten ben je er zo doorheen. Zolang je ver genoeg achter de groep zit kun je de crash wel ontwijken en daarmee win je meestal al 5 plekken of meer. Door hier en daar nog wat uitvallers kun je regelmatig in de top 5 finishen zelfs al start je uit de pits, en daarmee kom je in hogere splits waar meestal wat netter gereden wordt.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crowke
Ik zit gelukkig al in de hogere splits: enkel Rookie en D mogen meedoen en met een IR van +-1500 zit je dan normaal in split 1 of 2. Maar dat is geen garantie. Vorige week nog een race gereden in split 1 met een SOF van +-1500 en daar slaagden ze er in om twee crashes te veroorzaken in de pacelap.

De tweede crash werd overigens veroorzaakt door een overlopende kat. Niet over de baan, maar over de pedalen van één van de drivers :-)

Uit de pits starten lijkt inderdaad de enige optie. Maar dat mist dan weer zijn doel dat je in de Rookie-class net zit om ervaring op te doen in race-situaties... die je blijkbaar moet vermijden om ooit uit die klasse te geraken.

Mijn iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
crowke schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 15:44:

Uit de pits starten lijkt inderdaad de enige optie. Maar dat mist dan weer zijn doel dat je in de Rookie-class net zit om ervaring op te doen in race-situaties... die je blijkbaar moet vermijden om ooit uit die klasse te geraken.
Klopt, daar ben ik het wel mee eens. Meestal zijn er wel wat achterblijvers waar je nog wel mee kan "racen" (lees: inhalen zonder te crashen) en daar leer je wel het een en ander van, maar echt racen in een groep rijders op een oval leer je niet echt in de rookie series nee. Ik ben inmiddels B class en ik kan nou niet van mezelf zeggen dat ik veel ervaring heb met in zo'n groep rijden. In de Indycar en trucks heb ik regelmatig in een klein groepje gereden maar dat was dan ook de eerste keer eigenlijk.

Misschien zou het beter zijn als je er een "pre-rookie" class was, waar je gewoon een minimum aantal races moet doen voordat je doorgaat naar rookie. Gewoon 5 races bijvoorbeeld, geen effect op SR en IR, 5 intro races om even te kijken hoe het werkt en daarna ga je door naar rookie (of je nou 5 keer clean hebt gewonnen of 5 keer een enorme crash veroorzaakt hebt, maakt niet uit). Nadeel is dat je daar waarschijnlijk nooit kunt finishen omdat crashen geen negatief effect heeft, maar aan de andere kant maakt dat dan ook niet zoveel uit, en kun je er na 5 races niet meer aan mee doen.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crowke
NickThissen schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 15:55:
[...]
Misschien zou het beter zijn als je er een "pre-rookie" class was, waar je gewoon een minimum aantal races moet doen voordat je doorgaat naar rookie. Gewoon 5 races bijvoorbeeld, geen effect op SR en IR, 5 intro races om even te kijken hoe het werkt en daarna ga je door naar rookie (of je nou 5 keer clean hebt gewonnen of 5 keer een enorme crash veroorzaakt hebt, maakt niet uit).
Ik zou het logischer vinden moest je verplicht worden om eerst 10 rondjes in test te rijden en daarna 20 rondjes in practice alvorens je mag meeracen. Voor de rookie road-series lijkt me dat ook geen slecht idee.

Mijn iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wtf dat is wel heel erg zuur ... zeker dat er geen rookies mee reden :+ ... ik vind het wel dom dat die wagen gewoon ff terug de baan op springt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:59
Welke bedoel je precies?
Joao Pinho ging rechts het gras op om Rocco (de zwarte auto) te ontwijken en had daardoor ook 0 grip meer en kwam dus weer redelijk hard de baan op in de rechter bocht.

Rocco buitenom inhalen was misschien van mezelf ook niet heel erg handig geweest, want als hij de pits in gegaan was hadden we elkaar ook nog kunnen raken en was wat meer afwachten en binnendoor inhalen beter geweest.
Maarja je maakt daar split second beslissingen en met nog een hele meute snelle auto's niet ver achter je ga je ook niet eens op je gemakje toekijken hoe de situatie zich oplost voor je er eens langs gaat.
We are currently working on restoring the service.
Was er iets aangekondigd?

[ Voor 7% gewijzigd door Red Baron op 06-08-2012 17:09 ]

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Feit is dat Rocco daar eigenlijk gewoon niet had moeten zijn met zijn kapotte auto.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Mjah zo heel erg beschadigd was hij nou ook weer niet.
Zijn achterkant slipte een beetje weg waardoor hij wat langzamer ging in die bocht en Javier Soto reed er toen bovenop waardoor de echte problemen begonnen.
Het was gewoon een ongelukkige situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iXiro
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Nou, mijn eerste week in een D klasse serie zit er op (skip). Best leuk wagentje. Begin van de week veel geoefend en uteindelijk een TT met 2:11.373 gehaald. In het weekend totaal 6 races gedaan, helaas bij 4 races beetje lullige crashes gehad. Paar keer leek er wat lag te zijn, paar keer iemand die me aantikte op een moment dat de muur net ff te dichtbij was, of in lap 1 net even teveel sliden met anderen in de buurt etc. iRating is er niet beter op geworden. Gebeurde ook meestal aan het begin van de race waardoor ik vele rondjes saai in me eentje heb gereden.

Verder wel vaak mensen tegengekomen die ongeveer net zo snel waren, dat was erg leuk, dus heb nog wel goede hoop voor de rest van het seizoen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Red Baron schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 16:29:
Welke bedoel je precies?
Joao Pinho ging rechts het gras op om Rocco (de zwarte auto) te ontwijken en had daardoor ook 0 grip meer en kwam dus weer redelijk hard de baan op in de rechter bocht.

Rocco buitenom inhalen was misschien van mezelf ook niet heel erg handig geweest, want als hij de pits in gegaan was hadden we elkaar ook nog kunnen raken en was wat meer afwachten en binnendoor inhalen beter geweest.
Maarja je maakt daar split second beslissingen en met nog een hele meute snelle auto's niet ver achter je ga je ook niet eens op je gemakje toekijken hoe de situatie zich oplost voor je er eens langs gaat.

[...]

Was er iets aangekondigd?
dan is de replay niet duidelijk want voor mij kwam die wagen gewoon de baan terug op (joao) ... btw ik had net hetzelfde gedaan als u en had die kant ook gekozen te meer er rechts toch brokken te lijmen waren .... maar het blijft zuur .... op naar de volgende dan maar :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

iXiro schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 19:10:
Nou, mijn eerste week in een D klasse serie zit er op (skip). Best leuk wagentje. Begin van de week veel geoefend en uteindelijk een TT met 2:11.373 gehaald. In het weekend totaal 6 races gedaan, helaas bij 4 races beetje lullige crashes gehad. Paar keer leek er wat lag te zijn, paar keer iemand die me aantikte op een moment dat de muur net ff te dichtbij was, of in lap 1 net even teveel sliden met anderen in de buurt etc. iRating is er niet beter op geworden. Gebeurde ook meestal aan het begin van de race waardoor ik vele rondjes saai in me eentje heb gereden.

Verder wel vaak mensen tegengekomen die ongeveer net zo snel waren, dat was erg leuk, dus heb nog wel goede hoop voor de rest van het seizoen :)
2:11.3 is een prima rondetijd daar, gewoon doorzetten, en in het begin geen risico lopen. Laat ze maar gaan, die rijden zichzelf er wel vanaf.
Red Baron schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 17:20:
Zijn achterkant slipte een beetje weg waardoor hij wat langzamer ging in die bocht en Javier Soto reed er toen bovenop waardoor de echte problemen begonnen.
Op de replay zag het er anders uit, maar dat heb je met replays... Gewoon veel pech hebben...

[ Voor 19% gewijzigd door derx666 op 06-08-2012 19:32 ]

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-05 15:33

Hoogie2004

Whohooooo

Red Baron schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 17:20:
Ik weet niet wat je ervan meekreeg, maar hij ging vanaf dat ongeluk bijna overal zowat van de baan. Hij viel ook behoorlijk snel terug, een teken dat er best wel wat schade was.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Ik heb het niet allemaal teruggekeken, maar aan z'n rondetijden te zien verloor hij maar zo 1 - 1,5 sec per rondje direct na die aanvaring, wat ik nog wel vind meevallen.

Heeft iemand trouwens een idee hoe de iracing start procedure in elkaar steekt qua timing?
In de regels staat alleen dit erover:
5.6.1.2.
If the start is a standing start, the countdown to the start of the race will
be signified by the illumination of four (4) red lights. After a short delay, the 4
lights will turn green simultaneously, signifying the start of the race.
Op het iracing forum kon ik met de search ook geen antwoord vinden.

Dus heeft iemand een idee hoe lang de verschillende stadia van de start duren?
  1. x secondes startlichten uit
  2. x secondes startlichten rood (varieert dat?)
  3. startlichten groen
Ik wil de start met de Williams een beetje meer gaan oefenen.
Nou is het juiste stand van de koppeling uitvogelen niet zo lastig als je het gewoon probeert tijdens een practice of test sessie, maar het reactie vermogen op het groen speelt dan geen rol.

Ik ben dus een simpele pagina aan het maken waarmee ik stats kan simuleren.
Maar ik moet dus nog even weten hoe lang die verschillende stadia ongeveer duren :)

[ Voor 76% gewijzigd door Red Baron op 06-08-2012 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:54

BM

Moderator Spielerij
Ik stel mijn debuut in de Silverado nog even uit :) Amper kunnen oefenen, en dan is Pocono niet de baan om te gaan racen. Komende week weer eens kans :)
Ah, volgende week Daytona zie ik nu, daar kan ik wel rond komen :p

[ Voor 18% gewijzigd door BM op 06-08-2012 21:43 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Red Baron schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 21:37:
Ik heb het niet allemaal teruggekeken, maar aan z'n rondetijden te zien verloor hij maar zo 1 - 1,5 sec per rondje direct na die aanvaring, wat ik nog wel vind meevallen.

Heeft iemand trouwens een idee hoe de iracing start procedure in elkaar steekt qua timing?
In de regels staat alleen dit erover:

[...]

Op het iracing forum kon ik met de search ook geen antwoord vinden.

3. startlichten groen
Ik wil de start met de Williams een beetje meer gaan oefenen.
Nou is het juiste stand van de koppeling uitvogelen niet zo lastig als je het gewoon probeert tijdens een practice of test sessie, maar het reactie vermogen op het groen speelt dan geen rol.

Ik ben dus een simpele pagina aan het maken waarmee ik stats kan simuleren.
Maar ik moet dus nog even weten hoe lang die verschillende stadia ongeveer duren :)
Ik weet dat de tijd tussen rood en groen random is (tussen 4 en 7 seconden even uit het hoofd). Tijd tussen grijs en rood zou je morgen kunnen timen in de race, zal lastig zijn om dan ook nog een goeie start te krijgen echter :+ Misschien kun je er iets op verzinnen, knopje op je stuur wat een programmatje aanstuurt dat op de achtergrond loopt?
Tijd van startlichten groen snap ik niet, wat is daar het belang bij?
BM schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 21:42:
Ik stel mijn debuut in de Silverado nog even uit :) Amper kunnen oefenen, en dan is Pocono niet de baan om te gaan racen. Komende week weer eens kans :)
Ah, volgende week Daytona zie ik nu, daar kan ik wel rond komen :p
Ik had pocono niet dus niet geprobeerd. Daytona ga ik misschien wel proberen. Weet totaal niks van pushen enzo dus dat zal vast niet veel worden...

[ Voor 13% gewijzigd door NickThissen op 06-08-2012 22:18 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iXiro
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
  3. startlichten groen
Ik had trouwens het idee dat er de laatste week bij het gridden soms opeens 10 seconden geskipt werdt. Wordt die 60 seconden aftellen soms afgekapt zodra iedereen op de grid staat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 459586

iXiro schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 22:25:
[...]

Ik had trouwens het idee dat er de laatste week bij het gridden soms opeens 10 seconden geskipt werdt. Wordt die 60 seconden aftellen soms afgekapt zodra iedereen op de grid staat ?
Correct. Psychologische oorlogsvoering om dan ook pas op het laatste moment op Grid te clicken... Laat ze zich maar opvreten daar op de grid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Laatst online: 06:00

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Heren Lotus-rijders,
Hoe was het op philip island?
Gr. uit Lech ;)

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Geen idee, heb de hele dag met de vrouw in het ziekenhuis gezeten. Afgelopen nacht al bij de huisartsenpost... niet echt helder genoeg om te racen vanavond. Hopelijk morgenavond wel.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 08:38

Arfman

Drome!

Tjee, sterkte derx!

Groeten uit Brugge :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
NickThissen schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 22:17:
[...]
Tijd van startlichten groen snap ik niet, wat is daar het belang bij?
Daar staat ook geen xx seconden voor, het is meer voor de volledigheid als 3e stap genoemd. De tijd daarvan is niet erg boeiend uiteraard.

Ik kan de start morgen wel even live recorden met bandicam ofzo. En dan hopelijk niet crashen :+

Als er iemand anders het nog nuttig mocht vinden, hier de pagina in de huidige status:
http://www.paulilbrink.nl/iracing/startlights

[ Voor 25% gewijzigd door Red Baron op 07-08-2012 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etnerdnl
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-02 19:09
Zo ik ben ook weer terug van 3 weekjes treinen door Europa :) Net weer eerste race gedaan.. ben zowaar sneller geworden dan ik voor de vakantie was.. alleen kan me iets minder inhouden dus na van p10 naar p2 te zijn gereden, terug te vallen naar P5 en uiteindelijk P4 te verliezen in de laatste ronde als 6e geeindigd.. maar ach als het maar leuk is toch :+ Morgen nog maar eens proberen.. zijn er hier nog mensen die Mazda cup rijden ?:P Lijkt me ook wel leuk om een keer met mensen van hier te racen..

PCtje :) -> http://tweakers.net/gallery/349972#tab:inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeeZeiler
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-11-2022
dan doe je mee met de GoT dinsdagavond races!

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
derx666 schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 23:16:
Geen idee, heb de hele dag met de vrouw in het ziekenhuis gezeten. Afgelopen nacht al bij de huisartsenpost... niet echt helder genoeg om te racen vanavond. Hopelijk morgenavond wel.
Sterkte Derx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Ja sterkte Derx.

Over de Lotus. Philips Island is niet echt mijn track. Kwam gister tot een 1.17.3 en kon dat redelijk blijven rijden alhoewel ik niet enorm veel heb geoefend. Jos ree een 1.17.2 dacht ik en Nick een 1.16.8 volgens mij. Allemaal nog redelijk bij elkaar dus. Snelset tijd was een 1.15.9 volgens mij toen ik weg ging. Sessie was toch al wat karig vandaag. Tournament sessie was er niet (host zen pedalen waren kapot) en Erik was ook niet aanwezig dus geen walkthrough.

Nou zal ik van de week nog wel wat oefenen en hopelijk nog in de 1.16 komen. :)

Trouwens eerste week heeft Team Holland 1 gewonnen van team Holland 2. *O* *O* *O*

Jos en ik hebben echt goed gescoord in de high SOF race. Vrees alleen dat de rest van het seizoen herhalen moeilijk gaat worden. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:43

Niellie41

[object Object]

NickThissen schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 22:17:
Ik had pocono niet dus niet geprobeerd. Daytona ga ik misschien wel proberen. Weet totaal niks van pushen enzo dus dat zal vast niet veel worden...
Misschien als we Dutchmen lief aankijken, dat die een mooie setup kan maken? O-)
Zijn sets zijn altijd heel snel en je kan er mee winnen.

Pushen is eigenlijk makkelijk, maar het vergt wel wat oefening.
Simpel gezegd, moet je rustig(!) tegen degene aan rijden die voor je rijdt en dan het gaspedaal op de vloer houden tot je motor te warm wordt.
Je moet gewoon het pushen even oefenen. Duurt hoogstens een avond.

In principe hoef je niet perse te pushen en kan je ook gewoon in de pack blijven rijden, maar als je wilt winnen is dat wel aan te raden.

Zaterdag ben ik terug en misschien pak ik dit weekend wel een aantal Daytona races mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Bedankt iedereen! Gelukkig is het niet ernstig, en het gaat allemaal weer goed komen.
Vanavond weer racen. SM op Virginia. Ben benieuwd, heb volgens mij nog niet op de lange virginia baan gereden.
Daarna wellicht nog wat trainen op PI in de Lotus. Scheelt dat Erik er niet was gisteren, dus ik heb niet heel veel gemist.
En dat Holland 1 voor staat zijn ze natuurlijk aan hun naam verplicht :) Maar de druk vanuit Holland 2 zal nog wel opgevoerd gaan worden :)

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik ga VIR moeten skippen vanavond :( ... tennistraining gepland voor aanstaand tennistornooi, en ik heb het zeer dringend nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Niet doen Aaikman. Van tennissen krijg je een tennisarm, en dan kun je niet meer racen :)

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
derx666 schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 09:35:
Bedankt iedereen! Gelukkig is het niet ernstig, en het gaat allemaal weer goed komen.
Vanavond weer racen. SM op Virginia. Ben benieuwd, heb volgens mij nog niet op de lange virginia baan gereden.
Daarna wellicht nog wat trainen op PI in de Lotus. Scheelt dat Erik er niet was gisteren, dus ik heb niet heel veel gemist.
En dat Holland 1 voor staat zijn ze natuurlijk aan hun naam verplicht :) Maar de druk vanuit Holland 2 zal nog wel opgevoerd gaan worden :)
Het is de korte versie vanavond he - North ;) Die vind ik leuker dan long, tenminste dat vond ik in de Skip een tijd geleden, weet niet of dat in de SM ook zo is. Maar dat tussen stuk wat je overslaat met de lange versie is juist zo leuk vind ik.

En tsja team holland 1 gaat duidelijk echt voor de punten door alleen de SOF race te pakken, anders was het nog niet zo vanzelfsprekend :+

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niellie41 schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 08:53:
[...]

Misschien als we Dutchmen lief aankijken, dat die een mooie setup kan maken? O-)
Zijn sets zijn altijd heel snel en je kan er mee winnen.

Pushen is eigenlijk makkelijk, maar het vergt wel wat oefening.
Simpel gezegd, moet je rustig(!) tegen degene aan rijden die voor je rijdt en dan het gaspedaal op de vloer houden tot je motor te warm wordt.
Je moet gewoon het pushen even oefenen. Duurt hoogstens een avond.

In principe hoef je niet perse te pushen en kan je ook gewoon in de pack blijven rijden, maar als je wilt winnen is dat wel aan te raden.

Zaterdag ben ik terug en misschien pak ik dit weekend wel een aantal Daytona races mee.
ik ga dit weekend ook proberen daytona mee te pakken, heb trouwens een set liggen van de week 13 die ik met de silverado getest heb .... die was al redelijk snel zijden ze in de sessie waarin ik hem shared had gezet. Ik zal straks als ik thuis ben hem proberen te uploaden. De setup is wel van een andere hand maar hier en daar heb ik kleine aanpassingen gedaan ... vooral om dat die de eerste keren te laag lag en failed kwam te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

derx666 schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 09:48:
Niet doen Aaikman. Van tennissen krijg je een tennisarm, en dan kun je niet meer racen :)
Voorlopig nog geen last van, mijn nek is een groter probleem aan het worden ... daarom dat ik dringend de tennisbaan terug op moet .....natuurlijk die mooie dames op de andere banen doet er ook wel iets aan :+ ... mss dat iracing nog wat leuke dames op de baan kan voorzien tijdens gridding, komt iedereen zeker de baan op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

NickThissen schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 09:51:
[...]
En tsja team holland 1 gaat duidelijk echt voor de punten door alleen de SOF race te pakken, anders was het nog niet zo vanzelfsprekend :+
Tsss, wij zijn gewoon slim. :) Maar vorige week had ik ook op de Woensdag, Vrijdag en Zaterdag niet veel tijd een race te pakken. Dus de Zondag kwam ook nog is het beste uit. :)

En ja voor hetzelfde heb je in de race helemaal geen punten. We hadden deze keer gewoon geluk beide langs alle crashes te kunnen rijden. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
In de "echte" F1 }> doen we niets anders, met de SOF races op zondag om 19:15 en 21:15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Red Baron schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 11:29:
In de "echte" F1 }> doen we niets anders, met de SOF races op zondag om 19:15 en 21:15
Het is net hoe je dat bekijkt. In de tijd van de Lotus 79 reden er nog echte mannen met die wagens. Als je de huidige F1 coureurs in die auto's tegen elkaar zou laten rijden hadden ze (op een enkele uitzondering na) allemaal de broek vol en/of reden ze zich te pletter omdat ze ineens zelf moeten schakelen, en geen traction control (lees: verkapte engine maps) meer konden gebruiken :)

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Anoniem: 430491 schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 09:55:
[...]

ik ga dit weekend ook proberen daytona mee te pakken, heb trouwens een set liggen van de week 13 die ik met de silverado getest heb .... die was al redelijk snel zijden ze in de sessie waarin ik hem shared had gezet. Ik zal straks als ik thuis ben hem proberen te uploaden. De setup is wel van een andere hand maar hier en daar heb ik kleine aanpassingen gedaan ... vooral om dat die de eerste keren te laag lag en failed kwam te staan.
Ben benieuwd dan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Hoop dat ik vanavond mee kan doen. Zusje heeft zojuist nieuw OS geinstalleerd op haar macbook en weer knalde internet eruit, net als een paar maanden geleden toen ze der macbook net had. Alles 85 keer gereset en uitgetrokken enzo en niks lijkt te werken. Nu werkt het weer, ineens uit het niets, maar kan er net zo goed straks weer uit vallen :S Klote mac zooi...

Verder heb ik een programmatje voor je geschreven net Paul voor de start lichten dat via de SDK kijkt welke kleur het is. Ik kan het een beetje lastig testen natuurlijk maar ik laat het straks gewoon draaien. Ik zal het even uploaden dat je het zelf ook kunt gebruiken mocht ik er niet zijn of mocht er iets misgaan. Het idee is dat hij gewoon 60 keer per seconde kijkt welke kleur startlichten er zijn en de tijd in een file wegschrijft, moet genoeg zijn. De SDK output de waardes hidden, ready, set en go, ik neem aan dat ready = grijs, set = rood en go = groen...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Ik ben d'r vanavond iig niet bij. Zitten midden in een go-live hier op kantoor, en kan het echt niet maken om nu weg te gaan, helaas :)

Nahja, volgende keer beter :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Bij deze paul (of iemand anders die het wil proberen): https://dl.dropbox.com/u/14309718/iRacingStartTimer.rar

Idee is simpel:
- Start programma voordat je grid*
- Kies een bestand om de data op te slaan
- Elke update (60 keer per seconde als het goed is) slaat hij een nieuwe regel op met de update tijd en de status van de lichten (hidden, ready, set, go)
- Zodra hij 'go' binnenkrijgt slaat hij die regel nog op en stopt hij en slaat hij alles op naar het bestand dat je gekozen had

Daar kun je dus alle tijden uit halen... Dit zou je voor meerdere races kunnen doen om te kijken of het constant blijft of random is.

*Je zou het ook al voor de practice kunnen starten maar het programma kan wel eens crashen als het lang draait (meer dan een half uur ofzo) en dan heb je er dus niks meer aan.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Lekkere overkill voor zo'n simpel tooltje, maar zal het ff draaien vanavond :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-04 13:51
Anoniem: 430491 schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 09:55:
[...]

wat is je tijd ? juist 45.3 gereden met fixed. trouwens waar zit fuel load bij het maken van setup ?????

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Volgens mij is die op de Silverado niet in te stellen? Kon 't van de week ook al niet vinden :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Red Baron schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 18:49:
Lekkere overkill voor zo'n simpel tooltje, maar zal het ff draaien vanavond :P
5 minuutjes werk :) Heb ooit een SDK wrapper gemaakt waarmee de connectie zo goed als automatisch gaat, kwestie van Start aanroepen en een event afhandelen.
BM schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 18:53:
Volgens mij is die op de Silverado niet in te stellen? Kon 't van de week ook al niet vinden :)
Altijd volle fuel in die hogere oval auto's dacht ik...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Zijn er gisteravond nog setups geshared voor philip island met de Lotus ?

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
derx666 schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 19:19:
Zijn er gisteravond nog setups geshared voor philip island met de Lotus ?
Heb mijn setup geupload. 't is bijna de Spa setup maar dan met iets meer wing en wat andere gears zodat je in de 2 door langzame bochten kunt (veel makkelijker). Er zit veel fuel in omdat ik daarmee aan het oefenen was toen ik hem opgeslagen heb, maar de fuel kan er gewoon uit en dan krijg je m'n normale Q set (te lui om de sim in te gaan om dat eruit te halen...)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etnerdnl
Pff zo frustrerend als je steeds snel genoeg bent voor P4-2 ofzo en iedere keer door stomme foutjes crasht in het eerste rondje en daardoor de hele tijd alleen achteraan rijdt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• back2basic
  • Laatst online: 31-03 16:35
Net mijn eerste race gereden op BrandsHatch...

Ik was al laat thuis omdat ik 2 uurtjes langer had gewerkt.
Even snel gegeten een paar rondjes practise gereden daarna meteen de race in gesprongen...

Had ik niet moeten doen, is weer een wijze les voor mezelf..
Resultaat (-0.55) oouucchhh.
http://members.iracing.co...onid=6195472&custid=93578

Wel een leuke track voor te rijden maar ik ga nog even een dagje oefenen ;)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Pff bizarre race... Met nog meer dan een minuut te gaan grid ik, zag nog een lege plek achter me (Paul) dus was rustig m'n fuel en banden aan het instellen en toen gingen de lampen al aan, Paul had dus blijkbaar de start gemist... Kon nog net een redelijke start krijgen, en toen in T2/3 ofzo ineens een lockup en schuif ik er zo af. Toen lag de top 3 ineens achteraan :S
Eind van het rondje hetzelfde lockup probleem, en bij het terugkomen raak ik ook nog een enorme hobbel waardoor ik midden op de baan beland en Remco eraf ram... sorry :-(

Blijkt dat m'n pedalen hun calibratie verloren hadden ineens? De rem in ieder geval. Heb ik al eens eerder gehad (met de G25 pedalen nog) bij het minimalizeren van de sim, maar dat doe ik heel vaak en nu is het dus pas de tweede keer dat me dat gebeurt... vreemd :/ Even snel opnieuw gekalibreerd maar concentratie was compleet weg dus ging er om het rondje wel weer af...

Nja goed, m'n programma heeft in ieder geval wel gewerkt...
Grijs aan: 5 seconden
Rood aan: 3.2 seconden
Groen aan: 5 seconden

Van rood naar groen (3.2) lijkt me random te zijn, dan zou ik gokken tussen 3 en 5 oid...

[ Voor 11% gewijzigd door NickThissen op 07-08-2012 21:53 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Als er zo gereden wordt hoeft het voor mij niet meer.....

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-04 13:51
pffff wat een race na 1,5 jaar in de mazda nogeens gekropen om het gras te maaien op vir

ging goed tot ik echt een onbalans kreeg in de achtertrein kon na ronde 7-8 laatste S nietmeer nemen raar

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
derx666 schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 21:58:
Als er zo gereden wordt hoeft het voor mij niet meer.....
Huh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Hij was betrokken bij 2 incidenten. 1e was in mijn ogen een race-incident, de 2e niet gezien, maar daar werd van gezegd dat iemand hem erin schoof... Dat is wel balen natuurlijk. Hij kon er bij die eerste weinig aan doen, al leek hij wel redelijk vroeg te remmen daar, maar dat is natuurlijk lastig te zien in de replay (en achteraf makkelijk praten).

Wat men ook net moet vergeten, is dat er in de league veel closer gereden wordt dan in normale races, dat is ook een van de redenen dat we meedoen, dat er dan soms iets misgaat, shit happens.

[ Voor 14% gewijzigd door Hoogie2004 op 07-08-2012 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Incidentje tussen Paul en Derx. Maar was nu ik de replay gezien heb een race incident. Ik, Derx en Paul zaten bij elkaar dus was niet veel ruimte. Zeker niet op Vriginia. Alleen Derx zen wiel was krom erdoor. Daarna werd die door Zlato eraf gereden nadat die blokeerde in de remzone. Was beetje dubbel pech. Zlato verontschuldigde zich wel. Was denk ik mis calculatie van Derx zen remzone.

Snap dat Derx ff pissig is. Maar ja het blijft racen dus er gebeuren wel is wat dingen.

Mijn race ging wat dat betrefd stuk beter. Geen grote problemen gehad. Kon redelijk relaxed men rondjes rijden. En tot incident van Paul en Derx heb ik leuk lopen vechten met Derx. Wel een keer voledig vergeten te remmen voor een bocht waardoor ik 1 incje incaseerde. Was wel men enige in de race dus kan er mee leven. Wel jammer dat nadat Derx weg gevallen was het wel een erg saaie race werd voor mij op p2. Maar ik neem de punten lekker mee en sta nu bovenaan in het kampioenschap. *O*

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 378118

Zijn er ook mensen die bij iracing wijzigingen hebben aangepast bij de app.ini?
Zou graag hebben dat de game wat makkelijker werd te besturen met mijn g27 stuurtje.

Deze app.ini staat bij mijn documenten/iracing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 15:56
Anoniem: 378118 schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 23:33:
Zijn er ook mensen die bij iracing wijzigingen hebben aangepast bij de app.ini?
Zou graag hebben dat de game wat makkelijker werd te besturen met mijn g25 stuurtje.

Deze app.ini staat bij mijn documenten/iracing.
Voordat je aan deze instellingen gaat zitten, moet je eerst maar eens tientallen uren oefenen. Je G25 staat, mits hij op 900 graden staat, standaard prima.

Rijden rijden rijden rijden, dan ga je minder moeite hebben met de auto op de baan houden. Veranderingen in de ini file gaan je daarbij niet helpen. Dat kan juist eerder verwarrend zijn voordat je de instellingen goed hebt. Ik zou daar pas aan gaan pielen als je stabieler rijdt in iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
De race vanavond begon niet heel erg lekker. Er was een discussie op de grid over de fuel hoeveelheid en daarom ging ik nog even terug om te kijken naar de hoeveelheid fuel.
Echter op (of net voor) dat moment gridde Nick waardoor ik de start miste en vanuit de pits moest starten ipv p3.

Enfin vanachter maar geprobeerd weer terug naar voren te rijden, waar we op een gegeven moment met de hele grid top 3 reden omdat ook Nick en Rudy wat problemen hadden.
Rudy was echter veruit de snelste en die kon ik ook niet goed bijhouden.

Verder had ik nog een keer een loss of control, maar ik denk dat het merendeel van het veld wel de nodige uitstapjes gemaakt heeft op deze baan.
Zo halverwege de race begon ik op derx666 en DutchDevil79 in te lopen en zaten we niet lang daarna met z'n drieën binnen een seconde.
Toen ik echt de aansluiting gevonden had verremde DD zich iets voor T1 en kon ik hem er aan de binnenkant naast prikken. Met nog een half oog op DD en een beetje ruimte latend aan m'n linkerkant gingen we op T3 af waar ik de 4x contact met derx had.
Het was een beetje een raar moment wat mijzelf ook verraste, we hadden ineens een 4x contact, maar ik heb aan mijn kant geen collission geluid gehoord en had verder zelf ook geen schade.
Derx helaas wel wat wel erg spijtig is.

Ik was daar echt niet bezig om hem in te halen ofzo, maar was wellicht nog iets teveel bezig om op DD te letten waardoor ik die bocht niet helemaal juist inschatte misschien.
Ik ga een lekker gevecht in zulke races zeker niet uit de weg, maar probeer het wel altijd fair te houden en zal dus nooit bewust mensen in de problemen brengen.

Daarna verloor ik zelf nog de controle toen ik weer achter DD reed en schreef ik m'n auto af en kon ik in de pits een nieuwe halen en kon toen nog net m'n race in de lead lap eindigen.
Geen goede week, dus hopelijk gaat dat volgende week beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

dabelg schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 18:52:
[...]

wat is je tijd ? juist 45.3 gereden met fixed. trouwens waar zit fuel load bij het maken van setup ?????
Kan niet. Bij NASCAR moet je altijd met volle tank de baan op gaan in kwalificatie/practice en bij de start van de race. Tijdens de race kan je wel met een half volle tank de pits uit rijden.
DutchDevil79 schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 22:40:
Zlato verontschuldigde zich wel. Was denk ik mis calculatie van Derx zen remzone.
Heeft Zlatko vaker last van. Zo had die in Spa meerdere incidenten waar hij de voorganger torpedeerd bij het aanremmen, waaronder ik... En Robbert raakte hij bij Blanchimont omdat hij er te dicht op zat.

[ Voor 32% gewijzigd door Niellie41 op 08-08-2012 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dabelg schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 18:52:
[...]

Ik ga straks de upload moeten doen, gisteren niet meer gelukt te meer mijn avond overpland was :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Mijn avond begon slecht, had een prima middengedeelte, en eindigde bagger.
In practice kreeg ik de auto niet onder controle, en aangezien ik de baan ook niet kende verremde ik me zowat in elke bocht. Pas aan het eind van de practice begon ik de combi enigszins door te krijgen. In Q ging het al een stuk beter, en reed uiteindelijk een 1:21.0 wat goed was voor P8.
Ik had wederom een prima start, en omdat Nick en Rudy de eerste ronde ronde al het gras in gingen, en Paul vanuit de pits kwam, lag ik na 1 ronde 5e. Even later ging ook Zlatko het gras in, en was ik al 4e. Op dat moment zat ik vlak achter Robbert, die ik vrij goed kon bijhouden, echter Rudy was bezig met een opmars, en nadat ik iets blokkeerde in T3, kon hij hem ernaast zetten, en was hij er vrij eenvoudig voorbij. Niet veel later vergat Robbert ergens te remmen, en ging hij een stukje door het gras, waardoor ik er voorbij kon. Frank en Wim hadden in de tussentijd moeite met de laatste bocht, en zo lag ik in L10 al op P2.
Het mocht helaas niet lang duren...
Paul kwam met rasse schreden dichtbij, en aangezien Robbert toch iets sneller was, moest ik in T1 elke keer verdedigende lijnen rijden om er voor te blijven (wat overigens prima lukte).
In L17 begon de ellende. Ik reed wederom een verdedigende lijn, en Paul maakte daar handig gebruik van om Robbert voorbij te steken. Echter hierdoor zat hij vlak achter mij, en ik weet niet wat er gebeurde, maar in de remzone voor T3 zat hij ineens tegen mijn rechter achterwiel, en was mijn wiel krom, waarbij hij geen schade opliep... Fijn... Nog geen enkele inc tot dan toe, en eigenlijk gewoon snaarstrak gereden. Niet mega snel, maar wel constant.
Zo lag ik ineens op P4 met een auto die enorm tricky was ineens. Mijn rondetijden waren na even aftasten zo'n 1.5s per ronde langzamer als voorheen.
Paul nam in de rondes daarna teveel risico en ging ergens de muur in, maar ondertussen kwam Zlatko snel dichterbij, terwijl ik voor het ongeluk met Paul op nagenoeg de zelfde rondetijden reed.
In L24 ging het mis in de hairpin (die eigenlijk geen hairpin is). Ik weet niet wat Zlatko zijn idee was met remmen, en met hoeveel snelheid hij normaal door die bocht dacht te gaan, maar ik kan met niet voorstellen dat hij die bocht gehaald had als ik daar niet gereden had. In mijn optiek gebruikte hij mij gewoon als rem, en joeg hem er vol achterin. Mijn auto volledig krom, en het was onmogelijk om nog naar de pits te rijden. Tow was 1:30 maar ik was er wel klaar mee...
Wat een van mijn betere races in het GoT toernooi tot nu toe was werd me op een (naar mijn mening) oneerlijke manier afgepakt. Hierdoor ook de opmerking: Als het zo moet, hoeft het voor mij niet meer....
Het incident met Paul kan ik (achteraf) nog wel zien als een ongeluk, ook al was het niet tof op dat moment, maar wat Zlatko deed ging gewoon helemaal nergens over...
Ik ben niet van het wraak nemen, maar ik denk dat in een van de volgende races Zlatko mijn auto toch maar eens goed in de gaten moet blijven houden...

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Laten we hopen dat Zlatko er van leert. Hij was zelf ook wat plekken kwijt door die actie volgens mij. Maar de komende races houden we hem gewoon in de gaten en word het te vaak bonje dan ben ik voor sancties. Maar aangezien die zich hier verontschuldigde en volgens mij de vorige GoT race geen incident met hem was wou ik nu niet teveel doen.

Snap wel dat het klote was voor jou. Maar volgende race is met de Lotus op Oulton en daar rij je nu vaker mee. Wie weet win je die wel. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prof_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-05 21:17
Goede morgen,

Even voorstellen: mijn naam is Zlatko.
Ik wil toch even reageren op posts van Derx666, Niel en DuchDevil.

Wat gisteren gebeurde met Derxx was een aanrijding die grotendeels mijn fout was. Ik zat er achter en op dat moment heb ik meer verantwoordelijkheid.

@Derxx, ik heb je niet als rem gebruikt. Dit is jouw perceptie en dat is prima. Wat er bocht ervoor gebeurde is dat jij er uitvloog en weer terug op het baan aan het krabbelen was. Je had je auto duidelijk niet helemaal onder controle. Ik was bezig met jou en daardoor mijn rempunt miste. Zoals gezegd mijn fout en spijtig dat het gebeurde.
BTW: niet dat het iets uitmaakt, maar ik was niet van plan je daar in te halen (lastig punt). Zoals je zelf zei, je was 4 a 5 rondjes ervoor redelijk langzaam en ik was snel aan het inlopen. 1ste gedeelte van de baan had je meer moeite mee!

@Niel: inderdaad, ik ben soms betrokken bij incidenten. Sommige zijn brain farts van mijn kant, meestal is het racen. Shit happens. Doe ik het expres? Nee!
Ik merk dat jij behoorlijk fel reageert (bepaalde frustratie?) t.a.v. mijn acties/uitspraken. Is dit nog steeds over dat Spa accident?

@DutchDevil: 2 races, ca. 70 ronden, 1 car contact en je hoopt dat ik er van leer???? Huh?!

Ik doe graag met de competities mee. Als jullie beter racen zonder mij dan trek ik me onmiddelijk terug.
No hard feelings!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Welkom zlatko.

voor mij een duidelijke uitleg. Je hoeft van mij zeker niet te vertrekken hoor. Hoe meer zielen hoe meer vreugd. Iedereen maakt wel eens fouten, en je reactie laat mijnsinziens zien dat je weet dat dit een fout van jou was, prima. Zoals je al zegt, het blijft racen en je kan nu eenmaal niet altijd alles goed inschatten.

Ikzelf had jou overigens al bijna geraakt omdat ik jouw rempunt fout inschatte in turn 1, dat ging net goed, toont maar aan hoe lastig het is. Toen kon Paul mij makkelijk voorbij.

Overigens neem ik niet aan dat derx jou echt van de baan gaat kegelen volgende keer. Er wordt hier eigenlijk altijd fair maar hard geraced, en dat is mooi. Laten we dat vooral zo houden :)

[ Voor 35% gewijzigd door Hoogie2004 op 08-08-2012 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Prof_ schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 09:23:
@Derxx, ik heb je niet als rem gebruikt. Dit is jouw perceptie en dat is prima. Wat er bocht ervoor gebeurde is dat jij er uitvloog en weer terug op het baan aan het krabbelen was. Je had je auto duidelijk niet helemaal onder controle. Ik was bezig met jou en daardoor mijn rempunt miste. Zoals gezegd mijn fout en spijtig dat het gebeurde.
Ook daar wil ik wel op reageren. Ik vloog niet van de baan, maar ging rechtdoor door het gras de bocht ervoor, zelfde fout als die Robbert een aantal rondes eerder maakte toen ik vlak achter hem zat. Toen was er geen probleem. Ik was de controle niet kwijt. Ik reed alleen langzamer op de bocht af dan normaal (normaal in 4, nu in 3), en had net naar de 2 teruggeschakeld en ingestuurd toen jij me recht van achteren raakte. Ik zat al in de bocht. Als jij op dat moment met mij bezig bent, dan laat je juist eerder je gas los/remt eerder. Je weet nl. dat je mij zonder issues op het rechte stuk kunt pakken, omdat ik lang niet zo snel als jou door de laatste bocht zal kunnen. Ik denk dat daar nog heel veel voor jou te leren valt, het probleem is echter dat dergelijke situaties meestal voor jou de goede kant op vallen, dus er weinig reden is om er iets van te leren. Als je hierdoor zelf keer op keer uit zou vallen zou het wellicht een ander verhaal zijn, maar op dit moment heb ik er weinig vertrouwen in dat je er van zult leren....

Het vervelendste van deze acties is dat altijd diegene die aangereden wordt de meeste schade heeft, en de veroorzaker vaak zonder issues door kan rijden. Het lijkt wel alsof iRacing de voorkant van die auto's een stuk sterker maakt dan de achterkant...

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik vind het jammer dat er soms zoveel discussie ontstaat over ongelukjes. We organiseren deze toernooitjes voor het plezier, toch? We doen het om close te racen juist met mensen die we wat meer kunnen vertrouwen, en dan gaat er vanzelf wel eens wat mis. En natuurlijk is het balen dat zoiets twee keer in de race gebeurd als je net zelf een goeie race hebt, maar that's racing. Ik snap helemaal dat je kwaad bent als je aangereden wordt, maar zolang het niet elke race opnieuw gebeurd denk ik niet dat we er veel woorden aan moeten besteden.

Over de ongelukken zelf, zoals ik het zag waren beide erg ongelukkige momenten. Met Paul was heel erg close in een erg moeilijke bocht. Misschien dat hij iets later remde dan derx, of iets meer, en misschien had hij iets meer afstand moeten houden in zo'n bocht, maar als je met 3 man in zo'n bocht zit dan gaat het gewoon vaak mis.
Ongeluk met Zlatko was ook een beetje ongelukkig omdat derx net de bocht ervoor even een offtrack had en iets langzamer de bocht in ging. Ik kan me best voorstellen dat je daar iets teveel op let als je er achter zit dan dat je op je eigen rempunt let. Uiteindelijk viel de snelheid best wel mee, Zlatko had de bocht best nog eenvoudig gehaald denk ik, hij ging alleen te snel de bocht in waar derx er juist iets langzamer in ging, en hij had daar iets meer rekening mee moeten houden.

Verder vind ik het ook onzin dat er sancties zouden moeten komen, iedereen maakt wel eens een fout en het is duidelijk niet met opzet. Als iemand het echt te bont maakt en elke race zo'n dingen gaat doen dan is het wel nodig maar na een foutje in twee races?

En het klopt inderdaad dat het damage model niet klopt, de ongelukken hadden exit moeten zijn voor Paul en Zlatko. Ik weet niet hoe zo'n star mazda gebouwd is maar als je het even voor het gemak met een F1 vergelijkt dan zouden ze op z'n minst even een nieuwe voorvleugel moeten halen, wat in de star mazda niet kan volgens mij, dus dan zou het gewoon race over zijn. Dat ze zonder schade door kunnen rijden maakt het ongeluk nog een stuk vervelender, daar ben ik het wel helemaal mee eens.

[ Voor 13% gewijzigd door NickThissen op 08-08-2012 10:07 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Welkom Zlatko.

@ jouw reactie op mijn constatering.
Ik zij alleen dat je bij die rem actie op Derx misschien iets meer rekening had kunnen houden met hem. Als ik achter iemand rij rem ik vaak eerder dan dat ik normaal zou doen. Alleen als ik een inhaal actie inzet zal ik wel men rempunt houden of zelfs iets later remmen. Dat was eigenlijk waar ik over zei dat je er van kan leren.

Ik probeer je verder niet aan te vallen, volgens mij verdedig ik je toch redelijk tegenover de reacties hier. Als nieuwkomer zal je echter sneller tegen het ligt gehouden worden dan de vaste garde die al langer met elkaar rijden hier. Die kunnen wat meer van elkaar hebben. Het hielp natuurlijk ook niet dat je hier niet actief bent geweest, dan is het vaak zo wie is die gast die me eraf ramt. :)

Nou ja hoop dat je gewoon nog plezier hebt in racen met ons. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prof_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-05 21:17
Hi,

Ik ben op m'n werk...dus effe een korte reactie.

Derx666, zoals gezegd mijn fout!

Op naar de volgende race!

gr,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

NickThissen schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 10:04:
I
Verder vind ik het ook onzin dat er sancties zouden moeten komen, iedereen maakt wel eens een fout en het is duidelijk niet met opzet. Als iemand het echt te bont maakt en elke race zo'n dingen gaat doen dan is het wel nodig maar na een foutje in twee races?
Dat was ook alleen voor mensen die keer op keer problemen verzorgen. Omdat we nu meer mensen toe laten zullen we daar toch op moeten letten om het geen crash festijn te maken.

Voor de rest ben ik het eens met je en moeten we de incidenten ook niet teveel aandacht geven. Het gebeurt gewoon bij close racen. Benieuwd hoe dat dadelijk gaat met de Jetta. In dat bakje rij je toch echt nog meer op elkaars lip.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Het scheelt dat die Jetta wel meer kan hebben als je elkaar raakt. In de SM is het meteen einde verhaal als je van achteren wordt aangereden.

Even nog wat:
Sorry als ik gisteravond nogal gevloekt/vervelend geluld heb over de teamspeak, dat had ik niet moeten doen.
Het ging zo wonderwel goed, en het was heel zuur dat hetgeen waar ik hard voor geknokt had, me door mn neus geboord werd.
@Zlatko: ik ga je echt niet van de baan rijden, en ik ga er ook van uit dat je niks kwaads in zin had. Op dat moment was het alleen erg zuur. Enige tip die ik je kan geven, en eigenlijk iedereen wel:
Als je veel sneller bent dan diegene voor je, hou er dan ook rekening mee dat diegene wel eens op andere punten kan remmen, en/of langzamer door een bocht gaat dan jezelf (het verschil in rondetijd moet toch ergens vandaan komen nietwaar). Oftewel begin wat eerder met remmen, rij eens een ronde achter iemand aan voordat je de inhaal manoeuvre inzet. Dan weet je zeker dat het voor beide goed gaat.
Ik heb er geen problemen mee als ik ingehaald word, sterker nog, Rudy heeft niet veel moeite hoeven te doen om me in te halen. Zeker als je een stuk sneller dan mij bent, leg ik je niet veel in de weg om me in te halen. Ik denk dat ik dat in alle voorgaande races wel heb laten zien aan diegene die me ingehaald hebben. Als je ongeveer hetzelfde tempo rijdt, dan zal ik zeker verdedigende lijnen rijden, en zul je moeite moeten doen om er voorbij te komen, maar wel op een faire manier.

[ Voor 82% gewijzigd door derx666 op 08-08-2012 10:37 ]

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Ja maar met de Iracing engine niet altijd. Ik kreeg vorige week ook een onschuldig tikje tegen men linker achterkant met de Jetta en meteen stond men ophanging achter scheef. Was echt te idioot voor woorden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Prof_ schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 09:23:
@Niel: inderdaad, ik ben soms betrokken bij incidenten. Sommige zijn brain farts van mijn kant, meestal is het racen. Shit happens. Doe ik het expres? Nee!
Ik merk dat jij behoorlijk fel reageert (bepaalde frustratie?) t.a.v. mijn acties/uitspraken. Is dit nog steeds over dat Spa accident?
Ik snap heel goed dat je het niet expres doet. Misschien ben je soms te enhousiast :)
Het incident tussen ons op Spa was ook meer omdat jij op het gras kwam, maar in mijn ogen was het totaal onnodig want we gingen allebei de pits in en er was nog een HPD die ons inhaalde. Dan is het helemaal niet nodig om zo veel risico te nemen, maar misschien ben ik gewoon te soft? En zoals Derx zegt, jij had bijna geen schade en ik stond meer dan 5 minuten in de pits. Maar ook de andere incidenten op Spa, met DutchDevil bijvoorbeeld. In de laatste ronde, er was helemaal geen druk en nog raak je hem. De andere steward snapte er ook helemaal niets van. En er was nog een waarbij een Ford de muur in werd gelanceerd.

Door wat ik tot nu toe gezien (en nu gelezen) heb, ben ik wel wat achterdochtig geworden. Daar ben ik eerlijk in. Je bent nu niet iemand waar ik graag naast rijdt. Er zijn meer mensen waar ik liever niet tegen race bij iRacing. Een paar Duitsers en een paar Italianen bijvoorbeeld.
Als wij tegen elkaar racen, dan laat ik jou zo snel mogelijk langs omdat ik nu gewoon geen vertrouwen heb in een goede afloop als we racen.

Ik hoop echt dat je snel het tegendeel kan bewijzen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Hey welkom Zlatko, leuk om te zien dat je hier ook zit. :)

Er wordt nu ook wel een beetje een overdreven beeld geschetst gebaseerd op een slechts enkele incidenten.
Het is toch niet zo dat gisteren de eerste GoT race was waarin eens een keer iets mis ging? Ik kan me er nog wel meer herinneren in ieder geval en na de begrijpelijke eerste frustratie en boosheid gaan we toch gewoon weer verder met wat we het liefste doen leuk racen met elkaar?

We zijn nu eenmaal aan het racen en daarbij gaat het nou eenmaal wel eens mis zo af en toe.
Soms lijkt het wel alsof je altijd de pineut bent of dat het altijd een bepaalde persoon is die voor problemen zorgt.
Maar laten we wel wezen het aantal incidenten in onze races valt gemiddeld genomen behoorlijk.

Volgens mij is de instelling hier altijd dat we gewoon dat we gezellige races hebben en met respect voor elkaar racen en zeker niet met enorme risico's acties maken om maar koste wat het kost te kunnen winnen.

Dus laten we nu alsjeblieft niet van een mug een olifant maken en gewoon weer met frisse moed verder gaan de komende races. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Ik zie net dat de punten voor de teams in de Lotus79 CTC competitie ook op het forum staan. Holland 1 (Fitipaldi automotiv copersucar) staat op een nette 5e plek met 31 punten, en maar 2 puntjes erachter op P10 met 29 punten staat Holland 2 (David Price Saudia). Het zit nog allemaal erg dicht bijelkaar, en denk dat het nog heel erg spannend gaat worden.
Hopelijk krijg ik deze week Phillip Island nog door, want mijn eerste pogingen daar waren op zn zachts gezegd niet heel erg geweldig. Aangezien dat gisteravond na de GoT race was zou daar wellicht ook de frustratie van het moment nog een beetje in meegespeeld hebben.
Maargoed volgende week nieuwe ronde nieuwe kansen.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Volgende week is Joep weer terug dus pas maar op!!! >:) >:)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Paul: wellicht is het wel eens handig om je internet verbinding eens te checken. Ik zit net naar je laptijden te kijken van de race gisteravond, en er staat een aantal keren discontinuity in. Wat zover ik weet zoveel inhoud dat tijdelijk even out of sync loopt met iRacing. Dit zou natuurlijk ook ons ongelukje verklaren.
Als je wil kan ik wel even een smokeping (zie ook: http://oss.oetiker.ch/smokeping-demo/?target=rootns.K ) van mn server uit naar je IP doen om te kijken of het je internet verbinding is, of dat je pc raar loopt te doen.
Wat er dan gebeurt is dat mijn server elke minuut 10 pings (10 paketjes van 54bits) jouw kant op stuurt, en bijhoudt wat de pingtijden zijn, en evt. hoeveel packetloss er is. Zo zie je vrij snel of de internet verbinding ok is (omdat ik maar tot aan jouw router/modem ping). Intern bij jou kan ik dan vrij weinig over zeggen.

[ Voor 24% gewijzigd door derx666 op 08-08-2012 12:19 ]

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Paul blinkt inderdaad wel vaak, meestal niet genoeg om er last van te hebben maar je verdwijnt dan gewoon een tiende seconde ofzo, je knippert gewoon letterlijk aan en uit soms. Het is altijd maar heel kort (maar wel meerdere keren achter elkaar) dus echt last heb ik er nooit van en ga er gewoon vanuit dat je gewoon je lijn volgt (ik rij wel vaak achter je dus ik kan het weten) maar ik kan me wel voorstellen dat het af en toe misschien toch wat langer is en dat de sim dan soms wat moeite heeft om te bepalen waar je bent.

Ik heb zelf ook last van de connectie zoals jullie vaak zien, maar bij mij is het altijd dat ik 3-4 seconden weg ben en dan weer terug kom, 1 keer per race. Het is echt 9 van de 10 races het geval (hosted en officieel), ik heb geen idee waar het aan ligt maar het is wel erg consistent 1 keer per race en dan 3 seconden ongeveer. Ik zie dan ook dat de hele grid weg is (dus ligt het duidelijk aan mij) en teamspeak stopt er dan ook eventjes mee altijd. Als het gebeurt bij iemand in de buurt blijf ik altijd rustig mijn lijn rijden op normale snelheid, dat lijkt me dan het beste...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mmm heb jij je ip refresh al eens bekeken ? kan zijn dat wanneer je interne lease te kort is dat je dit om de x aantal tijd gaat hebben dan ... staat die maar op een uur dan kan ik mij inbeelden dat dit wel eens lastig kan zijn voor al het onderliggende dat ip connectiviteit gebruikt ... kan een combicatie zijn ip refresh en netwerk driver bv. ... als je dit vaak hebt zou ik al zeker in die richting kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
DutchDevil79 schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 12:05:
Volgende week is Joep weer terug dus pas maar op!!! >:) >:)
En ik hou nu alles in de gaten.... ;)

En tja Derx shit happens, jammer dat het gisteren slecht afliep. Maar alles zo gelezen hebbend was er geen enkele opzet in het spel.
En dat dd over sancties begon is begrijpelijk. Sinds 2 seizoenen hebben we dit seizoen de boel open voor eenieder en was onze zorg of de sfeer etc niet zou veranderen. Die zorg blijft, maar volgens mij is dat nu geen thema.
In S2 ben ik ook een keer vloekend uit de race gestapt, nadat ik er af werd getikt. En dat ik toen zo reageerde is eigenlijk niet goed, maar in de hitte van de strijd gebeurt dat.

Zaterdag wordt een druk dagje voor me..... Rig verbouwen ;)

[ Voor 58% gewijzigd door JoepW op 08-08-2012 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Wat ga je verbouwen ?

Nja, ik vloekte tijdens de practice gisteren al, en dat had ik gewoon niet moeten doen. Tijdens de race, tsja, had niet gemoeten, maar denk dat iedereen dat wel eens gebeurd is.

Wat de ongelukken van gisteren betreft, tsja, het is gebeurd en ik kan wel kwaad blijven, maar dat heeft niet echt zin. Ik ben nu ook wel zo ver dat ik wel geloof dat het niet opzettelijk was van Zlatko. Het incident met Paul was gewoon heel erg ongelukkig dat ik wat eerder rem dan hem, en hij waarschijnlijk net ff lag heeft.
Als dergelijke dingen gebeuren terwijl je niet goed onderweg bent dan boeit het niet, als je voor je gevoel net lekker onderweg bent, en in kansrijke positie, dan is het erg zuur, en reageer je wel eens op een manier zoals het niet hoort.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

JoepW schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 16:15:
[...]
In S2 ben ik ook een keer vloekend uit de race gestapt, nadat ik er af werd getikt. En dat ik toen zo reageerde is eigenlijk niet goed, maar in de hitte van de strijd gebeurt dat.
Daar ging het meteen op teamspeak over. Dat er wel is vaker iemand boos weg was gegaan. ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Ja, de keren dat JoepW er kwaad mee kapte zijn niet op de vingers van 2 handen te tellen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:37

Fuelke

Forza Ferrari

Ik vond het gisteren best leuk, laatste plaats uiteraard, maar ik lag niet te ver achter de voorlaatste man in practice. Slaagde er pas om het einde van de qualify in om een foutloos rondje neer te zetten, maar blijkbaar werden beide niet geregistreerd wegens discontinuity, was een 1:23 hoog.

Jammer dat ik geen tijd meer had om de hele race uit te rijden.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etnerdnl
Na een beetje te hebben meegelezen met de discussie vandaag heb ik net zelf meegemaakt hoe vervelend het kan zijn als je de dupe wordt van foutjes/onoplettendheid van anderen. Zat namelijk weer in een race met wat minder goede racers en ik wist dus dat ik een kans maakte maar ik werd er helaas twee keer afgereden door (toevallig?) twee mensen met dezelfde achternaam (waarschijnlijk broertjes) die duidelijk niet helemaal goed naar hun spotter geluisterd hadden, of ze wilden me er op de een of andere manier niet langs laten maar dat lijkt me niet want later werd ik er door beiden ruim langs gelaten. In de eerste bocht dus al eraf gereden, daarna in een aantal rondjes weer opgeklommen tot ik zo rond lap 10 in de buurt kwam van de top 4 en er toen dus weer afgereden werd. Uiteindelijk toch nog 3e geworden maar wel jammer dat ik geen kans kreeg om te strijden voor P1 (was prima haalbaar al zeg ik het zelf). Ondanks dat begin ik er toch steeds meer lol in te krijgen :) heb spijt dat ik niet eerder met iRacing begonnen ben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Blegh, Lotus kreeg niet genoeg man dus maar in de SM gesprongen zonder een rondje geoefend te hebben. Eerste 15 rondjes clean ging allemaal prima, toen een keer die klote corkscrew verkeerd genomen en half gespind en om een of andere reden was het daarna helemaal over, en nog 8 incs gehaald en 2 plekken op moeten geven in de laatste 10 rondjes :/ Nja... Het begon prima maar zodra ik achter iemand zat had ik totaal geen grip meer en ging ik steeds de fout in...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Red Baron schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 19:18:
Ja, de keren dat JoepW er kwaad mee kapte zijn niet op de vingers van 2 handen te tellen. ;)
Overdrijven is ook een vak. 8)

Jammer Nick van de SM race. Maar ja, Laguna is en blijft een killer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Net even gekeken op youtube hoe iemand een 0:58 reed met de mx5 op limerock park, man wat gaat dat snel. Bij dat heuveltje gaat hij niet eens van het gas af en remt eigenlijk niet eens voor die bocht.

Ik kom meestal op de bocht af en moet dan aardig stevig de rem intrappen en dan insturen en daarna moet ik echt helemaal van het gas af, anders sta ik echt dwars over dat heuveltje.
Ik heb tot nu toe een 1:02 gereden met de mx5 op lime rock.
Er zijn er maar 2 nederlanders die een 0:58 gereden hebben daar de rest meestal allemaal 0:59.
Kun je mooi zien bij de world records en dan moet je hem op nederlands zetten.

Nu maar weer verder met oefenen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Gebruik je ook iSpeed? Dat wil ook nog eens helpen om wat meer inzicht te krijgen waar je wellicht wat tijd kunt winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Anoniem: 378118 schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 22:28:
Net even gekeken op youtube hoe iemand een 0:58 reed met de mx5 op limerock park, man wat gaat dat snel. Bij dat heuveltje gaat hij niet eens van het gas af en remt eigenlijk niet eens voor die bocht.

Ik kom meestal op de bocht af en moet dan aardig stevig de rem intrappen en dan insturen en daarna moet ik echt helemaal van het gas af, anders sta ik echt dwars over dat heuveltje.
Ik heb tot nu toe een 1:02 gereden met de mx5 op lime rock.
Er zijn er maar 2 nederlanders die een 0:58 gereden hebben daar de rest meestal allemaal 0:59.
Kun je mooi zien bij de world records en dan moet je hem op nederlands zetten.

Nu maar weer verder met oefenen!!!
Als je wilt verbeteren is iSpeed een aanrader. Maar vergelijk eerst met iemand die bv 1:01 doet en kijk wat hij anders doet dan jou.
Belangrijk met de MX-5 is vooral niet te hard te remmen (lees bruusk) en zonder onderstuur de bocht in te gaan.
Ik heb sinds enige tijd het geluid van de banden vele malen harder staan dan de motor enzo. Dat helpt bij het herkennen van onderstuur.
Maar belangrijkste advies is probeer in kleine stappen te verbeteren. Je vergelijken met een WR is frustrerend.

Mijn CSW monteren ;)

[ Voor 6% gewijzigd door JoepW op 08-08-2012 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Aha !! Have fun !!

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JoepW schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 22:36:
[...]

Als je wilt verbeteren is iSpeed een aanrader. Maar vergelijk eerst met iemand die bv 1:01 doet en kijk wat hij anders doet dan jou.
Belangrijk met de MX-5 is vooral niet te hard te remmen (lees bruusk) en zonder onderstuur de bicht in te gaan.
Ik heb sinds enige tijd het geluid van de banden vele malen harder staan dan de motor enzo. Dat helpt bij het herkennen van onderstuur.
Maar belangrijkste adviesmis probeer in kleine stappen te verbeteren. Je vergelijken met een WR is frustrerend.

[...]

Mijn CSW monteren ;)
Ja ispeed heb ik deze week gedownload is wel een leuk programma met die stem van slower en faster.
Iedereen heeft zijn eigen limiet de een is eerder aan zijn limiet en je kan beter wat rustig leren rijden anders schuif je zo van de baan af.
Inderdaad je zelf vergelijken met een wereldrecord is erg frustrerend.
Tot nu toe heb ik nog geen race gereden omdat ik na een rondje of 3-4 altijd wel een keer naast de baan ga.
Ik rijd meetal offline practice of soms online practice.
Ik heb verder wel leuke hardware met mijn g27 stuurtje.
Terwijl met gtr evulution heb ik totaaal geen problemen met de auto op de baan te houden kan ik rondje na rondje rijden. Alleen al die andere racegames halen het bij lange na niet in vergelijking met iracing.
iracing is echt wel de race-game van het moment.

Maar waarschijnlijk is mijn probleem dat ik gewoon een makkelijke leuke auto moet kopen met iracing.
Ik zal straks nog even zoeken naar een leuke auto voor er bij de f1 auto heb ik al en de vw jetta.
Die autos bij het basis abbo daar kan ik gewoon niks mee.

ik heb de star mazda even gekocht dit lijkt me eerst wel een geschikte auto om mee verder te gaan hij breekt elk geval niet spontaan uit en is makkelijk te besturen.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 378118 op 09-08-2012 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 378118 schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 22:47:
[...]
ik heb de star mazda even gekocht dit lijkt me eerst wel een geschikte auto om mee verder te gaan hij breekt elk geval niet spontaan uit en is makkelijk te besturen.
Totdat je hard probeert te gaan :) De SM heeft een dun lijntje, makkelijk te overschrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]
Ja ispeed heb ik deze week gedownload is wel een leuk programma met die stem van slower en faster.
Het gaat hier overigens niet over de stem van slower en faster m.b.t. iSpeed... Je moet de iSpeed Lap Analyser hebben en daar goed mee aan de slag gaan. Dan zie je dingen als snelheid en gaspedaal- en stuurstand en zo, en je kunt zelfs racelijnen vergelijken met een ander.
Door daar goed naar te kijken, en daarbij de handleiding van Troy Schulz te gebruiken, word je instantly een stuk sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etnerdnl
[...]

Iedereen heeft zijn eigen limiet de een is eerder aan zijn limiet en je kan beter wat rustig leren rijden anders schuif je zo van de baan af.
Inderdaad je zelf vergelijken met een wereldrecord is erg frustrerend.
Tot nu toe heb ik nog geen race gereden omdat ik na een rondje of 3-4 altijd wel een keer naast de baan ga.
Ik rijd meetal offline practice of soms online practice.
Ik heb verder wel leuke hardware met mijn g27 stuurtje.
Terwijl met gtr evulution heb ik totaaal geen problemen met de auto op de baan te houden kan ik rondje na rondje rijden. Alleen al die andere racegames halen het bij lange na niet in vergelijking met iracing.
iracing is echt wel de race-game van het moment.

Maar waarschijnlijk is mijn probleem dat ik gewoon een makkelijke leuke auto moet kopen met iracing.
Ik zal straks nog even zoeken naar een leuke auto voor er bij de f1 auto heb ik al en de vw jetta.
Die autos bij het basis abbo daar kan ik gewoon niks mee.

Ik ben ook nog niet zo lang bezig in iRacing en rij dus ook nog in de mazda cup, maar ik denk ten eerste dat je niet zo snel al naar snellere autos moet gaan als je de mx5 al niet lang op de baan kunt houden..

ik had eerst hetzelfde als jij, maar als je langgenoeg rondjes blijft rijden in Test on track en om met wat mensen erbij te oefenen in Practice gaat het vanzelf beter. Wat je trouwens ook moet proberen wil je een race gaan doen is iets minder hard pushen dan je normaal doet bij het oefenen, iets minder risico nemen, want met 1.02 als snelste tijd rij je dan bijv. 1.03 en dat is niet eens zo heel idioot slecht tijdens de race ;) als je dat constant veilig kunt volhouden kun je zelf nog wel makkelijk in de top 5 eindigen (wat overigens niet je doel zou moeten zijn in het begin, liever clean race rijden wat ook al niet echt makkelijk is). Wat ik weet even niet meer wie zei over iemand die 1.01 rijd daar zit ik erg in de buurt ik weet niet op welke manier ik kan laten zien 'hoe ik rij' dan evt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik heb 2 nieuwe Lotus setups op de site gezet, eentje is een wijziging van mezelf waardoor hij makkelijker is in T11 (snelste tijd 16.8 in Q), andere kreeg ik net van David Jaques, hij had die van mij (wat ik maandag geshared had) wat aangepast. Ik kan er zelf niet heel veel mee, ben gewend aan m'n eigen denk ik, maar de mensen die zweren bij zijn setups (Jos? :+) kunnen hem dus proberen ;)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb met ispeed mijn rondjes even vergeleken met de telemetry.
Iemand reed een 0.59 ik een 1:02.

Maar wat het meeste opvalt dat de snelle jongens heel andere racelijnen rijden.
Ze gaan voor dat ze de bocht insnijden echt helemaal op de buitenkant van de baan op de curbstones rijden.
En snijden dan de pas de bocht in.

Nog ff oefenen dus maar er zit ook wel een risico aan vast om helemaal naar buiten de bocht in te snijden voor het zelfde kom je met een wiel naast de baan en schuif je er af.
Pagina: 1 ... 5 ... 31 Laatste

Dit topic is gesloten.