iRacing: Seizoen 3 - 2012 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 31 Laatste
Acties:
  • 59.836 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 20:07

derx666

mecker ende blaet

Net nog even de credits race in de Skip gedaan op Mid-Ohio. SOF was nog best aardig gezien de tijd van 23:45 (2596). Had vlak van tevoren nog een Q gedaan, waarbij ik mn practice tijd van afgelopen seizoen met iets meer dan .1s verbeterde naar 1:37.178. Dit terwijl ik voor de Q maar zo'n 15min practice had gereden, en de rest van de week nog helemaal niet.
Race gestart vanaf P3, eerste ronde leek zonder al te veel grote problemen te gaan. P1 en P@ waren een stuk te snel voor me, en ik liep wat uit op P4. Helaas werd die al vrij snel ingehaald door iemand die wat sneller was, dus ik moest gaan werken voor mn P3. Ik was in het laatste gedeelte (vanaf bocht 8) wat sneller, terwijl hij juist wat rapper door T1 en T2 kwam., waardoor hij flink profijt had van mijn slipstream. Ik kon hem achter me houden tot ik aan het einde van L4 iets teveel overstuur had in de voorlaatste bocht (lange doordraaier rechts), en ik flink van mn gas af moest om te corrigeren. Aangezien hij niet zover achter me zat, kon hij er aan de binnenkant makkelijk voorbij, en was ik mn plekje kwijt.
Vanaf dat moment hebben we ronde na ronde achter elkaar aangereden, waarbij de onderlinge afstand niet meer was dan 0.7s (en meestal minder), zonder dat ik echt de mogelijkheid had om hem er ergens naast te prikken. Zeker tot L12 leek het wel alsof hij zn achterbanden wat meer gebruikte, waardoor hij toch vaak enigzins driftend de bochten nam. Ik hoopte dat hij hierdoor zijn achterbanden te warm zou stoken en hij hierdoor een keer de mist in ging. Helaas begon hij na L12 wat netter te rijden, en goed af te remmen tot de apex, waardoor hij elke keer een wat betere run uit de bochten had, mij hierdoor achter zich kon houden, en tegelijkertijd zijn banden wat kon laten afkoelen. Helaas pindakaas, daar ging mijn plannetje.
Een ronde of 3 voor het einde had hij een klein momentje op dezelfde plaats waar ik eerder in de race ook de mist in ging, echter kon hij hem prima houden, terwijl ik een klein beetje schrok, daardoor net iets meer remdruk gaf, en wederom bijna rond ging. Gelukkig kon ik hem nog net opvangen, maar de snelheid was er volledig uit, terwijl hij gewoon door kon. Hierdoor kwam ik op 2.5s te zitten, met achterbanden die een beetje te warm geworden waren. De laatste 3 rondes heb ik wat rustiger gedaan (aangezien ik eigenlijk toch niet voor de punten ging, maar alleen voor de credits), en zo op P4 gefinished.

Resultaat: 115 punten voor het kampioenschap (waardoor ik nu 8 punten meer heb dan vorig seizoen, waar ik veel meer practice gedaan heb), +41 IR en +0.17SR (was de laatste tijd behoorlijk wat kwijtgeraakt, dus dat was wel prettig). Al met al een leuke race, en lekker gescoord. Wat wil een mens nog meer....

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:41

Niellie41

[object Object]

Voor degene die de komende week op Las Vegas gaan rijden met de Silverado. Hier is een track guide van iRacing:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:29

BM

Moderator Spielerij
Niellie41 schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 22:54:
Misschien dat je te veel te slingeren?
Pushen is niet lastig zolang degene voor je niet slingert. Probeer je niet blind te staren op de achterkant van degene voor je, maar kijk langs de auto. Dan stuur je zelf veel strakker en ben je niet de hele tijd aan het corrigeren.
Hmmz, slingeren. Het was me zelf niet zo opgevallen, maar dat zou wel kunnen. Al moet ik zeggen dat ik dat veel meer mensen zie doen, en volgens mij nog een stuk extremer dan ikzelf zou doen. Aantal mensen voor me schoten vanaf de lowline bij uitkomen bocht voorbij het midden van de baan om vervolgens weer terug te duiken naar links. Ben er toch vrij zeker van dat ik dat soort capriolen niet uitgehaald heb :)
Nahja, maakt allemaal ook niet zoveel uit.
JoepW schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 23:55:
Week 13 gaat er als volgt uitzien:
Maandag: Training @ VIR voor de league race (DP & Caddy)
Dinsdag: Laatste S3 race @ VIR
W13 toernooi op de volgende dagen:
- Woensdag
- Donderdag
- Zaterdag
- Zondagmiddag
De volgende races worden verreden (volgorde wordt nog bepaald):
HPD ARX-01c @ Road Atlanta - Dag - Short met 1 heat(s)
SR8 @ Virginia int. - Dag - South met 2 heat(s)
Tour modified @ Richmond - Nacht - Oval met 1 heat(s)
MX5 @ Zandvoort - Dag - National met 2 heat(s)
Leuk setje races denk ik zo. Ik ga d'r sowieso 1 van missen (de woensdag), maar de rest ga ik absoluut proberen te halen, altijd leuk :)
NickThissen schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 00:20:
En wat info voor de laatste S3 race:

[afbeelding]

We proberen er een multiclass race van te maken met de Riley DP en Cadillac.
Track: Virginia International Raceway - Full course
Lengte: 90 min 'endurance'

Waarschijnlijke timing, lokale tijden (GMT + 2) (open voor suggesties nog, dit is nog niet echt overlegd ofzo):

Open Practice: maandag van 20:00 tot 22:00

Open Practice: dinsdag van 18:30 tot 20:30 (eventueel)
Qualify: 20:30 tot 21:00
Race: 21:00 tot 22:30

Practice op dinsdag lijkt me nog wel wenselijk, we kunnen dan gewoon een server van 4 uur pakken dus die tijd hebben we toch.
Qualify kan 15 min per class of 30 min samen.
Race is dus half uurtje later afgelopen dan normaal. Dit zouden we kunnen verschuiven (half uur eerder) maar dan is de start dus ook een half uur eerder dan normaal, en we zien vaak nog genoeg mensen na 20:30 komen dus ik weet niet of dat slim is.

Dit gaat alleen door als we genoeg deelnemers hebben (ik vind zelf minimaal 20 of 25 man), en we moeten mensen ook laten inschrijven voor een bepaalde auto (zodat je straks niet met 22 vs 3 aan het rijden bent). Ik zal binnenkort wat reclame maken op het forum. Mochten we dit aantal inschrijvingen niet halen stel ik voor om er een single class race van te maken (met de Riley), en wellicht iets korter houden (gewoon 40 min? of een keer 60).
Ben benieuwd, lijkt me leuk om met een setje serieuze rijders een MC race te doen. Virginia ken ik niet, maar alles valt te leren. Wellicht moet ik dan ook geheel tegen mijn 'natuur' in maar niet in de Riley, maar juist in de Cadillac stappen :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:07

Hoogie2004

Whohooooo

Ik twijfel voor de Endurance race. Ik vind de Riley namelijk wel vermakelijk, maar in de Caddy heb ik toen kunnen winnen :+

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-09 08:34

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Oef, wordt net erop geattendeerd dat ik een race ben vergeten te vermelden voor de maandag (of vrijdag?) in W13:
NHMS Road - Dag - Road - L79

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

JoepW schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 08:48:
Oef, wordt net erop geattendeerd dat ik een race ben vergeten te vermelden voor de maandag (of vrijdag?) in W13:
Is dat waar we met die HPD hebben lopen karten? Dat wordt nog wat in die Lotus dan.... :P

Ik hoop snel weer wat meer tijd te hebben, er is zoveel tussendoor gekomen de laatste weken :S

[ Voor 12% gewijzigd door Hoogie2004 op 09-10-2012 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Grappig, die road variant kende ik nog niet. Verder is New Hampshire altijd goed, dus volgens mij ga ik me daar ook wel vermaken :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeeZeiler
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-11-2022
JoepW schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 23:55:
Week 13 gaat er als volgt uitzien:
Maandag: Training @ VIR voor de league race (DP & Caddy)
Dinsdag: Laatste S3 race @ VIR
W13 toernooi op de volgende dagen:
- Woensdag
- Donderdag
- Zaterdag
- Zondagmiddag
De volgende races worden verreden (volgorde wordt nog bepaald):
HPD ARX-01c @ Road Atlanta - Dag - Short met 1 heat(s)
SR8 @ Virginia int. - Dag - South met 2 heat(s)
Tour modified @ Richmond - Nacht - Oval met 1 heat(s)
MX5 @ Zandvoort - Dag - National met 2 heat(s)
Wat is een heat?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 10:49

DutchDevil79

I race, therfore I am

Ja Vrijdag dan maar. Maandag vaak al oefenen voor de komende week.

En een heat is een race. Betekend dat we komende week 13 gaan testen of het werkt om 2 races te rijden op 1 dag. De bedoeling is om een race van 25 minuten te doen en daarna een sprint race van 15 minuten met de top 8 reversed. Volgens ons kan dat leuke racejes op leveren.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

DutchDevil79 schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 10:46:
[...]

Ja Vrijdag dan maar. Maandag vaak al oefenen voor de komende week.

En een heat is een race. Betekend dat we komende week 13 gaan testen of het werkt om 2 races te rijden op 1 dag. De bedoeling is om een race van 25 minuten te doen en daarna een sprint race van 15 minuten met de top 8 reversed. Volgens ons kan dat leuke racejes op leveren.
Hmm, dus 8e worden en dan een race lang iedereen achter me houden. Challenge accepted! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obversarix
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 05-09-2023
iRacing is aan het updaten as we speak.
Nu nog kijken hoe ik jullie kan verslaan (nooit XD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Hoogie2004 schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 11:05:
[...]

Hmm, dus 8e worden en dan een race lang iedereen achter me houden. Challenge accepted! :+
Race 1 levert meer punten op, dus die tactiek zal je gemiddeld genomen minder punten opleveren dan gewoon elke race zo hoog mogelijk finishen :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obversarix
Lol. Dat faalt.
Ik wist niet dat een stuur een vereiste was voor iRacing :S.
Ik dacht dat een controller ook te doen was, al zou dat wel oneerlijk zijn natuurlijk.

Wie kan mij een stuur aanbevelen? (150,- tops)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:38

Arfman

Drome!

Tweedehands G25/G27, anders Driving Force Pro (beide van Logitech).

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Volgens mij staat het wel duidelijk aangegeven dat er een stuur vereist is hoor... Maar het kan overigens wel met een controller (ik heb geen idee hoe maar dat hoor je wel eens).

Populaire logitech sturen rond die range (van goedkoopst naar duurst denk ik):
Logitech Momo (oud)
Logitech Driving force GT (DFGT)
Logitech G25
Logitech G27 (iets duurder, wellicht marktplaats oid zoeken)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obversarix
Wegens "sponsoring" is mijn budget omhoog gegaan naar G27 :P
Ik heb hem net besteld, dus morgen binnen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Laatst online: 00:57
Obversarix schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 11:41:
Lol. Dat faalt.
Ik wist niet dat een stuur een vereiste was voor iRacing :S.
Ik dacht dat een controller ook te doen was, al zou dat wel oneerlijk zijn natuurlijk.

Wie kan mij een stuur aanbevelen? (150,- tops)
Ik heb deze nog steeds liggen:
Red Baron in "iRacing: Seizoen 3 - 2012"

Hmm te laat dus :P

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obversarix
Te laat inderdaad.
Maakt eigenlijk niet uit gezien de sponsoring :P

Dan heb ik dalijk ook een lekker stuur om F1 2012 mee te spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

G27 is een prima stuur, ik heb er jarenlang plezier van gehad (G25 dan wel, maar is bijna hetzelfde). Voordat je dat stuur "ontgroeid" bent, ben je heel wat jaren verder en volgens mij rijden er zelfs nu nog mensen in de allerhoogste klasses van iRacing (de zgn. Pro drivers) met een G25/G27. Pablo Lopez o.a. volgens mij, alhoewel hij die wel gemod heeft met verwisselbare stuurtjes enzo.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Het stuur maakt niet de rijder, maar de pedalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep ;)
Ik ben zoooo blij met mijn load cell brakeje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Dutch3men schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 14:59:
Het stuur maakt niet de rijder, maar de pedalen ;)
Dat klopt wel, maar Pablo López rijd ook nog met de G27 pedalen zoals in een van z'n recente videos te zien is:

[ Voor 11% gewijzigd door Red Baron op 09-10-2012 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:17

Fuelke

Forza Ferrari

BM schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 08:23:

Ben benieuwd, lijkt me leuk om met een setje serieuze rijders een MC race te doen. Virginia ken ik niet, maar alles valt te leren. Wellicht moet ik dan ook geheel tegen mijn 'natuur' in maar niet in de Riley, maar juist in de Cadillac stappen :)
Ik zou wel graag in de Riley stappen, ten eerste ben ik al van de traagste in eender welke auto, zou leuker zijn om toch eens mensen in te halen. Ten tweede heb ik meer mileage in de Riley, met de Cadillac heb ik enkel een event gedaan met GoT, voor de rest heb ik hem nog niet aangeraakt.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Man!
Daar zit ik dan - dagje semi-vrij. Vol verwachting voor het SM racen op Zandvoort, gequalied met een voor mij redelijke 34.7, getimetriald...
10:30 GMT: unofficial
12:30 GMT: unoffical
14:30 GMT: 17 deelnemers, maar ik moest boodschappen doen
16:30 GMT: unofficial.

Pfff. Dinsdag zeker.... Nou het zal zo direct wel okay zijn, neem ik aan.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2012 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

In het echt konden ze er ook wel wat van op Talladega dit jaar :+

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=o84l2TUN7XM&feature=player_embedded#!]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aansluitend op dat filmpje kwam ik deze tegen ;)

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2sbu2h2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarninho
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-01-2024
Vraagje, ik had me vanmiddag ingeschreven voor de race van vanavond, krijg ik dan zo nog een password?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
Jarninho schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 19:56:
Vraagje, ik had me vanmiddag ingeschreven voor de race van vanavond, krijg ik dan zo nog een password?
is een league race dus staat bij league races geen paswoord nodig. :p

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Als je op de website van iracing naar leagues gaat en dan kiest voor league sessions komt daar de race te staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Server is up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarninho
Hmm, blijkbaar moet ik dan wel geaccepteerd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Zojuist gedaan.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit vanavond met visite wegens ophaling HD en dergelijke dus ik zal deze niet halen ... VIR zal ik dan maar extra voor trainen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Dat was toch nog best vermakelijk :) Pace was niet geweldig, maar vond het best grappig :)

Helaas op het einde nog in de problemen gekomen, had bij laatste caution maar twee banden gepakt, helaas was het na de herstart na 1 rondje alweer raak, dus geen idee of dat de juiste taktiek was :p Geen idee wat er gebeurde. Benjamien voor me ging de muur in waardoor ik wat moest liften om daar niet vol in te rijden. Daarna nog een klein tikje van Nick meegekregen waardoor ik zelf ook begon te spinnen. Motor was daarna helaas stuk, dus ik kon zelfs de race niet uit 'limpen' :(

Zonde, had tot dat moment 0 inc, nu val ik dus net buiten de bonuspunten :'(

Oh well, heb me wel vermaakt, maar ben d'r wel achter dat dit soort ovals echt vele malen lastiger zijn dan de super speedways (doh). Het verschil is hier na een paar rondjes tussen de ervaren en onervaren rijders toch best wel groot :)

[ Voor 15% gewijzigd door BM op 09-10-2012 22:13 ]

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Sorry BM, ik kreeg ook een tikje en moest m'n best doen om uberhaupt recht te blijven. Ik werd door jou gestabiliseerd denk ik anders ging ik ook rond.

Vond het opzich wel leuk, de restarts waren wel een grote chaos om me heen steeds, paar man leken niet heel netjes ruimte te geven als ik binnen of buiten ze zat en werd dus zo door 5 man na elkaar aangetikt terwijl ze me 'inhalen' :+ Daardoor had ik wat schade waardoor ik wat langzaam was en niemand kon bijhouden. Echter na een tijdje ging het weer een stuk beter (misschien omdat ik langzamer was en dus meer banden spaarde) en daardoor heb ik de fout gemaakt om geen repair te nemen, waardoor ik bij de volgende restart weer langzamer was .... Ach ja, paar gevechtjes waren wel leuk, even 3 wide geduwd met roope en nog iemand om even te laten zien dat ik toch niet zomaar door iedereen aan de kant geduwd zou worden :+

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Spotter zei echt dat ik gewonnen had , vind het gewoon niet eerlijk. :(

Maar was wel leuk, werd alleen een beetje verrast dat hij tegen de tijdlimiet aanliep.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
NickThissen schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 22:17:
Sorry BM, ik kreeg ook een tikje en moest m'n best doen om uberhaupt recht te blijven. Ik werd door jou gestabiliseerd denk ik anders ging ik ook rond.
Oh no hard feelings :) Was aardige chaos op dat moment, dus neem verder niemand wat kwalijk. Was niet meer dan een simpele constatering :)
Vond het opzich wel leuk, de restarts waren wel een grote chaos om me heen steeds, paar man leken niet heel netjes ruimte te geven als ik binnen of buiten ze zat en werd dus zo door 5 man na elkaar aangetikt terwijl ze me 'inhalen' :+ Daardoor had ik wat schade waardoor ik wat langzaam was en niemand kon bijhouden. Echter na een tijdje ging het weer een stuk beter (misschien omdat ik langzamer was en dus meer banden spaarde) en daardoor heb ik de fout gemaakt om geen repair te nemen, waardoor ik bij de volgende restart weer langzamer was .... Ach ja, paar gevechtjes waren wel leuk, even 3 wide geduwd met roope en nog iemand om even te laten zien dat ik toch niet zomaar door iedereen aan de kant geduwd zou worden :+
Ik heb het idee dat de spotters wel een tikje sneller zouden kunnen gaan roepen. Ik ben ook 1 of 2 keer aardig 'afgesneden', heb het op de replay niet nagekeken, maar volgens mij zat er op sommige punten maar centimeters tussen. Schrok me kapot :p Maar goed, als iemand zijn spotter niks roept dan kan ik het ze ook niet heel erg kwalijk nemen. De virtual mirror vertekend daarbij het beeld naar achter ook nog eens enorm door de achterkant van je eigen auto niet te tonen, dus tja, dan kun je rare dingen krijgen. :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Mwah, ik vind niet dat je zo erg op je spotter moet leunen. Als je iemand aan het inhalen bent hoef je niet meteen weer helemaal rechts tegen de muur te gaan rijden zo snel mogelijk als je de bocht uit komt, ook al zegt je spotter niks. Kijk dan gewoon even naar rechts of blijf lekker links rijden zolang je niks in je spiegels ziet. Misschien ben ik de enige die zo denkt want in de officiele series (trucks vooral) word ik op die manier ook heel vaak afgesneden, iemand die binnendoor duikt en dan gewoon helemaal naar rechts komt op de exit. Ja sorry maar ik ga echt niet remmen, hij heeft daar niks te zoeken.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
NickThissen schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 22:31:
Mwah, ik vind niet dat je zo erg op je spotter moet leunen. Als je iemand aan het inhalen bent hoef je niet meteen weer helemaal rechts tegen de muur te gaan rijden zo snel mogelijk als je de bocht uit komt, ook al zegt je spotter niks. Kijk dan gewoon even naar rechts of blijf lekker links rijden zolang je niks in je spiegels ziet. Misschien ben ik de enige die zo denkt want in de officiele series (trucks vooral) word ik op die manier ook heel vaak afgesneden, iemand die binnendoor duikt en dan gewoon helemaal naar rechts komt op de exit. Ja sorry maar ik ga echt niet remmen, hij heeft daar niks te zoeken.
Dat is ook wel weer zo ja :) Je bent niet de enige trouwens ;) Als het enigszins mogelijk is probeer ik ook ff te checken of de baan wel echt vrij is. Was vandaag alleen niet echt nodig, heb amper iemand in kunnen halen :p

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
BM schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 22:33:
[...]
Was vandaag alleen niet echt nodig, heb amper iemand in kunnen halen :p
Ik ook niet, leek alleen maar weg te vallen van iedereen. Vreemd want kreeg wel een 3e Q tijd voor elkaar 8)7 Zal wel te voorzichtig zijn ofzo, ik geef altijd wel ruimte als ik zie dat iemand sneller uit de bocht komt ofzo, terwijl de rest dat niet zo lijkt te doen. Een keer geprobeerd niet te doen en toen was het meteen een flinke 4x (geen idee met wie het was) dus ja....

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
NickThissen schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 22:37:
[...]

Ik ook niet, leek alleen maar weg te vallen van iedereen. Vreemd want kreeg wel een 3e Q tijd voor elkaar 8)7 Zal wel te voorzichtig zijn ofzo, ik geef altijd wel ruimte als ik zie dat iemand sneller uit de bocht komt ofzo, terwijl de rest dat niet zo lijkt te doen. Een keer geprobeerd niet te doen en toen was het meteen een flinke 4x (geen idee met wie het was) dus ja....
We zijn te braaf ;)

Heb rond de 1e 2 cautions wel rond p4/5 kunnen blijven hangen, maar toen mijn banden ook maar enigszins de geest gaven ging ik rap achteruit :) Tis een vak apart om ze langer dan een paar rondjes goed te houden. Jammer dat Fabian geen setup geshared had :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Was minder chaos dan ik had verwacht. Wel een paar leuke gevechtjes meegemaakt. Jammer dat ik bij de laatste herstart de crash voor me niet meer kon ontwijken.

Wel leuke reclame voor de Lotus race @ outlon van vorig weekend:
http://www.iracing.com/in...ip-ignites-at-oulton-park

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarninho
Was leuk, thanks :)

Op ovals doe ik nauwelijks aan verdedigen, ik wijk in elk geval niet van m'n lijn af. En als ik iemand inhaal gooi ik hem er ook niet plotseling vlak voor. Zeker als het net green is, is verdedigen zeer gevaarlijk, want achter je kan dan al snel een harmonica effect ontstaan. Ik zag toen ik van achteren kwam wel wat mensen die probeerden af te knijpen, maar 't Is oval racen, dus hou lekker je lijn. Voor de laatste ronde gelden natuurlijk andere regels ;) Maar over het algemeen ging het er best netjes aan toe.

Verder wat ik zei bij de restart: gewoon netjes je snelheid houden en geen schijnbewegingen maken. Je hoeft niet per-se te wachten tot het groen is, maar als je gas geeft, gáán. Tijdens de restarts waar ik achterin zat was het een grote chaos (vanwege het harmonica effect), terwijl het in de officiele series vaak vrij netjes gaat.

Verder hadden we wel een mooie lange run! Jammergenoeg was de tijd tekort om echt een goeie set te maken. Elke poging die ik deed eindigde knalhard in de muur :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

NickThissen schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 22:31:
Misschien ben ik de enige die zo denkt want in de officiele series (trucks vooral) word ik op die manier ook heel vaak afgesneden, iemand die binnendoor duikt en dan gewoon helemaal naar rechts komt op de exit. Ja sorry maar ik ga echt niet remmen, hij heeft daar niks te zoeken.
Dit is wel de manier hoe je eigenlijk moet inhalen. Ik rijd ook helemaal niet zo, ik kijk meestal of ik wel echt voor hem zit EN of ik sneller ben. Dan kan je wel weer gewoon naar rechts.

Voorbeeld hoe het in het echt gaat.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=artrqHtTB2o]
Je ziet Piquet Jr. ook naar boven 'sliden'.
BM schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 22:12:
Oh well, heb me wel vermaakt, maar ben d'r wel achter dat dit soort ovals echt vele malen lastiger zijn dan de super speedways (doh). Het verschil is hier na een paar rondjes tussen de ervaren en onervaren rijders toch best wel groot :)
Plate races zijn ook totaal anders dan de normale ovals, maar niet minder leuk. Op SS's is het belangrijk dat je met mensen om je heen bumper op bumper kan rijden.
Persoonlijk vind ik de kleinere ovals (Richmond, Bristol, Martinsville, etc.) geweldige ovals en kan je er super veel plezier hebben mits de ander ook mee werkt :P

Afgelopen zaterdag een vriend van me NASCAR laten proberen. Hij dacht, doe ik wel even. Hij wilde op Charlotte rijden met de Silverado. Hij crashte in ronde 1 en het was niet wat hij verwachtte :D
Altijd wel mooi als mensen inzien dat het toch lastiger is dan gedacht en dan is de Silverado nog makkelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Niellie41 schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 23:11:
[...]

Dit is wel de manier hoe je eigenlijk moet inhalen. Ik rijd ook helemaal niet zo, ik kijk meestal of ik wel echt voor hem zit EN of ik sneller ben. Dan kan je wel weer gewoon naar rechts.

Voorbeeld hoe het in het echt gaat.
[video]
Je ziet Piquet Jr. ook naar boven 'sliden'.
Hm die video laat wel totaal niet zien wat ik bedoel. De gele auto zit halverwege de bocht al achter de witte, dan kan de witte dus gewoon naar boven uiteraard. In mijn geval gingen we de hele bocht langs elkaar, en bij de exit nog steeds langs elkaar (mijn voorwiel minimaal in zijn passagiers deur) en hij komt gewoon tegen de muur aan rijden, raakt mij en crasht. Heel anders, toch?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Was een leuke race voor de race samen met Rudy wat aan de setup geknutseld zodat die op de longrun iets beter was. We konden beide van P1 en P2 starten en bij de eerst yellow dachten we kom lekker de pits in en achteraan beginnen :)
Wat volgde was een mooie lange green run waardoor zowel Rudy als ik naar voren konden rijden. Totdat er een achterblijver aan kwam en er een miscommunicatie was tussen Jarno en hem. Waardoor Jarno plotseling naar links kwam en ik geen kant meer op kon en mijn motor kapot was. Gevolg was een tow van dik 2,5 minuut en 2 rondes achterstand, ook kreeg ik geen nieuwe banden en brandstof dus mocht ik het met dat wat ik had zien te proberen. Kon mezelf richting de P8 plek rijden, maar nog wel 1 ronde achterstand omdat ik al één wave around kreeg.

En precies toen ik eigenlijk naar binnen moest voor brandstof kwam er een caution met nog +- 10 rondes te gaan. Naar binnen gegaan fuel erin, nieuwe bandjes er onder en tape op 60% gezet. Ook mijn laatste wave around gekregen waardoor ik weer in de lead lap zat. En toen was het stampen en hopen op geen verder cautions. Bij de start een mooie 3 wide actie gehad bij Joep op de highline en iemand anders op de lowline. En binnendoor nog een aantal anderen in kunnen halen, jammer dat de het maar een green run van 2 rondes was, maar wel in die 2 rondes van P16 naar P9 gereden. Vervolgens duikt er nog iemand de pits in waardoor ik gratis een plek erbij kreeg :)

Jammer dat ik die tow had en twee rondes achterstand hierdoor opliep. Want ik had het Dave graag een stuk moeilijker willen maken aangezien ik op de longrun een stukje sneller was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Overigens ben ik tussendoor af en toe bezig met een flinke update aan de setup site (een rewrite eigenlijk, maar kan het meeste wel hergebruiken uiteraard). Voornamelijk om over te stappen op een beter database systeem (veel sneller), en ik neem dan ook maar meteen wat leuke updates mee. Het idee is dat de site wat toegankelijker wordt gemaakt voor buitenstaanders en niet alleen maar voor GoT meer zoals nu.

Zo kun je straks 'teams' maken en joinen, en kun je team setups uploaden die alleen voor een bepaald team te downloaden zijn. De setups zijn dan niet toegankelijk voor mensen die geen lid zijn van het team. Wij zullen dan uiteraard een eigen team hebben (en alle setups die er nu op staan probeer ik ook gewoon netjes over te zetten), maar zo kan een groepje spanjaarden (ik noem maar iets) ook een team maken en in prive setups sharen.

Naast gewoon standaard verbeteringen (zoals veel sneller) heb ik ook de fundering voor wat statistieken erin gebouwd. Dat wil zeggen countertjes hoe vaak je een setup upload en hoeveel je er download, laten zien hoe vaak een setup gedownload is, etc. Ook kunnen mensen setups raten en misschien commentaar plaatsen bij elke setup (dat lijkt me wat overbodig maar ach).

De reden waarom ik dit nu al post is eigenlijk om te vragen hoe de grotere teams normaal met hun setups omgaan, voor de wat hogere klasses bijvoorbeeld waar je wat vaker setups hebt die je geheim wil houden. Ik verwacht eigenlijk dat die teams wel een eigen systeem hebben, maar zo niet zijn ze natuurlijk ook welkom op mijn site. Probleem zal dan uiteraard zijn dat ik toegang heb tot alle setups :+ En daarom zullen zo'n teams natuurlijk nooit hun setups gaan zitten uploaden op m'n site. Ik zit te denken om er een encryptie in te bouwen zodat de setups op de server allemaal versleuteld zijn en zelfs ik ze niet kan gebruiken. Dat is allemaal erg lastig echter (encryptie kan niet door de server gebeuren want dan kan ik er alsnog aan, lang verhaal) maar wel mogelijk. Uiteraard zouden de teams hun setups ook gewoon als password protected zip/rar file erop kunnen gooien, maar dat is weer zo'n moeite voor elke setup.

De vraag is eigenlijk (aan iedereen die misschien wel eens wat ervaring heeft gehad met het omgaan met geheime setups): zou zo'n site ooit gebruikt worden, zelfs al is alles versleuteld en kan ik onmogelijk met de setups er vandoor gaan? Ik verwacht het eigenlijk niet dus ga ik niet moeite doen om die encryptie erin te bouwen ;)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Setups die ik gebruik op Daytona en Talladega wat team sets zijn, delen we altijd via Facebook of op onze Teamspeak server. En hebben we tot nu toe nog nooit op een site of zo gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Man man ik begrijp niets van ovals.

Als ik een road race doe ben ik niet de allersnelste, maar ik kan toch wel altijd mooi mee in het middenveld.
Bij ovals daarentegen... Wat ik daar ook probeer, ik rij altijd minimum een seconde trager dan al de rest. Iedereen rijdt me om de oren. Ik verlies maar liefst een seconde op 2 bochten! Wat een frustratie!
Bij een road race kan ik ook mooi safe rijden. Hard verdedigen of aanvallen en het toch veilig houden. Bij die ovals... De ene keer laat ik iets te veel ruimte en rijdt 10 man me voorbij, de andere keer probeer ik iets beter te verdedigen en krijg ik te horen dat ik een gevaar op de baan ben (wat wellicht correct is ook).

En dan dat gedoe met die safetycar, daar begrijp ik ook geen snars van. Als er een safetycar de baan op komt, wat bepaalt dan waar je moet gaan rijden? Als ik me goed herinner reed ik als voorlaatste, er kwam een safetycar op en ik mocht plots herstarten vanuit vijfde positie... Waarom? geen idee!

En wat is dat met die tape waar iedereen het over heeft? Wat heeft plakband met nascar te maken?

Wat een onkunde, ik ben beschaamd in mezelf. Maar het grappigste van dit alles... Ik heb me eigenlijk wel vermaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 00:39:
Man man ik begrijp niets van ovals.

Als ik een road race doe ben ik niet de allersnelste, maar ik kan toch wel altijd mooi mee in het middenveld.
Bij ovals daarentegen... Wat ik daar ook probeer, ik rij altijd minimum een seconde trager dan al de rest. Iedereen rijdt me om de oren. Ik verlies maar liefst een seconde op 2 bochten! Wat een frustratie!
Bij een road race kan ik ook mooi safe rijden. Hard verdedigen of aanvallen en het toch veilig houden. Bij die ovals... De ene keer laat ik iets te veel ruimte en rijdt 10 man me voorbij, de andere keer probeer ik iets beter te verdedigen en krijg ik te horen dat ik een gevaar op de baan ben (wat wellicht correct is ook).

En dan dat gedoe met die safetycar, daar begrijp ik ook geen snars van. Als er een safetycar de baan op komt, wat bepaalt dan waar je moet gaan rijden? Als ik me goed herinner reed ik als voorlaatste, er kwam een safetycar op en ik mocht plots herstarten vanuit vijfde positie... Waarom? geen idee!

En wat is dat met die tape waar iedereen het over heeft? Wat heeft plakband met nascar te maken?

Wat een onkunde, ik ben beschaamd in mezelf. Maar het grappigste van dit alles... Ik heb me eigenlijk wel vermaakt :)
Je mocht herstarten als vijfde, zijn er mensen voor je de pits in gegaan? Zo ja dan win je die posities als. Waar je moet herstarten inside line of outisde line wordt bepaald aan de hand van je positie. Rij je op dat moment op een oneven positie dus 1,3,5 etc start je op de inside line even nummers dus op de outside line.

Een Nascar auto heeft een grill hierachter zit je radiator, doormiddel van het plakken van tape op je grill maak je de intake kleiner en dus zal je motor sneller heter worden en dus mogelijk ook eerder ploffen. Maar voordeel hiervan is dat je minder luchtweerstand hebt en je dus weer sneller zal gaan.

En wat betreft snelheid het is een kwestie van heel veel oefenen en weten hoe hard je kan pushen.

Ik heb een filmpje gemaakt waarbij je meerijdt met mij dan kan je zien wat ik in de bochten doe wat betreft gas, rem en hoeveelheid ik stuur misschien kan je er iets uithalen.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=eCSvuXomQjU]

[ Voor 7% gewijzigd door FabiandJ op 10-10-2012 04:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ik heb me uiterst goed vermaakt gisteren. Heb uiteindelijk toch gereden met die setup die ik geshared had, en die bleek (mits ik niet te vroeg op het gas ging) erg stabiel in de long-run. Jammer van die laatste caution, want ik liep behoorlijk hard in op de 2 voor me, en mijn alleen buitenbanden tactiek leek dus wel te werken. Hoe goed het had gewerkt zullen we helaas nooit weten :)

Ben wel blij dat het niet alweer in drama eindigde, al ben ik enkele malen flink afgesneden door Eric, waar ik ook echt lang achter heb gehangen. Beetje zoals Nick beschreef, ik zit er en hij rijd naar de muur, waardoor ik maar moet kiezen. Was wel een mooie uitdaging om er zonder brokken langs te komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08 17:52
Frank, Ondanks dat het een mooi gevecht was kan je pas over afsnijden spreken als je er echt naast zit en ik je dan in de muur druk. Oval gaat naar mijn idee vooral om je auto er duidelijk naast zetten en dan neemt de ander ook een andere lijn. Als je je neus naast mijn achterscherm prikt blijf ik gewoon ongeveer mijn lijn houden. We hebben ook geen contact tijdens het gevecht...dat zegt genoeg over de ruimte die ik je heb gelaten.

De keren dat je er echt naast zat heb ik je ook netjes ruimte gegeven....dat je het dan niet haalde is een ander verhaal. De inhaalactie was wel mooi (kleunde bij het inrijden van de pits achterop.....haha......kostte een iets langere pitstop voor mij :-)) Maar in mijn ogen was het fair racen, jij was sneller en ik liet je er niet langs.....tja!!

[ Voor 7% gewijzigd door Ericjooo op 10-10-2012 09:56 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ericjooo schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 09:51:
Frank, Ondanks dat het een mooi gevecht was kan je pas over afsnijden spreken als je er echt naast zit en ik je dan in de muur druk. Oval gaat naar mijn idee vooral om je auto er duidelijk naast zetten en dan neemt de ander ook een andere lijn. Als je je neus naast mijn achterscherm prikt blijf ik gewoon ongeveer mijn lijn houden. We hebben ook geen contact tijdens het gevecht...dat zegt genoeg over de ruimte die ik je heb gelaten.

De keren dat je er echt naast zat heb ik je ook netjes ruimte gegeven....dat je het dan niet haalde is een ander verhaal. De inhaalactie was wel mooi (kleunde bij het inrijden van de pits achterop.....haha......kostte een iets langere pitstop voor mij :-)) Maar in mijn ogen was het fair racen, jij was sneller en ik liet je er niet langs.....tja!!
Voor mijn gevoel zat ik er een keer of 2 wel wat verder naast, maar oké :) Ik ben niet zo bekend met de oval-richtlijnen en het inschatten van de auto, dus wat dat betreft prima. Was een mooi gevecht inderdaad. Het is niet zo dat ik het je erg zwaar aanreken ofzo hoor, was gewoon lekker gevechtje :)

Tja, bij die pits, jij stond ineens stil voor de pit-entry, daar had ik niet op gerekend :X En een ronde later kreeg ik hetzelfde terug volgens mij, toen ik geraakt werd achter de safety car door iemand die daar te hard kwam aanvliegen en hem even kwijt was :9

[ Voor 4% gewijzigd door Hoogie2004 op 10-10-2012 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
No problem, het is inderdaad zo dat je in principe gewoon je lijn houdt als iemand er niet naast zit. Omdat alles dicht bij elkaar zit is het natuurlijk ook anders als bij road, daar is het vaak als je erbij bent zo snel mogelijk de auto ernaast en dan gaat de ander wel opzij....op oval is het bij bijna gelijke snelheden meer wachten op een miniem foutje en dan direct profiteren. Plus in de slipstream ben je altijd sneller en verdedigen kost ook tijd :-)

Het ingaan van de pits ging inderdaad langzaam bij mij omdat ik mij moest houden aan de pacecar-snelheid. Als ik hem namelijk passeer dan heb ik een straf te pakken....dat was de pech voor ons....

Sowieso ging mijn auto wel lekker met de fixed setup, maar op de long run verloor ik toch wel veel snelheid, in ieder geval lekker top 5 gereden en na de laatste pitstop toch nog van 7 naar 5 gereden in het laatste groene rondje.....Deze race heeft mijn lol in de NASCAR -na bijna een jaar niet meer gereden te hebben met het hok-wel weer terug gebracht.....

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Bij een caution viel me op dat mensen stonden te wachten voor de pit ingang terwijl hij nog dicht was en we de pace car nog niet eens opgevangen hadden. Ik kon dat niet op tijd zien, reed gewoon achter het groepje auto's aan die steeds langzamer gingen en uiteindelijk zelfs helemaal stil stonden (harmonica effect denk ik, denk niet dat ze vooraan ook helemaal stil stonden) en daardoor knalde ik dan ook achter op Joep. Is dat een tactiek ofzo, en is dat geoorloofd? Lijkt me niet zo handig om zo langzaam te gaan rijden terwijl je nog niet achter de pace car zit, tenminste in elke oval race die ik gedaan heb tot nu toe bleef iedereen op een best aardig tempo rijden tot de pace car voor ze zat. Ik verwachtte het dus ook totaal niet.

De ene keer riep iedereen dat we door moesten rijden om de pace car te vangen, de andere keer staan ze te wachten voor de pits, dat kwam voor mij een beetje over als hypocriet :p

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Hahaha, ik rijd 2 goede races (de Radical op Brands Hatch en deze) en ik word meteen een paar keer genoemd. Wat een eer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
NickThissen schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 11:01:
Bij een caution viel me op dat mensen stonden te wachten voor de pit ingang terwijl hij nog dicht was en we de pace car nog niet eens opgevangen hadden. Ik kon dat niet op tijd zien, reed gewoon achter het groepje auto's aan die steeds langzamer gingen en uiteindelijk zelfs helemaal stil stonden (harmonica effect denk ik, denk niet dat ze vooraan ook helemaal stil stonden) en daardoor knalde ik dan ook achter op Joep. Is dat een tactiek ofzo, en is dat geoorloofd? Lijkt me niet zo handig om zo langzaam te gaan rijden terwijl je nog niet achter de pace car zit, tenminste in elke oval race die ik gedaan heb tot nu toe bleef iedereen op een best aardig tempo rijden tot de pace car voor ze zat. Ik verwachtte het dus ook totaal niet.

De ene keer riep iedereen dat we door moesten rijden om de pace car te vangen, de andere keer staan ze te wachten voor de pits, dat kwam voor mij een beetje over als hypocriet :p
Klopt, ik ging ook met die caution bijna op mijn toetje. Volgens mij kwam het omdat Fabian in een crash betrokken was en heel langzaam naar de pits reed maar omdat deze niet open was wachtte tot de pacecar voorbij was en hij wel open ging......tja, er zijn een hoop regeltjes bij NASCAR die niet altijd even duidelijk of even consequent zijn :-(

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Bij een caution viel me op dat mensen stonden te wachten voor de pit ingang terwijl hij nog dicht was en we de pace car nog niet eens opgevangen hadden. Ik kon dat niet op tijd zien, reed gewoon achter het groepje auto's aan die steeds langzamer gingen en uiteindelijk zelfs helemaal stil stonden (harmonica effect denk ik, denk niet dat ze vooraan ook helemaal stil stonden)
Het stond vooraan volgens mij wel helemaal stil. Ik vond het ook maar een rare actie, de pits is niet open, oh, dan wachten we hier wel tot ie open gaat. Volgens mij gaat het irl zo niet helemaal :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Sterker nog, zelfs als je al in de pits rijdt en de caution komt uit, dan mag je niet stoppen en moet je de pits weer uitrijden. Auto's die voor een gesloten pits staan heb ik in alle paar honderd races die ik gezien heb nog nooit meegemaakt :-)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De FIA is daar ook wel duidelijk over:
"40.5 No car may be driven unnecessarily slowly, erratically or in a manner which could be deemed potentially dangerous to other drivers or any other person at any time whilst the safety car is deployed. This will apply whether any such car is being driven on the track, the pit entry or the pit lane."

Stilstaan voor de pitlane is redelijk "unnecessarily slow" :)
FIA doet geen NASCAR maar ik neem aan dat daar t zelfde geldt.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2012 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 11:47:
De FIA is daar ook wel duidelijk over:
"40.5 No car may be driven unnecessarily slowly, erratically or in a manner which could be deemed potentially dangerous to other drivers or any other person at any time whilst the safety car is deployed. This will apply whether any such car is being driven on the track, the pit entry or the pit lane."

Stilstaan voor de pitlane is redelijk "unnecessarily slow" :)
FIA doet geen NASCAR maar ik neem aan dat daar t zelfde geldt.
Kunnen ze degene die de iRacing pacecar rijd dat artikel ook even geven? :+

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Ericjooo schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 11:19:
[...]

Klopt, ik ging ook met die caution bijna op mijn toetje. Volgens mij kwam het omdat Fabian in een crash betrokken was en heel langzaam naar de pits reed maar omdat deze niet open was wachtte tot de pacecar voorbij was en hij wel open ging......tja, er zijn een hoop regeltjes bij NASCAR die niet altijd even duidelijk of even consequent zijn :-(
Dat was ik die zo langzaam ging mijn motor was kapot en ik probeerde zo dicht mogelijk bij de pits tekomen om de towing zo kort mogelijk te maken. En ja iedereen achter mij moet dan wachten tot ik weg ben en nee dat was geen strategy, normaal ga ik ook pas echt de pits in als deze open in.
Ericjooo schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 11:38:
Sterker nog, zelfs als je al in de pits rijdt en de caution komt uit, dan mag je niet stoppen en moet je de pits weer uitrijden. Auto's die voor een gesloten pits staan heb ik in alle paar honderd races die ik gezien heb nog nooit meegemaakt :-)
Dit mag gewoon hoor, alleen bij de restart mag je helemaal achteraan beginnen :p

[ Voor 22% gewijzigd door FabiandJ op 10-10-2012 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarninho
Ericjooo schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 09:51:
Oval gaat naar mijn idee vooral om je auto er duidelijk naast zetten en dan neemt de ander ook een andere lijn. Als je je neus naast mijn achterscherm prikt blijf ik gewoon ongeveer mijn lijn houden.
Ben ik niet met je eens ;) Zodra mijn spotter roept 'car inside' (of outside), geef ik hem ruimte. Het maakt niet uit of hij 2 meter of 2 centimeter naast me zit. Zo wordt het ook uitgelegd in de iRacing driving video's. Voor road geldt wel ongeveer wat jij zegt.
Bij een caution viel me op dat mensen stonden te wachten voor de pit ingang terwijl hij nog dicht was en we de pace car nog niet eens opgevangen hadden. Ik kon dat niet op tijd zien, reed gewoon achter het groepje auto's aan die steeds langzamer gingen en uiteindelijk zelfs helemaal stil stonden (harmonica effect denk ik, denk niet dat ze vooraan ook helemaal stil stonden) en daardoor knalde ik dan ook achter op Joep. Is dat een tactiek ofzo, en is dat geoorloofd?
Ik had een keer een geheel kromme, rokende auto en moest Roope voorbij laten, maar hij ging er maar niet voorbij. Als ik dan toch de pits inrij heb ik een zwarte vlag te pakken. En toe ik dan maar stil ging staan, ging Roope vrolijk achter mij stilstaan. Ik riep het nog via de mic, maar hij zat wel heel erg te slapen. Of hij moest ook nog iemand voorbij laten, maar dat kan ik niet zien. Het duurde iig steeds vreselijk lang voordat mensen er voorbij kwamen en dan krijg je dat stilstaan voor de pits effect... Gewoon goed opletten op wat er in beeld staat en dan is er niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Jarninho schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 13:57:

Ik had een keer een geheel kromme, rokende auto en moest Roope voorbij laten, maar hij ging er maar niet voorbij. Als ik dan toch de pits inrij heb ik een zwarte vlag te pakken. En toe ik dan maar stil ging staan, ging Roope vrolijk achter mij stilstaan. Ik riep het nog via de mic, maar hij zat wel heel erg te slapen. Of hij moest ook nog iemand voorbij laten, maar dat kan ik niet zien. Het duurde iig steeds vreselijk lang voordat mensen er voorbij kwamen en dan krijg je dat stilstaan voor de pits effect... Gewoon goed opletten op wat er in beeld staat en dan is er niks aan de hand.
Maar Roope kan jou dan toch niet inhalen want dan krijgt hij toch een zwarte vlag voor inhalen onder geel..?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
NickThissen schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 13:59:
[...]

Maar Roope kan jou dan toch niet inhalen want dan krijgt hij toch een zwarte vlag voor inhalen onder geel..?
Zolang dat schermpje of je spotter zeggen dat je een auto voorbij moet, is er niks aan de hand. Wel moet je iedereen voorbij hebben gelaten voordat je de pits in gaat anders krijg je een passing under yellow en mag je een stop en go doen zodra het veld op groen gaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Jarninho schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 13:57:

Ben ik niet met je eens ;) Zodra mijn spotter roept 'car inside' (of outside), geef ik hem ruimte. Het maakt niet uit of hij 2 meter of 2 centimeter naast me zit. Zo wordt het ook uitgelegd in de iRacing driving video's. Voor road geldt wel ongeveer wat jij zegt.
Of mijn spotter zegt weinig óf er was echt niets te melden.....bij een neusje kreeg ik geen tekst van mijn spotter. Zat overigens het hele gevecht meer in de spiegels te kijken dan voor mij trouwens, vandaar dat ik ook wist of Frank er veel, een beetje of niet naast zat. Ruimte kreeg hij zeker als hij ernaast zat, al was het niet erg veel.....haha.....alleen kostte de korte lijn hem vaak zoveel snelheid dat ik toch weer terug kon komen.

Oval is vaak erg close, heb mij ook prima vermaakt!!!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb meerdere malen gehad dat de spotter iets zei van: "he's slowing... he's slowing.. . car on the right" dus blijf je links, ga je de bocht door, BAM, erop.
Waarschijnlijk spinde de auto in kwestie indd rechts vd baan, maar stak hij al spinnend over naar de linkerkant of zo. Sucks... :)

Het is ook wel es goed gegaan hoor, maar ik vertrouw de spottert niet altijd.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2012 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Tja zelf een beetje gas los laten en kijken kan ook geen kwaad natuurlijk.
Anticiperen noemen ze dat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Red Baron schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 15:01:
Tja zelf een beetje gas los laten en kijken kan ook geen kwaad natuurlijk.
Anticiperen noemen ze dat ;)
Ja ik anticipeer normaal wel, maar ik heb maar 1 scherm, en sommige bochten zie je de exit niet. Laatste keer dat het gebeurde was Star Mazda Brands Turn 4 (omhoog de heuvel op). Hij zei rechts, dus ik hou 'm netjes helemaal links, reed 80% zeg maar - maar je ziet het niet goed wegens een barriere daar. BAM.
Wellicht had ik moeten denken, oh ik zie rechts helemaal niks, dan staattie links. Sure :) Het was ook zo in de replay hoor. Auto spinde over de exit curbs en stak over. Dus hij had gelijk op dat moment misschien. En ik hou 'm tegenwoordig indd gewoon in het midden in zo'n geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 15:06:
[...]

Ja ik anticipeer normaal wel, maar ik heb maar 1 scherm, en sommige bochten zie je de exit niet. Laatste keer dat het gebeurde was Star Mazda Brands Turn 4 (omhoog de heuvel op). Hij zei rechts, dus ik hou 'm netjes helemaal links, reed 80% zeg maar - maar je ziet het niet goed wegens een barriere daar. BAM.
Wellicht had ik moeten denken, oh ik zie rechts helemaal niks, dan staattie links. Sure :) Het was ook zo in de replay hoor. Auto spinde over de exit curbs en stak over. Dus hij had gelijk op dat moment misschien. En ik hou 'm tegenwoordig indd gewoon in het midden in zo'n geval.
Ik rij ook maar met 1 scherm dus dat ik geen excuus meer :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dutch3men schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 15:08:
[...]

Ik rij ook maar met 1 scherm dus dat ik geen excuus meer :p
Eh nee, ik maakte ook niet per se een excuus over dat ene scherm an sich... meer over de spotter die zei dat er een auto stil stond rechts, terwijl het links was.
Het ging toch een beetje over falende spotters net?

Er zijn wel momenten (Okayama geloof ik) dat ik wel 3 schermen zou willen omdat je echt heel weinig ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Vandaag zelf op Zolder mogen rijden. 's Middags mocht met iemand meerijden. Wat is dat gaaf! De iRacing versie is echt heel accuraat. Echt cool om te zien :D

Het was ook heel raar om er zelf op te rijden. Het voelde heel erg vertrouwd aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 15:10:
[...]

Eh nee, ik maakte ook niet per se een excuus over dat ene scherm an sich... meer over de spotter die zei dat er een auto stil stond rechts, terwijl het links was.
Het ging toch een beetje over falende spotters net?

Er zijn wel momenten (Okayama geloof ik) dat ik wel 3 schermen zou willen omdat je echt heel weinig ziet.
Oh ik dacht dat je het nog over oval racen had. Bij road races kan dat wat lastiger zijn omdat je inderdaad wel een beperkt zicht kan hebben met obstakels naast de baan of wat glooiing in het landschap natuurlijk die wat zicht kunnen wegnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
Niellie41 schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 15:14:
Het was ook heel raar om er zelf op te rijden. Het voelde heel erg vertrouwd aan :)
Gaaf he??

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ja het was echt cool! Het was ook veel minder eng dan gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Klinkt vet. Hoe had je dat geregeld? Eigen auto? /Zolder is hier ook nog geen uurtje vandaan, ben er al geregeld langs gereden onderweg naar Leuven maar ben er nog nooit gestopt :+

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

NickThissen schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 15:26:
Klinkt vet. Hoe had je dat geregeld? Eigen auto? /Zolder is hier ook nog geen uurtje vandaan, ben er al geregeld langs gereden onderweg naar Leuven maar ben er nog nooit gestopt :+
Nog nooit? :o
Het is echt een geweldig circuit, vooral voor GT auto's. Je kan overal snel komen omdat het niet heel groot is en je zit overal dicht op. Hopelijk komt het FIA GT1/3 weer naar Zolder volgend jaar.

Via Groupon was er een aanbieding waarbij je een aantal rondjes kon rijden en daarna mee rijden met iemand met meer ervaring.
Zij regelden de auto en alles. Ook was er een meisje van 17 jaar die al jaren racet. Zij reed super snel. Veel sneller dan de andere coureurs van die organisatie.
Je kan daar ook met je eigen auto op het circuit rijden inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Met wat voor auto reed je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarninho
NickThissen schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 13:59:
Je moet doen wat er op dat schermpje staat :P Als daar staat dat je iemand voorbij moet, moet je dat gewoon doen, yellow of niet. En bij mij stond er dat ik Roope voorbij moest laten, dus dan zal ik moeten wachten tot hij me voorbij is. ;)
Ericjooo schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 14:11:
[...]Of mijn spotter zegt weinig óf er was echt niets te melden.....bij een neusje kreeg ik geen tekst van mijn spotter. Zat overigens het hele gevecht meer in de spiegels te kijken dan voor mij trouwens, vandaar dat ik ook wist of Frank er veel, een beetje of niet naast zat. Ruimte kreeg hij zeker als hij ernaast zat, al was het niet erg veel.....haha.....alleen kostte de korte lijn hem vaak zoveel snelheid dat ik toch weer terug kon komen.
Bij een neusje krijg ik wel tekst van mijn spotter? Nouja, zo lang het goed gaat :P En ik geef ook nooit veel ruimte, maar net genoeg. Behalve bij restarts, want met koude banden willen sommigen nog wel eens rare sprongen maken en ik beland liever niet door een fout van een ander in de muur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

In een oudere BMW M3 of zo. Het ging niet super hard volgens mij :P Ik heb ik niet naar de teller gekeken tijdens het rijden.
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/fc/BMW_M3_E36_coupe.jpg/250px-BMW_M3_E36_coupe.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Niellie41 op 10-10-2012 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ik mag in zo'n BMW over Spa op 8 November :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik mag trackwalken vrijdag op Spa.
Ik vind een trackwalk helemaal geen probleem, maar op Spa heb ik er nou echt niet zo'n zin in....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 17:14:
Ik mag trackwalken vrijdag op Spa.
Ik vind een trackwalk helemaal geen probleem, maar op Spa heb ik er nou echt niet zo'n zin in....
Meer een trackwandeling :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 15:41
Prima te doen op Spa hoor. Zelf na afloop van de 6H race ook al eens een rondje gelopen. Pittig, maar zelfs na een dag race kijken prima te doen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Niellie41 schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 16:29:
[...]

Nog nooit? :o
Het is echt een geweldig circuit, vooral voor GT auto's. Je kan overal snel komen omdat het niet heel groot is en je zit overal dicht op. Hopelijk komt het FIA GT1/3 weer naar Zolder volgend jaar.
Ben d'r 1 keer geweest, bij de Masters toen die tijdelijk op Zolder gehouden werden. Heb eigenlijk alleen het rechte stuk gezien en de 1e bocht. Het weer was toen zo slecht dat zowel ik als maat van me geen zin hadden om het circuit rond te gaan :) Heb me d'r wel prima vermaakt toen.
Leuke kaartjesverkoopsters bij de parkeerplaats :p

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BM schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 18:53:
[...]

Ben d'r 1 keer geweest, bij de Masters toen die tijdelijk op Zolder gehouden werden. Heb eigenlijk alleen het rechte stuk gezien en de 1e bocht. Het weer was toen zo slecht dat zowel ik als maat van me geen zin hadden om het circuit rond te gaan :) Heb me d'r wel prima vermaakt toen.
Leuke kaartjesverkoopsters bij de parkeerplaats :p
Ik vind het bos daar voor de paddock geweldig. Dat is bij de 2e chicane en die heuvel ervoor. Daar staat ook een kapelletje of zo. Hele aparte sfeer altijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 19:03:
[...]

Ik vind het bos daar voor de paddock geweldig. Dat is bij de 2e chicane en die heuvel ervoor. Daar staat ook een kapelletje of zo. Hele aparte sfeer altijd :)
Volgende meeting maar in Zolder houden dan begrijp ik? :P

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BM schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 19:08:
[...]

Volgende meeting maar in Zolder houden dan begrijp ik? :P
Eerst ga ik naar Spa ;) Kijken of we de zoon van Damon van de derde plek kunnen stoten in het NEC kampioenschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Recap van het NiSWC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Man.

Beste fun die ik ooit heb gehad op iRacing met de Star Mazda op Zandvoort net.

Ik start van pole met wel een megastart. Dik aan de leiding maar ik rij veels te voorzichtig. Dus na 2 ronden zitten we aan een touwtje, 3 auto's binnen 1.0-1.5 seconde. Ik maak een foutje bij uitkomen Vodafone, P2 remt me uit in Audi S, we schieten allebei zeer lichtjes door en de dude op P3 ziet zijn kans schoon en stoot door naar de leiding. Ik lig wat achterop, zie die 2 gasten elkaar het licht uit de ogen rijden, de 1 haalt de ander nog een keer in - zeer mooi gevecht waar ik weer bij kan aanhaken.
Dan maakt de kerel op P2 een foutje bij uitkomen Audi S, ik haal hem weer in en houd die positie een tijdje totdat ik bij uitkomen Kumho iets teveel curbs meepak. Hij pakt me weer in Tarzan en zo rijden we 15 ronden lang verder - ik nooit meer dan 0.8 sec van hem vandaan, soms 0.1 sec. Maar nooit een mogelijkheid om er naast te komen. Ik dreig, ik zorg dat zijn spiegels opgevuld zijn, ik kijk links, ik kijk rechts - hij maakt fouten, ik maak fouten - maar nooit zit ik er naast.
Maar wat een feest. Van start tot finish in gevecht.
Wat gaaf.
Zweet staat nog in mijn handen en ik tril nog lekker na :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Heeft iemand de setups van maandag voor de Lotus? Ik heb helemaal niks, en dat is toch wel erg lastig op dat circuit.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 22:11:
Man.

Beste fun die ik ooit heb gehad op iRacing met de Star Mazda op Zandvoort net.

Ik start van pole met wel een megastart. Dik aan de leiding maar ik rij veels te voorzichtig. Dus na 2 ronden zitten we aan een touwtje, 3 auto's binnen 1.0-1.5 seconde. Ik maak een foutje bij uitkomen Vodafone, P2 remt me uit in Audi S, we schieten allebei zeer lichtjes door en de dude op P3 ziet zijn kans schoon en stoot door naar de leiding. Ik lig wat achterop, zie die 2 gasten elkaar het licht uit de ogen rijden, de 1 haalt de ander nog een keer in - zeer mooi gevecht waar ik weer bij kan aanhaken.
Dan maakt de kerel op P2 een foutje bij uitkomen Audi S, ik haal hem weer in en houd die positie een tijdje totdat ik bij uitkomen Kumho iets teveel curbs meepak. Hij pakt me weer in Tarzan en zo rijden we 15 ronden lang verder - ik nooit meer dan 0.8 sec van hem vandaan, soms 0.1 sec. Maar nooit een mogelijkheid om er naast te komen. Ik dreig, ik zorg dat zijn spiegels opgevuld zijn, ik kijk links, ik kijk rechts - hij maakt fouten, ik maak fouten - maar nooit zit ik er naast.
Maar wat een feest. Van start tot finish in gevecht.
Wat gaaf.
Zweet staat nog in mijn handen en ik tril nog lekker na :)
Dat zijn de pareltjes van het simracen inderdaad.
SM en Zandvoort een prima combinatie voor dat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
derx666 schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 22:22:
Heeft iemand de setups van maandag voor de Lotus? Ik heb helemaal niks, en dat is toch wel erg lastig op dat circuit.
Asjeblief:
https://dl.dropbox.com/u/...0Nixon%20-%20Everyone.sto
https://dl.dropbox.com/u/...hissen%20-%20Everyone.sto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
De mijne is 'oud', dit is een andere en die is sneller:
http://setups.iracing.nic...es/ViewSetup.aspx?sid=262

Eindelijk in de 34 met een 1:34.8xx :)

[ Voor 28% gewijzigd door NickThissen op 10-10-2012 23:27 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een kleine samenvatting van die race :)

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/351i8lw.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Een nieuwe actie van iRacing.

iRacing - Half-Off New Memberships

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Thnx voor de setups... Kwam Nick en Jos tegen in een practice, en heb uiteindelijk de laatste setup van Jos (met iets minder wing) gecombineerd met de drive en coast angle van Nick zn setup. Hiermee reed ik een 36.5 met een 35.5 als opt op dit moment. Moet nog wel wat vanaf kunnen. Misschien als ik morgen tijd en vooral zin heb eens ispeed gaan studeren, kijken waar ik nog wat winst kan halen (probably elke bocht :) )...
Leuk circuit, lastig, maar leuk...

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
Niellie41 schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 15:17:
Ja het was echt cool! Het was ook veel minder eng dan gedacht.
dan moet je is met je racemoto op zolder rijden :) heuveltje is dan wel effe brrrrr :p toen ik mijn CBR1000RR had reed ik er wel 1 keer elke 2 maand (dan is iracing veeeeeeeeeeeeeeel goedkoper)

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Maar in iRacing kun je er niet met je CBR1000RR op rijden :)

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 10:49

DutchDevil79

I race, therfore I am

Leuk gedaan. :) En mooie race zo te zien. Altijd leuk als je kan vechten. Beter dan hotlappen in je eentje iig.

iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 23 ... 31 Laatste

Dit topic is gesloten.