iRacing: Seizoen 3 - 2012 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 31 Laatste
Acties:
  • 59.837 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien ligt die Mazda je totaal niet. Mij lag hij niet in ieder geval. Ik had ook veel meer lol in Skippy, en door Skippy te doen, was ik weer beter in Star Mazda, en ik kan ook enigzins decent in auto's als HPDs en de Dallara rijden nu. Decent, soms snel maar nooit vreselijk snel.

Nog steeds kan ik niet goed in toerwagens en GT-auto's rijden, maar het is soms wel es leuk. Een lange-afstandsrace met een Ford GT is gewoon cool.

Ik heb nu 70 racestarts in officiele races erop zitten, 0 keer gewonnen en 26 top-5s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:07

Hoogie2004

Whohooooo

Ik krijg bij de GT-wagens de rempunten nooit goed.... Bij de openwheelers hebben de auto's tenminste remmen :+

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je leert van elke wagen waarin je rijd, zo heb ik dat toch ervaren ...vooral de skippy heeft mij veel geleerd, heel clean rijden en de baan gebruiken voor wat ze er gelegd is :) ... ik vermaak mij vooral de laatste tijd in de corvette en zo nu en dan SM en radical ..btw gisteren eens de motion cockpit view getest .... wow was dat ff schrikken met de default waardes ... zolder met de lotus was game over na chicane 2 verder raakte ik gewoon niet ... maar eens even testen later deze avond met betere ini waardes nadien zal het wel uit staan terug ... en dan maar sparen voor csp's , tripple setup ... morgen trouwens eens een testje doen bij Rob Straetemans met zijn setup, ben eens benieuwd naar zijn csw en cst pedalen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja als je openwheelers gewend bent.... die zijn lichter, minder sluggish... Bij een Star Mazda heb ik het gevoel dat ik mooi naar mijn throttlepoint kan remmen, en daarna netjes unwinden terwijl je gas opbouwt.
En bij die GT auto's is het meer (voor mijn gevoel): remmen in rechte lijn, omgooien en rechtzetten en dan die V8-power maar loslaten op het asfalt. Andere lijnen dus ook, en dat ligt me voorlopig nog niet (lees: ik heb het geduld niet om het aan te leren voorlopig). Slechts op een 3-tal circuits heb ik een beetje met GTs leren rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:38

Arfman

Drome!

Niellie41 schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 23:14:
[...]

MC werken werkt niet in de officiële series. In de HPD heb je er geen last van nee, maar wel als GT rijder. Het is een HPD race met (een beetje geluk) 5 rijdende chicanes. Dan is het heel gevaarlijk voor de GT rijders. Ik heb met de HPD en Corvette gereden in de officiële series.
Het zou geen probleem moeten zijn als je je netjes aan de MC regels houdt. Langzamere auto's houden ten alle tijde hun lijn en de snellere auto's gaan om de GT's heen.
De races in de officiële series zijn ook veel tekort waardoor de snellere auto's gedwongen worden om (te) veel risico te nemen, anders verlies je te veel tijd.
Dat is inderdaad het probleem. 45 minuten is wat dat betreft zo kort in MC, je moet als HPD meteen mee en je door de GT's forceren na ~10 rondjes, anders raak je de aansluiting kwijt. Ik heb echter nooit een GT aangereden, ik verloor dan liever de aansluiting. Helaas denkt niet iedereen zo, maar dit is inderdaad wel een kardinaal punt. De races zouden op z'n minst een uur moeten duren en misschien wel anderhalf uur.
Ik heb zelf ervaren dat MC wel werkt als de klassen eerlijk verdeeld zijn. Dus 12 HPD's, 12 Vette's en 12 GT's. Dan is het super. Ook moeten, zoals je zegt, de mensen ook met de endurance racing mindset racen en dat gebeurd alleen in leagues (TFR Super Cup en ELMS zijn heel goede voorbeelden).
Klopt, en ik snap dan ook niet dat iRacing dit niet meer forceert. Als zich voor een bepaald timeslot 20 HPD's en 15 GT's aanmelden, dan stop je die in 1 grote split of je split het tussen 10 HPD's en 7 of 8 GT's.
In de officiële series kan je niemand vertrouwen... Dat is gewoon niet leuk racen. In de ELMS kon ik dat wel en dat racet veel en veel fijner.
Ben ik niet helemaal met je eens, ik heb in de vorige seizoenen in de HPD gereden in de MC series, en daar heb ik echt goeie acties gehad, met zowel de HPD als GT rijders. Ook genoeg slechte dingen gezien hoor, ik probeer het niet te verheerlijken.
Ik heb ook eens een HPD rijder gehad die 3 ronden lang achter me vast zat omdat die zijn inhaalacties niet kon timen. Als je niet kan inhalen, dan hoor niet in die serie thuis. Daar waren er ook gewoon te veel van. Dan werkt de hele serie niet. Het is heel jammer.
MC racen werkt imo alleen in leagues waar mensen ook echt met de MC mindset racen.
Klopt, dan hoor je er niet thuis. Maar dat moet toch op te lossen zijn met een bepaalde rating? iRating/SR of die 2 gekoppeld? En iRacing zou protesten, zeker uit de MC serie, iets strakker moeten aanpakken.
Al die idiote fixed series (NASCAR, Indycar, GT&P) moeten gewoon weg. Het afstellen van de auto hoort gewoon bij het sim racen en je leert er ook heel veel van.
Klopt, alhoewel ik altijd een setup van het forum of van onze site pluk hoort in een B class geen fixed thuis, zelfs in de C class wordt je al geacht om zelf je setup te regelen. Het komt regelmatig voor dat er 8 of 10 man in de fixed zitten en 4 man in de open setup, dat hoort niet. B class betekent gewoon dat je op z'n minst de moeite moet nemen om een setup te downloaden en deze een kwartiertje te moeten proberen in een practice sessie of local practice.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:29

BM

Moderator Spielerij
Red Baron schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 23:08:
Ben je er nog mee bezig? Ik heb m'n eigen psd nog wel liggen eventueel.
Dan kun je wat beter zien waar dingen zitten denk ik, heb iig geprobeerd de boel nog een beetje gegroepeerd proberen te houden qua benamingen enzo.
Graag _/-\o_
Het zijn met name de kleine frutsels op de engine cover enzo die voor problemen zorgen, die lijken ergens midden in een groot vlak in de template te liggen, en mij lukt het dan niet om die netjes te kleuren zonder onbedoelde andere dingen mee te nemen :/

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Arfman schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 11:52:

Het zou geen probleem moeten zijn als je je netjes aan de MC regels houdt. Langzamere auto's houden ten alle tijde hun lijn en de snellere auto's gaan om de GT's heen.
In de praktijk gebeurt dat dus niet.
Dat is inderdaad het probleem. 45 minuten is wat dat betreft zo kort in MC, je moet als HPD meteen mee en je door de GT's forceren na ~10 rondjes, anders raak je de aansluiting kwijt. Ik heb echter nooit een GT aangereden, ik verloor dan liever de aansluiting. Helaas denkt niet iedereen zo, maar dit is inderdaad wel een kardinaal punt. De races zouden op z'n minst een uur moeten duren en misschien wel anderhalf uur.
Zelfs 45 min is voor de meerderheid te lang, dus races van anderhalf uur zullen alleen nog maar minder gereden worden helaas.
Klopt, en ik snap dan ook niet dat iRacing dit niet meer forceert. Als zich voor een bepaald timeslot 20 HPD's en 15 GT's aanmelden, dan stop je die in 1 grote split of je split het tussen 10 HPD's en 7 of 8 GT's.
Hierover is 3 seizoenen lang een discussie geweest en uiteindelijk is er uit gekomen dat het splitten niet binnen afzienbare tijd opgelost gaat worden. "Einde discussie" werd er eigenlijk gezegd. Jammer want het splitten is inderdaad een groot probleem omdat er bijna nooit evenveel mensen in elke class zijn.
Klopt, dan hoor je er niet thuis. Maar dat moet toch op te lossen zijn met een bepaalde rating? iRating/SR of die 2 gekoppeld? En iRacing zou protesten, zeker uit de MC serie, iets strakker moeten aanpakken.
Het enige wat zou werken is een aparte MC rating, waar je bijvoorbeeld moet beginnen in de langzamere klassen en jezelf omhoog moet werken naar de snellere auto's. Het moet gewoon niet te makkelijk zijn om in de snelle auto te stappen (net zoals in het echt zal de drempel een stuk hoger zijn om in een prototype te gaan rijden, simpelweg omdat het veel duurder is) zonder ervaring. Ook het apart behandelen (en beter bestraffen) van inter-class incidenten is gewoon noodzakelijk, maar ook dat gaat er niet binnen afzienbare tijd komen.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Hoogie2004 schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 07:35:
[...]

Je hoeft je echt niet te schamen ofzo hoor. Toen ik Rookie was reed ik ook ongeveer die tijden, goede rondes waren toen 1:00 - 1.01 voor mij. Ik rijd nu nog steeds geen 59-ers geloof ik....
Jou snelste tijd is een 1:00.855 :p
Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 08:00:
[...]

nice champ again :), zag het ook ... heb eens een aantal races van hem gezien en als je kijkt hoe hij stuurt dan heeft die dat heel los vast, hij lijkt amper iets te doen met dat ding
Ja, maar dat is ook het probleem van veel mensen ze houden het stuur te stevig vast en hier betrap ik mijzelf ook te vaak op :p

Verder vannacht we de wekelijkse top race gedaan in de Impala A op Talladega, ik zat in de 3e split de 2e split miste ik net aangezien ik #1 had. En ik begon op pole en t/m de pitstop rond tussen P1 en P5 gereden. Ik had niet echt een partner tijdens de race dus ik moest het doen met wie ik om mij heen had. Bij mijn pitstop kwam ik 4 seconden voor het veld weer op snelheid, maar ik had geen partner dus was ik kansloos. Gelukkig kon ik wel in de 1e pack blijven met nog 14 rondes te gaan maak ik alleen een foute beslitting ik wou buitenom iemand rijden, maar diegene die mij duwde dumpte me waardoor ik binnen een ronde van P5 terug viel naar P21. Vervolgens is er een crash pal voor me die ik net kon ontwijken. En met nog 15 rondes te gaan was het gaan met die banaan en had ik nu een maatje en hebben we ons zelf weer de top 10 in gereden. Helaas met nog 4 rondes te gaan kwam er een caution en eindigde ik op P10. Wel weer mooie punten voor het kampioenschap gepakt waardoor ik nu op de 58e plek sta in de 1e divisie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Dutch3men schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 14:18:
[...]

Jou snelste tijd is een 1:00.855 :p
Precies :)

Volgens mij ben ik wel ooit sneller geweest in een practice (maar dat is dan vast met setup aanpassingen :P )
De MX5 en tour-wagens / GT-bakken liggen mij ook niet echt.

Ik zie overigens nog wel een mogelijkheid om een klasse te introduceren tussen Formula Mazda en F1, iets in de richting van de World Series by Renault, die wagens zijn technisch behoorlijk bij de tijd, hebben DRS (en KERS??), dus dat kan best wel een populaire klasse worden mocht ie ooit komen. De Star Mazda voelt op de een of andere manier iets gedateerd aan, maar dat kan ik niet echt pin-pointen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

NickThissen schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 13:41:
[...]

In de praktijk gebeurt dat dus niet.
Soms niet, vaak ook wel ;)
Zelfs 45 min is voor de meerderheid te lang, dus races van anderhalf uur zullen alleen nog maar minder gereden worden helaas.
Het is ook een lange zit, dus die redenering snap ik ook wel. Een 45 minuten race kost je gewoon een uur met joinen, warmup, race en heel even nababbelen na de race. M'n vriendin zegt regelmatig "ga je nou alweer een uur aan dat spel besteden?", dat zal niet beter worden als ik ineens 2 uur wegblijf :P
Hierover is 3 seizoenen lang een discussie geweest en uiteindelijk is er uit gekomen dat het splitten niet binnen afzienbare tijd opgelost gaat worden. "Einde discussie" werd er eigenlijk gezegd. Jammer want het splitten is inderdaad een groot probleem omdat er bijna nooit evenveel mensen in elke class zijn.
Jammer, en een gemiste kans van iRacing. Ik heb het gevoel dat, als er een dergelijk probleem bij de ovals had gespeeld, het wel opgelost zou worden maar dat is maar een gevoel.
Het enige wat zou werken is een aparte MC rating, waar je bijvoorbeeld moet beginnen in de langzamere klassen en jezelf omhoog moet werken naar de snellere auto's. Het moet gewoon niet te makkelijk zijn om in de snelle auto te stappen (net zoals in het echt zal de drempel een stuk hoger zijn om in een prototype te gaan rijden, simpelweg omdat het veel duurder is) zonder ervaring. Ook het apart behandelen (en beter bestraffen) van inter-class incidenten is gewoon noodzakelijk, maar ook dat gaat er niet binnen afzienbare tijd komen.
Maar wel een heel goed idee! Dan heb je een oval rating, road rating en een multiclass rating. Ik persoonlijk zou het helemaal niet erg vinden om met een schone MC rating te beginnen tussen de MX5-jes en Solstices (en eventueel Jetta maar ik weet niet hoe die zich qua snelheid verhoudt tot de vorige 2). Class D MC zou dan wel een probleempje worden, want wat zet je naast de Skip? Of misschien een gemixte Rookie/D klasse met de Rookies in een Solstice/MX5 en de D rijders in een Skip. Class C zou je de SM/Radical kunnen doen, enzovoort. Weet jij of iemand zoiets al een keer geopperd heeft? Een aparte rating voor MC is namelijk best wel slim, het vereist een totaal andere racestrategie dan "gewoon" roadracen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:41

Niellie41

[object Object]

Rookie - inRacing News Challenge
D class - Grand Touring Cup
C class - Grand-Am, GT Challenge
B class - GT & Proto Challenge
A class - niks.

Zoals je ziet zijn er al van Rookie tot en met B MC series. Wat voor MC serie kan je voor A bedenken? Er is niets hoger dan ALMS/WEC. Ik vind dat de GT & P serie eigenlijk A class moet zijn en de Grand-Am of GT Challenge B.

Single seaters/open wheelers (Skip, SM, Lotus, Indycar, F1) zijn geen MC auto's en die moeten gewoon hun eigen serie hebben.
Je moet ook een beetje kijken naar wat er in het echt allemaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Niellie41 schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 16:45:
Rookie - inRacing News Challenge
D class - Grand Touring Cup
C class - Grand-Am, GT Challenge
B class - GT & Proto Challenge
A class - niks.

Zoals je ziet zijn er al van Rookie tot en met B MC series. Wat voor MC serie kan je voor A bedenken? Er is niets hoger dan ALMS/WEC. Ik vind dat de GT & P serie eigenlijk A class moet zijn en de Grand-Am of GT Challenge B.

Single seaters/open wheelers (Skip, SM, Lotus, Indycar, F1) zijn geen MC auto's en die moeten gewoon hun eigen serie hebben.
Je moet ook een beetje kijken naar wat er in het echt allemaal is.
Misschien de GT Challenge (Corvette en Ford GT zijn dit toch) naar de B Class zetten.
En dan de klasse waar de Corvette, Ford GT en de HPD inzitten in de A Class.
Dus per class omhoog, meer verschillende auto's op de baan, waarbij alle auto's op de baan uit eindelijk Class A is. Dan zou je ook zo de McLaren in de Class A kunnen zetten want dan heb je:
Ford GT
McLaren
Corvette
HPD

En als er dan een beetje met gewichten gespeeld wordt zou je de Ford GT samen kunnen trekken met de McLaren of de McLaren met de Corvette :)

[ Voor 17% gewijzigd door FabiandJ op 05-10-2012 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Het hele idee is dus dat de MC rating los staat van de normale class. Dus aan het begin kun je niet aan proto & gt meedoen maar moet je eerst de solstice + mx5 ofzo rijden (ik zeg maar iets). Heb je daar wat ervaring opgedaan (lees: genoeg SR gehaald, bijvoorbeeld) gaat je MC class omhoog en kun je bijvoorbeeld in de mustang rijden (samen met Riley). Stapje hoger mag je dan ook in de Riley rijden (in dezelfde serie), en bijv in de Ford / Corvette (in Proto & GT). Nog een stapje hoger en dan mag je pas in de HPD. Je kunt dus wel al vrij vroeg in de Proto & GT serie rijden, maar alleen in de lagere klasse auto's.

Anyway, ja dit idee is al meerdere keren geopperd, maar ook dat is teveel werk om te implementeren blijkbaar. Het ligt op de plank zeg maar, maar ik zou het niet verwachten dat er binnen een jaar uberhaupt concreet aan gewerkt wordt. Dit is niet mijn gevoel maar dat heeft de staff een aantal keer gezegd.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ik heb een idee om een league te maken waarbij de Corvette en Ford GT gelijk worden aan de McLaren. Zo heb je dan een multi make competitie :)
Het zal wel veel werk worden om de Vette en Ford het goede gewicht (en eventuele kleinere tank inhoud) te geven.
Ik hoop dat het me lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 10:49

DutchDevil79

I race, therfore I am

Als je nu de motoren een restrictie kon geven. Zou het veel makkelijker maken. Maar nog steeds veel testen op verschillende circuits. Maar denk dat je uberhaupt ff moet kijken naar track keuzes.

[ Voor 76% gewijzigd door DutchDevil79 op 05-10-2012 17:18 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Klinkt leuk niel maar erg "gevaarlijk". Als na 2 races blijkt dat een auto beter is zal de rest dat niet leuk vinden denk ik, kans dat mensen dan weg lopen. Het zal erg lastig zijn om de auto's even snel te maken ook omdat je het niet in je eentje kan testen, stel dat de Corvette je veel beter ligt dan de rest bijv dan zul je die te veel restrictie geven en iemand die dan juist de ford beter ligt zal dan misschien veel te snel zijn... Maar wel leuke uitdaging.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Het wordt veel testen inderdaad en als het niet lukt laat ik waarschijnlijk de Corvette weg, want die is al 'veel' sneller dan de Ford. Waarschijnlijk ga ik gewoon sessies hosten met verschillende gewichten, hopelijk helpen de aliens dan mee.
Maar het duurt nog wel even. Het is nog even wachten tot de McLaren er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Het filmpje van de McLaren op Zolder :)

[ Voor 26% gewijzigd door Niellie41 op 05-10-2012 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 20:07

derx666

mecker ende blaet

VETTE SHIT!!
leuk geluid daar in de pits, ik meen zelfs nog een beetje de turbo blowoff te horen. Nu alleen nog een keer de vlammen modellen die deze krengen te pas en te onpas uitpoepen bij het terugschakelen :)

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Geluid waren ze nog aan het werken trouwens las ik ;)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ik durf te wedden dat het geluid in de pits niet in-game is maar van de opname sessie :P
Het geluid van de auto was niet zo goed te horen door de muziek, maar het geluid was nog heel erg WIP idd.

[ Voor 38% gewijzigd door Niellie41 op 05-10-2012 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-09 08:34

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik heb in de TS een nieuwe menu keuze toegevoegd met een link naar een post met alle plannen van iRacing.
Alle plannen van iRacing op een rij (Met dank aan Andreas Wagner)

Ben heel benieuwd of ze dit gaan realiseren:
Afbeeldingslocatie: http://static.autoblog.nl/images/wp2012/mp4-12c-gt3-flames.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door JoepW op 05-10-2012 20:28 ]

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Geluid in de pits lijkt inderdaad niet live, en voor de rest lijkt het nogal op de Riley vond ik. Jammer van die belachelijke muziek :p

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Het dashboard klopt ook redelijk:

[ Voor 10% gewijzigd door Niellie41 op 05-10-2012 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Hier is alles een beetje beter te zien (niet het dashboard) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Afbeeldingslocatie: http://nielhekkens.nl/iracingpics/mclaren-dash.jpg
De indeling klopt wel.

Nog een onboard filmpje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nactive
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Vraagje voor de mensen hier die iets van hardware kennen.

Denken jullie dat ik met volgend systeem een triple monitor setup kan draaien: wenslijst: Nieuwe PC
Het moet niet aan de hoogste instellingen zijn nattuurlijk, maar ook liefst niet de laagst, meduim zou wel mooi zijn :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Laatst online: 18-09 17:50
Nactive schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 20:45:

Denken jullie dat ik met volgend systeem een triple monitor setup kan draaien: wenslijst: Nieuwe PC
Het moet niet aan de hoogste instellingen zijn nattuurlijk, maar ook liefst niet de laagst, meduim zou wel mooi zijn :).
Gaat lukken denk zelfs wel op een hoge instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Laatst online: 00:57
Ja dat lukt prima. Lijkt redelijk op mijn systeem.
Draai wel redelijk de max op spiegels en grandstands na en zolang je maar niet de super sample antialiasing gebruikt maar een standje lager kan je prima 100+ fps halen.

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Nactive schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 20:45:

Gaat niet lukken, je hebt maar 2 monitoren :+

Maar prima setje hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02:41
Een formula stuur in een GT wagen, beetje gay :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nactive
  • Niet online
Bedankt voor alle snelle reacties. Dan zal ik dat systeem bestellen :-)

Btw Red Baron, heb is naar uw systeem gezien en dit lijkt inderdaad zeer hard op mijn systeem, misschien is dat van u nog wel een klein beetje beter maar zal toch niet veel verschil op zitten.

[ Voor 57% gewijzigd door Nactive op 05-10-2012 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Gelink schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 21:23:
klinkt vooral jaloers...

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Gelink schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 21:23:
Je reed met een roze auto toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02:46

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

ik heb ze alle twee :P

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Coming out?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Vanmorgen toch besloten om aan de Talladega 500 mee te doen. Ik moet mijn setup alleen nog een beetje tweaken. Hopelijk haal ik de finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02:41
Red Baron schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 22:34:
[...]

Je reed met een roze auto toch?
Breast cancer awareness ;)

Afbeeldingslocatie: http://cdn.blisstree.com/files/2012/10/oct-breast-cancer-awareness-month1.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Zometeen de 15:30 Radical SOF race op Oulton .. ben benieuwd!

EDIT: 2e geworden in de 2e split *O*

Redelijk saaie race helaas wel. Startte als 7e, lag na T1 al 3e door een goede start. Achter me brak de hel weer eens los, maar daar was ik al voorbij. Al snel had ik nummer 2 ingehaald (Massimiliano Ficarra) maar nummer 1 (Alex Lahm) was bijna een seconde per ronde sneller dan ik. Groot moment in ronde 19, ging bijna de muur in nadat ik met 1 wiel het gras opging maar kon hem met wat geluk houden. Toen de voorsprong op nummer 3 weer uitgebouwd terwijl nummer 1 toen echt definitief uit het zicht was. Ikzelf had ook eigenlijk niet geoefend en ben gewoon met de setup van vorige week (Suzuka) de baan opgegaan, dus dit was wel het maximale wat er uit viel te halen. +0.09SR (B 4.60), +62 iRating (2156). Video volgt later :)

[ Voor 86% gewijzigd door Arfman op 06-10-2012 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Er zijn al ongeveer 450 mensen ingeschreven voor de Talladega 500 en dan duurt het nog een kwartier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arfman schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 15:29:
Zometeen de 15:30 Radical SOF race op Oulton .. ben benieuwd!

EDIT: 2e geworden in de 2e split *O*

Redelijk saaie race helaas wel. Startte als 7e, lag na T1 al 3e door een goede start.
Helaas ging ik vanaf P3 wijd door t gras in T1 bij de start... Anders had ik je er wel voor laten vechten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Autocoureurs die eens meemogen in een straaljager (v8 coureurs) :)

http://www.flabber.nl/lin...n-f18-voor-dogfight-12788

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 16:52:
[...]

Helaas ging ik vanaf P3 wijd door t gras in T1 bij de start... Anders had ik je er wel voor laten vechten ;)
Ja, dat had ik graag gehad :)
Was nu een beetje een saaie race, leuk voor de punten (sta nu 2e in divisie 4) maar ik heb liever een gevecht om de 10e plek 20 rondes lang, dan om zo, relatief onbedreigd, naar de 2e plek te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arfman schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 19:37:
[...]

Ja, dat had ik graag gehad :)
Was nu een beetje een saaie race, leuk voor de punten (sta nu 2e in divisie 4) maar ik heb liever een gevecht om de 10e plek 20 rondes lang, dan om zo, relatief onbedreigd, naar de 2e plek te rijden.
Ja ik was niet zo snel hoor - ik kon vooraan starten puur omdat ik een quali lap had gedraaid. Ik had dan ook een leuke battle met Lee Silsbury 8 rondjes lang. Inhalen is erg lastig daar dus hij kon eigenlijk niks anders dan op het vinketouw zitten, en kon er pas voorbij doordat ik lichtjes uitbrak in Druids. Maar was een mooi gevecht :)

Leuke auto, die Radical, en prima dat hij volgend seizoen 7 dagen per week racebaar is. Ik ga er wat vaker in rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Mooi, goed nieuws! De Radical kan zeker extra chauffeurs gebruiken, hopelijk gaan er veel races official volgend seizoen. Als je eenmaal een goede, stabiele setup hebt gevonden kun je die op bijna elk circuit gebruiken dus dat hoeft ook geen excuus te zijn :)

EDIT: en de video

[ Voor 13% gewijzigd door Arfman op 06-10-2012 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Auw die bocht 1 daar door het gras ;)

Wat heb jij een mazzel gehad zeg!!! Daar ging ik op mijn plaat helaas - 14 minuten in de pits :(

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2012 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:17

Fuelke

Forza Ferrari

Ik moet niet zo proberen pushen ... Previous best op Oulton Park met de Radical (tijdens een GoT race) was een 1.26 nogwattes. Tijdens twee practice sessies reed ik via een optimal van 1.24.x naar een optimal van 1.23.2 maar ik slaagde er niet in om een goed clean rondje te draaien, snelste chrono aan het eind een 1.25.7 :/

En dan sprong ik in een race ... en in de derde ronde, met dubbel zoveel benzine aan boord draaide ik een cleane 1:24.8

Edit >> moest gisteren ook in lap 1, turn 1 ook flink slalommen.

[ Voor 6% gewijzigd door Fuelke op 06-10-2012 20:18 ]

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha dat is mijn crash op 1:58. Auw.
Ja ik was een passagier daar, nowhere to go. Ik deed zelfs mijn ogen dicht toen de muur in de buurt kwam ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Hehe jup, ik had enorme mazzel daar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Man man man... weer 100 iR kwijt ofzo. Divebomb in T1 op zandvoort in de corvette, 8 auto's over de kop oid, 15 min repairs... Ik zit een autolengte voor hem zodra ik rem, en hij wacht nog eens een seconde ofzo voordat hij zelf begint te remmen en wil nog even net zijn neus er tussen duwen terwijl we al 2 wide gingen. Niet eens sorry ofzo |:(

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Gewonnen in de Silverado! Super strak gereden en was op het juiste moment op de juiste plek.
http://members.iracing.co...onid=6634274&custid=64876

Jacco H. van de Benelux werd 2e nadat die vanuit de pits is gestart. Benelux 1-2'tje :D

Afbeeldingslocatie: http://nielhekkens.nl/iracingpics/Trucks-Talladega.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08 17:52
Netjes......even de Amerikaantjes rijles gegeven, goed bezig!!!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Goed bezig Niel en Jacco.

En de Amerikanen rijles geven zijn we al lang mee bezig :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Straks een 1:15.3 gereden in de Lotus Quali. Had nog wel iets sneller gekund, maar ik vond het goed zo (ook SR wise natuurlijk, nu verloor ik maar .01 :) ). Denk dat ik om 14:30 en 16:30 ga rijden, dan heb ik wat meer kans op ten minste 1 goeie race :)
Trouwens mn opt nog iets verbeterd naar 1:14.648.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Arfman schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 19:43:
Mooi, goed nieuws! De Radical kan zeker extra chauffeurs gebruiken, hopelijk gaan er veel races official volgend seizoen. Als je eenmaal een goede, stabiele setup hebt gevonden kun je die op bijna elk circuit gebruiken dus dat hoeft ook geen excuus te zijn :)

EDIT: en de video

[video]
Ligt het aan mijn pc, of zit er echt een heel raar 'golf-effect' in die video? :? Beeld danst af en toe alle kanten op.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud Mulders
  • Laatst online: 28-08 20:08
BM schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 13:43:
[...]

Ligt het aan mijn pc, of zit er echt een heel raar 'golf-effect' in die video? :? Beeld danst af en toe alle kanten op.
Nee heb ik ook

(Mijn iRacing profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

Denk dat het een soort stabiliteitsfilter is

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Dat valt niet te bekijken zonder misselijk te worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Net voor de grap weer eens een MX5 race gedaan. Niet aan te raden als je dat al lang niet meer gedaan hebt. Wat een hok :p

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

zonet de 14:30 Lotus79 race gereden. SOF was 2136, maar er waren maar 8 man, dus gelukkig net wel official. Als 2e gestart achter Mark Bird (die een dikke seconde sneller gequalied had).
Start was prima, goed door de eerste paar bochten, daarna leek het alsof Mark wat vroeg remde in de chicane, waardoor ik iets harder doortrapte, en helaas spinde (achteraf gezien remde ik gewoon te laat... sukkel). Hierdoor viel ik terug naar P5 achter Bruce Poole en Mike Schrader (onthou die naam). Die eerste stak ik anderhalve ronde later bij het aanremmen van T1 netjes aan de binnenkant voorbij, en ging ik op jacht naar Mike. Daar zat ik een halve ronde later in de 2e chicane bij op de versnellingsbak, dus dat ging voortvarend. Ik wilde bij het aanremmen van de hairpin een plaagstootje uitdelen, door aan de binnenkant aan te remmen. Echter hij remde dusdanig vroeg dat ik vlak voor het insturen er vol naast zat. Helaas vond hij van niet, en stuurde gewoon op de normale racelijn in Ik remde nog wel door, maar het was niet voldoende. Ik haak met mijn linker voorwiel in zijn zijkant, en hij rijdt nog even door, en raakt met zijn achterwiel mijn voorwiel (een 0x -> 4x). Zijn achterkant spint weg, en hij komt aan de buitenkant van de baan haaks op de rijrichting te staan (met zn achterwielen in het gras en voorwielen nog net op de baan). Mijn achterkant glijdt een klein beetje weg, maar aangezien ik al bijna geen snelheid meer had viel dat wel mee, en kon ik nog net voordat de rest eraan kwam weer op het gas en weg. Stuur stond wonderwel nog recht, en ook in de bochten erna voelde ik niks vreemds aan de auto. Het leek erop dat ik zonder schade door kon. Mike was ondertussen aan het vloeken, waarna ik tegen hem zei dat ik er vol naast zat, en hij op mij instuurde. Daarna was het stil.
Gevolg was wel dat ik op P3 lag, met nog zo'n 20 rondes te rijden. Wel een achterstand van dik 16s op P2, en Mark Bird was al aan de horizon verdwenen.
Op jacht naar P2 (Nathan Vanetias) dus. Langzaam maar zeker kwam ik ronde per ronde iets dichterbij, maar het zou nooit voldoende zijn om hem voor de finish nog te pakken te krijgen. Totdat hij in L14 een fout maakte, en dik 4s verloor in die ronde (geen idee wat er gebeurde). Ineens was het gat nog maar 7.5s met nog 11 rondes te gaan... Er was nog kans.
Meteen daarna ging het mis voor Mark Bird. Hij maakte in de eerste chicane kennis met de rijkunsten van Mike Schrader. Mark zat er vrij ver achter bij het aanremmen, en remde al flink eerder (volgens mij begon hij al onder de brug te remmen), maar Mike had het idee om hem daar voorbij te laten door bijna stil te gaan staan op de racelijn. Mark verwachtte dit niet, en remde gewoon mee tot bijna stilstand, en zette hem er toen pas naast. Net op dat moment begon Mike ook weer gas te geven, met als gevolg dat ze elkaar raakten, en Mark een krom stuur had... tsja... Mark ging de pits in, en waarschijnlijk zal de repair te lang zijn geweest, want hij gaf er de brui aan.
Zo lag ik dus op P2 met de kans om nog eerste te worden. Proberen te pushen, en ik kwam inderdaad wat dichterbij, maar maakte ook wat kleine foutjes. Tot overmaat van ramp kwamen we snel dichterbij aan weer Bruce Poole en Mike Schrader die op het punt stonden om gelapped te worden.
Nathan had weinig problemen met hun, en was er zonder veel tijdverlies zo voorbij. Die Bruce ging ook bij mij netjes aan de kant, zonder dat ik er last van had. Echter Mike had het gevoel dat ie nog wel een appeltje met me te schillen had denk ik. Hij was enorm aan het blokken, en ik was wel slim genoeg om wat meer afstand te houden. Nadat ik ongeveer een ronde achter hem zat kwam hij erg slecht uit de bochten na de 2e chicane (weer richting hairpin). Echter deze keer zat ik er veel eerder naast, en had hij geen keus dan om mij gewoon te laten gaan (nja hij had ons er allebij vanaf kunnen rijden, maar ik denk dat hij dat niet durfde).
Helaas was ik hierdoor wel veel tijd verloren op Nathan, en moest ik in iets van dan 6 rondes nog dik 7s. goedmaken. Ik ben tot net onder de 2s gekomen op de finish, waardoor ik toch een 2e plek binnen hengelde. Had wellicht eerste kunnen worden, mja achteraf is makkelijk lullen. Wel 108 punten en +49iR. Door de ongelukken wel -0.09SR, mja... dat komt wel weer.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Is de race voor aanstaande dinsdag op Charlotte Day/Night?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Zometeen de L79 op Zolder, na 5 oefenrondjes .. oei oei oei :)

Mijn video is inderdaad door een soort filter gehaald lijkt het .. iemand enig idee hoe ik dat weer weg kan krijgen bij YouTube :?

EDIT: duidelijk te weinig geoefend .. kwam flink snelheid en constantheid te kort. Gestart als 11e, gefinished als 5e door veel uitvallers maar kon absoluut niet meedoen met gevechten. Ach ja, desalniettemin wel leuk en toch weer 11 iRating erbij ;)

[ Voor 39% gewijzigd door Arfman op 07-10-2012 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

De SOF race om 16:30 was voor mij eigenlijk heel snel voorbij.
Start was vrij goed van P13 (schuin achter Jos). Moest iets inhouden omdat ze voor me iets langzamer wegkwamen. In T1 was het weer carnage. Ik zat aan de buitenkant, en hij slipte al een klein beetje weg bij het insturen, maar dat zou normaal geen issue geweest zijn. Nu ging het vlak voor onze neus weer mis, waardoor Jos en ik geen kant op konden. Ik remde, waardoor de slip veranderderde in een kleine spin. Weet niet zeker of ik Jos raakte, maar daarna raakte ik iig een auto voor me die al aangetikt was, en volgens mij werd ik ook nog van achteren geraakt. Kon wel nog verder rijden, maar had iig een krom stuur. Daarna maakte ik een stomme fout door te denken dat ik zonder iemand te hinderen wel naar de pits kon rijden. in T4 ging dat echter mis toen er een hele groep aan kwam. Ik reed langzaam aan de binnenkant, en om de groep niet te hinderen wilde ik aan de binnenkant over het gras. Helaas spinde mn lotus op het moment dat ik het gras op stuurde. Ik schoot rechtdoor de curbs op, en werd over de hoge curb gelanceerd. Helaas net in het pad van iemand die aan kwam rijden. Hij kon mij niet meer ontwijken, en vloog er vol in. Heb ondertussen mijn excuses al al aan hem aangeboden, maar lullig was het evengoed. In de pits had ik 1:50 opt repairs, waarna mijn auto eigenlijk nog best redelijk reed, mistte alleen was topspeed, maar snelste ronde was nog een 1:16.9. Gelukkig was de race van 14:30 beter afgelopen, en is deze week met 108 punten nog redelijk succesvol.
Volgende week kijk ik even aan hoe het gaat op VIR, omdat ik de baan nauwelijks ken, en ze nogal tricky schijnt te zijn. Anders ga ik proberen om op zondag de 14:30 en 18:30 te rijden. 16:30 en 18:30 samen komt met eten wat lastig uit, en de 18:30 heeft ook nog een prima SOF, terwijl het daar vaak nog mogelijk is om de top 10 in te rijden, wat in de 16:30 SOF bijna niet mogelijk is, als niet de helft van de top runners crasht.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Onverwacht een heel leuke race gehad zo laat nog :) Start op P4 met robbert op P6 achter me, kwam echter niet goed weg want begon naar rechts draaien (muur!) dus moest inhouden waardoor robbert vast kwam te zitten. Ging gelukkig verder goed, en in P4/5 konden we verder. Kalle Ruokola ging in lap 1 nog vlak voor me de muur in maar kon verder rijden, beetje achter hem kunnen blijven hangen maar niet lang. Tot ik in rondje 6 ofzo gok ik bij de chicane linksaf schoot en nog maar net uit de muur kon blijven. Achter robbert verder en een heel leuk aantal rondjes op jacht geweest, maar kwam er niet voorbij. Duidelijk sneller in de chicane maar kon daar niet m'n eigen lijn nemen (paar keer undercut geprobeerd maar niet genoeg ruimte). Na flink wat rondjes toch wat sneller uit de laatste bochten en er langs gegooid voor T1 en netjes ingehaald :) En toen een rondje later black flag voor de laatste bocht afsnijden 8)7 Kon ik weer opnieuw beginnen |:( Gelukkig maakte robbert een klein foutje waardoor ik er iets makkelijker langs kon.

Leuke race :)

Raar momentje waar robbert (in mijn live beeld) ineens verdween en uit de lucht kwam vallen en daarna een auto had die total loss leek... In de replay ziet het iets anders uit maar alsnog freaky:
(straks zal 720p wel beschikbaar zijn nu is het nog niet zo goed te zien)
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=fhZOjQbGBNA&feature=youtu.be]

En de inhaal actie, met onbedoeld commentaar van robbert en speedy55 omdat ik nog op teamspeak zat, oeps :+
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=AMsA-FQt84c&feature=youtu.be]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Mooie actie buitenom, erg strak gereden. Als ik geweten had dat vanavond nog official zou gaan had ik wellicht nog wel een keer meegereden.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
quote: Frank Herfjord
I have a strong feeling that the 49 will be much harder to drive then the skippy and the new 79 will be easier than the current version. But nobody knows for sure.
Hint hint :D

[ Voor 3% gewijzigd door NickThissen op 07-10-2012 23:03 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joechei. Aankomende week Zandvoort in de Star Mazda series *wrijft in handjes*
Ik plan veel races te rijden, hoewel ik dit weekend vanaf vrijdag zelf op Spa zit.
Gaat iemand anders hier nog SMen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Mag ook wel auto`s met veel grondeffect horen nl erg makkelijk te zijn.
Hopen dat ik hem dan net zo leuk ga vinden als de 1988 Williams van de F1 mod voor Rfactor.
(vind het nu nog een beetje een vreemd ding)
Dan ga ik volgend seizoen ook meedoen.

Nu nog even met de Radical, net weer een heel goede race gereden, kon aan het einde nog bijna de tweede plek pakken, en was aan het einde van de race ook sneller dan de twee leiders.

Ben niet gewend dat ik met de Radical in een hogere SOF mee kan doen voor de overwinning, maar dit weekend al twee keer 3de geworden en 1 keer gewonnen :) (wel wat lagere SOF)
http://members.iracing.co...onid=6641847&custid=65839

[ Voor 8% gewijzigd door enchion op 07-10-2012 23:47 ]

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Dutch3men schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 16:58:
Is de race voor aanstaande dinsdag op Charlotte Day/Night?
We rijden met de lichten aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Net 3e geworden op Talladega met de Silverado.
De results zeggen genoeg:
http://members.iracing.co...onid=6642831&custid=64876

2 idioten schakelen bijna het hele veld uit! In ronde 42 kwam de 2e caution van de race en waren er nog maar 3 (!) mensen in de lead lap en ik had geen partner meer. Want iedereen die achter lag had flinke schade.
Wel wat meer punten gepakt voor het kampioenschap en mijn iRating is weer boven de 2000 :)

Op naar Las Vegas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 23:28:
Joechei. Aankomende week Zandvoort in de Star Mazda series *wrijft in handjes*
Ik plan veel races te rijden, hoewel ik dit weekend vanaf vrijdag zelf op Spa zit.
Gaat iemand anders hier nog SMen?
prac zowiezo ... race zal moeilijk worden aangezien ik bijna geen tijd heb deze week, mss zaterdag of zondag in vm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Morgen kan ik helaas niet mee doen :-(
Ik moet namelijk weg, want woensdag mag ik zelf op Zolder rijden en ga morgen alvast naar mijn ouders. Zij wonen dichter bij Zolder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Gaan we weer eens op een oval rijden en ben je weer MIA. :)

Ben wel benieuwd welke smoes Joep heeft voor morgen. ;)

Ach ja ik ben er bij. Is kijken of ik wat punten kan veilig stellen om men 3de plek in het kampioenschap te behouden. Heb al hoop opgegeven om eerste te worden. Paul kan ik niet echt meer inhalen. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Hoe zit het met fuel morgen? Is het sowieso niet op een tank te halen of gaan we limiet instellen?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Je moet sowieso 1 keer tanken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niellie41 schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 12:08:
Morgen kan ik helaas niet mee doen :-(
Ik moet namelijk weg, want woensdag mag ik zelf op Zolder rijden en ga morgen alvast naar mijn ouders. Zij wonen dichter bij Zolder :)
mmm moet woensdag naar leuven anders was ik van Hasselt na het werk naar zolder komen kijken, je gaat toch filmpje voor ons maken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ik heb helaas geen GoPro of iets dergelijks. Heel misschien kan ik iets regelen, maar ik weet niet of het lukt.
Maar ik zal kijken wat ik kan doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niellie41 schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 13:48:
Ik heb helaas geen GoPro of iets dergelijks. Heel misschien kan ik iets regelen, maar ik weet niet of het lukt.
Maar ik zal kijken wat ik kan doen!
goed we zien het wel .. succes zou ik zo zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamax
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-11-2023
Heey mannen, alles goed in de wereld van iRacing, ben laatste tijd erg druk met live streaming.
Dus weinig iRacing gespeeld, ga morgen vanaf 19 uur een 24 uur stream doen en hoop dan ook wat iRacing te gaan streamen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Flamax schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 14:31:
Heey mannen, alles goed in de wereld van iRacing, ben laatste tijd erg druk met live streaming.
Dus weinig iRacing gespeeld, ga morgen vanaf 19 uur een 24 uur stream doen en hoop dan ook wat iRacing te gaan streamen :)
Ik zou zeggen stream de race morgen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Is er al een setup beschikbaar voor morgen?
Ik kon op de setup site uberhaupt geen setups vinden voor de Impala B.

Ik wil vooraf nog wel een beetje gaan oefenen eigenlijk zodat ik de baan een beetje ken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Ik ben er helaas dus morgen ook niet bij. 2e oval die ik dit seizoen mis... grmbl... nja, komt allemaal goed zeggen ze wel eens.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flamax schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 14:31:
waar kunnen wij die stream volgen ? is wel eens keertje tof om dat in zijn werk te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamax
De link naar de livestream is: www.twitch.tv/g4metv

We zijn normaal gesproken in de avonduren altijd wel LIVE.
We spelen verschillende games en ga dus vanaf morgen ook maar is wat iRacing proberen te streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flamax schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 16:13:
De link naar de livestream is: www.twitch.tv/g4metv

We zijn normaal gesproken in de avonduren altijd wel LIVE.
We spelen verschillende games en ga dus vanaf morgen ook maar is wat iRacing proberen te streamen.
gr8, als je de impala B hebt kan je morgen avond even langs springen in de dinsdagavond race op charlotte (oval)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamax
Jammer genoeg heb ik deze bolide niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Red Baron schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 15:24:
Is er al een setup beschikbaar voor morgen?
Ik kon op de setup site uberhaupt geen setups vinden voor de Impala B.

Ik wil vooraf nog wel een beetje gaan oefenen eigenlijk zodat ik de baan een beetje ken.
Pak de fixed setup die zijn om te beginnen prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Afbeeldingslocatie: http://nielhekkens.nl/iracingpics/NSCS-Talladega.jpg
Net 6e geworden in een heel spannend gevecht met dit groepje. Joey reed zoals gewoonlijk ergens vooraan en wij waren aan het vechten voor P3 t/m P8.
Bij het uitkomen van de allerlaatste bocht van de race, begonnen mijn metertjes te knipperen. Het scheelde niet veel of de motor plofte!

Mijn partner (#21) werd 4e en ik 6e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Ik pak de Talladega race van 20:45 toch nog ff mee. Net ff wat rondjes geoefend, en ik geloof dat volgas linksaf wel moet gaan lukken :p

Al blijft bumpdraften dood, en doodeng
[/sissy-mode]

[ Voor 17% gewijzigd door BM op 08-10-2012 20:44 ]

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
pfff ook laatste keer ik proto en gt MC doe, man man gaan ze 3 wide in corckscrew 2 proto's en ik en dan maar zagen "kan hem niet oppakken mijn corvette" weer eentje om te vergeten :(

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
BM schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 20:43:
Ik pak de Talladega race van 20:45 toch nog ff mee. Net ff wat rondjes geoefend, en ik geloof dat volgas linksaf wel moet gaan lukken :p

Al blijft bumpdraften dood, en doodeng
[/sissy-mode]
Dus.... waren 18 leuke ronden.

Begon aardig, gestart op p10, langzaam naar voren richting p6 (en ja, dat zegt niks zo vroeg in de race :)). Daarna hoorde ik een wat vreemde opmerking: 'that #10 car's gonna cause an accident'. Aangezien ik #10 was, en ik geen idee had wat ik fout deed besloot ik me maar een stukje te laten afzakken en daar de race te vervolgen. Dat ging prima, in een rondje of 2 afgezakt van P8 naar P18 (oid). Helaas ging het daarna vlak voor mijn neus mis. Een spin, en hoewel ik dacht er nipt doorheen te kunnen kwam ik midden in een auto terecht (mooi he, dat iRacing schademodel :+) en besloot mijn motor mooie zwarte wolkjes te gaan maken. Dat was dus einde race.

Heb replay niet teruggekeken, maar ik heb echt geen idee wat ik volgens die amerikanen fout deed. Ik reed gewoon de lowline, en volgens mij bleef ik daar vrij netjes op zitten. Enige wat me te verwijten valt is dat ik niet bump, maar goed, als dat alles is?

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Zo.....
Dat was de Lotus voor dit seizoen.
VIR met de Lotus vind ik helemaal niks en Laguna ook niet. Dus klaar.
Morgenavond maar eens een Oval race doen ;)
En dan op zoek naar een leuke combi (zonder downforce) voor deze week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

De GT challenge rijd op Mosport deze week. Das ook leuk baantje met de Ford GT of Corvette. :) En als je helemaal geen downforce wil hebben dan pak je de Spec Racer Ford die rijd deze week op Mid Ohio. >:)

Ook geoefend met de Lotus79. Ging beter dan verwacht. In de test race zelfs 5 rondjes kunnen afmaken zonder incs. Zit nu op 1.36 laag maar een 1.35 moet er ook nog wel in zitten. Nog ff wat oefenen. :) :)

[ Voor 15% gewijzigd door DutchDevil79 op 08-10-2012 22:07 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Snap de haat tegen VIR niet (niet alleen jij joep maar algemeen), ik vind het een fantastische track :) In elke auto tot nu toe eigenlijk. Laguna lijkt me ook leuk in de Lotus. Zal wel aan mij liggen :+

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:17

Fuelke

Forza Ferrari

Avondje op Talladega in de trucks.

19h45 in de fixed was mijn beste race, caution op het einde van de race, restart met nog 2 te gaan. Klamme handjes achter het stuur, aan de gele lijn blijven kleven maar er kwam geen gaatje meer aan de binnenkant, als zesde over de streep (vanaf P17 gestart)

20h45 in de open setup. Er was een vroege caution in de race, veel te vroeg om binnen te komen. Race is groen gebleven tot op het einde dus pitten onder groen. Reden al een hele tijd met z'n drieën rond, afgesproken om samen te pitten. Kwam de baan op in zesde plaats, bleek dat ik toch te weinig brandstof te hebben meegenomen, moest op 3 ronden van het einde terug naar binnen. Plaats 12.

En om af te sluiten weer een fixed, die van 21h45. Lag bij top 5 met nog twee te gaan, halen we een achterblijver in, werd min of meer gedwongen in een 4 wide helemaal hoog. Ik raak de muur, maar in plaats van er langs te schrapen tik ik die achterblijver aan.

-0.02 SR verloren door dat ene car contact na 23 ronden ... Is amper wat natuurlijk, maar stond op 2.98, had gehoopt over de 3.0 te springen uiteraard. Maar dat moet dan maar wachten tot Las Vegas volgende week ;)

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obversarix
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 05-09-2023
Wie denkt mij over te halen om ook iracing te gaan doen, want dit lijkt mij namelijk echt een geweldige community.
Ik blijf alleen hangen op het ppm (pay per month) model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Obversarix schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 22:48:
Wie denkt mij over te halen om ook iracing te gaan doen, want dit lijkt mij namelijk echt een geweldige community.
Ik blijf alleen hangen op het ppm (pay per month) model.
Er is al een tijd een promotie lopende waarbij je een half jaar lang gratis kan proberen:
https://cadillaccupracing.com/

Je moet je wel inschrijven voor cadillac reclame lijkt het, maar ik denk dat dat het wel waard is.
Lijkt erop dat het nu nog maar 3 maanden is, en ik kan eigenlijk nergens meer vinden of het nog gratis is, moet je maar even zelf kijken hoe het precies zit.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Het is nog steeds gratis, alleen 3 maanden ipv de 6 die je eerst kreeg.

BM schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 21:16:
Daarna hoorde ik een wat vreemde opmerking: 'that #10 car's gonna cause an accident'. Aangezien ik #10 was, en ik geen idee had wat ik fout deed besloot ik me maar een stukje te laten afzakken en daar de race te vervolgen.
Misschien dat je te veel te slingeren?
Pushen is niet lastig zolang degene voor je niet slingert. Probeer je niet blind te staren op de achterkant van degene voor je, maar kijk langs de auto. Dan stuur je zelf veel strakker en ben je niet de hele tijd aan het corrigeren.

Ik denk dat ik nog met de Impala A race van 0:00 meer doe.

[ Voor 82% gewijzigd door Niellie41 op 08-10-2012 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Week 13 gaat er als volgt uitzien:
Maandag: Training @ VIR voor de league race (DP & Caddy)
Dinsdag: Laatste S3 race @ VIR
W13 toernooi op de volgende dagen:
- Woensdag
- Donderdag
- Zaterdag
- Zondagmiddag
De volgende races worden verreden (volgorde wordt nog bepaald):
HPD ARX-01c @ Road Atlanta - Dag - Short met 1 heat(s)
SR8 @ Virginia int. - Dag - South met 2 heat(s)
Tour modified @ Richmond - Nacht - Oval met 1 heat(s)
MX5 @ Zandvoort - Dag - National met 2 heat(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
En wat info voor de laatste S3 race:

Afbeeldingslocatie: http://www.nickthissen.nl/Images/Persistent/tmp55A4.png

We proberen er een multiclass race van te maken met de Riley DP en Cadillac.
Track: Virginia International Raceway - Full course
Lengte: 90 min 'endurance'

Waarschijnlijke timing, lokale tijden (GMT + 2) (open voor suggesties nog, dit is nog niet echt overlegd ofzo):

Open Practice: maandag van 20:00 tot 22:00

Open Practice: dinsdag van 18:30 tot 20:30 (eventueel)
Qualify: 20:30 tot 21:00
Race: 21:00 tot 22:30

Practice op dinsdag lijkt me nog wel wenselijk, we kunnen dan gewoon een server van 4 uur pakken dus die tijd hebben we toch.
Qualify kan 15 min per class of 30 min samen.
Race is dus half uurtje later afgelopen dan normaal. Dit zouden we kunnen verschuiven (half uur eerder) maar dan is de start dus ook een half uur eerder dan normaal, en we zien vaak nog genoeg mensen na 20:30 komen dus ik weet niet of dat slim is.

Dit gaat alleen door als we genoeg deelnemers hebben (ik vind zelf minimaal 20 of 25 man), en we moeten mensen ook laten inschrijven voor een bepaalde auto (zodat je straks niet met 22 vs 3 aan het rijden bent). Ik zal binnenkort wat reclame maken op het forum. Mochten we dit aantal inschrijvingen niet halen stel ik voor om er een single class race van te maken (met de Riley), en wellicht iets korter houden (gewoon 40 min? of een keer 60).

By the way: ik heb geprobeerd een live broadcast te regelen. Ik ken echter maar twee die dat doen, GlacierTv en ETV. GlacierTV gaat niet lukken (ze kunnen niet garanderen dan aanwezig te zijn) en ETV is belachelijk veel te duur voor zo een losse race te doen. Mocht iemand nog suggesties hebben van broadcasters met een betaalbaar tarief (glaciertv was $15) dan lijkt me dat leuk, zo trek je ook een stuk meer mensen, en wellicht ook wat meer voor S4 :)

[ Voor 14% gewijzigd door NickThissen op 09-10-2012 00:24 ]

Mijn iRacing profiel

Pagina: 1 ... 22 ... 31 Laatste

Dit topic is gesloten.