Niellie41 schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 23:14:
[...]
MC werken werkt niet in de officiële series. In de HPD heb je er geen last van nee, maar wel als GT rijder. Het is een HPD race met (een beetje geluk) 5 rijdende chicanes. Dan is het heel gevaarlijk voor de GT rijders. Ik heb met de HPD en Corvette gereden in de officiële series.
Het zou geen probleem moeten zijn als je je netjes aan de MC regels houdt. Langzamere auto's houden ten alle tijde hun lijn en de snellere auto's gaan om de GT's heen.
De races in de officiële series zijn ook veel tekort waardoor de snellere auto's gedwongen worden om (te) veel risico te nemen, anders verlies je te veel tijd.
Dat is inderdaad het probleem. 45 minuten is wat dat betreft zo kort in MC, je moet als HPD meteen mee en je door de GT's forceren na ~10 rondjes, anders raak je de aansluiting kwijt. Ik heb echter nooit een GT aangereden, ik verloor dan liever de aansluiting. Helaas denkt niet iedereen zo, maar dit is inderdaad wel een kardinaal punt. De races zouden op z'n minst een uur moeten duren en misschien wel anderhalf uur.
Ik heb zelf ervaren dat MC wel werkt als de klassen eerlijk verdeeld zijn. Dus 12 HPD's, 12 Vette's en 12 GT's. Dan is het super. Ook moeten, zoals je zegt, de mensen ook met de endurance racing mindset racen en dat gebeurd alleen in leagues (TFR Super Cup en ELMS zijn heel goede voorbeelden).
Klopt, en ik snap dan ook niet dat iRacing dit niet meer forceert. Als zich voor een bepaald timeslot 20 HPD's en 15 GT's aanmelden, dan stop je die in 1 grote split of je split het tussen 10 HPD's en 7 of 8 GT's.
In de officiële series kan je niemand vertrouwen... Dat is gewoon niet leuk racen. In de ELMS kon ik dat wel en dat racet veel en veel fijner.
Ben ik niet helemaal met je eens, ik heb in de vorige seizoenen in de HPD gereden in de MC series, en daar heb ik echt goeie acties gehad, met zowel de HPD als GT rijders. Ook genoeg slechte dingen gezien hoor, ik probeer het niet te verheerlijken.
Ik heb ook eens een HPD rijder gehad die 3 ronden lang achter me vast zat omdat die zijn inhaalacties niet kon timen. Als je niet kan inhalen, dan hoor niet in die serie thuis. Daar waren er ook gewoon te veel van. Dan werkt de hele serie niet. Het is heel jammer.
MC racen werkt imo alleen in leagues waar mensen ook echt met de MC mindset racen.
Klopt, dan hoor je er niet thuis. Maar dat moet toch op te lossen zijn met een bepaalde rating? iRating/SR of die 2 gekoppeld? En iRacing zou protesten, zeker uit de MC serie, iets strakker moeten aanpakken.
Al die idiote fixed series (NASCAR, Indycar, GT&P) moeten gewoon weg. Het afstellen van de auto hoort gewoon bij het sim racen en je leert er ook heel veel van.
Klopt, alhoewel ik altijd een setup van het forum of van onze site pluk hoort in een B class geen fixed thuis, zelfs in de C class wordt je al geacht om zelf je setup te regelen. Het komt regelmatig voor dat er 8 of 10 man in de fixed zitten en 4 man in de open setup, dat hoort niet. B class betekent gewoon dat je op z'n minst de moeite moet nemen om een setup te downloaden en deze een kwartiertje te moeten proberen in een practice sessie of local practice.