Deed vandaag mijn eerste race in de nvidia cup, ik botste gelijk achterop me voorganger omdat die stil bleef staan en ik net te laat uitweek, rustig doorgereden en de pits in gegaan. Toen kon ik lekker gaan racen en had 4 mensen ingehaald, maar toen liep die vast
vind je niets in event viewer (slecht geheugen reepje,HDD sector ... ofzo, replay wordt groter als je rijdt he)Streskip schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 19:24:
Ik had een paar dagen geleden een probleempje dat mijn pc steeds vast loopt na een tijdje racen. Na advies pc schoongemaakt maar het gebeurt nog steeds. Ik kan rustig 20/30 rondjes rijden op practice en tt, maar racen is na een lap of 10 wel over. Zou het nog steeds een koeling probleem zijn?
Deed vandaag mijn eerste race in de nvidia cup, ik botste gelijk achterop me voorganger omdat die stil bleef staan en ik net te laat uitweek, rustig doorgereden en de pits in gegaan. Toen kon ik lekker gaan racen en had 4 mensen ingehaald, maar toen liep die vastMaar vond het wel erg leuk dus wil graag van het probleem af
Misschien een betere kast kopen, of koelelementen ergens op gaan zetten?
http://www.cpuid.com/softwares/hwmonitor.html
Evt. testen met 5 rondes practice, en daarna kijken wat de temperaturen zijn.
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Event viewer? Waar zit dat? (noob alert). Maar de replays, kan ik die uitzetten? Dat zou dan misschien helpen.dabelg schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 19:26:
[...]
vind je niets in event viewer (slecht geheugen reepje,HDD sector ... ofzo, replay wordt groter als je rijdt he)
Dat is nice, morgen ga ik het even proberen. Thanks!derx666 schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 19:40:
@streskip: probeer HWmonitor eens. Die geeft een min/max temp. weer van div. onderdelen. Kun je in ieder geval zien of er niet iets is wat te warm wordt.
[ Voor 39% gewijzigd door Streskip op 02-10-2012 19:49 ]
open command prompt type mmc, add snap-in (kies event viewer)Streskip schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 19:47:
[...]
Event viewer? Waar zit dat? (noob alert). Maar de replays, kan ik die uitzetten? Dat zou dan misschien helpen.
[...]
Dat is nice, morgen ga ik het even proberen. Thanks!
Of tik in het Run/Uitvoeren scherm van windows: eventvwr en druk op enter. Is net ff makkelijkerdabelg schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 19:58:
[...]
open command prompt type mmc, add snap-in (kies event viewer)
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Merk al wel dat ik nu al tegen de grenzen van Movie Maker aanloop. Even een goede trial van Sony Vegas vinden. Oh, en ik snap echt de ballen van custom camera's in replays. CTRL-F12 brengt wel het edit scherm op voor camera's maar ik kan er geen enkele toevoegen of veranderen ...
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Verwijderd
Star Mazda: 1 inc
HPD: 1 inc
Radical: 1 inc
Street Stock: 0 inc
Formule 1: 1 inc
Impala: 0 inc
RDP: 2 inc
Jetta: 21 inc
</nabeschouwing>
Zegt genoeg...
Dit zegt ook wel veel:

Wel een paar leuke gevechten gehad.
Volgende week oval.
Verwijderd
Ik heb dan echt het idee dat ik met een volle tank aan het racen ben terwijl ik liever wat lichter ben.
Fuel kun je toch regelen met f4 toch?
Ik heb de setup al aangepast met Minder fuel maar dan nog staat er 58.8 achter de fuel op het display.
Terwijl ze met hotlaps op youtube er 0.00 staat op het display.
Kun je dit aanpassen? ik wil graag een snelle ronde rijden.
ik ben er al achter het is de brandstofdruk en niet de hoeveelheid brandstof
-Ik kan geloof ik ook nog geen setup laden met de mx5 op limerock omdat ik nog een rookie ben.
Alles blijft ongeveer het zelfde staan als de fixed setup.
Dus ik moet eerst hoger dan rookie worden voordat ik een setup kan laden met de mx5 op limerock?
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2012 00:19 ]
De MX5 heeft een fixed setup in de rookie klasse. Er is een multiclass met een andere auto + de MX5, daar kun je je setup aanpassen (volgens mij is dat een D-klasse). In de rookie serie is de setup nooit aan te passen.Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 23:39:
-Ik kan geloof ik ook nog geen setup laden met de mx5 op limerock omdat ik nog een rookie ben.
Alles blijft ongeveer het zelfde staan als de fixed setup.
Dus ik moet eerst hoger dan rookie worden voordat ik een setup kan laden met de mx5 op limerock?
Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 22:26:
<nabeschouwing>
Star Mazda: 1 inc
HPD: 1 inc
Radical: 1 inc
Street Stock: 0 inc
Formule 1: 1 inc
Impala: 0 inc
RDP: 2 inc
Jetta: 21 inc
</nabeschouwing>
Zegt genoeg...
Mijn excuses voor het gehannes in de 1e chicane. Ik kwam een stuk sneller de bocht uit, en kwam naast Roderic uit. Iets te naief schatte ik de chicane wat breder in dan deze daadwerkelijk was, en bleef ik er dus naast zitten. De gevolgen mogen bekend zijn....JoepW schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 22:40:
Vooral die eerst chicane was echt een drama....
Dit zegt ook wel veel:
[afbeelding]
Volgende week oval.
Mijn excuses aan een ieder die zijn race hierdoor verknald zag worden. Het is normaal gesproken ook niet mijn stijl om in de 1e ronde al zoveel risico te nemen, en gister werd me helaas pijnlijk duidelijk waarom.
Nogmaals, sorry.
Verder in de race nog aardig gevecht gehad met Wim, en die 2 rondjes voor het einde nog voorbij kunnen rijden. Hoop niet dat de actie te agressief over kwam? We raakten elkaar net, maar volgens mij had geen van ons daar serieus last van, toch?
Volgende keer beter, dit was toch wel een klein dieptepuntje in mijn carriere eigenlijk

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Charlotte is een heel mooie baan on te racen en ronden lang naast elkaar rijden is zeker mogelijk. Toevallig is komende week ook Charlotte aan de beurt. Er zal waarschijnlijk ook setup beschikbaar zijn.
Rijden we komende week ook op 's nachts? Ik weet het niet meer
Volgens de info op de League page welNiellie41 schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 10:30:
......Rijden we komende week ook op 's nachts? Ik weet het niet meer
Vandaag ga ik aan mijn Talladega setup voor de Silverado werken. Ik ben benieuwd wat ik er van ga bakken, want het wordt de eerste keer dat ik zelf echt aan de slag ga.
[ Voor 5% gewijzigd door Niellie41 op 03-10-2012 11:34 ]
ach ik zag de move aankomen en ging daarom breder bocht in (gevolg van k*t iracing schade model), maar mocht ik daar voor de apex gaan was het ander verhaal en nee had geen extra schade mijn rechterkant was toch al helemaal kapotBM schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 10:17:
[...]
[...]
Verder in de race nog aardig gevecht gehad met Wim, en die 2 rondjes voor het einde nog voorbij kunnen rijden. Hoop niet dat de actie te agressief over kwam? We raakten elkaar net, maar volgens mij had geen van ons daar serieus last van, toch?
Volgende keer beter, dit was toch wel een klein dieptepuntje in mijn carriere eigenlijk
Normaliter ben ik wel iets actiever op TS, maar besloot me gister na mijn actie in L1 maar even wat afzijdig te houden. Zat stevig te balen, en heb serieus overwogen om er maar gewoon de brui aan te geven...dabelg schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 13:03:
[...]
ach ik zag de move aankomen en ging daarom breder bocht in (gevolg van k*t iracing schade model), maar mocht ik daar voor de apex gaan was het ander verhaal en nee had geen extra schade mijn rechterkant was toch al helemaal kapotkortom was al blij dat ik p4 had na p13 in quali. Viel me toch op wie de echte fun rijders zijn bij GOT ;p vooral op TS
Xbox
Cube Nuroad Race (2022)
Bij de start werd ik al ingehaald door Joe Jr die echt een super start leek te hebben.
Vervolgens ging ik de volgende bochten 2-wide met Fabian geloof ik en kwam daardoor ook niet helemaal lekker snel uit de 3e bocht richting de 1e chicane.
Zodoende konden Roderic en BM de auto ernaast zetten en heb ik daardoor waarschijnlijk ook die chicane kunnen overleven omdat ik met al dat crash geweld half voor me nog wel de normale lijn kon nemen.
Omdat er wel een klein gaatje was richting Fabian ben ik waarschijnlijk iets te fanatiek de 2e chicane ingedoken en met het snelle stuur omgooien van rechts -> links -> rechts verloor ik de controle en zwiepte ik in m'n eentje de vangrails in en kreeg een meatball vlag.
Een beetje pissig op mezelf stormde ik vervolgens te snel de pitstraat in waardoor ik ook daar nog eens een vangrail meepakte en mezelf met een 180 graden draai achterstevoren in de pitingang parkeerde.
Omdat er vervolgens zo'n 30 man ook de pits in gingen kon ik lekker wachten tot ze allemaal gepasseerd waren voordat ik me weer kon omdraaien.
Toen dacht ik nog dat ik dezelfde pitbox had als tijdens de Practice (bij die uitstulping in het gebouw) en toen er niets gebeurde realiseerde ik me pas dat ik nu helemaal aan het einde stond door m'n 3e plaats in de Q.

Met een nieuwe auto storm ik weer de pits uit, om vervolgens te hard bocht 2 uit te vliegen over die lompe kerbstones daar met als gevolg dat ik weer in de grindbak stond met een afgeslagen motor
Ik had geen merkbare schade, maar gewoon een gebrek aan strakke rondjes wegens de vele fouten die ik daarna maakte.
Het kostte me ook bijna de hele race om aansluiting met het duo Joep / Roderic te vinden.
Eenmaal daar aangekomen kwam ik Joep echter niet voorbij.
Toen ik in de laatste ronde behoorlijk op z'n bumper zat besloot ik maar een alles of niets poging te wagen door gewoon een fractie later te remmen richting T8.
De fractie duurde alleen iets te lang waardoor ik Joep wel passeerde, maar ook lomp Ericjooo op z'n kont tikte wat hem helaas 2 plekken kostte, waarvoor excuses natuurlijk
Al met al heb ik me nog wel redelijk vermaakt en hoewel ik het best grappig rijden vind met zulke auto's ligt het me toch echt een stuk minder dan de wat snellere bakken waarmee ik gewoon beter uit de voeten kan.
Xbox
https://dl.dropbox.com/u/...6605642_got_wreck_fest.7z
HPD @ Rd America?Red Baron schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 15:56:
Ik heb wel wat gesaved, maar gezien de bestandsgrootte (40mb) vraag ik me af of het wel de hele race is....![]()
https://dl.dropbox.com/u/...6605642_got_wreck_fest.7z
Verwijderd
Ik had net hetzelfde probleem, maar dan net omgekeerd. Ik reed tot helemaal op het einde van de pitstraat, waar mijn pitbox was tijdens de practice en qualify, om dan er achter te komen dat ik mijn pitbox al voorbij was gereden...Red Baron schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 15:23:
Toen dacht ik nog dat ik dezelfde pitbox had als tijdens de Practice (bij die uitstulping in het gebouw) en toen er niets gebeurde realiseerde ik me pas dat ik nu helemaal aan het einde stond door m'n 3e plaats in de Q.
Ik voelde mij even een enorme noob. Ben ik even blij dat er nog iemand is die dit meegemaakt heeft.
Als er mensen zijn die zich afvroegen waarom ik door de hele pitstraat achteruit heb gereden, die weten nu waarom...
Juist, dat verklaart een hoop. Naja alleen interessant voor de mensen die straks in de ProtoICE competitie gaan rijden zoals Nick
Hehe... nou ja ik ga niet super veel oefenen om de laatste tiendes eruit te halen, al rij ik een perfecte race dan zal ik nog buiten de top 20 vallen gok ik. Maar dat is ook wel eens leuk, doe vooral mee om eens tegen die snelle gasten te rijden, misschien leer ik er nog iets van ook wie weetRed Baron schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 17:02:
[...]
Juist, dat verklaart een hoop. Naja alleen interessant voor de mensen die straks in de ProtoICE competitie gaan rijden zoals Nick
[ Voor 14% gewijzigd door NickThissen op 03-10-2012 17:05 ]
P17 op de grid, P9 na de eerste rondeJoepW schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 22:40:
Vooral die eerst chicane was echt een drama....
Dit zegt ook wel veel:
[afbeelding]
Volgende week oval.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Nu maar is wat gaan oefenen met de Lotus. Zal Vrijdag een race moeten gaan doen want rest van het weekend zit vrij vol. Nou ja ff kijken of ik in de 1.15 kan komen. Als Jos het kan................
Mijn doel is om 191 mph te halen.
Mijn snelste tijd is 51.013 en de snelste Q tijd is 50.833. Er is nog wat werk aan de winkel.
Was een beetje op de feiten voor gaan lopen, vanochtend thuis gekomen en de pc uit elkaar gehaald, alles écht goed schoon gemaakt. Toen ik m 5 jaar geleden in elkaar zette had ik blijkbaar haast, was niet zo netjes. Harddisks en fans even omgeruild voor een betere flow, hopelijk helpt het. Hier in ieder geval voor en na (6 rondjes testing).derx666 schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 19:40:
@streskip: probeer HWmonitor eens. Die geeft een min/max temp. weer van div. onderdelen. Kun je in ieder geval zien of er niet iets is wat te warm wordt.
Voor
http://imageshack.us/a/img811/9192/test1no.jpg
Na
http://imageshack.us/a/img18/4898/test1warm.jpg
Helaas geen tijd om een race te rijden maar ik hoop dat het nu een stuk beter is...
Xbox
Net (met dank aan Jarno) een 50.973 kunnen rijden met Q tape. Dit gaat al de goede kant op, nu nog mijn lijnen oefenen voor de kwalificatie.Niellie41 schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 18:53:
Ik ben vandaag wat gaan oefenen op Talladega. Met de setup die ik gebruik, kom ik niet verder dan 188 mph met Q tape.
Mijn doel is om 191 mph te halen.
Mijn snelste tijd is 51.013 en de snelste Q tijd is 50.833. Er is nog wat werk aan de winkel.
Ik kan hem vanavond wel even uploaden voor de liefhebbers
[ Voor 5% gewijzigd door Niellie41 op 03-10-2012 20:34 ]
temps zien er goed uit. 75 graden voor een 9800gt is geen issue. Mijn ouwe 8800gtx heb ik al eens ruim 85 graden zien doen. Q6600 blijft ook netjes koel. Als ie nog eens vastloopt kan ik me niet voorstellen dat het ligt aan te hoge temps.Streskip schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 19:52:
[...]
Was een beetje op de feiten voor gaan lopen, vanochtend thuis gekomen en de pc uit elkaar gehaald, alles écht goed schoon gemaakt. Toen ik m 5 jaar geleden in elkaar zette had ik blijkbaar haast, was niet zo netjes. Harddisks en fans even omgeruild voor een betere flow, hopelijk helpt het. Hier in ieder geval voor en na (6 rondjes testing).
Voor
Na
Helaas geen tijd om een race te rijden maar ik hoop dat het nu een stuk beter is...
Cube Nuroad Race (2022)

[ Voor 57% gewijzigd door Niellie41 op 04-10-2012 12:44 ]
Zijn er mensen die triple monitor setup gebruiken. En zoja wel systeem hebben jullie (Indien je geen link naar heel je systeem hebt mag je ook alleen de Grafische kaart geven).
Ik ben van plan om een nieuw systeem te kopen, en zou mooi zijn als het triple monitor setup in iRacing aankan.
Staan goed toch?BM schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 20:02:
Ik denk dat je de plaatjes omgewisseld heb, maar het is een leuk verschilAl zie ik op beide screenshots geen heel verontrustende temperaturen staan. 75 graden is voor een GPU nu ook weer niet zo heel spannend. Al weet ik natuurlijk niet wat ie na een half uur is

edit: Ik merkte het net zelf in Chrome, als je ze allebei opent komt de laatst geopende als eerst volgende tab, misschien leek het hierdoor zo.
Lijkt mij ook. Als dat wel gebeurt ga ik 'm eens rustig upgraden. Ik zou wel graag naar ddr3 willen en AMD, met de gedachte ooit in de toekomst met 3 schermen te gaan spelen. Maar goed, eerst eens even uit proberen of die het nu wel doetderx666 schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 20:39:
[...]
temps zien er goed uit. 75 graden voor een 9800gt is geen issue. Mijn ouwe 8800gtx heb ik al eens ruim 85 graden zien doen. Q6600 blijft ook netjes koel. Als ie nog eens vastloopt kan ik me niet voorstellen dat het ligt aan te hoge temps.
[ Voor 6% gewijzigd door Streskip op 04-10-2012 03:13 ]
Ik gebruik een intel i5 2500k op 4.4GHz met een nvidia 670gtx op iets van 1100mhz (al maakt dat laatste niet zoveel uit aangezien iracing op dit moment nog vooral op CPU leunt). Hiermee stuur ik 3x 22" 1680x1050 aan.Nactive schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 23:23:
Ik heb een vraagje:
Zijn er mensen die triple monitor setup gebruiken. En zoja wel systeem hebben jullie (Indien je geen link naar heel je systeem hebt mag je ook alleen de Grafische kaart geven).
Ik ben van plan om een nieuw systeem te kopen, en zou mooi zijn als het triple monitor setup in iRacing aankan.
Als je triple wilt gaan kan ik je op dit moment wel aanraden om of een ati 7950 en liever 7970 te pakken, aangezien deze sneller zijn op dx9 dan de nvidia. Hoe het in de toekomst op dx11 gaat worden weet ik niet.
Wat wel een voordeel van de nvidia is tov de ATI is dat je geen active Displayport -> DVI converters nodig hebt als je displays geen DP ondersteunen. Met mijn nvidia kan ik 2x DVI uitgang + 1x hdmi -> dvi gebruiken (kabel kostte iets van 10,-). Als je al DP capable schermen hebt maakt dat natuurlijk niks uit.
Met mijn setup kan ik niet alles op high draaien, en ik heb de framerate gelimit op 100fps. Als ik dat niet doe dan merk ik het als ik ineens een fps drop heb van bv 170fps naar 120fps, wat ik dus erg vervelend vind. Bij de 2 "zware" tracks (spa en suzuka) dropt hij bij mij onder de 100fps, en doe ik meestal vantevoren nog wat extra inboeten op kwaliteit zodat mijn fps zo dicht mogelijk bij de 100 blijft. Min. fps op Spa is ongeveer 85 tot 90 fps tussen rivage en pouhon, op suzuka weet ik niet zo uit mijn hoofd.
Cube Nuroad Race (2022)
Geen AMD cpu doen voor iracing. Intel is VEEEEL sneller met iRacing, zeker als je naar triple wilt. DDR3 maakt onder de streep opzich ook weinig uit, Die Q6600 kan best nog even mee. Ik heb in het begin op een Q6600 gespeeld met een 8800gtx. Single screen haalde ik daar meestal meer dan 200fps mee. Ik ben overgestapt naar mijn huidige core i5 2500k met 670gtx omdat mijn toenmalige moederbord besloot om er mee op te houden...Streskip schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 02:25:
[...]
Staan goed toch?Als ik morgen tijd heb voor een race zal ik ook nog wel wat screenshots maken.
edit: Ik merkte het net zelf in Chrome, als je ze allebei opent komt de laatst geopende als eerst volgende tab, misschien leek het hierdoor zo.
[...]
Lijkt mij ook. Als dat wel gebeurt ga ik 'm eens rustig upgraden. Ik zou wel graag naar ddr3 willen en AMD, met de gedachte ooit in de toekomst met 3 schermen te gaan spelen. Maar goed, eerst eens even uit proberen of die het nu wel doet
Cube Nuroad Race (2022)
Ah, bedenk me nu dat je met voor/na bedoeld voor/na het testen, ik dacht voor/na het schoonmakenStreskip schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 02:25:
[...]
Staan goed toch?Als ik morgen tijd heb voor een race zal ik ook nog wel wat screenshots maken.
Xbox
Verwijderd
ik ga vanavond een keer proberen of ik er iets van kan maken ... lang geleden dat ik nog eens op een superspeedway geweest benNiellie41 schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 22:51:
De setup voor Talladega (Silverado) is inmiddels online.
inventaris: Desktop 2012Nactive schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 23:23:
Ik heb een vraagje:
Ik hoop dat ik vanavond ook een race kan mee pakken. Morgenavond kan ik niet, zaterdag weet ik nog niet zeker, zondag avond kan ik niet en maandag avond heb ik training.Verwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 12:29:
[...]
ik ga vanavond een keer proberen of ik er iets van kan maken ... lang geleden dat ik nog eens op een superspeedway geweest ben
Binnenkort start er een Benelux oval league met de Silverado. Er zijn hier een aantal mensen die wel geïnteresseerd zijn in oval racing maar niet de tijd hebben of steeds in de verkeerde splits komen, is dit een mooi moment om in te stappen.
Het racen is heel clean bij DigitalRacing en men gaat respectvol met elkaar om.
De races zijn op dinsdag avond en zijn om de week. Ik hoop dat er een paar mensen zich aanmelden en dat we mooi (groot) startveld kunnen vormen.
Als iemand hulp nodig heeft met het maken van setups, ben ik (net als de meeste anderen daar) bereid om je helpen
Al ben ik zelf niet super snel.
Meer informatie is hier te vinden:
http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=1663
iRacing Petit Le Mans is ook weer aangekondigd.
Als ik kan, doe ik wel weer meePetit LeMans is back on the World Tour schedule! Enjoy the event!
• Title: iRacing.com Petit LeMans
• Twitter Hashtag: #iRPetitLeMans
• Event Date: Sunday, October 21st, 2012
• Race Start Time: 4:00PM ET US, ( 20:00GMT Sun, Oct. 21st)
• Server: US Server
• Car: HPD-ARX 01c, Ford GT, Corvette C6R
• Setup: Open setup
• Track: Road Atlanta
• Practice Sessions: Open practice sessions will begin on Tuesday, October 16th, at 00:00 GMT and will remain open until the event starts
• Qualifying: Open qualifying sessions will begin on Tuesday, October 16th, at 00:30 GMT and will remain open until the event begins. Each qualifying session will last for 20 minutes
• Qualifying Process: Drivers will be divided into racing splits based on their qualifying time. They will be ordered onto the starting grid by qualifying time. Qualifying is not required. If a driver does not post a qualifying time they will be placed into a split made up of other drivers who did not qualify. That split will behind all of the splits with drivers who posted a qualifying time. Once the iRacing server has determined which drivers are located in the split of non-qualified drivers, those grids will be determined by iRating since no qualifying time was completed.
• Warm up: A (15) fifteen minute warm-up will precede the race, to allow extra time to join the session
• Safety Rating & iRating: This event is an official session and official session rules apply. Safety Rating and iRating will be in effect
• Tows, Resets, Pitstops, Yellow Flags: Towing will run the normal time. All drivers will receive one quick repair once the racecar has been towed into the pit area. Damage repair will be on. Typical pit stop rules will be in effect. The race will begin with a rolling start. There will be no full course cautions, only local yellow flags
• Race Length: 2.5 hours (150 minutes)
• Field Size: Up to 43 racecars per split
• Awards: The top 3 drivers in each split will receive a certificate. The certificates are posted on the World Tour forum
Deze keer met de Corvette. Vorig jaar was ik 2e geworden in mijn split in de HPD.
Wat ik persoonlijk nogal vreemd vind is dat ze het op (bijna) hetzelfde tijdstip als "onze" league races inplannen.Niellie41 schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 13:23:
[...]
Binnenkort start er een Benelux oval league met de Silverado. Er zijn hier een aantal mensen die wel geïnteresseerd zijn in oval racing maar niet de tijd hebben of steeds in de verkeerde splits komen, is dit een mooi moment om in te stappen.
Het racen is heel clean bij DigitalRacing en men gaat respectvol met elkaar om.
De races zijn op dinsdag avond en zijn om de week. Ik hoop dat er een paar mensen zich aanmelden en dat we mooi (groot) startveld kunnen vormen.
Als iemand hulp nodig heeft met het maken van setups, ben ik (net als de meeste anderen daar) bereid om je helpen
Al ben ik zelf niet super snel.
Meer informatie is hier te vinden:
http://forum.digitalracing.nl/showthread.php?t=1663
Heeft daarover nog overleg plaatsgevonden?
Het is een beetje zonde mijns inziens omdat er volgens mij best een aantal mensen zijn die aan beide races mee zouden willen doen, maar dat wordt een beetje lastig op deze manier.
FPL (single seaters) op maandag
iROC (oval) op dinsdag
DRTCC (WTCC league) op donderdag
ZAC (GT's) op zondag
Vorig jaar waren de races van iROC ook al op dinsdag, nog eerder dan GoT.
Ze houden alleen hun eigen schema aan.
Ik wil ook graag mee doen aan de GoT races, maar als ik moet kiezen tussen een league race of een fun race met een combinatie die er na nooit meer doe. Dan kies voor de league race.
Wij zijn trouwens druk bezig met het programma voor week 13 en daarna ook weer een leuk Seizoen 4 toernooi. Hopelijk word komend seizoen net zo'n succes als dit seizoen. +/- 20 rijders elke week vind ik zeer goed voor de toch niet al te grote groep NL talig Iracers.
Het lijkt me voor beide leagues gunstig als je niet direct in elkaars vaarwater zit. Maar op deze manier sluit je dus per definitie al een aantal potentiele deelnemers uit, omdat ze maar in 1 race tegelijk mee kunnen doen.
We moeten hier geen olifant van gaan maken.
Ik vroeg het hier als deelnemer
[ Voor 9% gewijzigd door Niellie41 op 04-10-2012 15:07 ]
49 -> 79 -> FW31. Maar goed, daar kan ik pas echt over oordelen als de L49 uit is
Xbox
@Niel
Ik wil er ook geen olifant van maken. Maar toen Digital racing geen league had voor Iracing deden ze zelf heel moeilijk over het feit dat we reclame wouden maken voor onze league op hun site. En dan nu gaan ze precies op onze dag een eigen league houden. Dat geeft mij gewoon een beetje een onderbuik gevoel.
Sorry maar daar ben ik het niet mee eens, het eerste toernooi wat vanuit GoT werd georganiseerd begon in S1 2012 (voor zo ver ik terug kan vinden), en tegen die tijd was de iROC al begonnen.DutchDevil79 schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 14:07:
Ja maar als je weet dat een enorme hoeveelheid Nederlands talig Iracers al op Dinsdag een league hebben zou ik dan toch een andere dag kiezen. Het is niet dat we die Dinsdag avond pas een paar weken doen of zo. Dat is al meer dan een jaar zo. En ze moeten dat wel weten want Joep heeft er ook nog wel is reclame gemaakt voor onze races hier. Maar toen waren ze ook al aardig stug dus verbaast me niet dat ze nu zelf iets op Dinsdag gaan organiseren.
En daarnaast werd IROC 1 op Donderdag gehouden volgens mij.
Maar we zien het wel hoe het komend seizoen loopt.
[ Voor 5% gewijzigd door DutchDevil79 op 04-10-2012 16:53 ]

Daar word je toch blij van?
Tony Gardner
We all were just racing around. Great fun. Physics actually pretty good now!!! Think members going to love this car. Graphic wise however not going to make build and still tweaking to do on physics. We sound recorded recently so also don't have right sounds on it quite yet but is closer than we thought it would be at this point. Maybe we release mid season next season, will see.
Sean Siff recorded us driving around. Going to put up video later today hopefully.
Tony Gardner
Guessing will run this car by itself to start and maybe also some sort of multi-class. Maybe one at C and one at B. Just off top of my head. Not really discussed it too much internally. Going to put the Lotus 49 at the C class FYI.
[ Voor 77% gewijzigd door Niellie41 op 04-10-2012 17:59 ]
Verwijderd
daar wordt ik gelukkig van na een ongelooflijke k*t dag op werkNiellie41 schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 17:56:
Iemand dit al gezien?
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Daar word je toch blij van?
[video]
[

Ai, dan moet ik dat ook gewoon kunnen halen. Maar denk je dat ik ook 3 schermen vloeiend kan laten lopen? Ik kan op mijn moederbord 2x pci-e 2.0 steken, zo'n 9800 gt zou 2e hands niks moeten kosten, kan het eens proberen.derx666 schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 07:34:
[...]
Geen AMD cpu doen voor iracing. Intel is VEEEEL sneller met iRacing, zeker als je naar triple wilt. DDR3 maakt onder de streep opzich ook weinig uit, Die Q6600 kan best nog even mee. Ik heb in het begin op een Q6600 gespeeld met een 8800gtx. Single screen haalde ik daar meestal meer dan 200fps mee. Ik ben overgestapt naar mijn huidige core i5 2500k met 670gtx omdat mijn toenmalige moederbord besloot om er mee op te houden...
Voor en na het testen inderdaadBM schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 09:41:
[...]
Ah, bedenk me nu dat je met voor/na bedoeld voor/na het testen, ik dacht voor/na het schoonmaken
Op mijn 670gtx draai ik singlescreen ergens tussen rond de 400 fps volgens mij met alles vol open. 3 schermen kost echt veel processing power. Plus het feit dat het mogelijk is dat je met SLI last krijgt van micro-stutters (zoek maar eens op het iracing forum), en zelfs dan denk ik dat je power te kort komt om min. 100fps te halen op 3 schermen.
Cube Nuroad Race (2022)
Ben ik de enige die Zolder totaal niet had herkend in dat laatste screenshot? Of ze rijden met schaduwen uit of ze hebben een versie van zolder op een ander tijdstip. Ik zie wel geen schaduwen (behalve onder de auto's) dus dat lijkt me logischer...Niellie41 schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 17:56:
Iemand dit al gezien?
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Cube Nuroad Race (2022)
Lotus 49 C class: had ik niet verwacht, rare keuze van iRacing. Grand Prix Legends was tenenkrommend moeilijk en ik verwacht dat de Lotus 49 minstens net zo lastig is. V8 supercar had ook echt in B gemoeten, je kunt nu vanaf de Skip overstappen naar de V8SC, slaat nergens op. Ik denk dat ze de Aussies te vriend willen houden, die racen volgens mij alleen maar in dat ding.
De McLaren ziet er mooi uit, absoluut. Ben wel heel erg benieuwd in welke klasse ze die gaan stoppen, en met welke auto's. Zoals ik al vaker heb gezegd moeten er echt auto's samengevoegd worden, anders heb je straks 5 races met elk 5 man erin. Waarom niet een Le Mans achtige klasse, klasse B, met de C6R, FGT, McLaren en HPD?
Over het 3 schermen verhaal: dat kost echt ontzettend veel CPU kracht. Ik heb een Core i5 2500K @ 4.2GHz met een ATi 7970 3GB videokaart op 3 schermen (Dell 24", 5760 x 1200) en alhoewel ik overal boven de 100fps blijf (zelfs op Spa en Suzuka) is dit eigenlijk al op de grens, zeker T1 bij Suzuka drop ik van 200 naar 130FPS en dat merk je al in een race. Op mijn vorige PC heb ik 3 schermen geprobeerd (Core2Duo E8400 @ 3.6GHz met ATi 5870) en dat wil echt niet, framedrops naar 60FPS in practice en soms zelfs nog minder. Als je op dat moment aan het glijden/corrigeren bent hou je hem echt niet meer, heel frustrerend.
Zo, dat was het
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Hebben ze al (gehad) hèArfman schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 18:55:
Waarom niet een Le Mans achtige klasse, klasse B, met de C6R, FGT, McLaren en HPD?
Als ze nu eens alle fixed klassen (behalve rookie uiteraard) eruit gooien, dat scheelt ook weer de helft ongeveer
derx666 schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 18:33:
3 schermen is een compleet andere ballpark
Op mijn 670gtx draai ik singlescreen ergens tussen rond de 400 fps volgens mij met alles vol open. 3 schermen kost echt veel processing power. Plus het feit dat het mogelijk is dat je met SLI last krijgt van micro-stutters (zoek maar eens op het iracing forum), en zelfs dan denk ik dat je power te kort komt om min. 100fps te halen op 3 schermen.
Hij is helemaal duidelijkArfman schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 18:55:
Over het 3 schermen verhaal: dat kost echt ontzettend veel CPU kracht. Ik heb een Core i5 2500K @ 4.2GHz met een ATi 7970 3GB videokaart op 3 schermen (Dell 24", 5760 x 1200) en alhoewel ik overal boven de 100fps blijf (zelfs op Spa en Suzuka) is dit eigenlijk al op de grens, zeker T1 bij Suzuka drop ik van 200 naar 130FPS en dat merk je al in een race. Op mijn vorige PC heb ik 3 schermen geprobeerd (Core2Duo E8400 @ 3.6GHz met ATi 5870) en dat wil echt niet, framedrops naar 60FPS in practice en soms zelfs nog minder. Als je op dat moment aan het glijden/corrigeren bent hou je hem echt niet meer, heel frustrerend.

[ Voor 38% gewijzigd door BM op 04-10-2012 19:10 ]
Xbox
Maar de HW is wel de top om dit te bereiken. i7 topmodel overclocked met extra koeling, 7970 ati overclocked met extra koeling en 16 gb werkgeheugen op 3x 24" samsungs.
Ik zie net iemand posten over extra GPU kaart bijsteken. Dat werkt niet in iRacing. SLI etc. wordt niet ondersteund.
Maar er zijn vele VEEL snellere rijders die het met mindere HW doen. RedBaron hield en hou ik nooit bij en tot voor kort reed hij met 1 scherm en met drops van de fps tot onder de 60
Ik hoop echt dat het lukt! Kan niet wachten tot we over Circuit de la Sarthe kunnen knallen! En met de Bugatti lay-out kan je hem ook voor andere series gebruiken.Talking to LeMans for a while but lot of money for the license. See what happens.
Verwijderd
idd met le mans heb je een aantal leuke variaties erbij ... mss kunnen ze dan ook eens beginnen denken aan time elapsNiellie41 schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 19:38:
Hmmm misschien zien we Le Mans toch nog eens terug in iRacing
[...]
Ik hoop echt dat het lukt! Kan niet wachten tot we over Circuit de la Sarthe kunnen knallen! En met de Bugatti lay-out kan je hem ook voor andere series gebruiken.
I have been talking to various members and reading forums and think will shake some things up a bit next season for Radical to try and make the car and series more accesdible. Going to run the series a full 7 days per week. Every other hour and try and make it off hours from the star mazda. Also going to use laps versus minutes for the race duration and keep it for the most part 45 minutes or even less. Shorten the races a tad it seems might help so going to error on that side of the equation.
I think will help with participation or at least worth a shot.
Good Racing!
Tony
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Als ik jouw was zou ik ook de framerate cappen (in jouw geval tussen de 100 en 120 fps). Dan heb je die gigantische framerate verschillen niet meer, wat een stuk rustiger kijkt. Ik vind het persoonlijk erg vervelend als ik grote verschillen heb in framerates. Wordt het beeld onrustig van.Arfman schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 18:55:
Zo, dat was het
Cube Nuroad Race (2022)
Xbox
“@mjarestad: @iRacing @iracingmyers @mclaren_gt What about the RUF?” Being scanned today in Germany!
Ik krijg een beetje het gevoel dat het tempo bij iRacing omhoog gaat. Kan dat geen slechte zaak vinden
Xbox
Vind je? Ik vond het wel meevallen eigenlijk.BM schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 21:01:
Mag ik trouwens even melden dat de paint template voor de FW31 werkelijk verschikkelijk is? Wat een pokkeding
Het is natuurlijk geen vierkant koekblik zoals die nascar wagens, dus al te simpel kan je het ook niet te verwachten natuurlijk.
Het werkte wel, alleen moet je ingesteld zijn op multiclass racing. Daarom ook B license, dan mag je toch enigszins verwachten dat mensen kunnen racen (dat is iets anders dan snel rijden). Ik heb echt fantastische races gehad in de HPD, zeker toen die wat trager (realistischer) werd gemaakt was het nog een hele klus om die Corvette's voorbij te steken, je moest echt goed timen. Echt superleuk.Niellie41 schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 18:58:
[...]
Hebben ze al (gehad) hèAlleen werkt het totaal niet. Liever niet.
Als ze nu eens alle fixed klassen (behalve rookie uiteraard) eruit gooien, dat scheelt ook weer de helft ongeveer
Wat zou helpen is inderdaad de fixed eruitgooien (dat hoort niet bij een B class serie) en mensen die er een potje van maken meteen een week (of 2) verbannen van de multiclass serie. Oh, en mensen moeten minder zeuren, multiclass is nu eenmaal close racing met zeer sterk verschillende auto's. Het zou ook fijn zijn als het damagemodel daar iets meer op werd ingericht, van een beetje wheelbanging (een beetje!) en wat door-to-door schraapacties is nog nooit een auto helemaal krom geworden zoals in iRacing.
Ik zie anders niet hoe al die nieuwe auto's (RUF, McLaren) ook daadwerkelijk geraced gaan worden, er zijn simpelweg niet genoeg actieve abonnees per tijdzone om die velden zelfs maar halfvol te krijgen. Iedereen grijpt nu naar de SM omdat die wel vaak official gaan, terwijl er zo veel meer leuke auto's in iRacing zitten. Erg goed nieuws voor wat betreft de Radical ook.
Mja, ik had ook al ruzie met andere openwheelers, maar de F1 vind ik nog wat vervelender. D'r zitten teveel prutsels op waarvan ik geen idee heb waar in de template ze ergens zitten. En rond de headrest kom ik altijd in de knoop, altijd net wat tikjes van een kleur die ik er niet wil hebbenRed Baron schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 21:33:
[...]
Vind je? Ik vond het wel meevallen eigenlijk.
Het is natuurlijk geen vierkant koekblik zoals die nascar wagens, dus al te simpel kan je het ook niet te verwachten natuurlijk.
Xbox
Dan kun je wat beter zien waar dingen zitten denk ik, heb iig geprobeerd de boel nog een beetje gegroepeerd proberen te houden qua benamingen enzo.
MC werken werkt niet in de officiële series. In de HPD heb je er geen last van nee, maar wel als GT rijder. Het is een HPD race met (een beetje geluk) 5 rijdende chicanes. Dan is het heel gevaarlijk voor de GT rijders. Ik heb met de HPD en Corvette gereden in de officiële series.Arfman schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 22:03:
[...]
Het werkte wel, alleen moet je ingesteld zijn op multiclass racing. Daarom ook B license, dan mag je toch enigszins verwachten dat mensen kunnen racen (dat is iets anders dan snel rijden). Ik heb echt fantastische races gehad in de HPD, zeker toen die wat trager (realistischer) werd gemaakt was het nog een hele klus om die Corvette's voorbij te steken, je moest echt goed timen. Echt superleuk.
Wat zou helpen is inderdaad de fixed eruitgooien (dat hoort niet bij een B class serie) en mensen die er een potje van maken meteen een week (of 2) verbannen van de multiclass serie. Oh, en mensen moeten minder zeuren, multiclass is nu eenmaal close racing met zeer sterk verschillende auto's. Het zou ook fijn zijn als het damagemodel daar iets meer op werd ingericht, van een beetje wheelbanging (een beetje!) en wat door-to-door schraapacties is nog nooit een auto helemaal krom geworden zoals in iRacing.
Ik zie anders niet hoe al die nieuwe auto's (RUF, McLaren) ook daadwerkelijk geraced gaan worden, er zijn simpelweg niet genoeg actieve abonnees per tijdzone om die velden zelfs maar halfvol te krijgen. Iedereen grijpt nu naar de SM omdat die wel vaak official gaan, terwijl er zo veel meer leuke auto's in iRacing zitten. Erg goed nieuws voor wat betreft de Radical ook.
De races in de officiële series zijn ook veel tekort waardoor de snellere auto's gedwongen worden om (te) veel risico te nemen, anders verlies je te veel tijd.
Ik heb zelf ervaren dat MC wel werkt als de klassen eerlijk verdeeld zijn. Dus 12 HPD's, 12 Vette's en 12 GT's. Dan is het super. Ook moeten, zoals je zegt, de mensen ook met de endurance racing mindset racen en dat gebeurd alleen in leagues (TFR Super Cup en ELMS zijn heel goede voorbeelden).
In de officiële series kan je niemand vertrouwen... Dat is gewoon niet leuk racen. In de ELMS kon ik dat wel en dat racet veel en veel fijner.
Ik heb ook eens een HPD rijder gehad die 3 ronden lang achter me vast zat omdat die zijn inhaalacties niet kon timen. Als je niet kan inhalen, dan hoor niet in die serie thuis. Daar waren er ook gewoon te veel van. Dan werkt de hele serie niet. Het is heel jammer.
MC racen werkt imo alleen in leagues waar mensen ook echt met de MC mindset racen.
Al die idiote fixed series (NASCAR, Indycar, GT&P) moeten gewoon weg. Het afstellen van de auto hoort gewoon bij het sim racen en je leert er ook heel veel van.
/rant
Hopelijk binnenkort weer wat meer tijd, laatste weken is het zwaar karig
Cube Nuroad Race (2022)
Back to back kampioen Ray Alfalla rijdt 'gewoon' met een DFGT
Cube Nuroad Race (2022)
Nog nooit met de Impala A op New Hampshire, Martinsville, Richmond of Phoenix gereden?
[ Voor 50% gewijzigd door Niellie41 op 05-10-2012 00:03 ]
Verwijderd
Dus ik moet er eerst voor zorgen dat ik voor de eerste keer online ga racen zodat ik later stijg naar de multiclass D-klasse.Hoogie2004 schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 06:41:
[...]
De MX5 heeft een fixed setup in de rookie klasse. Er is een multiclass met een andere auto + de MX5, daar kun je je setup aanpassen (volgens mij is dat een D-klasse). In de rookie serie is de setup nooit aan te passen.
En daarna kan ik mijn setup voor de mx5 aanpassen en snelle rondjes rijden.
Ik ben nu nog een rookie en rijd meestal offline.
Ik kom er zolangzamerhand ook echt achter dat ik maar moet accepteren dat ik niet echt bij de snelle jongens ga horen. ik rijd 1:01 met de mx5 op limerock park en de echte jongens vrij makkelijk een 0:59.
Ik heb de oefenperiode nu echt gehad. Door nu nog echt meer te oefenen zal ik echt niet zo veel sneller per rondje worden. Op youtube lijkt het zo ontzettend gaaf dat ze een 0:58 sec rijden met de mx5 op limerock.
Ik rijd met een G27 stuurtje. Maar een race rijden dat duurt me gewoon ook echt te lang als ik met het kwalificeren en het opwarmen al een half uur verder ben en dan nog 20 rondjes moet rijden.
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2012 00:57 ]
Met de Impala A gebruik je op alle banen behalve Daytona en Talladega de remNiellie41 schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 00:00:
Met de Impala A rem je meer dan je denkt
Nog nooit met de Impala A op New Hampshire, Martinsville, Richmond of Phoenix gereden?
Verwijderd
geloof me door wat meer te oefenen en te kijken hoe andere rijden kan je al snel enkele tienden winnen ... zelf heb ik met de fixed op LR een lage 59 gereden en dan nog weet ik dat er meer inzit maar het is er zaak de wagen het werk te laten doen en de volledige baan te gebruiken ... en ik moet zeggen ik ben pas beginnen sneller worden wanneer ik de ffb op de mx5 wat lager had staan zodat ik hem beter aanvoelde, zelf rijd ik ook met een G27 en de eerste paar maanden heb ik daar ik echt op liggen klooien ... trial on error helaas maar dat hoort er ook bij wanneer je aan setup's begint te maken.Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 00:12:
[...]
Dus ik moet er eerst voor zorgen dat ik voor de eerste keer online ga racen zodat ik later stijg naar de multiclass D-klasse.
Ik kom er zolangzamerhand ook echt achter dat ik maar moet accepteren dat ik niet echt bij de snelle jongens ga horen. ik rijd 1:01 met de mx5 op limerock park en de echte jongens vrij makkelijk een 0:59.
Ik heb de oefenperiode nu echt gehad. Door nu nog echt meer te oefenen zal ik echt niet zo veel sneller per rondje worden. Op youtube lijkt het zo ontzettend gaaf dat ze een 0:58 sec rijden met de mx5 op limerock.
Ik rijd met een G27 stuurtje. Maar een race rijden dat duurt me gewoon ook echt te lang als ik met het kwalificeren en het opwarmen al een half uur verder ben en dan nog 20 rondjes moet rijden.
Je hoeft je echt niet te schamen ofzo hoor. Toen ik Rookie was reed ik ook ongeveer die tijden, goede rondes waren toen 1:00 - 1.01 voor mij. Ik rijd nu nog steeds geen 59-ers geloof ik....Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 00:12:
[...]
Dus ik moet er eerst voor zorgen dat ik voor de eerste keer online ga racen zodat ik later stijg naar de multiclass D-klasse.
Volgens mij heb ik zelfs nog nooit onder de minuut gereden op Lime Rock in de MX5, maar ik kan toch redelijk goed meekomen in het middenveld van de meeste races waar ik aan meedoe. Je moet je realiseren dat je, ondanks dat je langzamer bent als de top van de wereld, je evengoed prima kan meekomen in de meeste races, zeker als je de auto onder controle hebt en dus lekker constant rijdt.
De meeste races is er 1 of 2 echt snelle gasten op de grid, maar daarna zit een hele groep mensen die tussen de 1 a 3 seconden tekort komen. Als je dan geluk heb / snel genoeg bent, en de 'aliens' vallen uit, kun je zomaar winnen
Om te winnen hoef je alleen maar aan de finish te komen, voor iedereen die meedoet. Het hoeft niet perse in de allersnelste tijd, en het belangrijkste onderdeel van eerste finishen is het finishen. Zoals de engelsen het zeggen:
To finish first, you first have to finish
[ Voor 8% gewijzigd door Hoogie2004 op 05-10-2012 07:37 ]
Verwijderd
nice champ againNiellie41 schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 23:45:
[video]
Back to back kampioen Ray Alfalla rijdt 'gewoon' met een DFGT
Dit topic is gesloten.