iRacing: Seizoen 3 - 2012 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 31 Laatste
Acties:
  • 59.936 views

Onderwerpen

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:31

BM

Moderator Spielerij
Die was even aan mijn aandacht ontsnapt :) Dat ziet er idd wel uit als een leuke baan.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-11 09:31

Arfman

Drome!

VIR mag ook absoluut niet ontbreken, echt een prachtige baan met veel hoogteverschillen en een hele listige off-camber linkerknik die daarna meteen weer rechts gaat, ik kan me voorstellen dat de L49 daar echt moeilijk gaat worden (hell, elke auto heeft het daar moeilijk).

Lime Rock is wat mij betreft alleen geschikt voor de Rookie en D-class auto's, alhoewel ik vorig seizoen er een epische race had met de Radical is het circuit gewoon veel te kort en smal om van echt racen te kunnen praten.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Red Baron
  • Laatst online: 04-11 11:34
Limerock was best leuk destijds toen het een keer op de Proto+GT kalender stond.
Zelden zo'n intense race gehad 8)

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

• Fragbeestje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-11 14:30
Ik vind Lime Rock anders toch een geweldige baan voor alle wagens, zeker multiclass.

Lekker hectisch maar je merkt direct of er mensen bijzitten die nog niet klaar zijn voor multiclass racing. :+

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-10 21:05
Lime rock is super! Snap niet waarom mensen die track zo haten. De hobbels maken setups wat interessanter, korte baan betekend dat het veld wat bij elkaar blijft, en bijna elke bocht kun je prima 2-wide doorheen gaan, hoezo zou je daar niet kunnen racen? Met Proto&GT reed ik daar in de Ford een paar races, dat was erg leuk, drie kwartier puur chaos en toch overleven :+

Mijn iRacing profiel

• Arfman

Arfman

Drome!

Misschien verwoord ik het verkeerd. Lime Rock Park heeft bijna alleen maar interessante bochten en de hobbels maken het inderdaad zeer lastig, prachtig baantje. Probleem is alleen dat veruit de meeste mensen nog steeds het echte racen niet onder de knie hebben, zeker in MC waardoor je er dus wordt afgekegeld door een of andere achterblijver in lap 28.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:28

Niellie41

[object Object]

Vanavond ga ik nog proberen om mijn setup voor Charlotte te verbeteren en een of twee races mee te pakken.
Benieuwd of ik een top 5 kan rijden.

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Net een kwalificatie gedaan voor de Silverado. Zelf heb ik een 29.450 geklokt.
Tijdens practices zag ik de snelsten 29.1/29.2 rijden, maar net in de kwalificatie heeft iemand gewoon een 28.9 gereden!
Ik hoop niet dat ik zo meteen in de top split kom.

• NickThissen
Net een race gedaan in F1 2012 waarbij ik toch het gevoel kreeg dat we iets missen in iRacing, namelijk dynamische weer omstandigheden. En dan hoeft het nog niet eens om regen te gaan (dat is erg lastig vooral om het eerlijk te houden in competities). Ik was aan het begin van de race een schaduw aan het gebruiken als brake marker (bij gebrek aan beter), maar na een rondje of 10 werd het ineens bewolkt en was ik mijn marker kwijt :D Schaduwen als marker gebruiken is heel standaard in iRacing maar dat is toch echt niet goed vooral in wat langere races waar de schaduw nogal eens kan verschuiven... Zou leuk zijn als ze zoiets ooit nog erin bouwen. Dan hoeft het van mij niet eens echt dynamisch te zien, maar gewoon 4 of 5 'settings' per track (zoals we nu day en night hebben voor veel tracks) met elk een ander tijdstip of andere belichting (en dus andere schaduwen), en dan elke sessie gewoon een willekeurige setting laden. Zou tof zijn, geeft ook meteen weer veel meer variatie :)

Mijn iRacing profiel

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik oriënteer me bewust nooit op schaduwen en/of zaken op het wegdek zoals strepen of oneffenheden enzo. Dit wordt in rl ook zeer afgeraden vanwege de bovenstaande redenen. Een ander belangrijk argument om het niet met deze 'markers' te doen is dat je ze niet ziet als je in een vol veld rijdt. ;)

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Net een geweldige race gehad! Mijn pace was niet helemaal wat ik had gehoopt en het kan zeker nog iets sneller. Maar hij is heel stabiel en ontzettend constant.

Mijn race was echt geweldig. In het begin hebben redelijk snel 2 cautions gehad, maar daarna bleef het tot de finish groen. Ik heb de laatste 50 ronden gevochten voor P5 met 2 anderen. Heel veel side by side actie :D
Zo ontzettend gaaf kan oval racing zijn!

Afbeeldingslocatie: http://nielhekkens.nl/iracingpics/Trucks-Charlotte-28-9.jpg

Ik sta nu 71e in divisie 3 en het kan alleen nog maar stijgen, want ik heb de eerste week niet mee gedaan en op Atlanta maar 20 punten gehaald. Volgens mij had ik ergens anders ook nog een slecht resultaat gehaald.
Hopelijk kan ik nog de top 50 halen aan het einde van S3.

[ Voor 3% gewijzigd door Niellie41 op 29-09-2012 09:44 ]

• NickThissen
Ik ga proberen morgenavond te rijden als er niks tussenkomt... Heb je je setup nog veranderd?

Mijn iRacing profiel

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ja. Ik zal ze morgenochtend uploaden. Nu is het tijd om te slapen.

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

De race en kwalificatie setup staan op je site Nick :)

Verwijderd

Ik heb nu een nieuwe 1000 watt voeding en de i73770k prosessor in de pc te zitten en hij doet het.

Jullie hebben inderdaad gelijk gekregen je word er niks sneller door nieuwe hardware.
Wel heb ik het idee dat ik met de mx5 op limerock beter in de bochten kan remmen om te corigeren. Ik kan me nu voorbereiden om mijn eerste race te rijden wat ik nog niet gedaan heb.

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-11 14:39

Hoogie2004

Whohooooo

Zojuist de missende content maar weer aangeschaft en ge-preorderd.

25 dollar was nog wel te overzien voor 4 items :)

My iRacing profile | Strava

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-11 16:05

seninha

god's right foot

Wie kan me het volgende uitleggen.
Ik heb zojuist een race in de Skip gereden en gewonnen.Krijg 111 iRating punten maar bij License staan er streepjes.Niets erbij of niets er af

Ben als 13de gestart met 1 car contact en 1 off track

http://members.iracing.co...onid=6582645&custid=76000

iRacing Profile Flickr

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Dat betekent, Gefeliciteerd. *O*

[ Voor 3% gewijzigd door enchion op 29-09-2012 16:32 ]

How do you save a random generator ?

• Arfman

Arfman

Drome!

Dat betekent volgens mij dat je precies zo hebt gereden dat je er geen SR bij of -afkrijgt. Gefeliciteerd met de overwinning!

Zojuist de wekelijkse SOF race met de Radical gereden, o.a. met Fabian. Ik had niet gekwalificeerd en startte als 10e. Ik won in de eerste ronde een positie of 4 maar werd helaas aangetikt in de chicane voor S/F. Moest weer een paar mensen voorlaten en de achtervolging ingezet. Cue Glenn Frey - The Heat Is On

Na een paar ronden weer wat mensen ingehaald en lag 4e, en ik liep redelijk in op nummer 3. Helaas werd de auto steeds instabieler, de schade van het aangetikt worden begon zich af te tekenen in een verhitte rechterachterband. Paar kleine momentjes gehad daardoor en een paar ronden wat rustiger gereden om de boel wat te stabiliseren en te wennen aan de auto. Daarna de snelheid weer proberen op te pikken en toen had ik nummer 3 ook redelijk snel te pakken. Paar ronden daarna nam een achterblijver de nummer 2 mee en op die positie ben ik geëindigd. +0.02SR maar ook +68 iRating waardoor ik nu boven de 2000 punten iRating sta, 2006 om precies te zijn, mijn hoogste ooit *O*

Speciale vermelding verdient Fabian, die startte uit de pits en door gewoon op de baan te blijven 6e werd. Goed gedaan! Daarnaast nog een grappig moment voor Tim Guihot (behalve voor hemzelf), die startte vanaf pole en joekelt hem op de startlijn met spinnende banden zo de muur in 8)7
Die was goed ziek, erg jammer voor hem want dankzij hem staat er nu elke zaterdagmiddag zo'n ijzersterk veld. 17 deelnemers in split 2 (waar ik inzat) is voor de Radical echt geweldig, laat staan dat hij überhaupt split. Hopelijk kan Fabian nog wat meer mensen aansteken om de Radical eens te proberen :)

• seninha

seninha

god's right foot

Thanks..Maar vind het wel raar dat ik niets bij krijg als je kijkt naar de race.
13de gestart,en gewonnen. en maar 1x contact en 1x off track.

Als je volgende race bekijkt, daar heb ik ook maar 1x contact en 1x off track.Maar toen niet gewonnen en minder plaatsen ophoog gegaan (Van 9de naar 4de gereden).
En toch 0.08 erbij :?

http://members.iracing.co...onid=6535481&custid=76000

[ Voor 3% gewijzigd door seninha op 29-09-2012 16:45 ]

iRacing Profile Flickr

• enchion
  • Niet online
Ik zat ook met de Radical te spelen net, in de 1ste split.
Start rustig toch een heel klein tikje gehad 0x na de eerste bocht, er was een pileup dat ik net wel/niet kon ontwijken.
Auto voelde al anders maar was nog te gebruiken.
Twee rondjes later gebattled met mr Espeland, en weer een 0x nu was de auto wel krom, pit in 2 minuten repair, en daarna nog steeds vreemd.
Uiteindelijk Kat nog een ghostcontact meegehad, weer de pit in, auto weer nog krom.
En dus alleen 45min zitten racen voor +0.01 SR jippie.

Misschien straks nog maar eens proberen dan.

• enchion
  • Niet online
@seninha

Je hebt nu wel "maar" 15 ronden gereden, hoewel Laguna wel meer bochten zou moeten hebben denk ik.
Wel apart ja zelfde inc. in de race zelfde basis SR, en wel een groot verschil?
Kan ook iets met averaging te maken hebben van de laatste zoveel races, misschien dat er een slechte race uit de tabel gevallen was de vorige keer.
Er tellen nl maar een bepaald aantal races mee in de SR berekening.

• seninha

seninha

god's right foot

Laguna wordt alleen maar over 15ronden gereden,dus daar kan ik weinig aan doen :P

En hoewel ik al ruim een jaar rond rijd heb ik dit nog niet meegemaakt.Vaag.

iRacing Profile Flickr

• enchion
  • Niet online
Net nog maar eens geprobeerd met wat beter resultaat.
http://members.iracing.co...onid=6583194&custid=65839

Leuk virtueel gevecht gehad met Tim en Joshua kwamen heel langzaam steeds dichterbij, maar toch voor hun kunnen blijven. Dus 3de geworden, erg blij mee. :)

btw Dutch3men in de Radical, op Suzuka. :?
Nog minder Ovaal kan gewoon niet, je bent toch niet ziek ofzo. :P

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ach ja ik rij alleen de topsplits op de Oval in de Impala en aangezien die in de nacht zijn hou je overdag tijd over :p

En aangezien mijn iRating op de Road eigenlijk een flink stuk hoger hoort te zijn dacht ik kom laat ik eens op de roads gaan rijden. Ik zag dat er met de Radical op Suzuka gereden werd, waar ik nog nooit gereden had en de laatste keer in de Radical is ook al eeuwen geleden. Snel een setup gedownload van het forum en gejoined :p Besloten om vanuit de pits te starten en zien waar ik uit kwam. Nou starten vanaf P16 en op P6 finishen lijkt me niet slecht :) En zelfs dik 20 minuten met een auto rond gereden die naar links trok en dan nog in de laatste ronden mijn snelste ronden rijden.

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11 11:36

DutchDevil79

I race, therfore I am

zo sta nu op Lax. Klaar om zo terug te reizen. Weet niet of ik deze week nog de Lotus ga rijden. word volgende week weer. 1 dag oefening met enorme reis achter de boeg word hem niet. Maar goed maak jullie maar klaar I am back. lol

iRacing Profiel

• NickThissen
Heerlijke setup Niel, bedankt :) Ga het zometeen proberen denk ik. Wat doe je in de cautions? Beetje fuel nodig om het te halen denk ik? En gewoon elke keer banden of niet nodig?

@Robbert: goeie terugreis dan maar alvast ;) En kom op, Oulton ken je toch wel al, even de warmup morgen voor de race en je zit in de 1:11 ;)

[ Voor 28% gewijzigd door NickThissen op 29-09-2012 20:28 ]

Mijn iRacing profiel

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

NickThissen schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 20:27:
Heerlijke setup Niel, bedankt :) Ga het zometeen proberen denk ik. Wat doe je in de cautions? Beetje fuel nodig om het te halen denk ik? En gewoon elke keer banden of niet nodig?

@Robbert: goeie terugreis dan maar alvast ;) En kom op, Oulton ken je toch wel al, even de warmup morgen voor de race en je zit in de 1:11 ;)
Als het green blijft, dan 3/4 tank erbij. Ik had gisteren bij de laatste caution in ronde 25-30 ongeveer helemaal vol getankt en kwam net uit met de benzine.
Elke keer banden ja.

• NickThissen
Ben beetje klaar met oval om eerlijk te zijn... Veel te lange race, veel cautions, veel damage door mensen die me gewoon de muur in duwen en daardoor de hele race niks kunnen uithalen en alleen maar rond zitten rijden. En dan aan het eind godverdomme alweer 2 rondjes te weinig fuel hebben (en daar niet eens een waarschuwing over gekregen, wtf?). Weer een uur voor niks zitten rijden...

Mijn iRacing profiel

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ja.. Kan niets anders zeggen dan lagere splits. In de tweede split (sof 1600-1800) heb ik de laatste tijd wel goede racen met weinig cautions. 1 of 2 maximaal.

In mijn race heb ik wel gewoon waarschuwingen gekregen over de benzine. Op welke instelling heb jij je spotter staan?
Ik heb hem op 'high' staan.

[ Voor 31% gewijzigd door Niellie41 op 29-09-2012 22:27 ]

• NickThissen
Nooit m'n spotter veranderd en krijg altijd bij 5 en 2 laps to go een waarschuwing. Nu helemaal niks, keek toevallig met nog 5 to go of ik het wel zou halen en toen zag ik dat ik nog maar 2 rondjes had ...

Mijn iRacing profiel

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Hmm raar. Ik heb dat probleem echt nog nooit gehad. Misschien iemand op het iRacing forum die er meer over weet?

Verwijderd

gisteren eens een eerste keer een paint proberen doen op de corvette ... hier een eerste resultaat :
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/beijckmans/C6r_mugen_seiki1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/beijckmans/C6r_mugen_seikiA.PNG
verre van perfect maar zo heb ik eindelijk eens met GiMP leren werken.

• enchion
  • Niet online
NickThissen schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 22:32:
Nooit m'n spotter veranderd en krijg altijd bij 5 en 2 laps to go een waarschuwing. Nu helemaal niks, keek toevallig met nog 5 to go of ik het wel zou halen en toen zag ik dat ik nog maar 2 rondjes had ...
Ik had gisteren ook een spotter probleempje, bijna Tim Guihot eraf geramd bij de start omdat de spotter clear zei terwijl hij er echt recht naast zat.

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-11 19:43
Heeel erg off topic en voor de gene die er niet aan denken, maar om 2 uur is de DTM RTL7 en om 15.30 kunnen we Robin Frijns misschien zien winnen in de Formule Renault 3.5 op Eurosport.

• Arfman

Arfman

Drome!

Zometeen de 16:30 rijden met de Lotus 79 op Oulton. Op deze baan voelt die auto prima aan, kijken of ik het einde haal met slechts 20 rondjes oefenen :P

• NickThissen
Beter dan verwacht zie ik Arfman? :+ Netjes...

Ik 5e plek in de top split, lekker veel punten, maar de race was erg saai, beetje alleen rondjes rijden... Net als bijna elke week eigenlijk. Ik mis toch de multiclass races, daar heb je tenminste de hele race actie, dit vind ik maar niks :S

Mijn iRacing profiel

• Arfman

Arfman

Drome!

Hahaha, einde halen? Ik kwam, zag en overwon :D *O*

Startte als 11e, 1 plekje achter Joep. Dikke rotzooi bij de start, daardoor lag ik na 2 rondjes al 4e. Joep lag 2e achter Katier Scott. Nummer 3 (Jacques Auger) had ik na 2 rondjes ingehaald en ondertussen liep Joep in op Kat. Die 2 waren flink in gevecht en zo kon ik achterop sluipen. Helaas verremde Joep zich in de chicane en lag ik dus 2e, achter Kat. Ik merkte echter dat ik wel wat sneller was en dacht "the death or the gladiools" dus begon Kat te achtervolgen.

Wat volgde was een episch gevecht van Romeinse proporties met een heftig (maar eerlijk) verdedigende Katier, een aanvallende Arjan en Joep die er als een sluipwesp ook weer aankwam. Uiteindelijk met nog 5 rondjes te gaan langs Kat gekomen (betere exit na het rechte stuk achterop), redelijke brutale uitremactie de chicane in voor S/F. Toen langzaam de voorsprong uitgebouwd en uiteindelijk met bijna 6 seconden voorsprong de race gewonnen. Joep had bijna Kat weer te pakken maar kwam 2 tiende te kort, maar man man man wat een gevecht, heb er nog klotsende oksels van. Die ga ik zeker op YouTube zetten, betere reclame voor iRacing is er bijna niet al zeg ik het zelf :P

En wat is Oulton, ondanks het gebrek aan inhaalpunten, toch een schitterende baan en wat leent die Lotus 79 zich hier toch goed voor close gevechten. Heerlijk, een van de beste races die ik in iRacing heb gehad ooit.

• JoepW
  • Nu online

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Goed samengevat Arfman. ;) En gefeliciteerd.
Pas echt epic die race. Wat een fun. Tja mijn momentje met dat verremmen kostte me een 2de / 1de plek.
Katier remde net wat door en daar had ik niet op gerekend, dus snel naar rechts (want ik zat te dreigen) en toen spin ;(
Maar goed was echt fun ;)
Hier trouwens ook klotsende oksels.
http://members.iracing.co....do?&subsessionid=6590232

[ Voor 17% gewijzigd door JoepW op 30-09-2012 17:29 ]

• Arfman

Arfman

Drome!

IK had een ronde later bijna hetzelfde Joep, ik hield hem met wat geluk op de weg dus het was geen vreemde fout van je, die plek moet het aanremmen perfect gaan anders lig je ernaast. Toch een 1e en 3e plek voor Team Holland 8)

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:49

derx666

mecker ende blaet

Ik had een ongeluk in T1. Opt repair van net geen 2 min. Daarna stuur nogsteeds krom, maar een paar rondes gereden, totdat ik in T4 (hele snelle linkerknik) aan de buitenkant het gras raakte. Ik miste net de 1e bandenstapel, maar die aan de buitenkant van de hairpin vloog ik vol in. Rijden ging niet heel goed meer, en aangezien de top nog maar iets van 15-20 sec. achter me zat besloten om te towen. Na 1:45m tow kreeg ik de melding dat er teveel schade was. Geen tijd voor de 18:30 race, dus helaas...

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

• JoepW
  • Nu online

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Hier trouwens de replay van mijn race met Lotus @ Oulton:
https://dl.dropbox.com/u/...12S3_lotus_oulton.rpy.zip

• Red Baron
Zodadelijk weer een race'je op http://www.apexracingleague.com/content.php?14-videos
Als 4e gekwalificeerd dus wie weet kan ik weer een podiumpje pakken :P

Normaal blink ik wel eens af en toe, maar vandaag voor het eerst dat m'n hele connectie ook weg valt :(

[ Voor 25% gewijzigd door Red Baron op 30-09-2012 20:21 ]

• JoepW
  • Nu online

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik ga zo ff op Zolder met Lotus trainen. Waarschijnlijk geen tijd om te racen deze week en koment weekend met de Lotus. Maar ff trainen is wel leuk. Kurt heeft al een server opgezet.

• Jubby
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-07 20:07
ik ook op zolder.....

Verwijderd

derx666 schreef op zondag 30 september 2012 @ 18:44:
Ik had een ongeluk in T1. Opt repair van net geen 2 min. Daarna stuur nogsteeds krom
Ik heb geregeld met mijn G25 dat het na een reparatie helpt om even Esc te drukken, mijn stuur opnieuw te calibreren. Dan is het stuur zelden krom. Het lijkt namelijk soms wel oftie na een heftige correctie een beetje uit het lood geslagen is. Ligt dat aan de G25 of zo?

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Ehrr... ik weet niet wat je met jouw G25 doet, maar de mijne heeft daar geen last van. Dat mijn stuur nogsteeds krom stond kwam omdat 1 van mijn wielen niet recht stond...

Cube Nuroad Race (2022)

Verwijderd

Nah ja tis ook wel is na een spin zonder schade of zo. Dan maak ik heftige correcties en dan istie niet helemaal meer gecentreerd.

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Dan zit waarschijnlijk de encoder sensor of het encoder wiel los. Dat wordt je stuur open draaien.

Cube Nuroad Race (2022)

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
denk dat mijn csp's weer kapot zijn krijg weer niet volle 1023 range op mijn rem pedaal :( waardoot ik altijd beetje rem) is nu 2 de keer al :(

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

• JoepW
  • Nu online

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
dabelg schreef op zondag 30 september 2012 @ 21:21:
denk dat mijn csp's weer kapot zijn krijg weer niet volle 1023 range op mijn rem pedaal :( waardoot ik altijd beetje rem) is nu 2 de keer al :(
Sinds ik mijn CSP super gevoelig heb afgesteld en dus weinig kracht hoef te zetten heb ik dat niet meer. In de eerste maanden heb ik 2x foampje en 2x sensor kapot getrapt toen ik de sensor minder gevoelig had staan.

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik heb de CSP's ook gevoeliger afgesteld, ik trapte mezelf naar achteren of verschoof de pedalen.

Video van de race van vanmiddag met de gevechten tussen Joep, Katier en mij:

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Net de 2e split gereden in de Impala op Dover.

Afbeeldingslocatie: http://www.fabje.eu/dover.png

Aangezien mijn eerste race afgelopen donderdag nacht snel afliep en ik als laatste eindigde, had ik voor deze race een goeie finish nodig om punten te scoren voor het kampioenschap. Strategie was uit de problemen blijven en goed opletten met op het gas gaan uitkomen bocht 2 en 4, iets te hard op het gas daar en je banden spinnen door en je staat achterste voren. Ging erg goed, lekker alle wrecks kunnen ontwijken maar merkte in de longruns dat hier mijn probleem zat hij werd veel te tight in het midden van de bocht. Met nog +- 40 rondes te gaan lag ik 13e en kwam er een longrun. Uiteindelijk reed ik +- 2.5 seconden achter een hele groep, maar 3 seconden voor P14 en ik reed al met de gedachte P13 veiligstellen het is wel goed zo. Maar met nog 3 rondes te gaan gaat het fout bij twee mensen voor me en door heel iets gas te houden en dus niet vol te remmen toch nog twee man in kunnen halen en op P11 gefinisht.

Hierdoor 166 punten gescoord waardoor ik nu 66e sta in het kampioenschap van de 1e divisie :)

En nu op naar Talladega, maximaal 2 races rijden in de Impala en dan maar iets anders doen :p Ik vermaakt me de laatste tijd behoorlijk in de Corvette en Radical.

• JoepW
  • Nu online

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Arfman schreef op zondag 30 september 2012 @ 23:34:
Ik heb de CSP's ook gevoeliger afgesteld, ik trapte mezelf naar achteren of verschoof de pedalen.

[video]
Nice!
Ik heb de videolink ook op het memberforum gezet ;)

• BM

BM

Moderator Spielerij

[video]
Toffe video :)
Rijdt je ook met de FOV die je in die video gebruikt? Vind het er namelijk wat raar uit zien :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Arfman

Arfman

Drome!

Thanks!

Nee, ik rijd normaal met triplescreen setup dus ik moet, om deze replays te kunnen maken, m'n instellingen terugzetten naar singlescreen 1920x1200 en de FOV weer verzetten. Inderdaad iets te ver uitgezoomd zag ik later, maar ach, het gaat om de gevechten :)

• BM

BM

Moderator Spielerij
Arfman schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 08:23:
Thanks!

Nee, ik rijd normaal met triplescreen setup dus ik moet, om deze replays te kunnen maken, m'n instellingen terugzetten naar singlescreen 1920x1200 en de FOV weer verzetten. Inderdaad iets te ver uitgezoomd zag ik later, maar ach, het gaat om de gevechten :)
Ah, oke :) Kon me al niet voorstellen dat dit enigszins rijdbaar was, maar goed. Is natuurlijk ook persoonlijke voorkeur :)
Rijd zelf met een FOV van 63 geloof ik.

Edit: hoe krijg je die tickerbar eigenlijk boven in beeld?

[ Voor 5% gewijzigd door BM op 01-10-2012 09:46 ]

Xbox

Verwijderd

[video]
nice vid and some nice racing :)

• Arfman

Arfman

Drome!

BM schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 09:00:
Edit: hoe krijg je die tickerbar eigenlijk boven in beeld?
Go into the app.ini file in the iRacing folder under my documents and change the 0 to 1 for EnableTicker under [Overlay]. That will give you the Ticker when the UI isnt up.
Dank! :)

• JoepW
  • Nu online

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Dank je.... Ben nog aan het nagenieten ;)

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Komende week is Talladega aan de beurt bij de Silverado! :D
Dutchmen, zou je me misschien kunnen helpen met het maken van een setup als je tijd en zin hebt? :)

En heb je nog tips over Q setups? Wat is daar anders tov race setup?

Hopelijk kan ik samen met iemand van hier een race rijden. Als je een draft buddy hebt, maakt het de race toch wel wat makkelijker.

[ Voor 22% gewijzigd door Niellie41 op 01-10-2012 11:43 ]

• BM

BM

Moderator Spielerij
Arfman schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 10:50:
[...]

Go into the app.ini file in the iRacing folder under my documents and change the 0 to 1 for EnableTicker under [Overlay]. That will give you the Ticker when the UI isnt up.
Is dat ook tijdens het racen, of alleen in de replay?
Niellie41 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 11:42:
Komende week is Talladega aan de beurt bij de Silverado! :D
Dutchmen, zou je me misschien kunnen helpen met het maken van een setup als je tijd en zin hebt? :)

En heb je nog tips over Q setups? Wat is daar anders tov race setup?

Hopelijk kan ik samen met iemand van hier een race rijden. Als je een draft buddy hebt, maakt het de race toch wel wat makkelijker.
Talladega, daar kan ik me wel weer eens aan wagen, Super Speedways kom ik ook wel rond zonder me kapot te oefenen :)

Xbox

• Arfman

Arfman

Drome!

BM schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 12:18:
[...]

Is dat ook tijdens het racen, of alleen in de replay?
Alleen replay :)

Verwijderd

Voor de liefhebbers:
Scheivlak + Masters
Formule Renault 2.0 damper trace vs. die van iRacing Star Mazda.

Data komt uit verschillende programma's (Pi Research voor FRenault) dus ik heb ze over elkaar gelegd met Photoshop. Het is dan ook een kwalitatieve vergelijking :) Het is ook een andere auto, andere spring/damper rates etc., en zo te zien logt iRacing niet zo hoogfrequent als wij.

Mijn observaties (FRenault: donker, iRacing: licht):
- in de aanloop naar Scheivlak zie ik niet veel overeenkomsten, weet nog niet waarom
- de entry van Scheivlak is misschien vertekend, want de rempunten kunnen paar meter uit elkaar liggen (heb mijn best gedaan zoveel mogelijk dezelfde lijnen te rijden als in het eggie)
- vanaf mid-corner Scheivlak klopt alles toch echt wel goed qua bumps.

Ah well, ik vond het wel es leuk om te vergelijken... Over 2 weken zitten we op Spa ;)

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/ra6e0o.jpg

• NickThissen
Wat is de damper trace precies? Weet niet wat je precies wil vergelijken maar ik weet toevallig dat dampers in iracing niet correct gemodelleerd worden (dat was ook de reden waarom de fw31 die bug had laatst). Kwa algemenevvorm lijkt het mooi te kloppen maar misschien zijn juist de details (hoogfrequente oscillaties) belangrijk? Wel leuk om te zien.. waarom niet een heel rondje vergelijken?

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

NickThissen schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 18:06:
Wat is de damper trace precies? Weet niet wat je precies wil vergelijken maar ik weet toevallig dat dampers in iracing niet correct gemodelleerd worden (dat was ook de reden waarom de fw31 die bug had laatst). Kwa algemenevvorm lijkt het mooi te kloppen maar misschien zijn juist de details (hoogfrequente oscillaties) belangrijk? Wel leuk om te zien.. waarom niet een heel rondje vergelijken?
De veercompressie is dat, dus wat je ziet zijn de bumps. Deze traces noemen ze dan vaak damper traces (omdat veer en demper in 1 systeem zitten, en daar staat een potmeter op).
Hoogfrequent - iRacing lijkt niet zo hoogfrequent te loggen... Maar het zijn ook 2 verschillende auto's eh, dus het is puur kwalitatief vergelijk. iRacing SM zal een andere veer/demper waarde hebben, heeft andere banden, heeft wellicht een andere gewichtsverdeling... Dus volgens mij kan je eigenlijk alleen bump-patronen bekijken en die zien er volgens mij best goed uit.

En een heel rondje... Well, de 1 is uit Motec en de ander uit Pi Research en dat kun je niet naar elkaar exporteren (dus moet het via screenshots, photoshop, heel gedoe, pffff :) )

Verwijderd

zou het ook wel eens over een gans rondje willen zien .... op zich vind ik dit wel eens geniaal om te zien .. eigenlijk zou het nog leuker zijn om eens een oval met een road trace te vgl. kwestie van accuraatheid aangezien je daar niet echt veel moet remmen (bv. daytona) dus een aantal afhanelijkheden gaat dalen.

• NickThissen
Het is toch gewoon veercompressie vs tijd / afstand? Die data kun je toch gewoon exporteren naar text files of whatever, offset in de X-as om de startlijn over elkaar te leggen, eventueel X-as uitrekken om verschil in sampling recht te trekken, en dan gewoon plotten in Excel ofzo? Als je die data hebt mag je me die eens sturen dan kan ik eens lijken of dat lukt :)

als de X-as tijd is gaat het lastiger natuurlijk omdat het nooit twee dezelfde rondjes zijn...

[ Voor 11% gewijzigd door NickThissen op 01-10-2012 18:21 ]

Mijn iRacing profiel

• Red Baron
M'n TT doelstelling lijkt ook wel zo goed als gehaald te zijn.
Tenzij er nog een vervelend persoon het vanavond nodig vindt om m'n tijd van deze week te verbeteren:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4Ij9n.png

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Time Trials? Was da? Dat doe ik echt nooit.
Geen idee hoe het werkt. Wel netjes :)

[ Voor 31% gewijzigd door Niellie41 op 01-10-2012 18:45 ]

• Red Baron
Ik eerder ook niet, maar nu ik toch voornamelijk gefocussed ben op de F1 is het wel een leuke afsluiting van de week op maandag.

Maar het is natuurlijk ook oersaai op ovals.

/edit:
De snelste van de week krijgt 100 punten, de andere posities worden gelijkmatig verdeeld qua punten.
800 punten is dus de maximale score die je kunt halen in een seizoen, want er zijn ook 4 drop weeks.

[ Voor 37% gewijzigd door Red Baron op 01-10-2012 18:48 ]

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ik heb het ook (bijna) nooit gedaan op road ;)
Op road circuits is het ook oer saai :)

Dat ik dit seizoen alleen NASCAR rijd, betekent niet dat ik nooit road racen doe he ;)
Ik wacht alleen op de McLaren. De P & GT series werkt niet en de andere road series vind ik niet interessant.

[ Voor 53% gewijzigd door Niellie41 op 01-10-2012 18:48 ]

• NickThissen
Ik heb wel eens overwogen om time trial te doen ipv practice, denk dat het wel helpt als je SR op het spel staat, eerder rustig beginnen en langzaam opbouwen ipv volgas de bocht door en dan steeds wat meer remmen :+ Maar het is inderdaad oersaai...

Mijn iRacing profiel

• Red Baron
Mjah, het moet je een beetje liggen denk ik. Ik ben altijd wel meer een hotlapper geweest eigenlijk, dus dan spreekt dit ook wel aan.
Zeker als je een beetje concurrentie hebt en je dus echt goed je best moet doen om op de limiet je rondjes te rijden zonder off-tracks mee te pakken.

Vorige week op Road America was het vrij lastig om P1 te pakken, maar het lukte toch met een verschil van 0.017s.
Dan ben je dus over 5 rondjes 0.085s sneller dan de ander, dat geeft toch wel een kick :)

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11 11:36

DutchDevil79

I race, therfore I am

Zo vanavond maar is Iracing open gooien. Ben weer een rookie vrees ik na 3 1/2 week cold turkey. :)

Maar ja zal iig ff mee doen met de Lotus practise. Zolder onveilig maken. Ben wel wat later omdat ik eerst nu ff ga sporten. :)

iRacing Profiel

• Ruud Mulders
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-08 20:08
Wat staat er vanavond op het programma Joep?

(Mijn iRacing profiel)

• JoepW
  • Nu online

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
DutchDevil79 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 19:06:
Zo vanavond maar is Iracing open gooien. Ben weer een rookie vrees ik na 3 1/2 week cold turkey. :)

Maar ja zal iig ff mee doen met de Lotus practise. Zolder onveilig maken. Ben wel wat later omdat ik eerst nu ff ga sporten. :)
Welcome back!

• JoepW
  • Nu online

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
RuudjeM schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 19:18:
Wat staat er vanavond op het programma Joep?
Niks ;)
Morgenavond wel weer programma. Dit seizoen doen we alleen op di-dag league race. Ik wil wel binnenkort weer eens een fun-base content race doen of zo op een donderdag, denk ik.
Op maandagen zitten ik en een aantal anderen in de Lotus training.

• beastdjw
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-10 18:40
Touch en Iracing?

Jawel, kijk op YouTube: iRacing Partners with Intel® to Implement Touch Capabilities

Leuk voor op kantoor ;-)

• Jubby
Zo, op het einde nog een 1.15.755 neergezet in lotus practice.... still room for more :9

Verwijderd

het kan zijn dat ik deze avond mee kan joinen in de league race ... welke track is het vandaag (bij gebrek aan meer toegang hier :( )

• Jubby
Jetta op Zolder !

Verwijderd

Ok thnx....track check, wagen check , ervaring met wagen uncheck .... fun check :)

• Fragbeestje
Hoop dat ik deze avond voor 9u thuis ben maar vrees er voor.

Als ik er toch ben ga ik ook helemaal geen tijd hebben om aan een goeie setup te werken dus deze ga ik schaamteloos kopiëren van .... oh wacht... :+

@Racer_D : ik heb hetzelfde probleem met een G27. In het begin hing het blijkbaar van de kamertemperatuur af hoeveel last ik hier van had. Na een tijdje viel er gewoon niet meer mee te rijden.

Mijn G27 was nog onder garantie dus heb een nieuwe gekregen. Heb m'n stuur niet moeten opsturen dus ga deze openhalen en proberen te repareren als ik eens wat tijd heb... (volgend jaar dus)

[ Voor 14% gewijzigd door Fragbeestje op 02-10-2012 11:29 ]

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ik kan vanavond helaas niet mee doen, want ik heb de Jetta niet.

• Fragbeestje
Komaan Niel!!!! De leukste *kuch* *kuch* wagen uit het iracing park... :+

bedenk me net dat het wel eens leuk kan zijn om een oval te rijden met die Jetta... dan kan je't al niet op je setup steken dat je verliest 8)

• Red Baron
Ik heb er wel zin in, het zal wel close racen worden met die boten op Zolder :)

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Fragbeestje schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 12:05:
Komaan Niel!!!! De leukste *kuch* *kuch* wagen uit het iracing park... :+

bedenk me net dat het wel eens leuk kan zijn om een oval te rijden met die Jetta... dan kan je't al niet op je setup steken dat je verliest 8)
Ik kan het nu niet kopen en ik heb ook geen zin om mijn geld uit te geven aan een auto die ik toch niet ga gebruiken. Misschien volgend seizoen als die weer aan bod komt :)

• BM

BM

Moderator Spielerij
Jetta is niet te setuppen, toch? Daar gaan m'n excuses het raam uit :/ :P

Heeft iemand trouwens iRacing/Volkswagen al gemeld dat ze de remmen vergeten zijn? :P T1 gaat wel lastig worden volgens mij, daar ben ik net in 4 rondjes al 3 keer rond gegaan :/

[ Voor 57% gewijzigd door BM op 02-10-2012 14:38 ]

Xbox

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-11 14:39

Hoogie2004

Whohooooo

Ik krijg helaas bezoek :(

My iRacing profile | Strava

• JoepW
  • Nu online

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Nu beschikbaar gedurende 2 uur:

GoT: Jetta @ Zolder practice

• BM

BM

Moderator Spielerij
Ik ben nog ff een paint in elkaar aan het draaien, als die op tijd klaar is join ik wel ff :)

Xbox

Verwijderd

Time trial is toch gewoon practice session maar dan online?
Ik heb nog even gezocht naar de optie time trial maar kan het echt niet vinden.

Je hebt toch practice offline
Practice online dus time trial
En race?

of is er toch een time trial optie?

• BM

BM

Moderator Spielerij
Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 15:34:
Time trial is toch gewoon practice session maar dan online?
Ik heb nog even gezocht naar de optie time trial maar kan het echt niet vinden.

Je hebt toch practice offline
Practice online dus time trial
En race?

of is er toch een time trial optie?
Er is echt een timetrial :) Zit in het Race Now menu tussen Race, Qual en Pract in, optie heet... TT ;)
Is niet hetzelfde als een offline practise, daarin telt je SR niet, in een TT wél! Tevens word er een ranking van bij gehouden, je ttRating :)

Xbox

• Red Baron
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/4903492/got/iracing_tt.jpg

Jep, de TT rating zegt trouwens heel weinig. Het is volgens mij gerelateerd aan je tijden ten opzichte van WR's o.i.d.
Daardoor kan het zijn dat je super tijden rijd (in de huidige build), maar dat je toch gewoon TT rating verliest omdat de tijden met een oudere build veel sneller waren bijvoorbeeld.

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:57

Fuelke

Forza Ferrari

Dat wordt de volumeknop hoger draaien, anders hoor ik hem niet rijden.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• BM

BM

Moderator Spielerij
Fuelke schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 16:24:
[...]

Dat wordt de volumeknop hoger draaien, anders hoor ik hem niet rijden.
Ghehe, hij is wel erg stil idd.

Ik ben trouwens geen fan van de gearbox van die Jetta :( Seamless upshifts zijn erg fijn, maar hij belet me terug te schakelen wanneer ik dat wil :(

Afbeeldingslocatie: http://www.tradingpaints.com/scripts/image_car.php?car=110245

Dat moet wel opvallen, toch? :P

[ Voor 13% gewijzigd door BM op 02-10-2012 17:06 ]

Xbox

Verwijderd

En ik was Divison 10 TimeTrial Champion in de Skippy in 2012 S2 (whoop whoop!)

Er deden 3 mensen mee ;)

• Fragbeestje
BM schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 16:26:
[...]

Ghehe, hij is wel erg stil idd.

Ik ben trouwens geen fan van de gearbox van die Jetta :( Seamless upshifts zijn erg fijn, maar hij belet me terug te schakelen wanneer ik dat wil :(

[afbeelding]

Dat moet wel opvallen, toch? :P
Komt dat niet door die DSG bak zonder koppeling?

Edit : Valt idd wel op, enkel die windhoos kleuren hadden beter wat meer fluoachtig geweest :+

Zit iedereen hier al een beetje te oefenen en ik maar werken ... :(

Hoop dat ik straks nog kan meedoen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Fragbeestje op 02-10-2012 17:15 ]

• BM

BM

Moderator Spielerij
Fragbeestje schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 17:14:
[...]

Komt dat niet door die DSG bak zonder koppeling?

Edit : Valt idd wel op, enkel die windhoos kleuren hadden beter wat meer fluoachtig geweest :+

Zit iedereen hier al een beetje te oefenen en ik maar werken ... :(

Hoop dat ik straks nog kan meedoen ;)
Komt idd door de DSG, maar dan nog, tis niet fijn ;)

De kleuren heb ik 1 op 1 overgenomen uit de eps op brandsoftheworld, volgens mij kloppen die wel, ook al had je ze mss wat feller willen zien ;)

Xbox

Pagina: 1 ... 20 ... 31 Laatste

Dit topic is gesloten.