iRacing: Seizoen 3 - 2012 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 31 Laatste
Acties:
  • 59.844 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-09 00:34
Hoe kan ik eigenlijk trainen met iemand? Naast 'Test' staat 'Race now!' en dan kan ik iets kiezen, behalve dat ik content nodig heb, wat een circuit is. Ik moet deze dus kopen of is er een andere manier want ik neem aan dat je ook op andere circuits kan rijden.. O+ Of hoe doe ik bijvoorbeeld een time trial om mijn score wat omhoog te krijgen? De site is mij nog even niet zo duidelijk :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Streskip schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 17:02:
Hoe kan ik eigenlijk trainen met iemand? Naast 'Test' staat 'Race now!' en dan kan ik iets kiezen, behalve dat ik content nodig heb, wat een circuit is. Ik moet deze dus kopen of is er een andere manier want ik neem aan dat je ook op andere circuits kan rijden.. O+ Of hoe doe ik bijvoorbeeld een time trial om mijn score wat omhoog te krijgen? De site is mij nog even niet zo duidelijk :/
Onder het Race Now tabje heb je links de Series keuze (een dropdown), waaruit je de serie kiest die je wil rijden. Rechts staat dan een vak 'Select a session'. Dat bestaat weer uit 4 tabjes: Race, Qual, TT (time trial) en Practice. Als je op Practice klikt krijg je een lijstje met practice servers te zien (hoeveel tijd er nog over is en hoeveel mensen er momentaal in rijden). Die kun je zomaar joinen, in practice kun je geen punten of rating kwijt raken.

Je moet even een serie zoeken die je leuk lijkt en met rookie content (dwz content die iedereen gratis heeft). Op de Road kant is dat sowieso de Nvidia Cup (dat is de echte rookie series waar je zult moeten beginnen), en nog wat meer series misschien, dat zie je vanzelf wel of je kunt rijden of niet.

Ik raad je aan om de Nvidia cup te zoeken en daar in Practice wat rond te gaan rijden. Zorg dat je veilig meerdere rondjes achter elkaar kunt rijden zonder incidents te krijgen (off track, botsingen, etc). Daarna kun je misschien een keer een race proberen :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Duidelijk, dankjewel! _/-\o_

En dan als ik goed genoeg ben, dan vind ik jullie server onder 1 van zo'n tabje? (En dat is elke dinsdag?)

[ Voor 65% gewijzigd door Streskip op 25-09-2012 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Streskip schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 17:14:
Duidelijk, dankjewel! _/-\o_

En dan als ik goed genoeg ben, dan vind ik jullie server onder 1 van zo'n tabje? (En dat is elke dinsdag?)
Dat vindt je terug onder de tab "leagues". Als je dan zoekt op GoT kom je op deze league uit en kan je je aanmelden.

Als je aangemeld bent vind je dan de dinsdagavond om 20u league sessions de wedstrijd van die dag, en kan je daar joinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Streskip schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 17:14:

Nee, dat ligt weer anders. Wat ik net uitgelegd heb zijn de officiele races. Daarnaast kunnen mensen zelf ook nog races hosten. Die vind je terug onder het menu Hosted. En daar weer naast kunnen mensen ook een eigen league opzetten, en binnen die league races hosten (dat doen wij dus elke dinsdag om 20:00). Die vind je terug door je aan te melden voor de league, en iets na 20:00 onder het tabje League Sessions te kijken. Of je kunt een aantal van ons als Friend toevoegen, dan kun je rechtsonder via het Friends venstertje zien waar we rijden en dan via ons in een keer dezelfde server joinen. Dan moet je natuurlijk wel de auto en track hebben, en vandaag zijn ze allebei niet gratis dus die zul je helaas moeten kopen als je mee wil doen (Riley MkXX Daytona Prototype en Infineon Raceway).

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Dat is precies wat ik wilde weten. Ik ga eerst nog heel wat oefenen, als ik een beetje mee kan komen zal ik me wel weer komen melden :P

Voor zover ben ik nu al hooked want ik heb al zin om wat circuits te kopen! (Zolder, Zandvoort) :D Maar eerst even die nvidia league is doen!

[ Voor 8% gewijzigd door Streskip op 25-09-2012 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:30

Hoogie2004

Whohooooo

De combo van vanavond lijkt me wel leuk :D (duh, ik koos hem uit :+ )

Laguna ligt me normaal ook wel redelijk (behalve in de indycar afgelopen week :X :X :X )

@stresskip: Let wel op dat je banen koopt die je gaat gebruiken in de series. Beetje zonde om Zandvoort en Zolder te kopen, om er vervolgens achter te komen dat je daar in de wagens die je rijdt pas over x weken komt :)

[ Voor 40% gewijzigd door Hoogie2004 op 25-09-2012 17:54 ]

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Hoogie2004 schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 17:53:
Laguna ligt me normaal ook wel redelijk (behalve in de indycar afgelopen week :X :X :X )
Volgens mij doen we Infineon hoor?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:13

Niellie41

[object Object]

Wist je dat alle bochten off-camber zijn op Infineon (Sonoma)? :P
Wie vertelde dat ook alweer de vorige keer?
Eigenlijk moet die baan nu Sonoma heten omdat het contract met de titel sponsor (Infineon) is afgelopen.

[ Voor 58% gewijzigd door Niellie41 op 25-09-2012 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Niellie41 schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 17:58:
Wist je dat alle bochten off-camber zijn op Infineon (Sonoma)? :P
Daar zijn we in de HPD wel achter gekomen :P Volgens mij is die bocht wat we nu wel doen (en toen niet, andere layout) niet off-camber. Kun je ook lekker overheen knallen, lekker wijd uitlopen links over de curbs, alleen uitkijken dat je snel genoeg weer de baan op zoekt anders staat er ineens een muur. En deze keer is het hele laatste gedeelte niet meer vol gas dus niet meer saai :+
Niellie41 schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 17:58:

Eigenlijk moet die baan nu Sonoma heten omdat het contract met de titel sponsor (Infineon) is afgelopen.
iRacing kennende zouden ze 3 seizoenen nodig hebben om de naam te veranderen, dan een downtime van 4 uur om het door te voeren, en dan erachter komen dat de track niet meer laadt omdat er nog ergens de verkeerde naam hardcoded in zit ofzo :+ (en ja, ik weet dat de track al sonoma als codenaam heeft O-) )

[ Voor 32% gewijzigd door NickThissen op 25-09-2012 18:02 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ah, we rijden de Cup versie. Die heb ik wel eens met de Impala A gereden. Ik ben wel blij dat het 2e gedeelte van de baan niet vol gas is :D
Vanaf 8 uur ga ik pas mijn eerste rondjes rijden met die combo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Owjah, die was van baan geswitched :+

Hmm, dat wordt evengoed leuk :) In ieder geval blij dat dat rare middenstuk eruit is.

[ Voor 26% gewijzigd door Hoogie2004 op 25-09-2012 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Lees net op twitter dat we deze week de pre-order kunnen verwachten van Rockingham, en Oran Park, en de Lotus 49! :D Lijkt er dan op dat ze het toch gaan halen.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:34

derx666

mecker ende blaet

Voor de liefhebbers:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/A3pmxUZCcAAlWI9.jpg:large

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:58
NickThissen schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 18:13:
Lees net op twitter dat we deze week de pre-order kunnen verwachten van Rockingham, en Oran Park, en de Lotus 49! :D Lijkt er dan op dat ze het toch gaan halen geld nodig hebben.
Fixed that for you

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een idee wat mag worden verwacht van het gedrag van die Lotus?

Een zeer snelle wagen maar zonder downforce?

Is het te vergelijken met de Skip Barber maar dan vele malen sneller?

Het ziet ernaar uit dat dit wel eens mijn volgende competitie zal worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Je kent GPL?

YouTube: grand prix legends lotus

[ Voor 85% gewijzigd door Red Baron op 25-09-2012 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al gemerkt dat het door velen met GPL wordt vergeleken. Maar GPL heb ik (helaas, als ik de kritieken over dat spel zo lees) nooit gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Als je alleen al aan je gaspedaal denkt sta je al de verkeerde kant op :)

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 10:22

seninha

god's right foot

Even een snelle vraag om de discussie die hier te lezen is een beetje te kunnen volgen.
Ik las namelijk het volgende:

De huidige participatie problemen worden namelijk altijd afgeschoven op het feit dat 'iedereen' wacht op de SOF races (welke er dan natuurlijk niet meer zijn, want er zijn maar 3 'races' per week, en de rest zijn verkapte oefenraces).

Als ik een race gereden heb (bv Skip of SM) dan kan ik bij de uitslag zien welke Strenght of Fields ik gereden heb.Zoals hier:

Afbeeldingslocatie: http://i1093.photobucket.com/albums/i438/seninnha/2C3BF235-5F6A-4F27-9FC4-EC27E5E4D205-5855-0000034B710CFA75.jpg?t=1348593014

Nou begrijp ik dus niet hoe men kan zitten wachten op een SOF race? Kan je dat van te voren zien?
En wat wordt er bedoeld met er zijn maar 3 races per week?

Verder vraag ik me af hoe je kan zien in welke split je gaat rijden? Of kan dat pas nadat je gereden heb?

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kan je volgens mij inderdaad allemaal maar achteraf zien. Maar men kan dit wel wat 'voorspellen' door te vergelijken met de vorige weken en seizoenen.
Voordat de race begint kan je wel zien hoeveel man al geregistreerd is. Dat kan natuurlijk ook een indicatie geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Ja, ik kan wel zien aantal geregistreerde maar kan daar niet uitmaken of het een hogen of lage SOF wordt.
En ook niet in welke split het wordt

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
seninha schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 19:19:
Ja, ik kan wel zien aantal geregistreerde maar kan daar niet uitmaken of het een hogen of lage SOF wordt.
En ook niet in welke split het wordt
Als er genoeg mensen zijn om te splitten dan is de SOF in de top split vanzelf al boven gemiddeld hoog (omdat alle lage iRating mensen in de lagere splits komen). Je kunt voor jezelf meestal wel voorspellen of je in de top split komt of niet, gewoon aan de hoogte van je iRating. Ligt uiteraard aan de serie, maar meestal boven de 2000-2300 is al gauw top split. Ik zit bijvoorbeeld rond de 3400 gemiddeld en daarmee kom ik altijd in de top split.

Verder zijn in de meeste series wel afgesproken tijden waarop iedereen rijdt, juist om een zo hoog mogelijke SOF te krijgen. Resultaat is dat iedereen alleen die races doet en verder er bijna geen races official gaan.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SOF races zijn deels afgesproken, deels zo gegroeid.

Je kan bij Results van Star Mazda zien welke tijdstippen en dagen een hoog SOF potentieel hebben. Meen dat dit voor SM op zondagavond is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de Skip Barber vond ik ook deze grafiek:

http://members.iracing.co...list/1835870.page#4047161

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Met de skip en SM noem je ook wel de twee meest populaire series (op rookie series na) denk ik. Daar speelt dat niet zo. Maar in de Lotus bijvoorbeeld weet iedereen dat zondag om 16:30 te hoge SOF race is waarin alle toppers mee doen. Zondag om 14:30 is er dan ook niemand te vinden omdat iedereen wacht.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

quote:
Resultaat is dat iedereen alleen die races doet en verder er bijna geen races official gaan.

Nick, wat bedoel je nou hier mee?

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
seninha schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 19:27:
quote:
Resultaat is dat iedereen alleen die races doet en verder er bijna geen races official gaan.

Nick, wat bedoel je nou hier mee?
Als je hoog wil scoren in het kampioenschap moet je:
- Een hoge iRating hebben (zodat je in de top split komt)
- Maximaal 2 races doen (het gemiddelde van de beste helft van je races telt, in dit geval telt dus je beste race)
- Zo hoog mogelijk scoren in de race (= een zo hoog mogelijke SOF).

Wil je hoog scoren dan moet je dus wachten tot een race waarvan je weet (of verwacht) dat de SOF hoog is (de georganiseerde SOF races), en daar een of twee races doen. Ga je buiten de SOF races rijden dan (gemiddeld genomen) scoor je dus minder. Een winst in een lage SOF race die niet gesplit is is vaak maar minder dan de helft van de punten waard dan een 5e plek in een hoge SOF race.

Dus het resultaat is dat iedereen die hoog wil scoren alleen in de georganiseerde SOF race rijdt, en verder niet rijdt (om zijn gemiddelde niet omlaag te brengen). Langzamerhand krijg je dus dat iedereen dit weet en dat er alleen nog maar de SOF races overblijven. Hier en daar gaan er nog wel wat races official (meer dan 8 man), maar weinig.

Kort gezegd: wil je hoog scoren, dan moet je weinig racen. 8)7

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Man, man. Dit is niet meer online racen maar gewoon een plek voor hoog opgeleiden. :P
Waar je allemaal rekening moet houden!
Ik wil gewoon lekker racen , en het liefst tegen zo veel mogelijk tegenstanders.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

seninha schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 19:37:
Man, man. Dit is niet meer online racen maar gewoon een plek voor hoog opgeleiden. :P
Waar je allemaal rekening moet houden!
Ik wil gewoon lekker racen , en het liefst tegen zo veel mogelijk tegenstanders.
Kan je ook zonder problemen doen hoor ;) Trek je gewoon niet aan van het scoresysteem en doe alle races mee die je maar wil. ;)

Edit: Besef alleen dat je dan nooit eerste zal worden in het kampioenschap... Maar je zal wel lekker geracet hebben zoals je wilde

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2012 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Zolang je niet voor een hogere iRating of kampioenschaps punten rijd kan je prima elke race rijden die je wilt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Dat doe ik ook. Was alleen benieuwd naar het hoe en wat over SOF.
En blijkbaar ligt het nog al ingewikkeld in elkaar.

Zelf rij ik als ik tijd heb.Zoals vanavond. Ben nu op mn werk dus kan pas de race van 23h45 pakken met de Skip.
Zie wel hoeveel man er dan zijn.

@hierboven: iRating is natuurlijk wel erg leuk,maar op dit moment wil ik gewoon weer naar Class B, zodat ik weer met de HPD kan rijden.

Kampioenschap ,dat interesseert me eigenlijk niet echt.
Heb meer voldoening aan een goed gereden race dan aan punten.

[ Voor 32% gewijzigd door seninha op 25-09-2012 19:44 ]

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, ben net nieuw hier op het forum en in de league :) Is er hier op het forum een plek waar je je kan voorstellen als je nieuw bent zodat anderen een beetje weten wie je bent enz ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 19:54:
Hey, ben net nieuw hier op het forum en in de league :) Is er hier op het forum geen plek waar je je kan voorstellen als je nieuw bent zodat anderen een beetje weten wie je bent enz ?
Ja, hier :+

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:10

BM

Moderator Spielerij
Gimme gimme gimme :9~ O+
derx666 schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 19:01:
Als je alleen al aan je gaspedaal denkt sta je al de verkeerde kant op :)
O+ GPL O+
Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 19:39:
[...]
Kan je ook zonder problemen doen hoor ;) Trek je gewoon niet aan van het scoresysteem en doe alle races mee die je maar wil. ;)
Een instelling die in iRacing helaas te veel mensen niet hebben. Persoonlijk zal het me echt worst wezen of ik nu 2, of 120 punten voor een kampioenschap binnen haal, ik wil leuk racen. (en ja, iRating en SR vind ik wel leuk, maar ook niet zaligmakend).
Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 19:54:
Hey, ben net nieuw hier op het forum en in de league :) Is er hier op het forum geen plek waar je je kan voorstellen als je nieuw bent zodat anderen een beetje weten wie je bent enz ?
Alleen de tweakers huiskamer, maar dat is een wat 'beslotener' stuk van het forum. Het staat je verder volledig vrij om je hier voor te stellen hoor d:)b

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha ok

Alidus Bakker
28 jaar
Kom uit Schoonebeek (Drenthe)

Heb 4 maanden geleden een pc gekocht om iracing te kunnen spelen en beleef hier veel plezier aan was in het begin nogal wennen als je gt5 gewend bent haha.

Heb me hier op het forum en in de League aangemeld om toch wat mensen te ontmoeten om mee te racen, trainen enz

Ik heb een Thrustmaster T500 RS en een DSD Bent rod gt shifter. de t500 ga ik dit jaar nog vervangen voor een Fanatec CSW

Als ik wat vergeten ben vraag gerust :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 15:41
Zo, netjes hoor. T500/CSW en DSD Bent Rod.
Alleen nog hydraulic pedals en je hebt direct één van de beste sets op het forum...

Wat is je iRating/SR? Welke auto's rij je?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gtrNL schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 21:15:
Zo, netjes hoor. T500/CSW en DSD Bent Rod.
Alleen nog hydraulic pedals en je hebt direct één van de beste sets op het forum...

Wat is je iRating/SR? Welke auto's rij je?
Irating = 1737
sr= class B 3.59

rijd vooral mustang en vw jetta :)

dus de volgende race op zolder met de jetta ben ik erbij

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2012 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Gefeliciteerd Nick,

Was toch weer erg leuk om mee te doen. (leuke combo Frank, wel erg pittig)

Volgende week jammer genoeg de Jetta "IIIEeeuuuwww" :X

Nog even gedragraced, wel lollig. (soort after-pitparty) :P

[ Voor 5% gewijzigd door enchion op 25-09-2012 22:25 ]

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Pfff, verbazingwekkend zware, maar leuke combinatie. Nooit écht op snelheid weten te komen, maar uiteindelijk in Q toch nog een (hele hoge :+) 1.07 kunnen rijden. Begin van de race was leuk, aardig treintje met Benjamien, Jos, ikzelf en Niek. Niek viel vrij snel weg (schrok je van mijn vroege remmen ofzo?), en daarna viel de rest ook wat uit elkaar.
Joe kwam daarna vrij snel naar voren (waar kwam die eigenlijk ineens vandaan? ik ken 'm namelijk niet :)), en die heb ik maar geen moeite in gestoken om 'm te blocken, het was me wel duidelijk dat die veel te snel was :)

Daarna continu een achterstand van zo'n 3 seconde op Jos gehad, soms iets meer, soms iets minder. Nadat ik op S/F heel lichtjes de muur geraakt had (don't ask...) helaas klein beetje meer onderstuur opgelopen, en eigenlijk de hoop al opgegeven nog wat te kunnen doen. Helaas besloot Jos me te helpen en een foutje te maken (watskeburt?) waardoor ik weer binnen een seconde kwam te zitten. Daar bleef het helaas ook bij, ik had niet de snelheid om nog serieus aan te kunnen vallen.

Al met al heb ik me prima vermaakt, maar mijn favo combi van dit tournooi zal het niet worden :)
enchion schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 22:22:
Volgende week jammer genoeg de Jetta "IIIEeeuuuwww" :X
Voorwielaangedreven, trage pruttelbakkies waren toch jouw specialiteit? :? :P

[ Voor 9% gewijzigd door BM op 25-09-2012 22:29 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Erg leuke combinatie, erg goed op de baan te houden (ondanks een stom offtrackje), en toch nog flink moeten werken om een gat op Roderic te houden. Eindelijk weer eens gewonnen, werd tijd :p

Laatste race is weer met de Riley, multiclass met de Cadillac mits genoeg mensen, op VIR :D Ook heel gave combo vind ik, en 90 minuten lang. Maar we moeten maar even aankijken wat we daar mee doen, met 20 man gaat dat niet leuk zijn denk ik, vooral als zo vroeg mensen uitvallen zoals normaal, dan rij je echt 90 min alleen. Daarbij moeten we dus ook een soort van inschrijving regelen zodat we weten wie mee doet en met welke auto (moet toch een beetje half-half blijven). Het lijkt me heel gaaf om een multiclass race te doen, dus misschien moeten we er wat reclame voor gaan maken. En als we niet genoeg mensen krijgen maar gewoon single class 40 minuten? Of toch 90?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Leuke race, geweldige Q gereden (ineens de goeie lijn in de hairpin gevonden), leuk begin van de race totdat ik in L3 ofzo spinde, en het hele veld voorbij kwam voordat ik weer op snelheid was. Daarna nog 2x een nieuwe auto moeten halen vanwege stomme fouten en concentratie verlies. Als ik het clean gehouden had had ik wel top 6 kunnen rijden denk ik, mja... het was niet clean dus P12 ofzo :)

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:00

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ja was erg leuk ;)
Die Joe is van Radical Racing. En met hem heb ik 6 rondjes geweldig 'gevochten' Hij was een klap sneller dan ik overall, maar er waren enkele bochten waar ik beter weg kwam en ik reed lekker breed her en der. Hij zat echt op 0,1 - 0,3 sec achter me de hele tijd. Voor zulke race rondjes doe ik dit allemaal. Helaas verschakelde ik me in de hairpin en kon hij rechts naast me komen op S/F en liet mijn auto staan in T1 en T2, maar gaf net genoeg ruimte in T2 en verremde me een klein beetje en gleed mijn auto heel langzaam maar onvermijdelijk de muur in. Tow ;( En teruggevallen van plek 5 naar 11..... Of ik 5 had kunnen houden weet ik niet, maar 6 was mogelijk geweest. Jammer, maar dat hoort bij risico nemen.
Volgende week iets heel anders. ;)

@Nick: Tja op VIR moeten we echt iets doen om het veld bij elkaar te houden, dus weer een caution en verplichte stop? Ik ga denk ik rijden met de Caddy.... En we moeten denk ik wat extra reclame maken.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

• Japio78
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-08-2024
Hoi iedereen, ik ben helaas niet zo heel actief op het moment met racen maar wilde toch even wat met jullie delen, ben afgelopen week namelijk op Sonoma geweest en heb daar wat leuke plaatjes kunnen schieten onder andere van een formule Mazda... enjoy ;)

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img838/1511/img0724xk.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img546/4859/img0703lg.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img835/3148/img0693gz.jpg

[ Voor 38% gewijzigd door Japio78 op 26-09-2012 04:56 ]

• brombeer21
  • Laatst online: 12:54
Cool Japio!

Sinds gisteren rookie af op de road courses.. Al heb ik volgens mij nog wel wat training nodig om met de beste mee te gaan. Dus ik denk dat ik nog wel wat op de rookie banen blijf rijden om snelheid op te bouwen.. (wel al 1 podium plaats binnen 8) )

Wel grappig om te zien dat sommige mensen net als in het echt niet hun binnen spiegel gebruiken en jou dus blokken in je snelle ronde terwijl zij in hun outlap zitten. Al was er dan wel weer eentje die netjes zijn excuus aanbood...

Verwijderd

Tijdens onze trackwalk afgelopen donderdag bij de Trophy of the Dunes heb ik de volgende foto gemaakt (getracht om op ooghoogte te zitten van een formule-auto).

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/2yv9xm9.jpg

• Arfman
  • Laatst online: 17:47

Arfman

Drome!

Geinige combinatie gisteren :)
Paar rondjes erg leuk gevecht gehad met Maykel. Helaas spinde ik in T2 en moest ik het halve veld voorlaten. Ondertussen belde m'n vriendin dat ze onderweg was naar huis dus maar gestopt, maar was wel weer gezellig ;)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Verwijderd

mmm ik hoop op VIR toch de race mee te kunnen doen, als ik dit hier allemaal er op na lees en nadien eens beginnen werk maken van licentie en wat meer races doen ... want tennis seizoen zit er bijna op :)

Verwijderd

JoepW schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 22:44:
Ja was erg leuk ;)
Die Joe is van Radical Racing. En met hem heb ik 6 rondjes geweldig 'gevochten' Hij was een klap sneller dan ik overall, maar er waren enkele bochten waar ik beter weg kwam en ik reed lekker breed her en der. Hij zat echt op 0,1 - 0,3 sec achter me de hele tijd. Voor zulke race rondjes doe ik dit allemaal. Helaas verschakelde ik me in de hairpin en kon hij rechts naast me komen op S/F en liet mijn auto staan in T1 en T2, maar gaf net genoeg ruimte in T2 en verremde me een klein beetje en gleed mijn auto heel langzaam maar onvermijdelijk de muur in. Tow ;( En teruggevallen van plek 5 naar 11..... Of ik 5 had kunnen houden weet ik niet, maar 6 was mogelijk geweest. Jammer, maar dat hoort bij risico nemen.
Volgende week iets heel anders. ;)

@Nick: Tja op VIR moeten we echt iets doen om het veld bij elkaar te houden, dus weer een caution en verplichte stop? Ik ga denk ik rijden met de Caddy.... En we moeten denk ik wat extra reclame maken.
ik wil voor de participatie wel eens horen bij Rob Straetemans en nog wat iracers waar ik af en toe met op TS zit (allemaal BeNeLux), die was vorige week de caddy ook aan het testen. Ik zelf ga vermoedelijk ook de caddy rijden aangezien ik in S4 daar op wil terug vallen wanneer er races niet off gaan.

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2012 @ 08:59:
Tijdens onze trackwalk afgelopen donderdag bij de Trophy of the Dunes heb ik de volgende foto gemaakt (getracht om op ooghoogte te zitten van een formule-auto).
Volgens mij moet je de screenshot iets dichterbij nemen. Op de foto zie ik het 150m bord aan de linkerkant, op het screenshot is die wat verder weg.

Cube Nuroad Race (2022)

Verwijderd

derx666 schreef op woensdag 26 september 2012 @ 11:23:
[...]

Volgens mij moet je de screenshot iets dichterbij nemen. Op de foto zie ik het 150m bord aan de linkerkant, op het screenshot is die wat verder weg.
Ja ik had hem uitgelijnd op Baanpost 2 en de muur rechts, maar de FOV is niet helemaal geschikt voor vergelijking... ga ik straks nog wel even doen!

Verwijderd

Het was een zeer moeilijke maar zeer leuke combinatie gisteren.
Rondenlang zat ik vast achter Jos. Hoewel hij zich beter gekwalificeerd had, had ik het gevoel dat ik in de race sneller was. Toch lukt het me niet om hem in te halen.
Bij een inhaalpoging in de haarspeldbocht verremde ik me en kwam het bijna tot een aanrijding. Gelukkig had Jos genoeg ervaring om dit te voorkomen. Achteraf gezien was deze poging een veel te agressieve divebomb van mij. Waarvoor mijn excuses.
Iets later kon ik Jos dan toch voorbij, nadat hij niet goed uit het clubgedeelte kwam.

Een zevental seconden voor me reed Joep, en het lukt me om ronde na ronde dichterbij te komen. Toen het verschil nog een drietal seconden was maakte ik me klaar voor de confrontatie. Echter dit was buiten Joe Junior gerekend. Uit het niets kwam die opeens achter mij aanrijden. Hij was duidelijk te snel en na een paar ronden moest ik hem voorbij laten.

Hierna spinde ik nog even, hetgeen mij 2 incident points en een achttal seconden kostte, maar het kostte mij geen plaatsen. Maar hierdoor was Joep wel te veraf om nog te kunnen inhalen.

Door een fout van Joep toch nog 6de kunnen worden.

Zeer vermakelijke race. Hopelijk wordt de combinatie op Zolder even leuk.

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
voor mij was het een mixed race.

begin was leuk treintje rijden van p3 tot en met p6 maar toen spinde eerst marco en daarna joep en kwam ik wat solo te zitten. Ik viel bijna in slaap bij het dubbelen van marco en sebastian waardoor ik me totaal verremde in T1. Met als gevolg banden echt volledig OP 'niets grip meer aanremmen T1 en last turn' (pfff road tyre model zuigt toch nog). op einde van race nog 3 ronde leuk gevecht met Joe gehad maar die deed een dive bomb en raakte me hard "in last round last turn" maar hield in zodat ik nog voor hem scheef over finish kwam op P4 (nobele actie van hem)

[ Voor 5% gewijzigd door dabelg op 26-09-2012 13:14 ]

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Voor mij was het een leuk avondje, met (zoals normaal bij de league races) een teleurstellend einde.
Ik kreeg geen goeie lap voor elkaar in Quali (+ mijn snelste tijd telde hij niet, terwijl dat wel officieel mijn best lap is :( ).

Vervolgens in de race paar domme foutjes die 3x eindigen in de muur, en toen waren de nieuwe auto's op, waardoor mijn engineer me de baan afstuurde :+ Op de een of andere manier zit alles me tegen bij de league races... (behalve die ene keer in de caddy)

[ Voor 11% gewijzigd door Hoogie2004 op 26-09-2012 13:17 ]

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ik had ook 3 keer de auto afgeschreven. Meer heb ik niet te vertellen :P
Er gebeurde niet zo veel bij mij.

Volgende week kan ik niet mee doen, want ik heb de Jetta niet.
Kan niet wachten op de race erna :D Impala B op Charlotte (night)

Tweet over de McLaren GT3:
Sound recording this beast today! @iRacing @iRacingMyers pic.twitter.com/mbu6fEOS
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/A3tlrJHCMAAtcSN.jpg
https://twitter.com/KIannarelli27/status/250905996095008769
:D

[ Voor 35% gewijzigd door Niellie41 op 26-09-2012 13:33 ]

Verwijderd

mmm dom blondje ... race baan, snelle wagen, dtm coreur .... ik ga kalm rond rijden , yeaaahhh right
>:)

• dabelg
Japio78 schreef op woensdag 26 september 2012 @ 04:52:
Hoi iedereen, ik ben helaas niet zo heel actief op het moment met racen maar wilde toch even wat met jullie delen, ben afgelopen week namelijk op Sonoma geweest en heb daar wat leuke plaatjes kunnen schieten onder andere van een formule Mazda... enjoy ;)
nice nu juist dat er een belg mag gaan racen :p

http://www.facebook.com/p...798948&id=100001221323761

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

The Lotus 49, Oran Park Raceway and Rockingham Speedway are available now for pre-order. Purchase all three at once and save 10% on your order!
Ik wacht nog even met het kopen. Als 'The Rock' volgend seizoen op de kalender staat, koop ik hem.

Verwijderd

als ik op de bundel klik staat er bij mij "unable to add to cart. do you already own this content" ? vreemd

• NickThissen
Rockingham komt op de kalendar van de trucks, las ik ook op twitter geloof ik (of het forum ergens, kan het niet meer vinden).

Mijn iRacing profiel

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Had ik inderdaad gelezen, maar ik wacht tot de nieuwe kalender bekend is. Het heeft verder toch geen zin om het nu al te kopen. Er zijn helemaal geen voordelen om het te pre-orderen.

• NickThissen
Ik wacht ook nog ja, preorder is leuk als je net nog een item nodig hebt voor korting, maar dat is nu niet van toepassing. Ik wil eigenlijk alleen de lotus en oran park, misschien dat ik straks nog een derde item kan vinden maar op het moment niet...

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

heb de pre-order wel gedaan + 3 andere tracks voor de 20% korting :D

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Omdat ik alle contect heb krijg ik altijd 25% korting ;) Dus maar weer eens enkele malen geklikt en heb weer alles....

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:16

Fuelke

Forza Ferrari

JoepW schreef op woensdag 26 september 2012 @ 20:13:
Omdat ik alle contect heb krijg ik altijd 25% korting ;) Dus maar weer eens enkele malen geklikt en heb weer alles....
Krijgen wij dan 35% korting? :P

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• Red Baron
JoepW schreef op woensdag 26 september 2012 @ 20:13:
Ik wacht nog wel even tot er een of meerdere echt gereleased worden.
Die 2 minuten die het me dan scheelt maakt ook weer niet zoveel uit :P

• NickThissen
Nog maar eens een Mustang race gedaan, leuk op Summit Point. Zag op de grid dat ik veel te veel fuel had, snel eruit met nog 25s te gaan maar te laat: missed start... nou ja, dan maar zo'n 10 man ingehaald tijdens de race, wel leuk :p Ook altijd leuk als je achter een paar rookies in gevecht zit, kwestie van tijd tot er een het gras op komt en niet kan remmen en zo 4 man voor je van de baan kegelt :+

Mijn iRacing profiel

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

NickThissen schreef op woensdag 26 september 2012 @ 22:01:
Nog maar eens een Mustang race gedaan, leuk op Summit Point. Zag op de grid dat ik veel te veel fuel had, snel eruit met nog 25s te gaan maar te laat: missed start... nou ja, dan maar zo'n 10 man ingehaald tijdens de race, wel leuk :p Ook altijd leuk als je achter een paar rookies in gevecht zit, kwestie van tijd tot er een het gras op komt en niet kan remmen en zo 4 man voor je van de baan kegelt :+
Mustang op Summit is echt een briljante combinatie :D

• Ericjooo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08 17:52
Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2012 @ 18:29:
mmm dom blondje ... race baan, snelle wagen, dtm coreur .... ik ga kalm rond rijden , yeaaahhh right
>:)
[video]
Ja, erg jammer hoor...had van BMW wel wat meer creativiteit verwacht.....het origineel uit 2008 is veeeel briljanter, let vooral op de smiechterige kop van Patrese als zijn vrouw het uitgilt, priceless

[video]

[ Voor 5% gewijzigd door Ericjooo op 26-09-2012 22:29 ]

iRacing Profiel

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Leuk stukje over het maken van setups.
http://www.iracing.com/in...ne-have-a-setup-i-can-use

• derx666

derx666

mecker ende blaet

@Joep: had je de nieuwe Jaguar F-Type al gezien?

Afbeeldingslocatie: http://www.autoblog.nl/gallery/Jaguar/F-Type_2013/Jaguar-F-Type-2013-03.jpg

Cube Nuroad Race (2022)

• Red Baron
Het was een tijdje geleden, maar het is ook wel weer eens grappig om een race zonder Q te doen :P

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/4903492/got/hpd_charge.png

• Streskip
Paolo Accurso ragequit? :+

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
derx666 schreef op woensdag 26 september 2012 @ 22:45:
@Joep: had je de nieuwe Jaguar F-Type al gezien?

[afbeelding]
Tuurlijk heb ik die al gezien:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/22265537/topic_2012_s3/f-type.jpg

En ik vind dit toch mooier (ik hou van klassieke vormen):
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/22265537/topic_2012_s3/xk.jpg

• NickThissen
Red Baron schreef op woensdag 26 september 2012 @ 23:04:
Het was een tijdje geleden, maar het is ook wel weer eens grappig om een race zonder Q te doen :P

[afbeelding]
Kan ik ook :p (Let niet op enorme terugval op het begin, was per ongeluk uit de pits gestart, dus niet als 9e zoals in de lap chart staat)

Afbeeldingslocatie: http://www.nickthissen.nl/Images/Temp/tmp42C7.jpg

Mijn iRacing profiel

• Red Baron
Nein, ik reed achter hem en we kwamen richting Vale toen we 2 corvettes inhaalden. De eerste Corvette bij de exit van Stowe, en de ander ervoor hem bleef compleet links rijden.
Accurso ging er toen rechts langs, maar ik zag het niet zo zitten om bij die auto daar nog eens achteraan buitenom te gaan, dus wilde voor de undercut gaan.
Enfin die Corvette verremt zich, ramt Accurso, en ik kon er nog net de undercut pakken, alhoewel ik er wel vlak langs / doorheen reed, gelukkig zonder schade op te lopen. 8)

• Streskip
Red Baron schreef op donderdag 27 september 2012 @ 00:32:
[...]

Nein, ik reed achter hem en we kwamen richting Vale toen we 2 corvettes inhaalden. De eerste Corvette bij de exit van Stowe, en de ander ervoor hem bleef compleet links rijden.
Accurso ging er toen rechts langs, maar ik zag het niet zo zitten om bij die auto daar nog eens achteraan buitenom te gaan, dus wilde voor de undercut gaan.
Enfin die Corvette verremt zich, ramt Accurso, en ik kon er nog net de undercut pakken, alhoewel ik er wel vlak langs / doorheen reed, gelukkig zonder schade op te lopen. 8)
Ah! Dat kon ik nog net uit die grafiek opmaken O-) Klinkt als een aardige close call!

Wel interessant die grafiekjes, zouden die motorsport nieuws sites ook is moeten doen, op tv zie je soms de helft niet :P

• Red Baron
Zoals ze ook terug te vinden zijn op http://www.formula1.com/r...77/live_timing_popup.html bedoel je?
(Wel gratis accountje nodig)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/4903492/got/f1_lapcharts.png

[ Voor 19% gewijzigd door Red Baron op 27-09-2012 01:23 ]

Verwijderd

Ericjooo schreef op woensdag 26 september 2012 @ 22:22:
[...]
Ja, erg jammer hoor...had van BMW wel wat meer creativiteit verwacht.....het origineel uit 2008 is veeeel briljanter, let vooral op de smiechterige kop van Patrese als zijn vrouw het uitgilt, priceless
[video]
ja idd had ook zoiets als 'klinkt als", vond die met patrese ook veel beter maar dat ligt misschien aan dat italiaans :9

• dabelg
Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2012 @ 11:30:
[...]

ja idd had ook zoiets als 'klinkt als", vond die met patrese ook veel beter maar dat ligt misschien aan dat italiaans :9
nu ik vind die NIIIIIIIIMMMMHO toch ook lekker geil klinken :+

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik vind de Patrese variant veeeeel leuker 8)
En dit is ook leuk voor de klassieke race auto liefhebbers:

En binnenkort kunnen we daar mee rijden in iRacing ;)

• Fragbeestje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:32
De eerste keren dat ze zo gilde vond ik het best grappig.

Na een paar km was ik blij dat ze niet naast mij in de wagen zat, anders moest ik nog een schietstoel installeren. :+

@Joep : de achterkant van die Jaguar vind ik enorm vet... de voorkant valt wat flauw uit.

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Fragbeestje schreef op donderdag 27 september 2012 @ 11:42:
....@Joep : de achterkant van die Jaguar vind ik enorm vet... de voorkant valt wat flauw uit.
Eens. Maar die voorkant is net een japanner ;)

Dit is ook leuk
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=RVJNkEuVhDI]

Verwijderd

dabelg schreef op donderdag 27 september 2012 @ 11:35:
[...]
nu ik vind die NIIIIIIIIMMMMHO toch ook lekker geil klinken :+
ik moest spontaan denken aan een die mee speel in een p(r)o()n film :+ , nouja bij mij had ze in de pif paf uit kunnen stappen :)

• dabelg
nu ik heb paar jaar terug eens 3 laps meegereden met een 911 GT3 race wagen op SPA en ik moet zeggen dat je als passagier "geen controle over wagen" je echt niet veel nodig hebt om schrik te krijgen. Echt een aanrader om eens met een racepiloot mee te rijden "alleen al het aanremmen van een bocht is echt gekke werk , je duwt gewoon virtueel de pedaal in omdat je lichaam zegt STOPPPPPPEEEEUH"

• Fragbeestje
Als ik niet aan het rijden ben merk ik toch ook vaak dat ik virtueel meerem in de auto ... hangt ook van de chauffeur af ;)

Net wel even "leuk" nieuws ontvangen. 2 weken geleden heeft mijn externe backup HD het begeven. Ben NAS beginnen uitzoeken welke ik deze week wou bestellen... flikkert m'n imac er vorige zaterdag uit... blijkt de HD kapot... alles kwijt. ;w

Wat heb ik toch een hekel aan die Murphy.... :(

Volgens de store valt er niets meer te recupereren van dat ding... Voor bijna alles werkgerelateerd valt het nog wel mee (op 1 site na die ik toevallig aan het updaten was terwijl m'n imac het begaf) maar alle foto's, video's en documenten weg van de laatste maanden... en dus ook m'n PSD's van m'n race skins...

Voortaan naast de gewone backup ook alles op google docs...

Tering... |:(

[ Voor 3% gewijzigd door Fragbeestje op 27-09-2012 14:18 ]

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:16

Fuelke

Forza Ferrari

Ik wil deze in een serie met de Mclaren GT3 :)

Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.autoblog.com/media/2012/09/001-bentley-continental-gt3-racer628opt.jpg

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Pff alsjeblieft niet zeg! :r

Ik heb persoonlijk dan liever eerst de BMW Z4, Mercedes SLS en/of de Audi R8.
Afbeeldingslocatie: http://www.theepochtimes.com/n2/images/stories/large/2012/04/22/18vitfonesmall.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.automobilsport.com/uploads/_neustart2/FIA-GT-2012/GT1ZOLDER%20-37-all-inkl-com.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.audiblog.nl/wp-content/Audi-FIA-GT1_5_WRT-Audi-R8-LMS-500x333.jpg

Ik hoop echt dat ze een beetje opschieten met de McLaren. oOo

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik hoop dat ze de participatie wat omhoog kunnen krijgen, dat lijkt me leuker dan alleen in een McLaren over een circuit te hobbelen :+

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Fragbeestje
Ik heb al 1 van m'n vrienden zover gekregen dat hij ook hooked is aan iRacing... Er zijn nog 3 potentiële slachtoffers in m'n vriendenkring die ik misschien nog wel zover kan krijgen :+

't is niet veel maar toch beter als niks ;)

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Fragbeestje schreef op donderdag 27 september 2012 @ 14:06:
Als ik niet aan het rijden ben merk ik toch ook vaak dat ik virtueel meerem in de auto ... hangt ook van de chauffeur af ;)

Net wel even "leuk" nieuws ontvangen. 2 weken geleden heeft mijn externe backup HD het begeven. Ben NAS beginnen uitzoeken welke ik deze week wou bestellen... flikkert m'n imac er vorige zaterdag uit... blijkt de HD kapot... alles kwijt. ;w

Wat heb ik toch een hekel aan die Murphy.... :(

Volgens de store valt er niets meer te recupereren van dat ding... Voor bijna alles werkgerelateerd valt het nog wel mee (op 1 site na die ik toevallig aan het updaten was terwijl m'n imac het begaf) maar alle foto's, video's en documenten weg van de laatste maanden... en dus ook m'n PSD's van m'n race skins...

Voortaan naast de gewone backup ook alles op google docs...

Tering... |:(
Of gewoon 2 externe HD's en deze steeds wisselen en bij iemand anders neerleggen, zodat je nooit de gegevens kwijt bent. Aangezien brand of iets dergelijks ook een rol kan spelen. Zodoende hebben wij op de zaak 2 externe hd's als backup die elke dag mee naar huisgaat, raid 5 in de server. Oh ja en natuurlijk wel beveiligd met Truecrypt.

En zo doe ik het thuis met mijn computers ook, zo kan je nooit meer dan een week kwijt zijn.

En als je echt graag je foto's terug wilt hebben, kan dat wel hoor, alleen kost dat wel even wat. Er is een bedrijf in europa wat dat kan herstellen.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

• Fragbeestje
Op m'n werk mag er al redelijk veel mislopen wil ik iets kwijtgeraken... zou maar erg zijn want ik ben er verantwoordelijk voor :+

Had gewoon geen plek meer op andere externe schijven en wou geen geld geven aan een 2 TB externe schijf als ik toch een nas ging bestellen binne 2 weken.... 8)7
Heb zelfs m'n imac speciaal zo weinig mogelijk gebruikt vanaf m'n backup hd stuk was, maar moest nog een site updaten en terwijl ik hier mee bezig was ging het plots mis... Dus in totaal maar 2 of 3 uur gebruikt sinds backup HD crash... Ik had het kunnen denken aangezien ik de laatste tijd met praktisch alles evenveel "geluk" heb...

Kan zelf ook wel redelijk veel van kapotte harde schijven afhalen (doe ik wel vaker voor en na) maar als ie mechanisch stuk is kost het toch al redelijk veel poen.

Ach ja, de Synology DS1812+ is besteld. _/-\o_
Maar de nieuwe iRacing pc wordt nog maar eens uitgesteld :/

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Bij mij staat alles op mijn laptop, op mijn pc en nog eens op mijn server op een raid5 volume. Daarbij heb ik de aller belangrijkste dingen ook nog remote staan. Ik maak me niet zo'n zorgen.

Cube Nuroad Race (2022)

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Bij mij is het redelijk heftig tig keer opgeslagen.
Mijn macbook, de iRacing PC's en mijn vrouw haar iMac staan in hun geheel op de NAS. Essentiele data van mij staat ook op de iMac van mijn vrouw en andersom. De NAS is RAID-5 en er is ook nog een maandelijkse backup van de NAS die in een brandkluis ligt. Ow ja, de NAS sync't ook nog voor dynamische data met een externe server. Nou, data verlies zal niet snel gebeuren hier ;)
Maar goed het zijn dan ook 2 bedrijven hier in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Hoogie2004 schreef op maandag 24 september 2012 @ 19:03:
Als het goed is hebben we zo weer een nieuw lid van de club: Slayer89

Zijn centjes zullen ook in het GoT potje terechtkomen, tevens heb ik laatst de referral van Stresskip ook gehad. Zij mogen dus beide vermeld worden in de topicstart :)
Wil jij mij een DM doen met de gegevens van beide rijders? Ook ff hun cust id tbv van de TS, svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

JoepW schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 06:32:
[...]

Wil jij mij een DM doen met de gegevens van beide rijders? Ook ff hun cust id tbv van de TS, svp.
Ik zal vanavond even kijken. Volgens mij heeft Slayer zich nog steeds niet aangemeld overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Gisteravond even met de Radical op Suzuka gereden. Q setup van het forum geplukt, veel te tailhappy. Uiteindelijk weer teruggegaan naar de fijnste setup die ik heb en die op vrijwel elk circuit werkt: de Zandvoort setup die ik ook heb geupload op onze site. Tot een 1.57 gekomen met optimal hoog in de 1.56, maar dat kan nog veel beter. Hopelijk heb ik zaterdag tijd genoeg om de wekelijkse SOF race mee te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Heb daarstraks op het iRacing forum een lijstje gezet met mogelijke banen voor de L49 serie. Iemand hier nog aanvullingen op?
Brands Hatch
Barber
Zolder
Spa Franchorchamp
Lime Rock Park
Mosport
Oulton Park
Silverstone
Watkins Glen
Zandvoort
Roland Ehnström kwam nog met VIR en Summit Point aanzetten, maar die ken ik beiden niet zo goed :)

[ Voor 8% gewijzigd door BM op 28-09-2012 10:44 ]

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jubby
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-07 20:07
Oran Park zou ik zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 15:41
Oran en VIR zijn must-have op de L49 kalander wat mij betreft.
Lime Rock lijkt me dan weer niets.

iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 19 ... 31 Laatste

Dit topic is gesloten.