iRacing: Seizoen 3 - 2012 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 31 Laatste
Acties:
  • 59.843 views

Onderwerpen

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02:46

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

JoepW schreef op donderdag 20 september 2012 @ 12:46:
@BruceLee, zo moet het: _/-\o_ :+ 8)

[afbeelding]

Ik mis alleen de brandwerende kleding en de raceoverall nog :9 :P
SKRD
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/27621160/auto/M3power.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/27621160/auto/andre.jpg

zo maar andre's m3 stuur meegenomen ( heb alleen ze kart laptimer er afgesloopt :P )

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/27621160/SimRace/640bmw.jpg

;)

[ Voor 37% gewijzigd door BruceLee op 20-09-2012 21:15 ]

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:11

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Mooie mockup van een BMW zit je in, net echt :+

[ Voor 11% gewijzigd door JoepW op 20-09-2012 22:50 ]

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 22:38

Arfman

Drome!

Bijzonder om te zien hoe je in de BMW 18 lijkt en achter je PC 30 :+

No offense verder, viel me gewoon op :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
JoepW schreef op donderdag 20 september 2012 @ 19:39:
@de Lotus rijders.
Op basis van de setup van Scott Nicol (staat op het member forum in het CTC topic) heb ik deze setup gemaakt. Het zijn een paar kleine aanpassingen om iets meer stuur in de langzame bochten te krijgen.
Hier kan ik wel wat mee:
http://setups.iracing.nic...es/ViewSetup.aspx?sid=254

Ik ben ff trainen met de lotus @ Sebring tot 9 uur ;)
En, beter resultaat gehaald dan met mijn setup?
Ik heb geen tijd / zin meer gehad om te oefenen, ik hoop morgen af te studeren dus daar ben ik even wat drukker mee (en hier en daar een potje F1 2012 als ik wat afleiding zoek, foei! :+), maar hopelijk heb ik van het weekend dus tijd genoeg om nog even flink te oefenen ;) Dan nu nog hopen dat ik zondag de race mee kan doen, zal wel weer mijn geluk zijn dat ik mijn favoriete baan mis :(

Mijn iRacing profiel

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Jazeker heb ik mijn tijd ermee verbeterd ;) 1:47.997 Nog een paar seconden zoeken en ik kan meedoen zondag...
Suc6 morgen!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:25

Hoogie2004

Whohooooo

NickThissen schreef op donderdag 20 september 2012 @ 23:16:
[...]zal wel weer mijn geluk zijn dat ik mijn favoriete baan mis :(
Hoezo, is het Mosport dan? :+

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jubby
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-07 20:07
Niet te hopen voor Joep met die tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Jubby schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 07:44:
[...]

Niet te hopen voor Joep met die tijd :)
lol

Was meer omdat Nick een haat-liefde verhouding heeft met de muur op Mosport, de muur houdt van Nick, en Nick haat de muur :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jubby
Gelukkig voor hem heeft Sebring ook wat muurwerk |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:33

derx666

mecker ende blaet

ohja joh?

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamax
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-11-2023
Zo vanavond na mijn werk maar is een hele avond / nachtdeel racen. Op naar OVAL Rookie 3.0 en daarna aan de slag met ROAD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
De Dashboard software die ik gebruik is nu ook te koop als losse software en je kan een trial version downloaden.
http://www.z1simwheel.com/dashboard/index.cfm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
JoepW schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 09:47:
De Dashboard software die ik gebruik is nu ook te koop als losse software en je kan een trial version downloaden.
ga ik zeker trailen en ipad als externe monitor gebruiken :p zalige dashboards merci voor tip

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

ik gebruik mijn android tablet als dashbord, gewoon door gebruik te maken van de webserver in ispeed. lekker met firefox 4 android connecten, en klaar... ideaal, weinig lag en prima info. Heeft volgens mij alleen geen shiftlights, echter gebruik ik dat toch niet omdat ik ShiftTone gebruik, die een piepje geeft op het ideale schakelmoment.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Laatst online: 09:58
Ik heb zelf een custom html pagina in die webroot van iSpeed toegevoegd met daarin alleen de fuel gegevens.
De rest van die gegevens boeit me niets, maar het fuel gebruik is wel heel handig tijdens het racen.

Dat kan je natuurlijk ook wel bereiken met die standaard web versie door die configuratie onderdelen uit te zetten etc., maar die configuratie blijft op mijn telefoon heel slecht onthouden dus dat is ook totaal niet praktisch.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/peN0L.png

https://dl.dropbox.com/u/4903492/got/fuel.html
Die kan je dan in bijv gewoon in de webroot van iSpeed zetten (bijv. C:\Program Files (x86)\iSpeed\WebStats)
En ik wil eigenlijk ook nog even een soort warning light maken zodat zodra de laps till empty onder de 1,5 komt o.i.d. dat dat dan rood gaat knipperen ofzoiets 8)
Maar te lui om daar even een paar minuutjes tijd aan te besteden tot dusver :)

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:58

BM

Moderator Spielerij
Red Baron schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 15:25:
Ik heb zelf een custom html pagina in die webroot van iSpeed toegevoegd met daarin alleen de fuel gegevens.
De rest van die gegevens boeit me niets, maar het fuel gebruik is wel heel handig tijdens het racen.

Dat kan je natuurlijk ook wel bereiken met die standaard web versie door die configuratie onderdelen uit te zetten etc., maar die configuratie blijft op mijn telefoon heel slecht onthouden dus dat is ook totaal niet praktisch.

[afbeelding]

https://dl.dropbox.com/u/4903492/got/fuel.html
Die kan je dan in bijv gewoon in de webroot van iSpeed zetten (bijv. C:\Program Files (x86)\iSpeed\WebStats)
En ik wil eigenlijk ook nog even een soort warning light maken zodat zodra de laps till empty onder de 1,5 komt o.i.d. dat dat dan rood gaat knipperen ofzoiets 8)
Maar te lui om daar even een paar minuutjes tijd aan te besteden tot dusver :)
Is dit de standaard manier waarop iSpeed data laat zien op hun webpaginas? Ik vind de source knap ranzig iig, daar zijn tegenwoordig wel mooiere manieren voor :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Tja ik heb gewoon de source gepakt van de standaard interface en daar wat dingen uit gesloopt met name de touch support en het wijzigen van die layouts.

Dus het kan ongetwijfeld nog wel korter en netter en er staan vast ook nog genoeg functies in die niet van toepassing zijn op de fuel gerelateerde velden die getoond worden.
Maar ik ga natuurlijk niet dat hele ding opnieuw schrijven gewoon omdat het kan, maar als jij je geroepen voelt en het nuttig vind, ga je gang. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
JoepW schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 09:47:
software werkt lekker op een ipad ;p +1

[ Voor 10% gewijzigd door dabelg op 21-09-2012 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamax
Oke dit is frustrerend, rijd je gewoon rustig achter in de pack zijn er een aantal debiel die expres komen rammen en ja hoor moest nog 1 race voor me promotie BAM -0,18 PFF waardeloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Gewoon protest tegen aantekenen. Krijg je je SR niet mee terug, maar daarmee kun je wellicht voorkomen dat anderen dit ook gebeurt.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamax
derx666 schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 21:29:
Gewoon protest tegen aantekenen. Krijg je je SR niet mee terug, maar daarmee kun je wellicht voorkomen dat anderen dit ook gebeurt.
Bedankt voor de tip, ga ik in het vervolg doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Tip: als je nog eens zoiets tegenkomt gewoon de replay oplsaan, ff in de rules kijken hoe je protest moet indienen, en gewoon doen.

Cube Nuroad Race (2022)

Verwijderd

idd protest indienen ... heb dit zelfs eens gedaan voor een practice waar eentje het doodleuk vond iedereen
op de oval van de baan te rammen .... één keer ok maar geen 2 keer, en dan nog bij iedereen .... probleem is dat als iedereen er van uit gaat dat er wel iemand zal protesten er toch niets gebeurd, gewoon doen want zij verpesten het voor diegenen die wel leuk willen racen !

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:54

Niellie41

[object Object]

Hmm, helaas vandaag niet veel tijd om te racen.
Morgen ga ik proberen om een Silverado race te rijden.

• NickThissen
Niellie41 schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 14:58:
Hmm, helaas vandaag niet veel tijd om te racen.
Morgen ga ik proberen om een Silverado race te rijden.
Heb al een paar keer lopen oefenen maar ik snap die baan niet ofzo. Kan de lijn gewoon niet vinden denk ik. Rem je in de bocht, nee toch, alleen liften toch?
Heb 3 setups geprobeerd (2 van het forum en de fixed) maar kom nergens ook maar in de buurt van snelle tijden, op Iowa zat ik redelijk dichtbij. Met een setup kom ik de bocht niet goed rond, die lijkt heel erg onderstuurd als je van het gas af gaat, en juist weer overstuurd op het gas, erg vreemd. En na 3 rondjes begin ik gewoon te driften door de bochten daarmee, dat gaat dus nooit werken. Misschien deze week maar bij de fixed houden 8)7

Mijn iRacing profiel

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ik lift voor de bocht ja. Misschien een beetje bij remmen als ik iets te hard de bocht in ga.
Verder is het belangrijk dat je niet lager dan de onderste witte stippellijn komt, zoals ze het in het filmpje uitleggen.
Als je tight de bocht in gaat, ga je er te hard in. Dat je loose de bocht uit komt, kan kloppen. Je moet de eerste paar ronden echt 'rustig' aan doen.
Het is juist goed dat de auto loose is in het begin, want dan wordt de auto neutraler na een tijdje.

Alleen lees ik dat er veel cautions zijn en ben aan het denken om de setup wat neutraal te maken vanaf het begin.

• BM

BM

Moderator Spielerij
Red Baron schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 16:35:
Tja ik heb gewoon de source gepakt van de standaard interface en daar wat dingen uit gesloopt met name de touch support en het wijzigen van die layouts.

Dus het kan ongetwijfeld nog wel korter en netter en er staan vast ook nog genoeg functies in die niet van toepassing zijn op de fuel gerelateerde velden die getoond worden.
Maar ik ga natuurlijk niet dat hele ding opnieuw schrijven gewoon omdat het kan, maar als jij je geroepen voelt en het nuttig vind, ga je gang. :P
Oh neuh :) Was ff benieuwd hoe de communicatie tussen ispeed en de website gaat, vandaar dat ik er ff zat te kijken. Ben momenteel op m'n werk ook bezig met dat soort realtime data paginas in html, dus vandaar :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik ga maar weer even uurtje trainen met de lotus @ sebring....

1:47,173 ;) Gaat steeds een beetje beter. Pffffff en nog geen een rondje gereden dat ik elke bocht lekker vond gaan.

[ Voor 52% gewijzigd door JoepW op 22-09-2012 19:01 ]

• NickThissen
Jos, zou je volgende keer in de qualificatie niet midden op de baan stil willen gaan staan en zo mijn laatste rondje verpesten? :+

Krijg maar geen goed rondje voor elkaar... Practice rij ik 45.4, qualificatie zit ik daar ruim boven steeds. Vanmiddag toevallig een 45.6 gehaald geloof ik maar er kan echt nog veel vanaf, elke keer spin ik op de meest rare plekken uit het niets...

Mijn iRacing profiel

• Jubby
Oops, ik zat effe in de "Remy" stand, sorry !! 8)7

(uitkijken leren ipv pardonneren)

• NickThissen
Joep, waarom is de 2 in jou setup zo ontiegelijk lang? Ik kom met -0.15 in de bocht aan, en na de bocht valt hij zo erg dood dat ik met +0.2 eruit kom 8)7 Je komt bijna niet weg toch??

Mijn iRacing profiel

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik heb die van Scott overgenomen en niet over nagedacht.... Goed punt ik zal die morgen even wijzigen.
Ik blijf moeite houden met Sebring, btw.
Doe ik T1 t/m T5 erg goed verpruts ik het wel weer meestal in T7 of T17. 8)7
En als ik T1 t/m T5 verpruts maak ik dat weer helemaal goed in T7 en/of T17 en eindig ik weer boven mijn beste tijd. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik weet ook niet wat het is. Jou setup is volgens mij wel sneller (na veranderen van gearing) maar ik ben met beide totaal niet consistent snel. Maak de vreemdste fouten, verlies de auto wanneer ik het niet verwacht, etc. Zo af en toe komt er een mooi rondje uit maar een beetje pushen in de race gaat fout voorspel ik...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Welke setup rij jij momenteel Nick?

----------------------

12:00: Weer ff oefenen ;)

[ Voor 44% gewijzigd door JoepW op 23-09-2012 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Mijn eigen nog. Kom zo even mee doen denk ik. Maar ik zal denk ik geen tijd hebben om de SOF race te doen :(

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cptMayday
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-01-2016
Vorige week via tweakers 2de hands market een prachtig g25 stuur aangeschaft. Ben nu heerlijk met iRacing aan de slag.

Momenteel lekker veel met die MX5 gereden op Lime Rock Park en nu Okayama short. Mijn safety rating is nu 3.84 (op rookie). Vandaag lukt het denk ik nog wel om boven de 4.00 uit te komen.

Alleen nu vraag ik me af wat een volgende leuke klas is. Ik zou wel wat meer racebak willen proberen, zoals een caterham of een open wheel auto.

Wat is een leuke stap vanaf de MX5 naar iets meer racebak? Je hebt die skip barber, maar ook de star mazda. Tips/input is welkom.

edit:

Opties die me wel interessant lijken:
- skip barber
- scca

Voor de star mazda moet ik class C zijn, dus dat duurt nog even. Welke is aan te raden om aan te schaffen, de scca of de skip barber?

[ Voor 15% gewijzigd door cptMayday op 23-09-2012 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
NickThissen schreef op zondag 23 september 2012 @ 12:13:
Mijn eigen nog. Kom zo even mee doen denk ik. Maar ik zal denk ik geen tijd hebben om de SOF race te doen :(
Zoals ik al voorspelde.... ik ook niet. Visite. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Hier ook. Met een beetje geluk kan ik de volgende mee doen, maar ik ben wel een beetje klaar met die sof races en dat er verder geen races zijn...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Zelfde probleem heb ik op dit moment ook Nick. Gisteren naar de Hellendoornrally geweest en nu is het duimen of ik vandaag nog een official race ga krijgen in de Radical. Sta 3e in mijn divisie (4) maarja, zonder mogelijkheid om punten te scoren ...

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 15:41
cptMayday schreef op zondag 23 september 2012 @ 14:48:
Alleen nu vraag ik me af wat een volgende leuke klas is. Ik zou wel wat meer racebak willen proberen, zoals een caterham of een open wheel auto.
Skip is gewoon een echt leuke auto, daar kun je je jaren mee vermaken.
Ook nog wel te doen met het schema, veel standaard circuits volgens mij.

Als je meer van open wheelers bent is dit leuk om te doen: Skip --> Star --> F1 met evt. HPD, Dallara, classic Lotussen en Radical er naast.
Als je meer van de GT's bent: Mustang --> Caddilac --> Corvette, Ford GT en straks de McLaren. Met er naast Riley, Jetta (wat? die kan leuk zijn) en Ford V8.

Maar zoals de meeste van ons koop je uiteindelijk alles en heb je teveel om uit te kiezen. :+

[ Voor 4% gewijzigd door gtrNL op 23-09-2012 17:18 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

net de 18:30GMT race in de Lotus gedaan... Totaal geen pace, 2 spins en op grote achterstand laatste (op wat uitvallers na). pfff... Op naar Oulton, misschien dat het daar iets beter gaat... Geen idee, maar de laatste tijd liggen de lotus en ik niet echt op een lijn.

Meteen maar de Skip race op Mosport er achteraan gedaan zonder Q gedaan te hebben. Echt een mega SOF van 3539, die ik in de Skip nog nooit eerder gezien heb. Nauwelijks getraind, en als voorlaatste (P13) gestart. Plan was om het rustig aan te doen, en vooral zorgen voor een cleane race. Ik verloor bij de start het laatste plekje ook nog omdat ik zat te pitten, en natuurlijk ging diegene meteen rond in T2, ik moest remmen, en ging dus ook meteen pirouettes draaien. Gelukkig hield ik hem uit de muur, en kon ik meteen op grote achterstand verder. Verder nog 1 offtrack gehad een paar rondes later bij het uitkomen van T2, waarbij ik bijna Amjed Yamin van de baan roste omdat remmen op gras nogsteeds erg slecht gaat. Gelukkig ging ook dat net goed, en ben ik rustig verder gegaan met rondjes 1:34/1:35. Geen weereldrecords, maar voor me gingen er toch een aantal de muur in, waardoor ik uiteindelijk als 8e de finish over kwam zonder ook maar een gevecht gezien te hebben. 101 punten, +22iR en +0.03SR :) nja, goedmakertje voor de lotus zeg maar :)

[ Voor 66% gewijzigd door derx666 op 23-09-2012 20:33 ]

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Toch nog een aardige SOF in de latere Lotus race, en met een 2e plek achter David toch nog 129 punten gepakt, not bad... Helaas was de race wel behoorlijk saai, aan het begin kon ik goed David volgen maar ik wist dat het een kwestie van tijd was tot ik hem kwijt raakte, na 8 rondjes ofzo klein foutje en begon hij dan ook snel uit te lopen. Van achter nooit druk gehad dus daarna helemaal alleen rondjes gereden :-(

Paul: ?? gewonnen?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Hij is nog bezig, maar de sessie zit vol, kan niet meekijken....

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
derx666 schreef op zondag 23 september 2012 @ 21:32:
Hij is nog bezig, maar de sessie zit vol, kan niet meekijken....
Ja maar die race is begonnen na die post dus ik neem aan dat hij het over een eerdere race had :p

Race in de truck geprobeerd maar al gauw de muur in gegaan. Voelde alsof ik contact maakte (ghost contact) want kreeg een kleine schok in het stuur en toen werd de auto heel licht en verloor ik hem, maar geen 0x gezien. Misschien was het een bump ofzo...

[ Voor 31% gewijzigd door NickThissen op 23-09-2012 22:05 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Nee, 2x 3e geworden.

De eerste race achter Atze en Richie.
En de 2e race was erg intens met de hele race lang gevechten, 2-wide door bochten en zelfs nog even een gewheelbanged :D

De blijheid was meer om het feit dat ik na 8 weken nu 1838 puntjes heb en de pro license dus wel definitief binnen lijkt te zijn :)

[ Voor 26% gewijzigd door Red Baron op 23-09-2012 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

NickThissen schreef op zondag 23 september 2012 @ 21:35:
[...]

Ja maar die race is begonnen na die post dus ik neem aan dat hij het over een eerdere race had :p

Race in de truck geprobeerd maar al gauw de muur in gegaan. Voelde alsof ik contact maakte (ghost contact) want kreeg een kleine schok in het stuur en toen werd de auto heel licht en verloor ik hem, maar geen 0x gezien. Misschien was het een bump ofzo...
Kentucky is heel hobbelig inderdaad. Ik denk dat je een bump verkeerd raakte.
Ik ga om kwart voor 1 de race proberen.

@RB, gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ontzettend gaaf Paul!

Zelf komende week maar eens kijken wat er te rijden valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamax
Red Baron schreef op zondag 23 september 2012 @ 22:46:
Nee, 2x 3e geworden.

En de 2e race was erg intens met de hele race lang gevechten, 2-wide door bochten en zelfs nog even een gewheelbanged :D

De blijheid was meer om het feit dat ik na 8 weken nu 1838 puntjes heb en de pro license dus wel definitief binnen lijkt te zijn :)
Wow super om te horen kerel :)

Hopelijk snel een keer een race spectaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Red Baron schreef op zondag 23 september 2012 @ 22:46:
Nee, 2x 3e geworden.

Gefeliciteerd! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Arfman schreef op zondag 23 september 2012 @ 17:12:
Zelfde probleem heb ik op dit moment ook Nick. Gisteren naar de Hellendoornrally geweest en nu is het duimen of ik vandaag nog een official race ga krijgen in de Radical. Sta 3e in mijn divisie (4) maarja, zonder mogelijkheid om punten te scoren ...
Er ging dus geen race meer official. Aangezien ik al een dropweek had is dit einde kampioenschap voor mij en ik ga me serieus beraden over wat ik nu ga doen volgend seizoen. Star Mazda is een saaie auto maar wel veel rijders. L79 krijgt misschien NTM maar die rijden ook maar 1 of 2 SOF races per week, en ik wil a la LFS gewoon zo vaak mogelijk kunnen instappen en lekker racen. Bleh ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Net een kwalificatie gereden op Kentucky. Heb een 31.667 kunnen rijden.
Ik ben benieuwd hoe de race zo zal gaan.

Kentucky is echt een rot baan. Gelukkig is Charlotte de komende week aan de beurt en erna Talladega :D
Dat maakt het wel goed.

edit:
inmiddels de race gereden en ik ben wel tevreden over het resultaat.
Ik mocht als 3e starten in de 2e split. Na 5 ronden kwam de eerste caution en in die 5 ronden zag ik dat een top 10 er wel zeker in moest zitten.

2 ronden na de restart, raak ik een bump in turn 4 en raak ik bijna de auto kwijt. Ik moet het gas loslaten, maar iemand tikte mij aan van achteren (0x) en ik kom tegen degene aan die rechts van mij reed (0x -> 4x). Gelukkig was het 2e contact een ghost contact.
Gelukkig had ik maar 15 sec. optioneel repairs, dus ik nam maar 2 banden.
Daarna reed ik steeds rond de 8e plek. Vanaf ronde 60 begon iedereen te pitten, maar ik had nog 10 ronden fuel. Ik kwam met nog 20 ronden te gaan de pits in, nam halve tank fuel en 2 banden. Daardoor kon ik meerdere mensen inhalen door de pitstops.

Uiteindelijk ben ik 4e geworden en ben wel tevreden over het resultaat. 85 punten, 54 iRating en 0.07 SR er bij.
In het kampioenschap sta ik nu 83e in div 3 (en nog steeds de beste van alle Benelux :+ )

Ik ben nu wel klaar met deze baan en kijk graag uit naar Charlotte. Dat is een heel leuke baan.

[ Voor 105% gewijzigd door Niellie41 op 24-09-2012 02:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Arfman schreef op maandag 24 september 2012 @ 00:11:
[...]

Er ging dus geen race meer official. Aangezien ik al een dropweek had is dit einde kampioenschap voor mij en ik ga me serieus beraden over wat ik nu ga doen volgend seizoen. Star Mazda is een saaie auto maar wel veel rijders. L79 krijgt misschien NTM maar die rijden ook maar 1 of 2 SOF races per week, en ik wil a la LFS gewoon zo vaak mogelijk kunnen instappen en lekker racen. Bleh ...
Volgens mij moet iRacing het aantal series per seizoen gaan beperken. Gewoon minder. En elk seizoen wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

JoepW schreef op maandag 24 september 2012 @ 06:51:
[...]

Volgens mij moet iRacing het aantal series per seizoen gaan beperken. Gewoon minder. En elk seizoen wisselen.
Als ze dat niet doen, zeker met de aangekondigde auto's is de participatie straks helemaal ruk.

Ik stelde laatst al ergens voor om per type 1 wagen per license te hebben, dus 1 formule wagen en 1 (of 2) GT-achtige bak per license class. Veel meer als dat en je hebt alle series alweer terug. Volgens mij is de grootste reden van de hoge participatie in de SM dat er geen ander alternatief is, en dat werkt dus prima :) (F1 is te snel, Skip te weinig grip / langzaam, en Indycar vinden veel mensen niet leuk / houden niet van Fixed setup)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
JoepW schreef op maandag 24 september 2012 @ 06:51:
[...]

Mja, het idee vind ik prima, maar ik geloof nooit dat dat er gaat komen. Dan heb je elk seizoen gezeik van 50% van de community omdat 'hun auto' niet gereden word dat seizoen. En een seizoen later begint de andere helft met zeiken.
Hoogie2004 schreef op maandag 24 september 2012 @ 08:35:
[...]

Als ze dat niet doen, zeker met de aangekondigde auto's is de participatie straks helemaal ruk.

Ik stelde laatst al ergens voor om per type 1 wagen per license te hebben, dus 1 formule wagen en 1 GT-achtige bak per license class. Veel meer als dat en je hebt alle series alweer terug. Volgens mij is de grootste reden van de hoge participatie in de SM dat er geen ander alternatief is, en dat werkt dus prima :) (F1 is te snel, Skip te weinig grip / langzaam, en Indycar vinden veel mensen niet leuk / houden niet van Fixed setup)
Imho zelfde probleem als wat Joep voorstelt, hoe ga je de zeikerds onder controle houden? D'r zal een substantieel deel van de wagens 'afvallen' op deze manier, en dat gaat men nooit zonder slag of staat accepteren.

Hoe dan ook, iRacing heeft op dit vlak wel een uitdaging. D'r moet content bij om mensen tevreden te houden (stilstand is achteruitgang, blablabla), maar aan de andere kant is er nu eigenlijk al teveel content om alle series goed te vullen. Als je dan nog een kijkt naar wat er allemaal aan zit te komen word dat probleem alleen maar groter en groter. Imho kan het niet anders dan dat met de expansiedrift van iRacing het hele concept van seizoenen zoals dat er nu is op z'n kop gaat. Vraag me niet wat de gewenste oplossing zou zijn, want ik zou het ook absoluut niet weten, maar het huidige concept gaat zichzelf om zeep helpen.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

De enige oplossing die ik dan nog zie is het kampioenschap afschaffen. Alle races official, geen punten, alleen iRating en SR.

Dan per auto zo'n premier series idee (dus elke week 3 races ofzo waarvan de beste dan telt voor een kampioenschap). Op die manier kun je zoveel rijden als je wilt, ook al race je maar met 4 man (al die races gaan nu niet official, en dus starten de meesten niet...)

De huidige participatie problemen worden namelijk altijd afgeschoven op het feit dat 'iedereen' wacht op de SOF races (welke er dan natuurlijk niet meer zijn, want er zijn maar 3 'races' per week, en de rest zijn verkapte oefenraces). Ik denk dat het probleem niet is dat mensen wachten op de SOF races, of dat ze maar 2 races willen doen vanwege het kampioenschap, maar dat er gewoon te weinig leden zijn, en de spreiding te groot...

De enige manier die ze echt hebben om meer leden te trekken is het vereenvoudigen van de game, zodat je een breder publiek gaat aanspreken. Echter is dat helemaal not done t.o.v. de huidige community en filosofie. Feit blijft dat het een ontzettend complex probleem is, wat volgens mij uiterst lastig is op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arfman schreef op maandag 24 september 2012 @ 00:11:
[...]

mm dan wordt s4 voor mij met de corvette ... al zag ik daar gisteren net hetzelfde verhaal ... mss alles open gooien of balance of performance doen en meer MC, maar mss dat iracing denkt ... dan gaan er meer leagues komen en vullen wij het potje zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Denk dat ik in S4 terug stap naar de Skip. Heb daar vorige week 1 race mee gereden, en deze week wat mee geoefend, en dat is toch nog altijd wel erg leuk. Het kostte me ook verbazingwekkend weinig tijd om weer enigszins op snelheid te komen, dus dat was een aardige meevaller.

Voor wat betreft mijn voornemen meer oval te gaan rijden, tja.... Silverado is er tot op heden niet van gekomen. Lijkt erop dat ik voornamelijk Super Speedways wel erg leuk vind, maar daar zijn er maar 2 van per seizoen :+ Wellicht dat de Indy Oval serie meer voor me is.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Hoogie2004 schreef op maandag 24 september 2012 @ 09:06:
De huidige participatie problemen worden namelijk altijd afgeschoven op het feit dat 'iedereen' wacht op de SOF races (welke er dan natuurlijk niet meer zijn, want er zijn maar 3 'races' per week, en de rest zijn verkapte oefenraces). Ik denk dat het probleem niet is dat mensen wachten op de SOF races, of dat ze maar 2 races willen doen vanwege het kampioenschap, maar dat er gewoon te weinig leden zijn, en de spreiding te groot...
De SOF races zijn toch een groot onderdeel van het probleem denk ik, vooral in series die toch al weinig mensen hebben. Kijk naar de Lotus bijvoorbeeld. Zondag half 5 en half 7 ongeveer 40-50 man per race. Zondag half 3 nog geen 4 man... Is dat toeval? Ok, deze week was er een F1 race maar ook als die niet is gaat die race nooit official. En vrijdag en zaterdag is het ook bijna nooit official.

De enige oplossing die ik zie is inderdaad het verminderen van het aantal series. Omdat niemand het daar mee eens zal zijn is er misschien een tussenweg:

- Alle huidige series blijven bestaan, maar zonder kampioenschap.
- Kampioenschap is alleen in premier series.
- Er zijn elk seizoen maar 7 premier series, die elk 1 dag van de week rijden (misschien 3-4 races per dag voor tijdzones, beste resultaat telt)
- De premier series wisselen elk seizoen naar 7 andere premier series.

Resultaat is dat iedereen die perse een kampioenschap mee wil doen dat alleen in de premier series kan doen, en dan maar moet kiezen welke serie hij wil rijden. Dit simuleert nog wat meer de werkelijkheid, daar kun je ook niet zomaar in elke auto instappen die je leuk vind, en zijn er ook niet tig races per week. Voor de mensen die geen van de premier series leuk vinden of niet zo met het kampioenschap bezig zijn, die kunnen dus de normale series zonder kampioenschap rijden (de premier series rijders kunnen dat natuurlijk ook tussendoor). Eventueel kunnen de premier series seizoenen van maar 6 weken hebben zodat ze wat sneller wisselen.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Volgend seizoen ga ik waarschijnlijk weer met de Silverado rijden.
Ik ben nog steeds aan het wachten op de McLaren. De ( P& )GTC is nog steeds gezeik en andere auto's boeien me niet. Heel misschien dat ik Grand-Am ga proberen.
BM schreef op maandag 24 september 2012 @ 10:55:
Denk dat ik in S4 terug stap naar de Skip. Heb daar vorige week 1 race mee gereden, en deze week wat mee geoefend, en dat is toch nog altijd wel erg leuk. Het kostte me ook verbazingwekkend weinig tijd om weer enigszins op snelheid te komen, dus dat was een aardige meevaller.

Voor wat betreft mijn voornemen meer oval te gaan rijden, tja.... Silverado is er tot op heden niet van gekomen. Lijkt erop dat ik voornamelijk Super Speedways wel erg leuk vind, maar daar zijn er maar 2 van per seizoen :+ Wellicht dat de Indy Oval serie meer voor me is.
Indycar Oval serie is dit seizoen niet leuk. Ze hebben te veel 1.5 mile ovals opgenomen. Daar is het gewoon treintje rijden. De high line werkt niet in iRacing waardoor inhalen heel lastig is.
Het is nog saaier dan op Daytona of Talladega!

Waarom rijd je komende week niet op Charlotte? Het is een heel leuke baan en niet al te moeilijk. Ik ga kijken of ik weer een setup kan maken/vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Niellie41 schreef op maandag 24 september 2012 @ 11:10:
Indycar Oval serie is dit seizoen niet leuk. Ze hebben te veel 1.5 mile ovals opgenomen. Daar is het gewoon treintje rijden. De high line werkt niet in iRacing waardoor inhalen heel lastig is.
Het is nog saaier dan op Daytona of Talladega!

Waarom rijd je komende week niet op Charlotte? Het is een heel leuke baan en niet al te moeilijk. Ik ga kijken of ik weer een setup kan maken/vinden.
1 van de belangrijkste redenen dat ik de laatste tijd sowieso weinig rijd (oval en road) is dat ik praktisch geen tijd heb om te oefenen. Aangezien ovals voor mij redelijk nieuw zijn val ik dan liever terug op road races, daar kom ik met minder oefenen wel rond.
Ik zal eens zien of ik wat tijd heb om op Charlotte te oefenen. Het is namelijk niet dat ik het oval racen niet leuk vind, maar als ik moet kiezen tussen road en oval komt met de huidig beschikbare tijd voor mij de keuze toch bijna altijd uit op road :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik had het hele participatieprobleem enkele pagina's terug ook al aan de kaak gesteld: Arfman in "iRacing: Seizoen 3 - 2012"

Ik weet zo geen oplossing, ik weet alleen dat ik met Live for Speed bijna 24/7 wel races kon (en kan!) vinden en dat ik met iRacing maar 1 kans heb, op een zaterdagmiddag met de auto die ik leuk vindt. Ik merk dat ik steeds meer naar andere games neig en soms maar gewoon BF3 opstart omdat er letterlijk helemaal niets te doen is in iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
Arfman schreef op maandag 24 september 2012 @ 12:00:
Ik had het hele participatieprobleem enkele pagina's terug ook al aan de kaak gesteld: Arfman in "iRacing: Seizoen 3 - 2012"

Ik weet zo geen oplossing, ik weet alleen dat ik met Live for Speed bijna 24/7 wel races kon (en kan!) vinden en dat ik met iRacing maar 1 kans heb, op een zaterdagmiddag met de auto die ik leuk vindt. Ik merk dat ik steeds meer naar andere games neig en soms maar gewoon BF3 opstart omdat er letterlijk helemaal niets te doen is in iRacing.
idem start soms ook andere games wegens lage opkomst (zit zelfs nu caddy te rijden om toch een official race 's avonds te hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Voor Charlotte is er ook een track guide

In de Silverado hoef je niet te remmen, alleen gas loslaten. Ik gebruik hier alleen de rem als ik te hard de bocht in ga.

Qua tijden wordt er op het forum gezegd dat je met de fixed set een 29.5 kan rijden en mensen hebben al 29.0 gereden met race trim. (zeggen ze)
Ik heb zelf nog niet geoefend.

[ Voor 28% gewijzigd door Niellie41 op 24-09-2012 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

dabelg schreef op maandag 24 september 2012 @ 12:07:
[...]

idem start soms ook andere games wegens lage opkomst (zit zelfs nu caddy te rijden om toch een official race 's avonds te hebben).
Probleem is dan alleen dat ik toch weer even moet wennen aan elke auto, en ik wil niet mijn race (en die van anderen) verpesten door een domme fout. Hoe doen jullie dat? In de warmup even "voelen" en heel voorzichtig rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Meestal registreren, en nog effe snel paar rondjes in een oefensessie tijdens de 10 minuten countdown die nog resteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Niellie41 schreef op maandag 24 september 2012 @ 12:13:
Voor Charlotte is er ook een track guide
[video]

In de Silverado hoef je niet te remmen, alleen gas loslaten. Ik gebruik hier alleen de rem als ik te hard de bocht in ga.

Qua tijden wordt er op het forum gezegd dat je met de fixed set een 29.5 kan rijden en mensen hebben al 29.0 gereden met race trim. (zeggen ze)
Ik heb zelf nog niet geoefend.
Schiet me ineens een vraag te binnen (niet direct op basis van die video):
Wat betekenen de kleuren van je toerenteller eigenlijk? Ik snap het blauw en rood op het einde, maar daarvoor gaat ie in de Silverado van blauw, groen, rood, blauw, rood (geloof ik). Wat geven die 1e paar kleuren aan? :?

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Die geven bepaalde snelheden aan.
Als je in de 2e versnelling rijdt en de toerenteller wordt dan voor de eerste keer groen, rijd je precies de max snelheid die je in de pits mag rijden.
In de 3e versnelling wordt de toerenteller groen als je dezelfde snelheid als de safety car rijdt.
De toerenteller geeft aan hoe hard je mag en is eigenlijk een soort pit limiter.

Sinds ik dat weet, kijk ik niet meer naar het venstertje boven in beeld maar naar mijn toerenteller, op het moment dat ik de pits in rijdt. Het helpt wel, zo let je meer op de weg en niet naar het getalletje boven in het scherm.

[ Voor 7% gewijzigd door Niellie41 op 24-09-2012 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Niellie41 schreef op maandag 24 september 2012 @ 13:16:
Die geven bepaalde snelheden aan.
Als je in de 2e versnelling rijdt en de toerenteller wordt dan voor de eerste keer groen, rijd je precies de max snelheid die je in de pits mag rijden.
In de 3e versnelling wordt de toerenteller groen als je dezelfde snelheid als de safety car rijdt.
De toerenteller geeft aan hoe hard je mag en is eigenlijk een soort pit limiter.

Sinds ik dat weet, kijk ik niet meer naar het venstertje boven in beeld maar naar mijn toerenteller, op het moment dat ik de pits in rijdt. Het helpt wel, zo let je meer op de weg en niet naar het getalletje boven in het scherm.
Nooit bij nagedacht dat het dat kon zijn. Ik vond die kleurtjes ook al zo vreemd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
How to increase participation Levels @ Road Races

iRacing introduces frequently new cars and because of that new series are added for those cars. But the participation level is dropping rapidly per series. And the tendency to choose for high SOF races increases the effect.

For that reason I am convinced that a radical change is needed.

Here an idea born in the minds of some GoT drivers from the Benelux:

- All current series stay in place, but without a championship. Only iRating and Safety Rating are influenced.

- Per licence one series is chosen to be the premier / championship series for the season.
- Those championship series have one race day per week.
- On the race day of a certain serie the races are spread in such a way that all time zones are able to race.
- Only one championship series races each day of the week.
- For all series Time Trials, Practice Sessions and Qualification are available the whole week on all days.

Gaarne jullie commentaar, goede ideeën, opmerkingen, etc. :)F

Ik wil dit binnenkort naar een aantal iRacing medewerkers sturen :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Hmm wist wel dat het de pit snelheid was, maar dacht dat het gewoon het pit limit toerental was ongeacht de versnelling waar je in rijd. Had nog niet direct de link gelegd met de pace snelheid in een hogere versnelling :)

@Hierboven

Redelijk onzinnig verhaal, helemaal qua schrappen van kampioenschappen etc, daar zit volgens mij helemaal niemand op te wachten.

Ze moeten mijns inziens meer Europese content uitbrengen (en dan vooral banen) om de Europese doelgroep meer aan te spreken en daarmee meer rijders aantrekken.
Ook moet je nu volgens mij een redelijke insider zijn als je vanuit Europa in aanraking wil komen met iRacing, aangezien de marketing daar nauwelijks op gericht lijkt te zijn.

En misschien moeten ze series gaan rouleren / uit faseren of race dagen beperken zodat de participatie geconcentreerder wordt in die series.
Maargoed sinds de League functionaliteit is toegevoegd vind er natuurlijk ook een verschuiving van officiële naar hosted racing plaats en of dat nou zo heel erg is...

En zo'n mail versturen mag best, maar je hoeft het niet namens mij te doen ;)

[ Voor 66% gewijzigd door Red Baron op 24-09-2012 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Prima opzet, Joep. Ik mis dat alleen de beste race telt van die 'premier' series.
Verder is dat Premier series natuurlijk een prima plan :)

Ik twijfel wel nog aan de spreiding, want 'maar' 7 official series...
Omdat je 4/6/8 races ofzo hebt per serie die tellen voor het kampioenschap (op die ene dag in de week), zou je natuurlijk best alle series een kampioenschap kunnen geven.

Wel is het onhandig dat je als je kampioenschap op dinsdag valt, je nauwelijks publiekelijk kan oefenen.... Alleen daarom zou je al zeggen alle kampioenschappen op zaterdag/zondag/maandag te rijden... De huidige SOF races vallen nu toch ook al in het weekend, dus wat dat betreft moet het weinig uitmaken.

Blijven veel haakjes en ogen aanzitten...
Red Baron schreef op maandag 24 september 2012 @ 13:47:
En misschien moeten ze series gaan rouleren / uit faseren of race dagen beperken zodat de participatie geconcentreerder wordt in die series.
Maargoed sinds de League functionaliteit is toegevoegd vind er natuurlijk ook een verschuiving van officiële naar hosted racing plaats en of dat nou zo heel erg is...
Rouleren zit ook niemand op te wachten, net als racedagen beperken.
De hele week racen, en alleen in weekend kampioenschapsraces, dan zou de participatie beter moeten worden (aangezien je door de week niet hoeft te wachten op de SOF races, hij telt toch niet mee...)

De SOF races zijn nu toch al voor bijna alle series in het weekend. Dus het door de week niet laten meetellen voor het kampioenschap zou ervoor moeten zorgen dat meer mensen dan ook een race meepakken (die mensen zitten nu allemaal te wachten op de SOF race, althans zo wordt het altijd afgeschilderd...)

Meer europese tracks zou helpen, zeker de bekende banen, maar daarvoor is ontzettend veel tijd en geld nodig, waarvan vooral tijd beperkt lijkt bij de ontwikkeling daar... Ze moeten denk ik zoeken naar een tussenoplossing, maar wat die is :S

[ Voor 56% gewijzigd door Hoogie2004 op 24-09-2012 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 15:41
"iRacing introduces frequently" moet zijn "iRacing frequently introduces"

Voor de rest geen commentaar. :Y)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Redelijk onzinnig verhaal, helemaal qua schrappen van kampioenschappen etc, daar zit volgens mij helemaal niemand op te wachten.
Er blijven nog altijd kampioenschappen over natuurlijk (soort van premier series), en die zijn dan ook meteen een stuk eerlijker (meer mensen die meedoen = meer splits = iRating werkt beter).
Ze moeten mijns inziens meer Europese content uitbrengen (en dan vooral banen) om de Europese doelgroep meer aan te spreken en daarmee meer rijders aantrekken.
Ook moet je nu volgens mij een redelijke insider zijn als je vanuit Europa in aanraking wil komen met iRacing, aangezien de marketing daar nauwelijks op gericht lijkt te zijn.
Gezien de enorme hoeveelheid content die ze op de planning hebben zal dit gewoon niet binnen 2 jaar gebeuren. Een aantal tracks in Engeland "komen eraan" maar zijn ook bijna allemaal nog niet eens gescanned dus om daar nou op te gaan wachten...
Ik denk juist dat hier niemand op zit te wachten. Als je favoriete series ineens een heel seizoen niet gereden worden zit je dus maanden lang met content die je niet kan gebruiken en waar je wel grof geld voor betaald.
Persoonlijk vind ik dat wel erg, buiten onze eigen league en heel af en toe een goed opgezette populaire league (ELMS bijv) boeien die leagues mij helemaal niks. Maar goed dat is persoonlijk, ik zou het wel jammer vinden als de leagues de overhand gaan nemen, juist de mogelijkheid om op ongeplande momenten te kunnen racen vind ik leuk, bij een league staat elke race natuurlijk vast en dan moet je daar omheen gaan plannen of maar net geluk hebben of je mee kan doen.

Ik vind het op het moment gewoon vooral in de hogere klasses al erg karig, zelden officiele races. Met de Lotus 49 straks zal de Lotus 79 ook wel weer opgesplits worden waardoor die helemaal dood gaat, misschien dat er wat nieuwe mensen bij komen maar ik verwacht dat fans van dit soort auto's nu toch ook al de Lotus 79 rijden. De McLaren (duurt trouwens ook nog lang) zal het hele GT veld weer opsplitsen, etc.

Een andere oplossing is meer multiclass series, maar dat werkt duidelijk ook niet zolang er niks gedaan wordt tegen incidenten tussen klasses.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

De Engelse banen zijn gescand. Ze waren van de zomer in Engeland en hebben verschillende banen gescand.
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/1524566.page

Alleen mis ik nog veel grote Europese banen:
Monza (nog steeds niet officieel), Nürburgring (GP lay-out is goed, Nordschleife is niet te doen), Hockenheim, Barcelona, Valencia (niet het 'straten' circuit), Navarra, Imola etc.

Zonder de grotere, bekendere circuits zal er niet veel veranderen. Want kleine banen spreken het grote publiek niet aan.
Ik rijd bijvoorbeeld liever over de Nürburgring dan over Croft of Snetterton.

[ Voor 20% gewijzigd door Niellie41 op 24-09-2012 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Kan het mis hebben maar ik dacht dat ze alleen Donington (en nieuwe silverstone) pas gescand hadden, de rest alleen gepland. De bron in die thread waar je naar linkt is ook steeds die iRacing tv episode en daar hebben ze het volgens mij ook alleen over 'signed' en niet dat ze al gescand zijn.

En die grotere banen heb je ook wel gelijk in. Maar ergens weet ik niet of het wel zoveel zin heeft al die tracks. Ik betwijfel het heel erg dat er veel mensen zijn die graag iRacing willen proberen maar dat niet doen omdat Imola er niet in zit, bijvoorbeeld. Dan denk ik dat de prijs of het 'hoge sim gehalte' veel eerder een drempel is.

[ Voor 36% gewijzigd door NickThissen op 24-09-2012 18:19 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Als het goed is hebben we zo weer een nieuw lid van de club: Slayer89

Zijn centjes zullen ook in het GoT potje terechtkomen, tevens heb ik laatst de referral van Stresskip ook gehad. Zij mogen dus beide vermeld worden in de topicstart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Doe ik morgen of zo ff....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Heeft geen haast. Slayer89 lijkt zich ook nog te moeten registreren :)

Hij zou zich hier ook even komen voorstellen als het zo ver was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

DigitalRacing.nl begint een Silverado league. De races zijn wel op dinsdag, maar bij DR.nl rijden ze heel clean en het racen is meestal heel close.
Ik ga me wel inschrijven.

RondeDatumCircuit
123 oktCharlotte
26 novMichigan
320 novDover
427 novIndianapolis
511 decRichmond
618 decDaytona (nachtrace)

Ik las ook nog op Twitter dat de Lotus 49 en de McLaren dit jaar moeten komen. (Als alles goed gaat)
“@RHardin15: @iRacingMyers any cars going to be out this year?” Lotus 49 and McLaren should both be out before end of year.

[ Voor 74% gewijzigd door Niellie41 op 25-09-2012 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Jammer dat DNRL ook op dinsdag zit met een league.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Niellie41 schreef op maandag 24 september 2012 @ 23:07:

Ik las ook nog op Twitter dat de Lotus 49 en de McLaren dit jaar moeten komen. (Als alles goed gaat)

[...]
Hmmz, dat is al een stap terug ten opzichte van wat ik van de week hoorde dat de Lotus in de S3 build zou komen :/

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ze proberen de lotus voor S4 uit te brengen (nog niet definitief), ik zie niet hoe dat bericht daar iets aan af doet. Overigens komt rockingham ook S4 uit (binnenkort pre order), had die nou een road course of niet?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
NickThissen schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 08:42:
....Overigens komt rockingham ook S4 uit (binnenkort pre order), had die nou een road course of niet?
Ja:
Wikipedia: Rockingham Motor Speedway

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
NickThissen schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 08:42:
Ze proberen de lotus voor S4 uit te brengen (nog niet definitief), ik zie niet hoe dat bericht daar iets aan af doet. Overigens komt rockingham ook S4 uit (binnenkort pre order), had die nou een road course of niet?
Ah crap, we zitten natuurlijk al in S3, my bad :X In dat geval is mijn vorige bericht een tikje voorbarig, oeps :+

[ Voor 7% gewijzigd door BM op 25-09-2012 09:12 ]

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Joep, jouw voorstel zorgt m.i. juist voor nog meer versplintering. Stel dat ik de Radical wil doen en die rijdt alleen op maandag. Ik kan de maandag niet, dus ik kan de hele week geen Radical rijden. Of begrijp ik het nu verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Dat is de verkeerde Rockingham Joep :P
Maar de Amerikaanse Rockingham heeft ook een road course

Afbeeldingslocatie: http://www.trackpedia.com/mediawiki/images/thumb/c/cd/NCSpeedway.jpg/500px-NCSpeedway.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Niellie41 op 25-09-2012 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Arfman schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 09:19:
Joep, jouw voorstel zorgt m.i. juist voor nog meer versplintering. Stel dat ik de Radical wil doen en die rijdt alleen op maandag. Ik kan de maandag niet, dus ik kan de hele week geen Radical rijden. Of begrijp ik het nu verkeerd?
De races rijden de complete week. Echter is er maar 1 dag welke meetelt voor het kampioenschap.

In ons originele voorstel wordt echter een schema voorgesteld dat niet handig is als ik er zo over nadenk. De huidige SOF races vallen in het weekend voor bijna alle klasses. En in V1 van het voorstel, zou bijv. dinsdag de tellende dag in een kampioenschap kunnen zijn, dat is niet handig, want dan is de complete rest van de week voor spek en bonen. Terwijl als je alle kampioenschaps-races in het weekend zou plannen (zaterdag, zondag, maandag) zijn dinsdag t/m vrijdag eigenlijk allemaal oefenraces zonder impact op je kampioenschap. Zo kun je rijden zonder dat je je kampioenschap om zeep helpt (dat is hoe de lage participatie wordt uitgelegd nu, omdat je met 1 of 2 races per week hoger komt te staan als met 8 races). Als je kampioenschap wilt rijden moet je dan maar in het weekend een race vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Afbeeldingslocatie: http://rockinghamspeedway.com/images/730_ArialPhotoRockingham.JPG

Scannen ze die oval(s) ernaast ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Daar is niets van te zien.
Denk het niet.
Afbeeldingslocatie: http://www.fabje.eu/rockingham.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Niellie41 op 25-09-2012 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08 17:52
Misschien een ernstig domme vraag aan de Fanatec GT3v2-gebruikers........hoe krijg ik in hemelsnaam het stuur in bootloader-mode om de firmware te updaten. De "XBOX-knop" is toch niet aanwezig op dit stuur?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Ericjooo schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 11:24:
Misschien een ernstig domme vraag aan de Fanatec GT3v2-gebruikers........hoe krijg ik in hemelsnaam het stuur in bootloader-mode om de firmware te updaten. De "XBOX-knop" is toch niet aanwezig op dit stuur?
De grote knop links op de base van je stuur :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08 17:52
Hmmm....nog maar eens proberen ;)

EDIT: gelukt!!

[ Voor 21% gewijzigd door Ericjooo op 25-09-2012 15:07 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik ga misschien volgend seizoen (of dit seizoen al af en toe als ik tijd heb) die V8 supercars proberen... Nog nooit een race mee gedaan buiten onze twee GoT races, maar hij is toch wel leuk moet ik zeggen. Enorm lastig, maar wel goed te vangen, dus niet lastig in de zin dat je na 3 bochten weer kan resetten. Na aantal oefen rondjes zat ik al binnen 10 seconden van de top, lol :D Races vinden zal daar echter vast niet makkelijk zijn omdat het vooral australiers zijn... maar ze hebben wel georganiseerde races voor europa vooral in het weekend, maar eens naar kijken dan.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-09 00:34
Ik heb iRacing nu eventjes, nog niet veel kunnen spelen maar ben wel erg onder de indruk! Eerste keer dat ik crashte (in de eerste ronde, haha) was het gelijk even hmmm oja schade! Maargoed, na een uurtje spelen kapt mijn pc ermee. Eerst wordt het scherm blokkerig, geluid gaat nog heel even door en daarna the end. Zal waarschijnlijk wel aan liggen dat ik nog op 32bit draai? Geheugen tekort? Ik speel normaal op de console, ben er allemaal niet zo bekend mee. Mijn systeem draait op een Intel q6600, nvidia 9800, asus pq5 pro en geil ddr2 2x2 gb. Iemand een idee? Heb dit systeem jaartje of 4/5 geleden gekocht bij Alternate, tot nu altijd wel prima gewerkt eigenlijk. En als ik inderdaad gewoon even over moet op 64bit en nieuw geheugen moet kopen, welke bankjes mogen mijn toetsenbord gaan trotseren? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
64-bit zal geen effect hebben want de sim zelf is nog niet eens 64-bit (dat komt er wel aan, maar dan nog gaat het geen effect hebben). 4 GB ram is meer dan genoeg. CPU en videokaart zijn veel belangrijker, en ik heb niet zoveel ervaring met die wat je noemt. iRacing heeft niet extreem veel nodig, met oude hardware gaat het nog prima. Misschien moet je de settings gewoon wat omlaag doen. Wordt de cpu / gpu niet gewoon te warm? Omdat hij pas na een uur uitvalt...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Streskip schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 15:31:
Ik heb iRacing nu eventjes, nog niet veel kunnen spelen maar ben wel erg onder de indruk! Eerste keer dat ik crashte (in de eerste ronde, haha) was het gelijk even hmmm oja schade! Maargoed, na een uurtje spelen kapt mijn pc ermee. Eerst wordt het scherm blokkerig, geluid gaat nog heel even door en daarna the end. Zal waarschijnlijk wel aan liggen dat ik nog op 32bit draai? Geheugen tekort? Ik speel normaal op de console, ben er allemaal niet zo bekend mee. Mijn systeem draait op een Intel q6600, nvidia 9800, asus pq5 pro en geil ddr2 2x2 gb. Iemand een idee? Heb dit systeem jaartje of 4/5 geleden gekocht bij Alternate, tot nu altijd wel prima gewerkt eigenlijk. En als ik inderdaad gewoon even over moet op 64bit en nieuw geheugen moet kopen, welke bankjes mogen mijn toetsenbord gaan trotseren? :D
Met soortgelijke hardware heb ik iRacing ook een tijdje gedraait, en dat ging prima :) Vermoed eerder dat (zoals Nick zegt), je hardware gewoon wat te heet word na een tijdje. Wellicht de boel eens schoonmaken?

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-09 00:34
Goed idee, ik ga het zooitje is afstoffen.

Edit;
Ben benieuwd, er zat aardig wat stof in ;)

[ Voor 39% gewijzigd door Streskip op 25-09-2012 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Even een reminder voor vanavond:
Rij NIET tegen de richting als je gefinisht bent!

Behalve als je Dave heet, dan mag het wel :+

edit:
En niet te hard rijden, want anders houd ik je niet bij!

[ Voor 37% gewijzigd door Niellie41 op 25-09-2012 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
En nog een reminder: ga NIET off track. Want dan staat je stuur scheef.

Maar buiten dat wel een heel leuke combo denk ik :D

[ Voor 27% gewijzigd door NickThissen op 25-09-2012 17:02 ]

Mijn iRacing profiel

Pagina: 1 ... 18 ... 31 Laatste

Dit topic is gesloten.