iRacing: Seizoen 3 - 2012 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 31 Laatste
Acties:
  • 59.841 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:29

BM

Moderator Spielerij
Niellie41 schreef op maandag 17 september 2012 @ 19:47:
[...]

Voor de Mazda Cup hoef je bijna niet te oefenen en als je een beetje normale rating hebt, zit je gewoon in de topsplit. Daar wordt meestal wel redelijk gereden hoor.

De Skip Barber is echt geen auto die je binnen 5 minuten weer onder de knie hebt.
Mja, dat is waar. Toch gedaan :+

Was inderdaad lang niet constant genoeg, maar toch viel het me niks tegen. Nog heel even in de race met Marco aan de stok gehad, maar dat duurde niet lang :) De 1e keer gingen we d'r mooi samen vanaf (shit happens Marco), en de 2e keer overcorrigeerde ik en foutje en kon Marco d'r zo langs. Daarna weinig meer gebeurd, maar heb me wel prima vermaakt.

Skip is toch wel een enorm leuke auto.

Edit: Ook nog even in de Lotus practice meegedaan. Dat is ook wel erg leuk, maar tis te merken dat ik die auto nooit serieus rijd/gereden heb. Mis alle indicatie over hoe hard een bocht nu wel of niet kan. Ook no friggin' clue waar de toprijder nog eens 3,5 seconde vandaan halen :X
Nu is Sebring ook niet mijn favoriete baan, maar toch, 3.5 seconde is een boel :+

[ Voor 18% gewijzigd door BM op 17-09-2012 21:37 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 22:38

Arfman

Drome!

BM: je mist ook het gevoel omdat die auto op het OTM staat.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:33

derx666

mecker ende blaet

Arfman schreef op maandag 17 september 2012 @ 22:00:
Bedoel je de Skip ?
Die staat al sinds 2011 S4 op NTM.

Volgens mij staat van de road cars alleen de Lotus nog op OTM.

[ Voor 12% gewijzigd door derx666 op 17-09-2012 22:32 ]

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Arfman schreef op maandag 17 september 2012 @ 22:00:
Mwah, ben ik het niet mee eens. Ik voel perfect of ik de bocht ga halen of niet, ik voel perfect of ik nog grip heb of al aan het glijden ben, ik kan heel precies op het randje gaan zitten met de Lotus. T1 op sebring is een super voorbeeld, zo hard mogelijk erin gooien en zo vroeg mogelijk op het gas zodat je nog net op het randje van je grip zit. Ik voel meteen als ik het fout doe, weet meteen of ik de bocht ga halen of niet. Ik weet niet wat je nog meer kwa gevoel wil krijgen :) In sommige auto's heb ik dat dan weer minder, de corvette bijvoorbeeld (NTM) heb ik veel minder het gevoel dat ik op randje van grip kan rijden, daar ga ik veel vaker rond zonder dat ik nou doorhad dat ik te hard ging (ja, achteraf natuurlijk). Bij mij is er geen duidelijk verschil in dit opzicht tussen OTM en NTM, sommige auto's hebben het niet en sommige wel en ik ben ervan overtuigd dat het grotendeels gewenning is. Als je nooit met de Lotus rijdt weet je uiteraard niet waar de grip ligt, en dat ga je ook niet meteen aan je stuur voelen in de eerste bocht.

Hiermee wil ik niet zeggen dat ik OTM beter vind, ik denk dat NTM in veel opzichten wel beter is, of in ieder geval realistischer (op de duidelijke fouten na). Als ik Frank z'n hints zo af en toe mag geloven (niet onze Frank, uit de Lotus, die is het NTM aan het testen maar mag er officieel niks over zeggen) dan moet het NTM op de Lotus heel erg goed zijn, dus ik ben erg benieuwd.

[ Voor 13% gewijzigd door NickThissen op 17-09-2012 22:43 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamax
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-11-2023
Zo terug van de kartbaan, mooie stind gereden en als 3e geëindigd.

Kijken of ik het op iRacing ook waar kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Uiteindelijk nog een 46.4 neergezet met een opt van 45.8. Was nog geen perfecte ronde, maar het begint te komen. Zal als ik morgen weer achter mn iracing pc zit de setup op nick zn site zetten. De setup is een beetje een hybride tussen Nick en Nathan Johnson. De suspension grotendeels van Nick en de drive van Nathan. Ik heb wel de vering iets zachter gemaakt tov Nick zn setup, wat voor mij iets meer controle geeft over de hobbelige baan. Speedy55 heeft hem al, die kwam net binnenvallen toen Jubby net weg was.
Maar ik denk dat ik hier nog wel een rondje of 100-150 nodig heb voor echt een goeie race te kunnen rijden.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:35

Niellie41

[object Object]

De baan van deze week bij NASCAR C serie is een lastige. Deze week is Kentucky Speedway aan de beurt. Maar wat een lastige baan. Ontzettend hobbelig. Voor je het weet springt de achterkant er vandoor. Ik ben benieuwd of ik hier een goed resultaat kan neerzetten deze week.

Mijn snelste tijd tot nu toe, met race tape, is 31.88.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Niellie41 schreef op maandag 17 september 2012 @ 23:57:
De baan van deze week bij NASCAR C serie is een lastige. Deze week is Kentucky Speedway aan de beurt. Maar wat een lastige baan. Ontzettend hobbelig. Voor je het weet springt de achterkant er vandoor. Ik ben benieuwd of ik hier een goed resultaat kan neerzetten deze week.

[video]

Mijn snelste tijd tot nu toe, met race tape, is 31.88.
Ik ga proberen weer mee te doen als ik tijd kan vinden. Geld die video ook gewoon voor de trucks? (Auto in de video is de B of A auto toch?), dus niet te laag gaan?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

De auto in de video is de Impala A. De Silverado is langzamer en je hoeft waarschijnlijk (bijna) niet te remmen zoals hij dat doet in het filmpje. Maar qua lijnen en setup blijft wel ongeveer hetzelfde.
Die filmpjes helpen in dat opzicht wel heel erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamax
Zojuist mijn eerste Streetstock, gekwalificeerd als laatste met een 37.213 en de race als 5e geëindigd met 17 andere coureurs.
Met als snelste race ronde een: 36.997

Moet zeggen voor een eerste race viel het me niet tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Flamax schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 00:25:
Zojuist mijn eerste Streetstock, gekwalificeerd als laatste met een 37.213 en de race als 5e geëindigd met 17 andere coureurs.
Met als snelste race ronde een: 36.997

Moet zeggen voor een eerste race viel het me niet tegen.
Ik zie dat je 8 inc's hebt gehaald in die race. Daardoor kreeg je maar 0.03 SR er bij. Probeer om elke race 0 inc's te halen, zo stijgt je SR het snelst en kan je verder met andere auto's. Daar is het racen meestal ook beter.

In de rookie klasse, moet je eigenlijk niet te veel vechten met anderen. Gewoon je rondjes rijden en uit de problemen proberen te blijven.

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat het je allemaal niets uitmaken en je wilt gewoon lol hebben met de Street Stock. Ieder zijn ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Laatst online: 09:58
Ik zie het nut eigenlijk niet zo om maar te pushen om zo snel mogelijk een hogere licentie te halen.
Zo lijkt het net of de rookie series alleen maar een noodzakelijk kwaad zijn.
Ik vond het destijds best vermakelijk en voelde helemaal niet de drang om zo snel mogelijk de hoogst mogelijke licentie te halen.

Je kan wel alles op alles zetten om maar 0 incs te halen, maar dan heeft het weinig meer met racen te maken vind ik.
En wat heb je aan een hoge licentie als je er daar achterkomt dat je nog niet zo heel veel racecraft hebt ontwikkeld en door iedereen helemaal zoek gereden wordt, of daar alsnog in de problemen raakt, omdat je met al dat voorzichtige rijden waarschijnlijk ook wel wat zal zakken qua iRating en je daar dus ook bij de wat mindere goden terecht komt.

Ik zou gewoon lekker gaan rijden zonder je meteen te gaan focussen op je ratings. :)

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Zo vandaag knallen op Watkins Glen met de Nationwide :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:35

Hoogie2004

Whohooooo

Red Baron schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 01:59:
Ik zie het nut eigenlijk niet zo om maar te pushen om zo snel mogelijk een hogere licentie te halen.
Zo lijkt het net of de rookie series alleen maar een noodzakelijk kwaad zijn.
Ik vond het destijds best vermakelijk en voelde helemaal niet de drang om zo snel mogelijk de hoogst mogelijke licentie te halen.

Je kan wel alles op alles zetten om maar 0 incs te halen, maar dan heeft het weinig meer met racen te maken vind ik.
En wat heb je aan een hoge licentie als je er daar achterkomt dat je nog niet zo heel veel racecraft hebt ontwikkeld en door iedereen helemaal zoek gereden wordt, of daar alsnog in de problemen raakt, omdat je met al dat voorzichtige rijden waarschijnlijk ook wel wat zal zakken qua iRating en je daar dus ook bij de wat mindere goden terecht komt.

Ik zou gewoon lekker gaan rijden zonder je meteen te gaan focussen op je ratings. :)
+1

Als je de rookie-content moe wordt, is het tijd voor een hogere licentie. Ik heb me destijds in de MX5 best nog wel wat vermaakt :)

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brombeer21
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:00
helemaal mee eens. sinds 1,5 week ook bezig. Al wheel bangend 3 dik door de eerste bocht is vele malen leuker dan afremmen en de boel de boel laten.. Wel jammer dat ze dan vervolgens keihard achterlangs op je achterbank willen komen zitten, waardoor je vervolgens met z'n tweetjes de bandenstapel inglijdt... Maar ja. Uithuilen en opnieuw beginnen..

Voorlopig vermaak ik me best in de Rookie series. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had laatst iets raars aan de hand met deFFBlinear setting. Die werkte perfect maar ik merkte dit weekend dat de FFB wel enorm hoog stond ... ik eens ff kijken in de app.ini en merkte dat de ffblinear setting terug op 0 stond ....terug zetten op 1 lukte niet meteen ... had deze zondag terug op 1 gezet en gisteren eens terug geprobeerd .... bleek dat in de app.ini die nog steeds op 1 stond dus k ff karren, jawel hoor werkte terug. Ik vermoed dat een of andere update hier iets voor gaat tussen zitten ? Nog mensen die dit gemerkt hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

brombeer21 schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 07:23:
helemaal mee eens. sinds 1,5 week ook bezig. Al wheel bangend 3 dik door de eerste bocht is vele malen leuker dan afremmen en de boel de boel laten.. Wel jammer dat ze dan vervolgens keihard achterlangs op je achterbank willen komen zitten, waardoor je vervolgens met z'n tweetjes de bandenstapel inglijdt... Maar ja. Uithuilen en opnieuw beginnen..

Voorlopig vermaak ik me best in de Rookie series. :)
Ik vermoed (en hoop) dat je verhaaltje wel een beetje foute indruk geeft, maar ik wil onderstaand toch even opmerken.

In ieder geval welkom hier, en mooi om te horen dat je je prima vermaakt. Let wel op dat het niet een beukfestijn wordt. Heb respect voor anderen op de baan, en laat ook wat ruimte. Het draait natuurlijk wel om veilig close racen, en niet om maar het eerste door bocht 1 te gaan.

Niemand vindt het leuk als zijn race in de eerste bocht voorbij is, en hoe hoger je komt hoe vervelender mensen gaan doen als het misgaat. Roekeloos rijgedrag wordt in ieder geval niet erg getolereerd binnen iRacing, tevens is het voor je eigen race ook beter om in bocht 1 niet voor elke plek te willen knokken, aangezien de race langer is als 1 bocht (dit wil niet zeggen dat je als een mak lammetje maar plaats moet maken, maar je snapt vast wel wat ik bedoel).

Kom ook gerust eens kijken (als je de betreffende content hebt) in een van onze toernooi-sessies of een andere sessie die we hosten :)
Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 07:31:
ik had laatst iets raars aan de hand met deFFBlinear setting. Die werkte perfect maar ik merkte dit weekend dat de FFB wel enorm hoog stond ... ik eens ff kijken in de app.ini en merkte dat de ffblinear setting terug op 0 stond ....terug zetten op 1 lukte niet meteen ... had deze zondag terug op 1 gezet en gisteren eens terug geprobeerd .... bleek dat in de app.ini die nog steeds op 1 stond dus k ff karren, jawel hoor werkte terug. Ik vermoed dat een of andere update hier iets voor gaat tussen zitten ? Nog mensen die dit gemerkt hebben ?
Persoonlijk nog niet opgevallen, maar ga het wel even nakijken binnenkort. Sturen voelde wel iets vreemd, maar dacht dat dat aan de Indycar lag...

[ Voor 20% gewijzigd door Hoogie2004 op 18-09-2012 07:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 18-09 22:38

Arfman

Drome!

Arjan Schepers put in an equally stellar performance moving from 19th to sixth.
:D

Leuk verhaal over de SIRS Radical races:
http://www.iracing.com/in...ical-showdown-sirs-week-7

Echt cool om daarin genoemd te worden :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
is bij mij op 1 gebleven (dus heb probleem niet) T500 RS hier

wat ik wel heb is dat hij wat sterker is rond het midden (FFB) en heb dan daar een waarde van 1.0 naar 0.5 gezet is waarde onder die linear en stuurt al veel lekkerder zeker bij zware GT's

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamax
Niellie41 schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 00:47:
[...]

Ik zie dat je 8 inc's hebt gehaald in die race. Daardoor kreeg je maar 0.03 SR er bij. Probeer om elke race 0 inc's te halen, zo stijgt je SR het snelst en kan je verder met andere auto's. Daar is het racen meestal ook beter.

In de rookie klasse, moet je eigenlijk niet te veel vechten met anderen. Gewoon je rondjes rijden en uit de problemen proberen te blijven.

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat het je allemaal niets uitmaken en je wilt gewoon lol hebben met de Street Stock. Ieder zijn ding :)
Maar als ik het dus goed begrijp kan ik betere een cleane race rijden en laatste worden dan 5e eindigen met wat contact punten?

Ga zo voor het werk nog even een streetstock race doen.
Mazda Cup zou ik graag iemand voor hebben die de lijnen voor mij wil rijden in een practice, weet niet of er iemand is die dit eventueel zou willen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Het ligt eraan wat je wilt. Als je gewoon met de SS wilt blijven rijden, kan je vechten wat je wil. Maar stel je wilt echt graag NASCAR of Indycar rijden, dan wil je meestal zsm van de rode strepen af. Dan kan je het beste foutloze races rijden en achteraan finishen.
Als je achteraan rijdt, alle wrecks ontwijkt en foutloos rijdt, dan wordt je nooit laatste.

De snelheid komt later wel. Om snel te zijn moet je eerst veilig leren rijden. Maar ja, ik ben dan ook geen aliën.

[ Voor 14% gewijzigd door Niellie41 op 18-09-2012 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Niellie41 schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 08:48:
Het ligt eraan wat je wilt. Als je gewoon met de SS wilt blijven rijden, kan je vechten wat je wil. Maar stel je wilt echt graag NASCAR of Indycar rijden, dan wil je meestal zsm van de rode strepen af. Dan kan je het beste foutloze races rijden en achteraan finishen.
Als je achteraan rijdt, alle wrecks ontwijkt en foutloos rijdt, dan wordt je nooit laatste.
Tja, en toch is de rookie-class de beste manier om de idioten te leren herkennen :)

En die rijden er in de hogere klasses genoeg rond, dat weet ik zeker :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamax
Niellie41 schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 08:48:
Oke is goed, ik ga me niet overgeven maar ga proberen clean te rijden en als ik merk dat het moeilijkheden gaat geven laat ik hem gewoon onderlangs :)

ADD:

2e Streetstock:
http://members.iracing.co...onid=6504314&custid=78491
4e geëindigd

[ Voor 10% gewijzigd door Flamax op 18-09-2012 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
dabelg schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 08:07:
[...]
Hier staat hij ook nog steeds aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:11

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
dabelg schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 08:07:

wat ik wel heb is dat hij wat sterker is rond het midden (FFB) en heb dan daar een waarde van 1.0 naar 0.5 gezet is waarde onder die linear en stuurt al veel lekkerder zeker bij zware GT's
Hoogie2004 schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 07:32:

Persoonlijk nog niet opgevallen, maar ga het wel even nakijken binnenkort. Sturen voelde wel iets vreemd, maar dacht dat dat aan de Indycar lag...
Ik rij met deze settings:

steeringBumpStop_Deg=15.000000
steeringFFBBaseOffset=0.004000
steeringFFBLinearForce=1
steeringFFBSmooth=1.000000

De FFBLinearForce kan alleen maar op 1 of 0 staan. Dus 0,5 werkt niet. En bij mij staat ie al een tijdje op 1 ;)

Verder heeft de CSW de neiging om rond de middenstand eigenlijk te weinig gevoel te genereren. Lees: Te weinig kracht.
Om dit te compenseren is de setting FFBBaseOffset in het leven geroepen. Die heb ik op 0.004 staan om net even een iets minder licht gevoel te geven rond de middenstand.
Hoger (bv 0.007) is rijdend nog prettiger, maar geeft oscillatie in de pits. Deze waarde is per CSW-base verschillend en zelfs afhankelijk welk stuur je monteert.

Clayton Macleod heeft een uitgebreide post gemaakt genaamd:
'The most detailed, linear FFB response, in order to get the most out of your wheel'
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/2023748.page

Absoluut de moeite waard om te lezen. De hele aanpak is ook geschikt voor Logitech en Thrustmaster stuurtjes.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Joep, thnx ga ik zeker eens uitgebreid lezen en checken met mijn g27 want rond het midden heb ik ook een dood gevoel .... wel vreemd dat ik de enige hier ben die iets dergeljiks opvalt, ben er trouwens zeker van dat ik die niet zomaar terug geplaatst heb op 0, nouja ben al blij dat die gisteren weer goed stond nadat ik hem terug de dag voordien op 1 geplaatst had, nu maar hopen dat ik vanavond tijdig thuis ben zodat ik mee kan knallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
het is die

steeringFFBBaseOffset=0.004000

die ik dus op 0.005 heb gezet lol wist het nietmeer, zit hier op werk deze setting is ideaal voor T500RS. 0.006 geeft idd heen en weer bewegingen ook als je snel overstuur corrigeert ( waardoor je nog crashed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Red Baron schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 01:19:
Mooi close racing op Sebring.

[afbeelding]

Helaas wilden we ook met z'n 3en T1 in :X
Ik heb er gisteren ook nog even een replay van opgenomen:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Echt vet hoe ineens iedereen in elkaar schuift in de laatste bocht en precies met dezelfde snelheid de straight op komt en naast elkaar blijft rijden :p Jammer dat het niet goed ging, beetje lastig te zien maar volgens mij had de meest rechter toch wel wat meer plaats mogen geven denk ik... Niet dat er veel kans was dat het goed ging maar hij lijkt in dit filmpje behoorlijk vroeg in te sturen vooral aangezien er nog twee auto's naast zitten.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brombeer21
  • Laatst online: 08:00
Hoogie2004 schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 07:32:
[...]

Ik vermoed (en hoop) dat je verhaaltje wel een beetje foute indruk geeft, maar ik wil onderstaand toch even opmerken.

In ieder geval welkom hier, en mooi om te horen dat je je prima vermaakt. Let wel op dat het niet een beukfestijn wordt. Heb respect voor anderen op de baan, en laat ook wat ruimte. Het draait natuurlijk wel om veilig close racen, en niet om maar het eerste door bocht 1 te gaan.

Niemand vindt het leuk als zijn race in de eerste bocht voorbij is, en hoe hoger je komt hoe vervelender mensen gaan doen als het misgaat. Roekeloos rijgedrag wordt in ieder geval niet erg getolereerd binnen iRacing, tevens is het voor je eigen race ook beter om in bocht 1 niet voor elke plek te willen knokken, aangezien de race langer is als 1 bocht (dit wil niet zeggen dat je als een mak lammetje maar plaats moet maken, maar je snapt vast wel wat ik bedoel).

Kom ook gerust eens kijken (als je de betreffende content hebt) in een van onze toernooi-sessies of een andere sessie die we hosten :)
Hoogie... Wees gerust. ik ga niet als een destruction derby over de baan. Wilde gewoon aangeven dat de Rookie klasse ook leuk kan zijn. Het feit dat we met z'n drietjes door de eerste bocht gingen wil nog niet zeggen dat we elkaar er af roste. Ik was duidelijk de mindere, maar had wel gekwalificeerd. Dus die andere 2 wilde er al voorbij in de eerste bocht. Prima voor mij. Maar ik zat op de lijn dus moesten ze om mij heen... En als ze dat dan alletwee tegelijk doen 1 links en rechts... tja.. dan kom je dichter bij elkaar dan je wellicht lief is. overigens zonder elkaar er vanaf te rijden...

Dat er vervolgens een halve ronde later iemand bij mij achterop klapt, kan ik niet zoveel aan doen. Hij schatte mijn snelheid verkeerd in. Ik ging wat later op het gas (heuveltje op op Limerock) omdat ik de auto juist heel wilde houden tijdens mijn eerste races en dat dat een listig punt is.

Ik kom zeker een keer buurten. Maar eerst maar eens de nodige kilometers maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamax
brombeer21 schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 12:23:
[...]

Hoogie... Wees gerust. ik ga niet als een destruction derby over de baan. Wilde gewoon aangeven dat de Rookie klasse ook leuk kan zijn. Het feit dat we met z'n drietjes door de eerste bocht gingen wil nog niet zeggen dat we elkaar er af roste. Ik was duidelijk de mindere, maar had wel gekwalificeerd. Dus die andere 2 wilde er al voorbij in de eerste bocht. Prima voor mij. Maar ik zat op de lijn dus moesten ze om mij heen... En als ze dat dan alletwee tegelijk doen 1 links en rechts... tja.. dan kom je dichter bij elkaar dan je wellicht lief is. overigens zonder elkaar er vanaf te rijden...

Dat er vervolgens een halve ronde later iemand bij mij achterop klapt, kan ik niet zoveel aan doen. Hij schatte mijn snelheid verkeerd in. Ik ging wat later op het gas (heuveltje op op Limerock) omdat ik de auto juist heel wilde houden tijdens mijn eerste races en dat dat een listig punt is.

Ik kom zeker een keer buurten. Maar eerst maar eens de nodige kilometers maken. :)
Hier een mede rookie, ik zou het leuk vinden om een beetje samen te racen zodat we van elkaar kunnen leren en onze career samen kunnen beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

brombeer21 schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 12:23:
[...]

Ik had niet anders verwacht :)

Nadeel van die rookie-races is dus dat soms iemand zonder reden jou aanrijdt. Voordeel is dat je dat na een paar keer zo'n ongeluk ziet / voelt aankomen (door lijnen die zo iemand achter je rijdt, of bepaalde rempunten van hem), en kunt ontwijken / anticiperen daarop. Een skill waar je in latere klasses heel veel aan kan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
Flamax schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 12:28:
[...]

Hier een mede rookie, ik zou het leuk vinden om een beetje samen te racen zodat we van elkaar kunnen leren en onze career samen kunnen beginnen.
ik rij momenteel cadillac cup dus kan ook altijd wel wat mee oefenen als jullie de caddi zien zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamax
dabelg schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 12:41:
[...]

ik rij momenteel cadillac cup dus kan ook altijd wel wat mee oefenen als jullie de caddi zien zitten
Die moet ik dan zo te zien kopen, klopt dat ?
Ben je ook op teamspeak te vinden als je gaat racen ?

En nog een vraagje je hebt die chat functie op iRacing, kan je ook rechtstreeks met je Friends chatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
De Cadillac is gratis, maar drie van de vier tracks waar de serie op rijdt zijn niet gratis dus die zul je moeten kopen wil je ze allemaal mee doen. Je kunt natuurlijk ook de gratis track meedoen en de andere weken iets anders rijden als je dat niet wil.

De ingebouwde voice chat in iRacing werkt in principe wel, maar je kan niet groepen aanmaken ofzo, alles wat je zegt kan iedereen horen (je kunt mensen wel muten). Verder is het lastig omdat je niet tegelijk kan praten, als iemand aan het praten is kom je er niet tussen en dat is soms vervelend. Teamspeak werkt daarom een stuk beter (tenzij je iets wil zeggen tegen iemand waartegen je rijdt die je niet kent uiteraard) en de meeste mensen van tweakers zitten daar dan ook regelmatig, vooral als we samen aan het oefenen zijn of op dinsdag avond, dan hebben we altijd een race uit ons eigen toernooi.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamax
NickThissen schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 12:57:
De Cadillac is gratis, maar drie van de vier tracks waar de serie op rijdt zijn niet gratis dus die zul je moeten kopen wil je ze allemaal mee doen. Je kunt natuurlijk ook de gratis track meedoen en de andere weken iets anders rijden als je dat niet wil.

De ingebouwde voice chat in iRacing werkt in principe wel, maar je kan niet groepen aanmaken ofzo, alles wat je zegt kan iedereen horen (je kunt mensen wel muten). Verder is het lastig omdat je niet tegelijk kan praten, als iemand aan het praten is kom je er niet tussen en dat is soms vervelend. Teamspeak werkt daarom een stuk beter (tenzij je iets wil zeggen tegen iemand waartegen je rijdt die je niet kent uiteraard) en de meeste mensen van tweakers zitten daar dan ook regelmatig, vooral als we samen aan het oefenen zijn of op dinsdag avond, dan hebben we altijd een race uit ons eigen toernooi.
Dit bedoelde ik niet, ik had het meer over de chat functie om te typen op de website.
Maar heb onderhand al gevonden hoe dit moet.
Zodra mijn pc thuis aangaat zit ik op teamspeak :)
Dus zal je zeer binnenkort wel op teamspeak tegen komen.

Bedankt voor het andwoord op de Caddi, ik ga dan momenteel gewoon nog even de gratis track rijden en houd me toch nog goed bezig met de mazda en de streetstock.

Die Mazda is nog best heel erg pittig, vanmorgen even een practice gedaan maar viel vies tegen.

[ Voor 9% gewijzigd door Flamax op 18-09-2012 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
NickThissen schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 12:11:
Echt vet hoe ineens iedereen in elkaar schuift in de laatste bocht en precies met dezelfde snelheid de straight op komt en naast elkaar blijft rijden :p Jammer dat het niet goed ging, beetje lastig te zien maar volgens mij had de meest rechter toch wel wat meer plaats mogen geven denk ik... Niet dat er veel kans was dat het goed ging maar hij lijkt in dit filmpje behoorlijk vroeg in te sturen vooral aangezien er nog twee auto's naast zitten.
Ja dat was een erg gaaf recht stuk inderdaad.
Het probleem van die eerste bocht zag ik zelf ook al wel aankomen natuurlijk, want wij drieën moeten daar toch een lijn zien te rijden die je normaal nooit zou nemen.
Dus dan is het gewoon proberen om er zonder kleerscheuren doorheen te komen en dat ging uiteraard niet helemaal naar wens.

Ik wilde Joe Junior aan de binnenkant ook niet te ver afknijpen dus kwam misschien iets meer dan noodzakelijk naar buiten, maar Yann Legoff aan de buitenkant stuurde daar ook wel weer lekker strak in waardoor we elkaar raakten.
Ik denk dat wij beiden stiekem de hoop hadden dat de ander wel zou liften en de ruimte zou geven wat dus niet het geval was.
Hij heeft ook wel z'n excuses aangeboden dus daarmee is het voor mij verder wel afgedaan als een race incident. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow!
Was even op vakantie, gisterochtend meteen de Elite CSR pedaaltjes besteld, en daarnet al gearriveerd hier!

Wat rijdt dat anders zeg :) maar wel gaaf. Het is echt een groot verschil tussen "meer" remmen en "harder" remmen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Voor de race vanavond (Chevrolet Impala B op Watkins Glen Cup) hebben we de practice tijd verlengd naar 80 minuten. Dit omdat de qualificatie (normaal 20 minuten) nu 4 rondjes lone qualifier is, wat een stuk korter duurt.

Er wordt een caution gegooid ergens op de helft van de race (ik denk tussen 20 en 30 min ofzo, dat moeten we maar even afspreken), gewoon voor de lol, om een groot ongeluk te simuleren. De race van 30 rondjes zal inclusief caution rond de 40 minuten duren, misschien iets meer of minder (niet zeker hoelang zo'n caution duurt). De race zal dan ongeveer 10 minuten later dan normaal afgelopen zijn (22:10 gokje), mocht je daar rekening mee willen houden.

Overigens wordt het tijdstip van de caution bepaald door een random timertje dat alarm slaat tussen 20 en 30 min (of iets anders mocht dat niet goed zijn). Op de eerstvolgende straight zal ik dan de yellow gooien. Dit is het eerlijkste, zodat niemand precies weet wanneer de caution komt en daar rekening mee gaat houden. Als er een groot ongeluk gebeurt zal er geen caution komen (nou ja, tenzij we dat met z'n allen op teamspeak bespreken) omdat er geen live steward is uiteraard en het voor een of twee admins die aan het rijden zijn lastig te bepalen is of het nodig is, dus dat zou niet eerlijk zijn. Mocht iemand niet mee kunnen doen maar toch willen kijken om de een of andere reden (te laat gejoined, whatever), dan zou diegene natuurlijk als unbiased steward kunnen spelen en een admin laten weten of er een caution gegooid moet worden of niet.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Ik heb er zin in, ik vind het een geniale combo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Haha, volgens mij was hij al eens gepost, maar blijft grappig

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Dutch3men schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 17:24:
Ik heb er zin in, ik vind het een geniale combo :)
^
Ik heb er ook echt zin in. Denk dat de auto sommigen wel zal verrassen, positief en/of negatief :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Heb net wat setups zitten zoeken maar kon er alleen 2 van een jaar geleden vinden. Die waren niet meer geldig, maar door spring perch heb ik ze geldig gekregen, alleen waren ze toch echt niet meer te rijden. Eentje spint op de meest vreemde momenten (maar was wel veel sneller als je hem op de baan hield), de andere stuurt juist totaal niet meer. Heb geen idee wat ik moet doen om een setup beter te maken in deze auto, volgens mij zit het verschil vaak in de front arb preload, die veranderd als je de rijhoogte of springs aanpast, maar die veranderd echt in enorme stappen, klikje meer of minder in rijhoogte is al gauw het verschil tussen too high en too low. In andere woorden alles wat ik probeerde was ofwel enorm fout of werkte gewoon niet omdat de setup niet meer geldig was :p Ben benieuwd lol...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

NickThissen schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 17:29:
[video]
Serieus briljant _/-\o_ Flikker hier van mijn stoel van het lachen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
"Go straight and fast!"
"I'm going straight"
"Go straighter! And faster!"
Haha... :p

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

NickThissen schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 17:45:
"Go straight and fast!"
"I'm going straight"
"Go straighter! And faster!"
Haha... :p
"If he turns left HERE, he will go onto the grass HERE..." :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Nog even over de race vanavond. Er zal ook getankt moeten worden. 60% max fuel aan boord.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08 17:52
Helaas pindakaas.....Had al vroeg gejoined om vanavond eens serieus mee te doen...... maar het was eten erg lekker en gezellig dus dat liep wat uit ;) Kwam net met de start weer online maar zonder training leek het me niet verstandig te starten, dus maar even een paar rondjes als ghost meegedaan. Kon met Niel's setup #2 na drie rondjes 1:13.3 rijden......haha.....gelukkig zijn we het "close racen" nog niet verleerd Joep!!! Helaas ging de bak daarna wat ondersturen bij mij......wel erg leuk zo links EN rechts met de Impala;)

[ Voor 3% gewijzigd door Ericjooo op 18-09-2012 22:31 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Het was echt een gave race. Ik heb zelfs Red Baron ingehaald en zat naast Roderic. Zoiets gebeurd bijna nooit :P
NASCAR op Watkins Glen is wel een heel leuke combinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02:41
Nadat ik gefinished ben nog ff een blackflag gepakt omdat ik een stukje op de road course reed en daarom op -1 lap gezet. Waar slaat dat op ik was al 1ste gefinished :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Gelink schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 22:35:
Nadat ik gefinished ben nog ff een blackflag gepakt omdat ik een stukje op de road course reed en daarom op -1 lap gezet. Waar slaat dat op ik was al 1ste gefinished :S
De race is pas echt over als iedereen gefinished is. Maar volgens mij gaan ze dat wel recht breien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik heb de punten net recht gezet ja (halve veld was door elkaar gehusseld :S), maar eerlijk gezegd vind ik dat dit de laatste keer moet zijn, is nu al de derde keer ofzo dat we posities moeten gaan omdraaien, onderhand mag men wel weten dat je niet tegen het verkeer in moet gaan rijden na de race :p In ieder geval tot dat iedereen over de finish is. Misschien voor de race volgende week nog even waarschuwen ofzo.

Misschien kan iedereen zelf even controleren of het nu goed is. Alleen finish positie, bonus punten zijn nog niet verwerkt.

Verder wel leuke race, helaas een keer m'n rempunt gemist en bijna Niel omver gereden, en in m'n ontwijk actie de muur in gegaan. Auto voelde prima maar volgende rondje begon m'n motor ineens te roken dus midden in de laatste bocht nog ineens de pits in gedoken, ook nog speeding uiteraard omdat het ding geen rem heeft. Maar vol gegooid en banden gepakt in de hoop dat de caution pas na jullie pit stops zou komen. Helaas ging m'n timer na de chicane af net in het rondje dat iedereen volgens mij ging pitten, waardoor iedereen onder de caution kon pitten. Een en al chaos met wave by's geven, weet nog steeds niet of het nou goed ging (ik hield geen rekening met posities maar deed gewoon de nummers die ik als eerste voorbij hoorde komen), nog maar een extra rondje onder geel gedaan om iedereen kans te geven het veld bij te halen. Vreemd genoeg moest ik starten achter Jos die nog een rondje achter lag (hoe kan dat?) maar het ging wel allemaal goed uiteindelijk volgens mij... In de caution had ik nog 13 rondjes over volgens m'n F3 scherm, dat zou iets van 4 rondjes teveel zijn dus ben niet gepit, en uiteindelijk toch nog een rondje te kort :-(

[ Voor 3% gewijzigd door NickThissen op 18-09-2012 22:48 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
T/m de ingelaste caution was het leuk, had een gaaf gevecht met Roope. Maar na de caution ging het helaas mis tussen Dave en mij we raakten elkaar insturen chicane waardoor ik de controle verloor en Roope geen kant op kon en mij raakte. Waardoor ik de pits in moest voor reparaties en op P9 eindigde.

Naja payback op Charlotte :)

[ Voor 5% gewijzigd door FabiandJ op 18-09-2012 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
Dutch3men schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 22:48:
T/m de ingelaste caution was het leuk, had een gaaf gevecht met Roope. Maar na de caution ging het helaas mis tussen Dave en mij we raakten elkaar insturen chicane waardoor ik de controle verloor en Roope geen kant op kon en mij raakte. Waardoor ik de pits in moest voor reparaties en op P9 eindigde.

Naja payback op Charlotte :)
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=ELU5leuv5jU&feature=youtu.be]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik vond het wel cool. Jammer Eric dat je niet mee deed, werd weer eens tijd ;)
En jammer Niel dat ik meteen dwars ging in de eerste ronde. Ik verkeek me totaal op het gemis aan stuur doordat ik zo dicht achter je zat.
Dus van 6de naar 12de in minder dan 1 ronde ;(
Daarna de 'ballen uit mijn broek' gereden. En bij de caution alleen getankt en als 8ste de baan op. Na de restart ging het mis met Fabian en Roope en won ik automatisch 2 plaatsen. 6de uiteindelijk.
Ik vond de combo erg leuk. Is weer eens wat anders.

Wel is een waarschuwing op zijn plaats. Dit is de echt de laatste keer dat we (in dit geval Nick en Derx <- dank daarvoor) de uitslag corrigeren voor black flags van gefinishte rijders terwijl de race nog niet over is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Denk dat we in het vervolg het na de race crashen maar achterwege gaan laten :p

Ik heb wel een leuke race gehad. Op P8 gestart, in T1 voorbij gestoken door Nick, en de rest van de tijd eigenlijk continu vol op safe gereden, overal vroeg geremd en voorzichtig met het gas. Joep en Nick gingen vrij snel de muur in, en ook Roderic had wat moeite in T1, en ging vlak voor mn neus de muur in. Rustig op P6 doorgereden tot aan de pitstop. Bij de pitstop 35 liter gepakt, maar geen banden. Hierdoor kwam ik op P4 te zitten bij de herstart. Ik zat achter Dave, echter die vergat gas te geven op groen, waardoor ik klem kwam te zitten, en Niel en Roope met in T1 al voorbij waren. Omdat Roope en Dutch3man er meteen vanaf gingen in de busstop had ik die 2 plekjes weer terug. Daarna Niel en Roderic redelijk kunnen volgen zonder dicht genoeg in de buurt te komen om maar een inhaal poging te wagen. Tegelijkertijd zal Red Baron op mijn achterbumper, maar gelukkig was mijn run uit T1 elke keer goed genoeg om hem in de busstop voor te blijven. Zo bleef het tot aan de finish, met dus een P4 voor mij als resultaat.
Wel content mee, zeker omdat ik zeer zeker niet de snelste van het stel was.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Volgens mij lag het niet (alleen) daar aan hoor.
Ik kijk altijd echt wel even of de laatsten over start finish zijn voor ik me ga omdraaien en tegen het verkeer in rijden en dat was het geval want achter Robbert Witte reed Dave alweer die gewonnen had.

Maar klein stukje tegen het verkeer in en hoppa je staat in de pits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mij was het een vreemde race.

Bij de start een aantal mensen kunnen inhalen. En op p7 leek ik op weg om eenzaam verder mijn rondjes te rijden. Na een aantal ronden was mijn benzinetank volledig leeg en moest ik gaan pitten.

Maar net op dat moment kwam die safetycar.

Ik speel al meer dan een jaar iRacing, maar dit is de eerste keer dat ik in het midden van een race plots achter een safetycar moest gaan rijden. Ik begreep er dan ook niet veel van.

Doordat mijn benzinetank leeg was, ging ik net op dat moment dus pitten. Daarna was er een hels gedoe van die spotter: catch that car, let that car by, catch that car, ... Die spotter bleef maar doordoen, en veranderde constant van wagen waar ik moest achter rijden, waardoor ik totaal niet wist waar ik nu eigenlijk moest rijden.

Het kwam er op neer dat al mijn moeite voor niets was geweest, ik moest plots van de laatste plaats opnieuw vertrekken.

Bij de restart was ik voor mijn doen redelijk agressief, en heb ik mezelf tussen 2 andere wagens gezet en ze gewaagd voorbij gestoken.

Uiteindelijk opnieuw 7de (of was het nu 8ste?) geëindingd. Ik denk dat dit wel ongeveer de plaats is die ik verdien.

Wel blij dat ik andermaal zeer weinig incidenten had. Deze keer zelfs nul.

Niet vergeten hiervoor de puntjes bij te geven, want ik heb gemerkt dat ik deze extra punten voor cleane race in Spa ook niet heb gekregen ;)

• NickThissen
Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 23:59:
Voor mij was het een vreemde race.

Bij de start een aantal mensen kunnen inhalen. En op p7 leek ik op weg om eenzaam verder mijn rondjes te rijden. Na een aantal ronden was mijn benzinetank volledig leeg en moest ik gaan pitten.

Maar net op dat moment kwam die safetycar.

Ik speel al meer dan een jaar iRacing, maar dit is de eerste keer dat ik in het midden van een race plots achter een safetycar moest gaan rijden. Ik begreep er dan ook niet veel van.

Doordat mijn benzinetank leeg was, ging ik net op dat moment dus pitten. Daarna was er een hels gedoe van die spotter: catch that car, let that car by, catch that car, ... Die spotter bleef maar doordoen, en veranderde constant van wagen waar ik moest achter rijden, waardoor ik totaal niet wist waar ik nu eigenlijk moest rijden.

Het kwam er op neer dat al mijn moeite voor niets was geweest, ik moest plots van de laatste plaats opnieuw vertrekken.

Bij de restart was ik voor mijn doen redelijk agressief, en heb ik mezelf tussen 2 andere wagens gezet en ze gewaagd voorbij gestoken.

Uiteindelijk opnieuw 7de (of was het nu 8ste?) geëindingd. Ik denk dat dit wel ongeveer de plaats is die ik verdien.

Wel blij dat ik andermaal zeer weinig incidenten had. Deze keer zelfs nul.

Niet vergeten hiervoor de puntjes bij te geven, want ik heb gemerkt dat ik deze extra punten voor cleane race in Spa ook niet heb gekregen ;)
De eerste keer is zo'n safety car inderdaad erg verwarrend. Het komt op een road course eigenlijk ook nooit voor, omdat het niet automatisch kan (ik heb deze keer handmatig de caution gegooid zoals vantevoren afgesproken). Op ovals gaat het wel automatisch en komt het dus vaak voor. Ooit moet toch de eerste keer zijn dat je het meemaakt, je kan het namelijk niet oefenen. In jou geval gok ik dat je achteraan moest starten omdat je bent gaan pitten terwijl de pit dicht was. Bij een full course caution is de pits dicht totdat de safety car het veld opgevangen heeft. Er staat midden op je scherm duidelijk aangegeven of de pits open is of niet en je mag alleen naar binnen als hij open is, anders krijg je een penalty. Ik kan me goed voorstellen dat dit mis is gegaan, excuses als je daarvoor plekken bent verloren, maar zoals ik al zei je kunt dit niet echt oefenen en (op de ovals) bij mij ging het de eerste paar keer ook grandioos mis.

Ik vond de caution wel een leuke toevoeging, maar als je net in een gevecht zit kan ik me voorstellen dat het niet leuk was. Maar het brengt wel het veld wat dichter bij elkaar en dat is wel eens verfrissend in zo'n race. Ik denk dat we het zeldzaam moeten houden, maar vond het wel leuk :)

Oh, en de bonuspunten deed Robbert geloof ik normaal maar die is op vakantie :p Ik zal kijken of ik ze morgen kan toevoegen.

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

Ik heb een vraagje de meeste van jullie rijden allemaal met intel i7 prosessor en dikke videokaarten. Maar als je nu echt een vette game pc in elkaar zet met goede voeding, moederbord, processor, geheugen, beste race stuur, hoeveel scheelt dat nu in gameplay??
Ik weet wel dat het allemaal veel beter presteert maar hoeveel scheelt dat nu in gameplay?
Bijvoorbeeld met hoe je race stuur werkt en welke race lijnen je rijd en remmen en gas geven. Rij je dan altijd betere tijden?

En ik wil graag een setup downloaden via een website met de mx5 op limerock alleen de setup doet het niet omdat de setup de oude versie nog is van de NTM.
Weet iemand ook hoe ik de standaard setup van de mx5 op limerock kan veranderen zodat ik wat sneller ga?
Ik heb nu de standaard setup geladen.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2012 03:27 ]

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
derx666 schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 23:44:
......Joep en Nick gingen vrij snel de muur in......
Ik ging niet de muur in hoor. Gewoon het gras in en weer verder ;) Wel 6 plekjes kwijt.... :'(

[ Voor 5% gewijzigd door JoepW op 19-09-2012 06:02 ]

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2012 @ 01:43:
Ik heb een vraagje de meeste van jullie rijden allemaal met intel i7 prosessor en dikke videokaarten. Maar als je nu echt een vette game pc in elkaar zet met goede voeding, moederbord, processor, geheugen, beste race stuur, hoeveel scheelt dat nu in gameplay??
Ik weet wel dat het allemaal veel beter presteert maar hoeveel scheelt dat nu in gameplay?
Bijvoorbeeld met hoe je race stuur werkt en welke race lijnen je rijd en remmen en gas geven. Rij je dan altijd betere tijden?
Qua gameplay maakt het volgens mij geen *** uit. Je gaat niet sneller rijden van 2 frames per seconde meer. Ik vind zelf het voordeel aan meer detail in beeld dat het mooier uitziet, je hebt iets meer gevoel van referentie voor rempunten e.d. (maar dat is puur een gevoel). Overigens hoeft het niet mega-duur hoor. Voor rond de 500 euro (zonder randapparatuur) heb je een pc die iRacing echt helemaal prima kan spelen :)
Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2012 @ 01:43:
En ik wil graag een setup downloaden via een website met de mx5 op limerock alleen de setup doet het niet omdat de setup de oude versie nog is van de NTM.
Weet iemand ook hoe ik de standaard setup van de mx5 op limerock kan veranderen zodat ik wat sneller ga?
Ik heb nu de standaard setup geladen.
Rijd je nog in de rookie series? Zoja, niet doen, in de races kan je de setup toch niet wijzigen en moet je met de fixed setup aan de slag..

Verwijderd

lees hier weer leuke verslagjes ... helaas gisteren nog familiebezoek gehad (pc reparatie eigenlijk ) waardoor heel mijn avond in duigen viel en daardoor gewoon niet aan racen toegekomen .... er zijn nog wel wat kansen hoop ik :)

• Fragbeestje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-09 16:23
hmmz... gisteren de poten onder mijn lijf onderuit gewerkt om rond 21u thuis te zijn. Net voor ik naar huis vertrek komen ze even melden dat we thuis geen internet hebben vanaf 's morgens... Hadden ze zelfs nog niet gebeld om dit te melden dus bij thuiskomst direct met de provider aan de lijn maar er viel niks meer aan te doen... technieker komt ook pas donderdagvoormiddag... echt balen :(

Zag de race volledig zitten, vind het een hele leuke combo... hopelijk volgende keer meer geluk.
NickThissen schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 17:29:
[video]
Die's echt geweldig _/-\o_

[ Voor 22% gewijzigd door Fragbeestje op 19-09-2012 09:15 ]

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

• Streskip
  • Laatst online: 16-09 00:34
Hoogie wees me op dit topic, alles is even door gelezen. Was helemaal niet bekend met iRacing, wist min of meer wat het was maar ben nu aardig op de hoogte. Vooral het iRating systeem spreekt mij wel aan. Of het me goed doet is een 2e maar dat zien we vanzelf wel O-)

Als ik dalijk thuis kom is even registreren en ontdekken hoe het werkt. Ook maar is proberen om de TV aan te sluiten op de pc, of andersom. :+

Hoogie, stuur mij jou e-mail adres (of moet dat anders) om je als referral mee te nemen bij de registratie.

Groetjes,
Carlos

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Streskip schreef op woensdag 19 september 2012 @ 12:49:
Hoogie wees me op dit topic, alles is even door gelezen. Was helemaal niet bekend met iRacing, wist min of meer wat het was maar ben nu aardig op de hoogte. Vooral het iRating systeem spreekt mij wel aan. Of het me goed doet is een 2e maar dat zien we vanzelf wel O-)

Als ik dalijk thuis kom is even registreren en ontdekken hoe het werkt. Ook maar is proberen om de TV aan te sluiten op de pc, of andersom. :+

Hoogie, stuur mij jou e-mail adres (of moet dat anders) om je als referral mee te nemen bij de registratie.
Done!

En welkom natuurlijk :)
Veel succes met de baan verkennen vanavond. Meest genoemde volgorde is:
- Zorg dat je de wagen in offline-practice op de baan kan houden
- Rijd wat online practices (en zorg dat je de wagen 10-15 rondjes 'foutloos' kan rijden)
- Probeer een race

• Streskip
Hoogie2004 schreef op woensdag 19 september 2012 @ 12:55:
[...]

Done!

En welkom natuurlijk :)
Veel succes met de baan verkennen vanavond. Meest genoemde volgorde is:
- Zorg dat je de wagen in offline-practice op de baan kan houden
- Rijd wat online practices (en zorg dat je de wagen 10-15 rondjes 'foutloos' kan rijden)
- Probeer een race
Will do. Raad je me nog een appje aan? Ik zie er een paar op de FP staan, zijn die nog up to date?

(Enige wat ik nodig heb is een DVI-HDMI kabel om mijn TV aan te sluiten, toch?)

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Stukje op Jalopnik over oval racing
http://jalopnik.com/59440...al-is-easy-youre-an-idiot

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ik gebruik eigenlijk geen externe apps, behalve Fanaleds om de display van mijn Clubsport Wheel aan te sturen (versnellingen / snelheid / revlights). iSpeed kan erg handig zijn, maar dan zou ik eerst een wat zo gaan oefenen om alles wat onder de knie te krijgen.

• dabelg
Als je een tabled hebt is IHUD for iracing ook wel een aanrader zeker als je in de kleine FOV regionen zit :p

• Streskip
Hoogie2004 schreef op woensdag 19 september 2012 @ 13:16:
Ik gebruik eigenlijk geen externe apps, behalve Fanaleds om de display van mijn Clubsport Wheel aan te sturen (versnellingen / snelheid / revlights). iSpeed kan erg handig zijn, maar dan zou ik eerst een wat zo gaan oefenen om alles wat onder de knie te krijgen.
iSpeed lijkt me ook handig maar inderdaad, ik ga eerst wel even oefenen :P
dabelg schreef op woensdag 19 september 2012 @ 13:17:
Als je een tabled hebt is IHUD for iracing ook wel een aanrader zeker als je in de kleine FOV regionen zit :p
Geen tablet, wel een laptop. Misschien dat ik daar iets mee kan.

[ Voor 24% gewijzigd door Streskip op 19-09-2012 13:46 ]

• FabiandJ
  • Niet online
Hopelijk doen er veel mensen met met de Nationwide op Charlotte over een paar weken, dan zullen er denk ik een paar mensen dit wel beamen :)

• Flamax

• dabelg
voor de T500 RS users

We just released a new driver and firmware for Thrustmaster T500 RS (compatible with both GT and F1 wheel)!

Changes made to the new "3_TTRS_2012" driver:
- Solved a problem that appeared when users attempted to save force effects in the Control Panel

Changes made to the new "Firmware V40":
- The self-calibration process has been optimized
- Latency has been optimized and raised to 500 Hz (instead of 125 Hz) of the frame rate

We strongly recommend updating your racing wheel with these new versions. You'll find them on the Thrustmaster Tech Support website: http://ts.thrustmaster.co...id=1&fid=2&pid=316&cid=15

• Flamax
Zo even een hapje eten en dan een avondje racen, ben al op teamspeak, mocht er iemand zin hebben om ook gezellig teamspeak te komen.

Zou het leuk vinden om vanavond even met iemand wat road lines te leren.
Aangezien ik dat tot nu toe in de practices toch best pittig vond, zou het leuk vinden als iemand me wegwijs kan maken in de mazda's

• dabelg
Flamax schreef op woensdag 19 september 2012 @ 17:45:
Zo even een hapje eten en dan een avondje racen, ben al op teamspeak, mocht er iemand zin hebben om ook gezellig teamspeak te komen.

Aangezien ik dat tot nu toe in de practices toch best pittig vond, zou het leuk vinden als iemand me wegwijs kan maken in de mazda's
welke track is het ?

• Fragbeestje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-09 16:23
de NVidia cup zit deze week op Okayama.

Moet eerst naar de training, pas om 22u thuis .... och ja ... pas morgen terug internet. 8)7

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

Verwijderd

Flamax schreef op woensdag 19 september 2012 @ 17:45:

heb je toegevoegd, moet wel even naar tennis maar als ik tijd heb join ik wel even een sessie later deze avond als je online bent ... kan ik ook nog eens met die mazda karren.

• derx666

derx666

mecker ende blaet

grmbl, kwam er net achter dat ik op dinsdag 9 okt (de oval race met de Impala B) niet kan. Zijn er dit seizoen 2 oval races, en mis ik ze allebei... bagger..

Cube Nuroad Race (2022)

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ik zal vanavond wel even op TS te vinden zijn, alleen weet ik nog niet of ik met de Mazda ga rijden.
Ik moet nog oefenen op Kentucky met de Silverado.

Er is een nieuw World Tour Event!
De Talladega 500 :D
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/2072470.page
• Event Date: Saturday, October 6th, 2012

• Twitter hashtag: #iRTally500

• Start Time: 11:00 AM ET / 15:00 GMT

• Server: US Server Only

• Car: Chevrolet Impala, car setup will be open

• Track: Talladega Superspeedway

• Practice Sessions: Open practice sessions will begin on Tuesday, October 2nd at 00:00 GMT and will remain open until the event starts

• Qualifying: Qualifying sessions will begin on Tuesday, October 2nd at 00:30 GMT and will remain open until the event begins

• Qualifying Process: Each qualifying session will last for two green flag laps. Fastest lap will be your qualifying time. Drivers will be divided into racing splits based on their qualifying time. They will be ordered onto the starting grid by qualifying time. Qualifying is not required. If a driver does not post a qualifying time they will be placed into a split made up of other drivers who did not qualify. That split will behind all of the splits with drivers who posted a qualifying time. Once the iRacing server has determined which drivers are located in the split of non-qualified drivers, those grids will be determined by iRating since no qualifying time was completed.

• Warm up: A 15 minute warm-up will precede the race, to allow extra time to join the session

• Safety Rating & iRating: This event is an official session and official session rules apply. Safety Rating and iRating will be in effect.

• Tows, Resets, Pitstops, Yellow Flags: Drivers will be allowed one reset (a tow back to pit lane and a fully repaired racecar). Damage repair will be on. Typical pit stop rules will be in effect. The race will begin with a rolling start. Full course yellow flags and double file restarts will be used.

• Race Length: 200 laps

• Field Size: Up to 43 racecars per split

• Broadcast: No broadcast details at this time

• Awards: The top 3 drivers in each split will receive a certificate. The certificates are posted on the World Tour forum
Hopelijk kan ik dan mee doen!

[ Voor 88% gewijzigd door Niellie41 op 19-09-2012 18:28 ]

• BM

BM

Moderator Spielerij
Dat klinkt wel leuk :) 200 rondjes in wel een tyfuseind, zeker als er redelijk wat cautions zijn :p

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Het moeten volgens veel gebruikers 188 rondjes zijn. Volgens mij is dat ook zo.
Maar het zijn er nog veel :P

• derx666

derx666

mecker ende blaet

word al duizelig als ik er aan denk :)

Cube Nuroad Race (2022)

• NickThissen
Week 13 ook een World tour event met de nieuwe lotus 49 als hij dan klaar is :) op zandvoort , ben benieuwd...

Mijn iRacing profiel

• FabiandJ
  • Niet online
Niellie41 schreef op woensdag 19 september 2012 @ 18:43:
Het moeten volgens veel gebruikers 188 rondjes zijn. Volgens mij is dat ook zo.
Maar het zijn er nog veel :P
Ja zouden er 188 moeten zijn. Ach ik heb de Daytona 500 en Indianapolis 500 ook gedaan en dat zijn ook 200 laps, prima te doen hoor :)

• dabelg
pffff juist weer leuke race gehad in de caddy reeks :(

wordt je op 3 bochten tijd 2x ge divebombed door dezelfde gast, denk je agh ja is rookie reeks pit in en finish p7. Dan zie je in result page, Divisie A gast met 3500 IR :( wordt je echt niet goed van !!!!!

• BM

BM

Moderator Spielerij
NickThissen schreef op woensdag 19 september 2012 @ 20:31:
Week 13 ook een World tour event met de nieuwe lotus 49 als hij dan klaar is :) op zandvoort , ben benieuwd...
Ik kan echt niet wachten op die Lotus, ben zo benieuwd of ie nog enigszins rijd zoals GPL :) Zal wel wennen worden, zo'n oude auto op allemaal relatief nieuwe banen.

Xbox

• Ericjooo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08 17:52
Dat is met de Lotus 79 eigenlijk ook al zo, die reed toen de circuits nog niet ver-Tilked waren en ook niet voorzien van allerlei sissi-chicanes. Toen reden ze gewoon de Oesterreich-ring met 1 keer remmen en ook Spa en Silverstone flatout......dan werkt het ground-effect wel :) Maarja, je had tot 1980 wel minimaal 1 dode per jaar :(

[ Voor 9% gewijzigd door Ericjooo op 20-09-2012 11:01 ]

iRacing Profiel

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

InsideSimracing heeft in november weer een special event. Ze gaan met de National Car (oude Impala B) rijden op Rockingham Speedway.
Zoals altijd zal deze race ook weer prijzen hebben, maar die worden nog aangekondigd.
Afbeeldingslocatie: http://membersmedia.iracing.com/member_images/cars/impalanational/impalab_ss_8_screen_full.jpg

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
@BruceLee, zo moet het: _/-\o_ :+ 8)

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/11hw554.jpg

Ik mis alleen de brandwerende kleding en de raceoverall nog :9 :P

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

ROFL :P

• gtrNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 15:41
En je hebt geen gordels om...

(lach maar, mijn kuipstoel heeft een poosje race gordels gehad, had ze zelfs wel eens om tijdens het sim racen. Wel klote als je voor de race ff naar de wc wil. Probeer je op te staan, zit je nog vast).

iRacing Profiel

• glnk
Je zit alleen te hoog en te ver voorover. Ford Transit simulator

[ Voor 23% gewijzigd door glnk op 20-09-2012 13:38 ]

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Gelink schreef op donderdag 20 september 2012 @ 13:38:
Je zit alleen te hoog en te ver voorover. Ford Transit simulator
Even voor de duidelijkheid: It's not me ;)
Het is: Antonio J Martinez Martinez uit Spanje.

Verwijderd

JoepW schreef op donderdag 20 september 2012 @ 13:43:
[...]

Even voor de duidelijkheid: It's not me ;)
Het is: Antonio J Martinez Martinez uit Spanje.
Nou begrijp ik het net begonnen als rookie natuurlijk al die verhalen gehoord over divebommen lol

• NickThissen
Eigenlijk moet ik wel zeggen dat ik de helm wel mis in iRacing. Volgens mij heb je daar in het echt best wel last van, de zon die erop schijnt ofzo, vlekken / krassen / vuil op het vizier enzo (met tear-offs om het weer schoon te krijgen in de pits). In elk spel eigenlijk lijk je gewoon geen helm op te hebben en dat mist wel iets van immersion denk ik...

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

NickThissen schreef op donderdag 20 september 2012 @ 14:29:
Eigenlijk moet ik wel zeggen dat ik de helm wel mis in iRacing. Volgens mij heb je daar in het echt best wel last van, de zon die erop schijnt ofzo, vlekken / krassen / vuil op het vizier enzo (met tear-offs om het weer schoon te krijgen in de pits). In elk spel eigenlijk lijk je gewoon geen helm op te hebben en dat mist wel iets van immersion denk ik...
Er was iets dat ze bezig zijn met vuil op de ruiten en ook voor single sitters vuil op vizier en tearoffs

http://members.iracing.co.../350/1524566.page#4811740

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2012 14:42 ]

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ik snap de Indycar op Laguna nog niet. Krijg maar niks fatsoenlijks voor elkaar.... Misschien dat ik deze week maar moet laten schieten, want ik hou em echt niet lang op de baan....

Wel vreemd want normaal gaat Laguna Seca best prima bij mij :(

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
@de Lotus rijders.
Op basis van de setup van Scott Nicol (staat op het member forum in het CTC topic) heb ik deze setup gemaakt. Het zijn een paar kleine aanpassingen om iets meer stuur in de langzame bochten te krijgen.
Hier kan ik wel wat mee:
http://setups.iracing.nic...es/ViewSetup.aspx?sid=254

Ik ben ff trainen met de lotus @ Sebring tot 9 uur ;)

[ Voor 9% gewijzigd door JoepW op 20-09-2012 20:12 ]

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Whoehoe, mijn eerste race gewonnen in de nVidia cup
Zo moeilijk is het eigenlijk niet, 1e gekwalificeerd...1e gefinisht
Ik moet echt nog leren auto's voor mij negeren en ik moet ze leren in te halen :)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Pagina: 1 ... 17 ... 31 Laatste

Dit topic is gesloten.