Doet het alweer!
Jammer dat die inschrijvingen het niet meer gaat worden voor half 8. Nouja, dan later deze week maar een Indycar race, ik vind die wagen echt leukNiellie41 schreef op woensdag 05 september 2012 @ 19:26:
Doet het alweer!
Waarom hebben wij die setup niet?Hoogie2004 schreef op woensdag 05 september 2012 @ 19:28:
[...]
Jammer dat die inschrijvingen het niet meer gaat worden voor half 8. Nouja, dan later deze week maar een Indycar race, ik vind die wagen echt leuk(als je het onderstuur eenmaal uit de setup hebt)
Omdat ik hem as-we-speak aan het uploaden ben, en omdat ik er vlak voor de quali nog aan het knutselen was
Voila:
http://setups.iracing.nic...es/ViewSetup.aspx?sid=235
Goed voor race en quali. Ben wel goed voorzichtig op het gas, hij is erg snappy
Quali heb ik, met 20 liter ofzo een 1:15.888 gereden.
[ Voor 45% gewijzigd door Hoogie2004 op 05-09-2012 20:02 ]
Thanks, misschien eens kort proberen. Zit de laatste tijd steeds vaker iets te zoeken wat ik kan rijden zonder veel te hoeven oefenen (dat hou ik wel voor de lotus). Maar deze week toch weinig tijd en sowieso genoeg oval te doen: indy en trucks op texas (een baan die ik heb, rijden!
) en de SM op iowa...
In het begin vind je de set vast niks, hij hapt bij het remmen en wil spinnen bij acceleratie, maar als je daar eenmaal aan gewend bent is ie erg lekker
Volgens mij heb jij nog nooit de Lotus gereden
Die rijdt ook zo... Ga hem nu zo even kort proberen.
Damn, daar gaat mijn tijdNickThissen schreef op woensdag 05 september 2012 @ 20:47:
Volgens mij heb jij nog nooit de Lotus geredenDie rijdt ook zo... Ga hem nu zo even kort proberen.
Indy road heb ik wel nog bijna nooit gereden. Een paar keer geoefend met de F1 (in de race kwam ik niet eens voorbij SF bij de start) en verder niks, ken de baan amper.
Dat word lachen. Ik ben nog niet erg constant als ik aan het pushen ben in die Indycar
Oh ik wel, na 3 rondjes altijd
(Ik ga lekker achteraan huppelen en wat iR doneren haha).
Oh wacht, we hebben nog 5 minuten warmup, dan kan ik nog eens zoveel oefenen, komt helemaal goed
Oh wacht, we hebben nog 5 minuten warmup, dan kan ik nog eens zoveel oefenen, komt helemaal goed
[ Voor 36% gewijzigd door NickThissen op 05-09-2012 21:30 ]
Nja, 10e op de grid, vanuit de pits gestart en 10e geworden. Ik ben er blij mee 
http://members.iracing.co...onid=6415346&custid=61620
In het begin tijdje 19 gelegen met zicht op P13 (die lag ongeveer de lengte van de kombocht voor), en express achter blijven hangen want dat moest fout gaan. En ja hoor, na een aantal rondje 4 man eraf in 3 bochten
Dank u en door!
http://members.iracing.co...onid=6415346&custid=61620
In het begin tijdje 19 gelegen met zicht op P13 (die lag ongeveer de lengte van de kombocht voor), en express achter blijven hangen want dat moest fout gaan. En ja hoor, na een aantal rondje 4 man eraf in 3 bochten
[ Voor 39% gewijzigd door Hoogie2004 op 05-09-2012 22:31 ]
Beetje erg knullig de muur in al vrij vroeg, stom
Zat achter iemand op de oval en ging er vanuit dat ik de draft kon pakken tot na de bocht en in T1 kon uitremmen. Dat ging echter iets sneller want midden in de bocht zat ik al op z'n bumper en moest ik kiezen links rechts of remmen. Rechts was geen plaats, remmen is uiteraard geen optie dus gooide ik hem er links langs, maar toen kwam de muur wel heel dichtbij ineens en haalde ik de bocht niet meer
Eventjes gepit en met een krom achterwiel wel nog uitgereden. Ik ga het nog eens proberen van het weekend want als je de flow eenmaal te pakken hebt is het erg leuk, en er leken ook steeds groepjes bij elkaar te blijven in de race (werd steeds door groepen van 3-4 tegelijk gelapped) dus dat is wel leuk...
Als het Silverstone classic is zonder die chicanes moet het toch goed te doen zijn met de lotus? lijkt net Oulton dan...
Ik hoop dat ze Zolder dan ook in het Indycar schema stoppen eigenlijk, dat is echt een mega-fun combi
Ik hoop dat ze Zolder dan ook in het Indycar schema stoppen eigenlijk, dat is echt een mega-fun combi
Historic is het geloof ik, maar dat is gewoon de standaard op een 90 graden bocht naar links na bij club dacht ik? (waar nu de SF is toch?), of is historic de hele korte versie?
Lotus doet inderdaad Silverstone Historic.
Dat is de volle Silverstone maar met vele snellere chincanes (Club, Vale, Abbey).
Wel een toffe lay-out.
Dat is de volle Silverstone maar met vele snellere chincanes (Club, Vale, Abbey).
Wel een toffe lay-out.
Twee langzamere bochten afgesneden ja, de rest hetzelfde. Het ging me ook niet om dat het moeilijk zou zijn ofzo, ik vind silverstone gewoon niet leuk, weet ook niet precies waarom maar heb er nog nooit echt met plezier rond gereden.
Silverstone is ook niet mijn favo-track hoor. Blijft een enorm lastige baan, waar op de een of andere manier voor mij geen enkele flow inzit. Kom daar nooit lekker in mijn ritme.
Silverstone heb ik ook een haat-liefde verhouding mee. Ooit mijn eerste incloze race gescoord met de Radical (wtf) op Silverstone (wtf2), maar hij staat voor dit weekend ook op het programma en ik heb nog geen meter geoefend omdat ik het zo'n stomme baan vindt
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ik hou het deze week bij de Indycar denk ik. Ben het seizoen begonnen met enkele races in de SM, maar Indycar vindt ik leuker. Zolang Indy geregeld official gaat, rijd ik dat wel
Kleine recap van onze race een tijdje geleden met de C6R op Zolder:
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Moet je mij nu perse zo te kijk zetten met mijn gepruts?
Nee, ik kom er lekker vanaf met mijn zeperd in quali (1:10), mijn bijna spin op 3:20, mijn verremactie op 4:04, mijn offtrack op 4:28 en mijn loss of control op 4:57 
Dan komt Nick er slechter af, en dan heb ik zijn gefaal om weer recht op de baan te komen op het laatst er maar afgeknipt om de vernedering te besparen
Dan komt Nick er slechter af, en dan heb ik zijn gefaal om weer recht op de baan te komen op het laatst er maar afgeknipt om de vernedering te besparen
Volgens mij maar goed dat ik niet in die race zat
Ik hoop morgenavond nog een Trucks race mee te kunnen nemen want ik ben van zaterdag t/m maandag in Italië. Bij Monza in de buurt. Ik had gehoopt om even op het circuit te kijken, maar F1 is er dit weekend
En nog een video van de Radical race die ik laatst won:
** Site will be unavailable at 10:05AM EDT (16:05 UTC) for 10 minutes for a web site update. **
En de site is nu weer offline.
Helaas hebben ze niet bekend gemaakt wat ze hebben verbeterd.
En de site is nu weer offline.
Helaas hebben ze niet bekend gemaakt wat ze hebben verbeterd.
[ Voor 36% gewijzigd door Niellie41 op 06-09-2012 16:28 ]
Tip voor de Oval newbies die D-class zijn: de National op Charlotte deze week is ideaal om wat te wennen aan die snelle wagens als je nog maar enkel StreetStock gereden hebt. De baan is heel breed en op die manier vorm je ook geen enkel gevaar voor raceleaders die je op een ronde zetten.
Streekstock blijft intussen een drama qua SR. Zelfs als ik in lap 36 geraak zonder inc's is er altijd wel nog een gedubbelde idioot die tegen je aan komt schuren en je 4x aansmeert...
Streekstock blijft intussen een drama qua SR. Zelfs als ik in lap 36 geraak zonder inc's is er altijd wel nog een gedubbelde idioot die tegen je aan komt schuren en je 4x aansmeert...
Leuke video!Arfman schreef op donderdag 06 september 2012 @ 12:29:
Kleine recap van onze race een tijdje geleden met de C6R op Zolder:
[video]
jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio
Hehe, tsja ik had niet gerekend op een stuur 70 graden scheef na een doodnormale spin dus het duurde even voordat ik doorhad waarom ik linksaf hoekte bij het gas gevenArfman schreef op donderdag 06 september 2012 @ 14:36:
Nee, ik kom er lekker vanaf met mijn zeperd in quali (1:10), mijn bijna spin op 3:20, mijn verremactie op 4:04, mijn offtrack op 4:28 en mijn loss of control op 4:57
Dan komt Nick er slechter af, en dan heb ik zijn gefaal om weer recht op de baan te komen op het laatst er maar afgeknipt om de vernedering te besparen![]()
overigens zie ik net dat ik bathurst (wanneer die ooit uitkomt) gewonnen heb
@Nick: nice
bathurst ga ik denk ik net zo'n haat/liefde relatie mee krijgen als Zandvoort. Geweldige track, maar ik krijg het niet geregeld 
Ik heb van ellende net maar een setje CSP V2 besteld. Ik krijg de schijt van mn G25 pedalen. Nu lijkt het net alsof mijn gaspedaal ineens nonlinear is... 1e cm indrukken is tot half gas, overige 2-3 cm is de rest. Zeker als je met de Lotus de langzame bochten neemt, dan heb je net een klein beetje throttle nodig, maar dat lukt me voor geen meter met die pedalen. Plus dat loadcell en hall sensors tov potmeters ook wel een "kleine" upgrade zijn. Hopelijk krijg ik nu iets meer consistency in mn laps.
Voeding trouwens vandaag ook binnen gekregen en ingebouwd, draait weer als een tierelier, mn tijd op zandvoort iets scherper gezet naar 1:26.2 maar ga voor de 1:25 hoog.
Ik heb van ellende net maar een setje CSP V2 besteld. Ik krijg de schijt van mn G25 pedalen. Nu lijkt het net alsof mijn gaspedaal ineens nonlinear is... 1e cm indrukken is tot half gas, overige 2-3 cm is de rest. Zeker als je met de Lotus de langzame bochten neemt, dan heb je net een klein beetje throttle nodig, maar dat lukt me voor geen meter met die pedalen. Plus dat loadcell en hall sensors tov potmeters ook wel een "kleine" upgrade zijn. Hopelijk krijg ik nu iets meer consistency in mn laps.
Voeding trouwens vandaag ook binnen gekregen en ingebouwd, draait weer als een tierelier, mn tijd op zandvoort iets scherper gezet naar 1:26.2 maar ga voor de 1:25 hoog.
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Ik heb nu ook iRacing 
Erg vermakelijk alleen heeft bij mij iedere auto een 180 graden lock-to-lock, ook terwijl ik mijn G27 op 900 graden heb ingesteld in de profiler en in iRacing
In het iRacing config menu zie ik het stuurtje ook netjes 900 graden draaien maar zodra ik ga rijden is het 180 graden lock-to-lock, in alle autos die ik geprobeerd heb (MX-5, Solstice, Oval ding, Ford ding etc.)
Op Laguna Seca kan ik met de Cadillac niet eens normaal door de laatste bocht heen komen
Klopt het dat alle autos een 180 graden lock-to-lock hebben ?
Erg vermakelijk alleen heeft bij mij iedere auto een 180 graden lock-to-lock, ook terwijl ik mijn G27 op 900 graden heb ingesteld in de profiler en in iRacing
In het iRacing config menu zie ik het stuurtje ook netjes 900 graden draaien maar zodra ik ga rijden is het 180 graden lock-to-lock, in alle autos die ik geprobeerd heb (MX-5, Solstice, Oval ding, Ford ding etc.)
Op Laguna Seca kan ik met de Cadillac niet eens normaal door de laatste bocht heen komen

Klopt het dat alle autos een 180 graden lock-to-lock hebben ?
If you do not change direction, you may end up where you are heading
De wagens hebben meer lock, echter de handen die je ziet gaan maar tot 90 graden links en rechts. Ik heb zelf de handen altijd uitstaan, alleen in replay niet.
Cube Nuroad Race (2022)
Welkom Dawan.
Volgens mij moet je nog ergens een instelling fout hebben staan, want normaal moet je een stuk verder kunnen sturen
. Controleer de profiler nogmaals en doorloop anders de calibratie nog eens in iracing.
Volgens mij moet je nog ergens een instelling fout hebben staan, want normaal moet je een stuk verder kunnen sturen
Aha de handen gaan dus gewoon niet verder, maar het sturen wel
Verklaart meteen waarom ik zo langzaam was in de krappe bochten en ik het overstuur van de MX-5 niet kon opvangen, morgen maar weer eens een race proberen
Verklaart meteen waarom ik zo langzaam was in de krappe bochten en ik het overstuur van de MX-5 niet kon opvangen, morgen maar weer eens een race proberen
Nice derx! Ben benieuwd of de pedalen helpen.
DaWaN: ten eerste welkom
Ten tweede, handen uitzetten is echt een aanrader want je verkijkt je er enorm op. Veel mensen zetten zelfs het stuur uit (je kijkt immers al naar een stuur voor je neus hoop ik) maar dat is niet echt nodig vind ik, is maar net wat je wil. Maar de handen zijn vervelend, leuk in een replay (je kunt ze apart aanzetten voor in de replay) maar tijdens het rijden is het drama
DaWaN: ten eerste welkom
Als je een display op je echte stuur hebt (G27/CSW/Mod) dan zou ik het in-game stuur uit zetten.
Als je dat niet hebt zou ik het in-game stuur aan zetten, maar de handen uit.
Misschien dat het bij de CSW of de SLI's anders is, maar die revs op de G27 lopen totaal niet synchroon met de revs van iRacing en zijn voor het bepalen van schakel momenten in mijn ogen compleet nutteloos.gtrNL schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 11:47:
Als je een display op je echte stuur hebt (G27/CSW/Mod) dan zou ik het in-game stuur uit zetten.
Los van het feit dat ik niet zo plat achter m'n bureau lig dat ze uberhaupt in m'n gezichtsveld zitten.
De CSW loopt met Fanaleds minder synchroon als de iRacing functionaliteit (die inmiddels tijdelijk geschrapt is).
Uh? Wat voor meerwaarde bied dat in-game stuur als je geen display hebt?gtrNL schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 11:47:
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Veel auto's hebben displays erop... HPD en F1 sowieso even uit het hoofd, en volgens mij heeft de meerderheid ook de revlights erop.BM schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 12:01:
[...]
Uh? Wat voor meerwaarde bied dat in-game stuur als je geen display hebt?
maar bij die auto's kan je stuur toch niet echt uit zetten ? de optie uit, toont het stuur maar beweegt dan niet ook lulligNickThissen schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 12:56:
[...]
Veel auto's hebben displays erop... HPD en F1 sowieso even uit het hoofd, en volgens mij heeft de meerderheid ook de revlights erop.
Oh, dat zou kunnen (is dat nog niet gefixed dan?), ik heb het stuur altijd aan.
Ahja. Ging er iets te naief vanuit dat alles autos dat op het dashboard hadden zitten, maar idd, sommigen hebben dat op het stuur.NickThissen schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 12:56:
[...]
Veel auto's hebben displays erop... HPD en F1 sowieso even uit het hoofd, en volgens mij heeft de meerderheid ook de revlights erop.
Volgens mij is dat nog steeds zo jadabelg schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 12:58:
[...]
maar bij die auto's kan je stuur toch niet echt uit zetten ? de optie uit, toont het stuur maar beweegt dan niet ook lullig
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Is dat zo? Volgens mij kan het stuur juist wel helemaal weg toch?
Het display op de HPD zit overigens achter het stuur in de cockpit zelf, op de stuur zitten alleen wat gekleurde knoppen.
De F1 heeft de revlights en andere display zaken wel op het stuurtje zelf zitten inderdaad.
Het display op de HPD zit overigens achter het stuur in de cockpit zelf, op de stuur zitten alleen wat gekleurde knoppen.
De F1 heeft de revlights en andere display zaken wel op het stuurtje zelf zitten inderdaad.
Ik heb sinds ik 3 schermen heb ook niets meer aan die displays op de stuurtjes, door de veel grotere FOV die je hebt met 3 schermen. De V8SC heb ik zelfs speciaal mijn FOV voor moeten aanpassen omdat ik anders de revlights niet meer zie. Het zou fijn zijn als iRacing het stuurdisplay als losse overlay zou laten zien.
Als je in-game stuur uitzet is ie nog wel zichtbaar in de auto's met display er op (V8, Dallara, F1, enz.)
Erg jammer. Zou graag een extra functie zien dat ze helemaal uitgaan.
En de reden dat ik in-game stuur aan heb met een echt stuur zonder display is omdat ik dat gewoon fijn vindt. Dan moet ik ook twee sturen zien tijdens het rijden.
Als er wel een display zit op de echte dan voelt het raar genoeg wel dubbel en wil ik de in-game dus uit.
(ja ik ben raar).
En ik merk met Fanaleds geen lag in de display. Dus of die van mij is sneller of jullie ogen zijn sneller. Maar ik zie echt 0,0 lag.
Erg jammer. Zou graag een extra functie zien dat ze helemaal uitgaan.
En de reden dat ik in-game stuur aan heb met een echt stuur zonder display is omdat ik dat gewoon fijn vindt. Dan moet ik ook twee sturen zien tijdens het rijden.
Als er wel een display zit op de echte dan voelt het raar genoeg wel dubbel en wil ik de in-game dus uit.
(ja ik ben raar).
En ik merk met Fanaleds geen lag in de display. Dus of die van mij is sneller of jullie ogen zijn sneller. Maar ik zie echt 0,0 lag.
Het is op de CSW niet lag, maar met Fanaleds komen de leds op het stuur niet overeen met de leds ingame (waarschijnlijk door een ander bereik van de toerenlampjes).
Ja de G27 idem.
Die hebben maar 4 lampjes uit m'n hoofd (2x groen, 1x oranje en 1x rood) en branden allemaal al terwijl op het ingame stuurtje net pas de eerste aangaan.
Die hebben maar 4 lampjes uit m'n hoofd (2x groen, 1x oranje en 1x rood) en branden allemaal al terwijl op het ingame stuurtje net pas de eerste aangaan.
Heb de bevestiging van Fanatec gekregen dat ze verstuurd zijn. Verwachte leverdatum -> Maandag 10-9

Cube Nuroad Race (2022)
Ik meen me wel te herinneren dat ze vroeger wel synchroon liepen, maar sinds een of andere update is het misgegaan, viel me toen vooral op bij de HPD.Red Baron schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 16:24:
Ja de G27 idem.
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Ja het zal wel per auto verschillen, maar bij de F1 lijkt het nergens op in ieder geval.
Ik heb de handen inderdaad uitgezet, het stuur in game vind ik wel prettig.
Ik heb mijn scherm (24" 1920x1200) vrij ver van mijn stuur afstaan dus de LEDs op de G27 kan ik ook niet goed volgen tijdens het rijden
Maar super leuk spel zo, net een spannende race gereden en uiteindelijk 3e geworden van de 10 deelnemers
Nu ook echt veel plezier van mijn G27 die ik voor 100 euro gekocht heb
Top aankoop geweest!
Doen jullie hier ook wel eens races waar rookies aan mee kunnen doen en waar geen extra content voor nodig is ?
Ik heb mijn scherm (24" 1920x1200) vrij ver van mijn stuur afstaan dus de LEDs op de G27 kan ik ook niet goed volgen tijdens het rijden
Maar super leuk spel zo, net een spannende race gereden en uiteindelijk 3e geworden van de 10 deelnemers
Doen jullie hier ook wel eens races waar rookies aan mee kunnen doen en waar geen extra content voor nodig is ?
[ Voor 9% gewijzigd door DaWaN op 07-09-2012 20:41 ]
Wow, net op Texas opeens een PB gereden in de Truck. 29.776. Gewoon 0.1 sec sneller dan met PB.
Over 10 minuten mijn eerste en de laatste race van de week. Ik hoop op een top 5.
Over 10 minuten mijn eerste en de laatste race van de week. Ik hoop op een top 5.
We zullen binnenkort, waarschijnlijk op een donderdag, weer eens een rookie content race organiseren. Met voorafgaand in de vrije training, indien gewenst, wat instructie. Headset en TS zijn dan wel er handigDaWaN schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 20:41:
......
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Godnondejus.
Startte vanaf P6 en door een klein foutje zakte ik terug naar P13.
Super goed gereden tot aan P6 met P5 in zicht. Maar dan gaat hij (die op P5 lag) er af. Ik probeer nog te anticiperen en ging er onder langs en opeens komt hij naar onder toe.
Too much damage
Ik zou gewoon zeker een top 5 rijden want de snelheid was er.
Ik had wel even een Kurt Busch momentje hoor.
YouTube: Kurt Busch Furious At Dover (Uncensored)
Echt balen als het gebeurd.
Startte vanaf P6 en door een klein foutje zakte ik terug naar P13.
Super goed gereden tot aan P6 met P5 in zicht. Maar dan gaat hij (die op P5 lag) er af. Ik probeer nog te anticiperen en ging er onder langs en opeens komt hij naar onder toe.
Too much damage
Ik zou gewoon zeker een top 5 rijden want de snelheid was er.
Ik had wel even een Kurt Busch momentje hoor.
YouTube: Kurt Busch Furious At Dover (Uncensored)
Echt balen als het gebeurd.
[ Voor 17% gewijzigd door Niellie41 op 07-09-2012 23:27 ]
Ik ken het gevoel 
Al kon ik me nog redelijk inhouden gisteravond
redelijk... niet helemaal
Al kon ik me nog redelijk inhouden gisteravond
Cube Nuroad Race (2022)
Ik heb de aankondiging van downtime gemist vandaag, weet iemand tot wanneer deze gepland was?
iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!
Lijkt niet alsof het gepland is anders geven ze wel aan tot hoelang het ongeveer duurt.
Het is al minstens een 1,5 uur down zowat, want ik keek rond 9:40 en toen was het ook al down.NickThissen schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 11:07:
Lijkt niet alsof het gepland is anders geven ze wel aan tot hoelang het ongeveer duurt.
Net nu ik naar de shift en revled issues in FanaLEDs wilde kijken... Enige nadeel van een online sim zal ik maar zeggen.
Is ie alweer
Is ie alweer
[ Voor 7% gewijzigd door DirkT op 08-09-2012 11:14 . Reden: back ]
Verwijderd
Ik joinde vanmorgen om 8.45 een race en ging 3 keer opnieuw tellen maar kon niet joinen na de warmup om ong 8.53 kon ik pas joinen
Vreemde was iedereen had hetzelfde probleem en warmup starte pas om 8.54 .
Na de race met ontzettend hoge ping (499) kwam ik niet meer op de uitslagpagina en was alles down
Vreemde was iedereen had hetzelfde probleem en warmup starte pas om 8.54 .
Na de race met ontzettend hoge ping (499) kwam ik niet meer op de uitslagpagina en was alles down
ik gok dat ze stront aan de knikker hebben daar
[ Voor 11% gewijzigd door Remco Tr op 08-09-2012 11:15 ]
Ja ik ben al vanaf het begin aan het zeggen dat ze iets moeten maken dat je toch een offline test kan starten als de service down is. Vroeger kon dat prima, tegenwoordig denk ik niet meer want je kan nu auto's downloaden zonder dat je ze mag rijden (voor MC races bijv) en zonder service kan er dus niet gechecked worden welke auto je mag rijden en welke niet...
Nah, nu ben ik FP3 van de F1 aan het kijken.
Indycar gaat toch niet official
Indycar gaat toch niet official
Ik ga wel even indycar oefenen, en lotus, en een paar ovals misschien 
offtopic:
is er dit weekend weer F1 dan?
Nee, Hoogie neemt het altijd op en kijkt dan alles een week later 
Monza dus
Monza dus
Ga je nog een quali doen voor de Indycar?NickThissen schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 11:56:
Ik ga wel even indycar oefenen, en lotus, en een paar ovals misschien
offtopic:
Ik moet nog even kijken of ik wel tijd heb om te racen nog...
Misschien kan ik beter vast gaan oefenen voor volgende week Indycar, en wat setup sleutelen...
Vanochtend ook even de nieuwe raceroom teaser geprobeerd, en was wel positief verrast. Erg leuk om te rijden, ondanks dat het minder realistisch is (wat meer arcade), maar heb me opperbest vermaakt. Ik merkte ook iets op dat in iRacing mist, het hobbelen van de auto, dat is daar beter aanwezig en geeft een ander gevoel van snelheid. In iRacing mis ik toch wel vaak het echte gevoel van, wow, dit gaat hard.... (in raceroom was het iets beter, maar nog lang niet zoals het zou moeten zijn imho).
[ Voor 47% gewijzigd door Hoogie2004 op 08-09-2012 13:29 ]
Wanneer rijd de indycar, gewoon elke dag? Ik denk niet dat ik vandaag nog ga racen, of het moet erg laat vanavond nog zijn, maar misschien wel zondag of maandag.Hoogie2004 schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 12:42:
[...]
Ga je nog een quali doen voor de Indycar?
Ik moet nog even kijken of ik wel tijd heb om te racen nog...
Misschien kan ik beter vast gaan oefenen voor volgende week Indycar, en wat setup sleutelen...
The IZOD IndyCar Series (road) races Wednesday, Friday and SaturdayNickThissen schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 13:35:
[...]
Wanneer rijd de indycar, gewoon elke dag? Ik denk niet dat ik vandaag nog ga racen, of het moet erg laat vanavond nog zijn, maar misschien wel zondag of maandag.
Dus eigenlijk veel te weinig
Voordeel is wel dat om de week ook de Fixed er is, dan kan je iets meer rijden
Ah, dan moet ik vandaag dus
Geen tijd voor...
Snap er niks van, maandag in de lotus reed ik met gemak een 25.3, een van m'n eerste rondjes, en daarna ben ik er nooit meer onder gekomen. 25.7 in de Q en dat was echt het snelste wat ik eruit kreeg
Snap er niks van, maandag in de lotus reed ik met gemak een 25.3, een van m'n eerste rondjes, en daarna ben ik er nooit meer onder gekomen. 25.7 in de Q en dat was echt het snelste wat ik eruit kreeg

[ Voor 68% gewijzigd door NickThissen op 08-09-2012 14:14 ]
Indycar race
Hopelijk is ie net official...
Jammer, niet official zo te zien.... En iedereen alweer weg uit de sessie. Jammer
Jammer, niet official zo te zien.... En iedereen alweer weg uit de sessie. Jammer
[ Voor 102% gewijzigd door Hoogie2004 op 08-09-2012 15:33 ]
Zo, na 2 weekenden in rookie geraced te hebben ben ik zojuist promoted naar D!! Vandaag 2 races op Okayama gereden waarbij 1x 4e met 4 inc. en 1x 2e met 0 inc.
zojuist nog ee nquali gedaan wat mij de laatste puntjes opleverde voor D
Netjes Breaker. Gefeliciteerd.
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Zojuist de wekelijkse SOF race gereden met de Radical op Silverstone. Vanwege ziekte niet kunnen oefenen, de Q maar als practice gebruikt 
Startte als 11e maar achter me zaten een paar veel snellere lui die ik niet lang af kon houden. Afgezakt tot P15 op een gegeven moment en in de allerlaatste bocht van de laatste lap nog P11 kunnen pakken. Paar momentjes gehad die 100% te wijten zijn aan het gebrek aan oefening, resulterend in 7 incs. Ik moet ook zeggen dat Silverstone niet mijn baan is. Wel +86 iRating en +0.17SR, sta nu op 1868 iR en B 3.87SR. Volgende week weer proberen te rijden

Startte als 11e maar achter me zaten een paar veel snellere lui die ik niet lang af kon houden. Afgezakt tot P15 op een gegeven moment en in de allerlaatste bocht van de laatste lap nog P11 kunnen pakken. Paar momentjes gehad die 100% te wijten zijn aan het gebrek aan oefening, resulterend in 7 incs. Ik moet ook zeggen dat Silverstone niet mijn baan is. Wel +86 iRating en +0.17SR, sta nu op 1868 iR en B 3.87SR. Volgende week weer proberen te rijden
Om nog wat verheldering te geven aan Fanatec hardware eigenaren. De nieuwe versie die hopelijk zo snel mogelijk gereleased kan worden heeft aanzienlijk betere support voor iRacing. Zo klopt het shiftpoint exact, en zijn de revleds zo perfect mogelijk gemapped. Volgens mij is het niet nodig om ze per auto in te kunnen stellen omdat ze nu beter op betrouwbaardere telemetry data uit het spel worden bepaald. Verder heb ik ook even gekeken naar het afrondingsprobleem in snelheid, en dat is ook verholpen.
We moeten even wachten op een nieuwe SDK van Fanatec, als die voor ons beschikbaar is kunnen we een mooie release maken.
We moeten even wachten op een nieuwe SDK van Fanatec, als die voor ons beschikbaar is kunnen we een mooie release maken.
Fixed that for you.Arfman schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 16:48:
Zojuist de wekelijkse SOF race gereden met de Radical op Silverstone. Vanwege ziekte niet kunnen oefenen, de Q maar als practice gebruikt
Startte als 11e maar achter me zaten een paar veel snellere lui die ik niet lang af kon houden. Afgezakt tot P15 op een gegeven moment en in de allerlaatste bocht van de laatste lap nog P10 kunnen pakken. Paar momentjes gehad die 100% te wijten zijn aan het gebrek aan oefening, resulterend in 7 incs. Ik moet ook zeggen dat Silverstone niet mijn baan is. Wel +36 iRating en +0.17SR, sta nu op 1868 iR en B 3.87SR. Volgende week weer proberen te rijden
Ik vond het al appart dat je met een 11e plek bijna 100 iRating kon winnen, dus ben ik het maar even gaan checken

Net terug van de 24h van zolder
in de bmw van andre de vries

HIGHRES https://dl.dropbox.com/u/27621160/auto/GOPR1837.JPG
in de bmw van andre de vries

HIGHRES https://dl.dropbox.com/u/27621160/auto/GOPR1837.JPG
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
Verwijderd
sorry dat het offtopic is
ook even de gratis teaser van raceroom gespeelt via steam.
reactie is vrij positief beelden zijn mooi het geluid is mooi.
alleen nu nog wachten op de complete game met de realischtische "Get Real" functie.
Dit speelt nu nog vrij arcade.
ook even de gratis teaser van raceroom gespeelt via steam.
reactie is vrij positief beelden zijn mooi het geluid is mooi.
alleen nu nog wachten op de complete game met de realischtische "Get Real" functie.
Dit speelt nu nog vrij arcade.
@BruceLee
Zou je je handschoenen niet eens aandoen als in iemand anders z`n auto zit.
Zou je je handschoenen niet eens aandoen als in iemand anders z`n auto zit.

How do you save a random generator ?
DirkT schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 17:15:
Om nog wat verheldering te geven aan Fanatec hardware eigenaren. De nieuwe versie die hopelijk zo snel mogelijk gereleased kan worden heeft aanzienlijk betere support voor iRacing. Zo klopt het shiftpoint exact, en zijn de revleds zo perfect mogelijk gemapped. Volgens mij is het niet nodig om ze per auto in te kunnen stellen omdat ze nu beter op betrouwbaardere telemetry data uit het spel worden bepaald. Verder heb ik ook even gekeken naar het afrondingsprobleem in snelheid, en dat is ook verholpen.
Oh, oepsRed Baron schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 17:21:
[...]
Fixed that for you.
Ik vond het al appart dat je met een 11e plek bijna 100 iRating kon winnen, dus ben ik het maar even gaan checken
Hij ms z'n banden er niet mee helaas voor hem.
Tsja liever je banden dan met 200 de muur in lijkt me dan. Geeft wel duidelijk aan hoezeer we flat spots nodig hebben in iRacing...Red Baron schreef op zondag 09 september 2012 @ 16:10:
Hij ms z'n banden er niet mee helaas voor hem.
gebruiken ze meteen de brake safe wat minderNickThissen schreef op zondag 09 september 2012 @ 16:27:
[...]
Tsja liever je banden dan met 200 de muur in lijkt me dan. Geeft wel duidelijk aan hoezeer we flat spots nodig hebben in iRacing...
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
Wat een kut race, eerste halve minuut beetje spannend, daarna 20 ronden alleen rond gereden. Aan het eind alle concentratie kwijt, raak een bultje en vlieg off track, raak ik nog een positie kwijt ook. Heb genoeg van zandvoort, ga maar vast oefenen voor volgende week, tweede race kan me gestolen worden want ik ga toch alleen maar punten inleveren aan de rest als ik nog eens rij. Toch nog 133 punten, niet slecht, maar ik had totaal geen pace deze week
Hebben jullie met de lotus of F1 dat bumpdraften al geprobeerd?
http://www.youtube.com/wa...ture=youtube_gdata_player
http://www.youtube.com/wa...ture=youtube_gdata_player
My iRacing Profile | "Doing left turns only, is only half the fun...." | "Right turns are better than Left turns..."
Leuk, dat was dus m'n laatste indy oval ooit bij deze. Idioten. Iemand komt in de eerste ronde gewoon van rechts naar links over de baan knallen en ramt me van de baan af en gaat dan schelden dat ik niet m'n lijn kan houden
Protest ingediend en ik kom nooit meer terug in de fixed, stelletje mongolen daar...
De Cadillac Laguna Seca rookie races zijn echt één grote puinhoop 
Net wel een leuke nVidia cup race gehad waarbij ik zonder incidents (niet eens een enkele off track
) zelfs tweede ben geworden, erg toffe race rondes lang plekjes wisselen, erg gaaf

Net wel een leuke nVidia cup race gehad waarbij ik zonder incidents (niet eens een enkele off track
Met een 4e en 3e plek in de SOF races scoor je ook wel weer lekkere iRating zeg, toch weer 122 erbij; Op naar de 5000
Goed bezig beiden!
bwa bij de split 1 valt dit heel goed mee. toch lekker 2de plaats gisteren. en een pak IR erbij. die cadillac is wel leuke wagen voor close racing. ze moeten wel damagemodel dringend aanpassen, soms kan je wat gebeuk verdragen en soms is een kleine tik genoeg om meatball te krijgenDaWaN schreef op zondag 09 september 2012 @ 22:41:
De Cadillac Laguna Seca rookie races zijn echt één grote puinhoop
Net wel een leuke nVidia cup race gehad waarbij ik zonder incidents (niet eens een enkele off track) zelfs tweede ben geworden, erg toffe race rondes lang plekjes wisselen, erg gaaf
Voor degene die wil, ik start een 2 uur durende Indycar sessie als oefening voor deze week 
#edit:
Gaat lekker op Barber. Heb nu al een 1:10.6 staan met weinig fuel, en een 1:11.3 met 60 liter
#edit:
Gaat lekker op Barber. Heb nu al een 1:10.6 staan met weinig fuel, en een 1:11.3 met 60 liter
[ Voor 36% gewijzigd door Hoogie2004 op 10-09-2012 18:44 ]
Nog specifieke setup gebruikt?Hoogie2004 schreef op maandag 10 september 2012 @ 17:35:
Voor degene die wil, ik start een 2 uur durende Indycar sessie als oefening voor deze week
#edit:
Edit: setups uit S4/11 werken iig niet meer
Edit2: 13.4 met fixed setup met low fuel

Edit3: 13.0 met base setup van forum, met 60 liter. Beter, maar nog steeds beroerd.
Laatste weken echt hopeloos uit vorm. Veel te weinig tijd om te rijden, en als ik eens tijd heb kan ik geen ritme gevonden krijgen
[ Voor 30% gewijzigd door BM op 10-09-2012 20:18 ]
Xbox
Bij deze:BM schreef op maandag 10 september 2012 @ 19:39:
[...]
Nog specifieke setup gebruikt?
Edit: setups uit S4/11 werken iig niet meer
Edit2: 13.4 met fixed setup met low fuel
http://setups.iracing.nic...es/ViewSetup.aspx?sid=247
Quali is gewoon fuel naar 15 liter ofzo...
Setup is origineel van Jussi Nieminen (iig Jussi, die achternaam weet ik niet precies), die straks in de sessie was. Verzoek is om deze niet in normale oefensessies te delen
De setup is wel nog behoorlijk aangepast van zijn versie (met name bandenspanning en rijhoogte).
ThanksHoogie2004 schreef op maandag 10 september 2012 @ 20:19:
[...]
Bij deze:
http://setups.iracing.nic...es/ViewSetup.aspx?sid=247
Quali is gewoon fuel naar 15 liter ofzo...
Setup is origineel van Jussi Nieminen (iig Jussi, die achternaam weet ik niet precies), die straks in de sessie was. Verzoek is om deze niet in normale oefensessies te delen
De setup is wel nog behoorlijk aangepast van zijn versie (met name bandenspanning en rijhoogte).
Xbox
Dit topic is gesloten.