iRacing: Seizoen 3 - 2012 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 31 Laatste
Acties:
  • 59.828 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 10:50

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik bak er echt niks van. Combi ligt mij geheel niet :(

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:22

Niellie41

[object Object]

Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 17:04:
[...]

pak dan gewoon de fixed setup die is loose :+ .... gisteren ook nog even aan het experimenteren geweest ... zou een race willen meepakken maar vanavond al geen tijd
Ik kwam met de fixed niet verder dan een 30.4 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Op verzoek van Joep een replay van een 11.5 in de Lotus, helaas wel offtrackje waar ik tijd mee verloor:
http://nickthissen.nl/Files/lotus_mid_11_535.zip
Staat ook op iSpeed.

Klein foutje in T2, kon hem net redden, niet veel tijd mee verloren.
Grote fout in T whatever, rechtsop de heuvel over, teveel snelheid mee, iets te wijd (offtrack) en 0.1-0.2 kwijt.

En in de qualificatie weet ik er nog precies een tiende af te halen voor een 1:11.436 Q tijd, goed zat :p Natuurlijk vergeten om die ook op te slaan, stom...

[ Voor 68% gewijzigd door NickThissen op 31-08-2012 19:15 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:45

Hoogie2004

Whohooooo

NickThissen schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 17:14:
Cool, je gaat ook de race kijken neem ik aan? Maak wel even wat leuke foto's he :p
Dat is wel de bedoeling ja :) probeer wel wat foto's te maken, maar orig jaar ging dat ook niet echt lekker omdat ze zo snel voorbij komen.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Op Spa is het sowieso lastig foto's maken als je geen meter lange lens (bij wijze van he :+ ), want je staat zo ver van de baan in vergelijking met Zolder. Op Zolder is het nog mogelijk om met een standaard camera + lens leuke foto's te maken.

Dit is het dichtst bij de baan wat ik kon komen, nadat ik door een gat van een hek was geklommen

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/32252_116234171750620_7789100_n.jpg

en op Zolder kon ik dit soort foto's maken nadat ik van een marshall door het hek mocht en achter de vangrails mocht staan. Ik kon echt letterlijk zo de baan op lopen!
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/221669_202040559836647_1066552_n.jpg

Jammer dat je met de F1 niet rond het circuit mag lopen op Spa, want dat is echt mooi en een flinke wandeling!
Ik heb afgelopen WEC race 4/5 uur gedaan over een rondje langs Spa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud Mulders
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-08 20:08
Paul wil je die setup eens uploaden? Die waar je 1.46 mee reed op Spa met de F1

(Mijn iRacing profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik neem aan dat hij gewoon de setup van Jacob bedoeld in de wekelijkste thread op het forum. Ik vond het niks trouwens :p Vast wel snel maar voelde zo raar, echt alsof je op basketballen rijdt zoals ik het iemand ooit zag noemen. Andere setup die ik nog had voelde een stuk beter maar was wel wat langzamer.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

2e race in de Dallara ook al drama. Nu gaat de start goed, kom ik als P5 door na 1 lap. Gaat BIll iets wijd in Eau Rouge, en ik duik bij het uitkomen er rechts langs (beetje over curb, offtrack) en iRacing geeft een ghost contact en we gaan beiden de muur in :( Er was nog een dikke band tussen ons....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Hoogie2004 schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 21:44:
2e race in de Dallara ook al drama. Nu gaat de start goed, kom ik als P5 door na 1 lap. Gaat BIll iets wijd in Eau Rouge, en ik duik bij het uitkomen er rechts langs (beetje over curb, offtrack) en iRacing geeft een ghost contact en we gaan beiden de muur in :( Er was nog een dikke band tussen ons....
Zag het toevallig net (niet live moest even terugspoelen). Was wel een kut situatie inderdaad dat je zo veel sneller uit eau rouge komt, maar ik vond het wel een beetje optimistisch om erlangs te gaan pushen terwijl je al offtrack zit. Ja het was een ghost contact maar niet zo'n grote, en je had er niet langs gepast als hij daar was blijven rijden. Nu is het dan de vraag of hij correct is om daar te blijven rijden met jou langs hem, maar aangezien je naast de baan zat zullen veel mensen zeggen dat hij daar alle recht toe heeft... nja, ik zou het zelf niet doen want het kan nooit goed aflopen, maar hij blijkbaar wel (of hij had je niet gezien wat ik me niet kan voorstellen).

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

NickThissen schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 21:47:
[...]

Zag het toevallig net (niet live moest even terugspoelen). Was wel een kut situatie inderdaad dat je zo veel sneller uit eau rouge komt, maar ik vond het wel een beetje optimistisch om erlangs te gaan pushen terwijl je al offtrack zit. Ja het was een ghost contact maar niet zo'n grote, en je had er niet langs gepast als hij daar was blijven rijden. Nu is het dan de vraag of hij correct is om daar te blijven rijden met jou langs hem, maar aangezien je naast de baan zat zullen veel mensen zeggen dat hij daar alle recht toe heeft... nja, ik zou het zelf niet doen want het kan nooit goed aflopen, maar hij blijkbaar wel (of hij had je niet gezien wat ik me niet kan voorstellen).
Tja, hij leek links te blijven, en dan zet ik hem ernaast. Dat hij vervolgens nog iets naar rechts komt waardoor ik echt de curb op moet... Het gaat daar met 200+, dus split second decisions, en misschien was deze optimistisch...

Van de andere kant, als ik zo echt ga denken, dan wordt het treintje rijden, want hij reed met minder downforce (had ik al door in de eerste ronde), en dan mag ik er dus de gehele race achteraan hobbelen? Het snelheidsverschil was er, het gaatje was er , dus dan ga ik ervoor (ok, het was wel een klein gaatje, maar ik zat er met mijn neus naast en toen kwam hij nog een fractie naar rechts waardoor ik de curb op moest) Dat het dan fout afloopt door een ghost contact is wel balen. Als hij de plek niet maakt moet ik wel van het gas want de muur komt eraan, want ik ga niet iemand bewust van de baan kegelen, maar de contact was me voor...

Ik hou het op race-accident. Als ik zo uit Eau Rouge kom, en iemand prikt hem ernaast, zou ik ook fractie knijpen maar ruimte laten als hij hem laat staan. (Bill leek het eens te zijn met me, hij zei in de chat: 'Racing happens.'

[ Voor 10% gewijzigd door Hoogie2004 op 31-08-2012 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Nja het is heel simpel, er was geen gaatje. Maar dat kun je onmogelijk zien als je met 200+ km/h uit eau rouge komt, het leek inderdaad alsof er plek was maar hij hield gewoon zijn lijn volgens mij en die lijn kwam op jou pad omdat je hem er naast gooide. Ik had waarschijnlijk hetzelfde gedaan in eerste instantie, je gaat niet midden in eau rouge op de rem natuurlijk, maar misschien had ik wel geprobeerd om er nog tussenuit te remmen zodra ik zag dat hij niet naar links ging. Anders was het toch het gras op geweest, 3 cm naast een muur, en dat lijkt me met 200+ km/h niet handig :p Maar zoals je al zei split decisions, toen je er eenmaal naast zat (en dat ging zowat vanzelf door de inloop snelheid) was het eigenlijk al gebeurd...

En zoals ik al zei, als ik iemand naast me zie duiken op zo'n plek zou ik ook denken "nou, dat gaat nooit goed" maar ik zou wel plek maken, want hem naast de baan drukken gaat sowieso voor beide mis.

[ Voor 12% gewijzigd door NickThissen op 31-08-2012 22:20 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ochja, shit happens :)

Verder gewoon jammer, maar echt boeiend ook weer niet. iRating en SR boeien me echt niet meer, ik ga gewoon lekker racen, dat boeit me veel meer als die SR / iRating :) Daarmee bedoel ik overigens niet dat ik overal als een gek induik, dit was gewoon een geval van gaatje zien met hoge snelheid en net fout kiezen over what to do...

[ Voor 29% gewijzigd door Hoogie2004 op 31-08-2012 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Is er nog wat te rijden vanavond? :p Had de Lotus race net gemist omdat ik even wilde rebooten voor de race en internet af en toe even nodig heeft om te verbinden, net paar seconde te laat :(

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-08 09:28
Beste plek op Spa is na Eau Rouge stukje doorlopen (buitenkant circuit). Zitten gaten in het hek, maar je zulke foto's met een 200mm: http://www.abload.de/img/raceskins-fiawec-6houyzul1.jpg http://www.abload.de/img/raceskins-fiawec-6hour9u1t.jpg

Allermooiste is binnenkant La Source Pits, bij het groene hek, maar daar zul je zeker niet komen tijdens de F1 (foto met extreem korte lens, stond letterlijk naast de auto's (< 1 meter)) http://www.abload.de/img/raceskins-fiawec-6houvtuwp.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door gtrNL op 31-08-2012 22:52 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Laatst online: 20:37
Boven aan pouhon vind ik ook mooie plek. Je hoort opschakelen en 1 down shift en weer vol gas. Nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breaker
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:08
Tijd voor een voorstelronde :)

Na al tijden de verschillende race topics gelezen te hebben (was een enorme liefheber en speler van de Grand Prix series, TOCA etc.) heb ik mij toch over laten halen om iracing eens te proberen door gebruik te maken van de 1 maand betalen, 3 krijgen actie van iracing. Ben vorig weekend begonnen en rij met een Logitech Momo.

Conclusie... dit is wel even andere koek zeg tegenover de games die ik tot nu toe gespeeld heb! Kan nu al zeggen dat ik al aardig hooked ben! Na inmiddels een 100+ ronden getraind te hebben (en vrij consistent te kunnen rijden) met de mx-5 dacht ik vandaag even mooi mijn eerste race te rijden op Lime Rock (Full).

Mooi gekwalificeerd op de 2e plek en met een 59,989 op de klok had ik een goede uitgangspositie. Dit veranderde al snel in de race :P God, de zenuwen zaten zowat in mijn keel, voor het eerst dat ik bij een racegame zo'n gevoel had. De druk werd mij ook al snel te groot en heb mijn auto 2x uphill aardig de total loss ingereden :P

Dus.... ik ga nog even verder oefenen haha! Dat ik deze sim nog nooit eerder geprobeerd heb zeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:23
RuudjeM schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 20:35:
Paul wil je die setup eens uploaden? Die waar je 1.46 mee reed op Spa met de F1
Eigen versie waar ik eerst mee reed en m'n Q tijd neerzette:
https://dl.dropbox.com/u/...0.00%5EPaul%20Ilbrink.sto
En zoals gezegd die 46.8 was met die van Jacob Nielsen:
https://dl.dropbox.com/u/...1.28%5EPaul%20Ilbrink.sto
NickThissen schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 00:36:
Voor degene met een Android device: misschien is het jullie al bekend, misschien niet, maar ik heb een tijdje geleden mijn iRacing Forum app een update gegeven zodat je nu ook kunt posten in threads.

Meer informatie hier:
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/1862207.page

Binnenkort komt er een nieuwe update waarmee je ook kan quoten en je posts kan editen plus nog wat bug fixes. Ook komt er een aparte website voor, ik was bezig om wat live statistieken te laten zien en toen kwam ik er eigenlijk pas achter dat er toch al 124 unieke gebruikers zijn en er in totaal al meer dan 37.000 pagina's opgevraagd zijn :) Dat is meer dan ik verwacht had :D

Frank (of andere iOS developers ;)), als je ooit nog zin/tijd hebt om een iOS versie te maken en hulp nodig hebt dan hoor ik het graag ;)
Ik heb een eerdere versie wel eens gebruikt, maar tegenwoordig surf ik er gewoon weer met m'n gewone browser op.
Zo'n app ontwikkelen is wel grappig natuurlijk, maar ik vraag me dan af of het niet mogelijk zou zijn om een soort proxy voor Tapatalk te maken.
Dat is in zichzelf al een geniaal programma wat echt heel relaxed werkt.
Het zou wel gaaf zijn als iRacing daar zelf een plugin voor zou aanbieden maar dat zal wel weer niet gebeuren denk ik.
Breaker schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 23:28:

Na al tijden de verschillende race topics gelezen te hebben (was een enorme liefheber en speler van de Grand Prix series, TOCA etc.) heb ik mij toch over laten halen om iracing eens te proberen door gebruik te maken van de 1 maand betalen, 3 krijgen actie van iracing. Ben vorig weekend begonnen en rij met een Logitech Momo.

Conclusie... dit is wel even andere koek zeg tegenover de games die ik tot nu toe gespeeld heb! Kan nu al zeggen dat ik al aardig hooked ben! Na inmiddels een 100+ ronden getraind te hebben (en vrij consistent te kunnen rijden) met de mx-5 dacht ik vandaag even mooi mijn eerste race te rijden op Lime Rock (Full).

Mooi gekwalificeerd op de 2e plek en met een 59,989 op de klok had ik een goede uitgangspositie. Dit veranderde al snel in de race :P God, de zenuwen zaten zowat in mijn keel, voor het eerst dat ik bij een racegame zo'n gevoel had. De druk werd mij ook al snel te groot en heb mijn auto 2x uphill aardig de total loss ingereden :P

Dus.... ik ga nog even verder oefenen haha! Dat ik deze sim nog nooit eerder geprobeerd heb zeg :)
Welkom :)
Ikzelf heb ook al een lange simrace historie gehad voor iRacing maar heb in 2007 een break genomen.
Omdat je het nieuws dan toch minder volgt duurde het vrij lang voor ik het ook echt ontdekte en ben gaan proberen.
Naja de rest is historie, ben na 1,5 jaar nog steeds ontzettend verslaafd :P

Ik hoop je te zien binnenkort in een van onze sessies :)

[ Voor 72% gewijzigd door Red Baron op 01-09-2012 00:12 ]

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
gtrNL schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 22:51:
Allermooiste is binnenkant La Source Pits, bij het groene hek, maar daar zul je zeker niet komen tijdens de F1 (foto met extreem korte lens, stond letterlijk naast de auto's (< 1 meter)) http://www.abload.de/img/raceskins-fiawec-6houvtuwp.jpg
Daar heb ik veel gestaan tijdens de historische races tig jaar geleden. Erg mooi plekje. Ik zal zien dat ik eens wat van die foto's scan (ja, was pre-digitaal) en even op een albumpje zet ergens. Hou je te goed.

Welkom Breaker!
Ja iRacing is verslavend en kan echt adrenaline geven ;)
Als je in de TS vermeld wilt worden moet je me even een PB sturen met je CustomerID. Dan voeg ik je toe en stuur je ook een uitnodiging voor onze league.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Red Baron schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 00:06:

[...]

Ik heb een eerdere versie wel eens gebruikt, maar tegenwoordig surf ik er gewoon weer met m'n gewone browser op.
Zo'n app ontwikkelen is wel grappig natuurlijk, maar ik vraag me dan af of het niet mogelijk zou zijn om een soort proxy voor Tapatalk te maken.
Dat is in zichzelf al een geniaal programma wat echt heel relaxed werkt.
Het zou wel gaaf zijn als iRacing daar zelf een plugin voor zou aanbieden maar dat zal wel weer niet gebeuren denk ik.
Wat zijn dan de redenen waarom je terug gestapt bent naar de browser? Op een tablet oid kan ik het me wel voorstellen, ruimte zat, maar op m'n eigen smartphone (Sensation, die is best al groot) moet ik elke keer, na elke pagina navigatie, weer inzoomen om uberhaupt iets te kunnen lezen, laat staan om een link te kunnen klikken. Dat alleen al maakt het ontzettend irritant om zo'n forum te browsen op de telefoon, dus heb ik er zelf wat voor gemaakt.

Tapatalk heb ik wel eens van gehoord maar niet echt ervaring mee, maar voor zover ik het begrijp kun je daarmee inloggen op standaard forums (vBulletin etc). Dat zal achter de schermen vast heel vergelijkbaar werken, maar dat zal niet voor iRacing forum gaan werken omdat het gewoon een prive forum is, handgeschreven (en niet heel goed ook) en totaal niet op een standaard lijkt. Dat iRacing zelf een app ooit uitbrengt kan ik me dan wel weer voorstellen, kan me wel herinneren dat er een tijd geleden een vacature open stond voor mobile developer oid. Maar tot die tijd gebruik ik met plezier m'n eigen creatie, scheelt me een hoop frustratie tijdens de dagelijkse trein rit 8)

Daarbij lijkt het bij trage internetverbindingen ook iets sneller te werken dan de website zelf, aangezien de app maar een fractie van de data hoeft binnen te halen (de webserver op de achtergrond doet het meeste werk en die heeft altijd een snelle verbinding).

En sinds je ook kan posten in threads is het helemaal een uitkomst, wat typen in een textbox op een webpagina is niet de sterkste kant van de Android browsers (standaard en Chrome, beide zijn kut). Cursor verspringt vaak, tekst zoom niveau is geen touw aan vast te knopen (dan weer heel ver uitgezoomd, dan ineens zo groot dat er maar 3 letters op passen), en als je iets wil wijzigen wat je hebt getypt kun je beter opnieuw beginnen want dat werkt ook niet lekker, om de cursor te krijgen waar je hem wil hebben lijkt gewoon random 8)7 Goed, misschien ben ik de enige met deze problemen maar als ik zo even tel zie ik dat er 18 unieke mensen vandaag alweer gebruik van hebben gemaakt, dus blijkbaar hebben meer mensen er last van :P

[ Voor 22% gewijzigd door NickThissen op 01-09-2012 01:15 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Het was nog een oude versie waar plaatjes in posts niet lekker werkten enzo.

Maar wat ik echt mis, en dat zit ook niet in deze nieuwste versie als ik het goed zie, is de lijst met recent topics.
Ik wil gewoon in een oogopslag kunnen scannen of er nog nieuwe posts zijn in topics die ik mogelijk interessant vind, zonder daarvoor door alle subfora te moeten navigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Red Baron schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 09:46:
Het was nog een oude versie waar plaatjes in posts niet lekker werkten enzo.

Maar wat ik echt mis, en dat zit ook niet in deze nieuwste versie als ik het goed zie, is de lijst met recent topics.
Ik wil gewoon in een oogopslag kunnen scannen of er nog nieuwe posts zijn in topics die ik mogelijk interessant vind, zonder daarvoor door alle subfora te moeten navigeren.
Ah, die lijst heb ik letterlijk nog nooit gebruikt :) Zal zorgen dat die de volgende versie erin komt, ziet er wel handig uit idd.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 22:20

Arfman

Drome!

Voor degenen die het interesseren: 15:30 de wekelijke "SOF race" met de Radical op Road America. 14 mensen hebben tot nu toe in de Planner aangegeven mee te willen doen, waaronder ik. Je hebt nog even om te oefenen dus hop, spring in de leukste auto van iRacing! ;)

/reclame

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Als je toch bezig gaat nick :p
Is het ook mogelijk om datum + tijd weer te geven bij posts en bij de overzichten de tijdstippen van de laatste reacties (eventueel met username)

Ik weet niet in hoeverre het bij de overzichten haalbaar is qua ruimte, maar ook bij posts zelf is het wel handig.
Met name bij lange topics kom ik na 2 paginas lezen er wel eens achter dat ik dat gedeelte al gelezen had. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Zojuist de 15:30 gereden met de Radical op Road America. GREAT SUCCESS!
Er waren zoveel deelnemers dat de race zelfs splitte, een unicum voor de Radical.

Ik startte in split 2 op de 7e plek, zonder Q gedaan te hebben. Bij de start gelijk een man of 3 verschalkt. Een halve ronde verder kwam er een hele optimistiche, maar cleane, actie van Barry Goldsworthy waardoor ik de 4e plek weer moest afstaan. 3 rondes later maakte Barry een foutje en lag ik weer 4e. Olivier Kozak pakte ik bij de linkerknik na het rechte stuk en toen liep ik langzaam in op nummer 2, Massimiliano Ficarra. Na een rondje of wat binnen 0.2 seconde te hebben gereden verslikte hij zich bij de linkerknik onder de grote band en lag ik 2e, op ruim 5 seconden van de leider Tim Guihot. Dat bleef ongeveer gelijk tot 3 ronden voor het eind. Tim maakte een foutje in de linkerknik na het rechte stuk, net toen ik overwoog om het iets rustiger aan te doen omdat ik naar achteren een gat van 8 seconden had.

Toen er goed voor gaan zitten de laatste 2 ronden, want Tim was niet van plan om op te geven. 2 ronden lang alles gegeven wat ik nog had en hij ook, maar helaas voor hem was dat niet genoeg en kwam ik met 2 seconden voorsprong als eerste over de finish *O*
Dat we hard gingen blijkt wel uit het feit dat we allebei in lap 22 onze snelste ronde neer hebben gezet, lol.

Fantastische race gehad, zeer weinig incidents (ik had er maar 1, hoogste incidents van iemand was 7 dus erg clean) en een prachtig resultaat :)

http://members.iracing.co...onid=6383415&custid=44916

Als kers op de taart een iRating erbij van +66 (zit weer bijna op 2000 iRating) en maar liefst +0.70SR (door de klassepromotie) erbij, waardoor ik nu Class B 3.66 ben. Kom maar op met die Lotussen >:)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
@Paul: ik zal kijken wat ik voor je kan doen ;)

@Arfman: Netjes!! :D

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Mooi resultaat Arfman!

@Nick: Het lukt me niet om onder de 1:13 te komen met de Lotus @ Mid Ohio en ik blijf het er niet naar mijn zin hebben.
Ik heb jouw en mijn rondje eens vergeleken, maar ik rem te vroeg en stuur te veel. Dus ik minder sturen (met jouw setup)... haal ik de bochten niet ;(
Snap er echt geen snars van. Ik zou toch echt in de 12 midden tot laag moeten kunnen rijden. En dan heb ik nu een feestje (wordt heeeeel laat) en morgen overdag op visite. Dus ik hoop dat ik na 2 uur nog wat kan oefenen en dan maar zonder Q de race in.
Maar als ik morgen niet stabiel rondkom denk ik dat ik me maar even netjes afmeld bij Frank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Hmm omdat ik verwacht had dat de Q van de World Tour op Spa om xx:30 zou zijn maar 1 poging gedaan zojuist. Een brakke tijd met de 47.4 vs de 46.8 die ik in de regular series al heb staan, maar het is toch nog goed voor de 25e plek, en aangezien ze splitten op 26 man zit ik dus al op zeker in de top split die gebroadcast gaat worden op glaciertv.com 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breaker

Heb even geoefend haha, vandaag 2 races gedaan, 1 op de 4e plek geeindigd met 4 inc (kreeg een beuk van achter in bocht 2, was meteen 4 inc) verder foutloos, en zojuist nog een race gedaan, per ongeluk een valse start dus de pit in, daarna uitgereden en 5e geeindigd met 2 inc (2x iets het gras op).

Ik kan toch in dat pit menu bepalen dat ik alleen de zwarte vlag wel inwilligen? Zo ja even proberen volgende keer :P duurde mij iets te lang voor een stop and go...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Met F4 en F5 heb je twee menu's: fuel en tires. Onder F4 kun je kiezen hoeveel je wil tanken (of uitzetten als je dat niet wil) en onder F5 kun je kiezen welke banden je wil wisselen en eventueel nieuwe banden druk kiezen. In de meeste races hoef je niet te tanken of nieuwe banden te nemen dus het beste kun je vlak voor de start (als je op de lampen wacht) even gauw alles uitklikken (met pijltjes toetsen en spatiebalk) zodat dat al gebeurt is mocht je de pits in willen.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Weet niet of iedereen het doet. Maar als je een race start staat er standaard een vink bij fuel. Als je dus na de eerste lap moet pitten gooien ze er gelijk 40L fuel bij. Met als gevolg dat je te zwaar bent en te veel brandstof hebt.

Dat is het eerste wat ik doe als ik op de grid sta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breaker
NickThissen schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 19:47:
Met F4 en F5 heb je twee menu's: fuel en tires. Onder F4 kun je kiezen hoeveel je wil tanken (of uitzetten als je dat niet wil) en onder F5 kun je kiezen welke banden je wil wisselen en eventueel nieuwe banden druk kiezen. In de meeste races hoef je niet te tanken of nieuwe banden te nemen dus het beste kun je vlak voor de start (als je op de lampen wacht) even gauw alles uitklikken (met pijltjes toetsen en spatiebalk) zodat dat al gebeurt is mocht je de pits in willen.
Top gaan we dat proberen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

Klopt het dat er nog steeds niets te zien is op Glacier.tv? of is het event niet live te volgen?

nvm, lijkt nu wat te doen, krijg nu promo filmpje

[ Voor 21% gewijzigd door DirkT op 01-09-2012 20:14 ]

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Breaker: mijn eerste race was ook met de MX5 op Lime Rock. Bloedzenuwachtig was ik, ik had jarenlange ervaring in LFS en GTR maar iRacing is toch iets anders, ook omdat je SR en iRating er van afhangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breaker
Arfman schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 20:07:
Breaker: mijn eerste race was ook met de MX5 op Lime Rock. Bloedzenuwachtig was ik, ik had jarenlange ervaring in LFS en GTR maar iRacing is toch iets anders, ook omdat je SR en iRating er van afhangt.
Klopt en niet alleen je eigen rating.

Dit is mijn eerste online racegame, juist omdat dit op sim gericht is, en dus ook een sporting code achter hangt, heb je ook geen zin om iemand zijn race te verknallen :P

F1 2011/2010 etc heb ik nooit online gespeeld dus daar had ik dat gevoel ook niet.

En bedankt Nick, was precies wat ik zocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Laatst online: 15-09 23:20

fynrd1

Fooled by Randomness

nou mijn gp van Spa was een groot succes.. not -O-

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ik ga me concentreren op Texas en Atlanta helemaal vergeten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
fynrd1 schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 20:54:
nou mijn gp van Spa was een groot succes.. not -O-
Ik kwam aan het einde van de middag weer thuis en dacht even nog 2 Q's te kunnen doen om 18:30 en 19:30, maar schijnbaar hadden ze vandaag ineens die tijdstippen veranderd vandaag want toen ik om 18:20 zag ik dat er nog maar 1 Q was. Matige tijd neergezet, maar genoeg voor de top split waar ik als 19e startte.

Na wat incidentjes ontweken te hebben in de eerste rondes lag ik al snel 12e en ging het daarna al snel vrij saai verder met wat kleine gaatjes voor me. Vlak voor de eerste stops onstond er een treintje van een man of 4 waar ik de laatste auto was. De stops waren wat verspreid en na de stops waren er weer de gaatjes van een seconde of 2-3.
Dus toen ben ik maar een beetje gaan pushen om te zien of ik weer ergens aansluiting kon krijgen.

Helaas vond het handig om in ronde 24 bijna te spinnen bij Radillion, ging al links het gras in en dacht hem weer gered te hebben met de 2fmsh en vervolgens kleun ik alsnog links de muur in en stond het linker achterwiel enigzins scheef op de auto.

Rechter bochtjes gingen daarna wel erg loose (wat lekker was in sommige bochten), maar het zorgde wel voor een tricky auto die ook wat langzamer was. Omdat ik geen idee had of we fast tows hadden en of het uberhaupt zin had om de auto helemaal vol te gooien (stop stond gepland voor lap 31) ben ik maar door gereden.
Toen ik in L31 wilde pitten ging het mis toen ik dus strak rechtsaf moest in de busstop om de pits binnen te rijden. Toen verloor ik de auto half waardoor ik rechts het gras in en vol m'n neus plat reed op de vangrails aan de rechterkant naast de pits.
Achteruit en alsnog de pits binnen gegaan waar ik (denk ik?) een nieuwe auto kreeg.
Na de pitstop had ik wel ineens het rare gevoel dat ik het banden geluid ineens veel harder dan normaal hoorde.
Dat leidde best af iig en daardoor ging ik twijfelen of ik nog steeds een kapotte auto had o.i.d., maar het zal wel tussen de oren gezeten hebben.

Uiteindelijk 10e geworden in de top split wat vooraf niet eens zo slecht was geweest komende van p19, maar er hadden nog wel 1 of 2 plekjes meer in gezeten.

En de top split race:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
Netjes hoor Red Baron.
Spectate je split in het begin. Was wel leuk om mee te rijden, ben nog een paar keer door je heen gereden. ;)

P10 is zeker netjes in de top split. Vielen er nog zoveel uit dan?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Nee, dat viel wel mee alleen Jarl Teien en Rocco Barone zijn echt uitgevallen door crashes geloof ik.
Verder reed Enzo Bonito als leider na z'n eerste pitstop direct op een achterligger in Les Combes waardoor hij direct een nieuwe neus moest halen.
Die lag dus wel achter me, maar door mijn problemen heeft hij me ook nog weer ingehaald.

Dus ik heb ondanks m'n problemen eigenlijk maar een positie verloren, maar ik had graag willen zien of ik het nog spannend had kunnen maken met Jacob en dat zat er dus niet meer in helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

netjes gedaan met de tijd een 59,989 seconden dat heb ik tot nu toe nog niet gereden maar een 1.01.393 in de practice met de mx5 op limerock. Ik ben ook nog niet zo lang bezig. Oefenen Oefenen Oefenen.
Denk als je wat verder in de game bent dat je dan aardig mee kunt komen met de races.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breaker
Verwijderd schreef op zondag 02 september 2012 @ 02:19:
[...]

netjes gedaan met de tijd een 59,989 seconden dat heb ik tot nu toe nog niet gereden maar een 1.01.393 in de practice met de mx5 op limerock. Ik ben ook nog niet zo lang bezig. Oefenen Oefenen Oefenen.
Denk als je wat verder in de game bent dat je dan aardig mee kunt komen met de races.
Toverwoorden zijn inderdaad oefenen en consistent rijden, heb gisteren 3 races gedaan waarbij ik 1x 4e, 1x 5e en 1x 3e ben geworden met elke keer minder dan 5 incidents :) in de eerste ronde is het altijd even stressen, maar als je eenmaal op je plekje rijd gewoon rustig blijven.

In de laatste race wel aantal keren proberen aan te vallen maar niet gelukt (2x klein beetje gras meegepikt), reed daarna rustig door op de 5e plek, alleen de nummer 1 en 2 schakelden elkaar uit, wat tot een kleine ruzie leidde in de chat :P en mij de 3e plek gaf.

Moet zeggen dat ik nu tijdens de races constant tussen de 1.00.5 en 1.00.1 kan rijden :)

Heb voor Lime Rock heel veel aan dit filmpje gehad: YouTube: Tutorial - iRacing NTM Mx5 Roadster @ Lime Rock Park

Edit: Nog 2 races gehad. 1x 3e gestart en 4e geeindigd met 5 incs (kon iemand die spinde niet ontwijken, tow + repairs) en 1x 1e gestart en 2e geeindigd met 5 incs (offtracks).

Kan in ieder geval redelijk met de druk omgaan nog, zolang ik een gaatje hem, als het echt close word is het toch nog stressen :P

[ Voor 18% gewijzigd door Breaker op 02-09-2012 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Voor de mensen enkelen die komende week op Texas rijden met de Silverado. iRacing heeft een video van Texas. Het is wel de Cup car, maar het principe is hetzelfde :)

[ Voor 6% gewijzigd door Niellie41 op 02-09-2012 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Laatst online: 15-09 23:20

fynrd1

Fooled by Randomness

Red Baron schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 23:26:
[...]

Ik kwam aan het einde van de middag weer thuis en dacht even nog 2 Q's te kunnen doen om 18:30 en 19:30, maar schijnbaar hadden ze vandaag ineens die tijdstippen veranderd vandaag want toen ik om 18:20 zag ik dat er nog maar 1 Q was. Matige tijd neergezet, maar genoeg voor de top split waar ik als 19e startte.

Na wat incidentjes ontweken te hebben in de eerste rondes lag ik al snel 12e en ging het daarna al snel vrij saai verder met wat kleine gaatjes voor me. Vlak voor de eerste stops onstond er een treintje van een man of 4 waar ik de laatste auto was. De stops waren wat verspreid en na de stops waren er weer de gaatjes van een seconde of 2-3.
Dus toen ben ik maar een beetje gaan pushen om te zien of ik weer ergens aansluiting kon krijgen.

Helaas vond het handig om in ronde 24 bijna te spinnen bij Radillion, ging al links het gras in en dacht hem weer gered te hebben met de 2fmsh en vervolgens kleun ik alsnog links de muur in en stond het linker achterwiel enigzins scheef op de auto.

Rechter bochtjes gingen daarna wel erg loose (wat lekker was in sommige bochten), maar het zorgde wel voor een tricky auto die ook wat langzamer was. Omdat ik geen idee had of we fast tows hadden en of het uberhaupt zin had om de auto helemaal vol te gooien (stop stond gepland voor lap 31) ben ik maar door gereden.
Toen ik in L31 wilde pitten ging het mis toen ik dus strak rechtsaf moest in de busstop om de pits binnen te rijden. Toen verloor ik de auto half waardoor ik rechts het gras in en vol m'n neus plat reed op de vangrails aan de rechterkant naast de pits.
Achteruit en alsnog de pits binnen gegaan waar ik (denk ik?) een nieuwe auto kreeg.
Na de pitstop had ik wel ineens het rare gevoel dat ik het banden geluid ineens veel harder dan normaal hoorde.
Dat leidde best af iig en daardoor ging ik twijfelen of ik nog steeds een kapotte auto had o.i.d., maar het zal wel tussen de oren gezeten hebben.

Uiteindelijk 10e geworden in de top split wat vooraf niet eens zo slecht was geweest komende van p19, maar er hadden nog wel 1 of 2 plekjes meer in gezeten.

En de top split race:
[video]
Het ging bij mij vrij goed, haalde in de 1e ronde aardig wat in, starte als 22e en een ronde later was ik vierde. Mijn pace was ook wel ok, met1:52.xx en reed sneller dan de gehele kop, binnen een aantal ronden stond ik 3e en ging voor de aanval op plek 2. In ronde 10 kwam ik tot op een seconde van plek 2, en door te lang na te denken waar ik hem zou kunnen pakken ( Ik was heel snel in de busstop, en La source) reed ik over de de binnenste curb van blanchemont :F. nja ik beland in de muur, rij gelijk de pits in, was een vrij korte stop 6sec, en ja hoor unsafe exit of the pitlane d:)b 15 sec straf, weer pit in en ja ook de limiter vergeten, stop and go, knal hem weer ergens in de muur and to much damage race over :w

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Spannende race in de Lotus, bij de start kwam ik sneller weg dan Denis naast me, naast elkaar door T1 en T2, helaas bij uitkomen T2 iets te snel op het gas voor de binnenbocht en moest dus even inhouden en de plek opgeven. Daarna de hele race letterlijk binnen een seconde gezeten van Denis, best wel frustrerend want je bent heel veel grip kwijt op die manier. Hij leek wat meer downforce te hebben, op de straight kwam ik langzaam dichterbij (maar niet genoeg) en in de bochten kon ik niks inlopen. Uiteindelijk niks meer kunnen proberen dan alleen hopen op een foutje dat niet kwam, wel 0 incs en een mooie 169 punten, maar als ik meteen in het begin die plek had gepakt had ik er 181 gehad :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Netjes Nick.
Ik was er al bang voor.... maar ik kreeg vanmiddag ook nog visite en heb dus niet kunnen rijden. Ik heb me afgemeld bij Frank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ik verveelde me een beetje en er waren geen leuke hosted sessies, dus heb ik een zelf aangemaakt. Impala B op Watkins Glen. Het is altijd leuk om met een NASCAR bak over de gewone circuits te raggen. De server is up tot 9 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Niellie41 schreef op zondag 02 september 2012 @ 19:06:
Ik verveelde me een beetje en er waren geen leuke hosted sessies, dus heb ik een zelf aangemaakt. Impala B op Watkins Glen. Het is altijd leuk om met een NASCAR bak over de gewone circuits te raggen. De server is up tot 9 uur.
3 rondjes gedaan, best leuk :) ben benieuwd in ons toernooitje hou dat gaat worden...

Ik heb inmiddels een Lotus practice van 4 uur gestart, heb nu even geen tijd maar ga straks nog even oefenen omdat ik morgen misschien wat minder tijd heb.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Net terug van Spa :)

Hele dag bij Les Combes gezeten, zodat je alles goed zag aankomen en de bocht kon volgen. Begon met de GP3 al best aardig, aangezien die schijnbaar altijd 4 dik over het rechte stuk gaan daar, en 3 wijd les combes inwillen :+ Ging ook best aantal keren mis.

Hoogtepunt zou F1 moeten zijn, en dan eerste ronde dat ze met zijn allen op je afstormen, maar helaas gooide bocht 1 en een roekeloze grosjean roet in het eten.... (Hij is overigens een wedstrijd geschorst, volgens mij volkomen terecht). De F1 race was erg leuk, en in totaal zeker wel een gaaf weekend gehad daar (alleen vrijdag was k*t met die regen, al zijn we toen om 1 uur al naar huis gegaan, wat een goede beslissing was want er is toen nauwelijks nog gereden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Hoogie2004 schreef op zondag 02 september 2012 @ 20:12:
Net terug van Spa :)

Hele dag bij Les Combes gezeten, zodat je alles goed zag aankomen en de bocht kon volgen. Begon met de GP3 al best aardig, aangezien die schijnbaar altijd 4 dik over het rechte stuk gaan daar, en 3 wijd les combes inwillen :+ Ging ook best aantal keren mis.

Hoogtepunt zou F1 moeten zijn, en dan eerste ronde dat ze met zijn allen op je afstormen, maar helaas gooide bocht 1 en een roekeloze grosjean roet in het eten.... (Hij is overigens een wedstrijd geschorst, volgens mij volkomen terecht). De F1 race was erg leuk, en in totaal zeker wel een gaaf weekend gehad daar (alleen vrijdag was k*t met die regen, al zijn we toen om 1 uur al naar huis gegaan, wat een goede beslissing was want er is toen nauwelijks nog gereden)
Dit vind ik dus jammer aan F1... Zo ontzettend duur en dan zit je op één plek bij races die meestal het net-niet-helemaal hebben. De GP2 en GP3 races zijn nog leuker om te zien.
Bij WEC betaalde €30 of zo (1/5 van de prijs) en je hebt dan een 6 uurs race, veel mooiere auto's, veel beter racen (vooral bij de GT's en LMP2's), je mag overal langs de baan staan/zitten waar je wilt en je mag in het paddock en achter pits komen.
Ik heb daar achter de pits gestaan terwijl de monteurs de banden aan het klaarmaken waren en dan sta je er 1 meter van af.
Hetzelfde bij de 24 uur van Spa, al is dat iets duurder. Ik dacht 40/50 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ik heb geen moment spijt van dit weekend. De kosten vallen op zich nog wel mee, 105 euro voor een weekend, en dat is dan een brons kaart, ofwel overal rond het circuit. Trainingen hebben we bij bruxelles en de bocht daarna gezeten.

Ik vond de F1 echt wel leuk om te zien hoor, het is toch wel een beleving. Andere auto's heb jij misschien meer mee, maar ik vind de F1 wagens echt wel mooi en gaaf om te zien, horen en voelen :) Dat de GP2 / GP3 leuker is om te zien, is omdat die brokken maken (alhoewel Grosjean rijdt alsof het GP2 is :X )

Misschien dat we volgend jaar ook een andere race bezoeken op Spa om dat ook eens mee te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ben 2 jaar geleden naar de GP van Duitsland geweest. Dikke honderd euro kwijt voor een plekje in het stadion. Kan nu zeggen dat ik er geweest ben maar ik ga nooit weer. Veel te duur voor wat je krijgt, bovendien hebben andere raceklasses nu veel meer mijn interesse.

Vandaag niet gereden (virtueel), geen zin gehad. Niet met de SM op Mid-Ohio gereden dus toen ik ging twijfelen of ik een race mee ging pakken toch maar niet gedaan, best een tricky baan. Volgende week weer, te beginnen bij dinsdag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

In GP2 maken ze niet perse meer brokken, maar er is meer actie. Ik heb eens een 125cc motor race gezien die leuker was dan de MotoGP race zelf.

Ik vind de F1 gewoon veel en veel en veel en veel en veel (etc.) te duur voor wat je krijgt.
Vroeger (10 jaar geleden) droomde ik er altijd van om naar F1 te gaan, maar de laatste jaren helemaal niet. WEC is geen F1, maar het is wel veel meer open naar de fans toe. Je loopt door het paddock, bij de truck, door de pits en je loopt zo naast coureurs zonder dat je het meteen ziet.
De hele sfeer bij alle andere klassen is gewoon veel meer relaxed.

Maar ik snap wel dat het een hele beleving is geweest als je voor de eerste keer naar de F1 gaat. :) Dat had ik ook toen ik naar het FIA GT ging voor de eerste keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Na gisteren vandaag nog 2x aan de bak gegaan in de SOF races van de Grand Prix Series.
Helaas heb ik dit weekend m'n Q tijd van eerder in de week niet meer weten te verbeteren dus m'n grid posities waren niet heel erg fantastisch. In beide races mocht ik vanaf een 12e plek starten.

De eerste race ging redelijk, zag bij de start vanuit m'n ooghoek nog een incidentje gebeuren aan de binnenkant in la source, dus kon nog net op tijd even wat wijder door de bocht gaan en het ontwijken.
Ik won nog wat plekjes en lag na lap 1 op een 9e plek en iets later kon ik ook p8 pakken omdat er iemand een grote fout gemaakt had.

Ik verloor een beetje de draft en daarmee de aansluiting bij het groepje voor me. Na de pitstop kwam ik toch nog weer binnen 1,5 seconde maar met nog 3 ronden te gaan pushte ik te hard waardoor ik iets te ver op de kerbs kwam in Pouhon.
In plaats van iets te liften en weer terug de baan op te sturen bleef ik vol door planken en nam ik maar die runoff area. Dat ging opzich wel goed, maar toen ik weer bijna terug de baan op kwam raakte ik een bump en ging ik links de muur in; auto plat :(

In de herkansing om 21:15 ging het beter en won ik echt een hoop plekken. Na les combes lag ik al 7e na dus vanaf p12 vertrokken te zijn.
Halverwege de eerste stint kon ik nog p6 pakken door met mijn lange 7e versnelling al slipstreamend na een goede exit van la source zo Javier Soto voorbij te rijden richting Les Combes.
Achter me reden Javier Soto and Andrew Slowcombe nog tegen elkaar aan waardoor ik daar wat meer ademruimte had en Vasiliy Zaitsev op zo'n 4 seconden zat.

Na de pitstops zat hij wat dichterbij en zonder drafts werkte de setup ook wat minder optimaal dus kwam hij steeds langzaam dichterbij.
Met nog vier ronden te gaan reed Enzo Bonito nog even bovenop Stephen Michaels, dus won ik weer 2 plekjes en gelukkig kon ik nog net voor Vasiliy blijven die op 0.6s achter me 5e werd.
Weer 232 puntjes dus m'n gemiddelde na 5 weken is nog steeds een lekkere 230 punten per week.

Helaas sta ik niet meer eerste in het kampioenschap maar "slechts" 3e op 24 punten achter Richie Stanaway en 12 achter Rocco Barone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:00

DutchDevil79

I race, therfore I am

Netjes Paul. Word zo te horen nog wel een behoorlijke klus om in de top 3 te blijven. Succes :) .

Zelf gister nog de Lotus79 op Mid Ohio gereden. Jos gaf voor de kwalificatie nog ff aan dat ik een 1.11.9 zou rijden dus netjes die tijd gereden in kwalificatie. >:) Daarmee zat ik wel dicht tegen men limiet aan volgens mij op deze baan. Daarna dus de high SOF race van 16:30 gestart. Ik stond 9de op de grid, Nick 5de of 6de en Jos 4 of 5 plekken achter me. Bij de start reden ze voor me niet echt door en zat ik vast. Daardoor 1 plek verloren waardoor ik op P10 rond ree. Zat redelijk dicht op men voorganger en kon wat druk zetten. Na 9 rondjes echter verloor die het bijna in bocht 3 en kon hem met een behoorlijke slide net houden echter zat ik in de bocht en kon hem niet meer ontwijken. We raken elkaar en glijden eraf. Bijna hele veld voorbij moeten laten en als 19e terug op de baan. Balen dus, nog wel wat plekken kunnen winnen maar men auto was langzamer na de crash dus niet echt maximaal kunnen door rijden. Uit eindelijk als 15de geëindigd wat me maar 60 puntjes op leverde.
Dat was te weinig om mee te doen in de top 10 dus maar de race van 18:30 ook mee gepakt. Die splitte zowaar ook en ik kon daar vanaf P8 starten volgens mij. Hier ging de start beter en kon ik zelfs een plekje winnen. Daarna redelijk in de buurt kunnen blijven van de mannen voor me. Tempo zat er nu een stuk beter in dan de vorige wedstrijd. Nick ree nu 2 plekken voor me echter maakte die een fout en ging eraf in bocht 3. Daarna zat die achter me en had ik weer een plekje gewonnen. Uit eindelijk als 6de ook gefinisched en daarmee nog een nette 129 punten kunnen scoren. :)

Die zelfde avond ook nog even men punten aantal in de Corvette op Brands Hatch opgekrikt (GT challenge). Had eerder van de week 100 punten gescoord in een wedstrijd. Dat kon dus beter. Nu dus de race van 21:00 mee gepakt. Die splitte net met 37 man (split bij 36 man) tot mijn opluchting want met 36 man op Brands Hatch had een complete chaos geweest volgens mij. :) Nu dus in de top split als 9de gestart van de 11 Corvette's. Vrij achteraan dus maar ja was ook wel een behoorlijke SOF. Tactiek was ook op uit te rijden en te zien hoe het voor me ging. Start ging goed en kon al meteen een plekje winnen. Echter was degene die ik inhaalde wel erg agressief bezig zen plek terug te winnen. Hij duwde me echt op de rand van de baan. Wat me een incje koste, maar had ook zo 4 inc kunnen zijn omdat hij echt mij van de baan af wou duwen. Echter door niet toe te geven men plek behouden, doordat ik in de binnenbocht zat. Daarna kon ik hem op een seconde houden en hij ging er ook niet veel later af (gerechtigheid >:) >:) ). Daarna werd het echt een afval race voor me. De een na de andere ging eraf. Was af en toe ff slalommen maar zonder problemen overal langs gestuurd. Daardoor wel op een nette 4de plek kunnen finischen wat me 156 punten opleverde. :)

Was dus een goede dag voor mij. Men SR en IR is ongeveer gelijk gebleven en aardig wat punten kunnen pakken voor kampioenschap.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Hoogie2004 schreef op zondag 02 september 2012 @ 21:48:
Ik heb geen moment spijt van dit weekend. De kosten vallen op zich nog wel mee, 105 euro voor een weekend, en dat is dan een brons kaart, ofwel overal rond het circuit. Trainingen hebben we bij bruxelles en de bocht daarna gezeten.

Ik vond de F1 echt wel leuk om te zien hoor, het is toch wel een beleving. Andere auto's heb jij misschien meer mee, maar ik vind de F1 wagens echt wel mooi en gaaf om te zien, horen en voelen :) Dat de GP2 / GP3 leuker is om te zien, is omdat die brokken maken (alhoewel Grosjean rijdt alsof het GP2 is :X )

Misschien dat we volgend jaar ook een andere race bezoeken op Spa om dat ook eens mee te maken :)
Ik kan je aanraden dan voor de Spa Classic te gaan. Ben ik nu 2x naar toe geweest en dat was erg relaxed. Organisatie is vrij los en je mag dan echt bijna overal komen (met standaard kaartje). Er rijden dan ook paar leuke klasse rond met als top punt de Group C races. Met bakken als de Jaguar XJR-14 en de Porsche 962. Heb zelfs tijdens de pitstops in de pit gestaan. Echt super om zo.n Jaguar met V12 vol gas weg te zien gaan op een paar meter afstand. Daarnaast rijden er dan ook oude GT bakken rond, Historische F1 en nog wat oud spul rond. Best grappig om die mannen in die oude sigaren bakjes rond te zien tuffen.

Meer info hier:
http://www.spa-classic.com/

Misschien ook iets voor een meeting volgend jaar. :*)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Morgen trouwens de eerste oval race in ons Dinsdag toernooitje. Streetstocks op New Hamshire oval. Hopelijk komt iedereen gewoon ondanks dat sommige niet zo oval minded zijn. :) Volgens mij is het wel een leuke combinatie. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

DutchDevil79 schreef op maandag 03 september 2012 @ 10:12:
Morgen trouwens de eerste oval race in ons Dinsdag toernooitje. Streetstocks op New Hamshire oval. Hopelijk komt iedereen gewoon ondanks dat sommige niet zo oval minded zijn. :) Volgens mij is het wel een leuke combinatie. :)
Ik hoop het ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001

BM

Moderator Spielerij
Ik ga m'n best doen om er bij te zijn :) Tegenwoordig weinig tijd en zin om te racen, maar de tweakers races zijn altijd wel leuk.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Dinsdag ben ik erbij!

SM wordt een dropweek voor me, die rijden op een of andere oval (naam kwijt) die ik echt niet ga aanschaffen voor 1 week. Concentreren op de Radical dus voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
DutchDevil79 schreef op maandag 03 september 2012 @ 07:15:
Netjes Paul. Word zo te horen nog wel een behoorlijke klus om in de top 3 te blijven. Succes :) .
Dat is ook niet echt realistisch met onder andere Enzo Bonito die nog achter me staat met een race minder.
Ik denk dat top 5 van de niet-pro's een reëlere inschatting is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Arfman schreef op maandag 03 september 2012 @ 10:56:

SM wordt een dropweek voor me, die rijden op een of andere oval (naam kwijt) die ik echt niet ga aanschaffen voor 1 week. Concentreren op de Radical dus voor mij :)
Iowa is super leuk in de SM! Vorig seizoen voor het eerst geprobeerd en was eerst ook huiverig maar ik vond het echt leuk. Je kan vol gas maar dat kun je beter niet doen voor je banden, daardoor ontstaat er heel veel dynamiek, je kan een paar rondjes vol gas doen om wat in te lopen om weer de draft te pakken, of je kan wat inhouden om op het eind nog terug te komen, etc. Ik had ook een lekker stabiele setup die snel genoeg was, eens kijken of die nog werkt...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Hmja, ik zal er eens over denken Nick. Pretbudget voor deze maand (en komende maanden :X) is eigenlijk allang op, onverwacht een andere auto (een echte ;)) moeten kopen vorige maand dus dat hakt er even flink in. Blij dat ik m'n Fanatec en triple screen al had aangeschaft :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DutchDevil79 schreef op maandag 03 september 2012 @ 10:12:
ik ga er wederom niet bij kunnen zijn, jees het wordt tegenwoordig een gewente .... kan mij mss beter uit de leaugue gooien want de eerste 3/4 weken kan ik toch niet meer wegens training en tornooi :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Het is niet verplicht. Je mag meedoen waar en wanneer je kan. Al rij je maar 1 race in het hele seizoen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Eindelijk weer eens een overwinning *O*

1e in de Indycar Fixed @ Spa:
http://members.iracing.co...onid=6399665&custid=61620

Mijn pace was top-5 denk ik, maar voor me gingen ze er met de bosjes vanaf, waardoor ik niet echt in hoefde te halen (heb 2 man echt ingehaald denk ik). Op een gegeven moment een gevecht met Gareth, maar die ging eraf onder mijn druk. Toen ik daarna eerste lag met 5 rondes te gaan kwam Kazuki met 3 seconden per ronde dichterbij, en ik had 16 seconden voorsprong. Met nog 1 lap te gaan had ik nog 4,5 seconde over, en ineens was hij weg. Maar ik had het waarschijnlijk toch wel net gehaald :)

Leuke race, wat veel offtracks maar dat komt omdat het Spa is :+

[ Voor 5% gewijzigd door Hoogie2004 op 03-09-2012 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ik heb voor de Silverado twee sets geüpload voor Texas.
De race set is goed een 29.9 en het kan waarschijnlijk iets sneller.
Met de Q set heb ik een 29.810 gereden.
De lijn heb ik nog niet helemaal onder de knie, maar daar heb ik nog een week voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Man man lastig die Lotus... Eerste keer dat ik een flying lap deed een 25.4 gezet met optimal 24.8, en na 2 uur oefenen slechts 0.2 verbeterd 8)7 Uit dik 50 rondjes maar een handvol (5 ofzo) in de 25 gekomen, de rest allemaal hoger of crash, zowat geen enkel foutloos rondje... dat gaat nog wat worden |:(

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:33

Fuelke

Forza Ferrari

Zaterdag Indycar Fixed = joinde toen de warm-up voorbij was, knop bovenin bleef op Wait hangen ... moest iRacing afsluiten en opnieuw joinen, 2 ronden achterstand.

Zondag Indycar Fixed, opnieuw geen groene "Race" knop ... toen ik eindelijk de baan op kon waren we weer een ronde achter.

Vandaag Indycar Fixed en ja hoor ... idem, 50 seconden na de rest kon ik de baan op. Het worden zo wel saaie races, gelukkig kon ik wel toekijken hoe Frank de race won. Ik reed op een gegeven moment rond en vroeg me af waar hij reed, was in mijn F3 niet te zien, zag de top 3 achter me, opeens reed hij aan de leiding. Veel uitvallers, ben van plaats 20 naar P9 gereden zonder iemand in te halen. Zonder de 50 seconden vertraging in het begin kon het misschien P7 geweest zijn.

Veel gezeik, gezeur en gescheld tijdens die Indy races overigens. Community gevoel is daar ver te zoeken.
Hoogie2004 schreef op maandag 03 september 2012 @ 19:13:
Toen ik daarna eerste lag met 5 rondes te gaan kwam Kazuki met 3 seconden per ronde dichterbij, en ik had 16 seconden voorsprong. Met nog 1 lap te gaan had ik nog 4,5 seconde over, en ineens was hij weg. Maar ik had het waarschijnlijk toch wel net gehaald :)

Leuke race, wat veel offtracks maar dat komt omdat het Spa is :+
Wat een snelste chrono ook van die Kazuki, een 2:00.087 :o

Ik had 5 incidents minder dan jou, ook een unicum. Mijn doel was over de 3.0 SR gaan, en da's gelukt.

[ Voor 25% gewijzigd door Fuelke op 03-09-2012 21:57 ]

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Klopt davy. Iedereen is boos op iedereen. En de acties die ik heb gezien was gewoon een kwestie van elkaar geen ruimte gunnen. Met Garreth heb ik nog wel redelijk even kunnen racen, tot zijn connectie begon te laggen en ik niet meer durfde.

Herman reed ook weer eens tegen iemand aan en claimde dat het niet zijn schuld was.... En Jesus was ook aan het schelden op iemand terwijl hij gewoon instuurt als er iemand rijdt. Prima klasse maar je moet de gekken weten te ontwijken, dat heb ik afgelopen week wel geleerd. Er zijn een aantal namen die je in veel races tegenkomt, welke veel problemen veroorzaken, als je die herkent (de bekendste bij mij is Hermann) en ze beetje probeert te ontwijken, kom je een heel eind.

#edit:
Jij had vandaag inderdaad een erg goede race. Ik ging te vaak offtrack, maar dat kwam omdat het Spa is, en de off-tracks daar beetje vreemd liggen + dat ik opgejaagd werd door die Kazuki, waardoor ik moest blijven pushen. Tevens is die Fixed set echt flink onderstuurd (heb een normale set waarmee ik makkelijk 1 sec. per ronde sneller ben...)

[ Voor 19% gewijzigd door Hoogie2004 op 03-09-2012 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag speciaal voor iracing een dual boot systeem gemaakt.
2 keer windows 7 ultimate 64 bit.
De ene windows gebruik ik voor internetten en mailen en andere games.
En de andere partitie speciaal voor iracing.
Alleen maar de videokaart drivers, moederbord drivers, logitech profile en iracing. verder niks er bij op.

Het is niet eens zo moeilijk gewoon partitie aanmaken cd er in en instaleren.
Ik hoop dat het mijn gameplay ten goede komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Toch altijd vet die 'onboard' view van Pablo Lopez die hij van z'n DWC races maakt:

Behoorlijk veel actie, vet om te zien hoe geconcentreerd hij bezig is enzo!

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Ik ben blij dat er geen camera op mijn hoofd stond toen ik wijd ging in Pouhon en vervolgens over een bumpje links de muur in vloog. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ja als ik dat soort filmpjes maakte moest er wel een 18+ rating op worden gezet :+
Wel grappig, geeft een redelijke blik in de DWC wereld. Hoog niveau, lang geconcentreerd blijven, erg knap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
Verwijderd schreef op maandag 03 september 2012 @ 23:09:
Ik heb vandaag speciaal voor iracing een dual boot systeem gemaakt....

...Alleen maar de videokaart drivers, moederbord drivers, logitech profile en iracing. verder niks er bij op.
Het helpt zeker om je niet af te lijden. Ik heb meestal al 10 dingen open staan terwijl ik wacht tot de race begint. Wordt de pc niet bepaald sneller van.

Je bent wel je TradingPaints vergeten. Uiteraard het belangrijkste.

[ Voor 7% gewijzigd door gtrNL op 04-09-2012 15:25 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

De Hotlaps aflevering van Atlanta Motor Speedway is net online. Deze keer hadden ze tips voor de setup van de auto. Helaas heb ik er nu niets meer aan :(

Voor de race vanavond heb ik een basis setup gevonden op het iRacing forum en de rear end ratio veranderd zodat de auto niet steeds halverwege het rechte stuk al op de limiteer zit.

[ Voor 30% gewijzigd door Niellie41 op 04-09-2012 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Zelfde probleem hier Niel, ik had dat filmpje gisteren nodig. Ik was namelijk +- 4 tiende off pace en daardoor niet gereden op Atlanta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Het Dinsdag avond toernooitje is begonnen. Streetstocks op New Hamshire. Join in voor de fun.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichardA
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-07-2019
Nou, stuurtje is weer gerepareerd... na 5 dagen echte kilometers Multiclass op de duitse snelweg en oostenrijkse bergweggetjes....tijd voor wat gesimuleerde kilometers.
Net voor het eerst op Zolder gereden... gave track... :9

[ Voor 43% gewijzigd door RichardA op 04-09-2012 20:51 ]

My iRacing Profile | "Doing left turns only, is only half the fun...." | "Right turns are better than Left turns..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
DutchDevil79 schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 20:26:
Het Dinsdag avond toernooitje is begonnen. Streetstocks op New Hamshire. Join in voor de fun.
Afbeeldingslocatie: http://www.rmtracking.com/blog/wp-content/uploads/2009/05/sleepingdriver-300x199.jpg

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ja de auto/baan combinatie vond ik niet heel spectaculair. Op USA of Thompson is deze auto wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Niellie41 schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 22:06:
Ja de auto/baan combinatie vond ik niet heel spectaculair. Op USA of Thompson is deze auto wel leuk.
Klopt, hier moest je net geluk hebben dat je bij iemand in de buurt kon blijven dan was het wel leuk maar eenmaal de aansluiting kwijt is het meteen over.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
DutchDevil79 schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 20:26:
Geen fun voor mij vanavond, kon maar niet connecten nl. inmiddels het modem maar gereset waardoor alles zomaar weer werkte (kon wel in testmode maar niet met andere mensen racen) maar toen was de race al begonnen, ik hoop voor iedereen dat het leuk was.
Volgende week doe ik weer mee, hoop ik.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

quote: Shawn Nash
Several weeks ago I mentioned in the forums that we had spent a significant amount of engineering resources creating a 64-bit version of the iRacing simulator, and that it was about to enter alpha testing. Since then we have received a lot of questions and worries from customers regarding the impact of this conversion. We want to assure everyone that customers with 32-bit systems should not be alarmed. Hopefully this post will help put a lot of the questions to rest.

First of all, let me provide some motivation for why we tackled this complex and difficult conversion. Most PC’s these days feature amazing 64-bit processors, and they also ship with a lot more system memory (RAM) than they did just a few years ago. The percentage of iRacing customers with 64-bit processors and operating systems is rapidly increasing. While 32-bit applications often run fine on 64-bit processors, they run somewhat handicapped compared to native 64-bit applications:

- 64-bit applications can utilize more system RAM than 32-bit applications can utilize – a primary benefit of the extra bits (64 vs. 32) is that more memory may now be utilized by a single application (if it is 64-bit).

- 64-bit applications can talk directly to the native 64-bit operating system, rather than going through a 32-bit to 64-bit mode translation (and back again) for every interaction. So there is slightly less performance overhead when calling into lower level systems including Direct3D, DirectSound, and the windows kernel – which are already 64-bit if you have a 64-bit operating system and processor.

- 64-bit applications have access to about double the number of internal processor registers, which often speeds up programs by helping reduce the number of memory accesses required to perform a task. The extra registers also reduce the overhead of function calls through an improved register based calling convention.

- 64-bit applications have guaranteed access to most of the modern processor extensions that have accumulated in 32-bit processors over the years, but which were not always available on all 32-bit processors. This makes it easier and more cost effective to use these extensions for optimization purposes.

Given the above benefits, the number of customers with 64-bit systems, and the fact that our simulation and our race servers were already beginning to bump up against the 32-bit memory limitation, we realized it was just a matter of time until we would need to convert our simulation to run native 64-bit. Although we knew it was a large complex project given our code base, and that it would be accomplished by delaying other features, we felt it needed to be done, and it looked to us like the sooner the better. Fortunately, it actually went a bit quicker than expected. But, we still have a long way to go to unlock the full potential of modern 64-bit processors as time and priorities permit.

Now, on to the main reason for this post, which is to provide some information in response to some questions and worries we have been receiving:

- Customers with 32-bit systems should not be alarmed. In the future we may stop supporting the 32-bit version, but right now we have far too many customers with 32-bit systems to do anything like that. We would give plenty of advance notice if we were contemplating such a drastic change.

- The 64-bit version still needs to pass alpha and beta testing. There is a possibility we may need to delay its release if some major problem is identified. At this time it’s still looking pretty solid for release.

- If we do release the 64-bit version, it will automatically install for everyone along with the 32-bit version in the system package update. So all customers will automatically have both versions of the executable. At this time, all of the simulation data is identical and shared between the versions (cars, tracks, replays, etc.), so the overhead for the 64-bit is just a couple of extra executables residing in the iRacing install directory.

- We still have not worked out the final details of how each customer will select to run either the 32-bit or 64-bit version of the simulator. But, we have designed the service so that if a customer accidently selects the 64-bit version on a 32-bit platform nothing bad will happen. We will detect this error when the simulation is to be launched and the service will automatically fall back to the 32-bit version. One can’t pick the wrong thing and have it not work.

- We may decide to set it up so that by default everyone is set to run the 64-bit version, and to just fallback to the 32-bit version if they are on a 32-bit platform. But, if we do this, and a customer is encountering an issue with the 64-bit version, or they just like the 32-bit version better for some reason, there will be an option somewhere (possibly in the member site account settings) to allow a customer with a 64-bit system to force the service to launch the 32-bit version for them.

- At this time we don’t know of any racing advantages in one mode vs. the other, but we have identified that there can be small differences in ride heights in the garage with the same car setup, so we haven’t ruled out the possibility of some sort of advantage one way or the other. The 64-bit version uses different floating point instructions, different floating point precisions, and vastly different instruction sequences, so complex physics equations obtain results with different rounding errors in them between the two modes. It’s unavoidable.

- Currently there are no feature differences between the versions, except fmod sound support has been removed from the 64-bit version. We are planning to remove fmod as soon as possible from the 32-bit version as well, so this may no longer be a difference if/when 64-bit support is released.

- At this time, based on preliminary testing, it appears that the 64-bit versions runs about the same speed as the 32-bit version, as measured via frames per second, for many systems. We’ve yet to optimize specifically for x64 and some of the benefits of 64-bit are offset by 64-bit negatives. Nonetheless, a native 64-bit version of the simulation is in alpha testing, and seems to be performing quite well, at least on par with the 32-bit version.
En reactie van Tony Gardner over de release ervan:
Our hope is to roll out with coming build but as Shawn said, still in full testing mode so not making any promises until comfortable. So when it is ready which COULD be coming build toward end of October.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Mooi, zou tijd worden. Kunnen ze weer meer resources allocaten voor andere zaken zoals het damagemodel.

De race was de saaiste die ik ooit heb gereden. Aansluiting al snel kwijt na de caution en toen 40 laps ofzo alleen gereden. Er zit echt een draadje los in je hoofd als je dit leuk vindt, sorry ovalmensen. Indy op die grote ovals kan ik me nog iets bij voorstellen, maar dit brik op die kleine ovals doorworstelen voor een C of B licentie? No wai ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:18
Ik krijg altijd krampen van oval rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Indycars op de grotere ovals zijn pas saai. Die zijn dan gewoon volgas. Als de eerste zijn auto onder tegen de lijn houdt dan is het ook treintje rijden.

Deze baan was gewoon te groot voor deze auto en het inhalen te lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08 17:52
New Hampshire is ook de moeilijkste oval van iRacing, de binnenlijn is te glad en buiten blijft er dan geen ruimte om te passeren. Beter is dan om Charlotte te rijden met de Street Stock, daar kan je echt racen met het hok.

Indycar is leuk op New Hampshire....crashfest!! Indycar op Richmond of Iowa is erg leuk, zit veel dynamiek in.

Ovals zijn erg lastig te liken door links- en rechtsstuurders :) Je moet ervan leren houden!!!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Ik vond het gister wel leuk. De baan was lastig met de streetstock. maar voorin werd er genoeg gevochten. Paul pakte mij in het begin netjes buiten om en ik heb echt ronden lang met eerst Roope en daarna Koen gevochten. Daarnaast was het gevecht tussen Dave en Niel ook zeer leuk om te volgen tot Niel de muur in vloog. Maar ben blij met men 3de plek welke ik met hand en tand moest verdedigen. :) :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Ik heb dat oval rijden niet echt onder de knie, het zijn verdorie maar vier bochten, eigenlijk 2, waar je alleen even zacht hoeft te remmen en daarna weer gas kan bijgeven en nog verlies ik 7 tienden op de snelste rondetijd en naarmate de wedstrijd vorderde ging het alleen maar langzamer. Ik snap niet waar die 7 tienden zit. Ik vond het evengoed wel gezellig op teamspeak, de race was alleen best wel boring, niet alle rondes maar wel 80 %.

Weet iemand hoelaat de sof race van de lotus vanavond is, aangezien ik zondag sowieso niet kan i.v.m. met een reallife wedstrijd.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Mijn missie was ook geslaagd. Hoger finishen als dat ik gestart was :)

De pitstop had ik al heel snel door dat die nodig was met de brandstof die ik bijhad. Dus bij de caution meteen maar gedaan. Daarna heel lang vlak achter Roope gereden, en hem nog in kunnen halen op het laatst :) Best leuke race, erg close maar inhalen was wel extreem moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-09 16:23
Ik vond het gisteren best leuk. :+

Na een ongelofelijk lange practice run (4 laps in de Q sessie) stond ik zowaar op de 5e plek.

Bij de start hing ik achter Roope en het ging zo op een vrij saaie manier heel wat rondjes verder totdat ik de goeie rempunten en lijnen doorhad. Hierdoor kon ik iets dichter bij Roope komen en toen hij bij het uitkomen van de bocht iets teveel overstuur had kon ik hem aan de buitenkant plaatsen en zo meer snelheid doornemen en er fatsoenlijk voorbijgaan in de volgende bocht. Blijkbaar had hij toch wel wat last van gekookte bandjes want hij viel iets verder terug.

Hierna langzaam (jaja ... echt langzaam) tot aan de bumper van DutchDevil kunnen kruipen en nog enkele malen geprobeerd om zijn paint van die streetstock te schaven maar dat lukte maar niet.

Best wel lastig circuit om aan de binnenkant in te halen... Zeker met 1 scherm want vanaf corner-entry tot corner exit constant op een knopje rammen om een blikje naar rechts te gooien zorgt ervoor dat je natuurlijk niet echt optimaal de bocht doorkomt qua snelheid en ik moest de positie dan ook steeds teruggeven aan DD. }:|
Ik was ook helemaal niet in het oog aan het houden hoeveel laps we nog moesten rijden waardoor ik bij het horen van "we've got 2 to go" direct dacht "Doh ... te laat". Laatste rechte stuk kon ik hem er nog naast zetten maar kwam wat meters tekort.

Hierna nog even met DutchDevil de Jetta uitgelaten op Road Atlanta.
Ook al weer een ontzettend lange practice sessie van 1 lap in de warmup :+
6e plek vertrokken (van de Jetta's) en natuurlijk ging het in het begin wel wat trager. Toen ik in m'n ritme kwam uiteindelijk toch de 3e plek veroverd omdat een voorligger z'n Jetta in een banaan veranderde en op het einde toe kwam ik steeds dichter bij de nr 2 omdat hij ook wat problemen had blijkbaar.
Doordat de rijdende chicanes voor mij heel ongunstig uitkwamen toch niet gelukt om die 2e plek te veroveren.

Maar een 3e plek en iRating + en SR + voor 1 oefenlapje met een bak waar ik nog maar 1 keer mee gereden had vind ik helemaal niet zo slecht 8)

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-09 16:23
Iemand vroeg zich gisteren ook af hoe het zat met de on-car camera's en dat die positie nu niet goed meer is met de triple screen setup.

Net even wat opgezocht en blijkbaar zijn deze te wijzigen per auto en kunnen deze ook opgeslagen worden.
Is natuurlijk wel wat werk per auto maar dan zijn ze wel naar je eigen smaak ingericht.

Vond ook een leuke post met custom camera's voor verschillende tracks van Istvan Balogh :
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/1991828.page

Zitten mooie shots tussen. Iemand deze al geprobeerd?

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• back2basic
  • Laatst online: 31-03 16:35
Iemand enig idee hoelang dat we down zijn ?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

back2basic schreef op woensdag 05 september 2012 @ 19:09:
Iemand enig idee hoelang dat we down zijn ?
Nee, wist uberhaupt niet dat er maintenance zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
pfff heb ik juist een half uurtje tijd
naja dan maar niet

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

10 minuutjes. Stond bij announcements.
En bovenin de site:

** Site will be unavailable at 1:05PM EDT (17:05 UTC) for 10 minutes for a web site update. **

[ Voor 61% gewijzigd door Niellie41 op 05-09-2012 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• back2basic
  • Laatst online: 31-03 16:35
Niellie41 schreef op woensdag 05 september 2012 @ 19:13:
10 minuutjes. Stond bij announcements.
En bovenin de site:

** Site will be unavailable at 1:05PM EDT (17:05 UTC) for 10 minutes for a web site update. **
Ooohhh even bakje koffie pakken en het stuurtje afstoffen ... :9

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Net even een Q gedaan in de Indycar op Indianapolis Road. Best leuk om te doen, wel tricky. Een 1:15.888 weten te rijden, wat volgens mij een prima tijd is voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Web updates

Running a bit longer than anticipated.
Current ETA is 1:40pm EDT.

Acties: