Lijbrandt Glasvezel ervaring - || DHZ special Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 31 ... 52 Laatste
Acties:
  • 290.706 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conzales
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb net ook even een test gedaan op een KPN glasvezelverbinding via telnet op poort 25 inkomend. De poort is volgens mij dicht: "telnet: Unable to connect to remote host: No route to host" Poort 80 op dezelfde host getest en geen probleem natuurlijk. Uitgaand verkeer via poort 25 is ook geblokkeerd. Dit KPN abonnement is van voor 2013, maar ik verwacht niet dat het vanaf 2014 gaat veranderen.

[ Voor 23% gewijzigd door Conzales op 11-02-2013 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fast-server schreef op maandag 11 februari 2013 @ 21:33:
Dat is op het poort 25 verhaal niet van toepassing zie ook: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/ict/netneutraliteit

[...]

Als ik geen mail via mijn eigen server kan versturen dan is dus een belemmering van dit recht.
Mijn eigen mailserver hoort immers als gelijke behandeld te worden.
Ik zie nergens in jouw stukje (zoals Viber, Skype, etc.) staan dat de overheid ook specifiek SMTP / poort 25 noemt.

Bovendien ga ik er van uit dat het aspect "veiligheid en continuiteit van het netwerk" altijd voorrang zal hebben op jouw zogenaamde 'recht'.

Als een dienst zoals Viber, Skype, Whatsapp, etc. bijvoorbeeld daadwerkelijk kon leiden tot veel spam, blokkade van de IP-address space van jouw ISP, etc. door andere netwerken (en dan komt de continuteit van de dienst voor andere klanten dus -zeker- in gevaar!), dan zou ook die dienst gewoon geblokkeerd mogen worden!

Ik snap gewoon heel goed dat een simpele 'consumenten' provider poot 25 blokkeert. Niet dat ik jouw kennis of skills in twijfel trek maar je wil niet weten hoe ontzettend veel ellende het geeft als IP space van jouw provider op allerlei spam blacklists terecht komt omdat jij toevallig vergeten bent om te zorgen dat je geen open relay hebt! En dan kan jij wel zeggen "ja maar zo stom ben ik niet!". Nee, dat zeggen meer klanten (ook klanten die dat wel zijn). Om nog maar te zwijgen van de veelheid aan malware/trojans die er voor Windows in omloop geweest is die probeert om direct verbinding te krijgen met MX hosts van domains...... Wat dat betreft heb ik al veel gekkigheid om me heen gezien.

Oftewel, dan kan jij wel met je 'recht' aan komen maar dat 'recht' zal iedere rechter met een beetje 'clue' direct van tafel vegen als hij begrijpt wat je aan implementatie van SMTP allemaal fout kan doen.

Waarom denk je dat XS4ALL qua internet access gemiddeld ook duurder is dan providers zoals Telfort? Dat is mede ook omdat je bij hen dus wel eigen mailservers mag draaien maar zij intern ook allerlei detectiesystemen en procedures hebben om 'gehackte' thuisservertjes zo snel mogelijk te blokkeren. Zelf bij vrienden van me met XS4ALL al div. malen meegemaakt.

Bovendien, ik weet niet of dat tegenwoordig nog steeds zo is, maar Planet bood bv. wel degelijk de mogelijkheid om zelf een mailserver te draaien (alleen moest je dan wel via hun smarthost werken die volgens mij ook binnenkomend gebruikt kon worden met de juiste MX prioriteiten).

Oftewel, long story short, de post van Conzales met uitsluitingen op de netneutraliteit betreffende veiligheid, continuiteit, integriteit gaat in dit verhaal gewoon op. Rogue SMTP servers zijn een te groot risico voor een normale consumentenprovider met normale consumentenprijzen en de administratieve rompslomp die het met zich mee brengt om de sporen van een falende thuisprutser weer op te ruimen.....

[ Voor 11% gewijzigd door eymey op 11-02-2013 23:36 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het vaak met eymey eens, maar nu even niet...
eymey schreef op maandag 11 februari 2013 @ 23:31:

Ik zie nergens in jouw stukje (zoals Viber, Skype, etc.) staan dat de overheid ook specifiek SMTP / poort 25 noemt.
Er staat:

Dit betekent dat providers concurrerende internetdiensten [...] niet meer mogen blokkeren of vertragen en hiervoor ook geen extra geld mogen vragen.
Dus ook geen 'concurrerende' maildiensten.
Maar ik zou er de wetstekst op na moeten slaan wat er werkelijk staat, het gequote stukje is 'slechts' een uitleg met voorbeelden.
Bovendien ga ik er van uit dat het aspect "veiligheid en continuiteit van het netwerk" altijd voorrang zal hebben op jouw zogenaamde 'recht'.
het is geen "zogenaamd 'recht'", het is een daadwerkelijk, wettelijk vastgelegd recht.
Als een dienst zoals Viber, Skype, Whatsapp, etc. bijvoorbeeld daadwerkelijk kon leiden tot veel spam, blokkade van de IP-address space van jouw ISP, etc. door andere netwerken (en dan komt de continuteit van de dienst voor andere klanten dus -zeker- in gevaar!), dan zou ook die dienst gewoon geblokkeerd mogen worden!
Nou, niet 'gewoon'. Wanneer burgers een wettelijk recht is toegekend mag dat pas worden afgenomen wanneer alle andere redelijkerwijs toe te passen middelen niet (blijken te) werken.
[...]

Oftewel, dan kan jij wel met je 'recht' aan komen maar dat 'recht' zal iedere rechter met een beetje 'clue' direct van tafel vegen als hij begrijpt wat je aan implementatie van SMTP allemaal fout kan doen.

Waarom denk je dat XS4ALL qua internet access gemiddeld ook duurder is dan providers zoals Telfort? Dat is mede ook omdat je bij hen dus wel eigen mailservers mag draaien maar zij intern ook allerlei detectiesystemen en procedures hebben om 'gehackte' thuisservertjes zo snel mogelijk te blokkeren. Zelf bij vrienden van me met XS4ALL al div. malen meegemaakt.
Precies! Bij xs4all kan het dus, en dus zal de rechter (mits hij dartoe wordt geprikkeld door een deskundige advocaat of partij) onder verwijzing naar xs4all oordelen dat er de provider 'dus' andere middelen ten dienste staan dan de simpele oplossing van een algehele blokkade.
Bovendien, ik weet niet of dat tegenwoordig nog steeds zo is, maar Planet bood bv. wel degelijk de mogelijkheid om zelf een mailserver te draaien (alleen moest je dan wel via hun smarthost werken die volgens mij ook binnenkomend gebruikt kon worden met de juiste MX prioriteiten).

Oftewel, long story short, de post van Conzales met uitsluitingen op de netneutraliteit betreffende veiligheid, continuiteit, integriteit gaat in dit verhaal gewoon op. Rogue SMTP servers zijn een te groot risico voor een normale consumentenprovider met normale consumentenprijzen en de administratieve rompslomp die het met zich mee brengt om de sporen van een falende thuisprutser weer op te ruimen.....
Zoals in het gequote stukje uitleg staat: een louter financiële afweging is geen rechtsgeldige afweging.

Als laatste:
Mocht poort 25 bij Telfort wel geblokkeerd worden dan is dat een wijziging in het (Lijbrandt)contract ten nadele van de consument, dus kan je zonder opzegtermijn weg. De vraag is dan natuurlijk wel waar naartoe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
eymey,
Rogue SMTP servers zijn een te groot risico voor een normale consumentenprovider met normale consumentenprijzen en de administratieve rompslomp die het met zich mee brengt om de sporen van een falende thuisprutser weer op te ruimen.
De mail server van de provider (KPN ITNS) staat steeds op de blacklist en daar hebben andere mensen last van.

Deze mensen hebben dus de mailserver van hun provider (KPN ITNS) gebruikt door een virus of dit bewust gedaan o.i.d.

Mensen die een eigen mail server draaien weten meestal heel goed waarmee ze bezig zijn en staan dan ook niet op die lijst, als ze er al op zouden komen dan heeft niemand anders er last van.

KPN kan dus geen eens een goede beveiliging implementeren waardoor ze steeds op de blacklist komen (in jouw woorden: prutsers), hier is iedere klant de dupe van...

Als poort 25 open had gestaan (net neutraal) dan hadden mensen met eigen server gewoon email kunnen versturen.

Zoals ik het zie is KPN zelf niet in staat haar eigen beveiliging op orde te maken (mompelt ook iets over niet updaten van servers en een hack) en omdat het "grote" KPN dit niet zelf kan zullen haar klanten het wel helemaal niet kunnen en gaan poorten op slot.

KPN houd er vaak een rare manier van werken op na maar dit is toch wel het toppunt en erg denigrerend naar klanten. (Je bent altijd schuldig en een prutser)

KPN zou in de experiabox ook een firewall rule kunnen zetten zodat mail standaard alleen via hun smarthost verstuurd mag worden welke standaard aanstaat, ervaren gebruikers kunnen deze optie dan uitzetten.

Bij herhaald misbruik kan deze poort dan als nog gesloten worden, dit lijkt me eerder een correcte manier van werken.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@IcyK en fast-server: We hoeven het ook niet met elkaar eens te zijn. We hebben er gewoon een andere visie op.

Ik blijf dan ook bij mijn standpunt (en nogmaals, ik heb ook van m'n werk uit zelf genoeg mailservers beheerd om te weten dat een configuratiefout in een oogwenk gemaakt is).

KPN blokkeert ook niet opzettelijk dingen, want er zijn nog zat andere maildiensten op internet prima te gebruiken, zijnde alle webmail diensten maar ook gewoon de secure smtp server van Google kan ik vanuit Thunderbird gewoon prima benaderen om als mail relay te gebruiken (ook in de tijd dat ik bij KPN zag via ADSL). Zo'n wet als die op netneutraliteit is er om te zorgen dat providers niet 'concurrerende' diensten zo maar kunnen blokkeren / beperken (opzettelijk). Niet om een provider te dwingen known insecure poorten gewoon maar open te zetten.

Natuurlijk zijn er allemaal manieren om klanten die hier bewust voor kiezen toch de mogelijkheid te geven om poort 25 open te zetten en het zou KPN zeker sieren als ze dit deden (dat ontken ik ook niet). Maar ik blijf er nog steeds bij dat als iemand het er op aan zou laten komen met een rechtszaak, hij nog wel eens ongelijk zou kunnen krijgen en dat je niet zo maar alles onder netneutraliteit kan schuiven.

Bovendien zijn er dus providers (xs4all) waar je prima heen kan om wél toegang te hebben tot poort 25. Die zijn dan ook duurder. Dat is geen 'excuus' maar gewoon een feit.

Maar goed, slechts mijn mening.

Je kan natuurlijk altijd eens via consuwijzer een klacht inschieten bij de OPTA. Ik neem tenminste aan dat zij toezien op deze wet.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyDude
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-12-2024

HeyDude

Blijven lachen!

De nieuwe naam etc verklaart wel het een en het ander... Hopelijk gaat de overgang soepel (ahum)

Zijn er al details bekend of de overname cq naamswijziging ook gevolgen heeft voor het lopende contract?
Dus kun je overstappen naar een niet KPN onderneming mocht je dat willen en je contract opzeggen?

Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjors4ever
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-08 19:12
Sinds enkele weken een Lijbrandt Klaar 100 abonnement.

Wij hebben echter regelmatig last van een langzaam steeds luider wordende fluittoon bij het bellen (de toon lijkt bijna op een sirene). Zojuist de Klantenservice van Lijbrandt proberen te bellen, maar ik kan nieteens een muziekje horen terwijl ik in de wacht sta.

De toon is alleen aan mijn kant van de telefoonverbinding te horen. De partij aan de andere kant hoort het niet.

Reeds enkele malen de Genexis modem gereset (stekker er voor een minuutje uit). Dit lijkt dan te werken, gesprekken na zo'n reset zijn normaal. Echter een dag, of enkele dagen, later komt de fluittoon weer terug.

De Huistelefoon die aangesloten is, is een Dect telefoon (Gigaset SL78 H). Het Dect kastje bevindt zich ook in de meterkast, nabij de Genexis modem. Zojuist zelfs geprobeerd het telefoon snoertje rechtstreeks van de eerste poort op de Genexis aan te sluiten op het Dect zendertje. Geen oplossing, fluittoon nog aanwezig.

Aangezien eerdere resets van de Genexis modem een korte tijd een oplossing gaven, lijkt mij dat het probleem zich aan de kant van de Genexis (c.q. Lijbrandt) bevindt.

Iemand iets dergelijks gehad, oplossing?

Groeten en bvd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conzales
  • Niet online
Zojuist zelfs geprobeerd het telefoon snoertje rechtstreeks van de eerste poort op de Genexis aan te sluiten op het Dect zendertje.
--> Hoe was het voorheen aangesloten?

Bij problemen met draadloze apparatuur (dect, wifi) is het altijd handig om even alleen met kabels te testen. Draadloze apparatuur kan op allerlei manieren storen, beter is het om dat alvast uit te sluiten. Een handset die eenzijdig stoort kan ook te maken hebben met volume-instellingen (rondzingen). Siemens is i.i.g. wel goed spul. Als je een telefoon met een kabel beschikbaar hebt (zo'n ziggo handset b.v. die je bij het abonnement kreeg vroegah) kun je die even rechtstreeks in de Genexis pluggen. Heb je dan nog een fluittoon dan is het een probleem voor Lijbrandt & partners.

[ Voor 20% gewijzigd door Conzales op 12-02-2013 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conzales
  • Niet online
Over het smtp verhaal.
Qua recht denk ik toch dat eymey gelijk heeft en dat de consument aan het kortste eind zal trekken. Qua mening en dus hoe het zou moeten werken ben ik het toch met fast-server eens. Providers zouden hierin een duidelijke lijn moeten trekken of blokkades duidelijk communiceren naar de klant toe. Een helpdesk die de klant gaat vertellen dat alles openstaat terwijl dit niet zo blijkt te zijn na het afsluiten van een abonnement is gewoon valse voorlichting en reden om het contract te beeindigen. Alleen kom je helaas weer bij bewijslast uit. Zoals iedere tweaker weet moet je nooit een helpdesk bellen voor advies of een eerlijk antwoord verwachten. Altijd van de voorwaarden en de website uitgaan. Helaas werkt het zo. Uitzondering zijn de semi-professionele ISP's zoals XS4ALL. Die zijn zeldzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:07

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Conzales schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 15:25:
Over het smtp verhaal.
Qua recht denk ik toch dat eymey gelijk heeft en dat de consument aan het kortste eind zal trekken. Qua mening en dus hoe het zou moeten werken ben ik het toch met fast-server eens. Providers zouden hierin een duidelijke lijn moeten trekken of blokkades duidelijk communiceren naar de klant toe. Een helpdesk die de klant gaat vertellen dat alles openstaat terwijl dit niet zo blijkt te zijn na het afsluiten van een abonnement is gewoon valse voorlichting en reden om het contract te beeindigen. Alleen kom je helaas weer bij bewijslast uit. Zoals iedere tweaker weet moet je nooit een helpdesk bellen voor advies of een eerlijk antwoord verwachten. Altijd van de voorwaarden en de website uitgaan. Helaas werkt het zo. Uitzondering zijn de semi-professionele ISP's zoals XS4ALL. Die zijn zeldzaam.
Of je neemt het tel gesprek op :P

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conzales
  • Niet online
Ja een gesprek opnemen is een mogelijkheid, maar veel gedoe zou je daarmee van een abonnement af willen. Ook moet je eerst vermelden dat je het gesprek opneemt, anders is het geen bewijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:28

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Conzales schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 17:06:
Ja een gesprek opnemen is een mogelijkheid, maar veel gedoe zou je daarmee van een abonnement af willen. Ook moet je eerst vermelden dat je het gesprek opneemt, anders is het geen bewijs.
Wat dat betreft heeft de 'echte KPN' toch echt meer ballen. Bij de intekenactie heb ik destijds voor KPN gekozen.
Toen ik achter de gruwelijke experiabox kwam, heb ik ze direct opgebeld om mijn abo (nog voor aansluiting) op te zeggen. Toe mijn de reden gevraagd werd heb ik ze duidelijk uitgelegd waarom ik niet met de restricties van de experiabox kon leven. Ik werd bedankt voor het goed doen van mijn huiswerk en binnen een dag werd de aansluiting geannuleerd.

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Koffie schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 17:42:
[...]

Wat dat betreft heeft de 'echte KPN' toch echt meer ballen. Bij de intekenactie heb ik destijds voor KPN gekozen.
Toen ik achter de gruwelijke experiabox kwam, heb ik ze direct opgebeld om mijn abo (nog voor aansluiting) op te zeggen. Toe mijn de reden gevraagd werd heb ik ze duidelijk uitgelegd waarom ik niet met de restricties van de experiabox kon leven. Ik werd bedankt voor het goed doen van mijn huiswerk en binnen een dag werd de aansluiting geannuleerd.
Bij mij weten..................

Als privepersoon ben je NIET verplicht dit te melden zolang je geen derden laat meeluisteren die er eigenlijk niks mee te maken hebben.

Kortom, je eigen privegesprek mag je opnemen zonder dat te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:14
Vandaag mijn eerste factuur ontvangen en volgens mij klopt het niet..
Uit de factuur blijkt dat ik maar 1 maand gratis heb gekregen.. Terwijl dit volgens mij toch echt 2 maanden moet zijn...
Alleen het meest vervelende (of eigenlijk het meest smerige praktijkje van Lijbrandt) is dat ze dat nergens noemen. Niet in de bevestigingsmail, maar ook niet in de bevestigingsbrief.. Dus ik kan totaal niet achterhalen welke actie ik nou eigenlijk genomen heb...

Weet iemand welke actie er begin september gold?

*Edit*: Ik stuit net op deze site:
http://web.archive.org/we.../http://www.lijbrandt.nl/
Toen was het wel 1 maand, dus zal ik mij vast wel vergist hebben dan..

[ Voor 14% gewijzigd door Lieuwe15 op 12-02-2013 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conzales
  • Niet online
Kortom, je eigen privegesprek mag je opnemen zonder dat te melden.
Beetje oftopic weer, maar goed.

Ja dat mag, maar je kunt het dan niet als bewijs gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:57
Lieuwe15 schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 20:43:
[...]
Weet iemand welke actie er begin september gold?

*Edit*: Ik stuit net op deze site:
http://web.archive.org/we.../http://www.lijbrandt.nl/
Toen was het wel 1 maand, dus zal ik mij vast wel vergist hebben dan..
Ik heb in augustus Lijbrandt aangevraagd, en inderdaad ook met 1 maand gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjors4ever
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-08 19:12
Conzales schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 15:15:
[...]
--> Hoe was het voorheen aangesloten?

Bij problemen met draadloze apparatuur (dect, wifi) is het altijd handig om even alleen met kabels te testen. Draadloze apparatuur kan op allerlei manieren storen, beter is het om dat alvast uit te sluiten. Een handset die eenzijdig stoort kan ook te maken hebben met volume-instellingen (rondzingen). Siemens is i.i.g. wel goed spul. Als je een telefoon met een kabel beschikbaar hebt (zo'n ziggo handset b.v. die je bij het abonnement kreeg vroegah) kun je die even rechtstreeks in de Genexis pluggen. Heb je dan nog een fluittoon dan is het een probleem voor Lijbrandt & partners.
Huidige aansluiting:
Telefoonkabeltje gaat van 1e poort Genexis naar 'vierkant' telefoonblokje. Van daaruit lopen er kabeltjes naar de verschillende telefoonaansluitingen in het huis. In dat blokje (in de meterkast) heb ik een 4-punts stekker van het dect-kastje gestoken. De overige telefoonaansluitingen in de verschillende kamers gebruik ik niet.

Wat ik even geprobeerd heb is het dect-kastje rechtstreeks in de Genexis te pluggen. Geen verandering.

Het dect-kastje van siemens zendt het signaal naar 2 handsets.
Met beide handsets heb ik deze vervelende toon gehoord. Vanuit verschillende kamers/verdiepingen.

Vanmiddag de stekker van de Genexis er weer even uitgetrokken en na een minuutje weer teruggeplaatst. Probleem was hierna weer verholpen.
Echter, bovenstaande heb ik de afgelopen weken al enkele keren gedaan. Ben dus ook bang dat ik een dezer dagen weer dezelfde klachten heb.

Voorheen had ik een alles-in-1 abo bij Ziggo. Modem hing hierbij naast dect-kastje in meterkast. Nooit problemen mee gehad.

Ik ga nog eens zoeken of ik ergens een vaste telefoon heb liggen. Als het probleem zich dan weer voordoet plug ik die in de Genexis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezonnebril
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-09 11:08
Sjors4ever schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 14:26:
Sinds enkele weken een Lijbrandt Klaar 100 abonnement.

Wij hebben echter regelmatig last van een langzaam steeds luider wordende fluittoon bij het bellen (de toon lijkt bijna op een sirene). Zojuist de Klantenservice van Lijbrandt proberen te bellen, maar ik kan nieteens een muziekje horen terwijl ik in de wacht sta.

De toon is alleen aan mijn kant van de telefoonverbinding te horen. De partij aan de andere kant hoort het niet.

Reeds enkele malen de Genexis modem gereset (stekker er voor een minuutje uit). Dit lijkt dan te werken, gesprekken na zo'n reset zijn normaal. Echter een dag, of enkele dagen, later komt de fluittoon weer terug.

De Huistelefoon die aangesloten is, is een Dect telefoon (Gigaset SL78 H). Het Dect kastje bevindt zich ook in de meterkast, nabij de Genexis modem. Zojuist zelfs geprobeerd het telefoon snoertje rechtstreeks van de eerste poort op de Genexis aan te sluiten op het Dect zendertje. Geen oplossing, fluittoon nog aanwezig.

Aangezien eerdere resets van de Genexis modem een korte tijd een oplossing gaven, lijkt mij dat het probleem zich aan de kant van de Genexis (c.q. Lijbrandt) bevindt.

Iemand iets dergelijks gehad, oplossing?

Groeten en bvd!
Ik heb een soortgelijk probleem gehad. Zowel met dect als ouderwetse telefoon. Fluittoon ging echter niet weg na een reset van de modem. Heel irritant geluid en inderdaad alleen aan de eigen kant te horen. Destijds contact opgenomen met de webcare, ze hebben eerst laten onderzoeken of er aan de serverside iets gedaan kon worden of eventueel een firmware upgrade van de genexis. Dit was allemaal niet aan de orde en toen is men overgegaan tot een modem wissel.

De monteur in kwestie gaf aan dat er een slechte serie modems zijn welke dit probleem hebben :'( . Modem vervangen en probleem was verholpen. Dit was door de monteur niet direct te testen na de wissel want het duurt 60 min + voordat de lijn weer actief is. :)

[ Voor 4% gewijzigd door dezonnebril op 12-02-2013 22:50 ]

If at first you don’t succeed, call it version 1.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Conzales schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 17:06:
[...]
Ook moet je eerst vermelden dat je het gesprek opneemt, anders is het geen bewijs.
Dat is een wijdverbreide misvatting. Wanneer je zelf deelneemt aan het gesprek (in persoon) mag je zonder mededeling het gesprek opnemen. Wanneer je een ander voor je laat bellen uit jouw naam (rechtsbijstand bijvoorbeeld) dan heeft die ander wel een meldingsplicht wanneer het de bedoeling is om de tape / mp3 vervolgens aan jou over te dragen.

Daarnaast: in civiele zaken is het aantal en soort bewijsmiddelen niet beperkt. Je kan zelfs met gestolen documenten rechtsgeldig bewijs leveren in een civiele zaak (maar loopt vervolgens wel het risico gearresteerd te worden voor diefstal natuurlijk ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conzales
  • Niet online
@IcyK, ok dan knoop ik vanaf nu een recorder aan mijn voip-lijn; alles wat de persoon aan de andere kant van de lijn zegt kan en zal tegen hem/haar gebruikt worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yep, zie o.a. 152 Rv

Mocht het een zaak worden dan wel eerst even het griffierecht aftikken bij sector civiel of sector kanton.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2013 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
[b][message=39745878,noline]

Je kan natuurlijk altijd eens via consuwijzer een klacht inschieten bij de OPTA. Ik neem tenminste aan dat zij toezien op deze wet.
Done :)

Wie doet er nog meer mee?

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op grond waarvan dien je die klacht in dan? Geruchten?
Lijkt me handiger om eerst eens af te wachten wat Telfort daadwerkelijk gaat doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-05 19:35
Tja registratiekamer heeft In 1996 een heel mooi en verhelderend stuk geschreven over het opnemen van telefoongesprekken. Insteek van het stuk ( leidraad eerder) was het opnemen van gesprekken gevoerd door werknemers, maar het legt heel verhelderend de grondrechten uit (art 13 grondwet bv) dus ook hanteerbaar voor andere rechtsverhoudingen. Kort door de bocht " het is maar wat je er mee doet" bepaald of het toegestaan is of niet. En indien niet toegestaan in hoe verre weegt het als bewijslast vs inbreuk op het recht.

Even googlen op " als de telefoon wordt opgenomen" door b.j.p. Huisman
Verplichte kost bij burgerprocesrecht , en het leest niet naar weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm, BPR bij ons was een stuk saaier :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 23:34:
Lijkt me handiger om eerst eens af te wachten wat Telfort daadwerkelijk gaat doen...
Ik heb een klacht ingediend wegens klik dit mag niet meer voor nieuwe klanten vanaf 2013 volgens de nieuwe telecom wet. (netneutraliteit)

Bij telfort mag je helemaal geen enkele server draaien volgens hun voorwaarden.

[ Voor 7% gewijzigd door fast-server op 13-02-2013 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 23:34:
Idd.... KPN blokkeert poort 25 maar ik weet nieteens hoe dat bij Telfort zit. En zelfs al doet Telfort dat op dit moment op de ADSL dienst, dan is het nog helemaal de vraag of dat op glas ook gaat gebeuren.

Internet bij ADSL van Telfort gaat op dit moment noch via KPN, noch via ISPFabriek/ITNS. Ook is nog niet bekend hoe dat bij Glasvezel van Telfort gaat lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Zo glasvezel aangesloten, Lijbrandt actief. Dag dag upc _/-\o_ .

De HD box moet nog binnen komen, nu maar even via dvb-c tv kijken. Opzich goed te doen. Het internet 50/50 lijn is prima, zit op 53/52. Kom vanaf een 25/1,5 lijn van upc. Praktijk 22/1. Prima dus ook. Nu hopen dat beter blijft dan gewend ben van upc :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 00:02:
Hm, BPR bij ons was een stuk saaier :(
Komt waarschijnlijk omdat ik destijds (1998 alweer) een gastcollege gehad heb van bewuste auteur. kon boeiend spreken. Vak was bij ons alleen maar feitelijke cases. Erg praktijkgericht en leuk gebracht.
Bestuursprocesrecht ( daar stond de afkorting BPR voor in mijn opleiding) was daarentegen wel een hel.

Zit hem dus in de afkorting ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

ehtweak schreef op maandag 11 februari 2013 @ 16:58:
[...]

Welkom UPC Horizon box zul je bedoelen...? :X
Nou sterkte dan maar! :+
Horizon komt er niet in met zijn 59watt gebruik. Heb net zonnepanelen geïnstalleerd en het héle huis vol Led en A++++ apparatuur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Conzales schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 23:14:
@IcyK, ok dan knoop ik vanaf nu een recorder aan mijn voip-lijn; alles wat de persoon aan de andere kant van de lijn zegt kan en zal tegen hem/haar gebruikt worden ;)
Ik zelf heb deze werkt super via de nootbook :P
PC Phone Recorder Telephone Call Conversation Recorder

Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/t/PC-Phone-Recorder-Telephone-Call-Conversation-Recorder-/00/s/NjAwWDYwMA==/$(KGrHqN,!lUFBgGg-ncyBQm2TyVwbw~~60_3.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Conzales schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 23:14:
Als je in het begin van het gesprek niet aangeeft dat e.e.a. wordt opgenomen mag je het als het er op aankomt nooit aanvoeren als bewijs. Nederlandsche regeltjes....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
Fairy schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 11:41:
[...]

Als je in het begin van het gesprek niet aangeeft dat e.e.a. wordt opgenomen mag je het als het er op aankomt nooit aanvoeren als bewijs. Nederlandsche regeltjes....
Uhh dat is dus een misverstand. Onrechtmatig verkregen bewijs is vooral in civielrechtelijke zaken nog immer bewijs. Het is dan toetsing aan de rechter onderhevig ( hoe zwaar weegt de inbreuk van het grondrecht vs bewijs von onrechtmatige daad/ niet naleving contract) en daarbij speelt de rechtsverhouding tussen partijen ook een grote rol.

Strafrechtelijk is het andere koek

Interessante leesvoer heb ik eerder aangedragen... Moeite waard om te lezen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoffel63
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-06-2020
Ik heb sinds vandaag ARD, ZDF en Arte niet meer in HD.
Zit in Dordrecht op WDGO.
De zenders staan ook niet meer als HD zenders in de zenderlijst op de site van Glashart Media.
Heb ik wat gemist over het niet langer doorgeven in HD van deze zenders?
Of is dit een volgende stap in de overgang naar Telfort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-05-2022
Same here, maar ik heb dan OnsBrabantNet in Veldhoven. Dit zal wel een volgende stap in de overgang naar Telfort zijn. Communicatie nul weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:24
stoffel63 schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 21:40:
De zenders staan ook niet meer als HD zenders in de zenderlijst op de site van Glashart Media.
Ze schoppen de verschillen tussen wgdo en wba eruit voor de overgang naar Telfort.

[ Voor 3% gewijzigd door White_Collar op 13-02-2013 22:15 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud

MCP cloud

Op het web sinds 1998

stoffel63 schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 21:40:
Effe ook gecheckt hier, en idd HD logo is weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:54
Ik heb een contract lopen tot Mei, heeft iemand al een loophole gevonden om uit het contract uit te komen?

Wil graag wel weer terug naar UPC, maar moet ff afwachten tot mijn contract afloopt of ik een manier heb gevonden om eerder weg te kunnen.

• Conzales
  • Niet online
@stoffel63
Dat komt inderdaad door de overgang naar Telfort. KPN heeft niet de technische mogelijkheid om deze zenders ook in HD door te geven. Heeft met multicast <> unicast te maken. Het is eerder geprobeerd om deze zenders naar HD te zetten (toen WBA+) en dat lukte niet. Er kon niet meer opgenomen worden van deze zenders. Toen is het teruggezet. Dit is al weer een hele tijd terug overigens en was bij een stuk of 10 zenders het geval.

Verwijderd

Dat was bij ARD, ZDF, Arte, en National Geographic het geval (en nog steeds dus)
Tijdelijk is dat bij EEN en Canvas ook geweest. Die zijn inmiddels wel in HD.

In de lijst van Glashart staat National Geographic nog wel in HD maar die is dus op wba+ niet in HD.

Knullig is dat hele HD gedoe van kpn natuurlijk wel.

• MCP cloud

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Conzales schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 02:34:
@stoffel63
Dat komt inderdaad door de overgang naar Telfort. KPN heeft niet de technische mogelijkheid om deze zenders ook in HD door te geven. Heeft met multicast <> unicast te maken. Het is eerder geprobeerd om deze zenders naar HD te zetten (toen WBA+) en dat lukte niet. Er kon niet meer opgenomen worden van deze zenders. Toen is het teruggezet. Dit is al weer een hele tijd terug overigens en was bij een stuk of 10 zenders het geval.
Best triest glasvezel nog NIET klaar voor de toekomst :+
SirMemeAlot schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 23:26:
Ik heb een contract lopen tot Mei, heeft iemand al een loophole gevonden om uit het contract uit te komen?

Wil graag wel weer terug naar UPC, maar moet ff afwachten tot mijn contract afloopt of ik een manier heb gevonden om eerder weg te kunnen.
Het HD verhaal denk ik, niet meer de beloofde dienst kunnen leveren !

Dat hangt in het geval van Marnix1988 z'n verhaal ook maa rnet af van welk netwerk hij zit. Als hij al op WMP+ zit, dan kan hij al veel langer die betreffende HD zenders niet ontvangen.

Maar ach, whatever :). Je kan toch ook wel ff tot mei wachten? (en ik vraag me nog steeds af wat er aan UPC nou zo veel beter is als ik kijk wat voor gezeik er bij m'n ouders en anderen die ik ken steeds mee is).

Ik denk eerlijk gezegd dat UPC er stiekem, ookal zien ze dat niet in, ook van mee profiteert wanneer er in een bepaalde plaats glas komt en veel zware IP verbruikers daarop overstappen. Dat geeft ademruimte op de DOCSIS frequenties. Want bv. in Apeldoorn is het nog altijd zwaar janken met UPC....

[ Voor 27% gewijzigd door eymey op 14-02-2013 10:20 ]

• SirMemeAlot
Omdat ik het einde van het voetbal seizoen internationaal wil zien, en dat kan ik helaas niet bij Lijbrandt.

Maar er zijn uiteraard nog een aantal redenen waarom ik mijn overstap wil doen. Het is niet zozeer omdat ik een slechte ervaring met Lijbrandt heb.

Ik woon in Leeuwarden waar een WMP+ netwerk is, dit betekend dat ik kan opzeggen eventueel doordat ze niet alle HD zenders kunnen leveren hier?

• HeyDude
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-12-2024

HeyDude

Blijven lachen!

SirMemeAlot schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 10:57:
[...]
Ik woon in Leeuwarden waar een WMP+ netwerk is, dit betekend dat ik kan opzeggen eventueel doordat ze niet alle HD zenders kunnen leveren hier?
Ben eerder benieuwd of de overgang naar Telfort inclusief alle wijzigingen in totaal niet een reden is om je contract tzt op te zeggen.

Niet omdat ik dat perse wil maar om iets achter de hand te houden mocht het de spuigaten uitlopen ;)

Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team

SirMemeAlot schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 10:57:
Omdat ik het einde van het voetbal seizoen internationaal wil zien, en dat kan ik helaas niet bij Lijbrandt.

Maar er zijn uiteraard nog een aantal redenen waarom ik mijn overstap wil doen. Het is niet zozeer omdat ik een slechte ervaring met Lijbrandt heb.

Nee dat kan je dus niet want dat konden ze dus toch al niet (dus er verandert in wezen niets). Sowieso zal de overgang naar Telfort verder gewoon vrij 'geruisloos' gaan voor de lopende contracten (als die overgang alleen 'organisatorisch' is zonder technische veranderingen). Dus dan is er helemaal geen reden om eerder van je contract af te kunnen.

Naar ik nu lees blijken WGDO klanten dus wel een twijfelgeval te worden. Mocht het echt zo zijn dat WGDO 'omgebouwd' wordt naar WMP+, dan kunnen daar bepaalde zenders dus wel weg gaan vallen. En dát zou strikt juridisch gezien dan een reden kunnen zijn om het contract open te breken.

Echter, ik heb nog wel mijn twijfels. Er is 1 provider (Tweak) afhankelijk van de WGDO leverstraat voor het leveren van de "blauw" abonnementen. Die bieden ze ook nog steeds nergens via WMP+. Mocht WGDO nu echt afgebroken worden, ben ik wel benieuwd hoe dat daar gaat lopen....
HeyDude schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 11:27:
[...]

Ben eerder benieuwd of de overgang naar Telfort inclusief alle wijzigingen in totaal niet een reden is om je contract tzt op te zeggen.

Niet omdat ik dat perse wil maar om iets achter de hand te houden mocht het de spuigaten uitlopen ;)
Er -hoeft- als je toch al op WMP+ zit dus compleet niets te veranderen (ik weet niet of het veranderen van het bedrijfslogo op de factuur een reden is :+ ). Telfort kan heel goed de vezelklanten gewoon via ISPfabriek/ITNS blijven laten lopen (dan verandert er in network / blokkeer policy's in principe ook niets) . Zelfde geldt voor RTV en telefonie en het maandbedrag dat je betaalt.

[ Voor 20% gewijzigd door eymey op 14-02-2013 11:48 ]

• MCP cloud

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Afbeeldingslocatie: http://i1.aijaa.com/b/00510/11777070.jpg

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Lijbrandt webcare? Dat was toch opgedoekt?

Hoe kom ik zo snel mogelijk van die club af..... :'(
Hier werkt alles gewoon nog prima.... dus ik zou niet weten waarom ik er af zou moeten willen :)

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
hier (Ermelo) werkt het ook prima. HD amino binnen. Beter beeld dan ik bij UPC had. Stuk scherper. Klein kastje. Geen klokje zoals bij de UPC hd box, kijken nog geregeld om te zien hoe laat het is :+

Verwijderd

Toch ben ik nu al benieuwd of Telfort ook de zenderkeuze van Lijbrandt overneemt, en of het huidig contract met Lijbrandt 1 op 1 overneemt. In het basispakket van Lijbrandt zijn een aantal zenders die niet bij Telfort in het basispakket zitten. Ik heb nu een 3 in 1-pakket met 25/25 internet en dat is voor mij voldoende. Ook de telefoontarieven van Lijbrandt zijn aantrekkelijker als bij Telfort.
Als er iets aan pakket of inhoud gaat veranderen, dan lijkt me ook dat je voortijdig mag opzeggen. Maar goed, we zullen moeten afwachten.....

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:59
Sjors4ever schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 14:26:
Wij hebben echter regelmatig last van een langzaam steeds luider wordende fluittoon bij het bellen (de toon lijkt bijna op een sirene). Zojuist de Klantenservice van Lijbrandt proberen te bellen, maar ik kan nieteens een muziekje horen terwijl ik in de wacht sta
Ik heb dit ook gehad, maar niet zo erg dat ik iemand niet meer kon verstaan. Bij mij was het overigens zo dat ik dit niet hoorde als ik mijn Siemens DECT centrale aansloot op de Genexis (blijkbaar zit daar een hoog-frequent filter in), maar wél als ik een (bedrade) telefoon direct op de Genexis aan sloot, of als ik mijn Fritzbox als Dect centrale gebruikte.

Ik had dit op alle gesprekken die via de analoge telefoonlijn van de Genexis liepen, ingaand en uitgaand. En inderdaad alleen hoorbaar voor mijzelf, niet voor de gesprekspartner.

De oplossing was het monteren van een hoogfrequent filter in deze analoge lijn. En zo'n filter hebben de meeste mensen nog thuis liggen, want dat is gewoon je oude ADSL-splitter.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:59
dezonnebril schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 22:42:
[...]Ik heb een soortgelijk probleem gehad. Zowel met dect als ouderwetse telefoon. Fluittoon ging echter niet weg na een reset van de modem. Heel irritant geluid en inderdaad alleen aan de eigen kant te horen. Destijds contact opgenomen met de webcare, ze hebben eerst laten onderzoeken of er aan de serverside iets gedaan kon worden of eventueel een firmware upgrade van de genexis. Dit was allemaal niet aan de orde en toen is men overgegaan tot een modem wissel.

De monteur in kwestie gaf aan dat er een slechte serie modems zijn welke dit probleem hebben :'( . Modem vervangen en probleem was verholpen. Dit was door de monteur niet direct te testen na de wissel want het duurt 60 min + voordat de lijn weer actief is. :)
Bedankt voor de tip! Ik ga de helpdesk ook maar eens bellen, want ondanks dat ik een work-around met een ADSL-splitter heb, wil ik toch graag een Genexis die netjes doet waarvoor ie gemaakt is.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2024
Ik heb de goedkoopste alles in 1 pakket besteld van Lijbrandt voor mijn ouders zonder digitale tv decoder. Ik wil de dvb-c signaal tv gebruiken. Nu is het zo dat ze een oude tv hebben die geen dvb-c tuner heeft, dus besloten we om een nieuwe tv te gaan halen. Maar ik zie dat er een dvb-c en dvb-c hd is. Maakt het nog uit welke type tuner we nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-03-2021
330d schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 08:07:
Ik wil de dvb-c signaal tv gebruiken. Nu is het zo dat ze een oude tv hebben die geen dvb-c tuner heeft, dus besloten we om een nieuwe tv te gaan halen. Maar ik zie dat er een dvb-c en dvb-c hd is. Maakt het nog uit welke type tuner we nemen?
Nee, het dvb-c signaal is niet gecodeerd, de tv zal dan zowel de gewone als de hd zenders ontvangen, het geldt overigens alleen voor Ned. 1,2 en 3 die zitten ook op 101, 102 en 103 in HD.

Wij hebben een goedkope Samsung op de slaapkamer en die werkt met favorieten, als ik dan op 1 druk krijg ik de SD zender, voor HD moet ik echt 101 ingeven, hij sluit de zenders die ik niet in de favorieten plaats niet uit.
De Panasonic beneden werkt anders, als ik daar op 1 druk staat daar echt de HD versie geprogrammeerd, die werkt niet met favorieten, maar kan de dvb-c zenders echt op een volgorde zetten die je zelf wilt.
De Panasonic is een plasma, wat ik nog steeds mooier vindt dan lcd, maar dat is mijn persoonlijke mening. De kijkhoek is bij Plasma wel groter, misschien handig als je ouders niet echt recht voor de tv zitten.
Ik maak geen reclame voor Panasonic, er zullen best andere merken zijn die hetzelfde werken, volgens mij kon de Sony van mijn dochter hetzelfde, maar die was het huis uit (met tv) voor we zenders in HD kregen :)

Waar je verder op zou kunnen letten is of de nieuwe tv goedgekeurd is voor Ziggo of UPC (afhankelijk van wat er bij je ouders leverbaar is), stel dat glasvezel tegenvalt of dat er iets enorm foutloopt waardoor ze er van af zien, dan hebben ze alvast een tv waarbij ze geen extra decoder nodig hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door Websurfer01 op 15-02-2013 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Websurfer01 schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 11:20:

Waar je verder op zou kunnen letten is of de nieuwe tv goedgekeurd is voor Ziggo of UPC (afhankelijk van wat er bij je ouders leverbaar is), stel dat glasvezel tegenvalt of dat er iets enorm foutloopt waardoor ze er van af zien, dan hebben ze alvast een tv waarbij ze geen extra decoder nodig hebben.
Dit laatste is volgens mij alleen nodig als je persé geen losse decoder voor Ziggo of UPC wil hebben.
Anders maakt het helemaal niet uit.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Websurfer01 schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 11:20:
[...]

Wij hebben een goedkope Samsung op de slaapkamer en die werkt met favorieten, als ik dan op 1 druk krijg ik de SD zender, voor HD moet ik echt 101 ingeven, hij sluit de zenders die ik niet in de favorieten plaats niet uit.
De Panasonic beneden werkt anders, als ik daar op 1 druk staat daar echt de HD versie geprogrammeerd, die werkt niet met favorieten, maar kan de dvb-c zenders echt op een volgorde zetten die je zelf wilt.
Dat kan bij de Samsung ook. Alleen moet je dan bij de installatie niet Nederland kiezen maar bijvoorbeeld Duitsland. Je kunt dan via het menu niet alleen favorieten instellen maar ook zenders verplaatsen.
De menu taal mag overigens gewoon op Nederlands blijven staan. Heeft temaken met de afspraken voor certificering van UPC en andere kabelboeren die je de volgorde willen opdringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit laatste geldt overigens ook voor de Sony KDL-V5500 uit 2009 die wij thuis hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-03-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 11:49:
[...]

Dat kan bij de Samsung ook. Alleen moet je dan bij de installatie niet Nederland kiezen maar bijvoorbeeld Duitsland. Je kunt dan via het menu niet alleen favorieten instellen maar ook zenders verplaatsen.
De menu taal mag overigens gewoon op Nederlands blijven staan. Heeft temaken met de afspraken voor certificering van UPC en andere kabelboeren die je de volgorde willen opdringen.
Nooit geweten, maar dat ga ik als ik vanavond in bed lig uitproberen!
(die rottige kabelboeren ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Ok thanks, goed om te weten. Ik heb ook een pana vt30 met ci+ van upc en idd kan ik alles op eigen volgorde sorteren.
Maar ok, dus er is geen meerwaarde om een tv te nemen die dvbc hd heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

330d schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 12:55:
Ok thanks, goed om te weten. Ik heb ook een pana vt30 met ci+ van upc en idd kan ik alles op eigen volgorde sorteren.
Maar ok, dus er is geen meerwaarde om een tv te nemen die dvbc hd heeft?
dvbc hd kan eventueel ook betekenen dat streams in mpeg4 kunnen worden weergeven zoals de NL1,2,3 HD.

Het beste kun je dat op internet even nazoeken

Wij hebben zelf een Philips 40PFL5007H
Tuner/ontvangst/transmissie
Digitale TV: DVB-C MPEG2*, DVB-C MPEG4*, DVB-T MPEG2*, DVB-T MPEG4*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 11:49:
[...]

Ik zou wel eens je bron willen hebben of meer informatie over waarom jij denkt dat de kabelboeren dit hebben opgelegd en niet tv producten? Want jou verhaal klinkt me als een broodje aap verhaal, en dan niet met betrekking tot de duitse of nederlands instellingen maar het feit dat de kabelboeren dit mogen bepalen.

Waarom zou een UPC/Ziggo het tegen houden dat een consument de volgorde kan maken. Betalen de kabelboeren Veronica/SBS 6 om op een dergelijke zender positie te mogen uitzenden? Volgens mij betaald SBS 6 en Veronica dat zelf en niet de kabelboeren. Kan me dus ook geen reden verzinnen waarom de kabelboeren het dus zouden tegen houden, terwijl ik wel genoeg redenen kan bedenken waarom de tv producten dit zouden doen.

Maar als je wel een bron of goede redenen hebt dan geloof ik je graag hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Broodje aap of niet, feit is en blijft dat je met vele Samsung en Sony modellen dus -niet- zelf de volgorde aan kan passen als het land op Nederlands ingesteld staat. De optie om de volgorde te veranderen is dan gewoon uitgeschakeld.

Bij mijn Sony is het zelfs zo dat, als ik hem op een ander land zet om de volgorde wel te kunnen veranderen, er dan geen auto updates meer gedaan worden als er kanalen bij komen / af gaan op dvb-c.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Dat mag zo zijn, maar als je iemand of iets ergens van beticht moet je het ook kunnen onderbouwen. Dus daar ben ik wel nieuwschierig naar, want ik vind de laatste jaren de vinger wel heel snel en zonder onderbouwing naar bepaalde partijen gaan. Maar als het verhaal wel waar is dan zou ik alleen al ter informatie willen weten waarom kabelboeren dit zouden doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een tijdje geleden is bij GHM ook zo'n aktie geweest, toen zijn (als ik me goed herinner) Veronica en Net5 van plaats veranderd vanwege afspraken met de zenders. Dat heb ik vertaald als 'de zenders hebben geld betaald om op en bepaalde positie te komen'.
Zou dat bij de kabelboeren anders gegaan zijn? Wie weet hebben die wel uit de goedheid van hun hart een zendervolgorde bepaald die toevallig gelijk is aan de volgorde bij organisaties die daarvoor wel betaald hebben gekregen. Zou best kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kan bv. dit topic vinden:

http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=19248

Of een waarschuwing bij een firmware update voor mijn TV:
http://www.sony.nl/suppor...downloads/FW_Bravia1741EA
DVB-Cable- Graag aandacht voor het volgende, na het updaten naar deze nieuwe software versie zal de programma sorterings functie in dit apparaat niet meer beschikbaar zijn zoals wordt voorgeschreven door de kabelexploitant. Indien dit voor U niet acceptabel is stop dan met de update.
Of je dit bewijst genoeg vindt moet je zelf bepalen (overigens ben ik het wel met je eens hoor dat er in veel gevallen wel erg snel met de wijzende vinger naar een of ander complot wordt gewezen).

Maar helemaal zonder rol zijn de kabelexploitanten dus niet......

Overigens, de enige reden waarom ik graag de zendervolgorde wil instellen is eigenlijk dat ik gewoon Ned. 1, 2 en 3 HD graag op 1, 2 en 3 wil hebben en Glashart Media dit niet goed in hun EIT descriptors mee geeft .Het schijnt namelijk heel goed mogelijk te zijn om via DVB-C door te geven dat zowel de HD als de non-HD versie op 1, 2 en 3 moeten (afhankelijk van wat ondersteund wordt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 15:38:
Een tijdje geleden is bij GHM ook zo'n aktie geweest, toen zijn (als ik me goed herinner) Veronica en Net5 van plaats veranderd vanwege afspraken met de zenders. Dat heb ik vertaald als 'de zenders hebben geld betaald om op en bepaalde positie te komen'.
Ik vertaal dat ook zo, dat er gewoon wordt betaald door de zenders om op een bepaalde plek te komen.
En dat dan de kabelexploitanten / providers zoals KPN niet toestaan om zelf de zender volgorder te wijzigen is dan ook logische

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2013 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Btw, ik gebruik een ci+ module van upc. wat moet ik me bij lijbrandt voorstellen, moet ik ook een module gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:49
330d schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 20:32:
Btw, ik gebruik een ci+ module van upc. wat moet ik me bij lijbrandt voorstellen, moet ik ook een module gebruiken?
CI+ module kan eruit. Basispakket op DVB-C maakt geen gebruik van encryptie. Dit is het basispakket in SD. Ned 1/2/3 zitten er ook in HD op.

Alle andere pakketten zijn onderdeel van de IPTV pakketten, via een Amino settopbox.
eymey schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 16:04:

Overigens, de enige reden waarom ik graag de zendervolgorde wil instellen is eigenlijk dat ik gewoon Ned. 1, 2 en 3 HD graag op 1, 2 en 3 wil hebben en Glashart Media dit niet goed in hun EIT descriptors mee geeft .Het schijnt namelijk heel goed mogelijk te zijn om via DVB-C door te geven dat zowel de HD als de non-HD versie op 1, 2 en 3 moeten (afhankelijk van wat ondersteund wordt).
Klopt, meerdere providers gebruiken dit.Oa Ziggo en Caiway (en de partijen die dus hier weer signaal vandaan halen, KBG, Cai Harderwijk, XSyou, Albrandswaard en nog een paar geloof ik)
Dan wordt er in de DVB-C stream een verwijzing meegestuurd naar het 2e kanaal. De decoder pakt dan de juiste.. dus HD als ie dat kan, en anders de SD.
Transparant kijk je dan dus afhankelijk van je decoder naar bv kanaal 1 (SD) of stiekem naar 901 (HD)

[ Voor 52% gewijzigd door DJSmiley op 15-02-2013 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:28

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

ehtweak schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 09:33:
[...]

Ja, was wel weer apart.
Aan de andere kant, die klant die helemaal geen glasvezel bleek te hebben (die advocaat) is natuurlijk ook wel een 'vreemd' verhaal. Die beste meneer kon zelf niet eens zien (of wilde zien) dat er niet eens glasvezel was....? En dan komen de 'specialisten' daar ook pas na enkele maanden achter??? 8)7
Ik las zojuist het volgende stuk: http://www.telegraaf.nl/i..._te_traag_internet__.html
Volgens Ik neem aan dat dit dezelfde adovcaat is?

edit:
Ik wil mijn amino programmeren om de komende weken elke werkdag iets op te nemen, klopt het dit dat niet mogelijk is???

[ Voor 9% gewijzigd door Koffie op 16-02-2013 12:26 ]

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, dat krijg je als je marketing afdeling bestaande termen gaat her-definiëren.
Wanneer iedereen denkt dat FttH Fibre to the Home betekend, maar KPN gaat het op de bekende bijna-leugenachtige manier gebruiken als term voor Fibre to the Hub dan veroorzaak je intern wel de nodige misverstanden.

Het is idd het zelfde kantoor; de zaak met de advocaat als abonnee is geschikt, maar de zaken die hij namens cliënten voert niet voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorest0rm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:44
Sinds die grote storing van een paar weken geleden heeft een vriend van mij het probleem dat zijn DHCP lease niet langer dan 30 minuten blijft staan.

Elke 30 minuten knalt zijn internet verbinding er ongeveer 5 seconden uit.

Het probleem lijkt aan de kant van Lijbrandt te zitten, het is namelijk ook niet mogelijk om een PC/andere router aan te sluiten, deze krijgen namelijk helemaal geen IP-adres toegekend.

Zijn er hier misschien anderen die dit probleem ook hebben gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conzales
  • Niet online
De lease is hier ook 30 minuten. Een onderbreking van 5 seconden? Welke router? Bij het aansluiten van een andere router, met dus een ander MAC-adres, moet je wachten totdat de vorige lease is verlopen of het MAC-adres veranderen naar die van de vorige router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-09 16:21

Mojo

The Power Within

Dorest0rm schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 17:15:
Het probleem lijkt aan de kant van Lijbrandt te zitten, het is namelijk ook niet mogelijk om een PC/andere router aan te sluiten, deze krijgen namelijk helemaal geen IP-adres toegekend.

Zijn er hier misschien anderen die dit probleem ook hebben gehad?
Dat is niet zo gek. De leasetijd is een uur, dus je even wachten (= hooguit halve leasetijd) tot het nieuwe MAC-adres een lease krijgt.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:49
Als je er een ander apparaat aan hangt moet je zoiezo wachten tot je leasetijd verlopen is, anders zal er geen IP beschikbaar zijn, tenzij je het macadres van het oude device kloont.

Ik zou eerder denken dat er iets met die router mis is. 't lijkt erop dat dat ding geen dhcp renew doet na een minuut of 15 (halve leasetijd). Als die niet doorkomt of hij dat niet doet, zal je lease verlopen. Tenslotte is de lease verlopen, gooit ie er een discover uit, krijgt ie weer een IP en werkt ie weer een half uur (dat is dus exact een korte onderbreking)

In het XMS topic werden een keer vergelijkbare issues gemeld, daar bleek het te komen door een update van de dhcp server icm een (oude) dhcp client in PFSense

j1nx in "XMS Glasvezel ervaring - XVI summer special"

[ Voor 18% gewijzigd door DJSmiley op 16-02-2013 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorest0rm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:44
Ik heb het even naar em gemailt. Ga vanavond kijken of het heeft gewerkt, thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Optimist! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_flat
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:04
Ik krijg sinds donderdag geen ip adres meer voor internet van het modem, terwijl tv en telefoon het wel gewoon doen.
Ik het nu 2 routers geprobeerd en van 1 router dd-wrt naar fabrikant firmware terug gezet (wrn1043).
Bij iedere stap het modem een uur van het stroom gehaald en ook heb ik een laptop rechtstreeks aangesloten op het modem. Maar ik krijg maar geen ip adres.
Via de helpdesk krijg ik te horen dat er donderdag/vrijdag a.s. weleens gebeld kan worden om een afspraak te maken (???)
Zijn er dingen die ik nog kan proberen- modem openen zoals hier beschreven?
Verwijderd in "Lijbrandt: wel TV, geen telefonie en internet"

Updt - er is een afspraak gemaakt voor morgen 16.00 - beter :)

[ Voor 4% gewijzigd door M_flat op 18-02-2013 15:33 . Reden: Update met betrekking to afspraak met de leverancier ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conzales
  • Niet online
Als telefonie zonder storing (en iptv) werkt is de kans dat de stekker (pigtail) niet goed vast zit geklikt klein. Goed dat er iemand voor komt. Een verzegelde FTU openen is geen goed idee. Hier is de FTU nooit verzegeld geweest, kan wel handig zijn. Ik hoop alleen niet dat een monteur er ooit over zeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:35

JT

VETAK y0

Zijn er hier mensen die met DVB-C hebben meegemaakt dat hun TV niet ermee overweg kan?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep, ik krijg NED1 HD, Ned2 HD en Discovery niet te zien. Sony Bravia, type weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
Ja vooral Sony heeft problemen met de HD kanalen op dvb-c . Sony heeft pas in een heel laatstadium HD geschikt dvb-c tuners in haar tv's geplaatst (meen va 2011 pas) daarnaast kunnen de bravia's van voor deze periode ook niet goed overweg met bitfoutorrecties die bepaalde kanalen ( zoals Discovery) meesturen.

Mijn Bravia 40d3500 van 2008 kan wel met de bitfoutorrecties overweg, maar niet met HD.
Goedkoop samsung van een half jaar later (meen lc321) speelt beide feilloos af.
Sony ex640 van mijn ouders (medio 2011) kan wel overweg met HD maar niet met de bitfoutorrecties correcties van disc. Herk kinderachtig.

Pas vanaf de CI+ gecertificeerde tv's (door ziggo of upc) werken de Sony goed met dvb-c. Nu maak je met glasvezel dvb-c gen gebruik van een ci module, maar de hardware van de tv kan het dan wel an.

Kwam hierachter met behulp van een sony monteur na een hoop gezeik bij Sony Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_flat
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:04
Redelijk embarrassed, gisteravond een (hele) oude asus router aangekoppeld (weer na het modem 45 minuten van het stroom had gehad) en je gelooft het niet een ip adres......mmm.
Ik vraag me nu af of het aan tp link ligt, namelijk?
MAC adres clone gedaan op mijn TL-WDR4300 met dd-wrt. Ik kreeg het WAN ip adres maar kon verder niet surfen op het web, overigens met de asus router wel (alleen wel een stuk trager downloaden van files ging met 600 KB van verschillende websites).
Vanochtend had ik mac clone uitgezet op de TL-WDR4300 en het modem weer aangezet, nu kreeg ik wel weer een ip adres, maar ik kon niet surfen op het web.
Ook werkte mijn tp-link wr1043nd eerder nier (met dd-wrt en factory firmware), maar heb dit nog niet kunnen testen gisteravond.

Ik zal de verzegeling niet van het modem halen :)

Kijken wat de monteur vanmiddag zegt, want ik heb hem nog niet afgebeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TripleNL schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 12:34:
Ja vooral Sony heeft problemen met de HD kanalen op dvb-c . Sony heeft pas in een heel laatstadium HD geschikt dvb-c tuners in haar tv's geplaatst (meen va 2011 pas) daarnaast kunnen de bravia's van voor deze periode ook niet goed overweg met bitfoutorrecties die bepaalde kanalen ( zoals Discovery) meesturen.

Mijn Bravia 40d3500 van 2008 kan wel met de bitfoutorrecties overweg, maar niet met HD.
Goedkoop samsung van een half jaar later (meen lc321) speelt beide feilloos af.
Sony ex640 van mijn ouders (medio 2011) kan wel overweg met HD maar niet met de bitfoutorrecties correcties van disc. Herk kinderachtig.

Pas vanaf de CI+ gecertificeerde tv's (door ziggo of upc) werken de Sony goed met dvb-c. Nu maak je met glasvezel dvb-c gen gebruik van een ci module, maar de hardware van de tv kan het dan wel an.

Kwam hierachter met behulp van een sony monteur na een hoop gezeik bij Sony Nederland.
Toch is dit blijkbaar ook weer niet helemaal tijdgebonden.

Ik heb een Sony KDL-40v5500 (ik mee begin 2009) en die speelt feilloos Ned. 1, 2 en 3 HD en ook Discovery af bij Glashart Media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
@eymey, hoe het precies zit ( dus welke series wl en welke niet van Sony) is mij niet helemaal bekent, want ook ik ben een oudere Sony tegen gekomen die alle dvb-c signalen afspeelt.
Ik begreep van Sony dat vanaf 2010/2011 alle tv's met dvb-c (HD) en bitfoutcorrectie geleverde wordt, daarvoor is er geen pijl optie trekken. Sommige duurdere bravia's hadden hem wel, andere weer niet. En vice versa voor de goedkopere modellen. Volgens mij heeft het van doen met de leverancier van de "beeldbuis" en dus bijbehorende tuner.

Geen pijl op te trekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Ik heb 2 weken geleden de instap pakket besteld. Mailtje binnen en eenbrief ter bevestiging. Ik heb doorgegeven dat ik op 25e de abo in wilde laten gaan van deze maand. Nu heb ik na 2 weken nog niets gehoord of pakketje ontvangen, dus belde ik vanmiddag naar de helpdesk. De vriendelijke man aan de andere kant vertelde mij dat er iets fout was gegaan om de 'lijn te activeren'. Ergens is het niet helemaal goed. Hij kon niet vertellen wat. Het kan van een aanpassinkje in de wijkcentrale zijn tot het weer bij mij op de stoep gaan graven?? Hij zal het doorgeven aan de desbetreffende afdeling. Ik zei dat ik binnen een week wil weten hoe het zit. Anders ga ik naar upc. Snap er niks van, wat is er nou aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag rond 5 uur 's nachts is ineens spontaan mijn IP adres verandert van een in de range 188.142.x.x naar een in de range 77.175.x.x.

Lijbrandt heeft echter eerder gemeld dat, ondanks dat het IP d.m.v. DHCP wordt verkregen, het nooit zou veranderen. Dit lijken dus lose beloftes te zijn geweest.

Voor mij heeft het ook helaas wat downtime opgeleverd, aangezien ik hier niet op voorbereid was en ik een aantal servers draai op DNS addressen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:57

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Hoe toevallig die ipreeks, het lijkt Xms wel want ik heb zo'n ip daar :P
Ik zit al aan het 4e ip sinds een jaar, daar voor 2 jaar hetzelfde ip gehad.
Sinds het woord Kpn in beeld kwam is de chaos die erbij hoort compleet, met Telfort wordt het nog leuker.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 09:19:
Vandaag rond 5 uur 's nachts is ineens spontaan mijn IP adres verandert van een in de range 188.142.x.x naar een in de range 77.175.x.x.

Lijbrandt heeft echter eerder gemeld dat, ondanks dat het IP d.m.v. DHCP wordt verkregen, het nooit zou veranderen. Dit lijken dus lose beloftes te zijn geweest.

Voor mij heeft het ook helaas wat downtime opgeleverd, aangezien ik hier niet op voorbereid was en ik een aantal servers draai op DNS addressen.
Waar hebben ze dat vermeld? :s

Het is nooit een geheim geweest dat -in principe- je hetzelfde IP-adres uitgedeeld krijgt zo lang je je MAC adres niet veranderd, maar er is nergens ooit gezegd dat dit gegarandeerd is. Bij een herorganisatie van het netwerk (wat vannacht dus blijkbaar bij jou is gebeurd) verandert het gewoon, klaar.

Zoals bij vele providers overigens.....
Speedy-Andre schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 10:39:
Hoe toevallig die ipreeks, het lijkt Xms wel want ik heb zo'n ip daar :P
Ik zit al aan het 4e ip sinds een jaar, daar voor 2 jaar hetzelfde ip gehad.
Sinds het woord Kpn in beeld kwam is de chaos die erbij hoort compleet, met Telfort wordt het nog leuker.
Het is ook al jaren geen geheim dat XMS en Lijbrandt alleen qua huisstijl en formule van elkaar verschillen, maar organisatorisch zowat aan elkaar gelijk. En dat XMS, sinds de migratie in Portaal gebieden van InterNL naar ISPFabriek, ook uit dezelfde IP pool vist.

De 77.175.x.x heeft in zoverre wat met KPN te maken dat ISPFabriek (Nu KPN ITNS) door de uitrol in nieuwe gebieden door haar eigen voorraad IP blokken heen dreigt te raken en dat er nu dus blokken van KPN Retail (ADSL en Glasvezel bij KPN zelf) 'uitgeleend' zijn aan ITNS.

Zelfs bij Vodafone Glasvezel kan je theoretisch het 'risico' lopen een KPN blok toebedeeld te krijgen, aangezien internet bij Vodafone ook via KPN ITNS gaat....

Verder, sinds wanneer denk jij dan dat het woord "KPN" in beeld is? Echt niet pas sinds de overname hoor (hoewel het toen mss. wat makkelijker is geworden om elkaars IP ranges te gaan gebruiken). Sinds najaar 2010 biedt KPN de diensten van ISPFabriek en Glashart Media al aan in een KPN wholesale product (waardoor o.a. Vodafone en Lijbrandt ook in meer plaatsen konden gaan leveren).

Iedereen denkt dat de overname op papier door KPN en de voorgenomen migratie naar Telfort nu ineens allemaal drastische vormen aanneemt maar op het erbij komen van een reeks IP-blokken van moedertje KPN na is er echt verder nog niks wezenlijks veranderd tot nu toe. Chaos was het in 2010 ook al bij Lijbrandt.....

[ Voor 50% gewijzigd door eymey op 20-02-2013 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 10:50:
[...]

Waar hebben ze dat vermeld? :s

Het is nooit een geheim geweest dat -in principe- je hetzelfde IP-adres uitgedeeld krijgt zo lang je je MAC adres niet veranderd, maar er is nergens ooit gezegd dat dit gegarandeerd is. Bij een herorganisatie van het netwerk (wat vannacht dus blijkbaar bij jou is gebeurd) verandert het gewoon, klaar.

Zoals bij vele providers overigens.....
Ik zal het stukje even plakken:
Krijg ik een vast IP-adres bij Lijbrandt?
Ja en nee. U krijgt door middel van DHCP een IP-adres toegewezen. In principe krijgt u steeds hetzelfde IP-adres.

Echter, in de volgende gevallen kan het zijn dat het IP-adres verandert:

- Bij grootschalig onderhoud

- Als langere tijd de stroom van het modem is
- Als u een ander apparaat aansluit op dezelfde netwerkpoort
Hierbij ging ik er van uit dat er bij grootschalig onderhoud wel even een mailtje de deur uit kan naar de klanten die eventueel hierdoor getroffen worden.
Een beetje fatsoenlijke ISP geeft namelijk wel aan dat er een bepaalde dag kans is op onderbreking van internetconnectiviteit (zelfs Ziggo deed dit in mijn geval).
En met een IP wijziging is naar mijn idee toch echt gewoon een 100% kans op onderbreking van internetconnectiviteit, dus zo moeilijk kan het niet zijn geweest voor Lijbrandt om door te hebben dat er misschien klanten zijn die hier last van ondervinden.

In mijn ogen vindt Lijbrandt het dus niet nodig om zijn klanten voor dit soort zaken op de hoogte te houden.
En aangezien dit topic niet voor niets "ervaringen topic" heet, deel ik graag mijn ervaringen hiermee voor de rest die er eventueel in geinterresseerd is. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:57

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

eymey schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 10:50:
[...]

Chaos was het in 2010 ook al bij Lijbrandt.....
Toen was Xms juist in rustig vaarwater terecht gekomen.
Ik heb in die tijd tig 'overstap' brieven van Lijbrandt ontvangen en zag dat ze al erg lang problemen hadden met tijdig opleveren terwijl dat bij Xms redelijk soepel liep.
Nu maakt het allemaal niks meer uit, de boel wordt verder uitgekleed tot Telfort ellende dus ik ga eens goed kijken waar ik nog wel normale service kan verwachten.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En wat is nu het hele grote probleem dan???
Zakelijke abo's hebben een of meerdere vast IP's en
voor consumenten abo's vrijwel nooit en is het een dynamisc.IP.

Dus geen prbleem gebruik gewoon een DNS-name en koppel daar je IP aan en klaar.
Verandert je IP dan sipmel het oude IP wat aan DNS-name is gekoppeld door het nieuwe IP en
klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 11:37:
[...]

Ik zal het stukje even plakken:

[...]

Hierbij ging ik er van uit dat er bij grootschalig onderhoud wel even een mailtje de deur uit kan naar de klanten die eventueel hierdoor getroffen worden.
Een beetje fatsoenlijke ISP geeft namelijk wel aan dat er een bepaalde dag kans is op onderbreking van internetconnectiviteit (zelfs Ziggo deed dit in mijn geval).
En met een IP wijziging is naar mijn idee toch echt gewoon een 100% kans op onderbreking van internetconnectiviteit, dus zo moeilijk kan het niet zijn geweest voor Lijbrandt om door te hebben dat er misschien klanten zijn die hier last van ondervinden.

In mijn ogen vindt Lijbrandt het dus niet nodig om zijn klanten voor dit soort zaken op de hoogte te houden.
En aangezien dit topic niet voor niets "ervaringen topic" heet, deel ik graag mijn ervaringen hiermee voor de rest die er eventueel in geinterresseerd is. O-)
Mijn ouders bij UPC krijgen ook zeker eens in de zo veel maanden 'spontaan' een ander IP... soms zelfs in een andere range. En die worden daar ook verder niet van op de hoogte gesteld.... en die hebben zo ongeveer dezelfde redenen opgesomd staan wanneer een IP kan veranderen..... net als elke andere ISP met een dynamisch IP.

Netjes is het niet en het had wel van goede service getuigd als het was aangekondigd maar waarom zou een Lijbrandt het wel doen in een markt waarin geen enkele ISP met ong. hetzelfde prijsniveau dat doet.... ?
Speedy-Andre schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 12:13:
[...]

Toen was Xms juist in rustig vaarwater terecht gekomen.
Ik heb in die tijd tig 'overstap' brieven van Lijbrandt ontvangen en zag dat ze al erg lang problemen hadden met tijdig opleveren terwijl dat bij Xms redelijk soepel liep.
Nu maakt het allemaal niks meer uit, de boel wordt verder uitgekleed tot Telfort ellende dus ik ga eens goed kijken waar ik nog wel normale service kan verwachten.
Tsja, XMS is en blijft dan ook een partij met een wat andere historie dan Lijbrandt en is 90% van z'n bestaan ook maar op 1 infra (WGDO) leverbaar geweest. Daarom is er ook altijd onderscheid tussen XMS en Lijbrandt geweest.

In WGDO gebieden is het bij Lijbrandt op administratieve ellende na ook altijd vrij rustig geweest. Echter, in KPN gebieden gaat Lijbrandt al sinds 2010 (dus ver voordat iemand ook maar wist wat we nu weten) gebukt onder ellende met KPN WMP+. Alleen nu er ineens een overname is schuift men alles ineens daarop (of trekt de vergelijking met XMS).

Daar wilde ik gewoon even op reageren, that's all.

[ Voor 27% gewijzigd door eymey op 20-02-2013 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Als je thuiswerkt en remote moet "inbellen" dan wil je geen dynamische adressen toelaten als bedrijf.
voor consumenten abo's vrijwel nooit en is het een dynamisc.IP.
Op de kabel is dit misschien wel zo, maar op glas en DSL heb ik in het verleden altijd een vast IP adres gehad.

Op dit moment begint glasvezel steeds meer op kabel 2.0 te lijken.

Bij KPN glas krijg je nog steeds een vast IP maar dan heb je bagger kwaliteit TV.
Bij ITNS krijg je geen vast IP meer maar wel weer goede TV (glashart, al zijn ze ook al bezig om dit te slopen)
Op de kabel krijg je geen vast IP maar wel weer kwaliteit goede TV.

Als je dus goede kwaliteit TV wilt hebben dan moet je kabel nemen (behalve in UPC gebieden)
Wil je een vast IP zonder poort blokkade dan kom je uit op XS4all.

Je moet nu dus bij verschillende platformen je diensten samen gaan stellen...

Eerst was alles goed, waarom moest dit nou weer gesloopt worden door het Kwalitatief Uitermate Teleurstellende KPN ?

Glasvezel heeft en krijgt een steeds slechtere naam... hoe zou dat nu komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat thuiswerken is natuurlijk geen generiek argument.

Ik ken genoeg mensen die zonder enig probleem thuis werken terwijl ze een dynamisch IP hebben, zowel bij grote als kleinere bedrijven.

Een beetje VPN implementatie maakt daar ook geen probleem van (tenzij het ineens tijdens het werken verandert, maar dat heb ik persoonlijk nog nooit mee gemaakt en zelfs bi j'de kabel ' heb je vaak maanden achter elkaar hetzelfde IP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conzales
  • Niet online
KPN gebruikt geen vaste ip-adressen. De hostname is wel statisch, dus daarmee kun je zonder problemen elke verbinding opzetten die je wilt. Bij 'ispfabriek.nl' is de hostname helaas gerelateerd aan het ip-adres. Gewoon DDNS instellen in de router en klaar is kees. Voor zover ik weet bieden consumentenproviders maar zelden een statisch ip-adres. Ik heb nog nooit problemen gehad met een dynamisch adres.

Verder kan ik het verhaal niet volgen dat glasvezel zo tegenvalt. Ja, voor TV is het allemaal een beetje tegengevallen toen KPN de touwtjes in handen nam, maar met het internetgebeuren heb ik geen enkel probleem technisch gezien. De storingen van afgelopen tijd zijn wel vervelend. Voor DNS i.v.m storingen kun je een alternatief gebruiken. De backbone heeft de nodige problemen gehad met kapotte apparatuur en de overname van Telfort (i.c.m. opraken IPv4-adressen) zal er ook mee te maken hebben. De internetverbinding is gewoon stabiel en levert de benodigde snelheid. Als Telfort een gedoogbeleid gaat voeren wat betreft eigen servers (poort 25 open etc) is het prima zo.

Nogmaals, qua TV is het wel tegengevallen. De echte liefhebbers kunnen daarvoor naar de schotel uitwijken (of eventueel de kabel). Schotel blijft het beste medium voor TV, behalve dat je dan een plaat op je dak of aan je gevel moet plaatsen.

Bij welk groot bedrijf krijg je nog echt service wanneer je alleen op de prijs let? KPN is wat dat betreft nooit veranderd als provider. Het was atlijd Planet <> HetNet. HetNet voor DHZ'ers en Planet voor 'domme' klanten die een beetje service verwachten. Nu wordt het dus KPN <> Telfort. Zolang alles technisch goed werkt en de rekeningen kloppen heeft een tweaker toch geen hulp nodig van een helpdesk?

Ik ben ook klant geweest van XS4ALL. Alles ging volgens een zorgvuldige planning, de helpdesk was prima en techisch ook alles ok. In een paar jaar tijd heb ik misschien 1 of 2x de helpdesk gebeld. Wanneer je geen extra service nodig hebt, betaal je gewoon 1 tot 2 tientjes teveel in de maand. Lijbrandt heeft vanaf het begin inderdaad een rommelige opzet gehad. Maar zoals eymey al aangaf draait KPN al langer aan de (financiele) knoppen dan iedereen misschien denkt. Onvriendelijk kan ik de helpdesk van Lijbrandt in ieder geval niet noemen.

[ Voor 26% gewijzigd door Conzales op 20-02-2013 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Conzales schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 14:39:
KPN gebruikt geen vaste ip-adressen.
Antwoord

Ja, u krijgt bij uw glasvezelabonnement een vast IP-adres toegewezen.
>klik<

[ Voor 15% gewijzigd door fast-server op 20-02-2013 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Idd das duidelijk, maar dit niet voor de NIET Tweakers.

Krijg ik een vast IP-adres bij Lijbrandt?

Ja en nee. U krijgt door middel van DHCP een IP-adres toegewezen. In principe krijgt u steeds hetzelfde IP-adres.

EDIT onderstaande is nog van Blauwe Lijbrandt website

Verbinding: Krijg ik een vast IP-adres bij Lijbrandt?

U krijgt middels dhcp een ip-adres toegewezen dat zich gedraagt als een vast IP-adres.

In principe krijgt u steeds hetzelfde ip-adres. Echter, in de volgende gevallen, zoals bij grootschalig onderhoud, langere tijd dat de stroom van het modem is en/of als u een ander apparaat aansluit op dezelfde netwerkpoort, kan het zijn dat het ip-adres verandert.