Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-05 10:45

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Laatste een fraaie.

Tijdvak indicatie: 16:30 - 18:30 (vrijdag)
Prima, ik zorg dat ik rond 16:00 thuis ben, en.... te laat.
Helaas kan gebeuren, ik snap het soms niet helemaal precies klopt.

's avonds krijg je dan een nieuwe Tijdvak indicatie.
Tijdvak indicatie: 14:30 - 16:30 (zaterdag)
Ik had lekker een beetje uitgeslapen en kom een net na 10en mn bed uit, en jawel een 2 briefjes.
Pakket was bij de buren bezorgd, ik mn pakket ophalen: "Ja, hij was hier rond 9:30" |:(
Geeft dan geen indicatie :(

Maargoed, dat was briefje 1. Briefje 2 was voor een ander doosje (zelfde bestelling), deze wordt voor het gemak maar bij het postkantoor bezorgd, en kan ik maandag afhalen. 8)7

Ffs, waarom zou je een zending gaan opdelen? En als je iets bij je tijdvak indicatie vandaan loopt, dat snap ik wel... maar om een dagdeel eerder te komen |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-04 11:21

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Het maakt echt een ontzettend groot verschil met welke onderaannemer het verzonden wordt...

Heb ook wel eens een briefje gehad (had een tv besteld, was niet thuis) met het 06 nummer van de bezorger met de persoonlijke noot: Bel even, wellicht zijn we in de buurt en kunt u het ophalen / wij het langsbrengen

Kom thuis, ik bellen, waren ze in een andere buurt in alphen, ik daarheen rijden (6 straten verderop ofzo) legitimatie laten zien en spulletjes meenemen...

Dát is dienstverlening...
Maar TNT is echt zo ontzettend arrogant...
Laatst met ze gebeld, zat te wachten op een pakketje wat ik graag snel wilde hebben...
Ik tegen tnt dame: ik wil het pakketje graag afhalen
Zij: dat kan niet, het pakketje wordt eerst 2 maal aangeboden voordat het naar een afhaalpunt gaat.
Ik: ik ben overdag niet thuis en ik wil het graag snel hebben, kunt u het niet rechtstreeks naar dat afhaalpunt laten gaan?
Zij: Nee, dat kan niet, zo werken wij niet.
Ik: dus u laat de chauffeur voor niets 2 keer naar mij rijden ?
Zij: ja zo is ons systeem ingericht...

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-05 11:50
PostNL brrr.

Keertje pc onderdelen en een case bestelt was een levering bestaande uit twee delen. Computer onderdelen kwamen wel aan maar de case niet. Contact opgenomen met PostNL. Dame aan de telefoon gaf aan dat er een incidentmelding was geweest. Zij kon mij niet vertellen wat voor incident verder kon zij mij ook niet vertellen wanneer PostNL er met mij contact over ging opnemen. Zelf contact opgenomen met de webshop die stuurden meteen een nieuwe case. Van PostNL heb ik nooit meer wat gehoord. Werkt allemaal langs elkaar heen daar en ze kunnen je niets vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-05 10:45

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Mike2k schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 15:57:
Ik: ik ben overdag niet thuis en ik wil het graag snel hebben, kunt u het niet rechtstreeks naar dat afhaalpunt laten gaan?
Zij: Nee, dat kan niet, zo werken wij niet.
Ik: dus u laat de chauffeur voor niets 2 keer naar mij rijden ?
Zij: ja zo is ons systeem ingericht...
Dat is een optie die ik al zo lang mis.
Gooi het meteen maar neer bij het afhaal punt, ik ben toch niet thuis. Misschien moeten we maar massaal een request gaan doen daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:26

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Opzich bestaat dat al: pakje gemak.

Alleen dat moet dan vanuit de webwinkel ondersteund worden.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:21
Pakjegemak: ik vraag er wel eens om bij webwinkels. Bij de een kan het, bij een ander staat het zelfs binnen een week als keuzeoptie, een derde laat de omzet liever liggen.

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennistd
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:06
Je kunt hem al wel na één bestelpoging naar het postkantoor laten gaan, met de niet-thuis-code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

spookz0r schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 16:02:
PostNL brrr.

Keertje pc onderdelen en een case bestelt was een levering bestaande uit twee delen. Computer onderdelen kwamen wel aan maar de case niet. Contact opgenomen met PostNL. Dame aan de telefoon gaf aan dat er een incidentmelding was geweest. Zij kon mij niet vertellen wat voor incident verder kon zij mij ook niet vertellen wanneer PostNL er met mij contact over ging opnemen. Zelf contact opgenomen met de webshop die stuurden meteen een nieuwe case. Van PostNL heb ik nooit meer wat gehoord. Werkt allemaal langs elkaar heen daar en ze kunnen je niets vertellen.
Wat je meegemaakt hebt is niet raar. PostNL heeft "niks" met jouw te maken, je bent alleen het aflever-adres. De webshop is hun klant, die hebben de verzendopdracht gegeven. Jij bent daarentegen klant bij de webshop, en voor alle perikelen, ook wat betreft bezorging door PostNL, kun je bij hen terecht, zij handelen het verder wel af met PostNL.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJack
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-04 15:23
dennistd schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 16:12:
Je kunt hem al wel na één bestelpoging naar het postkantoor laten gaan, met de niet-thuis-code.
Dat gaat helaas ook niet altijd goed.

Zo was ik 2 weken geleden bij een eerste bezorging ook niet thuis. s'avonds via de niet-thuis code aangegeven dat het pakket bij de buren bezorgd mag worden, en hiervan heb ik via mail ook netjes een bevestiging gekregen.

De volgende dag heb ik de track&trace code in de gaten gehouden (om te kijken of hij bij de buren afgeleverd was), maar tot mijn verbazing stond daar dat het pakket op mijn verzoek bij het postkantoor bezorgd was. Daar bleek het pakket ook inderdaad heen gebracht te zijn.

Helaas bezorgt PostNL dan niet op het postkantoor van mijn voorkeur, maar op het postkantoor dat het dichts in de buurt van mijn huisadres ligt. Dit postkantoor heeft helaas de meest belachelijke openingstijden zodat (als je overdag werkt) het pakket alleen op zaterdag tussen 9:00 en 12:00 kan ophalen. Dus mocht ik van woensdag tot zaterdag wachten voordat ik het pakket zelf kon gaan ophalen.

https://bottenberg.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Celt
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:43

Dutch_Celt

Jollygood

cyberjack77 schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 17:04:
[...]
Helaas bezorgt PostNL dan niet op het postkantoor van mijn voorkeur, maar op het postkantoor dat het dichts in de buurt van mijn huisadres ligt.
Volgens mij hanteren ze daar dan ook nog hemelsbreed het dichtstbij voor.

Zelf ook meegemaakt, keuze: punt in bruna op 10 min. lopen (geeen idee of dit als officieel punt geldt, maar kon het kiezen).
Uiteindelijk op kunnen halen op business point op goed half uur lopen (of stukje met de bus).

openingstijden waren op zich nog te doen doordeweeks
Maandag07.30-09.30 16.00-18.30
Dinsdag07.30-09.30 16.00-18.30
Woensdag07.30-09.30 16.00-18.30
Donderdag07.30-09.30 16.00-18.30
Vrijdag07.30-09.30 16.00-18.30
Zaterdag07.30-09.30

[ Voor 18% gewijzigd door Dutch_Celt op 08-08-2012 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Boll
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:20

Red Boll

Kick Ass!

aart44 schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 08:48:
[...]
Nou veel gekker moet het denk niet worden ten eerste maak je door niet thuis te zijn het zelf onmogelijk om het op een normale manier afgeleverd te krijgen.
*knip*

Op de man spelen is nergens voor nodig.
Zer0 schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 16:51:
[...]
PostNL heeft "niks" met jouw te maken, je bent alleen het aflever-adres. De webshop is hun klant, die hebben de verzendopdracht gegeven. Jij bent daarentegen klant bij de webshop, en voor alle perikelen, ook wat betreft bezorging door PostNL, kun je bij hen terecht, zij handelen het verder wel af met PostNL.
Precies, ik ga dus NIET meer bij één van de 200 buren leuren bij de volgende PostNL misser. De verzender mag dan maar een nieuwe poging doen.
Daarnaast zal ik zoveel mogelijk met een acceptgiro betalen om de druk daar te leggen waar het inderdaad hoort.

[ Voor 53% gewijzigd door Orion84 op 09-08-2012 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

aart44 schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 15:28:
[...]

Nee zeker niet heb niets met de post te maken.
De enige reden dat er getekend moet worden is omdat de afzender het zo verzonden heeft.
Als het op het juiste adres in de brievenbus ligt heeft de ontvanger zijn pakje toch.
En jullie hebben helemaal gelijk een handtekening vervalsen is verboden en strafbaar dat wist ik ook wel.

Meenemen naar het postkantoor kan niet meer die bestaan niet meer je bedoelt een postagentschap en ja vermoedelijk krijgen die ook per handeling betaald dus het wordt voor Post.nl dan duurder.
En ja de meeste zullen wel in een stad wonen waar een postagentschap nog wel te vinden is maar een pakje weer laten meenemen als je in het buitengebied woont en een kwartier met de auto moet rijden om op een postagentschap te komen daar worden de meesten ook niet echt blij van.
Uiteraard begrijp ik dat niet iedereen de hele dag thuis kan zijn maar dat hoeft ook niet hier kun je de klok er bijna op gelijk zetten de bezorger komt iedere dag ongeveer op dezelfde tijd.
Tegenwoordig staat er bij Tracktrace vaak de tijd er ook ongeveer bij en als het een pakje uit Nederland is dan is het er altijd de volgende dag is mijn ervaring, bestel het dan zo dat het op je vrije dag komt zaterdag bijvoorbeeld of op een dag dat je vrouw/vriendin een vrije dag heeft.
Andere optie is op je werk laten bezorgen bij een klein bedrijf lukt dat bij een groot bedrijf niet of ergens anders bij iemand die wel thuis is.

Nu ken ik de regels niet van Post.nl maar ik denk toch dat het de bedoeling is als een bezorger zijn pakjes ook aflevert en ze niet mee terug neemt dus ik denk dat het bedrijf zelf incalculeert dat het wel eens mis gaat.
Punt is niet dat ik mijn pakket heb, punt is dat mijn postbezorger mijn handtekening vervalst.
Reden dat ik moet tekenen voor het pakket is, dat de verzender er ook voor betaald.... Dus eigenlijk ik ervoor betaal... En je zou bijna verwachten dat je ook moet krijgen waar je voor betaald..

En stel ik laat dit zomaar gebeuren en volgende keer neemt mijn bezorger het pakketje zelf mee en tekent wederom zelf dat ik het pakketje heb op ontvangen, heb ik geen poot om op te staan aangezien de handtekening dan klopt....

Tevens het postagenstchap ligt nog geen 5 min lopen vanaf mijn huis, dus het is een kleine moeite om het daar achter te laten.

Anyways als de afspraak is tekenen voor het pakket dan hoort de ontvanger te tekenen, een creatieve postbezorger moet gaan schilderen maar niet regels ombuigen in zijn voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJack
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-04 15:23
Dutch_Celt schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 17:09:
[...]
openingstijden waren op zich nog te doen doordeweeks
Maandag07.30-09.30 16.00-18.30
Dinsdag07.30-09.30 16.00-18.30
Woensdag07.30-09.30 16.00-18.30
Donderdag07.30-09.30 16.00-18.30
Vrijdag07.30-09.30 16.00-18.30
Zaterdag07.30-09.30
Dan vallen de tijden inderdaad nog mee.
Ik werk van 8:30 tot 17:00 (een half uur van huis uit) en dit zijn de openingstijden van de dichtstbijzijnde vestiging bij mij in de buurt.

Maandag 11.00-17.30
Dinsdag 08.30-17.30
Woensdag 08.30-17.30
Donderdag 08.30-17.30
Vrijdag 08.30-17.30
Zaterdag 08.30-12.00

Dus de enige mogelijkheid om iets op te halen is zaterdag tussen 8:30 en 12:00.
7:30 open en om 18:30 dicht zou voor mij ideaal zijn.

De winkel waar dit postkantoor in gevestigd is, is zelf wel op zaterdag tot 17:00 uur open, maar kom je om 12:05 voor een pakketje moet je maandag maar terug komen (of een week later nog eens proberen). Het enige wat hij hoeft te doen is het pakje te pakken, maar dat is vaak te veel moeite. Erg goede service daar... not. :(

https://bottenberg.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:01

IkWilbert

Het is mij!

Hier ook de nodige positieve als negatieve ervaringen met postNL. Laat ik de twee laatste akkefietjes even kort beschrijven.

Nieuwe router besteld, track en trace gevolg en afgeleverd bij de buren volgens T&T. Kom ik thuis in de stromende regen staat het pakketje bij de achterdeur... helemaal nat! De doos van de router was gelukkig goed verpakt en droog gebleven. Wel direct een klacht ingediend, maar of daar wat mee gedaan wordt?

Laatste keer telefoon besteld, aangetekend. Op een gegeven moment de melding op T&T dat de bestelling afgeleverd was met handtekening. Wat vreemd is omdat er niemand thuis was... had de bezorgen zelf getekend met de naam wat op de doos stond. Tevens de telefoon door de brievenbus gedrukt (kon net qua doosje).

Soms gaat het ook perfect, op zonnige dagen komt ie achterom om de pakketjes af te leveren of komt 's avonds nog een keer langs als we overdag niet thuis waren.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 348143

PostNL, blergh.. wat een mensen daar :(

Ik zit nu nog steeds te wachten op 3 pakketjes, 1 daarvan zijn ze gewoon kwijt.. ja echt, gewoon kwijt. 2 daarvan zijn bezorgd op mijn huisadres, althans ... volgens PostNL, waarvan 1 met handtekening (aangetekend) welke niet eens is op te vragen. Nu was ik niet thuis en mijn buurman die de hele dag in zijn voortuin heeft zitten werken, wist mij te vertellen de hele dag geen bezorger gezien te hebben.

Uiteraard klacht ingediend bij PostNL, standaard reactie na uiteraard 11 dagen ipv de beloofde 2. Men kon niets voor mij doen, pakketje was afgeleverd, doei en zak der maar in meneer de klant?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:38

CeesKees

I rest my Kees

Gaat bij mij altijd perfect!

Wat ik thuis laat afleveren ligt of bij de buren, of op het afhaalpunt

Of ik laat het op mijn werk afleveren... Nagenoeg altijd de volgende dag rond 10.00uur binnen!

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:20
Gisteren ook een leuke, verwachte 2 pakketjes (1 aangetekend). Netjes een briefje in de brievenbus. Uw pakket is bezorgd bij de buren op huisnummer ???? Geen huisnummer ingevuld (handig).

Toen maar de track&trace geopend via mijnpakket, blijken beide pakketjes geleverd te zijn (ik heb 1 bonnetje). Gelukkig stond online wel het huisnummer erbij en werkte de niet thuis code voor het andere pakket.

Geef het dan duidelijk aan op het papiertje.

huidige opstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banix
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18:24
Een bezorger van Selectvracht maakte het laatst bij ons ook echt te bont. Wij wonen in een flat en hebben postvakjes bij de centrale ingang. Daar stond een mannetje een pakketje door de brievenbus te stampen met zijn voeten. Het paste niet en het pakket (een tas met grote metalen ringen van mijn vriendin) zat vast. Vervolgens besloot hij dat het verstandig was om er met zijn volle gewicht aan te gaan hangen om het er uit te krijgen, ook dit lukte niet. Het is dat ik thuis kwam en het postvakje heb geopend, anders was er weinig van de tas overgebleven denk ik. Op mijn vraag of hij dit normaal vond, kreeg ik geen antwoord. Ik mocht geloof ik al blij zijn dat hij zoveel moeite had gedaan. Ook maar een klacht over ingediend en nooit meer wat van gehoord.

You want weapons? We're in a library. Books are the best weapon in the world. This room's the greatest arsenal we could have. Arm yourself!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterkuli
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-05 09:28
Wellicht een klein beetje off-topic maar misschien is dit initiatief een oplossing voor de problematiek. Voor ons (de klant) is het wel wat meer werk omdat we het pakket zelf moeten halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Boll

Red Boll

Kick Ass!

peterkuli schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 16:28:
Wellicht een klein beetje off-topic maar misschien is dit initiatief een oplossing voor de problematiek. Voor ons (de klant) is het wel wat meer werk omdat we het pakket zelf moeten halen...
Het zelf afhalen is geen probleem wanneer ik er na het werk terecht kan.
Dit lost helaas niet het probleem op voor pakjes die een handtekening nodig hebben.

Dit lijkt me een mooie markt om in te duiken, wat zou het verdienmodel zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterkuli
Volgens mij is het idee dat je een kluisje huurt waar je pakket in gelegd wordt zodat je hem op elk gewenst moment op kunt halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Klopt ja! Wel goed idee, maar valt of staat bij de kosten ervan... Kan me niet voorstellen dat het zo weinig zal zijn, anders is dit toch niet rendabel voor "De Buren"?

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
4 jaar terug bij Living Tomorrow in Vilvoorde geweest, bij een zogenaamde "huis van de toekomst". Daar hadden ze ook een soort van grote brievenbus bij een huis, waarin pakketjes kunnen worden achtergelaten (bezorger krijgt hier toegang tot d.m.v. RFID) en pakketjes worden dan ook gelijk digitaal ondertekend. Klinkt allemaal erg ideaal voor bovenstaande situaties, maar ik zie het voorlopig nog niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:59
peterkuli schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 16:28:
In 2012 willen wij minimaal 150 afhaalpunten realiseren. Daarmee bereiken we al 6 miljoen consumenten. Wij streven naar landelijke dekking binnen twee jaar.
http://deburen.nl/images/...uren_Afhaalcentrum_BV.pdf

momenteel zit hij op 2 filialen met nog 3,5 maand te gaan :')

bovendien is er al een prima alternatief, kiala, 500 filialen en zat grote klanten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Mja, dat is wel jammer ja. Maarrr.. als ik naar Kiala kijk dan is dat iets waar de verzendende partij bij betrokken moet zijn. Het fijne van "De buren" is dat het gewoon een adres is dat je huurt. Meteen ondersteunt door alle webshops dus..

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:11

Quad

Doof

Ken anders ook nog wel een situatie waarbij de postbode een pakket met waarde van 200€ gewoon in de sneeuw heeft gelegd..

Gelukkig gaat het bij ons thuis wel goed. Postbode is een goede kerel die altijd netjes het spul bezorgt en bij afwezigheid het in de serre neer zet.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Garyu

WW

Carfanatic schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 10:47:
[...]

In 2012 willen wij minimaal 150 afhaalpunten realiseren. Daarmee bereiken we al 6 miljoen consumenten. Wij streven naar landelijke dekking binnen twee jaar.

bovendien is er al een prima alternatief, kiala, 500 filialen en zat grote klanten
Hier in Oostenrijk heb je dat al vrij vaak, maar het moet ook door de webshop ondersteund worden helaas. Dat ziet er dan zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/de/9/90/Post24-Station.jpg

Ze hebben nu wel wat nieuws bedacht voor alle pakketjes voor mensen die niet thuis zijn: de Post-Empfangs-box. Die kan je als buurt/flat samen kopen en aan de muur schroeven, en de postbode kan dan zijn pakketje daarin dumpen en de sleutel bij de juiste ontvanger in de bus gooien. Deze persoon kan het pakketje er dan weer uithalen. En klaar. Wel kost zo'n box bijna 200€ (wat ik dan niet snap), maar bij ons in de flat zou ik zo iets best kunnen gebruiken. Als iedereen 10€ lapt dan hebben we met 20 bewoners zo'n box en kunnen de pakketjes daar afgeleverd worden. Afhankelijk van de grootte en de frequentie dat pakketjes afgeleverd worden zou dat moeten kunnen werken..
http://www.post.at/privat_empfangen_empfangsbox.php

In NL alleen misschien minder interessant omdat er veel meer eengezins-huishoudens zijn, maar misschien alsnog wat interessants voor PostNL....

[ Voor 3% gewijzigd door Garyu op 10-08-2012 11:04 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 469181

Carfanatic schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 10:47:
[...]

...
Hoi Carfanatic,

Gelukkig zijn het nog 4,5 maand (en geen 3,5 maand) en die tijd zullen we hard nodig hebben om dat aantal afhaalpunten te realiseren. :)

Volgende week dinsdag komt het derde afhaalpunt in Hengelo, daarna neemt het tempo van de uitrol snel toe. We blijven de doelstelling dan ook handhaven dat we nog in 2012 150 afhaalpunten gaan realiseren.De afhaalpunten beginnen met 60 kluisjes per punt, dus eind dit jaar moeten minimaal 9000 kluizen operationeel zijn, maar we gaan er van uit dat het er meer zijn. De landkaart met potentiële vestigingspunten staat ook bij ons op de site (http://www.deburen.nl/vestigingen/vestigingen).

De formaten variëren, maar de grootste wordt 60x50x60 cm. De systemen worden nu geassembleerd in onze speciaal daarvoor opgerichte fabriek in Hengelo, de Buren Techniek BV. Vanaf dit najaar beginnen we ook met gekoelde kluizen, zodat vanaf dan ook gekoelde boodschappen kunnen worden uitgeleverd.

We willen groeien met één afhaalpunt per 30.000 inwoners, te beginnen in grotere steden. Sommige punten zullen in bestaande winkels zijn gevestigd, maar in elke stad komen ook punten die 24/7 geopend zijn. Bij voldoende bezettingsgraad worden afhaalcentra ingericht, zoals we inmiddels twee pilotvestigingen in Hengelo hebben. Deze bevatten meer kluizen, in Hengelo gemiddeld 600 kluizen per vestiging.

De klant kan straks zelf zijn of haar "eigen Buren" kiezen, dus de eigen favoriete vestiging. Hierdoor weten wij de klantvoorkeur en in de keten wordt de bezorging in dat kluisje georganiseerd. Het gebruik van dat kluisjes moet dan in principe voor de klant gratis worden, maar uiteindelijk bepaald de webshop, winkel, supermarkt of leverancier dat.

De Buren is onafhankelijk, dat betekent dat we open staan voor samenwerking met elke partij. We sluiten dus geen exclusieve deals met bijvoorbeeld één pakketdienst of webshop. Het moet straks jouw voorkeursvestiging worden waar je al je (online)aankopen kunt laten bezorgen.

Toevallig is onlangs nog een korte reportage gemaakt door RTL Nieuws en RTL Z, waarin je de laatste stand van de techniek mooi kunt zien (http://www.rtl.nl/xl/#/u/...4-4940-ae1b-afd152778bad/)

We zijn dus druk bezig om onze toezeggingen waar te maken!

Robin Dragstra
De Buren Afhaalcentrum B.V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Na het lezen van de helft van het bericht van de De-buren viel het kwartje :)

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterkuli
Anoniem: 469181 schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 12:35:
[...]

...
De klant kan straks zelf zijn of haar "eigen Buren" kiezen, dus de eigen favoriete vestiging. Hierdoor weten wij de klantvoorkeur en in de keten wordt de bezorging in dat kluisje georganiseerd. Het gebruik van dat kluisjes moet dan in principe voor de klant gratis worden, maar uiteindelijk bepaald de webshop, winkel, supermarkt of leverancier dat.
...
Toevallig is onlangs nog een korte reportage gemaakt door RTL Nieuws en RTL Z, waarin je de laatste stand van de techniek mooi kunt zien (http://www.rtl.nl/xl/#/u/...4-4940-ae1b-afd152778bad/)
...
Ik heb het inderdaad op RTL gezien, vandaar dat ik het hier noemde. Is het zo dat de webshop (de verzender in het algemeen) gaat betalen voor het kluisje en dat wij (de ontvanger) enkel onze voorkeur aan kunnen geven?
En begrijp ik het goed dat als ik iets wil laten bezorgen bij De Buren, ik bij mijn bestelling aan moet geven dat het naar De Buren moet (jullie adres in Hengelo) zodat jullie het naar mijn gewenste ophaalpunt distribueren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Is het niet een idee voor het Buren-principe om het adres van de Buren op te geven zodat je er met elke webwinkel gebruik van kunt maken en dat de kosten van elk pakketje bij afhalen moet worden betaald?

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 404687

Garyu schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:03:
[...]

Hier in Oostenrijk heb je dat al vrij vaak, maar het moet ook door de webshop ondersteund worden helaas. Dat ziet er dan zo uit:
[afbeelding]

Ze hebben nu wel wat nieuws bedacht voor alle pakketjes voor mensen die niet thuis zijn: de Post-Empfangs-box. Die kan je als buurt/flat samen kopen en aan de muur schroeven, en de postbode kan dan zijn pakketje daarin dumpen en de sleutel bij de juiste ontvanger in de bus gooien. Deze persoon kan het pakketje er dan weer uithalen. En klaar. Wel kost zo'n box bijna 200€ (wat ik dan niet snap), maar bij ons in de flat zou ik zo iets best kunnen gebruiken. Als iedereen 10€ lapt dan hebben we met 20 bewoners zo'n box en kunnen de pakketjes daar afgeleverd worden. Afhankelijk van de grootte en de frequentie dat pakketjes afgeleverd worden zou dat moeten kunnen werken..
http://www.post.at/privat_empfangen_empfangsbox.php

In NL alleen misschien minder interessant omdat er veel meer eengezins-huishoudens zijn, maar misschien alsnog wat interessants voor PostNL....
Die staan ook in Duitsland zulke dingen. Echter ben ik die boxe in Oostenrijk nog niet tegen gekomen. Maar dat zal er mee te maken hebben waar je komt in Oostenrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterkuli
Yorin schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:20:
Is het niet een idee voor het Buren-principe om het adres van de Buren op te geven zodat je er met elke webwinkel gebruik van kunt maken en dat de kosten van elk pakketje bij afhalen moet worden betaald?
Volgens mij is het principe van De Buren precies zoals je aangeeft wat het adres betreft. Bedoel je de kosten van de kluishuur? Uit de reactie van De Buren begrijp ik dat ze dit op termijn door de verzender willen laten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Gluten Parody schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 16:10:
Pakjegemak: ik vraag er wel eens om bij webwinkels. Bij de een kan het, bij een ander staat het zelfs binnen een week als keuzeoptie, een derde laat de omzet liever liggen.
Er zijn ook bedrijven die er juist mee stoppen zoals Alternate, goed dan loopt deze de omzet gewoon mis maar andere webwinkels doen er ook niet veel mee.
Een andere optie zou zijn als PostNL de mogelijkheid biedt om direct op een postagentschap te laten leveren. Dat zou voor alleenstaande werkenden ideaal zijn, geen gezeur meer met buren maar gewoon direct bij het dichtstbijzijnde postagentshap ophalen.
Overigens rijdt bij mij in de buurt een bezorger rond die langs de deuren loopt te leuren met pakketjes en probeert deze aan een ieder te slijten die maar open wil doen. Hij probeerde mij een keer voor het blok te zetten, toen ik weigerde om zijn werk te doen, dat anderen pakjes voor mij wel aannemen. Tja, hij zat weer snel in zijn boessie met al die pakjes... Ieder zijn werk hoor, en als je dat bevalt ga dan vooral iets anders doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:13
Ik heb het nu al 2 keer meegemaakt dat een bestelling met een grote sticker met de kreten Alleen huis-adres en aangetekende post gewoon doodleuk bij andere mensen word agedropped.
nu heb ik het geluk dat ik aardige buren heb die netjes de spullen klaar hebben staan.
Maar je zou maar ruzie hebben met de buren dan ben je toch minder blij of je zou maar minder eerlijke buren hebben.
En beide gevallen ook een handtekening die niet van mij is.

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:33

thof

FP ProMod
IkWilbert schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 11:10:
Hier ook de nodige positieve als negatieve ervaringen met postNL. Laat ik de twee laatste akkefietjes even kort beschrijven.

Nieuwe router besteld, track en trace gevolg en afgeleverd bij de buren volgens T&T. Kom ik thuis in de stromende regen staat het pakketje bij de achterdeur... helemaal nat! De doos van de router was gelukkig goed verpakt en droog gebleven. Wel direct een klacht ingediend, maar of daar wat mee gedaan wordt?

Laatste keer telefoon besteld, aangetekend. Op een gegeven moment de melding op T&T dat de bestelling afgeleverd was met handtekening. Wat vreemd is omdat er niemand thuis was... had de bezorgen zelf getekend met de naam wat op de doos stond. Tevens de telefoon door de brievenbus gedrukt (kon net qua doosje).

Soms gaat het ook perfect, op zonnige dagen komt ie achterom om de pakketjes af te leveren of komt 's avonds nog een keer langs als we overdag niet thuis waren.
Hier ook meerdere malen meegemaakt dat er niemand thuis was, waarop de bezorger een briefje door de deur deed met daarop 'in de tuin onder de tafel' en 'bij de achterdeur'. Leuk is dat met al je electronica bestellingen die buiten staan. Dat spul kost geld en kan niet tegen vocht/water en kans op diefstal ook nog. Mag een bezorger überhaupt zo ver het terrein op komen, een hek openen en daar rond lopen? Beide keren een klacht ingedient, naar mijn weten geen reactie op ontvangen van PostNL. Toch jammer van ze. Overigens gaat het de laatste tijd (~jaartje) prima, andere bezorger die heel aardig is en netjes bezorgd. Wel opgevallen dat niet altijd meer getekend hoeft te worden voor een pakketje.

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

peterkuli schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:05:
[...]

Ik heb het inderdaad op RTL gezien, vandaar dat ik het hier noemde. Is het zo dat de webshop (de verzender in het algemeen) gaat betalen voor het kluisje en dat wij (de ontvanger) enkel onze voorkeur aan kunnen geven?
En begrijp ik het goed dat als ik iets wil laten bezorgen bij De Buren, ik bij mijn bestelling aan moet geven dat het naar De Buren moet (jullie adres in Hengelo) zodat jullie het naar mijn gewenste ophaalpunt distribueren?
Hoi Peterkuli,

Goede vragen; je raakt behoorlijk de kern van de uitdagingen!

Met de Buren willen we een last-mile oplossing bieden waarbij de consument centraal hoort te staan. Als die consument bereid is om zelf zijn pakketje op te halen zorgt dit, mits je de infrastructuur kwalitatief en technisch goed voor elkaar hebt, voor besparingen. Vanuit die besparingen is het dus mogelijk om het in de keten van levering dus voor de consument gratis te houden. Weliswaar betaalt de feitelijke opdrachtgever (webshop, retailer, supermarkt, pakketdienst) ons de kluishuur, maar dit kan worden gecompenseerd door het feit dat het operationeel in de keten ook goedkoper wordt.

Of de leverancier deze kosten aan de consument ook in rekening brengt is zijn verantwoording/beslissing. In de keten kunnen en willen wij zorgen voor kostenbesparingen, waardoor het niet nodig zou moeten zijn dat voor de consument meerkosten ontstaan. Wellicht is zelfs op termijn een korting mogelijk t.o.v. het "traditioneel bezorgen", maar ook dat moet door de ketenpartners worden beoordeeld.

In de pilotfase boden wij lokaal (in Hengelo dus) een zgn. brengbalie aan. Consumenten hadden dus de mogelijkheid om een kluis te huren (met klantenkaart waarbij korting werd verkregen), waardoor een pakketje van die consument bij ons werd bezorgd. De Buren zorgde er dan voor dat dit pakketje ook snel in een kluisje van de voorkeursvestiging werd gelegd. De consument betaalde dan de kluishuur. Dus wel meerkosten, zij het volgens ons beperkt (minder dan 1 euro per dag).

De Buren is echter geen pakketdienst, en wil dit ook niet worden. Pakketdiensten kunnen wel ketenpartners van ons worden, waarbij de bezorger binnen enkele seconden (!) een pakketje in een kluisje kan bezorgen. Dit komt het aantal leveringen per bezorger ten goede, wat weer zorgt voor vermindering van kosten en een vergrote betrouwbaarheid. Lokaal kan ook een leverancier of winkelier er zelf voor zorgen dat het pakketje of de boodschappen in een kluisje worden gelegd.

Onze klant, meneer Jansen, kan dus eenmalig zijn voorkeursvestiging aangeven bij de Buren. In zijn persoonlijke portal kiest hij die vestiging, met uitwijkmogelijkheden voor het geval die vestigingen op enig moment te weinig capaciteit hebben. Hier kan hij dan bij samenwerkende leveranciers pakketten laten afleveren, waardoor in principe al zijn pakketjes bij "zijn Buren" kunnen worden afgeleverd. Met behulp van zijn klantnummer en zelfgekozen wachtwoord kan de heer Jansen dan AL zijn pakketjes, eventueel inclusief boodschappen, ophalen bij ZIJN Buren. Door SMS of mail is hij geattendeerd op het arriveren van zo'n levering.

In het meest efficiënte model levert de pakketbezorger dus inderdaad rechtstreeks in het kluisje van de voorkeursvestiging van de klant. En kan die klant het ophalen wanneer hem of haar dat uitkomt.

Tot die tijd zijn wij dus druk bezig om samenwerkingsovereenkomsten te sluiten met webshops, pakketdiensten, supermarkten, leveranciers en winkeliers. Er zullen de komende maanden in winkelcentra, zelfstandige winkelpanden, al dan niet onbemande tankstations, supermarkten, tuincentra, bouwmarkten en zelfs op terreinen van de gemeente afhaalpunten ontstaan.

En dat wordt nog een hele opgave om te realiseren. Maar we hebben er enorme zin in!

Groet,
Robin Dragstra
De Buren Afhaalcentrum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yorin schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:20:
Hoi Yorin,

Goed idee, hier hebben we ook aan gedacht. In elke vesting is "alvast" een gecertificeerde betaalautomaat geintegreerd, zodat eventueel ook aankopen ter plekke kunnen worden betaald.

Dit is wel een ingewikkeld proces. Wie is de feitelijke leverancier? Aan wie wordt betaald en welke verplichtingen schept dit? Wat als iemand heel veel boodschappen in een kluisje laat afleveren en deze niet ophaalt en hij nog niet heeft betaald omdat hij dit op de betaalautomaat zou moeten doen? Hoe te handelen bij retouren? Emballage?

We zijn volop met allerlei keten- en retailpartners bezig om o.a. betaaloplossingen te verzinnen. Wat betreft de technische infrastructuur zijn we daar wel redelijk op voorbereid. Per partner bekijken we daarbij de mogelijkheden, zodat we hopen op korte termijn ook "ophalen en betalen bij de Buren" te kunnen bieden.

Groet,
Robin Dragstra
De Buren Afhaalcentrum BV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 404687 schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:25:
[...]

Die staan ook in Duitsland zulke dingen. Echter ben ik die boxe in Oostenrijk nog niet tegen gekomen. Maar dat zal er mee te maken hebben waar je komt in Oostenrijk.
Hoi JDonkers,

De dingen die jij in Duitsland bedoelt zijn "Packstations" van DHL. Hierin kunnen dus pakketjes van DHL worden bezorgd, maar niet van andere pakketdiensten. Als je dus wilt laten uitleveren op een packstation dan zul je bij de leverancier of webshop van tevoren moeten navragen of dit wel mogelijk is.

Met de Buren willen we een open infrastructuur opbouwen die pakketten kan uitleveren van alle partijen en pakketdiensten. Dit is markttechnisch gezien een compleet andere benadering.

Groet,
Robin Dragstra
De Buren Afhaalcentrum BV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Zer0 schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 16:51:
[...]

Wat je meegemaakt hebt is niet raar. PostNL heeft "niks" met jouw te maken, je bent alleen het aflever-adres. De webshop is hun klant, die hebben de verzendopdracht gegeven. Jij bent daarentegen klant bij de webshop, en voor alle perikelen, ook wat betreft bezorging door PostNL, kun je bij hen terecht, zij handelen het verder wel af met PostNL.
De truc is dat het ook anders kan. Toen mijn pakket bij FedEx in Duitsland opeens bleef hangen voor meer dan 24h heb ik 1 maal gebeld. Vervolgens ben ik de volgende dag telefonisch op de hoogte gehouden van de status van mijn pakketje: "Uw pakketje is vannacht alsnog vanuit Duitsland naar Veldhoven gegaan", "We hebben Veldhoven gebeld dat ze op uw pakketje moeten letten, ze gaven aan over 45min klaar te zijn met sorteren", "Uw pakketje is gescand, ondanks dat het om een economy service gaat proberen wij, als compensatie voor het ongemak, het pakket zo snel mogelijk deze ochtend bij u af te leveren". Eenmaal aan de deur (2 bezorgers) werd er ook nog nagevraagd wat er mis was en of alles nu in orde was.

En dit ging om een pakket dat 24h vertraagd was omdat het op de luchthaven in Duitsland was blijven "hangen". Toch even een andere ervaring dan met PostNL waar de ontvanger "geen klant is". Let wel deze "Economy service" bij FedEx is iets duurder dan bij PostNL, als particulier was ik iets van €55 kwijt geweest om iets tussen de UK en NL te versturen.

Mijn ervaringen met de PostNL bezorger zijn wel beter dan de meesten hier, meestal dezelfde persoon en die doet zijn werk prima. Nu in de vakantie iemand anders, ook geen klachten. Echter als er een keer iets mis gaat dan is PostNL wel een draak van een bedrijf om zaken mee te doen, en gezien de kostenbesparingen en de manier waarop ze dat doen gaat het steeds vaker mis helaas.

Bij DHL, TNT Express en UPS zit mijn ervaring tussen FedEx en PostNL in (waar het bij DHL nog ligt aan of je zaken doet met de kant vergelijkbaar met PostNL of meer richting express service). FedEx vond ik toch wel uitzonderlijk in service, maar dat zie je ook direct terug in de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:59
Bezorger is met pakje onderweg
18-08 2012
Geadresseerde was niet thuis
18-08 2012
Geadresseerde was niet thuis
18-08 2012
Pakje wordt op eerstvolgende bezorgdag opnieuw aangeboden
18-08 2012

dat terwijl ik gewoon thuis ben en er ook geen briefje in de brievenbus zit. selektvracht :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik word er echt gek van pakketten. ik heb er net 5 echt enorme pakketten ontvangen en dan daar moet je dan de hele dag op wachten. Nou nee dus. Ik ga gewoon weg tegenwoordig. Het duurt me te lang om daar de hele dag steeds op te wachten. Er is totaal geen oplossing voor en het zijn pakketten met vaak dure onderdelen dus dat ga ik ook niet even bij de buren achter laten. Ik kan al jaren geen oplossing voor vinden en de chauffeurs wisselen steeds dus je weet ook niet wanneer iemand langs fietst.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Anoniem: 469181 schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 17:42:
[...]
De Buren zorgde er dan voor dat dit pakketje ook snel in een kluisje van de voorkeursvestiging werd gelegd. De consument betaalde dan de kluishuur. Dus wel meerkosten, zij het volgens ons beperkt (minder dan 1 euro per dag).
Minder dan 1 euro per dag? Is dat betalen in de periode dat het pakketje daar ligt (lijkt me niet) of simpelweg een kluisjes huur (waardoor het dus op minder dan 365 euro per jaar uitkomt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Niet online

Zer0

itsalex schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 14:01:
Ik word er echt gek van pakketten. ik heb er net 5 echt enorme pakketten ontvangen en dan daar moet je dan de hele dag op wachten. Nou nee dus. Ik ga gewoon weg tegenwoordig. Het duurt me te lang om daar de hele dag steeds op te wachten. Er is totaal geen oplossing voor en het zijn pakketten met vaak dure onderdelen dus dat ga ik ook niet even bij de buren achter laten. Ik kan al jaren geen oplossing voor vinden en de chauffeurs wisselen steeds dus je weet ook niet wanneer iemand langs fietst.
Er is wel een oplossing voor, je aankopen gewoon doen in een fysieke winkel. Het is je eigen keuze om online te bestellen cq. te laten bezorgen, en aanwezig zijn om het pakket aan te nemen is een consequentie van die keuze.
Er zijn genoeg keuzes die je zelf kunt maken, je kunt kiezen om te kopen bij een winkel die pakjesgemak of kiala aanbiedt, je kunt er voor kiezen niet te bestellen bij een winkel die niet jouw favoriete bezorgdienst gebruikt. Je kunt zelfs kiezen om het pakket door een limousine met chauffeur af te laten leveren als je een winkel zo gek kunt krijgen.

Ik snap dat het af en toe best frusterend is met bezorging van pakketen, en er kan zeker nog wat aan verbeterd worden, maar het blijft uiteindelijk je eigen keuze om er gebruik van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Zer0 schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 15:09:
[...]
Er is wel een oplossing voor, je aankopen gewoon doen in een fysieke winkel. Het is je eigen keuze om online te bestellen cq. te laten bezorgen, en aanwezig zijn om het pakket aan te nemen is een consequentie van die keuze.
Tja, dat klinkt leuk maar gaat lang niet altijd op... Genoeg buitenlandse webshops die spullen verkopen die niet in NL te krijgen zijn. Dan heb je ook geen kiala etc mogelijkheden meer. Enkel DHL / UPS (en eigenlijk is het allemaal een pot nat omdat het voor >90% puur afhangt van de bezorger en niet van de organisatie erachter).

De misstanden in dit topic gaan echt niet veranderen als jij een klacht indient tegen de postbezorger, deze ontslagen wordt. Deze daarna aangenomen wordt bij DHL/UPS en dan jouw volgende pakketje komt bezorgen. Dan heb je exact dezelfde frustratie.

Afaik zijn >90% van de ergernissen van klanten van PostNL allemaal keurig ondervangen in de voorwaarden van PostNL waarin staat dat het niet mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Boll

Red Boll

Kick Ass!

[...]
Dat is natuurlijk geen oplossing maar het kan inderdaad inderdaad wat frustraties voorkomen. Mijn laatste aankopen heb ik ook maar ouderwets zelf afgehaald bij de winkel. Wanneer je zo'n bezoek kunt combineren met iets anders is dat zeker een redelijk alternatief al moet je dan wel iets langer wachten op je spullen.

Helaas kan dit niet voor alle artikelen.

Een Kiala punt e.d. zijn we ook meer gaan gebruiken nu, dat bevalt nog goed tot nu toe.
[...]
Ik snap dat het af en toe best frusterend is met bezorging van pakketen, en er kan zeker nog wat aan verbeterd worden, maar het blijft uiteindelijk je eigen keuze om er gebruik van te maken.
Er wordt in dit geval een dienst afgenomen volgens een aantal voorwaarden, je mag toch redelijkerwijs verwachten dat beide partijen zich aan deze voorwaarden houden wanneer je deze keuze maakt?

Wanneer ik jouw mening doortrek naar een stuk vlees krijg je iets als:
Natuurlijk mag je verwachten dat het vlees in orde is maar het is jou eigen keuze geweest om dat stuk vlees te kopen en op te eten. Dat je helaas een nare darminfectie hebt gekregen omdat het vlees niet goed behandeld is is inderdaad frusterend. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Red Boll op 18-08-2012 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gomez12 schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 14:44:
[...]

Minder dan 1 euro per dag? Is dat betalen in de periode dat het pakketje daar ligt (lijkt me niet) of simpelweg een kluisjes huur (waardoor het dus op minder dan 365 euro per jaar uitkomt)
Hoi Gomez12,

De huur van het kluisje wordt inderdaad minder dan een euro per dag. De prijzen variëren van 70 cent voor het kleinste kluisje tot 1 euro voor de grootste kluis. Deze is dan wel 50 cm breed, 60 hoog en 60 diep. De prijzen zijn exclusief BTW, dus voor de particulier komt daar nog BTW bij.

Omdat de afmetingen per pakket verschillen wordt uiteraard per pakket het kleinst mogelijke beschikbare kluisje gekozen. Op je eigen webportal bij de Buren (mijn Buren) kun je dan straks je voorkeursvestigingen aangeven.

Op die manier betaal je dus alleen voor het daadwerkelijke gebruik van de kluisjes en hoef je dus niet een "vaste" kluis te huren.

Het blijft ons streven om samen met bijvoorbeeld de webwinkels het gebruik voor de particulier gratis te maken. Daarvoor gaan we met die webwinkels contracten sluiten.

Groet,
Robin Dragstra
De Buren Afhaalcentrum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Anoniem: 469181 schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 16:12:
[...]
Het blijft ons streven om samen met bijvoorbeeld de webwinkels het gebruik voor de particulier gratis te maken. Daarvoor gaan we met die webwinkels contracten sluiten.
Op zich lijkt het me een mooi concept, maar ik zou het in de basis richten op dat de consument betaalt.
Dan kan je door kwantiteit een heleboel plaatsen openen.

Je richten op webwinkels die het gaan betalen komt op mij over alsof het wederom een dienst wordt als pakjegemak waar je bij een aantal webwinkels gebruik van kan maken, maar niet alle webwinkels dus blijft het een half-half oplossing en daar zie ik weinig toegevoegde waarde in.

Als ik simpelweg alle pakjes (meewerkende webshop of niet dus bijv ook buitenlandse webshops) kan onderbrengen dan zie ik er een toegevoegde waarde in. Maar als het enkel bij bepaalde winkels werkt dan heb ik er geen behoefte aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-04 21:35
Gomez12 schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 20:02:
[...]

Op zich lijkt het me een mooi concept, maar ik zou het in de basis richten op dat de consument betaalt.
Dan kan je door kwantiteit een heleboel plaatsen openen.
Dit ja. Voor de alleenstaande werkende, of de tweeverdieners is dit namelijk wel een goede oplossing en vinden deze mensen het geen probleem hier 0.75 voor te moeten neerleggen.

Vervolgens kan je dan met webshops overeenkomsten afsluiten en ervoor zorgen dat met deze gecontracteerde bedrijven het wordt doorbelast aan hen.

Resultaat. Iedereen kan zonder problemen overal bestellen en met bedrijven met wie jullie samenwerken zelfs kosteloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Niet online

Zer0

Anoniem: 469181 schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 16:12:
De huur van het kluisje wordt inderdaad minder dan een euro per dag.
[...]
Als de huur per dag is, hoe ga je dit dan doorberekenen aan de webshops? Die hebben geen controle over de duur, het is immers aan de klant om het op te halen, die kan dat eventueel een week later doen.

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:46
Pff heb nu ook weer wat,
Vandaag zou er een pakketje afgeleverd worden op mijn adres volgens de track and trace.
Alles keurig netjes aangegeven zo als gebruikelijk en het pakket zou tussen 10:00 en 12:00 afgeleverd worden.
Mooie is nu dat het 12:20 is en ik nog geen pakketje heb maar op de track and trace gewoon staat dat het is afgeleverd om 11:31 op dit moment was ik gewoon thuis en geen postbode of bezorger gezien bij de deur.

Ff naar de buren gelopen en ook deze hebben het pakket niet in ontvangst genomen.
Ik maar ff naar het postservicepunt gegaan maar ook hier geen pakket.

Dat wordt weer een klacht in dienen en zul je zien dat de postbode morgen met me pakketje aan komt zetten.

*EDIT

En ja hoor daar was de postbode,
Had hem zelf alvast getekend omdat hij vertraging had 8)7
:(

[ Voor 7% gewijzigd door mathy_ op 06-09-2012 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

Ik heb Maandag lnb's, een lnb houder. coax kabel, f-connectors besteld twv van €135.19. Tijdens het bestellen kon ik kiezen voor "gratis verzenden boven 100 euro". Lekker zeg je dan. Voor de rest boden ze ook geen pakket levering met verzekering aan.

Nu is mijn pakket zoek of weet ik veel wat. Is tot de distributie centrum gegaan en daar is het niet verwerkt op de 25ste. Waarom het niet verwerkt is weet ik niet kan ik ook niet. Dat wist de medewerker van postnl uit India ook niet.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ZRNK2kd.png

Mijn pakket zit nu in het distributie centrum en of het nog geleverd gaat worden? Ik denk van niet. Kan ik nog wat doen richting de zender?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Laatst online: 23:11

Quad

Doof

Er staat toch dat het een vracht wordt?

Sowieso je hebt hem pas maandag besteld en nu al ga je miepen. Ik zou een dag of wat wachten iig en even de status in de gaten houden.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
  • Laatst online: 02-02-2023
Systeem van track en trace is niet real-time. Daar zit vertraging tussen en als het een keer een beetje mis gaat dan zie je dat niet terug op de site. Als je kijkt naar de afmetingen en gewicht dan klopt er iets niet helemaal.

Je ontvangt je pakketje wel, alleen kan het een dagje langer duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:30

Fiber

Beaches are for storming.

mathy_ schreef op donderdag 06 september 2012 @ 12:25:
[...]

En ja hoor daar was de postbode, Had hem zelf alvast getekend...
Klacht ingediend mag ik hopen...? Dat is valsheid in geschrifte en dus strafbaar. ;w

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
SinergyX schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 13:10:
Wij hebben een soort van vaste postbode voor de pakketten van PostNL, ook een man van 'buitelandse komaf', maar heel aardige man. Ene keer moet ik wel tekenen, andere keer hoeft het niet.

Maar soms komt hij nog wel eens later met zijn (gok ik) eigen auto tegen uur of 8/9, dat ziet er wel soms raar uit, dan heeft hij ook nog wat andere pakketten op de achterbank liggen. Hij heeft die dag dan teveel vertraging gehad en wil dan alsnog alles afleveren.

Maar dan snap ik niet, als jij terug naar PostNL sorteercentrum gaat met je postwagen, moeten de pakketten daar dan niet blijven?
En zo werkt postnl fraude in de hand :(

Krijgen we net van die Sand toestanden, de post bij particulieren in huis. 8)7

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Supertip schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 19:34:
Krijgen we net van die Sand toestanden, de post bij particulieren in huis. 8)7
Dat is al. Een buurvrouw van mij functioneerd als drop off voor postzakken welke bezorgers later op de dag weer oppikken.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-05 19:31
Wat ik niet snap van PostNL is dat ze eerst (eindelijk!) wakker worden en snappen dat consumenten nu eenmaal moeten werken om geld te hebben om te kunnen consumeren (lees: overdag niet thuis zijn), daar vervolgens de ideale oplossing voor verzinnen (lees: pakje direct naar postkantoor) om er vervolgens de plank faliekant mis te slaan en medewerking van de verzendende partij te eisen 8)7 :F

IK bestel een product, IK betaal dat product, IK betaal voor de verzending (linksom of rechtsom), IK ben niet thuis, IK wil graag dat pakketje hebben, IK wil graag dat het naar het postagentschap gaat waar IK het op moet gaan halen. Maar nee, PostNL heeft zogenaamd niks met de ontvanger te maken...

Als ze nu per adres bijhouden of het naar het postagentschap moet (en dan graag het postagentschap van _mijn_ keuze) of naar het huisadres dan:

- Heb ik mijn pakketje op dag 1
- heeft PostNL veel minder kosten (mijns inziens)
- Hoeft de bezorger niet 2x voor Jan Doedel op pad
- Wordt er veel minder valsheid in geschrifte gepleegd
- Worden er veel minder buren lastig gevallen
- Raken er veel minder pakketjes kwijt
- Vindt de klant (want ik blijf van mening dat PostNL niks te doen had als ik er niet was) het ineens een topbedrijf in plaats van een stelletje prutsers

Ze kunnen post al 're-routen' (verhuisservice), als ze dat ook met pakketjes doen:
Ingress scan: Paul, ABC-laan 123, Amsterdam -> Reroute to sigarenboer op de hoek + e-mail naar Paul

Zo kan er 1 busje naar de sigarenboer en rijden er 3 busjes routes door de woonwijken in plaats van dat er 20 busjes de woonwijken in gaan waarvan 85% onverrichter zake terug komt. Goh, verrassend, de 2e dag weer 8)7

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-05 04:39
Pakketfraude uitzending Tros Opgelicht:

http://www.opgelicht.nl/uitzending/2013/747/

PostNL maakt het wel heel makkelijk voor die criminelen.

[ Voor 25% gewijzigd door Xyphoid op 29-03-2013 11:11 ]

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:14

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

Paul schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 21:45:
Wat ik niet snap van PostNL is dat ze eerst (eindelijk!) wakker worden en snappen dat consumenten nu eenmaal moeten werken om geld te hebben om te kunnen consumeren (lees: overdag niet thuis zijn), daar vervolgens de ideale oplossing voor verzinnen (lees: pakje direct naar postkantoor) om er vervolgens de plank faliekant mis te slaan en medewerking van de verzendende partij te eisen 8)7 :F

IK bestel een product, IK betaal dat product, IK betaal voor de verzending (linksom of rechtsom), IK ben niet thuis, IK wil graag dat pakketje hebben, IK wil graag dat het naar het postagentschap gaat waar IK het op moet gaan halen. Maar nee, PostNL heeft zogenaamd niks met de ontvanger te maken...

Als ze nu per adres bijhouden of het naar het postagentschap moet (en dan graag het postagentschap van _mijn_ keuze) of naar het huisadres dan:

- Heb ik mijn pakketje op dag 1
- heeft PostNL veel minder kosten (mijns inziens)
- Hoeft de bezorger niet 2x voor Jan Doedel op pad
- Wordt er veel minder valsheid in geschrifte gepleegd
- Worden er veel minder buren lastig gevallen
- Raken er veel minder pakketjes kwijt
- Vindt de klant (want ik blijf van mening dat PostNL niks te doen had als ik er niet was) het ineens een topbedrijf in plaats van een stelletje prutsers

Ze kunnen post al 're-routen' (verhuisservice), als ze dat ook met pakketjes doen:
Ingress scan: Paul, ABC-laan 123, Amsterdam -> Reroute to sigarenboer op de hoek + e-mail naar Paul

Zo kan er 1 busje naar de sigarenboer en rijden er 3 busjes routes door de woonwijken in plaats van dat er 20 busjes de woonwijken in gaan waarvan 85% onverrichter zake terug komt. Goh, verrassend, de 2e dag weer 8)7
Als ik me niet vergis kan je via "mijn pakket" een account aanmaken, je moet dan 1x je adres verifiëren met een niet-thuis code en in het vervolg kan je dan de leverdatum (en miss ook locatie) aanpassen. Heb er zelf geen ervaring mee (althans, niet vóóraf) maar wellicht handig om eens naar te kijken.

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Mattie112 schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 11:27:
Als ik me niet vergis kan je via "mijn pakket" een account aanmaken
Dat is dus precies de dienst die ik bedoel, waar ze alles goed doen en dan het meest cruciale stuk doen ze fout.

Zie maar een webwinkel te vinden die er gebruik van maakt, ik kom er in ieder geval niet veel tegen... Oftewel, leuk idee, maar door door die ene design-keuze (hangen we het aan de afzender of aan de ontvanger?) is het dus wel zo goed als nutteloos geworden.

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 06-05 16:00

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Mattie112 schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 11:27:
[...]

Als ik me niet vergis kan je via "mijn pakket" een account aanmaken, je moet dan 1x je adres verifiëren met een niet-thuis code en in het vervolg kan je dan de leverdatum (en miss ook locatie) aanpassen. Heb er zelf geen ervaring mee (althans, niet vóóraf) maar wellicht handig om eens naar te kijken.
Kan ook alleen maar na de eerste aanbieding. Je kunt de gegevens van je pakket pas veranderen als je een "niet-thuis code" hebt.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LukeS
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-04 08:39
Maasluip schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 11:40:
[...]

Kan ook alleen maar na de eerste aanbieding. Je kunt de gegevens van je pakket pas veranderen als je een "niet-thuis code" hebt.
Tenzij de betreffende webshop PostNL Checkout of PakjeGemak aanbiedt. Dan kan het al direct naar het gewenste postagentschap gestuurd worden. Maar er zijn inderdaad nog maar weinig webshops die dit aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-04 23:20
Wat ik vandaag nou weer had.

Tussen 12 en 14 wordt uw pakketje bezorgd. Dat was mooi, want om half twaalf ben ik thuis.

Helaas, bij thuiskomst een briefje dat ze 11:15 langsgeweest zijn, wat zijn die tijdvakken dan nog waard? Morgen komen ze tussen 3 en 5, maar misschien is het postkantoor een betere optie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Eduardboon schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 13:56:
[...] wat zijn die tijdvakken dan nog waard...?
Vrijwel niets. Voor de Post NL bezorger is het een richtlijn, geen verplichting om zich er aan te houden. Wellicht gaat dat in de toekomst nog veranderen, maar nu heb je er nog niet veel aan.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Fiber schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 14:01:
[...]

Vrijwel niets. Voor de Post NL bezorger is het een richtlijn, geen verplichting om zich er aan te houden. Wellicht gaat dat in de toekomst nog veranderen, maar nu heb je er nog niet veel aan.
Vervelende is dus; morgen ben ik ook rond 1 uur gewoon thuis. dus tussen 3 en 5 is prima, zelfs leuker dan na 4 uur met een zwaar pakket 2KM af gaan leggen vanaf het postkantoor, maar je kunt er gewoon niet van op aan dat hij ook daadwerkelijk in dat tijdvak langskomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Als het morgen dezelfde bezorger is dan is de kans vrij groot dat hij morgen weer op ongeveer dezelfde tijd als vandaag langs komt.

Als je een vaste bezorger hebt die zijn route altijd in dezelfde volgorde rijdt dan gaan die tijdvakken uiteindelijk wel kloppen want het systeem is zelf-lerend en die tijdvakken worden een keer in de maand of zo aangepast op basis van de gereden routes in de maand daarvoor. Problemen ontstaan als er meerdere bezorgers op een route zijn, die elk hun eigen volgorde aanhouden, dan leert het systeem het dus nooit. Of als er een nieuwe bezorger is die de weg nog niet goed weet en dus sowieso nog geen vaste route heeft. Die wordt dan wel geacht om te proberen de tijdvakken van zijn voorganger aan te houden maar dat lukt natuurlijk niet altijd en is ook geen verplichting maar een aanbeveling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Fiber schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 14:13:
Als het morgen dezelfde bezorger is dan is de kans vrij groot dat hij morgen weer op ongeveer dezelfde tijd als vandaag langs komt.

Als je een vaste bezorger hebt die zijn route altijd in dezelfde volgorde rijdt dan gaan die tijdvakken uiteindelijk wel kloppen want het systeem is zelf-lerend en die tijdvakken worden een keer in de maand of zo aangepast op basis van de gereden routes in de maand daarvoor. Problemen ontstaan als er meerdere bezorgers op een route zijn, die elk hun eigen volgorde aanhouden, dan leert het systeem het dus nooit. Of als er een nieuwe bezorger is die de weg nog niet goed weet en dus sowieso nog geen vaste route heeft. Die wordt dan wel geacht om te proberen de tijdvakken van zijn voorganger aan te houden maar dat lukt natuurlijk niet altijd en is ook geen verplichting maar een aanbeveling.
Dan heb ik een andere bezorger, want vandaag 12-14, en morgen 15-17.

Ik vind het sowieso erg jammer dat je niet van te voren aan kan geven dat een pakketje naar het postkantoor mag als een afleverpoging niet lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Eduardboon schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 14:18:
[...]
Ik vind het sowieso erg jammer dat je niet van te voren aan kan geven dat een pakketje naar het postkantoor mag als een afleverpoging niet lukt.
Kun je niet met de code op dat briefje aangeven wat je wensen zijn?

Als de tweede aflever-poging ook mislukt dan gaat hij sowieso naar het postkantoor. Moet je eens nagaan hoe veel werk ze er dan aan gehad hebben...: Inladen, aanbieden, terug in de auto, uitladen, inladen, aanbieden, terug in de auto, aanbieden bij het postkantoor... En dan telt hij nog niet eens mee voor de richtlijn van twintig geslaagde stops per uur want het is geen geslaagde stop...

[ Voor 20% gewijzigd door Fiber op 15-05-2013 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Fiber schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 14:23:
[...]

Kun je niet met de code op dat briefje aangeven wat je wensen zijn?

Als de tweede aflever-poging ook mislukt dan gaat hij sowieso naar het postkantoor. (Moet je eens nagaan hoe veel werk ze er dan aan gehad hebben...)
Ongelofelijk he?

Het briefje zegt: Do 15-17, Vr 8-15. Za 8-12

Buren rond dezelfde tijd (maarrr, het betreft een aangetekend pakketje, dus hoe gaat dat werken dan..) en postkantoor na 4 uur. (ik neem aan dat ze als laatste naar het postkantoor gaan, wat nergens op slaat als ze toch niet je pakket daarheen brengen wanneer er een afleverpoging mislukt is)

Edit:

Op de site kun je afgeven bij de buren aanvinken. (hopelijk doen ze dat goed, want 55 is GEEN 55B (mijn eigen adres, willekeurige getallen).

Verder staat er dat het pakket bij het postkantoor gesmeten wordt wanneer het niet afgeleverd kan worden. Lijkt me een win-win situatie? Als ik thuiskom en het pakket is er niet ga ik wel voor huis kamperen ofzo.

[ Voor 20% gewijzigd door Eduardboon op 15-05-2013 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Fiber schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 14:23:
Moet je eens nagaan hoe veel werk ze er dan aan gehad hebben...: Inladen, aanbieden, terug in de auto, uitladen, inladen, aanbieden, terug in de auto, aanbieden bij het postkantoor...
Je bedoelt, met al ingevuld niet-thuis-briefje naar de voordeur lopen, aanbellen, 3 tot 5 seconde wachten, briefje in de bus stoppen en terug naar de bus lopen?

Nog los van dat briefje, ik zie bezorgers pas pakjes uit de auto halen als er daadwerkelijk wordt opengedaan :P

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Paul schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 17:16:
[...]

Nog los van dat briefje, ik zie bezorgers pas pakjes uit de auto halen als er daadwerkelijk wordt opengedaan :P
Dat ligt denk ik een beetje aan de situatie. Hoe groot/zwaar het pakket is, hoe dicht je met de auto bij de deur/bel kan komen en hoe groot je de kans inschat dat de bewoners thuis zijn...

In principe belt een bezorger met het pakket in de hand aan, maar dat is inderdaad niet altijd handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07:42
Het verschilt met de kwaliteit van bezorgen/ers heel erg inderdaad.

Afgelopen jaar een heel vervelende situatie gehad waarin een huisgenoot had getekend voor een aangetekend/verzekerd pakket en het pakket vervolgens is verdwenen. Het betrof een waardezending verstuurd in een zogenaamde waardeseal (Extreem dom dat dit verplicht is blijkbaar, want zo kan iedereen zien -dus ook mensen met slechte bedoelingen- dat het een waardevolle zending betreft). Waarde was in ons geval om en nabij de €600,-. PostNL heeft er vervolgens alles aan gedaan om niet mee te helpen dit op te lossen. De verzekering is dus (voor ons althans) een wassen neus gebleken. Uiteindelijk via rechtsbijstand geschikt, omdat we na bijna een jaar het helemaal zat waren.

Aan de andere kant werd een tijdje geleden mijn alles in één pakket voor internet/tv/bellen op mijn werk geleverd (ik woon werk in dezelfde stad, maar toch wel 2 km verderop), omdat de bezorger (andere dan bovenstaand verhaal) mij niet thuis trof en hij wel vaker pakketjes bij mijn werk had afgeleverd op mijn naam en dit nog wist! Kijk dat is dan weer een topservice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

GeeEs schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 13:56:
[...]
Afgelopen jaar een heel vervelende situatie gehad waarin een huisgenoot had getekend voor een aangetekend/verzekerd...
Huisgenoten mogen gewoon tekenen voor een pakket. Sterker nog, iedere meerderjarige die de deur opendoet mag tekenen. Tenzij er uitdrukkelijk op het adres label is aangegeven dat de ontvanger zich moet legitimeren, zoals bij bankpasjes, uittreksels van het BKR, VOG, etc. daar is een aparte procedure voor in de handscanner van de bezorger.

(En die 'goeie' bezorger komt een volgende keer waarschijnlijk rechtstreeks naar je werk als dat lekker in zijn route past... ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:37

vhal

ಠ_ಠ

LukeS schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 11:42:
[...]

Tenzij de betreffende webshop PostNL Checkout of PakjeGemak aanbiedt. Dan kan het al direct naar het gewenste postagentschap gestuurd worden. Maar er zijn inderdaad nog maar weinig webshops die dit aanbieden.
Soms maar beter ook want mijn ervaring is dat niet iedere postagentschap weet wat PakjeGemak is. Overigens wel een manier om ze te trollen door een 6 delige tuinset bij hen af te leveren :+

Maar er zijn steeds meer bedrijven die gebruik maken van deze manier en ik ben er wel blij mee. Doordeweeks ben ik toch amper thuis en het scheelt een hoop ergenis.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
Fiber schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 14:05:
[...]

Huisgenoten mogen gewoon tekenen voor een pakket. Sterker nog, iedere meerderjarige die de deur opendoet mag tekenen. Tenzij er uitdrukkelijk op het adres label is aangegeven dat de ontvanger zich moet legitimeren, zoals bij bankpasjes, uittreksels van het BKR, VOG, etc. daar is een aparte procedure voor in de handscanner van de bezorger.

(En die 'goeie' bezorger komt een volgende keer waarschijnlijk rechtstreeks naar je werk als dat lekker in zijn route past... ;) )
Dat zal best dat iedereen er voor mag tekenen. Maar dat systeem is dus verre van waterdicht. Als kwaadwillende kan je zo altijd zeggen dat je het pakket nooit hebt ontvangen. De verzender is immers aansprakelijk. Wij hebben nooit dat pakket gezien en hebben ook nergens voor getekend. In ons geval hadden we nog de "mazzel" dat de huisgenoot "bekend" was en hij ook zelfs toegaf getekend te hebben, en daarmee verantwoordelijk werd. Het pakket is echter nooit meer gezien... En bij hem viel -letterlijk- niks te halen zegmaar. Voor hetzelfde geld had de postbode getekend of stel dat er toevallig bezoek zou zijn geweest dat de deur had geopend... blijft gewoon een faalsysteem.
Bij mijn weten was deze zending dus met legitimatie verstuurd. De postbode heeft ons achteraf nog een keer -heel erg boos- persoonlijk opgebeld, hoe we het in ons hoofd hadden gehaald om een klacht in te dienen. 8)7

Die goede bezorger is inderdaad een hele goede. Aardige mevrouw waarvoor ik ook regelmatig pakketjes voor de buren aanneem (portiekflat). Nooit een probleem mee gehad. Als ze eerst langs mijn werk komt met mijn pakket vind ik het allemaal dikke prima. Persoonlijk heb ik nog nooit 1 pakket gemist. Heb de schurft aan briefjes in de bus dat ze nog een keer langskomen de volgende werkdag, dan ben ik er namelijk ook nooit :P

[ Voor 12% gewijzigd door GeeEs op 16-05-2013 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

GeeEs schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 14:34:
[...] Bij mijn weten was deze zending dus met legitimatie verstuurd...
Dat valt na te gaan want het id bewijs nummer moet ingetikt worden in de scanner van de bezorger en de naam op die id moet overeenkomen met de naam op het pakje. Dan mag zelfs jouw eigen vrouw een zending of brief voor jou niet aanpakken.

Maar voor de rest gaat Post NL er vanuit dat jij iemand vertrouwt die jouw voordeur opendoet. Altijd om een legitimatie vragen kost gewoon te veel tijd en dus geld, dan worden de verzendkosten dus nog hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
vhal schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 14:19:
[...]

Soms maar beter ook want mijn ervaring is dat niet iedere postagentschap weet wat PakjeGemak is. Overigens wel een manier om ze te trollen door een 6 delige tuinset bij hen af te leveren :+

Maar er zijn steeds meer bedrijven die gebruik maken van deze manier en ik ben er wel blij mee. Doordeweeks ben ik toch amper thuis en het scheelt een hoop ergenis.
Gewoon 2x niet thuis zijn als er een APC SmartUPS 1500VA (SUA1500i) wordt afgeleverd. Die dames van de Primera waren not amused toen ze dat ding over de toonbank probeerden te tillen :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

_JGC_ schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 14:51:
[...]
Gewoon 2x niet thuis zijn als er een APC SmartUPS 1500VA (SUA1500i) wordt afgeleverd. Die dames van de Primera waren not amused toen ze dat ding over de toonbank probeerden te tillen :X.
LOL _/-\o_

Je bezorger zal ook niet blij geweest zijn, die heeft dat lompe ding toch echt ook al een paar keer in zijn handen gehad... :)

Een setje winterbanden laten afleveren is ook wel grappig... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
Fiber schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 14:47:
[...]

Dat valt na te gaan want het id bewijs nummer moet ingetikt worden in de scanner van de bezorger en de naam op die id moet overeenkomen met de naam op het pakje. Dan mag zelfs jouw eigen vrouw een zending of brief voor jou niet aanpakken.

Maar voor de rest gaat Post NL er vanuit dat jij iemand vertrouwt die jouw voordeur opendoet. Altijd om een legitimatie vragen kost gewoon te veel tijd en dus geld, dan worden de verzendkosten dus nog hoger.
Hier zal het ongetwijfeld ook vaak misgaan (met die legitimatie) Zo is mijn bankpas gewoon als normale post in de bus gegooid. Deze had ik overigens niet aangevraagd maar werd me automatisch toegestuurd omdat mijn oude was verlopen oid. Is alweer even geleden. Op de enveloppe was toen ook niks kenmerkends van een speciale stickers of aangetekend iets geplakt.

Dat PostNL ergens vanuit gaat -dat iedereen die de deur opendoet wel te vertrouwen is- begint natuurlijk al de ellende. Er is zo extreem veel mis met de bezorging en pakketfraude, dat is inmiddels wel duidelijk toch?

Ik denk dat het gelukkig over het algemeen nog gewoon vaak goed gaat. Gaat het echter een keer fout zal Post NL je als ontvanger in ieder geval niet snel verder helpen, daar knelt het voor veel consumenten.
Als bedrijf hebben ze waarschijnlijk gewoon ingecalculeerd dat het vaak wel goed gaat en het duurder is om zorgvuldiger te werken dan om zo nu en dan een klacht af te wimpelen, want je bent immers geen klant van ze als ontvanger en de verzender is aansprakelijk. Wordt letterlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

GeeEs schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 15:01:
[...]
Hier zal het ongetwijfeld ook vaak misgaan (met die legitimatie) Zo is mijn bankpas gewoon als normale post in de bus gegooid...
Dan heeft je bank dat zelf besloten en is die verantwoordelijk.

Als er op de enveloppe staat dat er gelegitimeerd moet worden bij dat soort brieven en de bezorger kiept hem zo in de bus dan krijgt hij zeker weten op z'n flikker en wordt terug gestuurd om die handtekeningen en id code alsnog te komen vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Fiber schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 14:56:
[...]

LOL _/-\o_

Je bezorger zal ook niet blij geweest zijn, die heeft dat lompe ding toch echt ook al een paar keer in zijn handen gehad... :)

Een setje winterbanden laten afleveren is ook wel grappig... :z
Die bezorger zal in het geval van een SUA1500I wel eerst even kijken of ik thuis ben. Mijn vaste bezorger gooit zoiets gewoon bij de buren of in de garage, maar sindskort is die freelancer er niet meer en heb ik elke keer een andere PostNL bezorger aan de deur.
Neemt niet weg dat ie dat ding een paar keer in de bus mag mikken en er vervolgens weer mag uit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
GeeEs schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 15:01:
[...]
Er is zo extreem veel mis met de bezorging en pakketfraude, dat is inmiddels wel duidelijk toch?
Dat wordt ook door de klanten zelf veroorzaakt. Die hebben allemaal wisselende wensen etc.

Dat postvrouwtje wat naar jouw werk gaat om jouw pakjes af te leveren dat bezorgt het niet bij jou thuis en ook niet bij de buren. Zij breekt de regels daarmee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
Gomez12 schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 15:20:
[...]

Dat wordt ook door de klanten zelf veroorzaakt. Die hebben allemaal wisselende wensen etc.

Dat postvrouwtje wat naar jouw werk gaat om jouw pakjes af te leveren dat bezorgt het niet bij jou thuis en ook niet bij de buren. Zij breekt de regels daarmee.
Pardon? Door de klanten zelf veroorzaakt? Ik denk dat het in een land met 16000000 consumenten vrij normaal is dat mensen verschillende wensen hebben. Je betaalt toch netjes voor de verzendservice? Het is niet voor niets zo dat de verzender altijd verantwoordelijk is hè !? ;)

Mijn postmevrouw kwam het persoonlijk aan me overhandigen op het werk! Ze denkt wat mij betreft daarmee in zeer positieve zin zelf goed na. Dat had de bezorger van de waardeseal die aangetekend, verzekerd verzonden was ook moeten doen wat mij betreft, toen hij hem liet tekenen door een random iemand die toevallig op het adres van mijn vriendin de deur opendeed. Terwijl er Mevrouw opstond gaf hij het aan een Meneer... Dat hij daarmee letterlijk het protocol volgde dat iedereen mag tekenen is prima, maar niet bijster slim in dit geval.
Gelukkig is de zaak geschikt en is een groot deel van die schade aan ons vergoed! Wij zijn in het gelijk gesteld daarin alleen werkte PostNL zo slecht mee dat rechtsbijstand ons het advies gaf om te schikken om het niet nog erger te maken dan het al was (Zij werden het ook zat, begrijpelijk). We hadden er een zaak van kunnen maken volgens hun. Die keus hebben we maar niet meer gemaakt na bijna een jaar gezeik.

[ Voor 13% gewijzigd door GeeEs op 16-05-2013 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

GeeEs schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 16:15:
[...] Dat hij daarmee letterlijk het protocol volgde dat iedereen mag tekenen is prima, maar niet bijster slim in dit geval...
Protocol is protocol. Het is ook niet bijster slim om onbetrouwbare gasten in je huis toe te laten. Hij had je hele huis wel leeg kunnen jatten. ;)

Nou weet ik niet precies meer wat de opties zijn voor een verzender, wellicht had er ook gekozen kunnen worden voor de, ongetwijfeld duurdere, optie dat alleen de geadresseerde mag tekenen en zich dus moet legitimeren.

Ik weet ook dat er bezorgers zijn die, ondanks dat het volgens het protocol wel mag, bij studentenhuizen en woongroepen, etc. ook niet zomaar alles afgeven aan de eerste de beste die de voordeur open doet, maar het mag dus wel volgens mij. Bij een bedrijf geven ze het volgens mij ook gewoon af bij de eerste die de deur open doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
Klopt wat je zegt ja. De verzender had wat mij betreft beter kunnen kiezen voor gelegitimeerde zending. Dat had hun en ons een hoop gedoe gescheeld. Alhoewel ik dus nog steeds niet zeker weet of dat het geval was... Zal dat nog eens nachecken, al heeft het weinig zin meer nu. Het betrof hier inderdaad een studentenhuis.

Die onbetrouwbare gast was een huisgenoot, helaas hadden we die niet voor het kiezen destijds ;) Het bizarre was dat hij ook gewoon toegaf dat hij had getekend en het in de hal had gelegd, maar dat waarschijnlijk 1 van zijn vrienden het wel gejat zou hebben... maargoed, laten we het maar laten rusten nu. We, mijn vriendin en ik, zijn gelukkig weg uit dat pand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
GeeEs schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 16:15:
[...]
Pardon? Door de klanten zelf veroorzaakt?
Yep, als ik het even strikt langs de regels leg (ik vermoed dat de postvrouw je niet om legitimatie vraagt) :
Jouw pakketje wordt dus x km verder op afgeleverd aan een persoon die totaal niet bekend is voor de post.
Wordt leuk als jij kwaad in de zin hebt en eens een keer een klacht indient dat je het pakketje niet hebt gekregen...
Je betaalt toch netjes voor de verzendservice? Het is niet voor niets zo dat de verzender altijd verantwoordelijk is hè !? ;)
Dat is het probleem met de post, het is idd enkel een verzendservice, geen gegarandeerde juiste ontvangst service.
Mijn postmevrouw kwam het persoonlijk aan me overhandigen op het werk! Ze denkt wat mij betreft daarmee in zeer positieve zin zelf goed na.
...
toen hij hem liet tekenen door een random iemand die toevallig op het adres van mijn vriendin de deur opendeed.
Als k het even zwart-wit neerzet vanuit het perspectief van een klachtenbehandelaar :
1 : Aan een onbekend persoon gegeven op een willekeurig adres
2 : Aan een onbekend persoon gegeven op het gewenste adres

En jij vind 1 goed meedenken en 2 vind jij fout.
En ik weet dat jij gaat zeggen dat postvrouw jou kent etc. etc. etc. Maar op het moment dat jij een klacht indient (en dus ontkent het gehad te hebben) en de klachtenbehandelaar ernaar moet kijken dan is het gewoon zij zegt, hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Nou, vandaag zitten wachten op de bezorging van een pakket. Drie weken te laat, maar goed. Indicatie voor bezorging was aangegeven in de ochtend, prima. Niets aangekomen, toch staat later op de middag via de track & trace dat het pakket bezorgd is.

Nou zat ik me daar al wat bij af te vragen voordat ik de status via track & trace maar weer controleerde, maar enfin. In de voormiddag moest ik weg, aangezien ik op dat moment nog niet van de track & trace wist maar gevraagd aan de huishoudster om op te letten op eventuele bezorging in de middag. Wat schets mijn grote verbazing, een pakket bezorgd. Ik blij.

Echter niet het mijne. Maar een pakket voor elders in de stad, met bezorging voor legitimatie op naam. Huishoudster heeft nergens voor getekend, had ook niet gekund aangezien ze niet de persoon is die zich voor dat pakket had moeten identificeren. Bezorger heeft wel het pakket gewoon neergezet, en is - naar zoals zij aangeeft - daarna weggelopen zonder boe of bah te zeggen of te vragen.

Flink pakket trouwens. Vraag me toch stiekem vooral af wat er in de grootste doos zit (1.2m x 2.2m x 0.5m). Volgens de katten moet het een krabpaal zijn. Of een doos met snoep. Tja.

Nou moet ik dus a) uit gaan zoeken waar mijn pakket is, en b) wat ik met dat verkeerde pakket moet. Interessant. Mooi bedrijf geworden dat PostNL.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Virtuozzo schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 20:17:
Echter niet het mijne. Maar een pakket voor elders in de stad, met bezorging voor legitimatie op naam. Huishoudster heeft nergens voor getekend, had ook niet gekund aangezien ze niet de persoon is die zich voor dat pakket had moeten identificeren. Bezorger heeft wel het pakket gewoon neergezet, en is - naar zoals zij aangeeft - daarna weggelopen zonder boe of bah te zeggen of te vragen.

Flink pakket trouwens. Vraag me toch stiekem vooral af wat er in de grootste doos zit (1.2m x 2.2m x 0.5m). Volgens de katten moet het een krabpaal zijn. Of een doos met snoep. Tja.

Nou moet ik dus a) uit gaan zoeken waar mijn pakket is, en b) wat ik met dat verkeerde pakket moet. Interessant. Mooi bedrijf geworden dat PostNL.
Wat ik me eigenlijk afvraag is of en wanneer je die doos eigenlijk mag houden? Ik bedoel een foutje kan gebeuren en PostNL zal vast ook wel binnen redelijke termijn het op mogen halen om het wel goed te bezorgen, maar jij wordt niet betaald om het te bezorgen, jij wordt niet betaald om het op te slaan.
Dus ergens moet er toch iets gebeuren of het pakket lijkt me van jou te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
In juridisch opzicht zou ik dat pakket niet mogen houden, laat staan openmaken. Kwestie ontvreemding, op zijn minst. Natuurlijk, PostNL maakt daar flinke fouten, dat neemt echter niet weg dat ik geen eigenaar van de inhoud van het pakket ben. Ik draag dan ook in morele zin de verantwoordelijkheid om er zorg voor te dragen dat PostNL het pakket weer in handen krijgt, ik draag echter ook een stuk aansprakelijkheid op dit moment. En daar heb ik niet om gevraagd, en ook geen behoefte aan. PostNL's fout maakt mij partij in een situatie waar ik geen partij wil zijn.

Zeker, ik zou me dom kunnen houden. Toch kan de gedupeerde in deze wel het spoor vervolgen, dit is tenslotte geen gewone zending maar een zending waar een specifieke persoon voor dient te tekenen (heel andere juridische situatie), al zou het dan wel via de rechtbank moeten. Dan nog, het is een kwestie van principe. Persoonlijk ben ik de mening toegedaan dat als er een god bestaat zij of hij al tijden geleden met vakantie is gegaan naar een all-inclusive ergens ver weg, maar dan nog is er zo iets als balans tussen mensen, karma en gewoon eigenbelang - dus .. wat jij niet wil dat jou geschiedt doe dat ook een ander niet, e.d.

Dat pakket terugkrijgen bij PostNL dat kon nog wel eens een klus worden. Het gaat immers niet om een regulier pakket, maar om een bezorging die specifiek op naam en ter identificatie is. Neemt PostNL het pakket zomaar terug, dan accepteren zij overdracht van bovengenoemde aansprakelijkheid terwijl voor hun procedures en beleid de opdracht al klaar is. Zelf kan ik dat pakket niet gewoon bij de geadresseerde afgeven, ook dan stel ik me bloot aan aansprakelijkheden (al zou dat nog het makkelijkste zijn), wel lijken er na enige preliminair onderzoek wel mogelijkheden te zijn om van die kant PostNL tot overname en afdracht te dwingen.

Maar goed, het zou mooi zijn als ik morgen wel iemand bij PostNL aan de telefoon krijgt die bereid is tot een beetje werk met wat flexibiliteit en initiatief.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Staat er geen afzender op het pakket? Zo ja, die gewoon informeren over het feit dat je een pakket hebt gekregen dat niet van jou is. PostNL wuift je opmerkingen gewoon weg, want jij bent niet hun klant. Ze gaan pas wat doen als de verzender een onderzoek laat instellen.
Niet dat er veel te onderzoeken valt, is zo klaar als een klontje, maar bij PostNL hebben ze nou eenmaal allerlei vage procedures die gevolgd moeten worden. Laat ze dan ook maar stikken in hun procedures, die verzender denkt nog wel een keer na voordat ie pegels betaalt voor een dienst die hij niet krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Dat is nog steeds een erg lange weg, hoe dan ook een waar ik nog steeds partij blijf. En dat is niet de bedoeling.

Maar ja, PostNL zal het worst wezen. Zit net hun laatste bedrijfsresultaten te bekijken. De uitdrukking "causaal verband" komt toch even bij me op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Virtuozzo schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 22:08:
In juridisch opzicht zou ik dat pakket niet mogen houden, laat staan openmaken. Kwestie ontvreemding, op zijn minst.
Ongevraagde bezorging? "Iemand" heeft iets ongevraagd op jouw stoep neergezet...
Zeker, ik zou me dom kunnen houden. Toch kan de gedupeerde in deze wel het spoor vervolgen, dit is tenslotte geen gewone zending maar een zending waar een specifieke persoon voor dient te tekenen (heel andere juridische situatie), al zou het dan wel via de rechtbank moeten.
Het probleem is het morele stuk, juridisch zie ik geen reden wat tekenplicht ermee te maken heeft zolang jij (of je huishoudster) niet getekend heeft.
Ik bedoel, als je het morele stuk even daar laat. Denk je dat je ook verantwoordelijk was geweest als je het gewoon op je stoep had laten staan?

Dat is het "mooie" van PostNL. Zij hebben iets verzonden "ergens naartoe", nu heeft het geen zin als jij PostNL gaat benaderen (want jij bent geen partij of jij moet het opeens weer willen verzenden ;)), nu mag de ontvanger gaan klagen richting de verzender, die mag gaan klagen richting PostNL, die gaan een onderzoek instellen, wellicht komen ze dan bij jou uit (is nog maar de vraag want er is geen handtekening) en als ze dan bij jou uitkomen dan mag jij ergens een dagdeel opofferen om het richting PostNL te krijgen.
En dan heb je alsnog risico op humor als de uiteindelijke ontvanger opeens zegt dat het pakket beschadigd is en het tijdens transport gebeurt moet zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Tja, ongevraagd of niet, het is binnengekomen. De juridische status daarvan is "in ontvangst genomen". Ik vraag me toch serieus af wat er in het hoofd van die bezorger omgegaan is.

Als het nu op de stoep stond, dan was het anders ja.

Maar inderdaad, wat een bedrijf. Af en toe vraag ik me toch serieus af waar de grenzen van marktwerking als heilige graal liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Virtuozzo schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 23:15:
Maar inderdaad, wat een bedrijf. Af en toe vraag ik me toch serieus af waar de grenzen van marktwerking als heilige graal liggen.
PostNL en consorten hebben niets met marktwerking te maken, die zijn opgericht met staatscenten, zijn grootgemaakt met staatscenten en zijn onvervangbaar gemaakt met staatscenten.
En daarna is het opeens weggegeven en moest het aan marktwerking gaan doen terwijl er helemaal geen markt is buiten hun.

Het is net zoiets als KPN, al zou je als bedrijf de miljarden hebben liggen om een compleet separaat kopernetwerk aan te leggen, je krijgt nooit genoeg graafvergunningen om het binnen x tijd uit te rollen, dus je moet als concurrent gebruik maken van het netwerk van je concurrent.

Een concurrerende postbezorger staat al in het begin in het nadeel, want de overheidsopdrachten zullen ze niet krijgen, die liggen voor jaren vast bij PostNL.

Ex-staatsbedrijven kennen simpelweg geen marktwerking, die kennen enkel kostenbesparingen om meer winst te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Tja, jij, of je huishoudster, moeten ook geen pakjes aannemen die niet voor jullie zijn... ;)

Maar wel een stomme fout van die bezorger zeg, al helemaal omdat er voor getekend had moeten worden.

Paar opties:
  • Afzender bellen, die is uiteindelijk verantwoordelijk, dan krijgt PostNL op z'n kop hoop ik.
  • PostNL bellen en ze vragen om het pakket binnen een dag op te halen, dan kunnen ze het zelf nog oplossen.
  • Geadresseerde bellen en vragen of die het komt halen. Wel laten tekenen voor ontvangst. Dan kan die zelf een klacht indienen bij PostNL
(En als je kwaad wilt dan houdt je het pakket zelf en beweer je dat je het nooit ontvangen hebt, maar dat is wel slecht voor je geweten, karma, gemoedsrust, etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Gomez12 schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 19:41:
Dat is het probleem met de post, het is idd enkel een verzendservice, geen gegarandeerde juiste ontvangst service.
En daar gaat het eigenlijk gewoon bij stap 1 van het design al mis.

Het boeit de verzender en de ontvanger helemaal niks dat het 'verzonden', 'gestraald', 'meegenomen' of 'gedasgkjasfgkjd' wordt, beide partijen willen dat de ontvanger het juist ontvangt...

Zonder ontvanger geen verzender, maar voor PostNL bestaat de ontvanger helemaal niet, die heeft geen zeggenschap, die is eigenlijk alleen maar lastig. Kijk maar naar alle diensten die ze aanbieden, het is iedere keer de verzender die het moet regelen terwijl er duizenden ontvangers zitten te springen om een 'pakjesgemak' dat juist NIET van de afzender afhangt. Zelfde met klachten; Wie bent u? Ik ken u niet? Wat, pakje? Bent u de afzender? Nee? Jammer joh, laters :O ...

Klanten zijn niet lastig, als bedrijf zijn klanten je leven! Maar ja, zolang PostNL de ontvanger niet als klant ziet gaan ze ook niet meedenken met de klant en krijg je zaken als goedkope inhuur die afgerekend wordt op het aantal klanten dat thuis is (iets waar ze totaal geen invloed op hebben) in plaats van het aantal pakketjes dat ze 's ochtends meekrijgen of zo...

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 06-05 16:00

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

[...]

Ah, PostNL is dus gewoon een zwart gat? Want je hebt gelijk, in de postwet staat niet dat het postbedrijf poststukken moet afleveren of zelfs dat ze aansprakelijk zijn voor het niet afleveren daarvan (behalve als dit wel door de afzender aangegeven wordt).

Ik voorzie nog leuke acties van PostNL in het kader van bezuinigingen. Over een tijdje moeten we maar naar het postkantooragentschap komen om te kijken of er post is voor ons.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
[...]

Yep, als ik het even strikt langs de regels leg (ik vermoed dat de postvrouw je niet om legitimatie vraagt) :
Jouw pakketje wordt dus x km verder op afgeleverd aan een persoon die totaal niet bekend is voor de post.
Wordt leuk als jij kwaad in de zin hebt en eens een keer een klacht indient dat je het pakketje niet hebt gekregen...

[...]

[...]

Als k het even zwart-wit neerzet vanuit het perspectief van een klachtenbehandelaar :
1 : Aan een onbekend persoon gegeven op een willekeurig adres

En jij vind 1 goed meedenken en 2 vind jij fout.
En ik weet dat jij gaat zeggen dat postvrouw jou kent etc. etc. etc. Maar op het moment dat jij een klacht indient (en dus ontkent het gehad te hebben) en de klachtenbehandelaar ernaar moet kijken dan is het gewoon zij zegt, hij zegt.
Inderdaad, dat heb je goed :) Die postmevrouw kent mij intussen persoonlijk, waarschijnlijk door de vele pakketjes die ze me eerder bezorgde, dus onbekend ben ik niet voor haar. (Dit is blijkbaar één van de voordelen van een vaste bezorger/ster :) )Tevens weet ze dus waar ik werk omdat ik ook wel eens wat op de zaak laat bezorgen. Het is voor haar één route blijkbaar, want op de zaak is ze ook vaker met andere pakjes/post die niet voor mij zijn, maar voor ons bedrijf. Ik vind het dus zeer sympathiek dat iemand in een dergelijke functie op deze manier nadenkt en het pakket niet onbeheerd in de hal neersmijt/aan onbekende buren geeft op mijn thuisadres terwijl ze weet dat ik 99% zeker wel op de zaak zal zijn tijdens kantooruren. Het feit dat ze vaker bij mij thuis aanbelt als er iets voor mijn buurtjes is geeft denk ik ook aan dat ze mij dus blijkbaar wel een pakketje toevertrouwt.

Nee, 1 vind ik fout en 2 ook. Als je nu had neergezet:

1 : Aan een BEKEND persoon gegeven op een willekeurig adres (al dan niet met legitimatie, maar in ieder geval BEKEND)

Dan had je gelijk gehad, want zo is de situatie die ik beschreef.

punt 2 vind ik inderdaad per definitie een foute/slecht instelling als pakket/post service, aangezien je hier heel makkelijk mee kan frauderen. Pakketfraude, zoek maar op! Ik bestel iets op jou adres en vang het af/doe me voor als de bewoner die toevallig net thuiskomt voordat jij het überhaupt ontvangt, jij krijgt wel lekker de factuur van het bestelde artikel op je adres met alle problemen voor jou vandien.

Inderdaad, je zegt het dus hetzelfde als ik eerder zei, het is een probleem met de post ;) Laat ik het zo zeggen, de service gaat niet verder dan bijna altijd goed, want laten we wel wezen, het gaat ook gewoon wel vaak goed. Het probleem dient zich aan als je iets niet ontvangt. En dat is dus niet de schuld van de vele soorten wensen van de klant/ontvanger.
Mijn ervaring is dat ze op dat moment weigeren op een nette manier mee te werken! Dit terwijl je pakket verzekerd en/of aangetekend is verstuurd (je betaalt dus extra, om je in te dekken tegen mogelijk falen van verzend/ontvangstservice, dit bieden ze zelf aan! maar dan nog sturen ze je met een kluitje in het riet. Dat zou wat mij betreft kunnen verbeteren. Al is dat bij veel meer verzekeringen natuurlijk zo, ze proberen altijd zo min mogelijk uit te keren. Oorzaak? Er wordt veel misbruik gemaakt (fraude) De goeden lijden ook hier onder de kwaadwillenden helaas.
Maasluip schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 08:29:
[...]

Ah, PostNL is dus gewoon een zwart gat? Want je hebt gelijk, in de postwet staat niet dat het postbedrijf poststukken moet afleveren of zelfs dat ze aansprakelijk zijn voor het niet afleveren daarvan (behalve als dit wel door de afzender aangegeven wordt).

Ik voorzie nog leuke acties van PostNL in het kader van bezuinigingen. Over een tijdje moeten we maar naar het postkantooragentschap komen om te kijken of er post is voor ons.
Zelfs als door de afzender wordt aangegeven dat ze wel aansprakelijk zijn (verzekerde zending) proberen ze er dus toch niet verantwoordelijk voor te zijn. (helaas!) Ik zegt het wat bot natuurlijk, maar zo kwam het over in ons geval.
Dat ophalen op agentschap is helemaal geen slecht idee vind ik hoor :) Waarom überhaupt nog post... Is toch zo achterhaald ;) Het is gewoon wachten op de mogelijkheid om pakketjes/goederen te mailen/downloaden... Dan komt alles goed :P

[ Voor 12% gewijzigd door GeeEs op 17-05-2013 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
GeeEs schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 08:32:
[...]
Nee, 1 vind ik fout en 2 ook. Als je nu had neergezet:

1 : Aan een BEKEND persoon gegeven op een willekeurig adres (al dan niet met legitimatie, maar in ieder geval BEKEND)

Dan had je gelijk gehad, want zo is de situatie die ik beschreef.
Zo is de situatie enkel vanuit jou en de postvrouw, als jij nu gaat zeggen dat jij het pakket niet hebt ontvangen dan gaat geen enkele 3e persoon jou kennen. En dan heb je dus mijn situatie. Jij bent niet bekend bij heel PostNL...
[...]
Zelfs als door de afzender wordt aangegeven dat ze wel aansprakelijk zijn (verzekerde zending) proberen ze er dus toch niet verantwoordelijk voor te zijn. (helaas!) Ik zegt het wat bot natuurlijk, maar zo kwam het over in ons geval.
Moet je voor de grap eens de voorwaarden lezen dan schrik je je idd een hoedje, verzekering is een grote farce, aangetekend is een grote farce (er is geen handtekeningen register dus je kan overal mee tekenen als je kwaad wilt).
Enkel aangetekend en met identiteitsbewijs (geen idee hoe dit heet) is op papier een dienst waar je iets aan hebt. Maar in de praktijk is het ook een farce, enkel kan je hier in de praktijk nog wel eens je geld terugkrijgen als het verzonden is en jij hebt het niet gehad.
Alle andere vormen van verzekering / aantekening is nog steeds enkel maar een verzekering tegen dat PostNL het intern kwijtraakt, als zij een handtekening hebben dan is het voor hun klaar en afgeleverd zoals opdracht.

En ook al is het bezorgd dan heeft PostNL het eigenlijk enkel maar over de doos en niet over de inhoud. Ik heb ooit wel eens een akkefietje meegemaakt dat er iets uit een pakketje gehaald was, keurig onderzoek door PostNL uitgevoerd, ze zagen keurig in de papiermolen dat het met x gewicht sorteercentrum x inging en met gewicht y eruit kwam.
Maar toen kwam er een discussie omdat ik zei dat ik enkel een compleet pakket accepteerde vanuit de winkel en PostNL enkel de waarde van het vermiste gedeelte wilde vergoedden. Dat was iets leuks van dat PostNL op een verzekerd pakketje van 1000 euro een 10'tje wilde uitkeren en de winkel voor dat tientje geen nieuwe wilde opsturen.
Pagina: 1 2 3 Laatste