Gomez12 schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 19:41:
[...]
Yep, als ik het even strikt langs de regels leg (ik vermoed dat de postvrouw je niet om legitimatie vraagt) :
Jouw pakketje wordt dus x km verder op afgeleverd aan een persoon die totaal niet bekend is voor de post.
Wordt leuk als jij kwaad in de zin hebt en eens een keer een klacht indient dat je het pakketje niet hebt gekregen...
[...]
Dat is het probleem met de post, het is idd enkel een verzendservice, geen gegarandeerde juiste ontvangst service.
[...]
Als k het even zwart-wit neerzet vanuit het perspectief van een klachtenbehandelaar :
1 : Aan een onbekend persoon gegeven op een willekeurig adres
2 : Aan een onbekend persoon gegeven op het gewenste adres
En jij vind 1 goed meedenken en 2 vind jij fout.
En ik weet dat jij gaat zeggen dat postvrouw jou kent etc. etc. etc. Maar op het moment dat jij een klacht indient (en dus ontkent het gehad te hebben) en de klachtenbehandelaar ernaar moet kijken dan is het gewoon zij zegt, hij zegt.
Inderdaad, dat heb je goed

Die postmevrouw kent mij intussen persoonlijk, waarschijnlijk door de vele pakketjes die ze me eerder bezorgde, dus onbekend ben ik niet voor haar. (Dit is blijkbaar één van de voordelen van een vaste bezorger/ster

)Tevens weet ze dus waar ik werk omdat ik ook wel eens wat op de zaak laat bezorgen. Het is voor haar één route blijkbaar, want op de zaak is ze ook vaker met andere pakjes/post die niet voor mij zijn, maar voor ons bedrijf. Ik vind het dus zeer sympathiek dat iemand in een dergelijke functie op deze manier nadenkt en het pakket niet onbeheerd in de hal neersmijt/aan onbekende buren geeft op mijn thuisadres terwijl ze weet dat ik 99% zeker wel op de zaak zal zijn tijdens kantooruren. Het feit dat ze vaker bij mij thuis aanbelt als er iets voor mijn buurtjes is geeft denk ik ook aan dat ze mij dus blijkbaar wel een pakketje toevertrouwt.
Nee, 1 vind ik fout en 2 ook. Als je nu had neergezet:
1 : Aan een BEKEND persoon gegeven op een willekeurig adres (al dan niet met legitimatie, maar in ieder geval BEKEND)
2 : Aan een onbekend persoon gegeven op het gewenste adres
Dan had je gelijk gehad, want zo is de situatie die ik beschreef.
punt 2 vind ik inderdaad per definitie een foute/slecht instelling als pakket/post service, aangezien je hier heel makkelijk mee kan frauderen. Pakketfraude, zoek maar op! Ik bestel iets op jou adres en vang het af/doe me voor als de bewoner die toevallig net thuiskomt voordat jij het überhaupt ontvangt, jij krijgt wel lekker de factuur van het bestelde artikel op je adres met alle problemen voor jou vandien.
Inderdaad, je zegt het dus hetzelfde als ik eerder zei, het is een probleem met de post

Laat ik het zo zeggen, de service gaat niet verder dan bijna altijd goed, want laten we wel wezen, het gaat ook gewoon wel vaak goed. Het probleem dient zich aan als je iets niet ontvangt. En dat is dus niet de schuld van de vele soorten wensen van de klant/ontvanger.
Mijn ervaring is dat ze op dat moment weigeren op een nette manier mee te werken! Dit terwijl je pakket verzekerd en/of aangetekend is verstuurd (je betaalt dus extra, om je in te dekken tegen mogelijk falen van verzend/ontvangstservice, dit bieden ze zelf aan! maar dan nog sturen ze je met een kluitje in het riet. Dat zou wat mij betreft kunnen verbeteren. Al is dat bij veel meer verzekeringen natuurlijk zo, ze proberen altijd zo min mogelijk uit te keren. Oorzaak? Er wordt veel misbruik gemaakt (fraude) De goeden lijden ook hier onder de kwaadwillenden helaas.
Maasluip schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 08:29:
[...]
Ah, PostNL is dus gewoon een zwart gat? Want je hebt gelijk, in de postwet staat niet dat het postbedrijf poststukken moet afleveren of zelfs dat ze aansprakelijk zijn voor het niet afleveren daarvan (behalve als dit wel door de afzender aangegeven wordt).
Ik voorzie nog leuke acties van PostNL in het kader van bezuinigingen. Over een tijdje moeten we maar naar het post
kantooragentschap komen om te kijken of er post is voor ons.
Zelfs als door de afzender wordt aangegeven dat ze wel aansprakelijk zijn (verzekerde zending) proberen ze er dus toch niet verantwoordelijk voor te zijn. (helaas!) Ik zegt het wat bot natuurlijk, maar zo kwam het over in ons geval.
Dat ophalen op agentschap is helemaal geen slecht idee vind ik hoor

Waarom überhaupt nog post... Is toch zo achterhaald

Het is gewoon wachten op de mogelijkheid om pakketjes/goederen te mailen/downloaden... Dan komt alles goed
[
Voor 12% gewijzigd door
GeeEs op 17-05-2013 09:16
]