Vreemde pakketlevering van PostNL

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-06 11:02
Hallo!

Vandaag had ik een best vreemde levering van PostNL pakketten (TNT Post). Vrijdagnamiddag kocht ik iets op bax-shop.nl en 's avonds kreeg ik netjes een bevestiging dat het inpakken compleet was en er zat een linkje naar een track&trace bij.

Aangezien het zaterdag Nationale Feestdag was in België waren er dan geen leveringen (normaal leveren ze wel op zaterdag, ook in België). Nu zat ik vandaag dus te wachten op mijn pakketje. Om 10u deze ochtend ongeveer stond de track&trace op "zending zit in afleverroute".

Rond 19u stopt er voor mijn deur (ik liep toevallig langs het venster) een random oude groene sedan, een Toyota ofzo met een chauffeur van buitenlandse origine (daarmee heb ik helemaal geen probleem, ik ben zelf niet eens helemaal Belg qua DNA). De meneer droeg ook geen speciaal uniform of enige vorm van kennisgeving.

Hij stapt uit zijn auto en rommelt wat in de koffer, op de achterbank liggen ook dozen. Na een minuutje kan hij blijkbaar niet vinden wat hij zoekt, ook niet op de achterbank, maar op de grond aan de passagiersstoel vooraan lag blijkbaar wel wat hij zocht.

Komt de meneer netjes met het pakje naar mijn voordeur (had ik ondertussen wel verwacht), belt aan en geeft mij mijn pakje. Hij vraagt gewoon "Vaes?" (mijn achternaam) en ik zeg ja. Ik neem het pakje aan en vraag (en gebaar) of ik niets moet tekenen (hij heeft namelijk geen andere papieren of PDA vast). Ik ga er vanuit dat hij mij begrepen heeft want ik krijg no/non als antwoord. Meneer vertrekt terug met zijn auto.

Nu is het ondertussen na middernacht en op de Track & Trace staat nog altijd "Zending zit in afleverroute". Bij mijn eerdere ervaringen met andere pakjesdiensten kwam hier altijd vrij snel een bevestiging van aflevering te staan. Ook stond er altijd al op mijn Track&Tracepagina dat een handtekening vereist is (aangetekende zending).

Vergis ik me nu of is dit wel een héél erg vreemde manier om een pakketje te leveren?
Het is voor mij niet echt een probleem, ik heb mijn doos in perfecte staat ontvangen, maar het blijft merkwaardig. Misschien hadden ze wat te veel te leveren met de achterstand van zaterdag en was het een noodoplossing, maar toch. Meer ervaringen met PostNL?

Grtz,
Ambroos

[ Voor 3% gewijzigd door AmbroosV op 24-07-2012 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-06 18:15

Compizfox

Bait for wenchmarks

Wacht eens tot morgen. Ik heb wel vaker gehad dat ik op school op mijn telefoon kijk of mijn pakket al geleverd is (thuis uiteraard, bij mijn ouders) en dat daar staat van niet.
Kom ik thuis, bleek hij al lang (vroeg in de middag, eerder dan dat ik keek iig) geleverd te zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Compizfox op 24-07-2012 00:55 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-06 01:43
Vrij normaal tegenwoordig, zie wel vaker kerels rijden die de post komen ophalen in non gemarkeerde autos en zonder enigsinds van uniform waaraan je kan zien dat ze van PostNL zijn.

Volgends mij vanwege hun bezuinigingen.

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:26

painkill

Pain(k)(ill)

Postnl levert in veel gemeentes niet zelf. Daar besteden ze uit aan de goedkoopste bieder.
Dat je daardoor dit soort dingen krijgt dat maakt dan niet uit.. Zolang de pakketjes maar ooit aankomen is er niks aan de hand :) PostNL is namelijk erg goed in statistieken verdraaien en verzinnen.. Pakket niet geleverd de eerste dag? geen probleem, de mensen waren er gewoon niet.. (terwijl het pakketje gewoon nog in de opslag ligt..)

Maar goed, wen er maar aan, er zijn niet meer zo heel veel postnl busjes..

Edit:
AmbroosV schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 00:57:
Okay, maar het stuk dat ik het meest merkwaardig vindt is dat het een aangetekend pakket is, staat ook zo vermeld op de Track&Trace. Ik heb aan de andere kant helemaal niets getekend.

Als ik nu een minder vriendelijke mijnheer was kon ik toch gewoon morgen/overmorgen zeggen dat ik niets ontvangen had?
De postbezorger vervalst dan de handtekening bij een aangetekend pakket, kun je morgen op de site zien wat hij er op gebrabbeld heeft..

[ Voor 51% gewijzigd door painkill op 24-07-2012 00:59 ]

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Okay, maar het stuk dat ik het meest merkwaardig vindt is dat het een aangetekend pakket is, staat ook zo vermeld op de Track&Trace. Ik heb aan de andere kant helemaal niets getekend.

Als ik nu een minder vriendelijke mijnheer was kon ik toch gewoon morgen/overmorgen zeggen dat ik niets ontvangen had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-06 20:30
Tja, dat behoort tot de mogelijkheden, zou ik zeggen.
Het probleem ligt dan volledig bij TNT en verzender.
Maar waarom zou je dat willen?
Je hebt je pakketje toch?

[ Voor 21% gewijzigd door cornfed99111 op 24-07-2012 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Mja ik ga dat in ieder geval niet doen, maar ik denk wel dat ik er melding van ga geven, zowel aan TNT en aan de verkoper. Wanneer een zending aangetekend is zou de koerier toch echt een handtekening moeten vragen.

Aan de andere kant zijn die handtekeningen die je met een stylus op een PDA moet zetten ook niets waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-06 21:34
AmbroosV schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 00:57:
Ja.

De TNT-pakketbezorger wisselt hier nogal, en vaak is het inderdaad een 'onderaannemer' van TNT. Worden naar het schijnt ook per aflevering betaald, dus het gebeurt regelmatig dat ik niets eens hoef te tekenen voor zendingen waarbij dat toch vrij zeker 't geval is.

De betreffende bezorger zal het risico op klachten ongetwijfeld hebben afgewogen, zolang er niemand klaagt scheelt 't hem weer tijd.

[ Voor 11% gewijzigd door Thralas op 24-07-2012 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

Maar het is toch algemeen bekend dat postnl zoveel mogelijk winst wil maken?
Laatst was er nog een heel verhaal dat ze garageboxen huren en dat ze deze gebruiken als pakketopslag..
Onbeveiligd, dus garagedeur los, en iedereen kan er zomaar in..

On topic:

Morgen even kijken wat voor handtekening er staat, mocht het vervalst zijn dan aangifte doen bij de politie, iets anders werkt toch niet want postnl/tnt doen er al jaren niets/weinig aan..
Het ligt trouwens niet altijd aan de bezorgers, omdat ze de goedkoopste moeten zijn zitten ze op 200-300 pakketjes per dag.. Dat is gewoon niet meer volgens de regels te doen..

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
painkill schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 01:04:
Morgen even kijken wat voor handtekening er staat, mocht het vervalst zijn dan aangifte doen bij de politie, iets anders werkt toch niet want postnl/tnt doen er al jaren niets/weinig aan..
Het ligt trouwens niet altijd aan de bezorgers, omdat ze de goedkoopste moeten zijn zitten ze op 200-300 pakketjes per dag.. Dat is gewoon niet meer volgens de regels te doen..
Hm. Wegens impersonatie dan? Want ik heb mijn pakket wel in goede staat ontvangen. Ik heb niet het gevoel dat dat direct nut heeft, behalve dan misschien toch een minimum aan aandacht van PostNL krijgen.

Ik kan wel begrijpen dat ze zo veel mogelijk kosten willen vermijden maar dat kan toch ook op een andere manier. Alle andere leveringen die ik al heb gehad van bpost (Coolblue), DHL of UPS waren altijd heel erg netjes in orde. Jammer dat PostNL dit niveau niet kan/wil bereiken.

(PS: hiermee wil ik dus zeggen dat ik het absoluut niet ernstig genoeg vind om een aangifte te gaan doen, maar ik ga morgen wel eens naar PostNL bellen om te vragen of alles wel in orde is en te zien wat ze zeggen - als ze een gratis/Belgisch nummer hebben toch.)

[ Voor 12% gewijzigd door AmbroosV op 24-07-2012 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-06 07:52

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Hmm TS heeft zijn pakketje gekregen en dan worden er allemaal zaken aangedragen om aangifte te doen / melden dat het pakket niet ontvangen is enz. Kom op zeg.

Hij heeft zijn pakket en schijnbaar werkt het zo in België, maar ik snap echt niet waarom er nu van alles wordt bijgehaald.

Na zo'n melding bij PostNL zal vervolgens het proces nagelopen worden en zal wrs die meneer in de groene Toyota de kosten ff moeten betalen voor dat pakketje wat hij in feite netjes heeft afgeleverd. Alleen omdat hij geen handtekening had gevraagd en zelf iets had ondertekend.

[ Voor 5% gewijzigd door Frostbite op 24-07-2012 01:14 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Sc0rPi0N schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 01:12:
Hmm TS heeft zijn pakketje gekregen en dan worden er allemaal zaken aangedragen om aangifte te doen / melden dat het pakket niet ontvangen is enz. Kom op zeg.
Dat gaat inderdaad wat ver en ik ben dat ook helemaal niet van plan (en dat was ik nooit). En melden dat het pakket niet ontvangen was is natuurlijk ook iets wat ik niet ga doen, dat is een te groot moreel conflict voor mij. Ik haalde zelf aan dat ik het in theorie zou kunnen doen aangezien er geen handtekening is gevraagd. Wat ik daarmee dan vooral wou vragen is of er iemand weet of er mensen zijn die dit effectief doen, want dat moet dan toch ook een serieuze uitgavenpost zijn voor TNT denk ik dan zo, al die vergoedingen voor 'verloren' pakketjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Boll
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:01

Red Boll

Kick Ass!

Sc0rPi0N schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 01:12:
Na zo'n melding bij PostNL zal vervolgens het proces nagelopen worden en zal wrs die meneer in de groene Toyota de kosten ff moeten betalen voor dat pakketje wat hij in feite netjes heeft afgeleverd. Alleen omdat hij geen handtekening had gevraagd en zelf iets had ondertekend.
PostNL moet zijn werk eens gaan doen, de dienstverlening is gewoon drama de laatste jaren en het wordt alleen maar minder. Webshops lijken het nog te accepteren ook, mijn laatste 2 bestellingen heb ik maar in een "echte" winkel gehaald, met PostNL wil ik voorlopig geen zaken meer doen en ook niet met webshops die met Post NL werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

Jij snapt hopelijk wel dat hij met het (waarschijnlijk) vervalsen van die handtekening een hoop narigheid voor de TS kan veroorzaken? Het is nu gewoon rechtsgeldig dat het pakket in goede staat is ontvangen door die persoon, maar wat als het pakket nou bij de buren is? Of bij de bezorger zelf? Postnl/tnt zegt dat het pakket is afgeleverd. Wil jij aantonen dat het niet jouw handtekening is dan ben je, zeker bij postnl/tnt maanden verder..

Ook bij aangetekende brieven, van bijvoorbeeld een deurwaarder kan het een in een extreem geval tot een onnodige rechtzaak leiden, omdat het dan een welles nietus verhaal is van of je het wel of niet hebt ontvangen..

In ieder geval, ik vind dat iedereen die jouw handtekening vervalst, of ieder bedrijf wat dat toestaat vervolgd en beboet moet worden..

Leuk dat je pakketje er zo een minuutje sneller is, maar je wilt niet weten hoe vaak er een briefje in de bus lag met de tekst: "pakket in kliko", 'pakket in schuur' (waar hij letterlijk bij mij thuis binnen is geweest om het pakket neer te leggen..) Dan heb ik het gehad, en raad ik iedereen aan om postnl/tnt voor het minste of geringste aan te geven, bij de politie, of bij het bedrijf zelf...

Maar TS, laat maar weten wat er morgen op de site staat :)
ps. er was toch een ook goedlopend topic met klachten over tnt/postnl?
Daar vind je ook de gevolgen van die vervalste handtekeningen wel..

[ Voor 7% gewijzigd door painkill op 24-07-2012 01:24 ]

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordi267
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-05 13:33
AmbroosV schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 01:01:

Aan de andere kant zijn die handtekeningen die je met een stylus op een PDA moet zetten ook niets waard.
ligt er maar net aan wat van een pda je gebruikt, ken er genoeg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
jordi267 schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 01:24:
[...]

ligt er maar net aan wat van een pda je gebruikt, ken er genoeg :+
Beetje offtopic, maar ik denk niet dat ik al ooit een handtekening op zo'n PDA-ding heb gezet die op eender welke manier dan ook verifiëerbaar van mij is. Ik schrijf zo al erg slecht (en mijn handtekening is gewoon mijn naam), laat staan hoe het eruitziet met een crappy stylus op zo'n scherm.

Ik ben nu toch ook wel benieuwd of ik morgen de handtekening nota bene kan zien. Komt die altijd zichtbaar online in de Track & Trace dan? Jullie zitten op de eerste rij ;)

(en sorry als er al een PostNL-topic is, heb tien minuten zitten zoeken naar een geschikt topic en kwam er geen tegen)

[ Voor 12% gewijzigd door AmbroosV op 24-07-2012 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:46
Het laatste half jaar komt mijn vaste PostNL bezorger ook in een ongemarkeerde bestelbus, hij heeft daar in tegen wel net een PostNL uniform en PDA. Ik hoef overigens af en toe niet een handtekening te zetten omdat hij gauw de pakketten wilt droppen en weg gaat (hij is bang voor de herdershonden). Dus ik neem aan dat hij ook maar wat krabbelt voor mij. Dit is overigens niet zo een groot probleem indien je als klant je morele kompas in de juiste richting staat, alleen is het inderdaad wel slordig. Ik heb er tot nu toe in ieder geval geen problemen mee gehad.

Wel is er eens een pakket van mij 3 straten verder op bezorgt bij een huis dat een heel ander adres had dan dat op de verpakking stond. Gelukkig zijn er nog aardige mensen op de wereld die het pakketje dan weer op het juiste adres bezorgen. Hierover heb ik ook een klacht ingediend maar ik weet niet of het effect heeft gehad.

Ik heb wel gemerkt dat PostNL steeds slechter wordt.

[ Voor 9% gewijzigd door cyntax op 24-07-2012 03:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Boll

Red Boll

Kick Ass!

AmbroosV schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 01:25:
[...]
Ik ben nu toch ook wel benieuwd of ik morgen de handtekening nota bene kan zien. Komt die altijd zichtbaar online in de Track & Trace dan?
Daarvoor moet je je wel weer ergens "aanmelden" geloof ik. Van mijn laatste pakketje kon ik in ieder geval een handtekening zien, deze was echter niet van mij ondanks dat die gare PostNL blijft volhouden dat dat op mijn adres is afgeleverd.

K*T :( PostNL: ga je werk nu eens doen, vroegah kon dat wel. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Red Boll schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 01:29:
[...]

Daarvoor moet je je wel weer ergens "aanmelden" geloof ik.
Fijn dat je zo'n MijnPakket-account kan maken als Belg (niet dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-06 18:15

Compizfox

Bait for wenchmarks

Grappig om hier die verhalen te horen van bezorgers die bang zijn voor honden en dus zo snel mogelijk weer weg willlen :P

Wij hebben hier een bezorger (die overigens in ongemarkeerde bus komt, maar wel uniform draagt en PDA bij zich heeft om je te laten tekenen) die onze hond kent en er hondenkoekjes voor meeneemt :P

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Hier had de Post eens een witte bus gehuurd, maar die is door de politie wel helemaal binnenstebuiten gekeerd en nagetrokken. Sindsdien zit er altijd een magneetsticker op met de mededeling; 'rijd in opdracht van PostNL' ook op evt. ingezette personenauto's.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:38

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Wij hebben een soort van vaste postbode voor de pakketten van PostNL, ook een man van 'buitelandse komaf', maar heel aardige man. Ene keer moet ik wel tekenen, andere keer hoeft het niet.

Maar soms komt hij nog wel eens later met zijn (gok ik) eigen auto tegen uur of 8/9, dat ziet er wel soms raar uit, dan heeft hij ook nog wat andere pakketten op de achterbank liggen. Hij heeft die dag dan teveel vertraging gehad en wil dan alsnog alles afleveren.

Maar dan snap ik niet, als jij terug naar PostNL sorteercentrum gaat met je postwagen, moeten de pakketten daar dan niet blijven?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:04

Fiber

Beaches are for storming.

Ongemarkeerde busjes en bezorgers zonder uniform kan ik nog wel mee leven, al vind ik dat ook niet echt netjes, maar sjoemelen met handtekeningen voor ontvangst vind ik wel zeer laakbaar en mag wat mij betreft strafbaar zijn. Er raken net wat te veel pakketjes zoek om dat goed te laten gaan.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-06 20:31
Ik heb vroegah ook een tijdje als uitzendkracht met mijn eigen auto pakketten bezorgd voor TNT. Dacht dat ze dat niet meer deden. Maar blijkbaar dus wel.

Heb een keer meegemaakt, dat een pakket door de brievenbus was gegooid en dat er een handtekening op de site stond, terwijl er niemand thuis was. De laatste tijd wordt ook post in de verkeerde straat afgeleverd. Gelukkig waren het aardige mensen en hebben ze de post naar ons gebracht (paar dagen later hebben wij hun post naar hun gebracht... Hallo postbezorger!! Wakker worden!! 8)7 ). Gelijk klachtmail verstuurd. Niks meer van gehoord. Ben benieuwd hoeveel post ik niet ontvangen heb.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:36
AmbroosV schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 01:11:
[...]

Ik kan wel begrijpen dat ze zo veel mogelijk kosten willen vermijden maar dat kan toch ook op een andere manier. Alle andere leveringen die ik al heb gehad van bpost (Coolblue), DHL of UPS waren altijd heel erg netjes in orde. Jammer dat PostNL dit niveau niet kan/wil bereiken.
Dat kan uiteraard op een andere manier mits de verzende en/of ontvangende partij ook bereid is om de kosten te betalen die daarmee gemoeid zijn.
Uiteindelijk draait het allemaal om de kosten en zolang (bijna) niemand bereid is om de kosten voor fatsoenlijke service op zich te nemen hoef je ook niet te verwachten dat je veel service krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor92
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-05 22:50
Bij ons is nu sinds kort een nieuwe (ik denk tijdelijke) postbode. Die levert paketjes af 3 of 4 huizen verder omdat de buren op vakantie zijn. Zelfs pakketten waarvoor getekend moet worden komen bij de buren terecht (die er dan wel voor hebben getekend volgens de track & trace.

Ach, zolang ik alles maar (het liefst optijd) binnenkrijg vind ik het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Boll

Red Boll

Kick Ass!

ninjazx9r98 schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 16:27:
[...]
Dat kan uiteraard op een andere manier mits de verzende en/of ontvangende partij ook bereid is om de kosten te betalen die daarmee gemoeid zijn.
Uiteindelijk draait het allemaal om de kosten en zolang (bijna) niemand bereid is om de kosten voor fatsoenlijke service op zich te nemen hoef je ook niet te verwachten dat je veel service krijgt.
Euh... :?
  • Hoeveel moet het meer kosten om iemand iets op nummer 100 te laten bezorgen in plaats van 112.
  • Hoeveel moet het meer kosten wanneer het toch op nummer 112 wordt bezorgd een briefje in de brievenbus bij nummer 100 te doen waar het pakketje is gebleven
Bij mij gaat het tot nu toe op de laatste 10-50 meter mis: niet in het (hele dure) traject ervoor.
Bedrijven investeren enorm om hun goede pakje snel bij PostNL te krijgen, PostNL heeft dure systemen die zorgen zorgt het snel bij de juiste bezorgers komt.

Bij de bezorger gaat het op de laatste paar meter mis. Je zegt dat ze voor een paar centen meer wel hun werk fatsoenlijk gaan doen??? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:37

Standeman

Prutser 1e klasse

cyntax schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 01:29:
Het laatste half jaar komt mijn vaste PostNL bezorger ook in een ongemarkeerde bestelbus, hij heeft daar in tegen wel net een PostNL uniform en PDA. Ik hoef overigens af en toe niet een handtekening te zetten omdat hij gauw de pakketten wilt droppen en weg gaat (hij is bang voor de herdershonden). Dus ik neem aan dat hij ook maar wat krabbelt voor mij. Dit is overigens niet zo een groot probleem indien je als klant je morele kompas in de juiste richting staat, alleen is het inderdaad wel slordig. Ik heb er tot nu toe in ieder geval geen problemen mee gehad.
Totdat je een keer een dure laptop hebt besteld die niet aankomt, maar waar wel voor getekend is. Dan gaan ze zoeken in de history en zien bij andere geleverde pakketten dezelfde (nagemaakte) handtekening staat en kan je fluiten naar je geld.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Heb zelf 1 keer zo'n bezorger aan de deur gehad.
Die werkt voor een ander bedrijf dan PostNL en die doen met hun eigen voertuig fijn de pakketjes afleveren.
Tekenen? Niet nodig.
Heb het pakket geweigerd en gevraagd om een bevestiging daarvan (lees: krabbeltje op een vodje papier).

Je betaalt in principe voor verzendkosten en vaak ook staat daar gewoon netjes bij welke postverwerker er gebruikt wordt; bij die postverwerker kan je zien wat de dienst inhoud en als deze afwijkt (zoals in dit geval) kan je gewoon het boeltje weigeren (en is dat ook verstandig om te doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:52
Zat er een bom in het pakketje? nee? zou ik er vooral geen probleem van maken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:49
Standeman schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 17:04:
[...]

Totdat je een keer een dure laptop hebt besteld die niet aankomt, maar waar wel voor getekend is. Dan gaan ze zoeken in de history en zien bij andere geleverde pakketten dezelfde (nagemaakte) handtekening staat en kan je fluiten naar je geld.
Ik had hier vroeger een ZZP'er, die legt gewoon de pakketpost op een voorafgesproken plaats als ik niet thuis ben, en zet gewoon "Richard", zijn voornaam, als handtekening.

Sinds een tijdje heeft PostNL hier zelf de bezorging in handen. Willekeurige bussen voor de deur, willekeurige bezorgers en als ik niet thuis ben is het maar net wat er mogelijk is binnen de specs van wat er op de pakketzegel staat. Afspraken maken met die lui denk ik niet eens aan, want morgen staat er weer een ander.
UPS en DHL doen overigens ook maar wat, laatst een laptop 4 huizen verderop mogen halen bij een buurtgenoot waar ik verder helemaal niks mee heb. Fijn detail is dat ik volgens UPS een receptie blijk te hebben bij een van de buren, want altijd staat er "afgeleverd bij de receptie" als ik een pakket gemist heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Deze ochtend rond 11u werd er op de Track & Trace aangegeven dat het pakket vandaag bezorgd was. Op de ene pagina stond dat ik op een andere T&T-pagina moest kijken voor de handtekening, maar op die andere stond helemaal geen handtekening. Vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:35
_JGC_ schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 17:30:
[...]

Ik had hier vroeger een ZZP'er, die legt gewoon de pakketpost op een voorafgesproken plaats als ik niet thuis ben, en zet gewoon "Richard", zijn voornaam, als handtekening.

Sinds een tijdje heeft PostNL hier zelf de bezorging in handen. Willekeurige bussen voor de deur, willekeurige bezorgers en als ik niet thuis ben is het maar net wat er mogelijk is binnen de specs van wat er op de pakketzegel staat. Afspraken maken met die lui denk ik niet eens aan, want morgen staat er weer een ander.
UPS en DHL doen overigens ook maar wat, laatst een laptop 4 huizen verderop mogen halen bij een buurtgenoot waar ik verder helemaal niks mee heb. Fijn detail is dat ik volgens UPS een receptie blijk te hebben bij een van de buren, want altijd staat er "afgeleverd bij de receptie" als ik een pakket gemist heb.
Sorry hoor maar je gaat het nu omdraaien, jij bestelt dingen en laat het op je huisadres afleveren maar je bent niet thuis vraag je dan eens af wie er dan fout is.
Bestel dan dingen op dagen dat je thuis bent of bestel niets wordt er ook niets afgeleverd.
Als ik zelf op Track en Trace zie dat het pakje in de afleverings route zit probeer ik thuis te zijn en helaas lukt dat niet altijd maar ik ben dan blij als er een briefje in de bus ligt en ik het een paar huizen verder kan ophalen beter dan een dag moeten wachten en het op het postkantoor moet ophalen.
Of probeer op een vast adres alles te laten afleveren een winkel of zo of mensen die altijd thuis zijn heb je ook geen gezeur dat je naar een buurtgenoot moet waar je niets mee heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
Red Boll schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 16:50:
[...]

Euh... :?
  • Hoeveel moet het meer kosten om iemand iets op nummer 100 te laten bezorgen in plaats van 112.
  • Hoeveel moet het meer kosten wanneer het toch op nummer 112 wordt bezorgd een briefje in de brievenbus bij nummer 100 te doen waar het pakketje is gebleven
Bij mij gaat het tot nu toe op de laatste 10-50 meter mis: niet in het (hele dure) traject ervoor.
Bedrijven investeren enorm om hun goede pakje snel bij PostNL te krijgen, PostNL heeft dure systemen die zorgen zorgt het snel bij de juiste bezorgers komt.

Bij de bezorger gaat het op de laatste paar meter mis. Je zegt dat ze voor een paar centen meer wel hun werk fatsoenlijk gaan doen??? 8)7
Pay peanuts, get monkeys.
In veel gevallen krijgen mensen die dit soort werk doen betaald per stop met een paar cent extra per pakket.
(dacht zelf dat het per pakketje was maar dat schijnt enige tijd geleden omgezet te zijn naar betalen per stop, vast gunstig voor de opdrachtgever bij meerdere pakketten op één adres)
Er is ze dus alles aan gelegen om de boel ergens bezorgd te krijgen, wat niet bezorgd wordt staat geen betaling tegenover.
Zou zomaar kunnen dat de persoon bij jou in de straat op nummer 112 erom bekend staat dat hij meestal thuis is en dan is het sneller om daar een pakketje te dumpen in plaats van op het juiste adres aan te bellen en te wachten of er iemand open gaat doen.
Briefje schrijven en deze alsnog op nummer 100 in de bus doen kost tijd/moeite, vul maar in en doen veel bezorgers dus ook liever niet.
Onze buurman is al vele jaren met pensioen, bijna altijd thuis en ook een geliefd punt om pakketjes te droppen.
Wat regelmatig dan ook gebeurt is dat een bezorger de straat in komt en direct naar de buurman rijdt.
Pakketjes worden gedumpt met de smoes dat mensen niet thuis zijn en met een beetje geluk worden er nog wat briefjes in diverse brievenbussen gegooid.

Geen idee hoe actueel het is maar ik kom her en der wat getallen tegen over de opbrengsten.
Per dag grofweg 120 pakketjes om te bezorgen, per stop een betaling van 1,20 en 25 cent per pakket.
Dan heb je het over ongeveer 170/180 euro per dag en daar moet je het mee doen voor zowel het rijdend houdend van een auto als het betalen van je eigen salaris.
Ik ben er van overtuigd dat de service vele malen beter zou zijn als deze mensen gewoon een fatsoenlijk salaris kregen en een realistisch aantal stops/pakketjes per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Boll

Red Boll

Kick Ass!

aart44 schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 18:15:
[...]
Sorry hoor maar je gaat het nu omdraaien, jij bestelt dingen en laat het op je huisadres afleveren maar je bent niet thuis vraag je dan eens af wie er dan fout is.
Zeg druif, er zijn ook mensen die moeten werken voor hun centjes en niet het hele land kunnen/willen door rijden voor hun spullen. Daarnaast kun je niet altijd / bijna nooit een alternatieve tijd / datum aangeven voor bezorging.

Wanneer er staat: ==>NIET<== bij de buren afleveren komen ze maar een keer terug en mocht het daarna weer niet lukken mogen ze het bij zo'n geweldig postagentschap brengen en dan haal ik het daar op.
Lijkt niet heel moeilijk. :?

Wanneer ze het dan TOCH bij de buren afleveren leg dan een briefje in mijn brievenbus waar ik het pakketje kan vinden of zet dat op de track & trace site en beweer dan niet dat het wel op mijn adres is afgeleverd

Wat ben jij een ongelofelijk (foute) :F DRUIF man! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

AmbroosV schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 17:40:
Deze ochtend rond 11u werd er op de Track & Trace aangegeven dat het pakket vandaag bezorgd was. Op de ene pagina stond dat ik op een andere T&T-pagina moest kijken voor de handtekening, maar op die andere stond helemaal geen handtekening. Vreemd.
Wat mij dan eigenlijk nog niet geheel duidelijk is: zat in het pakketje die je kreeg wel hetgeen wat jij besteld had? Zo ja, dan zou ik melding maken dat jou bij uitreiken van het pakket niet om een handtekening is gevraagd en dat de handtekening (if any), vervalst is. Zo nee: contact opnemen met afzender en huidige pakketje retour sturen.

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 24-07-2012 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
2 woorden.

Bezuinigingen / Privatisering

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Boll

Red Boll

Kick Ass!

ninjazx9r98 schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 18:43:
[...]
Briefje schrijven en deze alsnog op nummer 100 in de bus doen kost tijd/moeite, vul maar in en doen veel
bezorgers dus ook liever niet.
Zet dan bij de handtekening het huisnummer waar het pakketje is zodat ik dat op internet kan zien in plaats van een gelogen/verzonnen/verbasterde naam. Lijkt me ook geen raketwetenschap toch?Afbeeldingslocatie: http://redboll.com/images/Signature-fu-001.gif
Dus in plaats van de Cl het huisnummer waar het pakketje is: 112
Ik ben er van overtuigd dat de service vele malen beter zou zijn als deze mensen gewoon een fatsoenlijk salaris kregen en een realistisch aantal stops/pakketjes per dag.
Okay, maar hoeveel moeten ze meer krijgen? Als je echt zo'n hekel aan je werk hebt en/of de bijbehorende beloning is het misschien de overweging waard iets anders voor de kost te gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-06 13:59

Zeror

Ik Henk 'm!

Verderf schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 00:56:
Vrij normaal tegenwoordig, zie wel vaker kerels rijden die de post komen ophalen in non gemarkeerde autos en zonder enigsinds van uniform waaraan je kan zien dat ze van PostNL zijn.

Volgends mij vanwege hun bezuinigingen.
Wordt het dan niet gewoon tijd dat ze in dit soort dingen gaan investeren?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/PoIg5pISRMZhcZLRa1o3abPq/full.jpg

Iedere non-PostNL bezorger krijg deze dan van PostNL voor in de auto of busje. Gewoon 1 in de auto hangen en gaan. En dan a4'tje met iets als "Wij bezorgen namens PostNL" oid.
Het is een goedkope oplossing en mensen zullen minder argwaan hebben met de bezorgingen.

[ Voor 8% gewijzigd door Zeror op 24-07-2012 19:06 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
CptChaos schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 18:51:
[...]
Wat mij dan eigenlijk nog niet geheel duidelijk is: zat in het pakketje die je kreeg wel hetgeen wat jij besteld had? Zo ja, dan zou ik melding maken dat jou bij uitreiken van het pakket niet om een handtekening is gevraagd en dat de handtekening (if any), vervalst is. Zo nee: contact opnemen met afzender en huidige pakketje retour sturen.
Ja hoor, dat was in orde, plakband op de doos kwam van de winkel en was helemaal intact.

Ik ga morgen eens zien of ik een telefoonnummer van PostNL kan vinden, heb er vandaag te laat aan gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

AmbroosV schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 19:08:
[...]

Ja hoor, dat was in orde, plakband op de doos kwam van de winkel en was helemaal intact.

Ik ga morgen eens zien of ik een telefoonnummer van PostNL kan vinden, heb er vandaag te laat aan gedacht.
Vergeet dan ook niet de afzender te contacteren erover. Voor hen is het ook belangrijk om te weten dat je wel het pakketje ontvangen hebt, maar dat jouw handtekening mogelijk vervalst is.

Wellicht is het een fout van hun kant en zou dat al een boel verklaren (voor jou)

[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 24-07-2012 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:04
ZZP-er?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:10

_Eend_

🌻🇺🇦

Waarschijnlijk had de beste man zijn PDA ergens vergeten (of hij heeft er überhaupt geen een) en heeft ie later een kruisje gezet. Er zijn 1000-en-1 redenen te bedenken waarom het bij jou zo gegaan is. Batterij leeg, kaputt, vergeten, valt in voor een vriend/familielid/kennis etc.
Red Boll schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 19:00:

[...]

Okay, maar hoeveel moeten ze meer krijgen? Als je echt zo'n hekel aan je werk hebt en/of de bijbehorende beloning is het misschien de overweging waard iets anders voor de kost te gaan doen.
Dat is het hem nou juist, ze hebben de mensen die plezier in hun werk hadden de deur uit gegooid om ze te vervangen door mensen die soms wat minder gemotiveerd zijn. Als je naar de advertenties kijkt mikken ze ook op studenten, pensionado's die nog wat willen bijverdienen, en werklozen. Niks mis mee, maar omdat ze betaald krijgen per pakket/stop hebben die mensen al snel de neiging om het pakketje ergens neer te knallen en maar een kruisje te zetten. Ik weet niet wat je krijgt per stop/pakket, maar het is vast veel minder dan wat de gemiddelde ouderwetse postbode kreeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Boll

Red Boll

Kick Ass!

_Eend_ schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 19:19:
Waarschijnlijk had de beste man zijn PDA ergens vergeten (of hij heeft er überhaupt geen een) en heeft ie later een kruisje gezet. Er zijn 1000-en-1 redenen te bedenken waarom het bij jou zo gegaan is. Batterij leeg, kaputt, vergeten, valt in voor een vriend/familielid/kennis etc.
Bedenken is een vak apart, dit zijn de feiten:

Bijna een week later nadat PostNL langs is geweest volgens de T&T site kwam een buurman van: "Er ligt al bijna een week een pakketje van je bij me".

Ik heb de buurman verteld dat ik inderdaad zat te wachten op een pakket van PostNL maar dat ze tot 2 keer formeel bleven verklaren dat het pakket op mijn adres is afgeleverd.
Daarnaast zat er in mijn brievenbus geen briefje van PostNL.

De buurman zei dat hij zijn handtekening heeft gezet voor de ontvangst van mijn pakket en dat is de "handtekening' die je in een paar posts terug kunt zien. Hij vroeg de beste PostNL'er nog wel om een briefje voor me achter te laten met het huisnummer van de buurman en dat zou deze beste brave PostNL borst doen, niet dus.

Duidelijk verhaal toch? Er was helemaal niets stuk, handtekening van iemand anders is netjes op de site gekomen. Vervanger of niet, hij wist blijkbaar wel hoe één en ander werkt maar de finish is weer net niet gehaald.

Dit was niet de eerste keer en niet de laatste keer, ze hebben weer iets zoekgemaakt terwijl ze toch blijven beweren dat het hier is afgeleverd. Oh ja, misschien was er iets stuk... :X

Nogmaals, welke beloning moeten ze krijgen zodat ze wel hun werk gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-06 09:12
Zeror schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 19:04:
[...]

Wordt het dan niet gewoon tijd dat ze in dit soort dingen gaan investeren?

[afbeelding]

Iedere non-PostNL bezorger krijg deze dan van PostNL voor in de auto of busje. Gewoon 1 in de auto hangen en gaan. En dan a4'tje met iets als "Wij bezorgen namens PostNL" oid.
Het is een goedkope oplossing en mensen zullen minder argwaan hebben met de bezorgingen.
Dit gebeurt al in onze plaats, sterker nog ik heb nog nooit een echt PostNL busje hier door de straat zien komen. Op de voorruit is een A4 geplakt met de tekst: Wij bezorgen namens PostNL. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
Red Boll schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 19:00:
[...]

Zet dan bij de handtekening het huisnummer waar het pakketje is zodat ik dat op internet kan zien in plaats van een gelogen/verzonnen/verbasterde naam. Lijkt me ook geen raketwetenschap toch?[afbeelding]
Dus in plaats van de Cl het huisnummer waar het pakketje is: 112

[...]

Je kunt van alles en nog wat verzinnen hoe je het graag beter zou willen zien maar de praktijk wijst gewoon uit dat veel bezorgers het niet doen op de manier zoals jij dat graag zou willen en dat heeft simpelweg met de centen te maken.
Een huisnummer invullen in plaats van een naam zou overigens helemaal niet handig zijn aangezien dan direct duidelijk is dat er gefraudeerd wordt.
Plaats een onduidelijke/verzonnen krabbel en waarschijnlijk kraait er geen haan naar, hoeveel mensen zullen er nu echt werk van maken?
Hoe groot de beloning zou moeten zijn, geen idee, bij PostNL weten ze het ongetwijfeld maar daar zijn ze nu juist op de huidige constructie overgestapt om te besparen...
Zoals ik al zei, pay peanuts get monkeys.

Zelfde gaat overigens op voor gewone post, met enige regelmaat ligt hier ook post in de bus voor totaal andere adressen waarbij alleen het huisnummer overeenkomt.
Als je dan snel genoeg bent en iemand erop aanspreekt worden de schouders opgehaald en is het antwoord dat het verkeerd gesorteerd is.
Als je dan vervolgens vraagt of het lezen van een adres voor het de gleuf in gaat teveel moeite is wordt je aangekeken met een blik van "wat denk je wel niet, dat ik nog wat extra moeite ga doen voor dit werk?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:29

Onbekend

...

Stel dat de bezorgers het dubbele uitbetaalt kregen. Zouden ze zich dan wel aan de procedures en regels houden? ;)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:49

vhal

ಠ_ಠ

Onze postnlmeneer is een buitengewoon aardige meneer vanbuitenlandse komaf die zich een slag in de rondte werkt om 99.9% van alle pakketjes die mijn vriendin en ik bestel op tijd te leveren.

En dat met een wit VW busje vol met deuken uit het jaar kruik zonder enige postnl markering. Dat dan weer wel... :P

Owja, verder gewoon een handtekening wanneer dat vereist is.

Ik heb slechtere ervaring met DPD en al helemaal met die idioten in DPD busjes op de weg.

[ Voor 6% gewijzigd door vhal op 24-07-2012 19:52 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:10

_Eend_

🌻🇺🇦

Onbekend schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 19:44:
Stel dat de bezorgers het dubbele uitbetaalt kregen. Zouden ze zich dan wel aan de procedures en regels houden? ;)
Misschien dat een deel dan wel denkt "nu moet ik beter mijn best doen", maar ze kunnen dan wel beter personeel aannemen. Terwijl de buitengewoon aardige postmeneer die bij vhal de ronde doet zich nog meer slagen in de rondte gaat werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
vhal schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 19:51:
En dat met een wit VW busje vol met deuken uit het jaar kruik zonder enige postnl markering. Dat dan weer wel... :P
Dan voldoet de beste meneer zo goed als niet aan de officiele eisen die als volgt schijnen te zijn:
  • Het vervoermiddel dient helemaal wit te zijn;
  • Het voertuig dient minimaal 1.90m hoog te zijn (H2);
  • Het voertuig dient 270° scharnieren te hebben;
  • Het voertuig dient te voldoen aan de milieunorm (Euro 4 of 5; maximaal 5 mg/km fijnstof uitstoot);
  • Het vervoermiddel is niet voorzien van reclame of stripings;
  • Vermelding van uw bedrijfsnaam klein en alleen op de voorportieren;
  • Het voertuig dient gesloten te zijn, dus niet voorzien van zijramen in het laadgedeelte;
  • Het voertuig mag geen dubbele cabine met extra bank en ramen hebben;
  • Eventuele ramen in de achterportieren moeten of geblindeerd zijn, voorzien van inbraakwerende folie of een andere inbraakbeveiliging (traliewerk);
  • Tussen de bestuurdersruimte en de laadcabine dient een opening of een raam te zitten om zicht te hebben op de achterkant.
Bovenstaande lijst geleend van het Fok forum waar men een topic heeft over pakketbezorgers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Boll

Red Boll

Kick Ass!

ninjazx9r98 schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 19:40:
[...]
Je kunt van alles en nog wat verzinnen hoe je het graag beter zou willen zien maar de praktijk wijst gewoon uit dat veel bezorgers het niet doen op de manier zoals jij dat graag zou willen en dat heeft simpelweg met de centen te maken.
[...]
Hoe groot de beloning zou moeten zijn, geen idee, bij PostNL weten ze het ongetwijfeld maar daar zijn ze nu juist op de huidige constructie overgestapt om te besparen...
Zoals ik al zei, pay peanuts get monkeys.
Zeg... :X Ik verzin niets, jij verzint dat men bij PostNL beter gaat werken wanneer ze meer noten krijgen.
Ik vraag: "Hoeveel noten moeten erbij dan?"

Kom dan met een fatsoenlijk antwoord i.p.v, : "Ach, ik lul maar wat... echt weten doe ik het natuurlijk ook niet" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
Red Boll schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 21:23:
[...]

Zeg... :X Ik verzin niets, jij verzint dat men bij PostNL beter gaat werken wanneer ze meer noten krijgen.
Ik vraag: "Hoeveel noten moeten erbij dan?"

Kom dan met een fatsoenlijk antwoord i.p.v, : "Ach, ik lul maar wat... echt weten doe ik het natuurlijk ook niet" :P
Verwacht je nu ook nog een serieus antwoord?
Iets van: Bij 1561,14 (per maand in euro) is de service waardeloos maar bij 1561,15 is het beter en bij 1561,16 is de service zoals jij het graag wil zien?
Zoek het lekker uit als je je echt geen voorstelling kunt maken dat de hoogte van de beloning van invloed is op de service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Boll

Red Boll

Kick Ass!

ninjazx9r98 schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 22:01:
[...]
Verwacht je nu ook nog een serieus antwoord?
I
Eigenlijk niet pepernoot. :+ Tenminste, niet van jou.

Je schiet zelf een stelling de lucht in met algemeenheden die iedereen hier wel kent, daarna kun je die niet verder onderbouwen. Tja...

Anyway, zoals hier al langs is gekomen gaat het niet overal fout, zou er per wijk/stad/provincie een andere beloning zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
Druiven, pepernoten... whats next? Bananen?

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Littleburst
  • Laatst online: 14-05 10:24
ninjazx9r98 schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 20:21:
[...]

Dan voldoet de beste meneer zo goed als niet aan de officiele eisen die als volgt schijnen te zijn:
  • Het vervoermiddel dient helemaal wit te zijn;
  • Het voertuig dient minimaal 1.90m hoog te zijn (H2);
  • Het voertuig dient 270° scharnieren te hebben;
  • Het voertuig dient te voldoen aan de milieunorm (Euro 4 of 5; maximaal 5 mg/km fijnstof uitstoot);
  • Het vervoermiddel is niet voorzien van reclame of stripings;
  • Vermelding van uw bedrijfsnaam klein en alleen op de voorportieren;
  • Het voertuig dient gesloten te zijn, dus niet voorzien van zijramen in het laadgedeelte;
  • Het voertuig mag geen dubbele cabine met extra bank en ramen hebben;
  • Eventuele ramen in de achterportieren moeten of geblindeerd zijn, voorzien van inbraakwerende folie of een andere inbraakbeveiliging (traliewerk);
  • Tussen de bestuurdersruimte en de laadcabine dient een opening of een raam te zitten om zicht te hebben op de achterkant.
Bovenstaande lijst geleend van het Fok forum waar men een topic heeft over pakketbezorgers.
+1.
Dit zijn de eisen die TNT stelt aan zijn bezorgers. Dit betekent voor de bezorgers dus dat ze niet in hun normale auto rond mogen rijden maar een bak meer kosten moeten maken omdat het er leuker uit ziet. Ik bestel met regelmaat dingen via internet en heb zowel mannetjes met een suzuki voor zien rijden als witte busjes. Zolang ik het heelhuids ontvang snap ik niet waarom mensen er een probleem van maken. Als je moet kiezen tussen €2 meer bezorgkosten betalen of pakketje afgeleverd krijgen door een random bezorger is voor veel mensen de keus eenvoudig. Dus hier handelt o.a. TNT naar, lage kosten, weinig 'kwaliteit'. Om het maar zo te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:23

Osxy

Holy crap on a cracker

Littleburst schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 00:16:
[...]

+1.
Dit zijn de eisen die TNT stelt aan zijn bezorgers. Dit betekent voor de bezorgers dus dat ze niet in hun normale auto rond mogen rijden maar een bak meer kosten moeten maken omdat het er leuker uit ziet. Ik bestel met regelmaat dingen via internet en heb zowel mannetjes met een suzuki voor zien rijden als witte busjes. Zolang ik het heelhuids ontvang snap ik niet waarom mensen er een probleem van maken. Als je moet kiezen tussen €2 meer bezorgkosten betalen of pakketje afgeleverd krijgen door een random bezorger is voor veel mensen de keus eenvoudig. Dus hier handelt o.a. TNT naar, lage kosten, weinig 'kwaliteit'. Om het maar zo te noemen.
Het gaat niet eens om leuk uitzien.
Heeft ook met de verzekering te maken (zie het blinderen gedeelte, tegen inbraak etc). Milieu-eisen zijn ook simpel, blame the EU.

Enige wat om "leuk" uitzien gaat is het witte kleurtje.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-06 18:07
misschien is het mensen ontgaan maar de TNT of hoe die pstdiensten ook maar weer heten, hebben veel mensen ontslagen, en vaak wordt door lokale koeriersbedrijven de paketten bezorgd. al dan niet met wel passene bedrijfskleding etc.
ook de post wordt niet altijd meer door echt TNT personeel meer opgehaald bij agentschappen in winkels e.d.

Ik vindt het zelf ook maar een rare ontwikkeling, qua post e.d.

er was laatst ook al in het nieuwst dat de postdiensten de gestelde eisen niet allemaal na kwam, de post ligt soms onbeheerd in winkels te wachten tot het wordt opgehaald e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Laatst online: 14-06 20:31
Tegenwoordig probeer ik zoveel mogelijk bij webwinkels te bestellen die naar een Kiala ophaalpunt kunnen sturen. Dan kan ik het ophalen wanneer ik kan (na mijn werk of zaterdag), wordt het niet bij buren afgeleverd die vervolgens twee weken op vakantie zijn en weet ik zeker dat alleen ik voor het pakket kan tekenen.

Helaas zijn sommige Kiala punten niet aan te raden. Ik heb er twee bij mij in de buurt. 1 zit in een sigarenboer. Daar liggen alle pakketten in een aparte ruimte tegenover de kassa. Dus is het moeilijk (niet onmogelijk) om ongezien een pakketje te pakken.

De ander zit in een klein supermarktje waar alle pakketten midden in de zaak op een tafel liggen... 8)7

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-06 13:03
Ik had laatst een boek van bol.com in m'n bus, tegelijk met een boek voor de buren, kartonnen verpakkingen eraf gescheurd, ook erbij in de brievenbus gepropt. Met een briefje erbij: "boek Zwaab voor nr 42". Waarbij de buren ook geen briefje hadden. Blijkbaar is mijn brievenbus net iets groter en pasten daar de boeken wel doorheen (zonder verpakking...). :'(
----

Aan de andere kant, toen ik m'n Raspberry pi had besteld en niet thuis was toen deze werd afgeleverd, werd ik netjes gebeld of ik een nieuwe afspraak kon maken en of --en zo ja, waar-- ze het af mochten leveren als ik dan weer niet thuis was. _/-\o_

Er zit nogal verschil in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thc_Nbl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-05 22:24
Ik ken dat ook ja.

eens een pakket afgeleverd, ik geef nog aan dat er een hele andere naam op het pakket staat.
Wordt zo afgegeven zonder handtekening vereist ik vraag nog moet ik ergens tekenen.

Ik de doos 3 maanden bewaard, krijg ineens een brief van een deurwaarder dat ik moet betalen.
wat ??.,,, betalen voor iets wat ik niet besteld heb.. , een simpele brief terug naar de deurwaarder met de meldinging om even de bon met handtekening voor ontvangst te tonen, en of ze even via het GBA de geadresseerde willen controleren waarbij ze dus tot conclusie komen dat ze geen poot om op te staan hebben want die woonde niet op dit adres.

Nooit meer wat van die deurwaarder gehoord. en bedankt, gratis friteur pan :+

ehhh.. noppes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

En dan weiger je hem niet netjes aan de deur...? Is toch ergens een vorm van diefstal vind ik. Nou ja, dat je patatjes maar lekker mogen smaken... :z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thc_Nbl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-05 22:24
nee, ik wilde hem echt niet, maar moest hem aannemen van deze meneer, vandaar dat ik ook netjes gevraag hebt of ik moest tekenen, en daarom heeft die doos ook maanden in de gang geleven zodat iemand echt de tijd had om hem op te halen.. maar ja.

en nee, dat kan je niet zien als diefstal, dat heb ik juridisch laten uitzoeken, ik heb netjes volgens wet gehandeld.

Er stond ook geen retour adres op de doos anders had hij wel terug gegaan hoor..

en ja.. de patatjes smaken prima... :+

ehhh.. noppes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Compizfox schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 13:03:
Grappig om hier die verhalen te horen van bezorgers die bang zijn voor honden en dus zo snel mogelijk weer weg willlen :P

Wij hebben hier een bezorger (die overigens in ongemarkeerde bus komt, maar wel uniform draagt en PDA bij zich heeft om je te laten tekenen) die onze hond kent en er hondenkoekjes voor meeneemt :P
Dat is puur om de angst te verbergen...

Verder is het diep triest gesteld met PostNL. Het is ook niet voor niets dat ze afgelopen maand op de vingers zijn getikt over onbewaakte postzakken die voor de bezorgers zijn. Deze staan soms in een halletje van een bejaardencentrum of een dorpshuis, of welke willekeurige afgesproken plek dan ook. Deze plaatsen zijn 9 van de 10 keer voor iedereen bereikbaar en dus kan men zo de post meenemen. Je zou het voor de grap een keer doen en dan kijken hoe de post reageert (en ondertussen zelf de briefjes bij de mensen in de bus doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

sypie schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 15:10:
[...]
Verder is het diep triest gesteld met PostNL...
Tja, welkom in de wereld van de privatisering en de marktwerking. Ik heb heimwee naar de tijd dat de postbode nog een ingezworen ambtenaar was met ongeveer dezelfde status als de dokter, de dominee en de politieman in het dorp. Naar de tijd dat postbode zijn nog een eerzaam beroep was met status, een fatsoenlijk inkomen, fatsoenlijke arbeidsvoorwaarden en een fatsoenlijke pensioenregeling.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.staticflickr.com/4069/5125680412_659a4f7d4f_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroz2001
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-04 13:39
Leuk, een PostNL bash topic. Daar doe ik graag aan mee:

In mijn vorige woning werden pakketjes 4 van de 5 keer doordeweeks gewoon niet bezorgd. Geen briefje, niet bij de buren, niets. Op track and trace kwam te staan dat we niet thuis waren. Uiteindelijk ligt het pakket dan bij de afhaallocatie. Handig... Met 3 afhaallocaties in de buurt en geen briefje waar de afhaallocatie op staat. PostNL bellen, vragen waar pakketje ligt, klacht indienen. Klagen dat ze niets met klachten doen, en dan maar met een grote zucht ophangen. Zouden ze dit keer wel iets met de klacht doen? Anyway, op naar de AH, want daar was het pakketje bezorgd volgens de telefoniste. Nee hoor, geen pakketje bij de AH... Wat nu? Weer bellen naar een 0900 nummer, of op de gok naar één van de andere afhaallocaties? Soms als je dan weer belde werd er gezegd:
> Bij de AH? Nee meneer, het is bij de Jumbo!
< Sorry mevrouw? De Jumbo? Net werd nog de AH gezegd!
> Nee meneer, dat heeft u waarschijnlijk verkeerd verstaan.

AH en Jumbo lijkt ook zoveel op elkaar.

Overigens deed de zaterdagbezorger het wel altijd correct!

En toen, toen moest KPN een keer een pakket met de koerier versturen. Hierbij hadden ze voor de koeriersdienst van PostNL gekozen. Deze zou er tussen 8 en 9 zijn. Vervolgens wordt ik om kwart over 10 (!!) gebeld (telefoon, niet deurbel):
> Jaa met die PostNL, pakket voor u.
< Ja, kan kloppen, die verwachte ik al
> U kan komen halen?
< Hoe bedoeld u?
> Jaa, u pakket kan halen? Uw huis is moeilijk.
< U kan het niet vinden bedoeld u?
> Ja
< Waar staat u?
> Jaa bij die boeshalte
< Oooh, nee daar moet u niet zijn, u moet aan de andere kant van het complex zijn. Dan moet u zo en zo rijden.
> Ik niet snap. U kan pakket halen?

**&%^*!(*&@#%* wat een prutsers weer bij PostNL!!!**

< Nou, vooruit, ik kom eraan.

Vervolgens stond de bezorger ergens geparkeerd, ik m'n pakket, bezorger zegt nog sorry. Nog even tekenen. Ik stond voor kwart voor 9 op de lijst, hij moest nog 3 pakketten bezorgen, ook een dorpje verderop. Inmiddels was het bijna half 11...

De bezorger was een aardige man hoor, maar ik vind het idioot dat PostNL koeriers laat rijden die vrijwel geen Nederlands kunnen, en dan kunnen ze zelf niet eens een huis vinden.

Overigens nooit problemen met UPS, DHL, SelektVracht en andere pakketbezorgers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:04

Blokker_1999

Full steam ahead

Spijtig genoeg is het een situatie die overal voorkomt. Met bpost loopt het over het algemeen zeer goed. Ben je niet thuis mag je het vanaf de volgende dag gaan ophalen in het lokale postkantoor. Slechts 1x heb ik meegemaakt dat een valse handtekening werd geplaatst. Met andere koerierdiensten (zoals een DPD) komt het vaker voor dat ze zelf tekenen of het bij een buur achterlaten (waarna 1 van mijn buren het ooit voor mijn deur heeft gezet). Zelf zou ik trouwens nooit tekenen voor een buur en ik heb liever dat zij het ook niet voor mij doen, dan rij ik nog liever naar een lokaal depot om het zelf te gaan afhalen.

Met postnl heb ik al hetzelfde meegemaakt als TS. Ook een pakketje, netjes tracking, op de tracking pagina staat duidelijk dat een handtekening vereist is. Niemand thuis en toch steekt het in de bus. Ik heb de verzender gevraagd of hij voor mij de handtekening kon opvragen, maar die melde me dan weer dat een handtekening niet vereist was. Maar ik lees toch echt op de trackingpagina van wel.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
Wat ben ik blij dat we hier nog een normale service hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Fiber schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 15:56:
[...]

Tja, welkom in de wereld van de privatisering en de marktwerking. Ik heb heimwee naar de tijd dat de postbode nog een ingezworen ambtenaar was met ongeveer dezelfde status als de dokter, de dominee en de politieman in het dorp. Naar de tijd dat postbode zijn nog een eerzaam beroep was met status, een fatsoenlijk inkomen, fatsoenlijke arbeidsvoorwaarden en een fatsoenlijke pensioenregeling.

[afbeelding]
Dan heeft hij nu weer precies dezelfde status als de dokter, de politieman en de dominee.

Jeugd weet niet meer wat een dominee is, politie wordt met grove taal uitgescholden en dokters worden aangeklaagd omdat ze een menselijke fout maken EN de politiek wil ze kaal plukken...

Zou toch leuk zijn als mensen die politie uitschelden gelijk een dag mogen zitten :)

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
ligt eraan.... "zwaantje, idioot, bonnenscrijver en ga boeven vangen" zijn algemene beledigingen en moeten naar mijn mening gewoon kunnen. Dingen zoals "kut kanker hoer ik kill je moeder" zijn persoonlijk en gaan natuurlijk veel te ver maar je ziet te vaak dat de bonnen geschreven worden voor het zeggen van "zwaantje, idioot, bonnenscrijver en ga boeven vangen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Boll

Red Boll

Kick Ass!

Algemeen mag wel, persoonlijk niet... :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Leo1010 schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 22:06:
ligt eraan.... "zwaantje, idioot, bonnenschrijver en ga boeven vangen" zijn algemene beledigingen en moeten naar mijn mening gewoon kunnen...
offtopic:
Een paar flinke meppen met de gummiknuppel als antwoord daarop moet ook gewoon kunnen vind ik... :)

Nee, ik vind dus dat zulke beledigingen niet kunnen. Ook al vragen ze er natuurlijk wel om, met hun volstrekt verkeerde prioriteiten tegenwoordig, maar dat is een ander topic.

Maar je hebt wel gelijk dat er tegenwoordig niet genoeg gezag meer is, en de trieste werkelijkheid is dat ze het vaak niet meer verdienen ook.

Wat ik bedoel is: Vroeger was postbode een echt vak, een eerzaam beroep. Tegenwoordig is het een bijbaantje voor huisvrouwen, studenten en buitenlanders. Maar ja, elk land krijgt de postbodes die het verdient. En dit gebeurt niet alleen in de postbezorging, maar ook in bijna alle andere sectoren die geprivatiseerd worden: beveiliging, thuiszorg, openbaar vervoer, groenvoorziening, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zentbeer
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-06 09:10
Leo1010 schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 22:06:
ligt eraan.... "zwaantje, idioot, bonnenscrijver en ga boeven vangen" zijn algemene beledigingen en moeten naar mijn mening gewoon kunnen. Dingen zoals "kut kanker hoer ik kill je moeder" zijn persoonlijk en gaan natuurlijk veel te ver maar je ziet te vaak dat de bonnen geschreven worden voor het zeggen van "zwaantje, idioot, bonnenscrijver en ga boeven vangen".
offtopic:
Ik denk dat we daar het knelpunt hebben. Tegenwoordig moet een bepaalde vorm van beledigen volgens sommigen gewoon kunnen. Als er al niet eens meer normaal fatsoen is, dan is (los van of iemand het in je ogen verdient of niet) respect en gezag natuurlijk helemaal ver te zoeken.

Omgekeerd lijkt me overigens ook gelden, hoewel dan vaak weer heel andere "regels" opspelen, als jij je zo mag gedragen, waarom zou een agent wel respect en fatsoen naar jou moeten opbrengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

jroz2001 schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 16:53:
Leuk, een PostNL bash topic. Daar doe ik graag aan mee:
Modbreak:Nee, dit is geen PostNL bash topic.

Ervaringen delen en bediscussiëren is prima, zeker voor zover dat aansluit bij de situatie uit de topicstart, maar bashen mag achterwege blijven.

Dat geldt trouwens ook voor het off-topic geneuzel over koosnaampjes voor allerlei uniformdragende functionarissen ;)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanax
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-06 21:01

Nanax

Ik ben sjaak niet

Heerlijk, leveringen in Belgium zijn een regelrecht drama.

- Geen briefjes als ze iets leveren bij de buren (waar vaak paraaf voor nodig was!)
Ga je eens een rondje door de buurt omdat TNT zegt succes dr mee t is afgeleverd kom je je pakjes bij meerdere buren tegen. Reactie PostNL: ja de afzender kan alleen klagen, u bent voor ons geen klant.
- Wel een briefje, een onmogelijke franse voicemail, geen antwoord, afleverpoging daarna: sorry, pakket geweigerd. HOE DAN? ik was er helemaal niet. Reactie PostNL: ja de afzender kan alleen klagen, u bent voor ons geen klant.

Tegenwoordig bel ik bedrijven dus om aan te geven dat ik best een pakje van ze wil ontvangen in belgie maar of ze ajb een andere firma kunnen gebruiken, ook voor het eigen gemak. Laatst weer een pakje retour naar een bedrijf door het falen van PostNL. En maar blijven schuiven met die verantwoordelijkheid.

Dan: ja de afzender kan alleen klagen, u bent voor ons geen klant. Daar kan ik echt helemaal niks mee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Boll

Red Boll

Kick Ass!

Nanax schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 09:33:
Dan: ja de afzender kan alleen klagen, u bent voor ons geen klant. Daar kan ik echt helemaal niks mee..
Ik begrijp je onbegrip/frustratie, deze deel ik ook.
Aan de andere kant snap ik PostNL wel: stel dat een bedrijf 1000 pakjes de deur uit doet en er bellen/mailen 100 mensen over. Dan ga je het heel druk krijgen en eigenlijk zijn die ook geen (direct betalende) partij/klant.

Voorlopig ga ik wel langs "een echte winkel" voor mijn spullen en laat ik het alleen bezorgen wanneer dat met een acceptgiro kan. Wanneer PostNL zijn werk niet doet laat ik de bestelling maar weer opnieuw opsturen.
Misschien dat dan ook de webshops iets meer druk bij PostNL gaan zetten i.p.v.: "We zullen het aangeven bij onze account manager" waarna ze niets meer laten horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanax
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-06 21:01

Nanax

Ik ben sjaak niet

Snap ik wel, maar bijv: Ik heb een langdurige discussie met ze gehad over een pakket dat door mijn eigen vader was toegezonden: ik wilde mijn vader er niet mee lastig vallen, maar hij moest en zou zelf bellen omdat hij de afzender was.. Het enige wat ik vroeg was: Joh, kunnen jullie bezorger even aanspreken dat hij briefjes in de bus doet met je pakket ligt bij de buren? Na zeg 10 incidenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peverix
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-04 13:46
Dit topic is nu juist toevallig. Vorige week ook voor de eerste keer bij bol.com een boek besteld.

Dinsdag kwam er een koerier langs ( ook van vreemde origine ) met een witte lichte vrachtwagen ( die bijna uit elkaar viel )
In zijn beste Nederlands ( dus 2 woorden : pakje everix ) en duwt iets in mijn handen.
Ik kijk en op het pakje staat een andere naam , dus ik probeer hem duidelijk te maken dat dit het verkeerde pakje is , dit terwijl hij al naar zijn camion loopt. Hij roept nog nee nee is goed en vertrekt.

Beetje zoeken op internet om een telefoon te vinden wie de leveringen doet voor bol , en vond al snel dat dit postnl was , maar nergens een nummer te vinden. Dan maar de klantendienst van bol bellen , en die met een zucht van .. weer eentje verkeerd afgeleverd. Verder wel 100% correct afgehandeld van bol zelf.

30 min later staat dezelfde koerier daar weer , met de melding "nog een 2 pakje everix" . Ik probeer hem het vorige nog eens uit te leggen , dat hij verkeerd was , maar hij begreep het echt niet.
Ik heb gelukkig mijn kapje goed ontvangen , maar heb toch sterk mijn twijfels bij hun dienstverlening van postnl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsg
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01:37
Ik heb ook veel gekke dingen meegemaakt, maar ook goede.

Het eerste pakket dat ik via postNL naar BE liet komen liep al meteen mis, het werd afgeleverd in de verkeerde gemeente -.-, de verwarring ontstond tussen bijna gelijknamige straat (...laan vs ...straat).
Zit vol ongeduld te wachten tot mijn pakket kwam, zie ik na een paar dagen ineen in track en trace, afgeleverd!

Meteen in alle richtingen boze email gestuurd.
Kreeg van de webshop email met de handtekening die gezet was, onbekend voor mij (maar geen krabbel van de bezorger zelf). Uiteindelijk was er 1 of ander intern onderzoek gestart en kreeg ik na een maand! mijn pakket. De bezorger kwam wel keurig aan de deur en verontschuldigde zich.
Ik moet hierbij even relativeren dat de gemiddelde GPS je naar die andere gemeente stuurt, mijn straat/huis loopt op de grens tussen die 2 gemeenten en zorgt vaak voor heibel, van bezoek tot pizza bezorger zijn al met problemen geconfronteerd. Tegenwoordig bestel ik zo vaak iets dat ik die bezorger al goed ken.

Pas was er een fout in de verzending, (nul weggevallen bij huisnummer). Na een paar dagen vertraging herkenden ze mijn naam en werd het afgeleverd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pleunbaan
  • Laatst online: 19-10-2024
Twee jaar geleden ging er bij ons in de buurt nogal wat fout, zelfs zo fout dat het plaatselijke afhaalpunt / Bruna mensen vroeg klachten in te dienen. Daarna ging het goed, omdat we erg lang een vaste chauffeur in de wijk hadden rijden.

Twee weken begin de ellende weer, met een nieuwe chauffeur:

1) De bel ging en ik liep naar beneden. Op de deurmat lag een aangetekende brief, waar ik voor had moeten tekenen. Ik loop naar buiten, zie de chauffeur en vraag of ik nog moet tekenen. Nee, hij had al wat geregeld. Later online gekeken naar de handtekening en dat was een krabbel die hij dus zelf heeft gezet.

2) Vrijdag een bestelling bij BOL gedaan, die zaterdag zou worden geleverd. Thuis geweest: niets gehoord en niets gezien. Krijg ik gisteren een mailtje van BOL: uw bestelling is afgeleverd bij de buren, online kunt u zien bij welke buren. Dus ik kijken: bij de buren op nummer 40. Eh............ wij wonen zelf op 40, en hebben geen 40a, 40b etc. in de straat. Bij wat buren navraag gedaan en ook de twee nabij gelegen straten geprobeerd, maar niks te vinden. Dus maar een klacht bij POSTNL en BOL ingediend met de vraag, waar mijn bestelling nu is. Is toch een bestelling van ruim 100 Euro (die ik gelukkig nog niet heb betaald).

Overigens hoorde ik van buren dat bij hen vorige week een groot pakket gewoon bij de voordeur neer was gelegd. Lekker handig, maar niet heus, want onze huizen hebben de parkeerplaats en schuur aan de achterkant, waardoor we de voordeur maar weinig gebruiken. Zo'n pakket kan daar dus best een tijdje blijven liggen of worden meegenomen.

[ Voor 4% gewijzigd door pleunbaan op 30-07-2012 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josje94
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-06 07:51
Bij mij gaat het altijd goed met PostNL pakket bezorging.
De pakketten zijn netjes op tijd en de beste man die altijd langskomt kijkt tegenwoordig ook al even of we in de achtertuin zitten als wij niet op de deurbel reageren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

Wij hebben tegenwoordig ook wel een redelijke..
Heeft alleen de muziek zo verschrikkelijk hard, je hoort hem in het begin van de straat al.
Wat opzich ook wel weer handig is :p

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-06 22:19

weebl

YARR!

Laats mijn HTC One X die terugkwam van de reparatie: door de chaffeur zelf voor getekend en bij de onderburen gewoon in de brievenbus gegooid...
Nu snap ik die verwarring wel van de brievenbus, ik woon op 1hoog en de onderburen op huis, moet je weten.

Echter zijn de onderburen laatst verhuist en staat hun huis nu leeg omdat het opgeknapt gaat worden door de woningcorporatie, hierdoor staat hun brievenbus-deurtje gewoon open.

Het is dat ik het pakje toevallig door de sleuf zag liggen en het binnen gewoon uit de brievenbus kon halen. Maar ik vind het wel erg slordig. Dat pakje had er dus zo uitgehaald kunnen worden en ik had mooi zonder telefoon gezeten terwijl er wel voor getekend was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Ik heb weer iets leuks, ik keek naar de status van een pakket wat bij mij afgeleverd zou moeten worden.

Nu zie ik dat deze is afgeleverd en getekend!!!! Ik ben echt niet thuis en verder is er niemand thuis.
Mooie is dat er ook nog eens getekend is met mijn achternaam.

Ben echt benieuwd of het pakketje nu bij de buren ligt en mijn postbezorger creatief is gaan handelen, of dat iemand anders mijn pakketje heeft....

Als ik thuis ben straks weet ik meer en houd jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue Knight
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dat heb ik ook een keer gehad. Toen lag het pakketje bij mij in de papierbak bij de voordeur |:(
Als iemand dat had gezien, was het vast gestolen....

Heb er toen wel melding van gemaakt dat dat natuurlijk niet kon. De bestuurder had zelf getekend met mijn achternaam, en leek niet eens op mijn handtekening..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

B0MBACI schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 17:09:
Ik heb weer iets leuks, ik keek naar de status van een pakket wat bij mij afgeleverd zou moeten worden.

Nu zie ik dat deze is afgeleverd en getekend!!!! Ik ben echt niet thuis en verder is er niemand thuis.
Mooie is dat er ook nog eens getekend is met mijn achternaam.

Ben echt benieuwd of het pakketje nu bij de buren ligt en mijn postbezorger creatief is gaan handelen, of dat iemand anders mijn pakketje heeft....

Als ik thuis ben straks weet ik meer en houd jullie op de hoogte.
Pakket lag in mijn brievenbus... Heb postnl gebeld en een melding gemaakt, gaven aan dat ze chaffeur erop zouden aanspreken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:09
Tsja, ik had een label van 40x15cm met "alleen huisadres" op een pakket laten plakken. Maar ja, als je er dan niet bent, dan moeten ze naar het postkantoor hè. Dan maar de label er(gedeeltelijk) af scheuren en bij de buren dumpen... |:(

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
B0MBACI schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 21:01:
[...]

Pakket lag in mijn brievenbus... Heb postnl gebeld en een melding gemaakt, gaven aan dat ze chaffeur erop zouden aanspreken..
Nou veel gekker moet het denk niet worden ten eerste maak je door niet thuis te zijn het zelf onmogelijk om het op een normale manier afgeleverd te krijgen.
Is het keurig afgeleverd op je huisadres in je brievenbus ga je Post.NL bellen dat jou handtekening er niet op staat en is het de bezorger zijn schuld en moet hij daarover aangesproken worden.

Er bestaan vreemde vogels zelf ook eens een pakje aangenomen van iemand schuin aan de overkant die alles geblindeerd heeft en de bel staat daar al jaren uit, toch bestellen ze dingen op dat adres.
Heb het toen aangepakt en gezegd tegen de bezorger ligt er een briefje in de deur dat heeft hij gedaan.
Toen hij het kwam halen zij hij dat hij tegen Wehkamp gezegd had dat het niet bij de buren afgeleverd mocht worden, nou ja bij hem zelf is het ook onmogelijk omdat hij voor niemand opendoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Ik hoop dat je nu aan het trollen bent aart44, anders snap je blijkbaar echt niet hoe het werkt..
De bezorgers moeten zich gewoon aan de regels houden zoals hun werkgever ze die oplegt. Iemand niet thuis? Briefje in de bus en weer meenemen. Je kan toch geen handtekening gaan vervalsen??

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Laatst online: 13:09
Misschien dat aart44 zelf een postbezorger is. ;)

Dat er getekend moet worden door de ontvanger van het pakket heeft een reden. Geen handtekening, dan meenemen naar het postkantoor. Het is jammer dat PostNL niet standaard aanbied om het pakket te laten afleveren op het postkantoor(ja, je kan een tekst op het pakket zetten maar dat vertrouw ik niet meer). Overdag werk ik en ik kan niet 2 dagen vrij nemen in de hoop dat het pakket dan afgeleverd wordt...

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

aart44 schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 08:48:
.Is het keurig afgeleverd op je huisadres in je brievenbus ga je Post.NL bellen dat jou handtekening er niet op staat en is het de bezorger zijn schuld en moet hij daarover aangesproken worden.
Ooit van 'valsheid in geschrifte' gehoord? Want dat is namelijk het vervalsen van een handtekening. Is strafbaar in Nederland.

[ Voor 6% gewijzigd door Gunner op 08-08-2012 11:34 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-06 15:51
Je kan toch niet twee dagen vrij nemen in de hoop dat het pakketje eens langskomt? Tegenwoordig laat ik het meeste op mijn werk afleveren of bij de postbus van mijn vrouw haar werk. Alleen niet iedereen wil naar een postbus bezorgen.

Laatst hadden wij ook een mooie hier. Op het niet thuis briefje stond een klacht van de bezorger: "altijd pakketten, nooit iemand thuis?". Daarop hebben wij een klacht ingediend, waarom denk je dat we online bestellen? Om onze spaarzame tijd iig niet in het winkelcentrum door te brengen waar ze nooit hebben wat je zoekt. Buiten de boodschappen kopen we vrijwel alles online.
Maar goed, na een maand een reactie van postNL (ze zeggen twee werkdagen...)
"Allereerst mijn welgemeende excuses voor de verlate reactie. Ik vind het erg vervelend dat een chauffeur van PostNL Pakketten zich niet naar behoren heeft gedragen. Mijn excuses hiervoor.
Uw klacht wordt besproken met de betreffende chauffeur om herhaling in de toekomst te voorkomen. U ontvangt hier geen verdere reactie op. "

Bezorger rijdt hier in een rode bus trouwens, ding is inmiddels bijna roze van de verkleuring. Vroegah had je na een mislukte bezorgpoging de mogelijkheid het af te halen op het agentschap, maar dat is ook opgehouden. Ook hadden ze een tijd de mogelijkheid dat ze 's avonds weer kwamen of dat je een avondroute kon kiezen. Helaas is dit allemaal afgeschaft en worden pakketten overal neergelegd. Soms moet ik de halve wijk door om drie pakketten weer terug te vinden.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Pff, wat onbeschoft zeg!
Is echt een probleem aan het worden, die bezorgdiensten. Dat er niet iemand een nieuw bedrijf begint, je zou toch denken dat er behoefte is aan een makkelijke en flexibele bezorgdienst.

Misschien iets waarbij je meteen als ontvanger de mogelijkheid krijgt een tijd en datum af te spreken? Meerdere ophaalpunten inrichten, op plekken waar mensen toch al komen na hun werk? BV tankstation, supermarkt, ophaalbalie op grote stations?

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145013

Wat een onzin dat je maar thuis moet blijven als je een pakket besteld, dat het aantal vrije dagen op werk niet toe. Daarnaast kan het ook niet op mijn werk afgeleverd worden omdat het daar simpelweg een te groot gebouw voor is.

Het mooie aan PostNL vind ik altijd dat je het op een postagentschap in de buurt kan ophalen (na 1 a 2 pogingen aan deur). Ze zouden het PakjeGemakje moeten promoten dat je bij meer webwinkels direct kan aangeven dat het naar een postkantoor gezonden kan worden (scheelt de bezorger werk en mij een dag wachten) of zodra de track and trace code bekend is dat je gelijk kan aangeven dat het direct naar het postagentschap mag.

Met de DHL heb ik meer ellende gehad. Pakketje uit Engeland.. binnen 1 dag staan ze voor de deur. Niet thuis, dan kan je bellen. Ja meneer noem maar een dag en tijd tussen 9 en 5, ja dan werk ik.. Er is hier zo'n DHL for you servicepunt, nee meneer daar doen we niet aan, dat is een andere bedrijfstak (It's all in the name). Ik kon het 25km (enkele reis) verderop bij het depot ophalen. Waardeloze service. Doe mij maar PostNL, UPS of SelectVracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Laatst online: 10:46
Senor Sjon schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 11:58:
Je kan toch niet twee dagen vrij nemen in de hoop dat het pakketje eens langskomt? Tegenwoordig laat ik het meeste op mijn werk afleveren of bij de postbus van mijn vrouw haar werk. Alleen niet iedereen wil naar een postbus bezorgen.

Laatst hadden wij ook een mooie hier. Op het niet thuis briefje stond een klacht van de bezorger: "altijd pakketten, nooit iemand thuis?". Daarop hebben wij een klacht ingediend, waarom denk je dat we online bestellen? Om onze spaarzame tijd iig niet in het winkelcentrum door te brengen waar ze nooit hebben wat je zoekt. Buiten de boodschappen kopen we vrijwel alles online.
Maar goed, na een maand een reactie van postNL (ze zeggen twee werkdagen...)
"Allereerst mijn welgemeende excuses voor de verlate reactie. Ik vind het erg vervelend dat een chauffeur van PostNL Pakketten zich niet naar behoren heeft gedragen. Mijn excuses hiervoor.
Uw klacht wordt besproken met de betreffende chauffeur om herhaling in de toekomst te voorkomen. U ontvangt hier geen verdere reactie op. "

Bezorger rijdt hier in een rode bus trouwens, ding is inmiddels bijna roze van de verkleuring. Vroegah had je na een mislukte bezorgpoging de mogelijkheid het af te halen op het agentschap, maar dat is ook opgehouden. Ook hadden ze een tijd de mogelijkheid dat ze 's avonds weer kwamen of dat je een avondroute kon kiezen. Helaas is dit allemaal afgeschaft en worden pakketten overal neergelegd. Soms moet ik de halve wijk door om drie pakketten weer terug te vinden.
Dat hebben ze allemaal zelf in de hand. Die mannen worden betaald per pakket; Dus iets niet afleveren, is niet betaald krijgen. Vandaar dat de cowboy's de overhand krijgen. Dit is iets waar POSTNL / DHL zelf iets aan kunnen doen. Het is gewoon een vorm van uitbuiting!

Je zou als er getekend is door henzelf een klacht bij de politie moeten neerleggen, ik denk dat dat de enigste manier is waarop ze het leren.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-06 15:34

Meneer iCy

swarma

Zo heeft onze postbode het volgende al geflikt:

Papiertje in de bus: Het zit in de grijze.

Ik snapte het maar niet, bleek die hem in de grijze container te hebben gedaan. De buurvrouw had hem er uit gehaald voordat de vuilniswagen is langsgeweest, want de grijze container stond aan de weg.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 14-06 21:47

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

aart44 schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 08:48:
[...]

Nou veel gekker moet het denk niet worden ten eerste maak je door niet thuis te zijn het zelf onmogelijk om het op een normale manier afgeleverd te krijgen.
Ja en? Dan gaat het naar het lokale postagentschap en kun je het daar afhalen.
Er bestaan vreemde vogels zelf ook eens een pakje aangenomen van iemand schuin aan de overkant die alles geblindeerd heeft en de bel staat daar al jaren uit, toch bestellen ze dingen op dat adres.
Heb het toen aangepakt en gezegd tegen de bezorger ligt er een briefje in de deur dat heeft hij gedaan.
Toen hij het kwam halen zij hij dat hij tegen Wehkamp gezegd had dat het niet bij de buren afgeleverd mocht worden, nou ja bij hem zelf is het ook onmogelijk omdat hij voor niemand opendoet.
Dat is dus 100% fout van de bezorger. Na de tweede afleverpoging gaat het naar het lokale postagentschap en kan die man het daar afhalen. Zo werkt het al jaren.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-06 15:51
Wehkamp is SelektVracht... Laat ik daar maar niet een balletje over opgooien. :X

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
LED-Maniak schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 11:32:
Misschien dat aart44 zelf een postbezorger is. ;)

Dat er getekend moet worden door de ontvanger van het pakket heeft een reden. Geen handtekening, dan meenemen naar het postkantoor. Het is jammer dat PostNL niet standaard aanbied om het pakket te laten afleveren op het postkantoor(ja, je kan een tekst op het pakket zetten maar dat vertrouw ik niet meer). Overdag werk ik en ik kan niet 2 dagen vrij nemen in de hoop dat het pakket dan afgeleverd wordt...
Nee zeker niet heb niets met de post te maken.
De enige reden dat er getekend moet worden is omdat de afzender het zo verzonden heeft.
Als het op het juiste adres in de brievenbus ligt heeft de ontvanger zijn pakje toch.
En jullie hebben helemaal gelijk een handtekening vervalsen is verboden en strafbaar dat wist ik ook wel.

Meenemen naar het postkantoor kan niet meer die bestaan niet meer je bedoelt een postagentschap en ja vermoedelijk krijgen die ook per handeling betaald dus het wordt voor Post.nl dan duurder.
En ja de meeste zullen wel in een stad wonen waar een postagentschap nog wel te vinden is maar een pakje weer laten meenemen als je in het buitengebied woont en een kwartier met de auto moet rijden om op een postagentschap te komen daar worden de meesten ook niet echt blij van.
Uiteraard begrijp ik dat niet iedereen de hele dag thuis kan zijn maar dat hoeft ook niet hier kun je de klok er bijna op gelijk zetten de bezorger komt iedere dag ongeveer op dezelfde tijd.
Tegenwoordig staat er bij Tracktrace vaak de tijd er ook ongeveer bij en als het een pakje uit Nederland is dan is het er altijd de volgende dag is mijn ervaring, bestel het dan zo dat het op je vrije dag komt zaterdag bijvoorbeeld of op een dag dat je vrouw/vriendin een vrije dag heeft.
Andere optie is op je werk laten bezorgen bij een klein bedrijf lukt dat bij een groot bedrijf niet of ergens anders bij iemand die wel thuis is.

Nu ken ik de regels niet van Post.nl maar ik denk toch dat het de bedoeling is als een bezorger zijn pakjes ook aflevert en ze niet mee terug neemt dus ik denk dat het bedrijf zelf incalculeert dat het wel eens mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aephila
  • Laatst online: 29-05-2022
hallo,

er gebeuren wel meer rare dingen bij postnl.
bij lag pas geleden een aangetekende brief gewoon in mijn brievenbus !!
terwijl er ook gewoon voor getekend moet worden !!
en klagen helpt echt niet ze rotzooien maar door !!

Aad
painkill schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 00:56:
Postnl levert in veel gemeentes niet zelf. Daar besteden ze uit aan de goedkoopste bieder.
Dat je daardoor dit soort dingen krijgt dat maakt dan niet uit.. Zolang de pakketjes maar ooit aankomen is er niks aan de hand :) PostNL is namelijk erg goed in statistieken verdraaien en verzinnen.. Pakket niet geleverd de eerste dag? geen probleem, de mensen waren er gewoon niet.. (terwijl het pakketje gewoon nog in de opslag ligt..)

Maar goed, wen er maar aan, er zijn niet meer zo heel veel postnl busjes..

Edit:
[...]

De postbezorger vervalst dan de handtekening bij een aangetekend pakket, kun je morgen op de site zien wat hij er op gebrabbeld heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Senor Sjon schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 14:49:
Wehkamp is SelektVracht... Laat ik daar maar niet een balletje over opgooien. :X
En Selectvracht =DHL. Pakketjes via DHL4You komen 9 van de 10 keer met SelektVracht. Deze doen het beter naar mijn idee dan PostNL.

Wat ik niet snap is dat online-winkelend Nederland dit zomaar pikt. Het wordt tijd voor een class-action.
* Valsheid in geschrifte
* Niet voldoen aan de postwet
* Ondermaatse dienstverlening (voor zover je dit aan kunt klagen...)
* Het tegen eigen voorwaarden in handelen

En zo zijn er vast nog wel een paar punten die juridisch hard te maken zijn.
Pagina: 1 2 3 Laatste