Te gek project dit, wel hardcore hoor zo helemaal "from scratch".
En jij mag ook primer hoor
En jij mag ook primer hoor
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Als je het snel, echt mooi glas wil krijgen raad ik polyesterplamuur aan (zoiets: http://www.carbonwinkel.nl/nl/plamuur/158-colormatic-2k-universele-vuller-beige.html). Dat spul is eenvoudig te verwerken, al zet je over je gehele model een paar milimeter plamuur, dat heb je er in een half uur weer afgeschuurd, eenvoudig te mengen (verhouding komt niet zo nauwkeurig), droogt binnen een uur. Geweldig spulVerwijderd schreef op woensdag 28 november 2012 @ 16:45:
Het lijkt heel onregelmatig maar dat komt vooral door de vlekken, plus hij moet nog geschuurd worden. Helemaal perfect strak is bijna onmogelijk.
Ik zag er eerst weinig in maar ik zie nu ineens wat tevoorschijn komen! Ik vind de vorderingen super zo, en je kunt hem best strak krijgen t.z.t. Kwestie van geduldig schuren/plamuren/schuren/schilderen/etc.Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2012 @ 16:45:
Het lijkt heel onregelmatig maar dat komt vooral door de vlekken, plus hij moet nog geschuurd worden. Helemaal perfect strak is bijna onmogelijk. Het is mijn eerste casemod en ook werken met glasvezel, ik ben zeer tot zeer tevreden.
If it looks like shit, smells like shit and even tastes like shit we should consider the possibilty that we are in fact dealing with a pille of shit...
Verwijderd
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2012 23:34 ]
Hoe bedoel je, of hier nog losse vezels door gemengd moeten worden?
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2012 18:12 ]
Ik ken(de) alleen de variant zonder vezelsDamic schreef op donderdag 29 november 2012 @ 14:50:
Je heb polyester plamuur met (ook wel vezel plamuur genoemd) of zonder vezels (zo te krijgen in de betere auto zaak)
Dat lijkt me niet zo'n groot probleem? Het zal waarschijnlijk gaan om kleine oneffenheden, 'deuken' en dat soort ongein, geen complete hermodellering van de T1...Damic schreef op donderdag 29 november 2012 @ 20:01:
Vraagje: hoe ga je die plamuur eigenlijk aanbrengen nu je al je ramen e.d. al hebt uit gezaagd?
[ Voor 9% gewijzigd door julby op 30-11-2012 12:34 ]
Verwijderd
Ik moet zeggen dat het mij ook zeker niet tegenvalt hoe dat terecht gekomen isVerwijderd schreef op donderdag 29 november 2012 @ 18:12:
ik volgde het al wel een tijdje maar twijfelde toen ik dat grote stuk pur, klei, plamuur, te zien kreeg...
maar het resultaat nu is echt verbluffend goed!!!!
Goed om te lezen.Verwijderd schreef op zondag 02 december 2012 @ 22:44:
Helaas moet ik me ook terug trekken uit de coolermasterwedstrijd, ik kan het heel snel allemaal gaan maken maar dat maakt het er niet mooier op. Ik lever liever een mooi resultaat dan even snel iets voor een wedstrijd.
Lijkt verdacht veel op de Welly VW Microbusjes die ik heb (€2,59 bij Action geloof ikTERW_DAN schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 00:15:
Ik heb een ideaal schaalmodel gekregen voor als we er straks mee verder gaan
[afbeelding]
dus als ik het goed heb: plank in het midden van de kast met aan de onderkant je componenten E.D. en aan de boven kant oftewel naar het plafond toe een LCD scherm? (just checking dat we ong. de zelfde visie hebben)Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2012 @ 23:30:
zo met de Dremel (eng ding) vandaag nog wat dingen uitgeslepen.
Deur en achterklep hangen er nu los in
[afbeelding]
[afbeelding]
Oke, je gaat de LCD toch niet echt knippen? Als je dat wel gaat doen ben ik zeer benieuwd hoe je dat voor elkaar gaat krijgenVerwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 16:11:
Alvast bedankt voor het meedenken maar7" is veel te klein. hij moet 19" 3:4 zijn, kunnen we hem eventueel op maat knippen.
[ Voor 25% gewijzigd door Sw333t op 21-02-2013 17:52 ]
Nickname KasPlantje.
[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2013 00:10 ]
Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.
Nope... blijft ook niet fatsoenlijk zittenVerwijderd schreef op maandag 18 maart 2013 @ 00:07:
dit werkte allemaal niet, de ramen laten steeds los. Nu heb ik het bevestigd met epoxy, morgen weet ik of dit werkt.
Heerlijke communicatieVerwijderd schreef op maandag 18 maart 2013 @ 14:21:
Is die ook los geschoten? Aah!
[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?
Als je m van hout maakt, en begint met de meest vlakke ruiten haal je daarna steeds een klein beetje hout weg voor de volgende ruiten. Hoef je niet elke keer opnieuw te beginnenVerwijderd schreef op woensdag 24 april 2013 @ 23:20:
zoals terw_dan al zei: er komt een spijl in het voorraam
ik wil aan voorkant rechte ramen maken en aan de zijkant een klein beetje gebogen, vallen ze mooier in het raam.
Elk raam heeft een andere vorm dus dan zou ik voor elke ruit een mal van hout of metaal moeten maken, tnx for the tip
[ Voor 7% gewijzigd door kroegtijger op 24-04-2013 23:34 ]
Dat was juist ook de bedoeling, zodat je niet steeds vanaf 0 af aan opnieuw een mal moet maken, maar de bestaande aanpastsopsop schreef op donderdag 25 april 2013 @ 08:48:
Doe niet zo mal (). Volgens mij is klei slecht materiaal voor een mal, aangezien het over het algemeen bewerkelijk blijft
Je moet het dan ook niet bakken, maar alleen gebruiken als vorm om je plexiglas overheen te laten uitzakken.en als je het bakt krimpt het.
Maar wellicht heb je klei die wel vormvast is en hiervoor te gebruiken.
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Het was de bedoeling om hem voor X-life af te krijgen maar helaas gaat dit niet lukken.Demoniac schreef op donderdag 25 april 2013 @ 10:33:
Vette mod, ik krijg 'm vast wel een keer IRL te zien(X-Life wellicht?)
Al enig idee wat voor wielen er onder komen? Deze zullen wel te klein zijn, zou best leuk staan. En zie je onder echte T1's ook regelmatig.
Last time I checked zag Cleooelc er niet bepaald uit als een kerel eigenlijkelsympatico schreef op maandag 13 mei 2013 @ 20:37:
Creative kerel ,echt waar straffe kerel!!!
[ Voor 13% gewijzigd door Suicyder op 13-05-2013 23:28 ]
[ Voor 63% gewijzigd door Suicyder op 13-05-2013 23:37 ]
ik dacht toch ook dat ik een meisje was hihiTERW_DAN schreef op maandag 13 mei 2013 @ 20:41:
[...]
Last time I checked zag Cleooelc er niet bepaald uit als een kerel eigenlijk
Weet je het zeker? Ik controleer toch regelmatig of ik nog een jongetje ben, je weet maar nooit.Verwijderd schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 10:29:
[...]
ik dacht toch ook dat ik een meisje was hihi
maar tnx
Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD
LightsaberVerwijderd schreef op maandag 24 juni 2013 @ 07:46:
Nou dat was ook niet handig. Ik kan niet verder voor ik mijn plexiglas heb, heb het besteld.
Dus ben ik begonnen aan een ander project: mijn website en een lightsaber maken.
Lekker oog voor detail (Y) i likeSuicyder schreef op maandag 13 mei 2013 @ 23:23:
Heb een tijdje niet opgelet op de mods. Nette vooruitgang en mooi dat de epoxy bevalt/beviel.
Ik heb echter wel een vraagje, ik zie aan de voorzijde van de bus verschillen met de echte. Jouw voorzijde loopt direct over in het dak, dit is bij de echte T1 bus echter niet zo. Is dit bewust gedaan of is het een detail geweest die gemist is? Dit is volgens mij ook de reden dat de voorramen niet lekker uitkomen met het bodywork (de rechte ramen + spijl).
Zie ook:
[afbeelding]
[ Voor 4% gewijzigd door TimSeve op 03-06-2014 12:09 ]
Toppie kan niet wachten tot hij klaar isVerwijderd schreef op woensdag 24 september 2014 @ 16:17:
Hoi allemaal, De herfst begint weer dus dat betekend ook weer tijd om verder te gaan met mijn casemod.
Ik ga eerst helpen die van Terw_Dan en dan gaan we verder met deze, ze zal toch wel een keer af moeten komen
Heb er weer zin in
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq