Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauvL
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-06 13:20
@computerjunky
Ik heb inmiddels toch ge-upgrade naar Jelly Bean. Daarna heb ik een hard reset gedaan en alleen het nodige geïnstalleerd.
Het is nauwlijks beter.
Ik vind het gek dat zoveel opgaat aan inactieve services:
Mobiel Stand-by 24%
Telefoon inactief 21% (wat is het verschil!)
Google Services 18%
Android Systeem 15%
Na ruim 12 uur in gebruik is het batterij-niveau gedaald naar 25%.

Ik ben van plan om te rooten zoals @Brawler doorgaf in deze post

Daarna volg ik instructies van iemand van XDA-developer waar ik ook even actief was, zie hier.

Ik denk dat ik daar morgen mee aan de slag ga en hou ik je op de hoogte.

edit: Geroot!! wel eerst laatste usb-drivers erop! maar daarna zo gepiept.

edit2: Met Titaniom Pro een fiks aantal freezes doorgevoerd. Wordt vervolgd :O

Woendag 15 mei
Edit3:
Tot nu toe loopt het niet als verwacht.
De eerste nacht lekte al 35% in 9 uur tijd weg. Voornamelijk opgegaan aan Mobiel Stand-by (44%) en dat lijkt erop dat het continue bezig is verbinding te zoeken met 3G, want Wifi staat uit in sleepmode.
Volgens BetterBatteryStats is dat een wakelock op baseband_xmm_power.

Inderdaad heb ik Het Weer In Nederland, widget erbij, en die plaatst actuele weersituatie in mijn nabijheid op het scherm. Niet te configureren. Ik denk dat dat het was.
Maar het zegt dus ook iets over het bereik op sommige plekken in huis. Of de kwaliteit van mijn (oude) simkaart loopt achteruit.

Vanmiddag ongeveer alle apps bevroren die ook hier in het lijstje staan.
Morgen nog eens verder kijken.

[ Voor 37% gewijzigd door MauvL op 15-05-2013 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
download het volgende appje even om je wifi signaal op alle plekken te controleren.

Google Play: Wifi Analyzer..

ik woon aan een sloot en zat vandeweek aan de sloot te vissen en had prima berijk maar 3 meter onder de router (staat op eerste verdieping) had ik geen bereik.

wij gaan dan ook 2 acces points aanleggen om door het hele huis prima wifi te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauvL
computerjunky schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 20:14:
download het volgende appje even om je wifi signaal op alle plekken te controleren.

ik woon aan een sloot en zat vandeweek aan de sloot te vissen en had prima berijk maar 3 meter onder de router (staat op eerste verdieping) had ik geen bereik.

wij gaan dan ook 2 acces points aanleggen om door het hele huis prima wifi te krijgen.
Eh nee, Wifi is 't probleem niet. Die staat expres niet aan in sleepmode.
Locatietoegang wordt o.a. door Google gebruikt via 3G, dus ook buiten de deur. Als je geen af nauwelijks bereik hebt, gaat dit natuurlijk nodeloos oplopen als het continu contact probeert te zoeken met zendmasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ah mijn excuses had verkeerd gelezen.
er zijn ook appjes om je 3g signal strength te monitoren ik zou alleen zo snel even de naam niet weten.
maar weeet wel dat een slecht 3g signaal erg veel sap op kan slurpen.

ik weet wel dat je bij device status in settings je signal strength heb staan.
je kan dus even de kamers aflopen en dat refreshen.
dus opties > over de telefoon > status en daar staat signal strength die van mij schommeld hier tussen de -73 en -81 met 14asu op slechte plekken en 21 asu bij het raam. normaal in de kamer is hij -77 met 18 asu.
wat dat ook betekenen mag maar dat kan google je vast wel vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauvL
Signaalsterkte ga ik thuis uitzoeken. Blijft een issue dat het proces zo'n hoge waarde blijft hebben.

Intussen een tussenstand.
Phone gereboot nadat ik dacht alles zo'n beetje op orde te hebben qua freeze van allerlei onzin-apps.
Opgeladen tot 100% vannacht.

Accu is op dit moment 82% en de gebruiktijd is bijna 6 uur! _/-\o_
Betekent zo'n 3% per uur....
Vooralsnog ben ik daar heel blij mee. Benieuwd wat het doet als het een nachtje niks doet.

Mobiel stand-by gebruikt nog wel 36%, wat ik zei: blijft een enorm issue in de stockrom van LG.
Alle overige waarden zijn zeer acceptabel.
BetterBatteryStats geeft aan dat 72,7% in Deep Sleep status verkeert.
CPU States zijn prima. Naast Deep Sleep wordt meeste van de tijd op een lage 51MHz gedraaid en ongeveer 1% van de tijd wordt de qaudcore vollledig op 1,5 GHz gebruikt.

Hoop geleerd de afgelopen dagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -gekko-
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-06-2023
Mijn 4x hd is de laatste maand traag. Bijv bij het afsluiten van chrome door de home knop, is het scherm eerst een seconde leeg, waarna de apps weer verschijnen. Verder blijkt uit de batterij widget dat het de telefoon veel vaker is ingeschakeld dan dat het scherm actief is. Ik heb al aardig wat applicaties uitgeschakeld die in dit forum genoemd worden. Op dit moment heb ik maar 12 apps op de telefoon staan. Zou een factory reset kunnen helpen en dan alle apps opnieuw installeren? Meestal haal ik 2 uur schermweergave op 1 batterij. Totaal is de telefoon dan gemiddeld 2 dagen ingeschakeld. Is dit normaal? Helderheid staat dan op 50%

[ Voor 22% gewijzigd door -gekko- op 16-05-2013 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10K
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2024

10K

10.000

Ik heb inmiddels mijn telefoon geoptimaliseerd en overbodige apps zoals google+/maps/play etc bevroren en mijn batterij duur is echt zeer veel verbeterd. Vooral in standby is de drain aanzienelijk minder geworden.
Ik kan het echt iedereen aanraden, vooral als je je telefoon zoals ik weinig gebruikt maar wel altijd aan hebt.

Grafiekje laat verbruik zien van voor en na het optimaliseren. (Licht gebruik, wifi meestal uit)
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2wh0cjd.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door 10K op 16-05-2013 17:46 ]

"Above And Beyond The Call"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:43
Zijn er meer mensen met hoog data verbruik. Ik merk dat de foto gallerij zo'n 200Mb gebruikt op het moment dat ik hem open en 1 foto wil bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-07 22:20
sweetdude schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 15:11:
Zijn er meer mensen met hoog data verbruik. Ik merk dat de foto gallerij zo'n 200Mb gebruikt op het moment dat ik hem open en 1 foto wil bekijken.
:?

dan ben je wel zó door je databundel heen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
ja vandaar dat ik er ook naar vraag. geen idee hoe het kan, had er eerder geen last van. Maar buiten stating the obvious, heb je ook een oplossing ervoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
neem toch echt aan dat je 200 mb ram geheugen gebruikt anders is er iets niet goed.
200 mb ram voor al die gecachde fotos is zo gek nog niet.
de meeste mensen hebben al snel 250+ fotos staan die allemaal gecached zijn.

als een fot bekijken in de gallery 3g of wifi data gebruik zou ik mijn telefoon resetten omdat er dan echt iets ver van goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishhh
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-07 08:27
sweetdude schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 15:11:
Gallery>menu>opties en sync uitzetten.

PSN: TheKrish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
hmm ik heb de sync zo staan dat hij dat alleen via wifi doet. Lijkt me dan toch vreemd als die dan toch 200MB over 3g gaat pompen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 390378

Heeft iemand al ervaring met de Cyanogen 10.1 snapshot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

mmm heb nu weer wat vreemds met me 4x hd.
sinds vandaag wil hij alleen nog maar langzaam opladen.
heb hem al gereset en gekeken of de aansluitingen nog goed zijn, maar hij blijft het aangeven.
heb alleen geen andere lader om hem te testen :(

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauvL
Anoniem: 390378 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 16:59:
Meeste ervaringen vind je op XDA. Ik wacht nog even. De stable versie komt er aan, hoewel rc 2 ook al goed is op een paar minor bugs na.

Waar ik op zoek naar ben is welke kernel er nu het best onder gezet kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just3
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07-07 15:27
Anoniem: 390378 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 16:59:
Ja, ik heb m al sinds de 2e nightly, en ik draai nog steeds de nieuwste nightly's.
Ik heb nu twee bugs die ik vervelend vind: als je in de standaard camera applicatie focust wordt het beeld juist minder scherp ipv. scherper, maar bij andere camera apps werkt dat wel prima, en bij het afspelen van muziek begint hij soms opeens bij een ander nummer of spoelt hij een stuk verder of terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb geprobeerd om de laatste cyanogenmod snapshot erop te zetten, maar ik krijg steeds de error:

assert failed: getprop("ro.product.device") == "p880" || getprop("ro.build.product") == "p880"
E:Error in /sdcard/cm.10.1.0-RC2-P88.zip
(status 7)
Installation aborted

Iemand last van het hetzelfde probleem, of iemand die de oplossing weet? Ik heb XDA er al op doorgezocht, ik kan nog niks vinden.

Ik heb nog nooit een rom op een android smartphone gezet, dus ik heb niet veel ervaring.

Edit: Ik had een outdated cwm recovery geinstalleerd, even geupdated naar 6.0.3.1. Cyanogenmod geinstalleerd!

Ik laat binnenkort horen hoe het me bevalt.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 390378 op 22-05-2013 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauvL
Anoniem: 390378 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 19:35:

Edit: Ik had een outdated cwm recovery geinstalleerd, even geupdated naar 6.0.3.1. Cyanogenmod geinstalleerd!

Ik laat binnenkort horen hoe het me bevalt.
Graag, ik ben benieuwd. Ook naar je batterij-levensduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Just3 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 11:04:
[...]

Ja, ik heb m al sinds de 2e nightly, en ik draai nog steeds de nieuwste nightly's.
Ik heb nu twee bugs die ik vervelend vind: als je in de standaard camera applicatie focust wordt het beeld juist minder scherp ipv. scherper, maar bij andere camera apps werkt dat wel prima, en bij het afspelen van muziek begint hij soms opeens bij een ander nummer of spoelt hij een stuk verder of terug.
en zijn er nu nog merkbare gemeten voordelen in accuduur, snelheid of vrij ram geheugen of andere dingen of is het alleen leuk omdat alles unlocked is en er standaard bijna niks in zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just3
computerjunky schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 12:03:
[...]

en zijn er nu nog merkbare gemeten voordelen in accuduur, snelheid of vrij ram geheugen of andere dingen of is het alleen leuk omdat alles unlocked is en er standaard bijna niks in zit?
Niet gemeten maar wel merkbaar. Het is al best even geleden dat ik de stock rom heb gebruikt (20-04 voor het laatst geloof ik) maar de batterijduur is volgens mij wel wat beter. Nog steeds aan het einde van de dag leeg, maar ik gebruik hem dan ook best wel veel. RAM gebruik is nog steeds redelijk hoog, maar dat heb je nou eenmaal met Jelly Bean. Ik heb t gevoel dat sommige dingen wel wat sneller gaan, maar al helemaal sinds gisteren, toen heb ik de Eternity Project custom kernel (gebaseerd op Linux kernel versie 3.4.37 ipv 3.1.x) erop gezet. Zitten nog enkele bugs in, en de batterijduur is volgens mij ietsje korter dan de standaard CM kernel, maar RAM gebruik is volgens mij iets beter en alles is echt heel soepel. Deze kernel is er trouwens ook voor de stock rom, dus je kunt hem uitproberen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 512028

accuverbruik is bij mij nu uitstekend, behalve als ik temple run 2 of zware 3d spellen ga spelen. ben zeer tevreden momenteel, toestel is snel, scherm is uitstekend, goed hanteerbaar, batterijverbuik is top, batterij is uitwisselbaar, geheugen is uitbreidbaar, voelt degelijk aan,, kan me geen betere telefoon wensen, zeker niet voor de bescheiden prijs ivm andere quadcore toestellen.

[ Voor 59% gewijzigd door Anoniem: 512028 op 23-05-2013 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Just3 schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 20:06:
[...]

Niet gemeten maar wel merkbaar. Het is al best even geleden dat ik de stock rom heb gebruikt (20-04 voor het laatst geloof ik) maar de batterijduur is volgens mij wel wat beter. Nog steeds aan het einde van de dag leeg, maar ik gebruik hem dan ook best wel veel. RAM gebruik is nog steeds redelijk hoog, maar dat heb je nou eenmaal met Jelly Bean. Ik heb t gevoel dat sommige dingen wel wat sneller gaan, maar al helemaal sinds gisteren, toen heb ik de Eternity Project custom kernel (gebaseerd op Linux kernel versie 3.4.37 ipv 3.1.x) erop gezet. Zitten nog enkele bugs in, en de batterijduur is volgens mij ietsje korter dan de standaard CM kernel, maar RAM gebruik is volgens mij iets beter en alles is echt heel soepel. Deze kernel is er trouwens ook voor de stock rom, dus je kunt hem uitproberen. ;)
ik meet accuduur graag met behulp van screen on time en normaal gebruik (dus geen games en bakken video) ik haal tussen de 3.5 uur en 5 uur en 15 minuten op 1 lading afhankelijk van wat ik doe.

en ram gebruik is niet standaard voor jelly bean.
we hebben hier een asus 300t en die heeft nog gewoon 515 mb vrij. het is dus een keuze van de rom maker.

de enigste rede dat ik CM zou gaan gebruiken en gemeten verlende accuduur hij is namelijk al zeer snel en smooth :)

@karel heemaal mee eens :) had graag een versie van deze telefoon gezien met een 28 nm tegra 3 voor de energie besparing maarja volgende keer beter verder is hij geweldig. (alleen het scherm is wat klein haha dit went SNEL. maar een groter toestel zou ik niet echt willen dus moet het er maar mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -gekko-
Ik ben nog steeds niet tevreden over de accuduur van mijn optimus 4x HD. Heb al een factory reset gedaan en meerdere battery saver apps geprobeerd (maar had steeds het idee dat deze appsjuist meer accu verbruikte). Ik haal meestal tussen de 2/2,5 uur op 1 lading, schermhelderheid staat dan op 50%. Is dit normaal? Verder valt me op dat bijv. bij het afsluiten van chrome door de home knop, het scherm is dan eerst een seconde leeg, waarna de apps weer verschijnen.

Ik heb nu betterbatterystats geïnstalleerd, en daaruit blijkt dat in de 20 uur die mijn telefoon nu van de lader is, deze awake is voor 2 uur en 51 minuten, terwijl het scherm maar 1 uur en 37 minuten aan is. Volgens mij is er ergens iets mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 499384

Mijn zus heeft de 4xHD een paar weken geleden gekocht. De eerste weken was ze enorm content van het toestel maar sinds een paar dagen geleden is het toestel verschrikkelijk traag. Het startscherm openen duurt een kleine minuut. Applicaties weergeven en openen duurt veel langer en de camera werkt niet eens. Het start op, zwart scherm en dan terug naar startscherm waardoor alles weer moet laden voor een minuut. Iemand een idee wat het probleem kan zijn? Het draait op ICS 4.0.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Waarschijnlijk een app die niet goed is.
Het beste kan ze backup maken en dan een reset van de telefoon doen.
Backup terug zetten en kijken of ie het dan gewoon doet, daarna 1 voor 1 de apps weer installeren en kijken wanneer hij het weer gaat doen. Dan weet je welke app het is.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-gekko- schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 18:15:
Ik ben nog steeds niet tevreden over de accuduur van mijn optimus 4x HD. Heb al een factory reset gedaan en meerdere battery saver apps geprobeerd (maar had steeds het idee dat deze appsjuist meer accu verbruikte). Ik haal meestal tussen de 2/2,5 uur op 1 lading, schermhelderheid staat dan op 50%. Is dit normaal? Verder valt me op dat bijv. bij het afsluiten van chrome door de home knop, het scherm is dan eerst een seconde leeg, waarna de apps weer verschijnen.

Ik heb nu betterbatterystats geïnstalleerd, en daaruit blijkt dat in de 20 uur die mijn telefoon nu van de lader is, deze awake is voor 2 uur en 51 minuten, terwijl het scherm maar 1 uur en 37 minuten aan is. Volgens mij is er ergens iets mis.
dan heb je toch echt nog ergens een app die niet goed is.
en battery savers vreten meer stroom dan dat ze besparen ze sluiten programmas af die android toch weer opstart en ga zo maar door.

verder is 2.5 uur accuverbruik onmogelijk te ordelen.
wat heb je namelijk gedaan in die 2.5 uur.
als je heb zittnen gamen en veel videos gekeken heb is dit zeker normaal.
verder kan je altijd 2 cores uitschakelen als je ze niet nodig heb (wat ik bijna zeker weet).
dit heeft mij meer dan een uur extra accuduur opgeleverd.
ikzelf haal 3.5 tot 5 uur afhankelijk van wat ik doe en hoelang hij in de standy staat maar 3.5 uur is toch wel het minimum en dat is met meestal 0% brightness omdat ik altijb binnen zit zonder gamen en bijna geen video.
je probleem met chrome heb ik niet maar weet wel at de versie van 22 mei compleet ruk is.
heb je toevallig bij developer opties met achtergrond processen enzo lopen spelen? zo ja zet dat geoon allemaal terug het is namelijk beter op de standaard dan aangepast.
een onjuiste waarde hier zorgd gegarandeerd voor een launcher redraw omdat ie doodleuk de launcher afsluit bij het starten van een app.
Anoniem: 499384 schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 22:39:
Mijn zus heeft de 4xHD een paar weken geleden gekocht. De eerste weken was ze enorm content van het toestel maar sinds een paar dagen geleden is het toestel verschrikkelijk traag. Het startscherm openen duurt een kleine minuut. Applicaties weergeven en openen duurt veel langer en de camera werkt niet eens. Het start op, zwart scherm en dan terug naar startscherm waardoor alles weer moet laden voor een minuut. Iemand een idee wat het probleem kan zijn? Het draait op ICS 4.0.3
ik zou toch het probleem gaan zoeken bij recent geinstaleerde apps.
en in het ergste geval een backupje maken met de ingebouwde app en een factory reset doen.
als ie daarna weer vlot is backup terugzetten is ie dan weer trag zit het probleem in een geinstaleerde app en moet je 1 voor 1 kijken welke het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10K

10K

10.000

Ik gebruik Titanium pro, Gemini app manager, App quarantaine en Greenify en na even pielen is mijn accuduur toch behoorlijk verbeterd:
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/5ythsm.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauvL
Ik gebruik Titanium Backup om een hoop te freezen, maar daarover is al eerder gepost.

Daarnaast heb ik CPU Tuner geïnstalleerd. Die werkt met profielen die zelf ingesteld kunnen worden. Profielen koppel je weer aan de load van de batterij.
Met wat experimenteren met de instellingen (en begrijpen wat het doet) haal je behoorlijk winst. Mijn streven was om gewoon makkelijk 24 uur met een batterij te doen (tja!), maar dat haal ik nu ruimschoots.
Als ik ver van Wifi af zit en geen 3G bereik verbruikt mijn O4X helemaal weinig tot niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
10K schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 09:40:
Ik gebruik Titanium pro, Gemini app manager, App quarantaine en Greenify en na even pielen is mijn accuduur toch behoorlijk verbeterd:
[afbeelding]
naar 62% met 1 uur 24 screen on en niet eens wifi on de hele tijd is tochy echt niet super.
je screen on time is niet echt optimaal en zou beter kunnen.
volgens mij halen alle apps die je geinstaleerd heb dan ook niet veel uit en compenseren niet eens de extra accuduur die ze zelf gebruiken.

ik zou het lekker standaard houden en gewoon apps uitschakelen en verder geen killers instaleren.
als je handmatig de slechte apps uitschakeld werkt het net zo goed en heb je geen apps die stroom gebruiken om constant apps uit te schakelen die android toch weer doodleuk cached.

het is natuurlijk prima als je zo zelf tevreden ben maar denk dat het zonder de apps en handmatig toch beter kan :)

je screen on time zal zo niet boven de 4 uur uitkomen terwijl 5 uur met 2 uitgeschakelde cpu cores met gemak mogelijk is.
als je geroot heb en je 2 overgebleven cores naar 1200 mhz zet kan je er denk ik nog wel 15 a 20 minuten bijrekenen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wut wut wut? Volgens mij is mijn telefoon een grote productie fout, ik lees hierboven dat ik 4 uur screentime moet halen. 2 uur screentime heb ik zelfs nog nooit gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
Anoniem: 390378 schreef op zondag 02 juni 2013 @ 20:39:
Wut wut wut? Volgens mij is mijn telefoon een grote productie fout, ik lees hierboven dat ik 4 uur screentime moet halen. 2 uur screentime heb ik zelfs nog nooit gehaald.
Ligt er ook aan wat je doet he?
HD film kijken of browsen zijn heel andere dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jpg97 schreef op maandag 03 juni 2013 @ 12:27:
[...]

Ligt er ook aan wat je doet he?
HD film kijken of browsen zijn heel andere dingen.
precies 2 uur film zeker hd kwaliteit is helemaal zo gek nog niet maar wat whatsappen browsen en andere apps gebruiken moet je zeker 4 uur halen.

verder is de stock videoplayer een grote accu hog door zijn vele features.
hierdoor staan alle cores gewoon open terwijl je er maar 1 nodig heb.
met 3rd party apps die maar 1 core gebruiken kan je waarschijnlijk langer video kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaam
  • Laatst online: 04-04 20:02
Wat mij opvalt mij opvalt is dat de accuduur behoorlijk goed is met JB. Ik gebruik als accu besparing:
Green Power Free
Advance Taskkiller
QuadGearBox

Verder heb ik heel wat standaard apps uitstaan die ik toch niet gerbuik. Wat me opvalt is dat Wifi niet zo heel veel accu gebruik. Het probleem zit hem echt in 3g. Marktplaats apps en AD.nl app valt nog mee, maar zodra je echt gaar browsen dan loopt de teller heel snel af.
Ik dacht dat het eerst aan de standaard browser lag, maar welke browser ik ook gebruik de accu gaat even snel leeg.

Wel zorg ik ervoor dat mijn wifi en 3g uitstaan als ik off screen ben. Ze gaan automatisch aan als ik On screen ben.

Ik zit er aan te denken om een grotere accu in te doen van 2300 mAh. Als 4200 mAh in ga doen dan word de accu zo dik, dat lijkt me ook niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thaam schreef op maandag 03 juni 2013 @ 18:59:
Wat mij opvalt mij opvalt is dat de accuduur behoorlijk goed is met JB. Ik gebruik als accu besparing:
Green Power Free
Advance Taskkiller
QuadGearBox

Verder heb ik heel wat standaard apps uitstaan die ik toch niet gerbuik. Wat me opvalt is dat Wifi niet zo heel veel accu gebruik. Het probleem zit hem echt in 3g. Marktplaats apps en AD.nl app valt nog mee, maar zodra je echt gaar browsen dan loopt de teller heel snel af.
Ik dacht dat het eerst aan de standaard browser lag, maar welke browser ik ook gebruik de accu gaat even snel leeg.

Wel zorg ik ervoor dat mijn wifi en 3g uitstaan als ik off screen ben. Ze gaan automatisch aan als ik On screen ben.

Ik zit er aan te denken om een grotere accu in te doen van 2300 mAh. Als 4200 mAh in ga doen dan word de accu zo dik, dat lijkt me ook niks.
task killers gebruiken vaak MEER stroom dan dat de besparen dus ik zou m lekker verwijderen.
dit omdat ze tasks killen die vervolgens weer opgestart worden door jou of het android systeem.
ze weg laten schjive in een cache filetje vreet minder stroom dan ze killen en volledig op moeten starten.

apps die je niet gebruikt uitschakelen is idd altijd een goed plan het is nutteloos om iets te draaien wat je niet gebruikt :)

verder is het volgens mij niet je 3g die zoveel sap gebruikt tijdens het browsen maar de cpu. QUAD cored zijn nou eenmaal slurpers niets aan te veranderen. en al heb je 2 cores uitgeschakeld is het vooral sinds 4.0 de gpu die nogal wat sap gebruikt.

een nieuwe accu is verleidelijk maar de realiteit is dat deze accus meestal minder zijn dan dat er op staat.
dus een 2300mah is misschien 1800 of 1900 en met geluk 2000. het nadeel is dat dit als consument simpelweg niet te testen is.

de beste optie is simpelweg een accupack aanschaffen en onderweg in je jas de pack aansluiten.
al pompt ie er in een half uur maar 10% in heb je toch weer 10% extra. wat meer is dan dat je met een nieuwe accu zou berijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -gekko-
Ik heb een vraag. Ik heb sinds deze week toegang tot de wifi op mijn school. Nu heb ik thuis ook wifi. Echter, waar ik thuis maar 2/3% in standby verbruik, heb ik vandaag op school (tussen 9 en 4 uur) bijna 30% gebruikt in standby. Hoe kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotrofsky
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:30
-gekko- schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 19:27:
Ik heb een vraag. Ik heb sinds deze week toegang tot de wifi op mijn school. Nu heb ik thuis ook wifi. Echter, waar ik thuis maar 2/3% in standby verbruik, heb ik vandaag op school (tussen 9 en 4 uur) bijna 30% gebruikt in standby. Hoe kan dit?
Hoe is de wifi dekking op school? De telefoon heeft meer energie nodig om een slechte verbinding in stand te houden lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -gekko-
Volgens mij is de wifi dekking niet slechter dan bij mij thuis als ik naar het aantal streepjes bereik wat ik heb met wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
het wifi berijk kan wel goed zijn maar als er veel andere op het zelfde kanaal zitten kan het best wel eens meer van je accu vragen.

even testen met wifi analyzer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mishter_Jingles
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-12-2024
Weet iemand hoe je het "shutter sound" in de camera afzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan Bloemen
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-03 16:39
Mishter_Jingles schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 16:04:
Weet iemand hoe je het "shutter sound" in de camera afzet?
Als je dit forum verder terug leest staat het keurig uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaam
  • Laatst online: 04-04 20:02
Ik weet niet of het al gepost is. maar dit is de de oplossing voor het probleem met de sensor tijdens het bellen. In JB kan het zijn dat het scherm tijdens het bellen op zwart gaat en blijft.

Het schijnt dat de proximity sensor in V20a uit staat.
Oplossing:
Bel 3845#*880# ---->Device Test ---->All Auto Test Menu-Full --->ALC/Proximity Test --->Enable the proximity sensor

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
Is dat blijvend of moet je dat altijd instellen als de telefoon opnieuw wordt ingeschakeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 524097

Weet iemand hoe het zit met updaten naar J.B. als je een buitenlands toestel hebt ?

Ik lees op andere sites dat mensen hier veel problemen mee hebben, (melding dat de laatste update er al op staat terwijl dat echt niet het geval is)
Ik ben van plan op deze telefoon aan te schaffen maar de goedkoopste webwinkels hebben meestal buitenlandse exemplaren, dan betaal ik liever iets meer voor een NL model.
Misschien kunnen jullie me hiermee helpen?

Probleempje: Ik heb mijn toestel LGP 880 gekocht via een prima (web) winkel in Groningen. Het imei nummer is zwitsers bleek uit navraag. Update tool LG werkt niet, welk land ik ook kies, hij blijft zeggen software is up to date, maar laatste versie is van november 2012. En nu,,,,, LG zegt dat ze me niet kunnen en willen helpen

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 524097 op 21-06-2013 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 524097 schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 12:51:
Weet iemand hoe het zit met updaten naar J.B. als je een buitenlands toestel hebt ?

Ik lees op andere sites dat mensen hier veel problemen mee hebben, (melding dat de laatste update er al op staat terwijl dat echt niet het geval is)
Ik ben van plan op deze telefoon aan te schaffen maar de goedkoopste webwinkels hebben meestal buitenlandse exemplaren, dan betaal ik liever iets meer voor een NL model.

[...]
je kan er altijd een hadmatig roms op flashen dus zou je goed moeten zitten.

en als het kan bestel dan telefonisch en vraag welke code er op de doos staat dit verteld je veel over de versie die ze leveren.
de code staat onder de streepjescodes achterop de doos.

het nederlandse model is NLD maar ook NEU is een goed model voor nederland en duitsland is bijvoorbeeld DEU.

even bellen of mailen en je weet precies wat je te wachten staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

computerjunky schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 13:51:
[...]

je kan er altijd een hadmatig roms op flashen dus zou je goed moeten zitten.

en als het kan bestel dan telefonisch en vraag welke code er op de doos staat dit verteld je veel over de versie die ze leveren.
de code staat onder de streepjescodes achterop de doos.

het nederlandse model is NLD maar ook NEU is een goed model voor nederland en duitsland is bijvoorbeeld DEU.

even bellen of mailen en je weet precies wat je te wachten staat.
Ok, duidelijk, bedankt voor de info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb de 4X HD sinds zaterdag in mijn bezit, wat een verschil met mijn vorige (HTC Sensation XE)...
Prachtig scherm en veel sneller, gelijk Jelly Bean er op gezet, enige wat tot nog toe tegenvalt is de batterij duur ( was de 1e dag binnen 4 uur leeg met Wifi aan)) maar deze is pas 2x goed opgeladen en ik zit constant te spelen met de LG, dat zal met een week wel verbeteren, top toestel , zeker voor deze prijs. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91634

Voor firmware update, daarvoor heb je toch micro SD kaart voor nodig?
Zit nog steeds te wachten op mijn bestelde geheugenkaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jslaman
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-07 11:04
Heb mijn 4x vandaag geroot. Allemaal prima gelukt, alleen lijkt mijn FM radio nu niet meer te werken. Hebben meer mensen hier last van? En heeft iemand hier eventueel een oplossing voor?

EDIT; vanuit titanium pro een backup van de fm app geinstalleerd en alles werkt weer!!

[ Voor 19% gewijzigd door jslaman op 24-06-2013 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:21
Ik heb gisteren m'n LG Optimus 4x HD ook maar eens onder handen genomen. Geroot, CWM bootloader er op, LG rom gebackuped en de laatste CyanogenMod rom erop geflashed. Zo ver ik kan zien werkt het allemaal erg goed. Echter DE reden waarom ik het gedaan heb, is dat m'n toestel een waardeloze GPS fix, heeft en ik hoopte dat een custom rom dit zou verbeteren. Maar helaas, de GPS fix is nog steeds slecht :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klein dingetje van irritatie:

Als ik het volume van de beltoon zachter wil zetten via de fysieke volume knoppen dan geld dit alleen voor de telefoon ringtone en niet voor de meldingen ringtone etc, mij vorige android telefoon had deze optie wel (alle volumes gekoppeld)

Zie ik iets over het hoofd of is hier een App voor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goofman,
Heb altijd slechte GPS fix of heb je toestel nog niet zo lang?

Want vandaag en gisteren had ik ook last van waardeloze gps fix, maar dat kwam door de bewolking en de regendruppels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 524875

ik heb eens zitten kijken naar deze telefoon en nu wil ik hem kopen. Dus ging ik opzoek naar een betrouwbare en goedkope verkoper (Bol.com nu) alleen tweakers zegt 12 dagen levertijd terwijl bol.com hem voor 23:00 bestelt morgen in huis zegt. Dit is nogal een verschil. Hoe kom ik er nu achter welke gelijk heeft dan weet ik wanneer ik hem ook kan verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jslaman
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-07 11:04
Lijkt me logisch dat je uit kunt gaan van de info van Bol zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofman
Anoniem: 91634 schreef op maandag 24 juni 2013 @ 22:14:
Goofman,
Heb altijd slechte GPS fix of heb je toestel nog niet zo lang?

Want vandaag en gisteren had ik ook last van waardeloze gps fix, maar dat kwam door de bewolking en de regendruppels.
De GPS fix (en de kwaliteit ervan) is nogal wisselvallig. De ene keer heeft ie snel een fix, de andere keer duurt het 3 minuten. De ene fix blijft, de andere fix gaat uit en aan. Dat is erg irritant wanneer je de telefoon gebruikt als navigatiesysteem in de auto (met Sygic). Ik heb hiervoor 2 Nokia toestellen gehad (Lumia 800 en E7) en die hadden een rock-solid GPS fix, zelfs binnen.

Wat me overigens wel opgevallen is, is dat wanneer ik tegelijkertijd met navigeer met Sygic en offline luister naar m'n muziek met Spotify, de GPS fix slechter is dan zonder Spotify. LIjkt wel alsof de quadcore (!) LG het gewoon niet trekt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goofman schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 11:09:
[...]

De GPS fix (en de kwaliteit ervan) is nogal wisselvallig. De ene keer heeft ie snel een fix, de andere keer duurt het 3 minuten. De ene fix blijft, de andere fix gaat uit en aan. Dat is erg irritant wanneer je de telefoon gebruikt als navigatiesysteem in de auto (met Sygic). Ik heb hiervoor 2 Nokia toestellen gehad (Lumia 800 en E7) en die hadden een rock-solid GPS fix, zelfs binnen.

Wat me overigens wel opgevallen is, is dat wanneer ik tegelijkertijd met navigeer met Sygic en offline luister naar m'n muziek met Spotify, de GPS fix slechter is dan zonder Spotify. LIjkt wel alsof de quadcore (!) LG het gewoon niet trekt...
dat de quad core het niet trekt lijkt me sterk aangezien bijde apps ook op een single core 1000 mhz cpu werken.
ik denk eerder dan 1 van de apps niet goed geoptimaliseerd is en gewoon alle power wegtrekt als dat het probleem al is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Of de g3 verbinding stoort op de GPS ontvanger ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofman
Ik heb gisteren nog wat gerommeld met TopNTP (customized A-GPS settings van Derek Gordon) en de power settings van Sygic (prestaties op optimaal ingesteld ipv maximaal + uitvoeren op achtergrond aangezet) en vandaag was de GPS fix goed. De cold fix duurt nog wel steeds 2 a 3 minuten, maar een hot fix enkele seconden en (belangrijker) de fix blijft goed (6-9 sattelieten). Ook icm met Spotify, hoewel Spotify een enkele keer heel kort haperde. Ik ga het de komende dagen nog meerdere malen testen en kom dan nog wel een terugkoppeling geven hier zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb deze 2 accus + Lader gekocht voor 12 euro
Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/00/s/NjAwWDYwMA==/z/eUQAAMXQhpdRycta/$T2eC16F,!ygE9s7HHghgBRyctZ83JQ~~60_12.JPG
De Accu lader is geen intelligentie, werkt enkel met spanning begenzing.
Nadeel van zo lader is dat die accu's nooit goed vol kan krijgen, dus ga op mijn werk uitzoeken of die de accu's niet overlaad met risico dat accu vroegtijdig defect raakt.
(als accu bijv maar tot max 90% oplaad is niks aan de hand. Dan zou je alleen de laaste 10% met telefoon zelf moeten laden).

En accu's, ze zijn 4 gram lichter dan de originele accu en ze lijken iets slechter te zijn dan de originele accu. Maar is ook de eerste keer dat ik de accu helemaal opgeladen heb en leeg getrokken dus misschien wordt nog beter. Morgen gaat de accu aan een capaciteit tester. Ik ben benieuwd.

En vraag voor hier.
Wie weet welke accu bench app wordt gebruikt in de reviews op tweakers?

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 91634 op 26-06-2013 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loll
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-04-2024
Kan iemand mij helpen ik moet een nieuwe telefoon hebben en ik wil eigenlijk de 4x hd halen of de sony xperia sp kan iemand uit dit topic vertellen of het een goede keus is om de LG te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

loll schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 11:16:
Kan iemand mij helpen ik moet een nieuwe telefoon hebben en ik wil eigenlijk de 4x hd halen of de sony xperia sp kan iemand uit dit topic vertellen of het een goede keus is om de LG te halen?
Gewoon even google gebruiken, er zijn genoeg testen en reviews online te vinden, ook hier op Tweakers, dan heb je een goed beeld tussen de beide telefoons.

reviews: LG Optimus 4X HD: de minst dure quadcore

http://tweakers.net/productreview/78631/sony-xperia-sp-zwart.html#reacties

Succ7 :)

Ik heb de 4X HD sinds zaterdag in bezit, tot nu toe bevalt deze prima, eerst schrok ik van de korte batterij duur maar deze is inmiddels 3x goed opgeladen en haal er nu makkelijk een dag mee... (muziek afspelen, 3G constant aan, beetje internetten etc) ...de accu moet even warmdraaien dus... :9

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 524097 op 27-06-2013 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loll
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-04-2024
Wat ik vooral een nadeel vind aan tweakers is dat ze reviews schrijven die niet zo zouden zijn als mijn buurman die net een telefoon heeft gekocht.

@CornholioNL wat is de reden van jou geweest om deze telefoon te kopen?

Zijn er eigenlijk veel mods voor de 4x hd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

loll schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 11:45:
Wat ik vooral een nadeel vind aan tweakers is dat ze reviews schrijven die niet zo zouden zijn als mijn buurman die net een telefoon heeft gekocht.

@CornholioNL wat is de reden van jou geweest om deze telefoon te kopen?

Zijn er eigenlijk veel mods voor de 4x hd
Prijs/kwaliteit/specs verhouding....ik was toe aan een nieuwe , wilde een 4,7 inch quadcore en geen S3, die heeft iedereen al, daarbij vind ik dit model heel strak. En omdat de nieuwe Optimus G nu uit is de 4X HD gelijk een stuk goedkoper geworden.
Daarbij komt ie overal zeer goed uit de tests, zeker icm de prijs...ik was ook wat huiverig om de verhalen van de software van LG maar dat is zeker bij de nieuwe serie van LG foons niet meer van toepassing, ik heb meteen Jelly Bean er op gezet en alles draait als een kogel. Custom rom begin ik niet meer aan, ik houd hem stock. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just3
Drie dagen geleden is de eerste stable release van Cyanogenmod 10.1 uitgekomen.

Ik heb hier nog wat info over de accuduur. Dit is op cm-10.1-20130623-NIGHTLY-p880 met EternityProject Kernel 3.4.37 v0.16 en 189 apps geinstalleerd. CPU-Governor is interactive en max. clocksnelheid 1100MHz. Ondanks die underclock lijkt alles nog steeds sneller te gaan dan de stock rom :)

Wifi en mobiele dataverbinding stonden uit. Met ingeschakeld wordt bedoeld dat op dat moment is overgeschakeld naar de acculeegslurpende 4 cores ipv de zuinige low power core.

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/dqnjh4.png
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/30wb9kp.png
Dus als ik hem niet gebruik is het accuverbruik ongeveer 1,1%/h 8)

[ Voor 4% gewijzigd door Just3 op 27-06-2013 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatTheFuck
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-12-2024

WhatTheFuck

Ignorance is no excuse

Ik heb o.a een muis via een usb OTG kabel verbonden met mijn 4XHD, maar de usb apparaten worden niet herkend. Ik draai stock rom 4.0.3 met root. Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Just3,
Dankje ik ga ze opzetten zodra ik mijn SD accu binnen heb.

loll,
Mijn reden tot aanschaf van deze telefoon en niet de S3 is vanwege ellende met gebroken schermen. Ik rij veel paard en daarbij gebruik ik mijn telefoon voor navigatie en om de trainingen bij te houden. Ik wou een telefoon die tegen stootje kan, goede accu duur, hoog resolutie scherm zodat meer detail heb op de kaarten, magnetische kompas en ondersteuning voor Russische satellieten.
En daar voldoet deze telefoon goed aan, en nee ik gebruik hem niet in een hoesje maar hij gaat zo in mijn zak. Want die hoesjes maken telefoon weer erg dik en onmogelijk om met 1 hand te kunnen gebruiken.
Een bouw telefoon had ook gekund, maar als je gaat kijken waar je meeste voor je geld krijgt kom je toch bij deze telefoon uit.

Over Accu's, mijn ervaring met de golden accu van Ebay.
BatteryTestUtility, alles stock, bleutooth Wifi NFC uit haal ik met de video test 1080p 2 uur en 45min, terwijl ik met de orginele accu 3 uur haalt.
Ook heb ik de golden accu aan accu tester gehangen, en dan schrik je. Ontladen met 700mAh, en accu was na 2 uur leeg @ 1400mAh. Zo zie je maar dat je met die mAh flink belazert wordt. Maar voor als nood en vakantie accu vindt ik hem wel die paar eurtjes waard.

En die losse accu lader, die laad de accu over. Heb nu maximale laad spaningen wat verlaagt zodat die de accu nu nog maar tot maximaal 90% oplaadt.

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 91634 op 27-06-2013 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116604

loll schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 11:16:
Ik twijfelde op een gegeven moment ook tussen deze modellen (en nog een paar andere Xperia's—stuk voor stuk mooie dingen). In de praktijk ontlopen ze elkaar qua prestaties eigenlijk niets: het is puur je eigen voorkeur voor uiterlijk en kleine dingetjes zoals een betere camera of een afgewerkte interface. Horrorverhalen over batterijverbruik houd je altijd tot er Terminatorbatterijen in het klepje zitten: maar ook dan zullen mensen klagen, namelijk dat ze maar een uurtje kunnen tijdreizen in plaats van de hele dag.

Waarom dan de LG? Omdat a) ik de kwaliteiten van de camera van minder belang vond gezien het feit dat ik als het erop aankomt met groot plezier mijn onlangs aangeschafte en stukken beter presterende Coolpix 7700 meetors; b) ik voorzie dat ik voor sommige apps nog wel eens een beetje CPU-kracht zou kunnen gebruiken; c) ik thuis meerdere andere apparaten van LG heb (waaronder witgoed) die het al jaren zonder problemen doen; en d) ik op Amazon.de de witte Optimus voor €268 kon aanschaffen. (Nu zijn zwart en wit beide €261.) Voor de mogelijkheden van deze telefoon is dat echt geen geld, en als je bezorgd bent over de batterijlevensduur kun je met het prijsverschil tussen de 4x HD en de SP een superdeluxe hoesje, een paar reservebatterijen én een pakket NFC tags aanschaffen.

Nadeel is natuurlijk dat je niet het coolste jongetje of meisje van de club bent als je een zgn. 'verouderd type' slimfoon aanschaft en dan ook nog van een wat onbekender merk. Ik ben geroyeerd van die club toen de praeses zijn iPhone 5 uit zijn aars moest peuteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10K

10K

10.000

Just3 schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 16:11:

Ik heb hier nog wat info over de accuduur. Dit is op cm-10.1-20130623-NIGHTLY-p880 met EternityProject Kernel 3.4.37 v0.16 en 189 apps geinstalleerd. CPU-Governor is interactive en max. clocksnelheid 1100MHz. Ondanks die underclock lijkt alles nog steeds sneller te gaan dan de stock rom :)

Wifi en mobiele dataverbinding stonden uit. Met ingeschakeld wordt bedoeld dat op dat moment is overgeschakeld naar de acculeegslurpende 4 cores ipv de zuinige low power core.

[afbeelding]
[afbeelding]
Dat kan lager volgens mij, als je hem niet gebruikt en alleen wifi hoeft hij weinig tot niets te gebruiken.

Twee screenshots van mij (gewoon jellybean). Ever het standby gebruik ben ik tevreden alleen screen-on vreet energie.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3740/9157579178_ff69a280db_c.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5336/9157584254_9a60701eea_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Just3 schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 16:11:

[afbeelding]
[afbeelding]
wil niet vervelend zijn maar ik heb vandaag lekker lang uitgeslapen (12 uur ! ) en wifi stond bij mij aan en was over de hele nacht (12 uur dus) nog geen 6% kwijt allemaal stock v10H met facebook app whatsapp en gtalk aan en ook amazon appstore en appgratis stonden gewoon aan dus er zit toch iets niet goed in 1 van je apps als je zonder die verbinding zoveel minder met je accu doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10K

10K

10.000

computerjunky schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 19:05:
[...]

wil niet vervelend zijn maar ik heb vandaag lekker lang uitgeslapen (12 uur ! ) en wifi stond bij mij aan en was over de hele nacht (12 uur dus) nog geen 6% kwijt allemaal stock v10H met facebook app whatsapp en gtalk aan en ook amazon appstore en appgratis stonden gewoon aan dus er zit toch iets niet goed in 1 van je apps als je zonder die verbinding zoveel minder met je accu doet.
hm, dat klopt wel. Ik heb nog heel veel google maps wakeups zoals prefetcher,maps location service gedoe. Weet iemand hoe ik dat kan voorkomen. Ik heb maps zelfs al bevroren maar dat helpt niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116604 schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 00:19:
[...]

Nadeel is natuurlijk dat je niet het coolste jongetje of meisje van de club bent als je een zgn. 'verouderd type' slimfoon aanschaft en dan ook nog van een wat onbekender merk. Ik ben geroyeerd van die club toen de praeses zijn iPhone 5 uit zijn aars moest peuteren.
Lol... _O- _/-\o_

Hier idem dito, bovendien zijn die Samsungs mij veel te fragiel, ben als de dood dat dat ding breekt.
Ik wil juist het liefst een foon die bijna niemand heeft, die valt nog op.
Daarbij vind ik persoonlijk het design van de 4XHD heel strak, dat hoekige zie je bijna niet meer. :9

Het batterij verbruik word steeds beter, heb het toestel nu een week in gebruik en is dus een keer of 5 goed opgeladen (12 uur) en haal er nu makkelijk een volle dag mee, helemaal top! :)

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 524097 op 29-06-2013 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
10K schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 20:53:
[...]

hm, dat klopt wel. Ik heb nog heel veel google maps wakeups zoals prefetcher,maps location service gedoe. Weet iemand hoe ik dat kan voorkomen. Ik heb maps zelfs al bevroren maar dat helpt niet?
probeer opties > locatiediensten en daar alles uitvinken.

ook kan je kijken of google street view nog aan staat volgens mij is dat onderdeel van maps maar moet apart uitgezet worden.
ook de youtube app en google+ app zijn aardig slechte apps als het om accuduur gaat.

en als je telefoon eenmaal lekker loopt deinstaller dan alle wakelock trackers, cache cleaners, task managers en task killers.
deze kosten allemaal cpu tijd wat je dus accuduur kost.

cache cleaners cleanen cache maar dit houd bijvoorbeeld in dat facebook zijn fotos en text opnieuw moet downloaden zodra je het weer opend (bijde in de facebook app en in de browser) dit kost je dus niet alleen extra calculaties en wifi acties maar mogelijk kost dit je ook extra 3g data als je dit vis 3g doet.
en task killers killen tasks die android doodleuk toch weer opstart en dat kost je dus accuduur voor het killen en voor het vanzelf weer opstarten van de apps en dis gaat de hele dag door.
de key is zorgen dat je cpu zo vaak mogelijk idle is in deep sleep alles wat de 5de core of erger nog de 4 cores laat werken zuigd je accu leeg.

nog een tip die ik net getest heb leg je telefoon weg op een plek met goede wifi/3g ontvangst dat kan maar zo 15% per dag schelen.
ik had m vandeweek naast mn pc neergelegd waardoor er zeer slechte ontvangst was en mn accu was echt in notime leeg door de slechte 3g ontvangst door de stalen kast voor de teefoon (was 3g drain per dag aan het bekijken als hij permanent aan zou staan maar zet m weer lekker handmatig uit als ik wifi heb :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
argghhh ik wordt helemaal gek van die XMM_baseband_wakelock battery drain.

's nachts in de sleep modus verlies ik op 6 uur tijd 20-30% batterij.
Data uitschakelen en/of vliegtuigmodus haalt niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 496045

@jpg97
Ik heb dit ook meegemaakt en er helaas geen oplossing voor gevonden. Toen mijn lg nog op ics draaide had ik een perfecte batterij duur. Mede door de goede tips hier op het forum van computerjunky en anderen. Na de update naar jb heb ik ook met dit fenomeen te maken gekregen. Op een nacht 20% en meer verlies met de melding "xmm baseband". Nochtans met dezelfde apps en dezelfde instellingen als bij ics. Het ging zelfs zover dat je bij 30% niet gerust meer kon slapen, schrik dat het alarm niet zou afgaan omdat de batterij leeg gelopen was. Ik heb van alles geprobeerd, alle gedownloade apps verwijdert, factory reset, de telefoon van 0 terug ingesteld.....maar niets hielp. Zelf bijna zonder iets erop, s'nachts een batterij leegloop. Ik heb dan maar voor een drastische oplossing gekozen en een andere smartphone gekocht. De lg ligt nu als reserve in de kast. Helaas want tot op de dag van de update was dit voor mij één van de beste smartphones die ik gehad heb. Ik heb er één ding uit geleerd, niet te snel updaten en denken dat alles erna zoveel beter is want meermaals is het tegendeel waar......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 496045

Wat ik nog vergeten te vermelden ben is dat op mijn andere smartphone (samsung) dezelfde versie van jb draait met dezelfde apps (mijn apps in de play store) als op mijn lg en dat dit zonder batterij leegloop perfect werkt....raar....maar waar.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 496045 op 09-07-2013 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
Hmm ja dat zal met de Tegra 3 icm met de 3G module te maken hebben denk ik. Veel gebruikers van dezelfde hardware combinatie hebben dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan iemand uitleggen hoe je custom rom kan instaleren?
Als goed begrijp moet je eerst Clockworkmod recovery instaleren. Maar wanneer ik die instaleer werkt mijn recovery mode niet meer van mijn toestel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn telefoon heeft blijkbaar een gelockte bootloader waardoor niet wilt lukken met costum rom.
De oplosing zou zijn updaten naar Android 4.1.2 Stock, dan rooten, en dan met deze tool bootloader unlocken.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2263627

Iemand ervaring? Of ben ik hier de eerste met een gelockte bootloader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02 16:45

Killer

Hatseflats!

Anoniem: 91634 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 00:42:
Mijn telefoon heeft blijkbaar een gelockte bootloader waardoor niet wilt lukken met costum rom.
De oplosing zou zijn updaten naar Android 4.1.2 Stock, dan rooten, en dan met deze tool bootloader unlocken.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2263627

Iemand ervaring? Of ben ik hier de eerste met een gelockte bootloader?
De bootloader is standaard gelocked, maar voor de Europese modellen te unlocken.

Ik draai mijn P880 al een tijdje naar dikke tevredenheid met de SLIMROM

Oh ja, ik heb de All in One toolbox gebruikt (de tekst gebaseerde versie). Er is nu ook een versie met een GUI. Ik had de laatste officiele firmware op de telefoon draaien (V20A) toen ik de boel geunlocked en geroot heb (en uiteindelijk voorzien van custom rom en kernel). Je hoeft dus niet terug naar Android 4.1.2. (V10f firmware was dat geloof ik).

Maar een complete uitleg hoe het te doen wordt een heel lang verhaal, maar in het kort komt het op het volgende neer:

- Root toegang verkrijgen
- Bootloader unlocken
- CWM (ClockworkMod) installeren (of andere custom bootloader zo je wilt, zoals bv TPWM)

En dan ben je in principe klaar om custom roms te installeren.

[ Voor 39% gewijzigd door Killer op 11-07-2013 01:02 ]

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TNX, het is gelukt :D
Van mij mag deze duidelijke uitleg ook in de startpost worden gezet.

Ik maakte eerst de fout door eerst CWM te instaleren, en daarna om met versie 4.0.3 te proberen. Want unlocken van bootloader kan alleen met de V20A rom.
Ik ben nu bezig met de Zaiben rom aan downloaden. Ik hou wel van wat kale roms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark-knight
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-05 13:24
Afgelopen weekend mijn HTC One S verloren. :(

Nu ook een 4XHD besteld...Morgen komt deze binnen.
Ben zeer benieuw of dit speeltje veel onder doet voor mijn oude 1S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dark-knight schreef op maandag 15 juli 2013 @ 20:49:
Afgelopen weekend mijn HTC One S verloren. :(

Nu ook een 4XHD besteld...Morgen komt deze binnen.
Ben zeer benieuw of dit speeltje veel onder doet voor mijn oude 1S.
als je meteen even maps uitschakeld en wat andere onnodige zooi zal hij je zeker bewaren.
accuduur is wel iets minder dan een one s maarja quadcores zijn nou eenmaal stroom zuigertjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark-knight
Mijn nieuwe speeltje is binnen.... :)

Alles ingesteld. Eerste indruk is goed.

Wordt wel traag als er apps vanaf de playstore bijgewerkt worden. Dat liep bij mijn 1S beter door.
Daarentegen is het scherm VEEL mooier.

Nu 1 en ander nog even uitzoeken. Merk dat ik heel erg gewend ben aan Sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark-knight
Heb er last van dat als ik vanaf een app of vanaf het instellingenmenu terug ga naar het HOME scherm.
Dat het home scherm opnieuw opgebouwd wordt. De widgets en apps verschijnen dan 1 voor 1.

Hebben daar meer mensen last van ? Of beter heeft iemand hier een oplossing voor. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, heb daar zelf nog nooit last van gehad. Mischien komt door een widget die je op je scherm heb staan?

Ik draai zelf tegenwoordig met de Zaiben rom, en moet zeggen dat toestel echt stuk sneller is dan met de stock rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark-knight
Afbeeldingslocatie: http://db.tt/jwiMzCRy

Ik ben erg te spreken over de accuduur. In ieder geval beter dan mijn 1s

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dark-knight schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 21:33:
Heb er last van dat als ik vanaf een app of vanaf het instellingenmenu terug ga naar het HOME scherm.
Dat het home scherm opnieuw opgebouwd wordt. De widgets en apps verschijnen dan 1 voor 1.

Hebben daar meer mensen last van ? Of beter heeft iemand hier een oplossing voor. ?
het feit dat hij traag word door het instaleren in de play store is een probleem dat zich voordoet in de JB rom ik denk dus ook dat je een exemplaar heb die standaard al v20a/b geinstaleerd had.

de redraw van je scherm kan door een app komen die geheugen vreet en daardoor je launcher uit het geheugen knikkerd (ik heb dat et de visplanner app die vreet snel 800 mb ram op na even scrollen op maps)
het kan ook zijn dat je onder developer opties bij de onderste 3 settings wat veranderd heb (processen op achtergrond en gecachte processen) als dat het gewal is gewoon alles terug zetten naar de standaard en het probleem is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark-knight
computerjunky schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 12:44:
[...]

het feit dat hij traag word door het instaleren in de play store is een probleem dat zich voordoet in de JB rom ik denk dus ook dat je een exemplaar heb die standaard al v20a/b geinstaleerd had.

de redraw van je scherm kan door een app komen die geheugen vreet en daardoor je launcher uit het geheugen knikkerd (ik heb dat et de visplanner app die vreet snel 800 mb ram op na even scrollen op maps)
het kan ook zijn dat je onder developer opties bij de onderste 3 settings wat veranderd heb (processen op achtergrond en gecachte processen) als dat het gewal is gewoon alles terug zetten naar de standaard en het probleem is opgelost.
Bedankt voor je reactie.
Ik heb inderdaad software versie 20a.
En ook niet aan de developer opties gezeten.
Hoe kan ik erachter komen welke app mijn geheugen belast? Ik heb op mijn RAMmeter meestal 7 tot 800mb bezet. Dat is mijn inziens best veel. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dark-knight schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 22:52:
[...]

Bedankt voor je reactie.
Ik heb inderdaad software versie 20a.
En ook niet aan de developer opties gezeten.
Hoe kan ik erachter komen welke app mijn geheugen belast? Ik heb op mijn RAMmeter meestal 7 tot 800mb bezet. Dat is mijn inziens best veel. 8)7
ja JB op de lg is vrij heavy wat betreft preloaden van apps.

denk dat het meeste niet te achterhalen is omdat het van de rom zelf is en dat word niet weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tao
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:47

Tao

DPC DE_KOMETEN

Heb - na 12 jaar een gsm te hebben gehad - de sprong in het smartfoonheden gemaakt met deze LG 4x HD. Gisteren ontvangen en het ziet er allemaal wel mooi uit ;)
Voorlopig nog met alleen een bel account, en wil mbv Wifi wat internetten uitproberen.

Heb overigens de LG software gedownload, en de telefoon bijgewerkt.

Op m'n thuisrouter (Huawei HG655D) lukt het opzetten van een Wifi verbinding echter niet. De LG ziet het Wifi netwerk wel (naam v/h netwerk, zoals ik dat ingesteld heb via de modempagina op m'n PC).
Ik druk de WPS knop op m'n router in (om Wifi signaal te activeren).
Ik klik op de LG op mijn Wifi netwerk, vul het password in (geen proxy, en DHCP) en kies verbinden. Zie vervolgens 'Opgeslagen, beveiligd' in het scherm, dan 'Verbinden'.
Daarna zie ik alleen maar 'Authenticiteitsprobleem'.
Verder kom ik niet. Geen specifieke uitleg te vinden op de LG site, anders dan dat het wellicht met de snelheid te maken heeft. Wifi type is hetzelfde (Wifi b/g/n) op router en telefoon. Signaalsterkte is (uiteraard) uitstekend.
Niets in de handleiding hierover te vinden. Ook niet op internet (bij providers noch andere fora).

Alle functies doen het verder vzv ik het kan zien (bellen, alarm), grafische dingen, etc. Het kan dus geen DOA apparaat zijn.

Heeft iemand nog evt. suggesties svp?

Update: heb het alsnog werkend gekregen.
Door: bij het verbinden kiezen voor 'Netwerken toevoegen', dan WPS knop indrukken (op router en foon), en voila we have a liftoff....
Nou waarom moet dat nou zo moeizaam te achterhalen zijn...?! (Ja, ik weet het, ik ben een smartfoon noob. Een beetje fatsoenlijke uitleg kan echter geen kwaad toch..?!)

[ Voor 11% gewijzigd door Tao op 19-07-2013 12:23 . Reden: update met oplossing ]

Diablo3

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tao schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 10:31:
Heb - na 12 jaar een gsm te hebben gehad - de sprong in het smartfoonheden gemaakt met deze LG 4x HD. Gisteren ontvangen en het ziet er allemaal wel mooi uit ;)
Voorlopig nog met alleen een bel account, en wil mbv Wifi wat internetten uitproberen.

Heb overigens de LG software gedownload, en de telefoon bijgewerkt.

Op m'n thuisrouter (Huawei HG655D) lukt het opzetten van een Wifi verbinding echter niet. De LG ziet het Wifi netwerk wel (naam v/h netwerk, zoals ik dat ingesteld heb via de modempagina op m'n PC).
Ik druk de WPS knop op m'n router in (om Wifi signaal te activeren).
Ik klik op de LG op mijn Wifi netwerk, vul het password in (geen proxy, en DHCP) en kies verbinden. Zie vervolgens 'Opgeslagen, beveiligd' in het scherm, dan 'Verbinden'.
Daarna zie ik alleen maar 'Authenticiteitsprobleem'.
Verder kom ik niet. Geen specifieke uitleg te vinden op de LG site, anders dan dat het wellicht met de snelheid te maken heeft. Wifi type is hetzelfde (Wifi b/g/n) op router en telefoon. Signaalsterkte is (uiteraard) uitstekend.
Niets in de handleiding hierover te vinden. Ook niet op internet (bij providers noch andere fora).

Alle functies doen het verder vzv ik het kan zien (bellen, alarm), grafische dingen, etc. Het kan dus geen DOA apparaat zijn.

Heeft iemand nog evt. suggesties svp?

Update: heb het alsnog werkend gekregen.
Door: bij het verbinden kiezen voor 'Netwerken toevoegen', dan WPS knop indrukken (op router en foon), en voila we have a liftoff....
Nou waarom moet dat nou zo moeizaam te achterhalen zijn...?! (Ja, ik weet het, ik ben een smartfoon noob. Een beetje fatsoenlijke uitleg kan echter geen kwaad toch..?!)
op welk kanaal heb je je wifi router staan?
staat deze boven de 6 probeer dan voor de grap eens kanaal 1-6.
sommige wifi devices geven problemen met verbinden op kanaal 7-13 om 1 of andere reden.

je kan even je wifi proberen anders in te stellen dus zichtbaar maken als hij dat niet is en en zonder wps key.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goofman schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 23:17:
Ik heb gisteren nog wat gerommeld met TopNTP (customized A-GPS settings van Derek Gordon) en de power settings van Sygic (prestaties op optimaal ingesteld ipv maximaal + uitvoeren op achtergrond aangezet) en vandaag was de GPS fix goed. De cold fix duurt nog wel steeds 2 a 3 minuten, maar een hot fix enkele seconden en (belangrijker) de fix blijft goed (6-9 sattelieten). Ook icm met Spotify, hoewel Spotify een enkele keer heel kort haperde. Ik ga het de komende dagen nog meerdere malen testen en kom dan nog wel een terugkoppeling geven hier zo.
Ik heb nu ook probleem dat hele enkel keer de GPS fix spontaan wegvalt en dan niet meer goed te krijgen is.

Als verhalen en tweaks lees ligt dit aan de assisted GPS. Dit had ik ook met mijn windows mobiel telefoon(mogelijk hebben alle telefoons hier last van op zijn tijd). Dan was kwestie van even handmatig de assisted GPS updaten en werkt weer.

Het probleem is dat satelliet signalen niet overheen komen met de assisted GPS date waardoor je telefoon niks meer van snapt. Wat je doet met de mods/tweaks is dat je de server verandert waar je telefoon de assisted GPS info vandaan haalt (of wel van een server die accurater date geeft). Maar eigenlijk zal net als bij mijn oude telefoon ook knop willen hebben waarmee je handmatig de assisted GPS date kan updaten wanneer je in nood zit (of uitzetten).

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 91634 op 20-07-2013 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tao
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:47

Tao

DPC DE_KOMETEN

computerjunky schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 21:53:
[...]

op welk kanaal heb je je wifi router staan?
staat deze boven de 6 probeer dan voor de grap eens kanaal 1-6.
sommige wifi devices geven problemen met verbinden op kanaal 7-13 om 1 of andere reden.

je kan even je wifi proberen anders in te stellen dus zichtbaar maken als hij dat niet is en en zonder wps key.
Dank voor deze tip. In m'n router staat wifi kanaal op automatisch. Wijzigen van auto naar 1 of 2 of... t/m 6
maakt op dit moment niets uit.
Wps uitzetten in de modem geeft idem geen verbinding.
Ik zie alleen staan: tijdelijk wordt een slechte verbinding vermeden. Signaalsterkte is uitstekend 8)7

[ Voor 56% gewijzigd door Tao op 24-07-2013 18:05 ]

Diablo3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breaky73
  • Laatst online: 23-04 05:43
Dark-knight schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 21:33:

Even een wat late reactie.

De LG launcher is een vrij zware launcher. Ik had hier ook last van.

Ik heb een andere launcher geinstalleerd: Balancer Launcher.

Deze launcher komt qua mogelijkheden overeen met die van LG maar is veel lichter.

Mijn telefoon is zelfs nu erg vlot. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
breaky73 schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 09:12:
[...]

Even een wat late reactie.

De LG launcher is een vrij zware launcher. Ik had hier ook last van.

Ik heb een andere launcher geinstalleerd: Balancer Launcher.

Deze launcher komt qua mogelijkheden overeen met die van LG maar is veel lichter.

Mijn telefoon is zelfs nu erg vlot. :)
het is juist een vrij lichte launcher.
het probleem is echter dat sommige apps zoals maps zo veel geheugen vreten dat de launcher uit het geheugen gegooit word en dus vanuit de cache weer moet opbouwen.

of dit een foutje in de rom is of dat het onmogelijk is om te voorkomen dat de launcher niet uit het geheugen gegooit word weet ik niet maar zelfs met lightning launcher (echt een hele lichte met maar 228 kb) komt dit euvel voor.
ik heb het bijvoorbeeld bij visplanner app (gebruikt maps) en 3d games

als iemand een optie weet om te zorgen dat een launcher niet uit het geheugen gegooit kan worden lijkt mij dat dat het probleem oplost.

en ik weet zeker dat het door het geheugen komt doordat dit probleem zich 100% voordoet als je aanvinkt bij dev opties dat niets op de achtergrond mag draaien.
dan gebeurd dit zelfs met een simpel appje.
het probleem is simpelweg dat het als achtergrond process gezien word en dat het uit het geheugen gegooit word.

ik zou dus echt zoeken in je apps er zit namelijk gewoon een rotte appel bij of je gebruikt teveel zware apps en sluit ze niet helemaal af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breaky73
  • Laatst online: 23-04 05:43
computerjunky schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 12:01:
[...]

het is juist een vrij lichte launcher.
het probleem is echter dat sommige apps zoals maps zo veel geheugen vreten dat de launcher uit het geheugen gegooit word en dus vanuit de cache weer moet opbouwen.

of dit een foutje in de rom is of dat het onmogelijk is om te voorkomen dat de launcher niet uit het geheugen gegooit word weet ik niet maar zelfs met lightning launcher (echt een hele lichte met maar 228 kb) komt dit euvel voor.
ik heb het bijvoorbeeld bij visplanner app (gebruikt maps) en 3d games

als iemand een optie weet om te zorgen dat een launcher niet uit het geheugen gegooit kan worden lijkt mij dat dat het probleem oplost.

en ik weet zeker dat het door het geheugen komt doordat dit probleem zich 100% voordoet als je aanvinkt bij dev opties dat niets op de achtergrond mag draaien.
dan gebeurd dit zelfs met een simpel appje.
het probleem is simpelweg dat het als achtergrond process gezien word en dat het uit het geheugen gegooit word.

ik zou dus echt zoeken in je apps er zit namelijk gewoon een rotte appel bij of je gebruikt teveel zware apps en sluit ze niet helemaal af.
Het enigste dat ik weet dat met de Balancer Launcher de telefoon lekker loopt. Wat ik ook prettig vind is dat de launcher niet al teveel afwijkt van die van LG. Ik vind namelijk de LG skin voor de rest best goed.

En ik er heb geen app voor hoeven te verwijderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashlick
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-11-2022
Ik heb vandaag eindelijk ook maar eens van 4.0.3 naar 4.1.2 geupdate (V10H > V20A).
Eén van de dingen die me opviel was dat de standaard LG Music app nu best vaak de ID3 tags verkeerd uitleest, wat nooit voorkwam bij de vorige software versie. Voorbeelden: de bestandsnaam als tracknaam, genre "unknown", één nummer wordt van een album gescheiden waardoor je hetzelfde album 2x in je lijst hebt staan, etc.
Is dit een known bug? Ik vind het namenlijk best wel storend en ik ga maar eens op zoek naar een alternatieve app.

EDIT1: Ik kwam deze thread tegen: http://androidforums.com/...95-problems-mp3-tags.html (helaas wel uit 2011). Maar het probleem zit dus in de media scanner, zowel met Google Play Music en WinAMP heb ik hetzelfde probleem. Ik kan nog PowerAMP proberen zoals in die thread wordt aangegeven. Wel belachelijk dat de media scanner in V10H geen problemen had en die in V20A wel...

EDIT2: Ik heb het opgelost door alle data van Media Services (App Settings > ALL) te verwijderen en dan een nieuwe media scan te draaien.

Ik zit trouwens continu rond de 800 MB RAM in gebruik, terwijl ik relatief weinig apps (58) heb geïnstalleerd. Enige mogelijke fix hiervoor, ik zie nl geen gekke dingen in de Running tab?

[ Voor 41% gewijzigd door Slashlick op 27-07-2013 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Slashlick schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 16:36:

Ik zit trouwens continu rond de 800 MB RAM in gebruik, terwijl ik relatief weinig apps (58) heb geïnstalleerd. Enige mogelijke fix hiervoor, ik zie nl geen gekke dingen in de Running tab?
enigste mogelijke oplossing hiervoor is denk ik rooten en wat apps uitschakelen maar denk niet dat dit veel uithaald aangezien hij als nog veel preload waar je niks over te zeggen heb ook niet met root.

helaas heeft LG er voor gekozen om bijna alles in het geheugen te laden in JB in tegenstelling tot 4.03 waar er bijna niets in het geheugen geladen word en ik dan ook 600 MB ram vrij heb.

ook hier kon ik na mijn root niks aan verbeteren gooi je een appje uit de opstart gooit ie er namelijk gewoon wat anders in wat je niet kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar heb je dan ook problemen door hoge ram gebruik?
Met Zaiban rom (4.1.2) zit ik continue op 600 ram wanneer geen apps draai, maar desondanks heb ik nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 91634 schreef op zondag 28 juli 2013 @ 12:35:
Maar heb je dan ook problemen door hoge ram gebruik?
Met Zaiban rom (4.1.2) zit ik continue op 600 ram wanneer geen apps draai, maar desondanks heb ik nergens last van.
Als alles goed werkt word er ram vrij gemaakt zodra je meer ram voor een app nodig heb foor het unloaden van niet cruciale preloaded app data dus zou je er geen last van mogen hebben.
De enige nadelige gevolgen kunnen zijn dat je een fractie van een sec een hapering/vertraging krijgt doordat hij eerst wat uit het geheugen moet gooien voordat hij er wat nieuws in kan laden.
Dit kan zijn bij het laden/starten van een app maar ook halverwege in een app zelf omdat de app ineens meer ram nodig heeft.
Mmaar in een wereld waar het os nooit helemaal vloeiend en 100% snappy is zal je hier niet veel van merken.
In werkelijkheid heeft jely ben niet echt meer ram nodig dan ics en dus kan er vrij veel unloaded worden zodra je ram zelf nodig heb.
de asus transformer series hebben gemiddeld 540 mb ram vrij op 4.1.2 en 4.2.2 wat ongeveer evenveel is als de lg op standaard 4.03 en na uitzetten van apps kan je daar nog wel een mbtje of 40 uitpersen waardoor je redelijk dicht bij de 600 mb vrije ram kan komen om maar even aan te tonen dat JB de ram niet nodig heeft.

Het enige echte nadeel is het feit dat jet toch wel wat extra acculading kost.
Hij unload namelijk dingen die gepreload zijn om vervolgens jou app te laden en na gebruik weer te unloaden en de preloaded zooi in te laten wat dus 2 extra cpu handelingen betekend.
Maar die paar % accuduur merk je niet heel veel van.

[ Voor 10% gewijzigd door computerjunky op 28-07-2013 13:15 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste