Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa69
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-07 20:05
Heb gisteren CM11 geinstalleerd, ik kom van stock. Stock werd steeds trager vanwege veel I/O bewerkingen, LagFix & cache clean brachten slechts 1 dag verlichting.

Eerste indrukken van CM11 zijn positief. Wel groot nadeel: ik moet opeens gegevens roaming aanzetten om te kunnen internetten.

Ik heb Telfort als provider. Telfort is een zogenaamde MVNO (virtuele mobiele provider) op het KPN netwerk. Aangezien ik niet ver van de grens met Belgie woon loopt ik het risico van internationale roamingkosten.

Netwerk vastzetten op KPN is geen goede optie, dan ben ik in Belgie niet bereikbaar.

VRAAG: heeft iemand een oplossing?

Misschien is het probleem hier al beschreven:
https://jira.cyanogenmod.org/browse/CYAN-2952
Hier staat dat elke operator zijn eigen "white list" moet hebben, wat dat dan ook moge zijn. Kan ik die zelf aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KamiKaaze
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-06 18:53
[MOD][KK+]MultiRom

Hiermee kan je meerdere roms instaleren en draaien, ik heb hier op dit moment Zaiben RC8 en de laatste OMNIrom er op staan, tot nu toe nog geen echt vreemde dingen meegemaakt.
computerjunky schreef op zondag 08 december 2013 @ 04:12:
[...]

http://www.ebay.nl/itm/Ne...ain_3&hash=item43be5d3f19

deze in sinds een paar dagen te vinden op ebay :) wel iets langer wachten uit china maar misschien het proberen waard.
Ik heb of beter gezegd had het gevoel dat mijn accu niet helemaal lekker meer is, nu ook maar PolarCell Akku besteld... ben benieuwd... vreemd genoeg lijkt op dit moment de accuduur weer wat normaler te zijn maar die vertrouw ik niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KamiKaaze
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-06 18:53
Ik heb de indruk dat de nieuwe accu een stuk beter werkt, ook word de telefoon minder warm tijdens navigatie etc.

Via ebay, de levering was vrij snel, ben benieuwd wat de andere accus doen..?
PolarCell Akku LG Optimus 4X HD P880 / L9 P760 (BL-53QH) Accu Batterie Battery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majin Buu
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Hier ook een p880 op CM11 buid1103. Accu-prestatie verbetert na enkele full charges is mijn ervaring met een e975, welke nu ruim 2 dagen mee gaat (incl s'nachts).
Stock 4.1.2 werkte erg slecht met de p880 (wakelocks) en CM11 lijkt na twee dagen betere accu-prestaties te krijgen...

Edit: ook met die Polarcel-accu btw..

[ Voor 6% gewijzigd door Majin Buu op 13-03-2014 16:39 ]

R7 9700X / GB B650 Gaming X AX / RTX 5070 Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-07 18:41
Pff heb ook de laatste tijd waanzinnig veel battery drain (ook/vooral 's nachts). Wordt er gek van.
's avonds voordat ik ga slapen gewoon 80% accu level, en 's ochtends nog maar 37% oid...
Heb trouwens gewoon de stock software erop staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.Igibeet
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-05 20:58
beste ls,

Ik heb de software versie 20b-eur-xxx op mijn LG 4X HD.
Nu ik het rooten zojuist gedaan heb, kan ik op het machtige www maar niet vinden wat nu de beste manier is om de bootloader te unlocken.
Veel bevindingen over dat het niet lukt, rare foutmeldingen..en daar heb ik dus geen zin in.

Iemand een link oid?

Groeten D.Igibeet.

edit, laat maar waaien...tis al gelukt . bedankt voor de hulp u allen :P

edit, mbt clockworkmod en installatie CM heb ik het ook maar niet meer.

wat een omslachtig gedoe allemaal voordat cm erop staat en werkt. [eenmaal ad gang is het simpel natuurlijk! ]
1001 tuts, maar welke werkt ...en welke niet 8)7

overall,

had ik veel eerder moeten doen die cm 10.1.3
Retesoepel en snel :9~

[ Voor 36% gewijzigd door D.Igibeet op 27-03-2014 18:14 . Reden: omdat het kan ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerd456
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 17-10-2021
Hallo,

Ik heb sinds een paar weken het probleem dat mijn lg optimus 4x hd de simkaart niet meer leest. Mijn simkaart werkt wel in een andere telefoon, en een andere goed werkende simkaart werkt weer niet in de LG. Het ligt dus aan de telefoon. Soms ziet hij de simkaart ineens weer maar meestal na een paar dagen of als ik hem opnieuw opstart, werkt hij weer niet.
Ik heb geprobeerd een stukje papier tussen de simkaart en het toestel te stoppen maar dit werkte helaas niet. Ook heb ik al geprobeerd de contactpuntjes schoon te maken maar dit mocht ook niet baten.
Daarna heb ik de telefoon opnieuw na de fabrieksinstellingen gereset maar daarbij kreeg ik ineens nog een probleem, want de telefoon wil nu niet meer 'opstarten' ik kan namelijk niet uit de instel modus van Android komen. Ik kan namelijk niet meer op 'volgende' klikken (dit komt volgens mij omdat hij geen verbinding heeft met wifi) Ik weet niet waarom hij geen verbinding maakt met wifi terwijl ik naast de router zit.

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen met mijn probleem.

Vriendelijke groet,
Sjoerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.Igibeet
sjoerd... misschien wat extra druk uitoefenen op de simkaarthouder terwijl je de telefoon probeert te bedienen?
Misschien ergens toch een kleine breuk/slecht contact in de telefoon zelf.
Je lost het probleem niet op, maar tis prettig om te weten of het wellicht een slecht/gebroken contact is oid.

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerd456
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 17-10-2021
Bedankt voor je reactie.
Dit heb ik ook al geprobeerd, helaas werkte dit niet.
Ik ben erachter gekomen dat je de telefoon ook zonder wifi normaal op kan starten. Maar wifi werkt nu nog steeds niet. Ik begrijp er helemaal niks van. Mijn telefoon ziet de wifi verbindingen wel, maar hij kan er niet mee verbinden.
De telefoon dat de wifi is opgeslagen en beveiligd, als ik er dan op klik en zeg verbinden doet hij niks.
Voordat ik de reset heb gedaan deed wifi het gewoon goed maar nu opeens niet meer????

Groeten,
Sjoerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooknl
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-06 12:32
Goede middag
Heb net vorige week een p880 gebruikt gekocht en er zit software versie b20 op. Ik zou graag over gaan naar CM11 KitKat maar kan geen backup maken div. proggies gedowned maar zij verlangen allemaal dat ik een GEROOTE telefoon heb.
En daar zit mijn probleem ik heb de file 04xr.zip gedowned maar heb geen idee hoe ik dat moet aktiveren het is in een subdir op mijn 32gb SDkaartje.
Ook heb ik de CM11 file en de Gapps 4.2.2 files op mijn sd kaartje staan.
Zou iemand zo vriendelijk willen zijn mij op weg te helpen ???

Met voorbaat bedankt,

Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.Igibeet
Volgens mij moet je rooten , bootloader unlocken en
Clockwork recovery installeren . dan pas kan cm11 erop. Heb het ook zelf uitgeplozen.... En was best spannend moet ik zeggen. Veel tutorials die stuk voor stuk vol staan met negatieve ervaringen mbt bootloop en noem maar op. Spannend... Maar leuk als het lukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.Igibeet
Wel heb ik de vraag... Cm 11 ... Hebben sommigen het al draaien, en is dit zonder problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooknl
[quote]D.Igibeet schreef op zondag 06 april 2014 @ 19:07:
Volgens mij moet je rooten , bootloader unlocken en
Clockwork recovery installeren . dan pas kan cm11 erop. Heb het ook zelf uitgeplozen.... En was best spannend moet ik zeggen. Veel tutorials die stuk voor stuk vol staan met negatieve ervaringen mbt bootloop en noem maar op. Spannend... Maar leuk als het lukt :)

/quote]

rooten krijg ik niet voorelkaar, dus ook de bootloader unlocken niet, maar clockwork staat er al op, maar doet het niet omdat ie niet geroot is.

Ik denk dat mijn probleem in mijn leeftijd zit ik ben niet zo goed als een jonger iemand, maar ja bliven proberen, als iemand een idee wil geven graag.

Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.Igibeet
Zal straks eens kijken hoe ik het gedaan heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooknl
D.Igibeet schreef op maandag 07 april 2014 @ 17:51:
Zal straks eens kijken hoe ik het gedaan heb
Hee in ieder geval bedankt voor de genomen moeite

Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majin Buu
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Let op, ga niet flashen als jouw bootloader niet unlocked is -> instant bootloop

Hoe ik het heb gedaan, unlock bootloader: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2263627

R7 9700X / GB B650 Gaming X AX / RTX 5070 Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.Igibeet
Voor de omnirom gebruikers... Heeft iemand zijn GPS al werkend gekregen? Deze doet hier dus helemaal niets.

@cooknl , moest idd nog reageren.
Hoop dat de link v Cheshire je verder gaat helpen.
en anders...

http://wasietsmet.nl/android/lg-optimus-4x-hd-4-1-2-rooten/

dat werkte voor mij prima

[ Voor 21% gewijzigd door D.Igibeet op 11-04-2014 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10K
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2024

10K

10.000

Weet iemand hoe je ervoor zorgt dat de telefoon niet steeds het homescreen uit het RAM gooit zodat ik een elke keer moet wachten tot alle icoontjes weer geladen zijn? :(

"Above And Beyond The Call"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cableguy434
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-10-2023
10K schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 09:28:
Weet iemand hoe je ervoor zorgt dat de telefoon niet steeds het homescreen uit het RAM gooit zodat ik een elke keer moet wachten tot alle icoontjes weer geladen zijn? :(
Had ik ook. Ik heb Apex geinstalleerd, die kan je vast in het geheugen zetten ergens in de opties. Bevalt al een tijdje prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10K
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2024

10K

10.000

Cableguy434 schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 10:19:
[...]

Had ik ook. Ik heb Apex geinstalleerd, die kan je vast in het geheugen zetten ergens in de opties. Bevalt al een tijdje prima.
Thanks! Werkt inderdaad perfect.

"Above And Beyond The Call"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-02 17:11
Mijn LG heeft een probleem met de taal instelling. Hij springt gewoon soms naar zweeds? Geen idee hoe dat kan. Iemand?
Ook stopt de muziekspeler er soms gewoon mee dan gaat ie na een tijdje op pauze?

Ik heb Android 4.0.3 er op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:14
Zonekill schreef op donderdag 24 april 2014 @ 11:57:
Ik heb Android 4.0.3 er op staan.
Officiele update naar 4.1.2. installeren?

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:26
Hoppa69 schreef op maandag 24 februari 2014 @ 23:04:
Heb gisteren CM11 geinstalleerd, ik kom van stock. Stock werd steeds trager vanwege veel I/O bewerkingen, LagFix & cache clean brachten slechts 1 dag verlichting.
Toch grappig Mijn telefoon draait al sinds de dag dat ie uit kwam op dezelfde 4.03 rom zonder enige vertraging en dat tewijl hij op 2 cores @ 650 mhz draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-02 17:11
Terror schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 11:02:
[...]

Hoe doe ik dat. Via de ota krijg ik geen nieuwe aangeboden?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:39

migros

Nooit meer een Samsung

Terror schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 11:02:
[...]

Bestaat die officiële update dan? Heb je een link of wat dan ook naar een site met officiële updates?

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
migros schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 09:47:
[...]
Bestaat die officiële update dan? Heb je een link of wat dan ook naar een site met officiële updates?
OTA werkt bij mij ook niet, maar via de PC Suite update hij wel: Link

Overzicht met met welke firmwares er zijn kan je googlen.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 600492

Hee,

mijn vriendin heeft pas geleden via LG Mobile Support Tool, 4.1.2. op haar mobiel geïnstalleerd. Dit is in ieder geval de androidversie die nu op haar mobiel staat. De softwareversie is V20B. Het probleem is nu dat de mobiel is niet meer vooruit te branden, de batterij is leeg binnen enkele uren en het toestel wordt ook heter. Ik heb al wat zitten googlen en weet dat een factory reset niet helpt de firmware verwijderen. Heeft een van jullie ervaring met dit probleem en/of weet dit op te lossen?

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01:12
Anoniem: 600492 schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 22:08:
Hee,

mijn vriendin heeft pas geleden via LG Mobile Support Tool, 4.1.2. op haar mobiel geïnstalleerd. Dit is in ieder geval de androidversie die nu op haar mobiel staat. De softwareversie is V20B. Het probleem is nu dat de mobiel is niet meer vooruit te branden, de batterij is leeg binnen enkele uren en het toestel wordt ook heter. Ik heb al wat zitten googlen en weet dat een factory reset niet helpt de firmware verwijderen. Heeft een van jullie ervaring met dit probleem en/of weet dit op te lossen?

Alvast bedankt :)
Een vriend had dat, CM erop of terug naar officiële 4.0.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roonss
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 02-09-2024
Yo, ik heb deze telefoon al voor ongeveer 9 maanden, maar sinds kort werken de microUSB poort (met name met opladen) en de earphone jack (waar je je oortjes/koptelefoon in doet) erg slecht, en de jack al bijna helemaal niet meer, tenzij je je oortjes echt een een bepaalde positie drukt en 'm zo vast blijft houden, wat erg vervelend is.
Ik heb ze al een beetje schoongemaakt, maar het heeft niet echt wat effect gehad.

Heeft iemand anders hier ook problemen mee gehad en misschien zelfs oplossingen, of is het gewoon echt kapot en moet ik 'm opsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik ga zo een 4XHD (P880) van iemand overnemen en ik wil uiteraard ook custom roms draaien. Maar ik merk nu dat dit anders gaat dan bij alle andere android telefoons die ik gehad heb.
Ik moet persé een EUR-xxx hebben om de bootloader te kunnen unlocken? Waar kan ik vinden welke ik heb?
Ik vond al een paar all-in-one methodes om te rooten, unlocken en recovery te flashen. Welke raden jullie aan?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2230934
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2256392
Of een andere?

En raden jullie verder ook nog een bepaalde rom aan?

[ Voor 7% gewijzigd door Markos op 02-07-2014 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.Igibeet
http://wasietsmet.nl/andr...s-4x-hd-bootloader-4-1-2/

beetje doorklikken en je komt dan op deze site,

http://wasietsmet.nl/android/lg-optimus-4x-hd-4-1-2-rooten/

ik had aan bovenstaande veel.

voor een customrom gebruik ik cyanogenmod 10.1.3 stable. http://get.cm/get/aYU
Draait beter dan de nightly variant.

Wel heb ik nu veel meer batteryDrain.
Vandaag heb ik iodak kernel geinstalleerd, maar hoe kan ik hieruit voordeel halen?

[ Voor 67% gewijzigd door D.Igibeet op 07-07-2014 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik heb ondertussen Omni en CM11 geprobeerd. Omni was wel redelijk meen ik, CM11 was kut (Nightly). Probeerde net 10.1.3 te installeren, maar tijdens de eerste boot had ik geen toetsenbord. Ook niet na opnieuw te installeren en nieuwe factory reset. Ook met en zonder simkaart geprobeerd. Engelstalig en Nederlandstalig. Dus ik gooi er nu weer Omni op om te kijken welke rom wel stabiel is. Ik wil die unofficial CM11 van laufersteppenwolf proberen, maar ik weet nog niet welke reslease stable is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neelle
  • Laatst online: 05-04-2024
Misschien is Vanir iets voor je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.Igibeet
wellicht is het een x prettig om gebruikerservaringen van diverse roms hier te plempen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Official nightly CM11 is sowieso niet mee te werken. Zo onstabiel en onhandelbaar. Maar dat is logisch met een nightly.
CM10.3 stable die hierboven genoemd is kan ik niet proberen omdat ik geen toetsenbord heb tijdens het booten.
De OmniRom is wel handelbaar. Werkt redelijk, alleen multitasking is erg traag. En hij lagt regelmatig. Blijft dan half hangen. Alsof het geheugen vol loopt, maar dat is volgens mij niet het geval. Maar dat gevoel geeft het wel.

Ik denk dat ik Vanir ga proberen, versie 011214. Dat is degene die in de startpost als stabiel genoemd wordt. Maar volgens mij zijn er nog wel meer recentere versies, alleen wil niemand melden welke dat is en in het topic kan ik het niet vinden :)

Als iemand een andere rom weet die stabiel draait dan hoor ik het graag. Android versie maakt niet uit. Gewoon graag zeer stabiel, geen batterydrain en snel/vlot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.Igibeet
bij de vanir had ik problemen met Gapps.
Leek wel of ik het verkeerde Gapps pakket had. Werd dus niet herkend door Vanir.
Daarom weer teruggegaan naar CM10. Draait eigenlijk wel het beste van wat ik tot nu toe uitgeprobeerd heb.
Wel veel batdrain helaas, waar ik ook nog weinig aan heb kunnen doen.

Omnirom was het voor mij ook niet helemaal, draaide niet soepel.
CM11 had nog wat problemen met foto s en filmen. Haperingen in het beeld ed.
en was ook niet lekker snel zoals de stable CM10.

Voor de rest heb ik de gebruikerervaringen gelezen van de roms die hier { http://www.idroidspace.co...d-android-4-3-jelly-bean/ } worden beschreven. Veelal is het niet positief helaas. Waardoor ik toch bij CM10 blijf hangen.

Aan de andere kant...elke rom heeft wel nadelen natuurlijk.

@Ik_ben_Mark3

Ik ben benieuwd hoe de vanir rom bij u werkt :)
En... hoe dat zo dat je toetsenbord niet werkt tijdens het booten.
Ik ga ervan uit dat je het via recovery-mode doet?
Volgens mij ...weet het niet zeker. Is 4.4.3.061914 de laatst uitgebrachte stable versie van Vanir...

[ Voor 14% gewijzigd door D.Igibeet op 25-07-2014 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ja via recovery uiteraard, ik heb geen idee hoe het komt. Ik ga morgen B65 proberen van Vanir, dat zou een stabiele versie moeten zijn.
Ik weet alleen niet welke Gapps ik erbij moet flashen omdat ik niet weet welke android versie dit precies is. Ik gok een van deze drie, heeft iemand van jullie een idee welke ik moet pakken?
http://www.emccann.net/dh...t/44Current-DHO-GAPPs.zip
http://www.emccann.net/dh.../443Current-DHO-GAPPs.zip
http://www.emccann.net/dh...at/B13-kk44-DHO-GAPPs.zip
Of kan ik beter een van deze pakken?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2397942

• RoelZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-05 06:22
Ik_ben_Mark3 schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 22:41:
Ja via recovery uiteraard, ik heb geen idee hoe het komt. Ik ga morgen B65 proberen van Vanir, dat zou een stabiele versie moeten zijn.
Ik weet alleen niet welke Gapps ik erbij moet flashen omdat ik niet weet welke android versie dit precies is. Ik gok een van deze drie, heeft iemand van jullie een idee welke ik moet pakken?
http://www.emccann.net/dh...t/44Current-DHO-GAPPs.zip
http://www.emccann.net/dh.../443Current-DHO-GAPPs.zip
http://www.emccann.net/dh...at/B13-kk44-DHO-GAPPs.zip
Of kan ik beter een van deze pakken?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2397942
En heb je de ROM al kunnen testen? Ik ben ook zeer benieuwd naar je bevindingen gezien ik nu al een poosje van allerlei ROMs geprobeerd heb en nog steeds niet tevreden ben over de snelheid, stabiliteit en compatibiliteit. Ik begon bijna te denken dat mijn toestel gewoon "op" is 8)7

- Creating more joy for people who interact with our digital world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Nou ik heb nu ruim ik denk 2 weken Vanir B65 geprobeerd. Werkt qua snelheid en soepelheid het beste van allemaal alleen heb ik nu een 4 dagen last van whatsapp die corrupt raakt en zijn lijst moet herstellen. Wat dus betekent dat je alle gesprekken van die dag kwijt ben (afhankelijk wanneer de backup gemaakt wordt). En ondanks dat hij het beste werkt tot nu toe ben ik nog steeds niet tevreden. Soms toch wat hickups/freezes. Ik heb het helemaal gehad met deze telefoon, ik breng hem weer naar stock en ga hem verkopen. Ik ga toch maar voor een Samsung denk ik, dan heb ik meer mogelijkheden qua custom roms die wel echt stabiel werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-05 06:22
Hij Mark, exact jou eindconclusie loop ik nu ook al een poosje mee en blijf het maar een kans geven. Mede omdat ik nu geen geld uit kan geven voor een nieuw toestel.
Maar de CM11 van laufersteppenwolf (ofzoiets) heeft mij niets anders gebracht dan de official nightly's.
Het toestel blijft bij elke ROM op onverklaarbare momenten ontzettend langzaam lopen. Tot grote frustratie toe omdat er echt niet mee te werken valt.

Mijn laatste hoop lag op bevindingen hier. Dus daar zit ik dan.. Met mijn handen in mijn haar :-P

- Creating more joy for people who interact with our digital world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91634

Ik ben erg tevreden over de roms van Zaiben, ik draai ondertussen als tijdje de RC14 van hem. Het zijn zo beetje de enigste roms waarvan ik vindt dat ze echt 100% lekker vloeiend draait. Wel heb ik met de rescan media root app het continene zoeken naar nieuwe media op de telefoon uit gezet. Dat scheelt ook echt een hoop.

Laats is trouwens mij LG 4x keihard op grond gevallen, in plaats van dat hele scherm stuk is zo als bij de galaxy s3 is bij bij enkel heel klein hoekje van glas afgebroken wat toch geen functie is. Dit is nou de reden waarom voor deze telefoon heb gekozen _/-\o_ Super dat dit toestel wel tegen stootje kan :)
Voor rest ben nog steeds blij mee met zo super telefoon die alles kan bij benen na 1,5jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaam
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 04-04 20:02
Anoniem: 91634 schreef op maandag 15 september 2014 @ 20:15:
Ik ben erg tevreden over de roms van Zaiben, ik draai ondertussen als tijdje de RC14 van hem. Het zijn zo beetje de enigste roms waarvan ik vindt dat ze echt 100% lekker vloeiend draait. Wel heb ik met de rescan media root app het continene zoeken naar nieuwe media op de telefoon uit gezet. Dat scheelt ook echt een hoop.

Laats is trouwens mij LG 4x keihard op grond gevallen, in plaats van dat hele scherm stuk is zo als bij de galaxy s3 is bij bij enkel heel klein hoekje van glas afgebroken wat toch geen functie is. Dit is nou de reden waarom voor deze telefoon heb gekozen _/-\o_ Super dat dit toestel wel tegen stootje kan :)
Voor rest ben nog steeds blij mee met zo super telefoon die alles kan bij benen na 1,5jaar.
Na 2 jaar loopt ik hem nog steeds razendsnel, en er mooi uit zien. Hij is supersterk, al een aantal keren hard gevallen maar nog geen stukje glas kapot!.

Echter is hij laatst wel corrupt geraakt. Ik heb hem naar de fabrieksinstellingen teruggebracht, maar nog steeds valt hij na 2 tot 10 tellen uit in de standby modus.

Heb jij misschien een linkje naar de ROM die jij gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik draai stock rom maar dit toestel is zo stervend traag. Het is serieus niet te doen.
Voorbeelden:
- als ik gebeld word kan ik vaak niet opnemen omdat het zo lang duurt voordat het scherm zichtbaar is
- whatsapp is mega traag, een gesprek openen levert vaak een zwart scherm op voor een 20tal seconden
- chrome werkt voor geen meter, mega traag. Maar misschien dat dat aan chrome zelf ligt
- etc. etc. etc.

Ik heb serieus nog nooit zo'n drang gehad, zo vaak per dag, om dit toestel kapot te gooien. Zelfs mijn iPhone 3GS werkte vele malen soepeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
Ik_ben_Mark3 schreef op donderdag 06 november 2014 @ 23:38:
Ik draai stock rom maar dit toestel is zo stervend traag. Het is serieus niet te doen.
Voorbeelden:
- als ik gebeld word kan ik vaak niet opnemen omdat het zo lang duurt voordat het scherm zichtbaar is
- whatsapp is mega traag, een gesprek openen levert vaak een zwart scherm op voor een 20tal seconden
- chrome werkt voor geen meter, mega traag. Maar misschien dat dat aan chrome zelf ligt
- etc. etc. etc.

Ik heb serieus nog nooit zo'n drang gehad, zo vaak per dag, om dit toestel kapot te gooien. Zelfs mijn iPhone 3GS werkte vele malen soepeler.
Dat heb ik ook ervaren inderdaad. Heb hem ook nog op stock rom draaien. Wat wel ontzettend hielp is Greenify. Accuduur is ook wat beter ( die vervelende wakelocks heb ik nu minder tot geen last van ).
Inderdaad heb ik soms ook dat bepaalde apps traag zijn ( zelfs de telefoon app ).
Als ik dan alle programma's afsluit en greenify opstart dan doet ie het daarna weer normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatTheFuck
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-12-2024

WhatTheFuck

Ignorance is no excuse

Ik_ben_Mark3 schreef op donderdag 06 november 2014 @ 23:38:
Voorbeelden:
- etc. etc. etc.

Ik had precies dezelfde problemen, enorme traagheid en vastlopers, vooral nadat ik naar 4.1.2 geupdate was. Na wat uitzoeken op internet kwam ik er achter dat de Launcher het probleem was. Deze werd niet in het geheugen gelocked en werd hierdoor om de haverklap opnieuw ingeladen. Ik heb nu een paar dagen een andere launcher (dodol) en wat een verschil. Alles loopt een heel stuk soepeler, echt ik had dit veel eerder moeten doen, dus ik zou zeggen probeer eens een andere launcher want die van de stock is waardeloos.

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik draai de Nova launcher, deze doet dat toch automatisch? Ik kan de optie niet vinden

• WhatTheFuck
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-12-2024

WhatTheFuck

Ignorance is no excuse

Nova launcher ken ik niet maar een goede launcher doet dat automatisch. Je kunt altijd (tijdelijk) een andere proberen natuurlijk.

Wat ook nog kan helpen is niet te veel widgets gebruiken op je startschermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116604

Ik had precies dezelfde problemen, enorme traagheid en vastlopers, vooral nadat ik naar 4.1.2 geupdate was. Na wat uitzoeken op internet kwam ik er achter dat de Launcher het probleem was. Deze werd niet in het geheugen gelocked en werd hierdoor om de haverklap opnieuw ingeladen. Ik heb nu een paar dagen een andere launcher (dodol) en wat een verschil. Alles loopt een heel stuk soepeler, echt ik had dit veel eerder moeten doen, dus ik zou zeggen probeer eens een andere launcher want die van de stock is waardeloos.
Nooit geweten dat je de Launcher kon vervangen... Ik herken die pauzes, vind ze ook knap irritant. Dus dit is zeker iets wat ik wil gaan proberen. Moet ik het toestel rooten/unlocken, of kan ik de stock launcher ook in usermode vervangen?

Andere vraag die eigenlijk maar zijdelings met de 4x te maken heeft. Het is mij opgevallen hoe ontzettend slecht fabrikanten i.h.a. zijn met ondersteuning van hun telefoons. De 4x is ooit het vlaggenschip van LG geweest, en werd nauwelijks een jaar na verschijning tot EOL verklaard. Daardoor zit dit toestel 'officiëel' vast aan Android 4.1.2. Allerlei nuttige features van 4.4—met name Googles inspanningen om de zaak naar eigen zeggen efficiënter te maken, ook op oudere toestellen—moeten we daarom ontberen. Ja, ik kan het toestel rooten en unlocken en weet-ik-veel, maar ik ben zo langzamerhand op een leeftijd gekomen dat ik van dat geklooi eerder hoofdpijn dan plezier krijg. Cru gezegd: ik kan het wel, maar mijn hobby is het niet meer. Zijn de nieuwere LGs (G2, G3) in dit opzicht verbeterd, of is het daar ook na een jaar einde oefening? Zijn er überhaupt merken wiens telefoons wat langer worden ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros

migros

Nooit meer een Samsung

Ik vraag me af of er een makkelijke manier is om dit toestel up te graden. IK heb het toestel nu al twee keer kapot gemaakt en opnieuw gereset. Dat rooten en daarna allerlei truukjes uithalen om 4.4 te kunnen installeren begint me de keer uit te hangen. Heeft iemand een goede en simpele uitleg voor mij? Mijn toestel zit nog steeds vast op 4.0.3.

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-05 03:22
migros schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 20:48:
Ik vraag me af of er een makkelijke manier is om dit toestel up te graden. IK heb het toestel nu al twee keer kapot gemaakt en opnieuw gereset. Dat rooten en daarna allerlei truukjes uithalen om 4.4 te kunnen installeren begint me de keer uit te hangen. Heeft iemand een goede en simpele uitleg voor mij? Mijn toestel zit nog steeds vast op 4.0.3.
Dit dus, ik heb normaal niet zoveel problemen met het vinden van een goede tutorial maar ik kan gewoon geen goede en duidelijke uitleg vinden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros

migros

Nooit meer een Samsung

Ik heb het inmiddels opgegeven met deze gsm. Terug de kast in, misschien later weggooien of zo.

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilco
migros schreef op zondag 04 januari 2015 @ 00:48:
Ik heb het inmiddels opgegeven met deze gsm. Terug de kast in, misschien later weggooien of zo.
http://www.techtastic.nl/...de-lg-optimus-4x-hd-p880/

ik hebt dit gevolgd en ben nu zover dat clockworkmod werkt

nu alleen nog een goede rom vinden

[ Voor 4% gewijzigd door Chilco op 04-01-2015 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Chilco schreef op zondag 04 januari 2015 @ 01:18:
[...]

http://www.techtastic.nl/...de-lg-optimus-4x-hd-p880/

ik hebt dit gevolgd en ben nu zover dat clockworkmod werkt

nu alleen nog een goede rom vinden
Ik mis de stap waarin de bootloader unlocked wordt is die niet nodig? Die stap is toch nodig om CWM überhaupt te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilco
Goed dat je het zegt anders had ik er al een rom proberen op te zetten!

Maar ik kan er maar niet uitkomen, nergens is een goede quide te vinden het is allemaal maar halve informatie en het merendeel werkt ook nog niet.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2224020
Heb dit geprobeerd maar ik kom niet verder als stap 3, want mijn telefoon komt niet in het menu van stap 4 maar start gewoon opnieuw op.
En in het hidden menu kan ik niks vinden over de bootloader.

HELP ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Heb mijn LG zelf nog niet onder handen genomen omdat ik nog geen tijd heb gevonden alles te back-uppen. Heb me al wel goed ingelezen.

From scratch een custom rom erop zetten gaan in 4 stappen:
  1. Unlock bootloader (NB, je data partitie wordt gewiped = gelijk aan factory reset)
  2. Rooten
  3. Installeren van een recovery manager (zoals clock work mod)
  4. Rom flashen
Stap 2 en 3 zijn in theorie niet eens nodig omdat je met een unlocked toestel in principe een ROM kan sideloaden vanuit adb. Een recovery manager installeren is echter ten zeerste aan te raden omdat je dan niet telkens via adb hoeft te werken om je toestel werkend te krijgen bij een falende ROM. Om een recovery manager te installeren heb je (meestal) root acces nodig.

Stap 1, het unlocken van je bootloaden kan op twee manieren:
1: officiële LG methode
2: niet officiële methode (the one that works for everyone :) )

In het topic dat je aanhaalt staan beide methodes. Heb je methode 2 al geprobeerd? Dan hoe je alleen maar een .bat bestand te dubbel klikken (download staat onderin de eerste post van dat topic). NB: er is een klein risico dat je hiermee permanent je bootloader locked. Zie ook deze link.

In het hidden menu is de 24e optie vanaf onderen: "Bootloader Unlock Check" Als je daarop klikt dan geeft je telefoon als antwoord terug: locked of unlocked. Op deze manier kan je checken of het unlocken gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilco
Terror schreef op maandag 05 januari 2015 @ 00:28:
Heb mijn LG zelf nog niet onder handen genomen omdat ik nog geen tijd heb gevonden alles te back-uppen. Heb me al wel goed ingelezen.
Bedankt voor je uitgebreide reactie, ga mij ook eerst maar eens goed inlezen.
Heb een keer eerder een nieuwe rom geinstalleerd op een android telefoon aan de hand van een youtube filmpje en dacht dat het bij dit toestel dan wel net zo makkelijk ging :+

Wel heb ik de 4.1.2 update van lg geinstalleerd en nu staat er in het hidden menu wel een bootloader check.
Helaas is ie nog gelocked en nu na de update is ook niet meer geroot maarja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Net zelf toch maar de stap gewaagd. Ik draai stock rom Versie V20B. Officiële methode faalde hier eerst ook.Heb een log bijgehouden van wat ik heb gedaan om het op te lossen.

Voorbereiding:
Back-ups gemaakt
- SMS-back
- opslaan foto's en video's (map DCIM en whatsapp)
- opslaan contacten naar VCF bestaand
Alle andere dingen staan in de cloud (e-mail, etc)

LG USB drivers geïnstalleerd
Fastboot drivers geïnstalleerd (dacht ik)
ADB geïnstalleerd

Telefoon toegankelijk gemaakt voor ADB
Telefoon uit
Volume down en power tegelijk indrukken. Dan kom je in recovery modus
Kies voor apply update from ADB

Officiële unlock
Telefoon met USB-kabel in PC geplugd en via opdracht prompt de volgende tekst ingetoest:
"adb reboot oem-unlock"
Telefoon reboot en vraagt of je wilt unlocken (inclusief waarschuwing dat er tevens een factory reset plaatsvindt).
Volume up om te bevestigen. Dan krijg je een melding dat je telefoon in download mode staat
De melding dat het unlocken gelukt is komt vervolgens niet. Dit duidt op een driver issue. Zie ook: http://forum.xda-develope...ead.php?t=2224020&page=61

Driver issue oplossen
Vervolgens in Apparaatbeheer gekeken en daar stond prompt een nieuw apparaat: fastboot, waarvoor geen drivers zijn. Fasboot drivers geïnstalleerd (terwijl telefoon nog in download mode stond). Zie ook:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2231841
Unlock proces resumed vervolgens automatisch na installatie fastbootdrivers

Controleren of unlock is gelukt
Telefoon loshalen van USB
Batterij eruit
Batterij erin, booten
Start op alsof hij nieuw uit doos komt (factory reset is dus gelukt)
In hidden menu staat nu dat de bootloader unlocked is 8) .

Unlock zelf is dus redelijk simpel. Kwestie van opdracht pompt starten en een regel tekst inkloppen. Lastige zit hem vooral in de batterij aan drivers die je moet installeren, waarvan je niet snel kan zien of de installatie goed gelukt is:
- LG drivers voor USB
- Fastboot drivers
- Werkende ADB installatie

Nu maar gelijk doorpakken. Kijken of ik vanavond nog een nieuwe rom erop heb. Ding is nu toch al gewiped :)

Update 1: root gelukt met: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2180688
Update 2: ROM-manager uit market geïnstalleerd. Daarmee, meest recente Clockwork mod recocery geïnstalleerd. Zucht, CWM support de interne SD-kaart niet.
Update 3: Laatste CM11 nightly erop gezet. Verademing!

[ Voor 14% gewijzigd door Terror op 08-01-2015 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Wellicht zie ik wat over het hoofd:
- USB mass storage lijkt niet te werken met CM11 nightly 5 jan (bij inpluggen op USB krijg ik iig niet een optie om hiervoor te kiezen)
- GPS werkt met CM11 nightly 5 jan, maar ik kan nergens een optie vinden om het snel aan en uit te zetten. Lijkt standaard aan te staan.

Iemand soortgelijke ervaringen?

[ Voor 36% gewijzigd door Terror op 09-01-2015 13:22 . Reden: GPS blijkt wel te werken ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 463724

Zijn er meer mensen wiens 4X HD op sommige momenten zeer traag is? Hij is dan niet vooruit te branden, animaties lopen niet meer en soms zelfs voor enkele seconden geen enkele reactie. In het verleden nooit last van gehad, enkel wordt het sinds een half jaar steeds erger. Ook duurt het scannen van de micro-sd zeer lang, en soms scant ie zelfs meerdere keren achter elkaar (?).

Zijn er meer mensen met deze problemen? Valt hier iets tegen te doen, of wat hebben jullie gedaan om dit te beperken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

De mijne had er ook last van dat ie soms niet vooruit te branden was.
Mijn oplossing was een nieuwe g3. ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Anoniem: 463724 schreef op zondag 01 maart 2015 @ 16:44:
Zijn er meer mensen met deze problemen? Valt hier iets tegen te doen, of wat hebben jullie gedaan om dit te beperken.
Custom ROM erop en het probleem was weg bij mij. Wereld van verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Terror schreef op zondag 01 maart 2015 @ 20:49:
[...]

Custom ROM erop en het probleem was weg bij mij. Wereld van verschil.
Zal ik dat eens proberen. Ik was er al halverwege mee, unlocken ofzo iets? Maar voor de rest weet ik niet hoe ik nou verder moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Volgorde is:
- unlocken (leidt tevens tot een fabrieksreset)
- rooten
- andere bootloader installeren (bijvoorbeeld Clock Work Mod)
- custom rom installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
Zijn er meer mensen wiens 4X HD op sommige momenten zeer traag is? Hij is dan niet vooruit te branden, animaties lopen niet meer en soms zelfs voor enkele seconden geen enkele reactie. In het verleden nooit last van gehad, enkel wordt het sinds een half jaar steeds erger. Ook duurt het scannen van de micro-sd zeer lang, en soms scant ie zelfs meerdere keren achter elkaar (?).

Ik heb dat vooral als ie updates van Apps aan het installeren is.
Nog een maandje en dan kan ik dit gedrocht tegen de muur kapot gooien ( als ik een nieuwe heb ) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Tijdens een automatische update van CM zijn mijn imei gegevens verloren gegegaan. CM zegt nu dat ik geen imei heb. Iemand enig idee hoe ik mijn imei weer kan fixen? Terug naar stock kan vooralsnog niet omdat de LG Flash tool controleert op imei en vervolgens het flashen van een kdz niet wil afronden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 701405

Iets vreemds of niet,
Ik kocht een nieuwe batterij omdat hij sneller leeg ging,..niks aan de hand toch?
Ik plaats de nieuwe originele LG batterij en wat doet ie?
Zegt ie,..deze batterij is niet origineel ,..en uit...
Haal een andere originele batterij,..100% vol geladen..
gaat aan doet t ook en na 30 minuten?...34%
nogmaal andere batterij,...zelfde na 30 minuten 30 %
iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 701405

Heb exact hetzelfde en dan nog wat je leest bij mijn nieuwe vraag over de batt,...nu dus opgestuurd naar LG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 701405 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 15:03:
[...]

Heb exact hetzelfde en dan nog wat je leest bij mijn nieuwe vraag over de batt,...nu dus opgestuurd naar LG
Heb de telefoon inmiddels niet meer in gebruik, was er helemaal klaar mee. Heeft het dan ook 3 jaar volgehouden dus mag ook niet klagen. Bouwkwaliteit was echt uitstekend, de mijne heeft heel wat meegemaakt zonder het ook maar een keer af te laten weten. Enkel dat zilveren randje is hier en daar wat beschadigt. Misschien dat ik er binnenkort nog eens een ROM op zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Voor wie de ultieme recovery zoekt voor zijn P880:
Instructie: YouTube: FIX DEAD LG Optimus 4X - APX Mode Fix
Toelichting & download: http://forum.xda-develope...e-nvflash-method-t3159853

Met deze methode kan je vrijwel altijd de fabrieks image flashen. Zelfs als er geen beeld, bootactiviteit of batterij hebt. Zojuist toegepast op mijn compleet hopeloze P880. Ding draait nu stock V10B met locked bootloader. Helaas biedt het geen oplossing voor het imei probleem dat ik ervaar. LG Flash tools laten wel het imei van mijn toestel zien, maar vanuit de rom zie ik vooralsnog geen imei of baseband :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120284

Anoniem: 701405 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 15:01:
Iets vreemds of niet,
Ik kocht een nieuwe batterij omdat hij sneller leeg ging,..niks aan de hand toch?
Ik plaats de nieuwe originele LG batterij en wat doet ie?
Zegt ie,..deze batterij is niet origineel ,..en uit...
Haal een andere originele batterij,..100% vol geladen..
gaat aan doet t ook en na 30 minuten?...34%
nogmaal andere batterij,...zelfde na 30 minuten 30 %
iemand ervaring hiermee?
Twee weekjes geleden nieuwe accu (de 3e) aangekomen. Eerste accu is van 2012, de tweede van 2013 (ik koop bijna meteen een 2e, om te kunnen wisselen). Degene die ik nu heb... is 0,5mm (5,35 ipv 5,85) dunner en 35 gram in plaats van 37 gram. Ging er niet op voorraad qua accuduur tov de accu's die ik dus al 2,5 jaar in gebruik heb, terwijl ik dat wel degelijk verwachte, want die zijn dus wel minder geworden.

Kijk ook eens naar het P/N wat er op staat; is dat toevallig EAC61898401 LLL? De metalen retourstrip van die is ook veel breder; ik gok om te compenseren voor het lagere gewicht van de fake.
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste