Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KamiKaaze
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-06 18:53
De discussie over accessoires is te volgen op het topic:
[LG Optimus 4x HD(P880)] Accessoires
Inleiding:
Sinds kort is de LG Optimus 4x HD op de Nederlandse markt verschenen.
Ik kwam hier nog geen discussie over tegen, dus ik ga maar eens een poging wagen.

1 van de advertenties en nog een echt handige functie ook...

[YouTube: http://youtu.be/mWXekGjxFtU]

Afbeelding en specs:
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagelarge/1330673652.jpeg

Gegevens komen direct vanaf de LG site!.

Onderdaan deze lijst staan nog wat aanvullingen aangezien de lijst van LGnl zelf niet volledig is.

Type telefoon
Bar
Kleur
Black, White
QWERTY-toetsenbord
Nee
Afmetingen: LxBxD (mm)
132.4x68,1x9.19
Gewicht (gram)
133
Standby tijd (uur)
576
Gesprekstijd (uur) *ideale condities
7
CPU
1.5 GHz Quad core
Touchscreen
Capacitive touchscreen
Accu Capaciteit (mAh)
Li-Ion 2150 Mah
Besturingssysteem
Android 4.0 Icecream Sandwich
Intern Geheugen
16GB
Extern Geheugen
Micro-SD uitbreidbaar geheugen tot 32GB

VERBINDINGEN

GPRS / EDGE (klasse)
Ja, 850/900/1800/1900
UMTS / HSDPA
Ja, 900/1900/2100
3G
HSPA+ 21 Mbps HSUPA 5.7 Mbps
Wi-Fi
Ja, 802.11b/g/n
Bluetooth
V3.0
Bluetooth Stereo (A2DP)
Ja
(A)-GPS Navigatie
Ja
DVB-T (Mobiele TV)
Nee
USB PC-Synchronisatie
Ja
Audio Connector
3.5 mm audio jack
Video Connector
Nee
Laad / Data Connector
Micro USB

SMS / MMS
Ja/Ja
Video MMS
Ja
IMAP4 / SMTP / POP3
T9-invoer
Ja

CAMERA

Resolutie camera (MP)
8
Autofocus
Ja
Flitser
Ja
Videocamera
Ja, Full HD 1080p

AUDIO / VIDEO

MP3
Ja, MPS, WMA, (e) AAC+ / WAV
Surround Sound
Ja
Beltoon
MP3
FM-radio
Ja
Videos
Ja, Playback:1080P@30(MPEG-4/H.264)D1@30(H.263), Recording:1080P@24(H.264), 720p@30(MPEG4)

INTERNET

Browser
Webkit Android Browser

ORGANIZER

Telefoonboek (aantal namen)
1000 namen
Agenda
Ja
Planner
Ja
Alarm
Ja
Memo
Ja

OVERIGE FUNCTIES

Games
Google Play Store
Handsfree telefoon
Ja
Documentviewer
Polaris Office

Vreemd genoeg is de officiële LG site nogal slordig met de specs.

Aanvullingen op de specs:
Ondersteund microsd van 64GB ipv 32GB
GPS heeft ook Glonass (Russische gps tegenhanger) support.
Wifi is Dual band
Bluetooth schijnt 4.0 te wezen ipv 3.0
Ondersteuning voor NFC tags (er zijn er 2 bijgeleverd)
USB/MHL adapter schijnt te werken (bedankt Joop557, nog nergens tegengekomen)

Reviews:
Reviews zijn niet alleen positief, ik heb zelf bewust de keuze gemaakt ook na het bekijken van de diverse opmerkingen.

LG Optimus 4X HD review: runner-up to the quad-core throne

Tweakers: LG Optimus 4X HD: de minst dure quadcore

All About Phones.nl: LG Optimus 4X HD

High-end Android: HTC One S en X, LG 4X HD en Samsung Galaxy S3 review | Hardware.Info Nederland

Links:
XDA is vaak de eerste plek om te kijken voor custom roms en of root mogelijkheden (op dit moment nog niets bekent)
LG Optimus 4X HD op XDA-Developers Forum

Voor mij een nieuw forum, kwam al wat info tegen over Glonass support.
LG Optimums 4X HD P880 Forum op Optimusforums.com

Android-hilfe
Duits forum Optimus 4x HD p880 (Bron: Matushki)

Accessoires:
Natuurlijk Ebay, PDair site vermeld binnenkort (ik heb goede ervaringen met hun producten)
Meer info volgt zodra er meer bekent is.

Tips en Trucs:
Matushki kwam met deze gevonden tip aan:
Matushki in "[LG Optimus 4x HD(P880)] Ervaringen en D..."
How to get in SAFE, FIRMWARE and APX modes on Optimus 4x HD

First power off your Optimus 4X
• SAFE mode: Hold down Vol + and power button at the same time the phone is boot or starting up(adb shell is enabled)
• FIRMWARE upgrade mode: Hold down Vol - and power button at the same time the phone is boot or starting up
• APX mode: Hold down Vol - * Vol + at the same time the phone is boot or starting up the 4x hd.
Nog een tip van Matushki die erg actief op jacht is naar meer info en met ons deelt _/-\o_
Matushki in "[LG Optimus 4x HD(P880)] Ervaringen en D..."
Deze tip is aardig:
Verborgen service menu oproepen: volgende nummer op telefoonpad intoetsen: 3845#*880#
De laatste optie van het service menu biedt de mogelijkheid om bovenin het scherm het cpu verbruik te laten zien: met een balkje en in procenten, met aantal mhz (scaling) en welke core-modus wordt gebruikt (de shadow-core van max 500 Mhz of quad-core max 1400 Mhz).
En nog 1 _/-\o_ 50gb opslag op Box.net met de LG

Hadespuiter had dit positieve bericht gezien op XDA
We moesten alleen even geduld hebben...

[quote]Hadespuiter schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 19:30:
ROOT ACCES!!!

http://forum.xda-develope...p?p=29861737#post29861737

En hier een duidelijke howto: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1818502
[/quote]

Root , Unlock Bootloaders , Flash Recoveries...

Er is een nieuwere manier op XDA zie link hieronder, deze kan ook je bootloader unlocken, tevens een tip, ik had zelf problemen met de usb driver van LG, gebruik diegene die met deze geïnstalleerd word.
Aangezien ik meerder mensen met het probleem zie meld ik heb maar even...

[Tool][All-In-One] Root , Unlock Bootloaders , Flash Recoveries...

[b]Camera mod:[/b]
Voor de mensen die wat meer aandurven op XDA staat er een patch voor de camera driver, zodat de camera net wat beter werkt.
Fully working Camera Mod - for better pictures and low light videos

Niet meer nodig bij de laatste stock roms voldoet de camera driver prima.

Diversen:
Gerucht:
The Verge: LG reportedly exploiting own subsidiaries for new quad-core phone

Over de topicstart:
Zelf niet echt een ervaring om zoiets op te starten vandaar deze poging :o .
Ik sta open voor ideeën en zeker overname van een topic zoals dit.

[ Voor 39% gewijzigd door KamiKaaze op 24-04-2013 20:09 . Reden: Camera Mod, nieuwe methode van root + bootloader unlock. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-07 09:32
Wil hem echt hebben! Heb een paar reviews gezien en daar zeiden ze dat hij niet zo goed uit de bus kwam!
De LG moet de One X en de S3 toch voor laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop557
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-07-2021
De specs kloppen dus niet. LG Duitsland en Italie geven aan dat micro sd tot 64 GB ondersteund worden. Dat FLAC ondersteund wordt en ik kan bevestigen dat de mijne dat dus ook doet. Dat er wel een video connectie is via USB/MHL de standaard adapter en dat wetkt bij mij dus ook. Aantal contacten etc is onbeperkt. Ook kloppen de standby en spreektijden niet. NFC wordt helemaal niet genoemd. LG Nederland gaat wel heel slordig om met zijn top toestel. Nu hebben andere sites zoals kieskeurig de foutieve specs al overgenomen. Heel jammer!!! Maar ik ben reuze tevreden over mijn Optimus 4X HD. Volgens reviews uit de USA zou ook 4g ondersteund worden, hebben we hier natuurlijk nog niets aan, maar is voor de toekomst misschien nog interessant, of het waar is, weet ik dus niet. Bluetooth 4.0 en WIFI natuurljik ook A, anders is hotspot niet mogelijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Joop557 op 10-07-2012 10:34 . Reden: spelfoutjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KamiKaaze
Joop557 schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 10:31:
De specs kloppen dus niet. LG Duitsland en Italie geven aan dat micro sd tot 64 GB ondersteund worden. Dat FLAC ondersteund wordt en ik kan bevestigen dat de mijne dat dus ook doet. Dat er wel een video connectie is via USB/MHL de standaard adapter en dat wetkt bij mij dus ook. Aantal contacten etc is onbeperkt. Ook kloppen de standby en spreektijden niet. NFC wordt helemaal niet genoemd. LG Nederland gaat wel heel slordig om met zijn top toestel. Nu hebben andere sites zoals kieskeurig de foutieve specs al overgenomen. Heel jammer!!! Maar ik ben reuze tevreden over mijn Optimus 4X HD. Volgens reviews uit de USA zou ook 4g ondersteund worden, hebben we hier natuurlijk nog niets aan, maar is voor de toekomst misschien nog interessant, of het waar is, weet ik dus niet. Bluetooth 4.0 en WIFI natuurljik ook A, anders is hotspot niet mogelijk.
_/-\o_
Zeker jammer, ik kan in ieder geval bevestigingen dat WIFI op beide banden werk dus zowel op 2.4 en 5 ghz (aangename verrassing) ivm hoop storingen hier.
GPS heeft ook het Russische (gps tegenhanger) Glonass ondersteuning.

Zal later eens kijken hoe ik dit op een nette manier kan aanvullen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matushki
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-02 09:26
Ik heb - na heel veel smartphones te hebben bekeken en een aantal te hebben overwogen - de LG Optimus 4x HD besteld. Ik ben heel benieuwd. Development is pas net op gang aan het komen, dus nog wachten op root access en Android 4.1 Jelly Bean.

Ik heb nu een Motorola Defy, die kuren vertoond na een val. Ik zocht eigenlijk een telefoon met max 4" display, maar het aanbod is daar bedroevend als je een high end toestel wenst. Iphone vind ik mooi, maar gewoon veel te duur en een te beperkt systeem. Ik neigde naar de Motorola Razr Maxx, vanwege de looks en grote batterij, maar deze LG is qua afmetingen vergelijkbaar en superieur qua hardware. Het prijsverschil is 50 euro in het voordeel van de Razr Maxx, maar dat had ik er voor over om de Optimus 4x HD te kiezen. Behalve over de camera lees ik eigenlijk alleen maar enthousiaste ervaringen over de 4x HD. En de camera is voor mij persoonlijk minder van belang.

Hier een tip die ik heb gevonden over de verschillende opstart modes:

How to get in SAFE, FIRMWARE and APX modes on Optimus 4x HD

First power off your Optimus 4X
• SAFE mode: Hold down Vol + and power button at the same time the phone is boot or starting up(adb shell is enabled)
• FIRMWARE upgrade mode: Hold down Vol - and power button at the same time the phone is boot or starting up
• APX mode: Hold down Vol - * Vol + at the same time the phone is boot or starting up the 4x hd.

Ik heb zo het gevoel dat dit forum een stuk drukker gaat worden komende weken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-07 16:32
Matushki schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 20:30:
Ik heb zo het gevoel dat dit forum een stuk drukker gaat worden komende weken :)
Denk eigenlijk dat dat zal tegenvallen. LG verkoopt met name omdat het goedkoop is en omdat het de laatste jaren vaak als eerste was (eerste dualcore, eerste 3D etc) maar deze 4X HD is later dan de HTC One X en Samsung GS3, en ook niet beduidend goedkoper. Wat dat betreft is LG dus niet duidelijk in het voordeel dit keer.
Ben er zelf wel benieuwd naar, zeker wanneer (of...) LG met Jelly Bean gaat komen.

[ Voor 5% gewijzigd door Wekko306 op 10-07-2012 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-07 23:03
Ik heb nu de LG Optimus 4X voor een week en het is echt een aangenaam toestel in gebruik. Mijn vorige was een HTC Desire die de laatste tijd struikelde over het gebrek aan ROM geheugen (zelfs met A2SD).

De LG is responsief en ik vind het scherm haarscherp, in direct zonlicht is het ook goed leesbaar. De camera heeft, zoals vele reviews vermelden, te maken met het autofocus probleem. Maar je kan evengoed andere camera apps gebruiken, de hardware op zich functioneert goed.

Ik denk dat Jelly Bean wel eraan zit te komen: http://www.techradar.com/...ndroid-jelly-bean-1066990

Het enige minpunt is de batterij. Als power user zit ik gemiddeld 3 uur op internet via 3G per dag en de batterij gaat zienderogen naar beneden, zelfs als het scherm uit staat. 10-15% batterij verliezen gedurende de nacht is niet ongewoon. Ik ga nu verifiëren of een combinatie van spaarstand en Powermax dit gaat verhelpen. Anders is het wachten tot een Cyanogenmod...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KamiKaaze
Matushki schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 20:30:
Ik heb - na heel veel smartphones te hebben bekeken en een aantal te hebben overwogen - de LG Optimus 4x HD besteld. Ik ben heel benieuwd. Development is pas net op gang aan het komen, dus nog wachten op root access en Android 4.1 Jelly Bean.
.........

Ik hoop het wel hoe meer volk hoe meer ideeën en tips ;)
Jou aandeel toegevoegd onder Tips en Trucs in de start stopic..
algalid schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 23:11:
probleem. Maar je kan evengoed andere camera apps gebruiken, de hardware op zich functioneert goed.
...........
Het enige minpunt is de batterij. Als power user zit ik gemiddeld 3 uur op internet via 3G per dag en de batterij gaat zienderogen naar beneden, zelfs als het scherm uit staat. 10-15% batterij verliezen gedurende de nacht is niet ongewoon. Ik ga nu verifiëren of een combinatie van spaarstand en Powermax dit gaat verhelpen. Anders is het wachten tot een Cyanogenmod...
Ik ben zelf ook aan het kijken, had vanmiddag het idee dat het accu verbruik wel heel hoog was tijdens een wandeling naar het centrum.
Misschien dat er toch ergens iets op de achtergrond meedraait wat niet de bedoeling is.
Nou moet ik zeggen dat ik met geen enkele Smartphone een lange accu duur had, dus ben het wel gewend :+
Maar hoe langer hoe beter natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-06 05:21
Knamix schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 01:40:
Wil hem echt hebben! Heb een paar reviews gezien en daar zeiden ze dat hij niet zo goed uit de bus kwam!
De LG moet de One X en de S3 toch voor laten gaan.
Niet op alle vlakken. Zo heeft de One X o.a. geen mogelijkheid om de batterij te verwisselen en de SIII is gewoon minder scherp (met dank aan het pentile scherm).

[ Voor 7% gewijzigd door Hadespuiter op 11-07-2012 02:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
KamiKaaze schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 23:36:
Ik ben zelf ook aan het kijken, had vanmiddag het idee dat het accu verbruik wel heel hoog was tijdens een wandeling naar het centrum.
Misschien dat er toch ergens iets op de achtergrond meedraait wat niet de bedoeling is.
Thuis heb ik wel het probleem dat het bereik zeer slecht is, dus mss ligr het eerder daar aan dat de accu ontlaadt. Een minder agressieve ontvanger zou echter al volstaan.

De combinatie van Powermax en spaarstand werkt wel goed, enkel 3-5% dat eraf ging tijdens de nacht. Mss moet ik overdag ook de slaapstand af en toe aanzetten .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KamiKaaze
algalid schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 07:28:
[...]

Thuis heb ik wel het probleem dat het bereik zeer slecht is, dus mss ligr het eerder daar aan dat de accu ontlaadt. Een minder agressieve ontvanger zou echter al volstaan.

De combinatie van Powermax en spaarstand werkt wel goed, enkel 3-5% dat eraf ging tijdens de nacht. Mss moet ik overdag ook de slaapstand af en toe aanzetten .
Ik ben zelf aan het experimenteren met diverse apps, aangezien ik meerdere locaties heb zowel werk als prive waarvan het bereik van elke provider rampzalig is dus waardoor het accu verbruik omhoog zou moeten schieten, ik moet zeggen dat deze telefoon het langer uithoud.
Ontvangst is ook beter als van mijn vorige toestellen, misschien dat dat ook scheelt techniek gaat ook voorruit.
Dat is ook de reden waarvoor ik een telefoon wilde net een grotere accu.

Ik ben nu aan het spelen met locatie gebonden profielen door middel van LLama even kijken of dat nog wat beter gaat.

Powermax in ieder geval al binnengehaald om te bekijken.
Ben nu Longevity Battery Saver aan het bekijken.

Er zijn schijnbaar meer mensen die het niet eens zijn met de de slechte reviews over dit toestel wel heel negatief overkomen..
Als ik de commentaren lees dan zou het best wel eens goed kunnen komen, tot nu toe ben ik zelf tevreden met het toestel en dat is best een goed teken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirage
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:48
Misschien interessant om te lezen waarom een Optimus 2X bezitter van het eerste uur nu een 4X heeft gekocht :P

Waarom? Omdat ik persoonlijk de Galaxy S3 een gedrocht vind en er goedkoop uitziet. De One X staat me ook niet aan qua interface en design keuzes (lees te rond en ook lelijk). Moet wel zeggen dat ik het de mooiste HTC tot nu vind.

Het is nu dus afwachten of LG echt zijn leven gebeterd heeft en nu wel zijn telefoons beter/sneller ondersteund. In principe heb ik niet direct klachten op dit moment maar het is altijd fijn om zeker te hebben dat als er wel wat is het probleem ook opgelost zal worden.

En precies op dat punt heb ik nu weer voor een "risico" gekozen qua software ondersteuning. De hardware is perfect en foto's van het toestel doen het design eigenlijk geen eer aan.

Vergeleken met mijn Optimus 2X is het toestel op alle punten met grote sprongen vooruit gegaan.
Op mijn 2x heb ik vrijwel iedere mod geprobeerd omdat de werking me toch niet helemaal kon bekoren. (Dit ligt meer aan Android en ook deels aan de hardware, maar de interface is met android 4 en een quadcore eindelijk een soort van vloeiend geworden)

Met andere woorden ik ben nu sinds 2 dagen erg tevreden over de Optimus 4X, of dat blijft zal moeten blijken.

[ Voor 6% gewijzigd door Mirage op 11-07-2012 15:37 ]

https://www.afrikareisopmaat.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KamiKaaze
Nette review van All About Phones, deze jongens worden steeds beter en ze hebben een update over het gebruik en ervaring van het toestel.

[YouTube: http://youtu.be/wuzJReWq7NM]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matushki
4x HD (wit) is binnen en ligt nu aan de oplader :-) Morgen eens van start met verkennen en experimenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201237

Ik heb net een 4x HD gekregen maar heb een rare issue. Wanneer ik wil verbinden met wifi, bt of de browser dan lukt dat niet. Het toestel geeft aan: brower is uitgeschakeld wegens service beleid.... Weet iemand hier de oplossing van? Dnk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-06 06:54
Was op 26 juni met een draad begonnen in LG Optimus 4X HD P880 ,
maar toen bleef het angstvallig stil. ;-)

[ Voor 30% gewijzigd door DikkieDick op 12-07-2012 10:33 ]

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matushki
Anoniem: 201237 schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 22:42:
Ik heb net een 4x HD gekregen maar heb een rare issue. Wanneer ik wil verbinden met wifi, bt of de browser dan lukt dat niet. Het toestel geeft aan: brower is uitgeschakeld wegens service beleid.... Weet iemand hier de oplossing van? Dnk
Vreemd, melding komt mij niet bekend voor. Ik heb gisteravond een en ander ingesteld in mijn 4XHD om 'm in gebruik te nemen en geen rare zaken aangetroffen.

Maar ff de stappen iets gedetailleerder; heb je een wifi netwerk ingesteld en werkend? Of geeft de 4xHD deze melding over de browser bij zowel het instellen van een wifi verbinding als het instellen van een BT verbinding? Ik begrijp dat je dus ook niet bij Google Play kunt om een alternatieve browser te downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matushki
Mijn 4x HD heb ik nu redelijk op orde. Wat favoriete apps erop gezet uit GooglePlay.
Alleen zit er volgens mij geen filebrowser op? Nou ja, ik heb Root Browser erop gezet, maar die crasht wel af en toe naar de desktop :? .

De firmware had een update beschikbaar, en die heb ik meteen uitgevoerd.
De firmware versie is nu: LG-P880-V10b-JUN-11-2012

Even wat benchmarkscores:
Quadrant: 4.671
AnTuTu: 11.667

Lekkerrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KamiKaaze
DikkieDick schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 10:33:
Was op 26 juni met een draad begonnen in LG Optimus 4X HD P880 ,
maar toen bleef het angstvallig stil. ;-)
Waarvoor kwam deze niet te voorschijn tijdens het zoeken.. :?
Ik heb een hekel aan dubbel werk.... :|
Schijnbaar moet ik toch aan een bril... ;)
thachosen schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 22:42:
Heeft het niet te maken dat je de voorwaarden van google ergens moet accepteren...?
Ik heb verder geen idee wat dit voor een melding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matushki
Ah, goed nieuws: CyanogenMod team heeft een early versie CM10 op de 4xHD gezet.
Niet duidelijk hoe, en of dat betekent dat er een root tool is.

http://www.phonearena.com...timus-4X-HD-video_id32238
http://www.androidcentral...10-progress-optimus-4x-hd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matushki
Hier een link naar een Duits Optimus 4x HD p880 forum, stond niet in de startpost:

http://www.android-hilfe.de/lg-p880-optimus-4x-hd-forum/

Bevat een aantal goede posts, bijvoorbeeld een buglist, en vragen/tips.

Deze tip is aardig:
Verborgen service menu oproepen: volgende nummer op telefoonpad intoetsen: 3845#*880#
De laatste optie van het service menu biedt de mogelijkheid om bovenin het scherm het cpu verbruik te laten zien: met een balkje en in procenten, met aantal mhz (scaling) en welke core-modus wordt gebruikt (de shadow-core van max 500 Mhz of quad-core max 1400 Mhz).

[ Voor 66% gewijzigd door Matushki op 13-07-2012 16:45 . Reden: toegevoegd: Hidden Service Menu ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
Matushki schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 14:44:

Spannend! Ik had niet verwacht dat ze er al zo snel aan zouden zitten.

Mijn GSM is deze nacht gewoon platgegaan van 23:00 tot 06:00 en ik liet het scherm quasi uit met Powermax. Ik verdenk de ontvanger van agressief tewerk te gaan en de batterij leeg te zuigen. Ik zal dus ipv Powermax gewoon Airplane mode gebruiken. Nochtans lukte dit wel de nacht ervoor (zoals in een eerder bericht).

Dus ik hoop dat Cyanogenmod vlug met een stabiele versie uitkomt. De stock ROM doet het in mijn geval niet zo goed :/
Matushki schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 14:46:
Hier een link naar een Duits Optimus 4x HD p880 forum, stond niet in de startpost:

Handig forum :) De Duitsers zijn blijkbaar wat enthousiaster dan op XDA developers. En de akku problemen zijn bevestigd, dus ik ben niet de enige die hier met de GSM op standby zit leeg te lopen :s

[ Voor 18% gewijzigd door algalid op 13-07-2012 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matushki
uit de startpost[b]Problemen:
De camera heeft wat moeite met focussen, het vreemde is dat ik bijvoorbeeld de ene keer meer er last heb dan de andere keer.
Een gratis app lgCamera (op Google Play) lijkt dit probleem op te lossen.
Zelf moet ik dit nog even serieus gaan bekijken of dit echt het wondermiddel is ;)
Ik ben nieuwsgierig naar je ervaringen! Ik heb de app ook uitgeprobeerd, werkt op zich prima, maar de shutter is niet zo duidelijk vind ik (heb ik nu een foto gemaakt of niet?).
Ik heb bij de maker van de lgCamera app (rubberbigpepper) nagevraagd of z'n app inderdaad een oplossing is, en of er uberhaupt een link is met LG smartphones (de naam doet het vermoeden, maar de app beschrijving gaat er niet op in). Ik quote zijn antwoord:
"Firstly, LG Camera was developed for LG GT450 device. That cause it is named as lgCamera. Now I think Let's Go Camera name is perfect rebrending. About your phone I can not tell you anything, because I did not test it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KamiKaaze
Matushki schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 14:44:

THX voor de info... ga het zo ook eens doornemen...
Matushki schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 14:46:

Bevat een aantal goede posts, bijvoorbeeld een buglist, en vragen/tips.

Deze tip is aardig:
Dat verborgen menu was ik al tegengekomen, zal zo de startpost even bijwerken en zal het forum ook even bijzetten..
Ik werk onregelmatig... dus er zal op de meest vreemde tijden updates komen :+
Op sommige dingen met de "hidden menu" zat de mijne een beetje moeilijk te doen.. vooral op het NFC gedeelte.
Lijkt net of deze vastloopt, maar met een beetje geklooi, kom je er weer uit dit menu.

Ook even een link met het review met vergelijking van de 4 snelste toestelen op dit moment van hardware.info erbij zetten, gewoon hun eigen mening en dat zeggen ze ook eerlijk...
Natuurlijk weer die camera bug.. die volgens mij alleen in de software van LG zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KamiKaaze
Matushki schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 15:15:
[...]

Ik ben nieuwsgierig naar je ervaringen! Ik heb de app ook uitgeprobeerd, werkt op zich prima, maar de shutter is niet zo duidelijk vind ik (heb ik nu een foto gemaakt of niet?).
Ik heb bij de maker van de lgCamera app (rubberbigpepper) nagevraagd of z'n app inderdaad een oplossing is, en of er uberhaupt een link is met LG smartphones (de naam doet het vermoeden, maar de app beschrijving gaat er niet op in). Ik quote zijn antwoord:
"Firstly, LG Camera was developed for LG GT450 device. That cause it is named as lgCamera. Now I think Let's Go Camera name is perfect rebrending. About your phone I can not tell you anything, because I did not test it."
Ik ben er zelf ook niet helemaal uit... of ik dit nu echt prettiger vind werken.
Vooral als je een foto probeert te maken dan is het handiger om de standaard app te gebruiken.
Ik ga morgen even de forums doornemen op nieuwe informatie (mits ik de kans krijg natuurlijk) bedankt voor de tips ik probeer de startpost zo goed mogelijk bij te houden...
Zal morgen nog even dit gedeelte doorlezen en kijken of ik het nog wat kan verbeteren...
algalid schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 07:28:
[...]

Ik vermoed ook dat de GSM/3G module te agressief zń werk doet, dit gebeurt wel vaker bij nieuwe telefoons, heb het ook met Sony en Samsung meegemaakt.
Merk het ook meteen, ik werk zelf in gebouw met veel opstelpunten in de omgeving maar veel hoeken slecht ontvangst, dat merk je meteen in het gebruik.
Met "easy battery saver" ging het een stuk beter, maar heeft als nadeel dat de telefoon traag op berichten reageert volgens mij zet deze de 3g gedeelte gewoon uit, en dan gaat de batterij een stuk langer mee natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Laatst online: 15:26
ik heb 2 vragen voor de mensen die de telefoon al bezitten.

- is het mogelijk om apps te verpolaatsen naar de externe sd kaart?

(app2sd schijnt niet te werken klopt dit?

dit omdat veel apps toch al aardig groot aan het worden zijn met name de tegrazone games zijn 500mb+ en dat wil ik toch echt niet op een 12 gig rom plaatsen maar liever op een 32 gig sd kaartje.

- is de optie aanwezig om direct .apk files te laden zodat ik alvast een paar apps die ik geweldig vind van mijn tablet kan halen en op de sd kan zetten of is hiervoor root nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KamiKaaze
computerjunky schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 19:41:

- is het mogelijk om apps te verpolaatsen naar de externe sd kaart?

dit omdat veel apps toch al aardig groot aan het worden zijn met name de tegrazone games zijn 500mb+ en dat wil ik toch echt niet op een 12 gig rom plaatsen maar liever op een 32 gig sd kaartje.

- is de optie aanwezig om direct .apk files te laden zodat ik alvast een paar apps die ik geweldig vind van mijn tablet kan halen en op de sd kan zetten of is hiervoor root nodig?
Op je eerste vraag, schijnbaar nog niet als ik de discussie op xda-developers.com/ moet geloven.
Maar er is hoop volgens deze discussie op xda, al heb ik zelf nog geen succes om root toegang te krijgen.

Je 2e vraag, apk files op zich zijn gewoon te installeren, ik doe het wel eens via dropbox, maar ik weet ook dat sommige bestanden niet zomaar uitwisselbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
dat is wel jammer tegrazone apps zijn namelijk nog al groot en ook gewone apps worden steeds groter.
maargoed ik hoop dat hier snel een fix voor komt dis is blijkbaar duidelijk een fout gemaakt door LG en samsung aangezien het op andere merken toestellen wel werkt.

kan iemand bevestigen of deze functie aanwezig is : http://lh6.ggpht.com/-8YH.../s400/unknown-sources.jpg

het gaat hier om de bovenste (unknown sources).

[ Voor 40% gewijzigd door computerjunky op 16-07-2012 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisBos
  • Laatst online: 04-07 22:42
computerjunky schreef op maandag 16 juli 2012 @ 00:38:
dat is wel jammer tegrazone apps zijn namelijk nog al groot en ook gewone apps worden steeds groter.
maargoed ik hoop dat hier snel een fix voor komt dis is blijkbaar duidelijk een fout gemaakt door LG en samsung aangezien het op andere merken toestellen wel werkt.

kan iemand bevestigen of deze functie aanwezig is : http://lh6.ggpht.com/-8YH.../s400/unknown-sources.jpg

het gaat hier om de bovenste (unknown sources).
Jup, opties, beveiliging, onbekende bronnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
Na allerlei opties uit te proberen merk ik het volgende: De GSM is zéér zuinig als 3G uit staat, de Wifi connectie kan aan blijven staan hoewel ik merk dat de GSM die vanzelf uitschakelt als die in lock-mode gaat. Met uitgeschakelde data via 2G/3G verbruik ik ongeveer 1% batterij per 1h15m.

De "battery monitor widget" is trouwens aan te raden voor calibratie! De batterij lijkt zich dan wat meer voorspelbaar te gedragen.

Allerlei andere acties zoals muziek beluisteren verbruiken niet zoveel batterij maar de data-connectie zuigt dus wel veel energie. Toch maar hopen dat een firmware update of die Cyanogenmod er vlug aankomen.

EDIT: Met GreenPower krijg ik de 3G onder controle. Schakelt 3G uit als het scherm uit staat en gaat daarna om de 10 minuten syncen, een ideale vervanger voor JuiceDefender. Als het scherm weer aan staat is die in 1 seconde weer verbonden met 3G. Verbruik schommelt rond de 2%/uur momenteel.

[ Voor 26% gewijzigd door algalid op 16-07-2012 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop557
computerjunky schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 19:41:

- is het mogelijk om apps te verplaatsen naar de externe sd kaart?

Werkt niet meer, maar hoeft ook niet meer. Applicaties worden volgens mij in ICS automatisch op interne sd geheugen gezet. Hoewel er is eigenlijk geen onderscheid meer. Alleen het geheugen om apps te draaien (de 1 GB) dus is apart.Ten minste dat was het statement dat ik kreeg toen ik apps2sd installeerde. Krijg wel telkens een waarschuwing bij installatie van een moveable app, maar in apps2sd is de knop dan niet actief. Er is bij mij 12 GB beschikbaar voor apps en 6 is gebruikt daarvan volgens Linda File Manager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
Dat een CyanogenMod member Jellybean demonstreert op uitgerekend een 4XHD (en niet op de vooralsnog meer populaire S3) lijkt me overigens wel een geruststellende gedachte, betekent dat het met de "support" wel goed zit. ;)
Houdt dit nu in dat we minder van LG afhankelijk zijn die geen grote reputatie heeft op support?

[ Voor 3% gewijzigd door Hadespuiter op 16-07-2012 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matushki
Hadespuiter schreef op maandag 16 juli 2012 @ 12:24:
Houdt dit nu in dat we minder van LG afhankelijk zijn die geen grote reputatie heeft op support?
Als er een uniform werkende root access methode is (hoopvol, maar is er nog niet), of LG de bootloader unlocked (onwaarschijnlijk), dan komt het wel goed, want dan komen de custom roms vanzelf tevoorschijn op het XDA forum. Als er root acces komt, dan komt er zeker een CM10 Android Jellybean versie voor de 4X HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matushki
Nog een tip van het duitse 4x HD forum:

50 GB Online/Cloud Speicher
Denen der 16GB interne Speicher und der derzeit max. steckbare Speicher von 64GB nicht ausreicht oder schlichtweg viel Online Speicher haben möchte, kann sich die App Box.net installieren und erhält dann auf Grund der LG Kennung kostenlosen, lebenslangen 50GB-Speicher.

Net even getest, en het klopt, als je de Box app van Google Play installeert en je registreert, krijg je 50GB opslag. Ik had al een Box account, en die werd opgewaardeerd naar 50GB. Ik gebruik Box verder eigenlijk niet, dus ik weet nog niet wat je er allemaal in de praktijk mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Laatst online: 26-10-2024
ben benieuwd. zit er nu wel een notificatie lichtje op, of is het helemaal zonder notificatielichtje???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
jaydenjarno schreef op maandag 16 juli 2012 @ 15:39:
ben benieuwd. zit er nu wel een notificatie lichtje op, of is het helemaal zonder notificatielichtje???
De LG-telefoons hebben meestal geen LED-notificatielichtjes, deze heeft het ook niet. Mijn vorige HTC Desire had er wel één, best handig, ook omdat er 4-kleuren LEDs waren, maarja k probeer zonder ook te overleven.

Er zijn wel apps die de lichten van de toetsen onderaan doen oplichten om het te simuleren, maar die werken enkel bij toestellen als LG 2X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
Matushki schreef op maandag 16 juli 2012 @ 13:32:
[...]

Als er een uniform werkende root access methode is (hoopvol, maar is er nog niet), of LG de bootloader unlocked (onwaarschijnlijk), dan komt het wel goed, want dan komen de custom roms vanzelf tevoorschijn op het XDA forum. Als er root acces komt, dan komt er zeker een CM10 Android Jellybean versie voor de 4X HD.
Ik vond hier een root methode voor de 4XHD of bedoel je dat niet met uniform?

http://www.crackmyass.com...hd-root-tutorial.html?m=1

(ik heb zelf nog geen 4XHD dus weet niet of bovenstaande link nep is ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
Joop557 schreef op maandag 16 juli 2012 @ 09:32:
[...]

Werkt niet meer, maar hoeft ook niet meer. Applicaties worden volgens mij in ICS automatisch op interne sd geheugen gezet.
dat is nou net juist wel een problem 12 gig is zo goed als niets met apps die tegenwoordig al makkelijk 50 mb zijn en games die over de 500 mb per stuk zijn.
wat als je 12 gig vol is en je heb een 32 of 64 gig leeg sdkaartje in je telefoon zitten?
beedje zonde vind je niet.

vandaar mijn vraag of het mogelijk was apps gewoon vanaf de sd te draaien zodat de interne rom ruimte beschikbaar houd voor niet verplaatsbare games en apps.

ik snap dat niet alle apps standaard verplaatsbaar zijn maar je microsd helemaal niet kunnen gebruiken voor apps is wat mij betreft echt een nono en een zware fout in de software.
dit zou op een toestel als de experia arc s echt een doodssteek zijn omdat dit toestel maar een interne rom van 384 mb heeft en je dus niks groters zou kunnen instaleren.
appjes horen als er een sd kaatje in zit dan ook direct op je sd geinstaleerd te kunnen worden.
wel moet de optie er zijn om op de interne rom te instaleren voor mensen die geen sd kaartje hebben.

verder verbaast het me hoe slecht de distributie van dit toestel is er zijn nog steedsmaar 4 winkels in de pricewatch die het toestel aanbieden (2x is namelijk dezelfde toko onder een andere naam)

[ Voor 7% gewijzigd door computerjunky op 16-07-2012 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KamiKaaze
Hadespuiter schreef op maandag 16 juli 2012 @ 17:02:
[...]

Ik vond hier een root methode voor de 4XHD of bedoel je dat niet met uniform?

http://www.crackmyass.com...hd-root-tutorial.html?m=1

(ik heb zelf nog geen 4XHD dus weet niet of bovenstaande link nep is ofzo)
Op xda en Optimusforums heb ik geen positieve verhalen gezien over deze site.
Dus hou het maar op nep of geldklopperij..
Matushki schreef op maandag 16 juli 2012 @ 13:56:
Nog een tip van het duitse 4x HD forum:
[i]
50 GB Online/Cloud Speicher
......
Je blijft aan de gang _/-\o_ als ik even tijd heb wil ik dit toch even in de startpost gaan verwerken.
Misschien dat box verbeterd is....maar ik was met box gestopt omdat ik dropbox net wat prettiger vond werken volgens mij had ik die 50gb al... via een omweg... :9
Nog wat meer info op de box site zelf... :+
algalid schreef op maandag 16 juli 2012 @ 08:43:
Na allerlei opties uit te proberen merk ik het volgende: De GSM is zéér zuinig als 3G uit staat, de Wifi connectie kan aan blijven staan hoewel ik merk dat de GSM die vanzelf uitschakelt als die in lock-mode gaat. Met uitgeschakelde data via 2G/3G verbruik ik ongeveer 1% batterij per 1h15m.

De "battery monitor widget" is trouwens aan te raden voor calibratie! De batterij lijkt zich dan wat meer voorspelbaar te gedragen.

Allerlei andere acties zoals muziek beluisteren verbruiken niet zoveel batterij maar de data-connectie zuigt dus wel veel energie. Toch maar hopen dat een firmware update of die Cyanogenmod er vlug aankomen.

EDIT: Met GreenPower krijg ik de 3G onder controle. Schakelt 3G uit als het scherm uit staat en gaat daarna om de 10 minuten syncen, een ideale vervanger voor JuiceDefender. Als het scherm weer aan staat is die in 1 seconde weer verbonden met 3G. Verbruik schommelt rond de 2%/uur momenteel.
Netjes... ik heb zelf al verschillende apps geprobeerd en zodra de 3g verbinding afschakeld scheelt zeker een berg..
Ik heb de apps op mijn telefoon gezet... om mee te spelen... :9

En ook ik hoop op die Cyanogenmod, goede ervaringen mee, vooral met de opties op je verbindingen etc.
Scheelt toch een berg accuverbruik.
Gewoon stand by zonder data dat gaat prima... dan valt het allemaal mee, maar zodra de telefoon gaat schakelen tussen wifi en 3g dan gaat het hard, je ziet de meter gewoon terug lopen..

[ Voor 84% gewijzigd door KamiKaaze op 17-07-2012 02:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
computerjunky schreef op maandag 16 juli 2012 @ 19:00[/message]:[/b]
[...]

verder verbaast het me hoe slecht de distributie van dit toestel is er zijn nog steedsmaar 4 winkels in de pricewatch die het toestel aanbieden (2x is namelijk dezelfde toko onder een andere naam)
Wat mij ook verbaast is eigenlijk de prijs. De 4X is vrijwel net zo duur als de One X waarmee weinig nieuwe klanten aangetrokken zullen worden. Met alle respect maar HTC heeft namelijk een betere naam/reputatie.
De LG zal het toch echt even van een goedkopere prijs moeten hebben maar dat zie ik (nog) niet terug.

De titel "minst dure quad core" (tweakers.net review) gaat nog niet helemaal op. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
Hadespuiter schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 16:19:
[...]

Wat mij ook verbaast is eigenlijk de prijs. De 4X is vrijwel net zo duur als de One X waarmee weinig nieuwe klanten aangetrokken zullen worden. Met alle respect maar HTC heeft namelijk een betere naam/reputatie.
De LG zal het toch echt even van een goedkopere prijs moeten hebben maar dat zie ik (nog) niet terug.

De titel "minst dure quad core" (tweakers.net review) gaat nog niet helemaal op. ;)
idd ik had snelle drop verwacht naar minimal 440 euro maar helaas.

in andere landen zeggen ze wel allemaal dat de LG stukken goedkoper is dan de one x dus ik vraag me af of het niet weer een staaltje nederlandse diefstal is zoals gewoonlijk.
winkels en distributeurd hier in nederlnd hebben er een handje van de prijs hoger te introduceren dan in andere landen waardoor het veel lanfger duurt tot de prijs naar een redelijk nivi gezakt is.
zelf wil ik deze telefoon graag hebben maar aangezien er nog een aantal issues met deze telefoon zijn (verplaatsen apps , camera , update 10b = 35% trager) ben ik toch niet niet bereid de prijs te betalen die er nu aanhangt.
zeker omdat ik alleen nog maar lokaal koop waat hij dus gewoon 500 euro kost.

valt me ook op dat er zo weinig nieuws en activiteit is rondom deze telefoon nou kan dat natuurlijk goed nieuws zijn of komen doordat de verkoop nog mondjes maat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Nu online
computerjunky schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 18:15:
[...]

idd ik had snelle drop verwacht naar minimal 440 euro maar helaas.

in andere landen zeggen ze wel allemaal dat de LG stukken goedkoper is dan de one x dus ik vraag me af of het niet weer een staaltje nederlandse diefstal is zoals gewoonlijk.
winkels en distributeurd hier in nederlnd hebben er een handje van de prijs hoger te introduceren dan in andere landen waardoor het veel lanfger duurt tot de prijs naar een redelijk nivi gezakt is.
zelf wil ik deze telefoon graag hebben maar aangezien er nog een aantal issues met deze telefoon zijn (verplaatsen apps , camera , update 10b = 35% trager) ben ik toch niet niet bereid de prijs te betalen die er nu aanhangt.
zeker omdat ik alleen nog maar lokaal koop waat hij dus gewoon 500 euro kost.

valt me ook op dat er zo weinig nieuws en activiteit is rondom deze telefoon nou kan dat natuurlijk goed nieuws zijn of komen doordat de verkoop nog mondjes maat is.
Het hangt er vanaf hoe je het bekijkt.
Als men zegt dat de LG in andere landen veel goedkoper is dan de One X kan dit ook betekenen dat de One X in die andere landen veel duurder is.
Daarnaast hangt het er uiteraard ook vanaf wat men verstaan onder veel goedkoper.

In Duitland is de LG 6 euro goedkoper dus de Nederlandse prijs ligt volledig in lijn met de Duitse prijs.

Maar als mensen zoiets beweren (dus dat iets veel goedkoper is in andere landen) moet je altijd direct naar de shop of prijzen vragen want meestal klopt er geen hol van of men zit flink te overdrijven en het product is net eens 1 of 2% goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:37
In combinatie met een abonnement is de LG wel degelijk wat goedkoper dan de HTC One X, al scheelt het niet veel. En ergens snap ik ook wel dat ze het toestel niet veel goedkoper willen aanbieden. Het toestel is immers niet/niet veel minder dan de HTC One X.

Nu ze eindelijk een goed toestel op de markt hebben gezet hebben ze alle reden om het budgetmerk-imago van zich af schudden. En dat lukt je niet door een quad-core toestel tegen dumpprijzen in de markt te zetten.

Wat vaak wordt vergeten is dat Samsung ook pas sinds de introductie van Android in populariteit is gestegen en voor die tijd niet veel bijzonders presteerde op de telefoonmarkt. Die populariteit nam al eerder toe op onder andere de TV-markt. LG lijkt dat spoor te volgen en is inmiddels niet meer weg te denken uit de TV-markt. Daarnaast doen ze nu ook serieus mee op de telefoonmarkt met deze Optimus 4X HD.

Ik vrees dat de 4X HD geen doorslaand commercieel succes wordt, maar dat dit toestel wel moet afrekenen met het negatieve imago van LG, om zo de weg voor een opvolger te plaveien.

Hoe dan ook is mijn vrouw tot nu toe dik tevreden met haar 4X en als bezitter van een Galaxy Note ben ik ook behoorlijk onder de indruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop557
computerjunky schreef op maandag 16 juli 2012 @ 19:00:
[...]

dat is nou net juist wel een problem 12 gig is zo goed als niets met apps die tegenwoordig al makkelijk 50 mb zijn en games die over de 500 mb per stuk zijn.
wat als je 12 gig vol is en je heb een 32 of 64 gig leeg sdkaartje in je telefoon zitten?

vandaar mijn vraag of het mogelijk was apps gewoon vanaf de sd te draaien zodat de interne rom ruimte beschikbaar houd voor niet verplaatsbare games en apps.

ik snap dat niet alle apps standaard verplaatsbaar zijn maar je microsd helemaal niet kunnen gebruiken voor apps is wat mij betreft echt een nono en een zware fout in de software.
dit zou op een toestel als de experia arc s echt een doodssteek zijn omdat dit toestel maar een interne rom van 384 mb heeft en je dus niks groters zou kunnen instaleren.
appjes horen als er een sd kaatje in zit dan ook direct op je sd geinstaleerd te kunnen worden.
wel moet de optie er zijn om op de interne rom te instaleren voor mensen die geen sd kaartje hebben.

Je hebt dus niet gelijk, want in froyo kon je met apps2sd een app van interne geheugen naar interne sd overzetten (ten minste op de optimus 2x). Wel was/is er een app GltoSD, waarmee je gameloft spellen over kon zetten naar je externe sd, maar daar had je dus rootrechten voor nodig. Nu is er dus geen scheiding meer tussen intern geheugen en SD geheugen. Wel nog externe SD, maar die kon je in Froyo dus ook al niet gebruiken voor apps en apps data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
Joop557 schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 01:28:
[...]

Je hebt dus niet gelijk, want in froyo kon je met apps2sd een app van interne geheugen naar interne sd overzetten (ten minste op de optimus 2x). Wel was/is er een app GltoSD, waarmee je gameloft spellen over kon zetten naar je externe sd, maar daar had je dus rootrechten voor nodig. Nu is er dus geen scheiding meer tussen intern geheugen en SD geheugen. Wel nog externe SD, maar die kon je in Froyo dus ook al niet gebruiken voor apps en apps data.
je kon je microsd kaartje niet standaard gebruiken nee maar met app2sd kan je het wel omzetten.
nu kan dat dus helemaal niet meer en heb je buiten fotos en filmpjes echt helemaal niets meer aan je sd kaartje.
in mensen zouden moeten stoppen met het noemen van interne sd en het gewoon rom geheugen noemen.
2x sd is verwarrend we hebben gewoon rom geheugen (in telefoon) en sd geheugen (het kaartje dat je er zelf in stopt.

en als ik dus geen apps meer naar sd kan verplaatsen waarom zou ik dan nog een sd kaartje willen?
en waarom zit er dan in vredesnaam maar 12 gig in die telefoons (samsung heeft hetzelfde probleem met de s3)
en waarom stoppen ze er dan nog een sd slot in?

dit is volgens mij gewoon een grote screwup in de software het hoord wat mij betreft gewoon mogelijk te zijn apps naar de sd te verplaatsen aangezien 12 gig echt niets meer is met games van tegenwoordig.
met 5 apps uit de tegra store en wat andere apps is de helft al vol met een beedje filmen en fotos maken is de rest binnen een maand vol.
de volledig werkende sd kaart van 32 of 64 gig is dan ook wenselijk.
een kaartslot zonderhet te kunnen gebruiken voor alles is gewoon een slechte zet.

er zijn zat toestellen met beperkt intern geheugen en een sd kaart die volledig gebruikt kan worden en android 4.0 hebben dus waarom hebben LG en samsung dit niet goed gedaan ?
neem de arc s standaard 384 rom en een 8 gig sd wat is hier anders aan dan een lg en s3 die ipv 384mb rom 12 gig hebben?
op de arc kan je bijna alles gewoon verplaatsen die moet het bij de lg ook kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
In de pricewatch staat inmiddels een aardige waslijst aan leveranciers. Het overgrote
deel daarvan vraagt echter meer dan 500 euro voor het toestel.
Dit gaat 'm niet worden zo en dat kun je ook zien aan de populariteit van het toestel (in de pricewatch rang enorm gedaald naar een 30e plaats).

Dit toestel gaat pas lopen als de prijs rond de 400 komt te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop557
computerjunky schreef op maandag 16 juli 2012 @ 19:00:
[...]

Nee onjuist. In Froyo kon je ook niet apps op externe sd zetten, op geen enkel toestel. In ICS is het al aanzienlijk verbeterd doordat er nu geen onderscheid meer is tussen interne SD en intern geheugen. De Externe SD kun je wel gebruiken voor films, foto's en muziek etc. Dit is niet een fout van LG of Samsung, maar een restrictie van Ice Cream Sandwich Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
Joop557 schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 16:55:
[...]

Nee onjuist. In Froyo kon je ook niet apps op externe sd zetten, op geen enkel toestel. In ICS is het al aanzienlijk verbeterd doordat er nu geen onderscheid meer is tussen interne SD en intern geheugen. De Externe SD kun je wel gebruiken voor films, foto's en muziek etc. Dit is niet een fout van LG of Samsung, maar een restrictie van Ice Cream Sandwich Android.
app2sd werkte wel nu werkt die dus niet meer.

verder hebben andere merken hier geen last van dus is het gewoon knullig van samsung en LG dat het niet werkt.
het is bij de experia arc ook gewoon mogelijk om apps te verplaatsen dus waarom niet bij de lg en s3?
en als verplaatsen een beperking van het os zou zijn hadden ze echt wel standaard 32 gig geheugen ingebouwd en geen sd slot toegevoegd.
aangezien dat slot er nu vor spec en bonen op zit en niet echt gebruikt kan worden.

er zijn zat android apparaten met android 4.0 16 of 32 gig intern geheugen en een sd slot waar het wel gewoon werkt dus moet het gewoon gefixed worden in een update en the sooner the better zonder deze functie zullen veel mensen deze toestellen laten liggen .
ik in iedergeval zolang dit niet gefixed is.

als je het mij vraagd hadden ze gewoon het interne geheugen niet op moeten delen in een rom en in de interne sd dan was de externe sd nog zoals in 2.3 en had app2sd gewoon gewerkt.

ik snap niet waarom ze een sd partietie van de rom aangemaakt hebben het enigste dat dat gedaan heeft is problemen veroorzaken.

[ Voor 23% gewijzigd door computerjunky op 18-07-2012 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
Dat er nog steeds geen root toegang is, moeten we hier ons nu al zorgen over maken of is het normaal dat er tijd overheen moet.
Na hoeveel tijd was er bijv. roottoegang op de SIII en One X?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
Hadespuiter schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 12:53:
Dat er nog steeds geen root toegang is, moeten we hier ons nu al zorgen over maken of is het normaal dat er tijd overheen moet.
Na hoeveel tijd was er bijv. roottoegang op de SIII en One X?
Het toestel is nog nieuw, maar er ontbreekt ook een stormloop op de O4X, dus als er al developers zijn zullen ze maar met weinig zijn. De roottoegang zal daarom nog een tijdje duren. En die demo video met CM10 was op een dev-versie van de O4X dus helaas geen goed nieuws :(

Ik denk dat we tegen eind augustus toch wel al iets gaan zien, maar zo snel als S3 of One X zal het niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Het lijkt me goed als iemand voor de ontwikkelingen op rootgebied even een apart topic aan gaat maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:37
Iemand al silicone cases voor dit toestel kunnen vinden? Moet zeggen dat er sowieso (nog) weinig accessoires te vinden zijn voor de 4X HD... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:24

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ook graag even een accessoire topic openen in Accessoires & Navigatie voor de Optimus 4X, dan houden we dit topic voor het toestel zelf :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matushki
RoD schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 00:38:
[modbreak]Het lijkt me goed als iemand voor de ontwikkelingen op rootgebied even een apart topic aan gaat maken.[/]
ot: Respect voor de moderators, maar dit is nog een kleine topic, met niet zoveel mensen Lijkt mij niet handig om de interesse die er is te splitsen in meer draadjes. Of er moet in de startpost een goede doorklik zijn naar de aparte 4x hd draadjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matushki
Ik bemerk in bepaalde apps, zoals 'Comic Viewer' en 'Heroes Call THD' dat het scherm van de 4x HD na verloop van tijd slechter gaat reageren op aanraking.

Mogelijk heeft het (bij Heroes Call) te maken met de toenemende warmteontwikkeling in het toestel. Als ik bij Heroes Call het toestel op een koude steen leg, gaat het na een tijdje weer beter.

Een andere mogelijke oorzaak is het oplichten van de drie buttons onderaan het toestel (instelling: thuistoetslicht). Ook bij het aanraken of vegen van het scherm, gaan die buttons oplichten. Dit lijkt in sommige apps te conflicteren met de responsiviteit van de touchscreen. Ik heb het automatisch op laten lichten uitgezet, en de responsiviteit in Comic Viewer is aanmerkelijk beter (ook in Heroes Call trouwens).

Hebben anderen soortgelijke ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KamiKaaze
Matushki schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 16:30:
[...]

ot: Respect voor de moderators, maar dit is nog een kleine topic, met niet zoveel mensen Lijkt mij niet handig om de interesse die er is te splitsen in meer draadjes. Of er moet in de startpost een goede doorklik zijn naar de aparte 4x hd draadjes.
Zodra het toestel geroot is word het denk ik vanzelf drukker op tweakers... maar tot nu toe nog erg rustig rond dit toestel(valt mij zelfs tegen) ook voor hoesjes etc, als dit wat opleeft en er komt een officiële op maat gemakte houder of hoesje uit dan maak ik of iemand anders (meld het even) een topic aan.
Dus ik deel je mening... en zodra bij mij de topics bekent zijn dan zet ik die bovenaan de startpost!!!.

Let trouwens op, de meeste hoesjes zijn te klein , voor dit nogal groot geschapen apparaat.
Net een een hoesje binnen gehad via eBay, deze is een halve centimeter te kort daar heb je weinig aan als bescherming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
KamiKaaze schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 22:24:
[...]

Zodra het toestel geroot is word het denk ik vanzelf drukker op tweakers... maar tot nu toe nog erg rustig rond dit toestel(valt mij zelfs tegen) ook voor hoesjes etc, als dit wat opleeft en er komt een officiële op maat gemakte houder of hoesje uit dan maak ik of iemand anders (meld het even) een topic aan.
Dus ik deel je mening... en zodra bij mij de topics bekent zijn dan zet ik die bovenaan de startpost!!!.

Let trouwens op, de meeste hoesjes zijn te klein , voor dit nogal groot geschapen apparaat.
Net een een hoesje binnen gehad via eBay, deze is een halve centimeter te kort daar heb je weinig aan als bescherming.
zou je een linkje willen posten van de te korte hoes zodat ik in iedergeval weet wat op ebay ik niet moet bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KamiKaaze
computerjunky schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 22:43:
[...]

zou je een linkje willen posten van de te korte hoes zodat ik in iedergeval weet wat op ebay ik niet moet bestellen :)
Er zijn een hele zooi eBay winkels die een soortgelijk hoesje verkopen zoals deze.
Ik heb al een mail gestuurd misschien is er wat verkeerd gegaan, anders krijgt deze persoon een ruk recensie... zijn ze niet gek op... >:)
De eerste vragen komen al :9 , PDair site is ook al op weg voor een flipcase, komt er misschien toch snel een apart topic voor houders etc... ;)
Matushki schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 16:39:

.......
Hebben anderen soortgelijke ervaringen?
Nog niet... maar ik zal er op gaan letten zodra ik actief bezig ben en het apparaat warmte gaat ontwikkelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop557
Ik heb deze gekocht en die past perfect.

http://www.ebay.nl/itm/12..._trksid=p3984.m1439.l2649

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
bedankt bijde die had ik idd in de verlanglijst staan maar wacht je reply nog even van van de verkoper :)

die bugatti is idd ook wel leuk alleen een stuk duurder dan de andere alternatieven.

maarja als die niet goed zijn is het ook weggegooit geld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KamiKaaze
computerjunky schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 23:54:
[...]

bedankt bijde die had ik idd in de verlanglijst staan maar wacht je reply nog even van van de verkoper :)

die bugatti is idd ook wel leuk alleen een stuk duurder dan de andere alternatieven.

maarja als die niet goed zijn is het ook weggegooit geld :P
Ik heb van dit merk een hoesje past ook prima, alleen bij de lokale pakistaan vandaan... :+
http://www.ebay.nl/itm/27..._trksid=p3984.m1497.l2649

Maar zodra die PDair flip case er is dan staat die bovenaan op mijn verlanglijstje.
Laten we hopen dat er snel meer op de markt komt, dan moet er even een apart topic voor aangemaakt gaan worden... en dan hoop ik ook dat het hier wat drukker word..

LG doet in ieder geval een poging om wat meer kopers te krijgen... :D
Faberyayo pakt uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KamiKaaze
Ik heb een apart topic aangemaakt voor:
[LG Optimus 4x HD(P880)] Accessoires

En daar ga ik wat dingen toevoegen die ik gevonden heb, nu nog de ervaringen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop557
Vandaag 10d vrijgegeven via ota. Camera veel sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KamiKaaze
Joop557 schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 19:44:
Vandaag 10d vrijgegeven via ota. Camera veel sneller.
Ik heb het via de laptop moeten doen, telefoon werkt in ieder geval nog :+
Camera kan ik bevestigen, even paar fotootjes gemaakt, stelt in ieder geval snel scherp.
Moet er langer mee spelen om te kijken of die focus bug eruit is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
blijft toch jammer dat LG helemaal niet communiceerd.

het had ze goed gestaan als ze 10 dagen geleden hadden aangegeven dat de update er aan kwam.
in werkelijkheid maakt het niet uit maar het is gewoon wat netter en de klant weet waar hij aan toe is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
Ik heb ook V10D geïnstalleerd. Buiten de camera lijkt er niet veel veranderd te zijn, de batterij gedraagt zich nog als vroeger. GreenPower blijft er dan maar op staan.

Een kleine onhandigheid (niet direct met de O4X te maken): De update van Google+ zorgt ervoor dat Instant Upload bij auto sync aan staat, ook al schakel je het uit in de Google+ app. Foto's die je neemt met de stock camera worden dus geüpload en er is geen expliciete popup die je hiervan op de hoogte brengt. Ik heb het op mijn eigen "albums" tab mogen zien :(

Na wat zoeken heb ik gewoon de Google+ app updates verwijderd en daarna Google+ uitgeschakeld, het werd toch weinig gebruikt. Een andere oplossing voor deze bug is nog niet voorhanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop557
algalid schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 13:25:
Ik heb ook V10D geïnstalleerd. Buiten de camera lijkt er niet veel veranderd te zijn, de batterij gedraagt zich nog als vroeger. GreenPower blijft er dan maar op staan.

Een kleine onhandigheid (niet direct met de O4X te maken): De update van Google+ zorgt ervoor dat Instant Upload bij auto sync aan staat, ook al schakel je het uit in de Google+ app. Foto's die je neemt met de stock camera worden dus geüpload en er is geen expliciete popup die je hiervan op de hoogte brengt. Ik heb het op mijn eigen "albums" tab mogen zien :(

Na wat zoeken heb ik gewoon de Google+ app updates verwijderd en daarna Google+ uitgeschakeld, het werd toch weinig gebruikt. Een andere oplossing voor deze bug is nog niet voorhanden.
Er moet toch nog wat anders veranderd zijn mbt de performance, want quadrant levert nu weer de cijfers van 10A zelfs sneller dan de HTC One X, dus wel interessant. Dit alleen wanneer de batterij meer dan 40% vol is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
Joop557 schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 22:11:
Er moet toch nog wat anders veranderd zijn mbt de performance, want quadrant levert nu weer de cijfers van 10A zelfs sneller dan de HTC One X, dus wel interessant. Dit alleen wanneer de batterij meer dan 40% vol is.
Mijn Antutu geeft 11.560, lijkt in de lijn te liggen van V10A (dat was zo'n 11.000)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
nu nog root en downclocken die quad core voor nog langere accuduur.
dat ding gooit veel te snel alle cores aan op 100%.
dingen als browsen en apps instaleren zou prima gaan op 4x 800 mhz of 1x 1500 mhz en de andere cores uit.

hoop dat toekomstige toestelling dit dan ook beter gaan doen dan de huidige quad cores.

nu nog root and apps instaleren op de sd of verplaatsen naar de sd en ik ben helemaal tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
quote: computerjunky
Nu nog root
Daarmee ben je er nog niet. Er moet vervolgens een community opstaan die roms gaan maken.
Ik zie voorlopig nog vééls te weinig activiteiten op XDA. Er zijn een handvol onkundige amateurs bezig om rootacces te krijgen (wat ze niet lukt omdat de werkelijke kennis ontbreekt) en that's it.
Lijkt vooralsnog wel of de grote jongens die er wel verstand van hebben niet geïnteresseerd zijn in het toestel, en dan heb je een probleem.

[ Voor 7% gewijzigd door Hadespuiter op 27-07-2012 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
Hadespuiter schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 12:03:
[...]

Daarmee ben je er nog niet. Er moet vervolgens een community opstaan die roms gaan maken.
Ik zie voorlopig nog vééls te weinig activiteiten op XDA. Er zijn een handvol onkundige amateurs bezig om rootacces te krijgen (wat ze niet lukt omdat de werkelijke kennis ontbreekt) en that's it.
Lijkt vooralsnog wel of de grote jongens die er wel verstand van hebben niet geïnteresseerd zijn in het toestel, en dan heb je een probleem.
tja of het lukt de grote jongens ook niet doordat het goed is dichtgetimmerd.
dat is dan weer een voordeel aan laat je telefoon uitbrengen je kan alle lekken dichten.
helaas is dat ook weer een nadeel ik zie root nu ik er meer over weet en weet wat je ermee kan meer als noodzaak dan als optie.
bijvoorbeeld downclocken cpu onnodige apps van lg verwijderen aanpassingen doen aan de interface om het simpeler/vloeiender te maken of gonderdelen te verwijderen die je niet nodig heb.

het lijkt mij trouwens wel of ontwikkelaars er niiets mee doen door de tegra 3 en het uitblijven van drivers door nvidia.
ik had ergend gelezen dat er voor de one x ook probelemn waren door het uitblijven van dezelfde tegra chip drivers.
mischien dat ze daarom gen moeite doen.
verder heb ik zelf trouwens geen custom rom nodig ik vind alleen het apps op de sd instaleren een must games voor telefoons zijn tegenwoordig simpelweg te groot aan het worden voor 16 gig intern geheugen.
het zou dan ook mooi zijn als google een oplossing bied die het voor ontwikkelaars makkelijker maakt op apps op de sd te instaleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
edit : verkeerd geplaatst

[ Voor 105% gewijzigd door computerjunky op 30-07-2012 04:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KamiKaaze
Kwam dit tegen op XDA:

QuadGearBox: Save battery maybe. (EcoMode)

Schijnt standaard verstopt te zitten in de LG misschien omdat het nog niet getest is.
Even kijken wat dit naast Greenpower doet..

Directe link naar Google market.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
en wat zijn je bevindingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KamiKaaze
Het is niet helemaal eerlijk want ik heb het vrij druk op mijn werk, dus minder tijd om alles te bekijken dus gebruik hem ook minder... mijn werk gaat voor ;).
Greenpower staat nu 2 dagen uit, heb wel de indruk dat het iets zuiniger is, maar dat zou misschien ook aan de nieuwe firmware kunnen liggen.

Paar keer mijn mail, facebook etc gecheckt en een update binnen gehaald na bijna 8 uur staat de batterij meter op 55%, valt me eigenlijk niet eens tegen op de locatie waar ik zit.
Elke telefoon met internet aan, word gewoon leeg getrokken op mijn werk plek, dus ik ben een korte accuduur wel gewend (na werktijd altijd meteen aan de lader).

Er worden wel cores uitgeschakeld, maar ik merk niet dat de telefoon trager is of zo.
Maar ik game er ook niet op of zo.
Stanby gebruik lijkt vreemd genoeg wel een stuk minder (dus als je de foon lange tijd niet aanraakt) daar heb ik niet echt een verklaring voor, misschien toeval, betere ontvangst?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Laatst online: 26-10-2024
heb hem vandaag "live" gezien in de winkel, maar man man wat een mooi scherm is dat zeg. zit er nu toch sterk aan te twijfelen om deze te halen. alleen het toestel is eigenlijk wel erg groot als je van de desire s afkomt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cb2009
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07:54
In de diverse reviews is te zien dat LG ervoor heeft gekozen om een witte achtergrond te gebruiken i.p.v. de zwarte achergrond die je bij andere Android 4.0 toestellen ziet. Goed voorbeeld is het instellingen scherm.

Nou schijnt het zo te zijn dat je andere thema's kunt kiezen. Zit daar toevallig een thema bij waarbij de achtergrond (weer) zwart is?

Verder: gaat LG een update naar Android 4.1 Jelly Bean uitbrengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
ROOT ACCES!!!

http://forum.xda-develope...p?p=29861737#post29861737

En hier een duidelijke howto: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1818502

[ Voor 32% gewijzigd door Hadespuiter op 06-08-2012 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KamiKaaze
Sh*t let ik even niet op.. :( hebben ze het toch voor elkaar gekregen :+
Maar bedankt voor de info... _/-\o_

Getest en alles werkt nog zo te zien... :+

Meteen de start even aanvullen... :P nogmaals _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door KamiKaaze op 07-08-2012 05:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matushki
cooool finally root access. Nu op m'n werk helaas, maar thuis meteen uittesten! Hallelujah!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
mooi werd tijd ! nu nog een eurotje of 50 goedkoper bij lokale winkels en ik haal m op ik ben namelijk klaar met internet winkels er is altijd wel wat mis bij mij.

althans ik neem aan nu er roo9t is de app 2 sd functie snel weer werken zal dat blijft immers een vereiste.

[ Voor 25% gewijzigd door computerjunky op 07-08-2012 17:43 ]

• Mirage
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:48
http://www.belsimpel.nl/l...mus-4x-hd-white/overzicht

436 euro voor een witte 4X prijs is dus al licht gedaald.

Verder is CWM ook eindelijk draaiende op de 4X. op het forum bij XDA ook al een preview van android 4.1 met htc sense draaiend op onze 4X gezien.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1826378

[ Voor 11% gewijzigd door Mirage op 16-08-2012 11:30 ]

https://www.afrikareisopmaat.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-07 18:43

EaS

Heb het toestel ook sinds 2 dagen. Zeer tevreden over. Classy design, prachtig scherm, snel. Niets op aan te merken.

Een update naar de "laatste" firmware ging ook prima via het toestel zelf. Een update naar v10b. Verder is er blijkbaar niets beschikbaar.

Nu zie ik (en lees ik) dat er ook een v10d bestaat:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5BLol.jpg

Mij huidige firmware is:
LGP880AT-00-V10b-EUR-XXX-JUN-11-2012

Via het toestel zelf kan ik niet updaten (U gebruikt de laatste software versie in huidige OS versie).
Probeer ik het via de LGMobile software dan lukt het ook niet (van alles geprobeerd, ook de VOL- optie idd, waarna iets van firmware upgrade in het scherm verschijnt. Maar kan er dan verder niets mee. Ook met het LGMobile programma is dan verder niets te doen. Bijwerken starten valt gewoon niet te kiezen. Etc, etc, etc....)

Vreemd. Meer personen hier met hetzelfde probleem? Of is er misschien een workaround?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KamiKaaze
EaS schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 20:48:

Via het toestel zelf kan ik niet updaten (U gebruikt de laatste software versie in huidige OS versie).
Probeer ik het via de LGMobile software dan lukt het ook niet (van alles geprobeerd, ook de VOL- optie idd, waarna iets van firmware upgrade in het scherm verschijnt. Maar kan er dan verder niets mee. Ook met het LGMobile programma is dan verder niets te doen. Bijwerken starten valt gewoon niet te kiezen. Etc, etc, etc....)

Vreemd. Meer personen hier met hetzelfde probleem? Of is er misschien een workaround?
Ik heb het zelf met de software van lg op de laptop gedaan.
Als je het toestel aansluit op de pc of laptop kan het wel eens helpen om te schakelen tussen de laadmode of een andere mode op het toestel misschien pakt de software het wel niet lekker op bij mij heeft het te maken met bepaalde software die in de weg zit op de usb poorten.
Het kan ook zijn dat je even geduld moet hebben misschien is er wat aan de hand aan de kant van LG die de updates levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS

EaS

KamiKaaze schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 21:01:
[...]

Ik heb het zelf met de software van lg op de laptop gedaan.
Als je het toestel aansluit op de pc of laptop kan het wel eens helpen om te schakelen tussen de laadmode of een andere mode op het toestel misschien pakt de software het wel niet lekker op bij mij heeft het te maken met bepaalde software die in de weg zit op de usb poorten.
Het kan ook zijn dat je even geduld moet hebben misschien is er wat aan de hand aan de kant van LG die de updates levert.
Bedankt voor de tips. Heb eigenlijk al van alles geprobeerd. Het toestel word herkend door de software, daar ligt iig niet het probleem:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Q3AG5.jpg

Maar dan doe ik het volgende; Het toestel in firmware upgrade modus schakelen:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/QNfVb.jpg

Programma weer starten (of ook voor die tijd starten, of opnieuw USB kabel erin ...etc etc.), maar de upgrade mogelijkheid komt gewoonweg niet tevoorschijn:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hSDAB.jpg

Hmmm. Of hanteer ik niet de juiste methode? Misschien maar even afwachten, of LG eens contacten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KamiKaaze
Vreemd... wat ik wel heb gedaan is de vertaling van de software naar engels gezet, bij mij klopte er een aantal dingen niet of waren niet duidelijk.
Maar je heb in ieder geval connectie zo te zien, ik hoefde de phone in ieder geval niet speciaal in upgrade mode te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop557
EaS schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 20:48:
Heb het toestel ook sinds 2 dagen. Zeer tevreden over. Classy design, prachtig scherm, snel. Niets op aan te merken.

Een update naar de "laatste" firmware ging ook prima via het toestel zelf. Een update naar v10b. Verder is er blijkbaar niets beschikbaar.

Nu zie ik (en lees ik) dat er ook een v10d bestaat:

[afbeelding]

Mij huidige firmware is:
LGP880AT-00-V10b-EUR-XXX-JUN-11-2012

Volgens mij is de 10D alleen maar via ota beschikbaar dus via wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
Joop557 schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 22:36:
[...]

als dat zo is betekend dat dus dat mensen eerst moeten updaten en dan pas moeten rooten?

mischien handig om even te testen en vermelden in de root guides op het web aangezien volgens mij root ota updates uitschakeld.

• EaS

EaS

KamiKaaze schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 22:30:
Vreemd... wat ik wel heb gedaan is de vertaling van de software naar engels gezet, bij mij klopte er een aantal dingen niet of waren niet duidelijk.
Maar je heb in ieder geval connectie zo te zien, ik hoefde de phone in ieder geval niet speciaal in upgrade mode te zetten.
Heb het ook eens geprobeerd in de Engelse taalomgeving. Maakte niets uit.
Maar heb ondertussen antwoord terug gekregen van LG (waarbij ik ze in de vraag ook naar mijn post in dit topic heb verwezen). Waar het in 't kort op neer kwam: Voer eens een factory-reset van je telefoon uit (volgens pagina 14 van de handleiding), en probeer daarna de B2CAppSetup.exe (= LGMobile Support Tool), waarbij vermeld werd "Let op: de massa opslag moet uit staan met updaten."

Eigenlijk niets anders dan wat ik al die tijd al deed, behalve dan de factory-reset.
Resultaat? Exact hetzelfde. Uw toestel bevat al de nieuwste software :/ .

Heb echt van alles geprobeerd met de voorhanden zijnde LG software (LG PC suite & Support tool). Ook een 'geforceerde' firmware update:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/aFM8J.jpg

:(
Joop557 schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 22:36:
[...]

Volgens LG moet de update gewoon via de support tool geïnstalleerd kunnen worden. Hetzelfde lees ik daarnaast ook op diverse fora (xda, android-hilfe etc.). Maar voor de volledigheid - hier is wat er gebeurd via OTA:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/3jtnq.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/48DfW.jpg

Wel vond ik het volgende een beetje vreemd. Wie kan eens checken of dat bij hem/haar ook het geval is (start LG support tool -> Klantondersteuning -> Geschiedenis Bijwerken):

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/dqOBp.jpg

Versie v10E??
Is in ieder geval niet terug te vinden in de telefoon.

(screenshots plaats ik hier mede omdat ik LG verwijs naar deze posts bij eventuele vragen)

• Joop557
Vraagje, is het wel een NL model??? Anders zul je het op een andere manier moeten doen, downloaden van de firmware (volgens mij te vinden ergens bij XDA) en dan dezelfde manier als ooit voor de Optimus 2X. Ik weet natuurlijk niet of dat ook voor de 4X HD werkt, maar het gebruikt dezelfde software op je pc alleen wordt via een script een paar wijzigingen op je pc doorgevoerd zodat ipv vanaf de server van LG de firmware vanaf je pc ingeladen wordt.
EaS schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 21:50:
[...]

Maar heb ondertussen antwoord terug gekregen van LG (waarbij ik ze in de vraag ook naar mijn post in dit topic heb verwezen). Waar het in 't kort op neer kwam: Voer eens een factory-reset van je telefoon uit (volgens pagina 14 van de handleiding), en probeer daarna de B2CAppSetup.exe (= LGMobile Support Tool), waarbij vermeld werd "Let op: de massa opslag moet uit staan met updaten."

Eigenlijk niets anders dan wat ik al die tijd al deed, behalve dan de factory-reset.

Heb echt van alles geprobeerd met de voorhanden zijnde LG software (LG PC suite & Support tool). Ook een 'geforceerde' firmware update:

[afbeelding]

[...]

Volgens LG moet de update gewoon via de support tool geïnstalleerd kunnen worden. Hetzelfde lees ik daarnaast ook op diverse fora (xda, android-hilfe etc.). Maar voor de volledigheid - hier is wat er gebeurd via OTA:

[afbeelding]

[afbeelding]

Wel vond ik het volgende een beetje vreemd. Wie kan eens checken of dat bij hem/haar ook het geval is (start LG support tool -> Klantondersteuning -> Geschiedenis Bijwerken):

[afbeelding]

Versie v10E??

(screenshots plaats ik hier mede omdat ik LG verwijs naar deze posts bij eventuele vragen)

• Joop557
Vraagje, is het wel een NL model??? Anders zul je het op een andere manier moeten doen, downloaden van de firmware (volgens mij te vinden ergens bij XDA) en dan dezelfde manier als ooit voor de Optimus 2X. Ik weet natuurlijk niet of dat ook voor de 4X HD werkt, maar het gebruikt dezelfde software op je pc alleen wordt via een script een paar wijzigingen op je pc doorgevoerd zodat ipv vanaf de server van LG de firmware vanaf je pc ingeladen wordt.
EaS schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 21:50:
[...]

[afbeelding]

[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Versie v10E??

• EaS

EaS

Joop557 schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 22:20:

[...]
Heb het toestel los gekocht (dus geen branding, locks etc) hier in NL via phoneshop. Lijkt me wel in orde toch? Firmware versie LGP880AT-00-V10b-EUR-XXX-JUN-11-2012 doet mij suggereren dat ik de Europe Open versie heb (alhoewel ik ergens een post vind die spreekt over EURO_OPEN alsof dat zo in de firmware versie vermelding zou moeten staan, i.p.v. EUR).

Er is wel een methode om het toestel handmatig te flashen door (idd) vanaf de PC de firmware in te laden. Die vond ik hier:
http://www.handy-faq.de/f...uell_updaten_flashen.html

Maar ik moet er zeker van zijn dat het toestel dan ook exact hetzelfde functioneert als zou ik het via de 'officiële' manier hebben geflasht (OTA updates etc.). Hier word namelijk gesuggereerd dat voor OTA updates de productcode van belang is (welke via deze methode te verifiëren is). Of het een het ander in de weg staat, is dus mij even een vraag (word via die laatste link te kennen gegeven wat LG toestaat op het toestel, of is het puur een weergave van de huidige status van het toestel?)

Edit: Ik zou trouwens dat inderdaad firmware versie V10E onderweg is: http://csmg.lgmobile.com:...TMDWH/v10e_00/V10E_00.kdz

Ik wacht nog even met rotzooien dus.

[ Voor 5% gewijzigd door EaS op 23-08-2012 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop557
Volgens mij dus een europa open versie en of die op deze manier ota geupdate kan worden betwijfel ik ten zeerste. Mijn versie is LG-P880-V10d-JUL-16-2012

Zelfs je modelnaam is in de software anders.
Ik zou de phoneshop, waar je hem gekocht hebt, toch even om opheldering vragen.
Of even vragen via twitter aan LG WEBCARE NL, misschien dat die nog je kunnen helpen aan een oplossing.
EaS schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 23:13:
[...]

Heb het toestel los gekocht (dus geen branding, locks etc) hier in NL via phoneshop. Lijkt me wel in orde toch? Firmware versie LGP880AT-00-V10b-EUR-XXX-JUN-11-2012 doet mij suggereren dat ik de Europe Open versie heb (alhoewel ik ergens een post vind die spreekt over EURO_OPEN alsof dat zo in de firmware versie vermelding zou moeten staan, i.p.v. EUR).

Er is wel een methode om het toestel handmatig te flashen door (idd) vanaf de PC de firmware in te laden. Die vond ik hier:

Maar ik moet er zeker van zijn dat het toestel dan ook exact hetzelfde functioneert als zou ik het via de 'officiële' manier hebben geflasht (OTA updates etc.). Hier word namelijk gesuggereerd dat voor OTA updates de productcode van belang is (welke via deze methode te verifiëren is). Of het een het ander in de weg staat, is dus mij even een vraag (word via die laatste link te kennen gegeven wat LG toestaat op het toestel, of is het puur een weergave van de huidige status van het toestel?)

Edit: Ik zou trouwens dat inderdaad firmware versie V10E onderweg is: http://csmg.lgmobile.com:...TMDWH/v10e_00/V10E_00.kdz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop557
In de lg mobile tool voor de update kun je in de opties het land wijzigen in europa, misschien dat dat nog helpt.
EaS schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 23:13:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
voor de geintereseerde hier een lijstje met firmwares voor de 4x hd.

http://lg-phone-firmware.com/index.php?id_mod=15

en hier een changelog vertaald van een duitse site over de v10e firmware:

Change Log V10d Optimus 4X HD:

Reduced the continuous refocus during the recording of a video
Increased the residence time of the focal point of using an autofocus camera manual
Improved some translations
Eliminated the occasional flickering in camera feature
Calibrating the headphones
Apply the latest security patches Google

[ Voor 63% gewijzigd door computerjunky op 25-08-2012 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KamiKaaze
Wat ik positief vind dat ze toch al een paar updates hebben uitgebracht en dat de volgende er al alweer aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop557
Als je de lijst met beschikbare updates bekijkt dan lijkt het er heel sterk op dat 10e alleen voor tmobile gebruikers is, dus dacht het niet, dat er alweer een nieuwe update op de helling stond. Ik kan het natuurlijk ook mis hebben, maar wilde toch even deze opmerking kwijt.
KamiKaaze schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 19:58:
Wat ik positief vind dat ze toch al een paar updates hebben uitgebracht en dat de volgende er al alweer aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davey s.
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-06 10:36
Gister V10E erop gezet, helaas is Shadowgun er nog niet door gefixed (lagged als er meer dan 3 enemies op het scherm komen). Verder lijkt het wel dat de telefoon wat sneller is met dingen zoals het voor toveren van het menu en kleine dingen zoals een ander icoon voor de standaard browser. Nog 1 ding, heeft er iemand ook problemen mee als je iets wilt typen en je drukt op spatie dat je soms ook wel is op de home knop wil drukken?

[ Voor 19% gewijzigd door davey s. op 25-08-2012 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS

EaS

Joop557 schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 00:34:
Volgens mij dus een europa open versie en of die op deze manier ota geupdate kan worden betwijfel ik ten zeerste. Mijn versie is LG-P880-V10d-JUL-16-2012

Zelfs je modelnaam is in de software anders.
Ik zou de phoneshop, waar je hem gekocht hebt, toch even om opheldering vragen.
Of even vragen via twitter aan LG WEBCARE NL, misschien dat die nog je kunnen helpen aan een oplossing.
[...]
Inderdaad een -niet provider specifieke, en dus o.a.- Europe open versie. Mijn versie in het 'standaard' menu is LG-P880-V10b-JUN-11-2012. In het wat meer diepgaande menu (3845#*880# intypen als telefoonnummer)', het servicemenu, vind ik dus LGP880AT-00-V10b-EUR-XXX-JUN-11-2012. Misschien dat je modelnaam dan al wel wat meer overeenkomsten vertoond? Maar goed, daar zal de basis van het probleem wel niet liggen.
Joop557 schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 00:49:
In de lg mobile tool voor de update kun je in de opties het land wijzigen in europa, misschien dat dat nog helpt.

[...]
Had ik zowaar over het hoofd gezien, die optie om het land te wijzigen. Je weet maar nooit. Tussen het lezen van je opmerking en het daadwerkelijk proberen had ik hoop. Maar helaas. Resultaat hetzelfde.

Ik ga maar eens V10D flashen via de handmatige methode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop557
Inderdaad toch een nl model want bij mij inderdaad staat hetzelfde behalve dat ik dus 10d erop heb staan, ota geladen dus. Ja dan weet ik het ook niet op dit moment. Als ik nog wat bedenk, meld ik het hier wel even.
EaS schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 00:49:
[...]

Inderdaad een -niet provider specifieke, en dus o.a.- Europe open versie. Mijn versie in het 'standaard' menu is LG-P880-V10b-JUN-11-2012. In het wat meer diepgaande menu (3845#*880# intypen als telefoonnummer)', het servicemenu, vind ik dus LGP880AT-00-V10b-EUR-XXX-JUN-11-2012. Misschien dat je modelnaam dan al wel wat meer overeenkomsten vertoond? Maar goed, daar zal de basis van het probleem wel niet liggen.

[...]

Had ik zowaar over het hoofd gezien, die optie om het land te wijzigen. Je weet maar nooit. Tussen het lezen van je opmerking en het daadwerkelijk proberen had ik hoop. Maar helaas. Resultaat hetzelfde.

Ik ga maar eens V10D flashen via de handmatige methode.
Pagina: 1 2 ... 8 Laatste