Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just3
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-09 21:14
10K schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 08:02:
[...]

Dat kan lager volgens mij, als je hem niet gebruikt en alleen wifi hoeft hij weinig tot niets te gebruiken.

Twee screenshots van mij (gewoon jellybean). Ever het standby gebruik ben ik tevreden alleen screen-on vreet energie.
[afbeelding]
[afbeelding]
computerjunky schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 19:05:
[...]

wil niet vervelend zijn maar ik heb vandaag lekker lang uitgeslapen (12 uur ! ) en wifi stond bij mij aan en was over de hele nacht (12 uur dus) nog geen 6% kwijt allemaal stock v10H met facebook app whatsapp en gtalk aan en ook amazon appstore en appgratis stonden gewoon aan dus er zit toch iets niet goed in 1 van je apps als je zonder die verbinding zoveel minder met je accu doet.
Klopt, met de stock kernel verbruikt hij toch wel een stukje minder. Maar ik vind het (meestal) geen probleem om een stukje accuduur in te leveren om er snelheid voor terug te krijgen, hij gaat toch iedere nacht aan de lader.
Toch hoop ik dat die kernel snel zuiniger wordt :)

Ik heb nu ook MIUI rom voor het eerst (een paar dagen) gebruikt (stock kernel), en ik ben het met veel anderen eens dat het een fijne rom is met veel dingen die stock android mist, aanradertje dus. Alleen zouden animaties soms nog net wat soepeler kunnen.

[ Voor 14% gewijzigd door Just3 op 06-08-2013 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauvL
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:32
Upgrade v20b
Ik had mijn toestel half gebrickt. Eigen schuld, op verkeerde manier CWM proberen te flashen. Nu wilde het niet meer in recovery mode komen. Gelukkig kon ik nog wel starten, maar #$%^& wifi kreeg ik niet meer aan de praat.

Nu liep ik op XDA toevallig tegen een opmerking op dat 20b ergens te downloaden was.
Om een fake upgrade uit te kunnen voeren heb ik deze methode gebruikt.
Let hier wel op dat je echt eerst alles leest, want als je stap voor stap gaat volgen ben je op een gegeven moment te laat (stap met terugplaatsen batterij).

Het is mij gelukt! En alles werkt weer.
Of het voordelen geeft, bijvoorbeeld de battery drain problemen, dat denk ik niet. Ik heb ook geen changlog kunnen vinden.

Status van de software:
Android 4.1.2 (dus geen major upgrade)
Kernel 3.1.10
Build JZO54K
Software P88020b-EUR-XXX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardtarget
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-08 16:56
MauvL schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 11:59:
Upgrade v20b
Ik had mijn toestel half gebrickt. Eigen schuld, op verkeerde manier CWM proberen te flashen. Nu wilde het niet meer in recovery mode komen. Gelukkig kon ik nog wel starten, maar #$%^& wifi kreeg ik niet meer aan de praat.

Nu liep ik op XDA toevallig tegen een opmerking op dat 20b ergens te downloaden was.
Om een fake upgrade uit te kunnen voeren heb ik deze methode gebruikt.
Let hier wel op dat je echt eerst alles leest, want als je stap voor stap gaat volgen ben je op een gegeven moment te laat (stap met terugplaatsen batterij).

Het is mij gelukt! En alles werkt weer.
Of het voordelen geeft, bijvoorbeeld de battery drain problemen, dat denk ik niet. Ik heb ook geen changlog kunnen vinden.

Status van de software:
Android 4.1.2 (dus geen major upgrade)
Kernel 3.1.10
Build JZO54K
Software P88020b-EUR-XXX
de link van de methode die jij gebruikt hebt werkt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauvL
hardtarget schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 12:04:
[...]

de link van de methode die jij gebruikt hebt werkt niet
excuus, nu wel (ge-edit)
en voor de zekerheid: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2069723

edit:
Aanvulling! V20B is niet veel meer dan een Master Key Vulnerability fix. De moeite niet om te upgraden.

[ Voor 32% gewijzigd door MauvL op 11-08-2013 11:49 ]

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Ah ik vroeg het me al af wat er was verandert, kreeg namelijk de update ota binnen maar kon zo snel niet zien wat er verandert was.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:28
[b]MauvL schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 12:36
edit:
Aanvulling! V20B is niet veel meer dan een Master Key Vulnerability fix. De moeite niet om te upgraden.
Voelt hier een stuk sneller aan....

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie88
  • Laatst online: 14:17
Pff fijne tijd voor een vraagie :P:

Ik heb mijn telefoon geroot en Clockwork recovery dr op gezet. Wel stndaard rom!! nu kwam vanacht opeens de melding van een OTA.. V20B.. ik met me suffe kop downloaden en installeren, maar na reboot komt me telefoon alleen maar terug in recovery... iemand enig idee wat ik nu moet?

Via de KDZ upgrade tool van LG heb ik heb weer aan de praat kunnen krijgen
voor mensen die dit probleem herkennen maar de oplossing nog niet weten:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2069723

[ Voor 26% gewijzigd door makkie88 op 30-08-2013 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superheid
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-01-2020
Volg al een tijdje dit forum. Ben ook gecharmeerd van dit toestel icm de prijs. Ligt helaas niet overal meer in de fysieke winkels, maar welke kleur is in het 'echt' mooier? Zwart of wit?

• makkie88
  • Laatst online: 14:17
superheid schreef op woensdag 04 september 2013 @ 15:31:
Volg al een tijdje dit forum. Ben ook gecharmeerd van dit toestel icm de prijs. Ligt helaas niet overal meer in de fysieke winkels, maar welke kleur is in het 'echt' mooier? Zwart of wit?
Ik heb de zwarte, ben ik erg tevreden over / blij mee! de witte kleur ken ik niet..
O-)

• Terror
Ik draai nu een tijdje Stock Jellybean. Moet zeggen dat de batterijduur (ongeveer 10% drain per uur) en snelheid (seconde lag op laadtijd) me een beetje tegenvalt. Zou qua hardware niet mogen. Hoe is de ervaring met custom roms? Welke rom zouden jullie aanraden?

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• Krishhh
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:58
Ik heb een pdf bestand gedownload (mijn rooster) nu wil ik deze op mijn homescreen krijgen. Maar dit lukt me niet. Ik kan alleen verplaatsen binnen sd card. Dus kopiëren en plakken.

Iemand enige tips hiervoor? Of is het niet mogelijk ?

PSN: TheKrish

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02 16:45

Killer

Hatseflats!

Terror schreef op donderdag 05 september 2013 @ 12:43:
Ik draai nu een tijdje Stock Jellybean. Moet zeggen dat de batterijduur (ongeveer 10% drain per uur) en snelheid (seconde lag op laadtijd) me een beetje tegenvalt. Zou qua hardware niet mogen. Hoe is de ervaring met custom roms? Welke rom zouden jullie aanraden?
Ik gebruik de SlimRom samen met de Optimus Prime kernel. Wat mij betreft een gouden combi.

Telefoon is lekker vlot
Geen LG bloatware
Batterijduur is er stukken op vooruit gegaan
En JB V4.2 (V4.3 komt er aan, maar zit nog in Beta)

Ook zijn hiermee een aantal problemen opgelost zoals o.a. de beruchte wlan wakelock en de thermal throtteling

[ Voor 8% gewijzigd door Killer op 05-09-2013 13:46 ]

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:31
Vorige week na een 3-tal maanden Cyangenmod weer 'terug'gegaan naar V20A stock firmware en erg blij dat ik hier een avondje uitzoekwerk aan besteed heb. De telefoon werkt nu weer naar behoren (GPS, FM radio, draaien van het scherm) en na het toepassen van dezelfde, eenvoudige, tweaks die ik ook bij de Cyanogenmod toepaste, is de 4X HD lekker snel en relatief zuinig (batterydrain van gemiddeld 4,5%). De tweaks die ik gebruikt heb, zijn het upgraden van de Google Play, het uitzetten van de auto sync voor alle accounts, behalve Google zelf, het uitzetten van de locatiebepaling in Maps, bluetooth uit, NFC uit, GPS uit en alle apps deinstalleren of uitschakelen die ik niet gebruik, zoals Google+, Google Books, standaard email app, LG spul, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Killer schreef op donderdag 05 september 2013 @ 13:45:
[...]
Ik gebruik de SlimRom samen met de Optimus Prime kernel. Wat mij betreft een gouden combi.
Heb je ook ervaring met de iodak kernel?? Daar hoor ik veel positiefs over. Slimrom ziet er wel goed uit. Nog even wachten op een stable 4.3 rom zo het lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee hoe groot de kans is dat er ooit nog een 4.2 update voor de 4XHD komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Ik acht de kans zeer klein. Model is nu meer dan een jaar op de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:54
Goofman schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 08:05:
Vorige week na een 3-tal maanden Cyangenmod weer 'terug'gegaan naar V20A stock firmware en erg blij dat ik hier een avondje uitzoekwerk aan besteed heb. De telefoon werkt nu weer naar behoren (GPS, FM radio, draaien van het scherm) en na het toepassen van dezelfde, eenvoudige, tweaks die ik ook bij de Cyanogenmod toepaste, is de 4X HD lekker snel en relatief zuinig (batterydrain van gemiddeld 4,5%). De tweaks die ik gebruikt heb, zijn het upgraden van de Google Play, het uitzetten van de auto sync voor alle accounts, behalve Google zelf, het uitzetten van de locatiebepaling in Maps, bluetooth uit, NFC uit, GPS uit en alle apps deinstalleren of uitschakelen die ik niet gebruik, zoals Google+, Google Books, standaard email app, LG spul, etc.
Tja managen van apps en je telefoon is bij android de nummer 1 om de perfecte accuduur te krijgen. helaas heb je voor optimaal gebruik van je telefoon echt rot nodig.
Hij was bij mij zonder root al geweldig maar nahet rooten heb ik nog het 1 en ander getweaked en hij is echt nog veel beter.
zo heb ik greenify root geinstaleerd deze app freezed alle apps die je maar wol zodra het scherm uit gaat of je op een zelfgemaakte widged klikt.
Dit heefd me zeker 5% per dag bespaard en ook rootappdelete is een geweldig appje hiermaa kan je apps veilig uitschakelen die greenigy niet kan freezen.
Ik heb zo nog geen 10% drain per dag met wifi permanent aan en 3g uit.
met 3g heb ik ongeveer 2.5% drain per uur op goed signaal en bij slecht signaal loopt dit op tot 4% per uur.

Het feit dat er niks op de achtergrond actief gehouden word heeft de telefoon ook nets iets stabieler gemaakt.
Normaal wilde hij na 2 weken zonder reboot nog wel eens crashen en restarten dat lijkt nu verholpen omdat apps steeds gesloten worden.

Voor screen on batterij duur verbetering heb ik setcpu en quadgearbox geinstaleerd geinstaleerd en 2 cores uitgeschakeld en de overige 2 op 760 mhz gezet.
Je merkt dat alles net iets trager laad maar heb er een half uur accuduur winst mee.
op 2x 1000 mhz was hij vlotter maar heb ik 10 mijn minder accuduur dan met 760 mhz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superheid
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-01-2020
Sinds een paar dagen in het bezit van een 4X HD. Mooi toestel voor een goede prijs. Hoop dat de batterij nog wat ingeregeld moet worden, want soms vind ik toch wel snel gaan met de accuduur.

Besteld bij Coolblue. Snelle levering en goede informatieverstrekking op de site en via mail. Het verbaasde me wel dat het telefoondoosje niet was voorzien van een verzegeling of folie. Verder zag de telefoon en toebehoren er als nieuw uit. Nog wel hiernaar geïnformeerd en kreeg als antwoord: "Wat vervelend dat uw telefoon al eerder lijkt te zijn geopend. Wat betreft de telefoon, kunnen wij garanderen dat deze in nieuwstaat is. Hier hoeft u zich geen zorgen over te maken! Mocht u problemen ondervinden met het toestel, kunt u het altijd geheel kosteloos naar ons retour sturen."

Komt iemand dit bekend voor?

Volgende vraag. Wat is een handige case? Flipcover, bookcover of silicone backcase?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Doosje was bij mij ook niet verzegeld (ook cool blue). Alles in het doosje zat echter nog zo strak in het plastic dan ik het wel vertrouwde. Geen gebruikssporen, etc. Dus, ja, komt me bekend voor. Hoesje gebruik ik trouwens niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Terror op 08-09-2013 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofman
Voor screen on batterij duur verbetering heb ik setcpu en quadgearbox geinstaleerd geinstaleerd en 2 cores uitgeschakeld en de overige 2 op 760 mhz gezet.
Je merkt dat alles net iets trager laad maar heb er een half uur accuduur winst mee.
op 2x 1000 mhz was hij vlotter maar heb ik 10 mijn minder accuduur dan met 760 mhz.
Quadgearbox had ik ook, maar ik heb het er weer afgehaald. Wanneer ik dit activeerde, had ik geen GPS ontvangst meer.

Ik ben dit weekend in België geweest. Op de heenweg (dus vertrokken vanuit NL) werkte de GPS icm Sygic navigatie de gehele route perfect. Zelfs nadat ik bij Maastricht mijn dataconnectie uitgezet had. Op zaterdag wilde ik een route plannen voor een bezoekje aan een stadje daar zo en de GPS kreeg haast geen fix meer. Onderweg sprong de fix er soms op maar het grootste gedeelte van de rit hebben we helaas moeten 'navigeren' op klassieke wijze ;-)
Mijn conclusie is dus dat de GPS ontvangst van mijn toestel onbetrouwbaar is. Ik zeg mijn toestel omdat dit uiteraard exemplarisch kan zijn. Ik vind het wel erg jammer omdat ik mijn telefoon als enig navigatie-apparaat zou willen gebruiken en ik nu eigenlijk toch een TomTom of iets dergelijks erbij moet gaan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishhh
superheid schreef op zondag 08 september 2013 @ 21:04:
Sinds een paar dagen in het bezit van een 4X HD. Mooi toestel voor een goede prijs. Hoop dat de batterij nog wat ingeregeld moet worden, want soms vind ik toch wel snel gaan met de accuduur.

Besteld bij Coolblue. Snelle levering en goede informatieverstrekking op de site en via mail. Het verbaasde me wel dat het telefoondoosje niet was voorzien van een verzegeling of folie. Verder zag de telefoon en toebehoren er als nieuw uit. Nog wel hiernaar geïnformeerd en kreeg als antwoord: "Wat vervelend dat uw telefoon al eerder lijkt te zijn geopend. Wat betreft de telefoon, kunnen wij garanderen dat deze in nieuwstaat is. Hier hoeft u zich geen zorgen over te maken! Mocht u problemen ondervinden met het toestel, kunt u het altijd geheel kosteloos naar ons retour sturen."

Volgende vraag. Wat is een handige case? Flipcover, bookcover of silicone backcase?
Benelux toestellen zijn niet fabriekssealed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
superheid schreef op zondag 08 september 2013 @ 21:04:

Het nerderlandse model heeft zoals sommige unboxings op youtube geen folie om het doosje.
De beste manier om te controleren of het een neiwue is is het folietje op het scherm en om de lader.
Erg vreemd dat hij zo geopend kan worden aarja als alleen de winkel erbij kan is er niets aan de hand.

dit type case kan ik afraden vanwege verkleuringen van de case binnen 2 weken.
http://www.ebay.nl/itm/Ne...Cases&hash=item3cc9ca7c1e

Zelf gebruik ik een superdunne hardcase die de hoeken goed bescherms en ook net een halve mm hoger is dan het scherm en de achter en zijkantten volledig beschermd.

namelijk dit model:
http://www.ebay.nl/itm/Bl...ories&hash=item2a2143fc6f

Ze kosten op ebay geen drol (1 tot 1.5 euro ps voor kleuren) en je heb ze werkelijk in ALLE kleuren dus als je hem zat ben prop je er gewoon een ander kleurtje op.
je heb ze ook met opdruk zoals deze en die beginnen bij 3.8 €

hier een voorbeeldje:

http://www.ebay.nl/itm/ME...Cases&hash=item416abe3950
deze is wat simpel maar je heb ze ook met mooie natuur en duiveltjes en noem het maar op met de duurste modellen een euro of 6.

helaas beschermen deze hoesjes je display niet en beschermen ze ook niet tegen stof dus ter beschermin daarvan heb ik een pouch genomen voor de samsun note hehe hier past hij makkelijk losjes in zelfs et de case erom zodat hij er makkelijk uit komt.
ook deze pouch kan je voor een paar euro op ebay kopen.

als je fan ben van flip covers heb je deze modellen ook vanaf 3.5 euro :
http://www.ebay.nl/itm/R3...Cases&hash=item4ac052bbf1

En als ander model heb je de wallet versie waar je je bankpasjes of andere pasjes in kwijt kan kost iets meer maar wel meer functionaliteit. :

http://www.ebay.nl/itm/BL...uches&hash=item5af07bb35d

deze is ook in meerdere kleuren beschikbaar in tegenstelling tot de standaard flip.
verder heb je natuurlijk ook nog die met belt clip maar eerlijk gezegd zijn die nogal out of fashion en het staat gewoon raar en draagd gewoon niet erg lekker.

[ Voor 46% gewijzigd door computerjunky op 09-09-2013 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
Goofman schreef op maandag 09 september 2013 @ 10:34:
[...]

Quadgearbox had ik ook, maar ik heb het er weer afgehaald. Wanneer ik dit activeerde, had ik geen GPS ontvangst meer.
Ik denk dat de oorzaak ergens anders moet liggen mijn gps werkt namelijk perfect en ik heb quadgearbox er sinds het begin al op staan.
Echter is dit binnen nederland hehe aangezien ik het land niet meer uit mag met mijn in 2007 verlopen paspoort haha.

Maargoed iets om uit te zoeken dus :)

• 10K
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2024

10K

10.000

Jullie ook vandaag een melding van nieuwe update ontvangen? Ik heb hem nog niet geïnstalleerd, eerst de reacties hier afwachten :)

"Above And Beyond The Call"

• Terror
Nog niets gezien. Welke versie?

• Goofman
Ik heb v20A en er is geen update beschikbaar

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02 16:45

Killer

Hatseflats!

Terror schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 11:21:
[...]
Heb je ook ervaring met de iodak kernel?? Daar hoor ik veel positiefs over. Slimrom ziet er wel goed uit. Nog even wachten op een stable 4.3 rom zo het lijkt.
Ik heb een tijdje gedraaid met de iodak kernel en vind zelf de Optimus Prime beter aansluiten bij mijn behoeften. Iodak heeft wat meer performance in games, tegen een wat mindere batterijduur. De games die ik af en toe speel zijn echter niet zo heel zwaar en draaien vloeind op de Optimus Prime kernel. En volgens mij ook wat meer ondersteuning voor overclocken e.d., maar ook daar maak k geen gebruik van.

Met SlimRom V8 (Android 4.2.2) draait alles stabiel en zonder problemen. In samenwerking met de OP kernel heb ik een vloeiend functionerende telefoon met een zeer acceptabel uithoudingsvermogen. Met gemiddeld gebruik heeft mijn batterij op dit moment nog 49% en is de telefoon al 1d en 4u van de lader af.

Er is trouwens al een beta 5.2 uit voor SlimRom op Android 4.3 en voor zover ik kan nagaan zitten daar ook geen echte bugs meer in. Binnenkort komt de eerste officiële stable release uit.

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

• Slashlick
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-11-2022
Verwijderd schreef op zondag 28 juli 2013 @ 12:35:
Maar heb je dan ook problemen door hoge ram gebruik?
Met Zaiban rom (4.1.2) zit ik continue op 600 ram wanneer geen apps draai, maar desondanks heb ik nergens last van.
Dingen waar ik last van heb zijn:
- Bij het installeren of updaten van een app gooit hij de launcher uit het geheugen, waardoor ik mijn homescreen opnieuw moet opbouwen.
- Bij gamen heb ik een merkbaar lagere fps dan met ICS, waarschijnlijk dus ook hierdoor. Vermoedelijk is dat de oorzaak.

Bij mijn update naar JB merkte ik ook dat alle standaard ringtones en notificatiegeluiden zijn verdwenen. Is er een manier om ze weer terug te krijgen?

• 10K

10K

10.000

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/x4qhy9.jpg

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Euh die heb ik al sinds halverwegen vorige maand.
Stukje terug lezen staat er wat er is verandert.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10K

10K

10.000

chucky666 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 21:06:
Euh die heb ik al sinds halverwegen vorige maand.
Stukje terug lezen staat er wat er is verandert.
Vreemd, ik kreeg het pas gisteren binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Ik draai die ook al een tijdje (via LG tool binnen gehengelt). Zoals je uit mijn eerdere reactie kan opmaken ben ik niet zo blij met de stock software (battery drain en lag) en ga ik binnenkort naar een costum rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotrofsky
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:46
Als je deze update draait blijven dan al je instellingen/apps behouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
The-X schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 14:19:
Als je deze update draaid blijven dan al je instellingen/apps behouden?
Ja

• Pjotrofsky
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:46
Ook als hij geroot is? Ik neem aan dat hierna opnieuw geroot moet worden.

• 10K

10K

10.000

The-X schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 12:29:
Ook als hij geroot is? Ik neem aan dat hierna opnieuw geroot moet worden.
Nee, telefoon blijft gewoon geroot na deze update.

• [J.d.I.] DirtyHarry
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:05
Hebben mensen hier ook wel eens last van lag en traagheid van de telefoon? Soms wil ik een foto maken en dan is de camera aan het haperen en doen. Opera browser (en andere browsers trouwens ook) haperen ook vaak, of wordt hij onwijs warm en zie je het batterij percentage afnemen. Lijkt me niet helemaal de bedoeling. Ik heb trouwens de standaard laatste software, V10h.

• computerjunky
helemaal geen last van en ik draai ook v10h.

Heb je toevallig net geroot daar komen bugs in voor die hem erg traag maken.
Enigste andere optie die ik be kan bedenken is een slechte app.
helaas is dit als je meerdere apps geistaleerd heb extreem lastig te vinden.

• [J.d.I.] DirtyHarry
computerjunky schreef op donderdag 19 september 2013 @ 15:13:
helemaal geen last van en ik draai ook v10h.

Heb je toevallig net geroot daar komen bugs in voor die hem erg traag maken.
Enigste andere optie die ik be kan bedenken is een slechte app.
helaas is dit als je meerdere apps geistaleerd heb extreem lastig te vinden.
Niet geroot. En inderdaad, ik zit eraan te denken om de hele boel te resetten en daarna alleen betrouwbare apps te installeren. Maar dan ben ik alle geschiedenis zoals alle whatsapp history, smsjes, etc en andere app data kwijt. Nog maar eens kijken of ik daaraan ga beginnen..

• 10K

10K

10.000

Waar ik nog wel eens last van heb is het herladen van het de home page met alle icoontjes.
Dan heb ik wat apps gebruikt en als ik dan op de homeknop druk moeten alle icoontjes opnieuw worden geladen en gaat de telefoon dus even heel langzaam.
Enig idee hoe ik dit kan verhelpen?

• computerjunky
\[J.d.I.] DirtyHarry schreef op donderdag 19 september 2013 @ 15:18:
[...]

Niet geroot. En inderdaad, ik zit eraan te denken om de hele boel te resetten en daarna alleen betrouwbare apps te installeren. Maar dan ben ik alle geschiedenis zoals alle whatsapp history, smsjes, etc en andere app data kwijt. Nog maar eens kijken of ik daaraan ga beginnen..
whatsapp history word op de whatsapp server opgeslagen.
nou ja de text dan de afneeldingen kan je zelf backuppen.
smsjes enz enz kan je ook backupppen via de backup tool in de telefoon of misschien zelfs via de lg suite naar de pc backuppen.

ik zou als ik jou was beginnen met een cache cleaner downloaden en van alle apps de cache weg gooien.
werkt dat niet deinstaleer dan alle niet belangerijke apps waarvan je niet zeker weet of ze betrouwbaar zijn.
vergeet niet te rebooten na de acties om zeker te weten dat er niks meer in het geheugen staat.

• computerjunky
10K schreef op donderdag 19 september 2013 @ 15:28:
Waar ik nog wel eens last van heb is het herladen van het de home page met alle icoontjes.
Dan heb ik wat apps gebruikt en als ik dan op de homeknop druk moeten alle icoontjes opnieuw worden geladen en gaat de telefoon dus even heel langzaam.
Enig idee hoe ik dit kan verhelpen?
dit heb ik ook en volgens mij iedereen.
volgens mij komt dit doordat de lg launcher niet standaard gelocked is in het geheugen.
en als je dan zware apps die veel geheugen gebruiken of meerdere lichtere apps gebruikt word de launcher het geheugen uitgeknikkers en volgd een redraw van de launcher om hem weer het geheugen in te laden.
helaas heb ik hier geen fix voor gevonden maarja de telefoon start dit bij mij met 2 cores uit nog binnen 2 seconden op dus erg veel last heb ik er niet van al blijft het slordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [J.d.I.] DirtyHarry
computerjunky schreef op donderdag 19 september 2013 @ 20:04:
[...]

whatsapp history word op de whatsapp server opgeslagen.
nou ja de text dan de afneeldingen kan je zelf backuppen.
smsjes enz enz kan je ook backupppen via de backup tool in de telefoon of misschien zelfs via de lg suite naar de pc backuppen.

ik zou als ik jou was beginnen met een cache cleaner downloaden en van alle apps de cache weg gooien.
werkt dat niet deinstaleer dan alle niet belangerijke apps waarvan je niet zeker weet of ze betrouwbaar zijn.
vergeet niet te rebooten na de acties om zeker te weten dat er niks meer in het geheugen staat.
Goeie tips, thanks! Ga vanmiddag eens wat apps eruit flikkeren en een cache cleaner opsnorren.

• Terror
Volgens mij wordt de whatsapp history alleen lokaal op je telefoon opgeslagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
nope deze word gesynched naar de server en als je opnieuw instaleerd word deze terug gezet.

als je betterbatterystats gebruikt heb je vast wel eens whatsapp fullsync voorbij zien komen dat is het backup process wat je gesprekken backupped naar de server.

@DirtyHarry

was het nog gelukt of doet het probleem zich nog steeds voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [J.d.I.] DirtyHarry
Ik heb wel een goede cleaning app gevonden (Clean master) waarmee ik een hoop junk en apps heb verwijderd. Maar soms is hij nog steeds stroperig. Het schokkerig zijn van de camera app lijkt me ermee te maken hebben dat ik 400+ foto's in mijn gallery heb. Laat ik het zo zeggen, de link naar de gallery linksonderin die is eerst leeg als ik de camera start, en na wat gestotter van het beeld (duurt soms een minuut) verschijnt er een thumbnail van de laatstgemaakte foto, waarna het beeld vloeiender wordt.

Verder als ik application manager start zie ik (vaak) eerst een volledig zwart scherm gedurende een seconde of 5 a 10, waarna de app manager start. Als ik alles afschiet en dan een tweede keer de application manager start start ie wel direct.

Is het trouwens normaal dat als alle apps afgesloten zijn dat de telefoon alsnog zo'n 750 MB geheugen gebruikt? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
\[J.d.I.] DirtyHarry schreef op maandag 23 september 2013 @ 15:08:
Ik heb wel een goede cleaning app gevonden (Clean master) waarmee ik een hoop junk en apps heb verwijderd. Maar soms is hij nog steeds stroperig. Het schokkerig zijn van de camera app lijkt me ermee te maken hebben dat ik 400+ foto's in mijn gallery heb. Laat ik het zo zeggen, de link naar de gallery linksonderin die is eerst leeg als ik de camera start, en na wat gestotter van het beeld (duurt soms een minuut) verschijnt er een thumbnail van de laatstgemaakte foto, waarna het beeld vloeiender wordt.

Verder als ik application manager start zie ik (vaak) eerst een volledig zwart scherm gedurende een seconde of 5 a 10, waarna de app manager start. Als ik alles afschiet en dan een tweede keer de application manager start start ie wel direct.

Is het trouwens normaal dat als alle apps afgesloten zijn dat de telefoon alsnog zo'n 750 MB geheugen gebruikt? :?
hmm misschien heb je er een te trage SD kaart inzitten?
Ik heb er over de 350 fotos inzitten en heb dit probleem niet hij geeft het gewoon bijna meteen weer.

en als je JB op je telefoon heb is het normaal dat ie zoveel ram gebruikt ja.
helaas cached deze rom veel te veel troep opde lg.
mijn 4.2 tablet gebruikt maar 480 mb dus ergens zit er een fout in de rom of word er teveel onnodige zooi gecached wat weervoor vertragingen kan zorgen.

het lijkt mij er dan ook op dat de vertragingen komen door het feit dat hij zooi uit je ram moei gooien en nieuwe data in moet laden.
als je meer ram vrij heb heb je dir probleem niet aangezien er dan gewoon al ram vrij is.

als je echter nog 4.0 heb is er iets anders helemaal niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [J.d.I.] DirtyHarry
computerjunky schreef op maandag 23 september 2013 @ 15:53:
[...]

hmm misschien heb je er een te trage SD kaart inzitten?
Ik heb er over de 350 fotos inzitten en heb dit probleem niet hij geeft het gewoon bijna meteen weer.

en als je JB op je telefoon heb is het normaal dat ie zoveel ram gebruikt ja.
helaas cached deze rom veel te veel troep opde lg.
mijn 4.2 tablet gebruikt maar 480 mb dus ergens zit er een fout in de rom of word er teveel onnodige zooi gecached wat weervoor vertragingen kan zorgen.

het lijkt mij er dan ook op dat de vertragingen komen door het feit dat hij zooi uit je ram moei gooien en nieuwe data in moet laden.
als je meer ram vrij heb heb je dir probleem niet aangezien er dan gewoon al ram vrij is.

als je echter nog 4.0 heb is er iets anders helemaal niet goed.
Ik heb de standaard 4.0 (v10h oid) erop staan. En kwa SD kaart, die heb ik niet, ik gebruik voor opslag alleen het 12 gig beschikbare interne geheugen. Lijkt me dat dat snel zat moet zijn.

Standaard dus zo'n 700 MB geheugen in gebruik. Verder als ik in task manager kijk zie ik het cpu percentage zo rond de 10 a 20% schommelen. Lijkt me ook wat aan de hoge kant, aangezien er geen applicaties draaien. Hooguit achtergrondprocessen, maar ook daarvoor lijkt het me wat hoog.

Als ik een andere rom erop zet (4.1.x oid) wordt de oude dan helemaal verwijderd? Of wordt de huidige (met zijn fouten) dan geupdate oid? Ik denk eraan om de oude er helemaal af te flikkeren en de boel opnieuw erop te zetten, desnoods gewoon 4.0 weer. Op een telefoon heb ik dit nog nooit gedaan, dus ben een beetje hesitant om daarmee te beginnen. Bang dat ik hem brick oid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
Vreemd vreemd vreemd.

En ja cpu zou zo goed als idle moeten zijn als je niks doet.
Doet me toch denken dat een appje niet helemaal jovol bezig is.

als je eerst een factory reset doen en dan naar JB update zou alles weg moeten zijn als je echter gewoon zo update heb je kans dat hetgeen dat het probleem veroorzaakt er nog steeds in zit.

Heb je je telefoon wel geroot of ook niet?

Wat je nog kan proberen is betterbatterystats instaleren om daarmee uit te vinden wat het is dat je cpu zo belast.
Echter het meest nuttige deel van die app (alarms) heeft root nodig.

maar met een cpu gebruik van 10% zou het niet lastig mogen zijn om erachter te komen wat het is.

• [J.d.I.] DirtyHarry
Gisteren betterbatterystats geinstalleerd. Ben natuurlijk zo handig geweest om de telefoon gisteravond aan de lader te hangen voordat ik battery stats had bekeken. Dus nog geen gegevens op dat gebied.

Net wel de telefoon geroot. Heb het idee dat hij nu een stuk vlotter draait, erg vreemd. Maargoed, heb nu ook de alarms en network gegevens in BBS. Ik zie dat er na 8 minuten al 197 alarms zijn van com.android.phone. Waarvan:
1 alarm, intent: com.android.internal.telephony.gprs-data-stall
196 alarms, intent: com.android.internal.telephony.ACTION_CHECK_NETSTAT

Lijkt me wel erg veel toch? :?

Is het trouwens aan te raden om android 4.1 te installeren?

• [J.d.I.] DirtyHarry
Na het rooten meteen maar via LG update manager laten upgraden naar Android 4.1.2. Hij lijkt nu een stuk soepeler te lopen! Verder staan er nu ook geen alarms meer in BBS.

Komende tijd maar eens aankijken of hij soepel blijft draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poekman
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-05 18:05
\[J.d.I.] DirtyHarry schreef op woensdag 25 september 2013 @ 11:34:
Na het rooten meteen maar via LG update manager laten upgraden naar Android 4.1.2. Hij lijkt nu een stuk soepeler te lopen! Verder staan er nu ook geen alarms meer in BBS.

Komende tijd maar eens aankijken of hij soepel blijft draaien :)
En? Hoe draait hij nu op 4.1.2? Wil ook binnenkort de 4X HD aanschaffen, maar ben benieuwd of ik hem dan eerst moet rooten en daarna updaten of andersom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:42
is er trouwens al iets bekend of LG op 4.1 blijft hangen of dat er nog updates gaan komen naar 4.2 of hoger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand die een duidelijke (liefst nederlandstalige) uitleg kan geven hoe je terug kan van JB naar ICS. Liefst een zo simpel mogelijke beschrijving, mijn IQ is namelijk niet zo hoog..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daiov97
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 14:35
De LG optimus 4x hd wil geen bereik meer krijgen, op geen enkele plek. Provider is hi, bij handmatige selectie staan er een paar netwerken zoals Vodafone maar geen hi te bekennen. Iemand ervaringen/tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:30
Daimen schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 20:31:
De LG optimus 4x hd wil geen bereik meer krijgen, op geen enkele plek. Provider is hi, bij handmatige selectie staan er een paar netwerken zoals Vodafone maar geen hi te bekennen. Iemand ervaringen/tips?
Staat KPN er ook bij? (Hi netwerk is gewoon KPN)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daiov97
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 14:35
Nee, helaas staat ook kpn er niet bij.. Is het een hardware probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:30
Zou kunnen, maar denk eerder softwareprobleem, aangezien je wel andere netwerken kan vinden. Als je Vodafone selecteert, krijg je dan wel bereik ('Alleen noodoproepen', maar wel x aantal streepjes)?

Heb je je simkaart in een ander toestel kunnen proberen, als dat ook niks opleverde zou ik eerste eenreset van alle instellingen doen, en als laatste poging volledige reset van de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [J.d.I.] DirtyHarry
poekman schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 13:14:
[...]

En? Hoe draait hij nu op 4.1.2? Wil ook binnenkort de 4X HD aanschaffen, maar ben benieuwd of ik hem dan eerst moet rooten en daarna updaten of andersom?
Draait nog steeds uitstekend met 4.1.2 :) Wel iets vaker even een glitch, maar dat heeft er waarschijnlijk mee te maken dat ik hem om het uur zijn geheugengebruik laat minimaliseren. Waarschijnlijk staat dat iets te agressief afgesteld.

Verder kun je volgens mij zonder rooten naar 4.1.2. Update gaat via de LG software suite, verbonden aan de computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majin Buu
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Hier een 4xHD met v20b, geroot en bloatware-vrij, echter vind ik de LG camera app bagger. Iemand een suggestie voor een vervangende app?

[ Voor 3% gewijzigd door Majin Buu op 10-10-2013 11:14 ]

Ultra 7 265K / GB B860 AORUS ELITE / RTX 5070 Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
Cheshire schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 11:14:
Hier een 4xHD met v20b, geroot en bloatware-vrij, echter vind ik de LG camera app bagger. Iemand een suggestie voor een vervangende app?
Misschien handig om te vermelden wat er dan zo bagger aan de app is ik heb namelijk tig betaalde andere apps geprobeerd en de stock app was nog altijd beter en sneller.
zoek je specifieke functies of wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majin Buu
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Interface bv. De stock 4.3 camera ziet er slick uit en zeer gebruiksvriendelijk maar mis de 360 graden functie welke ik graag gebruik...

Ultra 7 265K / GB B860 AORUS ELITE / RTX 5070 Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poekman
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-05 18:05
10K schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 17:43:
Ik heb inmiddels mijn telefoon geoptimaliseerd en overbodige apps zoals google+/maps/play etc bevroren en mijn batterij duur is echt zeer veel verbeterd. Vooral in standby is de drain aanzienelijk minder geworden.
Ik kan het echt iedereen aanraden, vooral als je je telefoon zoals ik weinig gebruikt maar wel altijd aan hebt.

Grafiekje laat verbruik zien van voor en na het optimaliseren. (Licht gebruik, wifi meestal uit)
[afbeelding]
Gebruik je hiervoor die Gemini App Manager? Of is Greenify beter? Ik wil hem ook gaan rooten om apps te freezen maar heb (nog) niet zo de behoefte om meteen Titanium Pro te kopen...

Edit: laat maar, las in een andere post dat je ze allemaal gebruikt. Ga eerst maar is Greenify proberen adhv goede recensies.
Verwijderd schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 14:08:
[...]

Prijs/kwaliteit/specs verhouding....ik was toe aan een nieuwe , wilde een 4,7 inch quadcore en geen S3, die heeft iedereen al, daarbij vind ik dit model heel strak. En omdat de nieuwe Optimus G nu uit is de 4X HD gelijk een stuk goedkoper geworden.
Daarbij komt ie overal zeer goed uit de tests, zeker icm de prijs...ik was ook wat huiverig om de verhalen van de software van LG maar dat is zeker bij de nieuwe serie van LG foons niet meer van toepassing, ik heb meteen Jelly Bean er op gezet en alles draait als een kogel. Custom rom begin ik niet meer aan, ik houd hem stock. ;)
Met bovenstaande ben ik het volledig mee eens! Daarom heb ik de 4X HD ook aangeschaft. Enige nadeel wat ik tot nu ervaar is dat hij de batterij enorm snel leeg trekt als je 'even' (lees; 5 min) on screen bent. Een aantal minuten facebooken (via 3G) oid kost bij mij al 5% batterij drain! Is dit dan op te lossen met Quadgearbox bijvoorbeeld?

[ Voor 44% gewijzigd door poekman op 16-10-2013 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [J.d.I.] DirtyHarry
Ik moet zeggen dat de dataverbinding inderdaad best veel batterij slurpt. Ik zit nu over mijn databundel heen, dus 3G data heb ik uitgeschakeld. En nu heb ik aan het eind vd dag nog meer dan 80% batterij over. Met data ingeschakeld zit ik aan het eind van een dag meestal rond de 30-40%. En dan kijk ik helemaal niet vaak facebook enzo. Maar de continue update checks van facebook, whatsapp etc op de achtergrond vreet kennelijk batterijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Optimus 4xHD heb ik nu een paar weken in gebruik, ben er tevreden over. Afgelopen zondag kreeg ik via LG PC suite de melding om op te graden naar versie V20? Jelly Bean versie geloof ik. Bij het s/w upgrade gedeelte krijg ik de melding: kan niet verder vanwege de upgrade opgetreden onbekende fouten. ik moet de volgende stappen doen om weer te proberen; mobiel loskoppelen en batterij eruit halen, dan weer batterij in doen, mobiel aansluiten, de telefoon aandoen, dan drukken op Opnieuw. Heb ik een paar keer gedaan maar krijg steeds dezelfde fouten en het display van de 4xhd blijft met: S/w Upgrade Please wait while upgrading….

Helaas zelfs met een reset (knopje In en volume laag knopje tegelijkertijd inhouden) blijft de display dezelfde boodschap geven: s/w upgrade please wait while upgrading… Het blijft in een oneindige loep. dus: usb loskoppelen, batterij eruit, weer erin, usb kabel aansluiten, power knop indrukken, weer dezelfde boodschap s/w upgrade…..
en vandaag steeds in dezelfde loop. :'(

Hoe kan ik deze probleem oplossen eigenlijk?

Mvg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
je kan het beste even naar de XDA website gaan.
is wel in het engels maar er zit veel meer kennis en het is daar al eens besproken dacht ik.

Wat je kan proberen als je dat al niet gedaan heb is de firmware downloaden en via de pc tool de firmware upgraden.
dus handmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchGoat
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 31-08 22:46
Hallo Tweakers,

Ik was de laatste tijd een beetje uitgekeken op de UI van Android 4.1 die LG aanbood. Ik besloot dus om CyanogenMod 10.1.3 proberen erop te zetten. Ik heb het via deze tutorial willen proberen: http://www.vickyz.com/upd...rom-cyanogenmod-10-1-3/2/
Ik ben een leek op het gebied van rooten en flashen ed. En ik kom niet in de recovery mode als ik op VOL + en de homeknop intoets. Vervolgens heb ik blijkbaar iets gedaan zodat mijn mobiel geen opstart bestanden meer kan vinden ofzo. Als ik mijn moiel aanzet kom ik niet verder dan het logo van LG. Ik kan nog wel bij de S/W upgrade komen, maar ik weet niet of ik daar iets aan heb en dat duurt heel erg lang. Ik weet het het is een beetje een domme actie/vraag, maar is er nog een oplossing?

Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.Igibeet
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-09 07:00
beste ls,

Mijn lg4xhd is minstens traag bij gebruik vd camera.
Het toestel schakeld heel langzaam van camera naar bijvoorbeeld watsapp of bijv tijdens het teruggaan naar het home-scherm.
Het home-scherm word weer langzaam opgebouwd [apps worden 1 voor 1 weer zichtbaar op het scherm].
Harde reset is al gedaan, overbodige appjes eraf gegooid, maar het verbeterd allemaal minimaal.
Het toestel zit nog in de garantie, en CM erop gooien zie ik nog niet zitten.

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
D.Igibeet schreef op zondag 10 november 2013 @ 10:46:
beste ls,

Het toestel schakeld heel langzaam van camera naar bijvoorbeeld watsapp of bijv tijdens het teruggaan naar het home-scherm.
Het home-scherm word weer langzaam opgebouwd [apps worden 1 voor 1 weer zichtbaar op het scherm].
Harde reset is al gedaan, overbodige appjes eraf gegooid, maar het verbeterd allemaal minimaal.

Iemand een oplossing?
Is ie geroot? rooten kan vaa de oorzaak zijn van een trage telefooon (fout in het root process volgens XDA)
Heb je verder dingen veranderd?
Heb je geprobeerd handmatig de rom te flashen via de LG tool ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.Igibeet
beste computerjunky,

Ik heb niets ondernomen mbt flashen of rooten.
Ik heb niets veranderd. de telefoon is zo orgineel als dat orgineel kan zijn.

• computerjunky
vreemd dan heb ik echt geen idee wat er aan de hand kan zijn.
Enigste wat ik nog kan bedenken is een complete firmware flash maar denk zelf niet dat dat iets uit gaat halen.

Misschien zit er een fout in je flash geheugen waardoor hij traag laad of iets dergelijks.
Dit soort problemen zijn altijd lastig te achterhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Facebook is bij mij de nummer 1 oorzaak van trage smartphones. Facebook cache legen en telefoon voelt over het algemeen een stuk sneller aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
Terror schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 13:21:
Facebook is bij mij de nummer 1 oorzaak van trage smartphones. Facebook cache legen en telefoon voelt over het algemeen een stuk sneller aan.
het legen van de facebook cache kost wel extra 3g data omdat alle fotos opnieuw gedownload moeten worden.
Het beste is gewoon facebook via de mobiele website bekijken werkt hetzelfde maar heeft niet de nadelen.
Sterker nog met de nieuwe chrome beta bespaar je zelfs data :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:43

migros

Nooit meer een Samsung

Gisteren de gsm in de wc laten vallen. Of eigenlijk aan de zijkant van de wc, minimale waterschade. De gsm deed het daarna gewoon. Gekeken of er natte plekken waren achter de batterij, maar dit was niet het geval. Gisteravond gsm volledig opgeladen en gaan slapen. Vanochtend was de telefoon uit, gaat sindsdien niet meer aan.

Kan het zijn dat het water achteraf schade heeft veroorzaakt? Gehele avond eigenlijk niets van gemerkt, ook geen beeldvervormingen of haperingen. Nu voorlopig batterij er uit gehaald en in een badje met rijst gedaan.

Mijn eigenlijke vraag is kan ik nog bij het geheugen komen aangezien er bijna een jaar aan babyfoto's op zit en deze mij zeer dierbaar zijn. Misschien een programma of zo?

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
migros schreef op woensdag 27 november 2013 @ 11:10:
Gisteren de gsm in de wc laten vallen. Of eigenlijk aan de zijkant van de wc, minimale waterschade. De gsm deed het daarna gewoon. Gekeken of er natte plekken waren achter de batterij, maar dit was niet het geval. Gisteravond gsm volledig opgeladen en gaan slapen. Vanochtend was de telefoon uit, gaat sindsdien niet meer aan.

Kan het zijn dat het water achteraf schade heeft veroorzaakt? Gehele avond eigenlijk niets van gemerkt, ook geen beeldvervormingen of haperingen. Nu voorlopig batterij er uit gehaald en in een badje met rijst gedaan.

Mijn eigenlijke vraag is kan ik nog bij het geheugen komen aangezien er bijna een jaar aan babyfoto's op zit en deze mij zeer dierbaar zijn. Misschien een programma of zo?
Als het wel in de telefoon gezeten heeft kan het gaan condenseren op bepaalde onderdelen en dat kan zorgen dat er sluiting ontstaat

Doet ie het na het drogen nog niet ben ik bang dat je fotos weg zijn tenzij je er een sd kaart in had zitten natuurlijk.
als het moedrbordje van je telefoon kapot is kom je niet meer bij je geheugen tenzij je een hele diepe portomonee heb dan kunnen ze waarschijnlijk de chip wel oversolderen en bij je data komen maar dat soort grappen zijn erg duur.

[ Voor 4% gewijzigd door computerjunky op 27-11-2013 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauvL
Tip!
Ik heb op eBay deze accu gekocht, nu 2 weken geleden. Het is duidelijk een verbetering. Deze accu gaat een heel stuk langer mee dan de originele. Deze is 2300mAh.
De eerste keer opladen verliep raar, want ik kreeg een overloadsignaal terwijl het pas op ongeveer 80% stond. Maar na een reboot laadde wel het helemaal op.
De eerste keren goed opladen en goed leegmaken.
Aanrader dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
MauvL schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 19:16:
Tip!
Ik heb op eBay deze accu gekocht, nu 2 weken geleden. Het is duidelijk een verbetering. Deze accu gaat een heel stuk langer mee dan de originele. Deze is 2300mAh.
De eerste keer opladen verliep raar, want ik kreeg een overloadsignaal terwijl het pas op ongeveer 80% stond. Maar na een reboot laadde wel het helemaal op.
De eerste keren goed opladen en goed leegmaken.
Aanrader dus.
http://www.ebay.nl/itm/Ne...ain_3&hash=item43be5d3f19

deze in sinds een paar dagen te vinden op ebay :) wel iets langer wachten uit china maar misschien het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even berichtje van mij. Ik speel laaste tijd de game CKZ Origins veel. En viel mij op dat spel beste draait Zaiben rom met de Zaiben kernel. Bij ander kernels heb nogal last van veel framedrops waardoor spel niet vloeibare te spelen is.

Meer mensen die dit soort ervaringen hebben bij bepaalde roms of kernels?

• D.Igibeet
is er ergens een goede betrouwbare tutorial om root toegang te krijgen en cyanogenmod op de LG4XHD te plempen?

Kom veel negatieve verhalen tegen op het o zo machtige www.

Graag een reactie,

Verwijderd

Beetje een dwaze vraag waar ik mee zit. Ik heb 'm nu al een hele tijd, maar het is me nog steeds niet duidelijk wat die lettertjes precies willen zeggen als je dataverbinding hebt. E staat voor Edge, veronderstel ik, maar wat is het verschil tussen G en H? Misschien zie ik zelfs nog een lettertje over het hoofd. Kan iemand me er klaarheid in brengen? Bedankt!

• Krishhh
Verwijderd schreef op donderdag 12 december 2013 @ 21:53:
Beetje een dwaze vraag waar ik mee zit. Ik heb 'm nu al een hele tijd, maar het is me nog steeds niet duidelijk wat die lettertjes precies willen zeggen als je dataverbinding hebt. E staat voor Edge, veronderstel ik, maar wat is het verschil tussen G en H? Misschien zie ik zelfs nog een lettertje over het hoofd. Kan iemand me er klaarheid in brengen? Bedankt!
G stands for GPRS and is the slowest standard, used is the GSM network (2G).
E is an extension of GPRS, it is called EDGE and it is correspondingly a little faster, but still uses the old GSM network (2G).
3G stands for UMTS and is the successor to the GSM network and faster.
H and H+ are standing for HSPA and HSPA+. Both use the UMTS network, where H is faster than 3G and H+ is faster than H.
4G stands for LTE and is the fastest.

Verwijderd

Hey - bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 17:45

EaS

Grrr...... na 5x stuiteren (ja ik heb het bijgehouden :+) was de 6de keer, na een avondje speciaalbieren, dan toch raak:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/yeiRrSF.jpg

Aangezien ik niet verzekerd ben, en ook niet €100 a €150 wil neertellen voor een nieuwe touchscreen, heb ik besloten het zelf te doen.

Heb een perfecte howto gevonden op youtube:

De onderdelen (en tools) heb ik via ebay gevonden. Het verbaasd me eigenlijk nog hoe 'goedkoop' het kan!

Het scherm:

Afbeeldingslocatie: http://www.hvita.de/homtom-ebay/sever/amazon/lcd/LG/LG-P880-Glas-Bl-1305010101026.jpg

Het gereedschap:

Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/00/s/NTAwWDUwMA==/z/5NYAAMXQwwlSA3kf/$T2eC16JHJG8FGtIJ8V5,BS!3ke1Fv!~~60_12.JPG

Opgeteld ben ik voor rond de €26 klaar.

Maar toch wat vragen:
  • Wie heeft bij dit toestel wel eens zelf het touchscreen vervangen?
  • Er word nergens gesproken over nieuwe 'adhesive'. Is zoiets al 'applied' op het scherm (dus fohn erop, en je smelt em vast)? Of moet ik dit alsnog apart erbij zien te vinden? Misschien dat iemand daar een tip over heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
Het kan niet alleen veel goedkoper als in nederand het kan zelfs nog veel goedkoper dan at jij nu gevonden heb.

http://www.ebay.nl/itm/Re...ories&hash=item4d16254ac5

Ongeveer de helft van de prijs :)

Meestal zit het scherm vast met dubbelzijdige tape.
Bij nieuwe schermpjes word dit vaak of meegeleverd of zit deze al aan 1 kant op het schermpje voor extra makkelijke instalatie.

maar het word eventueel ook los verkocht:

http://www.ebay.nl/itm/3M...ckers&hash=item2eca1cd506

suc6 en hou ons op de hoogte van het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 17:45

EaS

computerjunky schreef op maandag 30 december 2013 @ 13:05:
Het kan niet alleen veel goedkoper als in nederand het kan zelfs nog veel goedkoper dan at jij nu gevonden heb.

http://www.ebay.nl/itm/Re...ories&hash=item4d16254ac5

Ongeveer de helft van de prijs :)
Thanks! Dat is inderdaad weer een heel stuk goedkoper!
Alleen staat er geen LG logo op ("All pictures truly described full features, you buy exact item as pictures adverted here"). Dat is al een garantie dat het geen origineel scherm is. Daar was ik bij het scherm waar ik naar linkte ook niet vanuit gegaan, maar zou het zo kunnen zijn dat die namaak touchscreens minder gevoelig zijn? Of is dat een non-issue?
Ik kijk nog even welk scherm ik neem.
Meestal zit het scherm vast met dubbelzijdige tape.
Bij nieuwe schermpjes word dit vaak of meegeleverd of zit deze al aan 1 kant op het schermpje voor extra makkelijke instalatie.

maar het word eventueel ook los verkocht:

http://www.ebay.nl/itm/3M...ckers&hash=item2eca1cd506

suc6 en hou ons op de hoogte van het resultaat.
Duidelijk! Ik ga uit voorzorg wat van dat spul erbij bestellen.
Zo gauw ik aan het sleutelen ga, laat ik hier zeker even een klein verslag achter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D.Igibeet schreef op zondag 10 november 2013 @ 10:46:
beste ls,

Iemand een oplossing?
is hij geen apps aan het updaten, bij mij gebeurt dit alleen als hij apps update, dan wordt ie retetraag. Na het updaten is ie gewoon weer snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wanneer komt er trouwens weer eens een update? het wordt tijd voor een nieuwe android versie (kitkat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokun
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-10-2021
Verwijderd schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 20:15:
wanneer komt er trouwens weer eens een update? het wordt tijd voor een nieuwe android versie (kitkat)
http://download.cyanogenmod.org/?device=p880 ;)

LG heeft op dit moment andere prioriteiten dan een toestel uit 2012 updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klootgieter
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-02-2020
Hallo mensen,

Ik ben een behoorlijke leek wat techniek aangaat en heb mij hier aangemeld om eventueel een oplossing te vinden voor mijn probleem.
Ik ben ook in bezit van lg p880 maar kan geen goede foto`s binnenshuis maken.
Alle foto`s zijn gigantisch overbelicht.
Heb contact gehad met lg en hun ook foto`s toegestuurd, maar als reactie krijg ik te horen dat de foto`s scherp zijn en er wordt geen woord gerept over de belichting.
Ik heb al allerhande instellingen geprobeerd en ook andere camera apps. niks werkt.
Heeft iemand van julie hier ervaring mee en eventueel ook een voor mij simpele oplossing, als die er al is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dontwan
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 03-01-2024
klootgieter schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 12:19:
Hallo mensen,

Ik ben een behoorlijke leek wat techniek aangaat en heb mij hier aangemeld om eventueel een oplossing te vinden voor mijn probleem.
Heb contact gehad met lg en hun ook foto`s toegestuurd, maar als reactie krijg ik te horen dat de foto`s scherp zijn en er wordt geen woord gerept over de belichting.
Ik heb al allerhande instellingen geprobeerd en ook andere camera apps. niks werkt.
Heeft iemand van julie hier ervaring mee en eventueel ook een voor mij simpele oplossing, als die er al is?
Ik ga er van uit dat je de standaard ROM er nog op hebt staan.

1. Open je camera.
2. Ga naar instellingen.
3. Je ziet een icoontje met "mode" staan, zet deze op Normaal.
3. Ook zie je een icoontje met +/- staan, zet deze op 0 of -1.
4. En je hebt een icoontje met ISO, zet deze op Auto.

Na deze aanpassingen zullen je foto's donkerde worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klootgieter
Alvast bedankt voor deze tips, ga ik vanavond proberen daar mijn vrouw de telefoon mee heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
klootgieter schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 12:19:
Hallo mensen,

Plaats even wat voorbeelden van de fotos zodat we het beter kunnen beoordelen wat er aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klootgieter
We hebben gisteren foto`s binnenshuis gemaakt.
De instellingen waren zoals aangaven behalve +/- , op -1 gezet.
Foto`s zijn stukken beter, alleen jammer dat je iedere keer als de camera uitgeweest is je deze insteling opnieuw moet doen.
Ga verder met nog wat te testen en tips zijn altijd welkom.

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchGoat
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 31-08 22:46
Hallo Tweakers,

Ik heb mijn LG Optimus 4x HD geroot omdat ik graag CyanogenMod er op wil. Ik maakte ook gebruik van ROM Manager, maar als ik hem instel (naar mijn idee gewoon goed) krijg ik als ik in de recovery mode wil een scherm met de melding: [LGE_Security]: Boot image singnature. Waarna hij vervolgens na 5 sec. afsluit om energie te besparen.
Iemand een idee hoe ik wel in die recovery mode kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dontwan
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 03-01-2024
DutchGoat schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 18:49:
Hallo Tweakers,

Ik heb mijn LG Optimus 4x HD geroot omdat ik graag CyanogenMod er op wil. Ik maakte ook gebruik van ROM Manager, maar als ik hem instel (naar mijn idee gewoon goed) krijg ik als ik in de recovery mode wil een scherm met de melding: [LGE_Security]: Boot image singnature. Waarna hij vervolgens na 5 sec. afsluit om energie te besparen.
Iemand een idee hoe ik wel in die recovery mode kan komen?
Je moet wel een unlocked bootloader hebben.

Lees anders deze topic van XDA even door: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2230934

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
Zouden mensen met een N router en een snelle internet verbinding zo vriendelijk willen zijn om even een speedtest via de app te draaien en me laten weten hoe snel dit voor hun is ?

Mijn telefoon lijkt niet verder te komen dan 17 mbit wat soms nogal frustrerend is met het updaten van een lading apps.
Hij moet namelijk gewoon veel sneller kunnen.
Zelfs mijn 1 ghz ebay tablet haald gewoon 31 mbit en is verder gelimiteerd door de cpu.

Verder heb ik nog iets raars ontdekt.
mijn telefoon geeft bij de verbinding maar N 65 mbit aan.
mijn 2de tablet geeft 72 mbit aan en is dan ook net iets sneller en mijn 3de ebay tablet geeft 150 mbit aan en haald 30 mbit. de 4de haalf 65 mbit en geeft 135 mbit aan als N verbinding...

Ik vraag me af of dit de limitaties van de devices zijn of dat er wat anders aan de hand is.

1ste device is mijn telefoon @17 Mbit
2de is een asus memo pad smart 10 @22 Mbit
3de is een ebaty ampe A76 @ 30 mbit
4de is een asus memo pad ME173 @65 mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, mijn p880 komt niet boven de 21 mbit terwijl mijn nexus 10 70 mbit aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
Heb tegen alle adviesen in toch maar een nieuwe router gekocht (tp-link wdr4900) en mijn telefoon haald nu 33 mbit over de 5ghz mijn memo pad smart 10 haalf nu 60 mbit ver 5ghz mijn ebay meuk tabletje is 5 mbit sneller en mijn asus memo pad hd 7 is gen genoeg 5 mbit trager wat ik nog moet uitzoeken.

Alles is dan ook nog standaard ingesteld.

Vooral de 5ghz helpt dus enorm wat ook niet zo gek is met 7 wifi hotspots van upc die de band vervuilen en daarbij nog 9 upc modems...
BEDANKT UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KamiKaaze
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-09 09:21
computerjunky schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 17:25:
Heb tegen alle adviesen in toch maar een nieuwe router gekocht (tp-link wdr4900) en mijn telefoon haald nu 33 mbit over de 5ghz mijn memo pad smart 10 haalf nu 60 mbit ver 5ghz mijn ebay meuk tabletje is 5 mbit sneller en mijn asus memo pad hd 7 is gen genoeg 5 mbit trager wat ik nog moet uitzoeken.

Alles is dan ook nog standaard ingesteld.

Vooral de 5ghz helpt dus enorm wat ook niet zo gek is met 7 wifi hotspots van upc die de band vervuilen en daarbij nog 9 upc modems...
BEDANKT UPC.
Zelfde probleem hier met die spots, maar dan van Ziggo dus ik herken je probleem :( .
Het verschilt ook nog eens per rom of kernel, wat de snelheden zijn.
Domokun schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 22:43:
[...]

http://download.cyanogenmod.org/?device=p880 ;)

LG heeft op dit moment andere prioriteiten dan een toestel uit 2012 updaten.
Jammer genoeg wel, er zijn nogal wat problemen om de 4.4.2 roms goed werkend te krijgen, met name de camera.

Tot nu toe de beste ervaringen met 4.4.2 versies van Namelessrom en OMNIrom, alleen de camera doet wel eens eigenwijs.
Op dit moment draai ik Beanstalk geef het nog even de kans om zich te bewijzen... :+

Jammer dat LG dit toestel niet iets langer wilde ondersteunen.. :-(

• computerjunky
Heb na wat tweaken van settings en packet size nu 40 MBit op mn telefoon via de 5ghx en had tijdelijk 28 mbit via 2.4 maar weet echt niet wat ik gesloopt heb maar alle 2.4 ghz zijn nu trafer hehe.

Straks maar ff instellingen noteren en een resetje doen.
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste