Zelfs na alles stoopen heb dan iets meer dan 300ram over gaat hij binnen paar tellen weer naar 130 a 165 ram over terug.Zelfs de muziek player begint er door te stotteren,en scherm laat ook erg traak bij afsluiten gebruikte app en terug keren hoofd scherm.
Staat nu op de lg site
Titel Laatste Nieuws Android Upgrades (4xHD)! Datum 08/04/2013
De Android Upgrade 4.1.2 naar Jelly Bean is beschikbaar voor de Optimus 4X HD (P880).
De upgrade is te installeren via onze website onder ‘Software Update’ via www.lg.com/nl/ondersteuning-mobiel/lg-P880-Optimus-4X-HD
TIP: maak voorafgaand aan de upgrade een back-up van je foto’s & contacten op een externe SD kaart.
Changelog voor de Optimus 4X HD V20a:
Upgrade naar Android 4.1.2 Jelly Bean
Alarm-applicatie met link (direct na het alarm een applicatie starten, b.v. ‘Het Weer’)
Nieuwe, extra functies in QuickMemo
Nieuwe zoomfuncties (live zoomen tijdens het afspelen van een video maar ook inzoomen in galerij, e-mail, contacten en SMS)
USB audio (De micro-USB-aansluiting gebruiken om media door te geven aan bijvoorbeeld een speakerdock) (AOA protocol)
Google Now
Bootloader ontgrendeld
Diverse verbeteringen in snelheid, stabiliteit en gebruik
http://www.lg.com/nl/onde...bericht/NLNTC130403102160
De Android Upgrade 4.1.2 naar Jelly Bean is beschikbaar voor de Optimus 4X HD (P880).
De upgrade is te installeren via onze website onder ‘Software Update’ via www.lg.com/nl/ondersteuning-mobiel/lg-P880-Optimus-4X-HD
TIP: maak voorafgaand aan de upgrade een back-up van je foto’s & contacten op een externe SD kaart.
Alarm-applicatie met link (direct na het alarm een applicatie starten, b.v. ‘Het Weer’)
Nieuwe zoomfuncties (live zoomen tijdens het afspelen van een video maar ook inzoomen in galerij, e-mail, contacten en SMS)
USB audio (De micro-USB-aansluiting gebruiken om media door te geven aan bijvoorbeeld een speakerdock) (AOA protocol)
Google Now
Bootloader ontgrendeld
PSN: TheKrish
Thanks, maar ik wacht nog even af met updaten denk ik..
Ik heb het toestel nu een aantal dagen in gebruik en ik kan alleen maar zeggen, Wow!
Snelle interface, mooi scherm en genoeg opties en instellingen.
Geen moment spijt dat ik deze heb gekozen ipv de SGS3!
Ik heb het toestel nu een aantal dagen in gebruik en ik kan alleen maar zeggen, Wow!
Snelle interface, mooi scherm en genoeg opties en instellingen.
Geen moment spijt dat ik deze heb gekozen ipv de SGS3!
Voor de update had ik al dat als ik een telefoon gesprek voerde de persoon aan de anderre kant van de lijn erg slecht te verstaan was zacht geluid en met de telefoon op speaker was het prima.Geprobeert in hidden menu instelling aan te passen gewoon geluid wel harder maar kan nergens de instelling vinden voor het omschreven probleem.
Nu is het geluid na de update nog zachter moet echt goed luisterren wat persoon aan anderre kant zegt.
Heeft iemand meer dit probleem en hoe is dit te verhelpen?
Nu is het geluid na de update nog zachter moet echt goed luisterren wat persoon aan anderre kant zegt.
En je hebt tijdens het bellen het volume al een keer aangepast?john05 schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 19:01:
Voor de update had ik al dat als ik een telefoon gesprek voerde de persoon aan de anderre kant van de lijn erg slecht te verstaan was zacht geluid en met de telefoon op speaker was het prima.Geprobeert in hidden menu instelling aan te passen gewoon geluid wel harder maar kan nergens de instelling vinden voor het omschreven probleem.
Je moet namelijk tijdens het bellen de volumeknop gebruiken, op een andere manier weet ik ook zo even niet hoe je het geluid harder zet om iemand beter te verstaan.
Kan hem zo hard zetten als ik wil met volume knop wordt niet harder erdoor wel zachter het hards is heel zacht bijna niet te verstaan..klinkt heel verweg.En in het verborgen menu speker volume wel harder te krijgen maar welke optie is voor call volume en zomaar wat te proberen lijkt me geen optie .
Ik heb de JB update gedaan. Ik hou nog tussen de 300 en 400 ram geheugen over. Ik heb geen reset
daarna meer gedaan. Ik vind hem vloeiender en het ziet er allemaal wat frisser uit.
Ik heb het idee dat de browser ook wat sneller is.
Batterij gebruik vind ik positief. Hij lijkt tijdens het gebruik wat zuiniger te zijn.
Ik heb geen spijt van deze update.
daarna meer gedaan. Ik vind hem vloeiender en het ziet er allemaal wat frisser uit.
Ik heb het idee dat de browser ook wat sneller is.
Batterij gebruik vind ik positief. Hij lijkt tijdens het gebruik wat zuiniger te zijn.
Ik heb geen spijt van deze update.
Is het geluid ook slecht als je naar een informatienummer met keuzemenu belt? Zoja dan is denkjohn05 schreef op woensdag 10 april 2013 @ 22:42:
LG maar een mailtje gestuurd met geluids probleem hier weet het schijnbaar ook niemand.
Ik je speakertje stuk.
Na de update doet die standaard email app vreemd. Wanneer ik een mail verplaats via de pc, dan verdwijnt het niet uit de widget. Bij ICS ging dat prima.
Ook valt het mij op, dat wanneer ik een email verwijder deze wordt verplaats naar een map genaamd POP. Die door de app zelf aangemaakt is.
Het betreft een hotmail adres.
Weet iemand wat er veranderd is of hoe ik het kan oplossen?
Ook valt het mij op, dat wanneer ik een email verwijder deze wordt verplaats naar een map genaamd POP. Die door de app zelf aangemaakt is.
Het betreft een hotmail adres.
Weet iemand wat er veranderd is of hoe ik het kan oplossen?
Anoniem: 390378
JB update heeft bij mij weinig goeds gedaan. Ik heb snachts een paar batterij tests gedaan.
ICS 100% opgeladen, na 6 uur 96%
JB 100% opgeladen, na 6 uur 75%
Batterijduur is de flink verminderd.
Ik heb naar de JB update een factory reset gedaan. Verder heb ik ongeveer dezelfde apps als op ICS geinstalleerd op mijn JB.
Iemand die dit probleem ook heeft?
Ik heb naar de JB update een factory reset gedaan. Verder heb ik ongeveer dezelfde apps als op ICS geinstalleerd op mijn JB.
Ik heb helaas hetzelfde probleem. Wat wel vreemd is is dat het opladen vervolgens soms heel snel gaat. Alsof de meting van de spanning ineens anders verloopt. Heb er nog een powermanager (Easy Battery Saver) opgezet, maar die lijkt niets te doen. Iemand nog tips voor een echt goede powermanager? Heb hiervoor altijd die van Go gebruikt en die leek beter.Anoniem: 390378 schreef op donderdag 11 april 2013 @ 21:54:
JB update heeft bij mij weinig goeds gedaan. Ik heb snachts een paar batterij tests gedaan.
Jazeker, ik heb datzelfde probleem hier ook. Ik heb de batterij alleen nog nooit tot 0% laten gaan, omdat ik dan bang ben dat de telefoon dan ook daadwerkelijk leeg is en dus niet meer te gebruiken is.Anoniem: 390378 schreef op donderdag 11 april 2013 @ 21:54:
Ik heb ook al een factory reset gedaan. Ik heb maar een paar apps geinstalleerd (dezelfde als op ICS, maar dan een aantal apps minder)
Ik hoop dat er een fix of iets dergelijks komt, want deze batterijduur vind ik alles behalve acceptabel. Voor de rest vindt ik Jelly Bean wel een verbetering. De dingen die ik miste in ICS zijn wel weer terug te vinden in Jelly Bean.
Het enige minpunt is dus..... De batterijduur...

[ Voor 6% gewijzigd door Stan Bloemen op 12-04-2013 08:36 ]
Anoniem: 496045
Je moet niet bang zijn om je batterij eens volledig leeg te laten lopen. Bij ongeveer 4% valt de telefoon vanzelf uit (bescherming). Ik doe dit eens per maand en het verschil merk je wel. Nu ik heb ook de update gedaan en direct de nieuwe apps die ik niet gebruik uitgeschakeld. Mijn batterij duur is bijna hetzelfde als voorheen. Het enige wat bij mij raar is, is dat ik het volume van de luidspreker in het hidden menu niet meer kan aanpassen. Als ik bij ics in de achtergrond een liedje afspeelde en ik veranderde in het hidden menu de geluidsterkte van de luidspreker van 24 naar 30 hoorde ik een duidelijk verschil. Nu kan ik hetzelfde doen bij jb maar ik hoor geen verschil na de aanpassing. Ik heb ook de factory reset niet gedaan misschien is dat de rede? Kortom ik ben zeer tevreden over de update naar JB. Alles gaat nog wat vlotter en het oogt allemaal weer wat mooier. Ook de update zelf vond ik zeer simpel en gebeurde zonder verlies van apps of gegevens. Ik heb het ooit anders meegemaakt bij Nokia....
Ik vindt 0% batterij niet erg, als ik maar thuis ben of een lader bij de hand heb. Echter als ik weg ben en geen lader bij de hand heb, zit ik met een telefoon waar ik niet meer bereikbaar mee ben en niet kan bellen... Daar ging het mij omAnoniem: 496045 schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 09:23:
Je moet niet bang zijn om je batterij eens volledig leeg te laten lopen. Bij ongeveer 4% valt de telefoon vanzelf uit (bescherming). Ik doe dit eens per maand en het verschil merk je wel. Nu ik heb ook de update gedaan en direct de nieuwe apps die ik niet gebruik uitgeschakeld. Mijn batterij duur is bijna hetzelfde als voorheen. Het enige wat bij mij raar is, is dat ik het volume van de luidspreker in het hidden menu niet meer kan aanpassen. Als ik bij ics in de achtergrond een liedje afspeelde en ik veranderde in het hidden menu de geluidsterkte van de luidspreker van 24 naar 30 hoorde ik een duidelijk verschil. Nu kan ik hetzelfde doen bij jb maar ik hoor geen verschil na de aanpassing. Ik heb ook de factory reset niet gedaan misschien is dat de rede? Kortom ik ben zeer tevreden over de update naar JB. Alles gaat nog wat vlotter en het oogt allemaal weer wat mooier. Ook de update zelf vond ik zeer simpel en gebeurde zonder verlies van apps of gegevens. Ik heb het ooit anders meegemaakt bij Nokia....
Hi Guys,
Geupdate naar officiele v20a (via de pc en LG update tool). Vervolgens met behulp van de info op XDA: geroot, bootloader unlocked en custom recovery erop gezet.
Ik heb een factory reset gedaan na het opgraden naar android JB v20a, omdat mijn toestel duidelijk een vertraging had na de upgrade. Na factory reset was dat verholpen. v20a werkt lekker snel en snappy.
De accu heeft momenten dat ie in een kort tijdsbestek flink leegloopt, met name bij mobiele dataverbinding kan het rap gaan. Dat vond ik overigens bij v10 ook al zo.
Met Titanium backup alle apps en data gebackupped en nu even kijken welke LG apps ik kan bevriezen om geheugen- en accuverbruik in te dammen.
Op XDA staan in meen nu 2 op de originele v20a gebaseerde custom roms. Die wil ik snel eens gaan uitproberen. Iemand ervaringen??
Geupdate naar officiele v20a (via de pc en LG update tool). Vervolgens met behulp van de info op XDA: geroot, bootloader unlocked en custom recovery erop gezet.
Ik heb een factory reset gedaan na het opgraden naar android JB v20a, omdat mijn toestel duidelijk een vertraging had na de upgrade. Na factory reset was dat verholpen. v20a werkt lekker snel en snappy.
De accu heeft momenten dat ie in een kort tijdsbestek flink leegloopt, met name bij mobiele dataverbinding kan het rap gaan. Dat vond ik overigens bij v10 ook al zo.
Met Titanium backup alle apps en data gebackupped en nu even kijken welke LG apps ik kan bevriezen om geheugen- en accuverbruik in te dammen.
Op XDA staan in meen nu 2 op de originele v20a gebaseerde custom roms. Die wil ik snel eens gaan uitproberen. Iemand ervaringen??
Ik heb wellicht het probleem gevonden van de batterijduur.
Toen ik smiddags keek was de was de accu 55% om 12 uur. Dit had ik in ics nooit.(in ics meestal 75%)
Toen ik keek bij batterijverbruik zag ik dat de Wi-Fi verantwoordelijk was voor 25% van het verbruik.
Ik heb de Wi-Fi instellingen vergeleken met de telefoon van mijn vriendin.(zij heeft ook de lg 4x hd natuurlijk in het wit XD, zij heeft nog ICS)
In ICS stond de instelling van de Wi-Fi dat in slaapmodus de Wi-Fi verbinding werd verbroken.
In JB staat standaard ingesteld dat in slaapmodus altijd de Wi-Fi verbinding stand wordt gehouden.
Na dit ook zo ingesteld te hebben zoals dit bij ICS was, gaat het een stuk beter met de accuduur.
Dit "lijkt" te werken.
Toen ik smiddags keek was de was de accu 55% om 12 uur. Dit had ik in ics nooit.(in ics meestal 75%)
Toen ik keek bij batterijverbruik zag ik dat de Wi-Fi verantwoordelijk was voor 25% van het verbruik.
Ik heb de Wi-Fi instellingen vergeleken met de telefoon van mijn vriendin.(zij heeft ook de lg 4x hd natuurlijk in het wit XD, zij heeft nog ICS)
In ICS stond de instelling van de Wi-Fi dat in slaapmodus de Wi-Fi verbinding werd verbroken.
In JB staat standaard ingesteld dat in slaapmodus altijd de Wi-Fi verbinding stand wordt gehouden.
Na dit ook zo ingesteld te hebben zoals dit bij ICS was, gaat het een stuk beter met de accuduur.
Dit "lijkt" te werken.
dit is dan toch echt een probleem met een appje die hje heb draaien.Stan Bloemen schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 22:00:
Ik heb wellicht het probleem gevonden van de batterijduur.
Dit "lijkt" te werken.
ik heb namelijk geen 3g abbotje en omdat ik bijna alleen thuis ben is wifi bij mij permenent aan voor whatsapp en gtalk dus ook in slaap en ik heb nog geen 8% drain per 24 uur.
mijn telefoon kan gewoon idle standby staan voor 7 a 8 dagen.
als ik jou was zou ik dus even verder zoeken naar je probleem wifi is het namelijk niet.
wifi in standby modus gebruikt bijna niets.
Anoniem: 512028
prijs van deze telefoon gaat nu snel onder de 300 euro vallen, is deze telefoon nog bij de tijd, ben evt ook geinteresseerd, de galaxy s3 is nog steeds bijna 400 euro ondanks dat de s4 voor de deur staat,
ok mooi , de telefoon draait dus wel op JB, ik las overal dat LG geen update hiervoor had.Krishhh schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 13:04:
Staat nu op de lg site
Google Now
Bootloader ontgrendeld
Ik heb wel een vraag. Ik lees op diverse sites dat de telfoon 8GB intern geheugen heeft. Op andere staat weer 16 GB (zo ook op de LG site) Heeft de telefoon nu 8 of 16 GB intern geheugen ,zijn hier wellicht toch verschillende versies van??? Je zal zie dat je dan een telefoon bvesteld waar je 16GB verwacht maar er stiekum toch ineens maar 8GB inzit... Wie weet hoe dit zit???
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 512028 op 14-04-2013 10:44 ]
Er zit 16 GB intern geheugen in, met een sd van maximaal 64 GB uitbreidbaar.
Je kunt er inderdaad Jelly Bean opzetten en de komende weken komen er waarschijnlijk ook wel wat goede roms beschikbaar.
Voor onder de 300 euro denk ik dat je momenteel een nog best goed/snel toestel krijgt voor die prijsklasse.
Je kunt er inderdaad Jelly Bean opzetten en de komende weken komen er waarschijnlijk ook wel wat goede roms beschikbaar.
Voor onder de 300 euro denk ik dat je momenteel een nog best goed/snel toestel krijgt voor die prijsklasse.
ik heb de telefoon nu ook. Bevalt prima, heb er meteen jellybean op gezet.Inderdaad 16GB intern en lekker snel. Ik ben alleen bezorgd over het batterijverbruik. Bij LG zegt men dat juist deze telefoon zuinig is, echter gisteren was na 4 uur de batterij al leeg. Vanochtend heb ik even op internet gekeken, verder niets en meteen naar 82%. Ik hoopte dat de batterij toch wel een dag mee zou gaan en niet elke 4 uur aan de lader moet. Verder is het geheugengebruik nogal hoog. idle zonder aps actief is er ruim 700 MB gebruikt, lijkt me nogal veel, gezien het feit dat JB normaliter ook prima op een telefoon met 512MB draait. Is er een bug in de software??
normaal gezien zou je verwachten dat het scherm verantwoordelijk is voor de meeste batterij drain, echter bij deze telefoon is het android besturingssusteem verantwoordelijk voor 70% van het batterijverbruik??
normaal gezien zou je verwachten dat het scherm verantwoordelijk is voor de meeste batterij drain, echter bij deze telefoon is het android besturingssusteem verantwoordelijk voor 70% van het batterijverbruik??
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 512028 op 17-04-2013 08:23 ]
Raar, de batterij gaat ook weer niet zo snel leeg bij mij. Wacht eerst een week of twee en laat je batterij soms helemaal leeglopen, dan zou hij het langer uit moeten houden.
Gisteren heeft LG trouwens de source van V20a uitgebracht, wat goed nieuws is als je een goeie rom op je telefoon wilt.
Gisteren heeft LG trouwens de source van V20a uitgebracht, wat goed nieuws is als je een goeie rom op je telefoon wilt.
Voor een maximale batterij duur zijn je instellingen zeer belangrijk. Daarmee bedoel ik dus verwijderen of stilzetten van apps die je niet gebruikt en de juiste instellingen van alles wat je wel gebruikt. In vorige discussies van dit topic vind je vele en nuttige tips i.v.m. instellingen en apps. Als je je toestel nog maar pas hebt kan je moeilijk een exact beeld van je batterij verbruik hebben vermits je constant met het toestel aan het spelen en testen bent en bijgevolg een hoog verbruik hebt. Eens alles naar je wensen is ingesteld zal je merken dat dit een toestel is met een goede batterij verbruik t.o.v andere merken. Ik ben er zeer tevreden over, ik doe vlotjes twee dagen en twee nachten met een lading wat zeer goed is voor een smartphone.
Mijne vreet ook behoorlijk ram geheugen tussen de 650 en 710 batterij gebrijk valt best mee in begin meer nu gelijdelijk aan wordt weer beter.Zag wel dat toestel geen 1GB ram geheugen heeft maar 972MB boeit niet dat beetje maarja.
Persoonlijk vondt ik hem met ics lekkerder draaien dan met jelly,maarja het staat erop dus doen ik het er maar mee.
Persoonlijk vondt ik hem met ics lekkerder draaien dan met jelly,maarja het staat erop dus doen ik het er maar mee.

accu verbruik is zeer lastig vast te stellen over internet maar apps als maps en google+ en facebook vreten werkelijk stroom.Anoniem: 512028 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 08:21:
ik heb de telefoon nu ook. Bevalt prima, heb er meteen jellybean op gezet.Inderdaad 16GB intern en lekker snel. Ik ben alleen bezorgd over het batterijverbruik. Bij LG zegt men dat juist deze telefoon zuinig is, echter gisteren was na 4 uur de batterij al leeg. Vanochtend heb ik even op internet gekeken, verder niets en meteen naar 82%. Ik hoopte dat de batterij toch wel een dag mee zou gaan en niet elke 4 uur aan de lader moet. Verder is het geheugengebruik nogal hoog. idle zonder aps actief is er ruim 700 MB gebruikt, lijkt me nogal veel, gezien het feit dat JB normaliter ook prima op een telefoon met 512MB draait. Is er een bug in de software??
ook de standaard browser vreet stroom je kan beter de prenstalled chrome gebruiken.
als je maps en streetvieuw niet nodig heb zou ik deze ook uitschakelen.
verder is JB de boosdoenen van het ram gebruik die preload alles in het geheugen waardoor het lijkt alsof er heel veel in gebruik is maar in feite is het alleen preloaded voor als je die apps gaat gebruiken.
dit heeft maar 1 nadeel en dat is dat het op een acculading zo een paar % acculading scheeld doordat hij dingen uit het geheugen moet gooien als je wat anders opstart dan er preloaded is en het later er weer in moet laden.
met als resultaat een aantal extra cpu handelingen die voorkomen hadden kunnen worden.
JB telefoons met 2gb intern geheugen gebruiken zelfs 1.3gb of meer aan ram geheugen om te preloaden maar in werkelijkheid heeft JB zelf nog geen 250 mb nodig.
ik heb nog 4.03 en heb 635 mb vrij omdat ik niet veel aps meer in de telefoon heb om te preloaden doordat er veel is uitgeschakeld
verder is 100% brightnes echt een enorme battery drainer en verbruikt meer dan dubbel zoveel ald 50% maar binnenshuis kan je na wat wennen zelfs overdag af met 25% en savonds met 0+ tenzij je een filmpje kijkt.
verder is het aan te beveln om de eerste 3/4x je accu helemaal op te laden en nog een half uur exra te laten laden en dan te drainen tot hij uitvalt en dan weer opladen.
ik doe dat met elke telefoon en heb nooit accu problemen.
het batterijverbruik zou ik ook niet al te serieus nemen die geeft soms erg rare waardes aan...gewoon op screen on time letten en dan moet je 4 uur of meer halen tenzij je gamed dan is 2.5 uur maar zo mogelijk.
@john05 hij heeft gewoon 1024 maar een deel is gereserveerd dit is al sinds 2.1 zo geen idee waarom maar het is gewoon zo.
mijn tablet met 512mb heeft ook maar 384.
en op xda staat een guide hoe je weer terug kan naar ics
ik blijf ook lekker bij ics 635 mb vrij en met 2 cores uit en alle gpu cores aan is hij snell zat voor zelfs dead trigger en batman en haal ik gemiddeld 5 uur screen on time
[ Voor 5% gewijzigd door computerjunky op 17-04-2013 21:48 ]
Yep ben er mee aan het spelen...
V20B versie beviel me trouwens goed.
V20 officiële release nog ietsje beter en viel mij zeker niet tegen.
Nu CM 10.1 erop staan, let even op, er zijn nog wat problemen mee, die wel te omzeilen zijn maar het is wel zoekwerk.
Voor mij niet zo'n probleem tot nu toe, ik speel nou eenmaal graag...
Look en feel... 1 woord "soepel" allemaal net ietsje sneller...
Maar nog niet geschikt voor iedereen...
Ik heb wel een complete backup gemaakt van de laatste officiële... hopelijk werkt deze mocht ik hem nodig hebben...
accugebruik is genormaliseerd, fabrieksreset gedaan, wat instellingen getweaked, batterij gaat nu ruim een dag mee met toch redelijk watl screentime stand-by gebruikt de telefoon bijna niets viel me ook op (in vergelijking met mijn vorige telefoon) alleen bij 3d games die veel van de telefoon vergen gaat het hard.
met de volgende app kan je je screen ontime nog vergroten.Anoniem: 512028 schreef op maandag 22 april 2013 @ 09:08:
accugebruik is genormaliseerd, fabrieksreset gedaan, wat instellingen getweaked, batterij gaat nu ruim een dag mee met toch redelijk watl screentime stand-by gebruikt de telefoon bijna niets viel me ook op (in vergelijking met mijn vorige telefoon) alleen bij 3d games die veel van de telefoon vergen gaat het hard.
en laten we eerlijk zijn het verschil tussen 2 en 4 cores is zo goed als niet te merken
Google Play: QuadGearBox for Optimus 4x HD
gebruik de app nu bijna 3 maanden en moet zeggen ik zie echt het nut van 4 cores niet zelfs dead trigger speeld zonder problmen op 2 cores. het gaat immers om de gpu en die blijft namelijk gewoon op alle cores werken.
het heeft mijn screen on max van 4 uur 20 min naar 5 uur 30 getilt als indicatie wat je ervan mag verwachten.
[ Voor 5% gewijzigd door computerjunky op 22-04-2013 15:09 ]
Ook een hoop gedoe gehad met mijn batterij.
Ik had nog niet geupdate naar JB maar mijn batterij hield het niet zo lang vol.
Ik dacht nog dat het wellicht beter zou gaan als ik zou updaten.
Geupdate en nog altijd huge battery drain, zelfs als de telefoon uit stond.
Better battery stats geinstalleerd en er bleken meerdere wakelocks actief te zijn.
Nu het een en ander getweaked en deep sleep battery saver erop gezet. Dit "lijkt" te werken...
Ik zeg "lijkt" omdat ik het nu pas een uurtje of 3 heb draaien en volgens Better Battery stats staat mijn telefoon voor het merendeel in deep sleep modus als ik het scherm uit doe.
I'll keep my fingers crossed though...
Ik had nog niet geupdate naar JB maar mijn batterij hield het niet zo lang vol.
Ik dacht nog dat het wellicht beter zou gaan als ik zou updaten.
Geupdate en nog altijd huge battery drain, zelfs als de telefoon uit stond.
Better battery stats geinstalleerd en er bleken meerdere wakelocks actief te zijn.
Nu het een en ander getweaked en deep sleep battery saver erop gezet. Dit "lijkt" te werken...
Ik zeg "lijkt" omdat ik het nu pas een uurtje of 3 heb draaien en volgens Better Battery stats staat mijn telefoon voor het merendeel in deep sleep modus als ik het scherm uit doe.
I'll keep my fingers crossed though...
Anoniem: 513267
hallo, zit met een probleem
thuis werkt alles goed als ik op het wifi netwerk zit.
Maar eenmaal buiten het huis werkt bijna geen enkele app meer.
Mijn mails komen wel nog binnen, maar internet werkt niet.
Nu zou ik graag weten hoe ik met de gps(navigatie) in mijn lg p880 kan werken.
Want het lukt langs geen kanten.
grtjs
thuis werkt alles goed als ik op het wifi netwerk zit.
Maar eenmaal buiten het huis werkt bijna geen enkele app meer.
Mijn mails komen wel nog binnen, maar internet werkt niet.
Nu zou ik graag weten hoe ik met de gps(navigatie) in mijn lg p880 kan werken.
Want het lukt langs geen kanten.
grtjs
mooi, werkt perfect, ik merk geen verschil in snelheid, maar batterijduur verder verbeterd, heb aan het eind van de dag nu nog veel over! Snapt iemand hier waarom LG uberhaupt de optimus G uitgebracht heeft, volgens mij is die minder dan de 880 (even snel, geen wisselbare batterij, geen sd kaart) maar wordt voor de dubbele prijs verkocht.??computerjunky schreef op maandag 22 april 2013 @ 15:08:
[...]
met de volgende app kan je je screen ontime nog vergroten.
en laten we eerlijk zijn het verschil tussen 2 en 4 cores is zo goed als niet te merken
gebruik de app nu bijna 3 maanden en moet zeggen ik zie echt het nut van 4 cores niet zelfs dead trigger speeld zonder problmen op 2 cores. het gaat immers om de gpu en die blijft namelijk gewoon op alle cores werken.
het heeft mijn screen on max van 4 uur 20 min naar 5 uur 30 getilt als indicatie wat je ervan mag verwachten.
Specs LG optimus GAnoniem: 512028 schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 10:14:
[...]
mooi, werkt perfect, ik merk geen verschil in snelheid, maar batterijduur verder verbeterd, heb aan het eind van de dag nu nog veel over! Snapt iemand hier waarom LG uberhaupt de optimus G uitgebracht heeft, volgens mij is die minder dan de 880 (even snel, geen wisselbare batterij, geen sd kaart) maar wordt voor de dubbele prijs verkocht.??
Scherm 4,7 inch
1280 x 768 px, 318 ppi
True HD-IPS LCD-scherm
Camera 8/13 MP met flitser
Camera 2 1,3 MP
Geheugen 2 GB RAM
SAR-waarde Hoofd: 0,7 W/kg
Lichaam: 1,06 W/kg
Afmetingen 131,9 x 68,9 x 8,5 mm
Gewicht 145 gram
Batterij Lithium-polymeer (Li-po)
2100 mAh
Processor Qualcomm Snapdragon S4 Pro
1,5 GHz
quadcore
Opslag 32 GB (niet uitbreidbaar)
Serie Optimus
Voorganger LG Optimus 4X HD
Opvolger LG Optimus G Pro
2 GB RAM
Snapdragon S4 Pro Cpu
Meer Ram geheugen en een snellere CPU
Daarom is die duurder en de opvolger
Zo , Zaiben ROM erop gezet , en het werkt soepeler dan de stock . Het komt omdat veel LG bloatwares zijn verwijderd , dus het gaat ietsjes langer mee t.o.v. stock . Ik heb ook de Eternity kernel erop gezet , nog in pre- alpha versie maar wow , phone gaat veel langer mee dan de stock kernel .Echter, de pre apha versie laat je alleen maar +/- 1.5 minute You Tube videos streamen . Dus terug naar Zaiben stock. Ik hou zeker de Eternity kernel in de gaten .
Pffff ik word gek van Jelly Bean. Batterij gaat snel leeg, telefoon is langzamer...
Is er een manier om terug te gaan naar de vorige versie ICS?
Is er een manier om terug te gaan naar de vorige versie ICS?
mooi dat het werktAnoniem: 512028 schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 10:14:
[...]
mooi, werkt perfect, ik merk geen verschil in snelheid, maar batterijduur verder verbeterd, heb aan het eind van de dag nu nog veel over! Snapt iemand hier waarom LG uberhaupt de optimus G uitgebracht heeft, volgens mij is die minder dan de 880 (even snel, geen wisselbare batterij, geen sd kaart) maar wordt voor de dubbele prijs verkocht.??
ik denk dat de optimus g uitgebracht os omdat hij 5g heeft en het er hier aan zit te komen.
specs zijn niet echt beter maar ze zouden dom zijn als ze geen 4g toestel klaar hadden om in te springen zodra 4g uit is hier in nederland.
hun echte 4g toestellen staan in de planning voor juli dus daarmee zouden ze eventueel te laat kunnen zijn.
iedereen die nu al een telefoon koopt en in de toekomst 4g wil kan nu dus al een optimus g kopen ipv een ander merk en dat is slim gezien van LG.
verder is hij te duur omdat hij nieuw is hier en daar word gewoon misbruik van gemaakt in het buitenland is hij al langer uit en vel goedkoper hji gaat hier ook nog wel zakken. hij is in een maand al 50 euro gezakt en zal nog zeker zakken naar 399 euro of minder voor juli.
Meer custom roms etc, kan zeker geen kwaad.Brawler schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 14:58:
Zo , Zaiben ROM erop gezet , en het werkt soepeler dan de stock . Het komt omdat veel LG bloatwares zijn verwijderd , dus het gaat ietsjes langer mee t.o.v. stock . Ik heb ook de Eternity kernel erop gezet , nog in pre- alpha versie maar wow , phone gaat veel langer mee dan de stock kernel .Echter, de pre apha versie laat je alleen maar +/- 1.5 minute You Tube videos streamen . Dus terug naar Zaiben stock. Ik hou zeker de Eternity kernel in de gaten .
Ik zat ook al te kijken naar een andere kernel, maar nog niet gedaan.
Las dat de eerste problemen met CyanogenMod al opgelost zijn (soms komen ze ook weer terug, maar dat weet je nu eenmaal als je een nightly installeert ).
Voorlopig hou ik het even op CyanogenMod, ik heb ook de rom manager aangeschaft maakt het leven net ietsje makkelijker (lees: ik word lui, maar wil wel spelen).
Mocht ik CyanogenMod zat zijn, kan ik ook voor Zaiben gaan...
Afgelopen dagen nog geen vreemde dingen tegengekomen, misschien zodra ik een keer gebeld word.
Ik heb ook niet de indruk dat de accu sneller leeg gaat als stock rom, nog even verder testen.
Ondanks ik eerst een telefoon met fysiek QWERTY wilde hebben, heb ik nog geen spijt gehad van deze telefoon ondanks ik lang moest wachten voor de unlock methode.
Paar dingen gewijzigd in de start post, merk dat ik een beetje inspiratieloos ben
Ideeën zijn altijd welkom wat er vermeld moet worden of juist vernietigd
[ Voor 9% gewijzigd door KamiKaaze op 24-04-2013 20:16 ]
Heb iets vervelends ondekt op de 4x hd en zeer iritant.De nabijheids sensor valt regelmatig uit en kan dan niet meer het gesprek afsluiten zonder de aan uit knop hier voor te gebruiken.Kan dus ook niet meer de toetsen gebruiken omdat scherm zwart blijft.
Dacht eerst dat de sensor kapot was maar dat blijkt niet geval te zijn en met hier en daar eens rond neuzen op forums blijkt meer personen dit probleem te hebben.
In het hidden menu al bijgesteld ALC/Proximity test en gecalibreert dan gaat het een tijdje goed tot het zich weer herhaald maar is dan ook veel te gevoelig de sensor.Scherm licht dan 1 seconden op en weer weg blijft dus niet aan als sensor vrij is .En nee er zit geen screen beschermer op.
Iemand enig idee hoe dit is op te lossen.Hoop dat probleem beetje duidelijk omschreven heb.
Dacht eerst dat de sensor kapot was maar dat blijkt niet geval te zijn en met hier en daar eens rond neuzen op forums blijkt meer personen dit probleem te hebben.
In het hidden menu al bijgesteld ALC/Proximity test en gecalibreert dan gaat het een tijdje goed tot het zich weer herhaald maar is dan ook veel te gevoelig de sensor.Scherm licht dan 1 seconden op en weer weg blijft dus niet aan als sensor vrij is .En nee er zit geen screen beschermer op.
Iemand enig idee hoe dit is op te lossen.Hoop dat probleem beetje duidelijk omschreven heb.
Dit probleem was ik ook al tegen gekomen. Tijdens het bellen doet hij het goed, maar het probleem merk je pasjohn05 schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 20:21:
Heb iets vervelends ondekt op de 4x hd en zeer iritant.De nabijheids sensor valt regelmatig uit en kan dan niet meer het gesprek afsluiten zonder de aan uit knop hier voor te gebruiken.Kan dus ook niet meer de toetsen gebruiken omdat scherm zwart blijft.
als je hem op de luidspreker zet. Het is dan wachten tot degene aan de andere kant ophangt.

Oplossing gevonden heb proximity service app in de store gedownload en proximity lock bijde geeinstaleerd en werkt nu weer perfect.Alleen ff uit teste welke het beste werkt maar tot nu toe proximity service.
wat ik me afvraag als je de knop bovenop indrukt gaat het scherm dan niet gewoon aan.
ik had laatst namelijk voor het eerst een lang gesprek en het scherm ging ook niet aan maar met de knop bovenaan ging het scherm gewoon aan.
het lijkt me dan ook meer een feature dan een echte bug.
gewoon een manier om stroom te besparen tijdens het bellen.
ik had laatst namelijk voor het eerst een lang gesprek en het scherm ging ook niet aan maar met de knop bovenaan ging het scherm gewoon aan.
het lijkt me dan ook meer een feature dan een echte bug.
gewoon een manier om stroom te besparen tijdens het bellen.
Voorheen met ics werkte het gewoon als je telefoon gesprek had en je hield tel aan oor ging scherm uit en als je hem dan van oor af hield ging scherm weer aan.En nu met jelly werkt het dan wel en dan weer niet en blijft scherm uit ook als je op power aan/uit knop drukt blijft scherm uit.Vandaar dat ik nu ook in opties aangevinkt heb gesprek beeindigen met aan uit knop.En als je dan een service nummer belt kun je dus ook geen menu keuzes maken want scherm blijft gesloten en das erg vervelend.Dus dat lijkt me heus wel een software probleem.En wat ik al vermelde met proximity service en proximity lock gaat het een stuk beter maar nog niet echt zoals het hoort.Nu blijft het scherm erg lang aan maar ok beter dan gesloten dus denk dat het de sensor is die dan wel en dan niet reageerd.
hmm vreemd ik weet niet of ze er zijn maar je kan zoeken naar eenalternatief bel appje totdat het gefixed is.
Wacht wel op een firmware update als die er komt want heb begrepen dat meerdere personen een dergelijk probleem heeft met de 4xhd.Dus hopen dat lg er iets aan doet.En zoals al zei met proximity servise app gaat het redelijk.
Raar als ik op de plaats druk waar de sensor zit aan de voorkant, en aan de achterkant ter hoogte van de sensor werkt het wel.Dus eens even gekeken waar het vast zit op printje en zit vast,maar druk ik erop werkt het en laat ik los werkt het niet.RAAR.
Probleem opgelost toestel even helemaal uit mekaar gehaald en weer alles opnieuw inmekaar gezet en werkt weer perfect.Pff en dat met toestel net 4 maanden oud althans nieuw in mijn bezit.En nu maar hopen dat er niet echt iets mee gebeurd denk anders als ooit eens moet opsturen dat ze het zien.Weg garantie.
Ik verlies sinds de update JB 1% per 10 minuten. Resetten naar fabrieksinstellingen helpt ook niet. Enigste wat synchroniseert is e-mail en whatsapp. (e-mail op handmatig maakt niets uit)
Zie link voor een afbeelding: http://afbeelding.im/Pxab3A
Zie link voor een afbeelding: http://afbeelding.im/Pxab3A
Uit ondervinding weet ik dat whatsapp zeer veel van de batterijduur vergt. Zelfs al staat het uit op de telefoon, het draait bijna voortdurend op de achtergrond.
welnee whatsapp gebruike helemaal niets op de achtergrond.Anoniem: 496045 schreef op maandag 29 april 2013 @ 15:47:
Uit ondervinding weet ik dat whatsapp zeer veel van de batterijduur vergt. Zelfs al staat het uit op de telefoon, het draait bijna voortdurend op de achtergrond.
hij staat bij mij ook 24 uur per dag verbonden en ik zit nu op 31% na 3 dagen en 5 uur en whatsapp is nog geen 5% van het totale gebruik.
echte boosdoeners zijn apps als maps facebook en google+
Heb ook dat ik sinds de jelly bean update veel sneller de batterij leeg heb. Heb een factory reset gedaan, maar daarna wel een back-up teruggeplaatst. Is dit dan slim, of krijg je dan ook de "foute" apps/instellingen weer terug? Heb ook dat het toestel soms wat traag is, bijv. als ik een applicatie afsluit, dan is het scherm eerst leeg en verschijnen de iconen pas na 1 a 2 seconden.
Heb een foto van mijn batterijverbruik bijgevoegd:
Heb een foto van mijn batterijverbruik bijgevoegd:

[ Voor 18% gewijzigd door -gekko- op 29-04-2013 23:32 ]
hmm in princiepe ka het terugzetten van serrings en apps geen kwaad maarja je weet het nooit.
verder denk ik dat er een bug in android 4.1 zit voor de lg waardoor er soms vertragingen ontstaan.
hij lijkt bij sommige handelingen vol de cpu te gebruiken waardoor er een vertragingkje ontstaat.
ff wachten op een updateje denk ik.
zie dat er nu ook lg quickmemo op de screenshot staat wat is dat nou weer voor een onzin...
verder denk ik dat er een bug in android 4.1 zit voor de lg waardoor er soms vertragingen ontstaan.
hij lijkt bij sommige handelingen vol de cpu te gebruiken waardoor er een vertragingkje ontstaat.
ff wachten op een updateje denk ik.
zie dat er nu ook lg quickmemo op de screenshot staat wat is dat nou weer voor een onzin...
Ik had in het begin ook enorme problemen met battery, ze ging maar maximum 15uur mee met normaal gebruik. Ik ben dan begonnen bloatware te freezen dmv titanium backup, deze gebruiken dan ook helemaal niets meer van ram/cpu/batterij. Volgende apps heb ik veilig kunnen freezen:
Applicatie manager
Cell broadcast
E-Mail (ik gebruik enkel gmail dmv gmail app)
E-Mail widget
Face unlock
FM-Radio
Google+
Home Theme biz
Home Theme Cozywall
Home Theme Marshmallow
LGSetupWizard
Media Home
On-Screen Phone
Remote Support Service
RemoteCall Service
Smartshare
Software- update
Talk
Talkback
Voice Recorder
En dan voor de rest van mijn noodzakelijke apps gebruik ik de superbe (en gratis!) Greenify App, die freezed apps wanneer het scherm uitgaat en zorgt ervoor dat ze weer melten wanneer ik ze terug opstart
De enige apps waarvoor ik dit niet kan gebruiken zijn whatsapp en Desksms omdat ik anders geen berichten meer kan ontvangen wanneer het scherm uitstaat.
Apps gebruiken nu enkel nog batterij wanneer ik ze daadwerkelijk actief gebruik. De telefoon kan nu zonder problemen haast altijd in deepsleep blijven zonder drain wake-up apps.
Mijn batterij gaat nu zo'n 2 volle dagen mee zonder probleem. Snachts verlies ik maar enkele procenten battery nu, echt geweldig.
Ik draai trouwens JB
Applicatie manager
Cell broadcast
E-Mail (ik gebruik enkel gmail dmv gmail app)
E-Mail widget
Face unlock
FM-Radio
Google+
Home Theme biz
Home Theme Cozywall
Home Theme Marshmallow
LGSetupWizard
Media Home
On-Screen Phone
Remote Support Service
RemoteCall Service
Smartshare
Software- update
Talk
Talkback
Voice Recorder
En dan voor de rest van mijn noodzakelijke apps gebruik ik de superbe (en gratis!) Greenify App, die freezed apps wanneer het scherm uitgaat en zorgt ervoor dat ze weer melten wanneer ik ze terug opstart
De enige apps waarvoor ik dit niet kan gebruiken zijn whatsapp en Desksms omdat ik anders geen berichten meer kan ontvangen wanneer het scherm uitstaat.
Apps gebruiken nu enkel nog batterij wanneer ik ze daadwerkelijk actief gebruik. De telefoon kan nu zonder problemen haast altijd in deepsleep blijven zonder drain wake-up apps.
Mijn batterij gaat nu zo'n 2 volle dagen mee zonder probleem. Snachts verlies ik maar enkele procenten battery nu, echt geweldig.
Ik draai trouwens JB
Voor greenify moet je hem wel geroot hebben...
Anoniem: 232029
Na twee jaar een soort 'haat&liefde verhouding met de 2x speed besloten voor de opvolger te gaan. Het toestel is nu aantrekkelijk geprijsd en flink wat sneller dan zijn voorganger. :-) Ook de overwegend positieve reacties hier doen me besluiten toch weer voor LG te gaan.
Ik laat 'm gezien de issue's die ik hier over JB lees wel nog even lekker op 4.0.4 draaien, is wmb ook een prima versie die er ook goed uitziet verder. Ook herken wat dingen in de update waar ik op mijn 2x speed ook tegenaan liep en me huiverig maken.... (o.a. zwart scherm tijdens bellen en vertraging van het systeem) Verder vind het niet zo belangrijk om altijd de laatste OS te hebben. Stabiliteit en snelheid vind ik wel fijn! Doorslag gevend voor aankoop was wel de mogelijk mijn oude SD card te herplaatsen met alles wat daarop staat en de batterij die ik nu kan wisselen.
'k Heb nog even getwijfeld over de Nexus 4 of LG G maar beide zijn toch flink wat duurder als je het gewoon in NL wilt kopen. Ik denk dat prijs/kwaliteit verhouding met de huidige prijs van de 4x HD gewoon echt goed is.
En misschien komt er binnenkort nogwel een een kleine update van JB waardoor het net wat stabieler loopt allemaal.
Ik laat 'm gezien de issue's die ik hier over JB lees wel nog even lekker op 4.0.4 draaien, is wmb ook een prima versie die er ook goed uitziet verder. Ook herken wat dingen in de update waar ik op mijn 2x speed ook tegenaan liep en me huiverig maken.... (o.a. zwart scherm tijdens bellen en vertraging van het systeem) Verder vind het niet zo belangrijk om altijd de laatste OS te hebben. Stabiliteit en snelheid vind ik wel fijn! Doorslag gevend voor aankoop was wel de mogelijk mijn oude SD card te herplaatsen met alles wat daarop staat en de batterij die ik nu kan wisselen.
En misschien komt er binnenkort nogwel een een kleine update van JB waardoor het net wat stabieler loopt allemaal.
[ Voor 60% gewijzigd door Anoniem: 232029 op 05-05-2013 11:05 ]
Mooi dat er toch nog mensen zijn die zich over de 2x heen kunnen zetten en gewoon de 4x hd zien voor wat het is.
Namelijk DE beste telefoon voor zn geld net boven de 300 euro en de hardware die vergelijkbaar is aan de one x en de S3.
En een goed besluit om lekker op 4.03 te blijven ik zit ook nog steeds op 4.03 en zelfs met 2 uitgeschakelde cpu cores (gpu cores staan wel allen aan) is hij nog meer dan snel genoeg en haperd hij geen seconde zelfs niet met games als dead trigger en shadowgun.
waarom updaten als alles werkt zoals het moet
de enigste ''flaw'' in 4.03 is de app drawer die een beedje vreemd is met sorteren maar laten we eerlijk zijn hoe vaak kom je daar nou als je alles op je schermen heb staan?
Anyway veel plezier met je nieuwe speeltje.
Namelijk DE beste telefoon voor zn geld net boven de 300 euro en de hardware die vergelijkbaar is aan de one x en de S3.
En een goed besluit om lekker op 4.03 te blijven ik zit ook nog steeds op 4.03 en zelfs met 2 uitgeschakelde cpu cores (gpu cores staan wel allen aan) is hij nog meer dan snel genoeg en haperd hij geen seconde zelfs niet met games als dead trigger en shadowgun.
waarom updaten als alles werkt zoals het moet
de enigste ''flaw'' in 4.03 is de app drawer die een beedje vreemd is met sorteren maar laten we eerlijk zijn hoe vaak kom je daar nou als je alles op je schermen heb staan?
Anyway veel plezier met je nieuwe speeltje.
De 4X is een fijn toestel met een paar rare issues die ik niet op kan lossen.
Eerste is dat wanneer het display uitgaat, de wifi ook uitgezet lijkt. In 3G mode wil het syncen nog wel eens lang uitblijven (mail, whatsapp, wordfeud...). In die combinatie loop ik de actualiteit dus mis.
Bij inschakelen toestel zie je ook de icons bovenin veranderen en wordt het Wifi symbooltje weer toegevoegd.
Een hele rare, kwam ik net achter: mijn contacts worden gesynct met gmail. Na de eerste sync met de nieuwe smartphone blijkt dat ALLE verjaardagen zijn gewist. En dus ook teruggesynct naar Gmail. Kwijt dus. En dát is **$#@, want die heb ik zo gauw niet meer voorhanden.
Kent iemand dit probleem?
Eerste is dat wanneer het display uitgaat, de wifi ook uitgezet lijkt. In 3G mode wil het syncen nog wel eens lang uitblijven (mail, whatsapp, wordfeud...). In die combinatie loop ik de actualiteit dus mis.
Bij inschakelen toestel zie je ook de icons bovenin veranderen en wordt het Wifi symbooltje weer toegevoegd.
Een hele rare, kwam ik net achter: mijn contacts worden gesynct met gmail. Na de eerste sync met de nieuwe smartphone blijkt dat ALLE verjaardagen zijn gewist. En dus ook teruggesynct naar Gmail. Kwijt dus. En dát is **$#@, want die heb ik zo gauw niet meer voorhanden.
Kent iemand dit probleem?
Het probleem met je wifi is ,denk ik, dat de instelling bij wifi geavanceerd niet correct is ingesteld. Hier moet je bij "wifi aan laten tijdens slaapstand" "Altijd" aanvinken. En dan gaat je wifi niet uit als je het display uitzet.
@lucantiek: dank, die zat goed verstopt! Ik ben nog een beetje teveel Samsung-gebruiker en moet nog wennen aan LG.
Het tweede ding, al die verdwenen verjaardagen, blijkt niet helemaal juist:
- niet ALLE verjaardagen zijn gepoetst (zeker weten dat er een groot aantal weg zijn, maar ik zie geen verbanden)
- verjaardagen die er al in zaten óf die ik nu heb toegevoegd via Gmail zie ik niet altijd terug in de Agenda van LG. Sommige wel, sommige niet.
Het tweede ding, al die verdwenen verjaardagen, blijkt niet helemaal juist:
- niet ALLE verjaardagen zijn gepoetst (zeker weten dat er een groot aantal weg zijn, maar ik zie geen verbanden)
- verjaardagen die er al in zaten óf die ik nu heb toegevoegd via Gmail zie ik niet altijd terug in de Agenda van LG. Sommige wel, sommige niet.
Sinds enkele dagen een serieus probleem met de batterij, raar dat het niet altijd is. Ik verlies normaal zowat 1% per 2 uur in slaapstand (met of zonder wifi aan). Plots na twee dagen in één nacht 40% verlies, zelfs met wifi uit. Volgende dag terug alles normaal en s'nachts weer een enorm verlies. Volgens mijn gegevens van better batterie stats zou het gaan om een wake lock met de naam: "baseband xmm power" Heeft er nog iemand dit probleem of/en een oplossing. Ik begin ook al stilaan spijt te krijgen van mijn update naar JB, met ics geen enkel probleem gehad met de batterij en nu sinds enkele dagen dit.
waarschijnlijk is dit 1 van je apps die je telefoon bezig houd waardoor hij niet continu in deel sleep is.
van wat ik overal gezien have is deze wakeloch gewoon een verzameling voor andere apps.
het kan dus net zo goed twitter facebook google+ enz zijn.
gewoon elimineren.
alles uitschakelen en langzaam aanzetten komt het terug de laatste weer uitzetten en de rest aanzetten blijft het weg is het een slechte ap.
van wat ik overal gezien have is deze wakeloch gewoon een verzameling voor andere apps.
het kan dus net zo goed twitter facebook google+ enz zijn.
gewoon elimineren.
alles uitschakelen en langzaam aanzetten komt het terug de laatste weer uitzetten en de rest aanzetten blijft het weg is het een slechte ap.
Ik heb mij hier sinds het lezen van dit en andere fora ook 's mee bezig gehouden, maar ik vind nergens goeie richtlijnen die je bijvoorbeeld kunt gebruiken als je start met fabrieksinstelling. Dat zou al helpen.
Gisteren was voor mij een dag van redelijk intensief gebruik gedurende acht uur, en toen restte nog iets meer dan 20%. Daarna heb ik 'm onderhanden genomen als volgt:
De proef op de som.
Overigens heb ik nog niet geüpdatet naar JB gezien het aantal berichten hiervoor waarin wat slechte ervaringen waren.
De uitgeschakelde applicaties zijn discutabel. Ik weet ook niet wat er gebeurt als ik de telefoon uit- en aanschakel: zijn ze dan weer actief?
Hamvraag is: hoe neem je de X4 nou zodanig onderhanden dat het -toch zeer fijne- toestel het gewoon ruim een dag volhoudt. En nog even geen rom van XDA, want ik wel zeker weten dat ik niet tegen garantie-issues aanloop. Ik heb 'm nog maar 5 dagen.
Gisteren was voor mij een dag van redelijk intensief gebruik gedurende acht uur, en toen restte nog iets meer dan 20%. Daarna heb ik 'm onderhanden genomen als volgt:
De proef op de som.
- Via hidden menu MLT setting Disabled
- Uitgeschakeld in Applicatieinstellingen (tabblad Alles):
- Applicatiemanager
- Cell Broadcast
- E-mail widget
- Face Unlock
- Favoriete Contacten Widget
- Financieel
- Google zoeken
- Installatiewizard
- Memo widget
- MusixFX
- Nieuws!
- Sociaal+
- Weer
- Volgende stap: 100% opladen 's avonds en 's nachts laten liggen.
Nu wordt duidelijk wat het doet: na iets meer dan 8 uuris er 32%!! van afgeknabbeld, als volgt verdeeld:
- 58% Android-systeem
- 22% Mobiel Stand-by
- 12% Telefoon inactief
- 8% Google services
Hmm.. enige wat 's nachts is gebeurd is 2 stuks pushmail exchange binnen en iets van 30 tweets.
Overigens heb ik nog niet geüpdatet naar JB gezien het aantal berichten hiervoor waarin wat slechte ervaringen waren.
De uitgeschakelde applicaties zijn discutabel. Ik weet ook niet wat er gebeurt als ik de telefoon uit- en aanschakel: zijn ze dan weer actief?
Hamvraag is: hoe neem je de X4 nou zodanig onderhanden dat het -toch zeer fijne- toestel het gewoon ruim een dag volhoudt. En nog even geen rom van XDA, want ik wel zeker weten dat ik niet tegen garantie-issues aanloop. Ik heb 'm nog maar 5 dagen.
De toestel rooten , Titanium Backup installeren. LG /Google apps bevriezen , Greenify installeren . Je hoeft geen andere XDA ROM te gebruiken hoor . En ja Unrooten kan altijd .MauvL schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 08:55:
Ik heb mij hier sinds het lezen van dit en andere fora ook 's mee bezig gehouden, maar ik vind nergens goeie richtlijnen die je bijvoorbeeld kunt gebruiken als je start met fabrieksinstelling. Dat zou al helpen.
De proef op de som.Als ik de details van die 58% Android-systeem bekijk (da's veel) wordt ik niet wijzer. Dat gaat me te diep.
- Applicatiemanager
- Cell Broadcast
- E-mail widget
- Face Unlock
- Financieel
- Google zoeken
- Installatiewizard
- Memo widget
- MusixFX
- Nieuws!
- Sociaal+
- Weer
Nu wordt duidelijk wat het doet: na iets meer dan 8 uuris er 32%!! van afgeknabbeld, als volgt verdeeld:
- 58% Android-systeem
- 22% Mobiel Stand-by
- 12% Telefoon inactief
- 8% Google services
Hmm.. enige wat 's nachts is gebeurd is 2 stuks pushmail exchange binnen en iets van 30 tweets.
helaas bergeet je watmij betreft 1 cruciaal eeltje data en dat is hoe lang je de telefoon gebruikt heb (screen on time) en wat zijn je settings.MauvL schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 08:55:
De proef op de som.Als ik de details van die 58% Android-systeem bekijk (da's veel) wordt ik niet wijzer. Dat gaat me te diep.
- Applicatiemanager
- Cell Broadcast
- E-mail widget
- Face Unlock
- Financieel
- Google zoeken
- Installatiewizard
- Memo widget
- MusixFX
- Nieuws!
- Sociaal+
- Weer
- 58% Android-systeem
- 22% Mobiel Stand-by
- 12% Telefoon inactief
- 8% Google services
bijvoorbeeld 3g of wifi of bijde staat sync aan waar staat je scherm brightness op gebruik je gps nfc en bluetooth.
als je je telfoon op wifi only met een goed signaal en heb je 3g bluetooth nfc en gps uit heb en je brightness op zn laagst staat kan je ongeveer 4 uur met een volle accu doen (acteive use time) oftewell screen on time in de stats.
zet je echter je cherm op max omdat je buiten ben kan je daar al snel een uur vanaf halen omdat 100% in vergelijking met 0% gewoon 4 a 5x zoveel gebruikt.
gebruik je 3g ipv wifi moet je ook rekenen op al snel eenkwartier minder als wanneer je wifi gebruikt.
bluetooth heb ik niet getest omdat ik dat niet heb en nfc zie ik het nut niet van dus ook die heb ik niet getest maar als je gps gebruikt dan zie je je accu leeglopen.
hetzelfde geld voor games die zuigen je accu binnen 2 uur leeg.
om dus te kijken of jou accugebruik redelijk is moet je aan het einde van iedere acculading kijken wat heb ik gedaan en wat is mijn screen on time met de settings die ik gebruikt heb.
met alles over 3.5 uur zou ik tevreden zijn.
gebruik je geen zware apps zet dan 2 cores uit met het volgende appje.
dit geeft mij in ideale omstandigheden een uur a anderhalf extra use time.
dus alles behalve wifi uit en lichte apps als whatsapp.
verder zie ik ook dat je maps en streetvieuw niet uit heb.
daar zou ik eens mee beginnen ook als je het gebruikt.
ze het aan als je het nodig heb en uit als je klaar ben dit is DE bekendste drain in android.
grbruik je geen apps die het nodig hebben zoals mail zet dan ook sync uit dit scheeld ook weer een paar % (weer kan je immers zelf updaten)
dingen die ik ook nog uit heb staan die niet in jou lijst staan zijn:
gmail
google partner setup
google+ (ook een bekende drainer)
internet (ik gebruik chrome omdat ie sneller is en minder accu gebruikt)
remotecall service (dit is voor LG supprten hoeft standaard niet aan te staan)
youtube (ik gebruik de site omdat de app de data stats verpest en de site lijkt minder data te gebruiken en het scheeld weer een actieve app.)
[ Voor 10% gewijzigd door computerjunky op 07-05-2013 12:29 ]
Screen on time is heel weinig. Ik ben geen gamer.computerjunky schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 12:22:
[...]
helaas bergeet je watmij betreft 1 cruciaal eeltje data en dat is hoe lang je de telefoon gebruikt heb (screen on time) en wat zijn je settings.
bijvoorbeeld 3g of wifi of bijde staat sync aan waar staat je scherm brightness op gebruik je gps nfc en bluetooth.
...
WiFi staat op Aan laten tijdens slaapstand alleen bij stekker aansluiting.
Timeout scherm: 30 seconden
Geen Live wallpaper
ExchangeMail is push sync (wel meeste datagebruik)
Gmail idem
GPS en Bluetooth standaard uit, Google locatiedienst staat aan.
NFC heb ik uitgeschakeld.
Niet echt bijzonder zware apps:
Het Weer in Nederland (vandaar dat ik het standaard Weer app heb uitgeschakeld
Tweetcaster
Evernote
Sonos
Wordfeud
... verder geen noemenswaardige apps die veel dataverkeer genereren.
Hoe dan ook: met een zwaardere batterij dan ik had op mijn samsung of htc, moet ik toch wel veel moeite doen om het acceptabel te maken. En dat is jammer.
Update (14:10 uur):
Accugebruik: nog 22% over na 15 uur en 5 minuten gebruik. (waarvan 8 uur slaap!)
59% Android Systeem
19% mobiel standby
11 % telefoon inactief
8% google services
3% kiezen
2% weergave display
en dat met extreem weinig gebruik. 4 telefoontjes, paar whatsapp's, één keer alle tweets lezen, enkele mailtjes beantwoord.
Waar ik me zorgen over maak is die 59%. De drain van google+, maps en streetview valt hier in het niet.
[ Voor 17% gewijzigd door MauvL op 07-05-2013 14:19 ]
Ik zit nu een paar weken op JB en het bevalt me prima. Eigenlijk heb ik alleen via hidden menu MLT disabled. Ik heb tijdelijk de app om cores anders te benutten geïnstalleerd gehad maar daarmee was er net te veel vertraging in syncen en het leverde me uiteindelijk weinig op.
Ik haalde 1 tot 2 dagen tot ik teveel bagger apps installeerde. Gister alles wat er afgelopen 2 weken aan bagger geïnstalleerd is er af gegooid.
Ik ben best tevreden.
Ik haalde 1 tot 2 dagen tot ik teveel bagger apps installeerde. Gister alles wat er afgelopen 2 weken aan bagger geïnstalleerd is er af gegooid.
Ik ben best tevreden.
Ik heb mijn telefoon terug geflashed naar ICS, omdat ik gek werd van de snelheid van JB en de accuduur.
Hier is de manier om het apparaat terug te flashen: http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=38838927
Werkt zonder problemen!
Hier is de manier om het apparaat terug te flashen: http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=38838927
Werkt zonder problemen!
die procenten moet je je niet suf op staren die kloppen voor geen meter je moet kijken naar de tijd van de kiezer (bellen) en weergave (de tijd dat je daadwerkelijk bezig ben.Update (14:10 uur):
Accugebruik: nog 22% over na 15 uur en 5 minuten gebruik. (waarvan 8 uur slaap!)
59% Android Systeem
19% mobiel standby
11 % telefoon inactief
8% google services
3% kiezen
2% weergave display
en dat met extreem weinig gebruik. 4 telefoontjes, paar whatsapp's, één keer alle tweets lezen, enkele mailtjes beantwoord.
Waar ik me zorgen over maak is die 59%. De drain van google+, maps en streetview valt hier in het niet.
ook is android systeem nogal een verzamelaar voor dingen die niet in een andere catagorie passen en gewoon dingen die nergens anders goed weergegeven worden.
zo rekend bijvoorbeeld de youtroep app zijn data en cpu gebruik onder android system.
verder kan het zijn dat het toch 1 van je appjes niet lekker werkt en daar kan je alleen maar achterkomen door eliminatie wat natuurlijk naadje is maar helaas de enigste manier.
Nou.... dacht het niet. Ik heb nog wat getweaked gisteravond en kom nu op waarden van het Androidsysteem die ik ook ken van mijn vorige smartphones (Samsung,HTC).computerjunky schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 01:21:
[...]
die procenten moet je je niet suf op staren die kloppen voor geen meter je moet kijken naar de tijd van de kiezer (bellen) en weergave (de tijd dat je daadwerkelijk bezig ben.
ook is android systeem nogal een verzamelaar voor dingen die niet in een andere catagorie passen en gewoon dingen die nergens anders goed weergegeven worden.
zo rekend bijvoorbeeld de youtroep app zijn data en cpu gebruik onder android system.
verder kan het zijn dat het toch 1 van je appjes niet lekker werkt en daar kan je alleen maar achterkomen door eliminatie wat natuurlijk naadje is maar helaas de enigste manier.
Dit is de situatie vóór...

Let op het verloop in de eerste 8 uur al 30% verlies.
Dit is de huidige situatie....

Je ziet dat de afgelopen nacht van 8 uur minder dan 10% van de batterijlading is afgegaan.
In detail....

Let op het Androidsysteem nu.
Het is nog maar net dag, maar ik heb al intensief gebruik gemaakt van de telefoon. Eén keer uit- en een keer inkomend gesprek, tweets, wordfeudje gelegd, mail gelezen, beantwoord etc. Dat zie je ook aan de grafiek.
Wat ik gedaan heb is een aantal zaken uitgeschakeld:
Applicatie manager - Cell Broadcast - E-mailwidget - Face Unlock - Favo contacten widget - Financieel - Google Bladwijzers-sync - Google Zoeken - Installatiewizzard - Memo widget - Music FX - Nieuws! - Quickmemo - Sociaal+ - Weer.
Daarnaast heb ik nogal wat services gestopt. Daar zit'm de kneep, want bij rebooten komen ze waarschijnlijk weer op. Maar ik heb dan wel een beeld van welke er aangepakt kunnen worden na het rooten van de phone.
Ik weet niet zeker meer welke, maar ik som ze zo goed als kan op:
Backup - Bluetooth Services- Delen via Bluetooth - Google Backup transport - Google+ - LG Tag+ - Live Wallpaperkiezer - Memo - NFC Service - Remote Support Service - Sleutelhanger - Smartshare - Street View (maar die is weer aan zie ik) - Systembackupservice.
Discutabel, maar wel een groot verschil. Dat blijkt. Ik vermoed zelf dat Google Backup een van de grootste boosdoeners is.
Wordt vervolgd, mocht ik eraan toe komen om binnenkort te rooten.
Vraagje nog: ik vind verschillende methodes om te rooten. Die van XDA is wat ouder en puur voor ICS, maar ik vind 'm ook o.a. op www.telefoonrooten.nl. En op meer plaatsen, waar dan vooral de LG-driver versie uiteen loopt van 2.2 tot 3.7.2. Wat is meest steady methode?
@MauvL:
Ik heb deze method al 2X gebruikt .
Rooten:
en deze
All in One tool : Voor rooten,bootloader unlocken,etc. Heel handig .
Ik heb deze method al 2X gebruikt .
Rooten:
en deze
All in One tool : Voor rooten,bootloader unlocken,etc. Heel handig .
[ Voor 39% gewijzigd door Brawler op 08-05-2013 09:40 ]
Hoe schakel je bepaalde apps uit? Heb je daar een speciaal appje voor nodig? Ik doe het altijd gewoon via android instellingen maar dan komen ze bij mij altijd weer terug na een paar seconden, zoals bijvoorbeeld google maps etc.
"Above And Beyond The Call"
@Brawler - op zaak krijg ik een malware block op die link. thuis maar 's proberen
@10K - veel kan je permanent uitzetten onder Applicatieinstellingen, tabblad Alles. 't Blijft experimenteren natuurlijk, en wat ik al aangaf: met een geroote telefoon is meer mogelijk.
@10K - veel kan je permanent uitzetten onder Applicatieinstellingen, tabblad Alles. 't Blijft experimenteren natuurlijk, en wat ik al aangaf: met een geroote telefoon is meer mogelijk.
Die links zijn gewoon XDA topic voor 4XHD .
Anoniem: 232029
Ik heb nog even een vraagje over het gebruik van de camera in 4.0.3
Als ik op de knoppen volume of sluiter in het beeldscherm druk dan gaat de sluiter gelijk af. Hij staat wel op autofocus maar doet het niet
Ik had hier wel iets over gelezen maar dacht dat dit in update V10h-NOV verholpen was toch?
Als ik op de knoppen volume of sluiter in het beeldscherm druk dan gaat de sluiter gelijk af. Hij staat wel op autofocus maar doet het niet
Ik had hier wel iets over gelezen maar dacht dat dit in update V10h-NOV verholpen was toch?
ja daar heb ik ook een vraag over. Op Engadget heb ik gelezen dat de camera wel goed is maar de software ongelofelijk frustrerend doordat hij voorlopig op vanalles zit scherp te stellen en je hem zelf niet kan dwingen om op iets scherp te stellen. Vandaar mijn vraag, is dit probleem eigenlijk al opgelost?
I7-7700k - Radeon HD 7950 Crossfire - 16 GB Ram - 512 GB SSD - Antec Nine Hunderd
De camera is heel goed in daglicht met name. Best scherpe foto's. Het focuspunt kan je zelf verplaatsen in het kader en daarop stelt dan scherp.Bavardia schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 10:42:
ja daar heb ik ook een vraag over. Op Engadget heb ik gelezen dat de camera wel goed is maar de software ongelofelijk frustrerend doordat hij voorlopig op vanalles zit scherp te stellen en je hem zelf niet kan dwingen om op iets scherp te stellen. Vandaar mijn vraag, is dit probleem eigenlijk al opgelost?
Er zitten wel wat opties op voor iso, witbalans, gezichtsherkenning etc.
Werkt dus goed, in elk geval in Jelly Bean / 4.1.2.
Anoniem: 515734
Kan iemand vertellen hoe ik mijn x4 hd met jelly bean moet rooten? Of waar ik een eenvoudige instructie kan vinden. Zie wel hier en daar staan hoe het moet als je android 4.0 ics maar niet als je jelly bean er op hebt staan.
@MauvL helaas bewijzen deze screens niks.
ik dacht eerst ook dat ik het adroid system verbruik gefixed had maar sommige apps worden echt onder android systeem gezien en anderen schoppen alles in de war.
download shadowgun maar eens en start hem kortstondig op.
die schopt de hele accu tabel in de war en er klopt niks meer van.
en zo zijn er veel meer apps.
wat belangerijk is dat je kijkt naar het idle verbruik en verder niks.
verder zie ik ook dat je de gewone accu tab gebruikt helaas heeft deze weinig details.
ik raad e aan even naar widged toevoegen te gaan dan op settings te klikken en vervolgens accugebruik te kiezen.
hiermee maaak je een snelkoppeking naar settings die meer details heeft.
open deze widged en klik vervolgens op de batt statistiek en je zal zien dat je een ander venster krijgt die niet alleen de geschiedenis weergeeft maar ook of je telefoon actief is terwijl je scherm uit is. wat je 3g doet op dat moment en wat je wifi doet.
maargoed zolang je idle drain laag is zit je goed.
ik heb 2% idle drain per dag zonder 3g.
helaas kan ik nog niet vertellen of 3g meer verbuikt puur voor het online zijn maar zodra ik 3g heb zal ik het laten weten.
ik dacht eerst ook dat ik het adroid system verbruik gefixed had maar sommige apps worden echt onder android systeem gezien en anderen schoppen alles in de war.
download shadowgun maar eens en start hem kortstondig op.
die schopt de hele accu tabel in de war en er klopt niks meer van.
en zo zijn er veel meer apps.
wat belangerijk is dat je kijkt naar het idle verbruik en verder niks.
verder zie ik ook dat je de gewone accu tab gebruikt helaas heeft deze weinig details.
ik raad e aan even naar widged toevoegen te gaan dan op settings te klikken en vervolgens accugebruik te kiezen.
hiermee maaak je een snelkoppeking naar settings die meer details heeft.
open deze widged en klik vervolgens op de batt statistiek en je zal zien dat je een ander venster krijgt die niet alleen de geschiedenis weergeeft maar ook of je telefoon actief is terwijl je scherm uit is. wat je 3g doet op dat moment en wat je wifi doet.
maargoed zolang je idle drain laag is zit je goed.
ik heb 2% idle drain per dag zonder 3g.
helaas kan ik nog niet vertellen of 3g meer verbuikt puur voor het online zijn maar zodra ik 3g heb zal ik het laten weten.
Ik heb het toevallig gisteren nog gedaan, via deze manier:Anoniem: 515734 schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 11:01:
Kan iemand vertellen hoe ik mijn x4 hd met jelly bean moet rooten? Of waar ik een eenvoudige instructie kan vinden. Zie wel hier en daar staan hoe het moet als je android 4.0 ics maar niet als je jelly bean er op hebt staan.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2180688
Werkt perfect.
Ik ben trouwens nu ook bezig met Gemini app manager om te kijken welke apps er op de achtergrond draaien en ik zie dat om de zoveel tijd Google+, maps en Google Play Services opstarten. Aangezien ik Google+ nooit gebruik heb ik deze met Gemini Geblocked maar dan werkt de 'berichten' app niet meer en loopt steeds vast.
Wat kan ik hier aan doen?
Greenify is trouwens ook een vrij nutteloze app aangezien het geen systeemapps kan doen slapen.
[ Voor 29% gewijzigd door 10K op 10-05-2013 15:38 ]
Hallo,
ik ben inmiddels ook een bezitter van dit toestel (mijn eerste smartphone ooit overigens) en ik vroeg mij het volgende af:
- Zal ik het toestel updaten naar android 4.1 of is dit het niet waard?
- Is het mogelijk om de LED-toetsen te laten flitsen o.i.d. bij het krijgen van bijvoorbeeld een bericht?
ik ben inmiddels ook een bezitter van dit toestel (mijn eerste smartphone ooit overigens) en ik vroeg mij het volgende af:
- Is het mogelijk om de LED-toetsen te laten flitsen o.i.d. bij het krijgen van bijvoorbeeld een bericht?
Bedankt voor je reactie maar. Ik weet eigenlijk niet wat te doen bij stap 1 Als ik op adb klik krijg ik een dosbox die heel snel weer dicht gaat als de tekst heel snel voorbij is gescrolled. doet verder niets. stap 2 3 4 lukken wel maar root.bat doet niets (denk ik). De tekst (geel 2 regels) blijft op mijn scherm staan. Er wordt niets geroot.
Weet je nog een duidelijkere manier?
10K schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 15:30:
[...]
Ik heb het toevallig gisteren nog gedaan, via deze manier:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2180688
Werkt perfect.
Ik ben trouwens nu ook bezig met Gemini app manager om te kijken welke apps er op de achtergrond draaien en ik zie dat om de zoveel tijd Google+, maps en Google Play Services opstarten. Aangezien ik Google+ nooit gebruik heb ik deze met Gemini Geblocked maar dan werkt de 'berichten' app niet meer en loopt steeds vast.
Wat kan ik hier aan doen?
Greenify is trouwens ook een vrij nutteloze app aangezien het geen systeemapps kan doen slapen.
Berichtje is een beetje vaag inderdaad, waarschijnlijk vertaald met google.Anoniem: 515734 schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 17:19:
Bedankt voor je reactie maar. Ik weet eigenlijk niet wat te doen bij stap 1 Als ik op adb klik krijg ik een dosbox die heel snel weer dicht gaat als de tekst heel snel voorbij is gescrolled. doet verder niets. stap 2 3 4 lukken wel maar root.bat doet niets (denk ik). De tekst (geel 2 regels) blijft op mijn scherm staan. Er wordt niets geroot.
[...]
Hoe ik het heb gedaan:
Eerst je telefoon aansluiten op je pc, aanzetten op normale manier en dan adb installeren en dan pas de rest van de stappen volgen.
En vergeet vooral niet om usb debugging aan te vinken, alsmede aps van 'onbekende bronnen' toe te staan.
Bedankt is gelukt.
Gewoon telefoon aansluiten en root in dosbox intikken na de handelingen met de telefoon (aanzetten met volumeknop enz.). Icoontje superuser staat er. Zijn er nu apps die ik zonder problemen kan verwijderen? Apps die de telefoon langzaan maken of die eigenlijk niet nodig zijn? Bv. Chrome (of nog meer?) Krijg de app. gmail nog steeds niet weg.
Gewoon telefoon aansluiten en root in dosbox intikken na de handelingen met de telefoon (aanzetten met volumeknop enz.). Icoontje superuser staat er. Zijn er nu apps die ik zonder problemen kan verwijderen? Apps die de telefoon langzaan maken of die eigenlijk niet nodig zijn? Bv. Chrome (of nog meer?) Krijg de app. gmail nog steeds niet weg.
10K schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 18:50:
[...]
Berichtje is een beetje vaag inderdaad, waarschijnlijk vertaald met google.
Hoe ik het heb gedaan:
Eerst je telefoon aansluiten op je pc, aanzetten op normale manier en dan adb installeren en dan pas de rest van de stappen volgen.
En vergeet vooral niet om usb debugging aan te vinken, alsmede aps van 'onbekende bronnen' toe te staan.
Hallo,
Ik ben ik ook van plan deze telefoon te bestellen. Alleen weet ik niet waar ik dit het beste kan doen?
Volgens Pricewatch is hij het goedkoopste bij Belsimpel.nl. Zijn er hier meerdere die hem hier gekocht hebben?
Doen dit soort bedrijven niet moeilijk wanneer hij kapot is en terug gestuurd moet worden?
Anders ga ik hem morgen bestellen.
Ik ben ik ook van plan deze telefoon te bestellen. Alleen weet ik niet waar ik dit het beste kan doen?
Volgens Pricewatch is hij het goedkoopste bij Belsimpel.nl. Zijn er hier meerdere die hem hier gekocht hebben?
Doen dit soort bedrijven niet moeilijk wanneer hij kapot is en terug gestuurd moet worden?
Jelly bean 4.1 voelt veel smoother aan, en de camera maakt niet meer te donkere foto's zoals 4.0 deed. Niets dan voordelen dustnecn1V schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 16:31:
Hallo,
Kost bij de tmobile shop in de winkel 214,95 euro los. Bij sommige shops (vestigingen) is het al uitverkocht.Rayman89 schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 22:10:
Hallo,
Niet online.
Anoniem: 91634
Is dat echt zo?
Tmobile shop is hiet aardig stukje rijden, en ik kan niet telefonische naar infomeren. Maar waar heb jij deze info vandaan?
Tmobile shop is hiet aardig stukje rijden, en ik kan niet telefonische naar infomeren. Maar waar heb jij deze info vandaan?
Weet iemand een goede manier om vanuit windows 7 de SD kaart van de LG te beheren. Ik heb nu File Expert HD geprobeerd maar dan kan ik niet goed de SD kaart benaderen. Een aantal Samba servers geprobeerd maar krijg het niet werkend. Andersom werkt wel prima maar dan moet ik alles beheren vanuit het kleine schermpje van de telefoon (knippen,plakken van PC naar telefoon of andersom). De telefoon hangt in mijn thuisnetwerk dmv wifi.
Oke! Maar als ik hem bij de tmobile haal is die wel met simlock.. Is dit er van af te halen? Want ik heb een simonly abbo bij Simpel.Krishhh schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 23:11:
[...]
Kost bij de tmobile shop in de winkel 214,95 euro los. Bij sommige shops (vestigingen) is het al uitverkocht.
Niet online.
Bij Phonehouse verkopen ze hem voor 310,- simlockvrij. Hij vertelde mij dat het simlockvrij maken van een smartphone +/- 80,- euro kost. Is dit waar?
Ik heb hem van de week ook besteld bij deze webwinkel en de volgende dag had ik de telefoon binnen! Netjes op de hoogte gehouden qwa verzending.Rayman89 schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 22:10:
Hallo,
Het eenige was dat het toestel voor de poolse markt bestemt was.
Er zit een pools/engelse snelstart handleiding bij en op het doosje staat een poolse importeur, maar dit maakt niks uit ik kon hem gewoon instaleren/updaten.
[ Voor 8% gewijzigd door Pjotrofsky op 11-05-2013 17:42 ]
Weer een ervaring rijker. Ik heb LG support eens gemaild met mijn bevindingen over het batterij gebruik. Daarbij alle info gegeven waar ik zelf al op "bezuinig" en waar de meeste power aan op gaat.
Wat denk je: krijg ik een mailtje terug dat het ze het spijtig vinden, maar dat ik misschien minder Wifi moet gaan gebruiken. Alsof je een auto koopt en daarin beter onder het rijden het dashboard niet moet gebruiken.
Ondertussen, heeft iemand deze energiesaver al gespot van MercedesBenz?
Claimt de beste te zijn. Kwam hem tegen bij Dutch Cowboys.
Zal hem toch eens proberen.
Wat denk je: krijg ik een mailtje terug dat het ze het spijtig vinden, maar dat ik misschien minder Wifi moet gaan gebruiken. Alsof je een auto koopt en daarin beter onder het rijden het dashboard niet moet gebruiken.
Ondertussen, heeft iemand deze energiesaver al gespot van MercedesBenz?
Claimt de beste te zijn. Kwam hem tegen bij Dutch Cowboys.
Zal hem toch eens proberen.
Ik zal morgen ff kijken of die er nog is en een foto maken en posten.Anoniem: 91634 schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 09:55:
Is dat echt zo?
Zag het in de winkel gewoon staan.
Prijskaart is verwijderd, maar toestel staat er nog. (rijswijk en den haag)
[ Voor 9% gewijzigd door Krishhh op 15-05-2013 11:00 ]
@MauvL
heb je ondertussen al statistics van je screen on time per battery charge en wat je gedaan heb in die tijd zodat anderen kunnen beoordelen of alles ok is of dat je misschien een defecte accu te pakken heb?
we helpen graag (ik in iedergeval) maar zonder enige info kan er niet geholpen worden.
heb je ondertussen al statistics van je screen on time per battery charge en wat je gedaan heb in die tijd zodat anderen kunnen beoordelen of alles ok is of dat je misschien een defecte accu te pakken heb?
we helpen graag (ik in iedergeval) maar zonder enige info kan er niet geholpen worden.
Ik hebb inmiddels met mijn P880 een stuk of 15x antutu gedraaid en ik blijf maar op scores boven de 13500 punten uitkomen!
Is dat niet goed? Toen ik de telefoon net had was mijn score 14440. Inmiddels ook zo rond de 13000, zal wel komen door alle apps.TecHHeaD schreef op maandag 13 mei 2013 @ 23:13:
Ik hebb inmiddels met mijn P880 een stuk of 15x antutu gedraaid en ik blijf maar op scores boven de 13500 punten uitkomen!