Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:31
Anoniem: 496045 schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 12:45:
@computerjunky
Welke instelling gebruikt u bij: achtergrond processen beperken: "standaard limiet" of "geen achtergrond processen" of een beperkt aantal (1 tot 4).
Dit staat onder menu" instellingen", "ontwikkelingsopties", "achtergrond proces beperken"
wou bijna niet antwoorden omdat je me oud deed voelen met je U maar vooruit dan maar :P

hij staat bij mij op de standaard limiet.

dit omdat er standaard meer als 4 processen zijn die standaard opgestart worden wat dus problemen gaf omdat er aar 4 toegestaan waren.
dus er starte steeds apps op en werden andere weer afgesloten wat weer extra sap kost omdat hij constant apps aan het starten/stoppen was.

algemeen dingetje ik heb vannacht Gsam battery monitor gedownload en ik moet zeggen het is veel beter dan betterbatterystats of elke andere die ik geprobeerd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 496045

Ik heb de mijne al de ganse dag op "geen achtergrond processen" staan en dat zie je bij gecachte processen. Daar staat alleen nog thuis achtergrond proces ipv al de rest. Batterij doet het nu uitstekend, zelfs met wifi constant aan. Alleen voor hotmail moet ik nog iets vinden, dat vreet nog te veel van mijn batterij.
Wat betekent dit eigenlijk als ik "geen achtergrond processen" aan heb staan; Wanneer geeft dit problemen?

PS: sorry voor de (misschien) vervelende en domme vragen, maar ik ben dus echt oud en probeer nog wat met mijn tijd mee te gaan...met wat hulp natuurlijk.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 496045 op 26-02-2013 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -gekko-
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-06-2023
Ik wil google maps uitschakelen, maar vraag me af of dat wel kan? Ik heb de locatiediensten allemaal uitgezet, maar de app zelf kan niet worden uitgeschakeld. Er staat alleen nu stoppen ipv uitschakelen. Is er een app om maps toch uit te schakelen, of gebruikt google maps niet zoveel batterij als de locatiediensten uitgeschakeld zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
@Lucantiek interesant ik heb het om te testen ook maar weer eens op 4 gezet. bij geen ging mijn launcher steeds herladen dus dat was geen goed idee.

nu heb ik alleen thuis en email staan.
ik vraag me dan ook af hoe je de email uitgekregen heb.
dat is 1 van de apps die ik niet uit weet te krijgen hij start continu weer op ook al gebruik ik hem niet.

geen achtergrod processen betekend dat zodra je naat het homescreen gaat de app compleet word afgesloten.
dus hij draait niet meer op de achtergrond (behalve apps als whatsapp die services hebben draaien om te werken).
dit betekend ook als je de app weer opnieuw opstart hij dis niet uit de cache gehaald kan worden maar helemaal opgestart moet worden.
dit kost dus meer stroom en kan je accu sneller leegmaken.
MAAR het kan ook juist goed zijn omdat aaps die op de achtergrond actief blijven ook stroom gebruiken terwijl je ze niet gebruikt.
dit heeft dus bijde voor en nadelen.
gebruik je apps regelmatig dan is cachedn en op de achtergrond actief laten dus beter voor je accu.
gebruik je de app maar zelden bijvoorbeeld 1 a 2x per dag (kalenders ofzo) ben je beter af met het afsluiten van de app zodat hij niet de hele dag stroom gebruikt.

je moet dus voordat je apps uit de cache gooit goed nadenken of het wel slim is om deze eruit te gooien.
start je hem immers vaak op kost het je misschien meer stroom om hem af te sluiten en weer op te starten dan dat je hem gewoon laat draaien.

daarom had ik het ook op standaard limiet laten staan omdat er veel apps waren die ik regelmatig gebruike enapps die android zelf weer opstart die steeds afgesloten werden.
ik heb alleen weer wat extra processen afgesloten en opties uitgezet en hij lijkt nu niet meer de apps op te starten wat interesant is.
ben dan ook benieuwd wat het stroomvrbruik vannacht gaat worden.

@ -gekko-
ik heb m gewoon onder instellingen > apps > tabje alles> Maps uitgeschakeld.
ook street view staat hier uit.
misschien staat het gelinked aan een ander appje wat je uit moet schakelen ik weet alleen dat het mogelijk is hehe.
het gebruikt met wat uitgeschakelde functies minder maar is nog altijd de grote accu drainer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@computerjunky
Wat betreft de e-mail app, die staat bij mij dus altijd actief omdat ik snel mijn e-mails wil kunnen beantwoorden. Deze staat zelfs op een frequentie van alle 15 minuten controleren. Wat ik wel ondervond bij de keuze van "geen achtergrond processen" bij gecachte processen was dat ik geen apps meer kon updaten. Ik heb dit dus veranderd naar "1 process in achtergrond" en dat werkte toen wel. Deze nacht van 21h tot 8h s'morgens 10% batterij gebruikt. Bij actieve apps stond aan:Opties - Hotmail - Retro clock - google sevices - E-mail en lg toetsenbord. Bij gecachte stond: Thuis en Android kernapplicaties. Ik denk dat 10% verbruik dus wel zeer goed is, of niet......O ja: Bij accuverbruik: 33% mobiel stand by, 33% wifi, 33% telefoon inactief en 2% android systeem. (van de verbruikte 10% dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
10% snachts klinkt mij als erg veel je zou eens een nachtje je mail uit kunnen zetten en kijken wat dat doet.

stond je 3g misschien aan? dat zou het kunnen verklaren.

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:44
Gaat de accu bij jullie ook zo snel leeg als het scherm aanstaat? het lijk niet of hij elke 30sec/1 minuut met 1% daalt (homescreen)

Software versie V10H

• computerjunky
Knamix schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 18:24:
Gaat de accu bij jullie ook zo snel leeg als het scherm aanstaat? het lijk niet of hij elke 30sec/1 minuut met 1% daalt (homescreen)

Software versie V10H
ik heb de brightness op zijn laagste staan en ik haal 4 uur 15 min uit een batterij zonder zware dingen te doen dus dat is ongeveer 2.5 min per %
zet je brightness hoger gaat je accu wel sneller leeg.
gebruik je zwaardere apps is je accu ook sneller leeg.

maarja het is verder nog steeds normaal.

is je accu met lichte apps snellerleeg dan 4 uur gebruikt tijd heb je slechte apps op je telefoon zitten of je accu is om zeep.
rond de 4 uur screen on time is toch een normale tijd.

• IngamerX
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-06 20:50
Ik kan kiezen tussen T-mobile 250 sms en minuten + 500 mb en dan een Xperia S

Of hollands nieuwe 275 sms of minuten + 500 mb en dan een LG 4x HD

Mijn moeder heeft al de 4x HD en ik vind dat de accu bij gebruik behoorlijk snel leeg loopt. En k lees dit meer in deze topic.

Ik weet niet wat ik moet kiezen...

Is de LG 4x HD beter dan de Xperia S? Is het 't waard om daar die 250 sms voor op te offeren?

• Knamix
IngamerX schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 22:00:

Mijn moeder heeft al de 4x HD en ik vind dat de accu bij gebruik behoorlijk snel leeg loopt. En k lees dit meer in deze topic.

Is de LG 4x HD beter dan de Xperia S? Is het 't waard om daar die 250 sms voor op te offeren?
LG ==> Sony

Tegra 3 vs Snapdragon S3
4,7" vs 4,3"
Verwisselbare batterij en microSD vs vaste batterij en vaste geheugen
Sterke constructie vs krakende onderkant en batterijklep
Hele goede standbytijd vs slechte standbytijd

De batterij gaat langer mee van de Sony als het toestel "echt" wordt gebruikt (iets beter qua accuduur)
standbytijd is daarintegen bagger in vergelijking met de LG

Heb zelf ook de Sony Xperia S gehad en ik vind de LG beter!

Heb vandaag ook de Xperia T (nieuwere versie van de S) geruild voor de LG...

Nog geen enkel moment spijt van gehad!
Moet alleen nog wennen aan de accuduur met gebruik maar dat is het handige van een verwisselbare accu

• IngamerX
Duss, de 4x HD is beter dan de xperia S, en de Xperia T is weer beter dan de 4x HD? Dat klinkt logisch..

Dan is de keuze een stuk makkelijker gemaakt.

• Knamix
IngamerX schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 22:51:
Duss, de 4x HD is beter dan de xperia S, en de Xperia T is weer beter dan de 4x HD? Dat klinkt logisch..

Dan is de keuze een stuk makkelijker gemaakt.
Ik zeg niet dat de Xperia T beter is?

Anders is het een beetje raar van me om mijn Xperia T te ruilen voor een LG vind je niet? :+

• IngamerX
Oh bedoel je het zo.
Heb vandaag ook de Xperia T (nieuwere versie van de S) geruild voor de LG...
Ik dacht dat je bedoelde LG naar Xperia T, excuus 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
IngamerX schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 23:56:
Oh bedoel je het zo.

[...]

Ik dacht dat je bedoelde LG naar Xperia T, excuus 8)7
Zin was een beetje onduidelijk als ik het terug lees :X

Probeer de Xperia S eens in de winkel? Dan kan je de LG zelf thuis testen (die je thuis heb) en daaruit conclusies trekken O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140930

Nieuwe ontwikkelingen:
Op xda een bootloader unlock:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2180138

Ook nieuwe ontwikkelingen over Jellybean, een gelekte versie die het redelijk doet op xda.
Downgraden naar ICS is wel complex maar er staan ook instructies voor op xda.

Ik wacht persoonlijk nog even of LG binnenkort met een officiële Jellybean komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
ik wacht ook nog even lekker.
ik wil eerste zien hoeveel ram 4.1 wel niet gebruikt.

ben nog altijd een voorstander van een as dat zo min mogelijk ram gebruikt.
dingen in het geuegen laden die ik toch niet gebruik en ze vervolges uit het geheugen gooien voor een app die ik wel gebruik is namelijk een slechte zaak.
het laad namelijk iets in het geheugen dat ik niet gebruik (dit kost accu tijd) vervolgens gooit hij het uit het geheugen (ook verspilde accu tijd) dan laad hij wat ik wel nuttig vind en als ik klaar ben laad hij die zooi die ik niet hebben wil weer doodleuk in het geheugen.

dus eerst maar zien wat 4.1 met het geheugen doet.
ik hoop dat het miets meer gebruikt dan nodig anders is het een dikke downgrade voor de accu.
forced 60 fps is namelijk ook al een accu vretende optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitflusher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-06 11:47

bitflusher

flushed die *** pc

Bij mij willen de onofficiële upgrade methoden naar JB helaas niet op Win8 x64.
De methode met de lg updater crashed volledig
De manier om LG sync te foppen met een lokale update geeft aan dat er te weinig storage is :S

LG komt vast binnenkort met een officiële update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaam
  • Laatst online: 04-04 20:02
Knamix schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 18:24:

Software versie V10H
Ook ik ben tijdje aan het klooien. Standby tijd is nu aanzienlijk verbeterd. Echter na een dag of 3 merk ik dat hij standby ook sneller leeg gaat. De oplossing is opnieuw opstarten.
Zodra het scherm aangaat, vind ik hem ook snel leeg lopen. Misschien dat hier nog wat aan te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-07 20:53
Ik lees net dat er een jelly bean leak is en dat de bootloader unlockt kan worden. Is iemand dit gelukt en of kan iemand uitleggen hoe? Informatie is nogal schaars.
Met unlockable bootloader is de weg vrij voor cm10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:59
IngamerX schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 22:00:

Holandse Nieuwe 275SMS/Min en 500MB met:

Xperia T €620,- over 2 jaar
Optimus 4x HD € 571,- over 2 jaar
Ascend P1 € 511,- over 2 jaar (ook geen slechte telefoon!)
en bijvoorbeeld de Galaxy S3 heb je die voor €686,- over twee jaar.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brawler
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 31-07-2024
Inderdaad ja . ik heb al mijn P880 voorzien van JB, geroot , met geunlockt bootloader . Ik heb gewoon de instructies gevolgd .

[ Voor 85% gewijzigd door Brawler op 09-03-2013 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KamiKaaze
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-06 18:53
Ik heb nu ook versie v20 (beta) draaien, was goed te doen, ik heb alleen de update tool van LG gebruikt niet de suite.
Hier heeft iemand op XDA alles netjes op een rij gezet wat je moet doen.

Er zit trouwens ook een "Veilige modus in" mocht er 1 app blijven hangen (bij mij was LBE de schuldige).
Volgens mij word die geactiveerd als je tijdens het opstarten de onderste volume knop ingedrukt houd.
Is de eerste keer dat ik het zelf zoiets zag... maar misschien is het al veel langer bekend :+
Maar zo kan je wel een app verwijderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan Bloemen
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-03 16:39
Je draait de beta van LG zelf (inclusief skin)?

Of is dit een versie die kaal van google afkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
Stan Bloemen schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 15:24:
Je draait de beta van LG zelf (inclusief skin)?

Of is dit een versie die kaal van google afkomt?
de v20a leak is een versie afkomstig van LG dus met skin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan Bloemen
Is dit Jelly Bean 4.2.x of
Jelly Bean 4.1.x ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
4.1.2 vergeet niet dat dit nog altijd een alpha of beta is en nog problemen heeft dus als je een stabiele rom wil zou ik nog lekker bij 4.0 blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan Bloemen
Ik weet het, maar aangezien er 'geruchten' waren dat de update in het eerste kwartaal van 2013 uit zal komen was ik nieuwsgierig of het over 4.1.x versie ging of over 4.2.x.

Ik ben bang dat het eerste kwartaal van dit jaar niet meer haalbaar is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KamiKaaze
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-06 18:53
Ik heb zelf geen problemen met stabiliteit van de V20b rom, draait al een paar dagen zonder enkel probleem.
Alleen de 1 app, die deed meteen al lastig, dat is LBE, verwijderd probleem opgelost daarna nog geen rare dingen tegen gekomen.
Ik heb wel na de upgrade alles naar fabrieksintellingen gezet.

Ik heb het gevoel dat het allemaal net iets soepeler loopt, bellen etc nog geen echte ervaring mee, dat doe ik te weinig.
Accu duur is ongeveer gelijk of misschien zelfs iets langer als de 10h rom, alleen de eerste keer was de accu wat sneller leeg, volledig opladen, daarna is me het niet meer opgevallen.

Nu wachten op de custom roms :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ljt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-06 13:09

ljt

Heb sinds vandaag iets vreemds, weet niet of iemand dat ook wel eens gehad heeft.

Kreeg ineens de melding in beeld dat de SDcard weg was. Ik denk even uit/aan en het probleem is verholpen. Maar nadat hij weer aan was heb ik ook geen Wifi meer. En ook 3G duurt minuten lang voordat er signaal is. En ik kan de wifi ook niet aanzetten, lijkt net of er geen wifi meer in het toestel zit.

Ben er wel achter nu dat als ik de sdcard eruit haal alles weer soepel werkt, snel 3G signaal en ook Wifi werkt weer. Andere sdcard geprobeerd maar die wordt ook niet herkent. Ik ben bang dat me sdcard slot defect is.

Voor nu denk ik aan een harde reset om te zien of dat iets helpt. Iemand dit ook wel eens gehad met zijn 4x HD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
ljt schreef op maandag 18 maart 2013 @ 15:56:
Heb sinds vandaag iets vreemds, weet niet of iemand dat ook wel eens gehad heeft.

Kreeg ineens de melding in beeld dat de SDcard weg was. Ik denk even uit/aan en het probleem is verholpen. Maar nadat hij weer aan was heb ik ook geen Wifi meer. En ook 3G duurt minuten lang voordat er signaal is. En ik kan de wifi ook niet aanzetten, lijkt net of er geen wifi meer in het toestel zit.

Ben er wel achter nu dat als ik de sdcard eruit haal alles weer soepel werkt, snel 3G signaal en ook Wifi werkt weer. Andere sdcard geprobeerd maar die wordt ook niet herkent. Ik ben bang dat me sdcard slot defect is.

Voor nu denk ik aan een harde reset om te zien of dat iets helpt. Iemand dit ook wel eens gehad met zijn 4x HD?
idd vreemd.
heb wel vaker gelezen dat bij andere telefoons dit soort problemen zich voordoen.

zo heeft mijn tablet met sd slot het probleem dat het touch screen uit zichzelf dingen gaat doen zolang de sd kaart in het slot zit en ik de oplader eraan hang.
de oorzaak van deze problemen heb ik helaas niet voor je en ook een oplossing kan ik je niet mee helpen maar weet dat dit een vaker voorkomend probleem is met het sd slot in devices.

ik zou een backup maken en een resetje doen en duimen dat het werkt.
als je een appje geinstaleerd heb de laatse dagen zou ik die er als eerst afgooien.

werkt de reset niet is het tijd voor een gevalletje garantie ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck!
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:07
Hi,

Ik ben sinds kort in bezit van een LG Optimus 4x HD (P880). En ik heb een vraagje. Ik wil graag muziek van de LG via bluetooth afspelen op mijn NAD Viso One (Bluetooth version aptX).

De LG ziet de NAD, de LG probeert ook bestanden via de bluetooth te versturen, maar faalt.
Met mijn galaxy tab 2 heb ik geen problemen en werkt perfect met de NAD samen.

Iemand een idee? Doe ik iets fout? Zijn de LG en de NAD niet compatible?
(LG heeft in de appstore een app genaamd "btremote 2" dit werkt echter alleen met LG speaker docks)

Alvast bedankt voor het meedenken,

Leonie

PVoutput: 6050 Wp - YL Panda 275 - Goodwe 5000DT- ZZW - 45 °

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ljt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-06 13:09

ljt

computerjunky schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 21:45:
[...]

idd vreemd.
heb wel vaker gelezen dat bij andere telefoons dit soort problemen zich voordoen.

zo heeft mijn tablet met sd slot het probleem dat het touch screen uit zichzelf dingen gaat doen zolang de sd kaart in het slot zit en ik de oplader eraan hang.
de oorzaak van deze problemen heb ik helaas niet voor je en ook een oplossing kan ik je niet mee helpen maar weet dat dit een vaker voorkomend probleem is met het sd slot in devices.

ik zou een backup maken en een resetje doen en duimen dat het werkt.
als je een appje geinstaleerd heb de laatse dagen zou ik die er als eerst afgooien.

werkt de reset niet is het tijd voor een gevalletje garantie ben ik bang.
Heb inmiddels harde reset gedaan. En de telefoon herkent nu wel een sdcard van 2 gb. Maarja das wel erg weinig om mee te leven, het is geen 2001 meer ;)

Echter de 32gb sdcard wil de LG niet meer slikken. Echter doet de 32GB het nu nergens meer in, ook niet in een andere tel of cardreader. Ik ben bang dat op 1 of andere manier de LG de sdcard gesloopt heeft. Maar het sd slot werkt na de reset wel weer.

Best vaag allemaal, heb iom de leverancier de sdcard retour gestuurd voor garantie. Afwachten wat daar uit komt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10K
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2024

10K

10.000

Dat lijkt me sterk, ik zou de sdcard proberen te formateren (fat32) via pc of telefoon en met verschillende programma's. Het duurde bij mij ook even voordat ik mijn 64gb sdcard goed had geformatteerd en nu werkt het perfect.

"Above And Beyond The Call"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 463724

Al mensen met officiële update naar JB (4.1)? Zou zo langzamerhand nu toch wel uit moeten zijn/komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan Bloemen
Wat is de ervaring van de camerakwaliteit van de mensen die gebruik maken van de v20a leak? (voor zowel video als foto)

Is deze verbeterd?

Ik weet namelijk dat er camerafix is, omdat de kwaliteit in donkere ruimten nogal beroerd te noemen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaam
Ik heb V10H maar ik vind de camera nog steeds beroerd. Ik heb ook de LG camera app geinstalleerd, maar ik zie geen verandering. Dit vind ik het grootste minpunt aan de telefoon. Ik vergelijk hem ook met de Iphone 5 camera. Die heeft ook een 8MP camera, maar die is echt subliem. Voor de rest zeer tevreden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
Thaam schreef op maandag 25 maart 2013 @ 19:16:
Ik heb V10H maar ik vind de camera nog steeds beroerd. Ik heb ook de LG camera app geinstalleerd, maar ik zie geen verandering. Dit vind ik het grootste minpunt aan de telefoon. Ik vergelijk hem ook met de Iphone 5 camera. Die heeft ook een 8MP camera, maar die is echt subliem. Voor de rest zeer tevreden. :)
en wat vind je beroerd aan de camera?

heb je nog focus probleen of vind je de focus gewoon traag of is er wat anders ?

je comment is niet erg nuttig zo en niemand kan je helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Megapixels zeggen helemaal niets, enkel voor de grootte van een foto. De sensor die in een telefoon zit is veel belangrijker. De iPhone 5 heeft dan ook een goede sensor, van de LG Optimus 4x weet ik niet welke er in zit, maar mag wel aannemen dat deze acceptabel zijn.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
Quad schreef op maandag 25 maart 2013 @ 20:40:
Megapixels zeggen helemaal niets, enkel voor de grootte van een foto. De sensor die in een telefoon zit is veel belangrijker. De iPhone 5 heeft dan ook een goede sensor, van de LG Optimus 4x weet ik niet welke er in zit, maar mag wel aannemen dat deze acceptabel zijn.
De Nexus 4 heeft ook maar een matige camera, hoewel de software van Google is. Je zou denken dat het gewoon aan de sensor en lens ligt.

Sony telefoons hebben vaak bijvoorbeeld een goede lens/sensor maar beroerde compressiesoftware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
sdk16420 schreef op maandag 25 maart 2013 @ 21:03:
[...]
De Nexus 4 heeft ook maar een matige camera, hoewel de software van Google is. Je zou denken dat het gewoon aan de sensor en lens ligt.

Sony telefoons hebben vaak bijvoorbeeld een goede lens/sensor maar beroerde compressiesoftware.
de LG heeft de exact zelfde sensor als de one x het enigste dat verschild is de afstelling van de software bewerking die over het raw materuiaal heengaat.
en persoonlijk vind ik dat mensen VEEL te veel verwachten van een camera in een mobiele telefoon.
ze zien oh wow 8 of 13 megapixels en denken beteen dat het beter is wat gewoon kant en klare onzin is.
95% van de mensen mist de knowhow achter digitale fotogafie en hebben daardoor te hoge verwachtingen.
ze zijn leuk om een snapshotje mee te maken maar zelfde de meest recente cameras in telefoon kunnen nog niet tippen aan mijn bijna 11 jaar oude 4 megapixel sony cybershot point en shoot en het gaat waarschijnlijk nog lang duren voordat ze dat wel kunnen.
deze sensoren zijn so belackelijk klein dat je er gewoonniet veel van mag verwachten.

alle telefoon camera's hebben dan ook wel 1 of andere flaw in de beeldkwaliteit.
is het niet de exposure van de LG dan is het wel de te hoge brightness van de samsung S3 of de kleursaturatie van de one x.
en iets wat ze allemaal wel hebben is artifact van het scherptefilter.
sommige dingen zijn met de pc simpel bij te werken anderen niet.

mensen die fotos echt belangerijk vinden moeten gewoon 100 euro aan een point en shoot uitgeven en dan hebben ze ALTIJD betere iq dan met een 600 euro kostende telefoon:)

telefoons blijven telefoons.
je kan er mee browsen maar nooit zo goed als op een pc.
je kan er op gamen maar nooit zo goed als op een console of pc.
je can er fotos mee aken maar nooit zo goed als op een camera.
en als ik heel eerlijk ben kan je er niet eens meer zo goed mee belen als dat je 8 jaar geleden kon omdat de accus veel minder lang mee gaan.

smartphones zijn leuk en erg handig maar nooit een volwaardig alternatief van het echte product.
mensen moeten hun verwachtingen gaan aanpassen anders worden ze nog veel vaker teleurgesteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan Bloemen
Zoals je al zegt. LG heeft dezelfde sensor als de One X. De One X maakt beduidend betere foto's. Beide toestellen beschikken over een tegra 3, dus leek het mij inderdaad de software wat het 'probleem' was.

Dus ik was benieuwd of er in de V20a leak al wat was gedaan aan de software van de camera...

Maar ipv dat daar op in wordt gegaan, gaat het over hoe slecht camera's in het 'algemeen' in smartphones zijn :P

Om daarop terug te komen. Ik heb hiervoor drie andere toestellen gehad die betere foto's maken en dit zijn echt geen nieuwe telefoons meer.

Sony Xperia X10 (prima foto's)
Samsung Galaxy S (i9000), deed niet veel onder voor de deze 4X HD (had gewoon betere software)
Nokia N95 (had een 5 megapixel carl zeiss lens, welke nog steeds best aardige plaatjes schiet.)

Mijn verwachtingen van een telefoon zijn niet zo hoog, maar het lijkt mij niet de bedoeling dat camera's 'slechter' worden in plaats van 'beter', of het nu aan de software of hardware ligt.

Om niet verder af te dwalen....

Mensen die ervaring hebben met de V20a leak waarin de camera software is verbeterd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Om er nog aan toe te voegen, ik had een Sony Ericsson k750i telefoontje, 2MP maar kon hele mooie foto's maken iig.

De hox is ook niet altijd alles hoor, de marketing filmpjes laten indenken dat het prachtige foto's zijn maar als ik er een beetje kritisch naar kijk is het al snel over met de pret.
De 4x HD zal ongeveer hetzelfde doen dus.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
idd, the One X was maakte nou ook niet zulke mooie foto's ivm een Xperia S of Galaxy S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
Stan Bloemen schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 08:41:
Zoals je al zegt. LG heeft dezelfde sensor als de One X. De One X maakt beduidend betere foto's. Beide toestellen beschikken over een tegra 3, dus leek het mij inderdaad de software wat het 'probleem' was.

Dus ik was benieuwd of er in de V20a leak al wat was gedaan aan de software van de camera...

Maar ipv dat daar op in wordt gegaan, gaat het over hoe slecht camera's in het 'algemeen' in smartphones zijn :P

Om daarop terug te komen. Ik heb hiervoor drie andere toestellen gehad die betere foto's maken en dit zijn echt geen nieuwe telefoons meer.

Sony Xperia X10 (prima foto's)
Samsung Galaxy S (i9000), deed niet veel onder voor de deze 4X HD (had gewoon betere software)
Nokia N95 (had een 5 megapixel carl zeiss lens, welke nog steeds best aardige plaatjes schiet.)

Mijn verwachtingen van een telefoon zijn niet zo hoog, maar het lijkt mij niet de bedoeling dat camera's 'slechter' worden in plaats van 'beter', of het nu aan de software of hardware ligt.

Om niet verder af te dwalen....

Mensen die ervaring hebben met de V20a leak waarin de camera software is verbeterd?
heb net nog maar een keer even een lading cameras vergeleken en verschillen gezocht en zo blijkt dat bijde flaws hebben.
zo is de LG beter in het afspelen van groen en rood maar is de one x weer wat scherper aan de randen.
qua scherpte hebben ze bijde goede en slechte fotos en dat ligt dus aan degene die de fotos gemaakt heeft al met al aken ze bijde fotos die beter zijn dan de ander dus bij de one x zijn de kleuren slechter getweaked en bij de lg is de scherpte aan de randen minder.
bijde dus dingen die zuidelijk met instellingen te maken hebben.
jammergenoeg heb ik bij die revieuws geen diafragma sluitertijd en iso waarden om te vergelijken hoe de cameras de scene uitlezen en of daar het verschil in kan zitten voor de scherpte.

dus de one x is echt niet beter dan de LG gewoon anders afgesteld. verder kan ik niet geloven dat oudere telefoons nog betere fotos maken dit zijn echt top of the line sensoren en maken voor een cameratje in een telefoon redelijke fotos met bijde hun flaws.
misschien staat bij andere cameras de saturatie wel erg hoog helaas vinden veel mensen dat mooi terwil het onrealistisch en lelijk is. LG lijkt daar lak aan de hebben en gaat gelukkig in zijn tv's en telefoons voor kleur echtheid ipv de oversaturatie trend.

verder is het enigste dat ik van de v20a gevonden het volgende :

•Better focusing performance in photo/video
•Customisable shortcut keys
•Increased image quality (met een korreltje zout nemen er is immers geen direct vergelijkings materiaal gepost)
•Autofocus in video recording now works properly (werkt in v10h ook al prima)
•4.2 camera now works (de photosphere app sommige vinden het beter maar wederom 0.0 bewijs)

ik denk dat v20a niet gek veel gaan veranderen ik denk dat je beter af ben een andere camera module te downloaden waar je zelf iso enz in kan stellen om het voor jou gewenste resultaat te behalen. of anders gewoon een computer filtertje in lightroom et maken en die over al je fotos heen te gooien dit doet wonderen.

@ sdk16420

ook de S3 en de xperia s hebben flaws i de camera. zo heeft de s3 nogal last van een te hoge brightness waardoor er een witte waas op fotos komt.

http://www.phonearena.com...alaxy-S-III_id3060/page/3
helaas is dit een samsung galaxy fanboy based site zo doen ze alsof de lg veel feaures mist die gewoon aanwezig zijn maarja get gaat hier even om de fotos ter vergelijking.

en de xperia s is een duidelijk gevalletje van te hoge saturatie.
en op pixel level (dus uitvergroot) duidelijke scherpte artifacts.

maargoed ieder zijn voorkeur.

[ Voor 13% gewijzigd door computerjunky op 26-03-2013 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan Bloemen
@computerjunky, Dit is wel nuttige informatie. Bedankt :).

Verder...
Met 'mooiere/ betere foto's ' bedoel ik dat er minder ruis zichtbaar is.

De kleurechtheid bij de LG klaag ik ook niet over ;).

Foto's nemen met de LG gaat ook best aardig, alleen is altijd handmatig focussen noodzakelijk om scherpe foto's te krijgen.
Vaak wanneer het handmatige focussen is gedaan is het 'moment' alweer voorbij.

Daarnaast, voor zowel foto als video, moet wanneer het iets donkerder is de brightness handmatig worden aangepast om iets te kunnen zien (zonder flits).
(hier is ook alweer een fix voor, alleen moet het toestel dan weer ge- root worden + de reacties zijn nogal verschillend over deze fix)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
Stan Bloemen schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 15:55:
@computerjunky, Dit is wel nuttige informatie. Bedankt :).

Verder...
Met 'mooiere/ betere foto's ' bedoel ik dat er minder ruis zichtbaar is.

De kleurechtheid bij de LG klaag ik ook niet over ;).

Foto's nemen met de LG gaat ook best aardig, alleen is altijd handmatig focussen noodzakelijk om scherpe foto's te krijgen.
Vaak wanneer het handmatige focussen is gedaan is het 'moment' alweer voorbij.

Daarnaast, voor zowel foto als video, moet wanneer het iets donkerder is de brightness handmatig worden aangepast om iets te kunnen zien (zonder flits).
(hier is ook alweer een fix voor, alleen moet het toestel dan weer ge- root worden + de reacties zijn nogal verschillend over deze fix)
ruis kan eventueel komen doordat de auto stand een hogere iso waarde pakt om een hogere sluitersnelheid te halen.
hogere iso is meer ruis.
maar dit kan je compenserendoor zelf handmatig iso 100 of 200 te selecteren :)

wat betreft handmatig scherpstellen er zijn apps die met de sluiterknop eerste scherpstellen en dan pas de foto nemen.
misschien is het een idee een lading camera apps te downloaden en te testen welke jij lekker vind werken ?

verschillende camera apps werken weer anders. ik zelf vind camera FV 5 wel lekker werken. (de knop inhoude en hij focussed en neemd na focus bevestiging meteen de foto en je kan erg veel makkelijk instellen.
enigste nadeel is da hij de brightness van je display settings negeerd en gewoon de volle brightness geeft wat in de avond nog wel eens lastig kan zijn als je ogen aan minder licht gewend zijn.

verder heb je geen root nodig voor om dinkerdere totos aan te passen.
je zou eens de HDR modus moeten proberen of gewoon de exposure compensation op +1 of zelfs +2 moeten zetten dat doet wonderen .

[ Voor 5% gewijzigd door computerjunky op 26-03-2013 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan Bloemen
Het teveel 'handmatige' acties wil ik kunnen vermijden bij het maken van foto's. Daarom was ik ook benieuwd of de 'automatische/standaard' instellingen goed waren zodat dit zo min mogelijk hoeft worden gedaan, voordat het moment voorbij is.

Ik weet wel hoe je de foto's mooi kunt krijgen bij verschillende omstandigheden, maar ik hoopte meer op dat de camera zich 'automatisch' aanpast naar die omstandigheden.

Ik heb de camera FV 5 app intussen ook geprobeerd, (nog lang niet uitvoerig getest) maar op het oog ziet het er goed uit. De handmatige instellingen die je dan doet, zijn gelijk met een veegbeweging aan te passen, ipv eerst weer naar menu -> instellingen - en dan pas aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishhh
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-07 22:01
Updates naar Android 4.1.2 voor de apparaten P880 Optimus 4X HD en P700 Optimus L7 zal naar verwachting worden gepubliceerd als volgt:

4X HD : eind maart 2013
L7 : eind maart 2013
Belangrijke opmerking: Deze data kunnen verschuiven, want er zijn verschillende goedkeuringsprocedures, de LG kan geen directe invloed te hebben. Voor uitrusting met bedieningspersoneel branding, zal de update worden vrijgegeven zodra de release van de betreffende provider bestaat.

Changelog Android 4.1 Jelly Bean:
Voeg de " boter projecten ", die een nog soepelere werking mogelijk maakt
constante frame rate door Vertical Sync
verbeterde responsiviteit
uitbreidbaar waarschuwingen (meldingen) en meldingen met acties
Nu Google-integratie
Dicteren zonder internetverbinding
Gegevens uitwisselen via NFC met Android Beam 2,0
Ondersteuning Wi-Fi Protected Setup (WPS)

bron http://www.lgblog.de/2013...-optimus-4x-hd-l7-und-l9/

PSN: TheKrish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 509164

hallo,

ik heb even een vraagje ik heb vandaag de nieuwste lg optimus p880 HD gekocht en vind het geluid voor muziek wat minder, is daar een geluidscode voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Krishhh schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 11:38:
Updates naar Android 4.1.2 voor de apparaten P880 Optimus 4X HD en P700 Optimus L7 zal naar verwachting worden gepubliceerd als volgt:

4X HD : eind maart 2013
L7 : eind maart 2013
Belangrijke opmerking: Deze data kunnen verschuiven, want er zijn verschillende goedkeuringsprocedures, de LG kan geen directe invloed te hebben. Voor uitrusting met bedieningspersoneel branding, zal de update worden vrijgegeven zodra de release van de betreffende provider bestaat.

Changelog Android 4.1 Jelly Bean:
Voeg de " boter projecten ", die een nog soepelere werking mogelijk maakt
constante frame rate door Vertical Sync
verbeterde responsiviteit
uitbreidbaar waarschuwingen (meldingen) en meldingen met acties
Nu Google-integratie
Dicteren zonder internetverbinding
Gegevens uitwisselen via NFC met Android Beam 2,0
Ondersteuning Wi-Fi Protected Setup (WPS)

bron http://www.lgblog.de/2013...-optimus-4x-hd-l7-und-l9/
Beter had je het in het Engels kunnen laten.. :+

Butter project, Google Now.. Serieus :X :9

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ spacetripp
Waarschijnlijk bedoel je de geluidssterkte van de luidspreker (dus zonder hoofdtelefoon). Op pagina 8 van dit topic vind je de beschrijving van hoe je dit kan aanpassen tot een aanvaardbaar niveau.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 496045 op 31-03-2013 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john05
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19-06-2020
Hoi heb een vraagje hoe kan ik het spraak volume van de lg optimus 4xhd harder instellen en dan met name het volume van de beller,dus zonder handsfree,Vindt persoonlijk het volume aan de zachte kant zelfs op zijn hards.
Heb al gekeken bij hidden menu 3845#*880# en daar volumes op 30 gezet maar betreffende volume wordt er niet harder door.Wie weet de oplossing want het volume is heel erg zacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Tijdens het bellen met de volume knop aan de zijkant omhoog ?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john05
Ja dat snap ik maar helaas bedoel ik dat niet.Het geluid is erg zacht op hoogste stand vandaar welke optie is daar voor in het hidden menu .Anderre geluiden heb ik daar wel harder kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -gekko-
Het schijnt dat de jelly bean update voor deze optimus 4x uit is. Nu heb ik mijn telefoon (versie 10H) verbonden met de LG Mobile support tool, en ik zie inderdaad dat ik hem kan updaten. Mijn vraag is of je eerst een back-up moet maken, dus ben je alles kwijt als je de update uit voert, of is dat niet het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just3
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07-07 15:27
Op de L9 (ook van 4.0.3 naar 4.1.2) was het zo dat je alles behoud op een paar kleine instellingen na. Dat zal hier ook wel het geval zijn.
Meteen even kijken :)

Edit: LG PC Suite geeft aan dat ik nog de nieuwste heb... (V10h_00)

[ Voor 17% gewijzigd door Just3 op 04-04-2013 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb hier ook alles nagekeken, pc suite, LG mobile support tool en de gewone check-up up-date en alles verteld me dat ik de laatste versie (V10h) heb. Dus hier nog geen sprake van jelly bean. Er was wel een update van pc suite maar dit had niets te maken met jelly bean.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:53
Ik krijg hier na de software update een phone update van 579,37 MByte aangeboden terwijl ik ook de V10h erop heb staan. Ben hem momenteel aan het downloaden.

edit:
en 10:52 minuten verder staat android versie 4.1.2 erop met kernel 3.1.10 buildnr JZO54K en software versie P88020a-EUR-XXX

[ Voor 29% gewijzigd door sweetdude op 04-04-2013 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just3
Ook met Factory Version LGP880AT-00-V10h-EUR-XXX-NOV-19-2012 en HW Version Rev.1.1 in het (geheime) menu (3845#*880#) > Version Info?
Ik krijg namelijk nog niks te zien bij OTA, LG PC Suite of LG Support Tool.
Misschien duurt het gewoon een dagje of wat voordat iedereen (met de EU versie) kan updaten...
Ik ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:53
als ik daar nu kijk na de update zie ik:
SW version info: P88020a-EUR-xxx
firmware: 4.1.2
Baseband version: L6260_modem_sic_02.1233.00
Kernel Version: 3.1.10-g0cf45eb
HW version Rev.1.1
Factory Version: LGP880AT-00-V20a-EUR-XXX-MAR-26-2013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10K

10K

10.000

Ik zie ook nog geen updates verschijnen, maar ik wacht sowieso rustig af tot er wat meer ervaringen zijn van gebruikers, of is dat onzin en is het aan te raden om gewoon jellybean te gaan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just3
Bedankt Sweetdude! Dan zal ik m ook wel moeten krijgen.
En ja, misschien ook wel zo slim om heel ff te wachten om te zien hoe het gaat met de batterijduur enzo. Maar ik ga er sws Cyanogenmod opzetten wanneer die goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan Bloemen
Hier ook nog geen update, op alle drie de manieren niet.

Maar zo te zien heeft LG zich toch aan de afspraak gehouden de uitrol te beginnen in het eerste kwartaal 2013

LGP880AT-00-V20a-EUR-XXX-MAR-26-2013

Mijn toestel is nog helemaal fabriek-af. (geen root oid)

We wachten af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-07 18:41
Mooi te zien dat LG wél voor dit model updates uitbrengt.
Ik krijg hopelijk morgen mijn LG binnen.

Ik was aan het twijfelen tussen de LG en de SGS3 maar het design, normale sim en de Tegra 3 ( die heb ik ook in mijn Asus TF prime ) hebben mij doen besluiten om de 4X HD te nemen. Hopelijk krijg ik daar geen spijt van :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -gekko-
Hallo,

Ik krijg nu deze mededeling, dus ik wil mijn telefoon nu gaan updaten. Moet je dan een back-up maken om al mijn geïnstalleerde apps/foto's/etc. te behouden, of is dat niet nodig?

Afbeeldingslocatie: http://www2.picturepush.com/photo/a/12611710/640/12611710.png

[ Voor 164% gewijzigd door -gekko- op 05-04-2013 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
een backup is altijd verstandig, voor als er iets mis zou gaan.
Mocht het achteraf niet nodig zijn dan is er nog geen man overboord toch?
Ik zou het wel doen, just to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Heb hem net geupdate na 4.1.2 ging prima, dus ik dacht ga hem nu ook even grondig schoonmaken. Toen viel me op dat ik stuk of 4-5 (witte) stipjes/vlekjes heb. Dacht eerst dat het viezigheid was..maar het lijkt alsof het onder het scherm zit want heb het 10x schoongepoetst. Wat kan dit zijn? Stof?
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/40XKdPV.jpg?1
klik voor groter formaat
Het was moeilijk om het goed op de foto te krijgen maar je ziet hierboven 3 stipjes/vlekjes
Had het eerst niet heb hem ong 5maanden

[ Voor 3% gewijzigd door benbaba op 05-04-2013 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -gekko-
@benbaba. Had jij na de update alle apps nog op je telefoon staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
-gekko- schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 19:07:
@benbaba. Had jij na de update alle apps nog op je telefoon staan?
Ja alle apps en instellingen etc stonden er bij nog gewoon op.
Had wel voor de zekerheid een backup gemaakt van alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb ook de update gedaan en alle apps en instellingen zijn behouden. Ik heb voorlopig slechts één probleem opgemerkt en dat is dat mijn e-mails (via de server) niet meer automatisch binnenkomen (wel bij Hotmail). De instelling "ophaal interval" kan niet geactiveerd worden.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 496045 op 05-04-2013 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan Bloemen
Zojuist ook de update gedaan.
(Moest via een virtuele machine met Windows 7 omdat er blijkbaar nog geen goede driver is voor Windows 8 XD)

Alle apps blijven gewoon zoals je ze had.

Eerste indruk:
- positief verrast door de snelheid - handige functies in notificatiebalk
- beter task manager
- Frisse interface, ziet er allemaal net wat gelikter uit..
zo ook de kleine 'dingetjes' als het aanvinken van een overgang waarna die bij het aanvinken gelijk een voorbeeld geeft hoe de overgang gaat allemaal netjes uitgewerkt.

Batterijduur weet ik nog niet..

Ik denk dat ik de telefoon wellicht nog een x naar fabrieksinstellingen doe (omdat het gevoelsmatig beter is).

Kortom het lijkt positief. Ik zal een update geven over een aantal dagen, dan kan pas een beter oordeel worden gegeven ;).

Update 1:
Communicatie met de externe SD kaart is niet helemaal lekker.
Je kunt wel gewoon door de mapjes bladeren en de bestanden zien
Maar mijn TomTom app kan de kaarten niet meer zien van de externe SD kaart, dus nu moet ik de kaarten waarschijnlijk op de interne SD kaart zetten. (dit is ongeveer 3,4 GB) dus dat is minder... :/

Beschikbare hoeveelheid RAM is ook een stuk minder (ongeveer 390 MB), echter in het gebruik en het opstarten/spelen van games/apps heb ik nog geen hinder ondervonden van het mindere hoeveelheid beschikbare RAM, sterker nog dit lijkt juist allemaal net wat soepeler te gaan.

[ Voor 27% gewijzigd door Stan Bloemen op 06-04-2013 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just3
Ik heb m begin deze middag ook geupdate. Ging prima in Windows 8.
Ziet er inderdaad best goed uit, alleen jammer dat het standaard vrije ram geheugen zonder apps open nog minder is geworden tot minder dan 350 mb. De accuduur lijkt redelijk te zijn, maar nog even kijken of dat het geval blijft de komende dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitflusher

bitflusher

flushed die *** pc

Net de update binnen gehaald. Werkte prima op Windows 8 x64 met de laatste lg software.

Nog geen oordeel maar wel een opmerking, net als de eerdere gelekte versie staat er een stukje monitoring aan wat mogelijk eea naar lg stuurt http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2187920
uitzetten kan via het hidden menu (3845#*880#
ga naar MLT
vinkje: disable
Herstart.

Behalve dat ik liever geen lg over mijn schouders mee laat kijken zou het best batterij kunnen schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 510729

Ik probeer te updaten in windows 7. bij mij blijft de upgrade bij 1% hangen! al 30 min.
pc opnieuw opgestart. en nogmaals geprobeerd. maar hij blijft altijd bij 1% hangen. iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brawler
Drivers goed geinstalleerd ? Zo niet , LG drivers verwijderen en opnieuw installeren .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jip heb ik nu 2x gedaan. geen resultaat :( als de update begint. dan gaat de telefoon in sync stand. dan zegt windows dat hij een driver heeft gevonden. ik probeer het zo nogmaals op een laptop i.p.v. pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
Is er geen ota update dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brawler
Nee, geen OTA . Het is ongeveer 597 MB .

@venloknul:

Ik heb deze procedure gebruikt in Windows 8 64 bit pc .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nu op laptop geprobeerd! en hij is nu op 10%. het ziet ernaar uit dat het goed gaat. vreemd dat het dan niet werkt op mijn pc. misschien wel driver conflicten. en ja hoor gelukt!!!! :+ zie goed uit

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 510729 op 06-04-2013 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo ook maar eventjes downloaden. Ben zeer benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-07 21:46
Ik heb er donderdagavond de in maart gelekte JB firmware geflashed omdat ik geen zin had om te wachten op de officiële update. Het ziet er goed uit en werkt goed, maar dat vond ik met ICS ook al. Bovendien heb ik een Samsung toestel gehad met JB en daardoor was ik al bekend met de veranderingen t.o.v. ICS.

Ik had echter gehoopt dat de problemen met de belabberde GPS fix (duurt lang voordat er een fix is en daarna verliest het toestel ook vaak de fix) opgelost zouden zijn, maar helaas. Ik heb m'n toestel daarom meteen ook maar geroot. De handleiding en benodigde bestanden stonden op dezelfde site als waar ik de handleiding en bestanden voor de gelekte JB flash heb gevonden. Het was zo gepiept. Daarna de TopNTP app geïnstalleerd (heeft root access nodig) en nu heb ik wel binnen 20-30 (cold) en 10 (hot) seconden een (blijvende) GPS fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand al opvallende zaken aan de update tegengekomen? Want wat ik zo zie op het eerste gezicht is er niet echt veel veranderd. Batterijduur etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop557
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-07-2021
Na mijn update was mijn toestel tergend langzaam geworden en google chrome, die ik geïnstalleerd had voor de update vanuit de playstore, werkte helemaal niet meer. Heb dat even aangekeken en dacht de chrome app te verwijderen en zag dat ik de update kon verwijderen en dat ik dus de bij deze update geinstalleerde versie kon terugkrijgen. En dat lukte wel en de telefoon werd ook weer sneller en chrome doet het weer. Het is dus ook een meer uitgebreide versie, waarbij de favorieten en geschiedenis gesynchd worden met mijn andere pc's, laptops en tablets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaam
Wat is nu eigenlijk de meerwaarde om te updaten naar Jelly Bean?
Ik hoor hier niet echt grote veranderingen.

Is trouwens de standaard browser nog veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
Thaam schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 16:58:
Wat is nu eigenlijk de meerwaarde om te updaten naar Jelly Bean?
Ik hoor hier niet echt grote veranderingen.

Is trouwens de standaard browser nog veranderd?
wat mij betreft is er geen meerwaarde.
de telefoon is al supersmooth dus is het hele project butter overbodig.
de rest is ook niet erg interesant dus ik blijf tot is iets zie dat echt beter is in een volgende update :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitflusher

bitflusher

flushed die *** pc

nu een uur of 12 op JB

Mijn grootste klacht over de telefoon was de camera, ik gebruikte die weinig maar merk dat ik het wel meer en meer gebruik.

Een foto buiten waarbij er genoeg licht is (dat was de opmerking bij een eerder shot):
https://www.dropbox.com/s...2013-04-06%2015.01.14.jpg

Dan nog een foto binnen met een beetje schemer en een tv (lichtbron) en vergelijkbaar met de eerdere situatie:
https://www.dropbox.com/s...2013-04-06%2020.00.34.jpg

De eerste foto is wat mij betreft prima voor een telefoon. De tweede is een hele verbetering en goed te gebruiken als sfeerimpressie.

Ik weet niet of de LG sneller is, hij lijkt sneller maar dat kan alleen mijn gevoel zijn omdat het een nieuwe verse update is.

Het enige probleem wat ik nu tegen ben gekomen is dat chrome heel hard vastliep na de update. De via Play Store geïnstalleerde update conflicteerde met de versie in de rom. updates verwijderen en cache voor chrome weggooien daarna ging t weer ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
Ik heb mijn telefoon vanmiddag binnen gehad, maar nog geen mogelijkheid tot upgrade helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john05
Dat zelfde probleem met chrome had ik dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10K

10K

10.000

Ik wil voor het opdaten graag een backup maken, maar hoe doe ik dat eigenlijk? Mijn toestel is gerooted maar klopt het dat als ik via de computer verken geen systeem bestanden kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brawler
Als je toestel geroot is , Nandroid backup ( CMW) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan Bloemen
Beste na een update is gewoon een factory reset doen.
(heb ik ook gedaan).

Heb je ook geen last van conflicten en apps die in één keer half werken.
Jelly Bean vind ik wel een verbetering ten opzichte van ICS.

Na de factory reset netjes de apps geïnstalleerd die ik wel altijd gebruik en de TomTom app die het eerst niet meer deed na de update (zonder factory reset) werkt nu wel weer gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is er een ander code nodig om in het hidden menu te komen bij het jelly bean besturingssysteem? Bij ics kon je het volume van de luidspreker (in het hidden menu) van 24 naar 30 zetten waardoor er een verbetering hoorbaar was. Nu blijft dit op het niveau van 24, ook bij instelling naar 30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjen8
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-08-2017
Stan Bloemen schreef op zondag 07 april 2013 @ 11:25:
Beste na een update is gewoon een factory reset doen.
(heb ik ook gedaan).

Heb je ook geen last van conflicten en apps die in één keer half werken.
Jelly Bean vind ik wel een verbetering ten opzichte van ICS.

Na de factory reset netjes de apps geïnstalleerd die ik wel altijd gebruik en de TomTom app die het eerst niet meer deed na de update (zonder factory reset) werkt nu wel weer gewoon.
ja dit ben ik helemaal eens met Stan. Had na de update probleem met de batterij liep erg snel leeg. Ook de interface was niet vloeiend. pas na de factory reset loopt alles naar behoren en ben je echt blij met Jelly Bean op de 4X HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10K

10K

10.000

Brawler schreef op zondag 07 april 2013 @ 10:01:
Als je toestel geroot is , Nandroid backup ( CMW) .
Thanks het was even klooien maar heb nu met Titanium Backup (Geroot) van alles een backup gemaakt.
En na de update dus even factory resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john05
Valt me wel op dat hij nu veel meer ram geheugen gebruikt met jelly bean dan voor heen met ics.Gebruikt nu gemiddeld rond de 700 ram geheugen met alle apps afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan Bloemen
john05 schreef op zondag 07 april 2013 @ 19:22:
Valt me wel op dat hij nu veel meer ram geheugen gebruikt met jelly bean dan voor heen met ics.Gebruikt nu gemiddeld rond de 700 ram geheugen met alle apps afgesloten.
Klopt, maar door het efficiënte ram beheer van Android zul je niet merken dat je minder ram ter beschikking hebt.

Als je namelijk een app opent die meer ram nodig blijkt te hebben dan het ramdat je vrij hebt, kijkt android naar een 'inactieve app' die nog in het ram staat en gooit vervolgens die inactieve app uit het ram(wordt dus uit het ram gewist en afgesloten) om ram vrij te maken voor de app die je wil openen.

Ik heb zelf nog geen hinder ondervonden van een 'te kort aan geheugen/ram'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john05
Oke en als ik bij taakbeheer kijk geeft hij gemiddeld rond 200 mb vrij ram geheugen aan is dat dan genoeg of???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan Bloemen
john05 schreef op zondag 07 april 2013 @ 22:29:
Oke en als ik bij taakbeheer kijk geeft hij gemiddeld rond 200 mb vrij ram geheugen aan is dat dan genoeg of???
over het algemeen wel ja. Trucje om meer geheugen vrij te krijgen is:

Open een app en druk vervolgens op de home knop (app dus niet afsluiten)

Ga dan naar taakbeheer (je zult zien dat die app nog open staat)

Druk op "stop alles" en je zult meer dan 300mb vrij hebben.

Maar zoals gezegd, android gaat handig om met het 'ram beheer', gevoelsmatig voelt het beter om meer ram vrij te hebben, maar als er te weinig geheugen vrij blijkt te zijn, dan kijkt android naar een inactieve app in het ram om die vervolgens uit het ram te gooien om toch nog genoeg ram vrij te maken voor de app die je wel wilt openen.

Je android telefoon zal ook soepeler aanvoelen als je apps opent als deze in het geheugen staan. Als apps in het geheugen staan, hoeft niet elke keer de data van deze apps opnieuw worden ingeladen in het geheugen, maar de data was al ingeladen. Op deze wijze openen de apps ook sneller (als ze dus nog in het geheugen staan).

Het leegmaken van het geheugen hoeft dus ook niet na een paar handelingen... (iets wat veel wordt gedaan. Vaak vlak voordat men het toestel blokkeert)

Af en toe je ram wissen kan natuurlijk ook geen kwaad. ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Stan Bloemen op 07-04-2013 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
Stan Bloemen schreef op zondag 07 april 2013 @ 22:55:
[...]
Maar zoals gezegd, android gaat handig om met het 'ram beheer', gevoelsmatig voelt het beter om meer ram vrij te hebben, maar als er te weinig geheugen vrij blijkt te zijn, dan kijkt android naar een inactieve app in het ram om die vervolgens uit het ram te gooien om toch nog genoeg ram vrij te maken voor de app die je wel wilt openen.
het is helaas niet alleen maar goed.
het probleem is namelijk dat android ALLES opend en in je ram gooit (kijk maar eens onder apps en je zal zien dat er zelfs dingne opgestart staan in je ram die je nooit gebruikt).
het probleem hiermee is dat het ram gebruikt voor apps die je niet gebruikt en als je dan ram tekort komt word dit uit het geheugen gedumped en na de app die ram nodig had weer geladen.
dit kost dus 3x cpu tijd en dus stroom.
1x voor de eerste keer inladen 1x m het te dumpen en nog een keer om het weer in te laden.
dat is 3x cpu tijd verspilling wat voorkomen had kunnen worden als android de optie zou hebben om aan te geven wat in het geheugen opgeslagen mag worden.

zo is voor mij bleutooth NFC MAIL en nog meer onnodig maar staat wel in het geheugen en kost onnodig ram.
met meer ram vrij (dus minder preloaded) gebruikt je minder cpu tijd wat nog altijd de grootste accu drainer is).
dat is waarom ik ook lekker bij 4.0 blijf met 575 mb ram vrij en 5 uur 30 minuten screen on time wat je met JB wel kan vergeten :)

het lager aangegeven ram is dan ook niet een probleem voor je apps maar wel degelijk voor je cpu tijd en dus accu.
daarom sluit ik ook actief dingen na iedere boot die je niet nodig heb maar wel opgestart worden.

[ Voor 6% gewijzigd door computerjunky op 08-04-2013 19:07 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste