Stan Bloemen schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 08:41:
Zoals je al zegt. LG heeft dezelfde sensor als de One X. De One X maakt beduidend betere foto's. Beide toestellen beschikken over een tegra 3, dus leek het mij inderdaad de software wat het 'probleem' was.
Dus ik was benieuwd of er in de V20a leak al wat was gedaan aan de software van de camera...
Maar ipv dat daar op in wordt gegaan, gaat het over hoe slecht camera's in het 'algemeen' in smartphones zijn
Om daarop terug te komen. Ik heb hiervoor drie andere toestellen gehad die betere foto's maken en dit zijn echt geen nieuwe telefoons meer.
Sony Xperia X10 (prima foto's)
Samsung Galaxy S (i9000), deed niet veel onder voor de deze 4X HD (had gewoon betere software)
Nokia N95 (had een 5 megapixel carl zeiss lens, welke nog steeds best aardige plaatjes schiet.)
Mijn verwachtingen van een telefoon zijn niet zo hoog, maar het lijkt mij niet de bedoeling dat camera's 'slechter' worden in plaats van 'beter', of het nu aan de software of hardware ligt.
Om niet verder af te dwalen....
Mensen die ervaring hebben met de V20a leak waarin de camera software is verbeterd?
heb net nog maar een keer even een lading cameras vergeleken en verschillen gezocht en zo blijkt dat bijde flaws hebben.
zo is de LG beter in het afspelen van groen en rood maar is de one x weer wat scherper aan de randen.
qua scherpte hebben ze bijde goede en slechte fotos en dat ligt dus aan degene die de fotos gemaakt heeft al met al aken ze bijde fotos die beter zijn dan de ander dus bij de one x zijn de kleuren slechter getweaked en bij de lg is de scherpte aan de randen minder.
bijde dus dingen die zuidelijk met instellingen te maken hebben.
jammergenoeg heb ik bij die revieuws geen diafragma sluitertijd en iso waarden om te vergelijken hoe de cameras de scene uitlezen en of daar het verschil in kan zitten voor de scherpte.
dus de one x is echt niet beter dan de LG gewoon anders afgesteld. verder kan ik niet geloven dat oudere telefoons nog betere fotos maken dit zijn echt top of the line sensoren en maken voor een cameratje in een telefoon redelijke fotos met bijde hun flaws.
misschien staat bij andere cameras de saturatie wel erg hoog helaas vinden veel mensen dat mooi terwil het onrealistisch en lelijk is. LG lijkt daar lak aan de hebben en gaat gelukkig in zijn tv's en telefoons voor kleur echtheid ipv de oversaturatie trend.
verder is het enigste dat ik van de v20a gevonden het volgende :
•Better focusing performance in photo/video
•Customisable shortcut keys
•Increased image quality (met een korreltje zout nemen er is immers geen direct vergelijkings materiaal gepost)
•Autofocus in video recording now works properly (werkt in v10h ook al prima)
•4.2 camera now works (de photosphere app sommige vinden het beter maar wederom 0.0 bewijs)
ik denk dat v20a niet gek veel gaan veranderen ik denk dat je beter af ben een andere camera module te downloaden waar je zelf iso enz in kan stellen om het voor jou gewenste resultaat te behalen. of anders gewoon een computer filtertje in lightroom et maken en die over al je fotos heen te gooien dit doet wonderen.
@ sdk16420
ook de S3 en de xperia s hebben flaws i de camera. zo heeft de s3 nogal last van een te hoge brightness waardoor er een witte waas op fotos komt.
http://www.phonearena.com...alaxy-S-III_id3060/page/3
helaas is dit een samsung galaxy fanboy based site zo doen ze alsof de lg veel feaures mist die gewoon aanwezig zijn maarja get gaat hier even om de fotos ter vergelijking.
en de xperia s is een duidelijk gevalletje van te hoge saturatie.
en op pixel level (dus uitvergroot) duidelijke scherpte artifacts.
maargoed ieder zijn voorkeur.
[
Voor 13% gewijzigd door
computerjunky op 26-03-2013 15:38
]