Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 496045

@chucky666
Uitzetten t9: Links onderaan je azerty toetsenbord de toet 123? even ingedrukt houden. Dan in het menu dat verschijnt bij woordsuggestie "voorspelling" uitvinken. Thats it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Thanks.
Ik kon dat dus echt nergens vinden

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Heb er nu dus vandaag en gisteren mee kunnen spelen.
Ik kan hem alleen vergelijken met me oude samsung galaxy s , het scherm vindt ik wel heel mooi
En is door de groote ook wat makkelijker te typen.
Maar ik vond me oude samsung toch wat smoother.
Op de lg duurt het even voor er wat gebeurt en lijkt wat meer te haperen met internet en zelfs in het menu.
Maar mischien moet ik er nog aan wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just3
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online
Ik heb de mijne gisteren binnengekregen voor een mooie prijs. Een prachtig toestel, en echt niet duur voor zijn specs.
Wel hopen dat er nog Jelly Bean beschikbaar komt, of, nog beter, een unlocked bootloader.
De mijne werd geleverd met versie 10b, meteen een paar keer geupdated, en nu draait hij op 10h.
Het valt mij helaas ook op dat hij een beetje hapert (niet al te hoge fps dus), bijvoorbeeld bij het unlocken of in Opera mobile. Maar in Chrome heb ik daar gelukkig dan weer geen last van.
Ondanks dat ben ik er toch erg blij mee. Ik ga hem nu rooten, en nog wat dingen proberen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10K
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2024

10K

10.000

Just3 schreef op zondag 20 januari 2013 @ 14:34:
Ik heb de mijne gisteren binnengekregen voor een mooie prijs. Een prachtig toestel, en echt niet duur voor zijn specs.
Wel hopen dat er nog Jelly Bean beschikbaar komt, of, nog beter, een unlocked bootloader.
De mijne werd geleverd met versie 10b, meteen een paar keer geupdated, en nu draait hij op 10h.
Het valt mij helaas ook op dat hij een beetje hapert (niet al te hoge fps dus), bijvoorbeeld bij het unlocken of in Opera mobile. Maar in Chrome heb ik daar gelukkig dan weer geen last van.
Ondanks dat ben ik er toch erg blij mee. Ik ga hem nu rooten, en nog wat dingen proberen 8)
Waar heb je hem gekocht? Ik twijfel tussen deze en de Galaxy S2. (volgens de pricewatch zijn allebei ongeveer even duur)
Wel vreemd dat ie toch een beetje hapert, een beetje quadcore processor zou dat toch aan moeten kunnen.

"Above And Beyond The Call"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik denk dat bij de mensen waar hij haperd er toch een slechte app off iets anders aan de hand is.

zelfs de zwaar misbruikte demo telefoons in de winkels zijn supersmooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de mijne al enkele maanden en deze heeft nog niet gehaperd en is echt supersnel. Zowel in het menu als op internet. Ik denk dan ook dat er ergens bij de apps of instellingen iets mis is. Als je de revieuws afgaat word er weinig over haperingen gesproken en is bijna iedereen er van overtuigd dat dit een supersnel toestel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Mja zal allemaal best, maar hij deed dit out of the box al terwijl ik nog geen app
Geinstalleerd had.
Nu nog een goede browser zoeken want die chrome is ook niet al te best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just3
  • Nu online
10K schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 16:03:
[...]

Waar heb je hem gekocht? Ik twijfel tussen deze en de Galaxy S2. (volgens de pricewatch zijn allebei ongeveer even duur)
Wel vreemd dat ie toch een beetje hapert, een beetje quadcore processor zou dat toch aan moeten kunnen.
Ik heb hem van gsmwijzer.nl, daar was hij toen inc. verzendkosten 344 euro.
En gek genoeg blijven die haperingen soms toch een beetje voorkomen in sommige apps... Nou ja, ik stoor me er niet echt aan, verder is hij enorm snel dankzij z'n tegra 3 :)

Edit: Ik zou voor deze gaan, die Galaxy S2 is al een stukje ouder en heeft een kleiner scherm en een minder groot scherm. Wel is hij iets goedkoper, en Samsung heeft misschien een wat betere naam wat betreft software(updates). Kies zelf maar ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Just3 op 23-01-2013 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wat voor een landcode stond erop misschien is dit alleen een probleem bij sommige landversies van de firmware.

zou ook wel van iedereen willen weten bij welke winkel je hem gekocht heb zodat we van iedere winkel een overzicht krijgen welke ze verkopen.
ik heb met alle winkels contact opgenomen maar ze weigeren voor me te kijken.
typhone garandeerde me wel dat ze telefoons bestemd voor de nederlandse markt verkochten maat die vertrouw ik juist niet omdat ze me al eerder duitse telefoons verkocht hebben.
ze gaven me wel te optie te bestelllen en eventueel weer terug te sturen maarja dat kost me weer extra geld als het niet goed is dus dat verdom ik.
verder heb ik niet veel vertrouwen in hun kenis dus 'bedoeld voor de nederlandse markt' kan maar zo betekenen da hij hier in nederland werkt (ja duh).

[ Voor 10% gewijzigd door computerjunky op 23-01-2013 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just3
  • Nu online
LGP880AT-00-V10h-EUR-XXX-NOV-19-2012
Gevonden in dat hidden menu ( bellen naar 3845#*880# ).
Van gsmwijzer.nl dus.
Ik vraag me wel af wat dat AT betekent, weet iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Bij mij hetzelfde ook met AT erachter.
Komt van gsmtopdeal vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hopelijk is het niet de landcode want dan zou het Oostenrijk zijn.
Bij mijn telefoon staat er niets achter de 880.
@computerjunky: Mijn Lg komt van de PDA shop en werkt perfect.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 496045 op 23-01-2013 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Correctie: in het gewone "over de telefoon" menu staat er bij mij niets achter maar in het "hidden" menu staat er bij version ook AT achter de 880.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just3
  • Nu online
Anoniem: 496045 schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 18:55:
Correctie: in het gewone "over de telefoon" menu staat er bij mij niets achter maar in het "hidden" menu staat er bij version ook AT achter de 880.
Ja dat heb ik dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaam
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 04-04 20:02
Maandag krijg ik mijn nieuwe En eerste LG binnen, de Optimus 4x HD.
Ik gebruik nu meer dan een jaar een Samsung Galaxy Gio, maar de laatste tijd is hij enorm traag (zeker na update 2.3.6) en heb ik last van battery drains. Wel ben ik enorm gechameerd van android. De aanpas mogelijkheden zijn ongekend. je hebt echt het idee dat je met een computer werkt. Maar Het was tijd voor vervanging. Na veel wikken en wegen en lezen en vragen, koos ik uiteindelijk toch voor de nieuwe
Iphone 5. Het is een super mooie mobiel, enorm scherp en snel, goede accu en geen vastlopers. Maarja die IOS 6. Ik kan er gewoon niet aan wennen!! Ik druk op dingen dingen en verwacht dingen die niet gebeuren. En ik zie totaal niet wat de telefoon met je gegevens doet. Heel omslachtig om je gps aan te zetten, en waar de ** is je mappen structuur? Mp3 downloaden of erop zetten lukt niet, enz enz... Ben je dit alles gewend, dan is het een hele goede telefoon.
Ik was erover uit, ik moet weer terug naar android. Ik kwam uit op deze LG. Wat is hij mooi en wat een goede specs. Dit toestel word zwaar onderschat. Veel value voor Money zeg maar. Ik heb hem nog niet in praktijk mogen testen, maar ik verwacht er echt veel van. De doorslag die het mij gaf om hem te kopen: Android, Prijs en misschien wel het belangrijkste detail van het toestel, de accu.

Ik hoop er een goede koop mee gedaan te hebben. welkom LG Optimus 4x HD
:)

[ Voor 49% gewijzigd door Thaam op 24-01-2013 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10K

10K

10.000

Thaam schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 19:23:
Maandag krijg ik mijn nieuwe En eerste LG binnen, de Optimus 4x HD.
Ik gebruik nu meer dan een jaar een Samsung Galaxy Gio, maar de laatste tijd is hij enorm traag (zeker na update 2.3.6) en heb ik last van battery drains. Wel ben ik enorm gechameerd van android. De aanpas mogelijkheden zijn ongekend. je hebt echt het idee dat je met een computer werkt. Maar Het was tijd voor vervanging. Na veel wikken en wegen en lezen en vragen, koos ik uiteindelijk toch voor de nieuwe
Iphone 5. Het is een super mooie mobiel, enorm scherp en snel, goede accu en geen vastlopers. Maarja die IOS 6. Ik kan er gewoon niet aan wennen!! Ik druk op dingen dingen en verwacht dingen die niet gebeuren. En ik zie totaal niet wat de telefoon met je gegevens doet. Heel omslachtig om je gps aan te zetten, en waar de ** is je mappen structuur? Mp3 downloaden of erop zetten lukt niet, enz enz... Ben je dit alles gewend, dan is het een hele goede telefoon.
Ik was erover uit, ik moet weer terug naar android. Ik kwam uit op deze LG. Wat is hij mooi en wat een goede specs. Dit toestel word zwaar onderschat. Veel value voor Money zeg maar. Ik heb hem nog niet in praktijk mogen testen, maar ik verwacht er echt veel van. De doorslag die het mij gaf om hem te kopen: Android, Prijs en misschien wel het belangrijkste detail van het toestel, de accu.

Ik hoop er een goede koop mee gedaan te hebben. welkom LG Optimus 4x HD
:)
Ben benieuwd wat je er van vind. Ik ga hem (waarschijnlijk) ook kopen binnekort.
Wat ik alleen jammer vind is dat er geen update naar jeally bean is, en dat die er waarschijnlijk nooit zal komen.

(Voor welke prijs en waar heb je hem gekocht?)

En nog een vraagje; wat is de maximale capaciteit van de geheugenkaart die je er in kan stoppen?
Ik wil deze telefoon ook als mp3 speler gebruiken en er veel muziek er op zetten, dus het zou mooi zijn als het 64 gb aan kan.

[ Voor 6% gewijzigd door 10K op 24-01-2013 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaam
Kijk op kieskeurig voor de goedkoopste prijs. Ik heb hem nu met een abbo.

Het grootste nadeel van Android is dat het te snel in ontwikkeling is. Als gebruikers, en zelfs als fabrikant is dat haast niet bij te benen. Ik weet niet of je het LG kwalijk kan nemen. Als je puur naar de specs kijkt dan zou er idd wel een jelly Bean update voor moeten komen. Elk mobiel is verschillend, dus elk mobiel heeft zijn voor en nadelen. Zelfs een SIII met Jelly Bean loopt niet perfect. Wat wil je, en wat zijn je verwachtingen. Soms kun je beter niet updaten. Het toestel gaat er niet altijd beter van lopen. Aan jouw de keuze.
10K schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 20:48:
[...]

Ben benieuwd wat je er van vind. Ik ga hem (waarschijnlijk) ook kopen binnekort.
Wat ik alleen jammer vind is dat er geen update naar jeally bean is, en dat die er waarschijnlijk nooit zal komen.

(Voor welke prijs en waar heb je hem gekocht?)

En nog een vraagje; wat is de maximale capaciteit van de geheugenkaart die je er in kan stoppen?
Ik wil deze telefoon ook als mp3 speler gebruiken en er veel muziek er op zetten, dus het zou mooi zijn als het 64 gb aan kan.

[ Voor 7% gewijzigd door Thaam op 24-01-2013 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10K

10K

10.000

€350 is een mooie prijs nu, of zou het nog verder zakken?

En hoe zit het met de geluidskwaliteit? Ik wil hem ook als mp3 speler gebruiken en kan niet zoveel vinden over de kwaliteit van muziekfunctie/mp3speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De geluidskwaliteit met de koptelefoon is ronduit uitstekend, dit dankzij het dolby systeem. Via de luidsprekers is standaard het volume niveau wat min qua geluidssterkte maar dit is aan te passen in het hidden menu tot een aanvaardbaar niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie88
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-06 01:17
Ik heb sinds een week ook een 4x HD gekocht op MP voor 220,-
de 880AT versie ook, werkt prima..
wel jammer dat hij (nog) geen JB draait, ik hoop dat LGe nog komt hiermee, of dat er een mooie Custom rom voor komt.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:49

vectormatic

Warlock of the doorlock

Nog een duit in het zakje, afgelopen maandag deze telefoon besteld bij gsmtopdeal, komende maandag wordt ie geleverd.

Mijn HTC Desire is inmiddels al weer twee jaar oud, en mag wel weer eens vervangen worden door wat nieuwers. Eigenlijk was vooral de aanbieding van GSMtopdeals doorslaggevend, aangezien ik al in mn hoofd had dat mn budget een quad-core topmodel uitsloot, toch mooi dat de LG wel lekker betaalbaar te vinden is.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10K

10K

10.000

Anoniem: 496045 schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 12:38:
De geluidskwaliteit met de koptelefoon is ronduit uitstekend, dit dankzij het dolby systeem. Via de luidsprekers is standaard het volume niveau wat min qua geluidssterkte maar dit is aan te passen in het hidden menu tot een aanvaardbaar niveau.
Thanks.
Weet iemand misschien ook wat de maximum geheugen is dat kan worden toegevoegd.
SDXC kaartjes zijn er zelfs van 2 TB dus dat zou wel mooi zijn als die erin kunnen.

En zijn er nog verschillende versies? Is de 880AT en andere versie dan de p880? Of zijn dat gewoon dezelfde, aangezien iedereen hier de 880AT lijkt te hebben.

Enfin, nog even in de winkel kijken en anders ergens op internet een exemplaar bestellen. (~€350)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaam
Die van mij komt ook maandag van GSM topdeal. Je hebt zowieso een telefoon met top specs. Ook als ik de reviews moet geloven. Als er geen JB update kom, moet ik dat maar voor lief nemen. :)
vectormatic schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 13:44:
Nog een duit in het zakje, afgelopen maandag deze telefoon besteld bij gsmtopdeal, komende maandag wordt ie geleverd.

Mijn HTC Desire is inmiddels al weer twee jaar oud, en mag wel weer eens vervangen worden door wat nieuwers. Eigenlijk was vooral de aanbieding van GSMtopdeals doorslaggevend, aangezien ik al in mn hoofd had dat mn budget een quad-core topmodel uitsloot, toch mooi dat de LG wel lekker betaalbaar te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij de algemene specificaties op de site van Lg staat het volgende bij geheugen: Intern geheugen 16GB extern uitbreidbaar tot 32GB. Bij de shops (pda shop,..) zie je bij accessoires micro sd kaarten tot 32GB te koop staan bij de LG optimus 4x hd. Dus denk ik dat 32GB extern toevoegen het maximum is voor deze telefoon.

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 496045 op 25-01-2013 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Thaam schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 14:19:
Die van mij komt ook maandag van GSM topdeal. Je hebt zowieso een telefoon met top specs. Ook als ik de reviews moet geloven. Als er geen JB update kom, moet ik dat maar voor lief nemen. :)

[...]
Precies, ik hecht zoiezo niet zo zwaar aan updates, ik kies een telefoon (en minimum OS) gebaseerd op de features op het moment dat ik t ding koop. Twee jaar terug was android 2.2 voor mij t minimum, en mijn Desire heeft netjes twee jaar dienst gedaan, dat verwacht ik van een device op 4.0 nu ook wel.

Kwa specs ben ik ook erg enthousiast, het ding wordt eigenlijk alleen duidelijke overklast door de Nexus 4 wat mij betreft.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!
10K schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 13:48:
[...]

Thanks.
Weet iemand misschien ook wat de maximum geheugen is dat kan worden toegevoegd.
SDXC kaartjes zijn er zelfs van 2 TB dus dat zou wel mooi zijn als die erin kunnen.

En zijn er nog verschillende versies? Is de 880AT en andere versie dan de p880? Of zijn dat gewoon dezelfde, aangezien iedereen hier de 880AT lijkt te hebben.

Enfin, nog even in de winkel kijken en anders ergens op internet een exemplaar bestellen. (~€350)
ik heb 64 gb zien werken de rest weet ik helaas niet.

en helaas is hij in de winkel nog veel te duur die vragen als snel 450 euro.
erg jammer aangezaien ik hem graag wil hebben en per direct 350 euro zou neertellen als ik zeker wist dat ik de neu versie zou krijgen.
en lokaal zou ik ook nog wel 365 euro betalen omdat me dat weer eventuele kosten scheeld als er wat mis is (wat tegenwoordig meer regel dan uitzondering is bij mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10K

10K

10.000

computerjunky schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 20:34:
[...]

erg jammer aangezaien ik hem graag wil hebben en per direct 350 euro zou neertellen als ik zeker wist dat ik de neu versie zou krijgen.
en lokaal zou ik ook nog wel 365 euro betalen omdat me dat weer eventuele kosten scheeld als er wat mis is (wat tegenwoordig meer regel dan uitzondering is bij mij..
En welke versie is dat dan? De P880 is de enige toch?

Over het geheugen; volgens wikipedia kan er maximaal 64 gb in. (meer dan genoeg, denk ik :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:11
computerjunky schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 20:34:
[...]

ik heb de p880-V10h-NOV-19-2012 gekregen net het weekeinde voor de kerst bij belsimpel. Geen idee of dat een garantie is voor verdere levering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10K

10K

10.000

sweetdude schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 21:32:
[...]

ik heb de p880-V10h-NOV-19-2012 gekregen net het weekeinde voor de kerst bij belsimpel. Geen idee of dat een garantie is voor verdere levering
Dat is toch gewoon de versie van de firmware? De telefoon blijft gewoon een P880.
Als je een gewoon een update uitvoert zou je altijd de nieuwste versie moeten krijgen.
Of de eur firmware installeren.

Ik raak nu zelf ook in de war. Er zijn dus wel verschillende versies, maar eigenlijk maakt het niet uit want je kan altijd de euro open firmware installeren voor een mogelijke JB update. Kan iemand dit voor de zekerheid even verifiëren? :+

[ Voor 34% gewijzigd door 10K op 26-01-2013 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
10K schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 20:40:
[...]

En welke versie is dat dan? De P880 is de enige toch?

Over het geheugen; volgens wikipedia kan er maximaal 64 gb in. (meer dan genoeg, denk ik :+ )
ik bedoelde dat sommige winkels buitenlandse telefoons verkopen met bijvoorbeeld duitse t-mobile firmware erop of de gewone duitse firmware.
de hardware is gewoon hetzelfde maar om de nederlandse firmware erop te krijgen moet je rare toeren gaan uithalen en daar zit ik niet op te wachten.

maar voor mij is het wachten op deze telefoon na dinsdag voorbij.

ik ga hem nu bestellen bij de mediamarkt voor 355+5 euro verzendkosten. (geen btw dagen).
dat is wel iets duurder aar de mediamarkt zit hier lokaal.
en al denk ik niet mediamarkt het zou durven om buitenlandse telefoons te verkopen kan ik hem mochten ze dat wel doen gewoon terug brengen naar de winkel.
en ook voor eventuele garantie zit de MM hier om de hoek erg handig.
eindhoven is zover weg van almere :)

dus voor iedereen die ook lokaal wil kopen en berijd is daarvoor iets meer te betalen en je heb een mediamerkt in de buurt goed idee om vandaag nog te bestellen het is namelijk de laatste dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-07 18:43

EaS

Just3 schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 16:58:
LGP880AT-00-V10h-EUR-XXX-NOV-19-2012
Gevonden in dat hidden menu ( bellen naar 3845#*880# ).
Van gsmwijzer.nl dus.
Ik vraag me wel af wat dat AT betekent, weet iemand dat?
chucky666 schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 18:47:
Bij mij hetzelfde ook met AT erachter.
Komt van gsmtopdeal vandaan.
Anoniem: 496045 schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 18:55:
Geen idee wat AT betekent (Android Telephone?), maar type maar eens een willekeurig LG telefoon modelnummer in op google gevolgd door AT, bijvoorbeeld LGP500AT of LGP700AT - *alle* firmwares voor (bijna) *alle* LG telefoons lijken die benaming te hebben. M.a.w. dit lijkt me meer een typische door LG gebruikte benaming, zonder dat het duidt op een of andere land versie of wat dan ook.
[...]
Pagina 23 van de handleiding:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/oGwahih.jpg
[...]

makkie88 schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 12:44:
Ik heb sinds een week ook een 4x HD gekocht op MP voor 220,-
de 880AT versie ook, werkt prima..
wel jammer dat hij (nog) geen JB draait, ik hoop dat LGe nog komt hiermee, of dat er een mooie Custom rom voor komt.. :)
Op het moment van typen is er inderdaad nog geen officiële update naar Jelly Bean. LG heeft wel via meerdere kanalen laten weten dat het er aan komt. Q1 - 2013, binnenkort dus. Verder is Jelly Bean nu al te draaien, d.m.v. een ... custom rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10K

10K

10.000

computerjunky schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 15:36:
[...]

ik ga hem nu bestellen bij de mediamarkt voor 355+5 euro verzendkosten. (geen btw dagen).
dat is wel iets duurder aar de mediamarkt zit hier lokaal.
en al denk ik niet mediamarkt het zou durven om buitenlandse telefoons te verkopen kan ik hem mochten ze dat wel doen gewoon terug brengen naar de winkel.
en ook voor eventuele garantie zit de MM hier om de hoek erg handig.
eindhoven is zover weg van almere :)

dus voor iedereen die ook lokaal wil kopen en berijd is daarvoor iets meer te betalen en je heb een mediamerkt in de buurt goed idee om vandaag nog te bestellen het is namelijk de laatste dag.
Ik heb hem inmiddels bijsteld bij belsimpel en gevraagd welke firmware versie erop zit. Dat konden ze helaas niet van te voren zeggen maar in ieder geval is de telefoon 'unbranded', dus geen t-mobile software erop, en ik kan hem binnen 30 dagen ruilen.

De jellybean update is inderdaad alleen aangekondigd voor alleen de EU open versie. Maar de 880AT met v10h valt daar dus waarschijnlijk ook onder en kan dus hopelijk snel de JB update verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

AT is volgens mij de landcode van oostenrijk, misschien dus telefoons die origineel voor de oostenrijkse markt bestemd waren?

Anyway, Gisteren mijn 4xHD binnengekregen, via gsmtopdeals. Service van de koerier was prima, uitleg helder etc, en belangrijker, binnen een paar minuten had ik mijn telefoon in handen. Ook 's avonds van T-mobile al bericht gehad dat mn nummerbehoud geregeld is, dus dat gaat allemaal prima (eerste keer dat ik van provider wissel, dus was wel een tikje zenuwachtig)

De telefoon so far is best indrukwekkend, heerlijk helder scherm, lekker soepeltjes, hoewel hij af en toe een hikje doet. Ik merkte dat tijdens het synchen van Google Music, andere netwerktaken ineens een beetje stotterde, opzich ook niet gek als je even een paar honderd meg aan muziek naar binnen trekt.

Installeren van appjes e.d. ging allemaal verbazingwekkend snel en soepel, prima dus!

Het enige wat nog een beetje wennen is, is het formaat van het toestel, en gemis van de Sense schil t.o.v. mijn oude Desire, maar dat komt wel goed :)

EDIT: mijn toestel is unbranded, en heeft ook de v10h firmware, for what its worth

[ Voor 3% gewijzigd door vectormatic op 29-01-2013 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10K

10K

10.000

vectormatic schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 09:43:
AT is volgens mij de landcode van oostenrijk, misschien dus telefoons die origineel voor de oostenrijkse markt bestemd waren?

EDIT: mijn toestel is unbranded, en heeft ook de v10h firmware, for what its worth
Bij alle firmwares staat er AT achter zie ik op XDA, dus het staat waarschijnlijk toch gewoon voor android telephone.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2003530

Grote kans dus als je hem in NL hebt gekocht dat je dan de juiste versie (v10h) hebt:
EURO OPEN, BALTICS, CZECH, SPAIN, FRANCE, GREECE, HUNGARY, ITALY, NETHERLANDS, POLAND, PORTUGAL, SWITZERLAND
BIN_LGP880AT-00-V10f-EUR-XXX-AUG-17-2012+0.zip
BIN_LGP880AT-00-V10h-EUR-XXX-NOV-19-2012+0.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

10K schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 10:20:
[...]

Bij alle firmwares staat er AT achter zie ik op XDA, dus het staat waarschijnlijk toch gewoon voor android telephone.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2003530

Grote kans dus als je hem in NL hebt gekocht dat je dan de juiste versie (v10h) hebt:

[...]
Het was ook maar een gokje :) Ik had me nog niet in XDA spulletjes verdiept

Overigens, net ff een telefoongesprekje gehad, de geluidskwaliteit viel me een tikje tegen vergeleken met mn oude toestel, maar niet schokkend of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Hadespuiter schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 12:03:
[...]

Daarmee ben je er nog niet. Er moet vervolgens een community opstaan die roms gaan maken.
Ik zie voorlopig nog vééls te weinig activiteiten op XDA. Er zijn een handvol onkundige amateurs bezig om rootacces te krijgen (wat ze niet lukt omdat de werkelijke kennis ontbreekt) en that's it.
Lijkt vooralsnog wel of de grote jongens die er wel verstand van hebben niet geïnteresseerd zijn in het toestel, en dan heb je een probleem.
Waarom blijven de grote jongens weg? Dit is toch vette hardware voor een gunstige prijs?

Hoewel,
Just3 schreef op zondag 20 januari 2013 @ 14:34:
Haperen? Op een quad core? Hoe bedoel je 'bij het unlocken'? Of bedoel je na het rooten? Het advies is niet helemaal compleet:
If your device is really slow, make sure "USB Debugging" is ticked, then run in a command prompt:
(ontbrekende tekst)
Ik heb zelf trouwens een SGS2, 'slechts' dualcore en erg snel. Maar ik heb eindelijk mijn vader kunnen overtuigen een smartphone te nemen, en dan bestelt hij meteen een om jaloers op te worden. :P

Anyway ik zei dat ik wel even wat dingetjes voor hem zou regelen (root en JB wou ie graag hebben).

[ Voor 18% gewijzigd door Sando op 29-01-2013 15:55 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Eerste CyanogenMod 10.1 rom is een feit voor deze telefoon. Link hieronder:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2123602

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10K

10K

10.000

Ik heb hem inmiddels ontvangen en het toestel geupdated naar de laatste versie. V10h dus, die kan wachten op een JB update. Nu maar hopen dat ie er ook echt komt. :)

Ik heb trouwens geen last van haperen bij het browsen (standard browser) en ook niet bij het unlocken.
Hij gaat echt razensnel, en voelt heel soepel aan. Ik zou toch terug naar de winkel gaan want volgens mij ben je de enige.
Was de verpakking gesealed? Welke batch code heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just3
  • Nu online
10K schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 18:42:
Ik heb hem inmiddels ontvangen en het toestel geupdated naar de laatste versie. V10h dus, die kan wachten op een JB update. Nu maar hopen dat ie er ook echt komt. :)

Ik heb trouwens geen last van haperen bij het browsen (standard browser) en ook niet bij het unlocken.
Hij gaat echt razensnel, en voelt heel soepel aan. Ik zou toch terug naar de winkel gaan want volgens mij ben je de enige.
Was de verpakking gesealed? Welke batch code heb je?
Was niet gesealed, waar kan ik die batch code vinden?
Ik vraag me ook af of het niet veel gedoe is en lang duurt om te regelen dat ik een nieuwe krijg.

Trouwens goed nieuws dat Cyanogenmod 10.1 beschikbaar is!

[ Voor 12% gewijzigd door Just3 op 29-01-2013 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop557
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-07-2021
Anoniem: 496045 schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 14:38:
Bij de algemene specificaties op de site van Lg staat het volgende bij geheugen: Intern geheugen 16GB extern uitbreidbaar tot 32GB. Bij de shops (pda shop,..) zie je bij accessoires micro sd kaarten tot 32GB te koop staan bij de LG optimus 4x hd. Dus denk ik dat 32GB extern toevoegen het maximum is voor deze telefoon.
Ik heb 64gb er in en dat werkt prima. Alleen kan die niet exfat aan en daardoor geen bestanden boven de 4GB en dat is natuurlijk wel een beetje jammer. Misschien in JB wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10K

10K

10.000

Just3 schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 19:07:
[...]

Ik vraag me ook af of het niet veel gedoe is en lang duurt om te regelen dat ik een nieuwe krijg.

Aan de binnenkant van de doos/deksel. Die van mij is MAYXXXXXXXX(1.0)WR.
Ik heb 64gb er in en dat werkt prima. Alleen kan die niet exfat aan en daardoor geen bestanden boven de 4GB en dat is natuurlijk wel een beetje jammer. Misschien in JB wel.
Ik heb er ook een 64gb sandisk sdxc kaartje in, moest ook geformatteerd worden toen ik hem in de telefoon stoptte, dus zal nu ook wel gewoon FAT32 zijn in plaats van exFAT. Beetje jammer inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishhh
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-07 22:01
Just3 schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 19:07:
[...]

LG NL levert geen gesealde exemplaren van de p880, dat werd mij verteld door de koerierdienst van thephonehouse.

PSN: TheKrish

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mijn LG van de mediamarkt is binnen en het is helaas de NLD versie die geen NEU dus moet gaan klooien voor een unlockte bootloader.
en ook bij mij aan de binnenkant MAYXXXXXXXX(1.0)WR

nou ik ga me maar alvast even verdiepen in het flashen van de NEU rom hehe beter nu hij ong leeg is dan later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

computerjunky schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 18:41:
helaas de NLD versie die geen NEU dus moet gaan klooien voor een unlockte bootloader.
Heu, dus die versie van ThePhoneHouse kan je niet rooten of CyanogenMod flashen?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10K

10K

10.000

Lees anders eerst even wat posts hierboven, de NLD versie IS de EU open versie. Gewoon de firmware en paar keer automatisch laten updaten en dan kom je vanzelf uit op de goede versie; namelijk V10h.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
10K schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 21:26:
Lees anders eerst even wat posts hierboven, de NLD versie IS de EU open versie. Gewoon de firmware en paar keer automatisch laten updaten en dan kom je vanzelf uit op de goede versie; namelijk V10h.
voor zover ik weet is dat de nederlandse versie niet eu open dathad volgens mij NEU geweest

je kan alsnog IEDERE telefoon flashen met openeu firmware alleen niet met de standaard software.
je zal 3rd poarty software moeten gebruiken en de firmware flash methode is ook wat ingewikkelder dan de standaard lg tool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10K

10K

10.000

computerjunky schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 23:16:
[...]

voor zover ik weet is dat de nederlandse versie niet eu open dathad volgens mij NEU geweest

je kan alsnog IEDERE telefoon flashen met openeu firmware alleen niet met de standaard software.
je zal 3rd poarty software moeten gebruiken en de firmware flash methode is ook wat ingewikkelder dan de standaard lg tool.
De grap is dat ze dezelfde firmware hebben namelijk V10h. Dus de JB update die Q1 dit jaar zou komen wordt gewoon automatisch geinstalleerd. (Als nog komt natuurlijk)

[ Voor 4% gewijzigd door 10K op 01-02-2013 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 352206

@Thaam of @Vectormatic

Ik wil hem ook bij die toko halen. Werkt de camera daar "out of the box" al prima? Ik heb eerlijk gezegd geen zin om direct te rooten en allerlei spul te installeren. Dat doe ik liever als ik het toestel al even heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirage
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:48
Ik heb gisteravond CWM geinstalleerd en CM10.1 (4.2.1) geinstalleerd op mijn 4X. Ergens voelde de oude rom trager maar ook deze bevat nog steeds een hoop haperingen vind ik zelf. Als ik dit vergelijk met de LG nexus met 4.2.1 is het een wereld van verschil vind ik zelf.

Overigens heb ik mijn telefoon voordat ik het werkende kreeg 2x mogen recoveren omdat deze niet meer door wou starten. En zoals gewoonlijk werkte het bij mij niet volgens de standaard tutorials maar had ik een andere flash tool nodig voordat mijn telefoon weer werkte.

https://www.afrikareisopmaat.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10K

10K

10.000

Weet iemand een app (gratis of betaald) voor dit toestel die ervoor zorgt ik sdcard in de telefoon als UMS kan aansluiten? En dan zonder dat er een root voor nodig is?

Heeft iemand al wel een succesvolle root gedaan met versie V10h?

Laat ook maar, ik dacht ik wil eerst niet rooten vanwege al het gedoe maar toen toch maar gedaan om gebruik te maken van UMS en het was in 5 min gebeurd. :) SuperSU geïnstalleerd en het werkt perfect met V10h!
Nu kan ik gewoon bestanden naar me SD kaart slepen en kopiëren, MPT is echt een ramp.

[ Voor 54% gewijzigd door 10K op 01-02-2013 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 352206 schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 16:03:
@Thaam of @Vectormatic

Ik wil hem ook bij die toko halen. Werkt de camera daar "out of the box" al prima? Ik heb eerlijk gezegd geen zin om direct te rooten en allerlei spul te installeren. Dat doe ik liever als ik het toestel al even heb.
bijna alle telefoons lijken uit de box nog v10a te zijn dus nee de camera werkt niet goed out of the box tenzij je een 3rd party camera app instaleerd.
MAAR je kan natuurijk ook gewoon even updaten naar v10h en al je camera problemen zijn verdwenen.
daar heb je geen root of wat dan ook voor nodig.
updaten gaat heel simpel via OTA zijn 4 updatejes en duurt ongeveer 45 minuten.
of als je het sneller wil sluit je hem aan op de pc en gooi je direct v10h erop en ben je binnen 10 minuten klaar.

@10k natuurlijk krijgt de NLD versie gewoon JB maar hij word helaas niet unlocked met die update voor zover bekend was dat namelijk alleen vor de open EU versies bedoeld.
al heb ik bij deze graag ongelijk haha dus als jij meer weet hoor ik het graag. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10K

10K

10.000

computerjunky schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 18:51:
[...]

@10k natuurlijk krijgt de NLD versie gewoon JB maar hij word helaas niet unlocked met die update voor zover bekend was dat namelijk alleen vor de open EU versies bedoeld.
al heb ik bij deze graag ongelijk haha dus als jij meer weet hoor ik het graag. :+
Ik begin zelf ook weer te twijfelen, maar ik had begrepen dat de EU open dezelfde firmware versie gebruikt als de NLD, dus dan zitten we goed met versie V10h. (mits unbranded natuurlijk) :+

Het klopt inderdaad dat de unlocked bootloader is aangekondigd:
Afbeeldingslocatie: http://i-cdn.phonearena.com/images/articles/76910-thumb/LG-Optimus-4X-HD-JB-jpg.jpg

Maar we zullen het wel zien, ik ben erg benieuwd naar JB en of het de telefoon ook verbeterde prestaties geeft.

[ Voor 9% gewijzigd door 10K op 02-02-2013 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ach als ik kijk naar mijn moeders tf300 tablet is JB bijna etzelfde als 4.0 en de beste verbetering vind ik nog altijd de vinkjes bij iedere app om notificaties uit te kunnen zetten.
veel games hebben daar nogal last van en dat zijn de berichten die ik niet zien wil.

verder kan de lg 4x hd niet echt smoother meer worden het is zoiezo al supersmooth op slechte apps na. battery saver plus is bijvoorbeeld erg laggy maar dat licht aan die app zelf.

verder vraag ik me af of JB niet een grote impact op de accu gaat hebben omdat geforceerd meer fps best wel eens meer fps zal gaan renderen dan dat nu het geval is en dat kost extra rekenkracht/accu.

ook geheugen in jb is nog altijd iets wat me dward zit.
meer (voor mij) nutteloze features zoals meerdere accounts vreet ook weer meer geheugen en dat is geheugen die ik niet geberuiken kan.

android beam.
4 nieuwe mindervalide opties.
calender in 4.1 heeft animaties en animaties kosten calculaties en dus accu.

ook deze nieuwe features kunnen best wel eens meer accu vreten.
ik ben dus in iedergeval zoiezo niet 1 van de eerste die gaat updaten ik wacht wel een maandje tot ik harde cijvers en screenshots zie van geheugengebruik.

ik heb nu tussen de 450 en 500 mb vrij met whatsapp talk inyourfacebook en missed message flasher acitef.
missed message flasher is trouwens geweldig.
je kan hiermee om de door jou ingestelde tijd een herinnering voor notifications af laten gaan.
dit kan door trillen een trilpatroon die je zelf in kan stellen of door een door jou ingesteld geluid of door je main backlight te laten knipperen voorde door jou ingestelde miliseconde.
of natuurlijk elke combinatie van de 3.
ik heb het ingesteld op de eerste 30 min alleen een geluidje om de 5 min en daarna om de 10 min omdat dat zuiniger is.
trillen en backlight gebruiken veel meer stroom.

maargoed ik wacht dus nog even af of JB een pro of een con is :) ik hou mijn twijfels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -gekko-
  • Laatst online: 02-06-2023
Goed nieuws wat betreft de Jelly Bean update!
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2132825

Verder ben ik niet echt tevreden met de batterij van de LG Optimus 4X. Heeft iemand ervaring met andere batterijen die in dit toestel passen?
Ik zit bijvoorbeeld te denken aan deze:
http://www.b2ctelecom.nl/...g-optimus-4x-hd-p880.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@gekko. Laat je batterij eens volledig leeggaan en hang deze dan een ganse nacht aan de lader. Dit was voor mijn batterij een serieuze verbetering. Er word aangeraden van dit één keer in de maand te doen. Ik geloofde daar eerst ook niet in maar ik ondervind dat de uithouding van mijn batterij gevoelig verbeterd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-gekko- schreef op maandag 04 februari 2013 @ 17:10:
Goed nieuws wat betreft de Jelly Bean update!
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2132825

Verder ben ik niet echt tevreden met de batterij van de LG Optimus 4X. Heeft iemand ervaring met andere batterijen die in dit toestel passen?
op ebay staat af en toe een 2680 mah batterij die onder dezelfde cover past.
maar daar haal je misschien 30 min extra mee.
het is gewoon een feit dat bij gewoon gebruik van apps (niet gamen dus) je batterij met de telefoons van deze dagen maar 3.5 a 4 uur mee gaat.
en als je apps goed geoptimaliseerd zijn misschien 4,5 uur.
bij zwarder gebruik of hoge brightness haal je misschien net de 3 uur.
dat ligt niet aan de LG dat is gewoon een feit bij alle toestellen deze dagen.
ze hebben erg veel power maar gewoon inet genoeg sap om het te kunnen leveren.

het word zijn voor wat dikkere telefoons met een 600 mah batt.
de lg had van mij makkelijk 3 mm diker mogen zijn en dat had qua oppervlakte de batterij gewoon bijna 3x zo groot kunnen maken.
mijn oude telefoon was 12.9mm dik en moet zeggen deze voelt erg dun aan.

en ja je batterij eraan laten hangen nadat ie vol aangeeft kan handig zijn.
had m vandeweek opgeladen losgemaakt en gereboot en na de reboot stond ie alweer op 97% dus weer eraan gehangen en het duurde gewoon een half uur voordat hij weer vol aangaf.
ik heb mijn vermoedens dat de telefoon inet helemaal goed kan zien wanneer hij vol is.

[ Voor 11% gewijzigd door computerjunky op 04-02-2013 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10K

10K

10.000

Anoniem: 496045 schreef op maandag 04 februari 2013 @ 17:50:
@gekko. Laat je batterij eens volledig leeggaan en hang deze dan een ganse nacht aan de lader. Dit was voor mijn batterij een serieuze verbetering. Er word aangeraden van dit één keer in de maand te doen. Ik geloofde daar eerst ook niet in maar ik ondervind dat de uithouding van mijn batterij gevoelig verbeterd is.
Klopt dit wel? Voor een Li-Ion batterij is het juist slecht om volledig te ontladen en herladen, je kan beter voorkomen dat de batterij helemaal leeg loopt, en zo vaak als nodig is herladen ook zit de batterij op 50%.

En je kan een li-ion batterij niet over-chargen dus de hele nacht aan de lader heeft toch geen zin, behalve dat het stroom kost.

[ Voor 4% gewijzigd door 10K op 04-02-2013 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-07 18:43

EaS

-gekko- schreef op maandag 04 februari 2013 @ 17:10:
Ik zit gemiddeld zo op een dag of anderhalf kwa accuduur. Meestal eigenlijk gewoon een dag (24 uur, plus pak-em-beet een uurtje of 5 a 6 extra). Dat is met licht gebruik (andere test scenarios heb ik in deze post al eens beschreven). Af en toe wat surfen, paar keer bellen, wat whatsapp-jes, geen games, geen overdreven lange display tijden. Display brightness heb ik wel omlaag geschroefd (Systeem instellingen -> Weergave -> Helderheid -> @50%).

Maar wat betreft een accu met extended cover (zoals die in je link): Je weet dat je dan je NFC mogelijkheid verliest? Die zit namelijk in het deksel. Een ander (extended) deksel erop, en foetsie is de NFC optie:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hapaIJO.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -gekko-
Misschien ben ik ook wat te kritisch, dit is mijn eerste smartphone en mijn vorige telefoon ging gewoon 4 dagen mee op 1 accu. Dit is bij smartphones volgens mij een utopie. Als ik mijn verbruik vergelijk met jouw post EaS, dan kom ik aardig in de buurt bij het verbruik dat jij beschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-07 13:45
Sony Xs of deze, sony Xs of deze.....kanonnen. Keuzes keuzes....

En als je er dan uit bent. Wit/Zwart /Wit/Zwart

Keuzes moeten ze verbieden.......

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
10K schreef op maandag 04 februari 2013 @ 20:13:
[...]

Klopt dit wel? Voor een Li-Ion batterij is het juist slecht om volledig te ontladen en herladen, je kan beter voorkomen dat de batterij helemaal leeg loopt, en zo vaak als nodig is herladen ook zit de batterij op 50%.

En je kan een li-ion batterij niet over-chargen dus de hele nacht aan de lader heeft toch geen zin, behalve dat het stroom kost.
er zit bescherming in de telefoon die voorkomt dat hij helemaal leeg kan lopen
de telefoon word dan ook uitgezet met nog een paar % vermogen in de batterij.
mijn telefoon word bij 2% uitgezet maar is daarna nog gewoon in staat op te starten dus er zit meer dan genoeg sap in.

@AeS klopt inderdaad bij de meeste raak je NFC kwjt maar veel mensen gebruiken dat toch al niet.
je heb ook opties waar een NFC antenne in de extended cover zit maar zie kosten dan ook wel 2x zoveel.

@-Gekko- ik heb nu aardig wat oen tweaken en klooien aan mijn exemplaar en met wifi permanent aan en alleen bellen (wat je dus ook doet met een niet smartphone) haal je denk ik met gemakt 5 dagen.
ik zit momenteel op 1 dag en 3 uur met wifi permanent aan (heb nog geen 3g abbo) waarvan 1 uur en 40 minuten in apps gekooit is (vooral facebook whatsapp en wordfeud).
batterij had zonder die apps nog zeker op 95% gezeten.
batterij drainage zonder apps is dan oook echt minimaal met alleen wat processen uitgeschakeld te hebben.

de eerst dagen was de telefoon wel binnen een paar uur leeg door al het spelen en expirimenteren :P

@basset

ik heb de witte genomen en geen moment spijt gehad.
vingerafdrukken alleen zijn al een enorm voordeel die zie je nameijk veel minder op de witteversie.
enigste mogelijke nadeel is dat apps als LG led notifications (gebruikt de toets leds) niet echt goed werkt omdat witte leds op witte toestellen iet echt duidelijk zijn.
maar daarvoor moet je zoiezo rooten dus dat wou ik zoiezo al niet direct doen.
ik gebruik daarvoor nu Missed Message flasher die elke 10 minuten (volledig instelbaar) een geluidje afspeeld als herinnering dat je een onbekeken notification heb.
werkt echt perfect en is die 2 euro meer dan waard !
gebruikt na wat instellen ook maar een % batterij tijdens het afspelen per 3 uur.
en wanneer laat je je telefoon nou 3 uur lang liggen haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 500734

Dag allemaal, ik heb met de lg 880 mijn eerste android toestel gekocht. Altijd nokia gehad maar daar vind ik mijn gading niet meer. Een eerste vraagje: die machtigingen bij de gedownloade apps, is dat gevaarlijk? Bv: verhinderen dat de telefoon overschakeld naar slaapmodus....dat was bij nokia (symbian) allemaal niet. Moet je hier rekening mee houden of waar moet je naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 500734 schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 09:19:
Dag allemaal, ik heb met de lg 880 mijn eerste android toestel gekocht. Altijd nokia gehad maar daar vind ik mijn gading niet meer. Een eerste vraagje: die machtigingen bij de gedownloade apps, is dat gevaarlijk? Bv: verhinderen dat de telefoon overschakeld naar slaapmodus....dat was bij nokia (symbian) allemaal niet. Moet je hier rekening mee houden of waar moet je naar kijken.
over het algemeen moet je zelf doen waar je je prettig bij voeld.
maar zettings zoals slaapstand voorkomen is aarschijnlijk een game omdat als je zeg je slaapstand op 15 seconden heb staan en je zit 15 seconden iets te bekijken in de game wil je natuurlijk niet dat je scherm uitgaat.
verder is het erg lastig te zeggen waar je appje de gevragde gegevens voor nodig heb al is bij sommige natuurlijk metteen duidelijk dat hij het wel of niet nodig heeft.

zo heeft een gps test app NIETS te zoeken in je sms of contact lijst en die zou ik die toestemming dan ook niet geven.
maar chat apps hebben dat weer wel nodig zonder kunnen ze namelijk niet kijken wie er online is.

dus gewoon op je gevoel afgaan en kijken of jij vind of een app het wel of niet nodig heeft als je het ergens niet mee eens ben is er vast wel een alternatief te vinden er zijn immers bijna 800.000 apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KamiKaaze
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-06 18:53
Android Jelly Bean updates coming soon to LG Optimus 4X HD, L9 and L7
Ik dacht eerst mooi..... maar.....
Binnen nu :*) en een half jaar :'( wat ik op de diverse sites terug kan vinden, dus veel wijzer worden we hier ook niet van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KamiKaaze schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 21:10:
Android Jelly Bean updates coming soon to LG Optimus 4X HD, L9 and L7
Ik dacht eerst mooi..... maar.....
Binnen nu :*) en een half jaar :'( wat ik op de diverse sites terug kan vinden, dus veel wijzer worden we hier ook niet van...
ach heb geen haast zoveel pluspunten zitten er toch niet aan.
project butter is onzin en wat mij betreft zelfs een nadeel omdat de rom al supersmooth is en meer gerenderde frames betekend meer cpu power nodig = minder battery time.
meerdere gebruikers vreet weer geheugen en bijna niemand gebruikt het dus minder geheugen voor de gebruiker vrij.

zelfde voor android beam al is dat misschien in de toekomst nog wel interesant als iedereen nfc heeft nu heeft bijna niemand het nog.
en zo zijn er nog veel meer nieuwe features die niet echt nuttig zijn maar weg geheugen gaan gebruiken en dus minder voor je apps overlaten.
dus of updaten wel een slim idee is blijft nog even de vraag ikzelf denk van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KamiKaaze
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-06 18:53
computerjunky schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 16:29:
[...]
.......
dus of updaten wel een slim idee is blijft nog even de vraag ikzelf denk van niet.
Ik speel nou eenmaal graag :+ bij mij staat het er allemaal meestal als eerste op... en soms ga ik juist terug naar een eerdere versie...

En wat je zegt nieuwer is niet altijd beter.... soms heb ik te weinig geduld om de reacties af te wachten... |:( maar dan als het niet werkt heb ik in ieder geval een nieuwe uitdaging :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mishter_Jingles
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-12-2024
Ik heb deze smartphone nu ook al bijna een maand. Ik was heel tevreden maar de laatste dagen gaat de batterij supersnel leeg: van 100% naar 80% in 7 uur tijd, zonder gebruik met wifi disabled, gps disabled, mobile data disabled en bluetooth disabled en zonder openstaande apps.
Weet iemand waaraan dit zou kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mishter_Jingles schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 09:48:
Ik heb deze smartphone nu ook al bijna een maand. Ik was heel tevreden maar de laatste dagen gaat de batterij supersnel leeg: van 100% naar 80% in 7 uur tijd, zonder gebruik met wifi disabled, gps disabled, mobile data disabled en bluetooth disabled en zonder openstaande apps.
Weet iemand waaraan dit zou kunnen liggen?
probeer gecachde prograppas eens te diablen.

als de accu op 100% is haal dan ook even de stekker eruit (hierdoor reset de grafiek) maak een batterij widged en laat de telefoon 2 uur idle draaien en kijk of je wakelocks heb.
zo ja zijn er apps die je telefoon uit deep sleep halen en dat vreet stroom.
zijn die er dan zou ik beginnen met apps verwijderen.
maar clear eerst even de cache (settings>apps>actief>bar onderin en schakel wat meuk uit. een deel zal niet uit gaan en terug blijven komen maar een groot deel heeft geen reden om aan te staan op de achtergrond.

ik dacht eerst dat dit gewoon een cache bestand was van de geladen apps maar ze blijken dus echt in de achtergrond te blijven draaien en dat vreet stroom.

heb zelf 2 dagen geleden tests gedaan 1 kancht alles uitgeschakeld en ik had geen zichbare battery drain met wifi permanent onn en de andere dacg niets uitgezet en was 7 % kwijt snachts en dat kwam door 1 app.

wat je ook kan proberen is settings> ontwikelingsopties> en onderin achtergrond processen van standaard naar gen zetten.
dit heb ik nog niet getest maar zou kunnen helpen.

scratch thats.
net na de post even aangezet en dit is een verschikkelijk slecht idee doordat de telefoon constant probeerd 3 autostart systeem processen op te starten waardoor de telefoon nooit in deep sleep gaan en dus je batterij sneller leegzuigd dan gemiddeld actief gebruik.

voor degene die het willen weten het gaat om de volgende:

-android -kernel applicaties
-helper voor pakket toegang

Thuis lijkt de launcher te zijn als je die namelijk beeindigd moet je scher opnieuw opbouwen.

[ Voor 14% gewijzigd door computerjunky op 13-02-2013 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 501820

is er eigenlijk al een update voor de verbetering van de camera? die zou tijdens het filmen blijven zoomen en scherpstellen ofzo. En wanneer komt jelly bean hierop?
Anoniem: 501820 schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 23:02:
is er eigenlijk al een update voor de verbetering van de camera? die zou tijdens het filmen blijven zoomen en scherpstellen ofzo. En wanneer komt jelly bean hierop?
al meerdere zelfs.
dat was op v10a we sitten nu al op v10h

en ja jb is on the way er zijn al meerdere testversies opgedoken.
al zou ik niet te warmlopen voor JB het is tot nu toe trager en vreet meer batterij.

ik denk dat dit komt door het feit dat er geforceerd meer fps gerenderd worden .

de 4.0 rom is foutloos en supersmooth dus project butter voegd niets toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-07 09:32
Weet er iemand of er nog meer custom roms komen voor de lg?

Ben van plan om er een aan te schaffen maar als ik zo naar de community kijk op xda is het gewoon helemaal stil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Knamix schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 08:36:
Weet er iemand of er nog meer custom roms komen voor de lg?

Ben van plan om er een aan te schaffen maar als ik zo naar de community kijk op xda is het gewoon helemaal stil...
locked bootloader = no custom roms
JB = unlocked bootloader

de rest kan je zelf wel bedenken:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -gekko-
Hoeveel RAM gebruiken jullie gemiddeld met deze telefoon? Ik zit gemiddeld rond de 500 en vraag me af of dit veel is of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10K

10K

10.000

-gekko- schreef op zondag 17 februari 2013 @ 10:57:
Hoeveel RAM gebruiken jullie gemiddeld met deze telefoon? Ik zit gemiddeld rond de 500 en vraag me af of dit veel is of niet?
Ik zo rond de 600 mb. Maar als het goed is sluit Android zelf apps als er meer ruimte nodig is. (toch?)
Appkiller is ook niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-gekko- schreef op zondag 17 februari 2013 @ 10:57:
een verse boot met daarna wat zooi afgesloten dat niet opgestart hoeft te staan heb ik rond de 500 mb vrij zonder gebruik van cleaners enzo zakt dit teruk naar 430 a 450 vrij.

apps die actief blijven zijn

whatsapp
google play services (is voor google talk)
weer (widged)
missed message flasher (herhalingsgeluid elke 5 min als je een berichtje gemist heb)
lg toetsenbord.
en natuurlijk opties omdat je in het opties scherm zit

op moment van typen zat ik ok 453 vrij gemeten onder applicaties.
alle apps gesloten die nog open stonden.
en ik gebruik geen enkele task killer.

taakbeheer (appje dat erin zit) geeft maar 420 mb vrij en ik denk dat dit komt omdat die taakmanager meer ram vreet.

edit : net even gereboot en zit op 494 mb vrij.
af en toe rebooten is dus wel slim.

[ Voor 3% gewijzigd door computerjunky op 18-02-2013 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
het is toch wel erg stil hier op de 4x hd forums.
betekend dat dat iedereen reuze tevreden is of dat niemand hem gekocht heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fastclaimer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-07 20:05
Geen klachten/vragen bij mij.
Telefoon inmiddels 5 maanden in mijn bezit en bevalt prima.
Batterij haalt het gewoon iedere dag, had alleen wel dat ie vorige week ontzettend traag was.
Hele boel gereset en het is weer goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaam
Hallo tweakers,

Inmiddels heb ik al een aantal weken gebruik kunnen maken van deze telefoon. Ik had al eerder een review willen maken, maar ben in de tussentijd papa geworden.
Tot nu toe ben ik uiterst tevreden over deze prachtige telefoon. Ik vind hem lekker in de hand liggen. Tuurlijk hij is wat groot, maar daar kies je zelf voor. Ik heb nog geen 1 keer last gehad van vastlopers of sudden Deaths.
Hij loopt uiterst vloeiend, en start tot nu toe alle spellen en toepassingen op die ik download. De haperingen waar sommigen het over hebben snap ik wel. Wat ik ervan ervaar is dat het "schild" van LG die eroverheen zit net wat trager reageert dan dat het toestel eigenlijk aankan.

Het scherm is fenomenaal en je kan er gerust een film op draaien. Het geluid uit de speakers vind ik wat minder.

Wat me nu een beetje opvalt is dat het toestel vrij snel leeg gaat, zelfs als hij in de standby modus staat.
Daar wil ik als kantekening bij zetten dat ik 3g of Wifi continue aan heb staan. (anders krijg je de Whattsapp berichten niet meteen) En als provider gebruik ik Tele2. En Tele2 data werkt alleen maar als roaming aanstaat. Het zal me niet verbazen als het voor een groot deel daaraan ligt. Verder staat mijn schermhelderheid zelfs al op 35%.
Ik heb verschillende Apps geprobeerd, van Task killers tot Cache cleaners, en deep sleepers, maar ik heb nog geen app gevonden die daadwerkelijk het verschil maakt. Inmiddels zit op 28% en is hij vanmorgen om 8uur van de lader gegaan. Ik heb hem vandaag alleen gebruikt als boodschappenlijstje.

Ik heb ongeveer 375MB vrij aan RAM geheugen.

Facebook heb ik er ook al afgegooid omdat ik merkte dat ook die continue op de achtergrond aan het draaien is. Ik laad hem vandaag helemaal leeg lopen en kijk of de accuduur dan verbeterd.
Als jullie nog meer tips of goede apps hebben, wil ik het graag weten. :)

Al met al krijg je veel telefoon voor je geld. Ik vind het ook niet nodig om over te gaan naar Jelly Bean, tenzij ze de accuduur weten te verbeteren.

Ik heb tot nu toe totaal geen spijt van deze snelle en schitterende LG Optimus 4x HD 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik heb geen idee war 3g gebruikt omdat ik dit niet heb maar wifi gebruikt gewoon helemaal niets.
dus als je alleen een boodschappenlijstje gebruikt heb en je accy bijna leeg isis er toch wat aan de hand.
ik zou dan ook een batterij monotor downloaden en kijken waar je sap precies heengaat.

verder zijn mijn tips disable maps blijf weg van apps met adds en deinstaleer alle apps die zichzelf weer opnieuw opstarten (vooral games).
je kan ook aardig wat lg aaps uitschakelen omdat ze toch nutteloos zijn.

als je je telefoon niet gebruikt met wifi aan moet je over de hele dag nog geen 3% sap kwijtraken.
met 3g aan is dit misschien tussen de 6 en 8%.

ook je ram is aan de lage kant en doet mij geloven dat er aardig wat meuk op de achtergrond staat te draaien ik heb gemiddeld 500 mb vrij.

probeer dan ook eens naar settings> apps te gaan klik daarop het 2de tabje en kijk eens of er zooi aanstaat (zoals games, lg smartworld en ga zo maar door) dat helemaal niet aan hoeft te staan.
als je het niet zeker weet post gewoon even de apps die opgestart staan hier en we pluizen ze voor je uit.

als je dat gedaan heb kan je onderin op gecachde apps klikken en ook hier kan je waarschijnlijk ee hele lading uitschakelen.
gek genoeg vreten apps die hier gecached zijn nog steeds cpu tijd waarschijnlijk om ze actief te houden.
en als je je telefoon dus een paar uur niet gebruikt vreet dat dus wel stroom terwijl je de apps niet gebruikt.
voor kortere tijd moet je deze dus ook gewoon aan laten staan (zeg whatsaps die je een paar keer per uur gebruikt) anders moet je telefoon hem iedere keer weer volledig laden.
maar als je een spelletje gespeeld ehb en hij staat er hier bij zou ik m sluiten omdat hij anders stroom blijft vreten.
ook apps als lg smartworld pc sync firmware upgrade en andere lg meuk staat hier vaak aan vooral na een reboot.
uitschakelen die meuk dus je gebruikt het immers niet.

ook om de paar dagen rebooten is een goed plan.

verder heb ik helemaal geen ervaring met haperingen tenzij ik per ongelijk iets verkeerd uitklik.
dan moet hij dat immers weer inladen.
maargoed ik let dan ook continu op wat er opgestart is en wat er gecached is en laat niets op de achtergrond draaien.
ik kan me goed voorstellen dat bepaalde apps die af en toe via internet refresehen een hapering kunnen veroorzaken omdat je cpu dan even met wat anders bezig is terwijl jij net een slide beweging maakt wat dan een hapering veroorzaakt.

dus mijn mening is goede resource management door de gebruiker houd de telefoon snel.
net als een windows pc dus.
het is altijd de gebruiker :)

anyway hoop dat een aantal van de tips helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch Sephiroth
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-01 13:02
@ Thaam:

De volgende post op XDA heeft mij best geholpen met de batterij:
http://forum.xda-develope...p?p=35639959&postcount=73

Kort samengevat is deze persoon er dus achter gekomen dat de apps Google+, Google Talk, en Downloads veel wakeups veroorzaken vanuit diepe slaap (als je dus de telefoon niet gebruikt).
Als je geroot bent kan je de apps bevriezen met Titanium backup bijvoorbeeld. Maar als je, zoals ik, geen root hebt kan je via het apps menu in settings de betreffende apps openen en op 'Disable' klikken (engelse versie). Vanzelfsprekend alleen als je die 3 applicaties niet gebruikt.

Verder de locatieservice uitzetten van Google Maps en ik gebruik de app 'Y5 - Battery Saver' om mijn wifi uit te zetten als mijn thuis netwerk niet binnen bereik is.
Natuurlijk geldt dat hoe meer/vaker je synchroniseert, en hoe meer updatende widgets je gebruikt. Hoe vaker de telefoon even verbinding moet maken en dus sneller leeg gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dutch Sephiroth schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 16:16:
@ Thaam:

De volgende post op XDA heeft mij best geholpen met de batterij:
http://forum.xda-develope...p?p=35639959&postcount=73

Kort samengevat is deze persoon er dus achter gekomen dat de apps Google+, Google Talk, en Downloads veel wakeups veroorzaken vanuit diepe slaap (als je dus de telefoon niet gebruikt).
Als je geroot bent kan je de apps bevriezen met Titanium backup bijvoorbeeld. Maar als je, zoals ik, geen root hebt kan je via het apps menu in settings de betreffende apps openen en op 'Disable' klikken (engelse versie). Vanzelfsprekend alleen als je die 3 applicaties niet gebruikt.

Verder de locatieservice uitzetten van Google Maps en ik gebruik de app 'Y5 - Battery Saver' om mijn wifi uit te zetten als mijn thuis netwerk niet binnen bereik is.
Natuurlijk geldt dat hoe meer/vaker je synchroniseert, en hoe meer updatende widgets je gebruikt. Hoe vaker de telefoon even verbinding moet maken en dus sneller leeg gaat.
ik heb zelf google talk non stop actief en heb geen enkele problemen ermee.
downloads heb ik ook gewoon aanstaan en lijkt niets te doen.
ik heb verder ook geen idee wat downloads zou moeten doen maar het is guidelijk geen probleem geval.
wel heb ik google plus uitgeschakeld.

verder heb ik wel de volgende dingen uitgeschakeld:

applicatie manager (leek me nogal nutteloos)
calendar widged (starte steeds op en gebruikte het niet)
cell broadcast (starte ook steeds op en je heb het niet nodig)
bijde DRM services (omdat je ze nnietnodig heb en wel resources gebruikte)
email widged (starte ook op en gebruik het niet widgets zijn evil voor je accu)
fav. contacten widged
financieel (omdat het een waardeloze app is.)
gmail (gebruik het niet)
google agenda sync (vrat accu)
google partner setup (geen idee wat het is maar het is veilig om uit te zetten)
google zoeken (zoek balkje bovenin start scherm wou ik niet hebben)
google + (bekend probleem)
internet (browser maar stuurd data weg en vreet daardoor meer stroom gebruik chrome)
maps (gebruik het niet en dit is verreweg het grootste energiezuigende appje op je telefoon gebruik je het wel zet dan wat vinkjes uit in de app instellingen van maps)
market feedbackagent (geen idee wat het is maar heb het niet nodig)
muziek (muziek speler maar 3rd part apps zijn beter).
muziek (de widged)
nieuws! (geen nederlands nieuws dus uit met die meuk)
remotecall service (alleen nodig bij problemen en contact met lg helpdesk dus uit die meuk)
sociaal+ twitter en facebook zooi vond de app slecht dus uitgeschakeld)
street view (ook niet nodig dus uit)

verder he ik nfc en gps altijd uit staan en sync staat altijd aan al weet iknog steeds niet wat dit nou precies synced.
maar had problemen met het ontvangen van berichten dus heb het maar aan gelaten het lijktniets te gebruiken.

de enigste widged die ik gebruik is de standaard weer widged maar die moet er ook aan gelove hij klopt immers vaak niet.
zonneschijn midden in de nacht uhuh.

anyway google talk is save als je het gebruiken wil al zou ik niet weten waarom bijna niemand gebruikt het :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17896

Heb er eentje sinds gisteren. Eerste indrukken zijn prima.

Wel vind ik het volume van inkomende gesprekken wat te laag - op straat bellen verstond ik het gesprek erg moeilijk. Waar vind ik de optie om de luidspreker harder te zetten bij telefoongesprekken? Ik zie niet meteen wat staan in de settings, enkel volume van ringtone, media etc. Bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan Bloemen
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-03 16:39
Onder Systeeminstellingen -> Geluid -> Volumes zullen alle volume's moeten staan.

Wat mij ook opvalt is dat de manier van de telefoon tegen je oor ook een duidelijk verschil kan maken. Ik ondervindt zelf geen hinder van te zacht geluid namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt - maar dat bedoel ik dus, want onder die instellingen zie ik enkel:

Phone Ringtone
Notification Sound
Touch Feedback & System
Music, Video, Games and other Media
Alarms

Geen volumeregeling voor gesprekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan Bloemen
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-03 16:39
Wat nog wel mogelijk is, is om tijdens het gesprek (dus terwijl je aan het bellen bent) met de volumeknop aan de zijkant het volume verhogen. Als ik me niet vergis werkt dit wel ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
klopt inderdaad dit moet je tijdens het bellen doen met de volume knop.
het is idd vreemd dat dit niet onder de volumes staat maarja dit lijkt bij meerdere merken zo te zijn.
ik ben gewend de volumeknop te gebruiken dus het was mij nog niet eens opgevallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -gekko-
[quote]computerjunky schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 15:47:
als je je telefoon niet gebruikt met wifi aan moet je over de hele dag nog geen 3% sap kwijtraken.

Raak jij echt maar 3% van je "sap" kwijt als je je telefoon niet gebruikt met wifi aan? Voordat ik vannacht ging slapen stond mijn batterij op 91%, toen ik vanochtend wakker werd stond deze op 85%. Ik heb alleen 2G verbinding aan staan. Is het dan normaal dat je 6% batterijverlies hebt in +/- 10 uur? Ik zit nu op ongeveer 600 mb ram gebruik.

Verder vraag ik me af of als je via de applicatie-instelling -> actief gaat, zijn dit alle actieve apps die op dat moment draaien? Want als ik bijv. de nu.nl open, naar het homescreen ga en dan weer de nu.nl app open, komt deze weer op de pagina die ik het laatst bezocht heb. Is deze app dan ook de hele tijd actief? Zoja, hoe kan je deze dan uitzetten?

[ Voor 22% gewijzigd door -gekko- op 24-02-2013 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er is bij je wifi instellingen wel een verschil. Bij geavanceerde instellingen heb je de mogelijkheid om wifi uit (start dan terug op als je de telefoon uit de slaapstand haalt) of altijd aan te laten staan tijdens de slaapstand. Dit maakt wel een heel groot verschil in verbruik.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 496045 op 24-02-2013 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-gekko- schreef op zondag 24 februari 2013 @ 12:29:
[quote]computerjunky schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 15:47:

Raak jij echt maar 3% van je "sap" kwijt als je je telefoon niet gebruikt met wifi aan? Voordat ik vannacht ging slapen stond mijn batterij op 91%, toen ik vanochtend wakker werd stond deze op 85%. Ik heb alleen 2G verbinding aan staan. Is het dan normaal dat je 6% batterijverlies hebt in +/- 10 uur? Ik zit nu op ongeveer 600 mb ram gebruik.

Verder vraag ik me af of als je via de applicatie-instelling -> actief gaat, zijn dit alle actieve apps die op dat moment draaien? Want als ik bijv. de nu.nl open, naar het homescreen ga en dan weer de nu.nl app open, komt deze weer op de pagina die ik het laatst bezocht heb. Is deze app dan ook de hele tijd actief? Zoja, hoe kan je deze dan uitzetten?
ja sterker nog na verder klooien ben ik snachts nog geen 1% kwijt met wifi altijd aan.
ik sluit nu alles behalve google talk , de weer app ,whatsapp ,google services (onderdeel van talk) en mixed message flasher ( gebruik ik voor terugkerende alarmpjes nadat ik een bericht gemist heb omdat er geen led op zit) en het toetsenbord omdat deze niet uit kan.
verder heb ik 3g bluetooth nfc gps enz uitstaan.

en nee je battery drain is echt niet normaal ik denk dat je een verkeerde app geinstaleerd heb die loopt te klooien en je accu leegvreet of meerdere apps die een beedje lopen te klooien.
600 mb ram gebruik is ongeveer normaal en na een reboot kan dit wel eens teruglopen naar 450 maar het loopt altijd langzaam weer vol door caching enz.

en ja instellingen > apps > actief zijn alle op dat moment actieve apps als het goed is staat daar je toetsenbord, lg services, whatsapp eventueel facebook en alle andere apps die syncen met het web of notificaties geven.
om bij nu.nl te blijven het kan zijn dat deze actief blijft en dan kan je hem in instellingen > apps > actief uitschakelen.
maar het can ook zo zijn dat hij gewoon gecached word en dan kan je hem vinden in hetzelfde menu maar moet je onderin even op gecachde processen weergeven klikken en hem daar uitschakelen.
wat ook nog kan is dat hij gewoon in de app settings opslaat waar je gebleven ben.

zelf zet ik alles wat niet aan hoeft te staan en niet vcaak gebruikt word uit onder apps > actief .
en sinds een week ook de gecachde apps maar ik ben er nog steeds niet uit of dat nou goed of slecht is en ik een vermoeden heb dat dit wakelocks veroorzaakt omdat hij op de achtergrond de apps weer aan het opstarten is in de laagste 51 mhz stand waardoor dit gewoon uren duurt (de wakelock).

als je verder een screenshot wil plaatsen helpt dat om te bevestigen dat je apps heb die problemen geven.
om dit te kunnen doen moet je een widged op je home page amaken van de instellingen en daar batterij kiezen.
vervolgens klik je op het frafiekje bovenin en om 1 of andere rede krijg je hier dan wel meer info.
dan kan je met de quickmemo functie een screenshotje opslaan :)
het gaat hier om de blauwe balkjes onderin als je lijnen actief en scherm ingeschakeld niet gelijk lopen betekend het dat je telefoon dingen aan het doen is met het scherm uit.
in de horizontale stand heb je de meeste info van de balkjes.

nou ja hoop dat mijn post helpt en als je meer vragen heb ik hoor het graag ik vind deze puzzels wel leuk.

@Lucantiek mijn wifi is echt non stop aan dus ook met scherm uit dit omdat ik nog geen 3g contract heb dus moet hij aanstaan voor whatsapp enz.

ik heb helaas af en toe nog wel een lange wakelock die niet terug te vinden is waarbij de telefoon 1 a 2 uur uit deep sleep gaat zonder dat het scherm aan is maar dit gebruikt af en toe een % sap maar dit gebeurd gek genoeg niet continu en heb dan ook de oorzaak nog niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -gekko-
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2lnya8p.jpg

De blauwe balkjes van ingeschakeld en scherm aan lopen niet echt gelijk. Hoe kom je erachter welke apps hiervoor verantwoordelijk zijn? Ik heb nog maar 16 apps zelf geinstalleerd.

[ Voor 15% gewijzigd door -gekko- op 24-02-2013 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ik mijn wifi "altijd aan" zet zie ik mijn batterij echt leeglopen zonder mijn lg te gebruiken, en op "wifi uit" in slaapstand verbruikt deze bijna niets.Dus zullen er bij mij ook wel enkele verkeerde apps op zitten...verder zoeken zal de boodschap zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-gekko- schreef op zondag 24 februari 2013 @ 15:46:
[afbeelding]

De blauwe balkjes van ingeschakeld en scherm aan lopen niet echt gelijk. Hoe kom je erachter welke apps hiervoor verantwoordelijk zijn? Ik heb nog maar 16 apps zelf geinstalleerd.
wow dat ziet er niet best uit haha.

je kan watchdog proberen van de play store.

let wel deze app vreet zelf ook aardig wat sap maar dat heeft hij nodig om je stats te monitoren.
dus na het monitoren en verminderen van je drain moet deze verwijderd worden.

een andere app waar velen blij mee zijn is betterbattery stats maar die vind ik zelf nogal waardeloos. maar ja kan m proberen.

zou je ook een lijstje kunnen maken van de apps die je uitgeschakeld heb (als je dat gedaan heb) om te zien of je alle slechte apps te pakken heb.

apps als google+ en maps zijn echt evil qua batterij gebruik.

wel interesant om te zien dat ook bij jou de keur van de 3g balk verkleurs in het tijdsbestek dat je last van batterij drain heb dat is bij mij hetzelfde.

hier een screenshotje van mijn telefon vannacht om te laten zien dat zero drain met wifi mogelik is:

Afbeeldingslocatie: http://oi49.tinypic.com/i5n4nb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -gekko-
Dat ziet er goed uit computerjunky!
Heb zelf de volgende applicaties uitgeschakeld:
-applicatiemanager
-Calendar widger
-Cell Broadcast
-e-mail widget
-face unlock
-financieel
-gmail
-google agenda synchroniseren
-google +
-google contacten synchroniseren
-internet
-nieuws!
-sociaal +
-Talk

Ik dus al aardig wat apps uitgeschakeld. Ik heb nu ook betterbattery stats geinstalleerd, dus even zien wat daar uit komt. Verder is watchdog alleen voor het bekijken van het internet gebruik?

Als ik het accugebruik bekijk zorgt het android systeem ook voor verreweg het hoogste gebruik, namelijk 68%. Ook heb ik GSam gedownload, en als ik daar bij het batterijgebruik kijk, is app usage 98,4%, waarvan 97,8% weer wordt veroorzaakt door het android systeem. Bij de rest van de apps staat 0%, alleen hotmail gebruikt nog iets noemenwaardigs. Waar zou dit aan kunnen liggen?

[ Voor 27% gewijzigd door -gekko- op 25-02-2013 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10K

10K

10.000

Gebruiken jullie een appkiller (en welke)? Of gewoon via actieve applicaties en dan apps uitschakelen? Google+ en andere blijven vaak aan staan of starten weer opnieuw op terwijl ik google+ echt nooit gebruik.

Ik zet wifi 's nachts altijd uit en heb de volgende ochtend vaak 1 of 2% minder batterijduur dus dat zit wel goed.
Ook dat heb ik wifi in slaapstand automatisch uit, maakt dit verschil of kan je wifi overdag beter aan laten staan aangezien elke keer verbinden ook energie kost.

[ Voor 28% gewijzigd door 10K op 25-02-2013 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@-gekko-

zo te zien heb je maps en streetview nog aanstaan dus ik neem aan dat je deze gebruikt (zo niet uitgooien die meuk).
hier zijn wat tweaks voor wat verbruik moet verminderen door hier en daar wat vinkjes uit te zetten.
je zou ff moeten googlen of gewoon testen in de telefoon wat er echt helpt.

je kan zoiezo eerst even een paar charges maps uitschakelen en zien of dat de cullprit is voordat je verder gaat klooien en aan dingen zit die het helemaal niet zijn :)

verder kan geluid ook nog voor wakelocks zorgen je kan dit verminderen door toetsgeluid en screen lock geluit uit te zetten onder geluid.

watchdog kijkt naar welke apps hoelang online zijn en jij kan dan kijken of dat overeen komt met jou gebruik.
maar ja kan ook voor dat je gaat slapen de timer resetten en als je dan je scherm weer aan zet direct watchdog opstarten en ien hoeveel sap je in totaal kwijt ben en welke apps hiervoor werantwoordelijk zijn.
dus zeg je ben in totaal 5% kwijt geeft hij van die 5% aan hoeveel % elke app gebruikt heeft.
dus zeg maps geeft 50% aan dan ben je dus 2,5% sap door maps kwijt.

het is even puzzelen maar het is de manier om erachter te komen :)

@10K
nee ik gebruik geen appkiller ik doe alles handmatig voor het slapen gaanvia de standaard functie.
ook sluit ik een lading zooi af onder cached apps.

maar sluit NOOIT apps af die zichzelf weer opstarten omdat dit juist je accu leegtrekt.
zo is chrome bijvoorbeeld veilig af te sluiten (ook in cached) maar doe je dit met google services of whatsapp of weer (als je de widged op je buroblad heb) kost dit je extra sap omdat je telefoon deze weer opstart.

uitschakelen is echt een compleet ander idee (rechter tapje onder apps) als je ze daar uitschakeld starten ze helemaal niet meer op en verdweinen je uit je apps menu.
zet wel alleen dingen uit waarvan je weet wat het is anders kan je je telefoon nog wel eens slopen en moet je hem opnieuw flashen.

wifi kanje gewoon aal laten staan zolang je in berijk ben van een wifi netwerk.
ben je buiten berijk van een wifi netwerk zet het dan uit.
dus ga je van huis uitzetten.
dan gaan hij niet lopen zoeken en kost het je geen stroom.

maar zoals je ziet aan mijn screen wifi met goed berijk kost echt helemaal geen stroom als je scherm uitstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tremio
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-07 13:21
Ik heb een LG Optimus 4X HD op het oog.. ik weet niet alleen of ik er voor moet gaan. Ik lees dat met name de batterij minder is. Zijn er nog andere noemenswaardige negatieve aspecten aan het toestel? Ik wil voor de volgende abonnement gaan:

€ 19,02 x 18 maanden
€ 25,37 x 6 maanden
€ 5,03 p.m.x 6 maanden (internet bundel)
€3,77 p.m. x 18 maanden (internet bundel)

Toestel gratis. Aansluitkosten: € 30,50

TOTAAL: EUR 623,-

Of moet ik voor de HTC One X gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
de batterij is helemaal geen nadeel allen net als met alle andere android toestellen is er het probleem met slechte apps die veel va je batterij vreten door adds of gewoon slechte coding/bugs.
veel mensen verwachten ook dat ze lang kunnen gamen browsen enz.
maar de harde waarheid met een powrhuse als dit is gewoon dat na gemiddeld 4 uur gebruik je accu leeg is en dat is bij geen enkel toestel beter.
behalve de iphone en de razor max met extended batterij.

de one x heeft een slechtere accuduur dan de 4x hd dus als batterij belangerijk voor je is zou ik zeker niet de one x nemen.

verder weet ik niet of dat goedkoop is ik weet immers niet wat voor een bundel het is :)

ik weet dan los kopen met 100 min/sms en 500 mb bij tele2 (t-mobile netwerk) 592 euro kost dus dat is niet veel goedkoper maar wel gegarandeerd een unbranded telefoon dus mind meuk erin.

met 1 gb ipv 500 mb is het 682 euro.

en met 200 mb ipv 500 mb is het maar 532 euro.

maar goed scheeld dus allemaal niet veel en het hangs af van je bundel en wensen wat verstandig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb 'm nu een paar dagen in gebruik.

Batterij valt me eigenlijk goed mee. Moet er wel bij zeggen dat ik enkel dataverkeer aanzet als ik het wil gebruiken - dus paar keer per dag effe mails checken. Op de trein een uurtje online, of een uurtje filmpje kijken. Doet hij allemaal erg goed, en batterij houdt het goed vol.

Maar als je een 3D-intensief game opzet, dan zie je de batterij ontzettend snel leeglopen. Hangt van game tot game af - maar Temple Run 2 bijvoorbeeld zuigt energie als een gek - 5 minuutjes en je bent 10% van je batterij kwijt! Waarschijnlijk slecht geschreven voor Tegra 3 of zo - echt waanzinnig. Als je van plan bent de LG ook te gebruiken om mee te gamen, zou ik 'm dus niet aanraden. Voor 'normaal' gebruik is het echter wel uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@computerjunky
Welke instelling gebruikt u bij: achtergrond processen beperken: "standaard limiet" of "geen achtergrond processen" of een beperkt aantal (1 tot 4).
Dit staat onder menu" instellingen", "ontwikkelingsopties", "achtergrond proces beperken"
Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste