Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alvast wat scores van Android 4.1.2 op de GT9070(p). Voor alle duidelijkheid, het gaat dus om de officiele update met Kies geinstalleerd.

Hoogste scores van 3 a 4 runs.

- Nenamark2: 38.9 f/s ( gemiddeld 38.7 vanaf reboot , voor mij ongeveer 6% - 6,5% toename ) - ( 38,3 gem zonder reboot )

- Quadrant: 3280 ( gemiddeld 3100 )

- Antutu: 7137 ( gemiddeld 6975 )

- Cf bench: 8054 (gem 8025)

- Caffïene mark: ( 7874 (gem 7860 )

- RL benchmark: 26.4 s ( gemid 27.0 s )

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2013 02:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjoromura
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-07 11:33
Ik krijg Kies met geen mogelijkheid op mijn (XP) pc geïnstalleerd, er komt geen verbinding tot stand met m'n GSA. Via de explorer kan ik wel de SD kaart browsen.

Is er een andere manier om de verwachte officiële update te installeren?

Pjor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Ik lees op een Facebook pagina dat er al updates te downloaden zijn in o.a. Griekenland en India. Iemand die hier wat meer over weet? Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eTesselaar
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 24-08 12:20
Dit mag ik V&A

[ Voor 96% gewijzigd door 13art op 28-04-2013 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D422
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-09 11:14
Heb zojuist die Russiche versie van 4.1.2 geïnstalleerd. Alles werkt prima, alleen is het toestel soms langzaam. Ben geen gegevens kwijtgeraakt en ik was binnen 10 min klaar.

Edit: Ik merk wel dat de telefoon constant geen netwerk heeft. Soms dan vind hij T-mobile, maar dan valt de verbinding meteen weer weg. Ik vermoed ook dat dit de reden is voor de aanzienlijk kortere accuduur. Iemand enig idee wat ik hiertegen kan doen?

[ Voor 122% gewijzigd door D422 op 28-04-2013 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wachten op de officiele update, powersaving aan zetten, mobile date en 3g uitzetten. Waarschijnlijk één van de redenen waarom het wat langer duurt omdat alle netwerken ook moeten werken maar het had wel zeker eerder gemogen. Een jaar na release is wel erg lang.
Dit zal mede zijn om de S3 mini (inc. android 4.1) wat meer verkoop argumenten verschaffen.

Ik zit hier op BASE (BE), op een duitse i9070P met officiele android 4.1 en dat werkt gewoon prima, ik schat wel dat de batterij zonder power saving aan te zetten, toch iets minder lang mee gaat, zo'n 10% a 15% minder afhangend van wat je doet. Wel werken filmpjes beter/meer in hardware rendering, nog niet allemaal goed trouwens, wat weer power scheelt. De interface gebruikt wel iets meer stroom, maar die is niet echt langzamer met power saving (CPU onderklok) aan. :)
En Blueray :*) leek het ook te doen, alleen geen DTS

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2013 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:14
Verwijderd schreef op zondag 28 april 2013 @ 19:57:
Wachten op de officiele update, powersaving aan zetten, mobile date en 3g uitzetten. Waarschijnlijk één van de redenen waarom het wat langer duurt omdat alle netwerken ook moeten werken maar het had wel zeker eerder gemogen. Een jaar na release is wel erg lang.
Dit zal mede zijn om de S3 mini (inc. android 4.1) wat meer verkoop argumenten verschaffen.

Ik zit hier op BASE (BE), op een duitse i9070P met officiele android 4.1 en dat werkt gewoon prima, ik schat wel dat de batterij zonder power saving aan te zetten, toch iets minder lang mee gaat, zo'n 10% a 15% minder afhangend van wat je doet. Wel werken filmpjes beter/meer in hardware rendering, nog niet allemaal goed trouwens, wat weer power scheelt. De interface gebruikt wel iets meer stroom, maar die is niet echt langzamer met power saving (CPU onderklok) aan. :)
En Blueray :*) leek het ook te doen, alleen geen DTS
dus als ik de duitste firmware erop zet dan kan ik die gewoon nederlands instellen en dan heb ik Jelly-bean draaien op mijn advance?

dit is ook makkelijk terug te flash of is er no-way-back?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee dat zal wrs niet werken omdat het twee verschillende toestellen zijn of je hebt een P-versie.
Als je er niks vanaf weet kun je beter eerst lezen en dan pas doen, of gewoon niet doen.

Blueray werkte volgens mij trouwens toch niet, eens kijken of die wel 1080p DVD kan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:49

Winkiller

De Mopperpot

nl firmware update naar 4.1.2 is beschikbaar voor de Samsung Galaxy S Advance i9070.
mijn vrouw heeft hem geinstalleerd via kies, loopt goed vertelde ze me zojuist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonneke
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-09-2018
Winkiller schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 15:00:
nl firmware update naar 4.1.2 is beschikbaar voor de Samsung Galaxy S Advance i9070.
helaas nog niets met mijn KIES :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:25

Christiano007

Ich bin der champion

Niets hier helaas

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjoromura
Bijzonder, dat een enkele de officiële nl update krijgt via KIES .... en de rest niet.
Samsung NL (https://twitter.com/SamsungMobileNL) zegt het zelf ook niet te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonneke
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-09-2018
Je kan volgen of die beschikbaar is op de volgende link:

http://samsung-updates.com/region/?region=XEN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjoromura
Merci, bruikbare link, gewoon nog 2.3.6 voor ons dus
.
Device NameModel Region Version OSOS VersionBuild DateChangelist
Galaxy S Advance GT-I9070 XEN I9070XXLD1 2.3.6 01.04.2012 1067329
Winkiller schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 15:00:
Blijft dus een vreemd verhaal dat iemand een officiële nl update heeft gekregen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23:10

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Op XDA staat ook een draadje dat er op 30 April weer wat nieuwe firmwares uit zijn gekomen.
Firmware updates

Iemand al een poging gewaagd? Zit zelf nog op de I9070XXLQ4, ze praten daar over de I9070XXLQE.....
Mischien komt er dan toch een update uit binnenkort?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon de duitse (I9070XXLQE_I9070DBTLQ1_DBT) ophalen en met odin installeren.
Werkt prima en hij is gewoon in het nederlands.
En op 30 april zijn er alleen maar firmwares voor de s4 geplaatst door samsung.
Zelfs voor landen waar zeggen en schrijven 1 man een mobieltje heeft.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2013 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pjoromura schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 16:04:
[...]

.
Device NameModel Region Version OSOS VersionBuild DateChangelist
Galaxy S Advance GT-I9070 XEN I9070XXLD1 2.3.6 01.04.2012 1067329

[...]

Blijft dus een vreemd verhaal dat iemand een officiële nl update heeft gekregen..
Is waarschijnlijk geen nederlands toestel google maar met dat I9070XXLD1 en als dat land eerder een update krijgt is dat de verklaring

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2013 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Verwijderd schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 00:18:
Gewoon de duitse (I9070XXLQE_I9070DBTLQ1_DBT) ophalen en met odin installeren.
Werkt prima en hij is gewoon in het nederlands.
En op 30 april zijn er alleen maar firmwares voor de s4 geplaatst door samsung.
Zelfs voor landen waar zeggen en schrijven 1 man een mobieltje heeft.
Is daar nog een howto voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Google? En dit topic, zo moeilijk is het niet.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack O10
  • Laatst online: 10-05-2023
Als je hem met Odin flasht, moet je dan ook een factory reset doen? Of raak je sowieso je gegevens kwijt? Ik zit een beetje te twijfelen, als het echt zo makkelijk is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D422
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-09 11:14
Een factory reset leek eerst niet nodig, de telefoon werkte goed na de flash met Odin. Alleen kon de telefoon geen verbinding maken met het T-Mobile netwerk. Toen heb ik een back-up gemaakt met Kies en een factory reset uitgevoerd. Daarna werkte alles perfect. Vergeet wel Kies niet te deïnstalleren voordat je flasht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gingerbread
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-04 21:19
Ik heb de Galaxy Advance van mijn zusje ook even op 4.1 gezet (was 2.3.6) en het was een fluitje van een cent. Ik heb het nog nooit eerder gedaan dus wel even spannend natuurlijk.

Ik had voor de zekerheid een back-up in kies gemaakt maar dat was niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Heb het gisteren ook gedaan, wel eerst een factory reset (stond toch niets boeiends op) en het flashen naar 4.1 met odin was zo gepiept.

Het ziet er allemaal wat mooier uit, of het soepeler gaat durf ik niet te zeggen. Daar moet mijn vriendin eerst even mee gaan klooien. Het is haar telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:49

Winkiller

De Mopperpot

Pjoromura schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 16:04:
[...]

My Bad...

Mijn vrouw heeft ook een toestel met genoemd (I9070XXLQE) version nummer, komt oorspronkelijk uit Polen, er stond samsung.pl op de doos.

Zie ook het bericht op: jelly bean update op androidromupdate.com

[ Voor 16% gewijzigd door Winkiller op 04-05-2013 16:33 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 17:54

FlyEragon

Alien Monkeys

Winkiller schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 16:10:
[...]

My Bad...

Mijn vrouw heeft ook een toestel met genoemd (I9070XXLQE) version nummer, komt oorspronkelijk uit Polen, er stond samsung.pl op de doos.

Zie ook het bericht op: jelly bean update op androidromupdate.com
Is deze link nou de beste om te volgen wanneer je nog geen update hebt gehad?

Ik had deze gevonden maar dit lijkt al iets ouder te zijn : http://www.ibtimes.co.uk/articles/457641/20130416/galaxy-s-advance-i9070-android412-xxlqb-jellybean.htm

Ik ben dat wachten altijd al zat, het zal wel eeuwig worden uitgesteld. Heb vandaag een 2e hands gekocht en wil hem meteen updaten naar Jelly Bean. Waarom is NL altijd een van de laatsten ?

Versienummers nu zijn :

Buildnummer Gingerbread.xxlk2
Kernelversie 2.6.35.7-1211579
Baseband I9070XXLK2
Android 2.3.6
GT-I9070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

FlyEragon schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 19:47:
[...]

Is deze link nou de beste om te volgen wanneer je nog geen update hebt gehad?

Ik had deze gevonden maar dit lijkt al iets ouder te zijn : http://www.ibtimes.co.uk/articles/457641/20130416/galaxy-s-advance-i9070-android412-xxlqb-jellybean.htm

Ik ben dat wachten altijd al zat, het zal wel eeuwig worden uitgesteld. Heb vandaag een 2e hands gekocht en wil hem meteen updaten naar Jelly Bean. Waarom is NL altijd een van de laatsten ?

Versienummers nu zijn :

Buildnummer Gingerbread.xxlk2
Kernelversie 2.6.35.7-1211579
Baseband I9070XXLK2
Android 2.3.6
GT-I9070
Heb de Duitse firmware gebruikt en het werkt prima. Alleen wel even de fabriekinstellingen gebruiken ná de update. Hier werd de simkaart alleen zonder datagegevens gezien. Na de reset is alles wel normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

Ik heb nu ook de duitse firmware geflasht. Werkt prima voor zover, inderdaad wel even resetten naar fabrieksinstellingen na het opstarten van Jelly Bean. Anders zie je de GSM verbinding komen en gaan om de haverklap. Samsung, screw u !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Je zou verwachten dat het hier in nederland toch wel een keer vrij gegeven moet worden. Heb nu al een JB, een russische. (XXLQ4) Wacht wel tot de final uitkomt.

Hoe zijn jullie ervaringen? Lees op XDA wat negatieve verhalen.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

Harmen schreef op maandag 06 mei 2013 @ 13:51:
Je zou verwachten dat het hier in nederland toch wel een keer vrij gegeven moet worden. Heb nu al een JB, een russische. (XXLQ4) Wacht wel tot de final uitkomt.

Hoe zijn jullie ervaringen? Lees op XDA wat negatieve verhalen.
Stroperig voelt het aan, maar weet niet of dat met Android 2.antiek ook al zo was. Heb meteen Jelly Bean geflasht vanwege security leaks in oudere versies van Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem ook geupdate via Kies. Heb de een van de "grijze" import (xeo landcode)
Maar het is voor mij een grote tegenvaller.. Gigantisch traag, blijft om de haverklap hangen.. En accu loopt ook nog eens snel leeg. Tijd voor een fabrieksherstel, anders gaat ie terug naar Samsung voor garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Minder om te lezen mijn versie van XXLQ4 werkt wel redelijk, echter moet hij soms wel nadenken. Vooral met het openen van contactpersonen. Gingerbread had ook wel lags in de UI.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

Ik denk dat we maar een custrom ROM o.i.d moeten gebruiken met Jelly Bean, want de Samsung ROM's laten duidelijk te wensen over. Jammer genoeg is er niet een goed en actief ontwikkelde ROM voor de Advance.

Misschien is de huidige Samsung ROM nog te redden met rooten en allerlei bloatware van Samsung te verwijderen, want als je kijkt bij gecachte processen zie je dat er nogal wat crap software zit te draaien zoals Samsung apps, chat-on etc. etc. Van de 768MB RAM blijft er na opstarten en wat standaard dingen actief slechts 130MB over, misschien is dat wel de reden dat er continu apps worden afgesloten (dialer, contact, TW) en weer opgestart waardoor de UI traag aanvoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij loopt het gewoon prima, alleen de contactenlijst en dialer zijn idd iets trager geworden, maar niet dat het echt lang duurt. (Alleen de eerste keer opstarten, daarna is het supersnel)
Internet en Google now, google play gaat allemaal een stuk sneller. Internet toch zeker 2 a 3 keer zo rap met opstarten en navigeren, Alles behalve contacten gaat volgens mij sneller.

De versie die gebruik is i9070PXXLPD officiele update.
Ben aardig tevreden over de snelheid en gebruiksgemak, op wat kleinere dingen na die nog wel wat beter kunnen, of anders. Sterker nog ben nog steeds nieuwe dingen aan het ontdekken in 4.1.2 en ben daarnaast ook wat meer aktief met de telefoon dan voorheen.

Als je bij 2.3 gingerbread screen animaties uitzet, Geheugen niet helemaal vol zet en af en toe eens defragmenteerd liep dat ook zeer soepel voor mij. Alleen de meeste applicaties waren wel iets langzamer en startten langzamer op.

Het vraagt alleen iets meer power, krijg je veel voor terug kwa snelheid, ik vind dat er wel een beetje keuze mag overblijven tussen snelheid en efficientie voor de user kwa instellingen.

Valt me wel op dat als je een app zoals camera soms afsluit de telefoon nog even in landscape mode blijft zitten omdat je in landscape zat, iconen zijn dus verschoven.
Overgang van portrait en landscape gaat nu gelukkig wat trager zodat ie wat minder snel flipt wanneer de niet de bedoeling was, dat lijk je dus wel terug te zien wanneer je terug naar je "desktop" gaat, soms.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2013 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heb mn telefoon voorzien van de laatste versie I9070XXLQE.
Ziet er wel nice uit, gebruik nu de standaard launcher van samsung, werkt stukken sneller dan de Go Launcher EX.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet mijn vorige bericht een beetje corrigeren. Je moet een fabrieksherstel doen na je update... Dan werkt het al een stuk beter.

Nog steeds af en toe een vast loper... En vooral het openen van contacten is bijzonder traag... Maar een flinke verbetering dan voor de fabrieksherstel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heb 2x een factory defaults gedaan, van te voren en na de flash. Werkt prima moet ik zeggen.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lukt mij niet meer om om mijn i9070 via USB met de computer te verbinden. Geeft behalve het opladen geen enkele reactie, ook niet als ik hem opstart in downloadmode. Telefoon draait nog de originele 2.3 firmware.
Wat ik al heb geprobeerd:
- Kies opnieuw installeren op computer
- reboot computer
- hetzelfde op een andere computer
- telefoon opnieuw opstarten
- telefoon opstarten in downloadmode
Vooral gezien het laatste denk ik aan een hardwareprobleem zodat ik ermee terug moet naar de winkel, of heeft iemand nog een andere suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroWohsEdis
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 00:24

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Verwijderd schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 11:17:
Het lukt mij niet meer om om mijn i9070 via USB met de computer te verbinden. Geeft behalve het opladen geen enkele reactie, ook niet als ik hem opstart in downloadmode. Telefoon draait nog de originele 2.3 firmware.
Wat ik al heb geprobeerd:
- Kies opnieuw installeren op computer
- reboot computer
- hetzelfde op een andere computer
- telefoon opnieuw opstarten
- telefoon opstarten in downloadmode
Vooral gezien het laatste denk ik aan een hardwareprobleem zodat ik ermee terug moet naar de winkel, of heeft iemand nog een andere suggestie?
Ander kabeltje? Als hij wel oplaadt is er niks met de hardware denk ik. Als je Kies wil gebruiken kan je het ook via Wi-fi proberen.

"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ander kabeltje had ik ook al geprobeerd, doet ook niks. Kies via WiFi werkt wel, maar ik hoop binnenkort de officiële 4.1 update erop te kunnen zetten en dat moet via USB, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:33

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 11:44:
Ander kabeltje had ik ook al geprobeerd, doet ook niks. Kies via WiFi werkt wel, maar ik hoop binnenkort de officiële 4.1 update erop te kunnen zetten en dat moet via USB, toch?
Kan ook met mobile odin als je toestel geroot is. Rooten moet waarschijnlijk wel via USB, al kan het zijn dat er een programmaatje is die het vanaf je telefoon voor je kan doen of een update.zip bestand die je vanuit de standaard recovery kan flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gwystyl schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 11:50:
[...]

Kan ook met mobile odin als je toestel geroot is. Rooten moet waarschijnlijk wel via USB, al kan het zijn dat er een programmaatje is die het vanaf je telefoon voor je kan doen of een update.zip bestand die je vanuit de standaard recovery kan flashen.
Ik ga toch maar terug naar de winkel. De USB moet het gewoon doen, en er zit nog garantie op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

Verwijderd schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 12:07:
[...]

Ik ga toch maar terug naar de winkel. De USB moet het gewoon doen, en er zit nog garantie op.
Ook geprobeerd met andere pc ? Op mijn werk lukte het ook niet meer na een tijdje maar thuis wel. Volgens mij raakt Windows in de war van de Advance, heeft te maken met omgang met USB driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajakkes
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-05 22:32

ajakkes

👑

BroWohsEdis schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 11:33:
[...]

Ander kabeltje? Als hij wel oplaadt is er niks met de hardware denk ik. Als je Kies wil gebruiken kan je het ook via Wi-fi proberen.
Heb je de laatste versie van KIES?

Ik heb veel problemen gehad met een usb stick van sandisk die maar niet wilde werken. Bleek dat de versie van KIES die ik had geinstalleerd de boosdoener was.
Mogelijk testen of de telefoon op andere pc wel wil verbinden door USB?

👑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update van Kies helpt niet, andere computer helpt niet. Ik heb het idee dat er een pinnetje van de connector van de telefoon stuk is, dat geen invloed heeft op het laden, maar wel op de USB-verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joepdepier: staat in Instellingen -> Ontwikkelaarsopties USB-foutopsporing wel aangevinkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Met de laatste update merk ik dat mn accu echt langer mee gaat. (I9070XXLQE)
Heb dan wel factory defaults gedaan en heel veel applicaties niet geïnstalleerd.
Gebruikte tot voorkort Go Laucher EX, nu de stock launcher, die werkt ook best wel goed moet ik zeggen.
Heb nu 1dag en 6u met ligt gebruikt zoals whatsapp en facebook. Nog 70% resterend.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

Nog een tip voor Advance users:
Ik vond het MEGA irritant dat bij een druk op de Home knop het toestel niet meteen naar het hoofdmenu ging, het leek alsof daar een pauze tussen zat van 1 sec. En wat blijkt, er is inderdaad een pauze ingebouwd voor de S-Voice app. Als je namelijk 2 keer achter elkaar drukt op de Home button dan start je S-Voice op.

Als je dat nooit gebruikt kan je in S-Voice de optie uitvinken 'dat S-Voice vanzelf opstart bij een double tap.' De pauze op de Home knop verdwijnt dan waardoor het instant reageert op de Home knop.
Zio voelt het al weer een stuk sneller aan tijdens dagelijks gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goede tip!! Werkt inderdaad, hoef ik me ook niet meer te ergeren aan die functie.
Batterij lijkt idd langer mee te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FlyEragon schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 16:06:
Ik vond het MEGA irritant dat bij een druk op de Home knop het toestel niet meteen naar het hoofdmenu ging, het leek alsof daar een pauze tussen zat van 1 sec. En wat blijkt, er is inderdaad een pauze ingebouwd voor de S-Voice app. Als je namelijk 2 keer achter elkaar drukt op de Home button dan start je S-Voice op.

Als je dat nooit gebruikt kan je in S-Voice de optie uitvinken 'dat S-Voice vanzelf opstart bij een double tap.' De pauze op de Home knop verdwijnt dan waardoor het instant reageert op de Home knop.
Goede tip. Maar als je S-Voice - dat bij mij Spraak-opdrachten heet - toch nooit gebruikt, kun je het nog beter Uitzetten (in Applicatiebeheer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack O10
http://www.ibtimes.co.uk/...d412-dxamd1-jellybean.htm

Voor de Belgen onder ons, hopen dat ie ook een keer naar Nederland gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Jack O10 schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 13:17:
http://www.ibtimes.co.uk/...d412-dxamd1-jellybean.htm

Voor de Belgen onder ons, hopen dat ie ook een keer naar Nederland gaat komen.
last updatet 16.05.2013 - FW - Philipines & Hungary I9070OLBAME1 & I9070TMHLQ2 | added
updatet 15.05.2013 - FW - Baltic I9070PXXLPE I9070PSEBLP1 | added
updatet 14.05.2013 - FW - Kazakhstan | added
updatet 12.05.2013 - rom - pac rom beta 1 | added
lupdatet 09.05.2013 - kernel - Omega Kernel | added
updatet 07.05.2013 - rom - ParanoidAndroid 2.54 Port [BETA] | added
updatet 05.05.2013 - rom - rom Hybrid 1.0.1 | added
updatet 03.05.2013 - FW - Hong Kong & Hungary | added
updatet 02.05.2013 - rom - JB MIUI v4 4.1.2 changed state | beta
updatet 01.05.2013 - FW - Brazilian I9070VJLPA_I9070ZTMLP9 | added
updatet 30.04.2013 - FW - Ukraine I9070XXLQE I9070OXELPA | added
updatet 30.04.2013 - FW - United Arab Emirates XSG I9070JVBMD1 I9070OJVBMD1 | added
updatet 30.04.2013 - FW - Philippines / Vietnam / Thailand / Vietnam / Malaysia I9070DXAMD1 I9070 | updatet 30.04.2013 - FW - Poland I9070XXLQE I9070OXXLQE | added
De asiatische versie voor Belgie? 8)7
Draai zelf de Poolse, die draait heel soepel. :)

Iemand een idee waar je changelogs kan vinden? Op xda is niet veel te vinden.
Welke versie past bij welk land?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 16:51
FlyEragon schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 16:06:

Waar is die instelling precies te vinden. Ik kan hem in ieder geval niet ontdekken. Of is dit alleen in Android 4.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even over mijn eerder gemelde USB verbindingsproblemen: op een 3e computer (met oude Kies software)werd de telefoon (meestal) wel herkend. Het bleek dus toch geen hardwareprobleem te zijn. Met pijn in het hart maar een factory reset gedaan, en nu doet de USB verbinding het weer.
En nu ik toch gereset ben, wil ik toch maar een update naar 4.1 doen. Wat is nu de eenvoudigste en veiligste manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack O10
@Harmen

Gek, in de beschrijving van het artikel staat dat het beschikbaar is voor allerlei Europese landen, waaronder België.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 14:43:
(...)
En nu ik toch gereset ben, wil ik toch maar een update naar 4.1 doen. Wat is nu de eenvoudigste en veiligste manier?
Het VEILIGST lijkt mij te wachten tot de officiële Nederlandse update er is. En dan via Kies of OTA.
Maar ... Nederland loopt wel ver achter. Landen als Kazachstan, Hongarije, Polen, Duitsland, om van andere werelddelen niet te spreken hebben hun update al wel ...
Ik kon niet wachten, en heb inmiddels eerst de Servische versie van januari en later de Duitse van 9 april (I9070XXLQE) geflasht met Odin. Niet moeilijk, en je telefoon hoeft er niet voor geroot te zijn. Velen bevelen een factory reset na het flashen aan. Ik heb dat aanvankelijk niet gedaan, later wel; het zou kunnen zijn dat het batterijverbruik daarna wat minder is. Nadeel: alles opnieuw instellen en aps opnieuw installeren (van backups, die dus eerst maken).
Google wat op I9070XXLQE Odin Samsung Advance, en je vindt wel bruikbare handleidingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Custom Roms voor de Advance ...
Heeft hier iemand ervaring mee?
- wat zijn de voordelen;
- hoe te installeren;
- hoe weer ongedaan te maken (terug naar stock rom).
Graag advies please.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-09 09:59

sjaool

Every life should have 9 cats

Ga hier maar eens rondkijken. Vind je vast een heleboel informatie waar je wat mee kunt.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjaool: Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 15:30:
[...]

Google wat op I9070XXLQE Odin Samsung Advance, en je vindt wel bruikbare handleidingen.
Ik heb het toch maar gewaagd met de Duitse versie en het is gelukt. Ben nog niet echt enthousiast over het resultaat. Telefoon was een paar keer een minuut responsloos, vooral Whatsapp open heel traag en ik heb ik keer een totale vastloper gehad. En ik had de fabrieksreset ook gedaan. Na een nieuwe reboot lijkt het wat beter te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fijn dat 't gelukt is,
maar tegelijk vreemd dat 't nog niet soepel werkt.
Zelf heb ik eigenlijk nooit problemen gehad, geen traagheid, geen vastloper. Zijn alle apps wel steeds geupdated?
Hopelijk wordt 't na een of meer reboots steeds beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er mensen die ervaring hebben met een mooie cleane ROM met zo weinig mogelijk Samsung-bloatware? Ik hoef die ellende van TouchWiz, ChatOn e.d. allemaal niet. Dus ik zoek eigenlijk een soort Google stock Android, zoals je die ook op de Nexus-devices tegenkomt.
Ik heb wat zitten zoeken op XDA-dev, maar er zijn te veel topics, en er wordt met termen gegooid die mij niks zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Vind de laatste versie van 4.1.2 XXLE prima werken eigenlijk. Werkt best snel. De nieuwe touchwizz is best schoon weinig troep.

Ben zelf ook wel op zoek naar een schone rom. Heb in het verleden een aantal geprobeerd maar dat was het toch net niet. Veel bugs en lockscreens die niet werken. (JetMod)

[ Voor 9% gewijzigd door Harmen op 24-05-2013 10:41 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is maar een comment van iemand maar wie weet:

- De update naar Jelly Bean (android 4.1.2) komt naar verwachting op 24 mei naar Nederland.

http://www.androidworld.n...iet-in-nederland/?page=13

Net in elk geval even gechecked en nog niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Zal er dan verschil zijn tussen de NL versie en de Duitse versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack O10
Ik hoop dat ie vandaag komt :)

@Christiano007 Ik denk zeer weinig, maar ik heb toch liever de officiële

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buffbuffbuff
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-06 23:47
Ter info: Nog steeds geen update uitgebracht via Kies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0SSI
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-07 22:06
buffbuffbuff schreef op zondag 26 mei 2013 @ 10:39:
Ter info: Nog steeds geen update uitgebracht via Kies.
Inderdaad nog steeds geen update. Mijn vader heeft deze telefoon en wil graag ook gebruik maken van Telfort online tv kijken, gewoon omdat het kan :+ Maar het is gewoon vervelend dat Nederland nog steeds geen update heeft!

Gamertag for Xbox: R0SSI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:23
Belachelijk dat deze update telkens weer vooruit geschoven wordt... :/
Overal min of meer on-officieel te downloaden, maar officieel? Nee, alleen de nieuwste modellen zijn belangrijk. Die moeten verkocht worden, die zijn belangrijk... |:(

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 07:16

CyBeRSPiN

sinds 2001

Snap ook niet wat er nu precies anders is per regio, lijkt me sterk dat de hardware verschilt?
Alleen localisaties maken, maar die zouden ze al moeten hebben vanwege alle andere modellen die al wel 4.1 hebben.
Zal vast wel een reden hebben dat het zo lang duurt, ben wel benieuwd welke..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboris
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-08-2014
Hieronder het laatste bericht van Samsung op facebook van afgelopen vrijdag
(ik houd mijn adem niet in)

Samsung Galaxy S Advance i9070 · 17.238 mensen vinden dit leuk.
vrijdag om 22:47 ·

Europe will start getting update, starting next week...
Cheeeeeers \m/

https://www.facebook.com/...412197&id=142755859176116

[ Voor 14% gewijzigd door nlboris op 27-05-2013 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack O10
Das goed nieuws, werd eens tijd zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init
  • Niet online
nlboris schreef op maandag 27 mei 2013 @ 16:05:
Hieronder het laatste bericht van Samsung op facebook van afgelopen vrijdag
(ik houd mijn adem niet in)

Samsung Galaxy S Advance i9070 · 17.238 mensen vinden dit leuk.
vrijdag om 22:47 ·

Europe will start getting update, starting next week...
Cheeeeeers \m/

https://www.facebook.com/...412197&id=142755859176116
Houd er wel rekening mee dat dit niet een officiële Samsung pagina is. Het kan zijn dat dit klopt, maar het is nooit 100% zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

En "Europe" heeft de update grotendeels al, is relevanter als het duidelijk over de NL "XEN" firmware update gaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Op XDA lees ik het volgende:
last updatet 29.05.2013 - FW - Netherlands 9070XXLQE I9070XENMP3 | added
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2110245

Ben benieuwd, heb zelf de german XXLQE, zal er verschil zijn tussen deze en de versie hier boven?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kies geeft inderdaad een update aan! Ben nu bezig met het downloaden&installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Mooi, update loopt, ben benieuwd :)

code:
1
2
Current firmware version : PDA:LK2 / PHONE:LK2 / CSC:LC1 (XEN)
Latest firmware version : PDA:LQE / PHONE:LQE / CSC:MP3 (XEN)

Edit: zonder issues kunnen updaten, eerste indruk is goed :)
Downloaden van de update duurde wel even trouwens.

[ Voor 24% gewijzigd door CyBeRSPiN op 29-05-2013 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Kan je ook updaten zonder Kies (dat gebruik ik niet)? Ik check via "Over het toestel" op software-updates, maar dan vindt hij niks.

En via Kies Air kan het niet als ik het zo lees?

[ Voor 16% gewijzigd door BreadFan op 29-05-2013 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboris
CyBeRSPiN schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 13:04:
Mooi, update loopt, ben benieuwd :)

code:
1
2
Current firmware version : PDA:LK2 / PHONE:LK2 / CSC:LC1 (XEN)
Latest firmware version : PDA:LQE / PHONE:LQE / CSC:MP3 (XEN)

Edit: zonder issues kunnen updaten, eerste indruk is goed :)
Downloaden van de update duurde wel even trouwens.
Goede nieuws, bedankt voor de thumbs up :)

@BreadFan draadloos updaten komt meestal later dan met via KIES (volgens mij)
en inderdaad niet via KIES air, maar de app die je op je PC moet installeren

[ Voor 6% gewijzigd door nlboris op 29-05-2013 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack O10
Behoud je je bestanden, of raak je echt alles kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mis niks hier na update.

Ben er wel tevreden over, voor de zekerheid nog een keer extra een herstart gedaan (ivm snelheidsproblemen).

Ziet er net allemaal wat strakker/mooier uit en lijkt goed te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack O10
Was voor de zekerheid al begonnen met een back-up. Toch bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:07
Jack O10 schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 17:10:
Behoud je je bestanden, of raak je echt alles kwijt?
Backup is niet voor niets he :)

Ik krijg trouwens melding van Kies dat mijn telefoon niet wordt herkend nadat de voortgang van de firmware upgrade op 100% zit. De i9070 laat wel het Android update scherm zien, maar doet geen bal. Heb dezelfde firmware als hierboven klaar staan: PDA:LQE. Stom ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

firmware upgrade and initialization:

model name: gt-i9070

gt-i9070 does not support initialising.

Geeft kies aan, wat nu?
geen update voor mij, hoe kan dat?

latest firmware: pda:lk2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init
  • Niet online
BreadFan schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 13:36:
Kan je ook updaten zonder Kies (dat gebruik ik niet)? Ik check via "Over het toestel" op software-updates, maar dan vindt hij niks.
Ik heb via deze weg nog geen update ontvangen.

[ Voor 8% gewijzigd door init op 29-05-2013 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• universel
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-08 19:55
Geïnstalleerd en draaiend, achteraf is het allemaal teleurstellend, ik had hier wel wat meer van verwacht. Het werkt maar ontzettend traag, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init
  • Niet online
Ik wil nu weer updates downloaden voor apps maar telkens zijn er een paar apps die heel lang (eigenlijk gewoon niet) downloaden. Weet iemand hier de oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjelle
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 14:14
Gisteren de 'XEN'-update geinstalleerd op m'n eigen toestel via KIES. Eerst een backup gemaakt en daarna fabrieks-reset gedaan (zie dat advies op verschillende fora terugkomen. Je bent wel wat app-instellingen kwijt, maar ach..). Daarna updaten, voor de zekerheid weer een fabrieks-reset en vervolgens backup teruggezet.

Ben tot op heden erg tevreden, nog geen problemen ondervonden de afgelopen 24 uur. :) Toestel werkt lekker snel, geen vastlopers of gekke dingen. Merk alleen dat de batterij wat sneller leegloopt, maar dat zal vermoedelijk komen door mijn eigen gespeel met het toestel.

Bij GSMarena zag ik in de comments wel opmerkingen voorbij komen dat de traagheid ook kan komen door trage MicroSD kaartjes, er werd aangeraden om minimaal CL4 gebruiken (kan dit zelf niet bevestigen, heb alleen maar CL4 en hoger liggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:10

B64

Verwijderd schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 18:07:
firmware upgrade and initialization:

model name: gt-i9070

gt-i9070 does not support initialising.

Geeft kies aan, wat nu?
geen update voor mij, hoe kan dat?

latest firmware: pda:lk2
Kies kwam bij mij met een pop-up melding dat er een firmware-update was, zodra de USB-verbinding opgezet was. Ik had wat probleempjes om die firmware uit te voeren, ben uiteindelijk ook een beetje in het menu van Kies aan het struinen geweest en ben die foutmelding 'gt-i9070 does not support initialising' ook tegengekomen.

Het zou moeten werken als je Kies nog een keer opnieuw opstart en dan de telefoon opnieuw aankoppelt?

Overigens liep het programma bij mij tig keer vast tijdens de voorbereiding van de update, maar het is uiteindelijk gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
init schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 18:19:
[...]

Ik heb via deze weg nog geen update ontvangen.
Vooralsnog zal er wel geen OTA update komen: https://twitter.com/Samsu...status/340013350543036417

Dan maar Kies installeren dus.

[ Voor 5% gewijzigd door BreadFan op 30-05-2013 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboris
Heb de update erop gezet en tot nu toe tevreden. Niet wereldschokkende verbetering maar wel grappig om mee te spelen ;)

positief:
- alle gegevens behouden
- werkt vlot

negatief:
- kies op pc onder windows 7 kon niet verbinden met i9070, lukte wel op m'n hackintosh (zelfde pc)
- paar programma zijn verdwenen (bv. polaris, samsung hubs)
- nieuw aganda app "s planner" is geen verbetering

[ Voor 81% gewijzigd door nlboris op 30-05-2013 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de update via link gedaan, ziet er prachtig uit, en beter sinds laatste update naar 2.3
Bleek dat ik een toestel uit de U.K heb, dus dan maar zo.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2110245

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:10

B64

BreadFan schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 10:53:
[...]

Vooralsnog zal er wel geen OTA update komen: https://twitter.com/Samsu...status/340013350543036417

Dan maar Kies installeren dus.
Daar lees ik vooral dat het niet zeker is of en wanneer er een Jelly Bean update voor de Galaxy S Plus uitkomt. Niks over een OTA update voor de S Advance :?
nlboris schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 11:18:
Heb de update erop gezet en tot nu toe tevreden. Niet wereldschokkende verbetering maar wel grappig om mee te spelen ;)

positief:
- alle gegevens behouden
- werkt vlot

negatief:
- kies op pc onder windows 7 kon niet verbinden met i9070, lukte wel op m'n hackintosh (zelfde pc)
- paar programma zijn verdwenen (bv. polaris, samsung hubs)
- nieuw aganda app "s planner" is geen verbetering
Inderdaad alle gegevens behouden, maar vreemd genoeg waren wel al m'n wifi passwords verdwenen.

Die S Planner had ik helemaal niet gezien. Ik zag dat m'n vertrouwde kalender-progje weg was en heb toen Google Agenda uit de Play-store gehaald, werkt best goed wat ik er tot nu toe van gezien heb.

[ Voor 49% gewijzigd door B64 op 30-05-2013 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
B64 schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 14:06:
[...]

Daar lees ik vooral dat het niet zeker is of en wanneer er een Jelly Bean update voor de Galaxy S Plus uitkomt. Niks over een OTA update voor de S Advance :?
Ai, ik heb wat door elkaar zitten halen. Hier de goede link: https://twitter.com/Samsu...status/340011863523872768

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjoromura
BreadFan schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 14:13:
[...]

Ai, ik heb wat door elkaar zitten halen. Hier de goede link: https://twitter.com/Samsu...status/340011863523872768
Dat is idd een betrouwbare bron. Android Planet zegt http://www.androidplanet....-1-2-jelly-bean-rolt-uit/ wél dat het met OTA kan, niet dus.

Btw, is er al sprake van JB 4.2 ??

[ Voor 4% gewijzigd door Pjoromura op 30-05-2013 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboris
@Pjoromura: ik dacht dat dat wel de bedoeling is, maar op welke termijn zou ik niet weten.

Wat ook een voordeel is van de update is dat je google chrome kan installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack O10
Hebben jullie ook het gevoel dat de batterij abnormaal snel leeg gaat? Door de update had ik geen 3g meer en verder heeft mijn telefoon alleen op stand-by gestaan, maar toch had hij maar 40 procent over terwijl ik hem dus letterlijk niet had gebruikt.

Verder merk ik dat mijn wi-fi signaal-logo constant activiteit toont.

Is een reset misschien de oplossing of is het gewoon een mankement van Jelly Bean, die zuinig zou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Jack O10 schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 18:44:
Hebben jullie ook het gevoel dat de batterij abnormaal snel leeg gaat? Door de update had ik geen 3g meer en verder heeft mijn telefoon alleen op stand-by gestaan, maar toch had hij maar 40 procent over terwijl ik hem dus letterlijk niet had gebruikt.

Verder merk ik dat mijn wi-fi signaal-logo constant activiteit toont.

Is een reset misschien de oplossing of is het gewoon een mankement van Jelly Bean, die zuinig zou zijn?
heb dat gevoel ook. Net met mp3 speler aan op de fiets en verder dezelfde synx settings als of 2.3.6 in 2 uur 40% leeggetrokken. was eerst maar hooguit 10% :(

mijn wifi liep eerst wel constant, maar dat is nu over. misschien moest hij eerst nog alles update en gebruikte hij daarom veel.

Het toestel loopt nu wel veel sneller en soepeler. ik mis de muziek knoppen op het lockscreen wel. een ander nadeel is dat de nieuwste youtube app door onze strot word geduwd. ik vond de oude beter en die gebruikte ik ook nog. tot vandaag dan. S planner is idd een achteruitgang op de oude app. wat mij ook opvalt is dat de email app wel koppen in de notificaties weergeeft, maar de sms app niet :?

[ Voor 27% gewijzigd door RagingPenguin op 30-05-2013 20:28 . Reden: uitgebreid met andere opmerkingen ipv alleen over accuduur ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toestel is een stuk sneller geworden na de update, maar de nieuwe agenda is inderdaad een achteruitgang. Daarnaast is bij mij het microfoontje in het toetsenbord verdwenen. Ik gebruikte de knop om snel een bericht te dicteren. Weet iemand hoe ik dit terug kan halen? Bij mij staat "Knop voor spraakinvoer op het toetsenbord weergeven" wel degelijk aangevinkt. (via Instellingen > Taal en invoer > Instellingen Samsung-toetsenbord").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer is je digitale of analoge klokken van je homescreen te wissen, want die slikken tenminste 20% op. Met OS monitor app, kan je zien of de processor aant werken is of niet.

En onder andere ik mis ook het gele sms koppeling in de phonepad. Jellybean is ferm overschat, zit nog vol loopholes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nadat ik het meeste heb terug gezet zoals het stond gaat mijn s adavance batterij weer praktisch als vanouds mee:
- Motion uit.
- In samsung S voice opties alles uitzetten dat batterij kan gebruiken zoals; Hi Galaxy oproep, belangrijk, start eerst s voice op en ga dan naar setings. (Helaas niet gevonden hoe je S voice helemaal kan uit zetten, dus ook dubbelklik homebutton)
- Google Now uit.

Vlingo S voice software werkt toch erg slecht, zeker itt tot google voice.
Eén ding is ook zeer irritant, al deze voice instellingen zitten overal verspreid.
Je kunt google instellingen app/snelkoppeling erbij pakken voor de meeste google instellingen snel te kunnen intellen.

Er zitten wel nog wat (grafische) bugs in het OS.
De wekker/alarm zou ik niet vertrouwen, tenzij je een manier vind om hem altijd te laten werken (iig niet door de widget, S (voice) command te gebruiken te gebruiken)

Uiteraard zoals men al zegt telefoon na update (eventueel ook voor) resetten naar factory, eerst geheugen formateren in opties. Dan kun je het beste gewoon een factory reset uitvoeren (eventueel cache wissen), door de telefoon uit te zetten en dan knoppen;
- volume up button
- home button
- power button in te drukken.

Even door het menu navigeren met volume knoppen.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2013 01:54 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste