Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01:33

Samsung Galaxy S Advance

Afbeeldingslocatie: http://www.dumpyourphoto.com/files4/123373/XNEUoeMT42.jpg
Video
[YouTube: http://youtu.be/5Pc_3Y5eLpI]
Specificaties
Afbeeldingslocatie: http://www.dumpyourphoto.com/files4/123190/jkZi4U.jpg

[ Voor 45% gewijzigd door Albert020 op 10-07-2012 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 18:58
Dit is een copy/paste van de specificaties, en dat is nou niet echt topicwaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22-08 12:35
Jawel hoor, vind de telefoon zeer zeker een topic waard, want als deze telefoon straks binnen is, zijn er vast nog wel vragen die ik wil stellen. En gezien het feit dat dit een prima toestel is voor een redelijke prijs, denk ik dat er wel meer mensen blij zijn straks met een topic. Dus goed bezig Albert020 !

De grote vraag is natuurlijk, krijgt deze telefoon een upgrade naar Android 4.0. Want als dat gaat gebeuren, is het helemaal een top-telefoon voor die prijs. Er is nergens bevestigd dat de update er komt, maar het goede nieuws, Samsung heeft het ook nog niet ontkent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
acoster schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 07:39:
Jawel hoor, vind de telefoon zeer zeker een topic waard, want als deze telefoon straks binnen is, zijn er vast nog wel vragen die ik wil stellen. En gezien het feit dat dit een prima toestel is voor een redelijke prijs, denk ik dat er wel meer mensen blij zijn straks met een topic. Dus goed bezig Albert020 !

De grote vraag is natuurlijk, krijgt deze telefoon een upgrade naar Android 4.0. Want als dat gaat gebeuren, is het helemaal een top-telefoon voor die prijs. Er is nergens bevestigd dat de update er komt, maar het goede nieuws, Samsung heeft het ook nog niet ontkent.
Mag aannemen van wel na deze tweet

Afbeeldingslocatie: http://www.dumpyourphoto.com/files4/123288/lTFBMgUq.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emielio
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-08 23:44
Dit is zeker een heel interessante telefoon. Hij heeft hele aardige specs voor een telefoon < 300 euro. Ik verwacht ook dat de prijs vrij vlot naar de 200 gaat.
En met de proc en het intern geheugen, die het heeft kan je er zeker van zijn dat CM9/10 op basis van android 4/4.1 er op gaat draaien.

Opleiding Brandveiligheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
@Albert020, Die reactie heb ik vaker gezien van Samsung op Twitter. Zodra iemand vragen heeft mbt updates, krijgt men dit nietszeggende antwoord, want er wordt niet bevestigd of er een update komt. (Maar ook niet dat hij er niet komt ;-)). Afwachten maar.. ik verwacht het toestel volgende week te ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
acoster schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 08:44:
@Albert020, Die reactie heb ik vaker gezien van Samsung op Twitter. Zodra iemand vragen heeft mbt updates, krijgt men dit nietszeggende antwoord, want er wordt niet bevestigd of er een update komt. (Maar ook niet dat hij er niet komt ;-)). Afwachten maar.. ik verwacht het toestel volgende week te ontvangen.
Heb nog even voor een bevestiging gevraagt, maar kan me haast niet voorstellen dat er voor,
dit toestel geen ICS update gaat uitkomen, dan wel een flash update via Odin...

Btw, krijg het toestel vandaag binnen ;)

*** edit ***

Heb het toestel binnen en moet zeggen hij doet echt niks onder met een Galaxy S2 :P

[ Voor 12% gewijzigd door Albert020 op 10-07-2012 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topictitel aangepast zodat het doel wat duidelijker wordt van dit topic

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Vind de batterij toch zeer goed bij intensief gebruik.

Afbeeldingslocatie: http://www.dumpyourphoto.com/files4/124894/medium/I5G0CA7KauW.png Afbeeldingslocatie: http://www.dumpyourphoto.com/files4/124896/medium/hosImG9DlJ3.png

[ Voor 28% gewijzigd door Albert020 op 17-07-2012 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

Deze telefoon voor mij dochter aangeschaft. Mooie telefoon alleen van het 8GB geheugen hou je maar ongeveer 4GB over om te gebruiken. Heeft iemand een idee hoe de geheugenverdeling van de Advance in elkaar steekt?

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet zeggen, heb hem nu bijna 2 weken in gebruik en bevalt me uitstekend. Meeste wat ik doe is, internet, news, videos, wat games en ook als internet music streamer word ie best veel gebruikt. Het geluid mag er best wel wezen voor een smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMoose
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-09 22:38

TMoose

Mooooooose !!

Ik heb gisteren mij i9070 binnengekregen.

De eerste indruk: Lekker vlot apparaat. De dualcore is snel genoeg voor een vlotte gebruikerservaring. (Let wel, dat ik van een 1GHz single-core desire af kom)

Het scherm is prima, maar goed vergelijkbaar met mijn oude desire (pentile amoled 480*800). Een tikkie groter.

Verder heb ik er meteen ADWlauncher opgezet, en alle instellingen en widgets aangepast. Dus over de stock android /touchwiz ervaring kan ik kort zijn. Die heb ik niet :P

Tot nu toe zie ik 2 minpunten.

1) (En de belangrijkste) De ontwikkeling van alternatieve firmwares zal waarschijnlijk niet zo groot zijn als bij de desire. Rooten kan al, en een kleine groep is bezig met kernel development (ICS). Maar de grote verzameling aan alternatieve roms die beschikbaar waren voor mijn desire zal voor dit toestel nooit komen.

2) Terwijl ik in de beschrijving van de shop nog expliciet gezocht heb naar NFC(, eengezien er 2 versies schijnlen te zijn) en dit ook bij de specificaties stond - en staat- aangegeven, zegt de eerste NFC-tool die ik installeer dat er geen NFC beschikbaar is. Blijkbaar is NFC niet per definitie NFC, of heb ik toch een exemplaar zonder... Geen groot gemis, maar wel een leuke extra feature. Hier ga ik maar een mailtje aan wagen.

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De S Advance zonder NFC heet de GT-i9070. De de versie met NFC heet de GT-9070P. Om het zeker te weten.
Je kunt het ook zien in de achterklep zit wat geleiding, wat de de klep een stuk minder duurzaam maakt, ik heb mensen die kleppen zien dubbelvouwen, en toen was ik wel overtuigd van de duurzaamheid, tot bepaalde hoogte, maar met die NFC geleiding erin. Mogelijk zit de chip daar ook, ik zou het niet weten. :-D
NFC had voor mij niet persee een voorkeur, heb die gewoon genomen omdat die goedkoper was dan de normale editie bij Redcoon.nl, andere zaken waar ik aan het neuzen was, waren een beetje vaag de prijs aan het fluctueren, met 40 euro fluctuatie.

GT-i9070P :
http://www.youtube.com/wa...page&v=_42JKxHK8YA#t=314s

Biij google playstore moet je gewoon de i9070 aanvinken, want de i9070P wordt nog niet herkend/support (Inmiddels mss wel).

NFC is nog niet echt veel van toepassing in Europa, helaas, voor kleingeld-beurs is het wel handig.

Van mij part mogen ze nog een soort van indentificatie herkenning erop doen in de toekomst, zoalsklein vakje met vingerafdruk herkenning, zweet / speeksel analyse, ivm fraude. }:O

Ik zal eens kijken naar een andere launcher, zoals ADWlauncher. het is voor mij de eerste smartphone, vond ze 2/3 jaar geleden prijstechnisch nog niet zo boeiend. Dus mijn kennis is nog niet zo groot.

Ik zal mss Samsung eens mailen wat voor een audio DAC hier in zit, ben wel benieuwd.

Er zijn eigenlijk best wat dingen die ik niet helemaal fijn vind gaan, of ik heb het nog niet goed uitgezocht. Ronduit allemaal softwarematige of app´s gerelateerde isseus.

Volgens mij wordt er nog niet zo veel voor ontwikkeld omdat de telefoons (samsungs medium/highend, mini 2 , ace 2, s advance) allemaal wachten op een update voor het OS. Ik vermoed dat het Android 4.3 ergens gaat worden, dus ik verwacht eerst nog andere google devices + OS update releases. Mogelijk dat het gewoon android 4.2 word.

Het grootste gedeelte van het niet-beschikbare geheugen intern (4GB), lijkt me gereserveerd voor toekomstige updates, en verwacht dat deze telefoon android 4.x en android 5x gaat ondersteunen in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMoose
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-09 22:38

TMoose

Mooooooose !!

En ondertussen nog 2 puntjes gevonden:

Er zit geen notification led op. Had ik natuurlijk kunnen weten, maar gezien mijn HTC historie nam ik aan dat het vanzelfsprekend was dat die er opzat. Misschien komt er in de toekomst een kernelmod, waardoor de lichtjes onder de toetsen als notificatie kunnen worden gebruikt, zoals bij andere Samsungs.

En het heeft verder weinig met de telefoon te maken, maar mijn Laptop icm Samsung kies icm MTP drivers is voorlopig nog een no-go. En ik heb geen zin om er veel tijd aan te besteden. Dus waarschijnlijk binnenkort eens binnen een XP VM installeren.

Verder vind ik de performance nog steeds een pluspunt. Blijkbaar liep mijn desire toch wel erg achter :)

En over het geheugen:

8GB totaal, waarvan 4GB vrij te gebruiken, 2GB voor apps, en de rest zal wel voor het OS zijn, inc ROM?

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht in eerste instantie 2GB rom voor apps + telefoon contacten lijst (ben noob, weet niet hoe dit zit) met daar los van 8GB voor OS en de rest.
Het kan dus ook 8GB in totaal zijn inclusief 2GB ROM, wat jij zegt.

Ben eens wat aan het lezen op dev forum, en het lijkt erop dat de update in Q4 gaat komen, wrs novemeber (4 maanden).
Tot die tijd ben ik bang dat we een beetje genaaid zijn door google + samsung combo. Het komt iig wel goed.

Kies werkt hier tot nu toe goed met WInxp32. Kies Air werkt geloof ik ook.

VLC Beta werkt niet echt, moet eraf gooien en opnieuw instaleren.
VLC DIrect (geweldig dit) werkt ook niet, alleen de eerste keer om precies te zijn. Wel contact, kan browsen op PC, contact viel enkele keer weg, kan films in que zetten, kan geen film kijken uiteindelijk, mogelijk werkt que-ing niet.

Voor de rest zijn er nog wat andere voornamelijk media stream/player apps die het ook niet helemaal naar behoren doen, of niet werken.

Kwa games lijkt het wel goed te zitten, geen problemen ondervonden.

Telefoon gebruikt:: I9070P

edit:
16GB versie lijkt me tot nu toe gecanceld in Europa, mogelijk komt die later nog uit.
In Zuid Amerika en mogelijk Amerika heet de S Avance trouwens de SII Lite.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2012 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nou realplayer erop gezet, klinkt toch beter. O-)
Werkt redelijk. (Ook beta)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy JoJo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-09 22:53
Dit topic en andere topics (bijvoorbeeld op xda-developers) over deze telefoon heb ik aandachtig doorgelezen. Ik zit er namelijk ook over te denken om deze telefoon aan te schaffen. Dit zou mijn eerste Android-telefoon worden en dan wil ik het liefst wel direct een redelijk snelle/mooie telefoon voor niet al teveel geld.

Ik heb er sinds gister helemaal vertrouwen in dat deze telefoon Android 4.0 gaat krijgen aangezien in deze telefoon dezelfde chip zit als in de Advance: nieuws: Update Sony Xperia P naar Android 4.0 schroeft grafische prestaties op
Ik denk dat deze telefoon nog aardig populair gaat worden, want ik zie sinds kort ook overal in Nederland reclame voor deze telefoon. Dus als er via Samsung geen update komt, dan vast wel via XDA-developers ofzo. Ook dat de grafische prestaties omhoog gaan bij de update voor de Sony Xperia lijkt me een goed teken voor de Advance als deze ook ICS krijgt. 8) Of zit er in de Advance een andere grafische chip?

Ik wacht er denk ik nog even een weekje ofzo mee totdat ik geen geduld meer heb en dan bestel ik hem. :D

Oh ja voor de studenten onder ons; via Surfspot is in de partnerwinkel Vodafone een redelijk 'goedkoop' abbonement af te sluiten voor de Samsung Galaxy Advance.

Don't Worry, Be Happy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Ik ben ook (bijna) om, wilde eerst de ace 2 halen, maar Advance heeft toch gewonnen, heb echt uren en uren reviews gekeken op youtube en gelezen op verschillende sites. Twijfelde erg over het design met het gekromde scherm, ga morgen nog maar keertje naar de winkel om Advance uit te proberen.

Hoe zit het nu met intern geheugen. Is die 2Gb voor apps gewoon vrij om zelf te installeren of is die in gebruik door samsung apps? En die 4GB is dat virtual SD of zo?

@Crazy JoJo
Ik zie ook overal Galaxy S Advance reclame, waar ik van de week nog overal samsung ace 2 zag. Leuk he die gerichte reclame overal. :D

Wilde samsung eigen site bezoeken, tye dus in google samsung, nou geen Samsung site maar paar pagina met reclame, zelfs met samsung.com nog alleen maar reclame, gaat echt achteruit met google. :(

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan nog wel wat info bij elkaar zoeken, waar ik een maand geleden mee heb gewerkt.

Ik was zelf ook op zoek in eerste instantie naar een medium range phone.
Vanuit een aldi advertentie, stond een nokia van rond de 60euro, toen maar eens naar smartphones gekeken, goedkopere in eeste instantie, was nogal skeptisch, toen wat duurdere (ace, gio etc), android eens vergeleken met Windows Phone en Apple iOS, kom je allemaal android vs apple shit tegen, ik was alleen maar meer geinteresseerd, toen de S plus. Toen kwam de Advance in de prijslijst.
Had eigenlijk iets van gekker moet het niet worden. Uiteneindelijk toch met pijn in me ogen van het lezen en video's kijken wekenlang de cons en de pro's tussen S Advance, S2 en Nexus overwogen.

Vooral uiteindelijk de ST-Ericcson Novathor U8500 aardig moeten na speuren. Ook naar de audio DAC heb ik zitten zoeken van de Advance, maar nog niks over kunnen vinden.

Benchmarks van de 4.0 update voor Xperia P, geeft al best goed prestatie indruk tegenover snapdragon S3/adreno 220 en Tegra3.

Wat ik kon vinden aan ontwikkel info over de U8500 kon ik laatst niet zo terug vinden, dit had geloof ik van youtube.

De SoC loopt dus op 2 x 1,0Ghz ARM Cortex A9 cpu en mali400MP1 ( 1 int shader/alu unit dacht ik per vertex unit )
Uit de info bleek naar wat ik begreep dat iig de U8500, want er zijn er een aantal (zie wiki Novathor), ontwikkeld is met oog op java, html browsing en batterij verbruik.
De chip levert rauwe integer power, ongeveer 10% of iets meer, in voor ruim 40% meer java en html snelheid, en tevens iets zuiniger.
Ik moet zeggen dat op de Xperia P de mali400 een aardige boost heeft gekregen.

S Advance vs S2, Andriod 2.3

Nenamark

Nog een Android 2.3 vergelijking, Xperia P, S advance, S2, etc, rauwe vergelijking met android 4.x update in het achterhoofd

MaliMP1 info

----

Novathor U8500:

http://www.youtube.com/watch?v=D_ubl-vMLqw
http://www.youtube.com/wa...2KSCPOhQ7w&feature=relmfu
, etc.

Overigens zijn in Azia meerdere modellen uit met de U8500 die al op android 4.0 lopen.

Ik kon een gebogen toestel ook niet laten, wat vind ik veel te vet. Volgende keer mag ie wel over het hele toestel gebogen zijn. Ik wou geen Sony hebben deze keer, hoewel ik op een duurzaamheidsfoutje (headphone contact), een oude W610i walkman telefooon juist op globale duurzaamheid één van de beste telefoons, mss wel de beste die ik ooit heb gehad, beter dan nokia8210, niet beter dan nokia5110.

De Xperia P is iets smaller, wel iets minder plat, en wrs iets steviger, met daarbij 1GB ram, voor wat meer euros. Net te dicht op zo'n geil 4.65" nexus scherm kwa prijs vond ik, Nexus heeft ook redelijke batterij power. Dat is als je niet veel gamed zoals ik maar meer media en browsing doet. Voor media en browsing is deze SoC en dus U8500 phones aardig geschikt, met ook nog best nette 3D prestaties erbij. De geluidskwaliteit met standaard shitty audio kernel/drivers na een maand inspelen klinkt best lekker. Het hoog is dankzij slechte voltage control niet echt bijzonder, de rest mag er best wel wezen.

edit:
Met het oog op mijn scheelheid leek het me ook wel een goed idee om minstens een 3,8 of 4" scherm te nemen.
Amoled, is gewoon zo snel, en zo zwart, genot om naar te kijken voor mij.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2012 02:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

mad_max234 schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 22:29:
Wilde samsung eigen site bezoeken, tye dus in google samsung, nou geen Samsung site maar paar pagina met reclame, zelfs met samsung.com nog alleen maar reclame, gaat echt achteruit met google. :(
Wordt dus tijd om DuckDuckGo te gaan gebruiken. ;)
Die commerciële zoekbubble van Google begint mij ook de keel uit te hangen want je krijgt er steeds minder relevante hits door. Of er staat opeens een gesponserde hit tussen van een vorige zoekopdracht.

De Advance is maar een klein beetje langzamer dan de S2 qua processorsnelheid. Grafisch is er nog wel enige verbetering te behalen want daar blijft hij nog wel wat mee achter t.o.v. de S2 wat natuurlijk ook logisch is.

Mijn dochter is er in ieder geval heel tevreden mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Over de snelheid zit ik niet echt in, dual core A9 met mali400. Heb nu tablet met single core A8 en mali400 en dat gaat al vrij soepel, alleen als er veel tegelijk gebeurt kan die even wat haperen. Maar verwacht dat dat helemaal weg zal zijn met A9 dual core. Denk dat stukje terugklokken zelfs nog prima gaat zonder dat die gaat haperen.

Hoe zit het met scaling instellingen van de U8500? De allwinner A10 die ik heb kan je vrij veel(bijna traploos) kloksnelheden kiezen tussen 60Mhz en 1.2Ghz, maar de Rockchip RK2819 die in de andere tablet zit kan maar vier instellingen 406Mhz, 816Mhz, 912Mhz en 1008Mhz.

Edit/
@dreee
Inderdaad zit in een single mali400 in net als in allwinner A10, de S2 heeft een mp4 mali400 die heeft dus 4 pixel cores. Maar singel mali geeft nog steeds redelijke prestaties geen high end maar zullen nog best veel spellen compatibel zijn. Als de info klopt dan loopt de mali van de U8500 op 200Mhz.

Hier kan je wat meer vinden over de mali.
http://www.highperformanc...t3D/HPG2010_Hot3D_ARM.pdf

Heb ook nog even wat telefoons in de vergelijker van de BenchDB gezet.
linkje

[ Voor 45% gewijzigd door mad_max234 op 19-08-2012 15:30 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt, de PDF had ik al gelezen, was ik nog vergeten de plaatsen.
Lijkt me de info wel redelijk compleet, voor geinteresseerden.

200Mhz zou kunnen, lijkt me wel een beetje laag. Geloof dat in de S2 op 266Mhz loopt, en in de S3 400Mhz of 440Mhz.

Maakt mij eigenlijk vrij weinig uit, zolang die in niet game 3D apps het goed doet is voor mij prima.

Antutu bench score is trouwens laag (score is ook moeilijk vergelijkbaar soms door android versie) verschillen. Ik haal rond de 5200 punten.

Tja wat is nog interresant, schrijfsnelheid geheugen is iets hoger (7,3) dan S2 (5,9), batterijverbruik is aardig goed met film 600 minuten (Nexus 285 min) en internet 300 minuten (Nexus 200 min).

Heb je nu die Nexus S met 4.0 en 4.1 etc nu toegevoegd? In verband met OS upgrade en verbetering? De snelheid toename, in lezen en schrijven ziet er best goed uit.
Aan de Nexus S scores van Antutu voor 2.3 & 4.0 & 4.1 kun je ook goed zien dat het een totaal waardeloze benchmark is.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2012 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Ja die nexus heb ik toegevoegd mocht er verschil in android zijn dan kan je op die manier beetje bepalen, en de tab als vergelijking.

Mali400 singel core kan echt wel wat 3d games draaien mocht je dat willen, is echt nog niet zo slechte gpu dat je er niks mee kan. maar is voor mij ook niet het belangrijkste, ik heb gewoon soepele telefoon nodig waarop ik mijn favoriete apps op kan draaien voor onderweg, en dat zijn niet de meest eisende apps, gamen zal ik ook niet echt op de telefoon gaan doen. Heb al zins 2006 smartphone en heb er nooit echt games op gespeeld.

Edit/
Kwam nog filmpje tegen van max payne op de advance. Voor mensen die wel graag willen weten of 3d beetje draait. :)

[ Voor 13% gewijzigd door mad_max234 op 20-08-2012 13:18 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is zelfs best een goede GPU, zoals ik al eerder had aangegeven als je een stukje terug leest, draait een spel als modern combat 2 gewoon soepel bij mij. De nenabench en GL Egypt benchmarks scores zeggen ook genoeg.

Neem deze GoT reviews erbij:
Shoot-out: iets minder dure Android-smartphones

De S Advance is al ongeveer 15% sneller grafisch dan de Xperia P.

Kijk dan naar de 30% grafische verbeteringen (buiten andere verbeteringen) op de Xperia P met Android 4.0 tov Android 2.3:
Update Sony Xperia P naar Android 4.0 schroeft grafische prestaties op

...en je weet genoeg.

Op A 2.3 scored Mali400MP1 iets onder adreno220, met Android 4 scored de MP1 gelijk of iets hoger dan Adreno220, Applicatie en telefoon afhankelijk natuurlijk.
Vraag me af of de MP1 op alle toestellen waar die in zit even snel geklokt is?
Iemand moet z'n Advance even rooten en checken met cpuclock prog.

S advance is in grafische prestatie, in java en html browsing prestatie en met batterij verbruik beter dan de Xperia P. Oa door lagere resolutie, Super Amoled scherm (zuiniger dan LCD) en mogelijk iets sneller geheugen dan de Xperia P (verschil browser score, en mede Gfx).
Met A 4.0 update moet Galaxy S advance nog meer gaan als een speer en nog zuiniger worden.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2012 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trouwens voor mensen die de NFC versie willen hebben. Een paar weken geleden heb ik de i9070P (NFC), voor rond de 285 euro kunnen kopen bij Redcoon.nl. Hij staat bij redcoon alleen al een paar weken niet meer bij hun assortiment. Is wel uit Duitsland, grijsgoed dus. Misschiens eens contact opnemen of ze nog snel binnen komen en wat de prijs dan ongeveer zal zijn.
Mja of je het echt nodig hebt is een tweede, ik vind het ook in EU een slecht argument bij telefoon vergelijkingen om dit als voordeel te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Heb net de Advance gekocht. Als iemand nog iets specifiek wilt weten over de telefoon dan hoor ik het wel.

wifi verbinding is overigens erg goed, bereik is vrij groot en snelheid is uitstekend. Haal volle snelheid van mijn adsl, 1.4MB/s.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En hoe bevalt ie?
Ik vind hem nog steeds zwaar relaxed. :)

Ik kan helaas geen vergelijking maken met oudere smartphones want die heb ik nooit gehad. Internet gaat naar mijn idee even snel als op PC. Voor mij voelt het aan als een mini computer.

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Bevat uitstekend tot nu toe, niks raars tegen gekomen en gaat inderdaad als speer. A9 dual core is hele verbetering tegenover A8 single core. Heb al jaren smartphone maar waren nokia met symbian, kan dat niet echt 1 op 1 vergelijken.

Model van de telefoon ligt heerlijk in mijn hand. Het super amoled scherm is echt geweldig, wat de contrast, kan niet wachten dat betaalbaar word voor TV's. :)

Heb ook even de benchmarks gedraaid en komt allemaal overeen met de tweaker review en meeste andere reviews. Ben nu kijken hoelang de batterij meegaat bij matig gebruik en alles steeds uitschakelt als je klaar bent zoals wifi, gps en dataoverdracht. En scherm in laagste stand.

-Andere hobby- -

Verwijderd

Ok, de kleuren zijn niet helemaal echt, echte kleuren buiten de werkelijkheid, vind je in een kunst museum vind ik. Wel als er in de video zoiets als fluor of neon kleuren aanwezig zijn, zoals een neonlight reclamebord, dan ziet het er ook echt realistisch uit.
Ik vind het wel mooie kleuren, en veel ziet er best goed uit zelfs zoals geel, blauw, meestal rood en zelfs groen.
Veruit het beste is de realistische 3D ervaring door de hoge zwart en contrast waarden en door de bijna oneindig snelle leds, er zit gewoon geen vertraging in, alles wat beweegt ziet er ook echt zo uit..
Alleen je ziet wel veel duidelijker de lagen van 3D effecten op elkaar geplakt in films als star wars ep2, omdat het zo erg realistisch in diepte en beweging is.

Kortom veruit het beste beeld dat ook ik ooit gezien heb.
Wel zijn juist kleuren op Amoled schermen steeds realistischer aan het worden, ik kan ook niet wachten op TV's en monitoren met dit.
Helaas zijn er pas 2 tablets te krijgen met Amoled, Samsung galaxy tab 7.7 (SA+) en Toshiba Excite 7.7 (SA), en duur. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-09 14:32
Dit lijkt me een erg mooie telefoon, maar volgens mij is er nog niks bekend over een update naar ICS?
Ook is deze telefoon nog niet te vinden op xda developers en dat vind ik erg jammer. Custom roms verlengen de "levensduur" van telefoons / tablets behoorlijk door verder te gaan met updates nadat de producent daarmee is gestopt.

Ik wacht nog even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

offtopic:
Ach, mijn "oude" S2 draait nog steeds op een 2.3.4 rom (Lite'ning v6.1) en dat werkt nog steeds perfect.
Ik heb nog geen ICS of JB rom gevonden die mij kan bekoren. De meesten laten dingen weg die ik wil hebben of voegen dingen toe die ik juist niet wil hebben.
Het mooiste zou zijn als Lite'ning eens een JB rom zou maken die dezelfde opties heeft als zijn v6.1 GB rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy JoJo
Shodan schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 08:42:
Dit lijkt me een erg mooie telefoon, maar volgens mij is er nog niks bekend over een update naar ICS?
Ook is deze telefoon nog niet te vinden op xda developers en dat vind ik erg jammer. Custom roms verlengen de "levensduur" van telefoons / tablets behoorlijk door verder te gaan met updates nadat de producent daarmee is gestopt.

Ik wacht nog even af.
Samsung in Zweden heeft al wel aangegeven dat deze telefoon een update krijgt naar ICS (https://www.facebook.com/samsungsverige/app_208195102528120) en op XDA-developers zijn er al wel mensen bezig met custom roms proberen te maken :P : http://forum.xda-develope...ead.php?t=1640757&page=26

Dus ik heb stiekem wel goede hoop dat ICS op de een of andere manier wel op de Advance komt, daarbij wordt de Advance nog wel aardig populair denk ik aangezien Samsung er zoveel reclame voor maakt ;)

Don't Worry, Be Happy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-09 14:32
Vandaag bij de MM binnen gelopen, in de aanbieding voor 288.- Ik durfde het nog niet aan, maar als het inderdaad zo is dat samsung heeft aangekondigd dat er zeker ICS voor komt, dan is dat het misschien toch waard.

Ik zal ook eens kijken naar wat voor development er op xda tot nu toe is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kunt ook wachten op WP8, betere upgrade garantie aangegeven, gezien WP7.8 update. Tegra3 en Qualcomm geschikt., dus interessant.

Mss even wachten tot S2 plus uitkomt, mogelijk gaan prijzen wat omlaag. Nieuwe google Nexus zou volgens geruchten pas in november komen, ivm prijsverlaging.

Geruchten over te releasen Samsung phones:
the Samsung Galaxy S3, Samsung Galaxy Note 2, Samsung Galaxy S2 Plus, and the Samsung Galaxy S3 Mini

De S3 mini gaat dus goedkoper worden dan de S Advance lijkt het, $299. Met dus ook eindelijk een kleinere telefoon met amoled scherm, ook 4inch @ WVGA. ( verwacht ook wel de zuinige novathor u8500 hier in )

Iphone komt in september 21ste, Samsung wil concurreren, mogelijk geen slecht idee, als je kunt wachten, om evven een maandje aan te zien.

bron: http://www.booksnreview.c...galaxy-s3-mini-photos.htm

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2012 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Je kunt ook wachten tot volgend jaar dan komen er weer nieuwe telefoons uit die sneller zijn en nog meer opties voor hetzelfde geld hebben. :+

M.a.w. je kunt altijd wel blijven wachten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Even wachten is meestal juist slim, als het maar paar maandjes zijn en je telefoon doet het nog waarom niet? Je gaat echt niet voor altijd wachten, dat is gewoon stomme gezegde/grapje die natuurlijk niet echt opgaat. Eigenlijk is het heel dom om niet zolang mogelijk te wachten als je telefoon nog werkt, we zijn zo gehersenspoeld dat we wachten als dom zijn gaan zien. :+

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het een kwestie van tijd dat de advance wordt geupgrade naar ICS of is het nog altijd onduidelijk of het überhaupt gaat gebeuren?
Wat zou de reden zijn om de upgrade helemaal niet uit te voeren?
Mijn oog was gevallen op dit toestel maar doordat gingerbread er nog op staat ben ik gaan twijfelen.
Wat mis ik als ik deze toestel zou aanschaffen en er geen update zou komen?

gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 16:49
NovaThor™ U8500 - Jelly Bean first boot: YouTube: NovaThor™ U8500 - Jelly Bean first boot
Hopelijk ook nog een keer op de Galaxy S Advance....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 09:12:
Is het een kwestie van tijd dat de advance wordt geupgrade naar ICS of is het nog altijd onduidelijk of het überhaupt gaat gebeuren?
Wat zou de reden zijn om de upgrade helemaal niet uit te voeren?
Mijn oog was gevallen op dit toestel maar doordat gingerbread er nog op staat ben ik gaan twijfelen.
Wat mis ik als ik deze toestel zou aanschaffen en er geen update zou komen?

gr.
Wat mij betreft is Gingerbread geen rede om telefoon niet te kopen, hij doet het nu al super, batterij gaat al lang mee en prestaties zijn gewoon uitstekend voor midrange toestel. Maar ICS kan dat wellicht nog wat opkrikken maar echt nodig is het niet.

Alleen de extra functies die ICS heeft mis je, maar eigenlijk kan ik niet zo snel bedenken welke ics functies ik gebruik op mijn tablet, mis eigenlijk niks van ics op mijn telefoon om eerlijk te zijn.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als er nu ICS of JB op de Advance komt, wordt ie al te concurrerend voor S2 en Nexus. Is nu al bijna 2x zo zuinig als S2 en zeker de helft zuinigere dan Nexus in non 3D toepassingen en buiten bellen, dus internet en media.
Dan komt daar ook nog meer kijkende naar xperia P update 30% meer 3D power bij.

Kijk maar naar Xperia P concurreert gezien media en batterij prestaties behoorlijk met Xperia S.

Op het einde van het jaar wanneer nieuwe Nexus van google, via Samsung gemaakt uit komt, zal het meeste wel een update krijgen.
Kan best zijn dat nu de Xperia P een update heeft gekregen, een andere telefoon eerder gaat volgen, Xperia U (omdat google bij samsung zit, krijgt google priveleges), of als we geluk hebben de S advance. Maar dus gewoon ICS.
S3 krijgt JB, omdat dat de kroon van samsung is, en de S2 plus komt dalijk uit, net zoals dat de S2 precies een update naar ICS kreeg, omdat de S advance uit kwam.

Buiten dat,
Is er al vorig jaar bij stericcson bevestigd (youtube) dat de chip zowel als voor android 2.3 als voor android 4 is gemaakt.

edit:
Btw, als ik nu van plan ben een gfx kaart van AMD (samsung) te kopen, en nVidia (Apple) heeft aangeven in september, volgende maand nieuwe kaarten te releasen, dan is dat een interessant moment prijstechnisch gezien. Bovenop dat gaat AMD (samsung), vogens geruchten iig 1 of 2 van de nog te verwachten nieuwe modellen ook uitbrengen rond de zelfde tijd om te counteren!

Mogelijk zal het niet ontzettend veel schelen, omdat er voor Samsung, in het 400+ segment nog veel ruimte is. O-)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2012 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben gisteren bij mediamarkt geweest en de verkoper beweerde dat er vertegenwoordigers van samsung waren langs geweest en dat er een update zou komen. hmmm weet niet of ik dat nu moet geloven. Bij Samsung zelf hebben ze helemaal geen nieuws hierover.
Denk dat ik de telefoon snel zal bestellen!
Hoor trouwens ook dat een upgrade niet alles is en dat het vaak genoeg ook problemen geeft zoals bij de S2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anjaniki
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-09 07:42
Bij de mediamarkt zoetermeer staat die voor 266 in de folder deze week. Lijkt er inderdaad op alsof de prijzen aan het zakken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Wil graag de telefoon gebruiken om op oude tv in de slaapkamer filmpje te kunnen kijken. Weet iemand of de TV out kabel van de galaxy S werkt op de advance? Kom die al tegen voor paar euro namelijk, en kan er geen vinden speciaal voor de advance.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Bij mijn weten heeft de Advance geen video uitgang.

Ik wordt nu toch aan het twijfelen gebracht door specificaties op diverse sites.
Die geven aan dat er wel degelijk HDMI op zit maar of de kabel gaat werken durf ik niet te zeggen.

[ Voor 69% gewijzigd door sjaool op 29-08-2012 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Heeft zeker TV out staat ook gewoon in de specificaties, maar heeft geen hdmi, net als de originele S en S plus. Ik vermoed dus dat kabels gewoon hetzelfde zijn.

hdmi heb ik niet nodig, heb juist tv out nodig voor mijn oude tv die heeft alleen video in, heb in de woonkamer gewoon HD tv met WD TV en laptop. Nu sleep nu geregeld de wd tv naar boven om toch lekker nog even filmpje/serie in bed te kijken. Mijn tablets hebben alle twee hdmi maar dat heeft die tv niet.

Edit/
Staat dus niet op de samsung site bij de specificaties, heb het verkeerd onthouden, zou wel in de war zijn met andere sites waar het wel soms tussen de specificaties staat.

Misschien heb ik pech. :+

[ Voor 18% gewijzigd door mad_max234 op 29-08-2012 22:27 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Gewoon uitproberen blijft dan over. Als het werkt hebben wij er ook nog wat aan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

i9070P is er weer voor 280 euro:

http://tweakers.net/price...nfc-zwart.html#tab:prices

en
i9070 dus voor 270 bij mediamarkt, Rotterdamt en ook voor 280 euro:

http://tweakers.net/price...-advance-i9070-zwart.html

Heb nog ff quick review gedumpt bij de NFC versie.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2012 05:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vastelaovend89
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 13:31
Ik heb gisteren de i9070 voor 269 euro bij de Mediamarkt in Heerlen gekocht. Mijn vorige telefoon was nog een HTC Touch HD en gooide ik het liefst door de ruit heen. :o

Wat een enorme vooruitgang is dit toestel zeg. Ik kan nu whatsappen apps installeren wordfeud gebruiken en fatsoenlijk internetten zonder dat de s advance vast hangt.
Enige minpuntje is misschien dat het nog op een oudere android versie draait.

[ Voor 9% gewijzigd door Vastelaovend89 op 05-09-2012 15:40 ]

Eng en streng

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-08 14:23

McGryphon

Veul vrouwkes!

Komende vrijdag krijg ik de mijne als het goed is, ter vervanging van mijn HTC HD Mini. Het kan niet anders dan dat de gebruikservaring veel beter zal zijn, die HD mini wordt inmiddels door mijn hele vriendengroep als "Tardphone" getypeerd: hij zou van alles moeten kunnen maar kan het allemaal gewoon niet bevatten.

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 16:49
Nu is ie ook in het wit verkrijgbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-09 21:00
Is deze Samsung nou een heel groot verschil met de Samsung galaxy S3, want ik wil deze icm verlenging voor mijn man halen.

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meller
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 17:18

Meller

Much to learn, you still have

pinokkia schreef op woensdag 05 september 2012 @ 22:34:
Is deze Samsung nou een heel groot verschil met de Samsung galaxy S3, want ik wil deze icm verlenging voor mijn man halen.
Best een redelijk verschil in CPU, Schermformaat en software. Zie PW

Maar ik vind het persoonlijk een fijn toestel die handzaam is en compleet.

Core i5-4570, 8GB, 250 GB SSD, GT730 2GB, S20, Fossil Gen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-09 21:00
Meller schreef op woensdag 05 september 2012 @ 22:54:
[...]

Best een redelijk verschil in CPU, Schermformaat en software. Zie PW

Maar ik vind het persoonlijk een fijn toestel die handzaam is en compleet.
Vind de S3 al supersnel en de S2 was naar mijn mening ook snel zat. Kan je de advance een klein beetje vergelijken met de S2? Of is de advance nog minder qua snelheid, functies etc.

Update
Geen tot weinig verschil tussen S2 en Advanced :) Behalve dan de prijs tussen oud en nieuw model. :)

[ Voor 9% gewijzigd door pinokkia op 05-09-2012 23:29 ]

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Verwijderd

Kunnen mss wel een lijstje maken met essentiele en minder essentiele verschillen tussen verschillende modellen, zoals S2 en Xperia P.
De Xperia J komt er ook nog aan maar die raad ik toch af vanwege oude tragere processor.

S2 is sneller in 3D en games. Maar beide hebben lage resolutie waardoor 3d prestatie wel voor langere tijd OK blijft.
Vergeet niet dat het verschil tussen Android 2.3 en Android 4 erg groot is. Blijft moeilijk vergelijken dus. Probleem van Android/Google over het algemeen.

Bij ICS zullen beide telefoon ongeveer even snel zijn in java en html. Alleen S advance is een stuk zuiniger voor browsing en media.

S2 heeft hoogste helderheid voor amoled, hoogste contrast, meer zwart, beter leesbaar buiten. S advance heeft aanzienlijk betere kleurweergave.
Beide typen schermen zijn ook voor 2 verschillende doeleinden ontworpen, met daarbij niet te veel in te leveren op bijvoorbeeld leesbaarheid buiten of anderzijds kleurechtheid.

Geluidskwaliteit, zowel in-call als media audio worden door de meeste als beter of een van de beste ervaren bij de S advance.
Vergeet niet dat ie meer dan een jaar nieuwer is dan S2, en Samsung heeft veel slechte feedback ontvangen over de matige yamaha audio dac in de S2 nadat de orginele galaxy S als één van de beste audio smartphones werd geprezen, door die zelfde community.

S2 is natuurlijk wel lekker 4,27 inch scherm, maar ook een wat grotere surfplank in je broekzak, of iets sneller vinger moeheid bij het vasthouden mogelijk merkbaar.

• acoster
De Galaxy S Advance krijgt geen ICS !
Maar het goede nieuws is, dat het toestel wel wordt voorzien van Jelly Bean!

http://www.sammobile.com/...-and-will-get-jelly-bean/

(Let wel, nieuws komt van een nogal ontbetrouwbare Bulgaarse site, dus wordt niet gelijk al te enthousiast ;-))

[ Voor 18% gewijzigd door acoster op 12-09-2012 10:39 ]

• Logitech1
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-08 19:22
Zow, dat is boven verwachtingen! hopelijk komt het zo snel mogelijk!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Las het net ook op, dacht heb nieuwtje maar iemand was me al voor :D

http://www.gsmhelpdesk.nl/read.php?id=7528

[ Voor 8% gewijzigd door mad_max234 op 13-09-2012 14:33 ]

-Andere hobby- -

• Crazy JoJo
Yes ik heb hem net besteld. Ik kan niet wachten tot ie binnen is!

Ik heb hem hier besteld: https://directsales.vodafone.nl/surfspot

Dit is eigenlijk bedoeld voor studenten (HBO & WO), maar in de actievoorwaarden staat dit:

>Ik wil zelf geen gebruik maken van de aanbieding, maar mijn vrienden of familie zijn wel geïnteresseerd.
Vrienden en familieleden kunnen ook profiteren van deze aanbieding.

Dus als je nog iemand kent die studeert kan je hier ook van profiteren!
Ik laat het weten als ik hem binnen heb en wat ik er van vind! :*)

Don't Worry, Be Happy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 15:49:
Volgens mij wordt er nog niet zo veel voor ontwikkeld omdat de telefoons (samsungs medium/highend, mini 2 , ace 2, s advance) allemaal wachten op een update voor het OS. Ik vermoed dat het Android 4.3 ergens gaat worden, dus ik verwacht eerst nog andere google devices + OS update releases. Mogelijk dat het gewoon android 4.2 word.

Het grootste gedeelte van het niet-beschikbare geheugen intern (4GB), lijkt me gereserveerd voor toekomstige updates, en verwacht dat deze telefoon android 4.x en android 5x gaat ondersteunen in de toekomst.
Dus dat wordt dan toch 4.2 voor de nieuwe Google Samsung Nexus (2) en 4.1 voor de rest. Heeft Google het nou officieel aangekondigd voor de Advance of niet? Wel voor de S2 blijkbaar.
Als ze het nu officieel zouden aankondigen zou wel netjes zijn, maar ze zullen hoogstwaarschijnlijk wachten tot de nieuwe Nexus uit komt.
Ik verwacht eigenlijk ook updates voor oudere toestellen, Galaxy S en Galaxy S plus (waarschijnlijk wel de laatste update).

Ik zou de deze smartphone trouwens niet halen, want hij is echt veel te relaxed. :+
Totdat ie een keer fout valt....aaaaaaaah!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2012 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
Google zal geen aankondigingen doen voor de Samsung Galaxy S Advance, die zal toch van Samsung moeten komen. En Samsung is niet zo goed in het aankondigen van dat soort dingen.

"Ik zou de deze smartphone trouwens niet halen, want hij is echt veel te relaxed.
Totdat ie een keer fout valt....aaaaaaaah!"

Die begrijp ik niet helemaal.... Het is een prima toestel voor een prima prijs.
En elektronica laten vallen is over het algemeen niet zo best voor het apparaat, zou ik met geen enkel toestel aanraden.

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 18:09
Sinds gistermiddag de S Advance in mijn bezit.
Qua snelheid is het geen Galaxy S3 (ook gehad, maar verkocht ivm formaat).
Wel is hij snel genoeg!

Mijn vorige telefoon, iPhone 4S, heb ik verkocht ivm slechte belkwaliteit.
Wat een verademing is de S Advance!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 01:16:
[...]
Ik verwacht eigenlijk ook updates voor oudere toestellen, Galaxy S en Galaxy S plus (waarschijnlijk wel de laatste update).
Galaxy S heeft niet genoeg geheugen om android 4.x en Samsung shell te draaien. SGS kan je uiteraard wel flashen met custom 4.x rom, en wie weet verbeterd de samsung shell en past het over tijdje wel in het geheugen van de sgs.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Galaxy S heeft toch de zelfde specificaties als de Google Nexus S?
Roodey schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 09:25:
Sinds gistermiddag de S Advance in mijn bezit.
Qua snelheid is het geen Galaxy S3 (ook gehad, maar verkocht ivm formaat).
Wel is hij snel genoeg!

Mijn vorige telefoon, iPhone 4S, heb ik verkocht ivm slechte belkwaliteit.
Wat een verademing is de S Advance!
S3 loopt al vanaf begin op ICS, dat scheelt wrs ook in snelheid (browsing, multi media), aangezien GPU over het algemeen veel sneller is dan een CPU op 2D rendering gebied.
acoster schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 07:45:
Google zal geen aankondigingen doen voor de Samsung Galaxy S Advance, die zal toch van Samsung moeten komen. En Samsung is niet zo goed in het aankondigen van dat soort dingen.

"Ik zou de deze smartphone trouwens niet halen, want hij is echt veel te relaxed.
Totdat ie een keer fout valt....aaaaaaaah!"

Die begrijp ik niet helemaal.... Het is een prima toestel voor een prima prijs.
En elektronica laten vallen is over het algemeen niet zo best voor het apparaat, zou ik met geen enkel toestel aanraden.
Samsung zaql helemaal niks aankondigen wanneer Google daar geen toestemming voor geeft. Vandaar dat niemand wist wanneer de S2 en S3 updates kregen, maar pas vlak van te voren.

Wat bedoel je met niet zo goed aankondigen in dingen? Dat één van de grootste electronica multinationals niet in staat is om iets aan te kondigen?

Misschien dat de humor je ontbreekt maar het tweede deel van mijn bericht ging over humor? En dan ook zo serieus er op in gaan! O-)
Wel tof dat je mensen de goede tips om trend gedrag aanraadt. ik denk dat ik de koningin heeft inlicht of je een lintje kunt krijgen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
Oooo, hahahaha. Had niet door dat het humor was. En nu weer een stuk vol humor, hahaha. Grappemaker dat je er bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou dan is het in ieder geval weer lache.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Verwijderd schreef op zondag 16 september 2012 @ 04:03:
Galaxy S heeft toch de zelfde specificaties als de Google Nexus S?
Volgens de berichten zit het zo.
http://www.androidpit.com/samsung-galaxy-s-android-update

http://pinappu.hubpages.c...40-aka-Ice-Cream-Sandwich

[ Voor 8% gewijzigd door mad_max234 op 17-09-2012 22:31 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze kunnen wel van alles vertellen, ze hebben niks over jellybean gezegd. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-09 16:30

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heb zelf sinds begin juni de Advance.
Prima toestel, bevalt erg goed. Tot op heden geen vreemde problemen.
Echter loopt hij wel eens vast en moet ik de batterij eruit halen om hem weer aan de praat te krijgen.

Hoop op een Jelly Bean update, zo te lezen loopt dat stukken soepeler dan Gingerbread.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 18:09
Wat voor hoesje/case gebruiken jullie voor de S Adv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@Roodey, Heb een Valenta lederen hoes. Bevalt prima, in het begin wel een beetje stug.
Telefoon blijft mooi schoon, scherm hoef ik nauwelijks schoon te maken.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 05:30:
Ze kunnen wel van alles vertellen, ze hebben niks over jellybean gezegd. }:O
Inderdaad, en hoop kan je ook altijd blijven houden. ;)

Jelly bean doet het niet beter qua geheugen gebruik dan ICS, in alle opzichten. Word meer ram gebruikt en meer rom. Gingerbread verbruikt minste RAM van deze drie, punt blijft gewoon geldig ook bij jelly bean. Alleen als Samsung haar shell kleiner weet te maken dan past het in de SGS.

Nexus heeft standaard Android interface, dat past gewoon, je kan ook gewoon standaard 4.0 of 4.1 rom installeren op de SGS, maar dat is niet hoe Samsung haar telefoon wilt leveren dus blijft officiële rom uit.

Edit/
Ik heb op mijn tablet met 512MB ram nog iets van 125MB over, en dat is met bijna standaard ICS rom, in die orde moet je denken waar samsung nog shell overheen wilt gooien. Dan hou je niet veel over voor apps.

Edit/2
SGS heeft overigens dezelfde specs als de Nexus S niet de Galaxy Nexus, laatste genoemde heeft 1GB ram, en de eerste heeft 512MB.

[ Voor 18% gewijzigd door mad_max234 op 18-09-2012 15:56 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet zeggen zichtbaarheid van het "SUPER" Amoled bij bewolkt weer vond ik maar matig. Dat is dan helaas maar zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/elzrq.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/166itrt.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/2jbv1py.jpg

Genomen met Sony W610i camera, dus niet zeuren.

Ik wil Apple er wel nog op attenteren dat de hoeken rond zijn. }:O

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2012 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy JoJo
Hier ben ik ontzettend blij mee!:
nieuws: Samsung brengt Android 4.1 ook naar goedkopere Galaxy's

Ik hoop dat ze een beetje opschieten, zodat ik er van kan genieten :P

Gaat de GUI van Android dan ook 'sneller'? Door de hardwarematige acceleratie van de videochip in Android 4.0/4.1?

Don't Worry, Be Happy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees het ook net. Dat is toch wel netjes van Samsung/Google, voor de officiele release van Galaxy Nexus en nieuwe S2. Toch wel gaaf zo'n groot scherm van Nexus bijv, want filmpjes kijken op Amoled is zo leuk. Hopelijk dat ze nog meer amoled tablets uitbrengen, want dat heeft toch mijn voorkeur (mss een tab 7.7 maar heb liever pentile). :D

Naar wat ik weet over de chip in de Galaxy S Adavance (novathor U8500), is die buiten voor Android 2.3 ook voor Android 4 ontworpen (staat ook in topic, check youtube filmpjes). Check hier op tweakes de benchmarks uit van de Xperia P (1 of 2 pagina's terug in dit draadje) waarbij Android 2.3 word vergeleken met android 4.0. Flinke snelheidtoename, en iets zuiniger.
GUI = gedeeltelijk tot zelfs grotendeels Java prestaties

edit:
Het werd trouwens ook tijd dat Google de software op de meeste modellen recht gaat zetten, vooral omdat het de XDA development bevorderd en natuurlijk alle software zoals, apps, games, widgets. Windows en iOS zijn wat dat betreft wel wat egaler. Daarnaast mag ik wel zeggen dat het in gevallen zoals apps, en games niet zoveel doet voor android, om meerdere versies in omloop te hebben.
Maar het is toch wel fijner voor algemeen software ontwikkeling en dat is juist een sterke "open source" troef van android en dat mogen ze dan ook wel benutten.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2012 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
Jaja.... en wat wil je nu eigenlijk zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry, wat bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
Het is een forum over de Galaxy S Advance en jij hangt hele verhalen op over een nexus en amoled-schermen. Zie de relevantie niet echt.

En over Google die software recht moet zetten op toestellen? Google heeft juist een opensource-besturingssysteem ontwikkeld zodat fabrikanten er hun eigen draai aan kunnen geven. Dat sommige dat niet zo goed doen, ligt niet aan Google. Als ze daar iets aan doen, halen ze hun hele bedrijfs-filosofie onderuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er staat inderdaad wat minder relevante informatie in mijn post maar dat is toch niet zo erg?

Het software, OS gedeelte vind ik wel relevant met dit topic, aangezien het zeker nu nog steeds een issue is ivm aanschaf. Het heeft oa te maken met dat bepaalde delen in drivers vrijgegeven worden voor developers of niet. Naar wat ik van anderen lees is dat met Samsung een moeilijker geval dan met Google.
De release van het eerste Google apperaat met android 4.2 (waarschijnlijk wel android 5.0) van Google, wrs de nexus, is essentieel voor het upgrade pad van Android op niet Google hardware. Let maar op.

Een zelfde situatie maar dan iets meer gescheiden en minder opvallend, is toch ook gegaan met Android 2.3? Dat was op een gegeven moment op telefoons (2.3) wel redelijk gelijk getrokken, en tablets (3.x)?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2012 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
De S Advance krijgt een update naar 4.1. Denk dat dat goed nieuws is voor de bezitters van deze telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

En potentiële kopers ;) Denk dat dit nu de standaardtelefoon wordt voor het bedrijf waar ik werk hehe.

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is oa de doelgroep van dit toestel, maar Ace 2 zou wel wat meer in de lijn van algemene bezuiniging liggen. Ja ik hoor het al daar bij de bedrijven.... ;)

Kan het wel begrijpen, goed geluid met bellen, lange batterijduur, snel opgeladen, NFC. Is wel compleet, alleen buiten iets donkerder, minder leesbaar.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2012 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-08 14:23

McGryphon

Veul vrouwkes!

Zeker nu JB naar de S Advance komt heb ik niks negatiefs erover te melden. Het enige waar ik in beginsel over twijfelde was dat ICS niet bevestigd was, en met GB vind ik het ook al een lekker werkend toestel :)

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Gaaf het is dus nu zeker dat JB naar de Advance komt, had nog mijn twijfels over de eerste bron (Tim Wijkman - Samsung Bulgarije). :)

-Andere hobby- -

• Vastelaovend89
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 13:31
De vraag is nu wanneer wordt de update uitgerold?

Eng en streng

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Goed nieuws, denk dat het nog wel een paar maand gaat duren.
Gaat deze updates via kies of 'over the air'?

Whatever.

Verwijderd

Ik gok vlak voor de release van de Nexus (met OMAP4470) in November.

Ik kan niet wachten, is goed voor software en custom ontwikkeling.
Interface loopt toch wel achter. Veel is al goed gedaan, maar sommige dingen ontbreken echter nog.

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Iemand ervaringen met de ingebouwde gps?
Gebruik de advance om te mn progressie te bekijken mbv de applicatie Strava.
Loop meestal eerst naar buiten en wacht op een fix, sta in een redelijke open omgeving.
Voor mn gevoel duurt het erg lang dat ik een ‘fix’ heb.

Achteraf kan ik ook zien dat de gps behoorlijk ongevoelig is, je ziet de track op sommige stukken naast de doorgaande weg.
Heb mbv gps test de gps-a cache leeg gegooit, maakt geen verschil.
Iemand tips?

Whatever.

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

GPS is afhankelijk van hoeveel sats bereikbaar zijn op je locatie, ik heb met alle GPS apparaten nog gehad dat soms op de B weg rijd en GPS op de hoofdweg zit of omgekeerd, meestal is dat maar voor stukje en dan gaat het wel weer goed. Lijkt me vrij normaal voor draagbare GPS apparaten, zeker als je hem ook nog eens in je hand vasthoud zodat antenne word afgeschermd.

-Andere hobby- -

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-08 22:28
Harmen schreef op donderdag 27 september 2012 @ 08:32:
Iemand ervaringen met de ingebouwde gps?
Gebruik de advance om te mn progressie te bekijken mbv de applicatie Strava.
Loop meestal eerst naar buiten en wacht op een fix, sta in een redelijke open omgeving.
Voor mn gevoel duurt het erg lang dat ik een ‘fix’ heb.

Achteraf kan ik ook zien dat de gps behoorlijk ongevoelig is, je ziet de track op sommige stukken naast de doorgaande weg.
Heb mbv gps test de gps-a cache leeg gegooit, maakt geen verschil.
Iemand tips?
De meeste telefoons die ik al getest heb zijn goed genoeg voor wat navigatie, maar daar houdt het dan ook bij op.
Met gps status kan je zien hoeveel de gps afwijkt, echter moet je dit met een grove korel zout nemen.
Ik heb ooit eens de test gedaan met 4 toestellen naast elkaar die zogezegd 5m afwijking hadden. Met google maps getest en 1 zat er meer dan 20 meter naast en was zogezegd bij de buren in de tuin. Enkel de BT gps muis was spot on.

Ik kan je een paar zaken voorstellen.

Ofwel koop je een andere GSM met een GPS ontvanger die ook de Glonass sats ontvangt. Nog niet getest, maar het zou al een pak beter moeten zijn

of

Je koopt een apparte bluetooth GPS ontvanger, die zijn al een pak gevoeliger en nauwkeuriger. Echter de enigste die ook Glonass ondersteunt dat ik gevonden heeft is de Garmin Glo.
Er zijn een paar gratis applicaties in de market waarmee je een externe BT receiver kan gebruiken

.

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Telefoon GPS is dus niet echt geschikt voor zulke doeleinden, jammer.

Heb een Garmin Edge 705 voor het fietsen, mischien dat ik die beter mee kan nemen. ;)
Die heeft meestal in een minuut een goede fix.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Spot on is dan foutje, want burger gps zou nooit spot on mogen geven, of je moet de fout die erin word gestopt door de desbetreffende sat eruit filteren, anders is het meer geluk dan techniek.

Tel daarbij op de foutmarges die erin komen door het verzenden en verschil in tijd, zou je dus met gps nooit spot on kunnen krijgen of je moet net geluk hebben dat foutmarge elkaar cancelen en je precies in midden uitkomt

Voorbeeld van fouten die in het gps signaal kunnen komen.

1. Ionosfeer 4 m (hebben alle toestellen last van)
2. klok 1 m (hebben alle toestellen last van, zover ik weet heeft geen enkel telefoon atoomklok :D )
3. Ephemeris 2 m (hebben alle toestellen last van)
4. Troposfeer 1 m (hebben alle toestellen last van)
5. Ontvanger zelf 2 m (variabel per toestel)

Bron

Edit/
Ik heb met samsung als ik buiten ben bijna direct een fix, duurt echt geen minuut.

[ Voor 12% gewijzigd door mad_max234 op 30-09-2012 11:41 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ongeveer 2 seconden bij mij binnenshuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heb gisteren ook gelopen, ben naar een open stuk gelopen waar geen bomen etc stonden.
Had toen binnen een minuut een redelijk signaal met Strava.
Linkje
Redelijk binnen de straten, soms iets er naast maar wel acceptabel.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-08 08:01
Vandaag de S Advance besteld ter vervanging van mijn HTC Desire. Ben erg benieuwd. Vind het een strak apparaat met prima specs, niet high-end maar genoeg voor een soepel werkende smartphone met Android. Van de week nog even naar de Mediamarkt geweest om oa de SIII even vast te houden, maar wat een plakkaat is dat zeg. Veel te groot voor mij, de S Advance is eigenlijk precies goed.

Zijn er al Tweakers die deze custom recovery hebben geflashed en zo ja wat zijn de ervaringen? Kan me bv voorstellen dat root icm een app als 'fasterfix' zorgt voor een snellere GPS-fix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 02:30:
Ongeveer 2 seconden bij mij binnenshuis.
Net geprobeerd en duurt 10 seconden ongeveer, en zit er meter of 5 a 6 naast. Als ik buiten ga staan is het bijna direct fix.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet wat jullie doen helemaal.
Mss ben ik iets anders aan het doen. Ik doe google maps aan zonder GPS, dan is de onnauwkeurigheid zeker 200 to 500 meter. Dan zet ik GPS aan en dan is het ongeveer maxi 30 m nauwkeurig als ik binnen ben. Duurt niet meer dan 2 seconden.
Heb eens herhaalt, lijkt op dat wifi als gps werkte, en niet gps zelf, ong maxi 30 m nauwkeurig.
Ben gps nu aan het testen maar ziet er niet goe uit.

Wat een troep ook weer dat android/samsung verhaal. Dat ze eens iets afmaken :+
Of zit dat in pakket van abbo of zo, heb hier gewoon prepaid.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2012 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul123456
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-09 17:42
Hallo

Ik ben sinds een paar dagen in t bezit van een s advance,toestel bevalt erg goed op een minpuntje na en dat is dat t internet regelmatig compleet wegvalt..meer mensen hier problemen mee en is hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

nightcrow schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 17:13:
Zijn er al Tweakers die deze custom recovery hebben geflashed en zo ja wat zijn de ervaringen? Kan me bv voorstellen dat root icm een app als 'fasterfix' zorgt voor een snellere GPS-fix?
Ziet er intressant uit. :)
Echter wil ik het risico niet lopen, wacht wel op JB update.... die dit jaar komt.
Wanneer is me een vraag. :?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komt ie dit jaar? Is dat bevestigd? Nou in december mag die er ook wel zijn. Beetje vreemd is alleen dat Sony Xperia U al heeft geupdate naar 4.04. Mss dat Sony later komt met JB dan Samsung. Het zou ook kunnen dat ze een kort interval handhaven voor sommige toestellen tussen 4.0 en 4.1
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste