Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-06 15:14
Als er geen officiele update voor de Advance komt, dan is dit echt de allerlaatste Samsung telefoon voor mij geweest.
Ik begrijp best dat Samsung niet alle telefoons kan blijven bedienen met updates, maar aangezien de 4.1 update niet bepaald zonder bugs is en je ook niet zonder allerlei trukjes terug kan naar 2.3 wordt je feitelijk gedwongen je heil in niet-officiele roms te gaan zoeken. Bah Samsung, niet fair! :(

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 521452

@vulcan750

ik weet het.. ik was het zat met die langzame pauper telefoon! wat ik aanraad is de moto g. schappelijke prijs, supersnel,super batterij, super display.. niet eens te vergelijken met de advance! heb sinds de aankoop al 2 firmware updates gehad.. is van google nu, altijd de nieuwste updates!.. dus altijd de nieuwste shit... weg met samsung!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speed60
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 31-05 23:30
Dank voor alle linkjes om een custom ROM op de S Advance te zetten! _/-\o_

Ook die van mijn vrouw liep vaak vast na de JB stock rom update (bij internet, video, spelletjes).

Via de stappen van de XDA site http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2198341 heb ik hem geroot, de cwm recovery erop gezet, de CoCore kernel 9.0 erop en vervolgende JBLight.

Tevoren alle info (lijstjes, contacten) separaat gebackupt, daarna ook nog via de Recovery. Het goede nieuws: ik heb niet alle cache en memory gewist en ALLE data en contacten zijn na het installeren van JBLight blijven staan. Telefoon werkt weer, inderdaad beter en sneller.

Alles bij elkaar een uur of twee bezig geweest, maar dat komt deels doordat dit mijn eerste ervaring met een custom rom en rooten is.

Gigabyte EP43-U3DL - E7500@3,3Ghz - OCZ Reaper 4Gb DDR2-6400 - Club3D HD4770 - Samsung Spinpoint F3 500GB

Anoniem: 516529

speed60 schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 15:05:
(...) ik heb niet alle cache en memory gewist en ALLE data en contacten zijn na het installeren van JBLight blijven staan. (...)
Met LightJB kan dat kennelijk nog wel, flashen zonder caches te wissen. LightJB is eigenlijk gewoon een wat uitgeklede stock rom.
Bij flashen van andere roms moet je echt wel eerst alle caches wissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speed60
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 31-05 23:30
Anoniem: 516529 schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 16:54:
[...]

Met LightJB kan dat kennelijk nog wel, flashen zonder caches te wissen. LightJB is eigenlijk gewoon een wat uitgeklede stock rom.
Bij flashen van andere roms moet je echt wel eerst alle caches wissen.
Weer wat wijzer :)
Het werkte voor haar wel prettig dat niet alle data terug gezet hoefde te worden.
De S Advance heeft sinds JBLight geen kuren meer gehad .

Gigabyte EP43-U3DL - E7500@3,3Ghz - OCZ Reaper 4Gb DDR2-6400 - Club3D HD4770 - Samsung Spinpoint F3 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w.w.p.
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-06 19:16
speed60 schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 15:05:
Dank voor alle linkjes om een custom ROM op de S Advance te zetten! _/-\o_

Ook die van mijn vrouw liep vaak vast na de JB stock rom update (bij internet, video, spelletjes).

Via de stappen van de XDA site http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2198341 heb ik hem geroot, de cwm recovery erop gezet, de CoCore kernel 9.0 erop en vervolgende JBLight.

Tevoren alle info (lijstjes, contacten) separaat gebackupt, daarna ook nog via de Recovery. Het goede nieuws: ik heb niet alle cache en memory gewist en ALLE data en contacten zijn na het installeren van JBLight blijven staan. Telefoon werkt weer, inderdaad beter en sneller.

Alles bij elkaar een uur of twee bezig geweest, maar dat komt deels doordat dit mijn eerste ervaring met een custom rom en rooten is.
Hartstikke bedankt voor dat linkje (en dus ook de andere contributors). Liep me al maanden te ergeren aan vastlopers e.d. (dat is makkelijker dan er iets aan doen blijkbaar). Zo-even toch maar het XDA schemaatje afgelopen en binnen no-time werkte alles prima. Ik had wel een wipe gedaan, maar misschien niet van het system, hoe dan ook, hier bleef ook alle data op de mob staan en gelukkig werkt dat tot nog toe uitermate bevredigend!

JBLight staat erop (v 1.2) en dat draait echt heerlijk soepel. Google maps ontbreekt alleen en ik zit te twijfelen of ik dat erop ga zetten. Zijn er gebruikers die een snelheidsverlies hebben gemerkt? Ik weet dat maps altijd wat processes open heeft staan.

Groeten, W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-06 10:42

McGryphon

Veul vrouwkes!

Die van mij draait alsnog best redelijk op de officiële ROM, alleen blijft YouTube vaak hangen als ik ook Winamp nog open heb staan. Binnenkort maar eens een custom ROM zoeken denk ik, ik hoef toch nog maar 4 of 5 maanden met deze telefoon te doen :)

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

McGryphon schreef op maandag 03 maart 2014 @ 18:36:
(...) Binnenkort maar eens een custom ROM zoeken denk ik (...)
Je zou eerst eens alleen een andere Kernel kunnen proberen. Dat is niet zo ingewikkeld/tijdrovend als een nieuwe rom. En volgens sommigen is dat op zich al een verbetering.
Je toestel moet wel geroot zijn. Dan Universal Kernel Flash van Frapeti er op. CoCore-E-9.0 voor de Advance downloaden, unzippen en het bestand kernel.bin.md5 op je geheugenkaart zetten, en vervolgens met UKF flashen. Als je de CWM- of CWM-Touch versie van CoCore hebt gedownload, heb je meteen ClockworkMod er op staan, waarmee je Nandroid-backups kan maken. (TWRP-versie is ook mogelijk (ikzelf prefereer CWM, omdat dat beter samenwerkt met mijn Rom HarshJelly)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-06 13:22

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Na een aantal custom roms ben ik uiteindelijk bij een perfecte uitgekomen. Heb oa Omnirom geprobeerd en nog een aantal anderen.

Draai nu sinds een week SlimKat (versie 11-07-2014)
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2654621

Telefoon werkt nu super, heb hem overgenomen als lease toestel, kan hier nog wel een tijdje mee doen.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Harmen schreef op maandag 21 juli 2014 @ 12:45:
Na een aantal custom roms ben ik uiteindelijk bij een perfecte uitgekomen. Heb oa Omnirom geprobeerd en nog een aantal anderen.

Draai nu sinds een week SlimKat (versie 11-07-2014)
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2654621

Telefoon werkt nu super, heb hem overgenomen als lease toestel, kan hier nog wel een tijdje mee doen.
Ik las een bericht dat het automatisch woordaanvullen niet werkt in het Nederlands. Klopt dat?
En werkt bluetooth?
Een van de belangrijkste redenen om iets anders te proberen zou trouwens zijn het batterijgebruik. Hoe is dat in SlimKat?

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 516529 op 27-07-2014 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heb nog geen problemen ondervonden met het autoaanvullen. Met whatsapp zie ik gewoon nederlandse woorden in beeld komen, dus het zal wel werken.

Batterij is wel een stukje beter, gemiddeld houd hij het zo'n 1,5 dag uit. Als ik weinig met de telefoon doe wel 2 dagen. Vind het prima werken, Slimkat voelt licht aan.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Harmen schreef op maandag 28 juli 2014 @ 09:17:
Heb nog geen problemen ondervonden met het autoaanvullen. Met whatsapp zie ik gewoon nederlandse woorden in beeld komen, dus het zal wel werken.

Batterij is wel een stukje beter, gemiddeld houd hij het zo'n 1,5 dag uit. Als ik weinig met de telefoon doe wel 2 dagen. Vind het prima werken, Slimkat voelt licht aan.
Ga het misschien volgende week eens proberen, als ik er wat tijd voor heb. Zit nu nog steeds op HarshJelly 5.1 in combinatie met CoCore 8.2. Maar HarshJelly wordt niet verder ontwikkeld (er is nog een versie HarshJelly 5.2 gekomen, maar die werkte niet goed). Dacht zelf nog aan Sami OS 1.2, ook voor JellyBean. Maar misschien moet ik toch maar eens naar KitKat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jolobe
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-03-2023
Hallo, wil graag custom rom op de samsung zetten. Heb ervaring met het flashen van roms op mijn tablet (sgt 10.1) midddels cwm.
Ik kom er niet achter of en hoe ik cwm op de tel. kan zetten (kan dit permanent en zo ja hoe?)

graag advies.

[ Voor 48% gewijzigd door jolobe op 28-07-2014 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pruimenvlaai
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-05 14:37
Hoeveel beter is eigenlijk een custom ROM t.o.v. de stock rom met android 2.3? Heb er hier eentje liggen die ik van plan ben cadeau te doen aan mijn moeder maar moet nog beslissen welke ROM het wordt, kan iemand mij helpen? Ben zelf alleen bekend met touchwiz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@jolobe, je zal eerst de telefoon moeten rooten, daarna kan je cwm erop zetten mbv universal kernel flasher.

@Pruimenvlaai, zou lekker de standaard gebruiken, is voor je moeder voldoende. ;)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jolobe
[quote]Harmen schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 10:42:
@jolobe, je zal eerst de telefoon moeten rooten, daarna kan je cwm erop zetten mbv universal kernel flasher.

Heb hem geroot. Kan ik nu deze cwm http://forum.xda-develope...roject/?id=3362#downloads via universal kernel flasher er op zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

jolobe schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 18:28:
[quote]Harmen schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 10:42:

Heb hem geroot. Kan ik nu deze cwm http://forum.xda-develope...roject/?id=3362#downloads via universal kernel flasher er op zetten?
Ik zou kiezen voor TWRP, je zou in theorie ook deze kunnen flashen:
http://www.androidfilehost.com/?fid=23501681358549341

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jolobe
Harmen schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 21:33:
[...]

Ik zou kiezen voor TWRP, je zou in theorie ook deze kunnen flashen:
http://www.androidfilehost.com/?fid=23501681358549341
Bedankt voor de info.
Is gelukt (heb cwm erop gezet, ben gewend hiermee te werken op mijn tab 10.1) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heb met beide gewerkt, maar moet zeggen dat TWRP ook goed werkt... vooral de touch versie. :)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jolobe
Sami Os in combinatie met Cocore 8.2 werkt prima op deze telefoon.
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste