Verwijderd

Ik heb twee telefoons in gebruik (prive en zakelijk), waarvan eentje Gorilla Glass heeft, en dan de Galaxy S Advance. De eerste telefoon heeft nog geen krasje, na bijna twee jaar los in de broekzak. En de S heeft al talloze krassen op het display. Dus nee, het is zeker geen Gorilla Glass, en hij is gevoelig voor krassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F350-maniac
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-02-2023
ik heb hem niet geroot maar de reguliere JB erop, ik snap er niks van hoe de batterij de ene keer zomaar leeg kan zijn en de andere dag kan ik er echt van alles mee doen en heb ik nog de helft over
ik heb de cleanram en stop apps erop zitten maar heb toch niet het idee dat dat het nu oplost

PSN Headless_Pumpkin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:56
Verwijderd schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 08:33:
Ik heb twee telefoons in gebruik (prive en zakelijk), waarvan eentje Gorilla Glass heeft, en dan de Galaxy S Advance. De eerste telefoon heeft nog geen krasje, na bijna twee jaar los in de broekzak. En de S heeft al talloze krassen op het display. Dus nee, het is zeker geen Gorilla Glass, en hij is gevoelig voor krassen.
Knap dat je dat voor elkaar hebt gekregen, want de S Advance heeft zeker weten wel Gorilla glass!
Ik heb al ruim een jaar de S Advance en er zit nog niet het allerkleinste krasje op.
Bron: Wikipedia: List of devices with Gorilla Glass

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:13

B64

Die Wikipedia pagina is niet helemaal juist. In de voetnoten staan de twee bronpagina's (overzicht op de webite van Corning en Phone Finder op GSMArena.com), en bij geen van beide wordt de Galaxy S Advance genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vulcan750 schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 17:15:
[...]

Knap dat je dat voor elkaar hebt gekregen, want de S Advance heeft zeker weten wel Gorilla glass!
Ik heb al ruim een jaar de S Advance en er zit nog niet het allerkleinste krasje op.
Bron: Wikipedia: List of devices with Gorilla Glass
Dan is het zeker een budget-versie, of ik heb een maandagochtend-model, maar ik krijg op de Advance S regelmatig een kras erbij op het display, terwijl de andere telefoon (ze zitten altijd samen in mijn broekzak) nog geen enkele kras heeft. En nee, geen sleutels of zo, alleen beide telefoons. Ik heb het zelf ook voorzichtig in een hoekje geprobeerd, met de punt van een pen, en ik trok zo een kras er in. Op de andere telefoon heeft dit geen effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat hier eigenlijk allemaal over updates, ik heb even een andere vraag over dit toestel.
Ik heb hem sinds begin juli.
Regelmatig gaat hij, als ik hem niet gebruik, naar het scherm waar ik de pincode in moet voeren.
Vooral s nachts is dit lastig als ik mijn telefoon als wekker wil gebruiken...

En hij is al twee keer op zwart gesprongen, doet het dan alleen weer nadat ik de batterij er uit en in doe.

Weet iemand of er een oorzaak voor is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack O10
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10-05-2023
Sinds mijn toestel de update heeft gekregen heb ik allemaal rare problemen. Ik heb hier al genoemd dat mijn accu heel snel wordt leeggetrokken, vooral geconnect met Wi-Fi. Ik heb van alles geprobeerd, waaronder een nieuwe batterij gekocht, twee keer gereset en zoveel mogelijk onnodige dingen uitgezet.

Daarnaast is het haast onmogelijk om video's te kijken, zonder dat ik twee minuten moet wachten voordat mijn telefoon is bijgekomen van het laggen.

Als laatst heb ik de laatste paar dagen dat Touchwiz niet reageert en net als bij @liesbeth61 hierboven het scherm op zwart gaat en ik de batterij eruit moet halen.

Ik sta op het punt om mijn telefoon naar het repair centrum van Hollandsnieuwe te sturen, maar ik vroeg me af of iemand deze problemen herkent en misschien een oplossing heeft. ik heb erover gedacht om de boel te rooten, maar misschien is mijn S advance wel gewoon kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul123456
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10:52
Dat de accu snel leeg gaat kun je de spaarstand aan zetten als deze nog niet aanstaat.merkt weinig verschil met werking van de telefoon maar accuduur word aanzienlijk beter.en met video's maken en kijken heb ik t zelfde probleem.aantal keren op dit forum al gevraagd of iemand een oplossing hiervoor wist maar nog geen goede oplossing gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Het video probleem (zowel kijken als maken) heb ik ook. Wellicht dat een lagere resolutie instellen helpt, dat heb ik nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack O10
Ik heb de telefoon opgestuurd naar via een servicepunt van Hollandsnieuwe. Volgens de verkoper was het een bug. De accu wordt leeggetrokken doordat de telefoon steeds een fout probeert op te lossen, maar niet kan.

Ik zal het laten weten als ik hem weer terug heb. Ze zouden de software opnieuw erop zetten, iets wat volgens hem snel gedaan was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F350-maniac
het blijft erg onduidelijk dat batterij verhaal, ik heb niks veranderd en nu staat die op 60% na 2,5 dag gewoon in gebruik (spaarstand, geen wifi, geen video o.i.d. wel normaal telefoongebruik, syncen, beetje fotootjes)

PSN Headless_Pumpkin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack O10
Telefoon nu een paar dagen terug, het lijkt ietsje beter te gaan. Hij is wel al een keer vastgelopen, maar niet zo dramatisch als eerst. Dus misschien is dit wel een goede tip voor mensen die ook problemen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:30
Ik heb uiteindelijk op mn vriendin haar i9070 een custom ROM + kernel gezet en dat draait nu erg goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19:47

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Welke is dat? Heb ook de neiging om over te gaan naar een clean custom rom. Orgineel zonder samsung troep.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
Ik heb het probleem van het laggen voorgelegd aan Samsung, en volgens de medewerker moet het probleem verholpen zijn als je terug gaat naar de fabrieksinstelling. Wel uiteraard van tevoren een backup maken. Mocht dit niet helpen, dan adviseerde hij de telefoon naar een servicepunt te brengen.
Ik heb dit nog niet gedaan (te weinig tijd momenteel), maar de moeite waard om uit te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@vulcan750;
hohh, fabrieksinstelling heeft volgens mij iedereen gedaan direct na de update.. dat werkt dus niet, snap niet dat je zo een advies van Samsung gekregen heb. voor mij echt geen Samsung meer, je kan niet eens meer naar youtube, zonder je batterij er uit te moeten trekken.

@SkyThes
welke custom rom heb jij gebruikt? ik denk dat je deze foon alleen goed werkend krijgt, als je er inderdaad een costum rom opzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjoromura
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-07 11:33
Volgens Sammobile zit nu ieder land op 4.1.2 met de i9070.
Ik vind dat het tijd wordt dat we iets over 4.2 horen, kan zelf niet meer terugvinden waar het stond ...
Iemand nog geruchten ?

[ Voor 3% gewijzigd door Pjoromura op 24-09-2013 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:12
Pjoromura schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 12:15:
Volgens Sammobile zit nu ieder land op 4.1.2 met de i9070.
Ik vind dat het tijd wordt dat we iets over 4.2 horen, kan zelf niet meer terugvinden waar het stond ...
Iemand nog geruchten ?
maar de i9070p (met NFC) schijnt totaal te woden vergeten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
Verwijderd schreef op zondag 22 september 2013 @ 11:14:
@SkyThes
welke custom rom heb jij gebruikt? ik denk dat je deze foon alleen goed werkend krijgt, als je er inderdaad een costum rom opzet.
LightJB v1.2 + Cocore 7.8
De ROM zelf lijkt het meest op de standaard ROM echter met optimalisaties waardoor hij gewoon soepel werkt zoals het zou moeten. Mn meisje is er erg blij mee en die is niet snel tevreden als ik aan haar tel loop te prutsen! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Was al aan het koekeloeren, deze lijkt het meeste op de stock rom.
Heb laatst met een aantal tools wat overbodige rommel verwijderd, echter blijft de telefoon vastlopen.

LightJB erop gezet, was piece of cake... (hopelijk werkt de telefoon nu beter)

[ Voor 21% gewijzigd door Harmen op 24-09-2013 16:17 ]

Whatever.

Verwijderd

na de vele positieve reacties, ook maar light jb erop gezet, wat een verademing! kan het iedereen aanraden..

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Na een dag met een lightjb ben ik tevreden, geen lags of vastlopers meer.
Net ff een benchmark gedraaid, haal 9800 punten (Antutu).
I9070XXLE icm 7.8 Cocore kernel.

Whatever.

Verwijderd

ik heb CoCore-E-5.0.. is dat dan minder goed dan 7.8? en kan je dat achteraf er nog gewoon opzetten?

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Met de Universal Kernel Flash tool kan je een andere kernel installeren, zie volgende link:
Google Play: Universal Kernel Flash (FREE)

Een nieuwe kernel heeft vaak wat betere performance en stabiliteit.

Whatever.

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:59

sjaool

Every life should have 9 cats

LightJB v1.2 downloadlink schijnt dood te zijn?

"When you grow up your heart dies"

Verwijderd

sjaool schreef op donderdag 26 september 2013 @ 01:57:
LightJB v1.2 downloadlink schijnt dood te zijn?
Gisteren was de link niet dood, maar de gedownloade zip kon niet geïnstalleerd worden. Kreeg melding over checksum die niet goed was. Hoop ellende, want ik had wel eerst alle caches gewiped ...
Het is wel zo dat de maker van LightJB inmiddels een andere phone heeft, dus niets meer doet aan de ontwikkeling voor de Advance.

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@sjaool, heb het prima kunnen installeren. Misschien dat hij later op de dag wel weer beschikbaar is.

@Lemonn, ik las ook dat de maker er niets meer aan doet, maarja maakt dat uit? Hij is gebaseerd op 1 van de laatste final versies dus vergelijkbaar met de orginele. Zelfs nog veel sneller en stabieler.

De andere roms hebben teveel rommel erin, hoef als de lockscreens en crt off gevalletjes niet. Gewoon de stock launcher en meer niet.

Whatever.

Verwijderd

@Harmen

ik heb universal kernel flash gedownload, maar als ik de app opstart, zie ik niet : check compatiblity.. komt dat omdat light jbv1.2 er al op staat? en waar heb jij cocore7.8 vandaan :P ?
thnx alvast !

• SkyThes
Fijn dat hij bij jullie ook prima loopt! :)
Cocore 7.8 kan je vinden op XDA:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2140597

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@samma, heb de kerel over de oude installatie heen gezet. In deze zat ook gelijk de ClockWorkMod recovery, vanaf daar heb ik de installatie van LightJB gedaan.

Whatever.

Verwijderd

oke! ik ben er niet helemaal in thuis, dus ben bang dat ik het verkeerd doe.. ik heb dus nu cocore-e5.0 en rooted, met light jb 1.2 erop, nu wil ik cocore 7.8 erop. op het xda forum zie ik CoCore-e-e8.0 twrp kan ik deze erop zetten? en als het niet kan met de app: universal kernel flash, kan het dan nog in recovery mode, gewoon installeren/flashen? :D
tot zover iig bedankt voor het helpen :P

• SkyThes
Gewoon in je recovery flashen inderdaad. :)

Verwijderd

oke thnx ! maar is die 7.8 hetzelfde als CoCore-E-8.0-TWRP ? want 7.8 zie ik er niet echt tussen staan :O

• SkyThes
Ja je kan ook gewoon 8.0 gebruiken aangezien dat een nieuwere versie is. 7.8 is enkel proven quality dus als je straks problemen krijgt met 8.0 kan je altijd nog terug. :)

• paul123456
Zo.. light jb 1.2 er ook op gezet..was een hele opgave pakte namelijk CoCore niet van de sd kaart maar na een tijdje en wat omwegen toch gelukt. nu afwachten hoe die draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@sky thes

thnx! heb k gedaan.. nu heb ik cocore 8 erop staan, en in antutu 9771 punten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heb 8 er ook maar even overheen gezet. Heb 1 bug ontdekt, kan de telefoon niet afsluiten. Hij herstart automatisch. Naja, opzich niet erg maar raar is het wel.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:59

sjaool

Every life should have 9 cats

Harmen schreef op donderdag 26 september 2013 @ 12:48:
@sjaool, heb het prima kunnen installeren. Misschien dat hij later op de dag wel weer beschikbaar is.
Klopt, de link doet het nu weer. :)

"When you grow up your heart dies"

Verwijderd

@Harmen

wat raar! ik heb hem ook uitgezet, maar bij mij reboot die niet..gaat gewoon uit met cocore-e-8 :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Factory reset heeft het probleem opgelost, had ook het gevoel dan mn batterij sneller leeg ging.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Een kennis van mij heeft deze telefoon met nog androidversie 2.3.6

Volgens de samsung website is de laatste versie 4.1.2

Modelnummer GT-I9070

Ik heb geprobeerd via de telefoon naar software update te gaan maar hier zegt hij de laatste versie is
Als ik samsung kies installeer en via dat firmware upgraden start zegt hij ook , u heeft de laatste versie .

Gaat er iets goed fout met de telefoon van de kennis ?

Ik ga niet klooien met andermans telefoon door roms erop te zetten en dat soort dingen.

De kennis kwam bij mij omdat de telefoon zo snel leeg gaat, spaarstand van de batterij staat aan .

[ Voor 9% gewijzigd door Rockvee2 op 30-09-2013 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@rockvee2;

Nee dat is niet de laatste versie, maar ik zou hem niet updaten naar jellybean als ik jou was, daar ga je echt spijt van krijgen..als je toch wil ontkom je niet aan een custom rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul123456
@rockvee2

Mijn ervaring is zeker update naar jellybean.Ik heb maanden met de Russische firmware gedraaid en deze draaide goed(weinig lags)Batterijduur was prima(met gemiddeld gebruik 2 dagen).
Enige probleem was dat met video's opnemen en afspelen meestal t toestel vastliep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er nu ook in geslaagd om custom kernel en rom te flashen. Misschien nuttig om eea even op een rijtje te zetten:
- mijn GT-i9070 met Android 4.1.2 was al geroot;
- via Titanium Backup Pro alle data en apps gebackupped;
- Universal Kernel Flash (frapeti) erop gezet;
- bleek dat ik ook Root Explorer (Seth Cottle) nodig had;
- via computer CoCore 7.8 gedownload en op de extSdCard gezet;
- idem LightJBv1-2 (zie voor links eerder in deze draad);
- nu met Universal Kernel Flash eerst een backup van de bestaande kernel gemaakt;
- vervolgens met Universal Kernel Flash de CoCore Kernel geflasht;
- vervolgens opgestart in recovery (is met deze kernel CWM-based);
- vanuit recovery eerst gebackupped (=zgn. Nandroid backup);
- dan wipe date, wipe cache partition en (via advanced) wipe dalvik cache;
- terug naar hoofdmenu recovery en LightJBv1-2.zip geïnstalleerd;
- reboot (bleef een keer hangen, tweede keer goed);
- via Google Account werden apps teruggezet;
- viaTitanium Backup Pro data teruggezet.
Spannend! En kost wel een paar uurtjes. Nu maar eens kijken of 't inderdaad soepeler loopt ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LightJBv1-2 liep snel en zonder fouten. Maar om te kunnen vergelijken, heb ik nu HarshJelly Rom v3.0 er op gezet. Lijkt (eerste indruk) soms iets langzamer te reageren, maar heeft meer mogelijkheden (bijv. eigen tweaker) en er verschijnen nog regelmatig updates.
Kernel tevens geupdate naar CoCore-E-8.0

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2013 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tehsojiro
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Nu is KIES eindelijk zover om mijn I9070P te kunnen updaten naar android 4, maar als ik dit zo lees heeft het weinig zin om de officiele Samsung firmware te gebruiken. Wat dus te doen? Werken deze snellere roms als LightJB ook goed op de 9070P met alle functies intact?

En hoe root ik deze telefoon uberhaupt? Een zoektocht via de bekende sites levert alleen een hoop verwarrende informatie op en links naar gare hosting sites die allang niet meer werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen I9070P, maar een 'gewone' I9070, en durf er dus niet veel over te zeggen. Ik weet wel dat het mogelijk is om custom roms zoals LightJB op een P te zetten, maar niet zonder meer. Zie daarover hier en de daar (in post #331) gegeven link. Kernel is iets makkelijker, daarvan zijn speciale P-versies.
Maar in ieder geval moet eerst JellyBean (Android 4.1.2) werken. Dus als updaten via Kies mogelijk is, zou ik dat doen. En dan eerst eens kijken of de telefoon goed werkt. Pas gaan ROMmelen als je niet tevreden bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tehsojiro
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Heb het gister na een paar uurtjes zoeken kunnen uitvogelen :+

Allereerst de telefoon via KIES geupdate naar 4.1, want yolo 8)7
die bleek inderdaad niet erg soepel te lopen, dus vervolgens heb ik de telefoon geroot (met dezelfde zip die voor de i9070 werkt), en de CoCore-EP 8.0 kernel + TWRP op de telefoon geflasht met Universal Kernel Flash.

Nu loopt de telefoon wel lekker snel. Batterij gaat naar mijn gevoel langer mee. Custom roms niet geprobeerd, omdat de meesten de NFC functionaliteit niet ondersteunen. Niet dat ik die ooit heb gebruikt. Heb dingen als video streamen nog niet uitgetest, want hier in China kan ik toch niet op youtube 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door tehsojiro op 14-10-2013 05:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboris
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-08-2014
Was redelijk tevreden over JB 4.1.2. Batterij gebruik na enige tijd ook weer op een normaal niveau.

Nu heb ik onlangs de gmail app update geïnstallleerd en nu schiet de Advance in een boot-loop als ik sync aanzet... Updates van gmail app verwijderen heeft helaas geen effect :(
Nog meer gebruikers met dit probleem, of een oplossing?

Edit

Hi,
I work on the Sync Framework on Android. I apologise for the lack of response, we're aware you are in a very frustrating circumstance and we've been working hard on a fix for the last week and more.
As several people have rightly pointed out, you can stop the boot loop by disabling auto sync on the phone. Do this on a nexus device by going to
settings > data usage > options > auto-sync data > off

Once sync has been disabled and your phone is no longer rebooting, you can try to remove all google accounts from your device. Do this on a nexus by going to
settings > accounts > google > (select each account) > options > remove account.

Once you've cleared your phone of google accounts the boot loops should stop, even with sync re-enabled. Once you've verified that the boot loop isn't happening you can safely re-add your google accounts and re-enable sync, but perhaps stay away from the gmail 4.6 update until a patch has been rolled out.

Again, I apologise for the unsatisfying reply, especially if you're one of those people who don't have time to interact with your phone before it restarts.

[ Voor 62% gewijzigd door nlboris op 16-10-2013 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Great... de micro-USB aansluiting van onze S Advance lijkt los te zitten waardoor het opladen nogal problematisch is geworden.

Iemand ervaring/tips met het vervangen hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Het is een printplaat met combinatie 3.5mm en nog een antenne volgens mij, vrij makkelijk te vervangen:

http://www.touchfix.nl/on...o-usb-connector-flex.html

Ik zou wel even kijken naar een goedkopere variant, 24 euro kan altijd beter denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Ja, maar dan is nog het probleem hoe het ding open te krijgen. Heb een filmpje gezien op youtube waar de "backbone" zeg maar uit de buitenring geduwd werd maar dit lukte bij mij niet zo eenvoudig, heb het maar even gestaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Zeer gedetailleerde disassembly/assembly video: YouTube: Samsung Galaxy S Advance i9070 Disassembly & Assembly - Display Screen & Case Replacement

Ik heb 'm open... kan optisch niks geks aan de micro-USB connector danwel printje ontdekken. Gok maar nemen dan om een nieuwe te bestellen?

Dit lijkt de goedkoopste:
http://www.parts4gsm.com/...0-connector-micro-us.html

[ Voor 13% gewijzigd door catchingfire op 23-10-2013 21:40 ]

Verwijderd

- Het is oorverdovend stil op het gebied van Samsung en officiële updates van onze i9070 jes. Wie durft er een inschatting (kans) te geven dat we ooit nog de Samsung update naar 4.2(.2?) krijgen?

-Er zit een irritant krasje op mijn scherm (1,5 cm lang, met m'n nagel net voelbaar). Ik durf niet zo goed met tandpasta te gaan poetsen, bang voor een doffe plek. Heeft iemand hier er ervaring mee?

THNX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Koopmanneke

mijn inschatting is dat er helemaal geen update komt.. die hebben we namelijk al gehad, en dat was een hele slechte... je kan beter gingerbread erop laten staan, of een custom rom erop zetten.

geen tandpasta gebruiken! dat is hetzelfde als jif,cif, zitten allemaal zandrorrels in, dan krijg je een dof scherm. Eerder zou ik een nieuwe digitizer kopen op ebay ofzo.. kost 10 eur, en is dan weer splinter nieuw! of die zalf kopen die daarvoor bedoeld is, maar is net zo duur als een digitizer.

Groet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank.

Mmmmm, Gingerbread doet het idd goed, enkele opties van 4.2 zou ik wel willen hebben maar beter een stabiele foon dan eentje met een hoop ergernis.

Oke, dan geen tandpasta, ik was er al huiverig voor.
Ik heb dit gevonden, is dat wat je bedoelt met digitizer? lijkt me leuk om te vervangen, daana zal ik echt wel een screenprotector gebruiken ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
Toch zou je wel mogen verwachten dat Samsung "iets" moet met de i9070, de 4.1 update is eigenlijk een belediging van z'n klanten. Je verwacht van een update behalve een modernere look ook betere prestaties. Met android 2.3 had ik een prima en soepel draaiende phone, nu (bewust gewacht op de officiele update!) met android 4.1 heb ik een telefoon die lagt als de pest. Soms zit de boel zo vast, dat het sneller werkt door 'm uit te zetten en weer op te starten dan te wachten tot de lag voorbij is... :(
Maakt mij niet uit of Samsung komt met een hogere versie (4.2 of 4.2) of een verbeterde 4.1.
Zo niet dan is dit mijn laatste Samsung en ik denk dat er meer zo over denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Koopmanneke

jaa dat is em! is indd ook leuk om te vervangen! laatst nog bij een galaxy ace gedaan, is best te doen, en werkt perfect. zou wel even op youtube kijken wat je precies moet doen, want je heb het zo gesloopt...

succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de demo's op YT (alleen Ace, S2 en S3) wordt de gekraste glaslens verwarmd en "losgepulkt".
Daarna wordt de digitizer schoongemaakt met alcohol en de nieuwe glaslens er met dubbelzijdig tape weer opgeplakt.
Bij veel van de op Ebay verkochte lenzen zitten meerdere soorten schroevendraaiers, gaat het op de Advance anders dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier zie je een filmpje hoe die helemaal ge deassembleerd word (galaxy s advance) YouTube: Samsung Galaxy S Advance i9070 Disassembly & Assembly - Display Screen & Case Replacement

als het goed is, zit er op die nieuwe digitizer een nieuwe plakrand, waar je alleen de bescherm tape af moet halen... of je alleen het glas kan vervangen, en niet de digitizer weet ik niet? ik dacht dat dat 1 geheel is.. die van mij was iig een glas,met digitizer, en ook een flexprintje eraan..

Er zaten bij mij ook allemaal tools bij om, om het te vervangen, maar die heb ik niet eens gebruikt..dat is rotzooi.. een plectrum voor een gitaar werkt goed, of iets anders plats wat sterk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Het scherm en digitizer zijn onmogelijk om los te halen van elkaar, dat is milimeterwerk... Een nieuw schermpje kost daarom ook best veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmmmmm tegenstrijdige berichten ....
Samenvatting:
  • Heel scherm (digitizer?) vervangen is mogelijk (maar duur?)
  • Alleen los glaasje (goedkoop) is goed verkrijgbaar
  • Op YT geen filmpje te vinden waarbij alleen glas vervangen wordt, wel S2, S3, Ace etc.
  • scherm en digitizer onmogelijk los te halen? wat is er dan anders aan een i9070 dan aan S2 e.d. ?
Ik weet het niet meer :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja het lijkt erop dat de lcd en digitizer bij de advance 1 ding is... bij de ace is de lcd apart, en de digitizer+glas 1 ding, en dat was goedkoop.. weet het ook ff niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjoromura
‘Samsung wil goedkope Galaxy’s updaten naar Android 4.4′

http://www.androidplanet....alaxy-update-android-4-4/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Nice, eerst maar eens zien wat Samsung er van bakt, de vorige JB was waardeloos.
Draai LightJB rom, stukken beter dan de originele rom.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
Ook de Advance staat op het lijstje... *O* *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoenCows
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19:41
Is er iemand die een link weet naar een volledig stappenplan voor het rooten, backuppen, en installeren van een custom rom & kernel op de Samsung Galaxy S Advance? Ik kom vooral losse handleiding tegen die ingaan op bepaalde aspecten. Ik zoek een handleiding om van volledig stock naar custom rom & kernel te gaan. Het apparaat is niet vooruit te branden met de 4.1.2 JB update, zoals de meesten hier al aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het aan de hand van deze link gedaan:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2198341
Alleen niet de custom rom geïnstalleerd.
Voor wie dit allemaal niet wil of durft, er is nog hoop:
http://tweakers.net/nieuws/93054/samsung-overweegt-kitkat-update-voor-goedkopere-toestellen.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een heel raar probleem met mijn telefoon...
Ik kan wel verbinding maken met mijn router via wifi...maar kan niet internetten via wifi...dus ook geen apps gebruiken..heb wel verbinding via mobiel internet...
Laptop heeft dezelfde wifi verbinding maar hier werkt internet wel gewoon..
toestel heb ik al een keer gereset, maar dit helpt niet...via Kies (draadloos) geprobeerd, krijg ik ook geen verbinding...

de gegevens van mijn telefoon zijn:
model: GT-I9070 (XXLK)
Android versie: 2.3.6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Vulcan750 schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 18:37:
Ook de Advance staat op het lijstje... *O* *O* *O*
M'n vriendin zit met d'r Advance met NFC (i9070p) nog altijd op Android 2.3.6 Gingerbread, bijna 2014, ongelofelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
catchingfire schreef op zondag 22 december 2013 @ 22:40:
[...]

M'n vriendin zit met d'r Advance met NFC (i9070p) nog altijd op Android 2.3.6 Gingerbread, bijna 2014, ongelofelijk.
Heel verstandig, want 4.1 is een ramp! :)
Lekker zo houden tot Android 4.4 voor de Advance wordt uitgerolt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjoromura
Lekker zo houden tot Android 4.4 voor de Advance wordt uitgerolt.
Ik geloof er helemaal niks van ... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vulcan750 schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 11:30:
[...]
Heel verstandig, want 4.1 is een ramp! :)
[...]
Het is ook tamelijk ongenuanceerd om zomaar te roepen dat 4.1(.2) een ramp is. Bij mij loopt het prima. Ik heb inmiddels wel een andere Kernel (Cocore-E-8.2) en een custom Rom (HarshJelly v4.0) er op gezet, maar ook daarvoor had ik niet echt problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
Verwijderd schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 11:20:
[...]

Het is ook tamelijk ongenuanceerd om zomaar te roepen dat 4.1(.2) een ramp is. Bij mij loopt het prima. Ik heb inmiddels wel een andere Kernel (Cocore-E-8.2) en een custom Rom (HarshJelly v4.0) er op gezet, maar ook daarvoor had ik niet echt problemen.
Huh, Internet staat anders vol met klachten hierover. M.n. lagt het toestel soms enorm. Probeer maar niet snel te schakelen tussen verschillende apps... zolang je voor alles ruim de tijd neemt gaat het meestal wel goed. Android 2.3 draaide wel vlekkeloos op de Advance, je verwacht van een officiële update niks anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vulcan750 schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 13:47:
[...]
Huh, Internet staat anders vol met klachten hierover. (...).
Dat zegt niets, op internet zie je meestal alleen de klagers. De mogelijk vele anderen waarbij het goed loopt, zie je niet.
Trouwens, al eens een fabrieksreset gedaan (uiteraard wel eerst goed backuppen en weten hoe je terug moet zetten)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:30

RobertowNL

For your gear!

Verwijderd schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 10:50:
[...]

Dat zegt niets, op internet zie je meestal alleen de klagers. De mogelijk vele anderen waarbij het goed loopt, zie je niet.
Trouwens, al eens een fabrieksreset gedaan (uiteraard wel eerst goed backuppen en weten hoe je terug moet zetten)?
Nouja, 4 mensen hier in mijn omgeving die er één hebben en stuk voor stuk niet te spreken zijn over de updates na 2.3. ;). De dailer opstarten, contact selecteren moet je echt ruim de tijd voor nemen (lees 10+ seconden) anders willen ze wel eens vast slaan. m.i. heb je het dan gewoon verpest.

Ik hoop ook dat er iets van een update gaat komen die hem stabiel krijgt, naast de custom roms / kernels.

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
Verwijderd schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 11:20:
[...]

Huh, Internet staat anders aardig vol met klachten hierover. M.n. lagt het toestel soms enorm. Probeer maar niet snel te schakelen tussen verschillende apps... Zolang je voor alles ruim de tijd neemt gaat het meestal wel goed. Android 2.3 draaide wel vlekkeloos op de Advance, je mag van een officiële update niks anders verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze week de laatste CyanogenMod (11) erop gezet. De installatie was vrij eenvoudig, mits je geen totale Android-leek bent. Het toestel loopt vele malen soepeler en de accuduur is bijna verdubbeld. En geen ellendige Samsung crapware meer, maar gewoon standaard-Android, net zoals ik die op mijn Nexus 7 heb draaien. Het toestel is nu daadwerkelijk prettig om te gebruiken, in plaats van hooguit middelmatig en met enige regelmaat frustrerend.

De enige spijt die ik heb, is dat ik dit niet veel eerder gedaan heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjoromura
Verwijderd schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 09:32:
Ik heb deze week de laatste CyanogenMod (11) erop gezet.
Hoe heb je dat gedaan?
van 2.3.6 naar officieel Samsung 4.1, dan rooten etc?
Op "http://wiki.cyanogenmod.org/" kan ik 11 niet vinden voor de i9070, welke route nam je?
Doet alles het goed? Camera, GPS, wifi etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Pjoromura schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 10:17:
[...]

Hoe heb je dat gedaan?
Op "http://wiki.cyanogenmod.org/" kan ik 11 niet vinden voor de i9070, welke route nam je?
Google is je vriend. ;)
http://maclaw.pl/2014/01/...ogenmod-11-0-s-advance-3/

Wacht zelf nog ff op een stabiele release op XDA, voorlopig nog allen Alpha/beta. Heb het liefste een 4.4 versie.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pjoromura schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 10:17:
[...]

Hoe heb je dat gedaan?
Via dit topic op XDA-Devs. CyanogenMod is er niet officieel voor de i9070, dus het blijft werk van een paar enthousiaste mensen.
Wat betreft je verdere vragen:
- ik had al Samsung's Android 4.1 draaien
- ik had het toestel nog niet geroot (ook even moeten uitzoeken, halfuurtje werk)
En alles werkt prima:
- camera (zelfs video, werkte op 4.1 niet goed!)
- wifi werkt beter (op 4.1 moet ik op werk meerder malen per dag reconnecten)
- vrijwel geen lag meer, gui loopt veel vloeiender
- GPS nog niet geprobeerd (doe ik op een ander toestel, heb geen navi-app voor Android)
- SMS, bellen e.d. werkt veel sneller, vooral opstarten en historie opvragen
- de accuduur is grofweg verdubbeld (!). Na 24 uur (op wifi) is de accu nog 65% vol
- BT werkt
- de ingebakken equalizer is super
- en er zijn talloze opties en settings bijgekomen waarmee het toestel zinvoller ingezet kan worden, zoals stille periodes, blacklists, belprofielen, instelbare buttons en lockscreen, instelbare lichtmeter e.d. Eigenlijk veel zaken die ook vaak op Android standaard zijn (een aantal zie ik ook op mijn Nexus 7) maar Samsung om een of andere onbegrijpelijke reden heeft vervangen door eigen rommel, of zelfs verwijderd.

Ik ben nog geen enkele bug tegengekomen. En eigenlijk dus ook geen nadeel, alleen maar voordelen. Met 4.1 erop gebruikte ik het toestel bijna niet ('t is mijn zakelijk device), ik zat veelal met mijn prive WP-toestel te bellen omdat dat ding simpelweg doet wat het moet doen, en dat doet-ie uitermate goed. Maar nu pak ik ook weer met veel plezier de i9070. Het wordt geen S4 of S3 met deze ROM, maar wel een absoluut goed presterend Android-device.
Harmen schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 21:56:
[...]

Google is je vriend. ;)
http://maclaw.pl/2014/01/...ogenmod-11-0-s-advance-3/

Wacht zelf nog ff op een stabiele release op XDA, voorlopig nog allen Alpha/beta. Heb het liefste een 4.4 versie.
Nee, ik gebruik een andere, Team Canjica. Die is gebaseerd op Android 4.4.2 :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2014 07:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 07:34:
[...]
Nee, ik gebruik een andere, Team Canjica. Die is gebaseerd op Android 4.4.2 :)
Volgens de makers is hij nog 'work in progress' en Alpha. Wacht wel ff tot een stabiele versie. :)

Er staan nog meerdere versies zoals Omnirom 4.3 en andere, heb de topics al wat door gespit. Zoek eigenlijk goede reviews van deze roms, de meeste users klagen maar. :z

[ Voor 18% gewijzigd door Harmen op 18-01-2014 11:08 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb niet veel te klagen, met mijn combinatie CoCore-E-8.6.4 (CWM) als Kernel en HarshJelly 5.0 als custom Rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ben gisteren overgegaan naar Omnirom 4.3. Bevalt erg goed moet ik zeggen, voelt lekker snel aan. (Had hiervoor LightJB)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@hamma;

zie em staan indd.. maar er staat bij dat de dashclock crasht? is dat niet vervelend? voor de rest ziet t er goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vrijdagmiddag rond 15:00 van de lader gehaald (100%), zojuist nog 12% over. Prima accuduur! Voorheen haalde hij met moeite een dag op 1 volle lading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op zondag 19 januari 2014 @ 22:42:
@hamma;

zie em staan indd.. maar er staat bij dat de dashclock crasht? is dat niet vervelend? voor de rest ziet t er goed uit!
Bedoel je mij?

Gebruik die dashclock niet, dus last zal ik er niet van hebben. Rom voelt lekker snel aan moet ik zeggen. Echt de moeite waard tov stock of LightJB.

[ Voor 44% gewijzigd door Harmen op 21-01-2014 13:26 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@harmen

ja bedoelde jou.. sorry verkeerd getypt.. ooh dat is mooi, dan ga ik hem er ook even opzetten:) thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 13:06:
@harmen

ja bedoelde jou.. sorry verkeerd getypt.. ooh dat is mooi, dan ga ik hem er ook even opzetten:) thx
En hoe bevalt ie? Mijn accu gaat nu ook weer wat langer mee bij minimaal gebruik. Haalde ik eerst maar 1,5 dag, had gisteren 2dagen en een paar uur en dan nog 10% over.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter Huizenga
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:18
Het is nu wachten tot de perfecte versie van een heel aantal android toestellen.
De sources codes voor de hardware zijn door iemand vrijgegeven/geleaked.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2625365
Een aantal prominente XDA developers geven al aan dat het the real deal is.

Stone Cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb enige dagen geleden ook OmniRom 4.3 er op gezet. In eerste instantie was ik niet heel blij, want de combinatie CoCore Kernel en HarshJelly Rom, die ik daarvoor had, had meer mogelijkheden en was net zo snel en stabiel.
En het lukt me nu ook niet meer om muziek af te spelen naar een Bluetooth speaker.
Wel lijkt het batterijverbruik ietsje beter.
En omdat het toch wel een heel gedoe is om weer terug te gaan naar de oude situatie, laat ik het maar even zo. Ook omdat ik begrijp dat er gewerkt wordt aan een OmniRom 4.4 versie die veel meer mogelijkheden zal hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels twee weken op CyanogenMod 11.0.0 (Android 4.4.2). 100% stabiel, meer dan verdubbeling van de accutijd, en nog geen features gevonden die niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F350-maniac
heb ook maar eens het n00b stappenplan van xda gevolgd, dat ging als een zonnetje
nu nog lightJB erop gezet maar dat heeft nog weinig verbetering voor de batterijduur, wel lekker soepel !

als ik die CyanogenMod wil proberen (of een andere) hoe werkt dat, moet lightJB er dan eerst weer af of gaat die eroverheen
ben redelijk voorzichtig aangezien het een werktelefoon is ben al blij dat die nog werkt

PSN Headless_Pumpkin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch maar weer teruggegaan van Omnirom 4.3 naar CoCore Kernel/HarshJelly Rom combinatie. Ik had afgelopen vrijdag natuurlijk wel een clockworkmod-backup gemaakt. (HarshJelly werkt het best met CWM, Omnirom werkt juist met TRWP).
Nu doet mijn bluetooth het tenminste weer.
Maar als Omnirom nog wat verder ontwikkeld wordt, ga ik het zeker nog eens proberen.
Waarom niet CyanogenMod? Heb ik ook al geprobeerd, maar ik vond het niet prettig om mee te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heb van de week ff een verse install gedaan van Omnirom 4.3. Had daarvoor zitten kloten met Gravitybox, waardoor de lockscreen niks meer deed en een paar andere zaken stoorde me. Nu werkt alles weer prima.

@Lemonm, Harhjelly is toch gebaseerd op Android 4.1.2? Vind de stock louncher ook niet echt lekker werken, die van Omnirom werkt net iets fijner vind ik.

Weet niet hoelang ik mn S Advance nog heb kan nl. mn abonnement verlengen, zit te kijken naar een S4 mini. (welke iig custom roms kan draaien, samsung meuk zit ik niet op te wachten)

[ Voor 45% gewijzigd door Harmen op 03-02-2014 20:43 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou.. ik ben het zat met dat ding.. had voor me pa een moto g 16 gb besteld voor 182 euro! en wat is dat ding snel zeg! heb er gelijk ook 1 besteld!. geweldig android kitkat erop supersnel! alles werkt gewoon.nooi meer samsung voor mij, succes verder allemaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjoromura
Mmmm met die officiële update ziet het er niet goed uit ...... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:13

B64

Het was dan ook eigenlijk gewoon te mooi om waar te zijn... ;w

• Pjoromura
Het was een gerucht, nu NIET meer. :'(

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Boeit niet, de orginele roms zijn toch crap. Althans de 4.1.2
Er zijn genoeg alternatieven zoals Omnirom en CyanogenMod, draai zelf de 4.3 van Omnirom, deze werkt erg soepel en ziet er 10x beter uit dat die Touchwizz crap. :+

Whatever.

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste