Verwijderd
(http://www.hollandsnieuwe...af?promoId=472_MDP_TMG_11)
Ik wilde eigenlijk de s2 halen maar het prijsverschil is toch best groot en nu ook nog eens JB beschikbaar wordt gesteld voor de S advance begin ik steeds meer te twijfelen.
Is wel prettig om dezelfde browser te kunnen gebruiken.
@Dreee
das mooi
[ Voor 10% gewijzigd door SkoolieDie op 09-10-2012 10:54 ]
Verwijderd
Vanaf Jellybean zit Chrome er als stock browser op.SkoolieDie schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 18:28:
Kan Chrome ook op de stock rom draaien? Die gebruik ik op op m'n tablet.
Is wel prettig om dezelfde browser te kunnen gebruiken.
* Pro S advanceloll schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 21:47:
Heey mensen ff een vraagje waarom zou ik volgens jullie deze telefoon moeten nemen in plaats van de xperia P ?
- Snellere java, html prestatie, snellere Gfx prestatie (lagere resolutie)
- (sneller geheugen, weet niet zeker)
- Uitbreidbaar opslag geheugen
- (Batterij verwisselbaar, weet niet zeker)
- Binnenshuis goede batterijduur. (hoog contrast, lage brightness door amoled)
- Eén van beste bel audiokwaliteit.
- Gebogen design
- Goedkoper
* Neutraal, smaak
- Super Amoled (pentile)
- Breeder scherm, bredere telefoon
- Geen Camera knop
- (mindere camera, weet niet zeker, volgens veel reviews goed, denk dat lenzen van gelijke kwaliteit zijn, mogelijk S advance beter)
- Resolutie
* Pro Xperia P
- Meer geheugen
- Buiten gebruik van S advance kan niet tegen 700 nits scherm van Xperia P op.
- (hogere resolutie front face cam, weet niet zeker)
- hogere resolutie back face camera
- Iphone formaat, concurrentie
- Standaard met NFC
Edit:
Kwa snelheid is niet alles met zekerheid te bestempelen, dat kunnen we pas gaan zien wanneer beide toestellen op JB gaan lopen, zodat de meeste software en met name OS gelijk loopt.
En ok, gebogen design hoort misschien ook bij smaak, maar heeft ook ergonomische funktie.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2012 06:46 ]
Hoi,loll schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 21:47:
Heey mensen ff een vraagje waarom zou ik volgens jullie deze telefoon moeten nemen in plaats van de xperia P ?
De telefoons ontlopen elkaar niet veel. Ik ben in het bezit van de Xperia P, mijn vriendin heeft de Galaxy S Advance.
Beide zijn prima toestellen en doen wat ze moeten doen. Schermen zijn even groot, de hardware is nagenoeg hetzelfde, dus qua snelheid zal het elkaar weinig ontlopen.
Keuze kan zijn het uiterlijk. Mijn vriendin vond het uiterlijk van de S Advance wat meer voor vrouwen.
De werkelijke verschillen:
- Geheugen bij de Advance is uitbreidbaar via een micro-SD kaart.
- Met de camera van de Xperia P kan je inzoemen, bij de Advance kan het niet.
- De Xperia heeft een fysieke foto-knop op het toestel zitten.
- De Xperia heeft een HDMI-aansluiting om het op een TV aan te sluiten.
- Voor de Xperia P is Android 4.0 al beschikbaar, maar de Advance krijgt (ooit) 4.1.
Qua prijs ontlopen ze elkaar niet veel, even goed zoeken. Wij hebben beide een abonnement van rond de 20 euro voor 24 maanden.
Dus het is meer een persoonlijke keuze die je moet maken, beide zijn prima toestellen en hebben elk hun sterke en zwakke punten.
Wit is ook veel witter en kleuren springen eruit. Kijkhoek is ook veel beter van de advance.
Dit is dan wel super amoled plus maar zwart en wit verhouding doet het Advance scherm niks onder.
YouTube: Xperia P vs Galaxy S2 X screen color and viewing angles
"De Sony Xperia P is een Android smartphone met enkele unieke kenmerken. Een daarvan is het 4 inch grote qHD display met de unieke ‘White Magic’ technologie waarmee het scherm ook in direct zonlicht zeer goed zichtbaar is. "
Wit is juist dus echt wit op de Xperia P..
Maar goed, is ook een persoonlijke keuze die men maakt.
De Xperia P heeft bijv een NFC-chip aan board. Nu nog niet echt gebruikt, behalve dan voor wat spielerij.
Maar goed, ik heb juist gekozen voor de Xperia omdat hier de update naar 4.0 al voor was ge-announced, omdat er NFC op zit en een fysieke camera-knop met zoom.
Gebruik nu een tooltje 3G Battery Saver, deze schakelt de verbinding uit 's nachts.
Scheelt ongeveer een dag, nu nu 2 dagen met mn batterij.
Whatever.
Verwijderd
Edit:
Heb je niet toevallig datatransport via 3g toegestaan? Mogelijk als je het uit zet, wordt er geen data meer constant via 3g tussen telefoon en provider verplaatst.
ik weet even niet meer waar het staat in de opties.
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2012 08:06 ]
-Dit is een lifetime license, dus maar 1 keer kopen en alle updates gratis zolang de app meegaat-
Beetje een gok maar de dual core kan de app makkelijk aan. De accu lijkt minder snel leeg te lopen dan op de Iphone 3GS maar het blijft natuurlijk een power hog.
De GPS kwaliteit is goed genoeg voor in de auto. Snelle lokatiefix met "use wireless networks" aan in de telefoon instellingen. Hoef ik geen externe gps meer te kopen.
Galaxy Advance plus tomtom is voor mij een top kombinatie.
Ik vind hem veel beter, op meerdere punten, niet alleen op 1 puntje dat die net iets beter is. Het is de kleur, de kijkhoek, het verbruik, het contrast(wit naast zwart), zwart weergaven, geen gele gloed, etc dat ik en ook meetbaat beter is bij de amoled scherm. Alleen de helderheid is beter van de Xperia P door de extra pixel, maar dat gaat ten kosten van de kleur.acoster schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 15:09:
Ach... ik denk dat 'veel beter' rijkelijk overdreven is. Er is niks mis met het scherm van de Xperia P. Als je ze naast elkaar legt, zie je niet echt veel verschil. Ook de kijkhoek van de P is prima..
"De Sony Xperia P is een Android smartphone met enkele unieke kenmerken. Een daarvan is het 4 inch grote qHD display met de unieke ‘White Magic’ technologie waarmee het scherm ook in direct zonlicht zeer goed zichtbaar is. "
Wit is juist dus echt wit op de Xperia P..
Maar goed, is ook een persoonlijke keuze die men maakt.
De Xperia P heeft bijv een NFC-chip aan board. Nu nog niet echt gebruikt, behalve dan voor wat spielerij.
Maar goed, ik heb juist gekozen voor de Xperia omdat hier de update naar 4.0 al voor was ge-announced, omdat er NFC op zit en een fysieke camera-knop met zoom.
Wit is niet wit bij de Xperia P, is geel, dat is juist een nadeel van het scherm. Kijk maar eerste paar seconden van het filmpje dat ik posten, dat wit is zo geel als wat. En ik gebruik mijn telefoon 90% binnen.
NFC nog nooit tegen gekomen in reallife, waarvoor word dat nu gebruikt of is het nog niet echt van de grond?
Edit/
Voor de duidelijkheid ik vind de Xperia P niet slecht, maar vind super amoled scherm gewoon mooier en beter op meerdere punten.
En camera van de advance vind ik niet echt super, maakt niet betere foto's dan mijn n97 mini die al 3 jaar oud is, had gehoopt dat techniek toch wat vooruit was gegaan. En mis inderdaad de camera knop op de advance. Geen idee hoe het met de camera's staat van gelijkwaardige modellen van andere merken?
En nog nadeel er zit geen indicatie ledje op, bij n97 ging er ledjes heel langzaam pulsen als er iets te melden viel.
[ Voor 25% gewijzigd door mad_max234 op 11-10-2012 23:12 ]
Verwijderd
S advance scherm ziet ook gelig uit als je er recht op kijkt. Ieder scherm ziet er een beetje anders uit, ook elk amoled of amoled RGB scherm.
Ik vind dat moeilijk vergelijkbaar (smaak kwestie ), zeker als men over kleuren begint. Zo zeiden ze bij de tweakers reaview van de S advance dat het scherm blauwig uitziet, terwijl ze niks zeggen over de 10 keer zo zware rood en groen verzadiging van een S2 RGB scherm bijvoorbeeld.
Ook over de mate van fluor tint in de kleuren hoor je ze niks zeggen, ik zie dat als tekenaar meteen, zoals de meeste denk ik. RGB heeft veel meer fluor verzadiging in de kleuren zitten dan pentile, waarschijnlijk de grootste reden dat dit jaar nog geen RGB amoled hebben uitgebracht.
Dat komt gewoon omdat die reviewers zelf een dure Iphone, SII en een S3 hebben, dus die zijn altijd het beste en het snelste in hun reviews.
kijk maar eens filmpje van S2 met game need for speed hot pursuit bijv, of zoek even de franse (40 min) vergelijkings review tussen de S advance en S2, en dan zie je het meteen, Of elke RGB scherm tegenover elk pentile scherm. Het rood overheerst zeer zwaar soms.
Als je het mij vraagt zijn de mooste schermen Pentile: Nexus, S advance, Note (2). Kleuren echtheid voornamelijk. Mensen kijken al jaren naar LCD/TFT/IPS scherm wat er naar mijn idee kwa kleueren ook niet uit ziet tegenover CRT of projector.
Harmen, trouwens 3% batterij use vannacht, ongveer 9 a 10 uur met 3G.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2012 03:55 ]
Let op dat elke mens de kleuren anders ziet en ervaart, kleuren worden constant bijgewerkt door onze hersens en niet zo klein beetje ook, kleur is dus hele persoonlijke ervaring. Pas als het echt erg afwijkt dan zien we het allemaal zo, maar kleine verschillen en afwijking zijn niet altijd merkbaar of zelfs ongewenst, kan juist heel mooi overkomen bij bepaalde mensen.
Wel merk ik dat de laatste twee weken de batterij veel minder lang mee gaat dan op het begin. De eerste weken ging hij soms bijna drie dagen mee met licht gebruik (sms, whatsapp, een paar korte browse sessies). Ik moet hem echter nu weer dagelijks opladen, ook op dagen dat ik hem amper gebruikt heb. Als ik naar het batterijgebruik kijk is het android systeem altijd de grootste verbruiker.
Een collega wees mij er op dat ik eens in de batterijgeschiedenis moest kijken naar de momenten dat de telefoon 'wakker' is. Hier zie ik dat de telefoon inderdaad lange perioden wakker is, ook als hij niet in gebruik is ('snachts bijvoorbeeld). Heeft iemand een idee hoe ik kan zien waar dit gebruik vandaan komt, en hoe ik dit kan beperken? Andere tips om de batterijduur te verlengen zijn ook welkom natuurijk
Tweede vraag; is er een manier waarop ik kan voorkomen dat bepaalde programma's uit zichzelf opstarten? Als ik in de taskmanager (van Go Launcher) kijk zie ik een hoop programma's die ik niet zelf heb opgestart (maar soms wel eens gebruik) zoals google maps, en een verzameling programma's die ik helemaal niet gebruik, zoals google+ messenger, social hub, en de stock email applicatie.
Bedankt voor het posten, nu weet ik dat deze telefoon niet nauwkeurig genoeg is voor mij.Harmen schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 09:15:
Heb gisteren ook gelopen, ben naar een open stuk gelopen waar geen bomen etc stonden.
Had toen binnen een minuut een redelijk signaal met Strava.
Linkje
Redelijk binnen de straten, soms iets er naast maar wel acceptabel.
Dit had ik ook. Maar als je de batterij snel leeg gaat wil het helpen door de telefoon even helemaal uit te zetten en opnieuw op te starten.Ktistes schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 14:10:
Wel merk ik dat de laatste twee weken de batterij veel minder lang mee gaat dan op het begin. De eerste weken ging hij soms bijna drie dagen mee met licht gebruik (sms, whatsapp, een paar korte browse sessies). Ik moet hem echter nu weer dagelijks opladen, ook op dagen dat ik hem amper gebruikt heb. Als ik naar het batterijgebruik kijk is het android systeem altijd de grootste verbruiker.
Met mijn Advance doe ik gemiddeld 2,5 dag. Met weinig gebruik heb ik een keer 4,5 dag gehaald.
Ik gebruik ZDbox om e.e.a. te monitoren. Daar zit overigens ook een taskkiller in. Wel irritant dat sommige programma's vanzelf weer opstarten.
Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"
Verwijderd
Eerst liet ik hem ook 1 of 2 weken aan zonder opnieuw op te starten, soms werkt software nog niet helemaal goed vermoed ik doordat SoC/OS/App combo nog niet helemaal naar behoren werkt. Dus dan even rebooten en werkt het helemaal weer, BS player bijv icm met File manager.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2012 18:23 ]
Deze lijken kwa specs heel veel op elkaar. Ben benieuwd wanneer de Jelly Bean naar 'onze' komt.
Whatever.
Verwijderd
in USA krijgt de SIII mini een dualcore 1,5Ghz soc, zou wel eens een S4 Krait kunnen zijn.
Beide bevatten een Adreno 225, ook in de Europese versie met de Novathor U8520. De Adreno 225 is iets sneller dan de Mali400MP1, de laatste is ongeveer even snel als een Adreno 220 en iets trager dan Tegra3 (medium versie).
Als de amerikaanse versie een Krait S4 krijgt, bevat die dus 2 x 1,5GHz Cortex A15. Die is wat sneller in java, html en aanzienlijk sneller met integer berekeningen dan de S Advance.
De europese versie komt met een 2 x 1,0GHz Cortex A9. dit is geloof ik een upgrade van de U8500 die in de S Advance zit. Deze zal over het algemeen 30% tot 40% efficiënter zijn dan de huidige al redelijk efficiente U8500. Deze dankt de efficiëntie oa aan het nieuwe 28nm productieproces van TSMC.
Dus twee totaal verschillende eisen voor EU en USA, ik zou zeker de zuinige variant kiezen.
Dus S III mini is wel een stapje sneller/efficienter dan de S Advance en zal ook in een stuk hogere prijsklasse gaan concurren.
Wat ik wel een beetje slecht vind van samsung, buiten dat ze een Uber bedrijf zijn
Even een kanttekening voor mensen die de batterijlife test van tweakers.net reviews meenemen. Deze tests worden allemaal uitgevoerd met de beeldschermen afgesteld op 250 nits.
De Galaxy S Advance doet maar 211 nits (geen enkel Amoled pentile scherm doet meer dan 240).
Ze zouden de toestellen moeten testen met alle beeldschermen op 50%. Liever zie ik 3 testen met beelscherm op minimaal, helft, maximaal.
Binnen zet ik het scherm niet hoger dan stand 1 of 2, en met browsen (veel wit), gebruik ik 0 en sommige zeggen waaronder ik zelf dat het beeldscherm nog wat donkerder mag, door het hoge contrast.
Boven standje 2 krijg ik bij browsen hoofdpijn bij te veel wit, bij films kan ik een stuk hoger gaan maar voldoet een helderheid van 15% tot 30% meestal meer dan voldoende.
Hoop dat de update binnenkort uit komt. Zit er al een tijd op te wachten.
Whatever.
Core i5-4570, 8GB, 250 GB SSD, GT730 2GB, S20, Fossil Gen4
Welke versie van Android kan je dan instelleren, ben een beetje een leek op Android gebied.Having a custom recovery is essential in the installation of custom ROMs. That’s why it’s great news that TWRP Recovery has been made available for the Samsung Galaxy S Advance GT-I9070 by XDA Developers member diego-ch.
TWRP Recovery is a custom recovery different from the widely used ClockworkMod Recovery. It has a nice touch interface, which makes it more user-friendly and overall less-intimidating for non-techie users.
It also comes with a few extra awesome features, such as a fast ROM back-up, an on-screen keyboard, a built-in file manager, and even the ability to rename back-ups. Such features make it wonderful for those who love flashing different ROMs often.
Whatever.
Je kunt bijvoorbeeld met behulp van TWRP een custom rom flashen... TWRP is op zich zelf geen custom rom het is een custom bootloader (zeg ik het goed...)Harmen schreef op woensdag 21 november 2012 @ 12:01:
Iemand ervaringen met de TWRP?
[...]
Welke versie van Android kan je dan instelleren, ben een beetje een leek op Android gebied.
Werkt overigens prima!
Computers; de meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel...
De JB update zal nog wel ff duren....

JetMod 3.2.2 erop gezet mbv Twrp. Was wel een hele klus.
Draait best leuk moet ik zeggen, maar gebruik van de drw launcher.
Toch zie ik nog haperingen, vooral als je snelkoppelingen wil maken op het bureaublad. De orginele rom had er ook last van.
[ Voor 128% gewijzigd door Harmen op 24-11-2012 21:19 ]
Whatever.
Gebruik nu de Go Launcher EX als Launcher, het systeem is stukken sneller geworden.
Echt een aandrader.
Whatever.
Verwijderd
Volgens mij was die Go launcher een kandidaat bij mij, mogelijk probeer ik dat in de toekomst.
Kreeg vannacht nog een samsung update binnen, weet voor de rest niet wat het doet eigenlijk. Hopelijk werkt software en drivers nu wat beter, soms is het wel eens buggy.
Ik zou zelf graag zien dat we bij Samsung mochten kiezen tussen blanco android 4.1 of android 4.1 met touchwiz skin/launcher. Ik zou dus graag 4.1 zonder touchwiz willen.
Hopelijk komt er in januari snel een custom rom zonder samsung bloatware.
Whatever.
Verwijderd
Wat dat betreft is de SoC meer gemaakt voor android 4.x voor smoothheid, en ook betere 1080p en video codec playback, betere gfx snelheid, etc.
Ik had me trouwens een beetje vergist in het beeldscherm, contrast en zwartwaarde zijn één van de beste op dit moment. Ik dacht dat het wat minder was.
Wat me wel opvalt is dat deze S advance net zoals de Nexus een donkere glas voor het scherm heeft, in vergelijking met andere Samsung modellen (S2, S3, Note). Dit zou ook de lagere brightness (211 nits) verklaren, Nexus (207 nits), S3 (239 nits). Ik denk zelf dat gedaan is voor een betere kleurweergave, maar weet het niet zeker. Daarom lijkt de telefooon bijna ook helemaal zwart als er recht op kijkt.
Het heeft waarschijnlijk ook iets met anti reflectie te maken.
Je zou namelijk verwachten dat Samsung bij hun 4"referentie schermen, die ze al 3 jaar maken, juist de hoogste brightness zou realiseren, maar ze zijn gelukkig voor betere kleurweergave gegaan.
Het wit is trouwens ook zo'n beetje het sterkste wit van alle Amoled schermen. Nu snap ik waarom ik altijd het scherm op 0 of 10% heb staan binnen.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2012 19:40 ]
Helderheid is dan wel weer van belang in fel zonlicht. Maar hoe vaak doe je dat?
Ik bijna nooit en anders zoek ik wel de schaduw op.
"When you grow up your heart dies"
Dat zou leuk begin zijn van het nieuwe jaar.
Ben erg benieuwd of de accu net als op mijn tablet echt merkbaar langer mee gaat na de update van 2.3 naar 4.x, doe nu 2 a 3 dagen met volle accu, zou fijn zijn als dat verlengt word.
Ten opzichte van mn desire vind ik de kleine community, en daardoor lage hoeveelheid roms nog het grootste minpunt aan deze telefoon. Technisch voldoet hij prima. Hoewel de accu altijd groter mag
Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon
Nee, geen aandelen ;-)
Verwijderd
De reden dat ik dit vraag is, omdat ik in het verleden een Sony telefoon had waar ik zonder problemen een 16gb kaart in gebruikte terwijl de specificaties in de handleiding vermeldde dat het toestel tot slecht 8gb ondersteunde. Nu weet ik niet of het voor Samsung Galaxy S Advance ook op gaat omdat de 64gb kaart microSDxc is en 32gb microSDhc. Weet iemand meer?
Nu de i9070, is het normaal dat 3G zo veel vraagt van de batterij? Als die opstaat doe ik ongeveer een dag met een batterij. Is er nergens een optie die 3G uitzet wanneer de gsm in standby staat?
Verder ben ik gewoon supertevreden, ik wou niet meer geven dan 250euro, heb 255 gegeven incl verzending en ben verbaasd voor wat je ervoor terugkrijgt. Schermis echt wauw, gewoon vlot en geluidskwaliteit bij het bellen is ook super ivm mijn oudje.
Als ik em weinig gebruik, 3G uit en wifi enkel aanzet wanneer ik thuis ben doe ik een kleine drie dagen met de batterij. 3G volle bak op evenals wifi en na 22u mag ie weer aan de lader.
Hoe importeren jullie trouwens die status van je jullie batterijbeheer? ik heb nergens een screenshotbfunctie gevonden.
[ Voor 5% gewijzigd door Joindry op 27-12-2012 15:06 ]
Daarnaast schakelt 3G automatisch uit wanneer je via Wifi verbonden bent. Wel kan een instelling fout staan, dat zodra het scherm uit gaat, wifi ook uit gaat. Check dit even onder wifi instellingen | geavanceerd:

Bij dataverbruik heb ik vooral last van spamberichten die midden in de nacht toekomen.
kost je zeker via 3G (mobiele data) veel stroom. Beter is om handmatig te checken, gmail | instellingen:

Meldingen = push
[ Voor 72% gewijzigd door Arnout op 29-12-2012 09:58 ]
P.S. Ik wil het net rooten.
Voor de geinteresseerden, het was even zoeken, maar hier staat de oplossing:el pimo schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 11:27:
Weet iemand hoe ik de volgorde, of uberhaupt de keuze van de onderste 4 shortcuts (telefoon, contacten, berichten en applicaties) kan aanpassen? IK heb mij suf gezocht maar kan het niet vinden....
P.S. Ik wil het net rooten.
http://goo.gl/Lp1uA
[ Voor 39% gewijzigd door el pimo op 29-12-2012 12:14 ]
Verwijderd
Je moet dus gewoon via de applicatie/home knop naar aparte apps scherm gaan en vandaar edit gebruiken. Het werkt wel een beetje vreemd want kon geen lege pagina's removen en een app removen (terugzetten) uit een folder was ook niet mogelijk.
Van mij mogen wel de apps en in de toekomst widgets worden beheerd, dus ook deinstall via het apps scherm. Het is namelijk redelijk overzichtelijk, en kan duidelijk aangeven welke apps je niet kan deinstallen.
Heb meteen even twee knoppen eruit gepleurd, vind het sowieso ruimteverspilling, en dan nog van die puntje ertussen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2013 00:10 ]
Bron: http://www.androidworld.n...rt-nog-niet-in-nederland/
Draai zelf momenteel JetMod 3.2 stukken sneller dan de standaard rom.
Gebruik de GO Launcher, deze is erg snel en handig.
Wacht wel even tot er een custom rom uitkomt zonder alle samsung troep.
[ Voor 11% gewijzigd door Harmen op 07-01-2013 12:18 ]
Whatever.
Geflashed neem ik aan? Of is er ook al een mogelijkheid om de versie die de russische mensen hebben op nederlandse toestellen te zetten?Switek schreef op maandag 07 januari 2013 @ 13:24:
Heb 4.1.2 zojuist om mijn die van mij gezet en alles lijkt goed te draaien!
Whatever.
Inderdaad via Odin.Harmen schreef op maandag 07 januari 2013 @ 13:51:
Neem aan met Odin of via TWRP?
Ik heb de stappen zoals aangegeven in onderstaande link gevold.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2086899
1. Extract the tar.md5 from the zip if you download from the mirror.
2. Put your phone in download mode
3. Connect the phone to PC
4. Open Odin v3 1.8*
5. Choose the tar.md5 in the pda section. Leave rest untouched.
6. Flash.
7. Once it completes, do a factory reset.
Stap 2 doe je door de telefoon uit te schakelen en daarna, volume - / home / power gelijktijdig in te drukken.
Eerst wilde het niet lukken omdat Odin aangaf de samsung niet via de virtuele com-poort te kunnen zien. Blijkt aan de KIES drivers te liggen. Kies verwijderd en toen lukte het wel.
edit: blijkbaar niet, vond dit in de thread op XDA:
"DO NOT FLASH THIS ON 9070P"
[ Voor 44% gewijzigd door catchingfire op 07-01-2013 22:03 ]
Ziet er erg smooth uit en leuke functies in JB. Wel een factory reset gedaan, dus nu ff mijn apps er weer op knallen.
Core i5-4570, 8GB, 250 GB SSD, GT730 2GB, S20, Fossil Gen4
Whatever.
De standaard skin van Samsung. Is een originele samsung ROM namelijk. Ik vind het erg fijn werken allemaal. Ook Chrome en de Google calender app. werken nu eindelijk! En de apps op het Lock scherm zijn handig.Harmen schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 11:31:
Wat zijn de ervaringen, draait er nog een eigen samsung launcher overheen of is dit een kale versie?
[ Voor 5% gewijzigd door Switek op 09-01-2013 13:32 ]
Zit nu te dubben of ik moet wachten met het volledig installeren van de telefoon tot de update of er nu al lekker gebruik van te maken (ben bang dat ik dan helemaal opnieuw kan beginnen).
Verder heerlijke telefoon! prachtig scherm, snelheid is heerlijk
Benchmark geeft op mijn oude samsung galaxy s plus een score van ongeveer 1300 en deze telefoon geeft het dubbele aan! 2600! heerlijk.
Klopt. Jellybean voor de S Advance is momenteel (zover ik weet) alleen nog via Samsung (Kies/OTA) te downloaden in Rusland.EricBruggema schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 14:24:
Heb sinds een paar dagen ook de samsung galaxy s advance, gelijk maar een update gedaan via kies en hoopte op JB maar helaas, was een update naar 2.3.6... gelijk contact opgenomen met samsung klantenservice maar daar wisten ze nog niets van de update (zelfs toen ik met links naar tweakers/hardware.info aankwam).
Als je de fora op o.a. xda bekijkt is de uitrol van JB door samsung gepland in Q1 dus als ik jou was zou ik hem lekker gaan gebruiken. Bij een update door Samsung blijven de apps toch wel staan?EricBruggema schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 14:24:
Zit nu te dubben of ik moet wachten met het volledig installeren van de telefoon tot de update of er nu al lekker gebruik van te maken (ben bang dat ik dan helemaal opnieuw kan beginnen).
Verder heerlijke telefoon! prachtig scherm, snelheid is heerlijk
Zelf na de russische update een factory reset gedaan en bij aanmelden via m'n google account kreeg ik de vraag of en welke apps ik opnieuw wilde installeren.
Update is echt de moeite waard, dat dan weer wel.
Als ik mijn apparaat root? kan ik deze automatische kies update (JB4.1) dan alsnog installeren?
Alleen mijn accu loopt leeg.alleen vannacht al 30 procent met niks doen.
Hebben hier meer mensen last van??en is hier een oplossing voor?
http://androidjinn.com/ho...070-galaxy-s-advance.html
Zo ja? werkte dat goed? ook met Nederlandse instellingen?
Nee ik doe, net als voor de update circa, 2 dagen mee. Wel een factory reset gedaan na de update?paul123456 schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 09:26:
Ik heb woensdag ook 4.1.2 op mijn advance gezet.Voor t gevoel loopt alles soepeler en er zijn meer functies,dus hele vooruitgang.
Waarschijnlijk niet veel anders maar de uitrol is per regio. Zij zijn de eerste. Misschien wat andere apps die al voor geïnstalleerd zijn. Je hoeft je tel. niet te rooten omdat het een originele update is.EricBruggema schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 17:13:
is die Russische update dan anders (*anders dan de taal en regionale instellingen*) de mogelijk Nederlandse versie? zo nee, hoe kan ik deze dan verkrijgen? dan hoef ik niet te wachten op de Nederlandse versie.
Als ik mijn apparaat root? kan ik deze automatische kies update (JB4.1) dan alsnog installeren?
Geen idee of je daarna de Vaderlandse versie via Kies kunt binnenhalen maar dat doe je dan toch op dezelfde manier als deze Russische versie.
In mijn post van een paar dagen geleden staat hoe en waar je hem kunt krijgen.
Goed nieuws dat het soepeler werkt, echter dat batterij probleem is wel minder zeg.paul123456 schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 09:26:
Ik heb woensdag ook 4.1.2 op mijn advance gezet.Voor t gevoel loopt alles soepeler en er zijn meer functies,dus hele vooruitgang.

Kijk wel even de kat uit de boom. Tel werkt momenteel erg lekker met de Go Launcher EX.
Whatever.
Het is gelukt heb nu JB 4.1.2 draaiend, koste nog geen kwartier! zonder allerlei poespas.Switek schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 12:21:
[...]
Waarschijnlijk niet veel anders maar de uitrol is per regio. Zij zijn de eerste. Misschien wat andere apps die al voor geïnstalleerd zijn. Je hoeft je tel. niet te rooten omdat het een originele update is.
Geen idee of je daarna de Vaderlandse versie via Kies kunt binnenhalen maar dat doe je dan toch op dezelfde manier als deze Russische versie.
In mijn post van een paar dagen geleden staat hoe en waar je hem kunt krijgen.
Draait erg smooth idd, de launcher ziet er ook stukken simpeler uit.
Heb wel mn Go Laucher EX terug gezet, nog steeds erg suf dat je geen mapjes kan maken met Touchwiz.
[ Voor 27% gewijzigd door Harmen op 12-01-2013 14:01 ]
Whatever.
En ja de zoomfunctie op de camera werkt gewoon.
Na een dikke halve week met 4.1.2 te draaien kan de overstap zeker aanraden.
Telefoon draait veel soepeler, internet verbindingen zijn stukke beter en na wat instellingen gaat
mijn accu met regelmatig gebruik gewoon 2 dagen mee.en een paar leuke functies er bij.
Whatever.
Wacht denk ik nog even, zal niet lang meer duren vermoed ik dat officiële versie verspreid word.
Heb geen spijt van de overgang, de batterij gaat stukken langer mee.
Heb nu al 1dag en 20u en nog 40% resterend.
Maak gebruik van de spaarstand.
Whatever.
Nu moet ik wachten tot de batterij ver genoeg opgeladen is voor ik 2.3.6 terug kan zetten, en dan kan hij het weer proberen tegen de tijd dat de Nederlandse versie uitkomt.
Ik heb geen factory reset gedaan, want hij wil graag zijn instellingen behouden dus dat is niet echt een optie
https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!
Ik heb het erop gezet. Ik had hem eerst zonder wipe gedaan maar toen liep die niet optimaal. Na de wipe was het perfect!
[ Voor 38% gewijzigd door melvinnie op 20-01-2013 23:07 ]
Heb de 4.1.2 er al op staan, vreemd dat er dan wel een melding komt.
Whatever.
Ik las op een andere website dat meerdere mensen die hun S Advance geroot hebben een update melding kregen. Ze raden aan deze niet te installeren om dat er errors komen na deze update i.v.m. de root.Harmen schreef op maandag 21 januari 2013 @ 08:11:
Volgensmij is vanncht de jb vrijgegegeven, kreeg een update melding op mn telefoon.
Heb de 4.1.2 er al op staan, vreemd dat er dan wel een melding komt.
Bron: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2109999
[ Voor 28% gewijzigd door init op 21-01-2013 11:09 ]
Whatever.
Vorige week heb ik deze, Samsung Galaxy S Advance besteld, vandaag binnen gekregen..
Vanavond wil ik ermee aan de gang..
Wat ik me afvraag, ik heb nog nooit zo'n update gedaan..
Natuurlijk zou ik wel graag gelijk, de upgrade erop gooien van JB 4.1.2..
Komt er een melding in me telefoon of hoe krijg die nieuwe versie erop?
Alvast bedankt
als het goed is krijg je een melding, zag een melding dat er een update beschikbaar is, maar dat was niet voor JB.
Maar ik las, enkele berichten hiervoor, dat poster 'Harmen' JB er al wel op had staan, zelf ergens opgezocht?
[ Voor 9% gewijzigd door NLoldebroek op 21-01-2013 15:19 ]
Whatever.
Werkt goed..EricBruggema schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 10:14:
Heeft iemand JB 4.1 via deze manier geinstalleerd?
http://androidjinn.com/ho...070-galaxy-s-advance.html
Zo ja? werkte dat goed? ook met Nederlandse instellingen?
Telefoon had ik nieuwe gekocht, gelijk de update erover..
Geen vastlopers of andere bijzonderheden, voor zover ik kan ontdekken.
1. Extract the tar.md5 from the zip if you download from the mirror.
2.***Put your phone in download mode
3. Connect the phone to PC
4. Open Odin v3 1.8*
5. Choose the tar.md5 in the pda section. Leave rest untouched.
6. Flash.
7. Once it completes, do a factory reset.
2. *** doe je door de telefoon uit te schakelen en daarna, volume - / home / power gelijktijdig in te drukken.
Eerst wilde het niet lukken omdat Odin aangaf de samsung niet via de virtuele com-poort te kunnen zien. Blijkt aan de KIES drivers te liggen. Kies verwijderd en toen lukte het wel.
Heb ook een Advance besteld voor mn vriendin.
Whatever.
De update is nog niet uitgerold in nederland.Harmen schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 09:14:
Iemand de update al via de officiële weg ontvangen?
Heb ook een Advance besteld voor mn vriendin.
Whatever.
De officiele firmwares zoals de Russische 4.1.2. updates passen de binary counter niet aan. De apparaat status blijft officieel, en je krijgt nadat je de 4.1.2 rom hebt geinstaleerd met odin zelfs in kies meldingen waarneer er nieuwe updates beschikbaar zijn.Harmen schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 11:06:
Prima, zal ik haar eerst wel even laten wennen aan Gingerbread, iemand een idee of je met Odin update de binary counter aanpast? (mn eigen Advance boeit me niet zo, maar voor haar wel)
[ Voor 3% gewijzigd door eTesselaar op 24-01-2013 13:40 ]
In mijn geval heeft de factory reset veel goeds gedaan. Ik raad je aan om de update nogmaals te proberen en dit keer nadat je heb geupdate alles te backuppen met de app MyBackup pro, die kan je uit de play store halen of je kan hem gratis van internet plukken. Die app kan zonder root eigenlijk alles backuppen op systeem apps na, daarvan kan de app alleen de gegevens backuppen. Als alles gebackupt is kan je zonder zorgen een factory reset uitvoeren.gwystyl schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 22:35:
Ik heb vanmiddag 4.1.2 op de telefoon van mijn zwager gezet, maar dat was een stuk langzamer dan 2.3.6 die er op stond, en hij had meestal geen bereik met Vodafone. Ik heb de SIM-kaart even verwijderd en opnieuw erin gedaan, maar dat hielp niet.
Nu moet ik wachten tot de batterij ver genoeg opgeladen is voor ik 2.3.6 terug kan zetten, en dan kan hij het weer proberen tegen de tijd dat de Nederlandse versie uitkomt.
Ik heb geen factory reset gedaan, want hij wil graag zijn instellingen behouden dus dat is niet echt een optie. Hebben meer mensen last van wegvallende GSM-verbinding met 4.1.2?
Het lijkt erop alsof het de bedoeling is dat we na het updaten een factory reset doen, want nadat je hebt geupdate kan je ook bij de apps nog de flashplayer settings zien terwijl flashplayer niet meer word ondersteund in Jelly bean.
Ik heb nu al twee weken lang de officiële Jelly Bean I9070XXLPY op mijn S Advance. En het enige waar ik niet over ben te spreken is de video playback in de standaard video speler, die lagt nogal tijdens het afspelen van 720p met hoge bitrate. Als je die zelfde bestanden in bijvoorbeeld MX Player afpseelt met de H/W decoder dan gaat het ineens wel soepel. Dit was in de 2.3.6. niet zo erg als in de 4.1.2. (I9070XXLPY)rom.
Zojuist heb ik met Kies van I9070XXLPY naar I9070XXLPZ geupdate. Ik hoop dat de video playback is verbeterd.
Verder als iemand nog vragen heeft over de Jelly Bean roms dan kun je die aan mij stellen ik werk er namelijk al een tijdje mee.
[ Voor 19% gewijzigd door eTesselaar op 24-01-2013 13:22 . Reden: Toevoeging laatste 2 alinea's ]
Wel zijn ze al bij de Samsung Galaxy s2 begonnen ...
Die planning is er nog niet maar dat is gewoon een kwestie van tijd voordat die er is. Tot die tijd kan je de officiele Russische firmwares uitproberen. In die updates zit ook de nederlandse taal dus je merkt er niks van dat ze russisch zijn.Sexy schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 13:30:
Weet iemand of er al een planning is wanneer de officiele uodate van Samsung komt, ze zeiden in januari, maar ik heb nog niks gezien.
Wel zijn ze al bij de Samsung Galaxy s2 begonnen ...
[ Voor 9% gewijzigd door eTesselaar op 24-01-2013 13:40 ]
Dan denk ik dat ik nog even wacht totdat die Officiele update er is, net zo makkelijk, alleen baal ik dat ik geen google chrome kan downloaden, omdat die android 2,3 niet meer ondersteunt.eTesselaar schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 13:34:
[...]
Die planning is er nog niet maar dat is gewoon een kwestie van tijd voordat die er is. Tot die tijd kan je de officiele Russische firmwares uitproberen. In die updates zit ook de nederlandse taal dus je merkt er niks van dat ze russisch zijn.