Valcon, mmmm als je het vergelijkt met uitgave patronen van 20-25 jaar geleden, wel ja. Elke maand een nieuwe game, ben je gek dat waren er hoogstens 2 of max 3 per jaar, en met een goed nintendo of sega spelletje deed gelukkig ook 2 maanden mee, en de rest ruilden we uit. ( gemiddeld 120 tot 180 gulden )
Een auto kan makkelijk 20 jaar met redelijke onderhoud, Vroeger deden mensen toch zeker 10 tot 15 jaar met een auto. Appie en Aldi is natuurlijk een keuze van smaak en budget afwegingen. Voedsel zou ik zo weinig mogelijk op bezuinigen, want dat is gezond ( mits niet teveel ongezond patroon).
Als mensen veel geld willen uitgeven aan grondstoffen/product verspillings en koop zo veel mogelijk-industrie, dan moet men ook niet zeuren over recessies en speculatieve marktwaardes in bepaalde delen van de kapitalistiche markt.
Het gaat uiteindelijk ook een beetje voor je eigen balans, als jij dat prima vind, maar word er dan zoveel geklaagd als ze alleen maar op een update moeten wachten, of de batterij gaat niet mee, etc. Klaag dan ook niet, koop het, je weet dat je daardoor concurrentie van goedkopere en betere producten gedeeltelijk tegenhoudt, want ze verkopen toch wel weer nieuwe high end toestellen en laptops, auto's, met bugs en fouten erin.
Ik had eerst erg veel geresearched, en vond een S2 bijvoorbeeld voor mij de prijs niet waard, op het grotere scherm na, vooral de slechte accuduur kan ik echt niet mee leven. Dus koop ik liever een toestel waarvan ik vind dat ze kwa hardware, zuinigheid op de goede weg zitten.
Natuurlijk, sommige mensen zijn hobbiesten, verzamelaars en die kopen natuurlijk vanalles en gebruiken ze ook vaak allemaal en accepteren vaak wel de nadelen.
Als je echt een telefoon van 400 a 500 zakelijk nodig hebt, dan heb je er al snel 2 nodig, want zo stevig is het geloof ik ook weer niet. Zeker als je kijkt naar gerantie termijnen van 3 tot 6 maanden in USA.
Het idee van de werkelijke waarde van het geld is veranderd.
Ik heb niet het idee dat deze kapitaal sociale manier van samenleving, waarbij het om grondstoffen en product verspilling gaat met het onstaan van allemaal vuilnisbelden, één van de beste manieren is om een samenleving op te bouwen. Vooral ook innerlijk/persoonlijk als mondiaal/collectief brengt het toch nog steeds een soort onbelans (europa-afrika (nigeria, mali, sudan, congo, Zafrika)) mee zich mee. Hoe minder je leeft/nadenkt hoe minder lang het zal duren. Voor mij om voor telefoons, autos/motoren en games te leven is niet echt een interessante optie, wel leuk voor erbij.

( vind dat Samsung met prijs/kwaliteit en product aanbod toch wel op de goede weg zit hoor, sony (+screen protector) mag iets goedkope maar zitten ook wel goed )
[
Voor 5% gewijzigd door
Verwijderd op 22-04-2013 18:40
]