Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-10 15:25

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Weet niet zeker hoe goed iedereen hier op de hoogte is met Apple prijzen, maar wat denken jullie dat een 2013 (haswell) rMBP 13 inch met 512GB SSD (rest standaard) zal gaan kosten? Ik probeer hem namelijk een beetje te vergelijken met wat andere laptops/ultrabooks alleen als de prijs gelijk blijft aan nu, vind ik het toch een tikkeltje duur tov bijvoorbeeld een Vaio Fit Multi-flip. Alles wat ik weet is dat de Airs qua opslag wel een prijsdaling hebben gekregen (standaard dubbel zoveel voor evenveel geld) en ik neem aan dat het type opslag bij de pro's niet anders zal zijn.

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Rudios schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 20:51:
Wat is de beste optie voor mijn gebruik?
Het basis model MBP 13" 2012 zou al voldoen. Een Air ook. Het is wel afhankelijk van wat voor spelletjes je wil spelen.
Is een retina bv echt een meerwaarde voor de meerprijs?
Voor jouw gebruik niet, naar mijn mening.
Is het verstandig om te wachten op de nieuwe Macbooks ivm price drops van de 2012 modellen, of wachten op de nieuwe modellen en deze aanschaffen?
Ja. De nieuwe modellen zullen vooral betere accu duur hebben.
RoofTurkey schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 21:26:
Ik probeer hem namelijk een beetje te vergelijken met wat andere laptops/ultrabooks alleen als de prijs gelijk blijft aan nu, vind ik het toch een tikkeltje duur tov bijvoorbeeld een Vaio Fit Multi-flip.
Sony zit tegenwoordig behoorlijk onder Apple qua prijzen. Qua bouwkwaliteit helaas ook, naar mijn mening.
Alles wat ik weet is dat de Airs qua opslag wel een prijsdaling hebben gekregen (standaard dubbel zoveel voor evenveel geld) en ik neem aan dat het type opslag bij de pro's niet anders zal zijn.
Dat lijkt me een goede indicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:07

Rudios

Lost in space?

@philflow, thanks! Echter krijg je dus ook een Air voor dezelfde prijs als het instapmodel van een MBP. Dan is mijn vraag, voor mijn gebruik dan een Air of een MBP? Of is het dat dan puur het design waar ik uit moet kiezen kies, want de specs zijn vrijwel gelijk. Toch?

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Philflow schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 06:40:
[...]

Sony zit tegenwoordig behoorlijk onder Apple qua prijzen. Qua bouwkwaliteit helaas ook, naar mijn mening.

[...]

Dat lijkt me een goede indicatie.
Tsja, qua prijs is er een verschil maar dat wordt imo dan wel weer goedgemaakt door een full voltage CPU in de MBP. Bouwkwaliteit zou ik niet durven zeggen dat ik een MBP echt beter vind dan wat Sony op de markt zet, zeker met het scherm is Sony toch vaak wat beter bezig.

De reden waarom ik toch nog enigszins een MBP overweeg is dat dat toch de mogelijkheid toevoegt om (native) voor iOS te kunnen ontwikkelen. Voor 1600 euro zou de meerprijs voor mijzelf wel te rechtvaardigen zijn, 1900 euro (onderwijsprijzen) gaat me dan weer net iets te ver...

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-07-2022
Misschien is het perceptie maar ik heb het idee dat er meer topics (zowel hier als op andere fora) zijn omtrent MBP(r) problemen dan bijvoorbeeld MB-air's. Hebben andere ook deze beleving?
De pro's zitten al langer in het assortiment en er zijn (denk ik?) meer van verkocht, dus kunnen gebreken ook vaker aan het licht komen natuurlijk...maar toch heb ik het idee dat het bij die familie vaker voorkomt.

Ik ben wel benieuwd of er ergens een inventarisatie te vinden m.b.t. het aantal garantie-claims per familie soort? (air, mbp, mbpr)

BramBoterham

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

De MacBook Air gebruiken veel mensen ook vooral als 'erbij', terwijl ik sinds ik aan de MBP's ben m'n desktop eigenlijk niet meer aanraak.

Heb zelf overigens nog nooit problemen gehad met m'n (r)MBP.

[ Voor 18% gewijzigd door fsfikke op 20-10-2013 13:33 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Problemen kunnen altijd voorkomen in deze markt, belangrijker is om te weten of de garantie en dergelijke goed is geregeld of niet. Volgens mij is dit bij Apple (care) wel het geval.

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Een vriend van me heeft al twee keer een nieuw scherm gekregen wegens een dode (sub)pixel die na een paar maanden verscheen. No questions asked, moet je bij andere merken/winkels eens proberen :D

Ik heb zelf sinds kort een hot-pixel. Bijna niet te zien behalve als je een film kijkt en dat gedeelte zwart is. Maar misschien dat ik eens langs Apple ga.

[ Voor 28% gewijzigd door fsfikke op 20-10-2013 14:17 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:23
Dag,

Heb hier sinds ik een Airport Extreme heb (2013 model) een vaag probleem met een 2012 model 13" cMBP.

Eens in de dag valt de internetverbinding weg, kan wel pingen naar de Airport maar hij lijkt niet verder te kunnen. Overige iDevices (Mac Mini, MBA en 2 iPhones en een iPad) hebben dan op dat moment nergens last van dus sluit even uit dat het niet in de Airport zit. Opnieuw connecten naar het Wifi lost het probleem per direct op.

Alle apparaten krijgen een lease van 30 dagen op een preffered IP op basis van MAC address. Er zijn geen dubbele IP adressen aanwezig.

Ik heb het de laatste paar dagen geconstateerd terwijl hij op het 5Ghz netwerk zat. Heb hem gisteren omgeconfigureerd dat hij naar de 2,4Ghz gaat en dit is dus even afwachten. iPad en MBA zitten ook op 5Ghz en die hebben nergens geen last van.

Alle laatste updates zijn geinstalleerd op de MBP en op de Airport.

Iemand nog suggesties wat ik kan doen als hij ook op de 2,4Ghz geen internetverbinding meer vertoont.

Even ter verduidelijking, de wifi connectie blijft dus intact en kan ook gewoon TimeMachine en NAS bronnen benaderen, alleen verkeer verder naar buiten lukt dus niet meer, maar dan alleen vanaf die MBP niet.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-10 09:40

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Downgraden naar 7.6.3 wil helpen, dit probleem komt vaker voor met de nieuwe firmware/nieuw model Airport Extreme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Laatst online: 18:23
DaMarcus schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 11:46:
Downgraden naar 7.6.3 wil helpen, dit probleem komt vaker voor met de nieuwe firmware/nieuw model Airport Extreme.
OK thnx, ga ik proberen als de connectie weer er mee stopt op 2.4Ghz.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Hopelijk morgen een aankondiging van de nieuw MBpro. Zit er al lang op te wachten. Het is de MBpro 15 of de Thinkpad T540.

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:49
Ik ben van plan de nieuwe rMBP te kopen maar zit een beetje in een dubio. Ik gebruik de laptop alleen maar voor het huis tuin en keuken gebruik, webbrowsen en vooral full HD films kijken via HDMI doorgelusd naar mijn tv.

Zou 8GB RAM geheugen hier genoeg voor zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadang
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:16
Volgens mij zou 4GB al voldoende zijn voor jouw gebruik, maar bij 8GB heb je het zekere voor het onzekere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-10 18:24

SpaceK33z

Webdeveloper

Bobo221 schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 20:48:
Ik ben van plan de nieuwe rMBP te kopen maar zit een beetje in een dubio. Ik gebruik de laptop alleen maar voor het huis tuin en keuken gebruik, webbrowsen en vooral full HD films kijken via HDMI doorgelusd naar mijn tv.

Zou 8GB RAM geheugen hier genoeg voor zijn?
8Gb RAM is hier ruim en ruim voldoende voor, 4GB zelfs ook al. 8GB is wel meer 'toekomstproof' (hoewel niet iedereen het hier met me eens zal zijn).

Ik heb net de 15" 16gb 1tb versie gekocht met onderwijskorting. Betalen kan nu ook via iDeal met de Rabobank. Wel viel me op dat bij iDeal er maar 3 banken in het lijstje stonden.

De 1TB versie heeft trouwens ook een langere wachttijd, 8-10 werkdagen ipv 24 uur. Gelukkig levert Apple vaak vóór de verwachte leverdatum :).

[ Voor 5% gewijzigd door SpaceK33z op 22-10-2013 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
Jadang schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 20:50:
Volgens mij zou 4GB al voldoende zijn voor jouw gebruik, maar bij 8GB heb je het zekere voor het onzekere.
8GB it is :*)
SpaceK33z schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 20:52:
[...]

8Gb RAM is hier ruim en ruim voldoende voor, 4GB zelfs ook al. 8GB is wel meer 'toekomstproof' (hoewel niet iedereen het hier met me eens zal zijn).

Ik heb net de 15" 16gb 1tb versie gekocht met onderwijskorting. Betalen kan nu ook via iDeal met de Rabobank. Wel viel me op dat bij iDeal er maar 3 banken in het lijstje stonden.

De 1TB versie heeft trouwens ook een langere wachttijd, 8-10 werkdagen ipv 24 uur. Gelukkig levert Apple vaak vóór de verwachte leverdatum :).
Ja en gelukkig is ING 1 van die 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SpaceK33z schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 20:52:
[...]

Was je denk ik de laatste, zijn er nu uit als ik het event topic doorkijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z

SpaceK33z

Webdeveloper

Verwijderd schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 20:57:
[...]

Was je denk ik de laatste, zijn er nu uit als ik het event topic doorkijk
Je bedoelt dat ik de eerste 'batch' heb gemist zeg maar? Welk event topic bedoel je trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SpaceK33z schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 21:00:
[...]

Je bedoelt dat ik de eerste 'batch' heb gemist zeg maar? Welk event topic bedoel je trouwens?
[Event] 22-10 We still have a lot to cover

Alle cMBP zijn eruit behalve de instap 13 inch, en alle retina's zijn ca. 200 euro goedkoper geworden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neonite
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-10 14:21
Het valt me op dat de meest uitgebreide versie van de Macbook Retina 15", nu standaard met een 2.3 GHz processor komt i.p.v. 2.6 GHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-10 23:05
En toch overweeg ik de Air te nemen, juist omdat deze nog net iets lichter is (het scheel nu niet veel meer) en dunner. Dat vind ik juist het fijnste aan de hele macbook (air)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z

SpaceK33z

Webdeveloper

Verwijderd schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 21:02:
[...]

[Event] 22-10 We still have a lot to cover

Alle cMBP zijn eruit behalve de instap 13 inch, en alle retina's zijn ca. 200 euro goedkoper geworden
Ik had het natuurlijk ook over de retina Macbooks he ;). Ik heb geen cMBP gekocht, ben niet gek :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SpaceK33z schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 21:07:
[...]

Ik had het natuurlijk ook over de retina Macbooks he ;). Ik heb geen cMBP gekocht, ben niet gek :P.
Maar wel de oude? En 1TB, kost dat niet iets van 500 euro meer? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
Nog even een vraag tussen door van een leek op hardware gebied.

Is er nou een verschil tussen een 128GB SSD en "128GB PCIe-based flash storage1"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z

SpaceK33z

Webdeveloper

Verwijderd schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 21:19:
[...]

Maar wel de oude? En 1TB, kost dat niet iets van 500 euro meer? :p
400 met onderwijskorting. 768GB is eigenlijk ook genoeg voor mij, maar die optie is er niet. Nu hoef ik tenminste niet meer een externe HDD mee te slepen :).
Bobo221 schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 21:26:

Is er nou een verschil tussen een 128GB SSD en "128GB PCIe-based flash storage1"
Het is nog steeds een SSD, maar (volgens mij) 2x sneller. Dat is dus écht snel. Check maar de benchmark filmpjes van de nieuwe Macbook Air vs de oude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:55
Ik heb gewacht tot de aankondiging vandaag om een keuze te kunnen maken van een Macbook Pro Retina 15''. Ik kom van een Acer netbook (met dualcore 1.7 processor, 2GB geheugen en 320GB HDD) uit 2011 dus alles zal een vooruitgang zijn. Nu twijfel ik echter om een tweedehands Pro Retina van de vorige generatie aan te schaffen of om toch voor het nieuwe model te gaan.

Het nieuwe model kan ik met studentenkorting (via apple zelf en Surfspot) aanschaffen voor 1.825,89. Nu vind ik echter de vernieuwing niet erg schokkend. De SSD is sneller, de batterij gaat 1 uur langer mee. Echter is de processor "maar" 2.0GHZ. tegenover de 2,3/2.4GHZ van het vorige model. Ik verwacht dat de tweedehandsprijzen van het vorige model zo rond de €1.500 zullen liggen. Een prijsverschil van zo'n €325 dus. Wat raden jullie me aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik dacht dat je die ghz niet 1 op 1 kon vergelijken? Als dat zo is zou ik als ik jou was voor het vorige model gaan, maar dan moet hij wel minder kosten dan 1500, je hebt toch een laptop die kwa prestaties wellicht gelijk is, maar toch een jaar oud is (en dus ook een jaar minder garantie).

Zelf twijfel ik nog tussen de 13" en 15", wil eigenlijk benchmarks zien, maar kan daar niet op wachten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wii06
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19-09 14:50
Ik wil graag een rMBP aanschaffen, maar zit te twijfelen welk specs ik moet nemen. Wanneer heb je een snellere processor nodig en grotere werkgeheugen?

Een groter werkgeheugen is toch als je meerdere zwaardere progammas tegelijk wilt draaien?

[ Voor 23% gewijzigd door wii06 op 22-10-2013 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:13

vooghel

Cunning linguist

Het is geen 'losse' ssd die in de MBP is gebouwd, het is 128GB aan opslagmedia. Zie ook iFixit.

[ Voor 16% gewijzigd door vooghel op 22-10-2013 22:42 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
SpaceK33z schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 21:31:

Het is nog steeds een SSD, maar (volgens mij) 2x sneller. Dat is dus écht snel. Check maar de benchmark filmpjes van de nieuwe Macbook Air vs de oude.
Het is inderdaad een vooruitgang:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
vooghel schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 22:40:
[...]

Het is geen 'losse' ssd die in de MBP is gebouwd, het is 128GB aan opslagmedia. Zie ook iFixit.
Ja dat wist ik wel, want ik heb een 256 SSD in mijn macbook air uit 2010 die ik er ook zo makkelijk uit kon halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-10 09:40

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

wii06 schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 22:36:
Ik wil graag een rMBP aanschaffen, maar zit te twijfelen welk specs ik moet nemen. Wanneer heb je een snellere processor nodig en grotere werkgeheugen?

Een groter werkgeheugen is toch als je meerdere zwaardere progammas tegelijk wilt draaien?
Dat klopt. Er van uitgaande dat je je MacBook Pro een paar jaar gebruikt, raad ik nu al de optie van 16GB aan, ongeacht wat je met je MBP doet. 3 jaar terug was 8GB nog overkill voor de meesten, nu is het het fijn om 8GB RAM te hebben wanneer je meerdere programma's tegelijk hebt draaien. Denk hierbij aan Safari met meerdere tabbladen, Word, iTunes etcetera. 8GB RAM is zo opgeslokt.

Last but not least; een MBP met 16GB RAM is makkelijker door te verkopen dan een MBP met 8GB RAM :)

/Edit; Top, standaard een Retina-display. Heb alleen vorig jaar een fully specced MBP 15" aangeschaft (16GB RAM, 512GB SSD, hi-res scherm). Upgraden is leuk maar een kostbare hobby :(

[ Voor 9% gewijzigd door DaMarcus op 23-10-2013 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:16

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Ik zit met hetzelfde dilemma, denk dat het voor mij idd ook de 16gb ram optie wordt. Hoe nuttig is de cpu upgrade van 2.4ghz naar 2.6ghz, of zitten er onder de motorkap (iris gpu bijv.) nog meer verschillen in dan die 200mhz?

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-08 15:18
Super die nieuwe Retina! Alleen vraagje, hoe zit het tegenwoordig met Apple en hun factureren? Ik wil hem voor m'n zaak bestellen, maar natuurlijk wel het BTW-bedragje terugkrijgen. En is 'ie trouwens in te boeken in m'n administratie als ik hem met studentenkorting aanschaf?

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

studentenkorting en zakelijk lijken mij niet samen te gaan. Volgens mij kan je hem gewoon zakelijk kopen via de site. Anders is gewoon kopen en op je werkadres laten bezorgen ook wel voldoende lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-10 21:55
Ik ben van plan om het high-end model aan te schaffen, met wat lichte modificaties en studentenkorting.
2,6-GHz quad-core Intel Core i7, Turbo Boost tot 3,8 GHz
16 GB 1600-MHz DDR3L SDRAM
512 GB PCIe-flashopslag
Verlicht toetsenbord (US) & Gebruikershandleiding (Engels)
AppleCare Protection Plan voor MacBook Pro
Apple Thunderbolt-naar-Gigabit Ethernet-adapter
€ 2.816,88 incl. BTW
Ik twijfel alleen enorm over de Apple Care. Voor mijn iMac er wel enorm veel profijt van gehad, omdat ik veel problemen had na 2 jaar. Ik vind 244 euro echter erg prijzig, voor extra garantie, wat je met veel moeite misschien ook gratis kan krijgen (onder de EU regeling)...
Wat is jullie advies hierin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neonite
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-10 14:21
Verwijderd schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 00:32:
studentenkorting en zakelijk lijken mij niet samen te gaan. Volgens mij kan je hem gewoon zakelijk kopen via de site. Anders is gewoon kopen en op je werkadres laten bezorgen ook wel voldoende lijkt me.
Er kan een zakelijk factuuradres worden opgegeven bij aanschaf van een Macbook met studentenkorting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iMick schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 00:33:
Ik ben van plan om het high-end model aan te schaffen, met wat lichte modificaties en studentenkorting.

[...]

Ik twijfel alleen enorm over de Apple Care. Voor mijn iMac er wel enorm veel profijt van gehad, omdat ik veel problemen had na 2 jaar. Ik vind 244 euro echter erg prijzig, voor extra garantie, wat je met veel moeite misschien ook gratis kan krijgen (onder de EU regeling)...
Wat is jullie advies hierin?
Je hebt gewoon garantie hoor. De EU garantie is langer dan 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:16

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Jaspur schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 00:14:
Super die nieuwe Retina! Alleen vraagje, hoe zit het tegenwoordig met Apple en hun factureren? Ik wil hem voor m'n zaak bestellen, maar natuurlijk wel het BTW-bedragje terugkrijgen. En is 'ie trouwens in te boeken in m'n administratie als ik hem met studentenkorting aanschaf?
Je krijgt netjes een bon waar de BTW opstaat. Die kun je dan verrekenen.

Zelf gister een nieuwe Pr0 13 2.6GHz besteld.

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neonite schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 00:44:
[...]

Er kan een zakelijk factuuradres worden opgegeven bij aanschaf van een Macbook met studentenkorting.
[...]

Ja? Dat is handig. Dus als student kun je die korting krijgen en dan ook nog de btw terugvragen? Ik zie trouwens niet ergens iets staan over invoeren van bedrijfsnaam. Dat scheelt flink in de prijs namelijk!

Ikzelf zit te twijfelen of de snelste i7 het waard zou zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl

kevinl

Yellow van

Verwijderd schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 07:35:
Dat scheelt flink in de prijs namelijk!
Hoe bedoel je? Zijn zakelijke prijzen duurder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl

kevinl

Yellow van

[...]

Ook de bedrijfsnaam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:05
Als je een eenmanszaak hebt mag je ook gewoon facturen op je "prive naam" inboeken.
Dan moet je wel betalen via je zakelijke rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar Apple geeft toc helemaal geen factureren met btw nummer uit Nederland op? Dus zie je de 21% nooit terug? Daarom bestel ik altijd bij resellers. Of zit dat anders nu?

En de garantie is maar 1 jaar ipv 2.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2013 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl

kevinl

Yellow van

xares schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 07:40:
Als je een eenmanszaak hebt mag je ook gewoon facturen op je "prive naam" inboeken.
Dan moet je wel betalen via je zakelijke rekening.
Ja ik heb net even gecheckt op de belastingsite. Het hangt af van de ondernemingsvorm. Maar bij een eenmanszaak mag het op de prive naam staan. Ik vraag me af of BTW wel op een consumentenfactuur vermeldt staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Tristan schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 21:04:
En toch overweeg ik de Air te nemen, juist omdat deze nog net iets lichter is (het scheel nu niet veel meer) en dunner. Dat vind ik juist het fijnste aan de hele macbook (air)
Die 200 gram lever ik graag in voor een veeel beter scherm.

De snellere CPU is een leuke bonus maar dat boeit me niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
Waar controleren ze uberhaupt of je student bent als ik nu via de studentensite wat probeer te bestellen kan ik gewoon een bedrijfsnaam opvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

StephaN900 schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 08:26:
Waar controleren ze uberhaupt of je student bent als ik nu via de studentensite wat probeer te bestellen kan ik gewoon een bedrijfsnaam opvoeren.
Volgens mij controleren ze dat alleen steekproefsgewijs. Heel vaak dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl

kevinl

Yellow van

De check heeft al plaatsgevonden. Je checkt in via de studentensite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Het is sneller in benchmarks. In de praktijk is het vrijwel onmogelijk het verschil te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

kevinl schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 08:30:
De check heeft al plaatsgevonden. Je checkt in via de studentensite.
Iedereen kan gewoon bestellen via de nl-edu site, daarvoor hoef je niet in te loggen.
http://store.apple.com/nl...duct=ME864N/A&step=config

(en het mag natuurlijk niet als je geen student bent ;))

[ Voor 7% gewijzigd door Philflow op 23-10-2013 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
Inderdaad, maar goed "mag niet van apple", is niet iets waar ik mij heel druk om maak. Kan allicht proberen hem te bestellen op naam van het bedrijf via die studentenlink :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-10 21:55
Via Surfspot heb je nog meer korting dan via de standaard EDU store! Ook iets om op te letten! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-08 15:18
G#^@$&@#$&@#%^&^&@#$^& iDEAL FAILED!!!

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
iMick schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 08:46:
Via Surfspot heb je nog meer korting dan via de standaard EDU store! Ook iets om op te letten! :-)
Daar moet je ook nog eens inloggen, die codes heb ik niet :). Ik ga zo eerst maar langs de apple store als ze hem daar op voorraad hebben koop ik hem wel zonder korting.

Vrees dat als ik hem nu bestel ik waarschijnlijk een paar dagen later krijg te horen dat de bestelling niet doorgaat vanwege het niet student zijn. Ben ik overigens de enige die de studentenkorting absurd hoog vind? En wat moet bijv. een student rechten met een maxed out mbp retina?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

StephaN900 schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 08:55:
[...]
Daar moet je ook nog eens inloggen, die codes heb ik niet :). Ik ga zo eerst maar langs de apple store als ze hem daar op voorraad hebben koop ik hem wel zonder korting.
Ik heb gisteren gebeld met Apple en de medewerker die ik sprak wist nog niet wanneer die in de winkel zou liggen, ze dachten aan de 29e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Helaas kan ik hem niet in de winkel ophalen. Amsterdam levert enkel de NL internationale keyboards. En ik wil toch wel weer een US keyboard terug. Dus zat niks anders op dan bestellen via de Store. Verwachte levering tussen 29 en 31ste (aangezien ik ander toetsenbord wens)

Bij de store kreeg ik wel netjes de melding om bedrijfsnaam op te geven dit ook gedaan. En op de bon staat de BTW. Dus BTW verrekenen lijkt mij dan geen probleem ;-)

[ Voor 8% gewijzigd door Daan_ op 23-10-2013 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
Philflow schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 09:02:
[...]

Ik heb gisteren gebeld met Apple en de medewerker die ik sprak wist nog niet wanneer die in de winkel zou liggen, ze dachten aan de 29e.
Hmmm dat is vreemd, je zou verwachten dat aangezien ze binnen 24 uur leverbaar zijn de store ze toch wel als eerste zou krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl

kevinl

Yellow van

StephaN900 schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 08:55:
[...]

Vrees dat als ik hem nu bestel ik waarschijnlijk een paar dagen later krijg te horen dat de bestelling niet doorgaat vanwege het niet student zijn. Ben ik overigens de enige die de studentenkorting absurd hoog vind? En wat moet bijv. een student rechten met een maxed out mbp retina?
Je vergeet de strekking van de studentenkorting in zijn algemeenheid. Bedrijven doen dat om consumenten, in dit geval studenten, in een heel vroeg stadium aan hun producten te proberen te binden. Zodat de studenten na hun studie wellicht voor hun producten kiezen in hun professionele carriere. Product awareness. Kijk maar naar Microsoft die met studentenlicenties werkt voor hun Office producten.

Voor scholen die een grotere verwevenheid hebben met Apple is er een nog grotere korting voorhanden. Kijk maar als je via de onderwijsinstelling Delft inlogt. Dacht ik.

[ Voor 7% gewijzigd door kevinl op 23-10-2013 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
Ik snap het wel tot een bepaalde hoogte, maar dit leidt er natuurlijk toe dat niemand het meer zonder koopt, immers iedereen heeft wel een familielid dat studeert, kleine moeite om op die manier 200 euro te besparen.

p.s. @Superdaantje via de apple store als bedrijf zonder studentenkorting neem ik aan?

[ Voor 17% gewijzigd door StephaN900 op 23-10-2013 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl

kevinl

Yellow van

Dat lijkt me stug. Dat die miljarden omzet van Apple ontstaan is door gebruik making van de korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

StephaN900 schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 09:10:
[...]
Hmmm dat is vreemd, je zou verwachten dat aangezien ze binnen 24 uur leverbaar zijn de store ze toch wel als eerste zou krijgen...
Idd is was ook verrast. Ben benieuwd of het klopt. Mijn vraag was overigens voor de NY Apple store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

StephaN900 schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 09:19:

p.s. @Superdaantje via de apple store als bedrijf zonder studentenkorting neem ik aan?
Ik ben geen student dus heb daar geen rechtop. En frauderen voor die paar centen lijkt mij niet zo verstandig om te doen. Gezien het werk wat ik doe ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
Ja ik verkijk mij daar waarschijnlijk op, ken in mijn vriendengroep niemand die het zonder koopt, maar dat is natuurlijk toch weer een ander publiek.

@phil: hopelijk dat ze in amsterdam het beter voor elkaar hebben.
@superdaan: je geeft ook nergens op dat je student bent (behalve impliciet door in de onderwijs store te browsen). Maar je hebt gelijk natuurlijk, ik ben zelf ook niet "moedig" genoeg :).

[ Voor 29% gewijzigd door StephaN900 op 23-10-2013 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl

kevinl

Yellow van

Wat voor werk doe je dat je een goede VOG nodig hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

kevinl schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 09:23:
Wat voor werk doe je dat je een goede VOG nodig hebt?
Bij verzekering maatschappij. Heb om het jaar een check VOG, BKR etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
Voor de geïnteresseerden, ik heb even gekeken naar de benchmarks van de cpu in het base model 15" en dat is de i7 4750HQ

Ik heb daar de volgende benchmark van gevonden:
http://nl.hardware.info/r...-prestaties-cinebench-115

Je ziet hier dus duidelijk dat hoewel hij slechts 2.0ghz is ten opzichte van de 2.4ghz in het vorige base model (i7 3630QM) hij toch beter presteert in cinebench:
4750hq: 6.54
3630qm: 5.87

Oftewel 11% sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand welke gpu van Intel precies in de 15" zit? Is dat de standaard HD5200 of is dat een aangepaste versie die nog sneller is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
Volgens de wiki de "standaard" versie
Wikipedia: MacBook Pro

Intel Iris Pro 5200 Graphics with DDR3L SDRAM shared with main memory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Laatst online: 19:57
Via surfspot is die MBP 13" Retina 1222 euro ipv 1329.
Tenminste via de instelling van mijn vriendin..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl

kevinl

Yellow van

Toch mooi een honderd euro voordeel. Als je niemand kent die naar Hong Kong gaat. Want daar kost die omgerekend € 936. Vooropgesteld dat je ongeschonden door de Nederlandse douane komt.
Want anders moet je nog BTW betalen over de nederlandse prijs zonder studentenkorting. De BTW van 250 euro er boven op is nog steeds goedkoper dan met studentenkorting alleen.

[ Voor 63% gewijzigd door kevinl op 23-10-2013 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:10

Quakie

quakelen

Ik heb al een tijdje alleen een iPad en op zich red ik me prima, maar toch was ik (on)geduldig aan het wachten op deze refresh. Soms is een laptop handig.
Wat ik hoopte is gelukkig waarheid geworden (prijs verlaging) waardoor ik maar een kwartier getwijfeld heb tussen de 13 en 15 inch. Uiteindelijk bij mijn originele standpunt gebleven dat meer dan 2000euro voor laptop niet voor mij weggelegd is. Te duur voor wat ik er uiteindelijk mee doe.
Ik vind de instapper MBPr 13 kreupel door de 4Gig en 128SSD en bij de vorige versie zou ik voor de 1730 euro versie gaan die nu dus 1530 euro kost. Toch mooi een 200euro besparing. Ik had het in geheugen kunnen stoppen, maar dat haal ik zelden eruit. Ook het feit dat Mavericks 6Gig in 4Gig propt heb ik dus eigenlijk 12Gig. Uiteraard valt dit nog te bezien...

Ik heb voor een US keyboard gekozen dus 3 extra dagen levertijd.. Levering staat op eind oct (3 business days dus geen idee hoe ze tellen daar).

Benieuwd hoe deze bevalt na een MacBook unibody end 2008, iMac mid 2010, MacBook Air mid 2011 gehad te hebben. Ik kijk vooral uit naar Retina scherm :)

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pientertje
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Begin nu toch te twijfelen tussen de gt750m en de iris pro 15" retina. Ik ga hem gebruiken als desktop en laptop. Daarom sluit ik er thuis twee externe schermen van 2560x1440 op aan. Verder speel ik af en toe een spelletje, maar het meeste gebruik ik mijn computer voor programmeren en foto's bewerken. Wat zouden jullie aanraden?

Ik twijfel dus tussen:
1) 15" retina, met iris pro 5200, 512GB SSD en 8GB ram. € 2.095,72
2) 15" retina, met GT750m, 512GB SSD en 16GB ram. € 2.365,55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Normaal is geheugen uitbreiding al 200euro.. Je zou dan "maar" 100 euro voor de dedicated GPU betalen.
Je geeft zelf al aan dat je toch wel af en toe een spel wilt spelen, dan zou ik toch voor de 2366euro versie gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Laatst online: 07-10 11:21
Heb lang gewacht op deze macbook pro retina's en het was voor mij het wachten waard! De specs van het 13 inch model zijn erg mooi en de prijs is super in mijn ogen.

Kan hem hier in Japan met edu korting voor 1280 euro krijgen. Heb dan het i5 2.4 ghz model met 256 gb ssd, 8 gb ram, apple care en vga adapter. Erg mooie prijzen hier. :)
Ben erg benieuwd naar de prestaties van de HD5100 op het retina scherm en of ik windows 8.1 er wat goed op kan laten draaien. (Die heb ik gratis vanuit mijn studievereniging)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
De apple store in Amsterdam heeft ze wel op voorraad, maar ze leveren ze pas vanavond uit, omdat ze eerst alles uit moeten pakken of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl

kevinl

Yellow van

Echt goed van Apple. Zo snel na aankondiging. Dit zie ik de andere fabrikanten niet zo snel doen. Lenovo T540 was al in sep aangekondigd. Maar bestelbaar vanaf 1 november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z

SpaceK33z

Webdeveloper

pientertje schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 11:07:
Begin nu toch te twijfelen tussen de gt750m en de iris pro 15" retina. Ik ga hem gebruiken als desktop en laptop. Daarom sluit ik er thuis twee externe schermen van 2560x1440 op aan. Verder speel ik af en toe een spelletje, maar het meeste gebruik ik mijn computer voor programmeren en foto's bewerken. Wat zouden jullie aanraden?

Ik twijfel dus tussen:
1) 15" retina, met iris pro 5200, 512GB SSD en 8GB ram. € 2.095,72
2) 15" retina, met GT750m, 512GB SSD en 16GB ram. € 2.365,55
Toevallig, jouw setup & use-case komt eigenlijk volledig overeen met die van mij. Ik ben zelf gegaan voor de GT750M, om twee redenen: 1) Ik _denk_ dat de Iris Pro niet sterk genoeg is om effectief 3 beeldschermen te draaien. 2) Ik speel nu af en toe een spelletje, maar dat kan over een of twee jaar wel wat vaker zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

verkeerde topic

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2013 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
Heb ik om mijn 2009 imac als extern scherm te gebruiken voor een mbp retina een mini displayport (male) - mini displayport (male) kabel nodig zoals onderstaande? Of gaat dat niet werken?
http://www.allekabels.nl/...ni-displayport-kabel.html

En welke stand gebruiken jullie, ik zit nu naar de hi-rise te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbblije
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-09 21:12

bbblije

Riiiiight

SpaceK33z schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 11:46:
[...]

Toevallig, jouw setup & use-case komt eigenlijk volledig overeen met die van mij. Ik ben zelf gegaan voor de GT750M, om twee redenen: 1) Ik _denk_ dat de Iris Pro niet sterk genoeg is om effectief 3 beeldschermen te draaien. 2) Ik speel nu af en toe een spelletje, maar dat kan over een of twee jaar wel wat vaker zijn.
Ik zou dit maal ook iets dieper in de buidel tasten. Hij is meer toekomst bestendig en heeft uiteindelijk een hogere restwaarde. Daarbij lijkt me de GT750M 2GB een stuk fijner met externe schermen en eventueel een game, 16GB is ook geen overbodige luxe. Zeker aangezien dit laten niet meer aan te passen is.

Het is dat ik een gamebak heb staan anders was ik nu mega jaloers en geïrriteerd geweest dat de Mediamarkt me vorige maand lekker heeft gemaakt met een "late 2012" MBPr. Nu ben ik gelukkig maar een beetje jaloers en boos op mezelf dat ik tegen alle berichten in toch voor de aanbieding bij de MM ben gegaan. Ach wie houd ik voor de gek! K*tzooi

[ Voor 18% gewijzigd door bbblije op 23-10-2013 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl

kevinl

Yellow van

Nou zo jaloers hoef je niet te zijn. Jij hebt al een retina. Dus een heel groot verschil heb je niet en hoef je ook niet jaloers te zijn. Apple weet het wel elke x te verkopen als iets wat je must have. Maar als je daar doorheen prikt. Zie je dat je niet veel mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit te twijfelen tussen twee configuraties.

1.
Hardware
2.8GHz Dual-core Intel Core i7, Turbo Boost up to 3.3GHz
8GB 1600MHz DDR3L SDRAM
128GB PCIe-based Flash Storage

2.
Hardware
2.4GHz Dual-core Intel Core i5, Turbo Boost up to 2.9GHz
16GB 1600MHz DDR3L SDRAM
128GB PCIe-based Flash Storage

ik heb geen grote ssd nodig omdat ik een externe ssd heb. wat is die i7 voor meerwaarde ten opzichte van 16 gb ram (ben geen video editer / vm ware gebruiker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl

kevinl

Yellow van

Die i7 heb je nodig als je rekenintensieve taken hebt. Je moet veel berekeningen uitvoeren of een film renderen. Dan heb je veel aan een i7. Unrarren zou dan ook sneller moeten gaan.

Als je graag veel programma's open hebt staan. Zoals ik. 3 excel bestanden, 2 word, dan nog wat pdf open en een 3 tal browsers. Dan is wellicht meer geheugen beter.

[ Voor 6% gewijzigd door kevinl op 23-10-2013 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbblije
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-09 21:12

bbblije

Riiiiight

kevinl schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 12:33:
Nou zo jaloers hoef je niet te zijn. Jij hebt al een retina. Dus een heel groot verschil heb je niet en hoef je ook niet jaloers te zijn. Apple weet het wel elke x te verkopen als iets wat je must have. Maar als je daar doorheen prikt. Zie je dat je niet veel mist.
Apple Talk a.k.a Tweakers troost forum ;)

Bedankt, misschien heb ik het er iets te dik op gelegd. Zo erg baal ik niet hoor, het blijft alleen veel geld waar je een maand later betere specs voor krijgt. Maar dat ben ik al wel gewend van de electronica wereld. Ik tel m'n zegeningen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl

kevinl

Yellow van

Ja het beste moment om zoiets duurs aan te schaffen is na de introductie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:55
Waarom kan er trouwens geen Quadcore in de 13'' Retina? Dual core is toch niet echt meer van deze tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darksnake88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-10 22:15
Wil je goedkope prijzen dan kan je via Cheapodeal checken. Zij importeren macbooks waardoor ze goedkoper zijn. Zelfs onder de prijs van surfspot etc. Ik heb afgelopen zomer mijn rMBP van daar gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HANC
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09-2024
Quakie schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 11:01:
Ik heb voor een US keyboard gekozen dus 3 extra dagen levertijd.. Levering staat op eind oct (3 business days dus geen idee hoe ze tellen daar).
Ze geven tijd van zendinging aan niet levering (dus verzenden binnen 2-4 dagen)
Mijn MacBook komt ergens tussen 31 Oktober en 4 November (gisteravond besteld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pientertje
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Vermoed dat de US versie niet uit Nederland verzonden wordt. Daarom duurt de verzending langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodfellas
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-05 12:39
bbblije schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 12:56:
[...]

Apple Talk a.k.a Tweakers troost forum ;)

Bedankt, misschien heb ik het er iets te dik op gelegd. Zo erg baal ik niet hoor, het blijft alleen veel geld waar je een maand later betere specs voor krijgt. Maar dat ben ik al wel gewend van de electronica wereld. Ik tel m'n zegeningen ;)
Goed ik snap je frustratie wel, maar volgens mij kom je er helemaal niet zo beroerd vanaf. Als je een dedicated videokaart wilt dan was de oude rMBP 15 toch gewoon goedkoper? De 750 is toch ook gewoon een minor update van de 650?

Ik geloof er weinig van dat ik het verschil tussen mijn early 2013 en deze late 2013 überhaupt zou merken. Voor de 13 is dat natuurlijk een heel ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

aha, nou vind het beetje raar staan. Ik begrijp dat levering langer duurt omdat het inderdaad niet uit NL wordt geleverd. Ik snap echter niet waarom dat meer dagen moet kosten om het verzendklaar te maken. Of iemand hem nu in Ierland oppakt en verstuurd of vanuit China? Even vanuit gaan dat dit het verschil is..
Het maakt niet uit, het is meer dat het beetje omslachtig staat.. ik wacht geduldig af. Is nl onderdeel van het voorpret.

Ik neem aan dat het verschil tussen de 750 en 650 wat groter is>? Overal wordt er vanuit gegaan dat de Iris Pro ongeveer de 650 benaderd qua snelheid. Als men dan geld betaald voor een dedicated dan moet er wel een aanzienlijk verschil in performance zijn.

Ik vind het een slimme zet, instap 13 inch vind ik kreupel maar instapper 15 inch vind netjes. Alleen voor mij nog te duur. Ik begrijp wel dat het voor vele net dat laatste zetje is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemmik
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:56
Iemand al bevestigd gekregen of de nieuwe Macbook Pros al leverbaar zijn bij de store in Amsterdam? Vanochtend nog niet, maar ze dachten wel vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Dit is de aankondiging waar ik op gewacht heb! Ben van plan om de nieuwe MacBook Pro retina 13-inch te kopen met 256GB SSD en 8GB RAM. Dit model kost in Nederland voor mij €1407 (heb studentenkorting). Nu gaat een kennis van mij aankomende vrijdag naar Texas en die wilt op zich wel een MacBook voor me meenemen. De sales tax in TX is volgens mij 8.25% dus inclusief taxes kost de laptop daar $1620, dit is €1177 met de huidige wisselkoers. Scheelt meer dan €200 dus!

Nu moet ik nog wel een andere adapter kopen, maar dan alsnog lijkt me wel worth it. Alleen vraag ik me af hoe het zit met garantie. Volgens mij heb je sowieso gewoon recht op één jaar wereldwijde garantie bij Apple. Alleen heb je volgens consumentenrecht in Nederland natuurlijk recht op 2 jaar garantie (daar heb ik een maand geleden dankbaar gebruik van gemaakt bij m'n kapotte iPad 3). Het lijkt me dat dit consumentenrecht niet geldt als ik de laptop in de USA heb gekocht? Wat zouden jullie doen, in Amerika kopen of de studentenprijs in Nederland betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
@Hemmik: Ik had het al gepost dat ze zeiden ze vanavond uit te leveren, dus ik ga na het eten even langs, laat wel weten of het gelukt is.

@monnick: Kopen in de VS, maar let op dat je er niet tussenuit gehaald wordt bij de douane.

[ Voor 28% gewijzigd door StephaN900 op 23-10-2013 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl

kevinl

Yellow van

Als je bij de douane er uit wordt gehaald. Dien je BTW te betalen over de oorspronkelijke Nederlandse waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
kevinl schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 14:00:
Als je bij de douane er uit wordt gehaald. Dien je BTW te betalen over de oorspronkelijke Nederlandse waarde.
Sure, maar dan pak je hem even uit, gooi je de boekjes weg en heb je hem een keer aangezet. En die kans is zo ongelooflijk klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl

kevinl

Yellow van

De kans is klein. Maar de douane heeft een database waarin ze kunnen zien of de laptop reeds is ingevoerd in EU of niet. Daarnaast willen ze ook aankoopbewijs zien. Als ze moeilijk willen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
Ja dat sowieso, gewoon wat erop zetten en een sleeve eromheen. En zorg dat je een NL adapter hebt. Die controles zijn steekproefsgewijs, kans is vrij klein, maar als je een macbook in doos hebt dan mag je zeker gaan betalen en dat zijn alleen invoerrechten + BTW als je gelijk aangeeft dat je iets aan te geven hebt. Wanneer je zegt nee en ze toveren de laptop tevoorschijn ben je duurder uit dan in NL :).

[ Voor 28% gewijzigd door StephaN900 op 23-10-2013 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl

kevinl

Yellow van

De magsafe kost 79 eur. Dus het voordeel is minder dan 200 eur.
Voor die 120 eur zou ik het hier in de store kopen. Je hebt het gelijk en je kan het zelf uitpakken.
Volgens mij is unboxen van een Mac ook wel wat waard.
En je hebt twee jaar europees garantie.

[ Voor 8% gewijzigd door kevinl op 23-10-2013 14:12 ]

Pagina: 1 ... 34 ... 128 Laatste