nvm
[ Voor 98% gewijzigd door bulletproof93 op 17-09-2018 19:46 ]
[ Voor 98% gewijzigd door bulletproof93 op 17-09-2018 19:46 ]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Waarom duurt snoozen maar 9 minuten?
Mijn macbook uit 2011 is onlangs gestorven. Tijdlang ook met een SSD. Daarna videokaart stuk (mogelijk ook bij jou aan het sterven), videokaart vervangen (met moeite, zijn niet meer beschikbaar) en uiteindelijk echt stuk...Michiel706 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 10:55:
Beste forum leden,
Wij hebben een Macbook Pro uit voorjaar 2011, voor veel mensen een oud beestje maar voor ons is het nog een prima laptop voor onze wensen. Net name sinds ik er 3 jaar geleden een SSD (Samsung 850) in heb gezet.
Wij gebruiken het programma Apple Foto’s voor het beheren (en soms ook het bewerken) van de foto’s die we maken met onze DSLR. Nu komt het zo nu en dan wel eens voor dat er bij een bewerkte foto willekeurig een grijs vlak over de foto komt. Hieronder zie je wat ik bedoel.
[Afbeelding]
Als dit voorkomt, dan zetten we de foto terug naar origineel en bewerken hem dan weer. Dan verdwijnt het vlak.
Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? Wat ons betreft is het geen extra moeite om met bovengenoemde stappen het grijze vlak weer weg te krijgen, maar ik weet dus niet of dit een begin is van een mogelijk einde van onze Macbook.
You're either part of the solution or you're part of the problem
Wat bedoel je precies met de “experience factor”?poehee schreef op woensdag 19 september 2018 @ 11:43:
[...]
Mijn macbook uit 2011 is onlangs gestorven. Tijdlang ook met een SSD. Daarna videokaart stuk (mogelijk ook bij jou aan het sterven), videokaart vervangen (met moeite, zijn niet meer beschikbaar) en uiteindelijk echt stuk...
Nu een Macbook Pro uit begin 2017. Haalt niet de experience factor van die uit 2011.
Niet zoveel.Berlinetta schreef op woensdag 19 september 2018 @ 23:45:
[...]
Wat bedoel je precies met de “experience factor”?
Gecondoleerd met het verlies van je 2011 Macbook. Liet die van jou dezelfde tekenen zien voordat hij het loodje legde? Moet ik mij nu zorgen maken?poehee schreef op woensdag 19 september 2018 @ 11:43:
[...]
Mijn macbook uit 2011 is onlangs gestorven. Tijdlang ook met een SSD. Daarna videokaart stuk (mogelijk ook bij jou aan het sterven), videokaart vervangen (met moeite, zijn niet meer beschikbaar) en uiteindelijk echt stuk...
Nu een Macbook Pro uit begin 2017. Haalt niet de experience factor van die uit 2011.
Waarom duurt snoozen maar 9 minuten?
516K subscribers 👍🏻 5.2K 👎🏻 428 🔕 Notify ➦ Share ▤ᐩ Save
Ik denk dat ik dit weekend volhoud en na de Mojave update even kijk wat ik doe.TucanoItaly schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 13:44:
@mr.JamesBond Ik heb begrepen dat het achterliggende probleem eigenlijk is dat de API voor Safari Extensions is veranderd. En dat niet alle developers hun software hebben aangepast. Ik gok dus dat het niet zozeer met snelheid te maken heeft... Geen adviezen verder, ik gebruik ook uBlock Origin maar ben inmiddels overgestapt naar Firefox.
Dan ben ik eigenlijk wel beniewd over welke "beveiligingsextenties" jij hebt het.WhatsappHack schreef op maandag 17 september 2018 @ 23:04:
Kan je Safari.app eigenlijk zonder probleem een op een back-uppen of zijn er nog andere mappen die je mee moet nemen?
Het is nu nog geen probleem, maar in de toekomst gaan extensies heel anders werken waardoor een aantal cruciale beveiligingsextensies niet meer zullen kunnen functioneren en meerdere devs hebben al te kennen gegeven niet van plan te zijn hun hele spul opnieuw te bouwen. Op een gegeven moment zul je vanwege beveiligingsproblemen in de browser zelf alsnog moeten overstappen naar de een of andere andere browser (en daar de extensies draaien) - maar zo lang Safari nog bruikbaar is zonder noemenswaardige (veiligheids-)problemen zou ik het natuurlijk graag blijven gebruiken. Ergo: een backupje om terug te knallen mocht het een keer bij een update overschreven worden is dan wel zo prettig.
Net even getest. Nee, heb ik niet. Ik kan meteen een URL intikken.mr.JamesBond schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 23:19:
command + shift + n, muis klikken op de balk en dan kan ik typen. Hebben jullie hier ook last van?
Bij mij doet hij het nu wel, terwijl hij het sinds de update zonder uitzondering niet deed.bolkmans schreef op zondag 23 september 2018 @ 01:57:
[...]
Net even getest. Nee, heb ik niet. Ik kan meteen een URL intikken.
Als je een Macbook met touchbar hebt kun je die gewoon gebruiken om de reclame door te spoelenmr.JamesBond schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 13:47:
[...]
Ik denk dat ik dit weekend volhoud en na de Mojave update even kijk wat ik doe.
En je kent de waarde van iets pas als je het niet meer hebt. Damn, wat is het vervelend om YouTube te kijken zonder adblocker.
hoidoei
Ik moest ook naar een alternatief zoeken en heb uiteindelijk voor adblock plus gekozen.mr.JamesBond schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 08:54:
Zojuist met het updaten van Safari heeft Safari uBlock Origin verwijderd, omdat het de snelheid zou vertragen. Delen jullie deze mening? Zo ja, welke adblocker raden jullie aan?
Ik heb de MacBook Pro 2017 zonder TouchBarRemcom00 schreef op maandag 24 september 2018 @ 16:24:
[...]
Als je een Macbook met touchbar hebt kun je die gewoon gebruiken om de reclame door te spoelen.
Maar ik ben ook al af van Safari omdat Lastpass geen autofill heeft op de een of andere manier. Opera Dev is toch een stuk fijner en minstens zo snel.
Ik zal het straks opzoeken, thanks!Mr.C4 schreef op maandag 24 september 2018 @ 17:42:
[...]
Ik moest ook naar een alternatief zoeken en heb uiteindelijk voor adblock plus gekozen.
Je moet in de opties dan wel een vinkje uitzetten.
Zelf heb ik niet getest of uBlock Origin de snelheid vertraagd.
Ik heb inmiddels even een aantal sites bezocht (expres websites met veel advertenties) maar ablock plus blokkeert helemaal niets. Ik heb Acceptable Ads ook uitgeschakeld.Mr.C4 schreef op maandag 24 september 2018 @ 17:42:
[...]
Ik moest ook naar een alternatief zoeken en heb uiteindelijk voor adblock plus gekozen.
Je moet in de opties dan wel een vinkje uitzetten.
Zelf heb ik niet getest of uBlock Origin de snelheid vertraagd.
Heb je die via de appstore geinstalleerd?mr.JamesBond schreef op maandag 24 september 2018 @ 23:22:
[...]
Ik heb inmiddels even een aantal sites bezocht (expres websites met veel advertenties) maar ablock plus blokkeert helemaal niets. Ik heb Acceptable Ads ook uitgeschakeld.
Ik ga het nu even uitschakelen (nog niet verwijderen tot ik jouw mening hierover hoor) en dan ga ik voorlopig uBlock Origin weer gebruiken
Ik heb het inderdaad via de appstore geïnstalleerd, maar de andere adblocker bevalt prima dus ik denk dat ik die aanhoud. Desondanks zal ik het straks even proberenMr.C4 schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 11:56:
[...]
Heb je die via de appstore geinstalleerd?
Bij mij blokkeert ie wel ads. Ik krijg zelf een melding op sommige websites dat ik ads blokkeer. Misschien safari afsluiten en opnieuw starten?
Ik heb het idee dat een nvram-clear op mijn MBP '17 de HDCP-registratie heeft gewist. Is er een 'normale manier' de boel weer te herstellen, wat googlen levert de suggestie op de firmwarevariabele 8be4df61-93ca-11d2-aa0d-00e098032b8c:epid_provisioned=%01%00%00%00 te zettenMenesis schreef op vrijdag 5 augustus 2016 @ 21:24:
Vraagje over HDCP:
Mijn MB Pro uit mid2014 zou het moeten hebben en mijn Dell U2410 scherm ook. Toch speelt HBO in SD kwaliteit af op het scherm. Ik vermoed dat het een HDCP probleem is, omdat ik geen andere reden kan bedenken waarom HBO wel in HD speelt op het MB scherm, maar niet op het Dell scherm.
Is er een manier om na te gaan of HDCP wel of niet werkt? Zijn er fixes voor?
youtube.com/@hisrep
Qua games gaat het alleen football manager zijn idd. Verder dagelijks internet gebruik, youtube, Netflix.DeNachtwacht schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 09:24:
Als je wensen alleen football manager zijn lijkt me dat dat moet lukken. Veel hangt natuurlijk van je budget af, ik zelf kies altijd liever voor het nieuwste van het nieuwste, zeker omdat je er dan ook flink wat jaren langer mee vooruit kan. Zo wordt duurkoop uiteindelijk goedkoop.
Voor zover ik weet kan dit niet, maar je zou dubbelzijdig printen wel standaard aan kunnen zetten. Klik hiervoor op Standaardinstellingen en vervolgens de onderste optie uit de lijst. Daarna kun je de standaardinstellingen aanpassenAlexknl schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 13:52:
Een klein vraagje over het printen van een Microsoft Office 2016 (Excel en Word) document in MacOS (Mojave)
Bij het printen van een Excel bestand krijg ik de optie "Dubbelzijdig" meteen te zien, al dan niet door even op de "Toon details"-knop te drukken, maar bij Word krijg ik dit niet op deze manier. Daar ziet het wat anders uit en moet ik eerst in het dropdownmenu "aantal en pagina's" naar "lay-out" gaan, waarna ik bij de dubbelzijdig-optie nog een keer een dropdownmenu krijg om vervolgens "lange kant binden" aan te klikken.
Is er een mogelijkheid om hetzelfde print scherm te krijgen zoals bij Excel? Dat dubbelzijdig printen direct aan te vinken is? Aangezien ik vaak dubbelzijdig moet printen zou dit wel fijn zijn.
Word:
[Afbeelding]
Excel (directe dubbelzijdig optie)
[Afbeelding]
Welkom in de wondere wereld van Apple. Je gaat er van houden.Downloads schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 20:05:
Yes, hier voor het eerst een MacBook (en daarmee OSX) gekocht! Ik was al over vanaf Windows Phone naar iOS en nu ook na teleurstellende ervaringen met een Surface Book over naar het Apple camp!
De ervaringen zo ver: wat een verademing, Mac OS werkt zoveel intuïtiever dan Windows 10, dat werd een groot reclame rommel! We hebben het nu over ervaringen van 1 dag. Het enige dat erg wennen aan de MacBook is de kleine enter toetst. Verder is het tot nu toe een top apparaat!
Oja, het gaat om een MacBook Pro 15 inch 2018
Het spelen van FM op een 13" gaat wel als je de schaling goed zet in FM (80%). Wel heb je dan een altijd zaken die je scrollend moet bereiken. Daarmee bedoel ik dus hoofdinformatie die in een 'vak' vermeld staat en waar je dus in dat vak moet scrollen.Dirk0s schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 09:20:
Mijn macbook pro uit 2011 is toe aan vervanging, nu ben ik wat aanbieders tegengekomen die 2ehands (vrijwel nieuwe) MacBooks aanbieden.
Nu ben ik opzoek naar macbook waarbij ik veel Netflix en youtube op kijk, ook ben ik van plan om football manager 2019 te gaan kopen dus het zal prettig zijn als dit ook soepel loopt.
Omdat ik weinig kennis heb van specs en wat je nodig hebt voor dit gebruik vroeg ik me af wat ik minimaal nodig heb?
Gaat dit allemaal draaien op een 13 inch? of moet ik al kijken naar een 15inch?
https://macvoorminder.nl/13-macbook-pro-2015-8gb-512gb-btw gaat dit bijvoorbeeld een goede keuze zijn?
[ Voor 7% gewijzigd door 3DDude op 29-10-2018 00:43 ]
Be nice, You Assholes :)
Loopt de trackpad kabel niet onder de accu. Is het probleem meteen na de batterij vervanging opgedoken?3DDude schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 00:43:
Ik heb sinds kort een macbook pro 15" uit 2015. Maar loop nu tegen issues met het trackpad aan. Muis tript hem, wil niet meer verplaatsen.
doe ik alt/option shift en cmd en dan power down (SMC reset) doet die het weer heel even normaal maar na een halve minuut doet de muis/trackpad het niet goed meer.
Iemand hier ervaring mee?
De accu is pas vervangen zat op 4 cycles en 98% o.i.d.
Be nice, You Assholes :)
[ Voor 98% gewijzigd door Remcom00 op 30-10-2018 13:22 ]
hoidoei
[ Voor 21% gewijzigd door Philflow op 30-10-2018 18:27 ]
Anoniem: 343906
Kijk hier eens naar: https://www.macrumors.com...s-free-staingate-repairs/Philflow schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 18:24:
Ik heb ook last van het staingate issue: allerlei vlekken op mijn scherm, al jaren eigenlijk. Ik dacht dat het door een fout van mij kwam (vochtige ruimtes) maar nu lees ik dat het dus een veel voorkomend probleem is.
Nu is mijn MBP van late 2013, en net een week ouder dan 5 jaar. Zou ik ook nog recht hebben op vervanging? Iemand hier ervaring mee?
Officieel geldt het niet voor MacBooks ouder dan 4 jaar. Het kan echter geen kwaad om toch even contact op te nemen met Apple Support. Misschien kunnen ze toch iets voor je betekenenPhilflow schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 18:24:
Ik heb ook last van het staingate issue: allerlei vlekken op mijn scherm, al jaren eigenlijk. Ik dacht dat het door een fout van mij kwam (vochtige ruimtes) maar nu lees ik dat het dus een veel voorkomend probleem is.
Nu is mijn MBP van late 2013, en net een week ouder dan 5 jaar. Zou ik ook nog recht hebben op vervanging? Iemand hier ervaring mee?
Volgens dit artikel zou het niet voor laptops ouder dan 4 jaar gelden.
En via Chrome? of Firefox?mr.JamesBond schreef op donderdag 8 november 2018 @ 19:32:
Ik heb last van het volgende probleem:
Als ik Netflix kijk krijg ik ongeveer om de 20 seconden een frame te zien van een YouTube filmpje dat ik vijf à zes uren eerder had gekeken. Ik heb Safari al geforceerd gesloten en opnieuw opgestart, maar dit had geen nut.
Weet iemand de oplossing op dit probleem? IK heb een MacBook Pro 2017 13 inch 2,3 GHz Intel Core i5.
Je bent toch blij met je MPRr 13"?Lys schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 11:52:
Even melden in dit topic.
Heb sinds een paar weken een MBPr 13" overgekocht van een tweaker en man, man, man. Wat een geweldige aankoop.
Ben zo blij dat ik niet heb gewacht tot de air uit kwam. Meer mensen met dit sentiment?
Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Wat voor kul argument is die keyboard protector? Maar ik vrees dat je overgeleverd bent aan de bereidheid van de medewerker op dat moment, en ik hoor erg wisselende verhalen daarover. Morgen ga ik het zelf meemaken met een schermfout op mijn iPad.Philflow schreef op woensdag 14 november 2018 @ 15:33:
Apple Store weigert iets te doen aan mijn coating probleem van de MBP 2013 13". Ze geven toe dat het een fabricage fout is maar: "U had het eerder moeten melden". Tja, ik wist niet dat dit een bekend issue was, ik dacht dat het mijn eigen schuld was omdat ik geen keyboard protector had gebruikt. Reparatie kost 539 euro.
Ik zou toch denken dat Apple mij had moeten inlichten over deze fabricage fout en het reparatie programma.
Iemand een idee wat ik nog kan doen?
Geen kul argument maar een beschrijving van wat er gebeurt is: ik dacht dat ik het probleem zelf had veroorzaakt doordat ik geen screen protector gebruikt had. Zoals je misschien wel weet; als er druk op een laptop komt kan het toetsenbord tegen het scherm aankomen, dit kan beschadigingen veroorzaken. Ik was niet op de hoogte dat het een 'known issue' betrof.Cyleo schreef op donderdag 15 november 2018 @ 19:40:
[...]
Wat voor kul argument is die keyboard protector?
[ Voor 5% gewijzigd door Philflow op 16-11-2018 10:33 ]
[ Voor 39% gewijzigd door Philflow op 16-11-2018 10:32 ]
Toevallig, ik heb echt exact hetzelfde probleem. Schijnt een probleem te zijn met Safari in combinatie met het automatisch switchen van grafische kaart. https://discussions.apple.com/thread/8370756mr.JamesBond schreef op donderdag 8 november 2018 @ 19:32:
Ik heb last van het volgende probleem:
Als ik Netflix kijk krijg ik ongeveer om de 20 seconden een frame te zien van een YouTube filmpje dat ik vijf à zes uren eerder had gekeken. Ik heb Safari al geforceerd gesloten en opnieuw opgestart, maar dit had geen nut.
Weet iemand de oplossing op dit probleem? IK heb een MacBook Pro 2017 13 inch 2,3 GHz Intel Core i5.
[ Voor 12% gewijzigd door Mandarijntje op 16-11-2018 10:53 ]
In de link zie ik gebruikers die het al voor Mojave aangeven, maar in Mojave hebben we er dus nog steeds last van.Mandarijntje schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 10:47:
[...]
Toevallig, ik heb echt exact hetzelfde probleem. Schijnt een probleem te zijn met Safari in combinatie met het automatisch switchen van grafische kaart. https://discussions.apple.com/thread/8370756
In Chrome werkt het wel goed.
Bij mij werkt Netflix sowieso niet lekker in Safari, speciaal daarvoor gebruik ik Chrome (of Firefox).mr.JamesBond schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 11:35:
[...]
In de link zie ik gebruikers die het al voor Mojave aangeven, maar in Mojave hebben we er dus nog steeds last van.Ik hoop dat het met een update opgelost zal worden.
Er zijn tegenwoordig adapters beschikbaar, waardoor je een PCIE SSD erin kan plaatsen. Zoals dit: https://www.amazon.com/Si...015-MacBook/dp/B07FYY3H5Fsjer schreef op donderdag 6 december 2018 @ 18:30:
Hi,
Heb een mid-2014 A1502 13"Pro Retina waar van ik de interne 128GB SSD wil upgraden naar een groter 256 of 512 model. Ik heb de laptop voornamelijk voor mijn DJ activiteiten, en gebruik daarom een Jetdrive SD kaartje voor o.a. mijn iTunes bibliotheek. Maar dat loopt niet altijd even lekker.
Hebben jullie ervaring met het vervangen van de interne SSD? Ik weet dat dit vroeger niet mogelijk was, maar tegenwoordig zijn er nog al wat smaken verkrijgbaar die wel schijnen te werken/passen. Ik heb zelf al wat onderzoek gedaan. Maar krijg niet echt een goed beeld over welke nu de beste keuze is. Ik neig naar Jetdrive 820.
Excuses als deze vraag al voorbij is gekomen. De zoekfunctie gaf alleen oude resultaten.
P.s. was in de markt voor een nieuwe MB-PRO maar door het verwijderen van de USB poorten is dit geen optie meer
hi!
[ Voor 49% gewijzigd door sjer op 06-12-2018 21:40 . Reden: frustratiepraatje verwijderd ]
Thanks. Heb veel nuttige info gevonden in de comments.4POX schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 02:05:
YouTube: Samsung 970 EVO 1TB SSD and Sintech ST-NGFF2013-C Adapter upgrade o...
In deze video gebruiken ze een adapter die geen sleep problemen heeft.
Vorig jaar heb ik een tweedehands 1TB SSD gekocht die uit een 2015 Macbook Pro kwam. Ding had toen nog maar 40 TB geschreven. Nu een jaar later zit ik op 44 TB writes. Nog steeds nieuw. Ik heb 450 euro betaald voor die SSD.sjer schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 12:22:
[...]
Thanks. Heb veel nuttige info gevonden in de comments.
[ Voor 98% gewijzigd door Gluten Parody op 09-12-2018 16:33 ]
Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn MBPr, dec 2013 gekocht. Wist ook van dit bestaan niet af. Zojuist gebeld met apple, maar die kon niks betekenen "want het is gewoon door apple bekend gemaakt en u had eerder moeten zijn".Philflow schreef op woensdag 14 november 2018 @ 15:33:
Apple Store weigert iets te doen aan mijn coating probleem van de MBP 2013 13". Ze geven toe dat het een fabricage fout is maar: "U had het eerder moeten melden". Tja, ik wist niet dat dit een bekend issue was, ik dacht dat het mijn eigen schuld was omdat ik geen keyboard protector had gebruikt. Reparatie kost 539 euro.
Ik zou toch denken dat Apple mij had moeten inlichten over deze fabricage fout en het reparatie programma.
Iemand een idee wat ik nog kan doen?
4.320WP | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS-W
Ik heb wat prijs opgaven gekregen voor de reparatie. Kan me het bedrag niet herinneren behalve dat ik het oninteressant vond. Ik heb er verder niks meer mee gedaan.KoningPaulus schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 15:42:
[...]
Jij nog iets wijzer geworden/geluk gehad bij andere servicepartners?
Als het een originele adapter betreft, dan kan je hem gewoon gebruiken. Zal ook echt geen schade veroorzaken.Alexknl schreef op zondag 3 februari 2019 @ 14:30:
Ik heb vorig jaar bij mijn 13” Macbook Pro Retina 2015 de batterij (inclusief topcase) laten vervangen. Dit was een paar maanden nadat ik hem tweedehands heb gekocht. Ik weet dus niet wat de vorige eigenaar er precies mee gedaan heeft, wat de batterij heeft laten falen. Dit kan vanalles zijn natuurlijk.
Ik heb na de reparatie voor de zekerheid een nieuwe 60W MagSafe2 adapter gekocht, just to be sure. Tot op heden is en blijft de batterij in top conditie en heb ik geen problemen meer ervaren.
Nu heb ik die oude 60W MagSafe2 adapter nog liggen en die zou ik toch wel graag als tweede adapter willen gebruiken.
Kan ik deze nog vertrouwen? Sinds de reparatie heb ik dus een nieuwe adapter aangeschaft en de oude niet meer gebruikt. Deze oude is ook wat meer versleten, met name te zien bij de magsafe aansluiting. Kan deze de batterij op welke manier dan ook nog beschadigen? Of ben ik dan beren aan het zoeken..
Bvd
hi!
[ Voor 16% gewijzigd door de Foarsitter op 11-03-2019 16:13 ]
Ik heb een MacBook Pro 15" uit 2015 en eentje uit 2018. Die uit 2018 vind ik veel prettiger om mee te slepen. Dunner, net iets kleiner en ondanks dat de batterij uit de 2015 recent vervangen is, gaat de 2018 veel langer mee op een batterijlading. Het toetsenbord was even wennen, maar ik vind het erg fijn werken als ik er langer op werk. Ook het veel grotere trackpad is ontzettend handig. Touch id werkt ook vreselijk handig met programma's als 1Password.Unidentified schreef op woensdag 14 november 2018 @ 16:19:
@Lys Waar ben je zo lovend over dan?
Zit zelf nog op een MBP uit 2015 en MBA uit 2017 en vindt de nieuwe modellen (Ook wel DongleBooks genoemd) totaal niet interresant.
Hecht te veel waarden aan poorten en het iconisch verlichte apple logo denk;)
[ Voor 6% gewijzigd door ppl op 12-03-2019 23:38 ]
Volgens mij zijn je speakers gewoon opgeblazen. Al behoorlijk wat keren een dergelijke klacht gelezen op de MacRumors forums. Niet zoveel zoals het toetsenbord, maar zeker een keer of tien. Ik zou even teruggaan naar de winkel.mr.JamesBond schreef op maandag 11 maart 2019 @ 15:52:
Sinds vandaag is er wel iets heel bijzonders aan de hand met mijn MacBook Pro.
[ Voor 4% gewijzigd door TucanoItaly op 13-03-2019 07:47 ]
516K subscribers 👍🏻 5.2K 👎🏻 428 🔕 Notify ➦ Share ▤ᐩ Save
Thanks voor de tip! Maar bijzonder genoeg doet hij het sinds gister weer. Scheelt me toch weer een tijdje zonder, dus ben ik blijTucanoItaly schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 07:47:
[...]
Volgens mij zijn je speakers gewoon opgeblazen. Al behoorlijk wat keren een dergelijke klacht gelezen op de MacRumors forums. Niet zoveel zoals het toetsenbord, maar zeker een keer of tien. Ik zou even teruggaan naar de winkel.
Ik service veel apple laptops. En ja opgezwollen batterijen zie ik vrijwel dagelijks. Wat mijn ervaring echter is, is dat de batterijen vaak allemaal al 6 jaar of ouder zijn en eigenlijk op z'n minst al 2-3 jaar lopen te schreeuwen dat ze eigenlijken vervangen moeten worden... nou ja... schreeuwen... het oplaadicoontje in macos laat zien dat de batterij niet meer normaal functioneert en vervangen zou moeten worden.nl-x schreef op zondag 5 mei 2019 @ 11:27:
Heb zojuist weer een opgezwollen batterij uit mijn 12 jaar oude Macbook Pro moeten halen. Dit is denk ik wel de 8ste batterij die ik zal moeten vervangen omdat deze opzwelt. Ik ben blij dat dat met die laptop nog gewoon vervangen kan worden zonder dat de hele laptop open moet.
Maar wat is dat toch eigenlijk met Macbook pro's en opgezwollen batterijen? Waarom zwellen er zoveel op? Iemand een idee of theorie? Is dit een (zoveelste) ontwerpfout geweest van Apple? Iets met geconcentreerde hitte op één plek van de accu ofzo?
What are clouds made of? Linux servers mostly!
Gewoon nieuwsgierig, kreeg je een nieuwe of een refurbishde?FvH schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 10:04:
Ik wilde ook nog mijn ervaring delen met m'n MBP uit 2016.
........
Apple heeft toen besloten om mijn 2016 MBP om te ruilen voor een 2018 model met dezelfde of betere specs als wat ik had.
........
Heb echt een nieuwe gekregen.nl-x schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 10:18:
[...]
Gewoon nieuwsgierig, kreeg je een nieuwe of een refurbishde?
[ Voor 11% gewijzigd door Gizz op 11-05-2019 17:46 ]
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Heb je ook geprobeerd om in Internet Recovery te booten en dan een reinstall uit te voeren? Mac uitschakelen en dan power knop indrukken en dan daarna direct CMD + R.Gizz schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 17:29:
Hoppa, van de ene op de andere dag geen beeld meer op mijn 13" mid 2014 Macbook pro.. 's Avonds werkte hij nog prima, de volgende ochtend niet meer.
Details:Geprobeerd:
- Er staat wel spanning op het scherm (in een donkere kamer zie je dat er licht van het scherm komt).
- Opstart tune is hoorbaar.
- Toetsen voor brightness en toetsenbordverlichting doen niks.
- Soms licht het Apple-logo op de achterkant van het scherm op. Meestal is deze uit.
- Met een extern beeldscherm heb ik vaak wel iets van beeld. Soms lukt het zelfs om mijn wachtwoord in te typen. Daarna worden beide schermen zwart of blijft het laadbalkje na het inloggen op zo'n 80% steken en krijg ik de Apple-beachball des doods. Zelfs de macbook een nachtje aan laten zorgt er niet voor dat hij voorbij die 80% komt.
- Heel soms kom ik voorbij het inlogscherm en het daarop volgende laadbalkje. Maar ik zie dan alleen de wallpaper van de desktop en mijn muisaanwijzer. Geen knopjes, menubalken. Rechtsklikken levert geen menu op. Ik zit in een uitgebreid bureaublad, want ik kan de muisaanwijzer heel lang links uit beeld schuiven. Rechts zit ik wel meteen tegen de rand van het scherm aan. Of er op het primaire scherm iets anders te zien is (een foutmelding?) kan ik uiteraard niet zien
Het troubleshooten wordt verder bemoeilijkt doordat het externe scherm vaak als scherm wordt gezien waarnaar uitgebreid moet worden. Dus dan zie ik alleen mijn muisaanwijzer en geen zaken om op te klikken.
- Meerdere malen SMC en PRAM / NVRAM gereset
- Safe boot
- Hardware test uitgevoerd (de online variant, de offline variant bleef hangen op een grijs scherm). Resultaat was dat er iets gefixt moest worden in de bootfiles, verder was er niks aan de hand. Die bootfiles verbazen mij niet, ik heb zo vaak de macbook aan en uit gezet tijdens het booten toen ik aan het testen was.
- Macbook geopend en stof verwijderd.
- Intern de displaykabel losgemaakt, opnieuw verbonden (meerdere malen).
Welke kansen / opties laat ik nog liggen?
hi!
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
[ Voor 35% gewijzigd door Philflow op 18-08-2019 17:56 ]
Vanaf de 2012 modellen, valt er nog zeer goed mee te werken hoor. Als je er 1 zoekt, kijk dan naar de late 2013 / mid 2014 retina modellen. Kijk anders ook even op V&A!Thelool schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 04:19:
Voor school heb ik binnenkort een laptop nodig, aangezien mijn budget niet heel veel is dacht ik eerst aan een windows laptop. Na op markplaats gekeken te hebben kwam ik ook macbooks tegen. Mijn vraag is: hoe goed kun je nog werken op een oude (2012-2014) macbook? Hij zal voornamelijk gebruikt worden om te browsen en voor Word.
hi!
Vergat ik even te benoemen. Dat heb ik inderdaad ook al gedaan. Echter merk ik dat ik nog geen modus heb gevonden om bijvoorbeeld bij default mijn applications daarop te installeren.Greatsword schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 15:51:
@marapuru Het mooie van het 2015 model is juist dat er nog een (Nifty) MiniDrive in past.
Dit heb ik zelf jaren lang gedaan, door de SD kaart reader poort te benutten en daarmee kan je het opslaggeheugen momenteel uitbreiden tot wel 1TB!
Uiteraard wel geen SSD snelheden, maar voor opslag van foto's, muziek, en films is dit een uitstekende oplossing.
zie bijvoorbeeld https://www.appelhoes.nl/...3b114a92e7895b2e05c3a6541
in combinatie met:
categorie: Geheugenkaarten
Ik loop helaas tegen hetzelfde aan, welk model heb jij aangeschaft als ik vragen mag?marapuru schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 15:16:
Gisteren heb ik de sprong gewaagd en een nieuwe SSD (490GB) besteld voor mijn MBP Retina 13 uit Early 2015.
Ben benieuwd hoe makkelijk het inbouwen gaat. Maar volgens iFixit moet het niet zo extreem lastig zijn.
Toch irritant dat ze destijds die modellen ook uitvoerden met een 128GB schijf. Die is echt zo vol...
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq