Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ja, precies dat.

Oude mac backup draaien, nieuwe mac backupmterugzetten en zelfs je wachtwoorden uit je browser staan gewoon keurig op je nieuwe mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-08 10:46
dafmay schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 11:03:
[...]

Dat had ik ook zeker niet verwacht. Eerlijk gezegd vind ik het nogal kort door de bocht van Apple. Ik zou er geen genoegen mee nemen. Misschien nog een belletje er aan wagen of met het apparaat langs een Apple centre.
Je kunt altijd wijzen op jouw rechten als consument... Echter dit kan alleen als er geen bedrijfsnaam op de factuur staat. Met andere woorden de aanschaf moet een consumenten koop zijn.

Een Apple laptop gaat niet maar 4 jaar mee, je mag echt wel meer verwachten van een product in deze prijsklasse. Gewoon een afspraak maken bij een Apple Store (Amsterdam zou mijn voorkeur hebben).

Daar gaan ze echt wel serieus om met jouw probleem, ze kijken de laptop na waarna je een voorstel krijgt. Hoe eerlijker en normaler je doet tegen een Genius hoe normaler je geholpen wordt is mijn ervaring.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:47
@Smarty77...dat was ook de strekking van mijn verhaal/reactie.

Langs Apple centre met de opgeblazen Macbook. Daar heb je sowieso meer kans dan telefonisch melden en te worden afgescheept (dat blijkt).

Verder had ik aangegeven dat ik van mening ben dat een macbook / accu langer mee moet kunnen, en zeker niet zomaar opeens zo'n dermate groot probleem mag vertonen waarbij de hele laptop 'wordt opgeblazen'. Behoorlijk extreem geval als je het mij vraagt.

In zo'n geval mag je (van een fabrikant als Apple zeker) verwachten dat men, op z'n minst uit coulance, een oplossing aanbiedt. Ik zou zelf niet met minder genoegen nemen in dit geval...is van de zotte dat het verhaal wordt afgedaan in de trant van 'je hebt pech gehad...hoort er nu eenmaal bij' 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homemix25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:25
homemix25 schreef op zondag 22 januari 2017 @ 21:49:
Meer mensen hier last van bij hun Macbook? Heb het af en toe bij het gebruiken na slaapstand. Normaal was het na een paar seconden weg, gisteren duurde het al zo'n 10 minuten. Toen een herstart gedaan waarna het weg was.

[afbeelding]
Vandaag is het scherm onder garantie vervangen, hopen dat dit het probleem oplost.

"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:32
chronoz schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 19:01:
Hoe makkelijk is het migreren van ALLE instellingen tussen de MacBooks? Dus inclusief alle app installaties, app configuraties, logins, enz.

Is dat allemaal onderdeel van de Time Machine back-up?
In feite is TimeMachine een spiegel kopie van je Mac. Hier staat alles op. En als je TimeMachine automatisch laat gaan, maakt ie elke dag kopieën van gewijzigde bestanden om weer samen te voegen met je TimeMachine. Eerste backup duurt lang, daarna is het sneller als deze continu kleine backups maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dw1-nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 27-08 19:49

Dw1-nl

Webontwikkelaar

Na lang twijfelen gisteren bij de MM een Macbook Pro 2015 13" gekocht. De 2016 was me te duur, omdat ik de laptop niet veel gebruik.

Het is mijn eerste Apple Macbook alleen heb ik nu al 3x gehad op 1 dag tijd dat als ik hem dichtklap en ik hem daarna openklap de kleuren 8 of 16bits lijken zeg maar en na 2 of 3 seconden verspringt dit gewoon na gewone kleuren. Weet iemand wat dit kan zijn? Is dit ding nu al defect na 1 dag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 13:59
Dw1-nl schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 08:32:
Na lang twijfelen gisteren bij de MM een Macbook Pro 2015 13" gekocht. De 2016 was me te duur, omdat ik de laptop niet veel gebruik.

Het is mijn eerste Apple Macbook alleen heb ik nu al 3x gehad op 1 dag tijd dat als ik hem dichtklap en ik hem daarna openklap de kleuren 8 of 16bits lijken zeg maar en na 2 of 3 seconden verspringt dit gewoon na gewone kleuren. Weet iemand wat dit kan zijn? Is dit ding nu al defect na 1 dag?
Nee, hij is niet defect, hier hebben meerdere mensen lastvan waaronder ik.

Heb je FileVault ingeschakeld staan? Dit kun je vinden onder:
NL: Systeemvoorkeuren > Beveiliging en Privacy > FileVault
EN: System Preferences > Security and Privacy > FileVault

FileVault versleuteld je gehele macOS en jouw bestanden, dit is veilig, maar veroorzaakt in sommige gevallen problemen. Deze problemen zijn reeds gemeld.

Als je FileVault ingeschakeld hebt kan je het uitschakelen en proberen of het probleem dan verholpen is. Is dat het geval dan moet je even nagaan of je FileVault toch belangrijk vind om te gebruiken, dan schakel je het in en moet je voor nu even genoegen nemen met het probleem.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dw1-nl

Dw1-nl

Webontwikkelaar

bardi-1 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 09:00:
[...]

Nee, hij is niet defect, hier hebben meerdere mensen lastvan waaronder ik.

Heb je FileVault ingeschakeld staan? Dit kun je vinden onder:
NL: Systeemvoorkeuren > Beveiliging en Privacy > FileVault
EN: System Preferences > Security and Privacy > FileVault

FileVault versleuteld je gehele macOS en jouw bestanden, dit is veilig, maar veroorzaakt in sommige gevallen problemen. Deze problemen zijn reeds gemeld.

Als je FileVault ingeschakeld hebt kan je het uitschakelen en proberen of het probleem dan verholpen is. Is dat het geval dan moet je even nagaan of je FileVault toch belangrijk vind om te gebruiken, dan schakel je het in en moet je voor nu even genoegen nemen met het probleem.
Dankjewel, maar tijdens de installatie heb ik FileVault uitgeschakeld en deze staat na dubbele controle niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
Dw1-nl schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 09:49:
[...]

Dankjewel, maar tijdens de installatie heb ik FileVault uitgeschakeld en deze staat na dubbele controle niet aan.
Oké, het probleem ligt namelijk in macOS Sierra, dat is al op meerdere fora vastgesteld. FileVault uitschakelen helpt voor sommige mensen, aldus dat beweren ze.

Ik draai momenteel de beta 2 van macOS 10.12.4 en hier heb ik het probleem niet meer in zien voorkomen in beta 1 en beta 2.

Ik vermoed dat het opgelost is in de volgende public release, maar pin me er niet op vast.

[ Voor 6% gewijzigd door crypt0rr op 08-02-2017 09:56 ]

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homemix25
bardi-1 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 09:56:
[...]

Oké, het probleem ligt namelijk in macOS Sierra, dat is al op meerdere fora vastgesteld. FileVault uitschakelen helpt voor sommige mensen, aldus dat beweren ze.

Ik draai momenteel de beta 2 van macOS 10.12.4 en hier heb ik het probleem niet meer in zien voorkomen in beta 1 en beta 2.

Ik vermoed dat het opgelost is in de volgende public release, maar pin me er niet op vast.
Zoals een paar berichten hierboven te lezen is had ik dit probleem ook. Afgelopen week is mijn scherm onder garantie vervangen. Ze wisten niet of het hier aan lag, maar meer uit voorzorg. Tot nu toe nog geen problemen gehad (aan de software is niets veranderd).

edit: zojuist weer heel kort hetzelfde probleem gezien, moet haast wel een software probleem zijn...

[ Voor 14% gewijzigd door homemix25 op 08-02-2017 20:59 ]

"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dw1-nl

Dw1-nl

Webontwikkelaar

homemix25 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 19:47:
[...]

Zoals een paar berichten hierboven te lezen is had ik dit probleem ook. Afgelopen week is mijn scherm onder garantie vervangen. Ze wisten niet of het hier aan lag, maar meer uit voorzorg. Tot nu toe nog geen problemen gehad (aan de software is niets veranderd).

edit: zojuist weer heel kort hetzelfde probleem gezien, moet haast wel een software probleem zijn...
Oké Dankjewel. Was hier niet van op de hoogte. Als het hardware matig was geweest was ik natuurlijk direct naar de winkel terug gegaan voor een nieuw exemplaar. Maar als ik het zo hoor is het software matig en moet ik het maar afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eriksk
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb een Macbook Pro (2015) en zit met het probleem dat ik te weinig ruimte heb. Dit komt voornamelijk door VM's. Aangezien het niet officieel mijn bezit is (werk), wil ik geen andere ssd laten inbouwen. Nu vraag ik me af of er verschil is tussen het 'uitbreiden' van de opslag dmv een usb3.0 drive of een (snelle) sd kaart. Ik kan niet vinden of er een voorkeur is.

Wie heeft hier ervaring mee? Het gaat voornamelijk om snelheid en stabiliteit. (Dat iets uitsteekt maakt me niet uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
Eriksk schreef op zondag 12 februari 2017 @ 21:36:
Ik heb een Macbook Pro (2015) en zit met het probleem dat ik te weinig ruimte heb. Dit komt voornamelijk door VM's. Aangezien het niet officieel mijn bezit is (werk), wil ik geen andere sed laten inbouwen. Nu vraag ik me af of er verschil is tussen het 'uitbreiden' van de opslag dmv een usb3.0 drive of een (snelle) sd kaart. Ik kan niet vinden of er een voorkeur is.

Wie heeft hier ervaring mee? Het gaat voornamelijk om snelheid en stabiliteit. (Dat iets uitsteekt maakt me niet uit)
Dan zou ik je aanraden om voor een externe SSD schijf te gaan, dat is veruit de snelste optie om je virtuele machines op te gaan draaien. Stel dat je zegt, het is voor opslag van documenten etc. dan tja, voldoet een snelle SD-kaart ook wel.

Voor een externe SSD kan je bijvoorbeeld hiernaar kijken: product: Samsung Portable SSD T1 USB 3.0

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-05-2021
grote_oever schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 11:36:
[...]

Vind het alleen zo raar dat de batterij zichzelf opblaast. Ik verwacht dat dit niet normaal is, maar Apple geeft aan van wel. En dan blijf je in een wellus/nietus discussie.
Dat die batterij zichzelf opblaast, lijkt mij een goede zaak. Het alternatief is waarschijnlijk de Samsung-manoeuvre.

Als je in de buurt van Utrecht woont, stuur me dan een PM. Ik weet een reparateur die voor mij altijd goed en betaalbaar werk heeft geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:06
cerberusss schreef op maandag 13 februari 2017 @ 07:31:
[...]

Dat die batterij zichzelf opblaast, lijkt mij een goede zaak. Het alternatief is waarschijnlijk de Samsung-manoeuvre.

Als je in de buurt van Utrecht woont, stuur me dan een PM. Ik weet een reparateur die voor mij altijd goed en betaalbaar werk heeft geleverd.
Volgens medewerker van apple was dit normaal bij een defecte batterij. Ook de persoon die ik daarna bij apple sprak gaf dit aan. Dan komt je in een wellus-nietus situatie.

Het repareren ansicht is niet het probleem. Tis meer het de manier waarop het gaat wat een beetje raar is en je niet verwacht bij een macbook. Nu kan je het wel gooien op een oud type model, maar tis gewoon jammer.. want de macbook werkte voor de rest nog perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eriksk
  • Niet online
bardi-1 schreef op zondag 12 februari 2017 @ 21:44:
[...]

Dan zou ik je aanraden om voor een externe SSD schijf te gaan, dat is veruit de snelste optie om je virtuele machines op te gaan draaien. Stel dat je zegt, het is voor opslag van documenten etc. dan tja, voldoet een snelle SD-kaart ook wel.

Voor een externe SSD kan je bijvoorbeeld hiernaar kijken: product: Samsung Portable SSD T1 USB 3.0
Dank voor je antwoord!
Als ik voor de T3 zou willen gaan (lagere prijs per gb en usb-c ivm nieuwe pc/gsm), welke adapter heeft de minste invloed op datatransfer?
Vind wederom enkel discussies met het 2016 model icm t3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paragon93
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Eriksk schreef op maandag 13 februari 2017 @ 11:29:
[...]

Dank voor je antwoord!
Als ik voor de T3 zou willen gaan (lagere prijs per gb en usb-c ivm nieuwe pc/gsm), welke adapter heeft de minste invloed op datatransfer?
Vind wederom enkel discussies met het 2016 model icm t3.
Dat je voor de T3 gaat i.p.v. de T1 lijkt mij logisch, sneller, goedkoper, recenter.
Ik zou echter niet met een adapter werken, is alleen meer kabels.
Ik zou gewoon een usb-c naar usb-a kabel kopen en die meenemen i.p.v. de bijgesloten usb-c naar usb-c kabel.
Let dan wel er op als je zo een kabel koopt, hij usb 3 snelheid heeft, er zijn namelijk ook veel usb 2.0 kabels met deze aansluitingen.

Trust me, I'm an engineer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eriksk
  • Niet online
Ok, dus de usb3 poorten op de Mac hebben genoeg performance en je hoeft dus niet de Thunderbolt2/lightning poort te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paragon93
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Eriksk schreef op maandag 13 februari 2017 @ 12:47:
Ok, dus de usb3 poorten op de Mac hebben genoeg performance en je hoeft dus niet de Thunderbolt2/lightning poort te gebruiken?
voor zover ik kan lezen heeft de T3 schijf Gen1 USB3.1 Type-C = USB3.0

Lees nog even deze review van Rhy, hierin staat erg veel over verschillende testopstellingen en beperkingen van usb of de controller in de T3 zelf.

Trust me, I'm an engineer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eriksk
  • Niet online
Heb de t3 500gb besteld met een belkin verloop-kabel aangezien dit een van de weinigen lijkt die veel van de usb3.1 specs ondersteund. Even wachten tot die binnen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eriksk schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 21:12:
Heb de t3 500gb besteld met een belkin verloop-kabel aangezien dit een van de weinigen lijkt die veel van de usb3.1 specs ondersteund. Even wachten tot die binnen is...
Mijn T3 werd geleverd met een USB-C naar A kabel.
Heb nu ik een nieuwe mbp heb speciaal een USB-C naar USB-C gekocht voor die T3. :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eriksk
  • Niet online
WhatsappHack schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 21:42:
[...]

Mijn T3 werd geleverd met een USB-C naar A kabel.
Heb nu ik een nieuwe mbp heb speciaal een USB-C naar USB-C gekocht voor die T3. :P
Argh!!! Dit is idd het geval! Kijken of de nieuw besteld nog kan retourneren... en jammer van de tijd van het zoeken naar een kabel.

Meende dat ik ergens las dat er een usb-c naar usb-c kabel bij zat.

• Bushalte
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:09
Mijn 2012 MBP geeft voor de batterij aan dat er onderhoud vereist is. Zag dat een batterij bij Apple vervangen €139,- kost. Iemand ervaring mee, of met een alternatieve batterij?

 MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium 

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:57

vooghel

Cunning linguist

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushalte
OK dank, ik ga het gewoon proberen. Zou opzich wel een accu door Apple willen laten vervangen, maar even naar de Apple Store gaat niet lukken.

 MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushalte
Foxpat schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 20:08:
Heb nu 1,5 jaar een rMBP 13" (2015), maar word gek van de 128gb ssd :'( Spijt van dat ik daar toen voor gekozen heb. Ben al naar een Apple reseller geweest om te vragen of hier iets aan te doen is, maar helaas. Is er iets op een onofficiële manier aan te doen? Heb het geprobeerd met een microSD kaart en externe SSD, maar vind ik niet fijn werken.

Misschien eventueel verkopen en een touchbar model kopen? :(
Zie hem nu pas, maar al gekeken naar de Transcend JetDrive Lite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asterisk
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:27
Foxpat schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 20:08:
Heb nu 1,5 jaar een rMBP 13" (2015), maar word gek van de 128gb ssd :'( Spijt van dat ik daar toen voor gekozen heb. Ben al naar een Apple reseller geweest om te vragen of hier iets aan te doen is, maar helaas. Is er iets op een onofficiële manier aan te doen? Heb het geprobeerd met een microSD kaart en externe SSD, maar vind ik niet fijn werken.

Misschien eventueel verkopen en een touchbar model kopen? :(
https://eshop.macsales.co...na-display/2013-2014-2015

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:01

Crazy D

I think we should take a look.

Bushalte schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 08:35:
Zie hem nu pas, maar al gekeken naar de Transcend JetDrive Lite?
Hoe is je ervaring daarmee?

Ik heb een 128Gb usb stick die net iets uitsteekt (maar niet verder uitsteekt dan de oplader zeg maar). Voldoet voor gewone data. Maar wilde er een virtual machine opzetten... en ik had nog niet op "start virtual" gedrukt of prompt continue meldingen dat de usb onveilig was verwijdert. Ding zat er al een paar weken in, nooit problemen, en prompt de 1e de beste VM die ik start.... Dus vervolgens maar wat films en muziek die ik nog met checken erop gezet. Ook prima en vind t wel best zo maar heb dus het idee dat ik dat met andere oplossingen ook ga krijgen...

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushalte
Crazy D schreef op zondag 19 februari 2017 @ 14:27:
[...]

Ik heb een 128Gb usb stick die net iets uitsteekt (maar niet verder uitsteekt dan de oplader zeg maar). Voldoet voor gewone data. Maar wilde er een virtual machine opzetten... en ik had nog niet op "start virtual" gedrukt of prompt continue meldingen dat de usb onveilig was verwijdert. Ding zat er al een paar weken in, nooit problemen, en prompt de 1e de beste VM die ik start.... Dus vervolgens maar wat films en muziek die ik nog met checken erop gezet. Ook prima en vind t wel best zo maar heb dus het idee dat ik dat met andere oplossingen ook ga krijgen...
Ik heb er zelf nog geen ervaring mee, maar had die als optie staan bij eventueel tekort aan geheugen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Crazy D schreef op zondag 19 februari 2017 @ 14:27:
[...]

Ik heb een VM gedraaid met een microSD kaartje; Sandisk Extreme Pro. In een Nifty Drive gestopt. Dat is een mini apparaatje dat *exact* in je cardreader past en dan één is met je behuizing. Er steeks niets uit.
Misschien is dat wat voor je, maar met Windows VM's is de performance toch een beetje om te janken hoor, ondanks dat die kaart snel is.

Voor een VM wil je eigenlijk toch het liefst een externe SSD, je komt heel snel in de knel met I/O resources en iowait waardes als je een usb-stickje/sd-kaartje gebruikt.
Ik heb wel een VM kunnen draaien vanaf een Sandisk Ultra Fit, dat werkte opzich redelijk maar het blijft laggy en als er veel I/O plaatsvindt is het gewoon niet fijn...

Naar mijn mening zijn USB-sticks en SD kaartjes derhalve ongeschikt voor Windows VM's.
De linux VM's draaiden redelijk, als je wat geduld hebt. Maar "goed" kan ik het niet noemen.
Heb een externe SSD (Samsung T3) gekocht, die draait met gemak meerdere VM's tegelijk met prima performance. Kreeg eerder geheugen problemen dan I/O problemen...

... Maar uiteindelijk toch de interne HDD geupgrade. Zodat ik geen extra spullen mee hoefde te nemen.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Tnx. Het is voor mij meer een noodgeval zeg maar, werk normaal op een VPS. Internet erbij is voldoende om te kunnen werken. Vandaar dat ik m ook van mn hdd wilde halen zodat ik daar dingen op kan zetten die ik relevanter vind. Vond de card-reader opties toch iets te prijzig voor wat ik wilde. Snap alleen niet zo goed waarom de USB stick probleemloos werkt, tot ik die VM oppak. Wil Virtual Box dan een bepaalde access op de drive die ervoor zorgt dat MacOS m eject?

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Crazy D schreef op maandag 20 februari 2017 @ 11:24:
Tnx. Het is voor mij meer een noodgeval zeg maar, werk normaal op een VPS. Internet erbij is voldoende om te kunnen werken. Vandaar dat ik m ook van mn hdd wilde halen zodat ik daar dingen op kan zetten die ik relevanter vind. Vond de card-reader opties toch iets te prijzig voor wat ik wilde. Snap alleen niet zo goed waarom de USB stick probleemloos werkt, tot ik die VM oppak. Wil Virtual Box dan een bepaalde access op de drive die ervoor zorgt dat MacOS m eject?
Dat kan. In VMWare heb je de optie om een USB-stick te mounten aan het guest OS ipv het host OS. Dan verdwijnt ie in macOS. Alleen is VMWare volgens mij slim genoeg om dat te weigeren als de image vanaf die USB stick draait. :P

Ik zou eens kijken kijken of VirtualBox probeert het USB stickje te koppelen aan je guest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushalte
Vandaag de accu binnen gehad en meteen ingebouwd, ben benieuwd hoe deze het uithoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Nu online
Ik krijg constant onderstaande pop-up. Iemand een idee hoe ik dit kan voorkomen?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xSGI33c.png

[ Voor 11% gewijzigd door Untouchablezz20 op 22-02-2017 18:30 ]

Untouchablezz20 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 18:26:
Ik krijg constant onderstaande pop-up. Iemand een idee hoe ik dit kan voorkomen?

[afbeelding]
Heb je die melding al eens Gegoogle'd?
Echt direct meerdere resultaten :)

Het is wel handig te weten wat je zelf al geprobeerd hebt.

[ Voor 8% gewijzigd door WhatsappHack op 23-02-2017 00:32 ]

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:46

Jrz

––––––––––––

Bushalte schreef op zondag 19 februari 2017 @ 15:51:
[...]

Ik heb er zelf nog geen ervaring mee, maar had die als optie staan bij eventueel tekort aan geheugen.
Ik heb nog geen SD kaart / USB stick gezien welke een lange levensduur heeft.
Ik zou gewoon een externe ssd nemen. SDs zijn niet te vertrouwen.
Je kan ook met APFS spelen om te kijken of het deduplicaten van data misschien niet heel goed werkt voor je VMs.

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

• Untouchablezz20
  • Nu online
WhatsappHack schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 00:24:
[...]

Heb je die melding al eens Gegoogle'd?
Echt direct meerdere resultaten :)

Het is wel handig te weten wat je zelf al geprobeerd hebt.
Nee, om eerlijk te zijn niet. Ga ik nu doen, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
Heb eergisteren Parallels 12 aangeschaft om Windows 10 te kunnen draaien. Ik heb nu een mid-2012 retina MacBook Pro met de 2.3ghz CPU en 16GB RAM.

Nu heb ik eerst de IE-test omgeving van windows 10 geprobeerd, die draaide soepel, helemaal prima. Maar nu ik een complete versie van 10 installeer is alles hakkerig en stoterig, compleet niet soepel; de muisbeweging niet, het startmenu niet, niks. Ook zegt de task manager dat met 10 MB/sec de HDD al op 100 procent draait! Ik draai de VM vanaf een SSD. Heel vreemd! Ik kan ook geen oplossing vinden online, ik gebruik geen externe monitor en de oplossing die beschrijft dat je sharing uit moet zetten en dan de parallels tools moet herinstalleren werkt helaas ook niet.

Ik draai MacOS Sierra (de laatste versie). Komt dit iemand bekend voor?

Windows 7 draait WEL soepel, Ubuntu ook.

Edit: Ook de Modern.IE omgeving werkt nu niet meer lekker. Bijgevoegd een screenshot van wat de schijf doet. Naast dit schijfprobleem zijn de graphics dus ook enorm sloom. Kan nog beter gaan bootcampen. Zonde van het geld voor Parallels wat mij betreft. Net alsof er een extreem slome schijf geëmuleerd wordt.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/5290298/Screencap.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Eduardboon op 24-02-2017 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
Eduardboon schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 20:53:
Maar nu ik een complete versie van 10 installeer is alles hakkerig en stoterig, compleet niet soepel; de muisbeweging niet, het startmenu niet, niks. Ook zegt de task manager dat met 10 MB/sec de HDD al op 100 procent draait!
En hij is niet gewoon aan het indexeren voor Cortana? Wild guess: als je 'm gewoon eens een nachtje laat stampen? Misschien is het dan over.

[ Voor 9% gewijzigd door cerberusss op 25-02-2017 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
cerberusss schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 12:39:
[...]

En hij is niet gewoon aan het indexeren voor Cortana? Wild guess: als je 'm gewoon eens een nachtje laat stampen? Misschien is het dan over.
Cortana is niks aan het doen, daarbij is het zelfs dan belachelijk dat de schijf al op 100% zit met een write van tegen de 10MB/sec, in de screenshot is het zelfs 0.5MB/sec voordat hij 100 aantikt.

Heb OS X Lion geïnstalleerd en daarbij de hele SSD leeggegooid, zal eens kijken wat alles doet na een complete herinstallatie van Sierra.

Was niet van plan VM's op deze mac te draaien, maar de nieuwe mac laat helaas erg lang op zich wachten, heb maandag toch echt windows nodig, en liever niet via bootcamp.

[ Voor 12% gewijzigd door Eduardboon op 25-02-2017 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Laatst online: 17:31
Eduardboon schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 13:42:
[...]

Cortana is niks aan het doen, daarbij is het zelfs dan belachelijk dat de schijf al op 100% zit met een write van tegen de 10MB/sec, in de screenshot is het zelfs 0.5MB/sec voordat hij 100 aantikt.

Heb OS X Lion geïnstalleerd en daarbij de hele SSD leeggegooid, zal eens kijken wat alles doet na een complete herinstallatie van Sierra.

Was niet van plan VM's op deze mac te draaien, maar de nieuwe mac laat helaas erg lang op zich wachten, heb maandag toch echt windows nodig, en liever niet via bootcamp.
Ik draai hier Windows 10 in VMware Fusion op een 2013 late rMBP en dan vanaf een 2TB ext USB 3.0 disk, granted het booten duurt iets langer maar daarna is het vlotjes.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
SpoekGTi schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 16:54:
[...]

Ik draai hier Windows 10 in VMware Fusion op een 2013 late rMBP en dan vanaf een 2TB ext USB 3.0 disk, granted het booten duurt iets langer maar daarna is het vlotjes.
Heb hier ook een externe HDD geprobeerd, usb 3 met 1TB, maar het is exact dezelfde performance als op de ingebouwde ssd. Ik ga vanavond kijken wat parallels op een verse installatie van Sierra doet.

Edit: Net weer een machine geïnstalleerd; helaas net zo laggy en stroef. Ook dezelfde problemen op de schijf. Heel erg jammer allemaal. De muis beweegt niet eens vloeiend over de desktop. Nu willen videos op youtube op 30fps nog wel OK afspelen, maar 60fps video's stotteren ook om het leven, alsof de VM gewoon geen 60fps wil halen. Uitermate frustrerend dus. Een venstertje verslepen is al stotters.

Edit2: Heb de virtuele HDD dit keer niet op SATA maar op SCSI staan, dat scheelt een hoop. op 50MB/sec nog maar 5 procent gebruik, het verslepen van vensters is nu ook een stuk soepeler!

[ Voor 38% gewijzigd door Eduardboon op 25-02-2017 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Eduardboon schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 18:03:
[...]

Heb hier ook een externe HDD geprobeerd, usb 3 met 1TB, maar het is exact dezelfde performance als op de ingebouwde ssd. Ik ga vanavond kijken wat parallels op een verse installatie van Sierra doet.

Edit: Net weer een machine geïnstalleerd; helaas net zo laggy en stroef. Ook dezelfde problemen op de schijf. Heel erg jammer allemaal. De muis beweegt niet eens vloeiend over de desktop. Nu willen videos op youtube op 30fps nog wel OK afspelen, maar 60fps video's stotteren ook om het leven, alsof de VM gewoon geen 60fps wil halen. Uitermate frustrerend dus. Een venstertje verslepen is al stotters.

Edit2: Heb de virtuele HDD dit keer niet op SATA maar op SCSI staan, dat scheelt een hoop. op 50MB/sec nog maar 5 procent gebruik, het verslepen van vensters is nu ook een stuk soepeler!
Daarom is SCSI ook de aanbevolen instelling bij Fusion. Workstation enz.
En zet spotlight uit voor je externe disk https://discussions.apple.../10693042#message10693042 want er word een bulk geindexeerd per VM. Zeker op een HDD merk je dat goed

[ Voor 7% gewijzigd door GerardVanAfoort op 27-02-2017 04:12 ]

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duifi
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-03-2024
Ik hoor in mijn omgeving dat mensen hun accu bij 1000 loadcycles moesten vervangen.
Nou staat mijn accu ondertussen op 1141 loadcycles na 5,6 jaar en geeft deze aan dat er nog 84% van de oorspronkelijke capaciteit beschikbaar is.
Heb ik in dit geval gewoon een hele goede accu erin zitten, of zou het kunnen zijn dat de laptop niet meer goed in staat is om de capaciteit te meten en moet ik binnenkort alsnog een nieuwe accu erin zetten?

Ik ben benieuwd naar jullie ervaring hiermee.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WG6RTyO.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

duifi schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 12:30:
Ik hoor in mijn omgeving dat mensen hun accu bij 1000 loadcycles moesten vervangen.
Nou staat mijn accu ondertussen op 1141 loadcycles na 5,6 jaar en geeft deze aan dat er nog 84% van de oorspronkelijke capaciteit beschikbaar is.
Heb ik in dit geval gewoon een hele goede accu erin zitten, of zou het kunnen zijn dat de laptop niet meer goed in staat is om de capaciteit te meten en moet ik binnenkort alsnog een nieuwe accu erin zetten?

Ik ben benieuwd naar jullie ervaring hiermee.
[afbeelding]
Ik zou vooral kijken of je nog lang genoeg op de accu kunt werken.... Afhankelijk van wat ik doe op ene dag kan ik een dag op een accu doen, zeker als ik voor mn hoofdwerkzaamheden op een ander systeem werk. Als ik echt intensief op de laptop bezig ben (wel op een VPS via remote desktop) haal ik 4 of 5 uur of zo. Dat is voor mij voldoende dus totaal geen reden om een accu te willen vervangen. Maar als jij diezelfde werkzaamheden moet kunnen op 1 accu maar dan 8 uur lang is het tijd voor een nieuwe... :)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 11:47
Ik heb nu een max-spec MBP15" van mid2014 van mijn werk (2,5 Ghz i7).
Ik overweeg de nieuwe MBP13" te kopen en dan de goedkoopste versie met een 2,0 Ghz i5.

Gigahertzen zeggen tegenwoordig weinig meer, dus mijn vraag is zou de nieuwe even snel (of sneller) zijn als die van mijn werk?

Ik begrijp dat "snelheid" totaal afhankelijk is van wat je doet, maar het gaat om compilen en dan denk ik dat het toch grotendeels om de CPU gaat.

[ Voor 22% gewijzigd door Menesis op 09-03-2017 10:36 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BleuZ
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 06:59
De quad-core i7 in je 15-inch uit 2014 is nog steeds een heel stuk sneller dan de dual-core i5 in de nieuwste 13-inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 21:27
Inderdaad, de ontwikkeling qua snelheid van processoren is de laatste sowieso amper omhoog gegaan (zo'n 5-10% per nieuwe generatie MAX) dus je zou een flinke downgrade maken. Vanaf 2013 met haswell zou ik sowieso nog lang niet updaten, snel genoeg + accuduur is prima, de vernieuwing is veel te weinig om een upgrade goed te praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infidel666
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-08 13:45
Hoi! Ik heb recentelijk een MacBook pro 13" uit mid 2009 gekregen. Hij heeft 8GB RAM, ik heb er een nieuwe accu ingezet en er zit momenteel een 500GB SSHD in. Hoeveel winst zou ik halen uit een SSD? En ik lees hierboven iemand met spijt van z'n 128GB SSD: is dat echt 'te klein'? Ik ben in ieder geval van plan m'n SSHD dan in een behuizing te plaatsen en te gebruiken als externe schijf. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poehee
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:25
Infidel666 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 14:14:
Hoi! Ik heb recentelijk een MacBook pro 13" uit mid 2009 gekregen. Hij heeft 8GB RAM, ik heb er een nieuwe accu ingezet en er zit momenteel een 500GB SSHD in. Hoeveel winst zou ik halen uit een SSD? En ik lees hierboven iemand met spijt van z'n 128GB SSD: is dat echt 'te klein'? Ik ben in ieder geval van plan m'n SSHD dan in een behuizing te plaatsen en te gebruiken als externe schijf. :)
De SSD is een verschil van dag en nacht.
128GB lijkt me krap.

512GB of hoger comfortabel.

You're either part of the solution or you're part of the problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
poehee schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 14:18:
[...]

De SSD is een verschil van dag en nacht.
128GB lijkt me krap.

512GB of hoger comfortabel.
128gb is inderdaad erg krap, 256gb is al goed te doen, afhankelijk van wat je er allemaal op wilt slaan. SSD's kosten tegenwoordig toch al niet meer de hoofdprijs. 250gb 70-80 euro en 500gb 120-140 euro ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
  • Laatst online: 19-01 12:36

Geteisem

Bonnetje

Ik ben nog steeds erg blij dat ik in 2014 niet bezuinigd heb en voor de maxed out 15 inch MBP ben gegaan. Die 1TB SSD is heerlijk.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infidel666
Scrtz schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 14:33:
[...]

128gb is inderdaad erg krap, 256gb is al goed te doen, afhankelijk van wat je er allemaal op wilt slaan. SSD's kosten tegenwoordig toch al niet meer de hoofdprijs. 250gb 70-80 euro en 500gb 120-140 euro ofzo.
Ik heb nu 33GB in gebruik. Dus 128GB zal wel aan de krappe kant zijn ja. 500GB vind ik dan weer een beetje overkill, zeker aangezien ik de huidige SSHD gewoon als externe schijf wil gebruiken (oa voor films, series, etc). Dus dan ga ik voor de 256GB, denk ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Infidel666 schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 02:03:
[...]

Ik heb nu 33GB in gebruik. Dus 128GB zal wel aan de krappe kant zijn ja. 500GB vind ik dan weer een beetje overkill, zeker aangezien ik de huidige SSHD gewoon als externe schijf wil gebruiken (oa voor films, series, etc). Dus dan ga ik voor de 256GB, denk ik. :)
Ja 500gb is idd een erg dure optie, maar ligt er ook aan of je geen andere opslagmedium hebt zoals een andere PC of een NAS oid. Heb zelf ook 256gb en het is wel fijn dat je afentoe wel gewoon een heel seizoen full HD series erop kunt gooien etc, dat wordt met 128gb al heel snel heel erg behelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Kun je de MBP ook als een soort powerbank gebruiken? Dat je bijv. je camera er mee oplaadt terwijl de MBP uit staat of in standby staat?

[ Voor 19% gewijzigd door Menesis op 12-03-2017 19:22 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
  • Laatst online: 23-08 10:36
Ja.

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Bij mij niet hoor. Dan moet ik m iets open zetten zodat ie wakker is, anders laad m'n telefoon bijvoorbeeld niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
  • Laatst online: 23-08 10:36
Oh, bij mij wel. Wellicht omdat er een extern scherm hangt. Dat zou nog kunnen.

Zou wel moeten kunnen lijkt me.

[ Voor 75% gewijzigd door SavageBrother op 12-03-2017 21:41 ]

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Ik heb gezocht en gezocht, maar kan eigenlijk geen concreet antwoord vinden.

Als je een Retina Mac hebt en je speelt een 1080P bestand af, dan kan je die niet op 1:1 pixel modus zetten zover ik kan vinden, prima, want het wordt toch wel goed geschaald en je verliest geen detail als het goed is.

Maar; als je een geschaalde resolutie gebruikt, zoals 1680x1050 of 1920x1200, wordt de video dan in die 1680x1050x2 buffer gesmeten, of gebruikt de video gewoon wel 1:1 de pixels. Ik weet dat tekst geen toegang tot de echte pixels heeft en dat daardoor wat "fuzzy" kan worden, ik vroeg me af hoe dat met afbeeldingen en video zit.

Lijkt me voor iemand die veel photoshopped vrij irritant als je stukken pixel mist, of als je een 1080P video kijkt in een hoekje van je scherm je verplicht 1280x800 of 1440x900 moet gebruiken omdat je anders pixels mist o.i.d.

Kan iemand mij de goede weg op wijzen met dit vraagstuk?

In mijn eigen testjes zie ik dat youtube op een schaling van 1280x800 de video's op 1280x720@2x rendered, en op 1440x900 de videos op 1440x810@2x rendered.
Als dat echt zo gaat is het eigenlijk niet OK dat Apple tegenwoordig standaard voor een geschaalde resolutie kiest, door het supersamplen gaat er da gewoon informatie verloren en wordt je eigenlijk verplicht om de "best for retina" optie te kiezen als je geen 1.56 (oid) schaling wilt hebben. Ik zou verwachten dat Safari gewoon slim omgaat met het scherm; dus niet op 2880x1800 video en afbeeldingen gaan renderen terwijl er maar 2560x1600 pixels zijn om te vullen.
Misschien is dat ook wel zo, maar kan geen duidelijk en concreet bewijsmateriaal vinden online.

[ Voor 28% gewijzigd door Eduardboon op 13-03-2017 02:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BleuZ
SavageBrother schreef op zondag 12 maart 2017 @ 21:40:

Als m'n MacBook Pro aan de oplader hangt terwijl 'ie in slaapstand is kan ik wel mijn iPad o.i.d. ermee opladen.

Als 'ie niet aan de oplader hangt voorziet 'ie ook geen stroom aan de USB-poorten.

Als jij je laptop aan een extern scherm hebt hangen ga ik er ook van uit dat je 'm tegelijkertijd aan de oplader hebt hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
BleuZ schreef op maandag 13 maart 2017 @ 08:23:
[...]

Als m'n MacBook Pro aan de oplader hangt terwijl 'ie in slaapstand is kan ik wel mijn iPad o.i.d. ermee opladen.

Als 'ie niet aan de oplader hangt voorziet 'ie ook geen stroom aan de USB-poorten.

Als jij je laptop aan een extern scherm hebt hangen ga ik er ook van uit dat je 'm tegelijkertijd aan de oplader hebt hangen.
Dat laatste hoeft nog niet eens zozeer, maar je macbook is dan wel gesloten maar door het extern scherm wel nog actief ipv in slaapstand. Denk dat daar het grootste verschil in zit tussen wel/niet stroom geven aan de USB poorten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BleuZ
Scrtz schreef op maandag 13 maart 2017 @ 08:49:
[...]

Dat laatste hoeft nog niet eens zozeer, maar je macbook is dan wel gesloten maar door het extern scherm wel nog actief ipv in slaapstand. Denk dat daar het grootste verschil in zit tussen wel/niet stroom geven aan de USB poorten.
Als je een Mac in clamshell modus wil gebruiken moet je 'm toch echt aan de oplader hangen :P
To use closed-display mode with your Mac notebook, you need:
  • An AC power adapter
  • An external keyboard and mouse or trackpad, either USB or wireless
  • An external display or projector
Bron: Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
SavageBrother schreef op zondag 12 maart 2017 @ 21:40:

Bij mij niet. Mar volgens mij meen ik ooit gelezen te hebben dat een Mac dat alleen met een iPhone kan doen. Ik heb zelf een Android, dus bij mij gebeurt er niets en heb geen iPhone om het te testen.
BleuZ schreef op maandag 13 maart 2017 @ 09:24:
[...]

Als je een Mac in clamshell modus wil gebruiken moet je 'm toch echt aan de oplader hangen :P

[...]
Of InsomniaX o.i.d. gebruiken. Dat gebruik ik als ik mijn Mac aan de TV wil hangen om iets af te spelen zonder lader er aan te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Eduardboon schreef op maandag 13 maart 2017 @ 01:58:
Ik heb gezocht en gezocht, maar kan eigenlijk geen concreet antwoord vinden.

Als je een Retina Mac hebt en je speelt een 1080P bestand af, dan kan je die niet op 1:1 pixel modus zetten zover ik kan vinden, prima, want het wordt toch wel goed geschaald en je verliest geen detail als het goed is.

Maar; als je een geschaalde resolutie gebruikt, zoals 1680x1050 of 1920x1200, wordt de video dan in die 1680x1050x2 buffer gesmeten, of gebruikt de video gewoon wel 1:1 de pixels. Ik weet dat tekst geen toegang tot de echte pixels heeft en dat daardoor wat "fuzzy" kan worden, ik vroeg me af hoe dat met afbeeldingen en video zit.

Lijkt me voor iemand die veel photoshopped vrij irritant als je stukken pixel mist, of als je een 1080P video kijkt in een hoekje van je scherm je verplicht 1280x800 of 1440x900 moet gebruiken omdat je anders pixels mist o.i.d.

Kan iemand mij de goede weg op wijzen met dit vraagstuk?

In mijn eigen testjes zie ik dat youtube op een schaling van 1280x800 de video's op 1280x720@2x rendered, en op 1440x900 de videos op 1440x810@2x rendered.
Als dat echt zo gaat is het eigenlijk niet OK dat Apple tegenwoordig standaard voor een geschaalde resolutie kiest, door het supersamplen gaat er da gewoon informatie verloren en wordt je eigenlijk verplicht om de "best for retina" optie te kiezen als je geen 1.56 (oid) schaling wilt hebben. Ik zou verwachten dat Safari gewoon slim omgaat met het scherm; dus niet op 2880x1800 video en afbeeldingen gaan renderen terwijl er maar 2560x1600 pixels zijn om te vullen.
Misschien is dat ook wel zo, maar kan geen duidelijk en concreet bewijsmateriaal vinden online.
Nog steeds heel nieuwsgierig :). Tot nu toe nog niks nieuws gevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Menesis
Eduardboon schreef op maandag 13 maart 2017 @ 21:43:
[...]

Nog steeds heel nieuwsgierig :). Tot nu toe nog niks nieuws gevonden.
In photoshop wordt het voor zover ik kan zien 1:1 weergegeven op 100%.
Met MacOS op standaard schaling (dus alles 2x) krijg je de normale previewer het plaatje zoals je dat zou verwachten op basis van de schaling (zo geeft een browser het ook weer), maar in photoshop op 100% krijg je echt 1:1 de pixels.

Hier is een plaatje is 500 x 405 pixels. Je ziet dan, ongeacht de MacOS preset, het plaatje 500x405 pixels is in photoshop :)

Voorbeeldjes:
MacOS op standaard (@2x)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/49Wk1UVAHqLDdia2YAraplYE/thumb.png

MacOS op meer ruimte (@1.5x)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WeK79VNrpnKjgpx5f35hsx2J/thumb.png

MacOS op max (@1x)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vheQ5uYPEYpnvoOYvuXLe8Ul/thumb.png

Of jij ook echt het verschil ziet tussen 1:1 pixels of gerastert vraag ik me af want ze zijn echt heel klein op een retina scherm. ik was altijd zo'n pixel n#uker maar heb daar op mn macbook geen last van. Op de Cinema Display is dat een ander verhaal, die heeft niet genoeg PPI en dan zie ik de pixels zitten :P

Maar het belangrijkste is wel: als jij inderdaad 1:1 wilt werken, dan kun je MacOS gewoon zo instellen (zoals op voorbeeld #3) en dan is alles 1:1. <- dat weet ik eigenlijk niet zeker..

[ Voor 32% gewijzigd door Menesis op 15-03-2017 17:02 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Menesis schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:55:
[...]

In photoshop wordt het voor zover ik kan zien 1:1 weergegeven op 100%.
Met MacOS op standaard schaling (dus alles 2x) krijg je de normale previewer het plaatje zoals je dat zou verwachten op basis van de schaling (zo geeft een browser het ook weer), maar in photoshop op 100% krijg je echt 1:1 de pixels.

Hier is een plaatje is 500 x 405 pixels. Je ziet dan, ongeacht de MacOS preset, het plaatje 500x405 pixels is in photoshop :)

Voorbeeldjes:
MacOS op standaard (@2x)
[afbeelding]

MacOS op meer ruimte (@1.5x)
[afbeelding]

MacOS op max (@1x)
[afbeelding]

Of jij ook echt het verschil ziet tussen 1:1 pixels of gerastert vraag ik me af want ze zijn echt heel klein op een retina scherm. ik was altijd zo'n pixel n#uker maar heb daar op mn macbook geen last van. Op de Cinema Display is dat een ander verhaal, die heeft niet genoeg PPI en dan zie ik de pixels zitten :P

Maar het belangrijkste is wel: als jij inderdaad 1:1 wilt werken, dan kun je MacOS gewoon zo instellen (zoals op voorbeeld #3) en dan is alles 1:1. <- dat weet ik eigenlijk niet zeker..
Bedankt voor je reactie! Ik kan als ik jouw afbeeldingen naast elkaar zet inderdaad zien dat photoshop alles 1:1 houdt :) Dat geeft mij dan toch stiekem het vertrouwen dat Safari dat ook doet met video's e.d. Heerlijk.

Ik heb met de retina mac ook veel minder last van pixelneukerij, maar ik wil natuurlijk wel alle detail zien, vandaar de vraag. Je hebt hem helder beantwoord; bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Scrtz schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 12:46:
Inderdaad, de ontwikkeling qua snelheid van processoren is de laatste sowieso amper omhoog gegaan (zo'n 5-10% per nieuwe generatie MAX) dus je zou een flinke downgrade maken. Vanaf 2013 met haswell zou ik sowieso nog lang niet updaten, snel genoeg + accuduur is prima, de vernieuwing is veel te weinig om een upgrade goed te praten.
Heb deze benchmark gevonden (let op het tabje multicore), maar klopt dit allemaal echt?
De 2016 MBP 15" is langzamer dan de 2015 ?
Ook vrijwel geen verschil tussen de 2014 en 2016 MBP 15"? :/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8f07lEmhw9f7wMt56yNZtA8s/thumb.png

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Menesis schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 12:17:
[...]
Heb deze benchmark gevonden (let op het tabje multicore), maar klopt dit allemaal echt?
De 2016 MBP 15" is langzamer dan de 2015 ?
Ook vrijwel geen verschil tussen de 2014 en 2016 MBP 15"? :/

[afbeelding]
Persoonlijk ben ik altijd meer van de 'real world benchmarks' zoals applicaties en games. Dat de 2016 langzamer is dan de 2015 lijkt me wat vreemd. Maar dat er amper verschil zit in 2014 en 2016 kan goed kloppen omdat de processorstructuren niet erg hard gegaan meer zijn qua performance increase, ze zijn de laatste paar jaar vooral bezig geweest met energiebesparing om ook langere accuduur te kunnen garanderen.

Nu moet ik wel eerlijk bekennen dat ik de mobiele CPU markt maar met een oog volg, qua concrete performance etc interesseer ik me meer in het desktop gebied. Maar dat komt meer omdat ik met mijn macbook toch vrijwel niks doe dat echt rekenkracht nodig heeft en dus ook vooral voor de accuduur en mobiliteit ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

De Macbook pro 13 inch (2015) van mijn moeder heeft sinds gister ineens een kapot lcd paneel. Allemaal strepen over het scherm aan de linkerzijde. Wij dachten pff gelukkig het valt nog binnen de garantieperiode, want die verloopt over een maand.

We hebben even op internet gekeken waar we hem voor reparatie naar toe kunnen brengen. Wij zijn dus naar iCentre tilburg gereden, zegt een medewerker "oh dat is valschade of drukschade dat vergoeden wij niet". Wtf dachten wij, de laptop heeft altijd op 1 plek gestaan, wordt nauwelijks vervoerd en gaat alleen op en dicht. Dat het onder de garantie viel, boeide die gast niet, want het was val of drukschade, terwijl de laptop puntgaaf is! Hier hebben we hem op aangewezen en vond ie ook dat we gelijk in hadden, maar uiteindelijk bleef hij erbij dat het een oorzaak door ons was en niet de slechte kwaliteit van apple producten.

Ik ga direct contact opnemen met Apple en zij ons niet fatsoenlijk kunnen helpen en het kosteloos gaan repareren dan is dit de laatste keer dat wij iets kopen bij Apple.

[ Voor 15% gewijzigd door ion op 17-03-2017 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lyca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-09 18:00
Vindt dat de batterij op mijn 15 inch late 2013 toch al rap de duik neemt.

Nochtans geeft battery health een redelijk goede score:

Health 95%
247 Cycles
Original MAX 8440
Current max 8056
2,8 Jaar

Soms gaat het echt wel gestaag naar beneden en haal ik 2 uur niet met redelijk licht werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BleuZ
Lyca schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 16:03:
Vindt dat de batterij op mijn 15 inch late 2013 toch al rap de duik neemt.

Nochtans geeft battery health een redelijk goede score:

Health 95%
247 Cycles
Original MAX 8440
Current max 8056
2,8 Jaar

Soms gaat het echt wel gestaag naar beneden en haal ik 2 uur niet met redelijk licht werk.
Met je accu is niets aan de hand, mij lijkt dat er een programma is dat óf veel CPU-activiteit veroorzaakt óf je dedicated GPU aanspreekt. Dat kun je checken met de gfxCardStatus app.

Gebruik je toevallig Google Chrome als internetbrowser?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
ionn schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 15:51:
De Macbook pro 13 inch (2015) van mijn moeder heeft sinds gister ineens een kapot lcd paneel. Allemaal strepen over het scherm aan de linkerzijde. Wij dachten pff gelukkig het valt nog binnen de garantieperiode, want die verloopt over een maand.

We hebben even op internet gekeken waar we hem voor reparatie naar toe kunnen brengen. Wij zijn dus naar iCentre tilburg gereden, zegt een medewerker "oh dat is valschade of drukschade dat vergoeden wij niet". Wtf dachten wij, de laptop heeft altijd op 1 plek gestaan, wordt nauwelijks vervoerd en gaat alleen op en dicht. Dat het onder de garantie viel, boeide die gast niet, want het was val of drukschade, terwijl de laptop puntgaaf is! Hier hebben we hem op aangewezen en vond ie ook dat we gelijk in hadden, maar uiteindelijk bleef hij erbij dat het een oorzaak door ons was en niet de slechte kwaliteit van apple producten.

Ik ga direct contact opnemen met Apple en zij ons niet fatsoenlijk kunnen helpen en het kosteloos gaan repareren dan is dit de laatste keer dat wij iets kopen bij Apple.
Je moet ook niet bij een iCenter aankloppen, maar een echte Apple Store binnen lopen. Daar wordt je een stuk beter geholpen, en die denken mee i.p.v. gelijk vooroordelen vellen. Die sturen 'm dan ook op voor controle, en heb je tenminste een fatsoenlijke analyse dan zomaar een medewerker die maar wat raaskalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infidel666
Hoi! Nog een vraagje. :)

Ik heb dus een MBP mid 2009. De videokaart (NVIDIA GeForce 9400M 256MB) ondersteunt een resolutie tot 2560x1600 voor externe displays. Nu was mijn MBP het daar niet helemaal mee eens, maar uiteindelijk heb ik 'm met SwitchResX zo ver gekregen om een resolutie van 2560x1080 op een ultrawide monitor te ondersteunen. Het enige 'probleem' wat ik niet opgelost krijg, is dat 'ie dit alleen doet als 'los' scherm, dus niet als duplicate. Ik kan m'n MBP niet in clamshell modus zetten (out of range, zegt de externe monitor dan) en als ik middels SwitchResX het LCD scherm van m'n MBP disable, krijg ik een scherm in een scherm op de externe display. Het enige merkbare effect daarvan is een background in een background, verder werkt het prima. Maar de MBP moet dus open blijven in eender welke van deze configuraties.

Is er ook een mogelijkheid het volledige ultrawide display te benutten met mn MBP in clamshell modus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RPHN
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-01 15:41
Sinds update naar Sierra is de batterijduur van mijn MBPr 13' Early 2015 model flink achteruit gegaan. Apple geeft mij alleen batterijbesparing tips mee... Nog meer mensen met dit probleem? Laadcycli is 112.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond7
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-09 17:20
RPHN schreef op maandag 20 maart 2017 @ 11:51:
Sinds update naar Sierra is de batterijduur van mijn MBPr 13' Early 2015 model flink achteruit gegaan. Apple geeft mij alleen batterijbesparing tips mee... Nog meer mensen met dit probleem? Laadcycli is 112.
Hier ook exact hetzelfde model als jou. Voor mijn gevoel is batterij idd wel ietsje minder als bij El Capitan, maar "flink" achteruitgegaan is het bij mij niet. Wellicht kan je kijken of je bluetooth onbedoeld aanstaat(elke beetjes helpen right?), want ik heb wel vaker dat bluetooth ineens random bij het opstarten wordt ingeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 22:34
Mijn MBP2015 vertoont af en toe wat kuren. Wanneer deze ontwaakt lijkt het net of de kleuren op 12bit staan. Er komen dus allerlei gekleurde vlekken op het scherm.
Ik heb gelezen dat dit wel eens voorkomt als je FileVault gebruikt, maar deze heb ik niet aanstaan.

Het gekke is dat dit ongeveer 5 tot 10 seconden duurt en daarna alle kleuren weer normaal zijn. Op zich geen probleem, maar kan dit een voorbode zijn van problemen?

Het betreft een MacBook Pro Retina 2015 13,3 inch zonder dedicated videokaart.
Vanuit Enschede kan ik ook niet even langslopen bij een Apple Store.

Moet ik mij zorgen maken? Zijn er tweakers die zelfde problemen wel eens gehad hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poehee
Ik heb een MBP2011. SSD erin laten zetten, en werkt nog als een zonnetje (echt snappy).

De accu is wel een probleem (loopt snel leeg) aan het worden, is deze gemakkelijk vervangbaar? Zijn daar ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:45
poehee schreef op maandag 20 maart 2017 @ 14:33:
Ik heb een MBP2011. SSD erin laten zetten, en werkt nog als een zonnetje (echt snappy).

De accu is wel een probleem (loopt snel leeg) aan het worden, is deze gemakkelijk vervangbaar? Zijn daar ervaringen mee?
Ja
LaborGardens schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 10:59:
[...]

Zo heb ik halverwege vorig jaar ook de batterij van m'n early 2011 MBP 13" vervangen, maar dit levert tot nu toe enkel maar frustratie op:
  • MBP redt het op batterij hooguit een 2-tal uur voordat deze leeg is. Dan gaat het puur om browsen, mailen en ander licht werk.
  • Batterij laadt zogenaamd binnen 1,5 uur op van volledig leeg naar helemaal vol.
  • Standby trekt de batterij ongeveer 50% leeg op 12 - 16 uur.
Zaken als smc reset etc. geprobeerd, maar helpt niks. Klinkt allemaal leuk om zelf de batterij te vervangen, maar de kwaliteit van die aftermarket dingen is wel echt beneden peil. Mocht jij andere ervaring hebben, dan hoor ik dat graag alsmede welke batterij je erin hebt gestoken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:57

vooghel

Cunning linguist

poehee schreef op maandag 20 maart 2017 @ 14:33:

Ja
vooghel schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 21:40:
Oei, dat ziet er niet goed uit!
De SSD in mijn late 2011 MBP was ineens overleden, dus heb ik deze gisteren vervangen, en omdat de MBP toch open lag meteen de batterij vervangen. Hij was nog niet opgezet, maar zijn 'health' was al aardig teruggelopen en bij 40% lading schakelde hij uit. Hopelijk kan het oude beestje nu weer even mee :).
vooghel schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 21:35:
[...]

Ik heb het nog niet uitgebreid getest, maar tot nu toe lijkt alles prima te werken. Ik heb bij http://www.macbook-accu.nl een Hesker accu gekocht.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Snuggles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-03 13:26
Heeft er iemand hier een MBP 13" uit midden 2012?

Ik wil iemand verrassen met een zelf gemaakt logo voor op de bovenkant alleen wil ik hem wel exact passend maken om het logo van apple heen.

Zelf heb ik geen MacBook en vindt ik net even wat te wisselende metingen, kan iemand voor mij bevestigen dat het logo 47x38mm is?

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2d6ttf8.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homemix25
yorroy schreef op maandag 20 maart 2017 @ 14:02:
Mijn MBP2015 vertoont af en toe wat kuren. Wanneer deze ontwaakt lijkt het net of de kleuren op 12bit staan. Er komen dus allerlei gekleurde vlekken op het scherm.
Ik heb gelezen dat dit wel eens voorkomt als je FileVault gebruikt, maar deze heb ik niet aanstaan.

Het gekke is dat dit ongeveer 5 tot 10 seconden duurt en daarna alle kleuren weer normaal zijn. Op zich geen probleem, maar kan dit een voorbode zijn van problemen?

Moet ik mij zorgen maken? Zijn er tweakers die zelfde problemen wel eens gehad hebben?
Ik heb exact hetzelfde probleem als jou. M'n Mac is twee keer bij een Repair center geweest voor reparatie. De eerste keer is het scherm vervangen, de tweede keer het gehele moederbord. Het probleem is er nog steeds. Zij gaven inderdaad aan dat het aan de software/FileVault moet liggen, maar ook ik heb FileVault niet gebruikt.

Ik ga een frisse installatie zonder volledige time-machine back-up proberen (alleen bestanden terugzetten). Als dat het probleem niet verhelpt breng ik hem weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Gisteren na heel veel aarzelen toch de 2016 15" gekocht. Het deed even pijn bij het afrekenen maar thuis was de twijfel gelijk weg: top apparaat. Ik kom van een 2014 15" van mn werk en het is toch wel echt weer een stapje mooier in zijn geheel (puur subjectief natuurlijk).

Eigenlijk wil ik er ook nog native windows op zetten voor 1 bepaald 3D programma, maar dan zal ik alles wel opnieuw moeten configureren. Het alternatief is om parallels te gebruiken, alleen weet ik niet of dat 3D programma wel vol profijt heeft van de hardware?

Mixed Reality dev

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-09 19:02
Menesis schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 08:43:
Gisteren na heel veel aarzelen toch de 2016 15" gekocht. Het deed even pijn bij het afrekenen maar thuis was de twijfel gelijk weg: top apparaat. Ik kom van een 2014 15" van mn werk en het is toch wel echt weer een stapje mooier in zijn geheel (puur subjectief natuurlijk).

Eigenlijk wil ik er ook nog native windows op zetten voor 1 bepaald 3D programma, maar dan zal ik alles wel opnieuw moeten configureren. Het alternatief is om parallels te gebruiken, alleen weet ik niet of dat 3D programma wel vol profijt heeft van de hardware?
Proficiat met de aankoop ;-) Je kunt Parallels downloaden en 14 dagen gratis uitproberen: http://trial.parallels.com/?lang=eu&terr=eu

Alternatieven:
Virtual Box (Open Source) - https://www.virtualbox.org - Alles werkt maar verwacht er niet te veel van, ik heb een voorkeur voor Parallels omdat de prestaties beter zijn en de integratie in macOS is veel diepgaander.

Fusion voor Mac: http://www.vmware.com/products/fusion.html

Je kunt ook altijd BootCamp gebruiken, al is het dan wel vervelend dat je steeds moet opnieuw opstarten wanneer je wilt wisselen tussen macOS & Windows.

Afhankelijk van de applicatie kun je ook kijken of Wine werkt.

Edit:

Ik vergat Veertu nog ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aDutchCow
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-09 16:04
yorroy schreef op maandag 20 maart 2017 @ 14:02:

homemix25 schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 21:26:
[...]

Ik heb exact hetzelfde probleem als jou. M'n Mac is twee keer bij een Repair center geweest voor reparatie. De eerste keer is het scherm vervangen, de tweede keer het gehele moederbord. Het probleem is er nog steeds. Zij gaven inderdaad aan dat het aan de software/FileVault moet liggen, maar ook ik heb FileVault niet gebruikt.

Ik ga een frisse installatie zonder volledige time-machine back-up proberen (alleen bestanden terugzetten). Als dat het probleem niet verhelpt breng ik hem weer terug.
Ik heb mijn Macbook 13,3" 2015 gekocht in oktober vorig jaar en het viel mij ook al op. Voornamelijk als de klep dicht is geweest heb ik het even. Alsof ik zelf LSD geslikt heb. Stelt me wel deels gerust dat ik niet de enige ben met het probleem haha

Als het regent in mei, dan is april voorbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

xoniq schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 22:30:
[...]

Je moet ook niet bij een iCenter aankloppen, maar een echte Apple Store binnen lopen. Daar wordt je een stuk beter geholpen, en die denken mee i.p.v. gelijk vooroordelen vellen. Die sturen 'm dan ook op voor controle, en heb je tenminste een fatsoenlijke analyse dan zomaar een medewerker die maar wat raaskalt.
Dacht ik dus ff niet. Apple store zegt ook valschade/drukschade en legt de schuld bij ons. Klote bedrijf! Apple nooit meer dus. Beetje de consument bedonderen.

Nu 540 euro aan reparatiekosten, terwijl er nog garantie was.

En dan zegt ie gast bij de genius bar. Ja we zijn zo soepel. Ja dacht het dus ff niet hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poehee
ionn schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 13:01:
[...]

Dacht ik dus ff niet. Apple store zegt ook valschade/drukschade en legt de schuld bij ons. Klote bedrijf! Apple nooit meer dus. Beetje de consument bedonderen.

Nu 540 euro aan reparatiekosten, terwijl er nog garantie was.

En dan zegt ie gast bij de genius bar. Ja we zijn zo soepel. Ja dacht het dus ff niet hè.
Goh, dat is jammer, het is een heel andere ervaring dan ik had.
Netjes blijven, eerlijk zijn, en je komt een heel eind.
Misschien zijn de ervaringen gemiddeld wel een stuk beter bij Apple dan bij anderen (althans, dat is mijn indruk op basis van mijzelf en mijn omgeving), en had je net pech...of misschien is er verschil in inzicht over wat zuinig zijn is en wat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

poehee schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 10:43:
[...]

Goh, dat is jammer, het is een heel andere ervaring dan ik had.
Netjes blijven, eerlijk zijn, en je komt een heel eind.
Misschien zijn de ervaringen gemiddeld wel een stuk beter bij Apple dan bij anderen (althans, dat is mijn indruk op basis van mijzelf en mijn omgeving), en had je net pech...of misschien is er verschil in inzicht over wat zuinig zijn is en wat niet.
Dat bleef ik dus tot op een gegeven moment we al een half uur aan het praten werden en ik steeds gefrustreerd raakte.

Zo bleef die kerel bij de genius bar volhouden dat het scherm niet zomaar zelf kapot gaan. Dit argument had ik getackeld door te zeggen als je op internet leest, komt er vaak genoeg voren dat het wel gebeurt en ook bij andere merken. Door temperatuurverschillen bijvoorbeeld.

Zegt die jongen "bij ons niet". En dan begin ik wel een beetje te koken. Apple koopt hun panelen gewoon bij andere bedrijven in, maar dat begreep hij niet.

In ieder geval is dit de enigste ervaring met Apple. En ook de laatste. Ik heb ook duidelijk gemaakt tijdens het gesprek dat wij nooit meer een terugkerende klant zullen zijn. Ik heb altijd al geroepen tegen mijn moeder "je betaalt alleen voor het logo". En dat blijkt nu dus ook.

P.s. de laptop was zelfs krasloos. Zo zuinig is er mee omgegaan.

We hebben nog contact gehad met apple store. We krijgen tot vrijdag om de laptop weer op te halen en verzenden doen ze niet aan, want we leven in de jungle volgens mij 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door ion op 25-03-2017 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Als ik mijn 2016 mbp oplaad voel ik elektriciteit als ik de behuizing aanraak. Onprettig en lijkt me niet helemaal de bedoeling? Ik gebruik de meegeleverde lader en kabel op een niet-geaard stopcontact. Maar geaard of niet zal niets schelen aangezien de stekker toch niet geaard is...
Anyway, hebben meer mensen dit?

Edit: ok lol, ik zat tegen de verwarming aan. Als ik de verwarming niet aanraak voel ik geen stroom op de behuizing. Geen idee of dit nu iets over de mac of over dit huis zegt :'D

Verder heel erg blij met de aankoop :)

[ Voor 20% gewijzigd door Menesis op 25-03-2017 19:28 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyd91
  • Laatst online: 10-09 09:41
Menesis schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 19:24:
Als ik mijn 2016 mbp oplaad voel ik elektriciteit als ik de behuizing aanraak. Onprettig en lijkt me niet helemaal de bedoeling? Ik gebruik de meegeleverde lader en kabel op een niet-geaard stopcontact. Maar geaard of niet zal niets schelen aangezien de stekker toch niet geaard is...

Edit: ok lol, ik zat tegen de verwarming aan. Als ik de verwarming niet aanraak voel ik geen stroom op de behuizing. Geen idee of dit nu iets over de mac of over dit huis zegt :'D

Ik heb dit ook en ik voel het best sterk, dusdanig dat het onprettig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
ionn schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 15:51:
Wij zijn dus naar iCentre tilburg gereden, zegt een medewerker "oh dat is valschade of drukschade dat vergoeden wij niet".
Ik zou gewoon nog eens terug gaan, en contact zoeken met een andere medewerker.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-09 10:53
Menesis schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 19:24:

Dit zegt iets over je netvoeding.

In de voeding zit een netfilter. Deze is als volgt aangesloten:
Fase (230V~) - condensator - aarde - condensator - nul (0V).

Wanneer je een niet-geaard stopcontact gebruikt, of je gebruikt de eurostekker op je voeding i.p.v. het gewone snoer waar wel randaarde op zit, werken de twee condensatoren als spanningsdeler, waardoor op alle geaarde onderdelen zoals de behuizing van je Mac een spanning van 115 V~ komt te staan.

Dit is niet gevaarlijk, want door de condensatoren is de stroomsterkte beperkt, maar wanneer je zelf goed geaard bent door bijvoorbeeld de verwarming vast te pakken, of wanneer je met je voeten er tegen zit terwijl je sokken een beetje vochtig zijn, dan kan je wel wat voelen.

Hier is verder weinig aan te doen. Hooguit een geaard stopcontact gebruiken of de accu ;)

Dit is niet specifiek alleen voor Mac voedingen maar voor alle apparaten die randaarde behoeven terwijl ze op een niet-geaard stopcontact zijn aangesloten.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Wat is nu de beste manier om je batterij het langst goed te houden? Ik m'n MBP meestal thuis en heb dus de mogelijkheid deze continue op te laden. Maar lees hier en daar dat dat niet optimaal zou zijn. Is het dan beter om te ontkoppelen en te gebruiken tot er 20% over is, om hem dan weer op te laden naar 80% en dan weer te ontkoppelen? :P

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyd91
Menesis schreef op donderdag 6 april 2017 @ 12:36:
Wat is nu de beste manier om je batterij het langst goed te houden? Ik m'n MBP meestal thuis en heb dus de mogelijkheid deze continue op te laden. Maar lees hier en daar dat dat niet optimaal zou zijn. Is het dan beter om te ontkoppelen en te gebruiken tot er 20% over is, om hem dan weer op te laden naar 80% en dan weer te ontkoppelen? :P
Ik maak me er niet zo druk om, de drivers en software in macOS zorgen er al voor dat je batterij zo lang mogelijk goed blijft. Het is niet een 'dom' systeem waarbij je hem wel of niet oplaad, dat was vroeger zo bij bepaalde apparaten. Je moet hem vooral niet voor een lange periode leeg laten.

Ook al zou je hem wat langer gezond kunnen houden door zelf veel moeite te steken in een eigen oplaadschema dan zou ik alsnog adviseren om je MacBook gewoon zonder zorgen te gebruiken en wanneer het echt nodig is je Macbook batterij laten vervangen door Apple (is niet bijzonder duur). Peace of mind is ook wat waard toch? ;)

Mijn vorige MBP was er een uit 2011, die heb ik tot en met halverwege 2015 gebruikt en de batterij deed het nog uitstekend! De batterij heb ik vrij intensief gebruikt. Bij eerdere laptops die ik had (Asus, HP) ging een batterij maximaal 12 maanden mee voordat hij compleet onbruikbaar werd, dat is bij Macbooks totaal anders.

[ Voor 30% gewijzigd door boyd91 op 06-04-2017 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri8096
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:28

henri8096

BIM is not a software!

Menesis schreef op donderdag 6 april 2017 @ 12:36:
Zoveel mogelijk aan de lader hangen. Als de batterij vol is gaat, gebruikt de computer gewoon netstroom.
Op die manier zorg je er voor dat je zo min mogelijk laad-cycles opbouwt.
Oftewel gewoon zorgen dat de batterij zo min mogelijk gebruikt wordt.
( 5x 20% opladen wordt ook als een volledige cycle gerekend)
De moderne lithium batterijen kennen geen geheugen meer zoals de oude metaalhydride batterijen.
Sterker nog je batterij leeg trekken is bij lithium batterijen zelfs slecht.

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:50
Ik heb een vraag over de brightness van mijn Late 2013 15" MBPr. Ik merk dat ik deze overdag vrijwel altijd op maximaal moet instellen voor een goed zichtbaar scherm. Alleen s'avonds bij weinig licht voldoet het om hem wat lager, zo rond 50% te zetten.

Is dit normaal of gaat mijn scherm gewoon niet hoog genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:50

4POX

Everybody is wired

henri8096 schreef op donderdag 6 april 2017 @ 16:31:
[...]

Zoveel mogelijk aan de lader hangen. Als de batterij vol is gaat, gebruikt de computer gewoon netstroom.
Op die manier zorg je er voor dat je zo min mogelijk laad-cycles opbouwt.
Oftewel gewoon zorgen dat de batterij zo min mogelijk gebruikt wordt.
( 5x 20% opladen wordt ook als een volledige cycle gerekend)
De moderne lithium batterijen kennen geen geheugen meer zoals de oude metaalhydride batterijen.
Sterker nog je batterij leeg trekken is bij lithium batterijen zelfs slecht.
Lekker gebruiken. En er voor zorgen dat je accu boven de 40 procent blijft. De accu techniek van Apple is zeer goed. Het geen uitzondering dat er mensen zijn met een Macbook die al 1000+ cycles hebben gedaan en nog steeds uren kunnen werken.

Apple haalt die stress uit je hoofd die je nu aan leuke dingen kan besteden.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRAI.7
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:31

KRAI.7

Bwoah...

Sinds een tijdje heb ik onderstaande kernelpanic iedere keer wanneer ik mijn rMBP late 2013 (13 inch) uit slaapstand haal (aangesloten op 2 externe schermen). Ik probeer wijs te worden uit de meldingen en zie volgens mij dat het probleem uit displaypolicyd voortkomt, maar dit weet ik niet zeker en ik kan er ook niet heel veel over vinden op internet... iemand anders hier misschien een idee?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
Anonymous UUID:       2FB5141D-1636-09E1-7702-6E9CF7B5D3FF

Tue May  2 18:18:29 2017

*** Panic Report ***
panic(cpu 3 caller 0xffffff80150011bd): Kernel trap at 0xffffff7f97926e08, type 13=general protection, registers:
CR0: 0x0000000080010033, CR2: 0x0000000107c82000, CR3: 0x000000000730e04f, CR4: 0x00000000001627e0
RAX: 0xc0d140a9c0a98081, RBX: 0xffffff80347a8cd0, RCX: 0x000000000000000a, RDX: 0x00000000000003fe
RSP: 0xffffff8020803680, RBP: 0xffffff80208036c0, RSI: 0x0000000000000002, RDI: 0xffffff802993d000
R8:  0xffffff8034fec608, R9:  0xffffff80208038e0, R10: 0xffffff80154bb600, R11: 0xffffff8020803b18
R12: 0xffffff80208038e0, R13: 0xffffff802993d000, R14: 0xffffff80e5a9b000, R15: 0xffffff8034fec608
RFL: 0x0000000000010202, RIP: 0xffffff7f97926e08, CS:  0x0000000000000008, SS:  0x0000000000000010
Fault CR2: 0x0000000107c82000, Error code: 0x0000000000000000, Fault CPU: 0x3, PL: 0, VF: 0

Backtrace (CPU 3), Frame : Return Address
0xffffff8116425df0 : 0xffffff8014eec3ec 
0xffffff8116425e70 : 0xffffff80150011bd 
0xffffff8116426050 : 0xffffff8014e9d543 
0xffffff8116426070 : 0xffffff7f97926e08 
0xffffff80208036c0 : 0xffffff7f9793f0f5 
0xffffff8020803750 : 0xffffff7f9793f8d6 
0xffffff8020803770 : 0xffffff80154bb63e 
0xffffff80208037b0 : 0xffffff7f9793f95d 
0xffffff8020803800 : 0xffffff7f978e2888 
0xffffff8020803820 : 0xffffff7f978e264d 
0xffffff8020803890 : 0xffffff7f978e2a17 
0xffffff8020803910 : 0xffffff7f97de509c 
0xffffff8020803980 : 0xffffff80154bb63e 
0xffffff80208039c0 : 0xffffff7f97de568c 
0xffffff8020803a10 : 0xffffff7f978e264d 
0xffffff8020803a80 : 0xffffff7f978e2a17 
0xffffff8020803b00 : 0xffffff7f978e0f00 
0xffffff8020803b80 : 0xffffff80154ecc81 
0xffffff8020803cc0 : 0xffffff8014fc01f8 
0xffffff8020803dd0 : 0xffffff8014ef166c 
0xffffff8020803e30 : 0xffffff8014ecdff1 
0xffffff8020803e80 : 0xffffff8014ee2667 
0xffffff8020803f10 : 0xffffff8014fed0d8 
0xffffff8020803fb0 : 0xffffff8014e9dd66 
      Kernel Extensions in backtrace:
         com.apple.AppleGraphicsDeviceControl(3.14.41)[781CA97C-27C8-35C2-BDF3-44C535394021]@0xffffff7f978e0000->0xffffff7f978e9fff
         com.apple.driver.AppleIntelFramebufferAzul(10.2.4)[AE08D3C9-CEB1-3FCC-ACC9-A911D31BE2D3]@0xffffff7f978ec000->0xffffff7f97a3ffff
            dependency: com.apple.iokit.IOPCIFamily(2.9)[C6E3195E-A0D7-3B71-B5F4-9EE9E182D4FC]@0xffffff7f95767000
            dependency: com.apple.iokit.IOACPIFamily(1.4)[4F7FB6AD-2498-3F71-827C-ED7AA4BF2511]@0xffffff7f957b5000
            dependency: com.apple.iokit.IOAcceleratorFamily2(311.11)[41BE9F49-4998-3297-9EF6-9972DD38B09E]@0xffffff7f9779d000
            dependency: com.apple.iokit.IOReportFamily(31)[B14DC3D3-7250-3DA3-BF50-C666EBEDAF4C]@0xffffff7f95a39000
            dependency: com.apple.AppleGraphicsDeviceControl(3.14.41)[781CA97C-27C8-35C2-BDF3-44C535394021]@0xffffff7f978e0000
            dependency: com.apple.iokit.IOGraphicsFamily(514.10)[E197EF14-F55B-3B9C-B903-91258C9CA382]@0xffffff7f965dc000
         com.apple.driver.AppleGraphicsDevicePolicy(3.14.41)[20BE8882-6D0C-3F92-AFE3-80F0E44AB5AF]@0xffffff7f97dde000->0xffffff7f97df0fff
            dependency: com.apple.driver.AppleGraphicsControl(3.14.41)[36E87B0A-B4FB-3072-AFF8-29BA084E38D8]@0xffffff7f97db8000
            dependency: com.apple.iokit.IOACPIFamily(1.4)[4F7FB6AD-2498-3F71-827C-ED7AA4BF2511]@0xffffff7f957b5000
            dependency: com.apple.iokit.IOPCIFamily(2.9)[C6E3195E-A0D7-3B71-B5F4-9EE9E182D4FC]@0xffffff7f95767000
            dependency: com.apple.iokit.IOGraphicsFamily(514.10)[E197EF14-F55B-3B9C-B903-91258C9CA382]@0xffffff7f965dc000
            dependency: com.apple.AppleGraphicsDeviceControl(3.14.41)[781CA97C-27C8-35C2-BDF3-44C535394021]@0xffffff7f978e0000

BSD process name corresponding to current thread: displaypolicyd

Mac OS version:
16E195

Kernel version:
Darwin Kernel Version 16.5.0: Fri Mar  3 16:52:33 PST 2017; root:xnu-3789.51.2~3/RELEASE_X86_64
Kernel UUID: 06F94FD7-451F-34A1-B13C-D68FF7EDE0A0
Kernel slide:     0x0000000014c00000
Kernel text base: 0xffffff8014e00000
__HIB  text base: 0xffffff8014d00000
System model name: MacBookPro11,1 (Mac-189A3D4F975D5FFC)

System uptime in nanoseconds: 8204248550821
last loaded kext at 7197905287061: com.apple.driver.usb.cdc 5.0.0 (addr 0xffffff7f98030000, size 28672)
last unloaded kext at 7145652672060: com.apple.driver.usb.cdc   5.0.0 (addr 0xffffff7f98030000, size 28672)
loaded kexts:
com.asix.driver.ax88179-178a    1.8.0
com.paragon-software.filesystems.ntfs   318.3.14
com.logitech.manager.kernel.driver  6.40.1
com.apple.filesystems.smbfs 3.1.2
com.apple.driver.AppleTopCaseHIDEventDriver 114
com.apple.driver.AppleHSBluetoothDriver 114
com.apple.driver.AGPM   110.23.17
com.apple.driver.X86PlatformShim    1.0.0
com.apple.driver.ApplePlatformEnabler   2.7.0d0
com.apple.filesystems.autofs    3.0
com.apple.driver.AudioAUUC  1.70
com.apple.driver.AppleHDA   279.48
com.apple.driver.AppleGraphicsDevicePolicy  3.14.41
com.apple.driver.AppleUpstreamUserClient    3.6.4
com.apple.driver.pmtelemetry    1
com.apple.iokit.IOUserEthernet  1.0.1
com.apple.driver.AppleThunderboltIP 3.0.8
com.apple.driver.AppleOSXWatchdog   1
com.apple.driver.AppleBacklight 170.9.14
com.apple.iokit.IOBluetoothSerialManager    5.0.4f18
com.apple.driver.AppleLPC   3.1
com.apple.driver.AppleSMCLMU    208
com.apple.driver.AppleMCCSControl   1.3.1
com.apple.Dont_Steal_Mac_OS_X   7.0.0
com.apple.driver.AppleHV    1
com.apple.driver.AppleIntelSlowAdaptiveClocking 4.0.0
com.apple.driver.AppleCameraInterface   5.59.0
com.apple.driver.AppleIntelHD5000Graphics   10.2.4
com.apple.driver.AppleIntelFramebufferAzul  10.2.4
com.apple.iokit.SCSITaskUserClient  394.50.1
com.apple.driver.AppleUSBStorageCoexistentDriver    404.50.6
com.apple.driver.AppleUSBCardReader 404.50.6
com.apple.driver.AppleUSBTCKeyboard 252
com.apple.driver.AppleUSBTCButtons  252
com.apple.AppleFSCompression.AppleFSCompressionTypeDataless 1.0.0d1
com.apple.AppleFSCompression.AppleFSCompressionTypeZlib 1.0.0
com.apple.BootCache 40
com.apple.filesystems.hfs.kext  366.50.19
com.apple.iokit.IOAHCIBlockStorage  295.20.1
com.apple.driver.AppleAHCIPort  326
com.apple.driver.AirPort.Brcm4360   1150.9.1a2
com.apple.driver.AppleSmartBatteryManager   161.0.0
com.apple.driver.AppleHPET  1.8
com.apple.driver.AppleACPIButtons   5.0
com.apple.driver.AppleRTC   2.0
com.apple.driver.AppleSMBIOS    2.1
com.apple.driver.AppleACPIEC    5.0
com.apple.driver.AppleAPIC  1.7
com.apple.nke.applicationfirewall   172
com.apple.security.quarantine   3
com.apple.security.TMSafetyNet  8
com.apple.driver.usb.cdc    5.0.0
com.apple.driver.AppleHIDKeyboard   199
com.apple.driver.AppleMultitouchDriver  368.14
com.apple.driver.AppleInputDeviceSupport    76.6
com.apple.kext.triggers 1.0
com.apple.driver.DspFuncLib 279.48
com.apple.kext.OSvKernDSPLib    525
com.apple.driver.AppleGraphicsControl   3.14.41
com.apple.driver.AppleBacklightExpert   1.1.0
com.apple.driver.X86PlatformPlugin  1.0.0
com.apple.driver.IOPlatformPluginFamily 6.0.0d8
com.apple.iokit.IOSerialFamily  11
com.apple.driver.AppleHDAController 279.48
com.apple.iokit.IOHDAFamily 279.48
com.apple.driver.AppleSMBusController   1.0.18d1
com.apple.driver.AppleSMC   3.1.9
com.apple.driver.AppleSSE   1.0
com.apple.iokit.IOSlowAdaptiveClockingFamily    1.0.0
com.apple.iokit.IOSurface   159.6
com.apple.iokit.IONDRVSupport   514.10
com.apple.AppleGraphicsDeviceControl    3.14.41
com.apple.iokit.IOAcceleratorFamily2    311.11
com.apple.iokit.IOGraphicsFamily    514.10
com.apple.iokit.BroadcomBluetoothHostControllerUSBTransport 5.0.4f18
com.apple.iokit.IOBluetoothHostControllerUSBTransport   5.0.4f18
com.apple.iokit.IOBluetoothHostControllerTransport  5.0.4f18
com.apple.driver.AppleUSBAudio  308.6
com.apple.iokit.IOAudioFamily   205.15
com.apple.vecLib.kext   1.2.0
com.apple.iokit.IOUSBMassStorageClass   4.0.4
com.apple.iokit.IOSCSIBlockCommandsDevice   394.50.1
com.apple.iokit.IOUSBMassStorageDriver  131.50.1
com.apple.iokit.IOSCSIArchitectureModelFamily   394.50.1
com.apple.driver.usb.AppleUSBHub    1.1
com.apple.driver.AppleUSBMultitouch 258
com.apple.driver.usb.IOUSBHostHIDDevice 1.1
com.apple.driver.usb.networking 5.0.0
com.apple.driver.usb.AppleUSBHostCompositeDevice    1.1
com.apple.filesystems.hfs.encodings.kext    1
com.apple.iokit.IOAHCIFamily    288
com.apple.driver.AppleThunderboltDPInAdapter    5.0.2
com.apple.driver.AppleThunderboltDPAdapterFamily    5.0.2
com.apple.driver.AppleThunderboltPCIDownAdapter 2.1.2
com.apple.driver.AppleThunderboltNHI    4.5.3
com.apple.iokit.IOThunderboltFamily 6.5.6
com.apple.iokit.IO80211Family   1200.12.2
com.apple.driver.mDNSOffloadUserClient  1.0.1b8
com.apple.iokit.IONetworkingFamily  3.2
com.apple.driver.corecapture    1.0.4
com.apple.driver.usb.AppleUSBXHCIPCI    1.1
com.apple.driver.usb.AppleUSBXHCI   1.1
com.apple.driver.usb.AppleUSBHostPacketFilter   1.0
com.apple.driver.AppleUSBHostMergeProperties    1.1
com.apple.driver.AppleEFINVRAM  2.1
com.apple.driver.AppleEFIRuntime    2.0
com.apple.iokit.IOSMBusFamily   1.1
com.apple.security.sandbox  300.0
com.apple.kext.AppleMatch   1.0.0d1
com.apple.driver.AppleKeyStore  2
com.apple.driver.AppleMobileFileIntegrity   1.0.5
com.apple.driver.AppleCredentialManager 1.0
com.apple.driver.KernelRelayHost    1
com.apple.driver.DiskImages 444.50.16
com.apple.iokit.IOStorageFamily 2.1
com.apple.driver.IOBluetoothHIDDriver   5.0.4f18
com.apple.iokit.IOBluetoothFamily   5.0.4f18
com.apple.iokit.IOReportFamily  31
com.apple.iokit.IOUSBHIDDriver  900.4.1
com.apple.iokit.IOHIDFamily 2.0.0
com.apple.driver.AppleFDEKeyStore   28.30
com.apple.iokit.IOUSBFamily 900.4.1
com.apple.iokit.IOUSBHostFamily 1.1
com.apple.driver.AppleBusPowerController    1.0
com.apple.driver.AppleACPIPlatform  5.0
com.apple.iokit.IOPCIFamily 2.9
com.apple.iokit.IOACPIFamily    1.4
com.apple.kec.Libm  1
com.apple.kec.pthread   1
com.apple.kec.corecrypto    1.0
Model: MacBookPro11,1, BootROM MBP111.0138.B25, 2 processors, Intel Core i5, 2,4 GHz, 8 GB, SMC 2.16f68
Graphics: Intel Iris, Intel Iris, Built-In
Memory Module: BANK 0/DIMM0, 4 GB, DDR3, 1600 MHz, 0x802C, 0x384B54463531323634485A2D314736453120
Memory Module: BANK 1/DIMM0, 4 GB, DDR3, 1600 MHz, 0x802C, 0x384B54463531323634485A2D314736453120
AirPort: spairport_wireless_card_type_airport_extreme (0x14E4, 0x112), Broadcom BCM43xx 1.0 (7.21.171.124.1a2)
Bluetooth: Version 5.0.4f18, 3 services, 27 devices, 1 incoming serial ports
Network Service: AX88179 USB 3.0 to Gigabit Ethernet, Ethernet, en4
Network Service: Wi-Fi, AirPort, en0
Serial ATA Device: APPLE SSD SM0256F, 251 GB
USB Device: USB 3.0 Bus
USB Device: Card Reader
USB Device: Hub
USB Device: AX88179
USB Device: USB3.0 Hub
USB Device: My Passport 0820
USB Device: Ultra
USB Device: Apple Internal Keyboard / Trackpad
USB Device: BRCM20702 Hub
USB Device: Bluetooth USB Host Controller
USB Device: Hub
USB Device: Bose USB Audio
USB Device: USB2.0 Hub
Thunderbolt Bus: MacBook Pro, Apple Inc., 17.2

Dit had ik laatst ook, totdat m'n MacBook helemaal vastliep. Omdat ik toch de grote schoonmaak in gedachten had na 3 jaar heb ik alles maar meteen opnieuw geïnstalleerd, SMC/PRAM reset gedaan en alles opnieuw geconfigureerd (dus zonder terugzetten van een back-up).

Het maakt ook niet uit of ik bepaalde dingen loskoppel of iets dergelijks, elke keer als ik de rMBP uit slaapstand haal krijg ik deze melding..... :/

Edit: contact gehad met Apple Support en zij verwijzen me naar de Genius Bar. Ben alleen bang dat het me wel geld gaat kosten als het een hardwareprobleem is, aangezien de garantie inmiddels verlopen is (had 3 jaar via Dixons/MyCom/iCentre, en afgelopen januari is de garantie verlopen). :'( Ik zei een paar weken terug nog tegen m'n vriendin dat ik zo blij met m'n rMBP was omdat 'ie al 3,25 jaar zonder problemen perfect werkt... ;(

[ Voor 3% gewijzigd door KRAI.7 op 03-05-2017 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Vandaag was m'n MBP dichtgeklapt en aan de lader. Maar in Spotify op m'n telefoon dook de MBP toch op onder "devices", wat mij het idee geeft dat de dichtgeklapte MBP toch aanstond ipv in standby. Doordat er geen lichtje is of geluid is het een beetje moeilijk te achterhalen of ie nou wel of niet aanstond..?

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyd91
Menesis schreef op zondag 7 mei 2017 @ 20:25:
Vandaag was m'n MBP dichtgeklapt en aan de lader. Maar in Spotify op m'n telefoon dook de MBP toch op onder "devices", wat mij het idee geeft dat de dichtgeklapte MBP toch aanstond ipv in standby. Doordat er geen lichtje is of geluid is het een beetje moeilijk te achterhalen of ie nou wel of niet aanstond..?
Toevallig een externe monitor aangesloten? Je macbook gaat dan niet in sluimerstand als je hem dichtklapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Menesis schreef op zondag 7 mei 2017 @ 20:25:
Misschien staat "Powernap"?
Pagina: 1 ... 121 ... 128 Laatste