Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royy
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-06 12:49
edit; thanks spone

[ Voor 95% gewijzigd door Royy op 10-07-2012 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik heb de 17R SE een eigen ervaringentopic gegeven ([Ervaringen] Dell Inspiron 17R Special Edition) zodat we dit 15R topic een beetje schoon houden :)

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 396639

Na een paar uurtjes te hebben gespeeld op de Dell moet ik zeggen dat het een heerlijk apparaat is. Waar ik vaak moeite mee heb is het aanpassen aan een nieuwe toetsenbord. Heb hier helemaal geen last van. Het backlight is hier ook een echte toevoeging bij.

Verder ben ik blij verrast over het geluid. Het klinkt helder en met een beetje fantasie kun je er de bass wel bij denken. Verder ga ik vannacht en morgen nog lekker spelen en zal ik morgenavond een review plaatsen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:50
Zo heb mijn eigen review eindelijk af!

Klik hier!

Heb ook de informatie ingevuld van de 15r SE in de unsorted section hier op Tweakers, zodat die straks ook in de pricewatch staat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwezz
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:48
Mooie review! Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 347845

Hoe hoog is het contrast/helderheid, ... van dit scherm, heeft iemand daar ondertussen al zicht op :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Op de eerste pagina staan wat vermoeddens van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tracking Cookie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:45
ChillPascal schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 16:20:
*snip*
Er waren drie mogelijke 'start' configuraties: (Met de verschillen)
  • €799 - i5 & Dvd brander
  • €939 - i7 QM & Blu-ray
  • €999 - i7 QM, Blu-ray, 32GB Msata schijf
*snip*
Op de website van Dell bestaat geen €999 variant van de Inspiron 15r SE. De duurste Inspiron 15r SE kost €969 en heeft een 8X DVD+/-RW station in plaats van een Blu-ray station.

Zie: https://www.dell.com/nl/p/inspiron-15r-se-7520/fs?cs=nlepp1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan lijkt me dat toch een zeer goed scherm te zijn in deze prijscategorie, of vergis ik me nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-06 10:57
Anoniem: 347845 schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 13:07:
Dan lijkt me dat toch een zeer goed scherm te zijn in deze prijscategorie, of vergis ik me nu?
Tja, de echte specificaties en tests van het scherm ontbreken nog. Maar zoals het nu lijkt is het een redelijk scherm inderdaad :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tracking Cookie
@ChillPascal: Ik heb ook zojuist een gesprek gehad met de livechat van Dell, de Inspiron 15r SE mét i7 en zonder blu-ray is 909 euro. Dus het scheelt 30 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er is geen inspiron 15R met i7 en 1080p scherm zonder blu-ray. Niet volgens mij sheet althans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tracking Cookie
Nee, klopt. Je kan echter een digitale offerte aanvragen bij een Dell Live Chat medewerker, waarbij je de Blu-ray kan laten vervangen door een normale DVD speler. Ik doelde op dit stukje van Pascall zijn review:
ChillPascal schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 16:20:
*snip*
Jammer genoeg stond mijn 'ideale' configuratie er niet tussen, i7 QM met een normale dvd-brander. Omdat ik toch van plan was om de optische schijf te verwijderen voor een caddy is het natuurlijk jammer als dat een dure blu-ray drive is! Na even rondvragen op het forum hier op Tweakers, heb ik besloten om eens in een Dell Live Chat te vragen of er een optie was MET i7QM en ZONDER Blu-Ray. Deze meneer heeft mij netjes geholpen en een factuur gemaakt, helaas was hij al weg voordat ik kon vragen wat ik ermee moest en wat er nou veranderd was.
*snip*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mij werd bij de Chat verteld dat het gewoon niet mogelijk was, of een i7+Blu-Ray of een i5 zonder Blu-Ray. Maar voor de i5 gegaan vanwege dezelfde reden als ChillPascal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwezz
Ik heb hem vandaag ook ontvangen. (vorige week donderdag besteld)
De bouwkwaliteit is beter dan verwacht. Typt vlot. Het scherm is ook beter van verwacht.

Het eerste wat ik deed was backupdvd's maken, daarna HDD eruit en SSD erin.
Daarna schone installatie van Windows erop, drivers geïnstalleerd etc...

Wat voor mij wel gek was, toen ik de windowsprestatie-index deed scoorde de computer 5.7 (laagste score = harde schijf)

Na de SSD scoorde hij slechts 5.5 (laagste score Grafische Prestaties)

Ik zag in de review van Pascal dat dit ook het geval was. Enig idee waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zijn er hier trouwens meer mensen waarvan de webcam scheef is gemonteerd? Vind dit echt belachelijk dat ze daar niet op letten. Een groot probleem? Nee, dat niet. Maar is gewoon slordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
Wat voor bluray zit er in?
Slot of tray loader?

Moch het slotloader zijn, en hij in een m17 past, heb ik wel interesse in een bluray

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 451636

Tray: zie ook review hier, met veel foto's: http://www.notebookcheck....ion-Notebook.77858.0.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal
Anoniem: 396639 schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 18:00:
Mij werd bij de Chat verteld dat het gewoon niet mogelijk was, of een i7+Blu-Ray of een i5 zonder Blu-Ray. Maar voor de i5 gegaan vanwege dezelfde reden als ChillPascal
Ik ben wel voor de i7 QM gegaan he!
aron225 schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 22:42:
Wat voor bluray zit er in?
Slot of tray loader?

Moch het slotloader zijn, en hij in een m17 past, heb ik wel interesse in een bluray
Mijn Aanbod adverentie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwezz
Nieuwe driver :

New switchable graphics driver...

ADVANCED MICRO DEVICES AMD Radeon HD 7730M
Jul 12, 2012
A01 8.951.9.1

http://www.dell.com/suppo...ileFormats?driverID=N8PHN

-Fix Intel Graphic issue about L3 DYNAMIC PARITY FEATURE,
-Fix DF547484 ST_Turbo, BSoD 116 happens while playing game Batman: Arkham Asylum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brikkah
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:14
Ik zit ook te overwegen om een 15R SE te kopen, maar ik heb nog een aantal vragen:

- Moet je speciale drivers installeren om de cache SDD te kunnen gebruiken of doet Windows dit automatisch?
- Scheelt een cache SSD veel in performance?
- Gaat de cache SSD ook werken als ik de HDD vervang door een SSD en de HDD op de plek van de dvd drive doe?
- Voldoet bijvoorbeeld deze caddy om de HDD op de plek van de dvd drive te doen? http://www.ebay.com/itm/N...4600e123f7#ht_2379wt_1037

Ik hoop dat iemand wat antwoorden heeft op mijn vragen :)

Alvast bedankt!

[ Voor 45% gewijzigd door Brikkah op 12-07-2012 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaNS1443
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04-06 13:29
Na mijn inspiron 15r se een aantal dagen in gebruik te hebben blijft het een geweldige laptop, maar om meer snelheid te behalen wil ik een ssd plaatsen waar de huidige hdd zit en de huidige hd verplaatsen naar de dvd-drive. Omdat ik het nooit eerder heb gedaan heb ik een aantal vraagjes.
-Om mijn hdd op de plek waar nu de dvd-drive is te krijgen heb ik een hdd-caddy nodig, maar welke zou dat dan moeten zijn?
-Kan ik dan "het kapje" wat nu aan de dvd-drive zit om alles af te sluiten overzetten of hoe gaat dat in zijn werk?
-Ik ben van plan om de Samsung 830 128GB aan te schaffen, heb ik dan de notebook kit echt nodig of is de gewone versie voldoende?
-En last but not least is het vrij gemakkelijk te doen aangezien dit dan mijn eerste keer zal worden? Ik heb de handleiding bekeken en het lijkt mij te doen, maar iemand met praktijkervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwezz
Volgens mij heb je een sata to sata optical drive caddy nodig en die van 12.7.
Het vervangen van de optische schijf is piece of cake.
Het 'kapje' kun je van de dvd-rom klikken en plaatsen op de caddy, zodat je van buitenaf niets ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vandaag een Inspiron 15R SE besteld (België).

Configuratie van €969 op de Belgische dell website.
Even kort de belangrijkste specs:
- 3612QM CPU
- Full HD beeldscherm (mat)
- 1TB HDD + 32GB SSD
- 7730M GPU
- Resource DVD met drivers en diagnosis (koste maar €5)

Dit voor het bedrag van €880 euro incl. btw, transport (€25!) en recupel doordat ik een coupon had van 10%. Verwachte leverdatum: 25 juli en staat momenteel in 'werk in uitvoering'.

Nu nog wachten tot de laptop ook effectief binnen is :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal
Ben benieuwd naar je Ervaring!
Geen backlight toetsenbord trouwens?

[ Voor 82% gewijzigd door ChillPascal op 14-07-2012 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik had het vooraf even nagevraagd, maar er is geen Belgian azerty toetsenbord beschikbaar. Ik kon wel opteren voor een Frans backlit keyboard, maar ik typ al jaren blind en heb niet zo veel behoefte aan een backlit keyboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal
Haha ik snap dat je liever Azerty typt dan de franse layou (Denk qwerty?)
Moet zeggen dat de mijne wel over een backlight toetsenbord beschikt, en het wel ideaal is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperEgo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-07-2024
Franse layout is ook azerty maar bepaalde tekens staan anders enzo. Is wel lastig als je dat niet gewoon bent:p. Als je dan toch ooit van plan bent om ooit een overstap te maken kan je evengoed voor qwerty gaan en direct goed zitten ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal
SemperEgo schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 22:07:
Als je dan toch ooit van plan bent om ooit een overstap te maken kan je evengoed voor qwerty gaan en direct goed zitten ;).
Eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal
Excuses voor het dubbele posten, maar

Om de een of andere reden krijg ik alleen 2 temperaturen van m'n moederbord en eentje van m'n SSD te zien op HWMonitor. Geen temperaturen van de CPU of GPU (die zo'n beetje 't belangrijkst zijn)

Iemand een verklaring? Misschien de CPU 3620QM en GPU 7730M te nieuw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoQue.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-06 18:25
ChillPascal schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 23:53:
Excuses voor het dubbele posten, maar

Om de een of andere reden krijg ik alleen 2 temperaturen van m'n moederbord en eentje van m'n SSD te zien op HWMonitor. Geen temperaturen van de CPU of GPU (die zo'n beetje 't belangrijkst zijn)

Iemand een verklaring? Misschien de CPU 3620QM en GPU 7730M te nieuw?
www.gputemp.com

Deze laat wel de temperatuur zien van de 7730M, mits je de GPU gebruikt (hoge prestatie modus, bij amd switchable graphics). Bij mij komt de GPU niet boven de 55 a 60 graden celcius uit. CPU kan ook gewoon worden uitgelezen door een programma, nog niet getest verder. Probeer anders eens speedfan.

[ Voor 39% gewijzigd door RoQue. op 15-07-2012 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk dat je beter GPU-Z kunt gebruiken voor de GPU temps. Die is daarvoor gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoQue.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-06 18:25
GPU-z bleef bij iemand hierboven steeds hangen en registreerde de 7730m niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brikkah
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:14
Gisteren ook een 15R SE gekocht, gewoon de standaard configuratie die kwa prijs begint bij 939 euro.

Met kortingsbon, epp korting en shopkorting kostte hij totaal 755 euro. Verwachte leverdatum staat nu op 3 augustus.. Kan niet wachten !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 398789

Ik heb sinds kort de i7 zonder bluray.

In Belgie had deze de prijs van 899.

Uitstekend toestel, enkel jammer van de wat losizttende dvd-tray.
En er klopt volgens mij iets niet met de HD7730M , al toch draait ie goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sthony
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-06 16:26
Anoniem: 347845 schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 20:51:
Ik had het vooraf even nagevraagd, maar er is geen Belgian azerty toetsenbord beschikbaar. Ik kon wel opteren voor een Frans backlit keyboard, maar ik typ al jaren blind en heb niet zo veel behoefte aan een backlit keyboard.
Kan je meegeven wie je aan de lijn/chat had?
Gisteren kreeg ik te horen dat een Frans Keyboard geen optie was.

[ Voor 0% gewijzigd door Sthony op 18-07-2012 07:50 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sthony schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 07:50:
[...]

Kan je meegeven wie je aan de lijn/chat had?
Gisteren kreeg ik te horen dat een Frans Keyboard geen optie was.
Reda Harrath. Bovendien kreeg ik ook meteen een 10% coupon toen ik dit vroeg, moest je zelf nog niet zo'n bon hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-06 14:11
Ik heb gister de 15R SE besteld. Eigenlijk had ik de SSD variant willen hebben, maar via de klantenservice werd mij medegedeeld dat SSD op dit moment niet leverbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal
Pizza_Boom schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 13:44:
Ik heb gister de 15R SE besteld. Eigenlijk had ik de SSD variant willen hebben, maar via de klantenservice werd mij medegedeeld dat SSD op dit moment niet leverbaar is.
Je kan er gemakkelijk zelf een SSD in zetten. Heb je veel meer SSD-geheugen, en keuze uit alle SSD's
Mis je alleen wel je optische drivebay of je HDD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olympia
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-05 09:41
@Pizza_Boom

Ik zou de optische drive vervangen door de HDD en je SDD in de HDD slot doen. Als je een Blu-Ray drive had zou je hem nog kunnen verkopen. Indien je nog een aantal cd's hebt liggen waarvan je gebruik wilde maken, kun je een externe DVD-brander (of Blu-Ray die wel wat duurder is) kopen voor een paar tientjes.

Veel succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sthony
  • Laatst online: 03-06 16:26
Olympia schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 14:27:
@Pizza_Boom

Ik zou de optische drive vervangen door de HDD en je SDD in de HDD slot doen. Als je een Blu-Ray drive had zou je hem nog kunnen verkopen. Indien je nog een aantal cd's hebt liggen waarvan je gebruik wilde maken, kun je een externe DVD-brander (of Blu-Ray die wel wat duurder is) kopen voor een paar tientjes.

Veel succes!
Bestaat er niet een case die van je blu ray drive een externe drive vanmaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olympia
Ja je kunt ook een enclosure case kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal
Sthony schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 15:47:
[...]

Bestaat er niet een case die van je blu ray drive een externe drive vanmaakt?
Volgens mij kun je wel een Sata+Power naar USB kabel krijgen, zou je alleen eventjes goed moeten zoeken!

En je kunt 'm wel losmaken door er met een paperclip in te prikken, moet lukken dacht ik zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
ChillPascal schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 21:26:
[...]

Je kan er gemakkelijk zelf een SSD in zetten. Heb je veel meer SSD-geheugen, en keuze uit alle SSD's
Mis je alleen wel je optische drivebay of je HDD!
Behoud je dan wel je garantie? Want ik heb opzettelijk extra garantie en no nonsense maar gewoon maken dat ding ingekocht, omdat ie dagelijks mee mag in het OV e.d. en ook de huidige laptop (een amilo 2548 van 4,5 jaar oud zonder moederbordproblemen) wel omvalt of een stootje krijgt.

Enige wat we dan overhouden is het feit dat je een gat hebt in je laptop waar je blu ray zat (opening enzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FT Twisty
  • Laatst online: 11-02 22:12

FT Twisty

😎🏍️🎮📺📷☕

Pizza_Boom schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 20:43:
[...]
Behoud je dan wel je garantie? Want ik heb opzettelijk extra garantie en no nonsense maar gewoon maken dat ding ingekocht, omdat ie dagelijks mee mag in het OV e.d. en ook de huidige laptop (een amilo 2548 van 4,5 jaar oud zonder moederbordproblemen) wel omvalt of een stootje krijgt.

Enige wat we dan overhouden is het feit dat je een gat hebt in je laptop waar je blu ray zat (opening enzo).
Ik weet niet hoe het precies zit voor de consumenten systemen als je het systeem open maakt, maar als je zekerheid wilt hebben of je de garantie behoud, dan kun je naar de Dell helpdesk bellen en het vragen.
Of je kan dan zeggen dat je een SSD kaart erin wilt zetten en of ze de instructies aan de telefoon kunnen doorgeven
Als er dan iets misgaat terwijl je aan de telefoon zit, dan is degene die je helpt aan de telefoon verantwoordelijk en moet de schade vergoedt worden.

Maar zoals ik zei het kan anders werken voor consumenten systemen.

AMD 3700x | Asus RTX 2080 OC | ROG Strix x570-F Gaming | Corsair 16GB @ 3200 | Honda CBR600F4 | Canon 650D | Canon 18-55mm | Canon 50mm f1.8 | Tamron 70-300mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De inspiron review is er nu ook in het engels: http://www.notebookcheck....ion-Notebook.78323.0.html
Addendum (07.13.2012): Dell clarified that the mSATA interface will only be installed should the notebook be ordered with a SSD. Installing a mSATA-SSD in the available slot is therefore not possible since the interface is missing (just like in our test sample). The above is true only for the Inspiron-series; XPS and Alienware models come with a mSATA interface.
:') !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zonet mijn Inspiron 15R SE binnen gekregen. Eerste indruk: top! Geen mankementen whatsoever gevonden en het beeldscherm is echt goed. (Ik kom van 1600x900 op een 17.3" laptop).

Enkele vragen:

-Er wordt 15 maanden mcafee meegeleverd bij deze laptop (gratis - zat in de prijs). Wat raden jullie mij aan: alsnog mcafee gebruiken of over gaan naar Avast? Ik ben zelf al jaren Avast gewoon.

- Standaard staat het beeldscherm ingeschakeld op 125%, ik heb dit veranderd naar 100% en ik kan alles nog steeds perfect lezen, alles is een stuk kleiner en scherper geworden. Houden zo of terug naar 125% gaan?

- Op de factuur zie ik staan: 32GB SSD. Als ik naar 'computer' ga zie ik echter maar 1 hardeschijf van 919GB, meer niet. Hoe kan ik zien of ik ook effectief de SSD heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je kan in device manager kijken. Misschien staat het ook in het BIOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik had al gekeken in apparaatbeheer maar vond het daar niet meteen terug. Ik zal eens kijken in het bios!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klokslag
  • Laatst online: 15-05 22:18
Ik heb sinds dinsdag mijn inspiron 15r SE binnen, ik kom van een budget vostrolaptop.

Eerste indrukken waren van het scherm: zeer goede kleurweergave onder verschillende hoeken (ik had een laptop waar je het scherm zo moest kantelen dat je er verticaal op keek en dan nog altijd boven en onder iets andere kleuren zag). Nu kan ik ook volwaardig 2 office vensters naast elkaar zetten wat vooral handig is bij verslagen (excel en word tegelijk zichtbaar) . Bovendien viel het ook op dat de laptop zeer stil is. Nu vandaag vrijdag hoor ik hem wel iets meer maar nog altijd zeer stil.

Wegens goede ervaringen met de service van dell (2 keer een scherm komen vervangen en 1 keer een moederbord) heb ik alle opties van service erbij gekocht (3 jaar thuis komen vermaken en 3 jaar accidental damage). Omdat de bestelling niet zichtbaar was heb ik zelf contact moeten opnemen achteraf bleek dat de 3 jaar accidental damage niet beschikbaar was. Na een mailtje te sturen met de vraag waarom de bestelling niet beschikbaar was hebben ze me dit laten weten en kon ik kiezen voor 2 jaar accidental damage. Nadien hebben ze gelukkig (zelf) teruggebeld en me laten weten dat dit toch kon en de bestelling zoals ik in het begin heb ingevoerd besteld is. Omdat ze zelf hebben teruggebeld stoort dit me niet en met vorige ervaringen met dell weet ik dat je soms geduld moet hebben (2 uur naar een verkeerd helpdesknummer bellen omdat het verkeerde nummer op hun website stond 8)7 ).

Alles werkt snel ik heb geen benchmarks gedraaid maar in maple (wiskunde programma) merk ik toch wel dat de berekeningen een stuk sneller gaan en sommige applicaties (Blackberry device manager) starten ook merkbaar sneller op dan vroeger ik vermoed dat dit komt door de caching ssd. De grafische kaart heb ik nog niet nodig gehad. In het begin was ik beetje verbaasd dat ik bij iedere applicatie moest aanduiden of ik de grafische kaart wou gebruiken maar na een tijdje aanduiden gaan de meldingen weg. ik heb nog bij geen enkel applicatie aangeduid dat ik hem aan wou gebruiken (lijkt me ook niet nodig als je niet gamed).

Na intensief dual booten op mijn vorige latop heb ik hierop nog geen ubuntu geinstaleerd. Windows 7 is in vergelijking met vista ook een hele verademing vooral die Homegroups zijn leuk. Geen geklooi meer met chrome en google cloudprint om iets op een andere computer af te drukken. En na kennis gemaakt te hebben met windows live mail heb ik thunderbird er ook afgesmeten (was het eerste was ik had geïnstalleerd). Als ik ergens lees dat Windows 8 en deze laptop goed samenwerken (geen driverissues) en homegroups in windows 8 ook goed samen werken met windows 7 denk ik dat ik voor 15 euro zal upgraden.

Ik denk dat ik in iets rond de 1075 euro heb betaald (10% coupon en 5% EPP en energy rugzak inbegrepen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olympia
-Er wordt 15 maanden mcafee meegeleverd bij deze laptop (gratis - zat in de prijs). Wat raden jullie mij aan: alsnog mcafee gebruiken of over gaan naar Avast? Ik ben zelf al jaren Avast gewoon.
Indien jij beschikt over een Avast! licentie, zou ik voor Avast! gaan. Zo niet, dan zou ik voor McAfee gaan. Ach het is maar wat je zelf wilt.
- Standaard staat het beeldscherm ingeschakeld op 125%, ik heb dit veranderd naar 100% en ik kan alles nog steeds perfect lezen, alles is een stuk kleiner en scherper geworden. Houden zo of terug naar 125% gaan?
Zelf heb ik hem op 100% gezet om dezelfde redenen als die jij zojuist noemde. Het maakt verder geen fluit uit of je 100% of 125% hebt ingesteld, het is maar wat jij lekkerder vindt lezen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik loop tegen volgend probleem aan, in zowel Skyrim als Diablo 3: wanneer ik aan het gamen ben slaat de laptop volledig vast na ongeveer 5 minuten in Skyrim en 20 minuten in Diablo 3. Het beeld bevriest, het geluid stopt en de computer reageert nergens meer op. Ik moet hem dan handmatig uitschakelen door de powerknop ingedrukt te houden.

Bovendien weigert Diablo 3, desondanks ik in het CCC 'hoge prestaties' heb aangegeven voor D3, de AMD kaart te gebruiken. Vreemd genoeg kan ik wel spelen op de intel IGP met alles op max, native resolutie en shadows op medium, alhoewel het wel sterk stottert. CPUID toont ook aan dat ik op de Intel HD 4000 game, aangezien de temperatuur tijdens het spelen van D3 op 60° kwam.

Temperaturen voor D3 waren overigens 65° voor de CPU (package). Voor Skyrim heb ik geen gegevens kunnen zien doordat de computer vastliep.

Ik heb bovendien ook de nieuwste driver voor de grafische kaart van de dell website gedownload en geïnstalleerd zonder problemen, helaas doet het probleem zich nog steeds voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
klokslag schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 16:50:
Ik denk dat ik in iets rond de 1075 euro heb betaald (10% coupon en 5% EPP en energy rugzak inbegrepen).
Ook 3 Jaar accidental damage bijgekocht, 3 jaar full service, 3 jaar lowjack, 3 jaar McAfee en gezichtsherkenning? Ik kom namelijk tegen hetzelfde bedrag aan, ook met rugzak :P Ik ben echter ook nog aan het bellen geweest met ze.
En welk basismodel heb jij gebruikt, die van 939 of die van 969? Omdat je het over SSD hebt en tegen mij werd gezegd dat SSD niet leverbaar was.
Iig veel plezier ermee, ik moet nog een week of 2...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je kan aldus iemand anders in dit topic http://www.gputemp.com/ gebruiken om de temperaturen van de GPU te bekijken. Als de laptop consistent vastloopt is dat waarschijnlijk het probleem. Anders kan het ook de harddisk of RAM zijn, of natuurlijk de drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Net even geïnstalleerd en dat programma beweert dat de Radeon HD 7730M effectief gebruikt wordt (99-100% load). Temperaturen gingen niet hoger dan 58°, wat misschien ook logisch is aangezien ik maar een kleine 5 minuten getest heb. Vreemd genoeg toont CPUID aan dat opnieuw de Intel 4000 gebruikt werd, die werd ook 58°, vreemd.
Wat me wel opviel is dat het inlogscherm van D3 enorm hard stottert, maar dat het spel zelf tamelijk goed draait. Is er geen andere manier om te testen of ik in-game effectief de 7730M gebruik?

Ik ben zelf ook al even gaan kijken op de Dell website voor hardwareondersteuning en zij bieden programma's aan om alles (hardwarematig) te testen. Ik vermoed dat ik die programma's maar eens zal moeten draaien? Alleszins voor het moederbord, RAM en HD vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als het goed is heb je een bootable CD erbij gekregen met dell diagnostics er op. Die test je harde schijf/ram/cpu/geluid/toetsenbord.. De foutcodes kan je dan meteen doorgeven aan de support. Uit mijn ervaringen accepteert dell testresultaten van HDtune en dat soort tools niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goed, die heb ik hier liggen, ik zal de tests uitvoeren en de resultaten hier posten, en vervolgens aan Dell laten weten indien dit nodig zou zijn!

Edit: Wanneer ik de CD laadt dan krijg ik een hele lijst met toepassing en apparaatstuurprogramma's. Ik ben bij de help gaan zoeken hoe ik de diagnostics kan vinden en dat zou zogezegd in het vakje 'onderwerp' moeten staan. Helaas staat deze optie hier niet bij en bijgevolg vind ik ook de diagnostische programma niet op de CD? Ook in de zoekfunctie van de CD vind ik niks op 'diagnostics' of 'diagnostische programma's'. 8)7

Edit 2: Nog steeds niet gevonden op de CD, dus heb ik maar de test genomen vanuit het Bios. Dit test automatisch alles van het systeem in 5minuten. Er werden toen geen fouten gevonden. Ik heb nu een lange test genomen en nu blijft hij al meer dan een uur de hardeschijf testen. Vreemd genoeg zei Dell zelf dat de test maar 30 minuten zou duren.

Edit 3: De tests in het BIOS zijn net afgelopen, heeft zo'n 3uur geduurd! Alle is 'OK' volgens het bios, geen problemen gevonden. Misschien toch iets drivermatig niet in orde?

Edit 4: Gisterenavond ook nog het programma Dell PC Diagnostics laten draaien, een programma dat je kan downloaden op de webpagina van Dell zelf. Het programma heeft ook alles getest en alles was 'geslaagd'. Ik heb zonet 5 minuten geleden na amper 5 minuten gamen weer een vastloper gehad. Ik heb alvast Dell gecontacteerd, maar de kans zit er in dat ik hem gewoon terugstuur en een nieuwe vraag...

[ Voor 107% gewijzigd door Anoniem: 347845 op 22-07-2012 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klokslag
Pizza_Boom schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 16:41:
[...]

Ook 3 Jaar accidental damage bijgekocht, 3 jaar full service, 3 jaar lowjack, 3 jaar McAfee en gezichtsherkenning? Ik kom namelijk tegen hetzelfde bedrag aan, ook met rugzak :P Ik ben echter ook nog aan het bellen geweest met ze.
En welk basismodel heb jij gebruikt, die van 939 of die van 969? Omdat je het over SSD hebt en tegen mij werd gezegd dat SSD niet leverbaar was.
Iig veel plezier ermee, ik moet nog een week of 2...
nope geen 3 jaar lowjack en Mc affee ik gebruik prey en AVG
Bij mij zat de SSD erbij dus 969, noteer wel dat ik in België besteld heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 465189

Hoe is de kwaliteit van de speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olympia
ChillPascal schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 16:18:
Audio
De 15r SE beschikt over 2 Skullcandy-luidsprekers van 2W per stuk. Deze zijn beide geplaatst aan de onderkant van de voorkant (Ja snap je 't nog).

De 'Skullcandy van Dell', 'Bang and Olufsen van Asus' of 'Beats van HP' is na mijn mening gewoon verkoop praat. Maar ik moet wel toegeven dat ik blij verrast was toen ik voor het eerst een goed muziekje opzette (Rise Against!!) Het geluid was zeer helder en had genoeg volume. Alhoewel de duidelijkheid van het geluid wel achteruit ging toen ik het volume goed opdraaide. Verder ben ik zeer tevreden met deze 'Skullcandy' boxen!
Dit dus.

[ Voor 3% gewijzigd door Olympia op 22-07-2012 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cypr
  • Laatst online: 28-03-2024
Zojuist ook mijn 15R SE binnen gekregen waarvan in nu typ :)

Wat een prachtig mooie PC. Heb alleen hetzelfde probleem als MadWeasel.

Er zit een SSD in en een HDD. Maar ik zie maar 1 partitie van 900GB. Ik wil gewoon een C: SSD en een D: HDD schijf zien zodat ik kan kiezen waar iets op komt te staan. Is dit mogelijk zonder geheel Windows opnieuw te installeren?

Verder is het een fijn dingetje! Eerst even een paar Dell dingen verwijderd (nutteloze dingen) en een beetje rond gespeeld met de PC.

Heb hem nu paar uurtjes in gebruik dus kan er nog niet veel over zeggen verder! Zodra antwoord heb over SSD, HDD ga ik dat doen en even goed testen hoe die bevalt :)

Life goes on!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
De SSD in de 15R SE is toch mSATA? Dat is een caching SSD en daar kan je dus niet zelf programma's of iets op installeren / opslaan. Windows gebruikt die voor caching van bepaalde bestanden.

Volgens mij moet je dan een aparte SSD kopen en de HDD in de ruimte van de DVD speler stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cypr
  • Laatst online: 28-03-2024
Cubic X schreef op maandag 23 juli 2012 @ 12:01:
De SSD in de 15R SE is toch mSATA? Dat is een caching SSD en daar kan je dus niet zelf programma's of iets op installeren / opslaan. Windows gebruikt die voor caching van bepaalde bestanden.

Volgens mij moet je dan een aparte SSD kopen en de HDD in de ruimte van de DVD speler stoppen.
Heb het even nagekeken. Volgens mij heb je inderdaad gelijk. Ik merk wel dat de laptop aanzienlijk sneller is dan een gemiddelde met 5.400 RPM.

Dan blijf ik hem zo houden ga ik eens goed aan de test zo ;) bedankt voor het antwoord!

Life goes on!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vandaag contact opgenomen met Dell support en werd zeer goed geholpen door een technieker, alleen kon hij de oorzaak van het probleem niet meteen achterhalen, al vermoedde hij dat het waarschijnlijk aan de drivers zou liggen. Woensdag komt er al een monteur langs om het moederbord te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klokslag
Cypr schreef op maandag 23 juli 2012 @ 12:03:
[...]

Heb het even nagekeken. Volgens mij heb je inderdaad gelijk. Ik merk wel dat de laptop aanzienlijk sneller is dan een gemiddelde met 5.400 RPM.

Dan blijf ik hem zo houden ga ik eens goed aan de test zo ;) bedankt voor het antwoord!
Denk moest je echt willen dat het wel lukt zoek effe op "intel rapid start" en zoek dan in die app een cacheapperaat opieuw instellen maar ik zie weinig reden omdat te doen.
1. Klik op 'Versnellen'.
2. Klik op 'Opnieuw instellen als beschikbaar'.
3. Klik ter bevestiging op 'Ja'.
4. De pagina 'Versnellen' wordt vernieuwd. In de weergave van het opslagsysteem wordt de SSD (solid-state drive) als beschikbaar weergegeven onder 'Status'. Het apparaat kan nu voor alle doeleinden worden gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olympia
Ik schrok me eerlijk gezegd wel een hoedje door de Battery wear level:

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/15yamqe.png
De laptop heb ik nu +/- 21 dagen waarvan ik hem zeker 12 dagen niet heb gebruikt. De batterij heb ik hooguit 5 keer opgeladen en leeg laten lopen.

Doe ik iets fout of is er iets mis met mijn batterij?

[ Voor 3% gewijzigd door Olympia op 24-07-2012 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senui
  • Laatst online: 28-05 23:55
Van accu's weet ik (uit ervaring) dat als je ze beter eruit kan halen als je laptop aan het netstroom zit om battery wearing te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olympia
Dat doe ik altijd al, dus dat kan niet de oorzaak zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De accu van mijn studio 15 had op dag 1 al 11% wear.

Nu zijn we bijna 3 jaar laten en de accu is nog in topconditie met 20% wear. Een andere accu vertoonde precies het omgekeerde patroon: goede staat bij aanschaf, nu zo goed als stuk. Ongeveer 2.5 jaar oud.

Er is trouwens een nieuwe configuratiemogelijkheid bij de inspiron 15R gekomen:
€ 679 i5 + 1080p
€ 723 i7 + 1080p
€ 756 i7 + 1080p + blu-ray
€ 780 i7 + 1080p + msata

De 2e is nieuw. Daar zaten vast wat mensen op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olympia
11% wear op dag 1? Dat is wel heel extreem :P

Heuj, eindelijk een Full HD + i7 variant. Wel jammer van Dell dat ze daar nu pas mee komen :'). Nu zit 90% van de kopers met een Blu-Ray speler die toch nauwelijks gebruikt zal worden (10% is natuurlijk slim en vervangt hem door een SDD+HDD). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan je een linkje geven van die nieuwe config want vind hem niet precies.
Bedankt!

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 465189 op 24-07-2012 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jammer dat we in België geen cashback of haalmeeruitjekaart hebben. Goedkoopste dat ik uitkom is circa 807,11€ met 10% korting en 5% epp op het bluraymodel. Op de 899€ config kan ik na de onmiddelijk aangerekende epp korting geen 10% korting krijgen maar max 5, 10 dus intotaal. M.a.w. free bluray.

Of kijk ik een bepaalde korting over het hoofd?

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 465189 op 24-07-2012 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kwam laatst http://www.cashbacksvergelijken.nl/Cashbacksite/Overzicht tegen. Misschien zit er iets tussen wat een acceptabel percentage geeft in belgie?
Anoniem: 465189 schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 16:34:
Jammer dat we in België geen cashback of haalmeeruitjekaart hebben. Goedkoopste dat ik uitkom is circa 807,11€ met 10% korting en 5% epp op het bluraymodel. Op de 899€ config kan ik na de onmiddelijk aangerekende epp korting geen 10% korting krijgen maar max 5, 10 dus intotaal. M.a.w. free bluray.
In nederland rekent hij eerst de kortingsbon en daarna pas epp 8)7

[ Voor 60% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 24-07-2012 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De epp is via de homepage 'werknemers en studenten' en is dus direct omgerekend in de winkelwagen, als je prijs dan onder 899€ ligt, krijg je maar 5% korting meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niet helemaal. Op de epp configs krijg je in belgie €29,05 korting, maar de verzendkosten zijn opeens niet meer gratis. Dan krijg je inderdaad dat je met €899,05 niet in aanmerking komt voor de 'vanaf €899' bon. Nep. En natuurlijk het het mandje niet consistent met de productpagina's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjenker
  • Laatst online: 09-06 21:40
Ik heb er zo straks een 15r se met ssd besteld en geld zo ongeveer gelijk over gemaakt, nu wachten op bevestiging...

Zo te lezen geen is het zekers geen miskoop.
Paar vraagjes
1. zit windows al op de ssd geinstalleerd?
2. als je perse iets zelf op de wil zetten en dus de boel aanpast, kan dit nog negatieve gevolgen hebben? aangezien je iets mee gaat doen wat niet helemaal de bedoeling is..

dat was het.. voor nu dan denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CiTeX
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-09-2016
Ik heb mijn 15R SE Maandag al besteld, maar 't geld pas vandaag over gemaakt. Ik ben bijna van men stoel gevallen toen ik gezien heb, dat men saldo -200 Euro bedroeg 8)7

Ik kan niet wachten...
1.Krijg je van Dell een schoone Dvd met Windows 7 of is er alleen een sticker met men code en die kan ik later gebruiken?
2.Zit er veel troep op? Of is het niet zoals bij Medion ofzo, dat je eerst ff een schoone versie erop moet doen?
Boomhunta schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 00:09:
Ik heb er zo straks een 15r se met ssd besteld en geld zo ongeveer gelijk over gemaakt, nu wachten op bevestiging...

Paar vraagjes
2. als je perse iets zelf op de wil zetten en dus de boel aanpast, kan dit nog negatieve gevolgen hebben? aangezien je iets mee gaat doen wat niet helemaal de bedoeling is..

Zal dan wel in dezelde vliegtuig zijn >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjenker
ik heb geld gister gelijk over gemaakt maar staat nog steeds verwerken bestelling :/ en komt pas 14 augustus.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CiTeX
Ik heb bij mij noch niet gekeken, maar 14 Augustus is dus echt te lang.
Moet ik zometeen eens naar kijken, en dan vraagen of het niet sneller gaat.

EDIT: Verwachte Leverdatum: 10.08.12 Ik vind het nog steeds aan de lange kant... :(

[ Voor 23% gewijzigd door CiTeX op 26-07-2012 02:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tracking Cookie
Nieuwe variant van de Dell Inspiron 15R SE is nu beschikbaar:
i7-3612QM met DVD-Speler in plaats van Blu-ray: zonder extra's €899,-
https://www.dell.com/nl/p/inspiron-15r-se-7520/fs?cs=nlepp1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 467581

Citex

Standaard krijg je niet een Windows 7 DVD; alleen als je dit hebt aangegeven tijdens je bestelling onder systeemherstel. (zag net dat die optie is verwijderd).
Je kan de DVD wel nabestellen bij tech support voor 25 Euro.
Levering van systeem is meestal sneller dan verwachte datum (meestal 1 week na bestelling)
Systemen worden vanuit Shanghai naar Dubai gestuurd en vervolgens naar Koln om daarna in Nederland te worden afgeleverd.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 467581 op 26-07-2012 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CiTeX
Anoniem: 467581 schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 11:01:
Citex

Standaard krijg je niet een Windows 7 DVD; alleen als je dit hebt aangegeven tijdens je bestelling onder systeemherstel. (zag net dat die optie is verwijderd).
Je kan de DVD wel nabestellen bij tech support voor 25 Euro.
Levering van systeem is meestal sneller dan verwachte datum (meestal 1 week na bestelling)
Systemen worden vanuit Shanghai naar Dubai gestuurd en vervolgens naar Koln om daarna in Nederland te worden afgeleverd.
Dankejewel! Maar er is toch gewoon een sticker met men code erop..Dan is dat ook niet zo erg.
Ik kon Maandag alleen de 939 versie met F-HD en Blu-Ray kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 467581

Citrex

Sticker met key zit in het accu compartiment; je moet de accu verwijderen om de sticker te kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Russian
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Tracking Cookie schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 09:14:
Nieuwe variant van de Dell Inspiron 15R SE is nu beschikbaar:
i7-3612QM met DVD-Speler in plaats van Blu-ray: zonder extra's €899,-
https://www.dell.com/nl/p/inspiron-15r-se-7520/fs?cs=nlepp1
Prima optie, alleen is helaas bij deze dan het Backlit Keyboard en de Herstelmedia weer niet te selecteren... Iemand dit al via chat of telefoon voor elkaar gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjenker
Boomhunta schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 00:09:

Paar vraagjes

Iemand?

en wat heeft iedereen met backlit... ik zie de must er niet van in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CiTeX
Cubic X schreef op maandag 23 juli 2012 @ 12:01:

Ik weet niet hoe ik dat moet interpreteren, maar ik geloov niet.
Je moet dus een aparte SSD kopen.

[/quote]
[quote]

Wat wil je er dan op zetten?

Btw: De mijne is nu bij "werk in uitvoering" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjenker
Van mij is in productie genomen.

Nou ik las op vorige page dan dat als je ssd zichtbaar wou hebben zodat je er dingen erop kon zetten mogelijk was, dus wou ik windows en er een game opzetten of iets dergelijks zodat ik dat snel en soepel kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je zelf een ssd installeert en daarop het OS installeert is er dan nog behoefte aan die cache msata? Of heeft die dan geen nut meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR21
  • Laatst online: 04-05-2022
Hallo,

Ik ben waarschijnlijk van plan om een Dell Inspirion 15R Special Edition aan te schaffen.
Echter twijfel ik tussen de beeldschermen:

1) 40 cm(15.6") witte led Full HD-breedbeeldscherm (1.920 x 1.080) met antireflectiecoating

2) 40 cm(15.6") High Definition (1366X768) WLED met True-Life

Nummer 2 scheelt me toch €150,-. En ik gebruik hem voor school, internet en straks voor Guild Wars 2. Zie je dan echt het verschil tussen beide beeldschermen en is dit goed te zien? Ik kijk er geen films op.

Hoor graag van jullie, alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Altijd full HD nemen, meer pixels = meer op je scherm = mooier = beter. Het 'nadeel' is dat alles kleiner wordt, maar dat kan je opvangen door de DPI te verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-06 10:58
(jarig!)
Heb deze laptop ook besteld en wou even jouw 3dmark score vergelijken met mijn huidige desktop, die al wel even oud is.

http://3dmark.com/3dmv/4211855

Maar die heeft wel zo gigantisch veel punten meer dat ik twijfel aan of het klopt. 3Dmark vantage heb je gewoon gebruikt toch? Nog speciale instellingen? Zou graag een vergelijk met mn PC kunnen trekken.

Groeten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat klopt hoor. Een desktop is grafisch gezien gewoon gigantisch veel sneller omdat de koeling enorm beperkt is in laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
(jarig!)
Oke tof, maakt verder ook niet uit, maar was wel benieuwd naar de gaming kwaliteiten voor als ik een x bij iemand wil lannen ofzo. Niet het hoofddoel waar ik m voor heb. Zie wel dat de processor op 2ghz is geklokt de specs die ik vind geven aan up to 3.1ghz, stond die niet in energy saver mode ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR21
Cubic X schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 13:17:
Altijd full HD nemen, meer pixels = meer op je scherm = mooier = beter. Het 'nadeel' is dat alles kleiner wordt, maar dat kan je opvangen door de DPI te verhogen.
Maar het echt beter te zien? En is het niet alleen met films kijken ofzo? Want als je bijvoorbeeld gaat internetten is het dan ook echt beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

een kleine demonstratie
1080p forum768p forum1080p frowsen
768p bowsenAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/JE9fmiQRJNGccuLn0LCcP0p1/thumb.pngAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kMfp4MBj2g3h4oG9ajinLKmo/thumb.png

:Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
RR21 schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 14:28:
[...]

Ik zie bijna geen verschil, of ben ik blind ofzo? :P
Je ziet toch dat je op die full HD meer ruimte hebt? Daar heb je aan de rechterkant een stuk meer ruimte. Je kan veel meer inhoud op één stuk krijgen, op Nu.nl hoef je bijvoorbeeld minder te scrollen. Ik vind full HD met alles 100x beter dan een lagere resolutie. Altijd als ik achter een laptop zit met een brakke resolutie begin ik van binnen te huilen... :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiii
  • Laatst online: 10-06 02:05
RR21 schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 13:58:
[...]

Maar het echt beter te zien? En is het niet alleen met films kijken ofzo? Want als je bijvoorbeeld gaat internetten is het dan ook echt beter?
Alles vergroten met Windows werkt voor Windows wel maar niet voor alle applicaties. Ik vind full hd ook prachtig, meer pixels op hetzelfde scherm, het ziet er scherper uit. Alleen jammer dat ik vaak moeite heb met lezen van mijn scherm want tekst is vaak te klein.. ik heb (nog) niet hele slechte ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
(jarig!)
Anoniem: 467581 schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 13:20:
Citrex

Sticker met key zit in het accu compartiment; je moet de accu verwijderen om de sticker te kunnen zien.
waar kan je dan de full versie van windows vandaan halen die bij die code past mocht je m clean willen installeren?
Pagina: 1 2 ... 21 Laatste