Er was in het verleden een trucje met Zune om een update te forceren, geloof dat je de verbinding tussen je telefoon en zune moest verbreken op het moment dat je binnen Zune op controleren op update klikt.
Klopt, heb ik geprobeerd. maar lukt nietSpeedmaster schreef op zondag 16 december 2012 @ 23:54:
Er was in het verleden een trukje met Zune om een update te forceren, geloof dat je de verbinding tussen je telefoon en zune moest verbreken op het moment dat je binnen Zune op controleren op update klikt.
op WP7.nl zijn er al meer die dat geprobeerd hebben.
Dan update ie vanuit de Nokia Care Suite. Ik zou je willen adviseren om de stappen in de eerder geposte link te volgen:eeNer schreef op zondag 16 december 2012 @ 23:53:
Volgens mij niet?
Als ik naar Programming -> Refurbish ga staat daar:
Current software version: 1750.0805.8773.12220
New software version: 1750.0823.8858.12460
Lijkt mij dat ik gewoon op start kan klikken. Maar durf het niet zo goed aan
http://www.djsmobiles.com...-your-nokia-lumia-device/
De bestanden die je downloadt vanuit Navifirm, moet je kopieren naar C:\ProgramData\Nokia\Packages\Products\RM-***
[ Voor 23% gewijzigd door Turdie op 16-12-2012 23:59 ]
Ja, Mijne zegt dus al dat ie een nieuwe update detecteerd. Dan hoef ik toch geen package uit NaviFirm te halen lijkt me?
Nee dan hoeft het niet.eeNer schreef op maandag 17 december 2012 @ 00:01:
Ja, Mijne zegt dus al dat ie een nieuwe update detecteerd. Dan hoef ik toch geen package uit NaviFirm te halen lijkt me?
[ Voor 10% gewijzigd door Turdie op 17-12-2012 00:05 ]
Heb in navifirm gekeken maar is zelfde versie nummer. (1750.0823.8858.12460)
Als ik nu op start druk? Gaat het dan goed?
Dan weet ik ook niet of het goed gaat, ik het via NaviFirm geprobeerd, ik heb ook geen glazen bol helaas.eeNer schreef op maandag 17 december 2012 @ 00:04:
Heb in navifirm gekeken maar is zelfde versie nummer. (1750.0823.8858.12460)
Heb op start gedrukt
Downloading variant package zegt ie nu
Spanning.....
atm... Flashing. 75%
DONE
WP7.8 
Ikke opgelucht
Edit/ (The morning after)
Het is dus gelukt met behulp van alleen NCS. Ik heb wel NaviFirm geopend gehad om te kijken welke versie daar op stond. Maar meer als dat heb ik niet met NaviFirm gedaan. In Nokia Care Suite werd gedetecteerd dat ik een verouderde versie van WP had draaien. Door in NCS vervolgens Programming>Refurbish te doen kon ik gewoon 7.8 meteen met succes installeren! Geen geneuzel met directories hernoemen enzo

Spanning.....
atm... Flashing. 75%
DONE
Ikke opgelucht
Edit/ (The morning after)
Het is dus gelukt met behulp van alleen NCS. Ik heb wel NaviFirm geopend gehad om te kijken welke versie daar op stond. Maar meer als dat heb ik niet met NaviFirm gedaan. In Nokia Care Suite werd gedetecteerd dat ik een verouderde versie van WP had draaien. Door in NCS vervolgens Programming>Refurbish te doen kon ik gewoon 7.8 meteen met succes installeren! Geen geneuzel met directories hernoemen enzo
[ Voor 101% gewijzigd door eeNer op 17-12-2012 08:57 ]
Dat doet WhatsApp zelfThe Dolf schreef op zondag 16 december 2012 @ 23:27:
[...]
Niet?
Sommigen willen helemaal niks kwijt zijn. Die backup gaat echt geen berichtgeschiedenis van bijvoorbeeld Whatsapp omvatten.
Hier nog geen nieuwe update met Zune in elk geval.
Vreemd genoeg zegt mijn telefoon zelf 7.1 te hebben, en geen update te zien 
Lijkt mij dat ie 7.5 toch wel moet zien?
Volgens mij zegt je phone dan dat je versie 7.10 hebt. (dus niet 7.1) 7.10 is het build nummer van wat in de volksmond 7.5 Mango genoemd wordt.obsidian schreef op maandag 17 december 2012 @ 09:14:
Vreemd genoeg zegt mijn telefoon zelf 7.1 te hebben, en geen update te zien
Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.
Ik heb ook op start gedrukt *Fingers Crossed*
EDIT: Gelukt WP7.8
[ Voor 21% gewijzigd door triesvan op 17-12-2012 09:48 ]
Ook net als mij zonder gebruik gemaakt te hebben van NaviFirm?triesvan schreef op maandag 17 december 2012 @ 09:42:
Ik heb ook op start gedrukt *Fingers Crossed*
Nou ja zeg, gaan ze de update uitrollen op het moment dat ik mijn lumia ter reparatie heb opgestuurd 
Zul je zien dat ik gewoon het toestel terug krijg met alleen 7.8 erop en dat moet de fix zijn
Zul je zien dat ik gewoon het toestel terug krijg met alleen 7.8 erop en dat moet de fix zijn
Ik moest Navifirm wel gebruiken, mijn Care Suite kon niet op updates controleren. (stond in offline mode)eeNer schreef op maandag 17 december 2012 @ 09:51:
[...]
Ook net als mij zonder gebruik gemaakt te hebben van NaviFirm?
Die kan je blijkbaar gewoon op online zetten. Bij mij was dat niet nodig. Stond al onlinetriesvan schreef op maandag 17 december 2012 @ 09:52:
[...]
Ik moest Navifirm wel gebruiken, mijn Care Suite kon niet op updates controleren. (stond in offline mode)
Als je meldingen voor updates aan hebt staan bij instellingen zou je toch vanzelf melding moeten krijgen wanneer de update voor jou toestel beschikbaar is?
There is no knowledge, that is not Power!
Ik heb wel een ander probleem.
Ik heb al mijn accounts op hetzelfde emailadres en als ik nu mijn Windows Live account wil toevoegen verandert hij steeds het wachtwoord naar mijn twitterwachtwoord. Waardoor het inloggen op WIndows live dus niet lukt, iemand ideeen?
Ook gemiste kans dat XBox Music niet in de update zit.
Ik heb al mijn accounts op hetzelfde emailadres en als ik nu mijn Windows Live account wil toevoegen verandert hij steeds het wachtwoord naar mijn twitterwachtwoord. Waardoor het inloggen op WIndows live dus niet lukt, iemand ideeen?
[ Voor 9% gewijzigd door triesvan op 17-12-2012 10:18 ]
En als je twitterapp verwijdert en je account van twitter loskoppelt en dan eerst Windows Live account koppelt dan ook?triesvan schreef op maandag 17 december 2012 @ 10:16:
Ik heb wel een ander probleem.
There is no knowledge, that is not Power!
Hij maakt nu wel verbinding met mijn Live account maar blijft de melding geven van verkeerd wachtwoord.djcasl schreef op maandag 17 december 2012 @ 10:19:
[...]
En als je twitterapp verwijdert en je account van twitter loskoppelt en dan eerst Windows Live account koppelt dan ook?
Maar ach het werkt
Zijn er al mensen die de update via de Mac binnen hebben gehaald?
Mij nog niet gelukt..
Mij nog niet gelukt..
Wat was ook al weer de manier van het loskoppelen om de update te forceren? En hebben Titan gebruikers de update al gevonden of heeft enkel Nokia de update klaarstaan?
in hoeverre gaat het flashen nu anders zijn dan het updaten via zune? Ik had gister een update uitgevoerd op de lumia 710 en ik hoef daar geen extra backups voor te maken. Alles bleef netjes intact.
Ik denk echter dat het flashen dat hij helemaal kaal zal zijn... is een backup maken --> update --> backup restoren goed genoeg of mis ik dan stappen?
Ik denk echter dat het flashen dat hij helemaal kaal zal zijn... is een backup maken --> update --> backup restoren goed genoeg of mis ik dan stappen?
U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)
Oh, zou dat het zijnSirLenncelot schreef op maandag 17 december 2012 @ 09:35:
[...]
Volgens mij zegt je phone dan dat je versie 7.10 hebt. (dus niet 7.1) 7.10 is het build nummer van wat in de volksmond 7.5 Mango genoemd wordt.
Even een vraagje tussendoor over een feature die ik graag had gezien:
Is er nu ook weer een notificatieledje? Ik weet dat Nokia geen speciaal ledje heeft voorzien, maar het is technisch wel mogelijk om de led van de knoppen te laten oplichten. Dat dit tot nu toe niet heeft gewerkt is puur een software issue imho. Voor mij was dit toch wel een redelijke afknapper na jarenlang Nokia gewend te zijn.
Ondersteunt 7.8 dit nu wel?
Is er nu ook weer een notificatieledje? Ik weet dat Nokia geen speciaal ledje heeft voorzien, maar het is technisch wel mogelijk om de led van de knoppen te laten oplichten. Dat dit tot nu toe niet heeft gewerkt is puur een software issue imho. Voor mij was dit toch wel een redelijke afknapper na jarenlang Nokia gewend te zijn.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Nee dit wordt niet ondersteund..
Persoonlijk mis ik het ook niet
Jij niet, maar misschien iemand anders wel.eeNer schreef op maandag 17 december 2012 @ 11:33:
Nee dit wordt niet ondersteund..
Ik vind 7.8 echt een magere update... ik hoop echt dat er een 7.9 aan komt, want dit is niet wat ik had gehoopt.
De HTC Titan heeft die LED wel, maar maakt er enkel gebruik van om aan te geven dat de batterij bijna leeg is of opgeladen wordt/is. Hoe dat met 7.8 gaat, weet ik niet maar het werkt nu dus ook al niet.DrivinUCrazy schreef op maandag 17 december 2012 @ 11:21:
Even een vraagje tussendoor over een feature die ik graag had gezien:
Net van NokiaNL op twitter:
Nokia Nederland @NokiaNL
Zoals eerder aangekondigd: de WP7.8 wordt officieel begin 2013 uitgerold. Je Lumia geeft een bericht als de update in Zune klaar staat
Nokia Nederland @NokiaNL
Zoals eerder aangekondigd: de WP7.8 wordt officieel begin 2013 uitgerold. Je Lumia geeft een bericht als de update in Zune klaar staat
XBL: MRE Inc
dus hoe gaat een update? gewoon met backup van data en dan restore of doet zune dat toch anders? Want als dat het is dan flash ik hem wel gewoon.
Heb via de nokia care suite de 7.8 update voor mn lumia 710 geinstalleerd. Helaas geen Nokia Collection sectie meer in de marketplace, dus geen toegang tot de nokia only apps (zoals vb angry birds roost). Nog iemand dit probleem?
Hier op lumia 800 geen last van. Kan gewoon bij Nokia Collection. Heb zonder Navifirm geupdate. Heb nog geen enkel probleem met 7.8 gemerkt!
Ik ben tevreden met de kleine tiles en de 'steal' kleur.
Ja ik vind deze apps ook niet terug in de store, en als ik ernaartoe ga via een link, word aangegeven dat deze niet beschikbaar zijn voor deze telefoon.
Jammer, want voor de rest ziet het er wel aardig uit
Jammer, want voor de rest ziet het er wel aardig uit
Zune maakt netjes een back-upvan je data en zet die na de update terug je verliest dus niks.justice strike schreef op maandag 17 december 2012 @ 12:17:
dus hoe gaat een update? gewoon met backup van data en dan restore of doet zune dat toch anders? Want als dat het is dan flash ik hem wel gewoon.
Als je zelf een flash doet ben je wel alles kwijt.
mag ik vragen waar jullie nokia care suit downloaden? Ik had na lang zoeken een versie gevonden maar die wil niet installeren op Windows 8.
ja dat begrijp ik, maar mijn vraag is meer. Als ik een backup maak en flash en daarna weer restore, is dat dan gelijk aan het zune process?Speedmaster schreef op maandag 17 december 2012 @ 14:55:
[...]
Zune maakt netjes een back-upvan je data en zet die na de update terug je verliest dus niks.
Ik blijf toch echt met de vraag zitten of 7.8 nou ook officieel naar de Titan komt? want ik blijf hier mijn twijfels over hebben.
|9800X3D|32GB|RTX 5070Ti|
Sinds wanneer? WA heeft totaal geen backupmogelijkheid.
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Ik installeerde WA op mijn telefoon (nieuwe telefoon) en WA vroeg me of ik gespreksgeschiedenis wilde downloadenThe Dolf schreef op maandag 17 december 2012 @ 19:37:
[...]
Sinds wanneer? WA heeft totaal geen backupmogelijkheid.
Welke firmware moet ik nou hebben? Als ik NaviFirm bekijk zie ik ongeveer 50 varianten van de laatste versie. Als ik naar de Nederlandse kijk heb ik nog steeds 4 keuzes.
Ik heb de Nokia 800 RM-801 Country Variant Netherlands NL White v6
RM-801_CV_Netherlands_VARxxx_Black / Magenta / Cyan
Is er niet gewoon één algemene voor WP 7.8 voor alle Lumia's 800?
Ik heb de Nokia 800 RM-801 Country Variant Netherlands NL White v6
RM-801_CV_Netherlands_VARxxx_Black / Magenta / Cyan
Is er niet gewoon één algemene voor WP 7.8 voor alle Lumia's 800?
Ohhhh de nieuwe Zune (live) tile is zo strak!
Maar die moet het WP8 kamp dus missen nu of ziet hij er daar hetzelfde uit (omdat ze daar xbox music hebben)
Speel iets van media af om hem te "activeren" en hij blijft mooi (ook als je media stopt). Ik heb hem nu de grootste stand staan middenin mijn home screen.
Houd nog steeds van mijn lumia 800! Verrast door de hoeveelheid extra ruimte die je opeens hebt. Nu kan ik bijna alles kwijt in 1 scherm zonder te hoeven swypen of dat het chaotisch wordt.
Zelfs wat kleine plekjes leeggelaten voor een rustige touch hier en daar. Love it.
(gespreksgeschiedenis Whatsapp staat op server, werd bij mij ook probleemloos "overgezet")
Bijna perfect, alleen zijn de icoontjes van Windows Phone net een tikje strakker in de kleinste stand dan b.v. Nokia's Drive of Maps. Easy fix.
Oh en whatsapp notificatiecijfer wordt een vierkantje in kleinste stand. Alsof ie nog niet lelijk genoeg was
Heb zelf deze guide gebruikt http://news.softpedia.com...rom-NaviFirm-314617.shtml
Vergeet alleen niet dat alles *behalve je smsjes* terugkomt op je telefoon met conventionele backup
Speel iets van media af om hem te "activeren" en hij blijft mooi (ook als je media stopt). Ik heb hem nu de grootste stand staan middenin mijn home screen.
Houd nog steeds van mijn lumia 800! Verrast door de hoeveelheid extra ruimte die je opeens hebt. Nu kan ik bijna alles kwijt in 1 scherm zonder te hoeven swypen of dat het chaotisch wordt.
Zelfs wat kleine plekjes leeggelaten voor een rustige touch hier en daar. Love it.
(gespreksgeschiedenis Whatsapp staat op server, werd bij mij ook probleemloos "overgezet")
Bijna perfect, alleen zijn de icoontjes van Windows Phone net een tikje strakker in de kleinste stand dan b.v. Nokia's Drive of Maps. Easy fix.
Oh en whatsapp notificatiecijfer wordt een vierkantje in kleinste stand. Alsof ie nog niet lelijk genoeg was

Heb zelf deze guide gebruikt http://news.softpedia.com...rom-NaviFirm-314617.shtml
Vergeet alleen niet dat alles *behalve je smsjes* terugkomt op je telefoon met conventionele backup
[ Voor 46% gewijzigd door jkommeren op 17-12-2012 20:09 ]
Ben je dan ook alles kwijt? Selecteer je dan ook 'Optional content'? Aannemend dat je iets via Tools -> Firmware download hebt gedaan?eeNer schreef op maandag 17 december 2012 @ 14:10:
Hier op lumia 800 geen last van. Kan gewoon bij Nokia Collection. Heb zonder Navifirm geupdate. Heb nog geen enkel probleem met 7.8 gemerkt!Ik ben tevreden met de kleine tiles en de 'steal' kleur.
[ Voor 13% gewijzigd door Sebazzz op 17-12-2012 20:09 ]
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Aha. Want in de FAQ van WA staat nl het volgendeobsidian schreef op maandag 17 december 2012 @ 19:39:
[...]
Ik installeerde WA op mijn telefoon (nieuwe telefoon) en WA vroeg me of ik gespreksgeschiedenis wilde downloaden
Op dit ogenblik kunnen BlackBerry-, Nokia- en Windows Phone-apparaten helaas geen chatgeschiedenis overzetten
Ben blij dat het nu wel kan.
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Ja dat is exact hetzelfde.Speedmaster schreef op maandag 17 december 2012 @ 14:55:
[...]
Zune maakt netjes een back-upvan je data en zet die na de update terug je verliest dus niks.
Ben alleskwijt geweest ja. Maar dat stond er zo weer op. Al mijn data staat op skydrive (foto's, documenten) dus dat is een fluitje van een cent. Email/agenda/contacten is allemaal aan Microsoft account gekoppeld.Sebazzz schreef op maandag 17 december 2012 @ 20:09:
[...]
Ben je dan ook alles kwijt? Selecteer je dan ook 'Optional content'? Aannemend dat je iets via Tools -> Firmware download hebt gedaan?
Ik heb geen optional content gezien? Heb de caresuite 'Product Support Tool for Store' opgestart en toen gaf ie aan dat de software outdated was. Enige wat ik toen gedaan heb is naar programming>refurbish gegaan. En op start geklikt. Maakt me niet zoveel uit als ie weer eens schoon was :-) Na het op start klikken gaat ie de package downloaden en daarna flashen. Duurt niet gek lang.
Draait nu al een zonnetje, heb net care suite en de winUSB driver uninstalled en nu kan ik via Zune weer connectie maken. Mijn muziek staat er ook weer op.
Hmm er is toch geen "care suite"? Het is toch een verzameling van losse applicaties?
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Ik kon ff niet op de naam komen.. Het is inderdaad een verzameling van applicaties.Sebazzz schreef op maandag 17 december 2012 @ 21:34:
Hmm er is toch geen "care suite"? Het is toch een verzameling van losse applicaties?
Ik heb gewoon de 'Product Support Tool for Store' gebruikt. Meer niet.
Ik krijg een melding 'not upgradeable' in zowel het door jou genoemde programma als de 'multi software upgrader' geval:eeNer schreef op maandag 17 december 2012 @ 22:03:
[...]
Ik kon ff niet op de naam komen.. Het is inderdaad een verzameling van applicaties.
Ik heb gewoon de 'Product Support Tool for Store' gebruikt. Meer niet.

Jij hebt ook een andere productcode dan mij.. Ik heb 059L9Q7 (zwarte L800).
Miscchien dat het daar aan ligt?
In NaviFirm kan ik ook geen update voor jouw toestel vinden.
Miscchien dat het daar aan ligt?
In NaviFirm kan ik ook geen update voor jouw toestel vinden.
[ Voor 41% gewijzigd door eeNer op 17-12-2012 22:23 ]
Ik vermoed dat het komt omdat dit misschien een UK model is. Cyaan trouwens. Gekregen via de Microsoft DevDays 2012 in ruil voor drie applicaties.
Dat zou inderdaad kunnen.. Zoals ik al zei, voor jouw productcode staat er geen in NaviFirm. Waarschijnlijk heeft het daar mee te maken. En ik heb verder geen ervaring in het flashen maar ik denk dat als jij em wel wil updaten het dus wel volgens al die Guides die op internet te vinden zijn moet doen.. Dus downloaden met NaviFirm en dan mbv Care Suite erop flashen. Maar hoe dat werkt weet ik dus niet. Ik ben blij dat ik het wel op een relatief makkelijke manier voor elkaar heb gekregen
Verwijderd
Sinds gister ook mijn lumia 800 geupgrade naar 7.8, vind het vooral eyecandy hoor....Waar ik me wel aan erger, als ik muziek luister en ik schuif mijn lockscreen omhoog krijg ik nog een tijdje die zwarte balk met de muziek die afspeelt in beeld....is dit een instelling of hoort dit er (helaas) bij?
Wat jij zegt gebeurt bij mij ook. Normaal gesproken zouden de controls op het lockscreen zitten. Dat is nu ook niet zo. Nu laten ze inderdaad de volume balk zien en die verdwijnt na x seconden. Maar als dat het ergste is..
Is het nu ook mogelijk in 7.8 om de search engine in IE settings naar google te veranderen?
Ik vindt hier jammer genoeg niet veel screenshots over, maar ik ga er van uit dat dit enkel de default search in IE zelf veranderd, maar niet het hele zoek knop gedoe met Bing Vison / Places?
Klopt, alleen de zoekfunctie van de adresbalk van IE.
Nu we het daar toch over hebben, weet iemand hoe je de mobile weergave bij google uit kan zetten? Zó irritant.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Verwijderd
Vind het erg hinderlijk, die volume controls zo in beeld...En trouwens, ik dacht dat je nu ook de knop naast je urlbalk kon veranderen? In bijvoorbeeld Tabs ipv Refresh? Kijk ik hier over heen?
Dat is dus in WP8 wel zo ja. Vreemd dat dat niet in WP7.8 zit. Had het ook graag gezien.
Is er merkbaar verschil in snelheid bij het openen van apps zoals bijvoorbeeld Whatsapp en Facebook of heeft dit volledig met de apps zelf te maken en heeft de versie van Windows Phone hier weinig invloed op?
Komt waarschijnlijk omdat WP8 IE10 draait en dit toch een gepimpte IE9 is...eeNer schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 11:17:
Dat is dus in WP8 wel zo ja. Vreemd dat dat niet in WP7.8 zit. Had het ook graag gezien.
Verwijderd
Het kan natuurlijk zijn omdat er ook een factory reset is geweest toen ik hem geupdate heb, maar Whatsapp lijkt inderdaad sneller te gaan! Facebook doe ik in de webbrowser, dus nergens last vanP-aul schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 11:37:
Is er merkbaar verschil in snelheid bij het openen van apps zoals bijvoorbeeld Whatsapp en Facebook of heeft dit volledig met de apps zelf te maken en heeft de versie van Windows Phone hier weinig invloed op?
Zou graag mijn vrouw haar Lumia 710 flashen met de nieuwe rom, maar mijn pc en zune herkent deze niet meer, terwijl hij wel nog mijn Lumia 800 herkent. Weet iemand hier een oplossing voor?
Mijne herkend ie ook niet, unrecognized usb device zegt ie...
Hebben jullie met NCS en WinUSBdriver gewerkt?
Voordat ik weer normaal connectie wilde kunnen maken met Zune moest ik eerst:
- WinUSB driver x64 uninstallen
- Nokia Cable Driver? uninstallen
- NCS uninstallen (is niet perse nodig geloof ik, maar dat had ik toch niet meer nodig)
Voordat ik weer normaal connectie wilde kunnen maken met Zune moest ik eerst:
- WinUSB driver x64 uninstallen
- Nokia Cable Driver? uninstallen
- NCS uninstallen (is niet perse nodig geloof ik, maar dat had ik toch niet meer nodig)
Was bij mij totaal niet nodig. Alleen de WinUSB drivers uit de NCS mappen geïnstalleerd en ging daarna van een leien dakje.
Ja om te flashen was dat nodig. Maar ik kreeg daarna geen connectie meer met Zune. Dus moest daarvoor dus die dingen weer deïnstalleren. Voordat ik die drivers had gedeinstalleerd had ik ook een vreemd probleem, zodra ik mijn lumia aan de pc hing en daarna los maakte rebootte mijn lumia. Na deinstalleren en opnieuw opstarten was het weg.
Is het de mensen met 7.8 ook opgevallen dat het zwarte ronde notificatie cijfertje (op bijv. whatsapp tile) nu vierkant is? Ik vind het wel mooi zo.
Is het de mensen met 7.8 ook opgevallen dat het zwarte ronde notificatie cijfertje (op bijv. whatsapp tile) nu vierkant is? Ik vind het wel mooi zo.
Verwijderd
Ik heb em nu een uurtje draaien en ben aangenaam verrast. Ik had alleen van te voren even moeten checken of de gratis Reinstaller app nog zou werken. Niet dus. Er is alleen nog maar een trial versie van een nieuwe app, die een Euro moet kosten voordat je al je software ziet volgens mij.
Aan de andere kant zie ik op windowsphone.com ook niet alle oude software die ik op mijn telefoon geinstalleerd had. Lichtelijk onpraktisch dit, ik hecht namelijk nooit zoveel waarde aan content op mijn Phone die niet sowieso al via Zune gesynced wordt. Ik heb dan ook zonder backup een upgrade gedaan.
Waarschuwing dus. De Reinstaller app is stuk, de opvolger kost geld en de site is brak
Bij de weg, weet iemand of WP 7.8 ook een beter bij Windows 8 passend stukje PC software krijgt? Ik vind de Zune software nou niet echt lekker integreren.
Aan de andere kant zie ik op windowsphone.com ook niet alle oude software die ik op mijn telefoon geinstalleerd had. Lichtelijk onpraktisch dit, ik hecht namelijk nooit zoveel waarde aan content op mijn Phone die niet sowieso al via Zune gesynced wordt. Ik heb dan ook zonder backup een upgrade gedaan.
Waarschuwing dus. De Reinstaller app is stuk, de opvolger kost geld en de site is brak
Bij de weg, weet iemand of WP 7.8 ook een beter bij Windows 8 passend stukje PC software krijgt? Ik vind de Zune software nou niet echt lekker integreren.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2012 17:44 ]
net als eeNer had ik navfirm niet nodig en gaf Nokia Caresuit zelf al een update aan voor mijn L800.
Scheelt nogal...na 15min was het al weer klaar.
Scheelt nogal...na 15min was het al weer klaar.
Gistermiddag mn Lumia overgezet naar WP 7.8, ik ben er sofar best tevreden over
dat je icoontjes wat meer kan resizen vind ik wel handig, voorheen was het een beetje een blokkendoos met vrij kleine icoontjes. Verder heb ik er niet veel spannends aan kunnen ontdekken, ik heb alleen mail en whatsapp geconfigureerd en dat werkt net zo goed onder 7.8 als onder de vorige versie.
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Dat hoort niets uit te maken. Ze hebben het ook ooit verandert van tabs naar refresh knop, dus een optie om dat in te stellen hoort zo gemaakt te zijn.Tomba schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 11:45:
[...] Komt waarschijnlijk omdat WP8 IE10 draait en dit toch een gepimpte IE9 is...
Ben je met een upgrade naar 7.8 via navifirm ook de voorgang van al je games kwijt ? Dat vind ik nog het grootste nadeel. Bij sommige games ben ik best ver en heb geen zin om alles weer over nieuw te moeten doen....
XBL: MRE Inc
Ja, je bent ALLES kwijt, dus ook je saved games.MRELynx schreef op woensdag 19 december 2012 @ 09:47:
Ben je met een upgrade naar 7.8 via navifirm ook de voorgang van al je games kwijt ? Dat vind ik nog het grootste nadeel. Bij sommige games ben ik best ver en heb geen zin om alles weer over nieuw te moeten doen....
Heb zelf gisteren via NCS de update op mijn telefoon gezet zonder gebruik te maken van NaviFirm. Ging perfect en heel handig. Je moet alleen wel één van de laatste install versies hebben. De eerste keer toen ik NCS installeerde kon die geen verbinding maken met de server om firmware te downloaden.
Daarna opnieuw geinstalleerd met een latere versie en toen ging het perfect!
Heb mijn Nokia Lumia 800 inmiddels voorzien van WP7.8 door het programma Nokia Care Suite te gebruiken.
Een aantal dingen die me toch wat irriteren aan WP.:
- Je contacten uit je hotmailaccount worden automatisch toegevoegd (terwijl ik alleen me telefooncontacten wil!).
- Wanneer je gebeld wordt: geen duidelijke (groen=opnemen, rood=ophangen/negeren) zoals je dat bij Symbian bijvoorbeeld wel had.
- Het geluid of het profiel van je telefoon op stil zetten.. zover ik weet moet je daarvoor 'héluhmaal' naar de instellingen toe.
- Het app-aanbod (vooralsnog).
Een aantal dingen dat Android wel heeft, mis ik toch wel in het nieuwe OS. De vormgeving van het toestel vind ik daarentegen wel prachtig, en van Nokia ben ik gewend dat ze kwaliteit leveren. En het scherm van dit toestel is bjoetiefoell!
Verder is het fantastisch dat Nokia offline navigatie levert. (voor mij een GROTE +, aangezien ik geen abonnement heb).
Een aantal dingen die me toch wat irriteren aan WP.:
- Je contacten uit je hotmailaccount worden automatisch toegevoegd (terwijl ik alleen me telefooncontacten wil!).
- Wanneer je gebeld wordt: geen duidelijke (groen=opnemen, rood=ophangen/negeren) zoals je dat bij Symbian bijvoorbeeld wel had.
- Het geluid of het profiel van je telefoon op stil zetten.. zover ik weet moet je daarvoor 'héluhmaal' naar de instellingen toe.
- Het app-aanbod (vooralsnog).
Een aantal dingen dat Android wel heeft, mis ik toch wel in het nieuwe OS. De vormgeving van het toestel vind ik daarentegen wel prachtig, en van Nokia ben ik gewend dat ze kwaliteit leveren. En het scherm van dit toestel is bjoetiefoell!
Verder is het fantastisch dat Nokia offline navigatie levert. (voor mij een GROTE +, aangezien ik geen abonnement heb).
[ Voor 8% gewijzigd door GS88 op 19-12-2012 10:16 ]
Rotterdam
Ik kan me voorstellen dat dat de eerste 3x dat je gebeld wordt wat onwennig is, maar daarna weet je die knop toch gewoon te vindenGS88 schreef op woensdag 19 december 2012 @ 10:14:
Druk op een volume knop, en dan op het belletje rechtsboven. Als je 'm ook van vibreren af wilt hebben dan zul je idd naar de instellingen moeten gaan. Beetje suf dat ie geen profiles ondersteunt idd.- Het geluid of het profiel van je telefoon op stil zetten.. zover ik weet moet je daarvoor 'héluhmaal' naar de instellingen toe.
[ Voor 10% gewijzigd door .oisyn op 19-12-2012 10:18 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
.oisyn schreef op woensdag 19 december 2012 @ 10:17:
Druk op een volume knop, en dan op het belletje rechtsboven. Als je 'm ook van vibreren af wilt hebben dan zul je idd naar de instellingen moeten gaan. Beetje suf dat ie geen profiles ondersteunt idd.
offtopic:
Bedankt voor de tip. Ik ga iedere dag inderdaad de instellingen in om de telefoon stil te zetten.
Bedankt voor de tip. Ik ga iedere dag inderdaad de instellingen in om de telefoon stil te zetten.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Daar kon ik ook niet mee leven ...- Je contacten uit je hotmailaccount worden automatisch toegevoegd (terwijl ik alleen me telefooncontacten wil!).
Daarom heb ik mijn telefoon als volgt ingesteld:
- je maakt een nieuwe live account
- doe een factory reset, en gebruik nu die nieuwe account als main live account
- importeer de contacten van je SIM in die nieuwe live account (zorg er dus voor dat je ze op js sim hebt staan
- nu kan je je "gewone" mail account toevoegen.
Ik heb dan ook nog de contacten van mijn facebook account er bij staan. Als hij de naam of het email adres niet kan matchen van contacten die op je SIM stonden EN in je facebook account dan krijg je die dubbel in de lijst, maar die kan je dan linken, zodat ze als één contact in je lijst staan.
[ Voor 3% gewijzigd door spoonman op 19-12-2012 10:50 ]
https://free-sudoku-puzzle.net - http://chordoracle.com - https://resistorcolors.com
Die factory reset is compleet onnodig, tenzij je per se wilt dat je nieuwe account je main windows phone account wil worden. Je kan ook gewoon een ander live account toevoegen en daar al je contacten mee synchroniseren. Persoonlijk sync ik al mijn contacten met Google, in m'n Live account staan voornamelijk Messenger contacten, die ik heb uitgeschakeld want die wil ik niet zien in m'n contactenlijst (doe ook niets met messenger op de telefoon).
[ Voor 34% gewijzigd door .oisyn op 19-12-2012 11:07 ]
Grappig dat de marketplace/xbox bug er nog steeds inzit, met het verschil dat in de 7.5 versie je de tiles nog zag 'omslaan', nu kan je drukken tot je een ons weegt, reageert helemaal niet 
Ik heb alles weer uit hotmail/live gehaald, daar wordt niets 'zomaar' gekoppeld (iets wat Google doodleuk doet), dat heb ik liever zelf allemaal in de hand.
Ik heb alles weer uit hotmail/live gehaald, daar wordt niets 'zomaar' gekoppeld (iets wat Google doodleuk doet), dat heb ik liever zelf allemaal in de hand.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Hoezo is de site brak?Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 17:20:
Je kan nu heel makkelijk klikkerdeklik je oude programma's installeren. Wel vanaf een bepaald punt, de oudste staan er idd niet tussen, maar het is echt een grote verbetering vs de reinstaller-app
Wat bedoel je hier precies mee? Ik heb geen enkele last van enige "automatische koppeling" bij Google, wat dat dan ook in mogen houden.SinergyX schreef op woensdag 19 december 2012 @ 11:27:
Ik heb alles weer uit hotmail/live gehaald, daar wordt niets 'zomaar' gekoppeld (iets wat Google doodleuk doet)
Ik heb iets vergelijkbaars gedaan, maar dan om een soort favorieten-contactenlijst te maken.spoonman schreef op woensdag 19 december 2012 @ 10:48:
[...]
Daar kon ik ook niet mee leven ...
- importeer de contacten van je SIM in die nieuwe live account (zorg er dus voor dat je ze op js sim hebt staan)
Ik heb dan ook nog de contacten van mijn facebook account er bij staan. Als hij de naam of het email adres niet kan matchen van contacten die op je SIM stonden EN in je facebook account dan krijg je die dubbel in de lijst, maar die kan je dan linken, zodat ze als één contact in je lijst staan.
In mijn hoofdaccount zitten alle contacten die ik regelmatig gebruik, mijn mail en mijn privé agenda. In mijn 2e account zitten mijn werk-agenda, en alle contacten waar ik wel de gegevens van heb, maar niet de behoefte om deze contacten iedere keer te zien als ik door de lijst scroll. Van deze laatste account worden de contactgegevens dus ook verborgen.
De voordelen: 1) De contactenlijst is een stuk korter, 2) nummerherkenning werkt nog steeds voor alle contacten 3) alle contactgegevens inclusief mail e.d. zijn nog steeds compleet en 4) als je er bewust op zoekt geeft je telefoon deze contacten alsnog, ook al waren ze eerst verborgen.
Ik werk de contacten trouwens via Outlook bij, een stuk makkelijker dan via de telefoon of online. Via Outlook connector wordt dit netjes gesynchroniseerd.
Hmm dat is wel handig ja, ik had bij 'personen' een groep gemaakt die 'telefooncontacten' heet. Maar als ik nu een factory reset doe.. ga ik dan terug naar .5 of blijft ie op .8?spoonman schreef op woensdag 19 december 2012 @ 10:48:
[...]
Daar kon ik ook niet mee leven ...
- importeer de contacten van je SIM in die nieuwe live account (zorg er dus voor dat je ze op js sim hebt staan)
Rotterdam
Hij blijft op 7.8. Maar zoals ik al zei, je hoeft helemaal geen reset te doen. Dat moet alleen als je daadwerkelijk van hoofdaccount wil switchen, wat puur voor de functionaliteit die jij wilt niet nodig is.
Dan kun je alleen niet ex- en importeren via SIM (want dat kan alleen met je hoofd account), maar dat wil je sowieso niet want dan gaat er informatie verloren. Beter doe je dat gewoon via http://people.live.com
Dan kun je alleen niet ex- en importeren via SIM (want dat kan alleen met je hoofd account), maar dat wil je sowieso niet want dan gaat er informatie verloren. Beter doe je dat gewoon via http://people.live.com
[ Voor 34% gewijzigd door .oisyn op 19-12-2012 13:51 ]
Nee, het is nog erger. Al die contacten die je hebt overgezet zijn nu geïmporteerd door je hotmail account. Kijk maar op people.live.com.GS88 schreef op woensdag 19 december 2012 @ 10:14:
Tja, het is maar hoe je het definieert. "Je hotmail account" is eigenlijk een loze kreet. Je hebt een Live account, en daaraan gekoppeld zitten een aantal geïntegreerde diensten zoals mail en contacten. En inderdaad, Hotmail maakt gewoon gebruik van die contacten, net als je telefoon. Ze vissen dus beide uit dezelfde poel
. Wil je dat niet, dan moet je de accounts scheiden.
[ Voor 7% gewijzigd door .oisyn op 19-12-2012 14:34 ]
Wat ik jammer vind is dat de music controls niet meer in het lockscreen zitten, hetgeen wel erg handig was in de auto.
Als je de tip van .oisyn opvolgt (die tip over van volume naar tril) dan zie je ook play/forward/back knoppen verschijnenvhal schreef op woensdag 19 december 2012 @ 15:09:
Wat ik jammer vind is dat de music controls niet meer in het lockscreen zitten, hetgeen wel erg handig was in de auto.
Vond het zelf een goede tip, aangezien ik altijd naar instellingen ging om dit te wijzigen. Als je op een volumeknop drukt vanuit het startscherm dan zie je naast het belletje ook de drie knoppen voor muziek.Druk op een volume knop, en dan op het belletje rechtsboven.
[ Voor 9% gewijzigd door GS88 op 19-12-2012 15:25 ]
Rotterdam
wat ik bedoel is dat ze niet permanent in beeld staan wat in 7.5 wel het geval was. Je kan ze inderdaad tijdelijk oproepen met de volumeknoppen maar dit is niet wat ik bedoel/wil.GS88 schreef op woensdag 19 december 2012 @ 15:24:
[...]
Als je de tip van .oisyn opvolgt (die tip over van volume naar tril) dan zie je ook play/forward/back knoppen verschijnen
Verwijderd
Is die update tot nu toe enkel voor de nokia's? Of heeft iemand al een update voor een HTC Radar?
Zelf draai ik een custom 7.8 rom op een Samsung Omnia 7.
Der zijn idd wat custom roms te vinden op XDA. Ik ga binnenkort de Ultrashot maar eens proberen. Ziet er wel nice uit.
Heb van alles geprobeerd met de winUSBdrivers, maar de Lumia 710 wordt niet herkend door mijn laptop en Zune.levi1700 schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 12:07:
Zou graag mijn vrouw haar Lumia 710 flashen met de nieuwe rom, maar mijn pc en zune herkent deze niet meer, terwijl hij wel nog mijn Lumia 800 herkent. Weet iemand hier een oplossing voor?
Het wordt herkend als onbekend usb-apparaat. Dit terwijl mijn Lumia 800 geen problemen ervaart.
Iemand nog een idee?
Heb je de 710 wel al geflashed? Of is dat nog 7.5?
Voor mijn lumia moes tik ik ook Connectivity Cable Driver unïnstalleren.
En opnieuw opstarten.. Daarna pas werkte het..
Heb overigens ook nog NCS uninstalleerd, maar of dat nodig is geweest weet ik niet. Ik had nog wel connectie met Zune voordat ik geflashed had met NCS terwijl NCS al wel geinstalleerd was.
Voor mijn lumia moes tik ik ook Connectivity Cable Driver unïnstalleren.
En opnieuw opstarten.. Daarna pas werkte het..
Heb overigens ook nog NCS uninstalleerd, maar of dat nodig is geweest weet ik niet. Ik had nog wel connectie met Zune voordat ik geflashed had met NCS terwijl NCS al wel geinstalleerd was.
[ Voor 80% gewijzigd door eeNer op 19-12-2012 18:29 ]
Ik krijg CRC foutmeldingen bij de UltraShot download. Dacht eerst dat het aan mn draadloos netwerk lag, maar met bedraad krijg ik hetzelfde probleem. Ligt dit aan 7zip (9.20)?
Winrar geeft ook foutmeldingen
Het gaat om dit bestand: rhiffsta.ch/ultrashot/Dynamics_2.0_Titan.rar
En het feest gaat verder. Telefoon naar HSPL geflasht. Komt hij niet meer voorbij de bootloader. Wil ik de OSPL terugzetten, dan geeft ie de foutmelding:
[Error Description]:
Wrong checksum! Epic 3.
[Info]: USBWorkHSPL.cpp (384)
Wat een k*t-dag zeg.
Winrar geeft ook foutmeldingen
En het feest gaat verder. Telefoon naar HSPL geflasht. Komt hij niet meer voorbij de bootloader. Wil ik de OSPL terugzetten, dan geeft ie de foutmelding:
[Error Description]:
Wrong checksum! Epic 3.
[Info]: USBWorkHSPL.cpp (384)
Wat een k*t-dag zeg.
[ Voor 54% gewijzigd door Robkazoe op 19-12-2012 19:20 ]
Nu gebruik ik normaal supertube voor youtube filmpjes (en favorieten) af te spelen, maar bij afspelen vraagt hij nu eerst op 'Video Player' te downloaden uit de market, dat gedaan, maar die player heeft geen enkele vorm van video-navigatie meer.
Bij 7.5 kon ik daarmee ook gewoon binnen filmpjes 'scrollen', is dit nu de 'nieuwe' video player of mis ik een app?
Bij 7.5 kon ik daarmee ook gewoon binnen filmpjes 'scrollen', is dit nu de 'nieuwe' video player of mis ik een app?
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ik gebruik zelf MetroTube (imho de beste YouTube app by far op WP), heb nergens last van.
http://www.wp7.nl/26464/n...cht-voor-wp-7-8-in-store/
zie net deze staan heb hem geïnstalleerd en gaat prima. gekoppeld met laptop en kan prima .jpg overzenden . ga de rest wel morgen proberen, ben in ieder geval blij dat ik om bestandjes over te zetten niet meer zune hoeft te gebruiken.
zie net deze staan heb hem geïnstalleerd en gaat prima. gekoppeld met laptop en kan prima .jpg overzenden . ga de rest wel morgen proberen, ben in ieder geval blij dat ik om bestandjes over te zetten niet meer zune hoeft te gebruiken.
Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45