Het grote Audi topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 58 Laatste
Acties:
  • 384.207 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:45
BtM909 schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 17:05:
@d3vlin, je plaatjes doen het niet (meer).
Tnx, fixed!

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:55
d3vlin schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 13:24:
[...]

Door een van de knoppen van de luchtregelingsconsole in te drukken of aan de knop in het midden te draaien.
Heb je wel dezelfde layout qua luchtregelingsconsole? Er is er ook een met twee draaiknoppen en digitale temp display; ik ging er altijd vanuit dat die hoort bij de 3 zone climate control.
Ik heb dus met die twee draaiknoppen en digitale temp display. De 3e zone achterin kan je bedienen door een draaischijf die achterin zit bij het ventilatierooster. Daarmee kunnen passagiers achter de lucht warmer/kouder zetten

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
MR_VIPER schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 11:59:
De mijne mag ook aan de startpost toegevoegd worden:

[afbeelding]
[afbeelding]

Specs:

Audi A6 (4B,C5) Quattro Exclusive Sport
2.5TDI 132KW/180PK met TipTronic
Bouwjaar: 2003
ziet er tof uit d:)b

vanwaar de politie sticker? werkzaam bij de hermandad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zo, mijn Audi is naar de dealer voor zijn beurt, en hopelijk de versnellingsbak. Ik ben erg benieuwd.

Heb een Skoda Superb meegekregen, allemachtig wat een slagschip. Een achterbank waar je een feestje kan bouwen.

Wat opvalt aan de Skoda: De heerlijke stilte. Geen rammels, geen kraakjes, geen piepjes, dat is wel anders met mijn premium bak. Verder zie je wel dat de afwerking minder is, en qua rijden is het toch ook anders.

Nog even terug naar de oplossingsgerichtheid van de dealer. Ik heb nog steeds onderstaand probleem:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/eVbndzEVftRlLuPBxeXzwPFE/thumb.jpg

Elke file wordt 3-9x getoond. Hij pakt gewoon alle TMC zenders, en beschouwd elke file als uniek. Op maandag ochtend betekent dat 900 files in Nederland, waarvan alleen al 71 op mijn route :+ Onbruikbaar dus.

Net gevraagd of ze daar eens naar konden kijken. Antwoord: "U kunt natuurlijk ook de file informatie uitzetten" :F

Nog wel een leuk nieuwtje, met VAG-COM kan je nu de PDC weergave op het scherm krijgen:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Ic0eXkcHf2v2FRSQiBmishP0/full.png

Normaal krijg je die alleen bij de Parkeerhulp Plus, nu dus altijd :)

[ Voor 10% gewijzigd door PWM op 09-07-2012 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
*proest*
dat is toch geen reactie? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-06 16:42
Haha, airbag storing? Je kunt hem natuurlijk ook gewoon uitzetten!

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:28

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

PWM schreef op maandag 09 juli 2012 @ 09:25:

Wat opvalt aan de Skoda: De heerlijke stilte. Geen rammels, geen kraakjes, geen piepjes, dat is wel anders met mijn premium bak. Verder zie je wel dat de afwerking minder is, en qua rijden is het toch ook anders.
jij hebt echt een maandag ochtend model mijn A3 SB van alweer 6 jaar oud en 250K op de teller heeft geen enkel rammeltje of kraakje, de A4 hiervoor heb ik met 340K ingeruild en ook die rammelde nergens.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05 10:23

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

shameete schreef op maandag 09 juli 2012 @ 09:16:
[...]

ziet er tof uit d:)b

vanwaar de politie sticker? werkzaam bij de hermandad?
De sticker. Laat ik zo zeggen. Het is een prima middel tegen bumperklevers. Zeker icm met de algehele "mysterieuze" look van de auto. Toch altijd prettig om te zien dat mensen die de sticker lezen een stukje meer afstand nemen. >:)

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

maar je moet wel eerst bumperkleven voordat je de sticker uberhaupt kunt lezen.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 07:01

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Hmm misschien moet ik eens zo'n sticker op mijn voorbumper plakken dan...

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Overigens heeft de Superb die ik nu mee heb de 2.0TDI met 170pk. Ik was altijd Diesel fan, maar ik moet zeggen dat de 1.8TFSI (en 2.0TFSI), even los van de ABT problemen waar het blok niks aan kan doen, toch echt mijn voorkeur genieten.

De TDI pakt nog wel iets eerder op, maar na een korte krachtsexplosie, kan je weer schakelen, waarna weer 1 korte explosie volgt. Dit i.t.t. tot de TFSI blokken die er aan blijven sleuren, en veel mooie linear opbouwen. Dit gaat ook nog gepaard met een beter geluid (en geen chagrijn in de ochtend).

Nadeel is natuurlijk de 1 op 11 Euro 98 tegen 1 op 19 diesel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Laatst online: 02-06 16:42
En bedenk je er wel bij dat de motoren in de Skoda's minder prettig worden afgesteld. Later alle koppel ter beschikking en kortere top. Dezelfde motor in een Audi kan al een heel verschil zijn.

VAG doet dat erg goed, zo zul je toch altijd zeggen dat een duurder merk uit de catalogus fijner rijdt terwijl veel mensen er geen vinger op kunnen leggen. Zo houden ze de merkbeleving in stand.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpleeffY
  • Laatst online: 19-05 23:30
Donderdag kan ik mijn A1 ophalen :). Zo te zien ben ik dan de eerste in dit topic met dit model.
Het is een 1.2 TFSI in shirazrood met ijszilvere dakbogen:

Vind het een mooie kleurencombinatie:

Afbeeldingslocatie: http://www.audiblog.nl/wp-content/Audi-A1-Chiraz-rood-1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

* Orion84 is niet zo kapot van die contrasterende dakbogen, maar dat is natuurlijk helemaal persoonlijk.

Ik heb zelf bijna een jaar met veel plezier in een A1 1.2 TFSI rondgereden, 't zijn fijne auto's. Veel plezier er mee :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpleeffY
  • Laatst online: 19-05 23:30
Orion84 schreef op maandag 09 juli 2012 @ 14:13:
* Orion84 is niet zo kapot van die contrasterende dakbogen, maar dat is natuurlijk helemaal persoonlijk.

Ik heb zelf bijna een jaar met veel plezier in een A1 1.2 TFSI rondgereden, 't zijn fijne auto's. Veel plezier er mee :)
Ik dacht dat ik het ook niet mooi zou vinden, maar ben er langzaamaan van gaan houden. Waarom heb je zo kort in je A1 gereden eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Mooie A1! kleur is helemaal top imho is een A1 zonder contrasterende dakbogen juist zonde en een gemsite kans. deze is dus helemaal top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
MrFl0ppY schreef op maandag 09 juli 2012 @ 13:57:
En bedenk je er wel bij dat de motoren in de Skoda's minder prettig worden afgesteld. Later alle koppel ter beschikking en kortere top. Dezelfde motor in een Audi kan al een heel verschil zijn.
Ik vraag me dat soort dingen wel af.

Ik heb een Seat Ibiza gehad met de 1.9TDI 130pk. Deze is getuned door JD. Toen ze de software uitlazen bij JD zat daar tot op de bit nauwkeurig dezelfde software op als de 1.9TDI 130pk uit de Audi A6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Goed nieuws vanuit de Audi dealer. Mijn auto is nog niet klaar :p Reden dat dat goed is, is dat ze de oplossing gevonden denken te hebben voor mijn herrie onderstel (missende stabilisator stang af-fabriek) en versnellingsbak (weet ik nog niet wat het is). Er zijn onderdelen besteld. Ben benieuwd.

dubbel :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:00
Gelukkig, ik kreeg al bijna spijt van mijn aanbeveling :|

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
KillaZ schreef op maandag 09 juli 2012 @ 16:19:
Gelukkig, ik kreeg al bijna spijt van mijn aanbeveling :|
Haha :p Die gekke navi opmerking buiten beschouwing latende, is het tot nu toe prettig contact ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

SpleeffY schreef op maandag 09 juli 2012 @ 14:23:
[...]

Ik dacht dat ik het ook niet mooi zou vinden, maar ben er langzaamaan van gaan houden. Waarom heb je zo kort in je A1 gereden eigenlijk?
Omdat het voor mij de voorloopauto was voor ik mijn lease Polo kreeg :P

Normaal krijgt iedereen ook een polo als voorloopauto, maar het verhuurbedrijf dat onze voorloopauto's levert had niet genoeg polo's staan om iedereen die tegelijk met mij begon van een huur polo te voorzien.

Dus waren een collega en ik zo gelukkig om een gloednieuwe A1 mee te krijgen. Hij een witte, ik een rode (zonder contrasterende dakbogen dus).

[ Voor 11% gewijzigd door Orion84 op 09-07-2012 16:45 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Zo, de A4 is terug en alle punten zijn verholpen :) Alleen het onderstel is nog afwachten, aangezien deze onregelmatig was, dat weet ik van de week wel. Goede hoop.

Ik ben zwaar pissed over de versnellingsbak :( Ik heb een jaar gereden met een irritante ratel, 31.000km gerammel gehoord. 3x bij 2 verschillende dealers onderzoek naar laten doen, 2x zelfs een hele dag. Nooit gevonden.

Dealer vandaag haalt het hoesje eraf, en ziet meteen dat er een ring bij de aansluiting loshangt......

Die andere dealers hebben er gewoon nooit naar gekeken. Ja en amen gezegd, auto in de werkplaats gezet en koffie gedronken. Alleen het hoesje hoefde er maar af om het te zien :( Het is nu dus verholpen, maar dat heeft me uren en uren gekost, los van 365 dagen rammel doorstaan of de 4de en 6de versnelling gemeden.

Nouja, niet meer aan denken, genieten van een stille auto, en deze ervaring meenemen bij het bestellen van mijn nieuwe auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Hebben ze nog iets met je navi kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:07

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

(jarig!)
PWM schreef op maandag 09 juli 2012 @ 16:16:
Goed nieuws vanuit de Audi dealer. Mijn auto is nog niet klaar :p Reden dat dat goed is, is dat ze de oplossing gevonden denken te hebben voor mijn herrie onderstel (missende stabilisator stang af-fabriek) en versnellingsbak (weet ik nog niet wat het is). Er zijn onderdelen besteld. Ben benieuwd.
WTF? Gewoon een onderdeel niet gemonteerd wat er wel moet zitten?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Timmert schreef op maandag 09 juli 2012 @ 17:58:
Hebben ze nog iets met je navi kunnen doen?
Ja, er stond onder water een instelling verkeerd. Hoe dat zo is gekomen is een raadsel, maar hij staat nu goed.

Ook de krakende stoelen zijn verholpen overigens.

[ Voor 9% gewijzigd door PWM op 09-07-2012 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
so hee, dat moet een verademing voor je zijn als ik dat zo allemaal eens lees _/-\o_

ik heb het allemaal niet meer zo gevolgd hoor, maar was het hele tuningsverhaal inmiddels ook verholpen of loopt dat nog steeds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
shameete schreef op maandag 09 juli 2012 @ 18:55:
so hee, dat moet een verademing voor je zijn als ik dat zo allemaal eens lees _/-\o_

ik heb het allemaal niet meer zo gevolgd hoor, maar was het hele tuningsverhaal inmiddels ook verholpen of loopt dat nog steeds?
Dat loopt nog steeds. Ik ben nu wel een beetje gesterkt door vandaag. Er waren nog wat kleine punten, wat het aantal problemen aan mijn auto op het totaal van 10 bracht (vele al direct na aflevering). Hierdoor zal de dealer mij als zeikerd hebben gezien.

Nu een andere dealer daadwerkelijk alle 10 de problemen heeft erkend en opgelost, kan ik hiermee naar de leverende dealer stappen, zodat ze ook kunnen zien dat ik weet en voel waar ik het over heb.

Hoe mijn auto de fabriek op deze manier heeft kunnen verlaten is een totaal ander verhaal. De ring op de versnellingsbak heeft nooit vastgezeten, en is zo geleverd door de bakken fabriek. Dat betekent dat hij minimaal 2 (waarschijnlijk meer) kwaliteitscontroles is gepasseerd, terwijl je het probleem optisch in 1x zag. De stabilisatorstang heeft nooit goed gezeten, omdat aan 1 kant de ophanging nooit gemonteerd is.

Passagiers stoel heeft ook nooit vastgezeten. Bij de bestuurdersstoel heeft iets losgelaten waardoor hij kraakte, dat kan nog gebeuren.

Maar 3 punten die Lada niet was overkomen, en die auto rolt gewoon de fabriek uit: Veel plezier ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-06 15:52
SpleeffY schreef op maandag 09 juli 2012 @ 14:02:
Donderdag kan ik mijn A1 ophalen :). Zo te zien ben ik dan de eerste in dit topic met dit model.
Het is een 1.2 TFSI in shirazrood met ijszilvere dakbogen:

Vind het een mooie kleurencombinatie:

[afbeelding]
Dan ben je me net voor, ik hoop met een weekje of 3 de sleutels van mijn A1 te krijgen.
Wat voor uitvoering heb je genomen?

Veel rijplezier iig, en foto's zijn altijd leuk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik heb wel iets nieuws op mijn verlanglijst. In de showroom stond een extreem vette A4 met als kleur een kruising tussen brons en goud (let wel, de foto doet geen recht, geeft wel idee):

Afbeeldingslocatie: http://www.autotrack.nl/car-img/of02/s088/of02_0008755588.jpg

Echt heel gaaf, een Audi Exclusive kleur. Die kan je dus helemaal zelf samenstellen. Vond het altijd een beetje onzin, maar nu ik zo'n totaal unieke bak zie.... Ja, dat is wel wat :) gelukkig doen ze het bij andere Duitse merken ook :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Kost 4k maar dan heb je ook wat, interieur kunje ook met exclusive aanpassen. Kheb de exclusive opties voor de A8 eens bekeken daar zitten leer opties bij van 25k 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

PWM schreef op maandag 09 juli 2012 @ 09:25:
Nog even terug naar de oplossingsgerichtheid van de dealer. Ik heb nog steeds onderstaand probleem:

[afbeelding]
Je kan even kijken of je TMC kan resetten of je hele radio (desnoods via VAG-com)?
Nog wel een leuk nieuwtje, met VAG-COM kan je nu de PDC weergave op het scherm krijgen:

[afbeelding]

Normaal krijg je die alleen bij de Parkeerhulp Plus, nu dus altijd :)
Naast de achteruitrijcamera, had ik deze view ook en die is bij mij plotsklaps juist weg. Heb je toevallig de juiste VAG codes, kan ik kijken wat er bij mij anders is :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Heeft er iemand hier een VCDS/VAG kabel om de codes aan te passen? Ik heb wel alles op papier wat ik aangepast wil hebben, maar niemand in de buurt heeft een kabel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-06 19:51

Falcon10

Hit it i would !

A1 raakt veel in.
Had de Sportback paar weken als vervangwagen :

Afbeeldingslocatie: http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/556139_4048630819927_1479224119_n.jpg

Duikgerief van 2 personen in de koffer + achterbank :)

Interieur vindt ik wel iets tegenvallen tov men A5, hoewel het model dat ik had eveneens S Line was.

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05 00:25

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Zou je die flessen niet beter zo dicht mogelijk tegen de voorstoelen aan kunnen leggen. Als je nu ergens frontaal op botst vliegen ze in je nek, als je pech hebt. Het lijkt me niet echt veilig om ze zo te vervoeren. Ik heb wel eens een bouwvakkersbusje gezien na een frontale botsing (tegenligger werd onwel) en schuivende lading kan al snel dodelijk worden.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-06 09:22

scorpie

Supra Addict

Jullie kennen natuurlijk allemaal wel die supersnelle bakken zoals de Audi RS4, RS6, R8 etc. Nu weten jullie allemaal ook wel dat er tuners bestaan die zulk soort wagens tunen, zoals de door MTM getunede RS6R die toch al een aantal jaren op mijn netvlies gebrand staat om ooit te ownen. Maar nu is het voor mij in elk geval een nieuwtje om te weten dat dj Afrojack al een tijd beschikt over deze bolide. Holy mozes, dat er mensen daadwerkelijk zulke brute apparaten kopen, wat vet! :D

Natuurlijk weet ik ook wel dat er meerdere mensen die dingen moeten kopen omdat ze anders gauw failliet zouden zijn, maar toch :p

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
PWM schreef op maandag 09 juli 2012 @ 19:27:
Ik heb wel iets nieuws op mijn verlanglijst. In de showroom stond een extreem vette A4 met als kleur een kruising tussen brons en goud (let wel, de foto doet geen recht, geeft wel idee):

[afbeelding]

Echt heel gaaf, een Audi Exclusive kleur. Die kan je dus helemaal zelf samenstellen. Vond het altijd een beetje onzin, maar nu ik zo'n totaal unieke bak zie.... Ja, dat is wel wat :) gelukkig doen ze het bij andere Duitse merken ook :p
Had hij nog die RS5 staan? Die witte? :)

Blij dat je problemen zijn verholpen. :*)

[ Voor 3% gewijzigd door KillaZ op 10-07-2012 09:16 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Chaoss schreef op maandag 09 juli 2012 @ 23:57:
Kost 4k maar dan heb je ook wat, interieur kunje ook met exclusive aanpassen. Kheb de exclusive opties voor de A8 eens bekeken daar zitten leer opties bij van 25k 8)7
Op de A4 kan je al 4 vloermatten krijgen voor €1600,- :p
BtM909 schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 00:00:
[...]
Naast de achteruitrijcamera, had ik deze view ook en die is bij mij plotsklaps juist weg. Heb je toevallig de juiste VAG codes, kan ik kijken wat er bij mij anders is :)
Hier staan de laatste update van codes: http://www.audiforum.nl/f...5-q5-111.html#post1294622

Je kan nu ook DVD's en CD's rippen naar de harde schijf, ook wel handig op vakantie. Nu nog een manier vinden om films van SD af te spelen.

Volgende stap voor mij is deze toevoegen:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8rchG6nfJOEGhL0jZdE44dNO/full.png

Kost 50,- voor de knoppenset, en de instellingen werken voor de zaken waar geen extra hardware voor nodig is. Sturen en gasresponse werken dus bijvoorbeeld.

[ Voor 59% gewijzigd door PWM op 10-07-2012 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
scorpie schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 08:58:
Jullie kennen natuurlijk allemaal wel die supersnelle bakken zoals de Audi RS4, RS6, R8 etc. Nu weten jullie allemaal ook wel dat er tuners bestaan die zulk soort wagens tunen, zoals de door MTM getunede RS6R die toch al een aantal jaren op mijn netvlies gebrand staat om ooit te ownen. Maar nu is het voor mij in elk geval een nieuwtje om te weten dat dj Afrojack al een tijd beschikt over deze bolide. Holy mozes, dat er mensen daadwerkelijk zulke brute apparaten kopen, wat vet! :D

Natuurlijk weet ik ook wel dat er meerdere mensen die dingen moeten kopen omdat ze anders gauw failliet zouden zijn, maar toch :p
klopt, met blauwe lampjes voor de extra voorrang :')
tja, wie het breed heeft laat het breed hangen zegmaar, ik zou exact hetzelfde doen met een bak geld oOo
R8 PPI ofzo O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

scorpie schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 08:58:

Vd Akker heeft nog een RS6R staan
Afbeeldingslocatie: http://www.akker.nl/image/2/800/600/5//upload/occasion-fotos/74ggf301-4fe4801e49f19.jpg

voor 80K ben je de eigenaar van 730pk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

Vanavond staatsloterij even winnen en dan morgen ff babbelen bij van de Akker :9~

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik weet niet wat deze auto nieuw gekost heeft, zal richting de 2 ton gaan, en ik zie dat hij heel veel mooie opties heeft genomen..... Maar het gat in het dashboard valt wel op. Zo'n auto moet toch gewoon keyless drive hebben? En geen sleutels bungelend aan het dashboard.

EDIT: Was dit origineel een S6? De ovale pijpen missen, en het lijkt erop dat de wielkuipen niet zo uitgeklopt zijn als bij de RS6.

MTM vervangt dus de ovale RS pijpen door 4 S6 pijpen, zonde.

[ Voor 4% gewijzigd door PWM op 10-07-2012 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Laatst online: 02-06 18:52

timovd

Voorsprong door techniek

PWM schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 11:38:
[...]

Ik weet niet wat deze auto nieuw gekost heeft, zal richting de 2 ton gaan, en ik zie dat hij heel veel mooie opties heeft genomen..... Maar het gat in het dashboard valt wel op. Zo'n auto moet toch gewoon keyless drive hebben? En geen sleutels bungelend aan het dashboard.
Tóch staat dit bij de opties:
Advanced Key (openen en starten zonder sleutelgebruik)
:?
Mooie bak, maar zóó diefstalgevoelig.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

volgens mij gebruiken ze wel een RS6 als basis,

MTM heeft 2 varianten van de RS6R eentje met 702 en eentje met 730pk die als extra heeft: "stainless exhaust system from catalyst 4-pipe incl. throttles in 2 pipes with control, airfilter with improved max. torque 785 Nm (limited)"

zal wel erg lekker klinken ook :9

[ Voor 6% gewijzigd door Chaoss op 10-07-2012 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-06 09:22

scorpie

Supra Addict

Moet denk ik m'n signature maar eens aanpassen.. O-)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
PWM schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 11:40:
[...]
het gat in het dashboard valt wel op.
ook dat kastje voor zo'n ventialtieroostertje, is dat die Stinger DSI wat in de optielijst staat?
kan dat nou echt niet anders? -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-05 15:35
Chaoss schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 11:45:
volgens mij gebruiken ze wel een RS6 als basis,

MTM heeft 2 varianten van de RS6R eentje met 702 en eentje met 730pk die als extra heeft: "stainless exhaust system from catalyst 4-pipe incl. throttles in 2 pipes with control, airfilter with improved max. torque 785 Nm (limited)"

zal wel erg lekker klinken ook :9
Ik wist dat eerst ook niet, maar ik heb ondertussen met beide varianten gereden :9

Dit is die gene met de ovale. Er staat ook MTM in gegraveerd. Ze staken wel iets te ver uit, maar dat is denk ik wel op te lossen.
(die andere had ik al is gepost)

Afbeeldingslocatie: http://www.jdcustoms.nl/wp-content/gallery/audirs6r/img_2424.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door KappeNou op 10-07-2012 12:33 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Cool, ik ga even kijken wat er anders is :)
Volgende stap voor mij is deze toevoegen:

[afbeelding]

Kost 50,- voor de knoppenset, en de instellingen werken voor de zaken waar geen extra hardware voor nodig is. Sturen en gasresponse werken dus bijvoorbeeld.
Die heb ik er al op (af-fabriek optie) :P

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

ajhaverkamp schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 08:48:
Zou je die flessen niet beter zo dicht mogelijk tegen de voorstoelen aan kunnen leggen. Als je nu ergens frontaal op botst vliegen ze in je nek, als je pech hebt. Het lijkt me niet echt veilig om ze zo te vervoeren. Ik heb wel eens een bouwvakkersbusje gezien na een frontale botsing (tegenligger werd onwel) en schuivende lading kan al snel dodelijk worden.
Flessen lagen zijdelings in de A1, dus maw : als er iets voorvalt, schieten ze langs de zijkant uit de wagen ;)
In de A5 liggen ze met de kraan naar voor toe, waardoor als deze afspringt de flessen normaal naar de achterligger toe schieten :)
Altijd fijn met flessen op 300 bar in de koffer rondrijden :D
Eigenlijk wel logisch dat je in Frankrijk ze enkel leeg mag vervoeren.

Bij men ongeval met men Polo vroeger, lag er een fles steeds op het voetstuk van de passagier achter me.
Mee op de zijkant gegaan, zit je in je wagen en hoor je plots sissen achter je. Spring je als een gek eerst uit de wagen, want je weet niet vanwaar het komt, om uiteindelijk na wat voorzichtig rond te kijken te ontdekken dat het je duikfles is, waarvan de kraan een beetje open staat die via de achterruit uit de wagen waqs geslingerd. :X

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Tylen schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 08:01:
Heeft er iemand hier een VCDS/VAG kabel om de codes aan te passen? Ik heb wel alles op papier wat ik aangepast wil hebben, maar niemand in de buurt heeft een kabel ;)
Vriend van me heeft die kabel, kan ik vast wel eens lenen. Daarna Audi VAGCOM mini meeting :)

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Cool. Ik ben erbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Niet online
Als er nog meer mensen zijn moeten we binnenkort maar even organiseren. Locatie maakt mij niet zoveel uit, kom zelf uit omgeving Amsterdam.

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie
  • Laatst online: 23-05 15:10

Cliffie

Trompetslet

Vandaag als het goed is proefrijden met de onderstaande Audi:

http://www.autokopen.nl/t.../a4/5317629?st=lastviewed

Nog punten waar ik op moet letten?

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Cliffie schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 09:00:
Vandaag als het goed is proefrijden met de onderstaande Audi:

http://www.autokopen.nl/t.../a4/5317629?st=lastviewed

Nog punten waar ik op moet letten?
Vraag om een volle tank bij afleveren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie

Cliffie

Trompetslet

Haha, het is nog maar proefrijden. Heb het idee dat het wel een mooie bak is, alleen lijkt hij wat goedkoop (andere zijn toch wel ietsje duurder nog).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie

Cliffie

Trompetslet

Goed, die is dus al verkocht :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
  • Laatst online: 22:45
wimpie schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 21:34:
Als er nog meer mensen zijn moeten we binnenkort maar even organiseren. Locatie maakt mij niet zoveel uit, kom zelf uit omgeving Amsterdam.
Goed plan! Utrecht doet het meestal wel goed voor dit soort dingen. Kom zelf uit Den Haag.

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

Vanuit Audiforum meeten ze vaak bij de Meern. Het AC restaurant aldaar. Is vaak voor velen een goed te bereiken locatie. Ik zal overigens niet bij een meeting aanwezig zijn.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-06 15:52
Joepie, de dealer belde gisteren om een afspraak te maken. De auto was al naar de wrapper gebracht, en.... 1 augustus krijg ik de sleutel van m'n A1 *O*

Het definitieve aftellen kan dus beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-06 20:16
Even een vraagje hier. Zijn er hier mensen die hun kentekenverlichting met LED hebben? Zo ja welk type hebben jullie erin gestopt en hebben jullie nog problemen ondervonden in samenwerking met het can-bus systeem?

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
VAGcom meeting lijkt mij prima in regio Utrecht/Amsterdam :) Ik ben erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

Allen dan met de VAGcom spelen op je wagen ? :)

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

We moeten alleen iemand nog met een kabel en software hebben ;) Oja, en ook iemand die het snapt hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Je kan ook met zijn allen afspreken bij Audiwereld in Utrecht. Hebben de kabels en software, en ook andere goodies als je wilt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Niet online
PWM schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 11:12:
Je kan ook met zijn allen afspreken bij Audiwereld in Utrecht. Hebben de kabels en software, en ook andere goodies als je wilt ;)
Kon het niet op de site vinden, wat kost dat bij Audiwereld?

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ja als je wilt meeten dan heb je meer dan 1 kabel nodig...

Wie hebben er een kabel (naast mij)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 02-06 08:34

Daniel

Kapitein NCC-1701
PWM schreef op maandag 09 juli 2012 @ 19:02:
[...]
Maar 3 punten die Lada niet was overkomen, en die auto rolt gewoon de fabriek uit: Veel plezier ermee.
Je zou met dit soort verhalen bijna het merk permanent afzweren :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:00

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Ik zal het verhaal even opstoken, zoals jullie weten is mijn vader de (nog altijd) gelukkige eigenaar van een R8 4.2 v8.

2 weken geleden had ik een dag vrij op vrijdag, en was ik van plan de auto volledig in te Meguiars te zetten. Echter na het wassen van de auto kwam ik achter het volgende;
Afbeeldingslocatie: http://rw-racing.nl/pics/DSC_8554k.jpg
[klik voor full res pic]
De lak onder de sideblades ligt eraf. Het stuk (zowel de onderskirt als het deel naast de sideblades) is van kunststof. Het lijkt erop alsof ze geen goeie hechtprimer gebruikt hebben 8)7. Daar zit je met je R8 met een huidige (ex optie) nieuwwaarde van 190k waar de verf vanaf valt.

Om een paar vragen alvast te beandwoorden; nee ik spuit de auto niet af met de hogedruk reiniger, en ook van steenslag oid is geen sprake.

Mijn vader is de maandag daarop langs de officiele dealer gereden, wat dus een uur rijden is aangezien er maar 3 dealers in Nederland zijn die R8en mogen onderhouden 8)7.
Eea geinspecteerd en natuurlijk tal van onzin vragen over wassen, steenslag etc. Geschatte kosten was €800 om te maken en dit werd niet vergoed omdat de auto te oud was (2007, 5 jaar dus nu). Nadat mijn vader daar een behoorlijke rel van heeft gemaakt [er rijden zakelijk een aardig aantal pon auto's bij mijn vader] zijn ze later tot het besef gekomen dit kostenloos op te lossen (Pon / Audi zou het iig niet vergoeden).
Echt premium is anders imo.

Komende week brengt mijn vader de auto, en vrijdag as haal ik hem op. Ben erg benieuwd hoe ze dit gaan repareren!.

Daarnaast verbaasd het me dat ze ook elke vorm van takt ontbreekt. Tijdens de onderhoudsbeurt de laatste keer (om de 2 jaar of 30.000km, daarvoor hulde voor Audi!!!!) gaven ze hem een A1 mee.
Iemand die dit soort auto's rijd geef je toch een A6 oid mee om hem iig te overtuigen om van daily drive over te stappen???. Ik snap dat ze geen R8 leenauto hebben, maar een A1?.

[ Voor 13% gewijzigd door Tortelli op 15-07-2012 01:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:07

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

(jarig!)
Daniel schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 22:38:

Je zou met dit soort verhalen bijna het merk permanent afzweren :X
Ach ja. Op mijn A1tje zijn de ruitenwissers gaan piepen. En het is niet van het blad, maar ergens in het mechaniek. Erg premium klinkt het niet.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
@Tortelli: Waarom de verf eraf valt is altijd lastig te zeggen. Er kan iets tegenaan hebben gezeten?

Het vervangend vervoer moet je lijkt mij zelf betalen? Dan zal je pa voor het goedkoopste hebben gekozen.
Waar ze aan verdienen is onderhoud en niet de verkoop.
Dat stukje service is tegenwoordig lastig te vinden. Maar dat geld voor bijna alle dealers van premium merken. Geen andere ervaringen bij Porsche en BMW.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Komop, dat ze op een massaproduct als de A1/A3/A4/A5 op onderhoud ipv verkoop verdienen, dat zou kunnen. Op een high-end als de R8 mag ik hopen dat Audi wel een flinke winstmarge kan verdienen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bwlian
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-06 17:44
Weet je op welke manier ze R8'en spuiten? Dat gebeurt niet op de gewone manier..

This space was intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Je zult er raar van staan te kijken maar vaak maken ze op dat soort auto's weinig of geen winst, soms zelfs verlies.

Het zijn de auto's die het merk tof maken en ook in de racerij naamsbekendheid kunnen geven, dat soort dingen, maar voor de winst doen ze het vaak niet.

Winst maken doen ze op de massa, A3, A4, etc.

[ Voor 11% gewijzigd door Navi op 16-07-2012 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Ja, daar heb je ook wel een punt moet ik toegeven. Beetje zoals consoles at/below cost verkopen en verdienen op de bijproducten. Toch, op een R8 verwacht ik niet dat Audi verlies maakt maar ik kan er absoluut naast zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Tortelli schreef op zondag 15 juli 2012 @ 01:40:
Ik snap dat ze geen R8 leenauto hebben, maar een A1?.
Hij kreeg nog een echte Audi mee :p Ik zat van de week in een Skoda :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Tortelli schreef op zondag 15 juli 2012 @ 01:40:
Ik snap dat ze geen R8 leenauto hebben, maar een A1?.
Dat had hij gewoon kunnen aangeven, maar volgens mij is het een beetje de gimmick om een A1 mee te geven als leenauto (wordt op dit moment alleen maar mee geadverteerd :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
PWM schreef op maandag 16 juli 2012 @ 15:49:
[...]

Waar je volgens mij niet eens zo heel ontevreden over was :+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
KillaZ schreef op maandag 16 juli 2012 @ 15:58:
[...]

Waar je volgens mij niet eens zo heel ontevreden over was :+
Helemaal niet :) Persoonlijk vind ik het ook altijd wel leuk om verschillende bakken mee te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Chief-XL schreef op maandag 16 juli 2012 @ 15:32:
Ja, daar heb je ook wel een punt moet ik toegeven. Beetje zoals consoles at/below cost verkopen en verdienen op de bijproducten. Toch, op een R8 verwacht ik niet dat Audi verlies maakt maar ik kan er absoluut naast zitten
Ik denk inderdaad dat je er eerder naast zit ;)
Wat navi al zegt. De R8 is eerder een showcase waar ze niet of nauwelijks aan verdienen.
De A3 en A4 zullen altijd de winst betekenen.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

KappeNou schreef op zondag 15 juli 2012 @ 21:03:
@Tortelli: Waarom de verf eraf valt is altijd lastig te zeggen. Er kan iets tegenaan hebben gezeten?

Het vervangend vervoer moet je lijkt mij zelf betalen? Dan zal je pa voor het goedkoopste hebben gekozen.
Waar ze aan verdienen is onderhoud en niet de verkoop.
Dat stukje service is tegenwoordig lastig te vinden. Maar dat geld voor bijna alle dealers van premium merken. Geen andere ervaringen bij Porsche en BMW.
Er is geen enkele beschadeging oid te zien. Lak zit op het gedeelte van de onderdorpel ook gewoon los (zie deze foto ).
Het lijkt er wel op alsof ze geen goeie hechtprimer gebruikt hebben. Deel is namelijk gewoon van kunststof volgens mij.

BMW en VW dealer zijn in iedergeval geen haar beter. Je moet inderdaad betalen voor de huurauto, maar commercieel gezien hebben ze volgens mij een plank voor hun hoofd.

Overigens melde ze nadat mijn vader een afspraak gemaakt had dat de olieleidingen (van het drysump systeem denk ik) vervangen moeten worden. Waarschijnlijk om dit soort ongein te voorkomen;
http://www.autoblog.nl/video-audi-r8-uitgebrand-in-canada :P
Chief-XL schreef op maandag 16 juli 2012 @ 15:16:
Komop, dat ze op een massaproduct als de A1/A3/A4/A5 op onderhoud ipv verkoop verdienen, dat zou kunnen. Op een high-end als de R8 mag ik hopen dat Audi wel een flinke winstmarge kan verdienen!
Dat lukt ze op de normale beurten (zonder dat er iets kapot was / vervangen moest worden) iig prima. Dikke €1000, en dan ook nog een keer terug moeten komen omdat de luchtfilters niet op voorraad waren 8)7.
Mijn vader zal overigens de laatste zijn die hier over klaagt. Het is relatief goedkoop als je bekijk dat je maar om de 2 jaar of 30.000km hoeft.
Bwlian schreef op maandag 16 juli 2012 @ 15:29:
Weet je op welke manier ze R8'en spuiten? Dat gebeurt niet op de gewone manier..
Volgens mij niet heel bijzonder?. Ik zou het ultimate factory's filmpje opnieuw moeten bekijken. Lak is wel bijzonder netjes gespoten. Stuk fraaier dan de meeste normale auto's. (zit sowieso veel verschil tussen merken en kwaliteit van spuiten).
PWM schreef op maandag 16 juli 2012 @ 15:49:
[...]

Het zal niet de cashcow }:O van Audi zijn. Echter verwacht ik niet dat ze er geld bijleggen. Groot deel van de techniek was al beschikbaar.
Meeste onderstel / wielophanging delen komt volgens mij van een Gallardo (net als de bak, en het "quattro" systeem. De v8 (in ons geval...) komt uit een RS4 en klaar is kees. Met wat oude rommel die in het magazijn lag bouw je een junior supercar :+.

R8 was tijdens de intro in 2007 overigens relatief goedkoop en niet veel duurder dan een 997 Carrera 4S. Nog altijd stukken exclusiever. Door een berg aan slurptaxes etc ligt de kale nieuwprijs nu op €190.000.
PWM schreef op maandag 16 juli 2012 @ 16:16:
[...]

Helemaal niet :) Persoonlijk vind ik het ook altijd wel leuk om verschillende bakken mee te krijgen.
Met verschillende auto's rondrijden is altijd leuk. Ben opzich ook best benieuwd naar een A1 (of een A3). Moet hem vrijdag omruilen dus kan er iig een stukje mee rijden. Terugweg zal wel wat plazanter zijn vermoed ik ;).

[ Voor 54% gewijzigd door Tortelli op 16-07-2012 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 22:42

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Dan vraag ik me even af wat 12 jaar carosseriegarantie betekent. Of is verf != carosserie?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 02-06 08:34

Daniel

Kapitein NCC-1701
Tortelli schreef op maandag 16 juli 2012 @ 20:31:
R8 was tijdens de intro in 2007 overigens relatief goedkoop en niet veel duurder dan een 997 Carrera 4S. Nog altijd stukken exclusiever. Door een berg aan slurptaxes etc ligt de kale nieuwprijs nu op €190.000.
Op zich is een R8 op dit moment best een interessante supercar om gebruikt te kopen. Een exemplaar uit 2008 met minder dan een halve ton op de teller koop je voor rond de 80 mille - vraagprijs ook nog eens. Dat is niet veel meer dan een beetje hip uitgeruste nieuwe A6.
In tegenstelling tot veel andere exotische modellen die nu relatief betaalbaar beginnen te worden zijn de dagelijkse running costs te overzien (dingen kapot aan je gebruikte F430, Gallardo of 997 is altijd slecht nieuws) en het uiterlijk is nog altijd fris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Maasluip schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 09:41:
Dan vraag ik me even af wat 12 jaar carosseriegarantie betekent. Of is verf != carosserie?
Volgens mij moet je dat meer als roest garantie zien.
Daniel schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 10:00:
[...]

Op zich is een R8 op dit moment best een interessante supercar om gebruikt te kopen. Een exemplaar uit 2008 met minder dan een halve ton op de teller koop je voor rond de 80 mille - vraagprijs ook nog eens. Dat is niet veel meer dan een beetje hip uitgeruste nieuwe A6.
In tegenstelling tot veel andere exotische modellen die nu relatief betaalbaar beginnen te worden zijn de dagelijkse running costs te overzien (dingen kapot aan je gebruikte F430, Gallardo of 997 is altijd slecht nieuws) en het uiterlijk is nog altijd fris.
Waarom dacht je dat we zo'n 1,5 jaar geleden gekozen hebben voor een (2e hands) R8 ;). 997 is te saai, Aston Martin v8 vantage valt rijtechnisch tegen en een 360 modena is qua onderhoud duur. De R8 is dan imo een goeie keuze.
Ze zijn niet extreem duur meer, al is 99% wat tekoop staat wel een automaat. Wij hebben een handgschakelde.

Overigens heeft mijn vader een TT 1.8 TFSI meegekregen. Zo even testrijden :P.

[ Voor 67% gewijzigd door Tortelli op 17-07-2012 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-05 20:48
Bwlian schreef op maandag 16 juli 2012 @ 15:29:
Vertel.

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Tortelli schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 17:17:
[...]

Waarom dacht je dat we zo'n 1,5 jaar geleden gekozen hebben voor een (2e hands) R8 ;). 997 is te saai, Aston Martin v8 vantage valt rijtechnisch tegen en een 360 modena is qua onderhoud duur. De R8 is dan imo een goeie keuze.
Hangt er wel vanaf welke 997 natuurlijk ;) Maar inderdaad, je ziet er 5 per dag rijden, dat schiet niet op. De 360 viel mij verschrikkelijk tegen, zowel in rauwe kracht, als afwerking als rijgedrag, dat doet de R8 op alle fronten beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Mijn 997 voorkeur zou uitgaan voor een GT3(RS), maar ik denk dat mijn pa dat te hardcore zou vinden. Ga nog een keer in de 997 GT3RS van een kennis rijden, waar ik ook zeer benieuwd na ben!.
Nooit zelf met een 360 gereden, wel een paar keer passagier geweest in een Challange Stradale en dat is toch wel magistraal, wat een geluid _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ .

Mocht er een opvolger voor de R8 komen zal dat waarschijnlijk een F430 of R8 (v10?) spider zijn, maar mijn vader is voorlopig nog dik tevreden.

[ Voor 113% gewijzigd door Tortelli op 17-07-2012 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
360 is ondertussen ook wel een oud hok wat vaak afgetrapt is.
Een maat van me heeft nu een F430 gekocht, dat is toch wel een leuke auto :) Voelt meer sport auto aan dan een R8, maar wel een beetje patserig.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-06 18:38
F430 is kwa rijeigenschappen een vééél volwassener auto dan de 360. Ik heb in +/- 7 360's gereden (Zowel F1 als schakel) en de schakel kan mij meer bekoren (Heb ook een grafhekel aan SMG/II bakken van BMW).

Bij de F430 heb ik het gevoel dat alle rauwigheidjes van de 360 weg zijn. En de 360 is nu op een punt aangekomen dat de waarde redelijk onder druk komt te staan binnen nu en aankomend 5 jaar. Denk dat de F430 op dit moment een heel stuk waardevaster is (Maar goed; dat heeft met denkwijze te maken; schrijf je het geld af direct bij aankoop of reken je het een stuk bij je vermogen als het ware).

Als je een betaalbare, goed onderhouden F430 kan vinden dan zou ik voor de F430 gaan. De laatste F430 die wij hebben gehad was een originele Nederlander van 2005 dacht ik, met 16000 km en helemaal in nieuwstaat. Van de 360's hebben wij hele mooie in nieuwstaat verkerende gehad, maar ook wel een enkele die een stuk minder was. Dus ik zou, mocht je nog nooit gereden hebben in de 360/430 proefritjes maken in verschillende auto's, zo is het iets makkelijker onderscheiden welke nou 'nieuw' rijdt en welke 'gebruikt'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57
RedHat schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 20:17:
F430 is kwa rijeigenschappen een vééél volwassener auto dan de 360. Ik heb in +/- 7 360's gereden (Zowel F1 als schakel) en de schakel kan mij meer bekoren (Heb ook een grafhekel aan SMG/II bakken van BMW).

Bij de F430 heb ik het gevoel dat alle rauwigheidjes van de 360 weg zijn. En de 360 is nu op een punt aangekomen dat de waarde redelijk onder druk komt te staan binnen nu en aankomend 5 jaar. Denk dat de F430 op dit moment een heel stuk waardevaster is (Maar goed; dat heeft met denkwijze te maken; schrijf je het geld af direct bij aankoop of reken je het een stuk bij je vermogen als het ware).

Als je een betaalbare, goed onderhouden F430 kan vinden dan zou ik voor de F430 gaan. De laatste F430 die wij hebben gehad was een originele Nederlander van 2005 dacht ik, met 16000 km en helemaal in nieuwstaat. Van de 360's hebben wij hele mooie in nieuwstaat verkerende gehad, maar ook wel een enkele die een stuk minder was. Dus ik zou, mocht je nog nooit gereden hebben in de 360/430 proefritjes maken in verschillende auto's, zo is het iets makkelijker onderscheiden welke nou 'nieuw' rijdt en welke 'gebruikt'.
Ik zou toch liever een gallardo/R8 rijden dan een F430. ookal oogt de F430 exclusiever.
De R8 en Gallardo rijden imo vele malen luxer/beter.

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Ik durf me te betwijfelen of een F430 daadwerkelijk exclusiever is als een R8, zou me niet verbazen dat het qua verkochte aantallen nieteens veel uitmaakt.
edit:
dik 19.000 R8en verkocht tot en met 2011. Van de F430 kan ik de stats niet zo 123 vinden, zal niet meer dan een 10.000 zijn verwacht ik.

R8 is qua interieur en comfort absoluut een betere auto als een F430. Het is vooral de pure snelheid, het geluid en het merk (al heeft dit 2 zijdes) dat je over zou stappen naar een Ferrari. Maargoed zoals ik al aangaf verwacht ik niet dat dit op korte termijn zal gebeuren.
De behoefte aan een Spyder is met deze zomers ook niet groot :P.

Afschrijven doe je iig op al dit soort auto's nog fors. Wil je qua afschrijven een goeie aanschaf doen, koop een 993 :).

[ Voor 22% gewijzigd door Tortelli op 17-07-2012 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

Dit topic (en Audi) blijft mij af en toe verbazen, een automerk wat zich pretendeert als premium maar ondertussen

- een missende stabilisatorstang af fabriek
- loszittende ring versnellingbak wat over het hoofd is gezien door 3 garages gedurende 1 jaar
- een A1 leenauto voor iemand die een R8 komt brengen voor onderhoud/reparatie 8)7
- een nogal knudde reactie voor de problemen met de fileweergave
- idiote service PON/VAG
- etc

Ik vind Audi's best nette (ok, misschien een beetje saaie) wagens maken maar het zijn de kleine dingen die het merk gewoon een trede lage plaatsen dan een Lexus, Mercedes of een BMW.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Perfecte samenvatting van dit topic en voorgaande delen :w

Of heb je verder wel wat normaals toe te voegen in deze topicreeks(en)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
ach bij bmw en mercedes is het niet anders. Zelfde horror verhalen. Het werkt nou eenmaal zo dat wanneer je 100 goede zaken hoort en 1 slechte, je nou net die slechte onthoud.
Wat waarschijnlijk ook bij jouw beoordeling gesprek het geval was ;)

[ Voor 16% gewijzigd door KappeNou op 17-07-2012 23:10 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

BtM909 schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 23:07:
Perfecte samenvatting van dit topic en voorgaande delen :w
Of heb je verder wel wat normaals toe te voegen in deze topicreeks(en)?
Ach BtM909, zo te zien is jouw referentiekader van normaal niet als die van mij. Soit
Of wil je anders het niveautje autoweek/autoblog terug zien waar de VAG en anti VAG fanboys elkaar de hersens in slaan?
KappeNou schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 23:09:
ach bij bmw en mercedes is het niet anders. Zelfde horror verhalen. Het werkt nou eenmaal zo dat wanneer je 100 goede zaken hoort en 1 slechte, je nou net die slechte onthoud.
Audi heeft ook goede dingen gedaan voor de autoindustrie en de autosport, Le Mans 24h maar even als voorbeeld te noemen waar Audi sinds 2000 domineert (behalve 2009 en 2003). Maar wat jij zegt, mensen onthouden graag de negatieve zaken, iets wat je op tweakers ook prima kan zien in elk willekeurig Apple/MS/Samsung/etc topic om het vervolgens tot gigantische proporties op te blazen.
Ik vind het dan ook behoorlijk sneu voor PWM die een auto heeft gekocht van > 40K waar pas na een jaar de kraken/trillingen/etc zijn opgelost. Positief over zijn auto in algemene zin maar toch kritisch

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Zo aankomende vrijdag mijn 30.000 beurt. Auto mankeert helemaal niets. Geen kraakje/rammeltje/piepje.

(Onthouden he, vhal)

[ Voor 4% gewijzigd door Tylen op 18-07-2012 10:29 . Reden: User changed his username ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

Voor de liefhebbers. Audiwereld en Audiforum organiseren een S/RS/R meeting:

http://www.audiforum.nl/f...nburg-in-zuidholland.html

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

Tylen schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 07:53:
Zo aankomende vrijdag mijn 30.000 beurt. Auto mankeert helemaal niets. Geen kraakje/rammeltje/piepje.

(Onthouden he, Betsy33)
d:)b ;)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-06 20:16
deadsy33 schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 21:48:
Dit topic (en Audi) blijft mij af en toe verbazen, een automerk wat zich pretendeert als premium maar ondertussen

- een missende stabilisatorstang af fabriek
- loszittende ring versnellingbak wat over het hoofd is gezien door 3 garages gedurende 1 jaar
- een A1 leenauto voor iemand die een R8 komt brengen voor onderhoud/reparatie 8)7
- een nogal knudde reactie voor de problemen met de fileweergave
- idiote service PON/VAG
- etc

Ik vind Audi's best nette (ok, misschien een beetje saaie) wagens maken maar het zijn de kleine dingen die het merk gewoon een trede lage plaatsen dan een Lexus, Mercedes of een BMW.
Heb wel gemerkt dat het ook wel heel afhankelijk is wie je dealer is. Sommige dealers zijn echt bereid tot het uiterste te gaan om de klant tevreden te stellen terwijl andere dealers je blijkbaar liever kwijt dan rijk zijn. Nu is dit overigens bij andere merk-dealers ook wel eens het geval.

Tuurlijk zijn een aantal punten wel te wijten aan nalatigheid van Audi. Metname het ontbreken van de stang en de loszittende ring is opvallend. Die had in de fabriek op opgevallen moeten zijn bij controle. Maar anderzijds ik weet dat dit ook kan gebeuren bij andere merken.

Is Lexus, Mercedes en/of BMW dan meer premium (blijf het een verschrikkelijk woord vinden) dan Audi. Nee dat denk ik niet. Aantal collega's hebben een Ct200h van Lexus en die liggen behoorlijk in een gevecht met Lexus vanwege de beroerde lak op de auto's. Lexus geeft geen gehoor, en dealers werken ook niet mee. Dus moraal van mijn betoog, het is bij elk merk wel iets en de slechte punten blijven je altijd bij.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

Mijn meisje is gisteren voor het eerst door de wasstraat gegaan :

Afbeeldingslocatie: http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/599448_4320161528025_670568765_n.jpg

Valt daarna toch weer op hoe vuil ie was !
Had hem al 1,5 week niet met de hand gewassen.
Ineens met de stofzuiger er door geweest, en het leek wel of ie terug nieuw was :)
Had wel even schrik voor die ketting die de wagen door de car wash trekt, dacht : dat wordt weer een stukje van de velg af ! Gelukkig niet dus.

-| Hit it i would ! |-

Pagina: 1 2 ... 58 Laatste

Dit topic is gesloten.